A defenzív vezetés híve vagyok, inkább hagyom a láthatóan hülyéket, hadd menjenek, nem érdemes összetöretni magunkat velük. Tegnap este sem történt másképp, végül nem történt baj, de az eset valahogy a szokásosnál jobban felbosszantott.
A Halász utcából mentem le a budai alsó rakpartra, a Lágymányosi/Rákóczi híd felé. Eleve utálom ezeket a rakparti felhajtókat, gyorsítósáv nincs, a ráhajtás olyan mindig olyan szögben történik, hogy alig lehet belátni a rakpart forgalmát. És ez a Halász utcai talán még elmegy a többihez képest, lassan csorogva még látni is valamennyit, ha nem jön semmi, lehet menni.
Ezúttal viszont jöttek, megálltam és vártam, hogy elfogyjanak. Lett is üresedés, megindultam, közben néztem a tükröt is, tiszta-e a levegő. Ekkor vágott ki mögülem lendületből egy ezüst színű Opel Zafira, és egyből mellettem is volt. Mit keres ez itt? Mivel elég nagy vehemenciával gyorsult, inkább félrehúzódtam és elengedtem. Hogy miért bosszantott ez ennyire? Mert közben ismét érkeztek a Margit híd felől, így várhattam megint. Jó, nem sokat, de elég veszélyes volt a manőver, amit csinált. Nem tudom, hogy gondolta ezt a Zafirás, de ha én nem figyelek, akkor belém jön. Elsőbbsége nem volt, mivel ő is a Halász utca felől jött le mögöttem. Nem szabályos és nem is korrekt, amit csinált. Hozzáteszem, nem tököltem, de nem is padlógázzal indultam (hideg motorral pláne nem fogok). Én sem szeretem a tötymörgőket, de eszembe sem jut, hogy ha egy sáv van egy irányba, akkor letoljam a másikat az útról. Tudomásul kell venni, hogy nem egyformán vezetünk, nem mindenki kamikáze pilóta, autóink teljesítménye sem egyforma. Hozzátenném, hogy ilyen taknyos időben meg aztán nem érdemes csak úgy a semmibe érzésből kivágódni, ki tudja, nem jön-e a rakparton valami nyárigumis ámokfutó, a Zafiráséhoz hasonló vérmérséklettel, felesleges kockáztatni.
Na mindegy, visszatérve a rakpartok problémájára, szerintetek mi lenne a megoldás? Talán némi sáv és korlát korrekciókkal egy-két helyen lehetne rövid (de a semminél több) felhajtó-gyorsító sávokat létrehozni. A budai rakpart tervezett négysávosításából végül nem lett semmi, bár hozzáteszem, ez a terv nekem sem tetszett, nem tett volna jót a városképnek és sok pénzt bele kellett volna ölni. Akkor már inkább az egyirányúsítás. Párizsban is így működik, két sávon megy egy irány az egyik parton, az ellentétes irány pedig a másikon. Ennek az lenne a hátulütője, hogy van, akinek emiatt át kellene menni a másik partra, ehhez Budapesten meg kevés a híd és szélesebb is a Duna a Szajnánál. Sehogy se jó. Vagy maradjon minden így?
Az utolsó 100 komment: