Nem voltam benne biztos, hogy mikor kerül elő ez a téma azon a szinten, hogy érdemes legyen írni róla, csámcsogni rajta, de mivel már az első kommentek között megkaptuk, hogy járjunk biciklivel, meg azt is, hogy "az összes autos egy faszkalap!", amit már csak nyelvészeti szempontokat figyelembe véve is muszáj volt idézőjelbe tennem.
Igen, vannak köcsög autósok, nem is kevesen, akik miatt sokan hiszik azt, hogy Magyarországon nincsen közlekedési kultúra. Pedig még ha nem is fejlődött ez olyan szintre, mint tőlünk nyugatabbra néhány országban, van. Csak a negatív vélemény kishazánkban legalább százszor gyorsabban terjed és legalább ennyiszer tovább is marad felszínen, mint amikor valami jó történik velünk. Valljuk be, nagyon ritka az, amikor az ember reggel azzal állít be a munkahelyére, hogy "Képzeljétek, ma útközben ötször is beengedtek mások maguk elé!". Pedig mindennapos dolog ez is. Nekem is, pedig nem tekintélyes fekete bálnamercivel járok és nem is harmincéves rozsdás lélekvesztővel, amitől félnek és azért engednek be. Vannak viszont a címben is említett résztvevői a közlekedésnek, egykori matematikatanárom nagyon helyesen visszafogott fogalmazással tejtartóként aposztrofálta az ilyen embereket. Ők azok, akik folyamatosan cikáznak a sávok között az indexet (nem, nem a portált, az irányjelzőt) hírből sem ismerve, kanyarodásnál sem. Éjszaka, mikor már nincs nagy forgalom, akkor meg százhússzal, esetenként gyorsabban tépnek végig az Üllőin, vagy Váci úton, vagy bárhol máshol, az pedig eszükbe nem jutna, hogy nem véletlenül van az kitalálva, hogy lakott területen 50. Rendszeresen törtnénnek balesetek az ilyen gyorshajtásokból. Ember nincs, aki meg tud állni időben, ha elélép egy nem eléggé körültekintő gyalogos, vagy épp mindenféle fényvisszaverő eszköz nélkül az út szélén kerekező biciklis hirtelen felbukkanása esetén. Tegyük fel, hogy nagyon jó reflexei vannak a köcsökautósunknak, nyom egy satuféket, százhúszról lelassít hatvanra, és úgy kapja telibe a gyalogost. Szinte biztos halál. Nem neki, mert a köcsögautósnak csak behorpad a motorházteteje, meg elreped a szép fényezett műanyag lökhárítója, talán még a légzsáknak sem kell kinyílnia. Ugyanez a helyzet azok esetében, akik a közutakat versenypályának nézik, arra nem gondolva, hogy itt nem áll minden kanyarban készenlétben mentőautó, jöhetnek szemből is, nameg a "puhatestűek" folyton berohangálnak a "pályára". Arról már nem is beszélve, hogy a városokban az utak mellett emberek laknak, a városok már csak ilyenek. Éjjel kettőkor pedig annyira nem örömteli arra ébredni, hogy sportkipufogóval leszabályozásközeli fordulatszámon száguldoznak az ablak alatt. Persze, jó a hangja, de nem biztos, hogy erre öt kilométeres körben mindenki pont ilyenkor akar rádöbbenni. Aztán a köcsögautós megszomjazik és beáll az éjjelnappalihoz. Rendes környezetvédő módjára leállítja a motort, merthogyugye ózonlyuk, meg ilyenek. És mivel szívügyének tartja a kultúrát, meg is osztja a környéken lakókkal, hogy milyen zenei stílust kedvel. Általában ez mindenképpen olyan zene, amiben sok a basszus, mert ha már kiadott párezer forintot egy szubládára, nehogymár ne hozza vissza az árát. Ezek a dolgok már nem csak többi közlekedőt zavarják, hanem mindenki mást is és pont az ilyenek alapján fogják megítélni az autósokat. Szomorú. Ahogy az is szomorú, hogy a frissjogsis sofőr kb. egy hétig teszi ki a T betűt az autó hátuljára (már ha kiteszi), mert egyes idióták életveszélyes módon mindenképpen meg akarják előzni, akkor is, ha semmilyen formában nem akadályozza a közlekedést. Aztán van a mégnagyobb suttyó típus, aki szándékosan szivatja is a tébetűst. Egészen konkrétan ez még évekkel ezelőtti saját tapasztalat. Szépen nyugodtan haladtam kb. 80-nal a Nagykőrösi úton, a külső sávban. Erre bejött elém egy szakadt zsiguli és elkezdett lassítani. Úgy harmincig. Fogtam magam, megelőztem, vissza a külső sávba. Fogta magát, megint elém jött, ugyanez újra. Aztán felkapcsolta mögöttem a távolságit, tükör átkattint sötétre, lekapcsolja, vissza. Aztán ez még kétszer. Persze jó ideges lettem, nyomtam egy padlógázt és úgy már nem tudott utánam jönni. Ez több szempontból is veszélyes szitu volt, mert egyrészt az ideges, kezdő autóvezető veszélyes, főleg ha gyorsan hajt. És ha okoztam volna valamit az adott helyzetben, akkor nem a szemétkezdő a felelős érte. Mondanom sem kell, hazaérve első dolgom volt a T betűt leszedni. Azóta ilyen nem is fordult elő. Hol vannak ilyenkor a rendőrök? Hol vannak úgy egyébként máskor? Egyesek mindenféle személyiségi meg egyéb jogokra hivatkozva azt akarják elérni, hogy ne lehessen csak úgy megállítani autókat és igazoltatni. Engem legutóbb kb. másfél éve állított meg rendőr, az se Budapesten volt, hanem egy vidéki kis faluban. Ki fogja kivonni a forgalomból az ilyen idiótákat? Nem ez volna a rendőrség feladata, ahelyett, hogy küldözgetik a csekkeket azoknak, akik 50 helyett 60-nal mennek???
Köcsögautósok
2007.08.28. 09:44 :: SilentSound
41 komment
Címkék: közlekedés autó hülye
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
SzaZo 2007.08.28. 11:06:59
pirosceruza 2007.08.28. 11:13:08
Elmondanék egy esetet ennek érzékeltetésére.
Vagy 10 évvel ezelőtt Franciaország déli részén kóvályogtam, már meg nem mondom egészen pontosan hol, de annyi bizonyos, hogy egy közepes méretű városban. A történethez tartozik, hogy akkoriban éppen nem gyári cigarettákat szívtam, hanem sodortam magamak a blázokat. Mégpedig szabad kézzel, mert a sodrókészüléket egyrészt nem szerettem magamnál hordani, másrészt meg azért az ember tanuljon meg kézzel sodorni, ha már...
Igen ám, de kézügyességem mondjuk a közepesnél valamivel rosszabb, tehát néha akár percekbe is beletelt az említett művelet.
Egy alakalommal épen egy kijelölt gyalogátkelőhely (zebra) felé haladva igyekeztem elkészíteni soros cigimet, inkább arra koncentrálva, mint bármi másra. Még meg is álltam az út szélén, gondolván: megcsinálom a staubot, kényelmesen rágyujtok, majd áthaladok az úton. Lehajtott fejjel ügyködtem, és csak a gyanús csend térített magamhoz. Egy szó, mint száz, mindkét irányból legalább 10 autó állva várta, hogy elkészüljek végre és átmenjek azon a zebrán! Mert úgy saccolták, hogy aki a zebránál a járda szélén áll, az át akar menni.
Hol van ehhez képest a hazai gyakorlat, ahol a gyalogos a zebránál áll, kéreckedik és ha valaki véletlenül, esetleg megszánja, akkor átmehet?
Miki 2007.08.28. 11:57:31
Nemetorszagban pl. ha meglatnak egy babakocsijaval a zebra fele kozelito anyukat/apukat, satufeket nyomnak meg akkor is ha nem biztos, hogy at is mennek a zebran, es azt mondtak, hogy ugy ertek el ezeket, hogy iszonyatosan buntettek/buntetik azokat, akik nem igy tettek/tesznek. Es igen kamerakkal is ellenorzik az atkelohelyeket is.
Azert duhit ez mert engem mar kerult ki egy auto a zebran (villogoval is vedett atkelohely volt) amint babakocsit toltam, es telefonalt a vezetoje
Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2007.08.28. 13:49:48
Még a régi rendszerben egyszer egy városrészben elment a gázszolgáltatás napokra és a csúnya újságok ezt megírták. Kádár elvtárs ezen felháborodott és azt vetette az újságok szemére, hogy bezzeg azt nem írták meg, amikor a gázszolgáltatás rendben volt.
Igen, az a helyzet, hogy amit természetesnek veszünk (megy a gázszolgáltatás, beengednek a kocsisoron), arról nem emlékezünk meg. Ezzel szemben ha nem így történik, akkor igen és ez így is van jól.
Egyébként bringával járok be munkába és tapasztalom ennek a választásnak az árnyoldalait is. Ennek ellenére azt mondom, hogy ha lassan is, de javul a közlekedési morál.
Teemeah 2007.08.28. 14:05:36
arról már nem is bezsélek, hogy hány autós áll meg a zebra előtt, olyan helyeken ahol nincs lámpa. 200-ból egy. és akkor sokat mondtam.
az meg hogy némelyik sofőr azzal szórakozik hogy eső után csakzértis 120-al (vársoban!) megy át az útszéli tócsákon, hogy aztán sárpacnikkal telve mehessek dolgozni, arról már nem is beszeélek.
Aki autót vesz, tanulja meg az autóvezetés kultúráját is. Meg az íratlan szabályokat se ártana betartani. Bár ha azt vezsem alapul, hogy az írottakat se tartják be, akkor úgyis reménytelen az egész.
gravy_t 2007.08.28. 14:17:28
szigorúbb rendőri ellenőrzés tényleg kéne, de az úgyis arra menne ki, hogy szivatnák a jónépet, és nem a köcsögöket kapnák el. mifelénk egy időben sokat rinyáltak, hogy mindenki száguldozik, csinájjanak :) valamit. erreföl nekiálltak traffizni egy kétsávos, nyílegyenes úton (járda az úttól 5 méterre), ahol 30-as táblák vannak. érted, ha ötvennel mész, az már feljelentés. másik kedvencem, amikor a városból az autópálya felé kivezető 4(négy)sávos úton mérnek, ahol eleve 60as a tábla, házak is csak az egyik oldalon vannak, járda szintén beljebb. hát tudjátok, kinek kell az ilyen ellenőrzés!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.28. 14:18:46
Rusalka 2007.08.28. 15:23:16
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.28. 15:59:58
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.28. 19:01:42
Aztán volt meglepetés amikor a rendőrség pár panaszos gyalogos után szépen megfogdosott párat.
Én azt hittem, hogy a rendőrség ekkor elég kemény volt. Ismerek egy bírónőt. Szerinte nem. Mert mások egészségét súlyosan veszélyeztették az autósok, így ugye nem csak a szokott szabálysértésről van szó (hőségriadó kapcsán pláne). Gyorsabban is mentek a kelleténél, ez potenciálisan akár életveszélyes is lehet. Ugye ha hozzá kerül az ügy akkor nagyobb tétel.
Nem tudom, lehet, hogy szigorú volt a rendőr, lehet, hogy túl lágyszívű, de egy dolgot nem értek: miért ritka az ilyen?
Miért nem fogják meg aki busz elé úgy parkol be, hogy megfogja a sort? Miért nem fogják meg aki úgy megy be a kereszteződésbe, hogy nem tud kijönni belőle és dugót csinál, amivel utána mindenki szív, stb?
Pár komoly és hatékony akció, és sokkal jobb lenne a helyzet. Nem a szabálytalankodóval kéne empatikusnak lenni, hanem a többivel.
Kopasz · http://www.ske.hu 2007.08.29. 11:21:33
Menyasszonyomhoz igyekeztem a munkahelyére, hogy mire végez, addigra ott legyek, be tudjon pattanni az autóba és már mehessünk is, mert programunk volt.
Eléggé időben odaértem, így a lakott területen belül már nem rohangáltam tovább, olyan szabályosan közlekedtem, mint még soha.
Körforgalomból jönnék ki, megy már az index, félig a zebrán vagyok, ahol mellékesen nem volt senki, erre látom ám a szemem sarkából, hogy valaki igencsak közel ért a vashoz, biciklivel.
Apuka és kislánya (olyan 12 év körüli) igyekeztek átkelni a zebrán és látták, hogy a balról érkező autó még messze van, ezért jól betekertek, hogy gyorsan átmehessenek.
Kislány elöl, járdaszigetnél az istenért sem nézett jobbra, már csak akkor vettek észre a nagy száguldozásban, mikor ott voltam előttük.
Én hülye mit csinálok? Visszakapcs egyesbe, pörgő kerékkel és feldörgő sportkipufogórendszerrel veszetten gyorsítok, nehogy összecsattanjunk, nehogy valami baja legyen, akár neki, akár az autónak. Nem sokkal arrébb beálltam egy nagyon szűk, egyirányú utcácskába, ahol látom ám, hogy tanulóvezető éppen parkolási manővert kísérel meg végrehajtani. Nézem az órámat, jóvan, időben vagyok, így kellő távolságot tartva megálltam mögötte, hogy ne zavarjam a tolatásban.
Bárcsak ne tettem volna.
Apuka utánam jött a cangával, a biciklikormánnyal nekivágódott a visszapillantómnak -ami azzal a lendülettel kifordult a helyéről-, majd megállt mellettem, borostás pofázmányával behajol: "Ne legyél már ilyen bunkó te paraszt! Ráhzozod a frászt a kislányra?! Mit képzelsz magadról? Csak azért, mert autó van a segged alatt, azt hiszed király vagy?"
Akkor most én voltam a hibás?
Sehol nem voltak akkor még, amikor éppen jöttem kifelé a körforgalomból.
Ugyanakkor ők nem néztek körül, az úttesten ha jól tudom biciklivel úgy mehetsz át, hogy tolod (bár bicikliút az út mindkét oldalán van, ez a gyalogosátkelőben jelölve nincs, külön tábla sem figyelmeztet rá).
Jópár km mögöttem van már. Vezettem itthon, külföldön, minden lehetséges időjárási és földrajzi viszonyok között.
Vadállatokat leszámítva egyetlen, festékhorzsolással járó koccanásom volt.
Nem érzem úgy, hogy szarul vezetek; dinamikusan bár, de körültekintően.
Mindezek tükrében ne felejtsük el azt sem megjegyezni, hogy olykor a biciklisek is eléggé felelőtlenek, beképzeltek és rátartik.
Nem feltétlenül csak az autós a hibás, de ők jól megtanulták, hogy minden szarságot rájuk lehet kenni, mert az ő felelősségük kell hogy legyen a baleset, mert ők közlekedtek a nagyobb, veszélyesebb, drágább járművel.
Félreértés ne essék, nagyátlagban semmi bajom velük. De az igazságtalanságot nem szívlelem.
IIsten 2007.08.29. 12:11:35
egyszerűen nem tudnak vezetni az emberek.
meg az is a baj, hogy totális keveredés van a vezetési kultúrában: valaki az északi, nyugalmasabb, udvariasabb lagymatag vezetés híve valaki meg a déli keményebb lendületesebb sokszor bunkónak ható veteés elkötelezettje (ha már nagyon unom a sok balfasztén is átmegyek ebbe)
lOc (a pasztafáriánus) 2007.08.29. 12:21:35
Kopasz · http://www.ske.hu 2007.08.29. 14:38:10
pl Olaszországban hol látsz olyat, hogy zöldre vált a lámpa, aztán elindul az első autó, az az mögött álló észreveszi, hogy az elindult, ezért ő is egyesbe kapcsol, elindul, az az mögött lévő...és így tovább?
Ehelyett mindenki nézi a lámpicskót, amikor az zöldre vált, akkor elindul az egész sor.
Jó, nyilvánvalóan ez nem működik a turistákkal/külföldiekkel telezsúfolt vidékeken, de egyébként ők így csinálják. Sokkal több autó fér így át a zöld periódusban, mint itthon.
Fú de rühellem, mikor egy zöld alatt átmegy 3-5 autó, aztán megint piros.
Sokan tötymörögnek, gondolkodnak, ahogy te is írtad, nem jó ez így.
Eleve azzal kezdeném, hogy ha valakinek harmadszorra sem sikerül a forgalmi vizsgája, akkor az soha többet nem próbálkozhatna, nem vezethetne autót.
Nagyon sokan azt mondják erre, hogy az autó nem papírral megy. Ez is igaz. De a vezetői oktatáson nagyon sokminden fontos dolgot megtanítanak és azokra kell építkezni, mert itt alapozzák meg a felelősségtudatát és az önkontrollját az emberkéknek.
Vagy legalábbis remélem.
Vagy legalábbis így kéne lennie.
accord 2007.08.29. 14:44:59
Továbbá, ha mégis gyalogátkelőhelyhez érkezik a bicajos, akkor kutya kötelessége leszállni a kerekeiről, meggyőződni a biztonségos átkelés lehetőségéről, majd szépen áttolja a cuccát, ha minden zsír.
Ha a bicajos az átkelőhöz érve mégis belelkezd az átkelésbe annélkül, hogy felmérte volna a helyzetet, akkor az szerintem szabályellenes.
egyelőre ennyi
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.29. 14:51:55
accord 2007.08.29. 14:59:43
Egyébként mindenki megéri a pénzét!!!
autósok: az autósok 99%-nak fogalma sincs a vezetésről, a kresz-ről vhogy mégis megkapja a jogsit. Gáz!
motorosok: dettó! ritka a jó motoros!
kerékpárosok: össze-vissza, tekerünk ész nélkül
gyalogos: félelem a többi járműtől, határozatlanság, kresz = 0
a kresz-t berakatnám a kötelező tantárgyak közé, hogy már a gyerek fejébe kezdjék el beleverni a tudományt!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.29. 15:23:04
accord 2007.08.29. 15:23:44
A nyár folyamán 2x is volt szerencsém Ausztriába autókázni. Mennyire más közlekedési kultúra uralkodik ott, mint itt. Érdekes, ott a Bmw-t, a Mercit és az Audit nem arra használják a tulajok, mint nálunk. Vajon miért?
Ha nekünk Románia, Szerbia, Albánia stb "balkánnak minősül" (legtöbbször a viselkedésre, emberi reakciók kapcsán vetjük oda... "balkán(i)") , vajon mi milyen "bélyeget" kaphatunk/kaptunk a ny-i országoktól?
Tényleg csak át kell lépni a már nem létező uniós határvonalat és máris megváltozik minden körülöttünk.
A Bmw-s szépen vonatozik a sorban, a mercis nem idegbeteg, nem villog le senkit, az audis türelmes dzsentlömen...
Nekem pl. Honda-m van, de ki nem állhatom a sufnituning mugen power civic-es s***fejeket! Dettó a golf-osok és egyéb csodabogaras nyomorultak.
angi 2007.08.29. 15:59:54
az okos 2007.08.29. 16:02:41
accord 2007.08.29. 16:08:57
Igen, sokmindenre vissza lehet ezt vezetni, de egyet megmondhatok: élmény volt, nem úgy mint itthon. Nincs fölöslegesen széttáblázva a rendszer. nincsenek kintfelejtett táblák, az utak jó minőségűek és szépen lehet haladni.
Nekünk persze soha nem elég a 130-140-150 km/h, nekünk mindig sietni kell mindenhova, igegesen, idegbetegen. Minket hajszol a főnök, egyfolytában bőg a gyerek, mindenki csak rosszat akar nekünk, sanyargat az állam és egyébként is... Nem igaz? Azt hiszem máshol is megvannak ezek, csak az országot hívják máshogy és a társadalom berendezkedése és mentalitása kissé más, mint a miénk :))
Ne hasonlítsunk össze egy olasz veszekedést egy magyarral, ha érted mire gondolok... :))
accord 2007.08.29. 16:21:19
Egy kicsit azonban az "szidnám" az alját is :) A másik véglet a Suzuki-s társadalom. Komolyan mondom, én pl. vonzom őket :(
A világ legrosszabb vezetői, akkor inkább vesződöm egy fukszos mercissel, mint egy ilyennel. Sajnos, véleményem szerint ez a másik véglet. A legtöbbjük totálisan alkalmatlan a vezetésre, még hörcsögöt sem neveltetnék legtöbbjükkel!!!
Boldog, boldogtalan ezt a kocsit veszi... ááááááá, nincs tovább, felszökött a cukrom :))))
JP 2007.08.29. 17:31:49
JP 2007.08.29. 18:48:18
Kenseth 2007.08.29. 23:02:55
valaki írta még, hogy a biciklisek átmennek a piroson: megfelelő és nagyon alapos körültekintés után én is át szoktam menni. minek álldogálljak, ha egyértelműen megbizonyosodtam róla, hogy sem magamat, sem a közlekedés más résztvevőjét nem veszélyeztetem? annál kevesebb autónak kell majd a zöld után kerülgetnie. (bár ez főként jobbra kanyarodásnál játszható el, persze.)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.29. 23:28:24
Azzal viszont egyetértek, hogy sokszor sokkal kevésbé veszélyes a kerékpáros és az autósok számára egyaránt az, ha a biciklis a járdát használja az úttest helyett. Csak nemigen tartják be az a tizest a járdán szerintem ha ott mennek, nomeg a zebránál se sűrűn szállnak le a biciklijükről, hogy áttolják a túloldalra. Az a baj a kresszel is, hogy sok esetben nem egyértelmű, vagy egyértelmű, de logikátlan...
accord 2007.08.30. 09:18:24
Ha meg utána vissza kell előzni a bicajost, akkor vissza kell és kész.
Az meg hogy a Kresz engedi a cangást 10km/h közlekedni a járókelők között, úgy hogy azokat nem zavarják, hááááttt....
Az zavarásnak minősül, amikor 2centire tőlem elsuhan és a szívbajt hozza rám?
Ja és nem nagyon látom, hogy a kerékpáros jelezné a többi közlekedésben részvevő számára, hogy irányt szeretne változtatni. A karjelzések hol maradnak? Esténként tapasztalom, hogy néhány bicajost leszámítva nincs macskaszemük, csak úgy tekernek az éjszakában... Ilyen jó lenne a közvilágítás.
Emlékszem, amikor egyszer beültem egy taxiba (hajnali 1-2 között), hogy hazavitessem magam. Erre a móricznál elkaszált bennünket egy buxi, akinek nem volt kivilágítva a járgánya. Amikor a rendőrők megkérdezték, hogy miért nem kapcsolta fel a lámpáit, a csaj így reagált: mert annyira jó a közvilágítás.... a*ny*kádat! :))
JP 2007.08.30. 11:55:53
Nem ide tartozik, de érdekes, hogy ahhoz, hogy JetSki-t vezethess, úgy szerezhetsz jogsit (törvényesen), hogy JetSki-t még csak nem is láttál. Ha ehhez hozzávesszük, hogy egy jobb gép 80 körüli sebességgel is elrepeszthet a békés fürdőző mellett, rögtön elmegy a kedvünk pl. a tiszafüredi strandtól, ahol engedélyezettek az ilyen masinák...
Kenseth 2007.08.30. 23:13:25
az érme másik oldala, hogy sokszor, ha biciklivel megyek, nekem kell vigyázni mások helyett. egyes kereszteződésekben pl hiába van elsőbbségem, ha nem jön mellettem/mögöttem/velem autós, simán nem adják meg az elsőbbséget. nem is beszélve persze azokról, akik simán elkezdenek előzni/megfordulni stb. mert nem autó jön szembe, hanem csak egy biciklis. és még sorolhatnám.
aztán vannak bersze a KRESZnek olyan baromságai, mint hogy nem használhatom a buszsávot, hanem menjek két sáv határán, a busz és az autók/kamionok között... de ezt most hagyjuk is.
WindowsNT 2007.09.02. 10:46:38
Véleményem szerint ez azért van, hogy büntethessen a rendőr, többet fogyasszon a kocsi jobban szennyezzék a levegőt stb, végülis a virító napfényben égetett fényszóró sem szolgál más célokat, szóval minél hamarább amortizálódjon a járműpark le.
Rocko- 2007.09.02. 10:58:56
és a város dologról: Martonvásár elég nagy csomópont, ott fut egy főút, egy elég jelentős vonatállomás is van, és megy arra az autópálya is, szóval nem hinném, h egy utolsó falu lenne. :)
ui: nem Martonon lakok.
WindowsNT 2007.09.02. 16:25:20
Martonvásár még nagyjából érthető, de Szob már nem ott tényleg indokolatlan, én minden szabályt betartok, a sebességszabályt is, de azért már ne csigatempóban menjünk.
Viszont, ha valaki nem tudná akkor német országban épp ezért ingyenes az autópálya (csak személygépkocsiknak) ez környezetvédelmi szempontok miatt is és épp azért, hogy ne a lakott településeken kelljen áthaladni a sok kocsiknak, itt is megoldható lenne az autópálya ingyenes használata, na persze itt mindenért sarcolnak ott azért figyelembe veszik a települések lakosságát és a környezetvédelmet.
Sajnos drága a sztráda, itt az a baj. hogy nem lehet egynaposat venni szóval, mondjuk max. lenne 500 Ft. a napi használat akkor többen igénybevennék akik csak egynapra mennek valahová, így megérné, még rövidebb távra is. És akkor ott is csökkenne a forgalom. De a legjobb lenne, ha személykocsiknak itt is ingyenes lenne az autópálya használat.
Rocko- 2007.09.02. 18:46:18
Szobról nem tudok mondani egy szót se. :)
az útról meg: igen, ezt nem értem, h miért így van, miért átmenő forgalom van. miért nem egy (elkerülő) út, ahonnan egy mellékágon le lehetne hajtani, ha az ember oda tart. egy egyszerű hasonlattal élve: a fákon a levelek a faluk, városok, és a faág meg maga az út.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.02. 20:43:00
Egynapos matrica az viszont kéne. Sokszor nekem is jól jönne. A matricák ára pedig lehetne arányosabb az útban okozott kárral, mert egy soktonnás teherautó kb. százszor akkora kárt okoz az úttestben, mint egy személyautó és nem az egytonnás kisautók miatt kell olyan hamar újraaszfaltozni az egyes szakaszokat...
JP 2007.09.02. 21:03:07
WindowsNT 2007.09.03. 08:51:24
Pl: Szobon igen nehéz lenne elkerülő utat építeni, de sok helyen ahol lehet jól jönne, igaz mindenhová nem lehet elkerülő utat építeni, sajnos a drága sztráda miatt nem alternatív megoldás pl: Martonvásár esetében.
A 2/a (ma M2) váctól csak teljesen új nyomvonalon lehetne továbbvinni ami jól lenne a faluknak városoknak és nekünk autósoknak, de változtatni kellene a díjakon mert fizetős lesz az is (inkább a fizetéseken) mert hiába építik, ha a drágasága miatt kevesen veszik igénybe.
Szerintem, ha a matrica előállítási költsége drága akkor ezt csak az elektronikus díjfizetés oldhatja meg mert sokkal rugalmasabb és előállítási költsége sincs, de addig még sokat kell várni.
accord 2007.09.03. 09:22:29
Épp most bukott le pár autópályaépítő vállalat, kártelezés miatt. Felosztották, hogy ki melyik km-et építi, majd így pályáztak. Ebben a kis országban, amely nagy része sík terület, nem képesek minőségi utakat építeni. Ehelyett már tervezik a Pécs fele vezető nemtomhány viaduktot, meg alagutat. Vicc!!!!!
Meg ez a matricás dolod. Veszel jogot az autópálya használatra. Kapsz érte egy matricát, de közben felvisznek vmi rendszerbe, ahol elvileg minden ilyen vásárló fent van és leinformálhatóés kapsz egy blokott, ami őrizgess az otthoni kis páncélszekrényedben nemtom hány hónapig vagy évig. És b***** m**, ezt a kitalálok komolyan gondolják!
Viccccc!!!!!!!!!
accord 2007.09.03. 09:35:06
Komolyan mondom, ezek az életképtelen, gyerekkorom összes sérelmét és mert nem volt g.i. joe katonám, mint egyeseknek és ezt most megbosszúlom mindenkin típusú műmájer csinovnyikok egyenesen megnehezítik mások életet, nem pedig könnyítik. A jog mögé bújva osztják azt észt és ha feltesznek nekik egy kérdést, akkor jön rá a tömény és nyilvánvaló hanta. Sajnos ilyen rendszerben nem könnyű higgadtnak maradni, és legyen az ember a legjobb szándékú és jóhiszemű, akkor is (sajnos!!!) legtöbbször a rövidebbet húzza.
sga 2007.09.03. 21:56:01
Jelentem, az utóbbi évtizedben javult a közlekedési morál, manapság egyre ritkábban dudálnak a köcsögök hátulról. Manapság az egyetlen dolog ami ilyenkor történik, hogy hirtelen iszonyat nyomulás kezdődik, mert mindenki meg akarja előzni "a barmot, aki képes volt megállni a zebránál". Hát, itt tartunk most.
Ja, és többsávos úton csak lehúzott ablakkal szabad ezt csinálni, a tükröt sasolva, hogy még idejében tudj szólni a gyalogosnak, mielőtt a másik sávban elütik...
Ami vicces, az a sok csodálkozó arc amikor megállsz, meg a reakcióidő. Konkrétan sokan nem fogják fel, hogy csak azért álltál meg, hogy ők átmehessenek.
Andi80 · http://kutasek.eoldal.hu 2008.04.03. 21:10:51
Sajnos nagyon sok autós közlkedik úgy, hogy "tegnap se jött semmi"...
A zebrán és nemzebrán gyalogátkelésről:
Sajna ahol lakom olyan idiótán tették a zebrát, hogy 2 buszmegáló közt van. Nos, ha a túloldaliba szeretnék menni, kénytelen vagyok szabálytalankodni... :/
Sőt...
Aki ismeri az Érd-Biai elágazást, az tudja, hogy ott csak a sóskúti úto van zebra, ahová Érd felől a Fehérvári úton át kéne kelni, ha az ottani buszmegállóba akarok menni.
Ehhz viszont vagy 7-800 métert kéne fölfelé sétálnom (plusszba!!!) ugyanis csak ott van zebra. De akkor már 2 buszmegállónyit visszasétáltam...
Nos, ennyi.
Sajnos az ömkormányzatok, a rendőrség is benne van ebben, hiszen nekik kéne fölmérni, hol lenne értelme zebrát, táblákat kirakni.
JA! Mégegy:
Tárnokon a 3. ovi az út túloldalán van. Annak az útnak a túloldalán, amelyik a településen keresztül köti össze az M7 autópályát és a 70-es főutat. Természetesen az onnan lehatók kb. 10%ának tűnik fel, hogy lejött az autópályáról, és lakott területen közlekedik...
Volt, hogy 10 percet áldigáltam, mire át tudtam menni a túloldalra. Kb. 2ó30 éve ugyan ki van rakva a gyalogosátkelőhely tábla na, de ki látja azt 70-100 km/h sebességnél (amikor 50 a megengedett...)
Anyukák aláírásgyűjtésbe kezdtek a zebráért, elérték, hogy ki lett rakva egy 30-as tábla...halottnak a csók...Ja! Trafipax egyáltalán nem szokott lenni, pedig BŐVEN lenne értelme!