Robogós szemmel a világ
Néhány éve robogóval járom a város útjait, ha csak tehetem. Sokáig lelkes és meggyőződéses autós voltam, minél nagyobb a dög, annál jobb alapon, olyannyira, hogy jogosítványom 40.000 kg össztömegig bármilyen gépjármű vezetését lehetővé teszi számomra. Szerettem autózni. De aztán elszakadt a cérna.
Abban az időben, mikor a váltás történt, a gyönyörű Békásmegyeren laktam és az angyalföldi Lőportár utcában dolgoztam. Abban az évben kezdődött a Szentendrei út lidérces felújítása, párhuzamosan a HÉV egész nyári karbantartásával. A reggeli forgalomban a munkahelyemet otthonomtól nagyjából 60-70 perc alatt tudtam megközelíteni az esti hazatérés ugyanennyi időt vett igénybe. Amikor robogóra pattantam, ez az idő a harmadára, negyedére zsugorodott.
A robogós más szemmel nézi a világot, mint az autós kollégái. Azok az útvonalak, amik autósként arra késztettek, hogy ha róluk álmodom, sikoltozva és a párnám sarkával a számban ébredjek, most remekül használhatóak a számomra.
Csúcsidőben a BAH csomópontról lejutni a Bakáts térre 10 perc. A Széchenyi fürdőtől a Lurdy ház 20. Nem is értem, miért nem követik többen ezt az utat. Az ember nem cipel magával másfél tonna vasat, ha reggel egyszál egyedül dolgozni indul, tehát adunk a környezettudatosságnak is. A robogó fogyasztása 100 kilométeren kb 3-3,5 l. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy 9-10 forintból van meg egy kilométer, ha nem számítjuk az amúgy elhanyagolható fenntartási költségeket. Éves kötelező kétezervalahányszáz forint smafu, párszáz forintos légszűrők, ez-az. Fajlagosan a robogóval való közlekedés nagyságrendekkel olcsóbb, mint az autó, és jelentősen olcsóbb, mint a tömegközlekedés. És vegyük itt figyelembe, hogy egyéni szabadságunk nem csorbul menetrendek által, és nem kell zsúfolt járműveken tülekednünk sem.
Parkolás szempontjából természetesen nincs jobb megoldás, mint a robogó! Mit nekünk megállni tilos tábla? Mit nekünk fizető övezet? Járművünk simán elfér a legkeskenyebb járdán, járdaszigeten, szegélykövön, bárhol. Csak egy jó lakat kérdése, hogy illetéktelenek ne taszigálják el, míg távol vagyunk, dolgunkat intézzük.
Cuccolás tekintetében persze hátrányban vagyunk az autósokkal szemben, de egy jól használható boxban még az esőruha mellett is elfér egy kisebb szatyor, napi bevásárlás, de jobb gépeken még a robogós lába közt is van egy kampó, amire szatyrot lehet akasztani. Az én sárkányomon simán elfér egy hatos csomag ásványvíz is.
Robogós-motoros körökben divat szidni az autósokat, hogy nem hagynak közlekedni. A magam részéről ebbe a körbe nem szállnék be. Tulajdonképpen javulónak látom a tendenciát, hónapok óta nem találkoztam olyan igazi beakasztós köcsöggel, aki direkt azért rakná ki a kocsiját valahova, hogy ne engedjen el. Ha valahol nem férek el, az általában a sávok eredendő szűkösségének eredménye (nagykörút szinte végig), esetleg egy-egy autós ügyetlensége, tájékozódásra való képtelensége. Legújabban még a taxisok is elengednek, pedig ez régebben nem nagyon volt jellemző.
Egyszóval, ha szép az idő, nincs jobb és kellemesebb módja a közlekedésnek, mint a robogó. Két kerékre magyar! Jó időt, jó utat!
Metróépítés? Forgalmi dugó? Azmegmi?
2007.08.29. 13:25 :: SilentSound
Dugóban állni nem minden autós szeret, van, aki idegbeteg módon elkezd dudálni, mintha a hanghullámok előbbre tolnák a kocsisort. Van egy barátom, aki egyszer azt mesélte, hogy ő még szereti is, ha néha dugóban áll, legalább pihen egy kicsit, zenét hallgat, addig is nyugi van, minek idegesítse magát. Azonban van az úgy, hogy időre megyünk valahová és nem nagyon érnénk rá órákat elvesztegetni a napunkból, ha ezt el is lehet kerülni. Pirosceruza már két-három napos fennállásunk alatt törzskommentálóvá vált, most pedig egy egész levéllel örvendeztetett meg minket, hatékony dugóellenes megoldást bemutatva.
20 komment
Címkék: motor közlekedés metró robogó útlezárás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Motoros Voodookoop 2007.08.29. 14:29:42
A robogóval tán az az egyetlen baj, hogy még a hangosabbja sem túl hangos.
Egyébként kinek mi a véleménye a hangos motorról? Nekem az a "rögeszmém", hogy motorost csak akkor veszik észre ha hallják. Más?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.29. 15:45:34
Én vagyok 2007.08.29. 16:34:09
Szólj 2007.08.29. 16:57:54
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.08.29. 17:15:28
Én is gyűlölöm a hangos motorokat, főleg mikor itthon pl tv-t nézek és az utcában úzatja neki a paraszt, visszhagzik mint a pitsa még a tv-t is elnyomja ázze! Ezek leginkább a crossmotorok, a recsegős hangúak, versenymotort azt nem tudnák kíhúzatni mert ahhoz rövid az utca.
Egyébként én észreveszem a mocikat mert azok közé a ritka autósok közé tartozom, akik folyamatosan figyelik a tükröt is. Mindíg lehúzódok, hogy elférjenek.
hagyma 2007.08.29. 17:19:37
JP 2007.08.29. 20:08:07
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.08.29. 20:39:42
Attópályán kettőhússzal! :-D
calameth 2007.08.29. 20:43:59
pirosceruza 2007.08.30. 08:00:47
A zajhoz annyit, hogy a magam részéről kifejezetten komplett dobbal járok, és magam is eléggé utálom még azokat is, akik a moped dobját leveszik/megfúrják. Feltűnősködő idiótáknak tartom őket. A régebbi lakhelyemen volt egy csóka, aki minden áldott reggel 6 órakor a dob nélküli, kínai robogójával húzott keresztül a lakótelep házai közt. Egy darabig.:)
JP 2007.08.30. 12:04:43
Meg is írtam Pirosceruza, hogy nem a laza, 70-nél halódó mopedekkel van bajom, hanem a nagy állat sportgépekkel, azokkal is főleg városban.
Rocko- 2007.08.30. 15:13:49
így van, mit nektek KRESZ, mit nektek ZIL, és mit nektek golyó! a KRESZ és a fizika szabályai is vonatkoznak a robogósra. meg az autósra, biciklisre, stb.-re.
Motoros Voodookoop: én is majd elhúzok az ablakod alatt éjjel egykor hangos kipuffogóval, és meglátjuk milyen jó ötlet! tudom, nem te voltál, de ez a véleményem.
pirosceruza 2007.08.31. 09:23:43
Rocko- 2007.08.31. 13:15:06
Darren 2007.09.02. 21:10:20
Autósként én relative normálisan közlekedek, de ha a városban akad dolgom, és az időjárás is engedi, kétkerékre pattanok. Persze, az autóm biztonságosabb, és ha fáradtabb vagyok, nagyobb biztonságot ad mind nekem, mind a többi közlekedőnek.
De városon belül alapvetően a két kerék a jobb (a robogó még jobb, mint a motor egyébként...).
TestŐr · http://www.ske.hu 2007.09.02. 21:34:47
pirosceruza 2007.09.03. 09:12:11
De azért ha eccer összekapom magam, befizetek egy ER6-n re.:)))
Jack 2007.09.07. 23:09:23
Egyébként idén végre eljutottam Olaszországba. Mindig is hallottam/olvastam a történeteket, hogy olaszországban sok a motor, de igazán akkor döbbentem meg, amikor egy kis városban (Cannobio), ahol dúrván 100-150 férőhelyes parkoló van a tóparton, ki van jelölve egy parkoló csak robóknak és motoroknak, dúrván 150-200 férőhellyel és péntek/szombat éjszaka teljesen tele van. A fiatal tizenévesektől a 60 éves öregekig mindenki robogózik, kivéve az a néhány, aki motorozik. Abban a parkolóban autón szinte nem is láttam olasz rendszámot, csak külföldit.
SilentSound: sajnos igazad van, a 2 kerék tényleg nagyon veszélyes üzem, ezért csak úgy lehet túlélni, ha állandóan 100%-ig figyelsz és nem csak az utat és a táblákat, hanem az ÖSSZES KÖZLEKEDŐT gyalogostól autóig, ha kereszteződés jön, lassítasz és előre készülsz, mi van, ha valaki a stop tábla mögül kivágódik városban 80-al neked keresztbe :(
De összességében motor nélkül nem élet az élet :) És városban tényleg sokkal gyorsabb még a robogó is. Csak 1 példa: otthon és suli között a táv gyalog 25 perc, BKV-val: 6-7perc sétaés 10-15 perc villamos, autóval 5-40 perc forgalmi helyzettől függően, robogóval 6-7 perc forgalomtól függetlenül, bár akkor sok anyázásra kell számítani még akkor is, ha nem akadályozol vagy veszlyeztetsz senkit, max idegesíted az autósokat... Bár észrevételem szerint egyre toleránsabbak az autósok a 2kereküekkel, a 99% ha látja a visszapillantóban lámpánál állva, hogy motoros jön, akkor helyet csinál neki, ha tud, a maradék 1% pedig direkt leszűkíti a helyet...
Jack 2007.09.07. 23:19:15
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.08. 11:32:45