Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Néhány adat továbbítása már probléma

2012.06.05. 07:22 :: Don Blasius

A cím sok hazai ügyintézésre igaz, de itt most a kötelező biztosítás kártörténetének igazolásáról lesz szó, ami úgy néz ki, még mindig nem megy egyszerűen. Pedig mintha korábban arról lett volna szó, hogy most már nem az autós dolga lesz a bonus-malus igazolások beszerzése, a biztosítók elintézik egymás között egy erre szolgáló adatbázison keresztül. Ráadásul nem képesek normálisan tájékoztatni az autóst sem, ha valami probléma van. István nem akarja elveszíteni bónuszát, próbál utánajárni, de eddig nem járt sikerrel. Van még valami megoldás?

Tanácsot szeretnék kérni tőletek, hogy esetemben mit lehet tenni? A történet röviden:
Az Astra biztosítónál 2012.03.23.-ával évfordulóra történő váltással megszűnt a kötelező gépjármű felelősségbiztosításom. 2012.03.24.-ei nappal már az Uniqa-nál volt a kötelezőm. A váltás megtörtént, a régi szerződést idejében felmondtam. Az új biztosítónál az egész éves díjat átutaltam. 
Eddig minden rendben történt. Az Astra-tól megjött a hivatalos törlési értesítő, az Uniqua-nál pedig megküldték a nemzetközi zöldkártyát - vagy hogy hívják - amellyel egész évre igazolják a biztosításom.
 
bureaucracy_by_mirrormasked-d47p1tr.jpg
 
Eltelt 2 hónap, és rémisztő dolgokat olvastam a BOMA rendszerről, és az elveszett bónuszokról. Nem hagyott nyugodni a dolog, ezért e-mailben rákérdeztem az Uniqua-nál, hogy sikerült-e lekérdezni rendben a kártörténetem.
Azt írták, hogy nem sikerült, ezért felhívtam őket.  Azt állítják, hogy nem sikerült lekérdezni a valódi kártörténetemet sem az Astrától, sem a BOMA központi nyilvántartásból, mert állítólag az van bejegyezve a BOMA-ban, hogy élő biztosításom van. Erről engem levélben értesítettek, amit természetesen nem kaptam meg, milyen meglepő... 
 
Sem az Astra által elektronikusan küldött, sem a hivatalosan postai úton részemre kiküldött törlési értesítőt (melyben igazolják a kármentes 1 évet) nem fogadják el az Uniqua-nál, arra hivatkozva, hogy ezt törvényileg nem fogadhatják el, csak a BOMA rendszerben lévőt vehetik figyelembe, és mivel ott nem sikerült lekérdezni, ezért visszaminősítenek A0 kategóriába.
 
Természetesen felhívtam az Astra-t, aki mossa kezeit. Állítja, ők feltöltötték helyesen, adategyeztetés is történt. Mit lehet ilyenkor tenni? 
Azt nem értem, hogyha van hivatalos papírom a kármentességről, és a biztosítási időszak lezárásáról az Astra biztosítónál, miért nem hajlandók elfogadni ezt az Uniqa-nál?
 
Kérem aki hasonló helyzetben volt vagy van, segítsen, hogy mit lehet tenni. A telefonos beszélgetésben azt mondták, hogy néhány napom, legfeljebb 2 hetem van intézkedni, de mikor megkérdeztem, hogy mégis mit tudnék intézni azon kívül, hogy van hivatalos igazolásom, és az Astra állítja, hogy jól fel van töltve, sőt, megismételték a kérésemre az újbóli feltöltést, azt a választ kaptam, hogy nagyon sajnálják, de semmit...

39 komment

Címkék: autó biztosítás szabályzat lehúzás jogász

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dzsaszper 2012.06.05. 07:29:50

Mindkét biztosítótól levél/fax esetleg email kérése amiben megerősítik amit telefonon mondtak, aztán ezeket mellékelve panasz a PSZÁFnál azonnal?

dzsaszper 2012.06.05. 07:39:09

ja és gondolom az új biztosító a levelét nem tértivevénnyel adta fel...

soibegin_ 2012.06.05. 11:49:12

Én egyszerűen megoldottam pár éve, e-mail az egyiknek, benne cc-zve a másik! Leírtam, hogy nem lehetnek ennyire töketlenek, hogy nem ismerik el egymás hivatalos levelét. Persze cizellálva!
Hivatkozz a 190/2004. (VI.8.) Korm. rendelet 3. számú melléklet 7. pontjára! Nézz utána...
"(2) Az igazolás bemutatását követôen a szerzôdés osztályba sorolását az igazolás adattartalmának alapján kell visszamenôleges hatállyal módosítani."
A biztosítónak KÖTELESSÉGE, nem lehetősége!!!

horvath.ist (törölt) 2012.06.05. 12:13:24

@soibegin_: Én írtam a posztot, és az alábbi választ kaptam erre a biztosítótól: 2012-ben már más jogszabály van érvényben, miszerint nem fogadhatják el az igazolást, csak a BOMA rendszeren keresztüli lekérdezés alapján dönthetnek. Hol lehet megnézni a legfrissebb jogszabályt?

horvath.ist (törölt) 2012.06.05. 12:16:05

Az uniqua helyett kérek mindenkit, hogy az uniqa-t helyettesítse be. elrontottam. :)

soibegin_ 2012.06.05. 12:53:04

@horvath.ist: hmmmm... szomorú! Utánakeresek! :)

Csigorin 2012.06.05. 13:36:03

hat akinek aaz a parezer forint amennyit "nyer" a valtassal meger egy orbitalis szoporollert minden evben, annak hajra... a magam reszerol nem valtogatok, maradok a helyemen)

hawkeye 2012.06.05. 14:03:17

@Csigorin:

Nem kell ahhoz átkötni. Az Uniqa pl. 1 kupleráj. Alkalmazottak helyett szerződéses vállalkozók dolgoznak náluk (bűncselekmény, de nekik szabad!!!), a legtöbbje unintelligens droid.

hawkeye 2012.06.05. 14:06:49

@hawkeye:

1. Telefonon, neten semmit velük.

2. Személyesen sem érdemes, mert ott helyben kapsz stroke-ot a fafejűségüktől.

3. Tértivevényes ajánlott levél, melyet joghoz értő szakember fogalmazott meg.

Nekem pl. tavaly náluk maradt mintegy másfélszázezer forintom, mert az egyik osztályvezető HSZP elírta a kárszámot, amikor a másik biztosítóval leveleztek.

(---Flúgos Buszos---) 2012.06.05. 14:42:00

Így van,olcsó húsnak híg a leve.

Ilyeneket már a totalcaron 5 ezren megírták,meg a homáron is,hogy szopóroller a kis biztosító.

(---Flúgos Buszos---) 2012.06.05. 14:43:13

OFF:

Azt nem tudná valaki megmondani,hogy az Esztergom-Párkány közötti hídon a szlovák felöli oldalon van-e ilyen "kapu",ami az útdíjat "szedi",mint az országúton náluk?

Integrált Szerverterror 2012.06.05. 14:57:47

@horvath.ist: Bemész az Astrához, kérsz egy kártörténeti igazolást, azt beviszed egy Uniqa-kirendeltségbe, ott felhívják a központot adategyeztetésre, papírt lefénymásolják, eredetit visszakapod, viszlát.

Nekem így működött.

2012.06.05. 16:16:36

Kösz, telefonálok egyet én is, most mentem át az Astrától az Uniqához.

2012.06.05. 17:44:44

Megkérdeztem, a válasz:

"Tájékoztatjuk, hogy a bónusz lekérdezését a központi rendszerből kizárólag a biztosítás életbe lépése után áll módunkban elindítani, szíves türelmét kérjük."

Vicc a rendszer, eső után köpönyeg.

(---Flúgos Buszos---) 2012.06.05. 17:54:39

@kraft: Köszi. Véletlen elbaltáztam hétvégén,aztán már átkellett mennem,aztán ott megfordulni egy kisbusszal,ami 5,2 tonnás.

Nem lenne jó,ha a főnökség megtudná. :)

D4D 2012.06.05. 17:57:19

Mondtam én, faxság volt az évfordulót évközbenre tenni.

Év végi kampányban egy kicsit odafigyeltek eddig.

----

MÁS:
Biztosítási kérdésekben szigorúan írásbeliség van!

dr. Bubó 2012.06.05. 17:59:10

ez hungarisztánban történt?

akkor meg mit csodálkoztok...

akkor legyen poszt ha vmi műxik...

D4D 2012.06.05. 21:06:53

@dr. Bubó:

akkor legyen poszt ha vmi műxik...

- Ennél is ritkábban?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.05. 21:56:56

@D4D: mondjuk en hetente valthatok biztositot...

Megoldó 2012.06.05. 23:07:41

@hagyma: Azt már nem is írod hogy Amerikában?
Nem mindenki tudja ám... Páran viszont biztos irigyelnek.

D4D 2012.06.06. 00:03:42

@hagyma:

Frankón nincsen a biztosításnak évfordulója?

Mondjuk nálatok a felelősségbiztosítás tudtommal nem kötelező, ergo logikusan hangzik.

Tudatlan07 2012.06.06. 00:13:51

Hi! :)

Sajnos rengetek probléma van a bonusok lekérdezésével (igaz már nem BOMA hanem közös kárnyilvántartó rendszer van (KÁNYA?:)))

Sajnos ezt a rendszert egyenlőre nem tudni ki lát bele..de sem üzletkötők sem ügyfelek nem... így nem tudni, hogy az előző biztosító (itt: Astra) töltött fel rosszul adatokat, vagy esetleg az új biztosító (itt: Uniqa) kérdez le rosszul.

Amit tenned kéne, tenni tudsz:
1, Uniqának jelzed, hogy a törlésértesítőd alapján ismételjék meg a lekérdezést (ez a problémát tapasztalataink alapján 90%-ban megoldja)

2, (Bár ezt már megtetted) Jelzed az Astra felé, hogy ismételjék meg az adatbetöltést, pontosítást, esetleg javítást.

Magát az igazolást nem fogadhatják el a biztosítók (törvény tiltja nekik) tekintettel, hogy jogszabály változások történtek, tehát a korábban itt jelzett kormányrendelet már nincs érvényben...marad a KÁNYA..

üdv :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2012.06.06. 00:46:04

@Megoldó: nem kell engem irigyelni
de ha nem fizetek, akkor felmondjak a biztositasomat
es ennyi
kotok mashol
most valtottam eppen, qrwa sokat kertek az uj kocsira - egyutt a regivel-
tized aron talaltam / enyhe tulzas/ jobbat
megkotottem
azoknak nem fizettem tovabb es az elet megy tovabb
/nem nem MAV biztosito:), mas korulmenyek voltak, vannak eltero hozzaallasok mas mas biztositonal raadasul mivl uj kocsi volt "CASCO" kellett
onnantol a biztosito csekkolta a multamat, tett ajanlatot, en elfogadtam es ennyi
a regi meg pofara esett
mert tenyleg gusztustalanul sokat akart kerni

tundrazuzmo (törölt) 2012.06.06. 01:17:22

Éljen István, a bónusz-manusz!

Mennyivel is fizetsz többet az A0-ra, mint B1-re? 2-3 ezer forinttal?

És mennyit időt töltöttél eddig az ügyintézéssel, internetes utánaolvasással, a poszt írással, és a kommentek olvasásával? 5 órát?

István, nagyon fiatal vagy még, hogy ilyen kevésre becsülöd a drága idődet. Nem a pénz értékét nézem le, (nekem is azért van, mert megbecsülöm), hanem a felesleges időpazarlást, idegeskedést, levelezgetést. Ha van felesleges 5 órád, akkor inkább töltsd a családoddal!

Hojlele 2012.06.06. 04:25:18

Hol írja, hogy B1 lett volna? Nem találom. Mert akkor tényleg kár szarakodni vele. De ha B9-10 helyett, akkor szopás.
Hagyma te hogyan látod Amerkából? Szopás?
Leìrhatnád, hogy hogyan felètek. Mi meg megmondjuk, hogyan tudsz èkezetes betûkkel írni. Amerikából. Nézd, nekem is megy. Amerikából.

Hojlele 2012.06.06. 04:27:22

@D4D: Rohadtul kötelezô. Az elsô dolog, amit kér a rendôr. Persze, ha megállít. Mert van rá oka,

Reggie 2012.06.06. 09:07:29

@(---Flúgos Buszos---): Nem csak a kicsi, a nagyoknal is csak szoporoller van. Nalunk ket kocsi ugyan annal a biztositonal a szerzodes megkotese utan megprobalkoztak tarifat emelni ertesites nelkul. Egyszer csak jott a nagyobb osszegrol szolo szamra es szerzodes modositasra hivatkoztak, ami persze nem tortent meg... Aztan lehet honapokig szopodni az ugyfelszolgalattal.

dzsaszper 2012.06.06. 09:59:09

@Tudatlan07: ha jól értem, ezen a körön már túl van? bár érdemes nem csak telefonon, szó elszáll alapon.

horex · http://horex.uw.hu/ 2012.06.06. 14:39:11

@tundrazuzmo:
Sokszor jobban megéri az időt , mint pénzt, tölteni, mert nehogymár hülyének nézzenek

Reggie 2012.06.06. 16:22:06

@tundrazuzmo: Akkor teged sok aprosaggal jol le lehet huzni hosszutavon.

Tudatlan07 2012.06.06. 22:35:49

@dzsaszper: Ha túl van mindkettő körön, akkor jöhet a következő: írni pl egy e-mailt mindkét biztosítónak. (TEhát mindkettő fél lássa, hogy mindketten megkapták) és a levélben (e-mailre gondolok) megírni a problémát, és kéri az ügy kivizsgálását, hogy mi okozza a problémát. Sajnos nincs más megoldást, tekintettel, hogy a kánya rendszerbe nem tudni kinek van joga, lehetősége belenézni (tudtommal a biztosítók is csak lekérdeznek)

Ugye a lényeg, hogy ugyanaz legyen betöltve mint ami alapján lekérdeznek..

Viszont ha az A00 miatt kiküldenek különbözeti csekket, azt feltétlenül be kell fizetni..aztán majd rendeződik ez..nem könnyű állapot, de ha nem fizeti ki akkor letörlik díj nem fizetéssel, aztán jön a fedezetlenségi díj..és a biztosító a törvények szerint jár el..viszont bonust elveszíteni ilyen miatt nem lehet, csak sajna idő míg rendeződik...egyszer 1 éven keresztül intéztünk bonus fokozatot..de végül sikerült :))

dzsaszper 2012.06.07. 07:21:43

@Tudatlan07: a PSZÁFnak tutira van joga a rendszerbe belenézni :)

Tudatlan07 2012.06.07. 13:09:58

@dzsaszper: Reméljük.. :) ha nekik nem akkor az informatikusoknak... :))

szmoker (Homo Trollicus) 2012.06.07. 18:15:38

En is marciusban, Uniqahoz mentem, egesz evre kifizettem, hogy ne kelljen szarakodni folyton a hulye csekkekkel, erre majusban ertesitettek hogy elbasztak, es - milyen meglepo - fizessek meg, tobbet, gyorsanmostazonnal, mertkulonben.
Befizettem 1058 forintot es remelem most egy evig elmennek a jo kurva anyjukba.

Rohadtul tele van a mindenem ezekkel a himihumi sumak troger szar biztositokkal.

kickers 2012.06.14. 18:26:29

Én is átmentem a Uniqahoz, kiderult nem kellett volna. Rengeteg a szarrágás.

Fea 2012.06.21. 17:06:09

@tundrazuzmo: szerintem te nem tudod, mit jelent az a szó, hogy fiatal. legalábbis ebben a kérdésben. én ugyanis tényleg nagyon fiatal vagyok még, ergo nekem a0 és b1 között is 20 000 forint van (b3 vagyok amúgy, ott 50k), biztosító és biztosító között pedig inkább le sem írom, mennyi. :)

szóval ha nincs nagy különbség a bónuszfokozatai között, na akkor minden, csak nem nagyon fiatal.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása