A napokban autózva (ismét) két dolog döbbentett meg kissé. Az egyik, amikor napsütésben elöl-hátul működő ködlámpával közlekednek páran, a másik, amikor tejködben abszolút lámpa nélkül jönnek, lehetőleg szürke autóval.
Mondhatnánk, mint a vadászos viccben, hogy statisztikailag pont jó.
(Aki nem ismerné: A vadász elsőre jobbra mellé lő a nyúlnak egy méterrel, majd balra mellé lő egy méterrel, és kijelenti: ez a nyúl statisztikailag halott.)
Csakhogy a bajt majdnem mindig az átlagtól, vagyis a szabályoktól és a józan paraszti észtől eltérő viselkedés okozza. A jelentősen eltérő sebesség (majdnem mindegy, hogy felfelé vagy lefelé), a közlekedési jelzések észre nem vétele (figyelmetlenségből vagy a szabályok leszarásából) és a szabályok saját igényeink szerinti felülírása, egy logikusnak hangzó magyarázattal, hogy miért marhaság.
De a többi közlekedő arra számít, hogy mindenki betartja a szabályokat. Aztán jön a baj, ahol a vétkes elsőre megpróbálja kidumálni magát, vagy erőből meggyőzni az ellent, hogy ha beismeri, akkor nem kell rendőrt hívni. Aki ilyenkor nem biztos magában még a végén elismer olyat írásban, amit el sem követett, mert a másik nagy dumás, nagy darab, vagy sokan vannak.
A baleset pedig senkinek sem jó, kivéve talán a biztosítót meg az ügyvédeket. A biztosító úgyis megemeli a kötelező díját, az egyik játékosnál, amiből következően tíz évig többet fizet a user, mint azelőtt, így majdnem garantáltan megtérül a biztosító által kifizetett összeg, így a kötelező alapdíja nagyrészt tuti nyereségként viselkedik. Az ügyvéd meg százezernél indul. Az autó javítása tuti többe kerül, mint amennyit a biztosító fizet. Ha fizet.
Jobban járunk tehát, ha nem keveredünk balesetbe. De ehhez az is kell, hogy ne csináljunk baromságokat, és a többi közlekedőt se szopassuk feleslegesen.
Mert az átlagos autós az átlagnál tovább fog élni.
bombázótiszt 2016.12.18. 18:17:51
vanRob 2016.12.18. 20:18:48
Günther von Kastenfrosch 2016.12.19. 15:11:01
Gombos Tibor 2016.12.19. 15:26:16
Ködzárófény, annyit tesz, ha te vagy az utolsó autó a konvojban, kapcsold fel. Ha van mögötted valaki már nem vagy utolsó kapcs le, mert zavarod a mögötted autózót. Nem bonyolult, mégis kevesen tesznek így. Pedig, aki egy kicsit okosabb, mint egy marék zeller, az érti, hogy mikor kell es mikor nem a ködzáró.
-Roy- 2017.05.01. 19:13:20
kincsőrző 2017.05.02. 22:12:41
kincsőrző 2017.05.02. 22:30:44
1. kör alakú felfestések, amit azért illem alapján kijelölt gyalogos átkelőhelynek érdemes nézni járművel,
2. 30 km/h "az áruház egész területén" kiegészítő táblával, ami értelmezhetetlen, és így az első kereszteződésig tart a hatálya. Lehetőleg több útvonalon megközelíthető szakaszt véd az egyik bejáratnál.
3. kb minden ötödik kereszteződésnél elhelyezett egyirányú út és behajtani tilos tábla...
kincsőrző 2017.05.02. 22:32:02
Carscache · https://www.carscache.com/ 2024.01.02. 10:37:03
Click Here - www.carscache.com/2024-hot-rod-power-tour-announcement/