Remek kis blognak ígérkezik ez. És bár indult már így komment, én nem azzal folytatom, hogy "kitörlöm a könyvjelzők közül" :) Inkább megkérdezném autóstársaimat, ők mit tennének az alant vázolt helyzetben.Még mielőtt meg lennénk vádolva, hogy már megint öntömjénezést folytatunk azzal, hogy ez a levél is azzal kezdődik, hogy milyen jó kis blognak ígérkezik ez. Már így is teljesen bele vagyunk pirulva itt az irodában a dícséretekbe, ahol munka helyett blogolunk. Úgyhogy ha jó írás jön, akkor beposztoljuk ám akkor is, ha nincs virtuálisan megsimogatva a kockafejünk!
Szép nyugodt tempóban haladtunk pár hete az M7esen Balaton felé. Nyár volt, tömött utak, én meg nem kívántam versenyezni, barátnőm amúgyis utálja ha gyorsan megyek, gondoltam ezegyszer kedvezek neki és szép nyugodt 100 körüli tempóban beálltam a külső sávba. Többel úgyse lehetett nagyon menni. Nem így gondolta ezt a kamionos, aki belső sávból vágódott be mögém, majd gyorsan felzárkózott. Én nem kívánom már senkitől, hogy tartsa be a követési távolságot, ilyen forgalomban ez nyilván lehetetlen, de az se normális, hogy valaki kamionnal -nem túlzás - centikre kövesse a kocsinkat. Miután megelégeltem a dolgot, megpöccintettem a féket, ugyan vegye már észre magát. A várt hatás elmaradása után újra, majd miután eredményt ez sem hozott, elkezdtem szépen lassítani. Lemaradt kicsit, de csak hogy erőt gyűjthessen, és ránkjöhessen újra, mintha le akarna tolni az útról. A harmadik ilyen próbálkozásnál már 70nel mentem csak, gondolván csak leesik neki végre, hogy paraszt, vagy legalább megelőz. Kis várakozás után meg is tette, felzárkózott mellém, elkezdett anyázni meg mutogatni. Bevallom nem mértem fel jól az erőviszonyokat, mert visszamutogattam én is. Nem gondoltam, hogy lesz elég primitív hirtelen ránk rántani a kormányt és leszorítani minket majdhogynem leállósávig. No itt már kicsit elszállt az agyam, végülis jó ügyvéddel ez már emberölési kísérlet, már ha ki tudsz szállni élve a kocsiból perelni. Beálltam a kamion mögé, barátnőm telefonért nyúlt, gondoltuk rendőrt hívunk, akik a negyedik próbálkozásra fel is vették a telefont, majd a rendszám bemondása után megígérték, hogy megpróbálják megállítani. Azt gondolom mondanom se kell, hogy Érdtől Akaliig mentem a kamion mögött, rendőrnek nyomát se láttuk, a kamionos viszont közben egy tucatnyi emberrel játszott el hasonlókat, mint velünk. Nem tudom mi a fenét lehetne hasonló helyzetben csinálni...megfordult a fejemben, hogy követem, míg megáll, és elbeszélgetünk, de egyrészt kár erre időt cseszni, nem vagyok egy brucelee meg nem is kulturált megoldás :) Ötlet ? Már eltekintve attól, hogy menjek gyorsabban, mint minden kamion?
Ja, és tessék jó sztorikat küldeni, mert különben megint elkezdünk közlekedésbiztonságról ömlengeni!
pirosceruza 2007.09.04. 12:50:10
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.04. 13:11:42
Rocko- 2007.09.04. 13:13:15
pirosceruza 2007.09.04. 13:38:55
Ha nem jött a zsandár, mi az ördögöt javasoljak? Mondjam, hogy lője ki legközelebb a bal elsőt, mert az tuti megoldás?
Minden soför elsősorban a maga és a vele utazók életéért felelős. Ha ilyen szituációba kerül, akkor a legjobb megoldás a kávé a benzinkútnál.
romeboy 2007.09.04. 14:48:06
Ha annyira zavar akkor index jobbra, kicsit lehúzódsz es hidd el el fog menni.
De gondolkodni minek. Az ilyen kis takony buzik miatt van a sok baleset meg dugó.
G. 2007.09.04. 14:57:57
2007.09.04. 15:15:03
romeboy 2007.09.04. 15:37:51
És mindenki boldog:)
romeboy 2007.09.04. 15:45:25
És mindenki boldog:)
emu 2007.09.04. 15:50:44
pirosceruza 2007.09.04. 15:58:59
legjobb példa erre az öregem. Elindulunk Budapestről az M3-ason. mire gödöllőre érünk, annyira dumál, hogy nem tud menni, csak hatvannal.
-papa, nem megyünk?
-ja, de!
és nyom egy kövér gázt, ami ki is tart pár kilométeren keresztül, aztán megint belassulunk.
-papa, nem megyünk?
-ja, de!
És így tovább Mezőkövesdig, ahol ismét megkérdezem, hogy nem akarunk-e mégis inkább haladni. Mire az öreg: most hova a fenébe sietünk?:D:D:D
emu 2007.09.04. 16:00:09
2007.09.04. 16:44:45
Jack 2007.09.04. 16:46:02
Egyrészt a kamionokat kitiltanám a forgalomból (jó tudom áruszállítás, ha ők nincsenek, nincs kaja, tv, stb. DE), amennyit lehet át kéne helyezni vasútra (valahogy ez külföldön működik), mert egyszerűen hihhetetlen, autópályán (értsd M7, mert csak innen van tapasztalatom, merrt itt közlekedek, de itt sokat) ahol van 2 sáv+leálló (szerintem ez nem is érdemli meg, hogy autópályának hívják) állandóan 10-15km hosszan áll a belső sáv 103km/h-n mert egy 103-al haladó kamion előzi a 102-vel haladót, egyszerűen hihetetlen. A meg nem autópályán haladók teljesen tönkreteszik az utakat, persze hiába a súlykorlátozás, ezt nagyon kis részük tartja be :( Utána meg szívsz autóval vagy motorral, hogy 90-nél kidobálnak a kanyarok.
Másrészt aki személyautóval közlekedik és nem képes értelmes sebességgel haladni az autópályán az miét nem megy inkább sima úton 90-100-al ott is el lehet pöcsölni, matricát meg nem kell vennie. Ha nem lennének a notórius lassanhajtók és kamionosok simán lehetne emelni a megengedett sebességhatárt, egy korszerű, akár legkissebb kategóriájú autó megfelelő körülmények között simán tudja tartani a 160-170-es tempót gond nélkül, ,persze itt már azért jobban kell figyelni, mint 130-nál. Meg persze ha nem lenne pár idióta, értem ez elatt, nem tudják mire jó az index,nem ismerik a jobbratartási kötelezettséget, stb.
Jah és szegény öcsém látott olyat is, hogy előtte valaki a tök üres autópályán 130-al kipróbálta, mire jó a szallagkorlát, aztán persze bukfencezett. Azért elég szar lehet elsőként odaérni egy baleset helyszínére és utána vitatkozni a telefonban a hülye rendőrökkel.
Bocs, hogy hosszú voltam, de sajnos sok az idióta az utakon :(
2007.09.04. 16:46:04
izirajder 2007.09.04. 16:52:10
sztori: geci lassan krujzolsz a sztradan.egy kamionos joggal bepoccen rad..erre meg neked all feljebb..az ilyenek ne menjenek a palyara..ennyi.
Rocko- 2007.09.04. 16:55:09
emu: rosszul tudod.
Shinobi 2007.09.04. 18:11:41
Előforduló tünetek:
- Belsőben erősködés
- Utolsó utáni pillanatban tükörbe nézéssel vagy anélkül belsőbe be
- Szélsőbe húzódás után padló, hátha mégsem tudnak megelőzni
-Egyéb RENDSZERESEN előforduló agydurrantó dolgok
Ezek a kissebbségi komplexus, az belsősáv-birtoklási vágy vagy a fittipaldi-vagyok-a-75-lovassal tünetei lehetnek, esetleg még nem ismert kóré.
Amúgy pénteken éjjel 7-es úton 40-es tábla + teherató előzni tilos, 2 faszfej kamionos (Hyundai-okat vitt mindkettő) meg rally az autók között, úgy, hogy az előzeseik közben a szembejövők satuztak meg árokba hajtottak.
Biztos megromlik a korejaji cucc.
emu 2007.09.04. 18:13:59
Rocko- 2007.09.04. 20:10:15
szóval lehet, h szabály szerint ez van, a gyakorlat még se ezt mutatja. ajánlom ebből a szempontból M0-t, ahol 80 a korlát, és mégis tol a kamion.
rcgames.ro · http://rcgames.ro 2007.09.04. 21:50:04
Peterke telefont elokap, 112 felhiv, rendszamot lediktal. Kb. 20 kilometerrel arrebb a rendorok leallitottak a kamiont, epp a tachograf adatait nezik. Megalltunk, mert ugy tunt normalisnak, hogy szemtol szembe meg ilyesmik (regimodi vagyok, na).
Rendor mutatja, hogy a kamionos nem lepte tul a megengedett sebesseget, nem tudja megbuntetni; en mondom neki, hogy nem is feltetlenul az a celom, inkabb magyarazza el neki a Tico es a kamion kozotti sebesseget. Mi el, kamion meg marad egy kicsit.
Nem sokkal kesobb beer minket, villant hatulrol, majd indexel es elozesbe kezd. Anyam rovidet jobbra, vettuk az adast - es itt kezdodik a horror, a felfoghatatlan, az ilyen-nem-tortenhet... kamionos korrektul eloz, legalabb masfel autohossznyi helyet hagyva kozottunk visszater a savjaba, elakadasjelzot felvillant es mindenki megy a dolgara.
Azt hiszem sikeres volt a neveles, remelem azota is tart a hatasa.
(tulajdonkeppen nem peldalozni szeretnek azzal, hogy itt minden nagyon fasza mert azert boven nem de azt nem hiszem el / nem vagyok hajlando elfogadni, hogy nem lehet tenni a rossz dolgok ellen. a yardot is meg lehet tanitani valahogy arra, hogy vegezze a munkajat... probalkozni nem kell, inkabb kotelezo. szerintem)
pirosceruza 2007.09.05. 08:56:45
Nem a levegőbe ugatok, előfordult már ilyen, ha nem is sokszor.
romeboy 2007.09.05. 09:09:57
FOGD MAR FEL TE BUZI HOGY AUTÓPÁLYÁN NEM FÉKEZÜNK 70-re azért mert te meg akarsz nevelni valakit, mert nagyobb/gyorsabb/drágább autója van, mert BALESETVESZÉLYES
Számtalan opció hangzott el itt is, pl. felgyorsítasz egy kicsit, megállsz kávézni, pisálni, vagy akármi, de neked a legbonyolultabbat/legprovokatívabbat és legsuttyóbat kellett választanod, úgyhogy ne sírjál itt bazmeg. Örülj hogy nem kaptál egy sallert a kamionostól.
Arról meg asszem végképp nem tehetek, hogy ennyire frusztrál, ha más autója megy 180-at is, nem kötelező autóban ülni, lehet használni a BKV/MÁV/Volán kombót is:)
2007.09.05. 10:20:42
Rocko- 2007.09.05. 11:42:45
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.09.05. 11:50:30
"és szép nyugodt 100 körüli tempóban beálltam a külső sávba. Többel úgyse lehetett nagyon menni." A második mondaton a hangsúly. Akkor mit is akart a kamionos?
2. Aki nem tud kulturáltan hozzászólni, az ne tegye. Javasolnék egy kimoderálást. A véleményeket javítva, normális hangnemben újra be lehet írni.
romeboy 2007.09.05. 12:25:26
Egyébként a te eseted szerintem végtelenül hasonló csak te 5-6 autóval hátrébb voltál mint a kamionosunk áldozata.
Ugyanis maradva az eredeti sztorinál a 70-nel belső sávba bevágódó kamion miatt jóeséllyel satuzni fog a mögötte 100-zal haladó sor első tagja, és lévén hogy tömött sorról van szó, 5-6 autóval hátrébb pedig már anyázás lesz füstölő gumikkal. És mindez ki miatt?
Még mielőtt valami közlekedési szakértő nekemesik, persze hogy a kamionos volt a fasz ezt senki nem vitatta, de volt valaki aki egy legalább annyira veszélyes helyzetet teremtett.
Na lehet beszólni:)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.05. 12:34:25
pirosceruza 2007.09.05. 12:38:56
Én életemben egyszer szorultam rá, hogy valakit az úton nekiálljak nevelni és az is régen volt már. Általában az okos enged elvet követem. Nem is volt számottevő balesetem, pedig volt olyan idő, amikor a havi teljesítményem is 10.000 km körül volt.
2007.09.05. 12:40:16
pirosceruza 2007.09.05. 12:51:06
Rocko- 2007.09.05. 13:06:33
szóval érted, balesetmegelőzés, nem belenyugvás. :)
2007.09.05. 13:27:52
Én most azonban csak a mindennapos anyázásra értettem amit írtam :)
bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.09.05. 13:35:09
Mert a leugatás automatikusan ellenugatást szül. A kulturált magyarázatot sokkal inkább elfogadja bárki. Mert megérti. Az anyázásra meg zsigerből visszaanyáz. Még ha netán jogos, akkor is.
Az indulatszavak meg ne csússzanak be. Inkább várj öt percet, gondold végig nyugodtan, és amit mondasz/írsz is rögtön szimpatikusabb, érthetőbb és elfogadhatóbb lesz. Indulatszavakkal biztos nem fogod elérni, amit szeretnél. (Ha meg nem akarsz semmit, akkor az üres anyázást meg valóban simán ki lehet moderálni.)
romeboy 2007.09.05. 14:27:47
gibson 2007.09.05. 14:41:24
romeboy 2007.09.05. 17:11:38
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.05. 17:17:59
Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2007.09.06. 17:02:37
volante · http://volante.blog.hu 2007.09.07. 14:38:56
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.09.07. 21:34:44
ERRŐL VAN ITTEN SZÓ!!!!
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.09.07. 21:46:03
Meg erről!
Főleg arról, hogy pöcsölni nem a pályán kell, belsőben 5 km hosszú sort csinálni, mert 110-zel előzöm az előttem 2 km-re lévő kamiont. A többi faszláma meg megy mögötte minta birka. Te meg nem tudsz haladni. Ma délután BP-Székesfehérvár vonalon, volt, hogy 60-ra(!!!!) lassultunk belsőben! Biztos Jutocsa fékezgetett.
Bélabácsi 2007.09.09. 08:51:00
2007.09.10. 07:44:02
szorgosnepunkgyoznifog 2007.09.10. 12:41:05
A kamionokról meg annyit, hogy az érdi M7 emelkedőn, jellemzően az előzni tilosuk előtt (vis: teherautóval előzni tilos) szoktak nekikezdeni egymást előzni - szerintetek mennyire tartják fel a sort? És én is jártam már úgy, hogy az árok szélén kötöttem ki, mert a főúton a szembejövő kamiont egy másik előzte, és hiába villogtam rá távolról, hogy ez így gáz, ő csak annyit tett, hogy felnyomta az összes reflektorát, és ha nem húzom el jobbra a kormányt - és megyek ki az útról - úgy átmegy rajtam, mint tank a vajon. De ez nem a kamionosok hibája- egyes vezetők nem érettek még a matchbox-ok vezetésére sem.
2007.09.10. 14:41:32
Bélabácsi 2007.09.10. 22:54:32
ezta 2007.09.19. 11:41:35
(bélabácsi! kifejezett szokásom a forgalom ritmusának felvétele és baromira figyelek arra is, hogy lehetőleg másokat ne nagyon zavarjak a közlekedésben /így van! még a kamionosokra is figyelek, mert azért a többség mégiscsak kultúrlény/ -"és előzd ki minimum az előtted lévőt, hogy ne kelljen idegeskedned - ugorj egyet előre és figyeld a tükörből a történéseket." de nehogy már valaki rám akarja erőltetni, hogy hogyan vezessek!)
zs 2007.09.19. 13:59:10
Tetszik ami írt!!!
Nagyon egyetértek...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.19. 14:31:50
ezta 2007.09.19. 15:11:29
Qeri 2007.09.25. 17:27:50
Ha most 140 körülről 70-re lelassít, hogy beállhasson a két kamion közé, akkro aztén tényleg letolja a szaralak!
czirbi 2007.09.28. 11:43:35