Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kiba...brálás az M7-esen

2007.09.04. 11:04 :: SilentSound

Jó is az, amikor az ember beülhet végre az autójába barátnővel, családdal, kiskutyával, aranyhallal, hogy elinduljon a magyar tengerre kikapcsolódni, megszabadulni a mindennapi stressztől. Főleg jó visszagondolni a nyárra ilyen esős, 13°C-os időben, pfujj. Node az öröm kb. eddig tart, mert az M7-esen kell menni. Vagyis ott a leggyorsabb. Elvileg. Amikor épp nem zárják le augusztusban, szezon közben. De cserébe már völgyhidunk az van. Nagy és ronda, de legalább jó drága volt. És ez még mindig nem az a téma, amiről Jutocsa írt nekünk a levelében. Meg ő se az én véleményemre kíváncsi, hanem a tiétekre. Íme a levél:
    Remek kis blognak ígérkezik ez. És bár indult már így komment, én nem azzal folytatom, hogy "kitörlöm a könyvjelzők közül" :) Inkább megkérdezném autóstársaimat, ők mit tennének az alant vázolt helyzetben.
    Szép nyugodt tempóban haladtunk pár hete az M7esen Balaton felé. Nyár volt, tömött utak, én meg nem kívántam versenyezni, barátnőm amúgyis utálja ha gyorsan megyek, gondoltam ezegyszer kedvezek neki és szép nyugodt 100 körüli tempóban beálltam a külső sávba. Többel úgyse lehetett nagyon menni. Nem így gondolta ezt a kamionos, aki belső sávból vágódott be mögém, majd gyorsan felzárkózott. Én nem kívánom már senkitől, hogy tartsa be a követési távolságot, ilyen forgalomban ez nyilván lehetetlen, de az se normális, hogy valaki kamionnal -nem túlzás - centikre kövesse a kocsinkat. Miután megelégeltem a dolgot, megpöccintettem a féket, ugyan vegye már észre magát. A várt hatás elmaradása után újra, majd miután eredményt ez sem hozott, elkezdtem szépen lassítani. Lemaradt kicsit, de csak hogy erőt gyűjthessen, és ránkjöhessen újra, mintha le akarna tolni az útról. A harmadik ilyen próbálkozásnál már 70nel mentem csak, gondolván csak leesik neki végre, hogy paraszt, vagy legalább megelőz. Kis várakozás után meg is tette, felzárkózott mellém, elkezdett anyázni meg mutogatni. Bevallom nem mértem fel jól az erőviszonyokat, mert visszamutogattam én is. Nem gondoltam, hogy lesz elég primitív hirtelen ránk rántani a kormányt és leszorítani minket majdhogynem leállósávig. No itt már kicsit elszállt az agyam, végülis jó ügyvéddel ez már emberölési kísérlet, már ha ki tudsz szállni élve a kocsiból perelni. Beálltam a kamion mögé, barátnőm telefonért nyúlt, gondoltuk rendőrt hívunk, akik a negyedik próbálkozásra fel is vették a telefont, majd a rendszám bemondása után megígérték, hogy megpróbálják megállítani. Azt gondolom mondanom se kell, hogy Érdtől Akaliig mentem a kamion mögött, rendőrnek nyomát se láttuk, a kamionos viszont közben egy tucatnyi emberrel játszott el hasonlókat, mint velünk. Nem tudom mi a fenét lehetne hasonló helyzetben csinálni...megfordult a fejemben, hogy követem, míg megáll, és elbeszélgetünk, de egyrészt kár erre időt cseszni, nem vagyok egy brucelee meg nem is kulturált megoldás :) Ötlet ? Már eltekintve attól, hogy menjek gyorsabban, mint minden kamion?
Még mielőtt meg lennénk vádolva, hogy már megint öntömjénezést folytatunk azzal, hogy ez a levél is azzal kezdődik, hogy milyen jó kis blognak ígérkezik ez. Már így is teljesen bele vagyunk pirulva itt az irodában a dícséretekbe, ahol munka helyett blogolunk. Úgyhogy ha jó írás jön, akkor beposztoljuk ám akkor is, ha nincs virtuálisan megsimogatva a kockafejünk!

Ja, és tessék jó sztorikat küldeni, mert különben megint elkezdünk közlekedésbiztonságról ömlengeni!

53 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pirosceruza 2007.09.04. 12:50:10

Nincs megoldás. Mármint azon kívül, hogy meg köll állni egy benzinkútnál, és inni egy kávét. A baromarcú meg hadd menjen! ha van egy kis szerencsénk, az életben nem látjuk többet.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.04. 13:11:42

Nekem nem kamionnal volt hasonló szitum, hanem valami nagy zöld kombival, nem is tudom már, talán Passat lehetett. Előztem a kamionsort olyan 143-as tempóval (lehet, hogy picit többel). Megérkezik mögém emberünk, marhára siet, rohan, neki menni kell, oldjam meg, hogy két 70-nel cammogó kamion közé hogy megyek be 10 méteres helyre ekkora sebességről. Villog, jön mögöttem kb. fél méterrel, nem láttam a motorháztetejét, olyan közel jött hozzám. Aztán mikor volt annyi hely, hogy lemehessek a külső sávba, lehúzódtam és visszalassítottam 130-ra, mert közben már kicsit többel mentem, mivel tolt az a baromállat. Valami távolkeleti família volt egyébként. Nemtetszésemet egyezményes nemzetközi kézjellel fejeztem ki amikor elhaladt mellettem. Na ő ezt a tükörből észrevette, és elkezdett letolni. Aztán mikor ez nem sikerült neki, akkor bejött elém és elkezdett lassítani, indexelve jobbra, hogy akkor majd most megállunk az autópályán beszélgetni. Úgy látszik erre mégis lett volna ideje és mégsem volt olyan sürgős dolga. Hülye azért én se vagyok, fene tudja, hogy az ilyen idiótának van-e valami fűrészelt csövű vadászpuskája a kocsiban, úgyhogy mivel a gyorsulásom nekem volt jobb, lelassítottam vele olyan húszra, aztán padlógáz és kikerültem. Na azért egy kicsit tartottam tőle, hogy utánam jön, de aztán pont belemásztunk egy dugóba mert volt egy baleset, aztán meg el is tűnt. Tudom, minek mutogattam, megérdemeltem. Na az ilyet tényleg inkább nem az övnek kéne szorítania...

Rocko- 2007.09.04. 13:13:15

pirosceruza ezzel a "hadd menjen" megoldás nem igazán jó. honnan tudod, h nem te leszel a következő?

pirosceruza 2007.09.04. 13:38:55

Rocko, milyen következő?
Ha nem jött a zsandár, mi az ördögöt javasoljak? Mondjam, hogy lője ki legközelebb a bal elsőt, mert az tuti megoldás?
Minden soför elsősorban a maga és a vele utazók életéért felelős. Ha ilyen szituációba kerül, akkor a legjobb megoldás a kávé a benzinkútnál.

romeboy 2007.09.04. 14:48:06

Most komolyan mégis mi az anyádat vártál ha elkezdesz fékezgetni egy kamion előtt meg átmutogatsz neki?
Ha annyira zavar akkor index jobbra, kicsit lehúzódsz es hidd el el fog menni.
De gondolkodni minek. Az ilyen kis takony buzik miatt van a sok baleset meg dugó.

G. 2007.09.04. 14:57:57

Romeboy te a kamionos vagy?

2007.09.04. 15:15:03

Két dolgot tudnék javasolni romeboy, egyrészt olvasd el újra amit írtam, koncentrálj a dolgok időbeni sorrendjére anyázás helyett. Aztán ha gondolod kis takony buzi, húzodj le te hasonló helyzetben...hoppá várjunk csak, hova is ? Leállósávba miközben tömött a belső is ? Sok szerencsét hozzá, biztos nem karcol szarrá a kamion te láma.

romeboy 2007.09.04. 15:37:51

Jutocsa bazmeg akárhányszor elovashatom a szerencsétlen sztoridat, de ha már az elején indexeltél volna jeleznvén hogy takarodjon a kamionjával, akkor nem kellett volna ide irnod. De erre te mit csinálsz, elkezdesz fékezgetni suttyó magyar módra. Megoldottál valamit is? Nem. Nem a leállóba lehúzódni, hanem sávon belül te gyökér, hogy érezze a kamionos hogy mit akarsz. Jah, hogy nem érzed hogy mi az a sávon belül meg hol a matiz széle. Ilyen esetben egyetlen megoldás van: okmányirodába befáradni és egy "Kérem tisztelettel, nekem ez nem megy" kijelentés kiséretében leadni az okmányokat.
És mindenki boldog:)

romeboy 2007.09.04. 15:45:25

Jutocsa bazmeg akárhányszor elovashatom a szerencsétlen sztoridat, de ha már az elején indexeltél volna jeleznvén hogy takarodjon a kamionjával, akkor nem kellett volna ide irnod. De erre te mit csinálsz, elkezdesz fékezgetni suttyó magyar módra. Megoldottál valamit is? Nem. Nem a leállóba lehúzódni, hanem sávon belül te gyökér, hogy érezze a kamionos hogy mit akarsz. Jah, hogy nem érzed hogy mi az a sávon belül meg hol a matiz széle. Ilyen esetben egyetlen megoldás van: okmányirodába befáradni és egy "Kérem tisztelettel, nekem ez nem megy" kijelentés kiséretében leadni az okmányokat.
És mindenki boldog:)

emu 2007.09.04. 15:50:44

Én úgy tudom 100-zal egy kamion se megy... 80 körül van a végük... ha szépen 100 zal mentél volna a pályán, 1 kamion se ér utól. Sétakocsikázni meg NEM az autópályán kell! Utálom azokat akik a pályán balesetveszélyesen LASSAN haladnak! Miattuk mindenkinek előzgetnie kell. Rengeteg baleset az ilyen nyugdíjastempóban menő, agyukat játszó emberkék miatt van!

pirosceruza 2007.09.04. 15:58:59

Mondjuk a sétakocsikázóktól egy cseppet én is ideges tudok lenni.:)
legjobb példa erre az öregem. Elindulunk Budapestről az M3-ason. mire gödöllőre érünk, annyira dumál, hogy nem tud menni, csak hatvannal.
-papa, nem megyünk?
-ja, de!
és nyom egy kövér gázt, ami ki is tart pár kilométeren keresztül, aztán megint belassulunk.
-papa, nem megyünk?
-ja, de!
És így tovább Mezőkövesdig, ahol ismét megkérdezem, hogy nem akarunk-e mégis inkább haladni. Mire az öreg: most hova a fenébe sietünk?:D:D:D

2007.09.04. 16:44:45

Elárulhatnád te faszláma, hogy mit old meg a sávon belüli lehúzódás ha tömve van minden sáv. Nem tudom amúgy te mikor csináltál jogsit - már ha valaha egyátalán - de ott még el is mondják, ha valaki rádjön, pöccintsd a féket, hogy bevillanjon a féklámpa. Mivel látom olvasni még mindig kevésbé tudsz - láthatóan szarabbul megy, mint a duplaposzt - elmondom ismét, nem fékeztem először. Az meg pláne vicces hozzáállás, hogy gondolom mész te is 180al mint a sok buzi apuka kocsiját félórára megkapott kicsi csíra, aztán ha valaki nem húzódik le előled akár tud akár nem, akkor nyilván jogosnak érzett haragodban letolod az útról. Gratula.

Jack 2007.09.04. 16:46:02

Akkor pár dolog.
Egyrészt a kamionokat kitiltanám a forgalomból (jó tudom áruszállítás, ha ők nincsenek, nincs kaja, tv, stb. DE), amennyit lehet át kéne helyezni vasútra (valahogy ez külföldön működik), mert egyszerűen hihhetetlen, autópályán (értsd M7, mert csak innen van tapasztalatom, merrt itt közlekedek, de itt sokat) ahol van 2 sáv+leálló (szerintem ez nem is érdemli meg, hogy autópályának hívják) állandóan 10-15km hosszan áll a belső sáv 103km/h-n mert egy 103-al haladó kamion előzi a 102-vel haladót, egyszerűen hihetetlen. A meg nem autópályán haladók teljesen tönkreteszik az utakat, persze hiába a súlykorlátozás, ezt nagyon kis részük tartja be :( Utána meg szívsz autóval vagy motorral, hogy 90-nél kidobálnak a kanyarok.
Másrészt aki személyautóval közlekedik és nem képes értelmes sebességgel haladni az autópályán az miét nem megy inkább sima úton 90-100-al ott is el lehet pöcsölni, matricát meg nem kell vennie. Ha nem lennének a notórius lassanhajtók és kamionosok simán lehetne emelni a megengedett sebességhatárt, egy korszerű, akár legkissebb kategóriájú autó megfelelő körülmények között simán tudja tartani a 160-170-es tempót gond nélkül, ,persze itt már azért jobban kell figyelni, mint 130-nál. Meg persze ha nem lenne pár idióta, értem ez elatt, nem tudják mire jó az index,nem ismerik a jobbratartási kötelezettséget, stb.
Jah és szegény öcsém látott olyat is, hogy előtte valaki a tök üres autópályán 130-al kipróbálta, mire jó a szallagkorlát, aztán persze bukfencezett. Azért elég szar lehet elsőként odaérni egy baleset helyszínére és utána vitatkozni a telefonban a hülye rendőrökkel.

Bocs, hogy hosszú voltam, de sajnos sok az idióta az utakon :(

2007.09.04. 16:46:04

Tudod mit, mégse áruld el, nem idegesítem magam veled :)

izirajder 2007.09.04. 16:52:10

csunyan kamuszagu sztori...ha haladsz az autopalyan akkor kamion nem fog letolni... en altalaban elozom a kamionokat az autopalyan ha megyek valahova es nem forditva..
sztori: geci lassan krujzolsz a sztradan.egy kamionos joggal bepoccen rad..erre meg neked all feljebb..az ilyenek ne menjenek a palyara..ennyi.

Rocko- 2007.09.04. 16:55:09

pirosceruza: a következő ember, akit a kamionos le akar szorítani.
emu: rosszul tudod.

Shinobi 2007.09.04. 18:11:41

Tapasztalataim szerint a magyar ember nem alkalmas autópálya használatra. Talán genetikai okai lehetnek. vagy netán betegség?

Előforduló tünetek:

- Belsőben erősködés
- Utolsó utáni pillanatban tükörbe nézéssel vagy anélkül belsőbe be
- Szélsőbe húzódás után padló, hátha mégsem tudnak megelőzni
-Egyéb RENDSZERESEN előforduló agydurrantó dolgok

Ezek a kissebbségi komplexus, az belsősáv-birtoklási vágy vagy a fittipaldi-vagyok-a-75-lovassal tünetei lehetnek, esetleg még nem ismert kóré.

Amúgy pénteken éjjel 7-es úton 40-es tábla + teherató előzni tilos, 2 faszfej kamionos (Hyundai-okat vitt mindkettő) meg rally az autók között, úgy, hogy az előzeseik közben a szembejövők satuztak meg árokba hajtottak.
Biztos megromlik a korejaji cucc.

emu 2007.09.04. 18:13:59

Rocko: Európában egységesen 85-re vannak korlátozva a kamionok(de olyan 89-90 körül tudnak menni)! Ráadásul a tachográf is rögzíti a sebességet. Esetleg lejtőn egy kicsit be tudnak gyorsulni, de 100 fölött akkor se nagyon repesztenek Ne csak annyit mondj, hogy rosszul tudod. Mond el azt is, hogy akkor, hogy is van.

Rocko- 2007.09.04. 20:10:15

emu: többszöri tapasztalatból és elmondásokból. az, h tachográf be van szerelve, az nem jelenti azt, h működik is. nem egyszer volt, h kamionok tolnak 80+-nál.
szóval lehet, h szabály szerint ez van, a gyakorlat még se ezt mutatja. ajánlom ebből a szempontból M0-t, ahol 80 a korlát, és mégis tol a kamion.

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2007.09.04. 21:50:04

Hasonlo szitu az elmaradt Romaniaban: Tico, hajnali 8-9 ora korul, anyam vezet (ez max. 80-at jelent DLH-val). Kamion tol majd eloz es rankhuz, mindez tobbszoros jobbraindexeles utan. "Kicsit" kitort a frasz mindkettonket.

Peterke telefont elokap, 112 felhiv, rendszamot lediktal. Kb. 20 kilometerrel arrebb a rendorok leallitottak a kamiont, epp a tachograf adatait nezik. Megalltunk, mert ugy tunt normalisnak, hogy szemtol szembe meg ilyesmik (regimodi vagyok, na).

Rendor mutatja, hogy a kamionos nem lepte tul a megengedett sebesseget, nem tudja megbuntetni; en mondom neki, hogy nem is feltetlenul az a celom, inkabb magyarazza el neki a Tico es a kamion kozotti sebesseget. Mi el, kamion meg marad egy kicsit.

Nem sokkal kesobb beer minket, villant hatulrol, majd indexel es elozesbe kezd. Anyam rovidet jobbra, vettuk az adast - es itt kezdodik a horror, a felfoghatatlan, az ilyen-nem-tortenhet... kamionos korrektul eloz, legalabb masfel autohossznyi helyet hagyva kozottunk visszater a savjaba, elakadasjelzot felvillant es mindenki megy a dolgara.

Azt hiszem sikeres volt a neveles, remelem azota is tart a hatasa.

(tulajdonkeppen nem peldalozni szeretnek azzal, hogy itt minden nagyon fasza mert azert boven nem de azt nem hiszem el / nem vagyok hajlando elfogadni, hogy nem lehet tenni a rossz dolgok ellen. a yardot is meg lehet tanitani valahogy arra, hogy vegezze a munkajat... probalkozni nem kell, inkabb kotelezo. szerintem)

pirosceruza 2007.09.05. 08:56:45

Rocko: ha én leszek a következő, akire ráhúz a kamionos, akkor majd én is leállok cigizni öt percre. Nagy dolog!
Nem a levegőbe ugatok, előfordult már ilyen, ha nem is sokszor.

romeboy 2007.09.05. 09:09:57

Jutocsa

FOGD MAR FEL TE BUZI HOGY AUTÓPÁLYÁN NEM FÉKEZÜNK 70-re azért mert te meg akarsz nevelni valakit, mert nagyobb/gyorsabb/drágább autója van, mert BALESETVESZÉLYES

Számtalan opció hangzott el itt is, pl. felgyorsítasz egy kicsit, megállsz kávézni, pisálni, vagy akármi, de neked a legbonyolultabbat/legprovokatívabbat és legsuttyóbat kellett választanod, úgyhogy ne sírjál itt bazmeg. Örülj hogy nem kaptál egy sallert a kamionostól.

Arról meg asszem végképp nem tehetek, hogy ennyire frusztrál, ha más autója megy 180-at is, nem kötelező autóban ülni, lehet használni a BKV/MÁV/Volán kombót is:)

2007.09.05. 10:20:42

Valóban hangzott el számtalan opció, szerencsére nem csak olyanok írnak ide, akiket anyuci nem ölelt eleget gyerekkorában. Imádom azokat, akiknek minden netes reagálásuk azonnal és rutinnal egy anyázás majd a fika. Enélkül tán még érdekelt is volna a véleményed te kis csutfasz.

Rocko- 2007.09.05. 11:42:45

pirosceruza: és mindenki húzzon el kvzni/cigizni (még jó, h én egyiket se teszem), akit le akar szorítani. menjen csak egyedül, övé az autópálya?

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.09.05. 11:50:30

1. Az olvasni nem igazán tudók figyelmébe:
"és szép nyugodt 100 körüli tempóban beálltam a külső sávba. Többel úgyse lehetett nagyon menni." A második mondaton a hangsúly. Akkor mit is akart a kamionos?

2. Aki nem tud kulturáltan hozzászólni, az ne tegye. Javasolnék egy kimoderálást. A véleményeket javítva, normális hangnemben újra be lehet írni.

romeboy 2007.09.05. 12:25:26

Bonifác, moderálással természetesen nem értek egyet:) Ha valaki hülye és még meg is magyarázza annak miért kéne a seggét nyalni és miért ne lehetne leugatni? Néha meg becsúsznak azok az indulatszavak:)

Egyébként a te eseted szerintem végtelenül hasonló csak te 5-6 autóval hátrébb voltál mint a kamionosunk áldozata.
Ugyanis maradva az eredeti sztorinál a 70-nel belső sávba bevágódó kamion miatt jóeséllyel satuzni fog a mögötte 100-zal haladó sor első tagja, és lévén hogy tömött sorról van szó, 5-6 autóval hátrébb pedig már anyázás lesz füstölő gumikkal. És mindez ki miatt?

Még mielőtt valami közlekedési szakértő nekemesik, persze hogy a kamionos volt a fasz ezt senki nem vitatta, de volt valaki aki egy legalább annyira veszélyes helyzetet teremtett.

Na lehet beszólni:)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.05. 12:34:25

bonifac: Valamilyen szinten szabadszelleműre, szabadszájúra van hangolva, ebben benne van néha az egymásnak, levélírónak való beszólás is. Volt már moderálás, a tartós oda-vissza személyeskedéseket, elsőzéseket, reklám URL-eket ki szoktam venni. Nehéz meghúzni a határt.

pirosceruza 2007.09.05. 12:38:56

Rocko: Hála istennek az ilyen pöcsök azért ritkaságszámba mennek. Évente egyszer meg ki lehet bírni.
Én életemben egyszer szorultam rá, hogy valakit az úton nekiálljak nevelni és az is régen volt már. Általában az okos enged elvet követem. Nem is volt számottevő balesetem, pedig volt olyan idő, amikor a havi teljesítményem is 10.000 km körül volt.

2007.09.05. 12:40:16

Moderálni időpocsékolás ilyesmit Bonifác...ha az embert a szülei nem tudták kulturáltra felnevelni, itt csak már halottnak a csók minden próbálkozás.

pirosceruza 2007.09.05. 12:51:06

Jutocsa: sajnos az a tapasztalatom, hogy mindenhol mindent moderálni kell, mert ha a gazdi nem figyel oda, az édeklődő júzerek öt percen belül bármely témából fsisztázós-kommunistázós-zsidózós szemétbányát tudnak csinálni.:)

Rocko- 2007.09.05. 13:06:33

pirosceruza: az egy dolog, h te kibírod. de az a szerencsétlen ott az árokban, akinek átfúrta a tüdejét a kormány, mert egy balfasz kamionos letolta, az hogy bírja ki?
szóval érted, balesetmegelőzés, nem belenyugvás. :)

2007.09.05. 13:27:52

Pirosceruza: Az tény, és mellesleg összmagyar kulturális:) örökség,legalábbis ha más fórumokkal hasonlítom össze. Bár az igaz, hogy ott is a politikát alapból moderálják, de mintha itthon több dolguk lenne. (najo ez nyilván csak a látszat)

Én most azonban csak a mindennapos anyázásra értettem amit írtam :)

bonifac · http://vezetek.blog.hu 2007.09.05. 13:35:09

"moderálással természetesen nem értek egyet:) Ha valaki hülye és még meg is magyarázza annak miért kéne a seggét nyalni és miért ne lehetne leugatni? Néha meg becsúsznak azok az indulatszavak:)"

Mert a leugatás automatikusan ellenugatást szül. A kulturált magyarázatot sokkal inkább elfogadja bárki. Mert megérti. Az anyázásra meg zsigerből visszaanyáz. Még ha netán jogos, akkor is.

Az indulatszavak meg ne csússzanak be. Inkább várj öt percet, gondold végig nyugodtan, és amit mondasz/írsz is rögtön szimpatikusabb, érthetőbb és elfogadhatóbb lesz. Indulatszavakkal biztos nem fogod elérni, amit szeretnél. (Ha meg nem akarsz semmit, akkor az üres anyázást meg valóban simán ki lehet moderálni.)

romeboy 2007.09.05. 14:27:47

Alapvetően egyet értek veled, de tapasztalatom alapján ilyen esetben ("Ha valaki hülye és még meg is magyarázza") semmire nem mész szép szóval:) Azt meg hagy engedjem meg magamnak, hogy milyen szavakat tartok éppen megfelelően egy adott egyénnel való kommunikációban. Ha nem tetszik lehet moderálni, visszaszólni, vagy akármit, attól még ugyanaz a véleményem. Egyébként vissza lehet olvasni kinek milyen stílusban írtam:)

gibson 2007.09.05. 14:41:24

romeboy, te egy kurva nagy bunkó vagy, fejezd be a kommentelgetést és takarodjál vissza dolgozni vagy szólok a főnöknődnek hogy már megint nem csinálsz semmit csak netezel! a végén még lefokoznak sofőrnek aztán sírhatsz... :)

romeboy 2007.09.05. 17:11:38

mi van gibson megint találtál valahol ingyen netet?:)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.05. 17:17:59

Kéretik a személyeskedést befejezni, mert most már elkezdek moderálgatni, azt meg senki nem akarja, hogy hiába koptassa az ujjait. De inkább simán fejezzétek be az egymás anyázását, mert elég lassú az admin is és macerás törölgetni... :P

Parapitty · http://parapitty.blog.hu 2007.09.06. 17:02:37

Ha adminisztratíve ki akarsz baszni vele, akkor tegyél ellene feljelentést. Ez majd eljut a cégéhez (felteszem nem az övé a kamion) és majd jól seggbe lesz baszva, leginkább ha nem ez volt az 1. esete. Hátha te leszel az utolsó csepp a pohárban, hogy kibasszák.

volante · http://volante.blog.hu 2007.09.07. 14:38:56

Láttátok a Párbaj c. Spielberg-klasszikust? Szerencse, hogy ennyivel megúszta a kolléga...

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.09.07. 21:34:44

emu 2007.09.04. 15:50:44


ERRŐL VAN ITTEN SZÓ!!!!

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.09.07. 21:46:03

Jack 2007.09.04. 16:46:02


Meg erről!
Főleg arról, hogy pöcsölni nem a pályán kell, belsőben 5 km hosszú sort csinálni, mert 110-zel előzöm az előttem 2 km-re lévő kamiont. A többi faszláma meg megy mögötte minta birka. Te meg nem tudsz haladni. Ma délután BP-Székesfehérvár vonalon, volt, hogy 60-ra(!!!!) lassultunk belsőben! Biztos Jutocsa fékezgetett.

Bélabácsi 2007.09.09. 08:51:00

Autópályán aki 100-zal megy akkor, amikor technikailag, forgalmilag és emberileg nincsen akadálya a 130-cal való haladásnak, öléggé paraszt viselkedés. Apukám, ha te andalogni akarsz a barátnőddel meg nézelődni, legközelebb menjél le a régi 7-esre, ott aztán van mit látni. Ha meg a forgalom miatt nem tudsz menni (ergo van valaki előtted) és a kamionos ennek ellenére tol, előzd ki az előtted lévőt, tolja inkább őt, és ezzel a dolog el vagyon intézve. A Lyukastorkúnak meg masszívan igaza van - én speciel ezt a Nürnberg-Budapest vonalon, főleg az osztrák szakaszon élem át rendszeresen, csak annyival megfűszerezve még, hogy ELŐSZÖR letol engem a negyvenes "nekem csak a sminkre kell figyelnem" fiatalasszony/húszéves állófarkú Casanova, aki ráadáasul még DVD-t is néz előzés közben/hetvenéves "valaha tudtam vezetni" faszikám az egypontnullás Polójával 150-nél, majd szétesik neki, aztán amikor elengedem, beáll ELÉM a jobb oldali sávban és lelassít 120-ra. Namost az ilyennek szoktam (kis körülnézés után persze, a rendőrőkre figyelni köll...) kidudálni az agyát egy 20 másodperces folyamatos jelzéssel.

2007.09.10. 07:44:02

Látom szaporodnak az olvasni nem tudók :) Mint azt írtam, tömött volt a két sáv, 100nál többel nem is lehetett menni. Ha ezt egy paraszt kamionos baszik észrevenni, én azért nem fogom átküzdeni magam egy másik tömött sávba. Bár a fene tudja, lehet igazad van és ezt kellett volna tenni. Kevesebb idegeskedés az tény.

szorgosnepunkgyoznifog 2007.09.10. 12:41:05

Asszem, mostmár én is hozzászólok. Először is, ha jól tudom, azért van több sáv, mert előzni a belsőben kell. Ergó, ha valaki előre akar jutni - lehagyva másokat - akkor a kultúrált magatartás az, hogy bemegy a belső sávba, és ott előz. Nem pedig neki az előtte levő kocsi fenekének, mert lusta előzni. Továbbá Tisztelt hozzászólók!! Felmerült már valakiben az a tény, hogy ha valaki a KRESZ-re hivatkozik, mert a másik 100-al megy autópályán (csendben megjegyzem, ha nincs korlátozó tábla, magyarország 70-130-ig lehet autópályán haladni, nincs előírva, hogy csak 130-al), akkor belegondolhatna abba, hogy a korlát felülről és rá is érvényes, vagyis akkor tessék betartani a 130-at is. Naponta közlekedem M7-esen, és ami biztos, az embereknek fogalmuk sincs az udvariasságról, az egymásra figyelésről. Például ha valaki rám villog, vagy ha a belsőben haladok (mert a külső sávban lassabb járművek haladnak) és kiteszi az indexét balra, a lehető leggyorsabban igyekszem elengedni őt - de azzal együtt, hogy nem fogok a kedvéért 160-ra gyorsítani, ha 130-al megyek. Ugyanakkor a legtöbbször nem veszik a fáradtságot ahhoz, hogy jelezzenek, vagy belejönnek az autóm fenekébe, vagy, ami a rosszabb, nekiállnak jobbról előzni. Ki mer kimenni 2 autó közé a külső sávba, ha előbb rányomulnak, majd kivágnak mögé? Se az indexét nem láthatom, annyira közel van, sem nem lehetek biztos abban, hogy a hirtelen sávváltás (egyébként hirtelen irányváltásnak minősül, és KRESZ szerint ezt se lehetne) miatt, ha én is kimegyek, épp nem tol meg hátulról.
A kamionokról meg annyit, hogy az érdi M7 emelkedőn, jellemzően az előzni tilosuk előtt (vis: teherautóval előzni tilos) szoktak nekikezdeni egymást előzni - szerintetek mennyire tartják fel a sort? És én is jártam már úgy, hogy az árok szélén kötöttem ki, mert a főúton a szembejövő kamiont egy másik előzte, és hiába villogtam rá távolról, hogy ez így gáz, ő csak annyit tett, hogy felnyomta az összes reflektorát, és ha nem húzom el jobbra a kormányt - és megyek ki az útról - úgy átmegy rajtam, mint tank a vajon. De ez nem a kamionosok hibája- egyes vezetők nem érettek még a matchbox-ok vezetésére sem.

2007.09.10. 14:41:32

Igen az tényleg vicces hogy a kreszt emlegetik miközben anyáznak amiért nem 170nel megyek ott ahol törvényileg 130 a határ :D

Bélabácsi 2007.09.10. 22:54:32

Ez az, Jutocsa, erről szól ez - látom megértetted a mondandómat: nem kell magadat hagyni felidegesíteni. PONTOSAN AZÉRT váltsál ilyenkor sávot (azér\' pályán 100-zal haladva ez olyan nagy megpróbáltatás nem lehet, Hegyeshalomnál a dugóban Húsvétkor igen, na de folyamatos forgalomnál ?...) és előzd ki minimum az előtted lévőt, hogy ne kelljen idegeskedned - ugorj egyet előre és figyeld a tükörből a történéseket. Egyébként ugye azt is írtam, hogy \"amikor technikailag, forgalmilag és emberileg nincsen akadálya a 130-cal való haladásnak\", ergo ez alapból nem rád vonatkozott.

ezta 2007.09.19. 11:41:35

juhhúúúúúúúú! bázzzzz! hát ez a roma...izé romeboy gyerek, meg a bíííla bácsi! hajrá fijjug! báz! lehet, hogy andalog a gyerek 100-110-zel, amit én sem kifejezetten kultiválok, de akkor le köll nyomni? "tanu'jja meg a suttyó", vagy mi? a külsőben ha százzal megy, mi a f.sz bajotok van vele? a kamionost kell kinyírni a forgalomból, nem ezt! jómagam a 4-esen nevelkedtem (no nem mint a fizetővendéglátás harisnyás ügynöke), ahol gyakorlatilag minden alkalommal legalább egyszer tört az életemre valamilyen kamionos! ott tanultam meg, hogy ezek nem szórakoznak: a felezővonalat két kerék közé kapva várják az előzési lehetőséget, úgy, hogy a szembelyövők, mint holmi csótányok, menekülnek az árokpartra; vagy éppenséggel beláthatatlan kanyarban előznek, és visszatérni már nem tudnak, mert azt a mögöttük jövő már elfoglalta; hogy szarnak a tükörbe nézni, hogy melletük vagy e és előzésbe fognak; hogy falubana 80 km/h az irányadó; stb! autópálya még durvább: előzgetések, belsőben maradás, rakomány rossz rögzítése miatt menekülés mögülük mert hullik lefelé, a fent elmesélt izmozás, stb! és hát ez van homeboy: én is csak belassítok nekik, ha úgy tartja a kedvem, és felbosszantanak, de aztán előzni nem engedem, és ennek egyetlenegy oka van: a fogyasztás- a túl sok fék, és gázadás kib.szottul megnöveli a kamion fogyasztását, ami aztán rontja a fuvarozó átlagát, ami nem kevés pénz is lehet ám egy évben, aztán az ilyen okostojás meg majd röpül....
(bélabácsi! kifejezett szokásom a forgalom ritmusának felvétele és baromira figyelek arra is, hogy lehetőleg másokat ne nagyon zavarjak a közlekedésben /így van! még a kamionosokra is figyelek, mert azért a többség mégiscsak kultúrlény/ -"és előzd ki minimum az előtted lévőt, hogy ne kelljen idegeskedned - ugorj egyet előre és figyeld a tükörből a történéseket." de nehogy már valaki rám akarja erőltetni, hogy hogyan vezessek!)

zs 2007.09.19. 13:59:10

ezta 2007.09.19. 11:41:35

Tetszik ami írt!!!
Nagyon egyetértek...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.19. 14:31:50

Ezta, a baj csak az, hogy sosem lesz olyan, hogy minden közlekedő rendelkezik annyi intelligenciával, mint te. És ezt annak ellenére nem tartom elhamarkodott kinyilatkoztatásnak, hogy nem ismerlek, csak pár mondatodat olvastam. :)

ezta 2007.09.19. 15:11:29

manapság már rittkán "népnevelek", mert egyrészt nem szeretem, másrészt fölösleges, harmadrészt meg utána én érzem magam szarul, negyedrészt ki vagyok én ehhez? most is csak az húz fel, hogy úgy gondolom, amíg nem lesz egyfajta közmegegyezés a közlekedésben (is!), hogy mi a helyes, mi a helytelen, addig itt változni nem fog semmi! nem tudom melyik blogban olvastam egy hozzászólásban, hogy azt mindenki tudja, a másiknak mit kellene tennie! hát baromira igaz! szerintem meg teljesen helyesen csinálta a srác: rendőrt hívott, amíg tudta követte, hogy aztán tanúskodjon ha kell - hogy nem lett belőle semmi, elég baj, de nem rajta múlott. erre jönnek az okoskodók, hogy tulképp neki is manővereznie kellett volna (?!), meg hogy minek megy 100-as tempót a KÜLSŐ sávban (!!!) és hogy a belük fordul ki az ilyen k.cs.gök miatt...hááát! komolyan mondom, lehet örülni, hogy nem azt ajánlották, hogy lője ki a kerekeit...

Qeri 2007.09.25. 17:27:50

Feléig sem jutottam el, de röviden megismétlem a autópályás sztorit, amit írt szegény, akit leanyáztatok...nos, nem a kamion tolta le, hanem két, Nála sokkal lassabban haladó kamion közé akart beálni!
Ha most 140 körülről 70-re lelassít, hogy beállhasson a két kamion közé, akkro aztén tényleg letolja a szaralak!

czirbi 2007.09.28. 11:43:35

Arra azért kiváncsi volnék, a gázpedálon kívül van-e más sebességszabályzó a kamionokban - mert szerintem nincs. Nyáron többször megjártam a Bp.-Fonyód-Bp. távot az M7-esen, 8(!) biciklivel a tetőn, tempomattal 100-ra állva (GPS-el mért sebesség, ennyi lobogó cuccal többet nem lehet), s a zöldséges furgonokon kívül mindenki más megelőzött. A kamionok is kivétel nélkül. Most akkor mennyivel is mehetnek?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása