Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért nem használjátok a gerincutat?

2012.01.19. 11:55 :: SilentSound

János még novemberben írt róla, hogy átadták a csepeli gerincút eddig megépült szakaszát. Azóta már gyűltek vele kapcsolatban a tapasztalatok, ezt olvashatjátok és nézhetitek meg most. Ha arrafelé laksz, kipróbáltad már?

Idén januárban végre átadásra került a várva várt Csepel-szigeti gerincút első szakasza, Szigethalom/Tököl és M0 közötti rész. Ezen a videón megtekinthető a teljes elkészült útszakasz:

Ezen útszakasz célja, hogy a forgalom ne a lakott területeket terhelje tovább, mentesítse az olyan mellékutakat mint a már itt többször is szerepelt szigetszentmiklósi Duna-parti út, illetve a fő utakon is csökkentse a forgalom mennyiségét.

Ez Szigetszentmiklóson még sajnos azóta sem valósult meg, hiszen még mindig kevesen használják a megépült új szakaszt, emiatt a városból kivezető Csepeli úton, de még a Duna-parton sem csökkent számottevően a forgalom. Erről készítettem egy felvételt a gerincút szigetszentmiklósi szakaszán és a Csepeli úton is reggel 7 óra környékén.

Mint a felvételen jól megfigyelhető, a gerincúton alig van forgalom, 1:30-tól pedig a Csepeli úton torlódó autók tömege látható. A megoldás egyértelműen az lenne, ha többen vennék igénybe a gerincutat, hiszen így minimális kerülővel rengeteg időt (a videón látható gerincúton megtett szakasz az M0-ig alig 2 percet vett igénybe) és üzemanyagot spórolhatnának meg az autósok. Persze az sem utolsó szempont hogy a gerinc és Csepeli út találkozásánál a gerincútról érkezők elöbb hajthatnak be a körforgalomba, így ott azért sem alakul ki komolyabb torlódás úgy mint a  Csepeli úton.

Arra kérnék tehát minden környékbeli autóst saját érdekükben is, hogy a Csepeli út és Duna-parti útszakasz helyett válasszák a gerincutat!

154 komment

Címkék: video biztonság közlekedés autó dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

1kutya 2012.01.20. 10:08:53

@Tibi88: én meg román kamion hasalni rajta. többet is (miután frissen átadták a 42-47 közös körforgalmát berettyóújfaluban):-DDD

Zebrateve 2012.01.20. 10:11:16

@TH: Én meg azt hiszem, iszok egy sört.

De, az autók szaporodnak. És nem csak ez számít, hanem a fejlesztések forgalomgeneráló hatása is. Ha pl. egy, eddig csak hétvégén autózó ember rájön, hogy az új (vagy kibővített) úttal hamarabb és olcsóbban ér a céljához, mint BKV-val (vonattal, bisszal stb.), akkor már hétköznapi autós lesz belőle.

I_Isti 2012.01.20. 10:13:08

Én arra jöttem, (igaz nem Miklósról) így 2 kilométerrel hosszabb, és 20-35 perccel rövidebb volt az út, mint egyébként szokott lenni a Halásztelki felhajtón keresztül.
Maga az út nyílegyenes, és egyben jó minőségű, ebből kb az következik, hogy 120 km/óra alatti sebességnél letol róla az utánad jövő.

I_Isti 2012.01.20. 10:19:36

@Zebrateve: Én erre például már rájöttem. Ha az üzemanyagár 380 Ft alá csökkenne, akkor a jelenlegi 16 éves autómmal is inkább megérné közlekedni a munkába, mint hévvel, főleg az új útszakasz áldásai miatt.
(Mindezt úgy mondom, hogy a hévvel munkába járásnak nagy híve vagyok, a héven lehet olvasgatni satöbbi, vezetés közben meg nem annyira. Viszont a hév végállomásról a munkahelyemre eljutni _gyalog_ kb fél óra séta, ezzel szemben busszal lehet akár háromnegyed óra is, ha egy kis gubanc van - márpedig gyakran van gubanc.)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2012.01.20. 10:24:51

@Zebrateve: Ez alapvetően igaz lenne, ha nem növekednének ilyen ütemben az üzemanyagárak. Én viszont úgy látom, hogy összességében emiatt láthatóan kevesebb autó fut az utakon, mint mondjuk két évvel ezelőtt, ebben az esetben meg szerintem legalábbis kiegyenlíti egymást a két hatás.

int32 2012.01.20. 10:25:21

@SontPent:
Én a város határtól(Bp) vezetném be a behajtási díjjat.
(igen, csepeli vagyok (XXI.ker) és nem élvezzük az agglomerációból érkező forgalmat :), főleg ami a Csepeli úton érkezik be.. :D )

qwertzu 2012.01.20. 10:26:39

@TH: "autók nem szaporodnak attól, hogy ha több út van,"

Nem szaporodnak, de többen használják. Sokan vannak, akiknek van autójuk de tömegközlekedést használnak. Ha valamiért lényegesen felgyorsul a forgalom (ami nem csak idő, hanem pénz megtakarítást is jelent), akkor néhány eddigi tömegközlekedést használó, áttér a kocsira, ez megint lassítja a forgalmat, amíg ki nem alakul egy új egyensúlyi állapot.

Saját példa:
Tömegközlekedés munkahelyig: 1 óra +- 5 perc
Autóval hétköznap: 45-90 perc, átlag 50 perc
Autóval vasárnap: 20 perc

Ha hirtelen sikerülne annyira megnövelni a kapacitást, hogy a mostani forgalom mellett 20 perc alatt érjek be a munkahelyre, akkor azonnal váltanék kocsira. És még rengetegen.

qwertzu 2012.01.20. 10:28:34

@SilentSound: Viszont az üzemanyagárak növekedése miatt kevesebb az autó, kisebb a dugó, kisebb a fogyasztás.

I_Isti 2012.01.20. 10:32:35

@qwertzu: kisebb üzemanyagfogyasztás => kevesebb adóbevétel => kevesebb adóbevétel => hamarabb bekövetkező államcsőd.

Zebrateve 2012.01.20. 10:34:33

@SilentSound: Igaz, bár a téma a fejlesztések forgalomgeneráló hatása volt. Ehhez semmi köze az üzemanyagárnak, és a két dolgot jól el is lehet különíteni, mert az egik lokális, a másik országos hatás.

Grg76 2012.01.20. 10:35:00

@Don Blasius:
Nohabot azért már igencsak ritkán vagyis inkább egyáltalán nem láthatsz arrafele...Legfeljebb remot Szergejt, remot Csörit, Dezsőt, esetleg Bz-t...vagy ha szerencsés vagy akorr "remottalanokat" :)

dzsaszper 2012.01.20. 10:36:51

@formax: az M0-ra gondoltam volna. Viszont más kommentből kiderült, hogy az Üdülő sor miatt is irreális.

Zebrateve 2012.01.20. 10:40:35

@I_Isti: Ez rövid távon igaz. Kisebb lég- és zajszennyezés, kisebb kiadás az egészségügyben (persze évtizedes távlatban). Kevesebb autó, tartósabb utak, kisebb kiadás az útfenntartásban (néhány éves távlatban). Ez olyan bonyolult dolog, hogy csak na.

dzsaszper 2012.01.20. 10:49:15

@Macibb: ha az ottaniak el akarják szigetelni magukat amennyire lehet, az persze más.

A gerincút nem segít sokat a szigetszentmiklósi lakosok zömének. Az M0-s csomópont körforgalmában a reggeli csúcsban pedig ők kerülnek hátrányba, épp a gerincútról érkezőkkel szemben.
Így alakulhat ki a helyzet a második videón -- ez így a szigetszentmiklósiak szivatása.

Ha az üdülő soron át az M0-át gyéb okból nem szerencsés megközelíteni, akkor kicsit át kellene tervezni az M0 csomópontot a gerincút végénél, a Csepeli útnál és az eddigihez képest még egy nem szintbeni keresztezést beiktatni.

pengusz 2012.01.20. 10:50:00

@Бабаяга: "A kérdésem továbbra is az, hogy miért nem fog összeérni a két elkerülő?"

Az Auchan után építenek egy becsatlakozást a Rákóczira (azt írja a tábla, hogy a gerincút része), bár a Posztógyártól idáig szerintem újabb 20-30 év lesz az átadás :)

qwertzu 2012.01.20. 10:51:50

@I_Isti: kisebb üzemanyagfogyasztás => jobb külkereskedelmi mérleg => később bekövetkező államcsőd

Fel lehet fogni optimistán is :)

konrada 2012.01.20. 10:58:51

Szóval ha jól értem, ez az út elindul a repülőgyártól és most az Aldi-s körforgalomig megy. (De nincs még meg a Rákóczis ág, illetve ha arra van dolgom, akkor az adótorony felé vezetőre le lehet fordulni.) Jól értettem?

konrada 2012.01.20. 11:06:28

@pengusz:
Micsoda optimizmus! Mi 1979-ben úgy költöztünk el onnan, hogy oda építik az utat!;))

lifelike 2012.01.20. 11:14:05

jártam arra, nagyon tetszett hogy az út NYÍLEGYENES, semmi ingatlanpanamás S kanyarok meg ide oda kacskaringók, egyszerűen csak húztak egy vonalat a 2 pont között és kész
szerintem szuper
több ilyen vonalvezetésű út kéne (pl. az M6 tétényi szakasza szörnyű)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 11:21:48

Ez a bejegyzés valami tévedés lehet.

Olyan időpontban járva, amikor régen 200-300 méteres sor volt a Petőfi utcán visszafele a gerincút átadása után sokszor nincs sor. Menetből ki lehet hajtani.

Halásztelek felé a sor azt sem tudom, hogy hol ért véget, mert soha nem láttam a végét. Eddig a héten 7 óra magasságában arra járva a P-u és halászteki út találkozásánl 7-8 autónál több nem volt. Az is csak egyszer.Folyamatosan a forgalom, csak a lápma fogja meg, de az sem okoz torlódást.

Régen, ha 6:40 után indultam 45-50 perc is lehetett Kelenföldig az út. Most 6:55-kor indulva 20 perc alatt beértem és tegnap is. A megváltást hozta el az út. Mivel a forgalom jó tempóban és egyenelesen halad nem tudom miért várta azt bárki is, hogy konvojokat fog látni. A funkcióját 100%-osan betölti.
Az egyetlen szomorú tény, hogy mia faszért kelelett erre 10 évet várni...?

Délután fé öt és 6 között a Miklósón átmenő forgalom brutálisan kisebb.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 11:23:40

@schmittpál: Mert az M0-nak minek menjen bút? A Petőfi utcán kifele ott a vadi új bringaút a halászteli útig. Kelenföldig egy-két helyet leszámítva végig bringaút van. Ahol nem, ott is 0 forgalmú úton kell tekerni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 11:26:12

@Бабаяга: A felső szakasza már van lassan fél éve le van aszfaltozva és egyesek rá is hajtanak.

A miklósi rész már vagy 1,5 hónapja késznek látszott. Lövésem sincs, hogy miért csak most nyitották meg.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 11:28:08

@formax: Frankó kis ellenmondás. A forgalom miatt tiltakoznak, de autópálya lehajtó az meg kellene.

Az meg külön vastagbőrős, hogy akkor most üdülő vagy lakóövezet...?

Johnny M. 2012.01.20. 11:29:24

@konrada:

Nem az Aldis körforgalomig, hanem még azon is túl, az M0 tövében épített új körforgalomig tart.

A Massányi úti körforgalomnál (ami Miklóst és Lakihegyet köti össze) pedig le lehet menni valóban az adótorony felé is.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 11:33:52

@qwertzu: Az elmúlt 1,5 év üzemanyagár növekedése semmit sem segített. Pont akkora dugók vannak, mint 1,5. A gerincutat átadták és 3 nap alatt a 6:45 órai indulás utáni 40-50 perces menetidőm 20 perce zuhant vissza.

Azt sejtettem, hogy javít majd a gút, de ilyet brutális hatásra nem számítottam úgy, hogy még kész sincs!

Kuruttya 2012.01.20. 11:36:04

Minden új útnak kell pár hónap, amíg az autósok rászoknak. Türelem.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 11:37:44

szigethalom.net/files/Csepel.pdf

Ehhez közeli változat valósulhatott és valósul meg elvileg. A Pető utcánál Ht és Szszm között van egy körforgalom. Csepelen tudtommal fentről a Mag u-ig készen van.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.01.20. 11:37:54

@BBelya: Ja-ja, nekem is feleannyi az út. Most már csak a 90 helyett 60-nal cammogókat kellene visszaterelni a régi utakra :)

konrada 2012.01.20. 11:44:55

@Kuruttya:
Ez így igaz. Az északi MO átadása után néhány héttel (igaz, még nem volt meg a Megyeri, de a régi 2-est már átvitte az M2-M3-ra) lepel havazáson az éjféli nyomomon kívül hajnali 4-kor még nem volt másik nyom!

Kabeka 2012.01.20. 11:46:17

@molnibalage: Állítólag a műszaki átadás még novemberben megtörtént csak valami engedély hiányzott. Tényleg jó sokáig húzták. Én nem tudtam, hogy átadták de nagyon meglepődtem hét elejétől, hogy alig van forgalom Halásztelken keresztül. Eddig 6:30-kor indulva minimum 20 perc volt Halásztelekről az M0-ig, most meg 5 perc alatt ott vagyok. HURRÁ!!!!

SzLa 2012.01.20. 11:54:06

Az én tapasztalatom szerint reggel Szigetszentmiklóson (Csepeli úton kifele) erősen lecsökkent a forgalom. Részben a benzinár miatt már év elején lehetett érezni a csökkenést, de mióta átadták a gerincutat, még jobb lett.

Persze az igazi akkor lesz majd, ha átadják a másik szakaszt is, mert ez így most elég féllábasra sikeredett :( (azaz egy jó nagy kanyarral vissza kell jönni a Csepeli útig, hogy utána majd Csepelen megint visszakanyarodj a II. Rákóczi F útra...)

Johnny M. 2012.01.20. 12:02:26

@molnibalage:

El vagy kissé tévedve, az égvilágon senki nem szeretne az ott lakók közül fel és lehajtót az M0-ra a Duna-partól. De nem is értem honnan vetted, ilyen itt sem írt senki.
És nem csak azért mert a körülmények és útviszonyok sem tennék lehetővé, hanem azért sem mert az még jobban növelné az átmenő forgalmat.

Katatón Dzsentri · http://www.twitter.com/katatondzsentri 2012.01.20. 12:11:05

Nehogymár elkezdjétek használni bakker! Tök gyorsan végigszaladok rajta :)

mohopasi 2012.01.20. 12:12:20

Én már jártam rajta. Épp jó nagy szél volt... Remek lesz ha hó is esik, akkor sokan megint nem fogják tudni használni az átfúvástól. Egyébként nagyon ideje volt már ennek az útnak.

Hiperlajhár 2012.01.20. 13:04:27

Miért nem inkább villamost csináltak? Téli gumit a villamosokra!
Különben is Csepelt eladták a kínaiaknak, jövő hónapban úsztatják le a fekete-tengerig...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 13:09:01

@mohopasi: A környező utaknál nincs ilyen gond. Akkor mirét pont ezen lenne...?

Főtruista 2012.01.20. 13:17:29

@TH: a hülye egy indokolatlanul személyeskedő,és erős kifejezés lenne-inkább megosztom, amit tudok:

en.wikipedia.org/wiki/Induced_demand

És hopp, itt is egy példa is:

www.origo.hu/itthon/20120120-a-magas-benzinar-miatt-pesten-kiurulnek-budan-megtelnek-az-utcak.html
(ld. Andor utca)

Rocko, ez neked is szól-ha érdekel.

schmittpál 2012.01.20. 13:18:14

@molnibalage: igazából nem tudom, de az M0 és Halásztelek vége között elég rossz a helyzet, mert forgalom is van, bicikliút meg nincs, a járdán (nem világos, hogy az elvileg bicikliút-e vagy sem) pedig nem is lehet menni mert annyira rossz a minőség. Utána már Tököl fele tényleg tök jó a helyzet

min 2012.01.20. 14:03:16

Mert felveszik a népek a droid stílust, beütik a dzsipieszbe a célt ami már tíz éve ugyanaz és a ketyere még nem ismeri új szakaszt. Nem is fogja hisz nagy része feketén beszerzett szoftver így frissítésre nincs lehetősége. Táblát nem néznek hisz az isteni műszer megmondja, hol mit csinálj, mennyivel menj.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.20. 14:13:02

Üdv
Megmondom a frankót mé nem használják a gerincutat

Mer' gerinctelenek!

Haahaha!

elkoltozott. 2012.01.20. 14:14:44

Én mint miklósi...
Lehet útnál csatlakozom a Csepeli útba, és ami jó hogy a Lehet úton megszünt a sor. Viszont ez átrakódott a körforgalom elé, igaz gyorsabban le lehet tudni.
Oké kicsit csökkent miklós terhelése és ez tiszta jó. De alapvető gondok vannak Csepelen. Hiszen a gerincút csak a M0-ig tart. onnan marad a 2x1 sáv.. és ugye látni hogy építik Csepelen is a RFII végén az elkerülőt ami belecsatlakozik a Szabadkikötő útba. A gond hogy a Szabadkikötő utat cseszik szélesíteni...Este mindig áll a sor visszafelé.. Még jó hogy én a HÉV végállomásnál leteszem a kocsit mert hülye azért nem vagyok:)) Bár a benzin drágulásával lehet már miklóson leteszem a jövőben..
Mondjuk egy posztot megérne a miklósi tömegközlekedés is. Vicc.

Üdülő sor: Mikor arra jártam autóval..ott az ember rá volt kényszerítve arra hogy reggel felvegye a ritmust az arra közlekedőkkel. Ha lassabban mentél mint a többiek sorra előztek azon a keskeny úton és letoltak a buxusba.. a legszebb az volt amikor 70-nl mentem és úgy előztek meg..
Arra van a nyaralóm is...pont 12 fekvőrendőrnyire miklóstól. A fekete sárga fekvőrendőr be van tiltva az EU más országaiban...
Mikor megkérdeztük a polgármestert hogy mégis az autóban keletkezett károkat ki fogja megfizetni.. akkor flegmán annyit mondott hogy nem kell erre járni..(azóta ejtőernyővel járok a nyaralónkba..)
Mert ne legyen kétsége senkinek, ha egy sima autóval hetente többször (12 fekvő rendőr oda 12 vissza) megjárja ezt az útvonalat akkor azért itt ott el kezd kopogni az autó.
(és én nem 15el megyek át a fekvőrendőrőn hanem kb 5 el)
Na mindegy.

elkoltozott. 2012.01.20. 14:18:51

Ja a Rákoczi úton azért van bicikliút. Vagy csak a nullásig? SZtem tovább is. De ha nincsen akkor a nulláson átmész Budára és ott van. A GPS szerint is Budán keresztűl lehet a belvárosba a legrövidebb úton eljutni.
Mégis a gerincútra minek csináljanak bicikliutat? Hogy rá tudj fordúlni az M0-ra vagy mi?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 14:26:20

@elkoltozott.: Mi a bajod a tömegközlekedéssel? Bár a HÉV tényleg csigalassú, de lagalább 15 percenként jár és fűtik is. Mondjuk nyáron meg szaudna, akkor inkább Csepel felől megyek busszal.

A gerincút még nincs kész. Ha majd készen lesz, akkor gyak lámpa és keresztforgalom nélkül mehetsz a Szabadkikötőig. Mivel a nem kell állandóan fékezgentni, ezért gyorsabb lesz az egész. Sokan nem fogják fel, hogy nem csak úgy lehet gyorsítania forgalmat, hogy mindenhova plusz sávot teszel...

dagi64 2012.01.20. 14:29:46

Mint miklósi lakos minden nap ott járok. Pont 16.-án reggel volt valami balhé a csepeli úton, ezért volt aznap reggel dugó. Se előtte se azóta nincs.

elkoltozott. 2012.01.20. 14:34:13

@molnibalage: Pont hogy nicnsen bajom a HÉV el. Azzal járok. Reggel 6 perc aza 15:) Szoval alapvetően nem lenne gond. A gond az hogy 40 évesek a szerelvények.. és kb 2-3 hónapja pl az épp nem használt ( a kocsi végében lévő) vezetőfülkéban robbant fel valami olyan erővel hogy a falnak támaszkodó két embert ellökte aztán eszeveszettűl füstölt a szerelvény..persze ez épp a végállomástól 100méterre tőrtént és a szerelvény cseszett megállni..pedig elég hangos robbanás volt és pánik is nem kicsi..

A továbbiakban meg legyen igazad a gerincúttal kapcsolatban.

elkoltozott. 2012.01.20. 14:36:16

13 perc a menetidő. Ne mmondanám hogy lassú. Autóval lehet hogy hamarabb beérek a borárosra de kb ugyanannyinak tippelem. Visszafele meg pont a torlódás miatt a szabadkikötön van az 30 perc is.

_B_ 2012.01.20. 14:47:08

@Főtruista:
"www.origo.hu/itthon/20120120-a-magas-benzinar-miatt-pesten-kiurulnek-budan-megtelnek-az-utcak.html
(ld. Andor utca)"

Igen, ezt hívják nem reprezentatív felmérésnek, meg kontárkodásnak.
Mióta elkészült az Andor, persze hogy nő rajta a forgalom, viszont lecsökkent a budaörsi út forgalma, mivel nem kell mindenkinek arra vergődni, ha pestre akar átmenni.

lutria 2012.01.20. 15:14:06

Akkor azért tűntek el 3-4 hónapja a Csepeli belvárost elkerülő út építői hogy ezt a szakaszt be tudják fejezni?

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2012.01.20. 15:16:45

@schmittpál:
és
akárki lehetek:-) 2012.01.19. 13:11:26

A körforgalom közepén domb témában:
Én nem vagyok közlekedésmérnök, de egyszerű logikával arra jutottam, hogy a domb biztonságtechnikai elem, hogy ne rngyolj át egyenesen, lassítás nélkül a kereszteződésben. (értem én, hogy nem szabad, de "lapos" közepű körforgalomban akár véletlenül, akár szándékosan is, fizikailag lehetséges egyenesen áthajtani)

"Domb" előnyei:
1. Meglátod (hamarabb, messzebbről, mint a laposat)
2. Ha elrontod, még mindig jó eséllyel megfog a "puha" anyaföld, nem csúszol át rajta, nem vág telibe a keresztbehaladó.
3. Mégsem betonfal, vagy vaskorlát, ha belehajtasz nem töröd szét magad (nagyon), jó eséllyel nem lesz személyi sérülés, csak max. futómű vagy autó csere.

Szerintem ezek mind logikusan magyarázzák a (föld) dombot. Lapos, ráadásul aszfaltos körforgalmon nagy a kísértés az egyenesen áthajtásra, és (akár hiszed, akár nem) a tévedésből történő egyenesen áthajtásra. (nem veszed olyan könnyen észre)

Parajpuding 2012.01.20. 15:25:25

Szigethalom, Tököl és távolabbról Csepel felé, M0 felé igyekvőknek nagyon jó. Azonban a miklósiak, halásztelkiek többségének - egyenlőre - nem sokat ér.
1. Egyenlőre nincs csatlakozása a II. Rákóczi F. útra, de ha lesz - mivel az nagyon nehezen járható a lámpák miatt Csepelen - az sem fog sokat érni.
2. A halásztelkiek, miklósiak leghamarabb a Petőfi-Massányin tudnak rácsatlakozni erre az új gerincútszakaszra, ami jórészüknek nem is kis kerülő.
3. Majd ha neki lesz rácsatlakozás az új oktatási centrum (Szszmiklós) és Shell kút (Htelek) vonalában, talán többen rámennek.
4. Viszont szinte nyílegyenes az út (körforgóig), tehát a barom módjára száguldozó gyökkettesek azért már megtalálták. Már előre tudom, mennyiszer fog megakadni a forgalom itt a balesetek miatt.
5. Egyébként pedig egy ilyen új utat kissé szűkösre, mellette "szakadékkal" tervezni idiotizmus volt.

Parajpuding 2012.01.20. 15:37:54

Mármint úgy értem az 1. pontban, hogy nincs még meg a csatlakozása az M0 után. Most épülget az M0 feletti felüljáró és az Auchant "megkerülve" fog belecsatlakozni. De ettől még a II. Rákóczi F. út csepeli jórésze a lámpák miatt nehezen járható marad.

dzsaszper 2012.01.20. 15:46:02

@Parajpuding: remélem a felüljáróval megoldják, hogy a gerincútról érkezők az és a Csepeli útról érkezők a körforgakom előtt kicsit szét lesznek osztva továbbhaladási irány szerint (Csepel, M0 Buda, M0 Pest), és jóval kisebb forgalom találkozik majd szintben...

Johnny M. 2012.01.20. 15:47:55

@Parajpuding:

1, Elvileg tavaszra azt a csatlakozást is átadják, a térkép szerint a Rákóczi utat azon a részen 2x2 sávosra bővítik. Aztán mi lesz belőle az majd kiderül.

amivarosunk.info/images/gerincutatadas.JPG

2, Az a pár km kerülő bőven megtérül időben és üzemanyagban ha nem kell a Csepeli úton araszolni több km-t. Egyszer legalább próbáld ki. Én mikor a videót készítettem Miklós észak Duna-parti részéről indultam (a volt küklöpsz diszkó magasságából), kb 5 perc alatt kiértem a Massányi úti körforgalomhoz, és további kemény 2 perc alatt a gerincút végére az M0-hoz. Ez a Csepelin minimum a duplája lett volna időben. (ha nem több, mert nem kevesen voltak)

3, Szerintem ott nem lesz egy darabig rácsatlakozás, a Massányi-gerinc út körforgalma után a Csepeli útról csak az ipari parknál lehet legközelebb ráhajtani.

4, A helyi rádiónak a rendőrkapitány azt nyilatkozta hogy fix traffipaxra nincs keretük, de majd kimennek sűrűn mérni. De az ha az eddigi gyakorlatukat követi, akkor nem sok alkalmat jelent. Amúgy elvileg 70-es korlátozás van pont a gyorshajtás elkerülése emiatt az egész szakaszon. De persze mint a gyakorlat is mutatja ez semmit nem ér önmagában.

5, Erre nem tudok mit írni :) Nem biztonságos az tény.

mohopasi 2012.01.20. 15:50:08

@molnibalage: Mert a Szigethalom - Lakihegy közötti rész mellett mindkét oldalon böszöm nagy puszta van. Én mikor arra jártam a szél fútta portól alig lehetett 20 métert látni.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 16:10:19

@Parajpuding: No offense, de megnézted a nyomvonalat...? Ha készen lesz, akkor be sem teszed a kerekedet a RF útra csak az Auchan magasában - ahol négy sáv lesz - és Szabadkikötőnél jösz ki....

Ha be akarsz menni oda, akkor már az Auchan magasságában szétválik a két út..

altimus 2012.01.20. 16:22:28

@TH: igen ugy tunik nincs igazad. kevesebb auto attol lesz ha egyre nehezebb kozlekedni, ha egyre kevesebb az ut. ahol a forgalom novekedeset uj utak/savok epitesevel, bovitessel lekovetik ott a forgalom csak noni fog!

erdemes megnezni pl. bp es az agglomeracio viszonyat. nem kis mertekben a kozlekedesi problemak miatt kezdenek el az emberek visszakoltozni a varosba. ha 10 savov autopalya vinne ki az osszes bp kornyeki telepulesre akkor a varosban praktikusan senki nem lakna.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 17:04:50

@altimus: Az agglomerációba 10-15 éve jönnek ki. Ez volt az első út, ami épült és a tömegközlekedés sem lett sűrűbb. A HÉV-et nagy kegyesen sűrítették mert volt, hogy a 6 kocsis szerelvényekre reggel már nem fért fel valaki Harasztin... Most sűrűbban jár, bár nem mindegyik 6 kocsis reggel, de legalább egyenletesebb a terhelés.

Johnny M. 2012.01.20. 19:17:08

@molnibalage:

Így van. A gerincutat is több mint 10 éve kitalálták, csak jó szokás szerint eddig tartott mire lett belőle végre valami.
Pedig megelőzhette volna azt a káoszt ami az utóbbi néhány éve itt kialakult, csak Szigetszentmiklóson évente 2000-el nő a lakosság száma, jelenleg 38 000 főnél tart. És ehhez jön még a többi környező település ahol hasonló a tendencia. Az úthálózatban és tömegközlekedésben viszont semmi fejlesztés nem történt eddig.

Rocko- 2012.01.20. 22:06:17

@molnibalage: "Ha készen lesz, akkor be sem teszed a kerekedet a RF útra csak az Auchan magasában - ahol négy sáv lesz - és Szabadkikötőnél jösz ki...."
erre vonatkozó infot honnan szeded? mert ha végre valahára elkészül a csepeli gerincút, az is csak a posztógyárig megy lásd ezt a 4 megás pdf-et:
docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=1RfXNDqwfNFBbYxVTuJm00bzReAgo1o4M8uID0O6xU0vHgVY566AXA4pB_Mo0&hl=en_US
persze úgy lenne értelmes, ha ott folytatódna tovább a II. RF és a Duna közt, velük párhuzamosan.
szóval valaki valahol leírta, hogy ezt továbbépítik rendesen?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.20. 23:45:55

@Rocko-: Megnyitottad a pdf-et, amit linkeltem...? Valaki még képként is betette. A Duna és Csepel közöt végig fog menni az út....

Így tintásan nincs türelmem a vakokkal szemben...

Rocko- 2012.01.21. 00:42:13

@molnibalage: megnyitottam, mostm egnéztem mégegyszer. tudod hogyan néz ki most a helyzet? korántsem egyezik ezzel a rajzzal.

akárki lehetek:-) 2012.01.21. 10:11:29

@Rocko-: Rocko- 2012.01.19. 22:38:40
És:
@Popeye76: Popeye76 · zugloihazelado.atw.hu 2012.01.20. 15:16:45
Tudtok ti olvasni???? Esetleg, ha ismeritek az írott betűket, szövegértés??? Ált. isk. alsó tagozat.
Mégegyszer és utoljára:
Nem én találtam ki a vakítós dumát!!!
Kezdem észrevenni, hogy nem érdemes hozzászólni, mert:
1. a többiek úgyis csak a szöveg részleteit olvassák el, vagy csak azt értik.
2. akik értik azok ilyenkor úgyis mással vannak elfoglalva.

Rocko- 2012.01.21. 10:18:33

@akárki lehetek:-): ki mondta, hogy te találtad ki.
szimplán reakció volt az általad írott dologra. vagy szerinted mire (kinek a kommentjére) kellett volna reagálni? egy totálisan oda nem illőére?
szóval ezzel kicsit most lukra futottál.

akárki lehetek:-) 2012.01.21. 10:41:40

@Rocko-:
Nem írtad, hogy én találtam ki, de nekem magyarázod a dombot.
Elolvastad @schmittpál kérdését?
Elolvastad az arra írt válaszomat?
Ha elolvastad volna nem nekem címzed a domb magyarázatát.
De mivel ennyire fontosnak tartottad elmagyarázni nekem, fogyatékosnak, a domb ottlétének értelmét, örülhetsz, mert így legalább megvilágosodtam dombügyet illetően. Pedig én azt hittem, kilátónak van ott, vagy csak egy nagy vakondtúrás.

akárki lehetek:-) 2012.01.21. 10:52:36

@is: is 2012.01.20. 09:27:19
Neked is figyelmedbe ajánlom fentebbi hozzászólásomat.
akárki lehetek:-) 2012.01.21. 10:11:29

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.01.21. 11:39:45

jános mekkora egy barom vagy már fiam?
Tényleg felteszel egy videót,és osztod az észt,ki merre menjen,mert te ezt tartod megfelelőnek???
anyád..

D4D 2012.01.21. 13:04:37

@SontPent:

bevezeti a behajtási díjat (ami amúgy uniós elvárás),

Erről az Uniós elvárásról egy linket. Köszi.

D4D 2012.01.21. 13:07:00

@ejszi2: Én meg a budapestieknek kihajtási díjat vezetnék be.

Marha.

mifolyikittgyöngyösön?? 2012.01.21. 13:39:56

@Johnny M.: még neked áll feljebb?
Mi jár a beteg agyadban,amikor megpróbálod meggyőzni az embereket a te igazadról?ennyi erővel kiállhatsz a sarokra,és üvöltözhetsz mindenkivel,hogy minek mennek arra,amerről te jössz,nincs arra semmi érdekes. kurvaanyád.

lutria 2012.01.21. 16:34:16

Azért kíváncsi leszek hogy hogyan szélesítenék ki a II.Rákóczi F.utat amikor az egy töltésen megy és több helyen már így is függőleges támfal tartja,hogy a két oldalon álló házak lakó be tudjanak menni a kapujukon.Úgyhogy a +2 sávhoz 4-5 méterrel kellene kiszélesíteni amihez legalább az út egyik oldalán házakat kellene bontani(kisajátítás,kártalanítás stb.),viszont még az elmúlt években is új házakat és telephelyeket építettek a keleti oldalon valszeg az önkormányzattól kapott építési engedélyekkel úgyhogy azokat lebontatni elég sokba lenne.

Hojlele 2012.01.21. 17:44:28

Szerintem a posztiiró reklámhelyeket akar eladni az út mentén és kell neki a nagyobb átmenő forgalom, mert akkor értékesebbek az óriásplakátok. :)
Az egyik legunalmasabb poszt az elmúlt időben. Miért nem használjátok a Futrinka utcát? B.+, mert nem járok arra, vagy mert nem érdekel. A tipikus okoskodó idióta, hogy lám én milyen okos, ügyes vagyok, mert én már felfedeztem az új utat.
A környékünkön én is tudom, hogy melyik parkolón keresztül lehet levágni dugó esetén egy sarkot. Mégsem kérdezem másoktól, hogy te hülye, miért nem vágod le te is.

Johnny M. 2012.01.21. 19:29:04

@Hojlele:

Mert ez egy figyelemhívás elsősorban azok számára akik környékbeliek és olvassál ezt a blogot. Mivel helyi szinten nem nagyon van tájékoztatás erről, ezért bármilyen nehéz is elhinni, de sokan innen értesülnek róla, és örülnek is neki. Mivel ez nem egy pár méteres parkolón keresztüli rövidítő út, hanem egy több milliárdos és kilométeres beruházás, ezért nyilván közérdekűbb téma. Továbbá a fenti felvétel sem öncélúan készült, hanem jobb felső sarokban látható oldal megbízásából, és ott is került bemutatásra először.
Akit meg nem érint (bár átutazóban bárki járhat még erre) vagy nem érdekel az egyszerűen ne olvassa el, így mentesülünk a felesleges rinyától is, és mindenki boldog lehet.

tundrazuzmo (törölt) 2012.01.22. 17:01:11

jó ez a gerincút, biztos svejcifrank hitelből épült fel. Lapozzunk.

besp 2012.01.22. 19:30:38

Pár dolog:

-az üdülő sor/Rév utca forgalmát a csepeli gerincút és a halásztelki ág átadása után korlátozni kell. ezt remélem, a helyiek elérik. én segítek, mert megőrülök itt a hollandin. mindenhova az érintett szakaszon be fogok dobálni levelet. muszáj/ly, kinek, hogy tetszik.:)
-sokszor mondják, hogy a csepeli (XXI. ker) gerincút I. szakasza semmit nem fog érni, csak a II. szakasszal. Szerintem fog, nemrég jutott eszembe: a HÉV reggel 6 percenként 5 percre leállítja a haladást, dugót generál, az I.szakasz ezt kikerüli majd, az azért nem lesz mindegy.

Rocko- 2012.01.22. 19:49:59

@lutria: hm?
a gerincút a Corvin útnál kerüli ki a II. Rákóczit, és csak később, a Betű utcánál csatlakozik vissza. onnantól délre pedig szinte mindenhol van hely 4 sávosra bővíteni.
a kisajátítás már megtörtént azon a szakaszon.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2012.01.23. 08:24:30

@Rocko-: Kicsit vicces, hogy linkeled azt, amire kicsit fentebb még azt mondtad, hogy nem igaz. :)

Rocko- 2012.01.23. 09:20:01

@molnibalage: hol MONDTAM, hogy nem igaz? posztógyár/betű és M0 közti rész még kavaros, azt kéne hátul vinni, nem II.RF-re.
ő pedig a posztógyár és corvin közti részről beszél.

Johnny M. 2012.01.23. 10:06:16

@besp:

Nos itt az élő példa arra amit említettem nemrég, miszerint Csepelt is mennyi érinti a Hollandi út tekintetében a miklósi Duna-part forgalma, aminek csökkentését is ez a gericút hivatott megoldani.

Besp, jó lenne ha felvennénk a kapcsolatot, mert ha ennek a célnak elérésében tőletek is kapnánk némi támogatást Csepelről, akkor sokkal hatékonyabb lehetne eljárni ezügyben,
e-mailben egyeztessünk majd a részletekről!

Faus to 2012.01.23. 13:09:49

Nekem nem esik útba a Sándor-palota felé.

Valós Kilométer · http://www.valoskilometer.hu 2012.01.23. 14:59:16

@Johnny M.: "Amúgy elvileg 70-es korlátozás van pont a gyorshajtás elkerülése emiatt az egész szakaszon. De persze mint a gyakorlat is mutatja ez semmit nem ér önmagában."
Szerintem 90 km/h a megengedett. Az 50, 60 és a 70-es korlátozás csak néhány rövid szakaszon van (M0 melletti rész és a körforgalmak).

Johnny M. 2012.01.23. 18:20:34

@Valós Kilométer:

Akkor félrebeszélt a rendőrkapitány mikor ezt nyilatkozta :)

www.amivarosunk.info/news.php?readmore=3759

Mondjuk én sem nagyon láttam 70-es táblákat a körforgalmak után.

hawkeye 2012.01.24. 13:16:16

SILENT, HA MEGÍGÉREM, HOGY HOLNAPTÓL HASZNÁLOM A GERINCUTAT, LESZ ÚJ POSZT???

:)

egyhatosmotor 2012.01.24. 13:52:51

A blogszerkesztők monnyanak le, képtelenek a blog vezetésére, nincs poszt stb.

Ha már téma kell: írjatok az összes pöcsparaszt pénzszállító cég autóiról, amikkel járdán/buszmegállóban mindenhol megállnak. Nekik miért lehet, mi jogosítja fel őket??? Az ilyenekkel a közteres/rendőr miért nem intézkedik? Vagy ha van egy pénzszállíító cégem, akkor felmentést kapok a kresz alól??

Pista bá 2012.01.24. 20:56:10

@egyhatosmotor:

ha messzebb áll meg és szambázik a pénzzel, akkor szívesen kifizeted a készpénzlogisztika kockázati felárát? mert akkor több személyi biztosítás, festékező stb. kell, ha messzebbről korzóznak. vagy elviseled, hogy páncélautóval mennek a begyűjtési pontig. na ugye.

egyhatosmotor 2012.01.25. 09:04:45

@Pista bá: minek fizetnék én kockázati felárat? Oldja meg a pénzszállító cég. De ne azon az áron, hogy tökön-paszulyon megáll a nagy dögjével.

Pista bá 2012.01.25. 09:08:29

@egyhatosmotor: szerinted ki fizeti meg a termékek és szolgáltatások leszállításának költségeit? naná, hogy a fogyasztó. vagy ezt nem tudtad?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.01.25. 10:13:37

@Pista bá: megoldás lenne az is, ha csak olyan helyen engednének bankfiókot nyitni, ahol szabályosan és biztonságosan meg tud állni a pénzszállító autó.

D4D 2012.01.25. 15:35:12

@egyhatosmotor:

Olaszországban voltam olyan nagyáruházban (Tesco/Auchan jellegű), ahol a páncélautó behajtott a butiksorra, legalább is az elejére. Amíg ott volt, addig 4-4 géppisztolyos mellényes rendőr fedezte.

Egy pénzszállításnál mindent a biztonságért!

@xaba99: Elég ritka lenne a bankhálózat. De gondold végig, hogy a pénzszállításból a boltok is kiveszik a részüket, hisz rengeteg boltnak a bevételét is páncélkocsi szállítja.

Rocko- 2012.01.25. 20:55:15

@D4D: én nem láttam kreszben ilyen kitételt. megértem, hogy fontos a biztonság, de senki nem hatalmazta fel őket.
olyanra se, hogy forgalommal szemben, járdára, zebrát eltorlaszolva parkoljanak le.

Hojlele 2012.01.26. 12:45:08

Silent! Tényleg nincs új poszt? Ez már új korában is nagyon szar volt, nemhogy x naposan.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.01.26. 18:27:06

@(dr.) Shit Pál:
Mert te nem vegyülsz a nép közé, mint más az Avas lakótelepen

beste 2012.01.28. 20:30:07

hülye lennék nem használni... A sok hülye meg ne használja, így legalább kisebb a forgalom raja.

Mindazonáltal jól megépített, remek út. Ezzel az M0 - tököli tuskós kereszteződés 4 és fél percre csökkent. Eddig Halásztelken v. Szigetszentmiklóson át mindig több, mint 20 perc volt.

beste 2012.01.28. 20:35:04

@Бабаяга: nincs igazad. Ezt az utat továbbépítik Csepelnek, talán láttad is az új felüljárót a nullás felett. Na, a csepeli leágazás ott fog befutni a nagyvárosba.

dzsaszper 2012.01.30. 09:04:23

@Rocko-: én továbbra is az M0 csomópontnál a körforgalmat látom kritikusnak, a gerincút forgalma "ki tudja éheztetni" a Csepeli út forgalmát.

A kiéheztetés alatt azt értem, hogy csúcsidőben a helyzet olyan lesz, mintha a Csepeli útnak macisajta lenne a gerincútról M0 irány javára.

Az útszélesítés persze amúgy segít, de annál a körforgalomnál csak még nagyobb torlódást tud csinálni szerintem...

sTeVe 2012.02.16. 09:39:06

Ma reggel frankó hóátfúvásokon jöttem keresztül. Egy autó már az árokban is volt. Miért nem tesznek hófogó rácsokat az illetékesek???












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása