Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Négy oktatóm volt eddig...

2013.04.19. 08:11 :: Don Blasius

Időnként felmerül a kérdés, hogy ha annyira sok hülyeséget követnek el a közlekedők, akkor a probléma esetleg az oktatásban (is) lehet. Már 15 évvel ezelőtt is (amikor én vizsgáztam) oda kellett figyelni, ismerősök ajánlását kérni, hogy kihez, milyen oktatóhoz kerüljünk, mert nem mindegy. Amiket azóta hallottam másoktól, és itt a blogon is már olvashattunk néhány történetet, azok alapján nem hiszem, hogy javult volna a helyzet. Nehezen is tudna, mivel ez is egy olyan szakma piaca, ahol a feltételek folyamatosan romlottak (költségek sokkal jobban nőttek, amit az óradíjakból egyre nehezebb kitermelni, nem csoda, hogy romlik a szolgáltatás minősége). Ezzel persze nem védeni akarom őket, mert azért az alább olvashatóknál lehetne jobb a hozzáállásuk és a viselkedésük is, mivel főleg talán ez utóbbi miatt jutott a mostani helyzetébe levélírónk. Nevét kérésének megfelelően nem közöljük. Kívánom neki, hogy egy jó oktatóval mielőbb sikeresen levizsgázzon!

Pár éve vettem részt a képzésben, szeretném pár tapasztalatomat megosztani. Talán mostanra letisztult bennem a kép, és elmúltak az indulatok, amiket egyes oktatók és vizsgabiztosok viselkedése okozott.
A tanulmányaim alatt négy oktatóm volt. Kettőt kirúgtak, egy megbetegedett.


Az első oktatóm nem magyarázott semmit. "Ide álljon be!", "Jobbra forduljon!", majd amikor nem sikerült, akkor "Csinálja meg még egyszer!" Ennyit hallottam tőle összesen. Soha nem mondta meg, mit kéne változtatnom. Azt tudtam, amire magamtól, sok-sok próbálkozás után rájöttem. Az autója állandóan lefulladt. Először én is azt hittem, velem van baj, de amikor kirúgták (másoknak is bajuk volt vele úgy tűnik), és átkerültem egy másik oktató másik kocsijára, ezek a lefulladás gondok egy csapásra megszűntek. Ez az oktató nagyszerű volt, de sajnos tartósan megbetegedett.

learning_to_drive_by_lew_gtr-d56g36r.jpg
Jött egy harmadik oktató. Ő egy sportőrült volt. Minden kereszteződésből indulás után azt hallgathattam, hogy nem indultam elég gyorsan, legalább két másodpercet késtem, és már X méterrel előrébb járhatnánk. Aztán nehezményezte, hogy nem tudok a hét minden napján két órát venni tőle. Bezzegelt, hogy most végzett egy másik tanítványa, aki 17 éves, és két hét alatt levezette az óráit. Megjegyzem éppen nyári szünet volt, úgyhogy a 17 éves gimnazistának semmi dolga nem akadt én viszont két kisgyereket neveltem akkor, és mellette dolgoztam 8 órában, és amikor a férjem estig órát tartott, akkor nem volt kire hagynom a két gyereket. Ez a férfi feltehetőleg ő ilyen kedveseket szólt be a többi tanítványának is, őt is kirúgták. Nekem viszont eddigre már görcsbe rándult a gyomrom, mire beültem egyáltalán a volán mögé.
Ezt nem javította az a tény, hogy amikor kinn haladtam a forgalomban, az általam látott autósok 60-70%-át meg tudtam volna buktatni azon teljesítményük alapján, amit azon pár másodperc alatt felmutattak, amíg elhaladtunk egymás mellett (záróvonalra ráhajtás, gyalogos el nem engedése, megállás zebrán, stb.)


Ezek után a negyedik oktatómmal jutottam el a forgalmi vizsgáig. Ő a vizsga előtt közölte, hogy ne számítsak arra, hogy sikeres lesz, noha ő felkészültnek érez, de "nőket itt nem szoktak elsőre átengedni".
A vizsga napján rohadt hideg volt. MI voltunk az első vizsgázók. A biztos megérkezett, mondta, hogy üljünk be a kocsiba, majd bement a fűtött épületbe, és ott 3/4 órát beszélgetett a haverjaival. Mi addig odakint vártunk rá. A vizsga végén ötször nézte át a jegyzeteit, és fél meg negyed pontonként vakarta össze, hogy elérjen annyi pontot, amikor már megbuktathat. Ezek között volt olyan kifogás is, hogy nem engedtem el két gyalogost, nem adtam nekik elsőbbséget. A két gyalogos egy mellékúton gyalogolt, nem a járdán, hanem az úttesten, nem látszott egyértelműen, hogy mit is céloztak meg útiránynak, és mikor mi áthaladtunk a kérdéses útszakaszon, ahol ők később átkeltek, ők még legalább 15-20 méterre voltak a kocsitól. Nem akadályoztam őket, nem kellett megállniuk, hogy megvárják, amíg én ott elhajtok, mivel jó pár másodperccel utána értek egyáltalán azon út közelébe. A másik hibapontom az volt, hogy amikor szabálytalanul elém vágott két kerékpáros (kifordultak egy benzinkúttól, anélkül, hogy körbenéztek volna) , akkor a megszokottnál erősebben kellett fékeznem, hogy ne üssem el őket. De itt sem kell csikorgó fékekre gondolni, csak arra, hogy a fékezés hatására enyhén érződött, a biztonsági öv nyomása a mellkasomon, szóval nem kentem fel a biztost a szélvédőre.  És még sorolhatnám ...


Ennek következtében úgy megutáltam a vezetést, hogy már attól rosszul voltam, ha másnap órára kellett menni. De próbáltam nem feladni a dolgot, csakhogy közben elfogyott a pénzünk, amit a jogsi megszerzésére szántunk volna. Nyilván, ha a plusz órák vétele helyett megkenem a biztost, most lenne jogsim, nem is lennék rosszabb vezető, mint sokan, akik az utakon ámokfutnak manapság. Nem akarnék ebből most semmi általános tapasztalatot levonni, és minden bizonnyal jön majd a posztra pár jó kis hímsoviniszta megjegyzés, ha megjelenik, ami szintén nem fog zavarni.  Ez egy személyes élmény és  vélemény, talán lesz, aki okul belőle, és másként bánik majd a tanítványaival, esetleg tanítványként nem fut bele hasonló szituációkba.

80 komment

Címkék: oktatás közlekedés autó mazsola lehúzás női sofőr tanuló

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a.user 2013.04.19. 09:05:08

Sajnos elég sok az ilyen oktató. Férfi vagyok, 30 éves. 17 éves koromban vizsgáztam én is, de első oktatóm egy két lábon járó idegbaj volt. "Hálából" ide írom a nevét: Kiskároly László. Szerette hangoztatni, hogy aki nála tanul meg vezetni, az olyan lesz mint egy F1-es bajnok. Néha enyhén ittas volt, ha viszont nem, akkor szemmel láthatóan síkideg és mindenért ordibált. Néha leparkoltatta az autót akárhol, ő kiszált és eltünt 20-30 percre, amikor visszajött még rosszabb hangulatban volt, mint előtte. Szerencsére 1-2 hét után elege lett belőlem: megállapította, hogy úgy vezetek, mint egy 70 éves néni és kikészítem az idegeit... ezért átpasszolt másik oktatónak, akivel később semmi bajom nem volt, gond nélkül le is vizsgáztam. Később tudtam meg, hogy: (idézekm egy barátomat) "fasza gyerek ő, csak első alkalommal vinni kell neki egy üveg jó italt, akkor rendes lesz".

qwertzu 2013.04.19. 11:47:38

@poszt: Kamera kéne vizsgázáskor a kocsiba, rögtön nem lennének ilyen mondvacsinált buktatások.

"az általam látott autósok 60-70%-át meg tudtam volna buktatni azon teljesítményük alapján, amit azon pár másodperc alatt felmutattak, amíg elhaladtunk egymás mellett (záróvonalra ráhajtás, gyalogos 2el nem engedése, megállás zebrán, stb.)"

Záróvonal átlépés nélkül BP-n nem lehet közlekedni, zebrán forgalmi okból nem tilos megállni.

heidt 2013.04.19. 13:55:29

Csak úgy, megjegyzésként:
„Ennek következtében úgy megutáltam a vezetést, hogy már attól rosszul voltam, ha másnap órára kellett menni.”
Így nem is szabad kocsiba ülni.
„… közben elfogyott a pénzünk, amit a jogsi megszerzésére szántunk…”
Ha már jogsira sincs pénz, mit vezetne?
Ha már van autó a családban - amit a férj vezet - miért nem fordult hozzá tanácsért, segítségért? Miért nem gyakoroltak együtt?

Általában:
Rengeteg rosszat lehet hallani oktatókról, vizsgabiztosokról. Valószínű - mint máshol is - vannak közöttük rosszak, korruptak, de az arányok nem hiszem, hogy ilyen tragikusak.
Én még az „átkosban” kaptam meg a jogosítványomat. Jelentkeztem az ATI-nál, beosztottak valaki mellé, levezettem az óráimat (illetve kevesebbet, mert az is elég volt), levizsgáztam. Se kenőpénz, se haverkodás, se mutyizás.
Fiam egy éve kapta meg a jogosítványát. Megmondtam neki: ennyibe kerül, azt kifizetem, minden más extra a te sarad. Láss csodát! Beiratkozott, minden elméleti vizsgát (még a rettegett EÜ-t is) elsőre megcsinált. Gyakorlatot az alap óraszámból elvégezte és elsőre le is vizsgázott. Mikor kezében volt a jogsi, elkérte az autómat és kiment az oktatóhoz egy üveg konyakkal, megköszönni a tanítást.
A gyakorlati vezetésnél nem segítettem, mert nem akartam összezavarni. Mindenkinek más a stílusa, mást követel. Ehhez kell alkalmazkodni, de erre a toleranciára az utakon is szükség van. Nekem nagyon gyanús, amikor valakinek 3-4-5 oktatója, 2-3 vizsgabiztosa van és az mind rossz, bunkó, stb.
Van az ismeretségi körömben több olyan is, aki kétszer-háromszor futott neki a vizsgának, de egyik sem az oktatóját, vagy a vizsgabiztost okolta. Tudomásul vették a döntést, gyakoroltak és újra nekifutottak. Egyikük szépen fogalmazott: olyanért húztak meg, amit a forgalomban naponta sokan elkövetnek, de inkább itt okuljak, mint később balesetet okozzak.
Az, aki már az oktatás alatt is mindig másban látja a hibát, SOHA nem lesz jó vezető. Ezek lesznek a kioktató, erőszakos, „csak nekem lehet igazam” típusú sofőrök.
Ezeknél csak az a rosszabb, ha az arrogancia pénzzel is társul. Pénzért veszi a jogsit, és ez csak tovább erősíti bennük, hogy pénzért mindent lehet. Ők a leszorítós, kiüvöltözős terepjárósok/turbóladások. Ezen viszont nem csodálkozom, hiszen annyi eszük sem volt, hogy kitöltsék a tesztet.

Tessék megjegyezni végre: az autóvezetés tudománya nem csak abból áll, hogy valaki lefulladás nélkül el tud indulni és tudja, merre van a fékpedál. A közlekedés társasjáték, csak itt a hibás lépések nagyon súlyos következményekkel járhatnak.

titan 2013.04.19. 14:16:40

@qwertzu: nem vagyok benne biztos, hogy szabályozzák a forgalmi okból zebrán megállást, de pl. kereszteződésben sem szabad beragadni, ha előre látható, szerintem zebrán is hasonló, és ha nincs is szabályozva, mindenesetre nem illik ráhajtani úgy, hogy esélytelen továbbhaladni, mégis megteszik.

hawkeye 2013.04.19. 15:37:31

"...minden bizonnyal jön majd a posztra pár jó kis hímsoviniszta megjegyzés..."

Ezzel úgy el is játszottad a szavahihetőségedet.

Gépkocsivezetés helyett talán próbálkozhatnál a femEnista mozgalom aktivistájaként... :)

Annál is inkább, mivel a posztodból megismert habitus kifejezetten alkalmatlan a közúti közlekedés nevű társasjátékra.

lucifercsira 2013.04.19. 15:50:19

Na akkor én is ideírom, mert nem tudom eléggé megköszönni Neki, amiért remekül tanított: Kertész Györgynek hívják és egy dízel Toyota Yaris-szal tanított. Remek ember, remek oktató.

igi1 2013.04.19. 22:11:24

nőket itt nem szoktak elsőre átengedni".

pénz beszél

ennyi

mer a 17 éves gimnazistának hogy lett jogsija 2 hét alatt?

hát úgy, te oktondi poszter, hogy KIFIZETETT MINDENT ELŐRE, és még egy kis plusszt is adott

ezek így csinálják, két hét alatt vezet, aki tud, az egyből vizsga, de ehhez le kell perkálni a 60 ezret, meg a ráadást egybe

de persze itt is ez a lényeg:

MINDIG MÁS A HIBÁS.

Ezért nem jut ez az ország soha, semmire.

Bambano 2013.04.19. 22:12:21

Az asszonyt azért buktatták meg, mert nem gázolta el a gyalogosokat. ismétlem: nem gázolta el és ez buktatási indok volt a segg oktatónál.

igi1 2013.04.19. 22:21:05

@Bambano: nálam a vizsgabiztos ilyet mondott:

na, kedveském, magának beírok 8 hibapontot, hogy ne legyen eltelve magától

elsőre átengedett 18 éves nőként, pedig én is elsőként akkor ültem volánhoz, amikor az oktatóval beültem

egyébként van az ordítozós fajta, aki a műszerfalt veri, meg van a keményen beszólogatós, meg van a molesztálós vén trotty is, aki fogdos

az asszonyt azért buktatták meg, mert nem tejelt

itt, a két biciklis esetén megmondom, mi volt a bukta: A BALFÉK nő sem nézte, mi van előtte, a benzinkúton kihajtókra sem figyelt

nem hiszem el, hogy ha vezetsz, nem látod, ha éppen két biciklis akar kihajtani egy kútról, ahogy haladsz, a kijáratot FIGYELHETTE volna, de nem figyelte, mást nézett, az utat.

kérdem én, akkor a táblákat az út szélén vajon figyelte?

igi1 2013.04.19. 22:30:46

Sürgősen szokj le arról, hogy mindig más a hibás, kedves poszter

TE VEZETTÉL, a felelősség rajtad lesz mindig, attól kezdve, hogy beleültél a kocsiba.

digitális küllő 2013.04.19. 22:35:41

Annak a hölgynek ki lehetett az oktatója, aki a jobbkéz szabályt/egy Pest környéki faluban/ azért nem adta meg, mert Ő ott lakik, és neki ezért elsőbbsége van...Nem vitáztam vele, de igyekeztem rávenni, hogy evvel a tudással ne menjen messze a fatornyostól, mert meglepetések érhetik

Bambano 2013.04.19. 22:40:49

@digitális küllő: celebet is büntettek már meg azért, mert szerinte az elsőbbség az adott útvonalon levő közvilágítás erőssége szerint alakul... és volt annyi esze, hogy ezt riportban el is mondta.

bandinyúl 2013.04.19. 23:08:43

Azzal kezdeném,hogy a jogsit 1963-ban szereztem meg.Először motorra majd személy és teherautóra.Azóta folyamatosan veszek rész a forgalomban így részese voltam a növekvő autószámnak.Találkoztam jó és rossz vezetőkkel ügyes és aggodalmas sofőrökkel.Ezek a megkülönböztetés nem a nemek alapján vannak.Az oktatók meg olyanok amilyenek.Én túlságosan nem panaszkodhatom egyikre sem,pedig akkor még az ATI volt egyedű aki hivatalosan vizsgáztatott.A gondom az agresszív és a kivagyok vezetőkkel van.Sajnos addig míg ezeket ki nem szűrik a forgalomból addig az oktatók tehetetlenek.Ne feledjük ők is emberek,és legalább annyi gondjuk van mint nekünk.Az biztos hogy a rosszkedvüket mi érezzük,de ez így van a boltokban, a járművőkön és az élet más területén is.Az agresszívak és a mindenkit letaposók jutnak a sor elejére.

Dr_utcai_arcos 2013.04.19. 23:11:12

@lucifercsira: Papp Feri bá! Legnagyobb arc volt, aki biztosan vezetett nála, az át is ment. Aki balf.. volt, az meg nem, de az sem őt okolta!

waldorfbalcon 2013.04.19. 23:14:44

Kár fikázni a posztert: igaza van, nagyon vegyes a kínálat, és nem a minőségi oktatás a gyakoribb.

Néhány általam is tapasztalt jelenség:
- magyarázat alig, tanári készség csak nyomokban
- ha az oktató a pálya közelében lakik, akkor az ő ügyeit fogjátok intézni, az oktatóautó kvázi taxi lesz, és állhatsz 15-20 perceket a parkolóban, amíg dolga van
- a kötelező elemeket simán elcsalják: éjszakai vezetés, autópályás vezetés stb.
- olyanért is lebasz, vagy olyat is számonkér, amit egyáltalán nem mutatott meg (pl. emelkedőn elindulás)
- velem háromszor is előfordult, hogy az oktató nem jelezte, hogy elmarad az óra, pedig megvolt neki a számom, a harmadik után otthagytam

Én is több oktatónál megfordultam, és óriási különbségek vannak hozzáállásban, képességben. Ki kell fogni, vagy kipróbált konkrét személyhez kell menni, aki tényleg jó. Aki pedig link, kutyaütő, ott nem kell szívbajoskodni, másik oktatót kell kérni, itt te fizetsz a szolgáltatásért, nem kell elfogadnod az alacsony színvonalat.

Sokat elmond, hogy engem végül a barátnőm tanított meg rendesen vezetni.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 23:15:39

Sok az olyan ember, aki egyáltalán nem gondol a másikra. Aki leparkol a zebrán, furgonnal szögbe a sarokra, aki beragad a körforgalomban és a kereszteződésben, aki index nélkül bevág vagy kivág eléd, aki úgy parkol, hogy ne tudj kiállni stb.

Úgy sok, hogy van ilyen mondjuk 20%, vagyis percenként találkozol ilyennel n-szer.

De az ilyenek nemcsak a közlekedésben ilyenek.

És ezt a típust semmilyen közlekedési vizsgával nem szűröd ki.

Ott még azok is szorgalmasan indexelnek, akik két hét múlva egy ültetett, sárga Fiat Puntóval fognak süvíteni a körúton.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.19. 23:19:45

Egyébként az a tapasztalatom, hogy a 30-50 évesek a legtufábbak.

A fiatalok egész normálisan közlekednek, legfeljebb száguldanak néha, de nem csinálnak ostoba fasz módjára váratlan húzásokat. Az öregebbek pedig udvariasak, defenzívek többnyire.

A 30-50 körüliekre jellemző legnagyobb arányban, amiket írtam, férfiakra és nőkre is: főleg az utak, csomópontok faszfej módra bedugítása, a gyalogosok folyamatos veszélyeztetése és a nemtörődöm parkolás.

igi1 2013.04.19. 23:20:43

@Bambano: belátható útszakasz? :D

Bambano 2013.04.19. 23:27:41

@igi1: azt mondta, hogy neki van elsőbbsége, mert az ő útját erősebb fénnyel világították ki. nem nyert :)

igi1 2013.04.19. 23:32:47

tényleg nem foglalkozott azzal, hogy a benzinkútról márpedig kihajtHATNAK

ott ugye, neked van elsőbbséged, de akkor is figyelni kell erre is, mert némelyik köcsögösködik, nagy bátran bevág eléd , ebből számtalan baleset van, amikor a kihajtó rosszul méri fel a kihajtást

éppen ezért érthetetlen, hogy a benzinkútról hogy nem vette észre azt, hogy két biciklis kihajt

pontosan azért észre kellett volna vennie őket, mert VOLT IDEJE REAGÁLNI a biciklisekre

Tehát megvan mind a két vizsgán a bukás oka:

nem látszott rajtad a szándék, hogy elengednéd a gyalogosokat, le kellett volna lassítanod, nem csak hajtani tovább

(netán volt rágyorsítás is?)

a másiknál pedig az, hogy figyelned kellett volna a kijáratra

ennyi

igi1 2013.04.19. 23:36:01

@Bambano: de ugye hogy ő is erre apellált volna :D

Roan 2013.04.19. 23:37:00

@heidt: Azért a saját és fiad esetéből ne általánosíts. Nekem sem kellett fizetni, és nem buktam meg, de őszintén szólva szerencsésnek érzem magam emiatt. A tanfolyamon szinte mindenki olyan vizsgabiztoshoz került, ahol fizetni kellett. Volt, akitől még a rutinvizsgára is kértek pénzt, 500 Ft-ot... (Igaz, akkor a forgalmi 3-5000-et kóstált, gondolom, ma inkább 10-20000 lehet.)

waldorfbalcon 2013.04.19. 23:37:35

@igi1: Ne fárassz már, ember, éppen azt írta, hogy elhárította a más által okozott veszélyhelyzetet. Ez veled és velem is naponta előfordul, valaki elbámészkodik, nem figyel, és meg kell oldalni helyette is a helyzetet.

igi1 2013.04.19. 23:39:50

@waldorfbalcon: nem érted

nem figyelte, ki hajt ki

akkor valószínűleg a táblákat se figyelte?

nem az volt a gond, hogy elhárított

waldorfbalcon 2013.04.19. 23:43:01

@igi1: Olvasd el: figyelte, ezért tudott megállni annak ellenére, hogy szabálytlanok voltak, és így nem ütötte el őket. És igen, a megálláshoz fékeznie kellett.
A vizsgabiztosok pedig nagyon sokfélék. Nekem is kettőhöz volt szerencsém, volt egy hiperkorrekt, és egy igazi vérgenyó.

igi1 2013.04.19. 23:45:39

az, hogy lebuktatta saját magát vezetés közbe

csak az útra koncentrált, és MEGLEPŐDÖTT, tehát NEM FIGYELT

ez a lényeg

oké, hogy elhárította, szerencséje volt, vagy volt ideje, ezzel nincs gond, probléma, ez ügyes volt, tény, de autósként bizony figyelmetlen volt

szerencsésen megúszta az esetet, nem mindenki jár így, hogy kicsit fékez és ennyi elég

sok tényezőtől függ az ilyen, de egy pici figyelmetlenség, és megvan a baj azonnal

akár ha két biciklis a hibás, akkor is a poszter ütötte volna el őket, és ilyenkor megkérdeznék a rendőrök azért tőle, hogy miért nem látta a bicikliseket

igi1 2013.04.19. 23:48:11

@waldorfbalcon: én a molesztálósat fogtam ki :D

más értelmezésben:

kifordultak egy benzinkúttól, anélkül, hogy körbenéztek volna

tehát LÁTTA és TUDTA, hogy ki akarnak hajtani

mégsem lassított

tehát nem akarta szintén elengedni őket

most akkor vagy figyelt, és nem akarta őket elengedni, nem volt meg benne a szándék

vagy nem figyelt, meglepődött, nagyobbat fékezett

ugyanaz az eredmény

kela-bá 2013.04.19. 23:49:05

Kedves Autósok !

Az autózás egy "társasjáték". Autózni kell, mert életünk részévé vált. Jó dolog közlekedni autóval, motorkerékpárral és mindennel amivel haladunk és odaérünk ahova elindultunk.És ez a legfontosabb, hogy mindig odaérjünk ! Élve, sérülésmentesen... A KRESZ olyan "dolog", ha mindenki betartaná akkor semmi baj nem lehetne !

Az oktatás, vizsgáztatás ? Ma napság bonyolultabb és veszélyesebb , mint mondjuk amikor én vizsgáztam 50 évvel ezelőtt... Volt szerencsém 1970-es évektől közel két évtizedig oktatóként és oktatásvezetőként a járművezető képzésben részt venni. Abban az időben a hivatás tudat dominált, ma tálán inkább az a fránya pénz.(?)

A járművezetést sokat kell gyakorolni, az az sok kilométert kell vezetni, sok forgalmi szituáció kell megtapasztalni. Ma mások a költségek, vagyis drágább minden, magán iskolák vannak, harc folyik a tanulókért, (a megélhetésért)Mind ez bizonyára kihat az oktatók mentális állapotára is.Igaz ez a tanulókra is ! ( Persze annó is voltak oktató-tanuló konfliktusok.)

Viszont az üzenem minden vizsgázónak, hogy nyugi, türelem, egy "bukta" még nem a világ vége !(Persze, ha jogtalanságot tapasztalnak, ne hagyják magukat!)

Viszont kerüljék el az olyan "halálos buktákat" melyek az idei nemzeti ünnepünkön történt: tömeges baleset az autópályánkon.

Mi történt ?
1) Nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel ROHANTAK !
2)Nem tartottak megfelelő KÖVETÉSI távolságot!
Az eredményt láthattuk, halál, sebesültek,
roncshalmaz, dugó , + a hóvihar, káosz...

Érdemes megfigyelni,hogy mennyire közel haladnak egymás után a járművek, miközben óriási tempóban száguldanak !

Önök ne így közlekedjenek !

igi1 2013.04.19. 23:50:48

én már CSAKAZÉRTIS megmutatnám, hogy LE TUDOM TENNI a jogsit

de két oktató után MÁS ISKOLÁT kerestem volna, két vizsga után vártam volna egy kicsit

az a legszomorúbb, hogy tényleg megint ez jön le, hogy mindig a másik a hibás, mer én akkor is jó voltam

waldorfbalcon 2013.04.19. 23:51:02

@igi1: Másként értelmezzük a szituációt, és egyikőnksem volt ott, szóval ez alapján én nem ítélném meg a posztert. A szövegből annyi derült ki, hogy volt egy helyzet, amiben másvalaki szabálytalan volt, és a poszter feltételez egy okot, ami miatt buktatták. Hogy ez mennyiben volt valós, azt innen nem tudjuk megítélni.

Amikor engem elsőre megbuktattak, pontosan tudtam, hogy miért történt, és igazuk volt. Utána meg is beszéltük, és legközelebb figyeltem rá. Itt úgy tűnik, ez az információ is elmaradt. Ami szintén baj.

igi1 2013.04.19. 23:52:06

Hány bukás után küldenek el pszichológiai vizsgálatra?

négy a határ?

úgy tudom, az ötödiket már keményebb feltételekkel, különengedéllyel lehet vizsgázni, nem?

igi1 2013.04.19. 23:53:14

@waldorfbalcon: ez igaz

de a poszter elmondása szerint KIZÁRÓLAG A MÁSIK A HIBÁS, lásd, gyalogos, biciklis, ő pedig mindent megtett

innen is elárulta magát megint, és ezért ítélem el kizárólagosan, a GONDOLKODÁSMÓDJÁÉRT

waldorfbalcon 2013.04.19. 23:58:24

@kela-bá: Igen, ezt aláírom, én először a motoros vizsgát tettem le még a 80-as években. Az egész processz hosszú volt és alapos. Autóra csak nemrég szereztem jogsit, na az egy összecsapott rohanás és egy szervezetlen, szétcsúszó döcögés egyvelege volt. Kresz+műszaki+minden másfél hét, viszont azután 1 hónap múlva csak a vizsga. WTF? gyakrolati vezetésnél ugyanez a kettősség, összecsapott oktatás elhúzódó bürokrácia. Szóval nagyon nem állt ez még össze.

A másik a követési távolság. Ez is jogos. Itt viszont van egy olyan gond is, hogy ha nagyobb (értsd: a sebességnek megfelelő) követési távolságot hagy az ember, akkor gyakran betolják mások a gépüket az így keletkezett "résbe", és kezdődhet minden elölről. Nagyon bosszantó (és veszélyes) tud lenni.

fapisztolybolt · http://fapisztoly.hu 2013.04.19. 23:58:29

Az én oktatóm állandóan elaludt és amikor felébredt, mindig zavart volt hogy hol vagyunk. Akkor sem szólt semmit, csak látni lehetett az arcán ahogy realizálta. Semmit sem tanított, nem is tanultam meg vezetni. (Valszeg az volt a fejében ha átmentem a kresszen akkor evidens minden az utakon is) Amúgy rendes fickó volt.
Csak néha intéztünk ügyeket.

wrstjnethn 2013.04.20. 00:02:53

@qwertzu: Zebrán (sőt előtte öt méteren belül) tilos megállni. Na persze a KRESZ szerint nem minősül megállásnak, ha a jármű forgalmi okból áll meg.

waldorfbalcon 2013.04.20. 00:08:01

@igi1: A helyzet az, hogy az oktatónak elsősorban nem vezeti (az hamar megy), hanem közlekedni kell megtanítania. Itt jönne ugye a gondolkodásmód. Na ez az, amit nálam pl. meg sem próbáltak, a végén úgy kellett interjúztatnom őket, hogy érdemben is jussunk valamire.

KCB 2013.04.20. 00:11:46

Bár nem autó hanem motor, de abból borzasztó tapasztalatok.
Kuszka László Cegléd.
A kötelező 10 óra rutinból csak kettőt mehettünk, a kötelező 20 óra forgalomból pedig négyet.
Persze a vizsga előtt mindenkivel aláíratta a pontosan kitöltött kamu időpontokat. Mindenki aláírta hogy mehessen vizsgázni.
Megspórolta a benzinpénzt és az időt amit ránk kellett volna szánnia. Pedig sokan azóta nem ültek jó motoron és mentek volna amennyit csak lehet.
Állandóan üvöltött amikor szerinte gyilkoltuk az új Yamahákat. (A Yamahák váltója mindig hangosan kattan) Meg amikor nem ismertük a város minden kis utcáját.
Mondjuk a vizsgán mindenki átment mert olyan szűk helyen tanultunk ami után a vizsgapálya autópályának tűnt.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 00:45:07

@waldorfbalcon:

Reakcióút + fékút kb.:

50 km/óránál 40 méter
90 km/óránál 90 méter
130 km/óránál 160 méter

Ez az a követési távolság, aminek a növelésével már nem leszel nagyobb biztonságban.

Vagyis kb. 4 másodperces követési távolságot biztonságos tartani, vagy ha jó az árok is, akkor is minimum 2 másodperceset.

Ezt ugye könnyű mérni, megnézed, mikor halad el az előtted lévő valami mellett, alatt vagy felett, és addig számolsz, míg te is oda nem érsz.

Ha kitartod a 4 másodpercet, akkor a befurakodó mögött lesz még 2-3 másodperced, ami a reakcióutat simán kiadja. A befurakodók általában az aranymetszésnél szokták a lyukat megcélozni, közelebb az első autóhoz.

waldorfbalcon 2013.04.20. 01:22:49

@Negyvenértelmiségi: No, ezt gyorsan pontosítsuk, mielőtt valaki rosszat tanul, tehát helyesen: olyan követési távolságot kell tartani, amennyi utat megtesz a járművezető a reakcióideje alatt. Ami kábé így fest:

30 km/h – 14 méter
50 km/h – 22 méter
70 km/h – 32 méter
90 km/h – 56 méter
110 km/h – 72 méter
130 km/h – 89 méter

A probléma ott kezdődik, ha adott szituációban csak úgy tudod tartani a megfelelő távolságot, hogy folyamatosan fékezned kell a bevágók miatt, és mire felveszed a helyes követési távolságot, ott a következő.
Mondok konkrét példát: ott van mondjuk a Hungária körút, amin 70-el lehet csapatni, ami kábé 32 méteres követési távolság. Na erre már simán lesz vállalkozó, aki ebbe beteszi a gépét, úgyhogy máris kezdheted a leszakadást stb.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 01:46:12

@waldorfbalcon:

Itt egy kalkulátor, ami a reakcióutat és a fékutat is tartalmazza:

kreszmester.hu/letolt/fek.html

Szabályos vagy, ha az előtted haladó hirtelen fékezése esetén is meg tudsz állni.

Ha azzal is számolsz, hogy az előtted haladó blokkol (pl. ütközés hatására), akkor egész biztonságosan vezetsz.

Nem érdemes nagyon kicentizni, 1 másodperces superman reakcióidővel számolni, mert 1 másodperces félrenézések sűrűn megesnek, meg is kell esniük, például amikor ellenőrzöd a mögötted haladó forgalmat, vagy hátranézel sávváltáskor.

Meg aztán semmivel nem érsz oda előbb, ha rámész az előtted lévő seggére.

Én maradok annál, hogy a 4 másodperc az ideális követési távolság általában, és a 2-t mindig ki kell tartani.

waldorfbalcon 2013.04.20. 01:55:53

@Negyvenértelmiségi: A teljesség kedvéért: az általad leírt képlet teljesen jó, csak nem a „követési” hanem a „féktávolságot” adja meg (ha mondjuk adott sebességnél ezen belül lép eléd egy gyalogos, akkor gond lehet), ami más tészta.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 01:57:16

@waldorfbalcon:

"Mondok konkrét példát: ott van mondjuk a Hungária körút, amin 70-el lehet csapatni, ami kábé 32 méteres követési távolság. Na erre már simán lesz vállalkozó, aki ebbe beteszi a gépét, úgyhogy máris kezdheted a leszakadást stb."

Tarts többet, 2-4 másodperceset, az 40-80 méter. Ha a 60 métert kitartod (3 mp), akkor a féket várhatóan egyáltalán nem kell használnod.

Persze lehetnek olyan alternatívák, amikkel többnyire lehet nyerni pár percet ehhez a módszerhez képest, például 20 méteres követési távolsággal 70 km/h sebességnél.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 02:04:49

@waldorfbalcon:

Igen, szerintem a biztonságos követési távolság egyenlő a féktávolsággal. Ennél nagyobb követési távolság már nem lesz biztonságosabb, az ennél rövidebb viszont kevésbé biztonságos.

Te a reakcióútból is alkudnál, mondván, különben bevágnak eléd, és az még veszélyesebb.

Ezért kb. 20 métert tartanál 70 km/h sebességnél, ami 1 másodperces reakcióidő felett az előtted haladó vészfékezése esetén garantált ráfutást jelent.

És óva inted az olvtársakat az általam javasolt 60-80 métertől, nehogy az rögzüljön.

Jól értelek?

waldorfbalcon 2013.04.20. 02:05:06

@Negyvenértelmiségi: Tudod, én inkább attól kapok frászt, amikor a csávó benn van a seggemben a BMW-vel 5 méterre, mert ő milyen fasza gyerek, és lehet imádkozni, hogy most ne legyen úton való átrohangálás, biciklis átsuhanás.

A legutóbb egy 911-es Porsche kenődött fel majdnem a híd felhajtónál az oszlopra az orrom előtt, mert csak az utolsó 10 centin tudta betenni a gépet oldalról három sávon bevágva a többiek elé. Pff...

waldorfbalcon 2013.04.20. 02:08:13

@Negyvenértelmiségi: Nem, isten ments, nem alkudnék belőle, sőt! Amire utalni próbáltam az, hogy mások szívesen "elcsórják" a követési távolságodat, ezért állandóan korrigálnod kell. Erre természetesen nem az a megoldás, hogy az ember szűkebbre veszi, hogy ne férjenek be elé (sosem teszek ilyet), hanem az, hogy a többiek is belássák, ez így kurva veszélyes, mert ha baj van, egyszerűen nem tudnak megállni.

waldorfbalcon 2013.04.20. 02:18:26

Egyébként már csak azért is óvatosabb vagyok, mert egy nagyon szép, de viszonylag régi gépem van, hátul dobfékekkel, és ha előttem valaki besatuzik az ABS-es, Brembo féknyerges gépcsodával, na ahhoz képest az én fékutam tuti hosszabb lesz.

Negyvenértelmiségi (törölt) 2013.04.20. 02:38:27

@waldorfbalcon:

Nekem a körforgalom eldugítása a kedvencem. 3 méter helyet kellene csak hagyni a kihajtóknak, de nem. Beleáll még.

Nem hiszem, hogy ez a Kresz-tanfolyam hibája lenne.

digitális küllő 2013.04.20. 11:38:16

@Bambano: Gondolom Ő is a gyengébb nem képviselője volt, bár celebnél mindegy

tundrazuzmo (törölt) 2013.04.20. 20:03:38

Nekem naponta van 4 oktatóm. Reggel a buszsőfőr, aki akkor is behúzza elém a megállóból a buszt, ha látja, hogy mögöttem nincs senki. Oktat.

A másik a paraszt a Hungárián, aki juszt is bejön elém a belsőbe, mert 15 kereszteződés múlva majd balra fog menni. Aztán lelassít előttem, mert fél.

A harmadik ül a napon, a dudáját nyomja nagyon, de szép hangja van. Danadanadan.

A negyedik pedig becsületes, aki padlóféket tol előttem a sárgánál, én meg tudok állni, de még a mögöttem lévő is csodálkozva fékez, mert átfért volna.

Ésd minden nap vannak ilyenek. Én minden nap tanulok valamit, és mindig akad olyan is, aki oktatni akar.

tundrazuzmo (törölt) 2013.04.20. 20:10:04

- Ezt a gyalogost engedje el - szólt az oktató
- Nem is a zebrán van, miért engedném el? - szóltam vissza
- TÉNYLEG el kellene engedni ezt a gyalogost! - szólt most már a vizsgabiztos is
- Na jó, elengedem - mondtam, és egy utolsó fenyegető félmondat után visszaszálltam az autóba.
:)

Sínentúli 2013.04.20. 22:07:36

Az oktató bizony külön állatfaj. Nekem bukás után meg kellett várnom, míg a köcsög megebédelteti a vizsgabiztost. teglas.blog.hu/2011/07/20/legendas_alakok_ii_resz_jozsi_a_gepjarmuvezeto_oktato

"streetfighter" 2013.04.20. 22:40:48

@kela-bá:
"A KRESZ olyan "dolog", ha mindenki betartaná akkor semmi baj nem lehetne !"

Egyértelműen csökkenne a balesetveszély, de meg nem szűnne, hiszen nem csak szabályszegők vannak, hanem figyelmetlen és tapasztalatlan autósok is, a kevés műszaki problémáról nem is beszélve.
A KRESZ "ész nélküli" betartása egyáltalán nem biztos módja a baj elkerülésének.

dzsaszper 2013.04.21. 21:55:36

@igi1: kinek volt macisajtja? ALighanem a két bringásnak.
Tudtommal még ma is a bizalmi elvet tanítják, tehát amíg valaki nem adja semi jelét annak, hogy nem tartja be a rá vonatkozó szabályokat, addig feltételezd, hogy betartja, és emellett vezess defenzíven.

Nekem abból, hogy nem csak motorfékeznie kellett, hanem kicsit intenzívebben fékeznie, egyéb paraméterek (megengedett sebesség, kihajtó beláthatósága) hiányában még egyáltalán nem egyértelmű, hogy a posztoló ne figyelt volna vagy akárcsak lassan reagált volna.

70-es tábla vagy nem túl jól belátható kihajtó esetén pl. szerintem kifejezetten defenzív vezetésre vall, ha nem kell vészfékezni. 20-as tábla esetén meg nem kérdés, hogy indokolt a bukás...

dzsaszper 2013.04.21. 22:01:35

@Negyvenértelmiségi: ami a szóhasználatot illeti, waldorfbalconnak teljesen igaza volt.
A követési távolság és a féktávolság két nagyon különböző fogalom. Lehet vitatkozni azon, hogy mennyi a jó követési távolság vagy a jó féktávolság, de ha lehet, ne keverjük a szezont a fazonnal... És érdemes rögzíteni néhány paramétert is (út- és látási viszonyok, pl. száraz, napos időben bőven sok az, ami tükörjégre kevés)

dzsaszper 2013.04.21. 22:18:14

@waldorfbalcon: ezek a számok milyen képlettel számolva jöttek ki? Szerintem még nagylelkű is voltál...

amúgy a praktikus követési távolság nyilván környezet függvénye is, egyáltalán lakott területről van-e szó, milyen sűrű a forgalom...
Lakott területen belül, különösen erős forgalomban hasznos lehet a kicsit több követési távolság.

Autóúton, autópályán a nagy sebességek miatt pedig érdemes minimum 2 másodperc reakcióidővel számolni.

dzsaszper 2013.04.21. 22:22:53

@titan: sok kereszteződésben az alárendelt útról kicsit is erősebb forgalomban esélyed sincs, ha nem hajtasz rá a zebrára amikor nincs gyalogos a környéken és állsz meg rajta forgalmi okból...

dzsaszper 2013.04.21. 22:26:39

@qwertzu: kérdés, hogy forgalmi okra gondolt-e. Ahol kevés a parkolóhely, ott egyre durvább helyeken állnak meg... közvetlenül(!) zebra előtt, zebrára rálógva, szűk kereszteződésben a sarkon stb.

És valahogy azt is kevesen tudják, hogy ha valaki a zebra előtt vagy a zebrán áll (akár forgalmi okból a szomszéd sávban, akár parkol, akár elakadt), akkor a zebrán áthajtani csak azután lehet, ha megálltál és állva meggyőződtél a továbbhaladás veszélytelenségéről.

A leggyakoribb gyalogost veszélyeztető hiba a párhuzamos közlekedésben zebránál nem megállás -- vagy szintén egyre gyakrabban látom: zebránál előzés...

Morrancs 2013.04.22. 08:34:23

Nos, nekem az oktatóm többször is elmondta, hogy zebrán SOHA nem szabad megállni. Van egy hely a városban, ahol az egyik utcán van egy zebra, és rögtön utána van egy útkereszteződés, ahol a jobbról jövőnek elsőbbséget kell adni, de az utca, ahonnan ezek az autók jönnek nem belátható, mert eltakarja egy trafóház. Csak akkor látod, mi van az úton, ha már ráhajtottál a zebrára.
Sokat jártunk arra, és az oktató mindig elmondta, hogy ez a vizsgabiztosok kedvenc helye, sokszor megy erre a vizsga, és ha megállsz a zebrán, mert elsőbbséget kell adnod egy autónak, akkor megbuktatnak. Ha meg nem adod meg az elsőbbséget, akkor is. Ezért azt gyakoroltuk, hogy közeledve lassítok, és van egy kis rés a trafóház, és a mellette lévő panelház között, ahol annak a betorkolló utcának kb. a közepét lehet látni, és ha ott látok autót közlekedni, akkor álljak meg a zebra előtt. Persze ez nem 100%-os megoldás, mivel ekkor is lehet valaki a trafóház takarásában, aki lassan halad, és éppen akkor ér oda a kereszteződéshez, amikor én.

qwertzu 2013.04.22. 10:51:20

@Morrancs: Azt nem árulta el, hogy melyik kresz szabály tiltja a gyalogátkelőhelyen megállást forgalmi okból?

Morrancs 2013.04.22. 11:03:34

@qwertzu: Szerintem arra célzott, hogy a vizsgabiztos nem fogja elfogadni forgalmi oknak az ilyesmit.
Mellesleg az oktatás nagy része abból állt, hogy végigjártuk a várost, és megmutatta azokat a helyeket, ahol a vizsgabiztosok rendszeresen szívatják a vizsgázókat.
Volt pl. egy kereszteződés, ahol volt egy kis utca jobbról, ami két ház kerítése között húzódott, és amíg oda nem ért melléje az ember, addig max. egy leaszfaltozott garázsbejárónak néz ki, nem lehet tudni a házak miatt, hogy az ott utcában folytatódik, roppant szűk, egyetlen kocsi fér el rajta. De nincsen neki elsőbbségadás táblája, egyenrangú a kereszteződés. Itt is szeretnek buktatni, ha nem tanulja meg az ember, hogy az ott egy utca, akkor ugye mindjárt gond van.
És sorra vettük az ilyen helyeket a városban.
Van még egy stoptábla, ami úgy tartozik egy kereszteződéshez, hogy a kereszteződés és a tábla között van még egy lezárt régi utca, így a tábla a kereszteződéstől vagy 100 méterre van. Ráadásul ott van egy buszmegálló nem messze tőle. Ha benn áll a busz, és azt kerülöd éppen el, és nem jegyzeted meg, hogy ott közvetlenül mögötte van egy stoptábla (effektíve kereszteződés nélkül), akkor ott is bukhatsz egy kellemeset.

dzsaszper 2013.04.22. 13:52:32

@Morrancs: ez nekem amolyan "nem kentél meg, tehát keresek valamit amibe beleköthetek" módszernek tűnik, feltéve hogy amikor ráhajtottál a zebrára, akkor nem volt a közeledben gyalogos akit akkor zavartál...

a vizsgabiztosok persze leleményesek és tudnak jópár beugratást... Zuglón a Róna utcánál pl. amíg régen nem voltak kinn az egyirányú utca/behajtani tilos utca táblák és ezért kéttestű útnak minősült, a Rónáról az Erzsébet királynénál tesztelték, megadod-e az elsőbbséget a szemből érkezőknek... (nem volt lámpa se). A szemből érkezők meg rég azt gondolták, hogy az Erzsébet királynéról érkezel és nem értették, mi ez a nagy udvariaskodás...

de magam is majdnem áldozatául estem egy ilyesmi próbálkozásnak. Egy ismeretlen kis utcába vezényelt a vizsgabiztos, majd kanyarodjak balra... a kanyar után pedig azzonnal félreállított, hogy egyirányú volt az utca, ott a behajtani tilos tábla. Volt annyi lélekjelenlétem, hogy mondtam, hogy a behajtani tilos táblát ugyan visszanézve látom, annak a hátoldalát láttam is, gondoltam várakozni tilos vagy hasonló, de egyirányú utca tábla szerintem nem volt...
Tettünk egy kört úgy, hogy az oktató vezetett: a tábla helyén szép luk volt... a vizsgabiztos meg fogadkozott, hogy előző nap még látta a táblát ott... Visszacseréltünk, és átjutottam a vizsgán, bár engem is jól teleraktak hibapontokkal, leginkább azért mert egy kereszteződésben, ahova védett útról érkeztem, és az alárendelt úton mindenki szemmel láthatóan arra várt állva, hogy mikor hajtok már át, nem vezettem elég defenzíven és nem lassítottam...

2013.04.23. 11:14:59

@igi1: te egy végtelenül irritáló, beképzelt megmondóember benyomását kelted. Biztosan ezt akarod ? Ebből táplálkozol, hogy másokat lehúzol ? Energiavámpír...

D4D 2013.04.24. 01:09:05

Hímsovinizmus nélkül.

Igen cseszdmeg, nem sétálva indulunk a lámpától, hanem tempósan, hogy a többieket ne tartsuk fel.

Ha görcsbe rándul a gyomrod a vezetéstől, akkor kérlek ne vezess.

D4D 2013.04.24. 01:20:49

@tundrazuzmo:

Ez nagyon nagy!!!!:))))))))))))))))))

Morrancs 2013.04.24. 11:32:04

@tundrazuzmo:
Nagyszerű! Csak Te másnap is beszállhatsz az autódba, és kihajthatsz a forgalomba, függetlenül attól, hogy az adott leckéből tanultál-e vagy sem. És nem kell újabb órákat venned kemény pénzért, amiért a vizsgabiztos "nőket nem szokott elsőre átengedni".
Mert itt van a lényeg, hogy ez az egész a tanuló zsebére megy keményen, az is, ha az oktató nem oktat rendesen, és az is, ha a vizsgabiztos indokolatlanul húzza meg.

tundrazuzmo (törölt) 2013.04.24. 21:35:35

@Morrancs: Az autó nem jogsival megy, hanem benzinnel. Aki már tud vezetni, van kocsija, és nem fél a rendőri igazoltatástól, az bátran üljön kocsiba, és vezessen!

Sokkal kevesebb bajt fog okozni, mint a jogsival rendelkező, de ökölbe szorult lábbal vezető kalapostaták.

Aztán majd a jogsi is meglesz közben, mert a vezetés során lehet rutint szerezni, nem az oktatótól.

DreamerX 2013.04.24. 21:49:17

@tundrazuzmo: Ettől még ha meghúzzák az illetőt, akkor kötelező újabb órákat vennie, és azért pénzt kiadni. Akár vezet közben stikában, akár nem.

D4D 2013.04.24. 23:33:14

@Morrancs:

Ne csak a pénz felől nézd!

Ez nem csak a tanuló zsebére megy, hanem az életünkre is.

tundrazuzmo (törölt) 2013.04.24. 23:38:49

@DreamerX: Igaz. Újabb órákat kell vennie. Nekem is kellett volna, pedig elsőre meglett a jogsi. De nem vettem, és ezért élesben kellett megtanulnom a vezetés apró részleteit. Engem bele mert engedni ebbe a szituba az oktató és a vizsgabiztos. A posztoló hölgyet nem. Vajon miért nem?

Volt egyébként szó évekkel ezelőtt próbajogsiról. Azzal mi lett?

dzsaszper 2013.04.25. 11:14:59

@D4D: Vannak konkrét helyzetek, amik nyilvánvalóan a pénzről szólnak. Egy személyes példa következik, és nem túlzok benne...

Engem megvágtak egy egészségügy vizsgán, mert egy képzeletbeli állatorvosi ló páciensen az ötödik és hatodik lépést rossz sorrendben mondtam (szegénynek artériás vérzése és gerinc- és koponyasérülése is volt egyebek között), de látványosan átengedték azt aki elvégezte a tanfolyamukat, de a stabil oldalfekvést csak ötödszöri tanács után tudta megcsinálni és sebbe első ötletként vattát akart rakni... azzal az indokkal, hogy nem elég gyakorlati a tudásom mert csak könyvből tanultam és egyszer volt esélyem a taneszköz babán csiszolni a tudásomat, bezzeg ez a másik milyen jó gyakorlati tudással rendelkezik, mert náluk csinálta a tanfolyamot...

Át is mentem a Vöröskereszt másik vizsgaközpontjába és gond nélkül átmentem.

metal · http://electric.blog.hu 2013.04.25. 13:17:31

Egy 17-18 éves gyereknél még megértem, hogy nem áll ki magáért, ezért átkúrják mind az oktatók, mind a vizsgabiztos. De egy 2 gyerekes anyukától már nem fogadom el, nem megutálni kell a vezetést, hanem harcolni. Ha nem tetszik az oktató módszere, kérni másikat az iskolától, ha mondvacsinált indokkal buktat meg a vizsgabiztos, akkor panaszt tenni ellene.

JohnnYC 2013.04.30. 11:34:39

@igi1: igi1 neked el kéne venni a jogsidat, már ha van. Ha mindenki ilyen hülye felfogású lenne nem lehetne még ennyire sem közlekedni ebben a városban

Economist 2013.05.16. 07:59:24

Én majd egyszerűen megfogom kenni, te is tetted volna azt.

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2013.05.26. 15:55:09

"Ezt nem javította az a tény, hogy amikor kinn haladtam a forgalomban, az általam látott autósok 60-70%-át meg tudtam volna buktatni azon teljesítményük alapján, amit azon pár másodperc alatt felmutattak, amíg elhaladtunk egymás mellett (záróvonalra ráhajtás, gyalogos el nem engedése, megállás zebrán, stb.)"

na innen nem olvastam tovább. asse tudod melyik a gáz meg a fék de olyan kibaszott okos vagy már egyből.

yerico1 2013.06.28. 09:08:07

Még szerencse, hogy ilyen HP-t nem engednek egyből forgalomba. Egy tanulóvezető NEM tud vezetni, mert nincs gyakorlata, ellenben mozgó útakadályt jelent, ami mindenki más közlekedését akadályozza. Igenis k..va sokat jelent 2-3 másodperc az elindulásnál, mikor 10-20 mp-ig van zöld, és egy szerencsétlen idióta nem találja a gázpedált, majd felgyorsít egy perc alatt szédületes 35-40-re. miközben két kézzel idegesen markolja a kormányt, és látszik rajta, hogy koncentrál, nehogy elrontson valamit. Aztán még neki áll feljebb, és osztja az észt, hogy a más levizsgázott emberek nem tudnak vezetni.

dzsaszper 2013.06.28. 11:40:20

@yerico1: és ha lovaskocsi van előtted?
A közút közút.
C'est la vie, majd máskor kilőhetsz a zöldnél.

0gábor 2013.12.20. 16:53:55

Amikor a tesóm vizsgázott (saját autón, mivel csak automatára kapott engedélyt
azzal meg nem nagyon oktatnak) az kőkeményen
be volt kamerázva és mikrofonozva.
(Nem nagy összeg és vitás helyzetekben is
nagy segítséget nyújt.)
Az eredmény: 1 oktató és 1 vizsgabiztos mínusz (örökre eltiltva). A forgalmi vizsgája így csak másodikra lett meg.

BTB 2014.05.12. 11:28:16

@a.user: Szia!:) Szeretném kérdezni,hogy hova valósi vagy? Az én oktatómat is Kiskároly Lászlónak hívják,lehet egyről beszélünk.

0gábor 2014.06.30. 20:45:49

@dzsaszper: nekem visszaadták a vizsgadíjat és bocsánatot kértek, mivel az egész vizsgámat rögzítettem az okostelefonnal, ami utólag bizonyíthatta volna, hogy nagyon is jól mondtam mindent. ellenkező esetben minden létező felügyeleti szervnél panaszt tettem volna plusz a videó ment volna a YouTube-ra, némi cenzúrával...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása