Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Az előzés veszélyei

2012.01.04. 07:58 :: Don Blasius

Az előzés nem kötelező, de nagyon utálom azt a jelenséget, amiről babel is ír. Mennek az úton és addig nem jut eszükbe gyorsan menni, amíg valaki utol nem éri őket és meg akarja előzni, és a gázra lépnek. Baleseteknél a legtöbbször kihozzák az előzést végrehajtót felelősnek, pedig biztos előfordultak már olyan esetek is, amik ilyen miatt következtek be. A másik fontos dolog pedig tényleg, hogy jobbra forduláskor is kell jobbra nézni, nem előznek-e éppen a mi sávunkban.

Rég nem írtam, nem sikerült felhúznom magam semmin régóta. Ezen sem tettem, viszont tanulságosnak találtam, mert szerintem típushiba.

Miért fokozottan veszélyes üzem az előzés? Többek között a hülyék miatt.

Az év első munkanapján történt. Sietek. Gyereket viszem edzésre. Nem vagyunk késésben, de nem is szeretnék elkésni. A szokásos "kifordulni eléd sietős, aztán menni már nem"-et játszik velem valaki. Semmi vész, rövidesen jön a lakott terület vége, láthatóan lesz rés a szemből jövők között is, amint az utolsó elhalad, kormány enyhén balra, gázpedál megtalál, gyorsulunk. Érzésre az eddig komótos ember sem akarja, hogy megelőzzék. Ez ugyan "kissé" szabálytalan, mégsem vetek rá követ. Egyrészt nincs kéznél egy sem, másrészt én is csináltam már ilyet. (Mea culpa - rohadt tesztoszteron, versenyszellem, férfilét.) Végül is, elhagytuk a lakott területet, Ő is gyursulhat, csak miért pont most jutott az eszébe, ha eddig nem?

Overtake_by_Gaa_ra.jpg

A fő ok azonban a harmadik: kapaszkodok a kormányba, mint a veszett majom, mert a nekem balra eső, kissé odébb található alsórendű útról kifordul velem szembe egy szakadt merga! Igen gyorsan végigfut az agyamon sok dolog. Az út csúszik. Ha megpördülünk, akkor mi pörög, bukfenc, árok, lehet meghalunk, ő meg lehet, hogy simán elhajt. Akkor már inkább telibe! Akkor Ő hal meg, mindkét kocsi totálkár, de a mi irányunkba fogunk továbbhaladni az ütközés utáni maradéksebességgel. (Azt nem mondom, hogy kiszámoltam a vektorokat a két tizedmásodperc alatt, mert nem igaz.) Aztán jön a belém nevelt reflex is: frontálisan soha!

Közben a jobb lábam padlózza a gázt, a visszapillantóban a szemem konstatálja, hogy az előzés a másik autó korábbi erőlködése ellenére rövidesen befejezhető. (Ha közben elvette a gázt, akkor köszönet neki érte, ha nem, akkor rohadjon meg!) Így adtunk még egy kis munkát a fedélzeti elektronikának a csúszós úton ahogy visszatértünk a jobb oldali sávba, majd tovább haladtunk a cél felé, amit biztonságban el is értünk. Duda sem szólt, "semmi nem történt". Nem volt rá idő, meg szabad kéz. Így csak ez úton üzenem a mergát vezető eszetlen baromnak, hogy nem elegendő balra kinézni a főútra, mielőtt kifordul rá. Hátha magára ismer. Vagy valaki más.

Ui.: Még elgondolkodtam azon is, hogy vajon mit írt volna a helyszínelő rendőr erről? Sajnos olyan képzetem támadt, hogy engem hoztak volna ki hibásnak, szabálytalan előzés + relatív gyorshajtás miatt. Nekem egyértelmű, hogy egyik sem volt, de ha bekövetkezik egy ilyen baleset, akkor a bizonyítás problémás. Főleg, ha halott vagyok az eseménysor végén. Bár akkor már nekem úgy is mindegy.

168 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.04. 14:19:48

@babel:
Az uj kresz kötelezővé fogja tenni a hátsó ablakban a LED kijelzőt és azon kötelező lesz jelezni előre hogy szándékozok-e majd pár km után gyorsitani, vagy sávot váltani

Persze csakis a suvosok miatt

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.04. 14:23:36

@logikaibukfenc:
Engem az érdekel hogy mit megy az autó, a féktávolságot én érzem, ahhoz nem kell műszer nekem

Amugy majd' vannak már ilyen autók, lásd az automata parkolást, de németben egy autópályán bemutattak egy tán BMW-t ami radarral GPS-sel érzékelt minden önmaga körül , vezető nélkül lavírozott a forgalomban

Az már BKV, nem kellene nekem
Nehogymá az autó mongya meg nekem és döntse el, mi a merre!

''autónepper.'' 2012.01.04. 14:34:00

és? nekem van 38 másik autóm na jampi vok ?:D:D

babel 2012.01.04. 14:43:33

@''autónepper.'': OK, felőlem mehetsz előre a Guillotine-hoz. :D

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.01.04. 15:34:33

@tundrazuzmo: sőt!Ezenkívül még ezeket is:
1.tisztában kellett volna legyen,hogy a két autó sebességének külömbségének a négyzete milyen arányban áll az akuális euro/japán jen középárfolyamával.
2. Észre venni, hogy az őt előző elé a szembe sávban kikanyarodott egy mergás,illetve milyen évjáratú,mennyire kotpottak a gumik,működik e a féklámpa,és hanyas lába van a vezetőnek!!
3.4. Vagy ha már az előző is fékez, akkor kövér gázzal gyorsítani, hogy mögé beférjen az előző,vagy egyszerűen félrerántani a kormányt,akár azon áron is,hogy meghaljon.ez csak természetes.
Leírom,neked mit kellett volna cselekedned.
1.befogni a pofádat.
2.lásd 1.pont..
3.Fékezni azonnal, és beengedni maga elé az előzőt,illetve azonnal terethajlítani,de legalábbis dehopponálni!!!
3.

Alikam 2012.01.04. 16:06:45

Egy harmadik lehetőséget nem vettél számításba, amire sokan képtelenek fene se tudja miért, mégpedig, hogy gáz elvész, egy kis fék és visszasorolsz az autó mögé.

Ne kell mindenáron előre rohanni, néha jobb az, ha látod, nem vagy biztonságban, akkor inkább visszatérsz a kezdőpozícióba.

Tudom, hogy aki rutintalan, az kapásból ilyenkor még jobban lenyomja a gázt, mert az alapösztönei ezt diktálják, de aki kicsit rutinos, az képes egy ilyen szituációban is mérlegelni, hogy mivel szüntethető meg gyorsabban a veszély, a gázadással, vagy a visszasorolással.

mohopasi 2012.01.04. 16:09:51

Szóval a csúszós úton kereszteződésnél előztél... No ezért veszélyes dolog az előzés? Megválaszoltad magad is.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.01.04. 16:11:49

Megint 3 hülye találkozott...
270 lóerős autóval nem lehet legyorsulni egy escortot? Szerintem a posztolónak se kéne erőltetnie a vezetést.

kolompár szmélgol 2012.01.04. 16:21:16

Most miert baszogatjatok? Azaz Escort egy RS Cosworth volt, raadasul röviditett tolokerekes valtoval, es az elejen azert nem ment gyorsan a Fordos, mert a navigatorral irtak az itinert, utana rakapcsoltak. :)

ulpinus 2012.01.04. 16:21:27

Előzött vagy utolért autó rágyorsítása tipikus magyar szokás. Sehol máshol nem szoktam ilyet tapasztalni, itthon 20-ból 1 biztos. Ezért nem lehet szinte üres autópályán sem normálisan tempomattal menni. Talán a 400-as benzin óta javult kicsit a helyzet.
Külföldön is magyar rendszámosok csinálják rendszeresen. Kedvencem volt Erdélyben astrás barátunk, akit szerpentinen leelőzés (a helyszín Marosludas, annak aki ismeri)után/közben szállt meg az ihlet. Majd a következő balos kanyarban ő szállt ki a szerencsére éppen ott levő és éppen üres kamionparkolóba. Biztos bennem volt a hiba, hogy motorfékkel 50-re lassítottam, de mit csináljak, ha abban a kanyarban már annyinál is csikorognak a 2x olyan széles gumik is. Vajon mit akart bizonyítani?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.01.04. 16:22:08

Érdekes, hogy eddig csak két okostojás jelentkezett, aki szerint kereszteződésben, főúton se lehet előzni, csak főútvonalon :D Azt hittem, többen lesznek :)

FDToth 2012.01.04. 16:25:34

ha alsóbb rendű útról kanyarodik ki vki felsőbb rendűre, úgy h nem néz jobbra, az szív, ő a hibás. ha az előzés szabályos keretek között zajlik, akkor hiába...
mindegy, velem még nem fordult elő ilyen.
viszont az, hogy előzéskor, az előzött jármű gyorsít, az sajnos 10-ből 7-szer igaz. a legtöbben ezt reflexből teszik, de vannak olyanok, akik direkt csinálják.
1 sávos úton, ha látom, hogy a mögöttem levő gyorsabb, mint én, akkor az út jobb oldalára húzódom és igyekszek neki segíteni az előzésben (pl. elveszem a gázról a lábam, amikor előz, hogy gyorsabban "túl legyen rajta")
ha én előzöl, akkor elvárnám ugyanezt, de nem vagyunk egyformák.
Én is alkalmazom azt, hogy jelzem az előttem levőnek bal indexszel, hogy pár sec múlva előzök. a legtöbben szarnak rá (még jó, hogy elég gyors és nyomatékos autóm van...)
aki gyorsít, mikor előzöm, ahhoz oldalról közelebb megyek és elég kis távolságot tartok, amikor bemegyek elé (nem vágok be hirtelen, azt soha és nem is fékezek be)
amikor szemben nem jön senki, akkor szoktam azzal "játszani", hogy nézem az előzés pillanatában az előttem levő sebességét, majd mellé érve szintén "mérem". 10-ből 8 gyorsít...

Tibi88 2012.01.04. 17:42:41

@FDToth:

Én csak abból szoktam leszűrni, hogy gyorsítanak amikor az előtte lévő 1 autónyi helyre nem férnék amúgy be. De hálistennek sose 1 hellyel előre nézem, és nem is az a célom

Biztos szarban lennék ha nem lenne erős autóm, mert akkor megtudnának szívatni. Így viszont 180 ló alatt baszhatja aki szórakozni akar, mert csak kiröhögöm.

Tegnap városban próbált ilyet a szerencsétlen fiatos... belső sáv (60as tábla) végig 50el megy, előtte messze elhúztak. Külső sáv 40-45 (sok lekanyarodó rész) Ahogy felszabadult a külsőben a hely elkezdtem előzni jobbról, láttam hogy még rárúgta az összes energiát a pedálra mert füstölt mint a franc... de sokat nem ért vele, mert így is bementem elé.
De ez miért jó nekik, nem tudom felfogni. Aki menni akar az menjen.

mrzigi 2012.01.04. 17:54:35

@Bafana:
"Én úgy tanultam, és alkalmazom, hogy az előzést sem segíteni, sem hátráltatni nem kell, illetve van néhány kivétel, amikor segítek. "

Én pedig úgy tanultam, hogy folyamatosan kell figyelnem a mögöttem lévő forgalmat is, és ha azt veszem észre, hogy mögöttem haladó előzésembe kezdett, akkor:
Gázelvétellel, SŐT AKÁR FÉKEZÉSSEL IS segítenem kell az előzés biztonságos befejezésében !!!

A másik.
Sokan emlegetik, hogy kereszteződésben nem előzünk. Namármost, 80-al haladva, esetleg ívelt vagy kanyargós úton, netán épp egy kamiont előzve honnan a bánatból kellene tudnod (mondjuk elsőnek jársz arra), hogy ott majd lesz egy kereszteződés ???
Az amin mész, egy FŐÚT, azaz VÉDETT útszakasz.

Ergo végkövetkeztetés:
A kikanyarodó sz.rjon SÜN-t, mert egy balga balfék, aki potenciális gyilkos.
A feltartó, előzésnél vele gyorsító kötsög is sz.rjon SÜN-t ... őt legközelebb hasonló szituban remélem egy Hummer/kamion lenyomja az árokba (tipikus kispöcs).
Az előző legközelebb próbáljon nagyobb nekifutással előzni ... habár ez tudjuk hogy nem minden esetben kivitelezhető, pláne az miatt mert akkor az ő mögött jövő ugrik ki és kezd az ő előzésébe.

Tibi88 2012.01.04. 17:55:36

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

1.4 tsi golf a 160lóval kiröhögi a 3.0 tdi Q7et, szóval az a 270 ló egy suvnál baromira nem sok. Mondjuk ez nem Q7 volt :D

@babel:

Valami baj lehet avval a lexussal, ha 60nál kipörög a kerék :D
Amúgy tényleg felesleges visszaváltani előzésekhez a legtöbb esetben, ezt aláírom, de hogy lett ebből necces szitu azt nem tudom elképzelni. Majdnem úgy gyorsul az autód 80ról 120ra mint egy m5ös bmw...

Tibi88 2012.01.04. 17:57:18

@mrzigi:

Ha ívelt kanyargós úton nem látod van e kereszteződés, akkor azt sem látod jönnek e szemből :D de a többi része igaz

mildi 2012.01.04. 17:59:27

óóó, hát akkor megragadom az alkalmat, és innen üzenem a kis farkát egy aranyszínű matizzal nem túl sikeresen kompenzáló fasznak, aki 80-nal ment egészen addig, amíg észre nem vette, hogy meg akarjuk előzni, hogy anyád temetésére siess ennyire! mert mikor melléértünk, akkor persze padlógáz :( hülye közveszélyes barom! a farkaddal játszadozz, ne mások idegeivel és testi épségével! bazze, ennyi iq-val szamarat!
ráhagytuk, mert mi is matizzal, és szerettünk volna egyben hazaérni. meg utána már ment rendesen.
köszönöm, hogy elmondhattam.

mrzigi 2012.01.04. 18:09:35

@Tibi88:
Megnyugtatlak, egyenes úton sem látod előre, hogy kereszteződés lesz.
A 4-esen 2 helyen (melyből egyiknél előre kint egy 60-as tábla) igen, mert SÍK, se fa, se bokor, semmi, de az összes többi helyen kb akkor veszed észre, amikor már rég ott vagy mellette, vagy elhaladtál előtte (ha vannak, ha nincsenek előtted).
405-ösön pl egy ilyen úton állva szoktak trafizni rendőrök, mert SENKI nem látja őket, amíg kb mellé nem érnek, akkor meg már nekik sanyi.
Ráadásul például este meg még ennyi esélyed sincs meglátni sem a kereszteződést, sem a benne álló, rá(d)fordulni szándékozót.
A süti ráadásul merőlegesen áll az útra, így még a tompítottjának fényét se látod. Index meg úgyis csak viccnek van neki.

Tibi88 2012.01.04. 18:12:49

@mrzigi:

De itt arra akartam célozni, hogy kanyargós ívelt úton f*szság előzni sok helyen :D Ezért tök mindegy van e kereszteződés

mrzigi 2012.01.04. 18:23:14

@Tibi88:
Alapvetően egyetértek.
Viszont pl sík terepen egy íves bal kanyarban messzebbre látod előre az érkező autókat, ott nem gáz a kanyarban előzés

Tibi88 2012.01.04. 18:24:49

@mrzigi:

Jó ez egyértelmű, de van olyan barom aki ugyanúgy megpróbálja abban a szituációban akkor is, ha egy erdő közepén van :D és vagy jön valami vagy nem. De ő előz, mert nem volt felfestve záróvonal...

mrzigi 2012.01.04. 18:36:48

@Tibi88:
Persze, mindig vannak ilyen istenbarmai, meg jobbkanyarban, meg dombos úton nekiáll előzni, pedig fogalma nincs róla, hogy jön-e épp szembe valaki.

De engem jobban zavar az, hogy senki nem írta, hogy "Gázelvétellel, SŐT AKÁR FÉKEZÉSSEL IS segítenem kell az előzés biztonságos befejezésében"
Ezt nekünk még a fejünkbe verték.
Manapság, már nem ?

''autónepper.'' 2012.01.04. 18:53:13

ahha én nem becsülöm allá a golfokat múltkor is letolt a pályán egy GTI. hát a faszom azóta is rémálmok gyötörnek ......

metal · http://electric.blog.hu 2012.01.04. 19:32:24

@mrzigi: Manapság nem, mert ilyen nincs a KRESZben. Max. abból lehet levezetni, hogy meg kell próbálni elkerülni a balesetet.

[mike] 2012.01.04. 19:46:51

@Tibi88: "Majdnem úgy gyorsul az autód 80ról 120ra mint egy m5ös bmw... "
(enyhén ívelt mosoly a szám bal szélén)
Nem ültél még M5-ben :)

Tibi88 2012.01.04. 19:52:31

@[mike]:

A leírtakból következtetve RX lexusa van (mondjuk lehet hogy toyota highlander, az meg sokkal lassabb)
Lexus rugalmassági adatot tudok, ami majdnem megegyezik egy M5el (amiben meg ültem és tudom milyen brutál gép)
Azért mondtam hogy majdnem, mert több időt vesz igénybe, de minimális különbséggel. Egy elektromotor+benzinmotor együtt csodákra képes rövid ideig.

[mike] 2012.01.04. 19:56:45

@Tibi88: mi az a rugalmassági adat? Mert szerintem nem tudod, hogy miket beszélsz... Esetleg egy széttaposott E34-et megfog, de attól fölfele köze nincs hozzá, súly/lóerőben pedig pláne. Hülyeséget ne beszélj.

Tibi88 2012.01.04. 20:23:18

@[mike]:

lexus gs 450h: "5,9 másodperces 0-100, 4,7-es 80-120 " lexus meg www.timeslip.hu/reszletes.php?car=0560

Az Mes bmwk turbó nélkül ezt 4 alatt hozzák. Vagyis az 1 másodperc szerintem belefér a majdnembe. Főleg mert egy escortnak ez kb 12 másodpercbe telik...

Súly lóerőben nem is lehet összehasonlítani őket. Főleg mert nem is tudod összeadni normálisan a hibrid teljesítményét...

Az meg hogy nem hallottál még olyanról, hogy az autó rugalmasságának a mérése nem az én hibám.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.01.04. 20:37:01

@Tibi88: De gondolom, hogy az előzött autó sem tsi Golf volt ;)

"streetfighter" 2012.01.04. 20:39:25

@[mike]:
He-he-he
Érdekes, hogy arról akarsz vitatkozni amiről fogalmad sincs. Művelődj mielött okoskodsz!

"streetfighter" 2012.01.04. 20:43:34

@Tibi88:
Egyébként ez a rugalmasság nem sokat ér!
A hülye autós újságírók vagizank vele, mint a nyomatékkal, de értelme nem sok van.
A 180-as nyomatékommal megfogom a közel 500-ast. Rugalmasság meg nyomaték. :) Vicc!

J_W 2012.01.04. 20:51:47

Remélem a kommentelők azon részének, akik ebben az esetben is a posztolót tartják hülyének, nincsen jogosítványuk. Elképedve olvasok itt egy-két hozzászólást, hogy emberek milyen szinten szarják le a többi közlekedőt és tartják magukat igazi kreszhű, profisofőr élharcosoknak.

Tibi88 2012.01.04. 21:02:45

@"streetfighter":

De a te autód nem is 1,5 tonna :D A rugalmasságnak amúgy több értelmét látom leírni, mint a nyomatéknak. Mert abból hogy 350 NM, vagy 700 NM semmit nem tudunk meg, míg egy 80-120 gyorsulással többre mész. Főleg úgy hogy többször csinálod azt mint a 0-100at :D

Az autós újságírókban azt utálom, hogy minden tesztben leírják milyen kopogós a műszerfal tetejének a borítása.... Baszki, ez az autóm 3 éve megvan és soha nem kopogtattam, előző autómat se akartam. Ki nem szarja le? Vagy annyira unatkozik hogy ütögeti?:D

"streetfighter" 2012.01.04. 22:12:51

@Tibi88:
A rugalmassági mérésekben azt nem értem, hogy minek kell mérni a 60-ról 100-ra 5.-ben, 80-ról 120-ra 6.-ban az időt?
Ki az a balfék aki így gyorsúl? Jó persze, utal az autó erejére, de minek?
Ha gyorsulni akarok 60-nál, de még 80-nál is visszaváltok 2.-ba és usgyi 107-ig.
A műszerfal tapogatást én is kiröhögöm, de van még pár dolog a tarsolyukban, amin szintén jókat szoktam derülni.

szakoktato 2012.01.04. 22:13:23

@mrzigi: és @metal: ide a 34.§(6)-ot tudom írni:
Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.
Ennyi van leírva, a többit az oktatók saját belátásuk szerint tudják oktatni: vagyunk páran, akik - szükség esetén - lassítással is segíttetjük az előzés befejezését. (t.i. ez kell az együttműködő közlekedési partnerek képzéséhez)

mrzigi 2012.01.04. 22:42:44

@szakoktato:
Nem én találtam ki ezt a szöveget, sőt legugliztam, és jópáran szinte szorul-szóra ugyanezt írták.
Szóval ez szerintem benne volt a KRESZ-ben.
Aztán hogy ki és mi a faxért vette ezt is ki, ki tudja. Annyi rossz, elqrt kötsög új módosítás van már benne ...
Végül is csak életeket mentett egy ilyen egyértelmű szabály, szóval minek is az.
Pl kamion előz kamiont, vagy lada/buzuki kamiont, akkor ez bizony elég súlyosan kimondta, hogy előzöttnek (kamionosnak) segítenie kell akár fékezéssel (akár megállással) is az előzőt. Ha tartja sebességét, a hülye előző meg nem látja, hogy ívelt az út és jönnek szembe, akkor ott bizony igen csúnya frontál lesz.

Hojlele 2012.01.04. 23:17:15

Én ilyen esetben zokszó nélkül ráhúzom a kormányt az előzendő kocsira. Ha annyira paraszt, hogy akadályozza az előzést, inkább őt tolom le, mint frontálisan valakibe csattanjak. Úgyis az autó jobb oldalával vagy hátsó felével kapnám el, tehát nem nagy dolog. Az esetek többségében amikor látja, hogy komolyan ráhúzod a kormányt, egyből tud lassiitani.

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.04. 23:23:23

@mifolyikittgyöngyösön??: "Leírom,neked mit kellett volna cselekedned.
1.befogni a pofádat.
2.lásd 1.pont.."

Kisfiam, nem vagy abban a helyzetben, hogy nekem pofázz, comprende? Remélem, hogy csak szimplán tapló vagy, és nem kötözködni akarsz. A taplóság ugyanis annyira nem balesetveszélyes, mintha az utakon is így kötözködnél.

Lásd már be, hogy vannak nálad okosabb, előrelátóbb emberek, akinek értelmi képessége és rutinja meghaladja a tiédet!

szakoktato 2012.01.04. 23:38:17

@mrzigi: nincs közöttünk vita. Mindössze idéztem a jelenleg hatályos szabályt, és nekünk "hozott anyag"- ból kell dolgoznunk. A KRESZ teljes szövege nem túl hosszú, hamarabb fel tudnám olvasni, mint egy elméleti képzés (28 óra). Ezért nem felovasással telik a foglalkozás, sokkal inkább a szabályok értelmezésével és magyarázatával. Bár nincs az írott szövegben, most jogsit szerzett volt tanulók is felmondják Neked a "...szükség esetén lassítással..." szöveget.
Az elméleti képzésnek nem a sikeres teszt-vizsga a végső célja, ez csak egy eszköz a gyakorlati képzéshez. A cél a vezetési tudás megszerzése.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.01.04. 23:51:52

@mrzigi: Azért nincs benne KRESZ-ben, mert egyértelmű. Ilyen helyzetben épeszű ember úgyis lelassít, lehúzódik, vagy ha kell, megáll. Csak az a gond, hogy túl sok a nem épeszű ember. Nekik viszont fölösleges bármit is beleírni a kerszbe, akkor is hülyék maradnak. Ez van, majdcsak egyszer kipusztulnak...

mrzigi 2012.01.05. 00:26:42

@szakoktato:
Az a probléma, hogy én az egyértelműen kimondott dolgok híve vagyok.
Idézted te is a KRESZT, meg talán előtted is tették, meg hogy ebből meg abból együtt következik ...
Ez az amit piszkosul rühellek.
Igen is egyértelműen le kell írni és ki kell mondani a dolgokat.
Ez a fajta általános sumákolás csak arra jó, hogy kibúvót keressenek az elkövetők.
Igen, a józan ész azt mondja, hogy lassítson a kamionos, hogy beférjen elé, és ne legyen baleset.
A józan ész. És ha nincs a "józan eszénél", vagy csak köcsög a kamionos vagy valami? A KRESZ-ben leírtak szerint nem változtatta meg a sebességét, nem is terheli semmi felelősség ??

szakoktato 2012.01.05. 01:05:19

@mrzigi: hiába keresnek kibúvót, ahol nincs. A szabálysértési előadónak, vagy súlyosabb esetben a bírónak bizony van mozgástere az ítélethozatlkor. Mérlegelhetik, hogy józan ésszel mit kellett, vagy lehetett volna tenni. Aztán ítélet, és nincs kibúvó! A híradóból látja a többi kugli, és tanulhat belőle.(sok reményt nem fűzök hozzá, sry)

[mike] 2012.01.05. 02:40:44

@Tibi88: titkon reméltem, hogy a teljesítmény és a nyomatéki jelleggörbék maximumainak 'eltolódásáról' fogsz nekem kiselőadást tartani, mint motorrugalmasságról, de tévedtem.... streetfighter is leírta, ez a totálkárban meg az újságokban elmegy.
"Főleg mert nem is tudod összeadni normálisan a hibrid teljesítményét..." Engem kizárólag a keréken kifejtett erő érdekel, más nem. Miért ne lehetne összeadni? Szerintem vegyél vissza az arcodból... én ezekből diplomadolgozatot írtam vice versa villanymotorról is. Nem valószínű h két beszólással, meg egy teszkós gyorsulásmérővel készített ócska menetdiagrammal ki fogod tudni szúrni a szememet. További jó okoskodást....

[mike] 2012.01.05. 02:48:47

@"streetfighter": he-he szerintem is, mert itt némi képzeletbeli tévedése volt a kollégának. Ha adott időponttól már nem is gyorsulna a bömös, akkor is majdnem 40 métert tenne meg, amíg az RX egyáltalán eléri ugyanazt a sebességet, plusz még ameddig az ő gyorsulása "tart". Végül is 4 másodperc gyorsulás alatt ~40 méter, az tényleg nem sok (és ezt nem én mondtam).... jéé, hogy mik vannak :D:D

Büszke_troll 2012.01.05. 03:40:19

@Tibi88:
SUV-ről volt szó. Egy RX 450h gyorsulási adata (0-100 km/h) (s) 7,9
egy M5 BMW (0–100 km/h) (s) 4,3.

Persze van olyan adat is, hogy 4. vagy 5. fokozatban mennyi a 80-120 -as gyorsulás, de annak a való élethez semmi köze.
Egy 80-ról történő történő gyorsuláskor egy M5 olyan gyorsan gangol vissza, hogy öröm hallgatni, a Lexus SUV pedig csak hátulról figyelheti ezt, azt is egyre messzebbről.

Ezzel nem a Lexust akartam fikázni, az én feleségem is hasonló SUV-val jár, jó is az, de meg se forduljon a fejekben, hogy összehasonlítható egy M5 BMW-vel gyorsulásban.
Nagyon nem az.

_B_ 2012.01.05. 08:02:16

faluvégetáblánálelőzős emberektől kiver a víz.
Ismered az utat ember, miért nem előzöd meg bent, ha addig is gyorshajtottál?

Én 55-60 körül szoktam komótoskodni falvakban, és rendszeresen beesik mögém 100-al egy tahó, 2 méteres követéssel elkísér a falu végéig, de miért??? Ha addig mert gyorsan menni, miért szeppen meg 2 km hosszan? Mindegy lenne, hogy a szembejövő sávban, vagy a sajátjában keni el a kilépő gyalogost.

Ha meg gyorsulni akarsz 50-ról repülőrajttal, akkor fel kell mérni mit akarsz megelőzni, mert hosszúra nyúlhat. Lakott területen kívül komótos is fel fog gyorsítani 90-120 tempóra, erre számítani kell.
Persze ha bent is 70-el ment, akkor lehet hogy kint is tartani fogja, de az meg már nem komótos :))

metal · http://electric.blog.hu 2012.01.05. 08:12:59

@szakoktato: @mrzigi: Azt szögezzük le, hogy vészhelyzetben idióta az, aki nem próbálja elhárítani, sőt még fokozza is (ráadásul a KRESZ is pontosan leírja).
De egy normál előzésnél nem szükséges, sőt egyes esetekben még veszélyes is lehet, ha mindenáron segíteni akar az előzött. A normális magatartás az, hogy megy tovább, a korábbi dinamikájával, azon nem változtat semmit, mert így kiszámítható a szituáció (jártam már úgy, hogy előzés megkezdése legelső pillanatában a kedves előzött beleállt a fékbe, elég meredek volt).

[mike] 2012.01.05. 09:08:11

@Büszke_troll: tény, hogy mocskosul eltértünk megint a témától. Lényeg, hogy hülye a posztoló. Megvárom, amíg az előttem lévő felgyorsul valameddig. Ha látványosan csesződik, akkor nyilván elmegyek mellette gond nélkül....(ha meg nem tudok, akkor valami baj van a kocsiban, vagy az agyban). Mintha meglepetés erejével érné, hogy tábla után rágyorsít.... az meg ugyebár teljesen életszerű, hogy kijönnek elém és padlót nyomok. Gyerekkel a hátam mögött....

"streetfighter" 2012.01.05. 09:15:46

@Büszke_troll:
Az a probléma, hogy hiába nincs köze a valósághoz a rugalmasságnak (birkáknál azért igen), ez is egy adat, és erről volt szó, nem a gyorsulásról.
El is kéne olvasni amire reagálsz.

kolompár szmélgol 2012.01.05. 09:17:54

[mike] 2012.01.05. 09:08:11

A posztolo irta, hogy kiertek a települesröl, de az elötte levö meg mindig 50-60-al ment, ebböl gondolta, hogy nem fog gyorsitani. Megkezdte az elözest, amikor melleert, az elözött gyorsitani kezdett, raadasul a mellekutrol kikanyarodott ele a mercis, es ekkor kezdödtek a gondok. Ha nem akarod megerteni, akkor hiaba minden...

Büszke_troll 2012.01.05. 09:24:27

@[mike]:
a posztoló egyrészt hülye, mert nyilván kell rá számítani, hogy a település vége tábla után mindenki gyorsít, egyrészt igaza van, mert barom aki anélkül fordul ki egy mellékutcából, hogy jobbra ne nézne.

Én valószínűleg ugyanazt tettem volna mint ő, ha túlságosan benne vagy már egy előzésben akkor nagy gáz, és inkább lelökni az árokba az előzöttet, ha nem fékez és enged be maga elé.

De 2-300 lóerős SUV-tól ne várjunk csodát, nem versenygépek ezek.

"streetfighter" 2012.01.05. 09:26:45

@[mike]:
Neked is hangsúlyozom, rugalmasságról volt szó, ami nem a 0-ról gyorsulás. Az én autómat rugalmasságban egy 140 lovas dízel is megszivatja, de gyorsulásban esélye sincs.
A régebbi M5 motorja hasonló (fajlagosan gyengébb) mint az enyém, ezért magas fordulaton jön meg az igazi ereje. Rugalmasságban egy kisebb turbó motor szivathatja. Gondolom ezt te tudod a legjobban. :)

Büszke_troll 2012.01.05. 09:40:21

@"streetfighter":
A rugalmasság is gyorsulás.
Csak nem 0-ról 100-ra, hanem mondjuk 80-ról 120-ra pl. 5-ben.

[mike] 2012.01.05. 10:03:51

@"streetfighter": a dízelmotor már csak ilyen. A kompresszoros tsi motorok viszont tudnak meglepetést okozni. Nézd meg autóneppert, meg a szakadt ötösbömösét... Minden 2. nap lenyomja valami kis 1.4-es golf :D:D

dzsaszper 2012.01.05. 10:05:54

@promontor: ott a pont.
Ezzel együtt, az előzést intenzív gyorsítással akadályozni tilos, szóval, ha gyorsít is, amint észleli, hogy előzik, kicsit várnia kell a felgyorsítással...

"streetfighter" 2012.01.05. 10:06:50

@Büszke_troll:
Ez így igaz, viszont a motor nem optimális fordulaton dolgozik ahhoz, hogy a legnagyobb gyorsulást tudja elérni, ellentétben a 0-ról történő folyamatos gyorsulással.
Ezért szorongathat meg egy nagyon erős autót egy kevésbe erős a rugalmassági méréseken.
Szerintem is hülyeség, mert nem életszerű, de ez van.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.01.05. 10:08:18

@kolompár szmélgol: A posztoló eredetileg elég zavarosan írta le, hogy az előtte levő mikor kezdett gyorsítani. Aztán kicsit pontosított: ld. 3. pont itt: @babel: Ebből kiderül, hogy az elöl haladó már azelőtt (is) gyorsított, hogy a posztoló előzni kezdett volna.

Azt meg a posztoló maga is bevallja, hogy fogalma sincs, hogy az előtte haladó abbahagyta-e a gyorsítást, amikor a "veszélyhelyzet" kialakult, vagy nem.

dzsaszper 2012.01.05. 10:15:20

@blogsámán: én úgy emlékszem, a lakott területen belül vagy kívül érdektelen. Itt is ott is, a két tábla bármelyike megteszi.

@babel: értem én, hogy főleg a kikanyarodóra haragszol... hogy kit hoznának ki hibásnak, az szerintem elsősorban azon múlna, hogy az utolsó körforgalom óta volt-e kinn főútvonal tábla, vagy a kereszteződés előtt volt-e kinn kereszteződés alárendelt úttal tábla.

Ha volt, akkor csak és kizárólag a kikanyaradó a felelős. Ha nem, akkor is elsősorban ő, de akkor a felelősség már lehet osztott.

"streetfighter" 2012.01.05. 10:18:00

@[mike]:
Kipróbáltam a "szuper" 1,4 TSI-t (kopresszor + turbó = 180 ló) DSG váltóval. Nem rossz nyilván, de nem is akkora durranás.
Jó volt visszaülni a sajátomba. Ha menni akarok, visszaváltok és kész. :)

kolompár szmélgol 2012.01.05. 10:34:04

promontor · jozsefbiro.blog.hu/ 2012.01.05. 10:08:18

Ja, a posztban zavaros, de utana az egyik kommentben megmagyarazta, de a lenyeg, hogy nem csattantak.
Meg a masik, hogy jo lenne, ha mindenki mindket iranyba nezne, tökmindegy melyik iranyba kanyarodik ki. Amikor gyalogosan atmegyek egy egyiranyu utcan, akkor is szetnezek mindket iranyba, mert volt mar, hogy a rossz iranybol jöttek es annak nem lett volna jo vege.

Csigorin 2012.01.05. 12:37:59

@kolompár szmélgol: "jo lenne, ha mindenki mindket iranyba nezne, tökmindegy melyik iranyba kanyarodik ki."

nos egyszeruen dobbenetes hogy van akinek ezt az alapigazsagot magyarazni kell... Plane hogy hogy kanyarodik ki jobbra ha nem arra nez amerre megy?? es ha ott egy fa? kitolteti vele a kek sargat?

kolompár szmélgol 2012.01.05. 12:54:24

Csigorin 2012.01.05. 12:37:59

Pedig magyarazni kell sajnos, mert nemelyik olyan hülye, mint egy zsak szaritott molylepke. Ezt legjobb gyalogosan is megfigyelni, hogy hogyan jönnek ki a boltbol: jobbra nez, de balra fordul ki, azt amikor meg lepattan a vallamrol, akkor meg nez, hogy miafasz!
Azt a keksargat az Entek tanacsaval kell ilyenkor kitölteni :)

babel 2012.01.05. 12:58:25

@Tibi88: Nincs vele komoly baj, vizes úton néha a nehéz kocsi + komoly LE kiadja, hogy a tapadás szűnik meg először. Ez így természetes.

kolompár szmélgol 2012.01.05. 13:08:15

babel 2012.01.05. 12:58:25

Hagyjad! :) Tibinek meg nem volt erös autoja, ezert nem tudja, hogy hiaba a 4x4, meg teli gumi, csuszos uton az is el tud pörögni.

Büszke_troll 2012.01.05. 13:22:50

@kolompár szmélgol:
hát én nem nagyon emlékszem, hogy a 300 lóerős Cayenne egyszer is ki akart volna pörögni 50-ről, teli gázzal. Nedves úton se.

babel 2012.01.05. 13:23:02

@dzsaszper: Ez a 6-os (egy számjegyű!) főút, lakott területen kívüli része, csak van néhány felhajtási lehetőség rá, csupa olyan utca, aminek nincs szilárd burkolata. Ami ennél főbb út, az már autóút/autópálya, persze tudom, hogy arra is megpróbálnak páran felhajtani menetiránnyal szemben... :D

kolompár szmélgol 2012.01.05. 13:32:05

Büszke_troll 2012.01.05. 13:22:50

Csak 300 lovas a Cayenne-d? De gagyi :). Ez a kipörög vagy nem, függ attol is, hogy milyen a valto, meg a motor, meg a Porsche-n nagy pacsker van, azt eleg nehez kipörgetni. Nekem a Quattro Audim kipörgött, najo, ahhoz le is kellett padlozni. :)

Büszke_troll 2012.01.05. 13:57:49

@kolompár szmélgol:
"Csak 300 lovas a Cayenne-d?"
Nem. Ha fentebb olvasol, akkor láthatod, hogy a feleségem jár a SUV-val.
Én csak egy roadsterrel. :)
Megjegyzem, 50-es tempónál az sem akar kipörögni padlózásra, pedig az csak a hátsó kerekeket hajtja több mint 300 lóerővel.

babel 2012.01.05. 14:03:49

@kolompár szmélgol: Elektromotor nélkül szerintem nekem is nehezebben pörögne ki. Akkor kell csak visszafogni, amikor 100 helyett hirtelen 200 kW menne le az útra és az út nem partner ehhez.

Amúgy számomra megnyugtató, hogy mindenki milyen ügyes, mindenkinek milyen jó autója van, mindenki mennyivel jobban kezelte volna ezt a helyzetet. Szinte tökéletes. Már csak azt nem értem, honnan jönnek akik mégis kikanyarodnak, rágyorsítanak, balesetet okoznak vagy szenvednek el? Biztos van valami üreg a földben, onnan bújhatnak elő... :D

''autónepper.'' 2012.01.05. 14:07:20

azé egy m5 tuti nem fog meg egy lexus-t.... még szerintem egy 530ast se fog meg nem h m5öst... az ami meg katalógusba van adat azt nem kell tlejesen komolyan venni mert nagyitják a dolgokat

kolompár szmélgol 2012.01.05. 14:15:41

Büszke_troll 2012.01.05. 13:57:49

Fentebb nem irtad, hogy a feleseg vezeti a SUV-ot, de mindegy is. Amugy mokas lehet ilyen szutyok idöben hatsokerekessel, maszkalni. :)

babel 2012.01.05. 14:03:49

Azok, akik kikanyarodnak eled, meg ragyorsitanak, nem olvassak ezt a blogot, mert ök tökeletesen vezetnek, ezert nekik nincs szüksegük ilyen tanacsokra, amik itt elhangzanak. :)

Büszke_troll 2012.01.05. 15:12:02

@kolompár szmélgol:
"Fentebb nem irtad, hogy a feleseg vezeti a SUV-ot"
De, tessék: @Büszke_troll: >>nem a Lexust akartam fikázni, az én feleségem is hasonló SUV-val jár<<

"Amugy mokas lehet ilyen szutyok idöben hatsokerekessel, maszkalni."

Csak meg kell tanulni vezetni, akkor nincs probléma.

@babel: megfigyeltem, hogy az emberek jó része annyira tud vezetni, annyira tökéletes reflexszel rendelkezik, hogy kereszteződésben csak fél szemmel néz körül. Aztán ilyenkor fordul ki, például eléd.

dzsaszper 2012.01.05. 15:23:50

@babel: tudom, hogy az ott a 6-os.

De szerintem ezzel együtt mégis kérdés, volt-e kinn tábla.

Egyrészt van, hogy az egyjegyű főút csomópontja úgy van megoldva, hogy elsőbbséget ad kétjegyűnek, vagy autópályára vezető útnak, tehát az egyjegyű főút nem mindig abszolút főútvonal. (A körforgalmakról nem is beszélve).

Másrészt elvárható, hogy tudd, milyen táblák hatálya alatt autózol.

dzsaszper 2012.01.05. 15:48:24

Ha az gáz, hogy a sünök megvágnak gyorshajtásért egy olyan tábla alapján, ami kinn se volt, az is gáz, ha olyan főútvonal tábla alapján előzgetsz kereszteződésben ami kinn se volt...

"streetfighter" 2012.01.05. 16:42:33

@Büszke_troll:
"Megjegyzem, 50-es tempónál az sem akar kipörögni padlózásra, pedig az csak a hátsó kerekeket hajtja több mint 300 lóerővel."

Komolytalan egy gép lehet, vagy te nem vagy a helyzet magaslatán. :)

"streetfighter" 2012.01.05. 16:51:44

@babel:
A nehézség csak javít a helyzeten!
Képzeld, ha még könnyű is lenne azonos lóerőve! :)

logikaibukfenc 2012.01.05. 17:46:26

nem illek ide, bocs ...

egy alig egynapos video
biztos látták már páran
tanulságos

auto.indavideo.hu/video/Allo_kocsisor_a_jeges_autopalyan

_B_ 2012.01.05. 18:01:03

@Büszke_troll:
"Megjegyzem, 50-es tempónál az sem akar kipörögni padlózásra, pedig az csak a hátsó kerekeket hajtja több mint 300 lóerővel."

Akkor gyorsan vidd el szervizbe, mielőtt teljesen megáll:)
Max 1-esben lehet nyomatékmaximumod 50-nél. Ha 1-ben sem rúg akkor komoly a baj:)
2-esben meg majdnem alapjárat, ott mit vársz...

Büszke_troll 2012.01.05. 18:02:31

@"streetfighter":
"Komolytalan egy gép lehet, vagy te nem vagy a helyzet magaslatán. :)"

Ja, szarul padlózok.

"streetfighter" 2012.01.05. 18:14:35

@Büszke_troll:
Kézi váltóval 3.-ban? :)
Remélhetőleg nem autómata váltó van benne, mert akkor már régen rossz.

Büszke_troll 2012.01.05. 18:50:13

@"streetfighter":

Nem vazze, Forma 1-es autó, automatizált váltóval.

Olvass már vissza, ebből indult:
"Tibinek meg nem volt erös autoja, ezert nem tudja, hogy hiaba a 4x4, meg teli gumi, csuszos uton az is el tud pörögni."
Felesleges arcoskodni, a Lexus egy fokozatmentes váltóval ellátott gép, az bizony nem fog hatvannál gázadásra kipörögni. De egy M5 se.

Persze ha akarom, csúszós úton egy 64 lóerős Zsigulit is kipörgetek, elég a kuplunggal játszani egy kicsit. De sima padlózásra nem.

Tibi88 2012.01.05. 19:36:26

@Büszke_troll:

Mondjuk nem te hoztad fel szerintem, de nálad láttam először (nem olvastam egész nap szóval nem tudom ki írta)

Nekem most 166 lovas benzines van elsőkerék hajtással. Padlónál 1ből 2be megnyikkan, de hogy egy 4x4es 60nál kipörögjön... azért összkerék hogy ne legyen ilyen gond. Még ha haldex rendszer akkor sem szabad.

"streetfighter" 2012.01.05. 20:51:11

@Büszke_troll:
Azért tudjuk már, hogy miről "beszélünk".
Nem a Lexusról, nem az M5-ről, hanem a te több mint 300 lovas hátsókerekes roadsteredről, ami nem pörög ki 50-nél egy padlózásra. Erre írtam, hogy egy kicsit hihetetlen számomra. Nyilván 2. fokozatban értettem és kikapcsolt kipörgés gátlóval, ha van benne olyan. :)

tpapa 2012.01.06. 08:35:08

Azt hiszem, itt kialakult egy olyan vita, ami nem az adott szituációról szól. Ugyanis nem az volt az állításom, hogy a kerekek kipörögnek és hosszú füstölő csíkot húznak a száraz aszfalton 60 km/h környékén a gázt padlózva. Aki így értette, rosszul értette. A körülményeket is figyelve nálam arról volt szó, hogy nedves, nyirkos, nyálkás aszfalton, hirtelen sávváltásnál ÉS padlógázon a kocsi elektronikája dolgozni kezd, megfékez egy-két kipörgő kereket, és ezt észrevenni a műszerfalon is. (Ez lehet akár attól is, mikor keresztezi a hosszanti nyomvályúkban felgyűlt vizet.) Ha valaki még sosem tapasztalt ilyet, lelke rajta, én állítom, hogy van ilyen, mert velem már többször megtörtént téli gumi + jó műszaki állapot ellenére. Akivel nem, az örüljön neki!

tpapa 2012.01.06. 09:25:26

@Büszke_troll: Elmagyarázom: 'A' emberrel történik X esemény. Az esemény objektív, ahogy 'A' ember megéli, már nem. Ezután 'A' ember leírja amit megélt, tovább torzul. 'B' 'C' és 'D' emberek ezt elolvassák, mind a saját tapasztalataik fényében értik valahogy, mindnél tovább torzul. Ezért mondom, hogy nekem van egy állításom, ahogy neked is van, meg másoknak is. Ami nekem ebből kijött, az egészen más, mint amiről vitáztok. Erre hívtam fel a figyelmeteket. Igaz, kéretlenül, de segítő szándékkal. ;o)

Büszke_troll 2012.01.06. 09:41:26

@tpapa: Elmagyarázom.
" Ugyanis nem az volt az állításom"
_Melyik_Nicken_?
Mert én a "tpapa" nicket ma reggel láttam először a posztban.

tpapa 2012.01.06. 09:46:33

Elmagyarázom: Elkezdtem írni, és miután kész voltam, átolvastam. Rájöttem, hogy ugyanazt csinálom, mint ti is. Állításokat fogalmazok meg, amik objektívnek tűnnek, pedig szubjektívek. Ezért átírtam. Így lett az 'állítás' -> 'állításom' az 'arról volt szó' -> 'nálam arról volt szó' atb. Bocs, ha megtévesztő.

tpapa 2012.01.06. 09:51:11

Sőt most látom, hogy nem is sikerült mindent átírnom. Helyesen: "Aki így értette, SZERINTEM rosszul érthette." :o)

Büszke_troll 2012.01.06. 10:04:17

@tpapa:
igazad van, de én nem erről vitáztam, nem ezen akadtam ki. Az autók megcsúszhatnak, a kerekek is kipöröghetnek, máskülönben nem szerelnék fel őket kipörgésgátlókkal, menetstabilizátorral.

De a farkamnak sincs kedve még egyszer leírni, akit érdekel visszaolvashat, átlagos IQ-val akár fel is foghatja.

tpapa 2012.01.06. 10:20:54

@Büszke_troll: OK. Ebben meg biztosan az én szubjektumom van akkor benne. Nekem úgy tűnt, hogy a történetben szereplő viszonyok közt megcsúszhat a 4x4; velem történt már ilyen.

Ne írd le még egyszer, hiszen abból eddig sem értettem meg. :o) (147) Írd le egyszerűen, mi a Te állításod, és mi az a másik, amin kiakadtál? Mert nekem továbbra is gyanús, hogy itt egymás melletti elbeszélés esete foroghat fenn.

Asztalos Gábor 2012.01.07. 15:07:20

"Gyereket viszem edzésre."

Gondolom kibaszott fontos gyerekkel a kocsiban megmutatni, mennyire menő vagy hogy bárkit megelőzöl.

"A szokásos "kifordulni eléd sietős, aztán menni már nem"-et játszik velem valaki. Semmi vész, rövidesen jön a lakott terület vége,"
Mennyivel ment? 50-nel, az meg neked kevés.

"Sajnos olyan képzetem támadt, hogy engem hoztak volna ki hibásnak, szabálytalan előzés + relatív gyorshajtás miatt. Nekem egyértelmű, hogy egyik sem volt,"

Véletlenül sem te vagy a hibás! Szerintem ezért is orbán a hibás. Meg az IMF. Véletlenül sem az a fasz, aki a város vége tábla után 50-ről gyorsító másik autóst mindenképpen meg akarja előzni.

"streetfighter" 2012.01.07. 16:58:21

@Asztalos Gábor:
Szerintem mindenki jobban jár, ha te megmaradsz az aztalok és székek bűvkörében, és nem ülsz autóba. :)

Tibi88 2012.01.07. 20:33:16

@"streetfighter":

Az ilyen hülyéknek elkezdem írni a hozzászólásom, aztán rájövök hogy úgyse érti. Ezért kitörlöm és hagyom a francba :D próbáld ki, mosolyt csal az arcra :D

SzG-1978 2012.01.07. 22:12:47

Szerintem legtöbbünk ugyanígy előzött volna, én is azt tettem volna. Így a posztoló a szememben nem hülye. Az más kérdés, hogy tényleg szabálytalan volt (ő is).
Asztalos Gábor: el kell olvasni minden hozzászólást, mielőtt belevau. Elég részletesen leírta, ki mennyivel hajtott.

Amiért beleszólok:
Kollégám részese volt egy személyi sérüléses balesetnek pár évvel ezelőtt, mely pontosan így történt, ahogy az alaptörténetben, csak ő a Merciben ült (nem írom le az autókat, mert egyszerűbb ezt a szitut felhasználni). Az autók csattantak, mentő is volt, meg közlekedési rendőrök részvételével lezajlott helyszínelés. Eredmény: 1 év várakozás (megvárták, hogy a személyi sérült felépül-e, és hogy jelentkezik-e nála esetleg visszamaradó egészségkárosodás), majd kihozták osztott felelősségre az ügyet a bíróságon.
A kikanyarodó (esetünkben a Merci, esetemben a kollégám) nem nézett ki jobbra, hogy az út szabad-e teljes szélességben, az előző pedig az alárendelt útvonal tábla hiányában előzött.

Szerintem ha mindent szabályosan tennénk vezetés közben, megbénulna minden a lassú autósoktól. Ha viszont szabályt szegünk, tudnunk kell: ha rosszul jönnek össze a dolgok, baleset is lehet belőle, és ilyenkor nem másra kell mutogatni. Esetleg akkor, ha ő is hibás. Bár ehhez morál kell, itthon meg az a legkevesebb. (Ezért gázolnak gyalogost zebrán.)

"streetfighter" 2012.01.07. 22:53:11

@Tibi88:
Látod, én is elég lényegre törően szoktam fogalmazni. Nem fektetek bele sok energiát. Ezek szerint tudod miért. :D

jézus_szive 2012.01.07. 23:02:12

Hát nem tudom... Én még olyankor sem fordulok ki jobbra lakotton kívül és úgy, hogy sima két sáv van, ha nincs előzés hanem csak normálba jön egy valaki. Ilyenkor is megvárom míg elmegy, hogy véletlenül se akadjunk össze.
Persze tudom rengeteg embernek van sürgős 70-el vágtathatnékja, akiknek nem fér bele egy jobbra nézés sem. Igazából meg teljesen mindegy, hogy van kint főút tábla vagy nincs, neked az alárendelten gőzöd nem lehet róla mi van kint, meg mi nincs. Te látsz egy nyomorult elsőbbségadás táblát, ami kb. mindennek az alapja. Ez az egy tábla kb elég lenne az egész közlekedéshez és még ezt is leszarjátok, de mikor atya világ csunya bácsi szemböl ködlámpát éget, na akkor aztán gyün a szakismeret.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása