János még novemberben írt róla, hogy átadták a csepeli gerincút eddig megépült szakaszát. Azóta már gyűltek vele kapcsolatban a tapasztalatok, ezt olvashatjátok és nézhetitek meg most. Ha arrafelé laksz, kipróbáltad már?
Idén januárban végre átadásra került a várva várt Csepel-szigeti gerincút első szakasza, Szigethalom/Tököl és M0 közötti rész. Ezen a videón megtekinthető a teljes elkészült útszakasz:
Ezen útszakasz célja, hogy a forgalom ne a lakott területeket terhelje tovább, mentesítse az olyan mellékutakat mint a már itt többször is szerepelt szigetszentmiklósi Duna-parti út, illetve a fő utakon is csökkentse a forgalom mennyiségét.
Ez Szigetszentmiklóson még sajnos azóta sem valósult meg, hiszen még mindig kevesen használják a megépült új szakaszt, emiatt a városból kivezető Csepeli úton, de még a Duna-parton sem csökkent számottevően a forgalom. Erről készítettem egy felvételt a gerincút szigetszentmiklósi szakaszán és a Csepeli úton is reggel 7 óra környékén.
Mint a felvételen jól megfigyelhető, a gerincúton alig van forgalom, 1:30-tól pedig a Csepeli úton torlódó autók tömege látható. A megoldás egyértelműen az lenne, ha többen vennék igénybe a gerincutat, hiszen így minimális kerülővel rengeteg időt (a videón látható gerincúton megtett szakasz az M0-ig alig 2 percet vett igénybe) és üzemanyagot spórolhatnának meg az autósok. Persze az sem utolsó szempont hogy a gerinc és Csepeli út találkozásánál a gerincútról érkezők elöbb hajthatnak be a körforgalomba, így ott azért sem alakul ki komolyabb torlódás úgy mint a Csepeli úton.
Arra kérnék tehát minden környékbeli autóst saját érdekükben is, hogy a Csepeli út és Duna-parti útszakasz helyett válasszák a gerincutat!
Leadfoot 2012.01.19. 12:12:00
➊ 2012.01.19. 12:30:51
!kkritt! 2012.01.19. 12:30:52
schmittpál 2012.01.19. 12:34:34
akárki lehetek:-) 2012.01.19. 13:11:26
Ezt a kérdést már sokszor feltették ezen és más blogokon. 1-2 éve egy "hozzáértő szakmabeli" az egyik poszt hozzászólásában (nem emlékszem melyikben, de azt hiszem valami Visegrád is volt benne) elmagyarázta (ami, ha eszembe jut, röhögőgörcsöt kapok) miszerint:
"Domb azért van középen, hogy a körforgalom szemben levő oldaláról érkező ne vakítson el minket"
dzsaszper 2012.01.19. 13:37:27
Kérdés, hogy mekkora forgalmat generál Szigethalom és az azon túli települések, beleértve Szigetszentmiklós gerincúthoz közeli széleit; és mekkora forgalom indul Szigetszentmiklósnak az M0-hoz közelebb eső részéhez.
Mindenesetre sem az utvonalterv.hu sem a Google Maps nem ismeri még a gerincutat, pedig alighanem segíthetnének népszerűsíteni :)
Így a térképet elnézve igazán sokat még az segíthetne, ha az Üdülő sorról is fel lehetne jutni az M0-ra. Ez a hídnál a szintkülönbség miatt nyilván picit problémásabb, de legkésőbb a Híd utcánál megoldható lenne.
Bafana 2012.01.19. 14:07:56
Johnny M. 2012.01.19. 14:10:17
Ez nyilván csak a környékbeliekre vonatkozik :)
Meg az átutazó teherforgalomra.
_Ne feledd 2012.01.19. 14:11:13
Johnny M. 2012.01.19. 14:16:02
Még mielött valaki harmadszorra is ellőné ugyanezt a poént, olvassa el a szöveget is, az utolsó mondatban megtalálható hogy kiknek szól elsősorban az egész.
De pláne hogy még a térképen sincs rajta, így az alkalmilag erre utazók is tudomást szerezhetnek róla legalább.
Főtruista 2012.01.19. 14:18:31
József sír.
(Hint: a maximum ami történhet, hogy a gerincút IS megtelik.)
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.01.19. 14:20:13
egyébként az emberek az új utakat azért nem szokták használni, mert:
- jó neki a régi, azt szokta meg, el sem tudja képzelni, hogy más felé menjen. (hosszabb, egyenesebb, kanyargósabb, gyorsabban mennek rajta és tárai kifogások sora jelentkezik ilyenkor)
- nem is tudják, hogy van új út. (amikor a 710-es elkerülő út elkészült, az sem volt sehol hírdetve, senki sem járt rajta egy éven keresztül. én hetente jártam arra, és csak azért tudtam, hogy kézs van, mert mindig figyeltem, hogy mikor adják már át.)
- nem szokott arra járni, és nincs rajta az út a térképen/pgs-en.
TH 2012.01.19. 14:22:32
Pubi a professzor 2012.01.19. 14:27:51
Tibi88 2012.01.19. 14:34:41
Azért van ott hogy ne vágjon át senki rajta keresztbe.
Az más kérdés hogy láttam már navarát ugratni rajta éjszaka :D
Johnny M. 2012.01.19. 14:39:41
Pont ezen kellene változtatni és ez az egész felhívás célja is, hogy a miklósiak is kezdjék el használni. Így nem alakulnának ki akkora torlódások a Csepeli úton mint a második felvételen is megfigyelhető.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.19. 15:31:53
És se gyalogjárda se parkoló nincs kiépitve
Az utóbbi különösen fontosch lenne ha 7végén piknikezni megyünk
És mi a helyzet a gyalogátkelőkkel?
Kettévágja Csepelt igy az ut. Jobb helyeken a békáknak és a sünöknek is alakitani ki átkelőt
Skodakék Fábia 2012.01.19. 15:36:07
Hojlele 2012.01.19. 15:38:23
(---Flúgos Buszos---) 2012.01.19. 15:51:32
jézus_szive 2012.01.19. 16:08:53
"streetfighter" 2012.01.19. 16:13:09
Értelmi képességeid hasonlóak az eredetihez. :)
akárki lehetek:-) 2012.01.19. 16:19:07
A vakítós dumát nem én találtam ki, istók zicsi!!!
Én mán eljutottam addig, hogy a dombot meg kő kerülni:-)
_B_ 2012.01.19. 16:44:47
_B_ 2012.01.19. 16:48:42
Pityubácsi 2012.01.19. 16:55:07
halásztelekről gyorsabban kijutsz az m0-ra, aztán itt meg is állt az előnyök felsorolása.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.01.19. 17:20:53
google mapsra másfél év után került rá.
az átadás évében legtöbbször úgy mentem végig, hogy maximum 5 másik autót láttam, volt nem egyszer, hogy egyet sem. pedig főleg hétvégente jártam arra...
én pl. úgy tudtam meg, hogy végre lehet rajta menni, hogy eltűnt az építkezés ideje alatt kintlevő tábla, hogy ki és meddig építi az utat, valamint a körforgalomnál a táblákról leszedtek a piros áthúzásokat. kerestem, de nem találtam hírekben a nyomát az átadásnak.
drift 2012.01.19. 17:49:19
Kovacsla 2012.01.19. 17:54:03
autozz.blog.hu/2010/04/08/kiharcoltak_a_16_fekvorendort_szigetszentmikloson
Kovacsla 2012.01.19. 17:56:00
lordjim 2012.01.19. 21:06:17
Don Blasius 2012.01.19. 21:11:05
@Macibb:
Viszont elkerüli az egyik kedvenc helyemet; ahol a 71-es közvetlenül kiér a sínnel együtt a partra Fűzfő előtt. Fotómegálláshoz ideális. :) Pláne, ha jön arra egy Nohab. ;) :)
tundrazuzmo (törölt) 2012.01.19. 22:05:06
Megnyílott a nagykörut! A Sugár ut után, az 1884. évi XVIII. törvénycikk "a budapesti nagykörut létesitéséről és a Budapest főváros dunajobbparti területének egyes részein emelendő épületek adómentességéről" alapjaira épittetve.
Konflisozzék rajt' bátorságossan!
Rocko- 2012.01.19. 22:38:40
Rocko- 2012.01.19. 22:43:26
Rocko- 2012.01.19. 22:52:27
Бабаяга 2012.01.20. 08:56:41
Ez az útszakasz itt is és hivatalosan is gerincútként szerepel. Nekem csak az a problémám, hogy ettől még nem lett egyszerűbb a Pestre jutás, hiszen Csepelen még nincs kész a gerincút, másrészt a kettő soha, de soha nem fog találkozni, így továbbra is marad az araszolás a Rákóczi úton, ami csúcsforgalomban szerintem nagyobb gáz Lakihegy környékén, mint ami Miklóson volt/van, és továbbra se lesz egyszerű a Szabadság utcáról lefordulni nagy ívben a centrum felé. De ez a terhelés csak a csepelieket érinti, ami ugye nem az Üdülősoron lakó úri népek problémája, mert azt nem ő szagolja.
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2012.01.20. 08:56:45
itt már rajta van
egyes masinákba is le lehet tölteni
Johnny M. 2012.01.20. 09:06:06
Annyit az Üdülő sori úri népek bölcsességedről, hogy az onnan érkező forgalom is vastagon és ugyanúgy a Csepelieket érinti. Vagy talán a Hollandi út és környéke nem Csepel része szerinted?
Jó ha tudod, hogy Csepel azon részén élők is tiltakoznak az Üdülő sori forgalom ellen.
BBelya 2012.01.20. 09:16:37
Pista bá 2012.01.20. 09:17:21
Johnny M. 2012.01.20. 09:17:32
Amúgy téged mi gátol meg abban hogy igénybe vedd a gerincutat? Lakihegytől kb. 1-2 km-re a Massányi úton a körforgalomnál simán ráhajthatsz, és onnan kemény 5 perc alatt bent is vagy Csepelen. És így még nagy ívben sem kell kifordulni az utcádból.
De ha ragaszkodsz a Rákóczi úton araszoláshoz mind a két lámpáig akkor nem szóltam.
Бабаяга 2012.01.20. 09:24:44
Miklóson keresztül akkor mentem legutóbb, amikor még nem volt átadva, így nem tudtam kerülni.
A kérdésem továbbra is az, hogy miért nem fog összeérni a két elkerülő?
formax 2012.01.20. 09:25:47
is 2012.01.20. 09:27:19
vizslakutya (törölt) 2012.01.20. 09:28:11
Ezen elv alapján, akkor minden útkereszteződéshez dombot kell(ene) rakni.
az lenne a szép világ:-))
Pista bá 2012.01.20. 09:30:43
Rocko- 2012.01.20. 09:38:59
de hát ez van, nem én találtam ki. engem a körforgalom előtt táblák jobban zavarnak, amitől a balról érkezőt nem lehet látni.
@Pista bá: arra ott a Tamariska.
Johnny M. 2012.01.20. 09:41:56
Ha a legutolsó tervek alapján jól látom a második, most épülő ütemben a az új M0 feletti felüljáróval Rákóczi útba csatlakozik, azt a részét szélesítik 2 x 2 sávosra és az köti össze a másik Csepel belterületén épülő szakasszal.
amivarosunk.info/images/gerincutatadas.JPG
formax 2012.01.20. 09:43:07
És utána hova vezetnéd a forgalmat? A Híd utca gyakorlatilag egy dűlő út (aszfalt, vagy föld, nem tudom, nem jártam még rajta), az üdülő területek között, az Üdülő sor aszfalt, üdülők mellett, végig fekvőrendőrökkel (Szigetszentmiklóstól Csepelig huszonvalahányat számoltam össze, amikor arra mentem). Szóval ez óriási fejlesztést igényelne a környéken, de a le- és a felhajtót is a Kis-Duna feletti híd szélesítésével lehetne csak megoldani - nem hiszem, hogy ez az ötlet kivitelezhető.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2012.01.20. 09:49:05
Pista bá 2012.01.20. 09:50:38
nekünk miklósiaknak csak egy lokátordomb jutott, mondjuk az se rossz, de tizennéhány méternél nem több a magassága
2012.01.20. 10:03:14
Lehet szónokolni a kerékpáros és közösségi közlekedés előnyben részesítésről, de a magyar legjobban a pénztárcáján keresztül lehet "nevelni". Ilyen egyszerű.
Rocko- 2012.01.20. 10:05:37
még mindig jobb, mint a szegödi gyerekeknek. :)
Johnny M. 2012.01.20. 10:08:37
Jól hiszed.
www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gWKv0VPh9x0
1kutya 2012.01.20. 10:08:53
Zebrateve 2012.01.20. 10:11:16
De, az autók szaporodnak. És nem csak ez számít, hanem a fejlesztések forgalomgeneráló hatása is. Ha pl. egy, eddig csak hétvégén autózó ember rájön, hogy az új (vagy kibővített) úttal hamarabb és olcsóbban ér a céljához, mint BKV-val (vonattal, bisszal stb.), akkor már hétköznapi autós lesz belőle.
I_Isti 2012.01.20. 10:13:08
Maga az út nyílegyenes, és egyben jó minőségű, ebből kb az következik, hogy 120 km/óra alatti sebességnél letol róla az utánad jövő.
I_Isti 2012.01.20. 10:19:36
(Mindezt úgy mondom, hogy a hévvel munkába járásnak nagy híve vagyok, a héven lehet olvasgatni satöbbi, vezetés közben meg nem annyira. Viszont a hév végállomásról a munkahelyemre eljutni _gyalog_ kb fél óra séta, ezzel szemben busszal lehet akár háromnegyed óra is, ha egy kis gubanc van - márpedig gyakran van gubanc.)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.01.20. 10:24:51
int32 2012.01.20. 10:25:21
Én a város határtól(Bp) vezetném be a behajtási díjjat.
(igen, csepeli vagyok (XXI.ker) és nem élvezzük az agglomerációból érkező forgalmat :), főleg ami a Csepeli úton érkezik be.. :D )
qwertzu 2012.01.20. 10:26:39
Nem szaporodnak, de többen használják. Sokan vannak, akiknek van autójuk de tömegközlekedést használnak. Ha valamiért lényegesen felgyorsul a forgalom (ami nem csak idő, hanem pénz megtakarítást is jelent), akkor néhány eddigi tömegközlekedést használó, áttér a kocsira, ez megint lassítja a forgalmat, amíg ki nem alakul egy új egyensúlyi állapot.
Saját példa:
Tömegközlekedés munkahelyig: 1 óra +- 5 perc
Autóval hétköznap: 45-90 perc, átlag 50 perc
Autóval vasárnap: 20 perc
Ha hirtelen sikerülne annyira megnövelni a kapacitást, hogy a mostani forgalom mellett 20 perc alatt érjek be a munkahelyre, akkor azonnal váltanék kocsira. És még rengetegen.
qwertzu 2012.01.20. 10:28:34
I_Isti 2012.01.20. 10:32:35
Zebrateve 2012.01.20. 10:34:33
Grg76 2012.01.20. 10:35:00
Nohabot azért már igencsak ritkán vagyis inkább egyáltalán nem láthatsz arrafele...Legfeljebb remot Szergejt, remot Csörit, Dezsőt, esetleg Bz-t...vagy ha szerencsés vagy akorr "remottalanokat" :)
dzsaszper 2012.01.20. 10:36:51
Zebrateve 2012.01.20. 10:40:35
dzsaszper 2012.01.20. 10:49:15
A gerincút nem segít sokat a szigetszentmiklósi lakosok zömének. Az M0-s csomópont körforgalmában a reggeli csúcsban pedig ők kerülnek hátrányba, épp a gerincútról érkezőkkel szemben.
Így alakulhat ki a helyzet a második videón -- ez így a szigetszentmiklósiak szivatása.
Ha az üdülő soron át az M0-át gyéb okból nem szerencsés megközelíteni, akkor kicsit át kellene tervezni az M0 csomópontot a gerincút végénél, a Csepeli útnál és az eddigihez képest még egy nem szintbeni keresztezést beiktatni.
pengusz 2012.01.20. 10:50:00
Az Auchan után építenek egy becsatlakozást a Rákóczira (azt írja a tábla, hogy a gerincút része), bár a Posztógyártól idáig szerintem újabb 20-30 év lesz az átadás :)
qwertzu 2012.01.20. 10:51:50
Fel lehet fogni optimistán is :)
konrada 2012.01.20. 10:58:51
konrada 2012.01.20. 11:06:28
Micsoda optimizmus! Mi 1979-ben úgy költöztünk el onnan, hogy oda építik az utat!;))
lifelike 2012.01.20. 11:14:05
szerintem szuper
több ilyen vonalvezetésű út kéne (pl. az M6 tétényi szakasza szörnyű)
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 11:21:48
Olyan időpontban járva, amikor régen 200-300 méteres sor volt a Petőfi utcán visszafele a gerincút átadása után sokszor nincs sor. Menetből ki lehet hajtani.
Halásztelek felé a sor azt sem tudom, hogy hol ért véget, mert soha nem láttam a végét. Eddig a héten 7 óra magasságában arra járva a P-u és halászteki út találkozásánl 7-8 autónál több nem volt. Az is csak egyszer.Folyamatosan a forgalom, csak a lápma fogja meg, de az sem okoz torlódást.
Régen, ha 6:40 után indultam 45-50 perc is lehetett Kelenföldig az út. Most 6:55-kor indulva 20 perc alatt beértem és tegnap is. A megváltást hozta el az út. Mivel a forgalom jó tempóban és egyenelesen halad nem tudom miért várta azt bárki is, hogy konvojokat fog látni. A funkcióját 100%-osan betölti.
Az egyetlen szomorú tény, hogy mia faszért kelelett erre 10 évet várni...?
Délután fé öt és 6 között a Miklósón átmenő forgalom brutálisan kisebb.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 11:23:40
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 11:26:12
A miklósi rész már vagy 1,5 hónapja késznek látszott. Lövésem sincs, hogy miért csak most nyitották meg.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 11:28:08
Az meg külön vastagbőrős, hogy akkor most üdülő vagy lakóövezet...?
Johnny M. 2012.01.20. 11:29:24
Nem az Aldis körforgalomig, hanem még azon is túl, az M0 tövében épített új körforgalomig tart.
A Massányi úti körforgalomnál (ami Miklóst és Lakihegyet köti össze) pedig le lehet menni valóban az adótorony felé is.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 11:33:52
Azt sejtettem, hogy javít majd a gút, de ilyet brutális hatásra nem számítottam úgy, hogy még kész sincs!
Kuruttya 2012.01.20. 11:36:04
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 11:37:44
Ehhez közeli változat valósulhatott és valósul meg elvileg. A Pető utcánál Ht és Szszm között van egy körforgalom. Csepelen tudtommal fentről a Mag u-ig készen van.
Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.01.20. 11:37:54
konrada 2012.01.20. 11:44:55
Ez így igaz. Az északi MO átadása után néhány héttel (igaz, még nem volt meg a Megyeri, de a régi 2-est már átvitte az M2-M3-ra) lepel havazáson az éjféli nyomomon kívül hajnali 4-kor még nem volt másik nyom!
Kabeka 2012.01.20. 11:46:17
SzLa 2012.01.20. 11:54:06
Persze az igazi akkor lesz majd, ha átadják a másik szakaszt is, mert ez így most elég féllábasra sikeredett :( (azaz egy jó nagy kanyarral vissza kell jönni a Csepeli útig, hogy utána majd Csepelen megint visszakanyarodj a II. Rákóczi F útra...)
Johnny M. 2012.01.20. 12:02:26
El vagy kissé tévedve, az égvilágon senki nem szeretne az ott lakók közül fel és lehajtót az M0-ra a Duna-partól. De nem is értem honnan vetted, ilyen itt sem írt senki.
És nem csak azért mert a körülmények és útviszonyok sem tennék lehetővé, hanem azért sem mert az még jobban növelné az átmenő forgalmat.
Katatón Dzsentri · http://www.twitter.com/katatondzsentri 2012.01.20. 12:11:05
mohopasi 2012.01.20. 12:12:20
Hiperlajhár 2012.01.20. 13:04:27
Különben is Csepelt eladták a kínaiaknak, jövő hónapban úsztatják le a fekete-tengerig...
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 13:09:01
Főtruista 2012.01.20. 13:17:29
en.wikipedia.org/wiki/Induced_demand
És hopp, itt is egy példa is:
www.origo.hu/itthon/20120120-a-magas-benzinar-miatt-pesten-kiurulnek-budan-megtelnek-az-utcak.html
(ld. Andor utca)
Rocko, ez neked is szól-ha érdekel.
schmittpál 2012.01.20. 13:18:14
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 14:01:26
min 2012.01.20. 14:03:16
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.20. 14:13:02
Megmondom a frankót mé nem használják a gerincutat
Mer' gerinctelenek!
Haahaha!
elkoltozott. 2012.01.20. 14:14:44
Lehet útnál csatlakozom a Csepeli útba, és ami jó hogy a Lehet úton megszünt a sor. Viszont ez átrakódott a körforgalom elé, igaz gyorsabban le lehet tudni.
Oké kicsit csökkent miklós terhelése és ez tiszta jó. De alapvető gondok vannak Csepelen. Hiszen a gerincút csak a M0-ig tart. onnan marad a 2x1 sáv.. és ugye látni hogy építik Csepelen is a RFII végén az elkerülőt ami belecsatlakozik a Szabadkikötő útba. A gond hogy a Szabadkikötő utat cseszik szélesíteni...Este mindig áll a sor visszafelé.. Még jó hogy én a HÉV végállomásnál leteszem a kocsit mert hülye azért nem vagyok:)) Bár a benzin drágulásával lehet már miklóson leteszem a jövőben..
Mondjuk egy posztot megérne a miklósi tömegközlekedés is. Vicc.
Üdülő sor: Mikor arra jártam autóval..ott az ember rá volt kényszerítve arra hogy reggel felvegye a ritmust az arra közlekedőkkel. Ha lassabban mentél mint a többiek sorra előztek azon a keskeny úton és letoltak a buxusba.. a legszebb az volt amikor 70-nl mentem és úgy előztek meg..
Arra van a nyaralóm is...pont 12 fekvőrendőrnyire miklóstól. A fekete sárga fekvőrendőr be van tiltva az EU más országaiban...
Mikor megkérdeztük a polgármestert hogy mégis az autóban keletkezett károkat ki fogja megfizetni.. akkor flegmán annyit mondott hogy nem kell erre járni..(azóta ejtőernyővel járok a nyaralónkba..)
Mert ne legyen kétsége senkinek, ha egy sima autóval hetente többször (12 fekvő rendőr oda 12 vissza) megjárja ezt az útvonalat akkor azért itt ott el kezd kopogni az autó.
(és én nem 15el megyek át a fekvőrendőrőn hanem kb 5 el)
Na mindegy.
elkoltozott. 2012.01.20. 14:18:51
Mégis a gerincútra minek csináljanak bicikliutat? Hogy rá tudj fordúlni az M0-ra vagy mi?
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 14:26:20
A gerincút még nincs kész. Ha majd készen lesz, akkor gyak lámpa és keresztforgalom nélkül mehetsz a Szabadkikötőig. Mivel a nem kell állandóan fékezgentni, ezért gyorsabb lesz az egész. Sokan nem fogják fel, hogy nem csak úgy lehet gyorsítania forgalmat, hogy mindenhova plusz sávot teszel...
dagi64 2012.01.20. 14:29:46
elkoltozott. 2012.01.20. 14:34:13
A továbbiakban meg legyen igazad a gerincúttal kapcsolatban.
elkoltozott. 2012.01.20. 14:36:16
_B_ 2012.01.20. 14:47:08
"www.origo.hu/itthon/20120120-a-magas-benzinar-miatt-pesten-kiurulnek-budan-megtelnek-az-utcak.html
(ld. Andor utca)"
Igen, ezt hívják nem reprezentatív felmérésnek, meg kontárkodásnak.
Mióta elkészült az Andor, persze hogy nő rajta a forgalom, viszont lecsökkent a budaörsi út forgalma, mivel nem kell mindenkinek arra vergődni, ha pestre akar átmenni.
lutria 2012.01.20. 15:14:06
Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.01.20. 15:16:45
és
akárki lehetek:-) 2012.01.19. 13:11:26
A körforgalom közepén domb témában:
Én nem vagyok közlekedésmérnök, de egyszerű logikával arra jutottam, hogy a domb biztonságtechnikai elem, hogy ne rngyolj át egyenesen, lassítás nélkül a kereszteződésben. (értem én, hogy nem szabad, de "lapos" közepű körforgalomban akár véletlenül, akár szándékosan is, fizikailag lehetséges egyenesen áthajtani)
"Domb" előnyei:
1. Meglátod (hamarabb, messzebbről, mint a laposat)
2. Ha elrontod, még mindig jó eséllyel megfog a "puha" anyaföld, nem csúszol át rajta, nem vág telibe a keresztbehaladó.
3. Mégsem betonfal, vagy vaskorlát, ha belehajtasz nem töröd szét magad (nagyon), jó eséllyel nem lesz személyi sérülés, csak max. futómű vagy autó csere.
Szerintem ezek mind logikusan magyarázzák a (föld) dombot. Lapos, ráadásul aszfaltos körforgalmon nagy a kísértés az egyenesen áthajtásra, és (akár hiszed, akár nem) a tévedésből történő egyenesen áthajtásra. (nem veszed olyan könnyen észre)
Parajpuding 2012.01.20. 15:25:25
1. Egyenlőre nincs csatlakozása a II. Rákóczi F. útra, de ha lesz - mivel az nagyon nehezen járható a lámpák miatt Csepelen - az sem fog sokat érni.
2. A halásztelkiek, miklósiak leghamarabb a Petőfi-Massányin tudnak rácsatlakozni erre az új gerincútszakaszra, ami jórészüknek nem is kis kerülő.
3. Majd ha neki lesz rácsatlakozás az új oktatási centrum (Szszmiklós) és Shell kút (Htelek) vonalában, talán többen rámennek.
4. Viszont szinte nyílegyenes az út (körforgóig), tehát a barom módjára száguldozó gyökkettesek azért már megtalálták. Már előre tudom, mennyiszer fog megakadni a forgalom itt a balesetek miatt.
5. Egyébként pedig egy ilyen új utat kissé szűkösre, mellette "szakadékkal" tervezni idiotizmus volt.
Parajpuding 2012.01.20. 15:37:54
dzsaszper 2012.01.20. 15:46:02
Johnny M. 2012.01.20. 15:47:55
1, Elvileg tavaszra azt a csatlakozást is átadják, a térkép szerint a Rákóczi utat azon a részen 2x2 sávosra bővítik. Aztán mi lesz belőle az majd kiderül.
amivarosunk.info/images/gerincutatadas.JPG
2, Az a pár km kerülő bőven megtérül időben és üzemanyagban ha nem kell a Csepeli úton araszolni több km-t. Egyszer legalább próbáld ki. Én mikor a videót készítettem Miklós észak Duna-parti részéről indultam (a volt küklöpsz diszkó magasságából), kb 5 perc alatt kiértem a Massányi úti körforgalomhoz, és további kemény 2 perc alatt a gerincút végére az M0-hoz. Ez a Csepelin minimum a duplája lett volna időben. (ha nem több, mert nem kevesen voltak)
3, Szerintem ott nem lesz egy darabig rácsatlakozás, a Massányi-gerinc út körforgalma után a Csepeli útról csak az ipari parknál lehet legközelebb ráhajtani.
4, A helyi rádiónak a rendőrkapitány azt nyilatkozta hogy fix traffipaxra nincs keretük, de majd kimennek sűrűn mérni. De az ha az eddigi gyakorlatukat követi, akkor nem sok alkalmat jelent. Amúgy elvileg 70-es korlátozás van pont a gyorshajtás elkerülése emiatt az egész szakaszon. De persze mint a gyakorlat is mutatja ez semmit nem ér önmagában.
5, Erre nem tudok mit írni :) Nem biztonságos az tény.
mohopasi 2012.01.20. 15:50:08
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 16:10:19
Ha be akarsz menni oda, akkor már az Auchan magasságában szétválik a két út..
altimus 2012.01.20. 16:22:28
erdemes megnezni pl. bp es az agglomeracio viszonyat. nem kis mertekben a kozlekedesi problemak miatt kezdenek el az emberek visszakoltozni a varosba. ha 10 savov autopalya vinne ki az osszes bp kornyeki telepulesre akkor a varosban praktikusan senki nem lakna.
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 17:04:50
Johnny M. 2012.01.20. 19:17:08
Így van. A gerincutat is több mint 10 éve kitalálták, csak jó szokás szerint eddig tartott mire lett belőle végre valami.
Pedig megelőzhette volna azt a káoszt ami az utóbbi néhány éve itt kialakult, csak Szigetszentmiklóson évente 2000-el nő a lakosság száma, jelenleg 38 000 főnél tart. És ehhez jön még a többi környező település ahol hasonló a tendencia. Az úthálózatban és tömegközlekedésben viszont semmi fejlesztés nem történt eddig.
Rocko- 2012.01.20. 22:06:17
erre vonatkozó infot honnan szeded? mert ha végre valahára elkészül a csepeli gerincút, az is csak a posztógyárig megy lásd ezt a 4 megás pdf-et:
docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=1RfXNDqwfNFBbYxVTuJm00bzReAgo1o4M8uID0O6xU0vHgVY566AXA4pB_Mo0&hl=en_US
persze úgy lenne értelmes, ha ott folytatódna tovább a II. RF és a Duna közt, velük párhuzamosan.
szóval valaki valahol leírta, hogy ezt továbbépítik rendesen?
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 23:45:55
Így tintásan nincs türelmem a vakokkal szemben...
Rocko- 2012.01.21. 00:42:13
akárki lehetek:-) 2012.01.21. 10:11:29
És:
@Popeye76: Popeye76 · zugloihazelado.atw.hu 2012.01.20. 15:16:45
Tudtok ti olvasni???? Esetleg, ha ismeritek az írott betűket, szövegértés??? Ált. isk. alsó tagozat.
Mégegyszer és utoljára:
Nem én találtam ki a vakítós dumát!!!
Kezdem észrevenni, hogy nem érdemes hozzászólni, mert:
1. a többiek úgyis csak a szöveg részleteit olvassák el, vagy csak azt értik.
2. akik értik azok ilyenkor úgyis mással vannak elfoglalva.
Rocko- 2012.01.21. 10:18:33
szimplán reakció volt az általad írott dologra. vagy szerinted mire (kinek a kommentjére) kellett volna reagálni? egy totálisan oda nem illőére?
szóval ezzel kicsit most lukra futottál.
akárki lehetek:-) 2012.01.21. 10:41:40
Nem írtad, hogy én találtam ki, de nekem magyarázod a dombot.
Elolvastad @schmittpál kérdését?
Elolvastad az arra írt válaszomat?
Ha elolvastad volna nem nekem címzed a domb magyarázatát.
De mivel ennyire fontosnak tartottad elmagyarázni nekem, fogyatékosnak, a domb ottlétének értelmét, örülhetsz, mert így legalább megvilágosodtam dombügyet illetően. Pedig én azt hittem, kilátónak van ott, vagy csak egy nagy vakondtúrás.
akárki lehetek:-) 2012.01.21. 10:52:36
Neked is figyelmedbe ajánlom fentebbi hozzászólásomat.
akárki lehetek:-) 2012.01.21. 10:11:29
mifolyikittgyöngyösön?? 2012.01.21. 11:39:45
Tényleg felteszel egy videót,és osztod az észt,ki merre menjen,mert te ezt tartod megfelelőnek???
anyád..
Johnny M. 2012.01.21. 12:22:18
www.youtube.com/watch?v=akLcAVyZ-Nk
1:04-től ajánlom figyelmedbe :)
D4D 2012.01.21. 13:04:37
bevezeti a behajtási díjat (ami amúgy uniós elvárás),
Erről az Uniós elvárásról egy linket. Köszi.
D4D 2012.01.21. 13:07:00
Marha.
mifolyikittgyöngyösön?? 2012.01.21. 13:39:56
Mi jár a beteg agyadban,amikor megpróbálod meggyőzni az embereket a te igazadról?ennyi erővel kiállhatsz a sarokra,és üvöltözhetsz mindenkivel,hogy minek mennek arra,amerről te jössz,nincs arra semmi érdekes. kurvaanyád.
lutria 2012.01.21. 16:34:16
Hojlele 2012.01.21. 17:44:28
Az egyik legunalmasabb poszt az elmúlt időben. Miért nem használjátok a Futrinka utcát? B.+, mert nem járok arra, vagy mert nem érdekel. A tipikus okoskodó idióta, hogy lám én milyen okos, ügyes vagyok, mert én már felfedeztem az új utat.
A környékünkön én is tudom, hogy melyik parkolón keresztül lehet levágni dugó esetén egy sarkot. Mégsem kérdezem másoktól, hogy te hülye, miért nem vágod le te is.
Johnny M. 2012.01.21. 19:29:04
Mert ez egy figyelemhívás elsősorban azok számára akik környékbeliek és olvassál ezt a blogot. Mivel helyi szinten nem nagyon van tájékoztatás erről, ezért bármilyen nehéz is elhinni, de sokan innen értesülnek róla, és örülnek is neki. Mivel ez nem egy pár méteres parkolón keresztüli rövidítő út, hanem egy több milliárdos és kilométeres beruházás, ezért nyilván közérdekűbb téma. Továbbá a fenti felvétel sem öncélúan készült, hanem jobb felső sarokban látható oldal megbízásából, és ott is került bemutatásra először.
Akit meg nem érint (bár átutazóban bárki járhat még erre) vagy nem érdekel az egyszerűen ne olvassa el, így mentesülünk a felesleges rinyától is, és mindenki boldog lehet.
tundrazuzmo (törölt) 2012.01.22. 17:01:11
besp 2012.01.22. 19:30:38
-az üdülő sor/Rév utca forgalmát a csepeli gerincút és a halásztelki ág átadása után korlátozni kell. ezt remélem, a helyiek elérik. én segítek, mert megőrülök itt a hollandin. mindenhova az érintett szakaszon be fogok dobálni levelet. muszáj/ly, kinek, hogy tetszik.:)
-sokszor mondják, hogy a csepeli (XXI. ker) gerincút I. szakasza semmit nem fog érni, csak a II. szakasszal. Szerintem fog, nemrég jutott eszembe: a HÉV reggel 6 percenként 5 percre leállítja a haladást, dugót generál, az I.szakasz ezt kikerüli majd, az azért nem lesz mindegy.
Rocko- 2012.01.22. 19:49:59
a gerincút a Corvin útnál kerüli ki a II. Rákóczit, és csak később, a Betű utcánál csatlakozik vissza. onnantól délre pedig szinte mindenhol van hely 4 sávosra bővíteni.
a kisajátítás már megtörtént azon a szakaszon.
Rocko- 2012.01.22. 19:53:55
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.23. 08:24:30
Rocko- 2012.01.23. 09:20:01
ő pedig a posztógyár és corvin közti részről beszél.
Johnny M. 2012.01.23. 10:06:16
Nos itt az élő példa arra amit említettem nemrég, miszerint Csepelt is mennyi érinti a Hollandi út tekintetében a miklósi Duna-part forgalma, aminek csökkentését is ez a gericút hivatott megoldani.
Besp, jó lenne ha felvennénk a kapcsolatot, mert ha ennek a célnak elérésében tőletek is kapnánk némi támogatást Csepelről, akkor sokkal hatékonyabb lehetne eljárni ezügyben,
e-mailben egyeztessünk majd a részletekről!
Faus to 2012.01.23. 13:09:49
Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.01.23. 14:59:16
Szerintem 90 km/h a megengedett. Az 50, 60 és a 70-es korlátozás csak néhány rövid szakaszon van (M0 melletti rész és a körforgalmak).
Johnny M. 2012.01.23. 18:20:34
Akkor félrebeszélt a rendőrkapitány mikor ezt nyilatkozta :)
www.amivarosunk.info/news.php?readmore=3759
Mondjuk én sem nagyon láttam 70-es táblákat a körforgalmak után.
besp 2012.01.23. 19:49:10
www.facebook.com/groups/295606130487454/
hawkeye 2012.01.24. 13:16:16
:)
egyhatosmotor 2012.01.24. 13:52:51
Ha már téma kell: írjatok az összes pöcsparaszt pénzszállító cég autóiról, amikkel járdán/buszmegállóban mindenhol megállnak. Nekik miért lehet, mi jogosítja fel őket??? Az ilyenekkel a közteres/rendőr miért nem intézkedik? Vagy ha van egy pénzszállíító cégem, akkor felmentést kapok a kresz alól??
Pista bá 2012.01.24. 20:56:10
ha messzebb áll meg és szambázik a pénzzel, akkor szívesen kifizeted a készpénzlogisztika kockázati felárát? mert akkor több személyi biztosítás, festékező stb. kell, ha messzebbről korzóznak. vagy elviseled, hogy páncélautóval mennek a begyűjtési pontig. na ugye.
egyhatosmotor 2012.01.25. 09:04:45
Pista bá 2012.01.25. 09:08:29
xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.01.25. 10:13:37
D4D 2012.01.25. 15:35:12
Olaszországban voltam olyan nagyáruházban (Tesco/Auchan jellegű), ahol a páncélautó behajtott a butiksorra, legalább is az elejére. Amíg ott volt, addig 4-4 géppisztolyos mellényes rendőr fedezte.
Egy pénzszállításnál mindent a biztonságért!
@xaba99: Elég ritka lenne a bankhálózat. De gondold végig, hogy a pénzszállításból a boltok is kiveszik a részüket, hisz rengeteg boltnak a bevételét is páncélkocsi szállítja.
Rocko- 2012.01.25. 20:55:15
olyanra se, hogy forgalommal szemben, járdára, zebrát eltorlaszolva parkoljanak le.
Hojlele 2012.01.26. 12:45:08
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.26. 18:27:06
Mert te nem vegyülsz a nép közé, mint más az Avas lakótelepen
beste 2012.01.28. 20:30:07
Mindazonáltal jól megépített, remek út. Ezzel az M0 - tököli tuskós kereszteződés 4 és fél percre csökkent. Eddig Halásztelken v. Szigetszentmiklóson át mindig több, mint 20 perc volt.
beste 2012.01.28. 20:35:04
dzsaszper 2012.01.30. 09:04:23
A kiéheztetés alatt azt értem, hogy csúcsidőben a helyzet olyan lesz, mintha a Csepeli útnak macisajta lenne a gerincútról M0 irány javára.
Az útszélesítés persze amúgy segít, de annál a körforgalomnál csak még nagyobb torlódást tud csinálni szerintem...
sTeVe 2012.02.16. 09:39:06