Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tiltsák ki a járműveket az autópályákról!

2011.12.09. 08:05 :: SilentSound

Amikor tegnap olvastam, hogy megszűnik a 4 napos matrica, már meg sem lepődtem igazán, újabb lehúzás a burzsuj autósokról, róluk még mindig van mit. Nem is értem, mit tökölnek ezen ennyit az okosok a kupolás házban, miért nem csak éveset lehet kapni? És legyen kötelező is mindenkinek megvenni. Annak is, aki soha nem fog ott járni. Valami ilyesmi kezdett megfogalmazódni épp bennem, amikor belebotlottam az időnként nálunk is posztoló Magpet eszmefuttatásába saját blogján. Nem szoktam átvenni máshonnan anyagokat, de indíttatásom támadt annak az irányában, hogy ezt megosszam a nagyközönség számára is. Engedélykéréskor pedig fontosnak tartotta, hogy azt is tegyem hozzá a bevezetőmhöz, hogy ilyen az, amikor egy köcsög biciklis geci autóssá válik, és alanyi jogon akar közlekedni a mások adójából megépített úton, miközben még a piroson is átmegy. Fogyasszátok egészséggel!

Egyszerűbb lenne, mint a mostani vergődés. Mert az ügyesen alakított díjak alapján nem tudok más szándékot sejteni a háttérben. Esetleg még a jól bevált metódust, miszerint "adjatok még több pénzt, MOST!", aztán a többi meg le van szarva. A Zsemledisznó józan paraszti sertésésszel töprengett el a kérdésen.

m6-alagut.jpg 

Az elmúlt napokban rengeteg verzió látott napvilágot. Nincs ezen mit csodálkozni, nagy a baj a gazdaságban, kísérletezni kell. Előbb-utóbb valaminek már sikerülnie kell. Most épp az útdíjak kapcsán kezdődött találgatás, az emelkedő díjaktól egészen a „minden út fizetős, de kicsit csökkennek a díjak" tervig. Ezek közül sikerült a legegyszerűbbet kiválasztani, a díjemelést. A magyarázat is meseszép, a forint-euro árfolyam. Mert bizonyára Nyugat-Európából járnak hozzánk az útkaparó munkások karbantartást végezni, őket meg ugye euroban kell fizetni. Ezzel a kis emeléssel együtt még egy meglepetés érkezett, a négynapos matrica megszüntetése. Természetesen a magyarázatból megtudhatjuk, hogy igazából ez is nekünk jó.

De nézzük már meg kicsit, mi várható az intézkedés nyomán! Két alapvető következményt látok:

1. Forgalomcsökkenés az autópályákon. Ez csak azért mókás, mert ezzel együtt fog járni a forgalom növekedése az egyéb utakon. Mert akinek menni kell, az menni fog, de egy napos 200km-es túráért nem fog 3000Ft-ért matricát venni, hogy az utazási költségén ügyesen megszorozza mondjuk másféllel. Majd elindul kicsit előbb, és megy az alsóbbrendű úton. Ott kicsit több zaj, kicsit több szennyezés, kicsit több baleset lesz. Ez utóbbi apró tételek bizony költségnövekedést is jelentenek: az amúgy is rossz állapotú utak tovább romlanak, a TB meg fizetheti a sérültek kezelését, már amire ugye nem futja a baleseti adóból.

Innen már egyszerűen levezethető lesz a következő lépés, hasonlóan a közterületi fizetős parkoláshoz: új fizetős zóna, a határon sok autó parkol. Következtetés: hejj, de sok itt az autó, legyen ez is fizetős! Ez vár a mozgó autókra is. Elzavarjuk őket az autópályáról (figyeli valaki az "autópálya" összetett szóban az első tagot???), majd azok a dűlőutakra kényszerülnek. Nahát, milyen sok autó jár itt a Pentelésberegnye és Búbostöttös közötti régi TSZ-úton! Szedjünk érte díjat! Vagy helyi szinten, vagy ha sok ilyen út van az országban, akkor adó formájában minden autóstól! Mert azt mindenkinek el kell fogadnia, hogy egy ilyen fontos utat karban kell tartani, és erre bizony pénz kell. Előbb-utóbb tehát minden fizetős lesz, most épp a magyarázatot készítik elő az illetékesek.

2. Forgalomcsökkenés mindenhol. Nem járműforgalom, hanem emberforgalom. Talán abban egyetérthetünk, hogy az ország gazdasága jelenleg nagyjából úgy pörög, mint a Jobbik tagtoborzó kamionja a melegfelvonuláson. Aki eddig mégis nagy néha nekiindult, hogy bepakolja a családot a Suzukiba, és elmennek egyet hosszúhétvégézni, az most a seggén marad. Persze nem csak ezért, a gondolat, miszerint jövőre majd ritkábban megyünk a nagyihoz is, már régen érik. Ez egy újabb szög a mobilitás – és az ehhez társuló fogyasztás – koporsójába. A kis család otthon marad, marad szépen a háztömb körüli séta és a kirakatok nézegetése. Lehetett volna helyette tankolás, ebéd valahol kirándulás közben, meg egy kis autópályadíj. De így majd nem lesz semmi.

Végezetül szeretnék szólni azokhoz a lelkes környezetvédőkhöz, akik most bizonyára tort ülnek az újabb diadal fölött. Igen, kevesebben fognak beülni a csúnya gonosz autóba, és ettől bizonyára egy csomó kedves koala-kölyök megmenekül Ausztráliában, és rengeteg esőerdő is visszanő. De egyet azért nem ártana tudomásul venni: jelenleg az emberiség még az autózásra van utalva. Persze nem 100%-ban, a használat racionalizálható, de azt nem nehéz belátni, hogy most még szükségünk van erre az ördögtől való rémségre. Miért? Mert sok esetben ez, és csak ez képes a mobilitás, a szabadság érzését megadni. Ha pedig egy amúgy is végzetesen lelassult és beszürkült, a napi rohadásba belefásult országban ezt az egy apróságot is kihúzzuk az emberek alól, akkor itt nem hogy növekedés nem lesz, de a stagnálásról is csak álmodhatunk.

Akinek pedig már most se futja autópályára, annak ajánlom figyelmébe az alábbi filmecskét! Többek között ebből is kiderül, miért kerül olyan sokba nálunk az autópálya építése és fenntartása. (Tudom, ez az előző kormány idején épült. De a hülyeség és a hülye autósok lehúzása örök, pártok fölött álló szentség.)

386 komment

Címkék: közlekedés autó autópálya lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

igazi hős 2011.12.20. 09:31:12

@Tibi88: Nézz körbe másutt, minden 1 Ft árbevételre 1-2 Ft támogatás jut a tömegközlekedésnek. Nem budapesti, még csak nem is magyar sajátosság. Az államnak egyszerre feladata, hogy egy alapellátást nyújtson, másrészt, hogy a sűrűn járt részeken megfelelő alternatíva legyen az autózásnak.
Utóbbihoz megoldás lehet a szolgáltatás javítása (a buszgyárat már megvették hozzá, jövőre el is kezdhetnék lecserélni a BKV buszokat) vagy az autózás nehezítése/drágítása (lásd még dugódíj). Mindkettőhöz a pénzünk kell, csak az előbbit közvetve, az utóbbit közvetlenül fizetjük.

Perillustris 2011.12.20. 09:31:35

@Tibi88: Pont az a lényeg, hogy a BKV költségeit nem lehet kizárólag a budapestiek nyakába varrni.

A tömegközlekedőt nem 'ti' támogatjátok, hanem mindenki.

Nyilván újat mondok, de az autóst is támogatjuk.

igazi hős 2011.12.20. 09:33:24

@Tibi88: "Ez tiszta, de ha nem lenne ez a támogatás, akkor rohadt drága lenne a bkv.

Aki tömegközlekedik azt mi támogatjuk, aki autózik azt senki. " Hagyjátok már ezt a mantrát. Az autózás is kurva sokba kerül az államnak, akár a közvetlen egyenleget nézem (jövedéki adó kontra útépítés, -karbantartás, -fenntartás), akár a közvetetteket.

Tibi88 2011.12.20. 09:45:15

@Perillustris: @igazi hős:

Az autózás terheiből kijön az ahhoz szükséges infrastruktúra fenntartása és bővítése.

Csak az üzemanyagok után tavaly 560 milliárd forint volt a jövedéki adó és áfa befizetés... (ebben benne van persze a tömegközlekedés is--amit támogatnak! tehát a busz üzemanyagába is beszáll a nem bkv-s valamilyen összeggel)

Aztán vegyük azt hogy január 20ig befizetünk mi például 400 000 forint cégautó adót. Szóval nem tudom az autósok milyen támogatást kapnak. Meg azt se hogy mennyi költenek egy évben az úthálózatra meg minden autózással kapcsolatos dologra, de szerintem 500 milliárd forint nincs meg.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.20. 10:21:52

@Tibi88: Teljesen igazad van. @igazi hős: Legalább kétszer elmondtam, hogy ez egyszerűen nem igaz. Az én autóm és igen sok más emberé két-három évi bérlet ára és mégis igen jól használható. Szó sincsen milliókról és értékveszésről beszélni, miközben a bérleted egyszerűen lejár, miközben az autó megmarad, elég nevetséges.Neked minden évben kell új bérlet, én egyszer veszek egy autót. A te évi befektetésedből egyetlen darab papírfecni marad, a kis értékű használt autó veszít az értékéből pár tízezer forintot? Nem kell milliós autókban gondolkodni a munkába járásra, utazásra, nem csak ilyen autók vannak. Aki pedig ilyen autókra évi 100-150.000 Ft-ot költ, szimplán hülye, meg is érdemli. Vannak ilyen autók, de ugye ez nem az a szint ,amin érdemes arról vitázni, hogy BKV vagy autó. Végezetül pedig a vita onnan indult, drágább-e a BKV mint az autó és én még mindig merem állítani, hogy egyre kevesebb esetben éri meg és ha nem fizetnék a munkáltatók a bérleteket, akkor vége is lenne a közösségi közlekedésnek Magyarországon. Mert elég kevés lenne az a pár ember, akinek még megéri a BKV+MÁV kombó, például Érd-Bp. viszonylatban. Dél-Pestre már most sem éri meg. Vonat bérlet+BKV bérlet messze többe kerül, főleg, ha a munkáltató nem támogat. A közösségi közlekedést még megmenti a parkolás lehetetlensége és az ára. Ha valami, hát ez kinyírja az autóval bejárást, ezt elismerem.

Perillustris 2011.12.20. 11:32:25

@Tibi88: Nem jön ki. Az ÁFA általános adó, ezt kapásból ki is húzhatod a képletből. Én is befizetem a fenyőfavásárlás után. Meg a házimozi cuccok után. Meg a játékok után. A jövedéki adó szintén nem címzett. Vagy egy drága italokat vásárló ezek szerint kifizeti a rá eső támogatást, ha tömegközlekedik?

De nézzünk egy konkrét példát, ami rámutat a tévedésedre: Kovács úr megvásárolja első autóját. Másnap már keresztül-kasul átautózza az országot. Előző nap még gyalogos és tömegközlekedő volt, azaz álláspontod szerint nem fizetett érte. Az út azonban már ott volt. Ki fizette? Szerinted kizárólag a mindenkori autózók fizetik a meglévő úthálózat karbantartását és a jövőbeni utakat, amiket majd egy ma még nem autózó használhat? Mint egy pilótajátékban?

igazi hős 2011.12.20. 11:33:55

@Tibi88: "Az autózás terheiből kijön az ahhoz szükséges infrastruktúra fenntartása és bővítése." Nem jön ki. Van aki már nem hisz a Mikulásban, de ebben még igen, te is ezek közé tartozol.
Ismerd meg az adatokat, kicsit számolj és csodálkozz.
"Szóval nem tudom az autósok milyen támogatást kapnak. Meg azt se hogy mennyi költenek egy évben az úthálózatra meg minden autózással kapcsolatos dologra, de szerintem 500 milliárd forint nincs meg." De megvan.

igazi hős 2011.12.20. 12:18:29

@alfagumi: "Aki pedig ilyen autókra évi 100-150.000 Ft-ot költ, szimplán hülye, meg is érdemli." Tehát hülye az, aki befizeti a KGFB-t, súlyadót, vizsgadíjat, évente szervizbe viszi, gumit vesz az autójára. Ebből már kijön az a számodra hihetetlen 100 ezres összeg. Ne feledd, te számoltál 70 ezret, vigyázz, nehogy egy fékcsere átlökjön a hülyék közé. Azt remélem tudtad, hogy egy nagyobb szerviz nem jön ki 30000-ből, tehát amikor vezérműszíjat cseréltetsz, akkor a te definíciód szerint hülye vagy. Kuplungcserekor szintén. Lengéscsillapítók sem tartanak örökké. Majd ha 5 év használat után visszanézel, akkor látod, hogy minden évben volt valami "rendkívüli" kiadás. Persze ezek valójában nem rendkívüliek, ott vannak a szervizkönyvben, 5 évre 2-300,000 forintnyi javítás jut anyagáron, plusz közel ennyi munkadíj. (Nem a márkaszervizes, hanem a normál szerelői árral.)

Tibi88 2011.12.20. 12:31:41

@igazi hős:

Mutasd meg hol, és elhiszem.

igazi hős 2011.12.20. 12:52:30

@Tibi88: "Mutasd meg hol, és elhiszem. "
A te szinteden elég lenne azt írnom, hogy az én szavam is ér annyit, mint a tied, hiszen te sem sok érvet hoztál fel.
De én ennél nagyvonalúbb vagyok: van közel 200,000 km út az országban, számold ki ennek az építési költségét, oszd el 30 évre. Ez egyetlen tétel. Csak autópályára költünk évi 100 mrd-ot, ez egy másik. Egyedül BP 20 mrd felett költ egy évben úthálózatára, ez egy harmadik. (Ezen kívül van még 3200 önkormányzat + a megyék.)
Szintén kiszámolhatod (megbecsülhetnéd), hogy ha minden úton végigmennek évente kétszer ellenőrizni és kétszer letolják róla a havat, az mennyibe kerül.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.12.20. 15:05:12

@Tibi88: Így van. Persze ha nem építene az állam iskolákat és nem fizetné a pedagógusokat, akkor a gyerekek iskoláztatása is rohadt drága lenne. És még sorolhatnám.

Egyébként meg az, hogy az állam miből szedi be a pénzt és mire költi, az két teljesen különböző dolog. Semmi olyan köelezettsége nincs, hogy az autósoktól beszedett pénzt az autózásra költse. Mint ahogy a jövedéki adókat se kocsmák vagy dohányzószobák építésére költik.

Tibi88 2011.12.20. 16:16:30

@promontor:

Írtam valahol, hogy az autósok által befizetett terhekből költenek az utakra?

"Az autózás terheiből kijön az ahhoz szükséges infrastruktúra fenntartása és bővítése. "

Nem.

@igazi hős:

Autópályát építeni és fenntartani a legdrágább. Ez egyértelmű. Erre elmegy szerinted 100 milliárd.

Budapestre elköltenek állításod szerint 20 milliárd forint feletti összeget. Legyen 25. Itt jár ugyebár a legtöbb ember, de számoljunk 2 millió emberrel.
Ez a lakosság 20 %a, valószínűleg arányosan költenek a kis önkormányzatok is a pénzből. Tehát egy 1000 lakosú település nem hiszem hogy elkölt 1 milliárd forintot.
Számoljunk dupla összeggel, és akkor esélyes hogy bőven túllövök a számolással.
A maradék 8 millió ember megoszlik a településeken, ahol a budapesti lakosok/elköltött pénz arányszám dupláját nyomják az útba és minden hülyeségbe. Ez 200 milliárd forint.
Most tartunk 325 milliárdnál. A maradék 175ből szerintem fel tudják mérni évente az úthálózatot.

Az meg hogy mennyibe került az úthálózat kiépítése, számold ki.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.12.20. 17:36:02

@Tibi88: "Aki tömegközlekedik azt mi támogatjuk, aki autózik azt senki."

Én erre a mondatodra reagáltam, ugyanis ebben arra utalsz, hogy itt valami oltári nagy igazságtalanságot szenvednek el az autósok. Ezzel nem értek egyet, az indoklást meg lásd fent.

Tibi88 2011.12.20. 18:39:44

@promontor:

Ami az autózásból befolyik az fedezi az ahhoz kapcsolódó költségeket. Ha befolyik az az 500 milliárd amit írtam (több is, mert ugye átírás, regadó, meg sorolhatnánk ugyebár) abból fedezni lehet ezt.

A BKV meg egy szolgáltatás. Ha eladnak évi 100 000 éves bérletet, ami 100 000 forintba kerül, az 10 milliárd forint, és 30 milliárdba kerül fenntartani, akkor rohadtul nem lehet ebből fedezni a kiadásokat.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.12.20. 18:57:23

@Tibi88: A tömegközlekedést a világban nagyon sok helyen támogatják, nemcsak Magyarországon. Az okokról olvashatsz pl. itt: en.wikipedia.org/wiki/Public_transport#Revenue.2C_profit_and_subsidies

Tibi88 2011.12.20. 19:18:46

@promontor:

Én ezt nem vitatom, de itt a vita már napok óta azon megy, hogy az autó nem olcsóbb mert vannak a benzinen meg minden hülyeségen kívül még egyéb költségei is. Vannak, ez tény.
De a bkvnak is.

Az egész ehhez jött volna, de elvitték már itt páran ezt egy egész más irányba.

Ha autóval megyek 100 km-t az nekem 4000 forint.
Ha bkvval megyek akkor fogalmam sincs mennyi :D
De a lényeg, hogy a kocsira fizetek pluszba, meg a bkvra is fizetek a jegyen felül. Csak azt nem a kasszánál.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.12.20. 20:07:05

@Tibi88: A vita során arról volt szó, hogy az egyén (vagy család) költségvetésének a szempontjából olcsóbb-e az autó a BKV-nál.

Csak olyan költségeket vettünk figyelembe, aminek az elköltéséről Te közvetlenül döntesz. Az adódról nem Te döntesz, azt levonják. A mértékén sem változtat semmit, akár autózol akár BKVzol.

D4D 2011.12.20. 21:33:01

@Perillustris:

"Nem korrekt kizárólag a budapestiekkel számolni,"

Ez a gondolatmenet abban sántít, hogy a Balaton melletti kis falvak infrastruktúráját is használják a budapestiek, a győriek, a tatbányaiak, stb, mégse fizetnek Balaton krajcárnémedipuszta költségvetésébe.

Igazából nem is tudom, hogy lehetne rábírni őket erre.

D4D 2011.12.20. 21:35:19

@promontor:

"Ebből a szempontból teljesen irreleváns az általad belinkelt hír."

Elméleti síkon nem. Ha ugyanis senki nem bkvzik, akkor megszűnik a BKV, és mindenki megspórol havi 32 ezret. Azaz az én esetemben nagyjából anyit, amennyivel direkt költségben, hozadékok nélkül drágább autózni, mint BKV-t használni.

D4D 2011.12.20. 21:39:14

@igazi hős:

Azt ugye tudod, hogy egy tisztességesen megépített utat a személyautók nem rongálnak? Ami rongálja az utat, az a busz és a kamion. Élő példa Csillaghegyen a Dózsa György utca. Megcsinálták , 3,5T korlátozást kapott, majd rátették a 60-as buszt, csuklós Volvo jár rajta, szétverte a busz az utat. Minden egyes közműbekötésnél 5-10 centis süllyedések vannak.

D4D 2011.12.20. 21:41:59

@alfagumi:
"miközben a bérleted egyszerűen lejár, miközben az autó megmarad, "

Jó gondolat.

D4D 2011.12.20. 21:43:38

@Perillustris:

"Nem jön ki. Az ÁFA általános adó, ezt kapásból ki is húzhatod a képletből. Én is befizetem a fenyőfavásárlás után. "

Fenyőfát mindenki vesz. A biciklis, a gyalogos, és az autós is. Benzint csak az autós.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.12.20. 21:48:13

@D4D: Nem tudom mennyire vegyem komolyan ezt a javaslatot, de a blog sokmindent elbír, hát gondoljuk tovább.

Egyrészt, ezen a kontinensen egyedülálló főváros lenne Budapest, ha nem lenne benne tömegközlekedés.

Másrészt, autós szenszögből az se lenne jó, mert a BKV-t még mindig használó része átszállna autóba (=több dugó), a szegényebbik pedig kerékpárt venne (bár lehet, hogy alfagumi mindjárt kitalálja, hogy az autó annál is olcsóbb... ;-), az meg még rosszabb lenne, képzeld csak el, többszázezer plusz kerékpáros...

Szerintem jobban jártok a BKV-val... ;-)

Perillustris 2011.12.20. 21:51:24

@D4D: Először is, nyilván nem mindenki vesz. 18 év műfenyő után most vettem megint kivágottat.

Másodszor nyáron vettem benzint a fűnyíró traktorba és a szegélyvágóba is.

A fenyőfa amúgy is csak egyetlenegy példa volt.

Az eddig vásárolt Jagermeisterek jövedéki adóját visszaigényelhetem?

Azt meg ne felejtsd el, hogy amiből az ember nem benzint vesz, abból vesz mást, amin szintén tartalmaz adót. Lehet, a mértéke nem akkora, de nem is igényel akkora beruházást.

D4D 2011.12.20. 21:52:37

@igazi hős: Guglizzatok ki egy forrást.

- Hirtelen nem találtam rá adatot,de egy érdekes cikket igen. A cikket elolvasva az állam ráfordítása az utakra kevesebb lehet, mint amennyit a Veresegyházi Asszonykórus költ borotvahabra.

patyicivil.hu/?p=11061

igazi hős 2011.12.20. 21:54:16

@D4D: "tisztességesen megépített utat a személyautók nem rongálnak" Ez erős túlzás. Valóban egy nagyságrenddel nagyobb tengelyterhelés 4-5 nagyságrenddel nagyobb amortizációt okoz. Viszont egy 800 kilós Swift és egy kéttonnás A8 is 50-100-szoros a különbség.
Ez viszont leginkább csak a kopóréteget jelenti, kivéve ha túlterhelik az utat, ezért kell sok utat újraépíteni 11,5 t tengelyterhelésre, hogy ne essen szét a teherautók alatt. (Éljenek a tisztán beton utak. A régi M7-nek nem nagyon ártottak a kamionok.)
Ha a példádban szereplő utat 3,5t-ra tervezték (és nem csak kitáblázták a 3,5 t-t a lakók miatt), majd ráküldték a buszt, akkor valaki nagyot hibázott. (Esetleg valaki nagyot kaszált az útfelújításon.)

D4D 2011.12.20. 21:54:33

@igazi hős: 5 évre 2-300,000 forintnyi javítás jut anyagáron,

- Vegyél már egy normális autót!

Perillustris 2011.12.20. 21:57:32

@D4D: Fogalmazzunk inkább úgy, hogy pár nagyságrenddel kisebb mértékben rongálják az utakat. Hisz' nyilván kopik az út. Plusz az időjárási tényezőket is illik figyelembe venni, amiket persze nem befolyásol a személyautós. De minél több autós van, annál nagyobb útfelület kell, s ugyebár ez nagyobb költség is.

D4D 2011.12.20. 21:58:14

@Tibi88: 13 000 mrd Ft körül van a költségvetési főösszeg, ebből a bevétel nagyjából a fele, azaz 6500 mrd. Ebből 500 mrd az egésznek majdnem a 10%-a, ergo minden tizedik Ft állami bevétel az autózásból jön. Kérdés: Költ az állam minden 10. Ft-ot az autós infrastruktúrára?

D4D 2011.12.20. 22:04:32

@igazi hős: TISZTESSÉGESEN MEGÉPÍTETT

Perillustris 2011.12.20. 22:07:15

@D4D: Nem sántít, és igenis belead mindenki.

A Köröshegyi-völgyhidat sem 1800 embernek készítették.

Vagy a kőröshegyiek kaptak fejenként 23 millió forint támogatást?

igazi hős 2011.12.20. 22:13:59

@D4D: Erős túlzás ebből bármilyen következtetést levonni. Egy hatóság nem olyan gyorsan működik, mint ahogy a helyiek szeretnék, tehát forráshiányos. Akkor valószínűleg az APEH (izé NAV) is, mert ülnek a pénzemen egy jó ideje.
Szerintem te is elég hamar megtaláltad volna a Magyar Közút NP Zrt tavalyi költségvetését: 46 mrd, ebből az üzemeltetés 30 mrd. De ez csak az utak 15%-ára (30,000 km) vonatkozik, az országos utakra. A 160,000 önkormányzati útra fajlagosan fele ennyit számolva is kijön 80mrd. (Nincs konkrét adatom, senki nem összesíti a 3200 önkormányzatot, ezért becslek.) Ebben csak a tisztítás, üzemeltetés és fenntartás van benne.

Perillustris 2011.12.20. 22:15:57

@D4D: Téves logika - téves elvárás (még elméleti síkon is megbukik). Ugyanis a fenti példa szerint kizárólag direkt bevételtermelő dolgokra költhetné az állam a pénzt, ráadásul ugyanarra a termékkörre.

De mivel nincs fizetős játszótér, fizetős járda, ám van nyudíj, szoc. járadék, ilyen-olyan ösztöndíj, és még tízezer állami kötelezettség, amit felsorolni is lehetetlen, nyilvánvaló, hogy az autózáshoz kapcsolódó adókat abszurd lenne mind visszaforgatni.

igazi hős 2011.12.20. 23:05:56

@Tibi88: @D4D: Csak az első guglitalátot írnám le, nem ismerem a helyet, csupán ezt dobta elsőként a kereső. Tótkomlós (egy km átmérőjű "város", közel 7000 lakos) 2004 óta elköltött nettó 220 millió Ft-ot útfejlesztésre (+az esetleges 5 M alatti szerződések, ha voltak). Egy kb 500 m-es mellékutca 8-9-11 mFt. Hány km-t kell autózni 10 mFt jövedéki adóhoz? Leírom: 1-1,5 millió km-t. Egy 500 m-es utcában! Nem hiszem, hogy összejön egy kis utcában napi ezer autó, hogy pár éven belül visszajöjjön. A nagyobb utakon lesz ekkora forgalom, de azok kiépítési is sokkal drágább.
Egy másik adatsor, építési költségek különböző úttípusokra (2005-as adatok):
autópálya (2x2): 1.3-4.0 mrd
főút (2x1): 0.3-0.5 mrd
főút korszerűsítés: 0.1-0.3 mrd.
Fenntartási költségek (szintén 2005):
autópálya (2x2): 10-15 m
főút (2x1): 3-5 m
alacsonyabb rendű út: 0.1-0.3 m.
30,000 km országos főút van, azaz csak a karbantartásuk 90-150 mrd. Lenne, mert olyan gazdag ország vagyunk, hogy megspóroljuk a karbantartást, hogy később a többszöröséért kelljen teljesen felújítani.

igazi hős 2011.12.20. 23:16:04

@D4D: Milyen autód van? Írd le nekem egy kuplungcsere árát, egy vezérműszíj csere árát, 2 szett fékbetét és egy szett féktárcsa árát. (Kevés futást feltételeztem, ha sokat mész 2-3-szor ilyen sűrűn is cserélhetsz.)
Plusz legalább 5 olajcsere, 5 szűrőcsere, 2 klímatisztítás.
Ja és normális autóban gyertyákat is kell cserélni.

igazi hős 2011.12.20. 23:19:47

@D4D: Ezt nem kellett volna: 13,000 mrd a bevételi főösszeg. (14,500 mrd a kiadási.)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.21. 08:36:39

@Perillustris: : "Kovács úr megvásárolja első autóját. Másnap már keresztül-kasul átautózza az országot. Előző nap még gyalogos és tömegközlekedő volt, azaz álláspontod szerint nem fizetett érte. Az út azonban már ott volt. Ki fizette?"
Az autó vásárlásakor az autó értékének a felét kb adóban fizette, nem beszélve az átírási illetékekről, illetve az autóval kapcsolatos költségeire rakódó adókról (biztosítás, benzin)
Szóval: Igen. Kifizette. Legalábbis arányaiban jobban, mint egy biciGlis..

D4D 2011.12.21. 08:40:59

@Perillustris: Én már használtam a völgyhidat, de még senki nem kért ezért tőlem pénzt, se az önkormányzatomtól. Ahogy az agglomerációsok is valóban használják a bp-i infrastruktúrát, de ezért hogy akarunk velük fizettetni? A központi költségvetésből kell az erre rendelt eszközöket biztosítani, ahova érkezik adóbefizetés az agglomerációból is.

Na ezért demagógia azt szajkózni, hogy az agglomerációsok megfizetik-e? Megfizetik.

D4D 2011.12.21. 08:43:19

@igazi hős: Tudsz te forrást adni, ha akarsz.

Tehát 200mrd- Ft-ot költ az állam útfenntartásra, és 500 mrd Ft jön be az autósoktól? Jól értem?

D4D 2011.12.21. 08:45:22

@igazi hős: Autópálya használatáért külön díjat is fizetünk, úgyhogy azt ne vegyük ide.

D4D 2011.12.21. 08:46:39

@igazi hős: Emlékezetből írtam. Ha jók az adataid, akkor bocsánat.

D4D 2011.12.21. 08:57:44

@igazi hős:

"Milyen autód van?"
- Mint a nickem.

" Írd le nekem egy kuplungcsere árát,"
- Nem kell benne cserélni.

" egy vezérműszíj csere árát,"
- Görgőkkel együtt max 35. Kilométerenként 30 fillér

" 2 szett fékbetét és egy szett féktárcsa árát."
300 ezret elmegy egy tárcsám. a fékbetétemből a drága Textar 10 ezer.

Plusz legalább 5 olajcsere, 5 szűrőcsere, 2 klímatisztítás.
Olajat 6 ezerért veszem, az olajszűrő 1500 Ft, a levegőszűrő 2200 Ft. 15 ezrenként kell olajat csrélni, de ezt néha ki szoktam tolni 18-20 ra is, ha még tiszta az olaj. (Sok országút, 90-el.)

"Ja és normális autóban gyertyákat is kell cserélni. "
- Dieselben nem.

Fentebb egyébként összeszámoltam, hogy mibe kerül egy kilométer. Ne izgass fel, mert átszámolom tételesen, akkor lehet, hogy még olcsóbb lesz.

Perillustris 2011.12.21. 09:08:34

@newtehen: Nem igazán értetted meg. Az út már előző nap is megvolt, tehát egy fillért nem fizetett érte. Magyarul nem az ő pénzéből épült a fenti logika szerint.

"Az autó vásárlásakor az autó értékének a felét kb adóban fizette"

Érdekes számítás. A használt autó után (amelyek beszerzésekor az ÁFA nem volt levonható) nem kell ÁFÁ-t fizetni. Vagy mindenki új autót vesz?

Jövőre pedig ismét levonható a bérelt-lízingelt kocsik ÁFÁ-ja, ezekből pedig rengeteg van. Azaz rengeteg autós (cége) még ezt a pénzt sem fogja befizetni (vagy visszaigényli).

Az illeték? Ezt megintcsak nem az útért fizeted. Ha szerinted mégis, akkor az útlevelemért fizetett illetéket hová könyveled? S az egyéb illetékeket?

A biztosítás nem adó. Az államnak ahhoz semmi köze (nyilván azon kívül, hogy kötelezővé teszi a megkötését).

Szóval nem, nem fizette ki.

S igen, a biciklis sem fizette ki. Ám ő nem is cseszi szét. Plusz nem is okád mérget. Nem zajos, nem büdös.

Pont ezért éri meg támogatni a kerékpározást. Pont ezért támogatják civilizált országokban. Persze troll-üzemmódban nem objektív az ember, nem is várom el tőled.

GYK: ma kocsival fogok hazamenni, mert még a hátsó ülés is tele lesz cuccal. Holnap meg sokszáz kilométert megyek.

Perillustris 2011.12.21. 09:16:09

@D4D: Csak útfenntartásra. Ebben az építések-bővítések nincsenek benne. Továbbá nincs benne az az óriási kamatteher, amit a százmilliárdos hitelekért fizet az állam.

Perillustris 2011.12.21. 09:17:35

@D4D: Nem használatarányos a díj. Vannak, akik kb. kifizetik a valós költséget, a többség viszont nem.

Perillustris 2011.12.21. 09:20:59

@D4D: Azt, hogy kellene, tudjuk. Gyakorlatilag azonban a főváros viseli a terhet, és csak egy-két agglomerációs település száll be a BKV költségeibe.

A napokban és az elmúlt időszakban is pont ezen van/volt a vita: a feladat a fővárosé, a források meg az önkormányzatokhoz folynak.

Tibi88 2011.12.21. 12:29:09

@igazi hős:

Tegnap találtam az indexen egy cikket, ami 94től 2007ig leírta az autópálya építéseket. 1160 milliárdból épült 600 km azalatt a 13 év alatt (völgyhíd is benne volt) szóval ez két milliárd sincs átlagban.

Perillustris 2011.12.21. 12:45:44

@Tibi88: Add hozzá a kamatokat bátran.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.12.21. 13:17:39

@Perillustris: "Az út már előző nap is megvolt"
Meg hát. Az az út, amit a már előzőleg meglevő BKV is használ...

"Érdekes számítás. A használt autó után (amelyek beszerzésekor az ÁFA nem volt levonható) nem kell ÁFÁ-t fizetni."

De újkorában be lett utána fizetve...

"Ha szerinted mégis, akkor az útlevelemért fizetett illetéket hová könyveled? "

Te tényleg vagyonszerzési illetéket fizetsz az útleved után??

"A biztosítás nem adó. Az államnak ahhoz semmi köze"
Csak annyi, hogy hozzá folyik be a biztosítás UTÁN fizetett adó. (az ÁFA, az ebből élő biztosítók és azok alkalmazottai által fizetett adókat most negylelkűen hagyjuk figyelmen kívül, jó?)...

"Szóval nem, nem fizette ki."

Szóval de, kifizette.

"S igen, a biciklis sem fizette ki. Ám ő nem is cseszi szét. Plusz nem is okád mérget."
Nem láttál még romkocsmából hazatekerő bölcsészt. Igenis mérget okád. Minden sarkon.

"troll-üzemmódban nem objektív az ember"

Tapasztalatból mondod...

"Pont ezért éri meg támogatni a kerékpározást."

Sokszor mondom: Vigyázz mit kívánsz, mert ha eltűnik az autós réteg, az őket sújtó extra adókat másokon fogják behajtani... Már látszik is az első jel: A drága benzin miatt csökkent 25%-al a benzineladás? Meghalt az autókereskedelem? Nesztek egy kis adóemelés 2012 -re.

Láss tovább légyszi ezen az autós kontra biciklis trollkodásodon, mert amíg vak vagy a gyűlölettől kilopják a szemed...

Tibi88 2011.12.21. 13:40:22

@Perillustris:

Ezt nem értem. Minek adjak hozzá kamatot?

D4D 2011.12.21. 13:42:39

@Perillustris: A bérlet árából veszi a BKV az új buszokat?

D4D 2011.12.21. 13:43:47

@Perillustris:

"Nem használatarányos a díj. Vannak, akik kb. kifizetik a valós költséget, a többség viszont nem. "

És? Nekem jó volt a kapus rendszer is.

D4D 2011.12.21. 13:44:52

@Perillustris:

22-es busz, Budakeszi befizet a 22-es busz üzemeltetésébe.

De a budakeszis emberek járnak a 4-6 villamossal, a piros metróval, ....

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.21. 14:53:40

@igazi hős: Elemezd már, miből jön ki?? Ember, egy olajcsere kijön 9800 Ft-ból, munkadíjjal a mai világban, bruttó számlásan, Castrol olajjal! Az én autómba egy komplett fék előre kerül 18.000 Ft-ba, maximum. mindennel együtt a normális anyagokkal, munkadíjjal!!Vezérlés szett?? Láncos motor,egyzsillió km, de egy olcsó autóba a vezérlés szett 18.900 Ft, munkadíjjal!!Ez most nem a reklámért, de tényleg, nézz már rá!

www.aabroncs.hu/tartalom/autoszerviz_csomagok

Nagyon el vagy árakban tájolódva. Egy átlag autós nem cseréltet évente, de némelyik még két évente sem féket, a hátsó meg elmegy 4 évet! A négy gyertyám 90.000 km után 6000 Ft! Ma egy Suzuki fillérekből fenntartható csak meg kell nézni ki javítja. Egy téli gumi szett átlag embernek, ha van nyárija 5 évre elég. Annyival kevesebbet költ cipőre, az több elkopik, mert BKV-zik, ha már ennyire ki akarod centizni! Az autóba én évek óta nem hordok kabátot, azt is vond le. Nekem nem kell, van autóm, a BKV-s emberünknek melegen fel kell öltöznie télen. Az több mint a téli gumi szett. Korábban kell kelnie, többet égeti a villanyt otthon..Na?? :-) Az én autóm tankolás, kötelező, súlyadó, két évente vizsga,stb hát talán a 70.000 megállja a helyét, de egy Suzuki még olcsóbb..

Perillustris 2011.12.21. 15:09:31

@newtehen: "Csak annyi, hogy hozzá folyik be a biztosítás UTÁN fizetett adó."

Te mennyi adót fizetsz a biztosításod után? Annak a tízezerszeresét utalom neked azonnal.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.21. 15:46:12

@igazi hős: Végszónak annyit, most megnéztem egy régi Suzuki Swift-hez mennyiért is van egy komplett első fék,(két tárcsa+ betét+munkadíj) munkadíjjal:

Össz. 15.440 HUF! A kabát többe kerül BKV-s barátunknak és még esernyőt nem is vett...

Perillustris 2011.12.21. 15:57:44

LOL - nem tudom, lehet-e mélyebbre süllyedni. Mintha nem kabátban pöffeszkedne télen az autósok 70%-a a kocsiban...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.21. 16:01:39

@Perillustris: Olvasd el mire írtam, fogyatékos. Szőrszálhasogatásban egyelőre te vagy itt a nyerő. Egyébként meg honnan veszed ezt a 70%-os baromságot?? Ahogy most te mondanád, linkeld az adatokat, statisztikát!

Perillustris 2011.12.21. 18:22:09

@alfagumi: Muhahahaha. Most vérig sértettél.

Gondolom téli bakancsod sincs, azon is spórolsz. Sál és sapka se kell, nyilván miközben sétál a gyerek, te a fűtött kocsival gurulsz mellette.

Ja, írtam a KSH-nak, hogy jövőre mindenképpen legyen hivatalos statisztikájuk a kabátban utazó emberekről a kedvedért.

Perillustris 2011.12.21. 18:43:49

@Tibi88: Mert a hitelt nem ingyen kaptuk, amiből az autópályák is épültek.

@D4D: Nem. De én nem is próbálom sulykolni, hogy a tömegközlekedők eltartják a BKV-t.

@newtehen: "De újkorában be lett utána fizetve."

Hát ez mókás. Magyarul átruházható a jog. S mondd csak, aki netán pár hónaposan totálkárosra töri a kocsiját, az visszaigényelheti a "úthasználati díjat"? Vagy ilyen nincs is? S ha ugyanez az ember urambocsá' biciklire ül, akkor megvan még a jogosultsága? Vagy elbukta végérvényesen, és menthetetlenül útért nem fizetővé válik?

Amúgy te hogyan különbözteted meg az autóval nem rendelkező és az autótulajdonos kerékpárost az utakon? Hiszen utóbbi a fenti bornírt logika szerint kifizette az út árát. S az álnok ennek ellenére képes kevésbé rongálni azt.

Hoppá, lehet, hogy - igaz, egyszerű megfogalmazással - eljutottunk a lényeghez? Lehet, legyen az embereknek autója, de használják ésszel és környezettudatosan? Ciki, hogy már megint a hollandokkal kell pédálózni, de hét ez van.

Perillustris 2011.12.21. 18:57:00

@newtehen: "Meghalt az autókereskedelem?"

Hát igen, Gablini professzornak rosszabbul megy. Meg a bevallottan túltelített piac is elindult a konszolidáció útján. Tényleg szomorú, hogy már nem lehet kapni kocsit 120 havi hitelre. Mert gondolom tudod, hogy a kereskedések már régóta nem a haszonból, hanem a banki jutalékokból éltek.

Nem vitatom, hogy ha egy rossz rendszerből hirtelen kiesik egy tétel, azt nehez követi le a struktúra, de ezt a békát le kell nyelni.

Az, hogy erre nincs normális-ésszerű kormányzati reakció, más lapra tartozik.

Tibi88 2011.12.21. 19:16:53

@Perillustris:

Jövő évre is vonatkozik, hogy átutalod a biztosítási adónak a tízezerszeresét? :D

Nekem 30 000 forint lesz adó nélkül. Szóval kérném a 9000 x 10 000 forintomat... :D

igazi hős 2011.12.21. 20:36:49

@D4D: Aha, nem kell kuplungot cserélni. Az eső 5 évben talán, de a másodikban sem?
Rájöttem, te horgász vagy.

igazi hős 2011.12.21. 20:39:29

@Tibi88: Tudod, nem véletlenül írtam évszámot az összegek mellé.
'94-ben 20 ezer forintból éltem meg és 500 Ft volt a lakbérem.

D4D 2011.12.21. 21:15:18

@igazi hős: A CarinaII-ben 23 évesen, 486 ezer km-el eredeti gyári kuplung volt. Jelenleg az Avensisben van 300 ezer km. És gyári kuplung. szilentek szinte mind eredeti, most kell két párat majd kicserélni.

Mondom: Vegyél egy normális autót. A XSara ha jól tudom amivel jársz, nem az.

igazi hős 2011.12.21. 21:32:50

@D4D: Összeadjam a vételárat és a 9 évi szervizköltséget? 4,6 millió. (Ebben az üzembehelyezéstől az alufelniken keresztül az egy Casco önrészig minden benne van.)
Szerintem a Xsara érte meg jobban. (Nem csak a gyertyacserék miatt.)

igazi hős 2011.12.21. 21:50:05

@alfagumi: Meggyőztél, legyen mindennel együtt a csodaautó átlag éves szervize 30 ezer (általad linkelt 20 ezres éves szerviz + apróságok) + gumik 10 ezer (gondolom 50 ezer alatt még te sem hozol ki 2 garnitúrát), azaz a kötelező költségekkel kicsit 90 felett vagy. Plusz amit még kifelejtettem. Ez a 0. km költsége.
Jaj, hát nem kihagytam az autó árát! Feledékeny vagyok.

igazi hős 2011.12.22. 07:53:28

@D4D: Az első 4 évben/200,000 km-en a garancia miatt te is szakszervizbe jártál, nem? Mennyibe kerül 10 alapszerviz: 500-700 ezer? Ennyiből alfagumi négyszer cserélne kuplungot, szilententeket, de még lengéscsillapítókat is.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.22. 09:43:10

@igazi hős: Feledékeny vagy bizony! Mint írtam, én autót vettem 250.000 Ft-ért, te bérletet. Oké. Nekem jövőre is van autóm, te elhasználtad a 120.000 Ft-os bérleted, veszel egy másikat. Melyik is az olcsóbb?? A garancia pedig szervizhez és nem márkaszervizhez kötött. Általános tévedés. Ez alól csak egyedi szerződések a kivételek, mikor úgy veszi valaki az autót, hogy bevállalja a márkaszervizt. Egyébként csak szerviz kell és kész.
@Perillustris: Valóban, nincs bakancsom, sőt, tavaszi kabátot hordok, lepődj meg. Mivel mindenhová kocsival megyek, nem kell. Azonban ettől még ez irónia volt. A másik témát pedig ezerszer lerágtuk, a kerékpáros aki autózik, az sem kerül kevesebbe. Lévén miatta épül a rohadt drága kerékpár út, szóval azzal, hogy autózik, beszállt abba, amibe be kell. Viszont a kerékpár utat ajándékba kapta. Sajnos. Reméljük eljön az az idő is, mikor majd fizettek egy kis hozzájárulást.

D4D 2011.12.22. 11:39:46

@igazi hős:

nem járok szakszervízbe, nem veszek 0 km-es autót.
Olajat magam lecserélem a szomszéd aknáján, bonyolultabb dolgokat az unokatesóm csinál, ha nagyon szükség lenne a Toyota szervíz szakértelmére, akkor azt a Toyotások csinálják meg, otthon. Eddig egyszer vittem hozzájuk haza, mert 25 perc alatt megcsinálták a féltengelyen a gumiharang cserét.

A cégnél van egy Auris, 4 éves, 60000 km-el. Le van hozzá űzve 4 db kötelező számla, összesen a négy számla nincs 200 ezer Ft. Ebben már a folyadékok ára is benne van, illetve egy db fékbetét garnitúra.
Azt az autót csak szakszervízbe hordjuk.

Van egy A6-ja a főnöknek, azzal már vanak gondok, idén kb 4500€- volt rá a javítás, igaz, az ő autói megfutják évente a maguk 120 ezer km-jüket.

Nem tudom te mennyit mész a citrommal, de egy autó költségei attól is függenek, milyen autóban ülsz.
Továbbá egy drága autót nem csak a drága márkaszervízben lehet javítani, hanem mindenhol, ahol értenek hozzá.

És kiemelném mégegszer alfagumisnak az igazán találó megjegyzését: a bérlet lejár, az autó ottmarad a ház előtt.

D4D 2011.12.22. 11:41:34

@alfagumi: Én a télikabátomat csak azért hordom magammal (ami egy melegebb tavaszi dzseki), mert annak a zsebében minden elfér, mikor kiszállok és bemegyek valahova.

Egyébként egy gyapjúkardigánt hordok, abban vezetek.

GG81 2011.12.22. 11:46:29

@D4D: de gáz, nem láncos a vezérlésed!? :-) Arra kb. 150-200 ezernél kellene először ránézni...

D4D 2011.12.22. 12:36:35

@GG81: Ebbe még nem volt láncos.

Viszont:
Szíjnál, ha valaki figyel, észreveheti ha gond van, még időben. Mást nem is, de a görgők zaját egy tapasztalt, autóját ismerő ember meghallja.

A láncnál biztosan észreveszed ha gond van, de addigra a láncod már hat darabban hever.

A 150-200 ezer km-ről: Pont most adta meg magát egy láncos Toyotában a lánc, 121 ezernél. Én meg százanként kicserélem, osztjónapot.

igazi hős 2011.12.22. 15:53:29

@D4D: Én le mertem írni mennyibe került az autó+szerviz, te is legyél ennyire bátor. Hátha már az értékvesztés + szerviz több mint az X*3 éves bérlet. (Egyébként is érdekes ahogy te érvelsz az olcsó autózás mellett, a múltkor számoltad ki, hogy havi +35 ezerbe kerül az autó kényelme.)

Látom egész jól becsültem a Toyota szakszerviz árát azzal az évi 50-nel, bár az meglep, hogy céges autó ilyen keveset megy. Évi 15 ezret a magamfajta mazsolák mennek, annyival ráfizetés egy cégautó. Egy Toyotával könnyű menni, csak megállni nem lehet, nem így van?

"nem járok szakszervízbe, nem veszek 0 km-es autót" Az külön jópofa számolás, hogy mindenki vegyen N (ízlés szerint 3, 5, 10 éves autót), mert addigra megvolt a nagyja értékvesztés. De ha mindenki csak öregebb autót venne, akkor honnan lenne ilyen? És látom, rajtam kívül mindenki mindent meg tud csinálni az autóján. Legfeljebb magában szidja a sógort, ha az a számla nélküli szerelgetés mégsem volt tökéletes.

igazi hős 2011.12.22. 15:57:48

@D4D: Kiszoroztam azt a 4500 Eurot, kb én is ennyit költöttem 120,000 km alatt szervizre, csak én sok évre elosztva. B+, hát olyan jó a Citroen mint az Audi! (Trolloknak: vicc volt.)

D4D 2011.12.22. 19:18:53

@igazi hős:

hogy havi +35 ezerbe kerül az autó kényelme.)

Ott, hol azt olvastad, le van írva az is, mennyibe került a kocsi. kilométerenként 10-11 Ft jelenleg a vételára. Ez a viszonyszám minden egyes megtett kilométerrel alacsonyabb lesz.

Perill is leírta, hogy valakinek muszáj új autót venni, amit én két-három-öt-hat-nyolc évesen meg veszek majd.
Általában autóimat végsőkig használom. Itt jegyzem meg, hogy ami az Avensisnél kilométerenként 45 Ft, az a költség a Carina esetében mindössze 22-25 Ft volt.

" Legfeljebb magában szidja a sógort, ha az a számla nélküli szerelgetés mégsem volt tökéletes."
- Az unokatesóm autószerelő mester.

"hát olyan jó a Citroen mint az Audi!"
:)))))
- Volt egyébként olyan Audija is, amivel csak a kötelező szervízt kellett csinálni, és 430 ezerig nem volt meghibásodás. Az első gömbölyű százas, a szivar utáni.

Perillustris 2011.12.22. 19:19:05

@alfagumi: "Lévén miatta épül a rohadt drága kerékpár út, szóval azzal, hogy autózik, beszállt abba, amibe be kell. Viszont a kerékpár utat ajándékba kapta."

De nem autózik, hanem az olcsóbb bringautat használja. Ennyire nehéz felfogni?

Tegnap vettem egy szuper kabátot. Teljesen ráfizetéses lesz a jövő heti metrózás.

Perillustris 2011.12.22. 19:22:07

@alfagumi: "Reméljük eljön az az idő is, mikor majd fizettek egy kis hozzájárulást."

Vagy az, hogy a kerékpárosnak fizetnek, hogy bicikliveljárjon. Mert erre van példa, a te vágyaidra meg nincs.

igazi hős 2011.12.23. 01:38:25

@D4D: "Ez a viszonyszám minden egyes megtett kilométerrel alacsonyabb lesz." Így van, minél többet mész, annál kisebb a költség. Vagy mégsem? Tulajdonképpen az a világ legjobb üzlete, ha az ember vesz egy bérletet és éjjel-nappal metrózik. Vagy inkább egy éves pályamatricát kell venni és Győrtől Szegedig cirkálni?
Minden bizonnyal megengedheted magadnak, hogy sokat autózz, de ezt ne állítsuk be spórolásnak, kivéve ha munkát végzel (nem munkába jársz!) az autóval. Ekkor az autó nem kényelmi eszköz, hanem ugyanolyan szerszám, mint egy fúrógép: eleget kell használni, hogy behozza az árát.

igazi hős 2011.12.23. 01:42:19

@alfagumi: Nagyon szar lenne a lelketeknek, ha tényleg figyelembe vennék a TB-nél az életmódot és feleannyit fizetnék, mint egy átlagautós. Szerencsétekre ez a kormány semmi értelmeset nem bír csinálni, szóval a TB rendszerhez sem fognak nyúlni.

igazi hős 2011.12.23. 01:45:43

@D4D: Ismerek egy bácsit akinek a Corollájában 7 évesen még nem volt 20,000. Na ő nagyon drágán autózik szerinted.

GG81 2011.12.23. 08:27:52

@igazi hős: te azt honnan veszed, hogy egy autós nem mozog eleget??? főleg, ha mondjuk biciklizik is (munkábajárásra)...

tehát ez az irány is false, bőven, mert láttam én olyat BKV-zni, akit egyszerűbb átugrani, mint kikerülni! autósból épp úgy van sportos, aki mondjuk tény, hogy nem kerekezik a városba, de eljár edzeni. és bringásból is van jó súlyban lévő (kerekagyon is ír olyan aki ezt bevallotta), sőt olyan is, aki bringázás közben!, és nem csak amikor épp nem bringázik DOHÁNYZIK! ami jót tenne magával, azt rögtön el is baxa...

szóval amire mindig hivatkoztok, mi az ami járműfüggetlen... ez mindenképp! és nem a szabálykövetés! szintén kerekagyas haverotok vallotta, hogy bringán szarik a szabályokra, kocsival meg befosik van, hogy rendszám alapján akár utólag is megb@xák!

"streetfighter" 2011.12.23. 08:40:11

@igazi hős:
Nem csak szerinte, hanem minden értelmes ember szerint. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.23. 13:43:51

@igazi hős: Mert az egyetlen lehetőség az egészséges életre, a kerékpár, ugye? Ne viccelj. Én meg szemetet szedni járok a Duna partra, túrázom, horgászom, ami rengeteg gyaloglással jár, mert pergetek. Bármennyire is az a látszat, mert 130+-os nagy marha vagyok. Azért annyira ne szálljatok már el, hogy azt hiszitek a kerékpár a megváltás. Van szobabiciklim, jár a TB támogatás? Tekerek én is csak nem járok az útra szopatni a többi embert és nem szívom a füstöt. Azt ugye tudod, a városi kerékpáros minden csak nem egészségesebb? @Perillustris: Nehéz felfogni, hogyha nem bringázna, nem kellene kerékpár út egyáltalán? Több hely jutna az autóknak, kisebb lenne a dugó, elférnének a gyalogosok. Azért nem ilyen egyszerű az egyenlet. Minél több a bringaút, amit úgysem használtok, tekerek ahol épp kedvetek tartja, annál kevesebb hely jut a valódi közlekedésre. Nektek mi is kell? Járda, bringaút, közút, erdő, mező, hegy, sziget, több most nem jut eszembe. Kihagytam valamit?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.23. 17:27:34

-Itt mindenki hülye!
-Itt? Mindenki!

Perillustris 2011.12.23. 20:26:42

@alfagumi: Igen, kihagytál. Jómagam Alkotmányba foglalnám, hogy minden gumis műhelyen keresztül kell mennie egy kerékpárútnak.

Már régóta nem hiszem, hogy érdemes neked megmagyarázni bármit is, ezért az értő többségnek írom le egy példával, mire gondolok:

Épül egy út, mely élettartam"* 100 millió gépjármű áthaladása. Ez egy drága út, a költsége járművenként 5 forint.

Építek mellette egy olcsóbb utat, nevezzük kerékpárútnak, melyen a fajlagos költség mindössze 50 fillér.

Mindegyik pénzbe kerül, ám látható, hogy aki az olcsóbb úton halad, az 4 forint 50 fillért spórol az államnak, a költségvetésnek.

De vegyük figyelembe jótékonyan a benzin adóját. Így a különbség legyen 4 forint.

Tehát az államnak megéri kerékpározásra bírni állampolgárait.

Jé, éppen ez történik a jobb sorsú országokban évek óta. Vajon mi más viszi rá őket?

igazi hős 2011.12.23. 20:26:54

@alfagumi: Nem igazán vetted le a lényeget. 2. próba: utópia ugyan, de ha lenne egy működő társadalombiztosítás, aki magáncéghez hasonlóan kiszámolná, hogy mi az olcsóbb neki, akkor bizony a TB építene kerékpárutakat.

@D4D: Látod, ha a példáim ellenére is ezt írod, akkor ez is egy olyan dolog, amiről nem foglak győzködni, ahogy arról sem, hogy miért nem olcsó, ha a toyotás srácok otthon megszerelik az autódat.
@...::: Flúgos Kamionos :::...: összefoglalója korrekt.

D4D 2011.12.24. 09:45:21

@igazi hős:

"miért nem olcsó, ha a toyotás srácok otthon megszerelik az autódat."

Nézzük csak: Megvannak vele 30 perc alatt, ez kerül általában egy tálca sörömbe, esetleg egy karton pezsgőmbe. A szakszervízben erre ráírnak 3,5 órát, óránként 11800+ÁFA értéken.

Miközben ugyanaz az ember ugyanazt csinálja.

Tibi88 2011.12.24. 10:20:42

@igazi hős:

Nem kerékpározom, mindenhova kocsival megyek. De le merem fogadni, hogy egészségesebb vagyok nálad, vagy bármelyik bringásnál.

igazi hős 2011.12.24. 10:47:44

@D4D: Mondom, hogy felesleges magyaráznom. Fél óra munkáért fél órányi óradíj a normális, akár zsebbe adod, akár hivatalosan fizeted. (Egyébként alfagumi hosszan fejtegette, hogy nem csak márkaszervizek vannak, akkor nem tiltakoztál.) Ha ezt részletesebben ki kell fejtenem, akkor szólj.

@Tibi88: Internet mindent elbír, az ilyen véleményeket is. Ha nem vagy szermentes élsportoló, akkor szinte biztosan nem igaz, de lényegtelen is, hogy igaz-e vagy sem.
Átlagautós kontra átlagbringás egészségi állapotáról mi a véleményed?

Tibi88 2011.12.24. 12:48:38

@igazi hős:

Nem tudsz általánosítani, főleg ha országos szintre vetítjük ki. Egy 500 fős faluban kb a fele bringával jár, a kocsmáig is inni, közben meg szívja a cigit...

Miért kéne élsportolónak lennem? Nem elég a heti 5x1,5 óra edzés, plusz még 2-3 foci? :D

igazi hős 2011.12.24. 22:41:35

@Tibi88: Értem, szerinted vidéken csak a biciklisek isznak és bagóznak, tiszta sor. Gondolom akik előttem dobják ki a csikket a bal első ablakon, azok látens kerékpárosok, csak épp eltévedtek.

A napi másfél óra nekem is megvan, plusz a heti két edzés. Ettől még egyáltalán nem tartom magam edzettnek. Ha 12 órán belül megcsinálsz egy Kinizsi 100-ast egy esős napon, akkor összemérheted magad egy jobb futárgyerekkel. Onnan még két kategória egy erős amatőr bringás.

Tibi88 2011.12.24. 23:00:24

@igazi hős:

A futárgyerek 110-120as pulzussal nyomja végig a várost, és szívja be jó mélyen tüdőre a kipufogógázt meg minden hülyeséget. Ezalatt én ülök a kocsiban a nyugalmi 60körüli pulzusommal, és a pollenszűrő is besegít. (aki városban biciklizik az megszívja ilyen téren, vagyis nem annyira egészséges az)

Én nem biciklizem ezért baromi nagy hülyeség ahhoz hasonlítani.
Vegyük az én példámat: 160kilóval nyomjon 1et fekve a biciklis gyerek. Ha ez nem megy, akkor ő edzetlen?
Remélem érzed hogy ez így baromság.

D4D 2011.12.25. 01:55:38

@igazi hős:
"Gondolom akik előttem dobják ki a csikket a bal első ablakon,"

- Felveszed, visszadobod. Esetleg udvariasan felhívod a figyelmét, hogy valamit elhagyott, és közben benyújtod az ablakon.

A Kinizsi 100 nem 24 órás?

igazi hős 2011.12.25. 15:29:36

@D4D: 24 óra után vége. Magamféle mazsolák éjfél körül beérnek (15-16 óra), profik 10 alatt megvannak vele.

@Tibi88: Erről még sok szó esett, nem ismétlem meg mindet. Minden esetre te 60 centiről jövő levegőt szívsz, a bringás orra majd 1 méterrel magasabban van. Van akkora különbség, mint a pulzusotok között.
A pollenszűrőd nagyjából semmit sem szűr ki a veszélyes anyagok közül.
Van olyan bingás kollégám, aki 160-nal guggolni szokott régebben, de már nem csinálja, mert árt a bringázásnak.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása