Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Köcsögautósok

2007.08.28. 09:44 :: SilentSound

Nem voltam benne biztos, hogy mikor kerül elő ez a téma azon a szinten, hogy érdemes legyen írni róla, csámcsogni rajta, de mivel már az első kommentek között megkaptuk, hogy járjunk biciklivel, meg azt is, hogy "az összes autos egy faszkalap!", amit már csak nyelvészeti szempontokat figyelembe véve is muszáj volt idézőjelbe tennem.
Igen, vannak köcsög autósok, nem is kevesen, akik miatt sokan hiszik azt, hogy Magyarországon nincsen közlekedési kultúra. Pedig még ha nem is fejlődött ez olyan szintre, mint tőlünk nyugatabbra néhány országban, van. Csak a negatív vélemény kishazánkban legalább százszor gyorsabban terjed és legalább ennyiszer tovább is marad felszínen, mint amikor valami jó történik velünk. Valljuk be, nagyon ritka az, amikor az ember reggel azzal állít be a munkahelyére, hogy "Képzeljétek, ma útközben ötször is beengedtek mások maguk elé!". Pedig mindennapos dolog ez is. Nekem is, pedig nem tekintélyes fekete bálnamercivel járok és nem is harmincéves rozsdás lélekvesztővel, amitől félnek és azért engednek be. Vannak viszont a címben is említett résztvevői a közlekedésnek, egykori matematikatanárom nagyon helyesen visszafogott fogalmazással tejtartóként aposztrofálta az ilyen embereket. Ők azok, akik folyamatosan cikáznak a sávok között az indexet (nem, nem a portált, az irányjelzőt) hírből sem ismerve, kanyarodásnál sem. Éjszaka, mikor már nincs nagy forgalom, akkor meg százhússzal, esetenként gyorsabban tépnek végig az Üllőin, vagy Váci úton, vagy bárhol máshol, az pedig eszükbe nem jutna, hogy nem véletlenül van az kitalálva, hogy lakott területen 50. Rendszeresen törtnénnek balesetek az ilyen gyorshajtásokból. Ember nincs, aki meg tud állni időben, ha elélép egy nem eléggé körültekintő gyalogos, vagy épp mindenféle fényvisszaverő eszköz nélkül az út szélén kerekező biciklis hirtelen felbukkanása esetén. Tegyük fel, hogy nagyon jó reflexei vannak a köcsökautósunknak, nyom egy satuféket, százhúszról lelassít hatvanra, és úgy kapja telibe a gyalogost. Szinte biztos halál. Nem neki, mert a köcsögautósnak csak behorpad a motorházteteje, meg elreped a szép fényezett műanyag lökhárítója, talán még a légzsáknak sem kell kinyílnia. Ugyanez a helyzet azok esetében, akik a közutakat versenypályának nézik, arra nem gondolva, hogy itt nem áll minden kanyarban készenlétben mentőautó, jöhetnek szemből is, nameg a "puhatestűek" folyton berohangálnak a "pályára". Arról már nem is beszélve, hogy a városokban az utak mellett emberek laknak, a városok már csak ilyenek. Éjjel kettőkor pedig annyira nem örömteli arra ébredni, hogy sportkipufogóval leszabályozásközeli fordulatszámon száguldoznak az ablak alatt. Persze, jó a hangja, de nem biztos, hogy erre öt kilométeres körben mindenki pont  ilyenkor akar rádöbbenni. Aztán a köcsögautós megszomjazik és beáll az éjjelnappalihoz. Rendes környezetvédő módjára leállítja a motort, merthogyugye ózonlyuk, meg ilyenek. És mivel szívügyének tartja a kultúrát, meg is osztja a környéken lakókkal, hogy milyen zenei stílust kedvel. Általában ez mindenképpen olyan zene, amiben sok a basszus, mert ha már kiadott párezer forintot egy szubládára, nehogymár ne hozza vissza az árát. Ezek a dolgok már nem csak többi közlekedőt zavarják, hanem mindenki mást is és pont az ilyenek alapján fogják megítélni az autósokat. Szomorú. Ahogy az is szomorú, hogy a frissjogsis sofőr kb. egy hétig teszi ki a T betűt az autó hátuljára (már ha kiteszi), mert egyes idióták életveszélyes módon mindenképpen meg akarják előzni, akkor is, ha semmilyen formában nem akadályozza a közlekedést. Aztán van a mégnagyobb suttyó típus, aki szándékosan szivatja is a tébetűst. Egészen konkrétan ez még évekkel ezelőtti saját tapasztalat. Szépen nyugodtan haladtam kb. 80-nal a Nagykőrösi úton, a külső sávban. Erre bejött elém egy szakadt zsiguli és elkezdett lassítani. Úgy harmincig. Fogtam magam, megelőztem, vissza a külső sávba. Fogta magát, megint elém jött, ugyanez újra. Aztán felkapcsolta mögöttem a távolságit, tükör átkattint sötétre, lekapcsolja, vissza. Aztán ez még kétszer. Persze jó ideges lettem, nyomtam egy padlógázt és úgy már nem tudott utánam jönni. Ez több szempontból is veszélyes szitu volt, mert egyrészt az ideges, kezdő autóvezető veszélyes, főleg ha gyorsan hajt. És ha okoztam volna valamit az adott helyzetben, akkor nem a szemétkezdő a felelős érte. Mondanom sem kell, hazaérve első dolgom volt a T betűt leszedni. Azóta ilyen nem is fordult elő. Hol vannak ilyenkor a rendőrök? Hol vannak úgy egyébként máskor? Egyesek mindenféle személyiségi meg egyéb jogokra hivatkozva azt akarják elérni, hogy ne lehessen csak úgy megállítani autókat és igazoltatni. Engem legutóbb kb. másfél éve állított meg rendőr, az se Budapesten volt, hanem egy vidéki kis faluban. Ki fogja kivonni a forgalomból az ilyen idiótákat? Nem ez volna a rendőrség feladata, ahelyett, hogy küldözgetik a csekkeket azoknak, akik 50 helyett 60-nal mennek???

41 komment

Címkék: közlekedés autó hülye

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

SzaZo 2007.08.28. 11:06:59

Egyetértek. Sok balesetveszélyes szituációt láttam már ilyen autósoktól. Én még megemlíteném a villamossít a Hungárián forgalmi sávnak néző ámokfutókat is. Ott nem elég, hogy ott mennek (ez még talán nem is lenne annyira nagy baj), hanem hogy általában nagyon gyorsan mennek, hogy minnél előbb újra \\\\\\\"szabályosak\\\\\\\" legyenek. Ez nagyon sok problémát vet fel, pl. a dugóban szeretnek a gyalogosok is átrohangálni, hogy csak egy példát említsek, és mégse egy villamos, amire még számítanának is a sínnél. No oda is kellene 1-2 kamera. Pl mióta a Keleti és Blaha közötti szakasz tele van kamerákkal még nem láttam jogosulatlanul a buszsávban közlekedni autót (igaz ritkán járok arra, biztos előfordul, de nem olyan arányban mint régebben). Akármennyire is ellenzik, mert személyiségi jog stbstb, mégis valahol a karázás a jó megoldás. Pl a bűnözés is emiatt szorult vissza a belvárosban. A mindenhol trafipax az is csak akkor jó, ha mondjuk 75-80-tól villan, ami már tényleg veszélyes városban.

pirosceruza 2007.08.28. 11:13:08

Azért nem nagyon lehet hazánkat összehasonlítani azokkal az országokkal, ahol tényleg van kultura. Közlekedési is.
Elmondanék egy esetet ennek érzékeltetésére.
Vagy 10 évvel ezelőtt Franciaország déli részén kóvályogtam, már meg nem mondom egészen pontosan hol, de annyi bizonyos, hogy egy közepes méretű városban. A történethez tartozik, hogy akkoriban éppen nem gyári cigarettákat szívtam, hanem sodortam magamak a blázokat. Mégpedig szabad kézzel, mert a sodrókészüléket egyrészt nem szerettem magamnál hordani, másrészt meg azért az ember tanuljon meg kézzel sodorni, ha már...
Igen ám, de kézügyességem mondjuk a közepesnél valamivel rosszabb, tehát néha akár percekbe is beletelt az említett művelet.
Egy alakalommal épen egy kijelölt gyalogátkelőhely (zebra) felé haladva igyekeztem elkészíteni soros cigimet, inkább arra koncentrálva, mint bármi másra. Még meg is álltam az út szélén, gondolván: megcsinálom a staubot, kényelmesen rágyujtok, majd áthaladok az úton. Lehajtott fejjel ügyködtem, és csak a gyanús csend térített magamhoz. Egy szó, mint száz, mindkét irányból legalább 10 autó állva várta, hogy elkészüljek végre és átmenjek azon a zebrán! Mert úgy saccolták, hogy aki a zebránál a járda szélén áll, az át akar menni.
Hol van ehhez képest a hazai gyakorlat, ahol a gyalogos a zebránál áll, kéreckedik és ha valaki véletlenül, esetleg megszánja, akkor átmehet?

Miki 2007.08.28. 11:57:31

Franciaorszagban lattam eletemben a legtobb meghuzott osszetort autot :), de ettol fuggetlenul tenyleg sokkal elozekenyebbek mint nalunk.

Nemetorszagban pl. ha meglatnak egy babakocsijaval a zebra fele kozelito anyukat/apukat, satufeket nyomnak meg akkor is ha nem biztos, hogy at is mennek a zebran, es azt mondtak, hogy ugy ertek el ezeket, hogy iszonyatosan buntettek/buntetik azokat, akik nem igy tettek/tesznek. Es igen kamerakkal is ellenorzik az atkelohelyeket is.

Azert duhit ez mert engem mar kerult ki egy auto a zebran (villogoval is vedett atkelohely volt) amint babakocsit toltam, es telefonalt a vezetoje

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2007.08.28. 13:49:48

Nemcsak nálunk van a negatív tapasztalatoknak nagyobb hírértéke, hanem mindenhol.
Még a régi rendszerben egyszer egy városrészben elment a gázszolgáltatás napokra és a csúnya újságok ezt megírták. Kádár elvtárs ezen felháborodott és azt vetette az újságok szemére, hogy bezzeg azt nem írták meg, amikor a gázszolgáltatás rendben volt.

Igen, az a helyzet, hogy amit természetesnek veszünk (megy a gázszolgáltatás, beengednek a kocsisoron), arról nem emlékezünk meg. Ezzel szemben ha nem így történik, akkor igen és ez így is van jól.

Egyébként bringával járok be munkába és tapasztalom ennek a választásnak az árnyoldalait is. Ennek ellenére azt mondom, hogy ha lassan is, de javul a közlekedési morál.

Teemeah 2007.08.28. 14:05:36

Én gyalogosként tudnám felsorolni hány bunkó autóssal volt már dolgom csak sima "lábbuszas" közlekedés közben, akik odáig vannak attól hogy négy kerék van a fenekük alatt (nulla meg a fejükben). Mire való az a nyomorult index könyörgöm? nem dizájnelemnek szánták, ugyanis. Ki tudok akadni, amikor egy kereszteződésnél a kedes sofőr elfeljti közölni velem gyalogossal hogy befordul-é esetleg, amikor én leteszem a lábam az úttestre. nem, nem közli, csak fordul. Jó párszor egy hajszál választott el attól, hogy elüssenek, mert a Mercivel-vagyok-menőőcsávvó-vagyok típusú f**fejeknek túl sok kalórioába kerül kitenni az indexet.

arról már nem is bezsélek, hogy hány autós áll meg a zebra előtt, olyan helyeken ahol nincs lámpa. 200-ból egy. és akkor sokat mondtam.

az meg hogy némelyik sofőr azzal szórakozik hogy eső után csakzértis 120-al (vársoban!) megy át az útszéli tócsákon, hogy aztán sárpacnikkal telve mehessek dolgozni, arról már nem is beszeélek.

Aki autót vesz, tanulja meg az autóvezetés kultúráját is. Meg az íratlan szabályokat se ártana betartani. Bár ha azt vezsem alapul, hogy az írottakat se tartják be, akkor úgyis reménytelen az egész.

gravy_t 2007.08.28. 14:17:28

még jó, hogy csak "pessten" meg "kűfődön" közlekednek autóval :)

szigorúbb rendőri ellenőrzés tényleg kéne, de az úgyis arra menne ki, hogy szivatnák a jónépet, és nem a köcsögöket kapnák el. mifelénk egy időben sokat rinyáltak, hogy mindenki száguldozik, csinájjanak :) valamit. erreföl nekiálltak traffizni egy kétsávos, nyílegyenes úton (járda az úttól 5 méterre), ahol 30-as táblák vannak. érted, ha ötvennel mész, az már feljelentés. másik kedvencem, amikor a városból az autópálya felé kivezető 4(négy)sávos úton mérnek, ahol eleve 60as a tábla, házak is csak az egyik oldalon vannak, járda szintén beljebb. hát tudjátok, kinek kell az ilyen ellenőrzés!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.28. 14:18:46

Teemeah: és azt meg sem említetted a kommentben, hogy még ha indexel is a rádkanyarodó autó a kereszteződésben, amikor te át akarsz menni az út túloldalára, neked, a gyalogosnak van elsőbbsége. Zebrára rálépve szintén. Többsávos úton persze nálam is előfordul az, hogy ha valaki a túlsó szélén elindult, de még vagy 10 másodperc mire odaér az én sávomhoz, akkor még átmegyek előtte, de akkor is lassítok kicsit, ha netán valami hirtelen indíttatástól vezérelve elkezdene futni, pl. meglátja, hogy jön a villamos, akkor maradjon azért életben. Sima 2x1 sávos úton viszont akkor is megállok, ha nincs zebra, pont két órája volt ilyen szitu, két idióta nő kirohant az útra, hogy elérjék a villamost, inkább megálltam, hadd menjenek, mert különben beragadtak volna a két sáv közé, az meg főleg veszélyes. De amúgy az ilyenek is menjenek a fenébe.

Rusalka 2007.08.28. 15:23:16

Igazad van silentsound, az úttest-közepén-átrohangálók megérdemlik, ha elütik őket. a legnagyobb baj viszont, hogy a zebrán áthaladókat is elütik. És ott nem feltétlen a gyalogos a hibás...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.28. 15:59:58

Egy szóval nem mondtam, hogy megérdemlik, hogy elüssék őket, de attól még agyatlanságnak tartom. A zebrán elütéseknél meg nemhogy nem feltétlen a gyalogos a hibás, hanem legtöbbször az autós, aki elüti, mert zebrán mindig a gyalogosnak van elsőbbsége, akkor is, ha elédugrik.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.08.28. 19:01:42

Silentsound: Zebra + kanyarodó autó, 40 perc átjutni a hőségriadóban. Miért nem adja meg az autós az elsőbbséget? Mert azt a kanyart viszonylag gyorsan is be lehet venni, a főútvanolon az 50et senki nem tartja be, 90ről lassítani és utána visszagyorsítani szívás.

Aztán volt meglepetés amikor a rendőrség pár panaszos gyalogos után szépen megfogdosott párat.

Én azt hittem, hogy a rendőrség ekkor elég kemény volt. Ismerek egy bírónőt. Szerinte nem. Mert mások egészségét súlyosan veszélyeztették az autósok, így ugye nem csak a szokott szabálysértésről van szó (hőségriadó kapcsán pláne). Gyorsabban is mentek a kelleténél, ez potenciálisan akár életveszélyes is lehet. Ugye ha hozzá kerül az ügy akkor nagyobb tétel.

Nem tudom, lehet, hogy szigorú volt a rendőr, lehet, hogy túl lágyszívű, de egy dolgot nem értek: miért ritka az ilyen?

Miért nem fogják meg aki busz elé úgy parkol be, hogy megfogja a sort? Miért nem fogják meg aki úgy megy be a kereszteződésbe, hogy nem tud kijönni belőle és dugót csinál, amivel utána mindenki szív, stb?

Pár komoly és hatékony akció, és sokkal jobb lenne a helyzet. Nem a szabálytalankodóval kéne empatikusnak lenni, hanem a többivel.

Kopasz · http://www.ske.hu 2007.08.29. 11:21:33

Pár hete történt a következő eset:

Menyasszonyomhoz igyekeztem a munkahelyére, hogy mire végez, addigra ott legyek, be tudjon pattanni az autóba és már mehessünk is, mert programunk volt.
Eléggé időben odaértem, így a lakott területen belül már nem rohangáltam tovább, olyan szabályosan közlekedtem, mint még soha.
Körforgalomból jönnék ki, megy már az index, félig a zebrán vagyok, ahol mellékesen nem volt senki, erre látom ám a szemem sarkából, hogy valaki igencsak közel ért a vashoz, biciklivel.
Apuka és kislánya (olyan 12 év körüli) igyekeztek átkelni a zebrán és látták, hogy a balról érkező autó még messze van, ezért jól betekertek, hogy gyorsan átmehessenek.
Kislány elöl, járdaszigetnél az istenért sem nézett jobbra, már csak akkor vettek észre a nagy száguldozásban, mikor ott voltam előttük.
Én hülye mit csinálok? Visszakapcs egyesbe, pörgő kerékkel és feldörgő sportkipufogórendszerrel veszetten gyorsítok, nehogy összecsattanjunk, nehogy valami baja legyen, akár neki, akár az autónak. Nem sokkal arrébb beálltam egy nagyon szűk, egyirányú utcácskába, ahol látom ám, hogy tanulóvezető éppen parkolási manővert kísérel meg végrehajtani. Nézem az órámat, jóvan, időben vagyok, így kellő távolságot tartva megálltam mögötte, hogy ne zavarjam a tolatásban.
Bárcsak ne tettem volna.
Apuka utánam jött a cangával, a biciklikormánnyal nekivágódott a visszapillantómnak -ami azzal a lendülettel kifordult a helyéről-, majd megállt mellettem, borostás pofázmányával behajol: "Ne legyél már ilyen bunkó te paraszt! Ráhzozod a frászt a kislányra?! Mit képzelsz magadról? Csak azért, mert autó van a segged alatt, azt hiszed király vagy?"

Akkor most én voltam a hibás?
Sehol nem voltak akkor még, amikor éppen jöttem kifelé a körforgalomból.
Ugyanakkor ők nem néztek körül, az úttesten ha jól tudom biciklivel úgy mehetsz át, hogy tolod (bár bicikliút az út mindkét oldalán van, ez a gyalogosátkelőben jelölve nincs, külön tábla sem figyelmeztet rá).

Jópár km mögöttem van már. Vezettem itthon, külföldön, minden lehetséges időjárási és földrajzi viszonyok között.
Vadállatokat leszámítva egyetlen, festékhorzsolással járó koccanásom volt.
Nem érzem úgy, hogy szarul vezetek; dinamikusan bár, de körültekintően.

Mindezek tükrében ne felejtsük el azt sem megjegyezni, hogy olykor a biciklisek is eléggé felelőtlenek, beképzeltek és rátartik.
Nem feltétlenül csak az autós a hibás, de ők jól megtanulták, hogy minden szarságot rájuk lehet kenni, mert az ő felelősségük kell hogy legyen a baleset, mert ők közlekedtek a nagyobb, veszélyesebb, drágább járművel.
Félreértés ne essék, nagyátlagban semmi bajom velük. De az igazságtalanságot nem szívlelem.

IIsten 2007.08.29. 12:11:35

én meg pont attól vagyok rosszul, aki 80%-ban arra figyel, hogy az index be legyen kapcsolva (ez kb 0.1 mp-es mozdulat) és 20%-ban arra, hogy kanyarodjon... indexel, megköszön, kinéz, benéz, mindent csinál csak éppen kanyarodni nem kanyarodik. ugyanebbe a kategóriába tartozik, akit beengedek, de ő csak nem jön, és várja, hogy egy tarnszparenst mutassak föl, miszerint "teesék már bejönni elém".. vagy: leszűkül az út és neki rögtön gyökketőre kell lelassítani, mert ha nem 2 km távolság van az autója és a másik között az már armageddon-veszélyes.
egyszerűen nem tudnak vezetni az emberek.
meg az is a baj, hogy totális keveredés van a vezetési kultúrában: valaki az északi, nyugalmasabb, udvariasabb lagymatag vezetés híve valaki meg a déli keményebb lendületesebb sokszor bunkónak ható veteés elkötelezettje (ha már nagyon unom a sok balfasztén is átmegyek ebbe)

lOc (a pasztafáriánus) 2007.08.29. 12:21:35

Velem többször előfordult hogy égbekiáltó szabálytalanságot láttam úgy, hogy közben vagy utána észrevettem, hogy rendőrök is szemtanúi volt. Egyik esetben sem csináltak semmit.

Kopasz · http://www.ske.hu 2007.08.29. 14:38:10

IIsten: a mediterrán stílusnak is megvannak az igennagy előnyei
pl Olaszországban hol látsz olyat, hogy zöldre vált a lámpa, aztán elindul az első autó, az az mögött álló észreveszi, hogy az elindult, ezért ő is egyesbe kapcsol, elindul, az az mögött lévő...és így tovább?
Ehelyett mindenki nézi a lámpicskót, amikor az zöldre vált, akkor elindul az egész sor.
Jó, nyilvánvalóan ez nem működik a turistákkal/külföldiekkel telezsúfolt vidékeken, de egyébként ők így csinálják. Sokkal több autó fér így át a zöld periódusban, mint itthon.
Fú de rühellem, mikor egy zöld alatt átmegy 3-5 autó, aztán megint piros.
Sokan tötymörögnek, gondolkodnak, ahogy te is írtad, nem jó ez így.

Eleve azzal kezdeném, hogy ha valakinek harmadszorra sem sikerül a forgalmi vizsgája, akkor az soha többet nem próbálkozhatna, nem vezethetne autót.
Nagyon sokan azt mondják erre, hogy az autó nem papírral megy. Ez is igaz. De a vezetői oktatáson nagyon sokminden fontos dolgot megtanítanak és azokra kell építkezni, mert itt alapozzák meg a felelősségtudatát és az önkontrollját az emberkéknek.
Vagy legalábbis remélem.
Vagy legalábbis így kéne lennie.

accord 2007.08.29. 14:44:59

Kopasz és Mindenki! Húúú, javítsatok ki ha tévedek, de a kerékpár közlekedési eszköznek minősül. A járda a gyalogosok számára kitalált járófelület. Ebben nem vagyok biztos, de kerékpárral szerintem nem is lehet gyalogosok közt közlekedni a járdán. Ezt tényleg nem tudom, korrigáljatok ha tévednék. Nem is szoktam bicajozni :)
Továbbá, ha mégis gyalogátkelőhelyhez érkezik a bicajos, akkor kutya kötelessége leszállni a kerekeiről, meggyőződni a biztonségos átkelés lehetőségéről, majd szépen áttolja a cuccát, ha minden zsír.
Ha a bicajos az átkelőhöz érve mégis belelkezd az átkelésbe annélkül, hogy felmérte volna a helyzetet, akkor az szerintem szabályellenes.

egyelőre ennyi

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.29. 14:51:55

accord: pontosan, ahogy mondaniteccik. Járdán, zebrán nem szabályos kerékpározni. Zebrán csak áttolni szabadna kerékpárt, szépen leszállva.

accord 2007.08.29. 14:59:43

Apropó bicajos! Leállok a piros lámpánál, várom a zöldet. Majd arra leszek figyelmes hogy elhúzott mellettem egy bringás, aki simán áthajtott a piroson. Rengeteg ilyet láttam már. Sajnos!

Egyébként mindenki megéri a pénzét!!!

autósok: az autósok 99%-nak fogalma sincs a vezetésről, a kresz-ről vhogy mégis megkapja a jogsit. Gáz!

motorosok: dettó! ritka a jó motoros!

kerékpárosok: össze-vissza, tekerünk ész nélkül

gyalogos: félelem a többi járműtől, határozatlanság, kresz = 0

a kresz-t berakatnám a kötelező tantárgyak közé, hogy már a gyerek fejébe kezdjék el beleverni a tudományt!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.29. 15:23:04

No igen, se gyalogosnak, se kerékpárosnak nem kell jogsi, sőt, kisköbcentis robogóra se. Fene tudja, hogy ezt hogy lehetne megoldani, mert mondjuk egy gyalogost mégse lehet rá kötelezni, hogy tegyen kresz vizsgát. De pl. óvodában, általános iskolában lehetne erőteljesebben nyomni a témát. Valamilyen szinten nyilván oktatva van, de nincsen belenevelve a gyerekekbe sem többnyire eléggé, hogy a saját érdekükben be kell tartani a szabályokat. Akinél igen, ott is inkább a jó szülőknek köszönhető. Nomeg mit várjunk el a gyerekektől akik azt csinálják amit látnak másoktól, ha a "nagyok" is szarnak a szabályokra. Tegnap este elém ugrott ki egy apuka két gyerekkel. Én satufékeztem, ő meg ugye jól megijed, és megáll az út közepén. Aztán persze semmi bocsi, vagy köszi, vagy fapapucs, oda se nézett, nehogy lássa, hogy esetleg csúnyán nézek.

accord 2007.08.29. 15:23:44

kicsit elkapott az írhatnék... :)

A nyár folyamán 2x is volt szerencsém Ausztriába autókázni. Mennyire más közlekedési kultúra uralkodik ott, mint itt. Érdekes, ott a Bmw-t, a Mercit és az Audit nem arra használják a tulajok, mint nálunk. Vajon miért?
Ha nekünk Románia, Szerbia, Albánia stb "balkánnak minősül" (legtöbbször a viselkedésre, emberi reakciók kapcsán vetjük oda... "balkán(i)") , vajon mi milyen "bélyeget" kaphatunk/kaptunk a ny-i országoktól?
Tényleg csak át kell lépni a már nem létező uniós határvonalat és máris megváltozik minden körülöttünk.
A Bmw-s szépen vonatozik a sorban, a mercis nem idegbeteg, nem villog le senkit, az audis türelmes dzsentlömen...

Nekem pl. Honda-m van, de ki nem állhatom a sufnituning mugen power civic-es s***fejeket! Dettó a golf-osok és egyéb csodabogaras nyomorultak.

angi 2007.08.29. 15:59:54

Örülhetsz neki, hogy csak kétszer volt "szerencséd" az osztrák közlekedési stílushoz. Számomra és a legtöbb magyar számára is (akik gyakran megfordulnak határon túl) ez már túlságosan is nyugodt sőt néha már csigatempó... Valósznű ez is a gazdasági helyzetre vezethető vissza: Ott többen engedhetnek meg maguknak "márkás" autót és valószínűleg nem kell sietniük sem...mert megtehetik...

az okos 2007.08.29. 16:02:41

Kedves Teemeah!Én biciklivel közlekedem de nekem pont az lett a benyomásom,hogy a 10 milla feletti kocsik vezetői általában előzékenyebbek és udvariasabbak az átlagnál.Irigykedve jó a "mercismenőcsávó"-kat általánosítani de ha körbenézel az autóparkján a városnak akkor felkell,hogy tűnjön neked is hogy azért már nem minden jobb autóban ülnek fukszos bűnözők mint pár évvel ezelőtt.Én leginkább azokra az autósokra vagyok kiakadva akik nem engedik át a gyalogosokat a zebrán és arra a rendőrségre akik mintha nem is léteznének ebben a városban hogy fenntartsák a rendet.Sajnos sok ember észrevette már hogy minden következmény nélkül lehet szabálytalankodni.

accord 2007.08.29. 16:08:57

Angi: én örülök, hogy ott is járhattam, egészen le Karinthia-ba és vissza meg mittomén.

Igen, sokmindenre vissza lehet ezt vezetni, de egyet megmondhatok: élmény volt, nem úgy mint itthon. Nincs fölöslegesen széttáblázva a rendszer. nincsenek kintfelejtett táblák, az utak jó minőségűek és szépen lehet haladni.
Nekünk persze soha nem elég a 130-140-150 km/h, nekünk mindig sietni kell mindenhova, igegesen, idegbetegen. Minket hajszol a főnök, egyfolytában bőg a gyerek, mindenki csak rosszat akar nekünk, sanyargat az állam és egyébként is... Nem igaz? Azt hiszem máshol is megvannak ezek, csak az országot hívják máshogy és a társadalom berendezkedése és mentalitása kissé más, mint a miénk :))
Ne hasonlítsunk össze egy olasz veszekedést egy magyarral, ha érted mire gondolok... :))

accord 2007.08.29. 16:21:19

angi: bocs, még vmi. Azzal, hogy vki megteheti, hogy márkás "nagy" autót vesz magának vagy cicababájának, azzal együtt nem vesz jogot olyan dolgokhoz, amiket a magyar bmw-s, mercis, audi-s (tiszt. kiv.!) teljesen magának értetődőnek vél. Szerintem mindannyian tudjuk mikről van szó, felesleges sorolnom!
Egy kicsit azonban az "szidnám" az alját is :) A másik véglet a Suzuki-s társadalom. Komolyan mondom, én pl. vonzom őket :(
A világ legrosszabb vezetői, akkor inkább vesződöm egy fukszos mercissel, mint egy ilyennel. Sajnos, véleményem szerint ez a másik véglet. A legtöbbjük totálisan alkalmatlan a vezetésre, még hörcsögöt sem neveltetnék legtöbbjükkel!!!
Boldog, boldogtalan ezt a kocsit veszi... ááááááá, nincs tovább, felszökött a cukrom :))))

JP 2007.08.29. 17:31:49

Amúgy itthon az is idegesítő, hogy csuklás nélkül tesznek ki a túl nagy vagy teljesen felesleges sebességkorlátozásokat. Pl. Miskolcon négysávos, full egyenes, sötétben jól kivilágított, gyárépületek és egy patak között vezető út (avatottaknak egy névvel: Kiss Ernő út). Józan paraszti eszével gondolná a szabálytisztelő ember, hogy itt egy százas tempó bőven belefér. Ha kocsija engedi, nyomja is a jobboldali pedált és kapcsolgat is szorgalmasan felfelé, egészen a sebességkorlátozó tábláig, amelyen a 60 szerepel! Jobb teljesítményű autóval hősünk kezdhet is intenzíven fékezni. Ez Magyarország. Saját példa. Ausztria, huszadrangú alpesi út, (nyáron, no hó), sehol senki. Révén itthoni hegyekben sokat vezetek, gondoltam mozgassuk meg egy kicsit a verdát a jólevegőn. Nyomtam is rendesen, a FIAT-motort a fordulatszámmérő piros mezejéig kergetve, nagy fékekkel, egészen az első 60-as sebességkorlátozó tábláig, egy nem belátható ívű kanyar előtt. Látva a táblát a magyar táblák indokoltságából kiindulva ösztönösen csak 90 km/h-ig vettem vissza a 100 paciból (ami mellesleg meglepően nagy lendülettel mozgatta a FIAT-omat, 1.6-os Brava, akinek volt vagy van és kövér gázokat adagolva közlekedik/közlekedett vele, az tudja), ami nagy hiba volt, mivel azt a kanyart egy átlagos kocsival TÉNYLEG 60-nal lehetett bevenni, nyilván anélkül, hogy az ember a szakadékban találja magát. A mázlim az volt, hogy tapasztalt hegyi rókaként hamar rájöttem hogy ez így nem fog menni és visszavettem a tempóból. De ha mindezt havas úton adom elő, akkor nem írnám most le ezt a sztorit. Ez Ausztria.

JP 2007.08.29. 18:48:18

A másik amitől rángat az ideg, hogy a belvárosban milyen buzi módon vannak behangolva a lámpák. Van olyan Miskolcon a négysávos út, két éve lett felújítva, belváros közepe, megy mindenki mondjuk 60-nal, az esti órákban alacsonyan repülve közlekedő 1-2 kamikázét kivéve. Ezen a szakaszon van 4 lámpás kereszteződés, ebből - ha az említett, kényelmes és veszélytelen 60-nal gördül a csórikám - a harmadik lámpa tutibiztoshótziher, hogy megfogja. Én nem értek ehhez, de nem annak kellenne a célnak lennie, hogy minél kevesebbet fogyasszanak az autók, hogy ne barmoljuk szét még jobban a már amúgyis meglehetősen tré állapotú ózonréteget? Mert ha meggondoljuk, sokkal kevesebb káros anyagot eregetnénk a levegőbe, ha egyenletesen 60-nal döngetünk 4-dikben, mintha 5-ből 3 lámpánál meg kell állnunk és elfehéredő ujjakkal várjuk a zöldet, amikor majd padlógázzal kilőve 5-ször annyi benzint égethetünk üvegházhatású gázokká.

Kenseth 2007.08.29. 23:02:55

egyesek kérdezték: a biciklis közlekedhet járdán, legfeljebb 10 km/h sebességgel a gyalogsforgalom akadályozása nélkül, ha az úttest forgalmi viszonyai ezt indokolttá teszik.
valaki írta még, hogy a biciklisek átmennek a piroson: megfelelő és nagyon alapos körültekintés után én is át szoktam menni. minek álldogálljak, ha egyértelműen megbizonyosodtam róla, hogy sem magamat, sem a közlekedés más résztvevőjét nem veszélyeztetem? annál kevesebb autónak kell majd a zöld után kerülgetnie. (bár ez főként jobbra kanyarodásnál játszható el, persze.)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.29. 23:28:24

Hát engem őszintén szólva szokott zavarni, hogy megelőzök egy biciklist, aztán ő átgurul a piroson, mert nem jön semmi. Aztán előzhetem meg megint, ha van hely. Ha meg jönnek szemből folyamatosan és keskeny a sáv, akkor lehet mögötte ismételten gurulni. Ha elsőbbségadásnál egyenrangú a bicikli az autóval, akkor ennyi erővel én is átmehetnék a piroson, ha látom, hogy nem jön úgyse semmi...
Azzal viszont egyetértek, hogy sokszor sokkal kevésbé veszélyes a kerékpáros és az autósok számára egyaránt az, ha a biciklis a járdát használja az úttest helyett. Csak nemigen tartják be az a tizest a járdán szerintem ha ott mennek, nomeg a zebránál se sűrűn szállnak le a biciklijükről, hogy áttolják a túloldalra. Az a baj a kresszel is, hogy sok esetben nem egyértelmű, vagy egyértelmű, de logikátlan...

accord 2007.08.30. 09:18:24

Kenseth: remélem ezt nem gondolod komolyan vagy ha igen, akkor leszoksz róla! A piros lámpa minden egyes, a közlekedésben résztvevőre vonatkozik!!!! Ennyi erővel bárki átmehetne, mert úgy ítéli meg.
Ha meg utána vissza kell előzni a bicajost, akkor vissza kell és kész.

Az meg hogy a Kresz engedi a cangást 10km/h közlekedni a járókelők között, úgy hogy azokat nem zavarják, hááááttt....
Az zavarásnak minősül, amikor 2centire tőlem elsuhan és a szívbajt hozza rám?

Ja és nem nagyon látom, hogy a kerékpáros jelezné a többi közlekedésben részvevő számára, hogy irányt szeretne változtatni. A karjelzések hol maradnak? Esténként tapasztalom, hogy néhány bicajost leszámítva nincs macskaszemük, csak úgy tekernek az éjszakában... Ilyen jó lenne a közvilágítás.
Emlékszem, amikor egyszer beültem egy taxiba (hajnali 1-2 között), hogy hazavitessem magam. Erre a móricznál elkaszált bennünket egy buxi, akinek nem volt kivilágítva a járgánya. Amikor a rendőrők megkérdezték, hogy miért nem kapcsolta fel a lámpáit, a csaj így reagált: mert annyira jó a közvilágítás.... a*ny*kádat! :))

JP 2007.08.30. 11:55:53

Tény, hogy a KRESZ-ben vannak nem egyértelmű vagy logikátlan hivatkozások, de az pl., hogy ha biciklivel mész, az út mentén dolgozol, vagy lerohadt a kocsid és azt javítod, akkor kötelező a fényvisszaverő mellény, az pl. nem hülyeség.

Nem ide tartozik, de érdekes, hogy ahhoz, hogy JetSki-t vezethess, úgy szerezhetsz jogsit (törvényesen), hogy JetSki-t még csak nem is láttál. Ha ehhez hozzávesszük, hogy egy jobb gép 80 körüli sebességgel is elrepeszthet a békés fürdőző mellett, rögtön elmegy a kedvünk pl. a tiszafüredi strandtól, ahol engedélyezettek az ilyen masinák...

Kenseth 2007.08.30. 23:13:25

a fő probléma nem az, hogy vissza kell előzni, hanem hogy közvetlenül elindulás után, alacsony sebességnél a biciklisnek elég nehézstabilan tartania az irányt, az autósok pedig gyakran pont az ilyen helyzetekben tartanak nagyon kicsi oldaltávolságot (merthát lassan megyünk, ugyebár), többször majdnem volt ilyenből balesetem... na ilyenkor indulok el hamarabb. vagy mert látom a visszaszámlálást a zöldig, vagy mert ismerem a kereszteződés lámparendjét. mire azu autósok mellémérnek, elég gyorsan haladok, hogy viszonylag stabilan egyenesen tudjak, ne legyen belőle balesetveszély. csontpirosba csak jobbra szoktam belemenni, ha biztosan megállapítható, hogy nem veszélyeztetem sem magam, sem mást. akkor meg? mi vele a probléma? még egyszer mondom, ezt mindig nagyon alapos körültekintés előzi meg, nem fog rossz reflex kialakulni, de minél kevesebbet vagyok autók közt, annál jobb.

az érme másik oldala, hogy sokszor, ha biciklivel megyek, nekem kell vigyázni mások helyett. egyes kereszteződésekben pl hiába van elsőbbségem, ha nem jön mellettem/mögöttem/velem autós, simán nem adják meg az elsőbbséget. nem is beszélve persze azokról, akik simán elkezdenek előzni/megfordulni stb. mert nem autó jön szembe, hanem csak egy biciklis. és még sorolhatnám.

aztán vannak bersze a KRESZnek olyan baromságai, mint hogy nem használhatom a buszsávot, hanem menjek két sáv határán, a busz és az autók/kamionok között... de ezt most hagyjuk is.

WindowsNT 2007.09.02. 10:46:38

JP Nyugaton valóban nem úgy teszik ki a táblákat mint nálunk, ehhez még hozzátenném azt, hogy nálunk rengeteg faluba, nagyközség ami kineveztette magát városnak pl: Martonvásár, Szob, namost szobon kitalálta valami helyi agyhalott, hogy a jó széles átvezető úton falutáblától falutábláig, tehát egyik végétől a másikig kitették a 40-es táblát, szerintem abszolút értelmetlen még az amúgy is 50-es csigatempót levették 40-re, ráadásul tényleg jó széles az út és hirtelen kanyar sincs benne.

Véleményem szerint ez azért van, hogy büntethessen a rendőr, többet fogyasszon a kocsi jobban szennyezzék a levegőt stb, végülis a virító napfényben égetett fényszóró sem szolgál más célokat, szóval minél hamarább amortizálódjon a járműpark le.

Rocko- 2007.09.02. 10:58:56

WindowsNT: Martonvásárt van szerencsém ismerni, szóval: nem véletlenül van kint a tábla. ugyanis emberek laknak ott, és néha szeretnének átjutni az út túloldalára, bármilyen furcsa is ez. ha az autók 100-zal tépnének el ott, akkor elég sok baleset lenne, nyilván ezt akarják elkerülni. ha meg annyira gyorsan akarnak menni, akkor hajrá, ott az autópálya.
és a város dologról: Martonvásár elég nagy csomópont, ott fut egy főút, egy elég jelentős vonatállomás is van, és megy arra az autópálya is, szóval nem hinném, h egy utolsó falu lenne. :)

ui: nem Martonon lakok.

WindowsNT 2007.09.02. 16:25:20

Rocko-
Martonvásár még nagyjából érthető, de Szob már nem ott tényleg indokolatlan, én minden szabályt betartok, a sebességszabályt is, de azért már ne csigatempóban menjünk.

Viszont, ha valaki nem tudná akkor német országban épp ezért ingyenes az autópálya (csak személygépkocsiknak) ez környezetvédelmi szempontok miatt is és épp azért, hogy ne a lakott településeken kelljen áthaladni a sok kocsiknak, itt is megoldható lenne az autópálya ingyenes használata, na persze itt mindenért sarcolnak ott azért figyelembe veszik a települések lakosságát és a környezetvédelmet.

Sajnos drága a sztráda, itt az a baj. hogy nem lehet egynaposat venni szóval, mondjuk max. lenne 500 Ft. a napi használat akkor többen igénybevennék akik csak egynapra mennek valahová, így megérné, még rövidebb távra is. És akkor ott is csökkenne a forgalom. De a legjobb lenne, ha személykocsiknak itt is ingyenes lenne az autópálya használat.

Rocko- 2007.09.02. 18:46:18

ingyenességgel az autópálya olyan állapotba kerülne, mint a 6-os, 7-es út, ezért nem teszik. az egynapos matricát én is hiányolom.
Szobról nem tudok mondani egy szót se. :)
az útról meg: igen, ezt nem értem, h miért így van, miért átmenő forgalom van. miért nem egy (elkerülő) út, ahonnan egy mellékágon le lehetne hajtani, ha az ember oda tart. egy egyszerű hasonlattal élve: a fákon a levelek a faluk, városok, és a faág meg maga az út.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.02. 20:43:00

Miért nem egy elkerülő út van? Mert nincs rá pénz. Vagy ha lenne, akkor máshonnan kellene elvenni.

Egynapos matrica az viszont kéne. Sokszor nekem is jól jönne. A matricák ára pedig lehetne arányosabb az útban okozott kárral, mert egy soktonnás teherautó kb. százszor akkora kárt okoz az úttestben, mint egy személyautó és nem az egytonnás kisautók miatt kell olyan hamar újraaszfaltozni az egyes szakaszokat...

JP 2007.09.02. 21:03:07

WindowsNT. Azért van egy kis különbség a magyar meg a német gazdaság meg útminőség között. A németek megtehetik, hogy ingyenes legyen az autópályájuk, mert nem szorulnak rá a díjakból bejövő dohányra. A másik meg az, hogy ott két Szanticska-szintű (10 lakosú) faku között is autópálya van, itt meg a 19 megyeszékhely közül 8-hoz vezet pálya a most átadott nyíregyházai szakasszal együtt. Tehát még nem is tehermentesülnek annyira a falukon átvezető főutak.

WindowsNT 2007.09.03. 08:51:24

Igen van külömbség a gazdaságban, de, ha itt sem sikkasztanának annyi lóvét el és a pályázatokon nem az győzne aki a legdrágábban épít, ráadásul még nem is jobb a minősége talán akkor még ingyenes, de legalább olcsóbb is lehetne, inkább olcsóbb. De ez már politika, ha az állam nem pazarolna akkor talán olcsóbb is lehetne minden, de lehet a mi jövedelmeink nyomottak.

Pl: Szobon igen nehéz lenne elkerülő utat építeni, de sok helyen ahol lehet jól jönne, igaz mindenhová nem lehet elkerülő utat építeni, sajnos a drága sztráda miatt nem alternatív megoldás pl: Martonvásár esetében.

A 2/a (ma M2) váctól csak teljesen új nyomvonalon lehetne továbbvinni ami jól lenne a faluknak városoknak és nekünk autósoknak, de változtatni kellene a díjakon mert fizetős lesz az is (inkább a fizetéseken) mert hiába építik, ha a drágasága miatt kevesen veszik igénybe.

Szerintem, ha a matrica előállítási költsége drága akkor ezt csak az elektronikus díjfizetés oldhatja meg mert sokkal rugalmasabb és előállítási költsége sincs, de addig még sokat kell várni.

accord 2007.09.03. 09:22:29

Autópálya? Uraim! Talán nem mondok hülyeséget azzal, hogy Mo-on autópályát építeni a legdrágább mulatságok közé tartozik. Röhej, ami ilyen címen folyik itt!!! Jó drágán leraknak vmi ócska szönyeget, amin kocsikázhatunk, majd foltozgatják ész nélkül össze-vissza.
Épp most bukott le pár autópályaépítő vállalat, kártelezés miatt. Felosztották, hogy ki melyik km-et építi, majd így pályáztak. Ebben a kis országban, amely nagy része sík terület, nem képesek minőségi utakat építeni. Ehelyett már tervezik a Pécs fele vezető nemtomhány viaduktot, meg alagutat. Vicc!!!!!
Meg ez a matricás dolod. Veszel jogot az autópálya használatra. Kapsz érte egy matricát, de közben felvisznek vmi rendszerbe, ahol elvileg minden ilyen vásárló fent van és leinformálhatóés kapsz egy blokott, ami őrizgess az otthoni kis páncélszekrényedben nemtom hány hónapig vagy évig. És b***** m**, ezt a kitalálok komolyan gondolják!
Viccccc!!!!!!!!!

accord 2007.09.03. 09:35:06

És még vmi: Majd ha vmilyen oknál fogba bekrepál a rednszerűk és téged nem találnak, mert vmi víruska felzabálta a matricavásárlásodról szóló adatokat, akkor kezdődik a zaklatás esetleg a pereskedés stb. Meg se említem az sms-ben vásárolt jogot...
Komolyan mondom, ezek az életképtelen, gyerekkorom összes sérelmét és mert nem volt g.i. joe katonám, mint egyeseknek és ezt most megbosszúlom mindenkin típusú műmájer csinovnyikok egyenesen megnehezítik mások életet, nem pedig könnyítik. A jog mögé bújva osztják azt észt és ha feltesznek nekik egy kérdést, akkor jön rá a tömény és nyilvánvaló hanta. Sajnos ilyen rendszerben nem könnyű higgadtnak maradni, és legyen az ember a legjobb szándékú és jóhiszemű, akkor is (sajnos!!!) legtöbbször a rövidebbet húzza.

sga 2007.09.03. 21:56:01

Nekem van egy olyan vicces szokásom, hogy zebránál (rendszerint) megállok, ha gyalogos áll az út szélén. Akár a Budaörsi úton is, bár ott konkrétan élet- és balesetveszélyes tud lenni az ilyen mutatvány. Néha sajnos elbambulok, és későn kapcsolok, hogy át kellett volna engedni valakit. Ilyenkor én is belesimulok a köcsögök szürke tömegébe.

Jelentem, az utóbbi évtizedben javult a közlekedési morál, manapság egyre ritkábban dudálnak a köcsögök hátulról. Manapság az egyetlen dolog ami ilyenkor történik, hogy hirtelen iszonyat nyomulás kezdődik, mert mindenki meg akarja előzni "a barmot, aki képes volt megállni a zebránál". Hát, itt tartunk most.

Ja, és többsávos úton csak lehúzott ablakkal szabad ezt csinálni, a tükröt sasolva, hogy még idejében tudj szólni a gyalogosnak, mielőtt a másik sávban elütik...

Ami vicces, az a sok csodálkozó arc amikor megállsz, meg a reakcióidő. Konkrétan sokan nem fogják fel, hogy csak azért álltál meg, hogy ők átmehessenek.

Andi80 · http://kutasek.eoldal.hu 2008.04.03. 21:10:51

Nos, ehhez a témához csak annyit:
Sajnos nagyon sok autós közlkedik úgy, hogy "tegnap se jött semmi"...
A zebrán és nemzebrán gyalogátkelésről:
Sajna ahol lakom olyan idiótán tették a zebrát, hogy 2 buszmegáló közt van. Nos, ha a túloldaliba szeretnék menni, kénytelen vagyok szabálytalankodni... :/
Sőt...
Aki ismeri az Érd-Biai elágazást, az tudja, hogy ott csak a sóskúti úto van zebra, ahová Érd felől a Fehérvári úton át kéne kelni, ha az ottani buszmegállóba akarok menni.
Ehhz viszont vagy 7-800 métert kéne fölfelé sétálnom (plusszba!!!) ugyanis csak ott van zebra. De akkor már 2 buszmegállónyit visszasétáltam...
Nos, ennyi.
Sajnos az ömkormányzatok, a rendőrség is benne van ebben, hiszen nekik kéne fölmérni, hol lenne értelme zebrát, táblákat kirakni.
JA! Mégegy:
Tárnokon a 3. ovi az út túloldalán van. Annak az útnak a túloldalán, amelyik a településen keresztül köti össze az M7 autópályát és a 70-es főutat. Természetesen az onnan lehatók kb. 10%ának tűnik fel, hogy lejött az autópályáról, és lakott területen közlekedik...
Volt, hogy 10 percet áldigáltam, mire át tudtam menni a túloldalra. Kb. 2ó30 éve ugyan ki van rakva a gyalogosátkelőhely tábla na, de ki látja azt 70-100 km/h sebességnél (amikor 50 a megengedett...)
Anyukák aláírásgyűjtésbe kezdtek a zebráért, elérték, hogy ki lett rakva egy 30-as tábla...halottnak a csók...Ja! Trafipax egyáltalán nem szokott lenni, pedig BŐVEN lenne értelme!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása