Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem számít, hogy más is közlekedik?

2011.12.22. 07:58 :: Don Blasius

A defenzív vezetés híve vagyok, inkább hagyom a láthatóan hülyéket, hadd menjenek, nem érdemes összetöretni magunkat velük. Tegnap este sem történt másképp, végül nem történt baj, de az eset valahogy a szokásosnál jobban felbosszantott.

A Halász utcából mentem le a budai alsó rakpartra, a Lágymányosi/Rákóczi híd felé. Eleve utálom ezeket a rakparti felhajtókat, gyorsítósáv nincs, a ráhajtás olyan mindig olyan szögben történik, hogy alig lehet belátni a rakpart forgalmát. És ez a Halász utcai talán még elmegy a többihez képest, lassan csorogva még látni is valamennyit, ha nem jön semmi, lehet menni.

 

 

Ezúttal viszont jöttek, megálltam és vártam, hogy elfogyjanak. Lett is üresedés, megindultam, közben néztem a tükröt is, tiszta-e a levegő. Ekkor vágott ki mögülem lendületből egy ezüst színű Opel Zafira, és egyből mellettem is volt. Mit keres ez itt? Mivel elég nagy vehemenciával gyorsult, inkább félrehúzódtam és elengedtem. Hogy miért bosszantott ez ennyire? Mert közben ismét érkeztek a Margit híd felől, így várhattam megint. Jó, nem sokat, de elég veszélyes volt a manőver, amit csinált. Nem tudom, hogy gondolta ezt a Zafirás, de ha én nem figyelek, akkor belém jön. Elsőbbsége nem volt, mivel ő is a Halász utca felől jött le mögöttem. Nem szabályos és nem is korrekt, amit csinált. Hozzáteszem, nem tököltem, de nem is padlógázzal indultam (hideg motorral pláne nem fogok). Én sem szeretem a tötymörgőket, de eszembe sem jut, hogy ha egy sáv van egy irányba, akkor letoljam a másikat az útról. Tudomásul kell venni, hogy nem egyformán vezetünk, nem mindenki kamikáze pilóta, autóink teljesítménye sem egyforma. Hozzátenném, hogy ilyen taknyos időben meg aztán nem érdemes csak úgy a semmibe érzésből kivágódni, ki tudja, nem jön-e a rakparton valami nyárigumis ámokfutó, a Zafiráséhoz hasonló vérmérséklettel, felesleges kockáztatni.

Na mindegy, visszatérve a rakpartok problémájára, szerintetek mi lenne a megoldás? Talán némi sáv és korlát korrekciókkal egy-két helyen lehetne rövid (de a semminél több) felhajtó-gyorsító sávokat létrehozni. A budai rakpart tervezett négysávosításából végül nem lett semmi, bár hozzáteszem, ez a terv nekem sem tetszett, nem tett volna jót a városképnek és sok pénzt bele kellett volna ölni. Akkor már inkább az egyirányúsítás. Párizsban is így működik, két sávon megy egy irány az egyik parton, az ellentétes irány pedig a másikon. Ennek az lenne a hátulütője, hogy van, akinek emiatt át kellene menni a másik partra, ehhez Budapesten meg kevés a híd és szélesebb is a Duna a Szajnánál. Sehogy se jó. Vagy maradjon minden így?

 

 

109 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó veszélyes kresz belváros előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2011.12.22. 09:16:59

Biztos szülni ment az anyósa temetésére, vagy valami ilyesmi.

Skodakék Fábia 2011.12.22. 09:41:21

Lendületben volt, gyorsult és simán lehagyott. Hol itt a problem? Ha állóból indulsz akkor is mögé érkezel. Nem szabályos, nem korrekt de szerintem mindketten elfértetek volna. Valszeg ott álltál már vagy 6 perce és megunta..

ganyager 2011.12.22. 10:03:04

Én is találkoztam egy hasonló úriemberrel, aki igen agresszívan vezetett. Én haladtam az én sávomban ő meg az övében. Út szélén parkoló autók voltak. Mikor látom, hogy milyen sebességgel jön a másik sávban már láttam, hogy épphogy elfogunk férni, ekkor én már megálltam, mert veszélyben éreztem magam. Ha nem álltam volna meg levittem volna egy parkoló autó visszapillantó tükört, de ő sietősen haladt felém! - Végül úgy fértünk el, hogy az én autóm magasabb volt mint az övé, és így az én visszapillantóm alatt elfért az öv! - (Amúgy egy osztrák rendszámú kék VW - volt! - Folytattam tovább az utunkat! - Egy-két utcával arrébb megjelent ugyanez az autós, és agresszívan villog, dudál, majd indexelés nélkül elémvágva besatuzott előttem, kiszállt az autóból, és a "barátunk" magyarul elkezdett kiabálni velem, hogy mit képzelek magamról, hogy láttam hogy siet akkor miért nem mentem előle, hisz ő szerint majdnem levittem az ő tükrét! - Mondom ácsi ácsi!
1., Esetleg 2 utcával feljebb max téged zavarhattalak.
2. , Ott abban a szituban max Te jöhettél volna nekem, mert én megvoltam állva teljesen!
3., Ezekután Te utánam jössz és osztogatod a igazságod. Különben is úgy ahogy Te engem megállítottál, hogy semmi sem volt előtted így oknélkül besatuzol előttem, így szerintem ez felél egy közúti veszélyeztetéssel. Ráadásul ezt azért tetted mert revansot akartál volna kicsikarni. Megkérdeztem tőle, hogy akkor mi legyen? - Felajánlottam neki, hogy akár megbeszélhetnénk a nemtetszését egy kihívott rendőr társaságában. Erre ő amilyen agresszívan jött, úgy el is ment! - Amúgy egy magyar ember volt Osztrák rendszámú kék VW-nal.

Elijah_Baley 2011.12.22. 10:08:47

Az tud igazán pihenten vezetni akit egy klasszikusan lomha családi egyterűvel is aláznak :)

FDToth 2011.12.22. 10:21:45

már nem azért, de a posztoló vmi ultrabéna vezető lehet, ha nem tud besorolni. Ha nagy az autótömeg és látod, hogy 2-3 perc múlva sem tudsz előrébb menni, akkor bizony erőszakosnak kell lenni. Szépen csorogsz előre, mígnem vkinek meg kell állnia.
Én is megelőztem volna a posztolót, ha az ő sávjában elfér 2 autó. ha nem akkor, persze nem tettem volna.
Az a baj, hogy nagyon sok a gyenge, anyámasszonykatonája sofőr. hihetetlen, hogy miket tudnak bénázni.
Ma is az árpád hídon buda felé egy opel astra sedan 30-40-nel ment, de legalább ezt a külsőben tette... ja és egy kb. 80 éves férfi vezette, akink a homlok és a kormány felső karimája egy vonalban voltak...
a személyes kedvencem a több sávos üres úton, a belső sáv felé indexszelő autósok, akiket jobbról kell megelőzni (vagyis inkább elhaladni mellettük). miért jó a belső sávban haladni, nem értem... mert ha ezt nem 45-50-nel teszi, hanem a megengedett max +5-10 km/h-val, akkor ok, de lassan...

Don Blasius 2011.12.22. 10:32:19

@FDToth:
Nem fért el ott két autó. Legalábbis szabályosan nem. A Zafira a forgalomtól elzárt területen vágott át. Egy sáv van, ami becsatlakozik egy másik útba, semmi gyorsítósáv. Pont az volt, hogy csorogtam előre és amikor hely lett volna és indultam, akkor vágott ki a "barátunk".

@De gustibusaut bene, aut nihil:
Mivel az enyém is egy lomha egyterű. :P

@petrócselly:
Nem volt mit unnia, ő jött lendületből és megelőzött a forgalomtól elzárt területen.

Skodakék Fábia 2011.12.22. 10:44:32

@Don Blasius: akkor meg mire elindulsz már mögé kerülsz, emiatt minek beparázni? valszeg nem először csinált ilyet és látta is mit csinál
kicsit elhúzod az autót hogy mindketten elférjetek és haladás
Pesten/Budán ez manapság nem ügy, naponta írhatnék két ilyen posztot

labi 2011.12.22. 10:49:20

@petrócselly: "Lendületben volt....... Valszeg ott álltál már vagy 6 perce és megunta"

Hmmm... hat percen át lendületben unatkozott mögötte? :)

RaveAcE 2011.12.22. 11:00:36

@petrócselly: Talán a záróvonal elkerülte a figyelmedet.

GG81 2011.12.22. 11:12:59

ezek a lehajtások, főleg a budai oldalon tényleg sz@rok... viszont a pestin valahogy csak sikerült élhetőbbé tenni a középen megvalósított gyorsítósávokkal... így elég csak egyszerre egy irányból (, amit keresztezel) megbizonyosodni, hogy lehajthatsz-e a rakpartra, aztán onnan már egy "egyszerű" besorolás...

egyhatosmotor 2011.12.22. 11:27:34

Mindjárt jön és dumál a 8 általánost se végzett autonepper, aki 10éves körbetört széttaposott bmw-vel májerkodik :D

D4D 2011.12.22. 11:45:01

Ha valaki béna áll elől, akkor én is így csinálom, néha kettőt is lenyomok. Mondjuk a rakparton menni ősi román szokás, mert fenn gyorsabb a haladás az esetek 70-80%-ban.

Skodakék Fábia 2011.12.22. 12:34:42

@RaveAcE: neked meg ez kerülte el a figyelmedet : "Nem szabályos, nem korrekt"

Tibi88 2011.12.22. 12:38:45

@Don Blasius:

Biztos idegesítő lehet amikor bemegy előtted az addig mögötted álló, de valószínűleg már unta a várakozást. Én is szoktam ezt csinálni, amikor már 3 perce állunk a mellékúton, és ha én állok elől, már 10x eltűntem volna onnan.

Érthető hogy nem egyforma erősek az autók, de akkor jobban kell nyomni neki, ilyen egyszerű. Azt is írtad hogy hideg az autó, oké. De akkor szívjon mindenki, mert nem akarsz lendületesebben elindulni?
Ez olyan mint a kiskocsi a lámpánál, amikor elsőnek indul. Nagy nehezen gurulgat és fél perc múlva eléri az 50et...
Utána meg jön, hogy a bunkó a kanyarodóból előzte meg. Igen, mert a megengedett maxot el is kéne érni valamikor...

''autónepper.'' 2011.12.22. 13:17:46

úristen megint egy vér profi leirja hogy bénázik... öcém ha nem nyomod hideg motoral akkor mért nem melegited? és az én kontómra ovatoskodsz? ha ennyire félted a fostalicskád akkor melegisd indulás előtt... jah nyálkás idő na gratulálok nem hó van oda kint hanem kb olyan az út mint ha esős idő lenne akkor te esőbe se mész 30al gyorsabban? nem értem ezeket az embereket nem azt mondom vannak gyenge képeségü sofőrök de ennyire?

@ganyager: neked meg csak annyit mondok te voltál a béna... hidd el kicsit réhuzod a kormányt és arébb menne ... bátrabban kell közlekedni és nem fognak eltiporni

egyhatosmotor 2011.12.22. 13:24:04

@''autónepper.'':

De ezek szerint a 8 általánosod sincs és széttaposott bmw az igaz :)

Biztos taxistól vetted, aki belerakott 650 ezret, de neked visszatekerte 70-re :D

hawkeye 2011.12.22. 13:26:51

Jól tudom, hogy ennél a lehajtónál halt meg a napokban egy autós, nekirongyolt egy konténeresnek?!

Én egyébként nem szoktam foglalkozni az ilyen Zafirásokkal. Mellémjött? Szemben meg jönnek? Valahogy nem veszem észre, oldja meg.

Ha olyan vérprofi....

A nagybátyám szereti a puzzle-t, majd a boncasztalon összerakja... :)

(Azt meg nem tudom miért csinálják a héten, hogy 3 autósból 2 kézben mobilozik. Közben meg kacsáznak az úton összevissza...)

''autónepper.'' 2011.12.22. 13:27:29

@egyhatosmotor: :))) az ennyém nincs tekergetve:))) és nincs szétaposva állapotú idős orvos tulajtól vettem:))

egyhatosmotor 2011.12.22. 13:35:55

@''autónepper.'': jah, svájci orvosnőtől, aki csak második autónak tartotta és végig garázsban állt :D :D

Flugos furgonos 2011.12.22. 13:40:54

@''autónepper.'': Aki ráadásul német nyugdijas pap, és csak hétvégi bevásárlásokra használta, de ugy hogy a garázsból sosem állt ki DDD

huspotyolo 2011.12.22. 13:48:28

@hawkeye: Karácsony van, jegyzetfüzet elfogyott és a boltba menet egyszerűbb kikérdezni a rokonságot mit kérnek Karácsonyra.

Amúgy meg még mindig olcsó a benzin/gázolaj. A jeges út miatt kocsival kellett mennem 10km-t motor helyett, és 2 órát a dugóban ültem. Béna Matizos a tök egyenes, nedves úton KÖKI-nél a betonkorlátokba csúszott. Ráadásul még el sem állt onnan, hogy haladhasson a sor, hanem nyugodtan telefonálgatott, kocsinak persze horpadáson kívül semmi baja. Nem tudom hogy csinálta, de fél órát elvett az életemből.

Karácsony, én így szeretlek!

egyhatosmotor 2011.12.22. 13:51:13

@huspotyolo:

"Nem tudom hogy csinálta, de fél órát elvett az életemből."

Úgy sem ér sokat az életed, nem mindegy:

''autónepper.'' 2011.12.22. 14:09:02

@egyhatosmotor: @Flugos furgonos: pontosan igy volt :DDDDD MÉG FEL NEM ÉBREDTEM :DDDD de am csak annyit mondok annyi pénzért amenyiért vettem hogy ha még váltót kéne benne cserélnem és az egészet újra féynezni akkor is megérte :)))

ganyager 2011.12.22. 16:20:37

@''autónepper.'': Azért ne akartam azzal az autóval erőszakoskodni, mert az az autó kölcsön volt, ráadásul egy fogyatékosokkal foglalkozó Alapítványé, és ezért nem akartam vele erőszakosabb lenni!

- Amúgy jó ötletnek tartom az Opeltől, hogy van lehetőség olyanra is, hogy egy gombnyomásra bezársz minden ajtót beleértve a csomagtartótis. ( plusz én mozgásérültként csak annyit tudok tenni, hogy bezárom magam a kocsiba)

''autónepper.'' 2011.12.22. 16:33:58

@ganyager: jah az teljesen más ezt nem tudtam DE hozzá teszem ugyan annyi jogod van neked is mint nekünk szal nyugudtan lehetsz bátrabb és ne hagyd magad!!

huspotyolo 2011.12.22. 17:44:28

@egyhatosmotor: Ne a sajátodéból indulj ki.

Te voltál a matízzal nemde? Igazán betolathattál volna a forgalom elől elzárt területre, ahogy 1 óra múlva visszafele jövet a rendőrök már erre buzdítottak... Magadat és sok közlekedőt megkímélhettél volna a karácsonyi jókívánságoktól.

(---Flúgos Buszos---) 2011.12.22. 18:22:12

Milyen jó is lesz,ha már itt lesz a karácsony,végre a töketlenek otthon lesznek,én meg vígan buszozhatok minden nap.

Aki teheti,az karácsonykor maradjon otthon,és igya magát hullára!!! Köszi!!!

"streetfighter" 2011.12.22. 18:35:34

Sajnos tudomásul kell venni, hogy minden balféknek és mazsolának joga van az úton közlekedni.
A posztoló lehet, hogy nem ide tartozik, de nem is a talpraesett kategóriába, az biztos. :)

Flugos furgonos 2011.12.22. 19:33:07

@"streetfighter": Az a balfék és mazsola lehet hogy kezdő, 100-200 km-errel a háta mögött. Ha te tolod és leszorítod nemcsak az ő életével hanem más szabályosan közlekedőével is játszol. Soha nem tudhatod hogy hogyan fog egy eröszakos mozdulatodra reagálni.

Don Blasius 2011.12.22. 20:29:45

@Tibi88:
Kicsit talán kisarkítottam, a lényeg, hogy teljesen normálisan indultam el, igaz nem is nyomtam ki az autó szemét. Csak valaki más mögülem érkezett meg lendületből és előzött meg a forgalomtól elzárt területen át, szerintem veszélyeztetés kategóriája volt.

@hawkeye:
Nem jó, mert nem hiányzik nekem egy káresemény, meg esetleges sérülés sem. Ha meg nincs tanú, még azt is hazudhatja, hogy ő a rakparton jött és kijöttem elé. Nem vesztettem miatta sok időt, de bosszantott nagyon.

@''autónepper.'':
Francba, most lebuktattál. Pedig azért vigyázok rá, hogy még te se vedd észre, hogy vissza van pörgetve, mikor esetleg eladni viszem. :D

"streetfighter" 2011.12.22. 20:36:31

@Flugos furgonos:
Szerintem a szárnyaló képzelgéseidnek nem kéne itt teret adnod, mert csak a feszültséget gerjeszted.
Aki értelmes, az kirakja a T betűt, ha nem rakja ki, akkor magára vessen!

Tibi88 2011.12.22. 20:48:35

@Don Blasius:

Így már más :D
De akkor érted én miről beszéltem. Sok olyan van aki elindul, csak nem gyorsul hozzá. És ha 3x megszívod miatta, lehet te is kikerülöd (ha nem veszélyes)

Amúgy milyen a sors... ma délután kanyarodtam volna az árpád útra, rohadt nagy forgalom. Balról lámpa fogta őket, ezért begurultam, jobbról viszont két sávnak kellett elsőbbséget adnom és jöttek benne 5 méteres közökkel. Néztem végig őket, utána látom hogy az egyik rohadt nagyot fékez. Nem értettem.
Aztán észrevettem, hogy mellettem akart balról bemenni közéjük egy suzukis gyökér gyerek.... a folyamatosan 50el haladó sorba :D de hát 2 méter alatt nem gyorsult fel az ő tempójukra

Én itt egyértelműen a többiek előzékenységére építettem, mert ha nem gurulok ki, akkor nem fogynak el abból az irányból az autók, amíg a másik iránynak pirosa van (soha nem lehetne szabályosan kihajtani, ha nagy a forgalom). A hülyegyerek meg a szerencsére alapozott :D

pengusz 2011.12.22. 21:18:40

@''autónepper.'': "az ennyém nincs tekergetve:))) és nincs szétaposva állapotú idős orvos tulajtól vettem:)) "

Érdekes ezt hallani egy autókereskedő szájából :D
Ezt mondta a haver, amikor vetted tőle a swiftet, te meg bevetted? :D

pengusz 2011.12.22. 21:27:11

Sajnos tudomásul kell venni, hogy minden száguldozó, a szabályokra magasról szaró HMCS-nek joga van az úton közlekedni.
:)

tundrazuzmo (törölt) 2011.12.22. 21:39:57

"Nem számít, hogy más is közlekedik?"

Nem. Baromi hosszú a bevásárlólista, és el kell verni karácsonyi bóvlira a félretett pénzt, aztán jövőre szidni a kormányt, hogy már megint milyen rosszul élünk.

Egyébként is 1 havi hideg élelem nélkül ilyenkor nem lehet kibírni 3 napig, az autóval a főutakon a dugóban kell araszolni, egyik üzlettől a másikig. Anyázni kötelező, hiszen itt a szeretet ünnepe.

Minek mész fel a rakpartról, ha utána nem tudsz lemenni?
Minek mész oda a plázába, ha utána nem tudsz visszajönni?
Minek mész be a boltba, ha még a havi fizetésből sem tudsz kijönni?

"streetfighter" 2011.12.22. 22:55:21

@Tibi88:
Ilyenkor kell a szembe sávban felvenni a forgalom ritmusát, ha van hely és úgy besorolni közéjük.
Akkor is van egy két Majré Jani aki fékez, de az már legyen az ő baja.

Tibi88 2011.12.22. 23:19:43

@"streetfighter":

Katasztrófa ez a rész, van ahol úgy csinálom amit írsz, de ott nem lehet, mert közvetlenül utána nyílik egy kanyarodósáv. Viszont oda is lekanyarodhat, ahonnan én hajtok rá az útra. Tehát egy indexeléssel sem vagyok beljebb, mert egy vonalban van a felhajtással a balra kanyarodónak a kezdése.
Levideózom egyszer mit kell ott véghez vinni :D
Tanuló vezetőt vizsgaútvonal helyett oda kirakni. Ha kifordul, akkor bárhol menni fog ezután :D

Tömören: mennék balra---balról jönnek telizöld, jobbról senki, de utána amúgy is piros a lámpa. Elfogynak balról, de akkor már odaérnek központ felől, mert onnan előtte adja már a zöldet. Ha 60-70el jössz akkor eléred a zöldet ott, ahol nekem ki kell kanyarodni. Tehát ha balról piros, akkor jobbról állandó forgalom van. Viszont balról van egy kiegészítő zöld a kereszt forgalomnak, tehát elvből jöhetnek, plusz van egy buszmegálló is, ahol 3 busz is megáll:D
Itt általában már elállom a szembe sávot, és várok hogy valaki beengedjen.
Meg lehetne oldani ezt úgy, hogy elmegyek a kb 600 méterre lévő lámpához, ami 2 percig piros, aztán onnan visszafordulok, és várok még 1 lámpát pluszba :D közbe meg beleteszek 2 jobbkezes utcát is...

''autónepper.'' 2011.12.22. 23:26:07

@Don Blasius: haha:D:D:D:D nem is nagyon szoktam figyelni hozot autón van a tekerve:) én mivel meg becsületes vok azt se tudom mi az az óra tekergetés...:D:D:D

@pengusz: hát igen... elvégre csak 24ezren állt mikor megvettem tőle el is hittem h 95ös swiftbe annyi van :O akkor átvert?

huspotyolo 2011.12.23. 00:05:56

@''autónepper.'': "én mivel meg becsületes vok azt se tudom mi az az óra tekergetés"

Egy évben kétszer, ha eljön az ideje, a népek csoportos sportba kezdenek, ahol március és október utolsó vasárnapjának hajnalában előre- illetve hátratekerik egy órával az időmérő eszközeiket. :)

"hát igen... elvégre csak 24ezren állt mikor megvettem tőle el is hittem h 95ös swiftbe annyi van :O akkor átvert?"

Nem vert át, csak előre menetben 246ezret tett bele és rükvercben meg 222 ezer kilométert ment.

Astra44kW 2011.12.23. 11:35:49

Én meg azt bírom, amikor akár szabálytalanul is megelőznek egy piros lámpa előtt, és megáll a lámpánál. Zöldnél meg nem indul. Na, ilyenkor nyomom a dudát is meg a reflektort is, nem kicsit...

Astra44kW 2011.12.23. 11:37:12

A rakpartos helyzetben meg ha mellettem van, akkor nyomnám a dudát, hogy hátha beugrik a Dunába.

Astra44kW 2011.12.23. 11:39:52

A rakpartra egyébként a forgalom ritmusában kell két kocsi közé benyomulni, ha megállsz, akár meg is ebédelhetsz a Halász utcában, addig állhatsz ott.

Flugos furgonos 2011.12.23. 14:41:49

@"streetfighter": Aki kirakja a T betűt azt alapból lenyomják a hozzád hasonlok. A feszültséget meg az gerjeszti aki szabálytalanul elözget XD

Tibi88 2011.12.23. 15:40:21

@Flugos furgonos:

Kiben kelt feszültséget a szabálytalanul előző?
Abban akit megelőz? Szedjen akkor gyógyszert ha olyan rosszak az idegei :D

Inter Face 2011.12.23. 18:33:58

Ilyenkor jó öreg ,semmit nem érő autóval járni.Jó látni a hirtelen majrét kapkodást mikor a tolakodó észreveszi, hogy észre sem veszem , ha kell hagyom hogy nekemmenjen.Aztán ha kocc van ,kettőt rávágok kalapáccsal (ha nem balhézik akkor csak a kocsira :) a biztosítási pénzt meg eliszom

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.12.23. 18:35:43

OFF:

Tessék, ez elég jól gyorsul nektek ez az Astra? :-)))

youtu.be/b5Wyhit1a5I

Ilyet még nem is baxtam:-)))

On.

Flugos furgonos 2011.12.23. 18:41:20

@Tibi88: Azokban akik rutintalanok és megijednek egy szabálytalankodó köcsögtöl

Tibi88 2011.12.23. 18:47:03

@Inter Face:

Nekem lassan 9 éves lesz a kocsi, de még így is 2 millát ér kb. Ha kijönnek elém keresztbe, akkor csak kicsit lassítok hogy ne essen bajom ha nekimegyek :D
Pénzem van megcsináltatni az autót, utána úgy is rajta lesz leverve, szóval nekem ez nem okoz gondot :D

@Flugos furgonos:

Megijed mert megelőzik?
...

"streetfighter" 2011.12.23. 20:04:47

@Flugos furgonos:
Nem semmi, hogy tudod, milyen vagyok. Talán találkoztunk már?
A T betűseket türelemmel viselem, de amint tudom lehagyom.
A béna seggfejeket viszont nagyon rühellem és nem feltétlenül vagyok velük türelmes, sőt. Az útról nyílván nem szorítom le és hasonlók, de nem segítem, sőt a rosszabb fajtát még meg is szivatom. Az utóbbira sajnos nagyon ritkán van lehetőség, de volt már rá példa. Nagyon élveztem. :)

Flugos furgonos 2011.12.23. 21:07:45

@Tibi88: Nem akkor ha megelőzik, hanem ha pl. tudom hogy záro van mellettem és egyszer csak mellettem van egy autó. Ha velem történik valoszinű már a roncstelepen lenne a kocsija mert szó nélkül letolom. De aki rutintalan az beszarhat ilyenkor.

Flugos furgonos 2011.12.23. 21:15:18

@"streetfighter": Régota olvasom már a viselt dolgaidat itt és más oldalakon is, igy már kezdelek kiismerni. XD Tudod az a baj hogy a bénákat szivatod, de nem tudod mért béna. Lehet hogy tudásban lazán lenyomna téged, de akkor és ott épp rohadt fáradt vagy egyszerűen csak fáj a feje és csak ovatos. Én azokkal szoktam játszani akik feszítenek a kocsiba mint pok a lucernásban: Pirosnál hintáztatom a kocsit, mikor kilő én nem. A következő pirosnál ujra, 3-4. után látnád az arcát. Viszont aki szerencsétlenkedik az nem inkább elkerülőm.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.23. 21:15:43

@Flugos furgonos: Úgy kell közlekedni, hogy ne akarjanak megelőzni :)

Flugos furgonos 2011.12.23. 21:27:14

@...::: Flúgos Kamionos :::...: De akarjon... ha gyorsabb, és van lehetősége, hadd menjen. De ne veszélyeztessen sem engem sem mást.

"streetfighter" 2011.12.23. 21:45:19

@Flugos furgonos:
Az a baj, hogy nem vagy tisztában a dolgokkal.
Aki fáradt, az fáradt és nem egy szerencsétlen balfék. Nagy különbség!
Mondok egy példát, mert érzem, hogy fogalmad sincs a dolgokról.
A multkor azt a segget szívattam meg, aki lődörgött elöttem, de ahogy két sávos lett az út, azonnal a belsőbe ment Budapesten belül. Én maradtam a külsőben. Nem száguldoztam. Beértem egy autót akit szívesen leelőztem volna, de a belsőben haladó hülye miatt nem tudtam, hiszen már közel volt az elöttem lévőhöz. Nem előzte le csak beállt mellé azonos tempóval. Nem villogtam, dudáltam, tudomásul vettem, így jártam. (mindenkinek vannak jogai).
Mikor a belső sáv 2-3 km után elkanyarodik, be akart jönni elém az a szerencsétlen. Itt jöttem én. :)
Indexelt, hogy jönne, de rámentem az elöttem lévőre, hogy esélye se legyen. Akkor lassított, én is lassítottam. Pont úgy játszottam, hogy ne tudjon átjönni az egyenesen haladó sávba, így beszorult az elkanyarodóba és meg kellett állnia.
Szívás. :)
Érted már, hogy az én szememben ki a béna, mazsola, seggfej?
Aki behúz a belsőbe nem halad, feltart mindenkit és ehhez hasonló dolgokat művel. Észre sem veszi mit csinál, mert annyira kretén, hogy el sem jut az agyáig.
Nem a símán lassan haladó, mert azt leelőzöm és kész, de az ilyeneket rühellem.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.23. 21:49:02

@Flugos furgonos: Szabályosan előzni már nagyon kevés lehetőség van a nagy forgalom miatt. Ilyenkor kell szabálytalanul, ha időben el akarunk jutni valahova :)

nagydajab 2011.12.23. 21:54:28

@"streetfighter": Ok értem, de itt én z alaptörténetről beszélek. Ha valaki nem ugrik ki, az béna stb...
Akit irtál az nem béna csak egyszerüen bunkó, és megszivta, (szivattad).

nagydajab 2011.12.23. 22:01:59

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ha nincs lehetőségem én nem teszem meg.
Ma jöttem Velencéről a 70-es en. Nyéknél utolértem egy kis furgont nyitott hátsó ajtókkal mert palát szállított. ment vagy 50-nel. A benzinkútnál végig előzni tilos van igy követtem 50-nel míg vége nem lett a tiltásnak. Az ott kb 1 km-es rész. Semmi nem jött szemben de nem előztem, mikor már nem volt záró csak akkor előztem. Lehet hogy vesztettem az életemből 1-2-5 percet? Nahát-nahát

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.23. 22:13:42

@nagydajab: "Lehet hogy vesztettem az életemből 1-2-5 percet? Nahát-nahát"
Igen, csak ha ezt naponta mondjuk 5-ször, 10-szer vagy többször eljátszod, akkor az már nem csak pár perc veszteség lesz.
Én inkább előzök záróvonalon, előzési tilalomban, ahol belátható az út, mint ott, ahol szabad előzni, de nem túl belátható az út. És leszarom, hogy ki mit gondol :)

Flugos furgonos 2011.12.23. 22:21:04

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "És leszarom, hogy ki mit gondol :)" Látod ebben egyetértünk, remélem ha egyszer hibázol, (gondolom kamionnal jársz) akkor és ott nem én leszek aki megnézheti az alvázszámodat, ugy hogy közben ki sem kell szállnom a kocsimból. XD

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.23. 22:25:23

@Flugos furgonos: Attól, hogy egy adott helyen záróvonal van, vagy egy "előzni tilos" tábla, miért veszélyesebb, mintha semmi se lenne ott?

Flugos furgonos 2011.12.23. 22:31:29

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Általában ott szokott lenni előzni tilos ahol valami be nem látható dolog lehet. Vagy domb, vagy kanyar, vagy útkereszteződés. Ebből adódik hogy az előzni tilos szakaszon veszélyesebb az előzés.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.23. 22:38:37

@Flugos furgonos: Rengeteg helyen van előzni tilos, ahol simán lehet előzni. Lehet, hogy a kanyar előtt 100 méterrel már záróvonal van, de 50 méter alatt meg lehet előzni az előttünk lévőt. Ugyanez a kereszteződésben. Látni, hogy nincs a környéken senki, akkor minek bambuljak valaki mögött? Viszont gyakran van olyan, ahol szaggatott vonal van, de veszélyes előzni. Gondolom sokan inkább előznek itt, mint a belátható záróvonalon. Sokminden függ a körülményektől.

Tibi88 2011.12.23. 23:53:50

@Flugos furgonos:

Múlt héten linkeltem 2 videót youtuberól. Az egyik egy dupla záróvonalas szakasz volt. Dombról lefele menet 1sáv, kb 3 km belátható egyenes szakasz. Felfele meg 2 sáv, egyikben sem jött senki.
A másik egy kanyargós út volt, sima szaggatott vonallal, ahol nem mellékesen előzött volna egy corsa, és majdnem telibe verte a szemből jövőt, aki blokkoló kerekekkel húzott le az útról hogy ne csattanjanak.

Baromi sok helyen van indokolatlanul kint az előzni tilos, és a veszélyes helyen meg semmi tiltás. Amiből a hülye azt fogja fel, hogy ami tilos az tilos, ami szabad azt szabad. Nem mérlegel...

A letolós roncstelepes dolog meg jól hangzik, de ez egy faszság (már bocsánat). Úgy se tolod le, nem csinálsz ellene semmit, max rágyorsítasz. Akinek meg jóval erősebb autója van az kiröhög, mert lehagy úgyis.

"streetfighter" 2011.12.23. 23:58:42

@nagydajab:
Sok minden függ a körülményektől.
A példánál felhozott vezető egy nő volt. Nem mondom, hogy bunkó, mert szerintem fogalma sem volt arról, hogy mit művel. Annyira egyszerű a közlekedéshez, hogy fel sem fogja.
Én azt tartom bunkónak, aki ezt direkt csinálja.
A posztban szereplő Don Blasius, akkor járt volna el helyesen, ha egy kicsit jobban odalépve még a mögötte jövő is befér nem csak ő. A legtöbben le se szarják a másikat. Az a lényeg, hogy ő ott van szépen kényelmesen, a másik oldja meg ahogy tudja. Az ilyen hozzáállás bosszant. Én egyáltalán nem ilyen vagyok.
Az elfogyó sávból is "kilövök", hogy a mögöttem jövőnek is legyen helye. Persze sok a birka és lemarad, de a lehetőség adott, nem rajtam múlik.
Viszont másoktól is hasonló hozzáálást várok el, ami 80%-ban nem így történik. Tudom, hogy túlzóak az elvárásaim, már megszoktam és próbálok ritkábban bosszankodni ilyeneken. :)

igazi hős 2011.12.24. 09:48:29

@egyhatosmotor: Autóneppernek egyáltalán nincs autója, csak egy BMW kép van a monitor mellé tűzve, hogy mire szeretne spórolni, ha majd lesz jogsija és munkája a suli után.

Flugos furgonos 2011.12.24. 14:48:46

@Tibi88: A BAH csomóponton, hegyalja felől jöttünk, én belsőben, szlovák oktávia a küsőből záró+elzárt területen szépen jött elém. Dudáltam neki, ő meg integetett. Egészen addig míg neki nem ment a lökhárítómnak. Nekem fekete cell festék javítása lesz rajta, neki bal első ajtó javítás. Aztán nekem jött megálltunk, pattogott, előszőr csak szlovákul tudott, aztán magyarul elmagyaráztam neki hogy hívjuk a rendőrőket, miközben nekiálltam fényképezni a helyszínt. Erre magyarul anyázott és elment onnan.
Nyugodt lehetsz én ha valaki bunkó betartok neki ha béna próbálok segíteni neki

"streetfighter" 2011.12.24. 15:43:53

@Flugos furgonos:
A betartáshoz olyan autó kell, amit nem sajnálsz. :)
A "bénák" között is nagy a különbség.
Az igazi bénát (figyelmetlen, előre gondolkodni képtelen stb.) nem segítem, hadd edződjön, de a "szerencsétlent", akin látszik, hogy akar, de még nincs rutinja én is segítem, ha tudom és van értelme.
Vannak akik a forgalomban tanúsított mozgásukkal "kiborítanak", mert már messziről látszik rajtuk, hogy max. lovat szabadna vezetniük nem autót.

Tibi88 2011.12.24. 16:57:17

@Flugos furgonos:

Igen, de ha lakotton kívül megelőz valaki a zárón 120al, akkor nem rántod rá :D

Az egy dolog hogy nem engeded be, ő meg hülye és húzza tovább, miközben arra számít hogy megijedsz. Amikor megszűnőből megyek és dugul, akkor én is húzom, de azt le lehet vágni ha nem engednek be. Akkor bemegyek később...

Flugos furgonos 2011.12.24. 19:44:03

@"streetfighter": 20 éves j5-ös melos autó. Az első lökhárító gyárilag 3mm-es acél Ilyenkor mikor reggel letakarítom a szélvédőt a jégtől, azon állok, szóval stabil

Flugos furgonos 2011.12.24. 19:45:38

@Tibi88: Annyira azért nem játszok vele, annyit nem ér hogy rám rohadjon a műanyag lakat

huspotyolo 2011.12.24. 21:16:23

@"streetfighter": Egy technikai észrevétel.

"...lovat szabadna vezetniük nem autót."

Lovat hajtani szokták, mert ha vezeted, akkor gyalog mész az állat előtt a kantárnál fogva irányíva őt. :-)

www.aukcio.ittvettem.hu/uplimg/img_6894598_5bda1f1f2b9c6f70253b72f5c8b31f32.jpg

"streetfighter" 2011.12.24. 23:17:41

@huspotyolo:
Pontosan arra gondoltam.
Lovat vezetni sem egyszerű (láttam már vezetés közben lovat megbokrosodni), de hajtani (lovagolni) még nehezebb.
Szóval azt írtam, amire gondoltam. :)
Azt, hogy inkább áramot vezessen, ne autót, nem akartam írni, mert az túl durva lett volna. :)

huspotyolo 2011.12.25. 02:12:02

@"streetfighter": Ja okés :-) Csak nem értettem minek a ló ha már egyszer gyalogolnak előtte.

''autónepper.'' 2011.12.25. 12:44:26

m0 belső sáv 80vanal megyek (hát hol máshol menne az ember 80vanal) arra lettem figyelmes hogy egy ignis levilog .... rögtön pengusz jutott eszembe :D:D:D asszony megengedte hogy kiégesd az ignist?:DDDDDDDDDD

Tibi88 2011.12.25. 12:58:41

@''autónepper.'':

Még nyáron mesélte konditeremben az egyik 15 körüli gyerek a haverjának, hogy levillogtak pályán a lianájukkal egy 7es bmwt. 150el ment.

Rámtört a röhögőgörcs :D nem akartam viszont elszomorítani a gyereket, hogy a bmwnek ott nem a végsebessége volt, szemben a suzukijukkal :D

Amúgy kamu amit írsz, m0 belső sáv és 80?
... 180, azt már elhiszem :D

''autónepper.'' 2011.12.25. 13:44:03

@Tibi88: micsoda élmény lehetett a srácnak :DDD:D:DD

karácsony van hova siessek....:D meg egyébként is a friss hirdetéseket böngésztem a telón szal azért nem siettem :D meg iylenkor év végén meg szál a kis angyal engem és teljes nyugalommal viselkedek :)) meg se birok mozdulni a sok kajjától :D

messi-asz 2011.12.25. 14:05:53

a lehajtó probléma megoldása: aki nem tud kisorolni, az ne menjen a rakpartra... így az ottani folyamatos 70-es forgalmat sem fogja feltartani, így mindenki jól jár...

mottó: balf@szok kíméljenek

bikila 2011.12.25. 16:52:49

@''autónepper.'': Ha jót akarsz az autódnak ne álló helyzetben melegítsd, mert ott alig melegedik a motor, cserébe szarrá koptatod... Álló helyzetben max. 1 perc aztán ésszel 1-2km.

"streetfighter" 2011.12.25. 17:17:07

@''autónepper.'':
Mi a szart keresel a belső sávban vazze, mikor üres a szélső!
Húzzál ki, főleg, ha 80-nal szarakodsz!
Örülhetsz, hogy nem én ültem a Suzukiban mert jobbról leelőzve úgy befékeztem volna elötted, hogy kifejeled a szélvédőt. :)

''autónepper.'' 2011.12.25. 19:05:54

@"streetfighter": gondoltam egyszer egy évbe én is megtehetem....:D:D:D:D:D de utána fogtam magam kicsorogtam szélsőbe...:P

@bikila: tudom h nem nagyon tesz jót neki....

Reggie 2011.12.25. 20:13:36

En 24-en autopalyan ket balfasszal talalkoztam:
Az 1. utanfutoval kijott elem az erdi emelkedon felfele menet, ugy hogy csak 1m-re voltam tole mire lelassitottam a sebessegere.
A 2. az erdi lehajtot elnezte es tolatott, de nem a leallo savban, hanem a kulsoben.

LAPE 2011.12.26. 21:01:28

Ha siet, had menjen. Aki elmebeteg módjára közlekedik, attól jobb minél messzebb lenni.

Egyébként az itt kommentelő sok IQ huszár, aki autóvezetés közben próbál revansot venni az életen, igencsak megszeppenve üldögélne a járőrautóban, miközben a másik autós, esetleg az ő egyik családtagja heverészne fekete nylon alatt az út szélén. Látványosan megszelídülnek ám az ilyen sietős emberkék, láttam eleget.

Ha nem lenne jogi gubanc belőle, beletenném az autóvezetés oktatás tananyagába "a halálos közlekedési baleset helyszínelése" fejezetet is, gyakorlati részvétellel.
A megrendezett, szerepjátékos baleseti bemutatók nyomába sem érnek egy többhalálos helyszínnek.

D4D 2011.12.27. 00:49:45

@LAPE: Engemet anno ifjú titán koromban egyszer egy civil Ladával megfogtak egy elég durva előzésért. Hozzáteszem, tényleg közöm sem volt hozzá, hogy nem lett baj.

Akkor nekem a rendőrök mutattak egy roncsot, ami ugyanott előzött előző nap. Nálam hatott.
Nem mondom, hogy azóta szigorúan szabályb...ó vagyok, de mikor egy hülyeséget csinálok, átgondolom kétszer is. Ezáltal már nem akkora hülyeség.

"streetfighter" 2011.12.27. 09:39:04

@LAPE:
Az igazi segítség nem a horrorisztikus balaesetek mutogatása, hanem inkább a balesetek kielemzése lenne, hogy mi miért történt.
Hidd el, sokkal többet lehetne belőle tanulni, mint az áldozatok mutogatásából. Igaz ahhoz komolyabb felkészültség kéne. Mutogatni mindenki tud.

dzsaszper 2011.12.29. 22:36:16

Ami a budai alsó rakpart felhajtóit illeti, szerintem nem szintben kellene megoldani a keresztező forgalmat, és elegendő gyorsítósáv kellene mindenhova (ami rövid szakaszokon szélesítést igényelhet)

Tudom, most már a városkép is védett helyenként, de igényes tervezéssel még talán meg lehetne kapni az engedélyeket...

mohopasi 2011.12.30. 13:16:52

"Nem számít, hogy más is közlekedik?" - nem... Sajnos sokak számára nem.

SvenH. (törölt) 2011.12.31. 02:16:10

"Na mindegy, visszatérve a rakpartok problémájára, szerintetek mi lenne a megoldás?"

utdij!!!
ha kevesebb auto lenne akkor tobb hely lenne kozottuk, occo jo megbizhato
csak addig kell emelni a dijat amig tenyleg kevesebb auto nem lesz, ellenben az uj forgalmi savok kialakitasaval amit pikk pakk belaknak az autosok

SvenH. (törölt) 2011.12.31. 02:19:58

@Flugos furgonos: ja ez az a hely, amikor elorefutnak a jobb oldali savban es a vegen tolnak be az orrukat? ott az tipikus hogy keres egy gyengebb peldanyt es bepofatlankodik

"streetfighter" 2011.12.31. 09:42:33

@SvenH.:
Húúú öregem.
A mazsola miatt, aki nem tud becsatlakozni a forgalomba, legyen útdíj, hogy kevesebb legyen az autó?
Te is olyan diletteáns vagy mint ez a rohadt kormány! Fingod nincs a dolgokról, de a pénzt beszedni azt tudnád, meg gondolom elszórmi is.
Szánalom!

SvenH. (törölt) 2012.01.01. 00:50:09

@"streetfighter": pontosan megragadtad a mondandom lenyeget!!!

az utdijat amugy konkretan kozlekedesfejlesztesre kellene elkolteni, pl. az M3on szintbeli gyalogatkelok letesitesere, elvegre ha ugyis keves autos lesz, akkor mar meg lehet tenni nem?

"streetfighter" 2012.01.01. 09:58:20

@SvenH.:
Az útdíjat a belvárosban kéne szedni, hogy ott legyen kevesebb a forgalom, de nem mindenhol.
Mellesleg, ha ilyen igényei vannak a fővárosnak, akkor kéne valamit csinálni a tömegközlekedés áraival, mert az több főre vatítve többe kerül, mint ha kocsival megyünk be a városba.
Végezetül pedig az útdíjat mindenre fordítanák, csak nem az utakra, főleg igaz ez most hatalmon lévő csűrhére.

igazi hős 2012.01.01. 12:31:03

@"streetfighter": Rossz irányban ülsz a lovon. Az útdíjnak nem az a célja, hogy a beszedett pénzből bármit csináljanak, az legfeljebb egy hasznos mellékhatás (más, normális helyeken, nálunk legfeljebb az egypárt-kasszába megy belőle). Az útdíj célja, hogy akinek nem fontos, hogy bemenjen a Belvárosba, az ne menjen be. Legalábbis a csórók fontolják meg, akinek nem számít az a pénz, az úgy is be fog menni.
Egyébként meg, ha a Hungárián belül lenne dugódíj, de a rakparton nem, akkor teljesen beállna a rakpart, mert mindenki ott akarna átmenni a városon.

D4D 2012.01.01. 14:10:08

@"streetfighter":

"kéne valamit csinálni a tömegközlekedés áraival, mert az több főre vatítve többe kerül, mint ha kocsival megyünk be a városba."

Még így is, hogy nem engednek a BKV-nak-Volánnak emelni? Hisz azóta a gázolaj 260-ról 440 lett.

D4D 2012.01.01. 14:12:34

@igazi hős:

"Egyébként meg, ha a Hungárián belül lenne dugódíj, de a rakparton nem, akkor teljesen beállna a rakpart, mert mindenki ott akarna átmenni a városon."

Beállna a Hungária is.

Más kérdés, hogy ha dugódíj (Egyébként M4 támogatás-EU-dugódíj konstellációban még nem láttam nyomtatott/linkelt anyagot) akkor a tömegközlekedéssel kell csinálni valamit, leginkább csodát.

"streetfighter" 2012.01.01. 16:01:02

@igazi hős:
Olvasd el még egyszer amit írtam!
Szerintem félre néztél valamit.

igazi hős 2012.01.02. 00:28:35

@"streetfighter": "Az útdíjat a belvárosban kéne szedni, hogy ott legyen kevesebb a forgalom, de nem mindenhol." Ezen mit lehet félreérteni? Ebből nagyon úgy tűnik, mintha szerinted az útdíj célja a forgalom csökkentése lenne. Pedig az csak a mellékhatása - szerintem. Lásd még a parkolást, az is a lehúzásról szól és mellékesen könnyűvé teszi a parkolóhely keresést.

igazi hős 2012.01.02. 00:37:04

@D4D: "Beállna a Hungária is." Úgy érted jobban mint most?
Mitől nőne a forgalom? Mivel a Hungária mentén egyáltalán nincs parkolóhely (leszámítva Népligetet), ezért az emberek nem mennének a külső körúton, hogy egy másik lehetetlen helyen rakják le az autót. Akkor inkább kintebb teszik le, ahol még valamennyire normális a közlekedés. Ha meg valami csoda folytán tényleg épülne néhány P+R a Hungária gyűrűn, akkor meg minél nagyobb a forgalom, annál hamarabb raknák le az autót, azaz csökkenne a forgalom a gyűrűn.

D4D 2012.01.02. 02:44:03

@igazi hős: Ha a Hungárián belül útdíjat szednél, akkor mindenki a Hungárián menne. Jelenleg Zugló-Budaörs az esetek 70%-ban gyorsabb a Rákóczin. És rövidebb is.
Ha nem csúcsban mész, akkor meg eleve gyorsabb a Rákóczi.

igazi hős 2012.01.02. 11:43:03

@D4D: Miért menne mindenki a Hungárián? Akinek belül van dolga, azt a lehető leghamarabb meg kell állítani, ne jöjjön be autóval.
Aki csak áthaladni akar, azt pláne kint kell tartani, fizessen vagy szenvedjen a dugóban a Hungárián (ha úgy lesz, ahogy írod). Ha elég sokan nem akarnak szenvedni, az jó, akkor sokan fizetnek.

"streetfighter" 2012.01.02. 13:44:24

@igazi hős:
Igazi hősként véded az álláspontod, de a tényen az nem segít, hogy a fizetési kötelezettséggel a forgalom csökkentését akarják elérni, mint minden hol a világon. Sajnos a szépen kérés nem szokott bejönni.
Az, hogy te más nevet adsz a gyereknek, attól még ugyan az a gyerek marad. :)
A parkolás az tényleg pénzbeszedésnek indult, de mostanra már annak is van némi forgalom csökkentő szerepe.

Mellesleg a két kommented között látok némi ellentmondást:

"Az útdíjnak nem az a célja, hogy a beszedett pénzből bármit csináljanak, az legfeljebb egy hasznos mellékhatás"

"Ebből nagyon úgy tűnik, mintha szerinted az útdíj célja a forgalom csökkentése lenne."

Most akkor szerinted mi a helyzet szerintem? :D

igazi hős 2012.01.02. 16:25:08

@"streetfighter": Ajjaj, összekeveredtek benned a saját gondolataid és az enyémek. Én végig azt írom, hogy az útdíj és a parkolási díj egyformán pénzbeszedés, a fizessenek a gazdagok kommunista elvének megtestesülése. Ez a cél: a pártkasszák és a Centrumos Ferrari. Az, hogy ettől csökken a forgalom, a kormány/városháza szempontjából csak egy mellékhatás, amit persze üdvözölni tudok.
Ha ehhez képest ellentmondást érzel valamely irományomban, akkor benned van a hiba.

D4D 2012.01.02. 19:28:40

@igazi hős: Te tudod még, hogy mi ellen/mellett érvelsz? Írd már le légyszi újra, mert elvesztettem a fonalat.

"streetfighter" 2012.01.02. 19:29:48

@igazi hős:
Az én gondolataim nem keverednek semmivel. :)
Te kevered, hogy mit gondolsz az én általam leírtakról. Lásd az idézetet.
Mindegy, egyértelmű, hogy máshogy nem lehet csökkenteni a behajtást, csak úgy, ha pénzt kérnek érte. Ezt sok mindennek lehet nevezni, de a lényeg, hogy nagy valószínűséggel csökkenni fog a behajtási szándék. Máshogy nem is igen oldható meg demokratikusan a probláma.

"streetfighter" 2012.01.02. 19:30:35

@D4D:
Örülök, hogy te is így látod. :D

igazi hős 2012.01.02. 20:52:14

@D4D: Pedig már másodika van és még kevered a tényeket/véleményeket az érvekkel.
Kevesebbet kéne autózni, ilyen egyszerű. Nem, nem a szobafestőknek kéne letenni az autót, nem is az anyagbeszerzőknek. Átlagjóskáknak, akik a külvárosi lakásukból mennek a belvárosi irodába. Nekik tényleg több a dugódíj, mint a reális nyereség.
Ezt nagyon szépen meg lehet fogalmazni mindenféle egyéni és közösségi határérték hasznossággal, de az felesleges rizsa amellett az egyszerű tény mellett, hogy túl sok az autó Pesten. Ez nem érv. Ez tény.

igazi hős 2012.01.02. 20:59:31

@"streetfighter": Szerintem az idézett mondatodban egyértelmű az oksági viszony. Van az a kerek fehér tábla piros szegéllyel, na az van a forgalom csökkentéséért, nem a dugódíj. Lehet (sőt valószínű), hogy Londonban azért vezették be a dugódíjat, hogy csökkenjen a forgalom, de nálunk ilyen szempontok nem játszanak.

D4D 2012.01.02. 21:17:24

@"streetfighter":

"nagy valószínűséggel csökkenni fog a behajtási szándék. Máshogy nem is igen oldható meg demokratikusan a probláma."

Lennének ötleteim (Busz, S-Bahn, Teleport, stb).
A pénzbeszedéssel az út egyik végpontját meg lehet zabolázni, e amennyiben az utak másik végpontján nem történik érdemi intézkedés, úgy csak pénzcsap az egész.

Egyébként dugódíj-4es metró-EU támogatás ügyben nem találok semmit, kivéve az útdíjhuszárok ömlengéseit.

"streetfighter" 2012.01.03. 10:24:58

@igazi hős:
@D4D:
Nem tartom korrekt megoldásnak az egyértelmű tiltást. Az, akinek megéri, miért ne hajthasson be pénzért? Én ezt nem ítélem el, főleg ha a pénzt tényleg a közlekedésbe forgatnák vissza, ami persze utópia.
Persze lehet ezt diszkriminációnak nevezni a szegényebbek felé, de ez szerintem hülyeség.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása