Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Akkor most hol tilos a megállás?

2012.03.02. 08:10 :: Don Blasius

Kicsit aggódva írt nekünk Gyuri, mert egy olyan "megállni tilos" táblát talált, aminek értelmezése jelen állapotában kérdéses. Szerintem a kis kiegészítő jelzés csak el lett fordítva és a lépcső előtti járdaszakaszra vonatkozik, ahol a fehér Opel is áll. Az már tényleg durva lenne, ha egy tiltó tábla hatálya az előtte levő szakaszra is szólna. Ugyanakkor a tűzcsap és a garázsbejáratok miatt eleve nem lenne szabad ott megállni, ehhez viszont meg nem is kellene a tábla.

Bevallom derekasan 16 éve vezetek, de nem mindig követem a KRESZ változásait olyan alapossággal, amennyire kellene. Azt is bevallom, hogy 35 éve élek az I. kerületben és ennél idiótább kerületvezetést keveset láttam az országban
Azonban ma kihelyezésre került az utcámban egy olyan tábla, mely minden eddigi képzeletemet felülmúlta, és melynek értelmezésében a segítségeteket kérném. A lényeg, hogy ez a tábla az utca elejétől körülbelül 360 méterre van elhelyezve úgy, hogy az utca elején parkolni és várakozni tilos tábla nincs elhelyezve. Az utca kétirányú. Két dolog miatt sem értem a táblát.

furcsa megállni tilos.jpg

Az egyik, hogy mi értelme van egy parkolni és várakozni tilos táblát az utcasaroktól 360 méterre elhelyezni majd alá kilencven fokkal elfordítva egy nyíl táblával jelölni a tábla hatályát? Van olyan ember a földön, aki leparkol, majd megnézni a 100-200 méterrel távolabb látható táblát, hogy van-e rajta egy szemből láthatatlan sunyi módon elforgatott nyíltábla, mellyel megtiltják a tábla előtt a parkolást?


A másik dolog, meg hogy most ez után a tábla mögött meg lehet-e állni???
 
Szerintetek van még egy ilyen idióta kerületvezetés a földön???

75 komment

Címkék: budapest autó parkolás kresz belváros tábla járda jogász

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.03.02. 08:32:30

a tábláig tilos a megállás:

"(3) Az (1) bekezdésben említett jelzőtáblák alatt - a tábla síkjára merőlegesen - elhelyezett kiegészítő táblán nyíl jelezheti, hogy a tilalom hatálya a táblától kezdődően vagy a tábláig áll fenn (a nyíl iránya a korlátozás alá eső terület felé mutat, 62. ábra), illetőleg a tábla előtt és után egyaránt fennáll (63. ábra)."

hogy miért nem jelzik a tilalom kezdetét, nem tudom, gondolom ellopták a táblát. valószínűleg a kihelyezés után, de könnyen lehet, hogy még az előtt.

egyébként ez a tábla azért lenne jó, mert a kezdő tábla alá nem kell kiírni, hogy 360 méterig, és így a parkolni vágyó autósnak nem kell geodéziai módszerrekel bemérnie, hogy honnantól parkolhat szabályosan.

misi46 2012.03.02. 08:35:10

A kérdésedre: nincs!

pengusz 2012.03.02. 08:52:27

Ilyen táblát csak akkor lehet kitenni, ha az utca elején is van megállni tilos. Vagy valami vicces ember megfordította.
Jó kérdés, hogy bejelentsétek-e?
1. Ha megteszitek garantáltan végigbírságolnak mindenkit :D
2. Nem jelentitek be: Garantáltal végigbírságolnak mindenkit, mert megjelent iss a poszt :D

vanRob 2012.03.02. 09:32:11

Táblát kivenni, parlament elé leszúrni.
Szerintem...

Skodakék Fábia 2012.03.02. 09:42:03

@misi46: na hogy nekem is egyből ez ugrott be??!
Poszter is ráér kicsit. De nem baj, úgy is pangás van. De a videót nézve felmerült bennem hogy a tábla előtt akármennyivel ugyan ki akarna megállni? Végig garázsok vannak hely meg alig. A képen látható fehér autót meg nemsokára levadásszák majd a közteresek.
Nehéz az első kerületiek élete, ez pár hónapja is kiderült...

kpetya 2012.03.02. 10:06:52

már nem azért, de annak a kitételnek, hogy:
"a tilalom hatálya a táblától kezdődően" baromira nincs értelme, hisz az általános szabály az, hogy minden tábla hatálya a táblától indul. ezt külön táblával jelezni értelmetlen.
("(2) Az (1) bekezdés a) és b) pontjában említett jelzőtáblák hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződésig tart, kivéve...")
osztrákoknál van olyan, hogy a tábla párhuzamos az uttal, na ott van értelme.

Emiksz 2012.03.02. 10:09:31

El kell tekerni a nyilacskát függőlegesbe fölfelé, aztán a sün meg bírságolhatja a hőlégballonosokat!

Spaul 2012.03.02. 10:13:27

4 autót lehet bírságolni a videó szerint! (pedig nem az egész utca látszik)
1. a már említett fehér autó a járdán
és három parkol a menetiránnyal szemben.
A táblával már nem is kell foglalkozni megvan a bevétel.

Kozi73 2012.03.02. 10:14:16

"Az már tényleg durva lenne, ha egy tiltó tábla hatálya az előtte levő szakaszra is szólna."

Pedig van pár:
taxiknak kijelölt várakozóhely
buszmegállót jelző tábla
gyalogos átkelőhelyet jelző tábla

És ezek még csak nem is tiltótáblák.

(Mondjuk jól ki lehetne cseszni bárkivel, ha mondjuk kiraknak egy taxitáblát, alatta kiegészítőnek, hogy 20 taxi: na ezt nagyjából 100-120 méterről kéne észrevenni.)

1kutya 2012.03.02. 10:43:43

@Kozi73: ez olyasmi lehet, mint a visszamenőleg érvényes törvények!?

mert azt ugye már megoldották...

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2012.03.02. 10:48:47

odáig tart az utca elején kihelyezett megállni tilos jt hatálya. ennyi. ahogy xaba99 is helyesen értelmezte.

joci305 2012.03.02. 10:52:10

@Kozi73: Ne izgulj azt már megoldották, hogy a taxi drosztra kitették a megállni tilos táblát és megbüntették- a kamera alapján- az ott várakozó taxikat(30.000 Ft/autó). A Víg színházzal szemben

szmoker (Homo Trollicus) 2012.03.02. 11:01:42

Poszt tolo: menj el az otodik keruletbe, es meglatod, mindig van lejjebb.

Lord_M_ 2012.03.02. 11:21:26

Hát nem tom, a két garázs között a villanyoszlopnál mintha lenne egy autónyi hely... sőt a garázs sor "végén-előtt" is van hely, áll is ott egy autó. (a legtávolabbi pont ami a videón látható)... A gond csak az, hogy ha az ember ebből az irányból jön, és a bozótban megáll mert van hely rendesen és (feltételezzük, hogy az esetleges járda méret, kereszteződés, zebra, tiltótábla rendben van) akkor csak azt látja az autós, hogy kb 50-100 méterre van egy tábla, megállni tilossal... és kész. A kis 90 fokban elforgatott nyilacskát nem is veheti észre, hiszen 1mm vastag valami... szóval izé. az ott úgy szerintem nincs rendben... ahogy az sem hogy a földön keres ostobább kerületvezetést a poszt írója... pláne hogy a poszt elején és végén is ezzel foglalkozik. Tessék elcammogni a megválasztott képviselő fogadónapjára, és intézkedni. És lehet benne biztos a kedves író, hogy van ostobább vezető nem is kevesebb, csak max nem azon jelenik meg hogy egy buta tábla kerül ki az utcára...

Jozefinista kartács 2012.03.02. 11:27:45

Feltalálták a sárga festékes már, azzal kellett volna megjelölni az út szélét a saroktól a tábláig.

nova76 2012.03.02. 11:46:49

Ugyan már 1. kerület. Itt legalább van tábla. Laknál mondjuk a madarász kórháznál. Ott benne van a KRESZ-ben(?), rendeletben(?), hogy fizetős a parkolás. Tábla erről sehol, azt keresheted. Ha nem esik le a parkolóórákból, akkor majd a mikuláscsomagból fogod tudni.

ügyfélszolgálatos 2012.03.02. 11:55:47

Szerintem a leghülyébb kerület versenyben a 18. kerület is versenyben van.

hipokrita 2012.03.02. 11:59:27

Ez szerintem is azt jelenti, hogy addig tart a tilalom, tehát az Opel már nem tilosban parkol. Hogy a sarkon miért nincs, azt nem tudom, illetve azt se, hogy ehelyett miért nem létezik egy megállási tilalmat feloldó tábla (pl. ugyanez a minta, csak szürkeskálában, nem színesben), de az már a KRESZ világa.

Lexon 2012.03.02. 12:02:04

@hipokrita: az Opel nem tilosban parkol?! Fent a járdán?! Remélem, te sem vezetsz autót...

Lexon 2012.03.02. 12:04:52

@Spaul: És én hat autót látok a forgalommal szemben parkolni.

pengusz 2012.03.02. 12:05:22

A norc.hu-n cenzúrázva van az adott terület :D

Spaul 2012.03.02. 12:09:01

@Lexon: Bocs nem néztem meg nagyban a videót!
Mégjobb arány a bírságolók javára.

butyko 2012.03.02. 12:17:05

Az elmaradott és sötét Ausztriában ,ha egy utcában csak egy szakasznyira tiltják a megállást,akkor a szakasz elejére és végére is kitesznek egy "megállni tilos" táblát.Alattuk egy-egy kiegészítő tábla Anfang(kezdet) és Ende (vége) felirattal. Nahát!!!

dr. Bubó 2012.03.02. 12:23:04

az elmútnyóccév miatt van... visszamutogatás...

dr zorbán csak a felfelé mutató nyilakért felel...

megállni tilos, haladjunk zemberek nincs itt semmi látnivaló

(---Flúgos Buszos---) 2012.03.02. 12:34:25

@xaba99: Szerintem meg csak szimplán a táblát kirakó arc nem rakta ki rendesen a táblát,és összekevert a dolgokat.

Nálunk is volt mikor a kerékpárúton felcserélték az egyirányú táblát a behajtanival,így kicsit vicces volt,hogy 2 szakasz után a benzinkút és a Praktiker után tilos továbbmenni.

Szerintem túl gondoltátok a dolgot szerintem!!! :))

Avatar 2012.03.02. 12:37:13

A poszt toló a hülye. :)

"Szerintem a kis kiegészítő jelzés csak el lett fordítva és a lépcső előtti járdaszakaszra vonatkozik, ahol a fehér Opel is áll. Az már tényleg durva lenne, ha egy tiltó tábla hatálya az előtte levő szakaszra is szólna. Ugyanakkor a tűzcsap és a garázsbejáratok miatt eleve nem lenne szabad ott megállni, ehhez viszont meg nem is kellene a tábla."

Te inkább ne autózz, ne blogolj!
Ennek a táblának a lényege épp az, hogy jelölje, meddig tart a tiltás (csak épp a kezdő tábla hiányzik a beszámoló szerint). Olyan, mint a sebességkorlátozó tábla után a feloldó.
A járdán eleve tilos parkolni, ahol ezt külön tábla, vagy útburkolati jel nem engedélyezi.
"(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg."

A tűzcsap és a garázsbejáratok jelenléte viszont alapból NEM tiltja a parkolást, ilyen nincs a KRESZben! Szóval ha az önkormányzat pótolja az utca elejéről a megállni tilos táblát, akkor pont az jön ki, hogy emiatt tilos lesz a garázsbejáratok és a tűzcsap elé leparkolni a kérdésben szereplő tábláig, viszont onnantól szabad. De akkor sem a járdán, hanem "az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban", figyelembe véve még pár körülményt pl. tilos "ahol a jármű és az úttesten levő záróvonal vagy a jármű és az úttest másik szélén álló jármű között legalább három méter széles hely nem marad".

Posztolás előtt nem ártana belenézni:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
A 40. §-t ajánlom tanulmányozásra.

In Time 2012.03.02. 12:43:50

A tisztelt panaszkodónak nem kellett volna a KRESZ napi változásait követni, elég lett volna anno megtanulni, mert ez a kiegészítő tábla már születése előtt is létezett.
Így voltunk a körforgalom táblával régen, a KRESZben benne volt, de csak egyetlen körforgalom volt az országban a kispesti Petőfi tér (mai nevén Kós Károly tér).
Amúgy kritikán aluli azon "szakemberek" munkája, akik ezzel foglalkoznak. Csak néhány példa: VII. kerület Dohány utca, felújítják a járdát, az úttestet, amikor kész felfestik a járdára a csíkot, hogy ott parkolj. Ahelyett, hogy már eleve parkoló sávot építettek volna, mint a Dembinszky utcában. Vagy, Soroksári út a Közvágóhíd előtt. Egy egyenes úton össze-vissza kanyarodó sávok felfestve, havazás, rossz látásiviszonyok közepette kellő helyismeret nélkül kitudja megmondani annak az autósnak hogy most jó sávban megy e? De találkoztam más településeken is halymeresztő megoldásokkal...
Ezeket a szakikat örökre el kellene tiltani a szakma gyakorlásától.

In Time 2012.03.02. 12:51:04

@Avatar: Hát igen, ahol nincs Demszky karó (parkolás gátló oszlop) letéve, akkor ott megállunk, mivel a táblákat nem ismerjük, de inkább nem is nézzük...

Avatar 2012.03.02. 12:58:27

@Kozi73: "Mondjuk jól ki lehetne cseszni bárkivel, ha mondjuk kiraknak egy taxitáblát, alatta kiegészítőnek, hogy 20 taxi: na ezt nagyjából 100-120 méterről kéne észrevenni"

Nem kéne.
40. § (5) Tilos megállni:
"h) más járművel a villamos, autóbusz vagy trolibusz megállóhelyet, illetőleg taxiállomást jelző tábla előtt 15 méter, utána 5 méter távolságon belül, kivéve, ha útburkolati jelből más következik;"
Szóval 15 méterről kell észrevenni, ami kb 3 autóhossz, illetve jelezniük kell, ha ennél hosszabb taxiállomást akarnak (pl egy megállni tilos táblával "kivéve taxi" kiegészítőtáblával, valamint a sárga cikk-cakkos útburkolati jelet is fel kellene festeniük a taxiállomás elejéig).

fehso2 2012.03.02. 12:59:18

Ez a tábla a nyíllal arra szolgál, hogy a parasztok ne álljanak a lépcső elé. Jogilag az is egy utca. Így jelezhető, hogy a táblától arrafelé tilos a megállás.
Nem ismerem a helyet, de gondolom szeretnek odaállni, akik a lépcsőn mennek haza. A képen látható autó pont tilosban áll!

Avatar 2012.03.02. 13:07:19

@In Time: A kedvencem az, hogy mindenki meg van győződve az igazáról, bár fogalma sincs a szabályokról, és ha megbüntetik, akkor fel van háborodva, és a bírságolót szidalmazza.
A járda esetében ugyebár nem is kell nézni a táblákat, mert az az alapeset, hogy tilos oda parkolni, hacsak nincs mégis egy olyan tábla kirakva, ami engedélyezi... De ugyebár a szokásjog erősebb nálunk, így mégis a járdán parkolunk, ha ez nem lehetetlen. (Ami meg nincs lebetonozva, azt ellopjuk, mert nem volt ráírva, hogy ellopni tilos.)

Avatar 2012.03.02. 13:12:05

@butyko: Nálunk hivatalosan így jelölik azt, amit az osztrákoknál az "Ende" kiegészítő tábla.

@fehso2: Nem nyert, pedig nagy önbizalommal adtad elő. A képen látható autó valóban tilosban áll, de nem emiatt a tábla miatt. A lépcső előtt meg szabad állni, csak nem a járdán.

In Time 2012.03.02. 13:37:11

@Avatar: Kedvencem még a halszálkában való parkolás. Senki se foglalkozik a kocsija hosszával. Csak az számít, hogy az eleje jól álljon. Pl. XI. Lágymányosi utcában csodálom hogy tud elmenni egy nagyobb jármű, mondjuk a kukás. Arról meg szerintem nagyon kevésnek van fogalma hogy a kétoldalt parkoló autó között 3 m távolságot kellene hagyni. Több kerületben már a közút kezelője se tartja be.

fehso2 2012.03.02. 13:38:32

@Avatar: Igaz.
Ha lenne pl. "10m" a nyíl mellett, az vonatkozna befelé a másik utcára.

misi46 2012.03.02. 13:51:12

@petrócselly: Én 36 éve szívom az "úri" kerület hülyeségeit.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.03.02. 14:03:25

@In Time:
de csak egyetlen körforgalom volt az országban a kispesti Petőfi tér (mai nevén Kós Károly tér"

Lehet tévedek, mert nem tudom milyen időszakrol beszélsz
A legősibb körforgalom a Clark Ádám és a Marx tér volt

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.03.02. 14:08:47

Az egész parkolásra én azt mondom, baromság ahogy van, azonnal főbeéőnek pár centiért vagy "szabálytalanságért"

Ahol a logika, az emberek ésszerüsége alapján, szerint tilos megállni, ott büntessenek

Nem részletezem jobban, de a saroktol 5m táv. is baromság, a menetirány baloldalra tilos is és lehetne sorolni a rengeteg hulye "szabályzást"

fehso2 2012.03.02. 14:13:06

@horex: A Clark Ádám tér nem volt régebben körforgalom, csak most az egy ideje.

Martian (törölt) 2012.03.02. 14:16:59

Kéne szólni az etnikai fémbegyűjtő kommandónak, hogy vigyék el ezt a táblát (is).

In Time 2012.03.02. 14:17:56

@horex: A Clark Ádám tér csak akkor lett körforgalom, amikor divat jött ez a közlekedési megoldás. Az nem az ős körforgalom, mint anno a Zalka Máté tér se, ami ma már a forgalom se úgy megy, meg a neve se az. A Marx téren volt, de pontosan meg határozni már én se tudom, még a felüljáró építése előtt megszünt.

GrenAbla 2012.03.02. 14:17:58

@horex: az az egyik legújabb körforgalom. :) (Nyilván nem, de az ott nem is olyan régen még "körforgalomnak tűnő kereszteződés volt", mivel annyiból volt körforgalom, hogy olyan szép kerek formája volt. :)

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.03.02. 14:26:36

@In Time:
Nem mondjátok hogy a vörös csillagos képeken hivatalosan nem körforgalom?
Tudom hogy volt valami keverés vele, de mintha a guglin lehetne látni a táblát és nem tegnapi a kép

Marx térröl persze hogy a felüljáró elötti időkröl beszélek
Volt is anno ott egy koccanásom, az autós bejött elém

GrenAbla 2012.03.02. 14:34:20

@horex: 2005-ben lett ideiglenes körforgalom kialakítva, aztán 2006-ban állandósították. Előtte nem körforgalom volt. Itt írnak róla: nol.hu/archivum/archiv-418576

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2012.03.02. 14:35:39

Még 1 ilyen idióta nép nincs a Földön...

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.03.02. 14:41:48

@GrenAbla:
Igen, lehet igazatok, kinagyitottam és semmi körforg. tábla
www.hnm.hu/Upload/Images/3425-018.jpg

Asztalos Gábor 2 2012.03.02. 15:02:59

"De a videót nézve felmerült bennem hogy a tábla előtt akármennyivel ugyan ki akarna megállni? Végig garázsok vannak hely meg alig."

a garázsok közötti kevés helyre is akadna pár barom aki megállan aztán a garázsból csak centizve lehetne kiállni.

@horex:
"
Ahol a logika, az emberek ésszerüsége alapján, szerint tilos megállni, ott büntessenek"
aza gond, hogy nálunk sokak logikája szerint bárhol meg lehet állni, hiszen elég ha az úttesten elfér egy kispolszki, a járdán meg marad 40 cm.

Spaul 2012.03.02. 15:15:50

@CoolWater: Azt felfogtam, hogy kétirányú! Csak többen a "mentirányuknak" nem a megfelelő oldalán (jobb), hanem a másik (bal) oldalán parkolnak. És ezt tiltja a KRESZ.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.03.02. 15:21:23

@Spaul:
Na erröl is beszéltem
Miért tiltja? Csak,nem jácc!

soibegin_ 2012.03.02. 15:27:02

@horex:
40. § (1) Járművel megállni - ha közúti jelzésből vagy a (2)-(5) bekezdés rendelkezéséből más nem következik - csak az úttest menetirány szerinti jobb szélén, azzal párhuzamosan, egy sorban szabad. A megállást irányjelzéssel jelezni kell.

Spaul 2012.03.02. 15:27:49

@horex: Sajnos nem mi hozzuk (vagy szerencsére) a törvényeket. :-(
Szerintem is hülyeség, és megnézném, illetve még inkább meg is büntetném azt aki télen egy havas meredek úton a hegynek felfelé áll meg, és aztán onnan tavaszig ki se jön a hóból. (hacsak nem hátrafelé)

(---Flúgos Buszos---) 2012.03.02. 15:41:52

@horex: Nem válaszoltál a feltett FŐ kérdésre!!!

Akkor most hol tilos a megállás??? Hát a Kossuth-téren!!!!!! Nekünk épül a -mélygarázs!!!!

(---Flúgos Buszos---) 2012.03.02. 15:43:29

Valaki tudna nekem eredeti Ikarus kormányt???

Persze ilyet:galeria.totalcar.hu/blogok/2010/07/29/buszok_csik/19?openwith=1599675

Nem ám kopottat,mert azt már én is szedtem volna már bármelyik utcai verzióból.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.03.02. 15:50:50

@(---Flúgos Buszos---):
Széles Gábort kérdezted? Hátha maratt a raktár mélyén egy
Kossuth teret ne is emlitsd, megszüntetik az autóforgalmat a téren át
A Belvár forgalmát sikerült elbaltázni, most ez is hozzájön
Baromság az egész ország

Remélem ha a szocik nyernek, Lyól betömik a mélygarázst
:)

Az Utolsó Csillagharcos 2012.03.02. 16:04:00

Nos a helyes megfejtést már leírtátok, ennek ellenére szerintem ezt a táblát be kéne tiltani. A parkolni tilosra van feloldó tábla, kéne erre is egy. Tudomásom szerint a sofőr csak olyan táblák szerint vonható felelősségre, ami mellett elhaladt.

D4D 2012.03.02. 16:14:35

@horex:

Anno a Lánchíd-Alagút vonalnak volt elsőbbsége. A 86-os busznak kétszer kellett elsőbbséget adni, míg keresztülment rajta.

fifibá55 2012.03.02. 16:17:19

@horex: Körforgalom volt még: Calvin tér, Flórián tér.

D4D 2012.03.02. 16:21:21

I. kerület.

Volt itt már más is.

Naphegyen leszereltették anno a parkolóórákat, volt olyan hely, hogy 300 métert kellett menni a legközelebbi óráig.

Lánchíd utcában a fizető övezet jelölése is olyan, hogy ott most lehet ingyen parkolni.

A posztbeli eset a többi bakihoz bagatell.

dr. Bubó 2012.03.02. 16:59:02

nem túl korszerű móggya ez a rohat fides szavazók (zombirkák) megbirságolásának,

az itt bemutatott forgatható tábla hejett javaslom a fides 2.0 kölcségvetéshiánycsökkentő táblamegoldást, a MOBIL megállni tilost...

(---Flúgos Buszos---) 2012.03.02. 17:00:14

@Az Utolsó Csillagharcos: Minap volt a hírekben,hogy te bizonyíthatod,hogy a tábla rosszul volt kint,akkor is te fizeted a büntit,mert az alkotmánybíróság elfogadta,hogy a rendőrségnek lesz igaza!!!

Ennyit erről. Minap már egy helyen nem is engedték a kommentjeimet,mert fájt nekik az igazság,és semmi sértő nem volt benne.

Don Blasius 2012.03.02. 19:43:18

Valóban létező megoldás ez így a KRESZ-ben, bár a gyakorlatban nem elterjedt. Viszont ha nincs meg a "kezdő" megállni tilos, akkor ez a tábla értelmezhetetlen. Ha mégis büntetnek ez alapján, az már gáz.

Ettől függetlenül nekem sem jutna eszembe a garázssor felőli oldalon leparkolni.

A legjobb megoldás ehelyett az osztrák-verzió lenne, menetirányból jól látható kezdő-feloldó.

(---Flúgos Buszos---) 2012.03.02. 22:11:09

@D4D: Hír TV-n a délelőtti hírekben,ami egészkor van.

jelentéktelen alak 2012.03.02. 22:17:23

@horex: Én látok logikát abban, hogy a menetiránnyal szemben miért nem szabad parkolni. Lehet, nem ez az igazi ok, de én akkor sem állnék így, ha lehetne. A vezetői pozíció eleve az út széle felé esik. Ez a tény bonyolulttá teheti a kiállást, persze nem minden esetben.
A mögöttes forgalmat a tükörből így is rendesen látni, de a előtted egy nagyobb autó áll, akkor a feléd közeledő forgalmat biztos nem látod addig, míg annyira ki nem álltál, hogy már rég akadályozod azt.
Segítséggel persze megoldható, meg arra is lehet apellálni, hogy nem áll eléd nagyobb autó, hogy takarjon. Csak míg az egyik nem életszerű, a másik meg nem garantálható, magam egyet is értek az ilyen tiltással.

De lehet marhára melléfogtam és nem is ez az ok...

jelentéktelen alak 2012.03.02. 22:20:55

@(---Flúgos Buszos---): Még el is hiszem, hogy így van. Csak akkor mi a francnak a szabály, meg a tábla?
Nem egyszerűbb lenne a rendőrnek, hogy megbüntet mert csak? A francért bonyolítják így a dolgokat!?

Smeakee 2012.03.03. 09:14:47

@Avatar: Mint ahogy neked sem ártott volna belenézni. Garázs, kocsibejáró előtt automatikusan megállni tilos van. Segítek: az ingatlanra való be- és kihajtás akadályozása körül keresgélj.

Avatar 2012.03.03. 10:08:59

@Smeakee: Én is hülye vagyok. :) A 41. § szól a parkolásról.
De ha az utca elején lévő táblát pótolják, akkor ezek előtt a garázsok előtt nem csak várakozni, de megállni se lesz szabad.

Smeakee 2012.03.03. 14:03:34

@Avatar: feltéve, ha tényleg ez volt a szándékuk és nem valami egészen más, ami mindenki számára rejtve van. :)

(---Flúgos Buszos---) 2012.03.03. 15:00:49

@Smeakee: Te is belenézhetsz!!!!

Kocsibejáróban megállhatsz,de nem várakozhatsz.

Igény esetén beengedni a tulajt.

Smeakee 2012.03.03. 16:01:29

@(---Flúgos Buszos---): Így van, de ha elolvastad Avatar válaszát, abból már kiderült, hogy én sem tudtam pontosan.

(---Flúgos Buszos---) 2012.03.03. 17:01:55

@Smeakee: Néha egyből leírom,ami eszembe jut,mert a végére már elfelejtem mit akartam.

Reggie 2012.03.04. 16:45:34

Le kell venni a rendszamtablat.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása