Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mazsolaveszély!

2007.08.30. 10:24 :: SilentSound

Még az metróépítős útlezárósdi előtt szó esett a nagyon bátor és egyben nagyon veszélyes autóvezetőkről, akik halhatatlannak képzelik magukat, másokat meg nagy ívben... De ha őket emlegettük, akkor bizony meg kell, hogy emlékezzünk az ellenpólusról is. Gyakran nem kevésbé veszélyes szituációk adódhatnak abból, ha valaki nem képes felvenni a forgalom ritmusát, képtelen gyors döntésekre, amit pedig az autóvezetés megkíván. Vegyünk egy nagyon egyszerű példát. Egyenrangú kereszteződés, mazsolának jobbról jön egy autó, de még kicsit odébb van. Ő azért elkezd gondolkodni, hogy át fog-e férni, közben lassít, mert ugye fő az óvatosság. De mire eldönti, hogy mit akar, vagy a kereszteződés közepén áll meg, vagy későn akar még gyorsan átférni és kész a baj. Abba már belegondolni is rossz, hogy egy gyalogos zebrán való átkelésekor hogy alakulhat a szitu, ráadásul a gyalogosok maguk sem túl magabiztosak, sokszor figyelmetlenek.

De nem csak emiatt veszélyesek ezek az aszalt szőlőhöz hasonlított jóemberek. A folyamatos közlekedésben is lassabbak az indokoltál. Idegesítő tud lenni, ha egy kétszer egy sávos úton, ahol amúgy normálisan lehetne haladni - legyünk teljesen szabályosak - ötvennel városban, egyetlen autós miatt mindenki hármasban alapjáraton gurul, mert szemből meg jönnek folyamatosan. Ilyenkor persze a többi autós elveszti a türelmét egy idő után és akár veszélyes módon is próbálja megelőzni a csigatempóban közlekedőt. Az ingerült embernek pedig nem tiszta a feje, nem biztos, hogy mindig jó döntést hoz. Egy ilyen esetben persze a kialakult helyzet nem egyedül a mazsola hibája, de egy ilyen idegállapotot könnyen elő tud idézni. Aztán persze a végén lehet, hogy pont őt kapja oldalba egy elhibázott előzést végrehajtó autó, hogy legalább a frontális ütközést elkerülje.

Hogyan lehetne megszüntetni vajon ezt az állapotot? Nos, mivel addig nem fogják bevonni az ilyenek jogosítványát sem, amíg bele nem gondolkodja magát az illető egy emberekkel teli buszmegállóba. A mazsolautánpótlást viszont egyszerűbben meg lehetne szüntetni. Gondoskodni kellene róla, hogy elvegyék a vizsgabiztosok kedvét attól, hogy pénzt fogadjanak el. Hiába törvénytelen a korrupció, létezik, él, virágzik és senki nem tesz ellene semmit. Az autóvezetés oktatók azért, mert ha bukik a tanuló, akkor úgyis vesz még egy pár plusz órát, ha nem bukik, akkor meg gyakran megy utána az osztozás a vizsgabiztossal, hisz a tanuló nyilván nem a vizsgáztatótól kérdezi meg, hogy mennyibe kerül átmenni, mik a tarifák. Az oktató persze segít készségesen megoldani a kérdést. A harmadik szereplő a történetben pedig a tanuló, aki ha bénácska is, inkább vállalja a fejőstehén szerepét, mint hogy újra órákat kelljen vennie, ami úgyis legalább annyiba kerülne neki, de elmegy vele egy csomó idő, meg különben se akar megint stresszelni a vizsgán. Csak éppen vezetni nem tanul meg normálisan. De a jogsi az meglesz és vezetni is fog az illető.

Félreértés ne essék, a friss jogsis, tapasztalatlan, de óvatos vezető nem ugyanaz, mint a mazsola, mert míg előbbi a saját és mások biztonsága miatt óvatos amíg nem szerez gyakorlatot, utóbbi azért, mert képtelen gyorsan dönteni, hiába vezet autót, rutinos vezető nem válik belőle, többnyire a sok átélt (saját maga okozott) veszélyhelyzet miatt fél is az autóvezetéstől és stresszeli magát vezetés közben.

Aztán a mazsola kategóriába lehet venni a "vasárnapi sofőrök" egy jó részét is, akik a vidéki kisvárosból kéthetente elgurulnak a 20 kilométerre lévő telekre, azt is csak nyáron, aztán ha netán valami rokonlátogatás címén bekeverednek Budapestre, akkor gyökkettővel vánszorognak a fentebb leírt veszélyhelyzeteket előidézve. Külön extra veszélyességi kategória, ha az illető már erősen benne van a korban, alig lát, alig hall, de azért vezet. Olyat is láttam már, hogy a bácsi kb. tízzel gurulva levitt egy tükröt, és láthatólag ezt egyáltalán nem észlelte. Talán mikor legközelebb autóba ült, akkor vette észre, hogy biztos valami huligán letörte a parkolóban a tükrét.

Szóval csak óvatosan, ha valaki autóba, motorra, biciklire, lóhátra ül, vagy egyáltalán kilép gyalog az utcára, körül vagyunk véve potenciális gyilkosokkal, akikben többnyire fel sem merül, hogy azok...

Azért ne csak az autósokra figyelj oda...

46 komment

Címkék: közlekedés autó hülye béna mazsola

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Srác 2007.08.30. 10:39:46

Szolgálati közlemény: Szerintem sokat javítana a cikk olvashatóságán, ha használnál bekezdéseket. Ezt az egészet egy bekezdésbe írtad le. Nem csak könnyebben olvasható, hanem rákényszerít arra is, hogy a mondanivalót csoportosítsd, és felvegyél egy logikai szálat.

JP 2007.08.30. 12:21:59

A korrupciót még szép, hogy nem fogják egyhamar megszüntetni, mivel drágalátos vezetőink is ebből élnek, a vizsgáztatókról nem is beszélve (tisztelet a kivételnek, mert azért akad). Az ilyen kategóriájú maszekolás meg aztán pláne mindkét félnek jó, ha mindketten vevők rá, nyilván:)

Mellesleg nekem is van ilyen kategóriájú (idős, vezetni nem tudó) rokonom, aki bevallottan fél szemmel vezet és ennek megfelelően minden héten meghúzza vagy megnyomja az ősrégi Wargtburgja oldalát:)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.30. 12:27:10

Amíg ezt a saját garázsajtajával teszi, az ő dolga, de ha mondjuk egy bevásárlóközpont parkolójában biliárdozik az autójával, az már gáz. Az orvosi igazolás is egy vicc, ami a hosszabbításhoz kell...

JP 2007.08.30. 12:27:41

Fentemlített rokonommal volt már olyan is, hogy az osztottpályás útnak a szembesávjába kanyarodott ki és még le is hülyézte a szembe-(gyengébbek kedvéért szabályosan)jövőket.

Családunk nagy hibája, hogy nincs szívünk megmondani neki, hogy nem tud és soha nem is tudott vezetni:)

Palánta 2007.08.30. 13:09:47

Szeritnem fentebbi mazsola besoroláshoz hozzá lehetne fűzni:
- az eső miatt kocsiba ülteket (tegnap reggel majdnem belémcsúszott egy kedves \\\"kolléga\\\" aki legalább 50ről satuzott a jobbkezes kereszteződéshez érve, szegényke lassan kapocsolt, hogy a nedves aszfalt csúszik)
- aki nincs tisztában az autója képességeivel és dimenzióival (kisebb kocsihoz volt szokva, stb, kivéve ha dízelbenzin váltás miatt lefullad a dízellel)

kereszteződéshez 2007.08.30. 13:29:28

Azért az autósok általános idegbeteg állapotát ne a lassabban közlekedőkre fogjuk. Ja, hogy azért előzött a beláthatatlan kanyarban, mert előtte valaki \"tökölt\"? Szegény bankrabló is csak azért megy be pisztollyal a bankba, mert valaki oda pénzt tett. Logikus.

Az is érdekes, hogy a sajtóban majdnem minden nap hallani gyorshajtás/alkohol okozta súlyos balesetekről, \"mazsolák\" által okozottakról valahogy kevésbé...

Ezzel nem védeni akarom őket, de helyén kell kezelni a dolgokat.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.30. 13:45:38

kereszteződéshez: Némileg kisarkítottad a dolgot, szó nincs róla, hogy a lassabban közlekedők miatt van az általad leírt balesetek többsége. Olvasd el a két nappal ezelőtti "köcsögautósok" című posztot is, utána meg ezt mégegyszer...

Rocko- 2007.08.30. 15:21:40

varos.blogter.hu/?post_id=183601
a másik oldalról.
"A folyamatos közlekedésben is lassabbak az indokoltál."
mivel megpróbálnak figyelni mindenre, aztán vagy hozzászoknak, vagy leszarják, és átlépnek a bunkóautós kategóriába.
nem véletlen mennek lassan, tanulnak. ugyan, tegye fel már a kezét az, aki valamit elkezdett, és abban tökéletes, kőprofi volt? naugye! több empátiával segíteni lehet őket, hiszen ha valaki idegesíti őket hátulról, akkor persze hibázni fognak a stressztől.
amúgy meg a tanórák száma nem elégséges a biztonságos közlekedéshez, de még mindig több, mitn amerikában. ha bukik a tanuló? hát bukjon, addig is felügyelet meleltt fejlődik. szóval nem feltétlen a korrupciót kellt mögésejteni.
JP: en csodálkozz, ha elmarasztalnak, mert nem akadályoztál meg egy balesetet.

JP 2007.08.30. 15:22:21

Bocs, Palánta, de nem keverted össze? A dízelről benzinesre váltóknak az okoz gondot, hogy amint megmozdul a kocsi, lekapják a lábukat a kuplungról, mire a szokatlan benzines lefullad, nem? Mert ugyanezt el lehet játszani egy dízellel, mert a nagyobb nyomaték miatt úgyis elindul, nem kell csúsztatni.
Tehát a mondatod nem úgy jó, hogy "dízelbenzin váltás miatt lefullad a benzinessel"?

(Nem szivatásból írtam?))

JP 2007.08.30. 15:27:24

Bocs, Rocko, de mért kellene engem elmarasztalni? Nem nézted el véletlen, hogy ki írta?

Palánta 2007.08.30. 16:08:17

JP: de, teljesen jogos az észrevétel, és nem vettem szívózásnak. :)

gravy_t 2007.08.30. 17:11:19

szerintem kizárólag azokat engedjék vezetni, akiknek már legalább 2-3 év tapasztalata van

JP 2007.08.30. 17:18:04

És hogy szerzi meg a 2-3 év tapasztalatot?

gravy_t 2007.08.30. 17:25:53

JP 2007.08.30. 17:18:04

hát ezaz.
érteeeed ;)

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.08.30. 17:36:09

Én attópályán vezetek sokat, éppen most értem haza.
M7 BP-Székesfehérvár. Sok volt a kocsi, mint általában ebben az időszakban mindíg. Ilyenkor hatványozzottan jön elő az, hogy valami "lassú" (kb. 110 km/h) mazsola kijön a belsőbe, mert van egy kamion előtte. De a mögötte lévő mazsola is kijön, meg az amögött lévő is és szépen sorba így tovább. A végén ott tart a dolog, hogy van egy kamion a külsőben, a belsőben meg egy kurva hosszú sor mögötte. A legtöbbje pedig nem megy vissza a külsőbe miután megelőzte a kamiont (bármit), hanem megy tovább a maga kis tempójában mert lát egy másik nála kb 5 km/h-val lassaban haladó kocsit maga előtt többszáz méterre és most ő úgy gondolja, megelőzi majd jól azt is! A kurva hosszú sorba a nagy számok törvénye alapján keveredik persze jópár gyorshajtó (köztük én is :) akik persze türelmetlenül várják, hogy mifaszleszmá'! Na ilyenkor szoktam jobbról alázni és egy hosszú dudálással tudatosítom az elöl haladó fajankónak, hogy kurvára nem jó amit csinál.

A másik ami sokkal gyakrabban történik meg, hogy látják, hogy jövök mint a távirat (kb.180 +- 20 km/h), csakazért is kivág elém mikor simán elhaladnék mellette mire ő veszélyes távolságba érne az előtte haladóhoz. Hozzá kell tegyem , hogy az esetek 90%-ban kurva index nélkül!!! Ilyenkor persze fék mint állat a mazsola tempójára, mert a jobbról előzést azért már nem kockáztatom , persze van ahol simán belefér még. Értitek , logikus, hogy nekem könnyebb lassulni 70-80 km/h-t mint neki 20-at. Két dolog lehet: vagy nem érzik a sebességkülömbségeket vagy kibaszottul nem nézik a tükröt! Egyik sem jobb a másiknál.
Ja, bocs van még1: leszarják, hogy jössz, majd lassítasz te!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.30. 17:51:18

Rocko: "nem véletlen mennek lassan, tanulnak. ugyan, tegye fel már a kezét az, aki valamit elkezdett, és abban tökéletes, kőprofi volt? naugye! több empátiával segíteni lehet őket, hiszen ha valaki idegesíti őket hátulról, akkor persze hibázni fognak a stressztől"

Erre hadd idézzek a fenti írásomból. :)

"Félreértés ne essék, a friss jogsis, tapasztalatlan, de óvatos vezető nem ugyanaz, mint a mazsola, mert míg előbbi a saját és mások biztonsága miatt óvatos amíg nem szerez gyakorlatot, utóbbi azért, mert képtelen gyorsan dönteni, hiába vezet autót, rutinos vezető nem válik belőle, többnyire a sok átélt (saját maga okozott) veszélyhelyzet miatt fél is az autóvezetéstől és stresszeli magát vezetés közben."

Van még kérdésed? :)

JP 2007.08.30. 17:53:17

Sztem nem leszarnak, Lyukastorkú, hanem nem nézik a tükröt.

Sztem a még az nagy baromság, hogy az új kocsikhoz egy kis szar pótkereket adnak. Tehát ha ki is cseréled, cammoghatsz vele 70-nel. Persze, tudom, kurvásul kicsi az esélye egy defektnek, de azért ha mégis előfordul, ugyan ne tötymörgéssel basszuk már el az időt a csere után!

A múltkor pl. 170-nél durrant el a bal hátsónk, egy picsanagy kamion előzése közben. Még mázli, hogy nem a bal első volt, mert ott is pusztultunk volna mind az öten. A kerékcsere után meg leállósávba ki, vészvillogót be, stabil 70 15 kilométeren keresztül. Mondhatom nem repedtek meg az ablakok az örömujjongásunktól...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.30. 17:59:38

JP: A mankókerék még csak hagyján, de mostanság divat lett, hogy a pótkereket kihagyják és kapsz helyette gumijavító szettet. Aztán játsszál vele, mint hat évesen a bicikli gumibelsővel. :) Arról nem is beszélve, hogy ha elcsípsz egy jó nagy kátyút amiben a felni is megsérül, akkor sokra mész a gumijavító szettel. Esetleg be kell készíteni egy nagyobb kalapácsot is mellé. :)))

gravy_t 2007.08.30. 18:27:04

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.08.30. 17:36:09

attópályán cammogókról nekem is lennének történeteim, de most egy másikat mondanék:

énnekem már elég régi autóm van, de még mindig igen tiszteletreméltó sebességeket lehet vele menni. namármost amitől az én agyam eldurran az az, amikor szfvár - bp tehát 3 (három) sávoson haladnék, de legbelül valami kecseg volvós/béemvés/hondás/alfás/stb. úgygondolja, hogy öregautó kussoljon, és még direkt be is lassít 150-160-ra, csak, hogy szivasson. azért előbb-utóbb fel szokták fogni, hogy el szeretnék haladni mellettük.

azt azért hozzáteszem, hogy a 2sávos ótópályaszakaszokon azért csak mérsékelten kéne vagánykodni, skacok, mert ott a 110-zel haladónak is muszáj bejönnie a belsőbe, ha meg akarja előzni az ifát. ott nem sajátíthatjuk ki mi, sebességmámorosok a belső sávot. én pl pessstről lefelé mindig lassabban jövök, mint odafele, éppen ezért. (ja, m7-es, ha nem esett volna le)

Rocko- 2007.08.30. 18:30:03

JP: nem te írtad azt, h "Mellesleg nekem is van ilyen kategóriájú (idős, vezetni nem tudó) rokonom, aki bevallottan fél szemmel vezet és ennek megfelelően minden héten meghúzza vagy megnyomja az ősrégi Wargtburgja oldalát:)".
szted nem közveszélyes?

Rocko- 2007.08.30. 18:34:08

SilentSound: ige, van kérdés: kívülről te ezt hogy döntöd el? :)
JP, gravy_t, A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó: autópályán a 130 a maxium megengedett, ti nem így tudjátok?

gravy_t 2007.08.30. 18:54:05

Rocko- 2007.08.30. 18:34:08

de, mi is úgy tudjuk, hogy 130 :P

és a stopvonalnál is meg kell állni, és utána előregurulni, hogy beláss a kereszteződésbe, és sávváltás előtt hátra kell fordulni, és az indexelő buszt ki kell engedni a megállóból (ezt speciel szoktam is) éééés, minden reggel indulás előtt le kell ellenőrizni a keréknyomást, a folyadéxinteket, valamint az izzók állapotát.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.30. 19:02:02

Elkérem a jogosítványát. :)
Ha magamól indulok ki, kezdő vezetőként sem cammogtam harminccal ott, ahol lehetett ötvennel menni. Attól, hogy valakinek nincs többéves rutinja, képes észlelni, hogy mi van körülötte. Persze eleinte sokkal fárasztóbb vezetni, mert több dologra kell jobban koncentrálni. Egyébként ha valaki nagyon kezdő, akkor ezt jelezze hátul egy T betűvel. Lehet, hogy akkor néha akad egy-egy idióta köcsög aki szivatni fogja, de legalább a többiek tudják, hogy mire számítsanak. Én személy szerint nem az a fajta vagyok, aki idegbeteg módon veszélyhelyzetet teremtve előzget, de bizony vannak olyanok. Azok is, akik amúgy normálisan vezetnek, csak marha türelmetlenek. Engem max. idegesít, ha tötymörgés van annak ellenére, hogy lehetne szabályosan is jóval lendületesebben haladni. Lehet, hogy el kéne költöznöm valami olasz nagyvárosba. :)

JP 2007.08.30. 20:39:13

Rocko! Az illető rokonom legnagyobb balesetei is koccanások, mivel kb. 30-cal caplat városban és a Wargtburgja tartósan a 60-at is alig bírja. Amúgy nehézkes lenne megakadályoznom a koccolásait, mivel kb. 3havonta látom. Meg nála igazából nem a balesetveszéllyel van a baj, mivel 30-cal elég nehéz komoly balesetet okozni (persze kocsi versus kocsi), hanem azzal hogy LÁTSZIK, hogy nem tud vezetni. Meg mondjuk azt a verdát húzós lehet levizsgáztatni, mert kb. a festék tartja össze:)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.30. 20:46:14

JP: a rokonod és a magyar népesség védelmében szerintem nyúld le a rokon jogsiját, forgalmiját, kocsikulcsát, a kocsi akkumulátorát. :)

Kenseth 2007.08.30. 22:45:30

OFF
a videóról jutott eszembe:
Görögország, turista motort kölcsönöz. mindent elintézett, kifizetett, otthagyta az útlevelét letétben, kiválasztotta a motort. egy jó nagy és erős motort. ahogy kikanyarodott a telepről, rutintalanságból vagy mert imponálni akart a barátnőjének (valószínűleg mindkettő) jó nagy gázt húzott neki, minek következtében a motor természetesen kicsúszott alóla, egy parkoló kocsi alá. a tulajdonos persze dúlva-fúlva vette vissza a motort kárfelmérésre, akik látták, a térdüket csapkodták a röhögéstől, hogy a ddrága pénzen kikölcsönzött motorral kb. 3 métert sikerült menni :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.31. 00:29:22

Hát hasonlót én is láttam, csak épp autókölcsönzőből jött ki éppen a jóember, 0 kilométeres Passattal. Az első sarkon a főútról kanyarodtam be, ő meg hamar indult el és elcsapta a bal hátsómat... Mikor sikerült kiszedni a kocsiból (mert telefonált ám éppen), akkor a következő volt a magyarázat: "Azt hittem, hogy már bekanyarodtál." Soha előtte nem ordítottam idegennel, vele már akkor mikor nem akarta letenni a k..va telefont miután nekemjött. Aztán persze azt akarta hogy cseréljék ki neki a kocsit másikra, de a kölcsönzőben megmondták, hgy csak a lámpabura meg a műanyag lökös törött, úgyhogy most már vigye el, nem adnak másikat. Szerencsére nekem meg csak polírozni kellett a kerékívvédő műanyagot. :)

pb 2007.08.31. 09:01:13

Gyakorló mazsolaként azt tudom mondani, hogy ha lassabban megyek a megengedett maximális sebességnél, az azért van, mert próbálom feldolgozni az információkat a helyes döntéshozatalhoz. A jelenség nyilván ismeretlen útszakaszokon él elsősorban és ott is attól függ, hogy milyen mennyiségű információval kell megbirkózni: vidéken, ritkás forgalmú úton még egy bonyolultabb közlekedési helyzet is egyszerű egy sima budapesti zsúfolt többsávos úthoz képest, ahol mindenki 70-el hajt 50 helyett. Saját magamon is látom, hogy ez a procedúra sokat gyorsul a tapasztalat növekedésével, de az első hónapban rendesen izzadtam és most 3 hónappal később is előfordul(gat). Majd egy év múlva még kevésbé, 2 év múlva meg majd lehet, hogy röhögök rajta.

A T betűvel meg nem az a gond, hogy néha ráddudálnak, hanem az, hogy folyamatosan. És nem segítenek, hanem épp ellenkezőleg. Ha szerintük lassan indulsz el (közben semmivel nem indulsz el lassabban a többieknél), akkor dudálnak, sávot váltani gyakorlatilag nem tudsz, mert senki sem akar maga elé engedni egy mazsolát. Ha összesen ketten közeledtek egy piros lámpához, akkor a hátad mögül kivág a következő, hogy eléd kerüljön a lámpánál, te meg állhatsz meg satufékkel. A kezdők egy része, mint én is, jól lestresszeli magát és képes lefulladni is, akkor aztán meg tényleg sokat ért a dolog.

Szóval tessék ne cseszegetni a mazsolákat, van azoknak elég gondjuk, nem a te szívatásodra pályáznak. Semmi baj sincs azzal, ha az autopályán kizavarod a 110-el közlekedőt a belső sávból, de próbálj meg emlékezni, hogy te is kezdted valahol és akármilyen gyorsan döntessz most, a kezdő akkor is bizonytalanabb.

Rocko- 2007.08.31. 13:14:06

JP: hát, gyalogosként nem szívesen kerülnék elé.
gravy_t: és mi tart vissza attól, h betartsd?

gravy_t 2007.08.31. 14:43:28

Rocko- 2007.08.31. 13:14:06

most viccelsz, ugye?

Rocko- 2007.08.31. 17:36:20

én viccelek? te szórakozol mások életével, úgy, h száguldozol.

gravy_t 2007.08.31. 22:12:17

Rocko- 2007.08.31. 17:36:20
jó, látom, tényleg viccelsz.

azt azért szögezzük le, hogy én csak az autópályáról beszélek.

mások életével szórakozok, aha. sokéves és változatos vezetési tapasztalattal, amit erős autókon szereztem meg, nem hinném, hogy játszok mások életével, amikor 160-170-nel megyek a _három_sávos autópálya _belső_ sávjában. mások - és a saját - életével az szórakozik, aki friss jogsisként vagy tapasztalat nélkül áll neki vagánykodni az utakon (kihaénnem mentalitás).

az évek során természetesen kerültem meleg helyzetekbe, ezek kábé 10%-a (tehát tízból egy) volt saját hibámból. ezek a meleg helyzetek egyszer sem végződtek balesetben. kizárólag koccanásos baleseteim voltak, amik parkolókban történtek meg.

szóval a maradék 90% más hibájából következett be, ezért mára már megfelelő rutinnal rendelkezek, hogy felismerjem a kialakulóban levő veszélyes szitukat. éppen ezért olyan például be sem következik, hogy teszemazt "száguldok" a pályán, és valaki féktávon belül bevág elém, mert az ilyen helyzeteket eleve elkerülöm (lassítok és beengedem).

ui.: ha ugyanilyen gyorsan/gyorsabban megyek a szintén 3sávos autobahnon, ott nem szórakozok mások életével?

JP 2007.08.31. 22:12:36

Ne félj, én se Rocko!:D

Rocko- 2007.08.31. 22:47:57

autobahnon készülnek a a nagy sebességre. de itt mint írva vagyon, sokan nem. én csak annyit mondok, h ne kísértsd a sorsot, se a sajátod, se másét gyorshajtással. elég csak egyszer hibázni. nem feltétlen neked. a mellesleg nem tesz jót a pénztárcádnak se. :)

gravy_t 2007.08.31. 23:12:33

Rocko- 2007.08.31. 22:47:57

persze.

pénztárcailag:
eddig a legnagyobb büntetést lakott területen kaptam, megengedett sebesség több, mint 2szeres túllépéséért. azt is megmondom, hol. egy nyílegyenes, kétsávos úton, ahol vmi b*zi (bocs a b*ziktól) kirakatta a 30as táblát, én meg 60nal mentem. ja, a járda az min 5 méterre van, plusz még árok is van előtte. namost megengedett sebességet ekkora mértékben ha akarnám se tudnám átlépni a pályán.

de megtanultam a leckét, azóta mindig nagyon figyelek, hogy mérnek-e.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.31. 23:17:00

Itt nálunk is van hülye út 30-as táblákkal, amit még a BKV buszok se tartanak be, azok is simán mennek ötvennel. Ráadásul még ilyen hülye lámpák is vannak spontán lerakosgatva forgalomlassítónak ilyen útszűkítésekben, ahol egyszerre csak egy irányból lehet átmenni, nem igazán látom az értelmét...

gravy_t 2007.08.31. 23:42:49

SilentSound · autozz.blog.hu 2007.08.31. 23:17:00

bruhaha igen, akkora jó vicc volt, de tényleg. kihagytad, hogy az a sok gyalogos is csak nyűgnek van, meg azok a biciklisek vagy mi is. aztán ottvannak még azok a sok fehér csíkok az útra festve, ahol lassítani kell ugye. nem is beszélve azokról a fölösleges sorompókról. szóval eccerűen hilarious, esszméletlen poén volt. merhátugye egyértelmű, hogy aki pl nem lassít le a kihalt úton ottfelejtett 30asnál, az csak ámokfutó lehet.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.08.31. 23:54:05

gravy_t: Nincsenek neked véletlenül kisebbrendűségi komplexusaid neked egy csöppet? Egy rossz szavam nem volt se a gyalogosokra, se a biciklisekre.
Ezek a lámpák amiket említettem tényleg értelmetlenek. Gondolom azért tették oda őket, hogy majd így kevesebb autó fog arra menni és kisebb lesz a zaj, a lakók meg örülnek. Csak épp buszból egyre több lett, autóból meg maradt kb. ugyanannyi. Viszont lassabb lett a haladás mindenkinek, a csúcsidőben kb. 2-3 percenként egymást követő buszoknak is. A lakók meg hallgathatják sűrűbben, ahogy a buszok padlógázon elindulnak. Meg szagolhatják is. Ez most akkor kinek jó? Ráadásul nem is kereszteződésekben vannak ezek a lámpák, hogy valódi értelmük is legyen.
Szerintem valamit félreértettél nagyon. Vagy én. :)

gravy_t 2007.09.01. 01:53:19

jaja oké én kérek L-nézést :)

DaBigMeyow 2007.09.01. 16:49:39

Teljes mértékben egyet értek a posttal, beszámolnék közeli emlékemről, helyszín: Váci út. Egy éve van jogsim, és sokat vezetek, nagyon szeretem is, gyakran Pesten, de többet az agglomerációban. A Plázánál a Váci úton van több, jó magasan elhelyezett 70-es tábla, amit nem érzek feltétlenül betartandónak, de az 50-hez képest még mindig jobb. Mindezt azért mondom, mert a Váci út a tetejében még nagyon rossz minőségű is, és 80 fölött nem egy életbiztosítás... belső sávba érkezem valamelyik behajtóról, majd váltanék sávot de nem megy, mert 100-zal közlekedik mellettem mindenki. Egy kis időre eltűnnek, beérek a középső sávba (teljesen), 80 körül nyomhatom, mire mögém ér valami kis Honda, és ledudál 110-zel. Miért kell 110-zel menni, ahoz, hogy sávot váltsak? A városban... Vagy mazsola lennék, és vegyem föl legközelebb a ritmust?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.09.03. 16:21:14

Németországban nincs sebességhatár, mégis ezerszer kulturáltabbak a sofőrök, mint itt. Ha kiteszed az indexet, akkor szinte minden esetben beengednek, és lassítanak. (Persze lehet, hogy csak az autóját félti, de akkor is.) Ha mazsolázol, akkor nem dudál le, nem villog le, nem néz idiótának, hanem kiteszi a bal indexet, hogy előzni szeretne.

A pesti közlekedés türelmetlen, ebből fakad minden probléma, nem a mazsolákból, az már csak tünet. Máshol is vannak mazsolák és vadbarmok, mégis lehet normálisan közlekedni.

KorbenDallas 2007.09.03. 18:12:58

Németországban vegyesek a tapasztalataim, volt már olyan, hogy a belső sávban közlekedő 10 autóra, a külsőben 1 jut. 5 percen keresztül vonatoztunk és meguntam - elkezdtem jobbról előzni (tudom, pfuj) - erre mindenki integet meg villog. Kabbe, jobbratartásról hallottál-e?

Itthon ótópályán kb 160-170 körül lehet menni normálisan, _megfelelő_ (nem 1.4 és tsai) középkategóriás autóval.
Az M7 háromsávos része tényleg jó és valóban lehet haladni, van hely és kevés a hülye. Egyszer egy hajnali órában (mikor az M7 még Németországhoz tartozott :-)) Siófok (pálya kezdete) - Osztyapenko 28-29 perc volt kényelmesen. (Nem is középkat. autó).
Itthon fokozatosan kéne emelni max. sebességhatárt (160-180-200-no limit), mondjuk kétévente és ha romlik a statisztika a nagy sebességre visszavezethető balesetek miatt, akkor vissza az egész (persze ezzel párhuzamosan a vizsgán kenőpénzért áttuszkolt, hulladék autókat is be kellene zúzni). Mondom ezt úgy, hogy 16 éves autóm van.

Még egy német sztori a végére. Éppen haladtam Autobahnon 220 körül, egyszer csak egy sötét "E" Merci jön - lehúzódok hadd menjen. Megelőzött 240-250, erre hátul villog a "POLICE" és "STOP" felirat a szélvédőjén. Félreállunk, erre kiszáll 4 szandálos-rövidgatyás "NDK túrista" rendőr. Majd megszakadtam a röhögéstől, de nekik annyira nem tetszett valószínűleg, mert az üléseket is kiszedték az autóból, biztos téliszalámit kerestek... :-)

Stewe 2007.10.06. 04:59:22

Meggyőződésem, hogy Magyarországon budapesti vezetés órák nélkül nem szabadna jogosítványt kiadni !!!

WAIT 2007.10.06. 08:36:19

"Gondoskodni kellene róla, hogy elvegyék a vizsgabiztosok kedvét attól, hogy pénzt fogadjanak el." Ezt vissza kell, hogy utasítsam azthiszem mindenki nevében! Az oktató az, aki spórolni próbál a tanulón! Azzal, hogy pl. 12 óra után lejeleni vizsgára, és... Elnézést nem folytatom, mindenki gondolhatja a folytatást! :) A naív, mégis a Tanulóvezető személy, mert vele közli az oktatója, hogy kiírta már, vagy kiírja 1 adott napra valamelyik vizsgára. Ilyenkor csak 1 NEM választ kell tudatni számára, és némimagyarázatot! Saját magát csapja be az, ki szinte örül az oktató dicséretnek, mert azthiszi jól vezet. Ezt mindenkinek saját magának kell mérlegelni! A kötelező óraszámok keretén belüli vizsgáztatás kiírása, bűncselekmény, és ezt 1 oktató/iskola sem vállalja be, hogy mégegyszer közli a tanulóval, hogy kiírja/ta vizsgára. Természetesen, ez negatívum az oktató megítélése és a tanuló között. De amég a kötelező órakereten belül van a tanuló, nyugodtan orvosolhatja, oktatójának véleményét! A harmadik pedig, VASÁRNAPI VEZETŐK. Igen, vannak tötyögi, vezetők, kik kiskertükhöz tartanak, és ők még a "normális közlekedési morál"-ban élnek. Potenciális veszélyforrás némelyik sajnos! Legyünk megértőek, elősegítőek velük szemben. Külömben is, nem ők kapják a csekket, hanem épp ön, kedves olvasó, ki kiakad rajtuk, és megpróbálja kitúrni az útról! :D Az úttest, a közlekedéshet való jog, mindenki joga! Ezt ne feledjék! Balesetmentes közlekedést!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása