Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Városi off-road

2013.03.28. 07:48 :: Don Blasius

Ezt a március végi havazást elnézve egyre nehezebb hinni benne, de lassan vége lesz a télnek. A hó olvadását látva már szembesülhetünk a maradványokkal; ismét támadnak a kátyúk. Az általam használt (de most már emiatt egyre kevésbé) útvonalak közül kiemelném a pesterzsébeti Nagysándor József utcát, ahol a villamospálya betonpaneljében lassan öt méterenként vannak kamionkereket is elnyelő kráterek, amiket már mindenki a szembejövő sávba húzódva próbál kikerülni. Csak idő kérdése, mikor lesz ebből frontális ütközés. Gábor viszont egy másik, sokak által menekülő útvonalként használt szakaszról számol be, ami kátyúk nélkül is elég durva  a toldozott-foltozott aszfaltbuckáival. A probléma nem új keletű, szinte lerágott csont, mégsem sikerült soha rendesen helyrehozni az utakat.

Biztosan nem én vagyok az első, és sajnos nem is az utolsó, aki az Asztalos Sándor utcán uralkodó, lassan már horrorisztikus állapotokról ír. Ez egy sokak által használt egérút, ugyanis mindkét végén mindkét irányban jó alternatíva a Hungária körút elkerülésére a zsúfolt időszakokban. (Kb. Reggel héttől este hétig.)

Arra gondoltam, hogy fényképezek egyet, vagy videózok, de vezetés közben ez ugye nem lehetséges, kátyút pedig már mindenki látott. Aki nem, annak az Asztaloson való végighaladás elég lesz a kátyúk rendszertanának teljes megismeréséhez. Ami itt nincsen, az valószínűleg nem is létezik.



Nagyobb térképre váltás

A kedvenc kátyúm talán az amivel az Asztalos Sándor utca elköszön miközben a Kerepesire kanyarodnánk jobbra. Az egyik lehetőség, hogy behúzódunk a balra kanyarodók közé, miközben szegény anyukánk valahol csuklani kezd, a másik, hogy balerina finomsággal, amilyen szorosan csak lehet ráhúzzuk az autót a padkára, hogy ne verjük szét az az autó felfüggesztését búcsúzásképpen a kátyúban.


A haladást nehezítik még az itt sűrűn előforduló tanulóvezetők, valamint az utca mindkét oldalán parkoló autók is. Igazi keringőt láthatunk itt nap mint nap. No nem bécsit, vagy angolt, hanem olyan magyaros-anyázósat.

Az útért felelős szerv persze gyorsan reagált. A Ciprus utcánál már jó ideje kint van a 20-as tábla. Ezzel persze ők mossák kezeiket, hiszen az út állapota miatt keletkezett károkért nem ők a felelősek, csak be kellett volna tartani a sebességkorlátozást. A javítással pedig lehet várni, hiszen arra mindig van egy jó indok. Vagy kettő. Vagy száz.

Én már nagyon régóta járok erre, de ma már csak világosban. Ha nem esik az eső. Mert az alattomos kátyú elbújik egy tócsa aljában, márpedig ezen az útszakaszon sok tócsa van ha esik.

A megoldást persze az útfelújítás jelentené, de ha az útjavítás ellen száz indok van, akkor gondoljatok bele, mennyi lesz majd ez ellen!

Az aszfalt alól előbukkanó kortalan régi utcakövek pedig csak nevetnek.

22 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó tél veszélyes gumi útfelújítás kátyú

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2013.03.28. 09:37:34

Video, de legalább fénykép nélkül sajnos nem sokat ér ez a leírás, bevallom, nem is olvastam tovább az első kátyú leírásától.
Vezetés közben videózni tök egyszerű, csak megfelelően rögzíteni kell a telefont/fényképezőgépet. Erre bármilyen ablakra cuppantós tartó és néhány befőttesgumi alkalmas...

borso 2013.03.28. 10:21:01

heti rendszerességgel használom az Asztalos-t, aki ezt a 21. században meg merte engedni, mármint hogy így nézzen ki lassan 450.-Ft/liter benzinár mellett, annak a fejét belepakolnám egy kátyúba és nem mozdulhatna onnan 1 napig. Európa szégyene ez az út!!!

szabopal · http://szabopal.com/ 2013.03.28. 10:28:32

az a durva, hogy még a google térképen is látszik mennyire szééép

kraft 2013.03.28. 10:58:32

Az a kemény, hogy az autósokat érintő súlyos közterhek ellenére (és benzinár), a legalapvetőbb ellenszolgáltatást nem nyujtja az állam, mégpedig, hogy járható utak legyenek és ne pedig "kátyútenger".

hawkeye 2013.03.28. 13:11:29

Ez már a 2014. évi poszt...?

Hamar megjött..... :)

Kraft: ilyen utakat városszerte látni. Főleg a budai oldalon. Viszont ott tévedsz, hogy az államot hibáztatod. Sokkal inkább azokat kéne, akik megnyerték az útfelújítási pályázatot, továbbadták, s most a 8. alvállalkozó söpri bele a kavicsot a gödörbe, mert neki már csak erre maradt pénz....
Meg hát azokat kellene kitenni pár hétre száradni a napra, akik a zsebbe dugott pénzek fejében az ilyen munkákat átveszik...

zyl187 2013.03.28. 14:07:01

@hawkeye:

Igaz! Kapásból tudok mondani 5 gyalogátkelőt, kereszteződést, útszakaszt amit kevesebb mint 1 éve újítottak fel és már sz@arrá porladt, szétmállott. Sajnos sok az EU-s pénz, ezekből pedig, ha te akarsz ilyent melókat nyerni, akkor egyrészt vissza kell csúsztatnod belőle, másrészt kiadod kb negyed áron a legutolsó alvállalkozónak, aki viszont megcsinálja szarul, olcsó anyagokból, gyorsan...
Csak azt nem értem, hogy ilyenkor nem lehet ezeket a szerződéseket előkeresni és a garancia kérdését feszegetni? Börtönnel, f@szkorbáccsal fenyegetni?

sziliciumdioda 2013.03.28. 14:35:02

Felújítás-javítás.. Nincsen rá pénz! Szerintem tovább kéne adóztatni a béreket (persze szigorúan a 150 ezer alattiakat).

"streetfighter" 2013.03.28. 16:06:06

Az utóbbi években ebben az országban minden csak züllik és tönkre megy hála az orbán rezsim áldásos tevékenységének.
Az utak miért lennének kivételek?

tundrazuzmo (törölt) 2013.03.28. 20:48:55

Csak a lúzerek mennek végig a kátyús szakaszon. Én amikor meglátom a kátyúkat (kb. félúton), mindig visszafordulok, nem vagyok én hülye, hogy szétveressem a futóművet.

:P

tundrazuzmo (törölt) 2013.03.28. 20:49:59

@"streetfighter": "Az utóbbi években ebben az országban minden csak züllik és tönkre megy hála az orbán rezsim áldásos tevékenységének. "

Orbán? Rezsim? Most csökkentette...

D4D 2013.03.28. 21:14:12

Nekem a Budakeszi úttal van ki a púpom.

etwas kultur muss sein 2013.03.28. 23:10:21

Országszerte megszámlálhatatlan sok kátyús fos út van. Pár éve láttam olyat, hogy a kátyúkba beleöntötték a töltőanyagot, de el sem egyengették, nemhogy úthenger, csak ott állt kupacokban az anyag a kátyúk közepén. Kb. 2 hétig. Ezalatt az autók kihordták belőle és szétszóródott az úttest teljes szélességében. Ezután jött a közútkezelő és pótolta a széthordott anyagot, majd bele is hengerelte a kátyúkba. Miért nem lehetett elsőre így csinálni? Na nem mintha olyan jól sikerült volna, mert azóta már kb. megint ugyanolyan kátyús az út arrafelé.

Pár karóba húzást ki tudnék osztani kedves vezetőink közt.

hawkeye 2013.03.29. 15:19:10

@tundrazuzmo: Jézusom, akkor te egész nap pörögsz egyhelyben. :)

tundrazuzmo (törölt) 2013.03.29. 21:55:51

@hawkeye: "Jézusom, akkor te egész nap pörögsz egyhelyben. :)"

A fenébe! Itt blogolok már március 15 óta, a család meg vár, de én nem tudtam eddig hazajutni. Próbáltam átülni egy másik kocsiba, amikor elfogyott a benzin, de itt az Asztalos Sándorban erre nem voltak vevők a többiek. Akkor ezért nem tudtam eddig hazajutni, kösz!

A kocsit itt hagytam két kátyú között, és hazamentem tömegközlekedéssel. :)

Mertcsak 2013.03.30. 10:48:22

Menj el kirándulni Albertkázmérpusztára. Majd ott megtudod milyen is az igazán rossz út.:)

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2013.04.02. 09:57:14

Budapestre csak akkor megyek autóval ha muszáj. Egyébként inkább választom a tömegközlekedést, főként csúcsidőben. Annyira nem borzasztó a BKK, mint amennyire szeretjük szidni.
(Habár a 3-as metró nem egy "életbiztosítás" :) )
A kátyúk megléte csak egy probléma a sok közül. Ráadásul ezek a kráterek, képesek "megszületni" olyan utakon is, ami 5-10 éve volt felújítva. Elég csak végigmenni Kőbánya bizonyos útjain.

laposmacska 2013.04.10. 17:25:26

fszom, mintha csak nálatok lenne kátyú... rohadt bosszantó, de sajnos a legtöbb út tele van kátyúval

Frigyesmester 2013.04.16. 11:13:07

Budapest, Józsefváros - Asztalos Sándor út

www.youtube.com/watch?v=BSjo1_14oug

Avagy: videóban elmondva a posztban leírtak. Városi off-road-ra tökéletesen alkalmas Józsefvárosban (nyócker) a Bókay János utca, a Leonardo utca, a Tömő utca is. A youtube-n "Szigony Rally" néven "fut a sorozat".

És a vezetés közbeni videózásról: tapadókorongos kameraállványon a kamera. A tapadókorongos állvány, rögzíthető a szélvédőre - nálam a műszerfal tetején kialakított "platformon" van.

heidt 2013.04.17. 13:32:13

Egy hozzászólás a youtube-ról, amivel egyetértek:

"Az Asztalos Sándor utat évente 3-4-szer toldozzák, foltozzák. Jelenleg az útfelület több mint 50%-a foltozásból áll. Az elmúlt években már a többszörösét ráköltötték annak, amibe egy teljes felújítás kerülne, ami után (ha tisztességes munkát végeznek) évtizedekig nem lenne gond vele. (Ez természetesen nem csak erre az útra vonatkozik.)
Valaki(k)nek biztosan nagyon megéri ez a folyamatos gányolás, de nekünk - akik az egészet fizetjük - nem!"

Egy kis adalék:
Józsefváros polgármestere az a Dr. Kocsis Máté (Fidesz), aki e nemes feladat mellett az alábbi funkciókkal bír:
- a Fidesz kommunikációs igazgatója,
- a Fradi alelnöke,
- a honvédelmi és rendészeti bizottság fideszes elnöke,
- parlamenti képviselő,
- hajléktalanügyi referens,
- és szabadidejében szívesen focizik.

Ennyi munka mellett csoda, hogy még nem roppant össze ez a remek ember. Ne terheljük még a kátyúkkal is!

GG81 2013.04.25. 11:09:06

@tundrazuzmo: egy kis logikai kukfenc, ha félúton fordulsz vissza akkor már tökmindegy végigmentél-e volna... :-D

Alikam 2013.05.09. 11:42:09

Az országban a közutak mindössze 18%-a jó állapotú...

Ez van, erre fizeted az adót...

Ismerősömet múltkor baszták meg 5000 forintra, mert egy bazi nagy kátyút úgy került, ki, hogy20 centit átlógott a záróvonalon...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása