Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért divat leszarni a szirénázó mentőt?

2007.09.19. 10:00 :: SilentSound

Meg a tűzoltót. Meg rendőrautót.

Normális esetben ha az autós szirénahangot hall, akkor körülnéz, hogy honnan jön. Ha útban van, akkor pedig lehúzódik, félreáll, hogy utat adhasson. Ki azért, mert kötelező, ki azért, mert szorult belé annyi empátia, hogy belegondoljon, az a mentő vagy épp egy életveszélyes sérülthöz igyekszik akinek perceken, másodperceken múlik az élete, vagy ott van bent az a beteg és különösen nem tesz jót neki, ha oldalról telibekapják a mentőt, amiben fekszik lélegeztető gépre kötve.

Ma délután ellenben nem először találtam szembe magam azzal a pofátlansággal, hogy bár teljesen jól láthatóan és hallhatóan jött a mentő egy igen széles, több sávos kereszteződésben, a keresztben közlekedők egy része olyannyira leszarta ezt a tényt, hogy az előtte megálló autót is kikerülve csakazértis neki kellett átmenni előbb a kereszteződésen, meg neki zöld a lámpája és kész, ő nem fog egy percet várni, siet haza vasárnap délután. Aki a mentőben van, az dögöljön inkább meg. A kikerülős jómadárral egyidőben egy másik meg lendületből padlógázon száguldott keresztül a mentő előtt, gondolom sárgulhatott a lámpa és ő meg sietett.

Milyen jogon gondolják úgy ezek az állatok azt, hogy ők mindenek fölött állnak, akkor is, ha egy jármű kékkel villogva, szirénázva jön??? Milyen jogon kényszeríti hirtelen fékezésre azt, akinek egyértelműen elsőbbsége van vele szemben??? Milyen jogon veszélyezteti bárki életét??? Ráadásul ilyet nem csak mentővel láttam, egy-két hete szinte ugyanilyen szituációnak voltam tanúja, csak rendőrautóval. Leszarják azt is, mert ha siet valahová, úgysem fog megállni büntetgetni. Szomorú, hogy ennyi suttyó paraszt vezet autót közúton. Szomorú, hogy ezt az illetékes hatóság nem tudja megakadályozni.

Az ilyen tapló parasztokon kívül pedig ott vannak néha a mazsolák, akik mondjuk egy-egy reggeli dugóban tudnak nagyot alkotni. Legutóbb a Fiumei úton fogtam a fejem egy ilyen alakítás miatt. Hátulról jött a mentő, mindenki szépen kihúzódott az út szélére, hogy középen a két sáv között elmehessen, kivéve egy autót, amiben a fiatal hölgy rágörcsölve a kormányra állt ahol előtte is és csak nézte, hogy ott áll mögötte a mentő és nem tud továbbmenni, aztán végül a szemből jövők közül hajtottak fel az útpadkára. Egy másik helyzetben meg én nem tudtam lehúzódni, mert a mellettem lévő sávban álló hiába tudott volna még vagy másfél métert előregurulni, hogy beférjek mögé, nem, mert fél, hogy nekimegy az előtte állónak. Hogy kaphatnak ilyen emberek jogosítványt?

Egyre inkább kezdem azt érezni, hogy az lenne az egyetlen megoldás, ha időnként meg kellene újítani mindenkinek a jogosítványát és mellette pszichológiai tesztet is kitöltetnének mindenkivel. Nem hiszem, hogy nagy többletköltség volna a kresz teszt végeztével még pár kérdést beszúrni a vizsgaszoftverbe. Ti mit gondoltok erről?

73 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes mentő mazsola

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

államcsőd · http://www.allamcsod.hu 2007.09.19. 10:23:23

Totál igazad van, a mazsolákkal és a bamba vezetőkkel kapcsolatban is. Néha mászhatna egy rendör a mentő előtt, és oszthatná szépen a csekkeket.

attisan 2007.09.19. 10:32:22

Teljesen igazad van. Ha szirénát hallok előbb jut eszembe (gyakrabban fordul elő mondjuk az Andrássyn), hogy egy fekete Audi jön amiben egy "kuvafontos" képviselőúr ül. Neki mondjuk egy köpet járna nem szolgálati autó villogóval de lehúzódni akkor is le kell!

A mentőket fenntartókra külön ki kéne szabni valami látványos büntetést (a hatályos törvények szerint) és bemutatni pár ilyet esténként a tv-ben, megírni a lapokban. Ez igazi közszolgálati feladat. Ugyan manapság előbb megy le az MTV1-en az aktuális Noname Sztár pörsenéséről a legfrissebb hír mint valami ilyesmi.

Joó Károly 2007.09.19. 10:39:17

Az v. ker. Szemere utcában haladtam tiszta zöldben a Hegedűs Gyula utca felé amikor a Szent István kőrúti kereszteződéshez értem a kereszteződésben megjelent egy mentőautó megkülönböztető jelzést nem használva és amikor meglátott engem, hogy jövök azonnal bekapcsolta a szirénáját arra a kb. 10 másodpercre amíg átért.
Szerencsémre nem haladtam gyorsan így vészfékezéssel meg tudtam állni így elkerülve az ütközést. Miután a mentő átment baleset nélkül a kereszteződésen azonnal kikapcsolta a szirénáját.

Malacka 2007.09.19. 10:47:41

tokeletesen egyetertek.

jogsit evente meg kell ujitani, melle iqteszt, vezetesi alkalmassag, kritikus szituaciok kezelese (dugoban hisztizik mellette a szokepicsa, stb h mernemrohanszmar, esetleg terhes not viszunk korhazba, verzobeteget), durrdefekt 70-nel hungaria belso savban, jon a mento hatulrol, a rendor oldalrol, es szemben az en savomban a tuzoltoauto...

aki nem kepes mindet megoldani legalabb 90%-ra, annak tovabbkepzes, masodik alkalommal bukas, bizottsag vizsgaztat, h ne lehessen lefizetni, etc.. :)

Bambano 2007.09.19. 11:04:26

Egyszerű, kamerát a mentőbe, majd utólag a film alapján mehet a csekk.

Sikeres ember 2007.09.19. 11:10:23

Károly,
Egyszer láttam egy műsort a TV-ben és ott azt nyilatkozta egy mentős, hogy ilyet általában akkor szoktak csinálni, ha bent a fekvő beteget stresszeli a sziréna hangja. Azt szűri le belőle, hogy nagyon nagy a baj vele. Ekkor csak szakasosan üzemeltetik.
Persze, aztán ki tudja eldönteni egy mentőről, hogy ez tényleg így van-e és nem csak ebédelni siet.

pirosceruza 2007.09.19. 11:11:59

Tudtommal a megkülönböztető jelzéssel közlekedő jármű elsőbbségének meg nem adását pillanatnyilag nem is szankcionálja a KRESZ semmivel, úgyhogy parttalan az egész vita.:(

szekerkaa · https://twitter.com/szekerka 2007.09.19. 11:14:05

Autópályán is látványosan megjelenik mindez, sajnos. Haladó sorban nem húzódnak le, a mentő mint kvázi versenytárs jelenik meg hátulról. Balesetnél egyenesen tragédia. Háppersze, hogy a leállósávon elkezdünk sietni, mert ki, ha nem mi. Hisz sietünk! Próbálnék kicsit kihúzódni, hogy netene, Te barom! És, ha jön a mentő? ÁÁÁ. Dögöljek meg. Majd jön a mentő. És áll a leállósávon. Az embernek meg spriccel a vére 150 méternyire...

cella 2007.09.19. 11:14:57

Ritkán autózok Pesten, így nincsen tapasztalatom, de vidéken - konkrétan Győrben - azért általában elengedik a mentőt, tűzoltót. Gond inkább csak a bambákkal szokott lenni, de akkor meg a maguknál levő többiek segítenek. Az biztos hogy ez fontosabb lenne, mint a parkoló autókat cseszegetni, mert mégis csak életek múlhatnak rajta.

Kata 2007.09.19. 11:15:08

Kedves Szerző,

az ilyenek sajnos pont az "erősebb kutya baszik" (lsd: Freechild, félelmet nem ismerő, kurvaanyázó nők) alapon gondolják azt, hogy nekik minden jogukban áll, ők egészségesek, aki meg a mentőben van, dögöljön is meg, hiszen olcsóbb egy temetés, mint mondjuk a kórházi kezelés, vagy a nyugdíj kifizetése.

És ahogy mindennel vissza lehet élni, a szirénával is: megboldogult főiskolás koromban a 139-es busszal zötyögtünk a BAH-csomóponthoz hajnali 7:30-kor szardíniákként összezsúfolódva, ahol Joó Károly által leírt szitu ugyanúgy, kereszteződés előtt 2 azaz kettő másodperccel politikus-nagyfeketekockaautó-kékfénnyel a tetején sziréna bekapcs, pirosban kereszteződésen kb. 120-szal keresztülszáguld, majd 1, azaz egy másodperccel ezután vijjogás kikapcs, zöld kereszteződésen 139-es csuklósbusz fedélzetén kb százakárhány emberrel kényszer satufék, banda buszban borul, oszteoporózisos nénike mellettem csuklóttör... én kurvaanyázás. Azt hiszem, jogosan.

A fincsi az, amikor az ember autóban ül, hallja a szirénát, de nem látja sehol a mentőt, aztán mentő feltűnik a semmiből, piros lámpa, de se jobbra, se balra nem lehet félrehúzódni, mert egyszerűen nem hagyják, egy A6-os audit, benne egy izomagyú kopasz paraszttal meg azért kicsit nehéz lenne arrébb tolni egy redvás kis ezres Yarissal, aki szegény néha még az emelkedőn is fújtat.

naveed 2007.09.19. 11:21:39

Szerintem ez is szimplán magyar tulajdonság és a vezetői kúltúra hiánya miatt van.
Nemrégiben Brüsszelben volt szerencsém egy honfitársunkkal találkozni hasonló helyzetben. Álltunk a dugóban, mögöttem egy Suzuki Vitara, mentő érkezik hátulról, én elindulok jobbra amennyire csak lehet húzódik ki, a másik sávban ugyanez történt a másik irányba. Erre a Vitarás mit tesz? Megelőz engem, mintha neki adtam volna csak utat. Na ekkor derült csak ki, hogy kedves honfitársam tulajdona az autó. Gratuláltam neki magamban!

RogerNyul 2007.09.19. 11:32:23

A Vezetési kultúra abszolút hiánya az ilyen. :(

0xFFFF 2007.09.19. 11:35:01

Esetleg az első jogsi kiadása előtt is lehetne már egy pszihoanalízist végezni...csak ugye a jogsi üzlet, tehát nagy az ellenérdek.

andreasue (törölt) 2007.09.19. 11:36:50

A rendőrautót leszarom. Hova siet a parasztja? Tüntetőt verni, szemet kilőni, nőkkel erőszakoskodni, Lqró seggét nyalni, korrumpálódni ráérnek.
Sehol a világon nem szirénáznak ennyit, mint itt. 99%-a teljesen indokolatlan.

pot 2007.09.19. 11:38:56

naveed:
"Szerintem ez is szimplán magyar tulajdonság"

hehe, szerencsére MO nem csak bp, győrben nem látok ilyen problémát :P bevallom rühellek is bpn vezetni, eléggé vadkelet :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.19. 11:40:36

És ha mondjuk azért siet, mert betörőket érhet tetten és csukhat le, ha nem tartják fel? Vagy autót üldöz, hogy az ne törjön zúzzon menekülés közben, hanem mielőbb megállítsa? A tűzoltót is csak azért engeded el, mert ő a nagyobb, mi?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.19. 11:41:43

pot: Hétvégén megyek pont Győrbe, öröm lesz Bp. után. Bár utána meg 85-ös út, azért ott is vannak vadállatok, nem is kevés. Az meg akkor a vadnyugat? :)))

Rocko- 2007.09.19. 11:43:04

naveed: lehet, h ő már nem tudott volna kihúzódni.
a szirénát valóban azért kapcsaolják be előtte, mert mindenki agybajt kapna tőle, ha az x perces út alatt folyamatosan hallgatnia kéne. próbálja ki valaki csak 5 percre. aztán gondoljon bele, h a mentősnek lehet 8 órát is ezt kéne hallgatnia.
és az egyik legnagyobb tévhit, h ha a mentő jön, meg kell állni. nem megállni kell, hanem utat adni neki.
de amúgy tessék, nézzétek meg, h milyen embertpróbáló meló ez:
www.vezess.hu/magazin/akcioban_a_mentos_video/8923/
www.indavideo.hu/video/Sietosen

pot 2007.09.19. 11:43:24

andreasue:
"Sehol a világon nem szirénáznak ennyit, mint itt. 99%-a teljesen indokolatlan."

1, hány évet éltél nem magyarországon? csak hogy milyen viszonyítási alapod van...
2, honnan tudod hány százaléka indokolt? mire alapozod az állításod?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.19. 11:49:46

Van ám eggyel újabb post is videókkal, ha már így elkezdtetek videós linkeket beszúrni. :)

macuska 2007.09.19. 12:10:53

dejóóóezablog:) grats:)

Makkász 2007.09.19. 12:16:05

Az oktatáshoz és vizsgáztatáshoz lenne egy érdekes történetem.
Piros lámpa zöldre vált, a sor elindul, mejd 10 m után megáll. Türelmetlen autós dudál, miért nem megy az eleje. Na nagy nehezen megindul a sor és kiderül, hogy egy tanulóvezető szeretett volna sávot váltani. Az ember elnéző lenne, ha nem előztem volna meg és nem látok be az autóba. A tanuló egy szőke nagylány, az oktató, pedig egy szintúgy szőke plázacica. Mit várunk közlekedési kultúra oktatásától, ha már az oktató sem tud vezetni, és ahelyett, hogy szében időben soroltassa be a taulóját a megfelelő sávba, arra tanítja, hogy állj csak meg nyugodtan, várd meg amíg mindenki elmegy, ne törödj a forgalom többi résztvevőjéve!
Az ilyen nem fogja elengedni a megkülönböztetett jelzést használókat sem.
A gépjárművezetői oktatókat is érdemes lenne megvizsgálni!

Törpe minoritás 2007.09.19. 12:20:15

andreasue:
"Sehol a világon nem szirénáznak ennyit, mint itt. 99%-a teljesen indokolatlan."
Ez így ostoba hangulatkeltés csak. Mellesleg bármelyik amerikai filmet nézve a nagyvárosi háttérzaj állandó eleme a szirénázás.

Ami pedig hozzászólásod korábbi elemét illeti:
"A rendőrautót leszarom. Hova siet a parasztja? Tüntetőt verni, szemet kilőni, nőkkel erőszakoskodni, Lqró seggét nyalni, korrumpálódni ráérnek."
Ezzel kapcsolatban: lehet, hogy a nagyanyádat kirabló gazember után siet. Vagy az anyukádat megerőszakoló vidám baranta-tábor résztvevőit keresi, például.

Úgyhogy ne döntsd el előre, kit engedsz át villogóval és kit nem, hanem szépen tartsd be a KRESZ-t, akkor is, ha nem minden elemével értesz egyet, evvel is csökkentve a káoszt. És ha zavarnak a kéklámpás Audik, akkor lakóhelyed szerint illetékes országgyűlési képviselődnél tegyél észrevételt, Ő majd képviseli véleményedet a súlyának megfelelő módon, feltéve, hogy azért választották meg, mert bíznak benne, s nem azért, mert a vezérrel azonos trukót visel...

Durchzugabwicklungskommandant 2007.09.19. 12:37:05

Egyébként az a vicces, hogy a parasztja nem gondol bele, mi van, ha pont az ő anyjáért megy a mentő, vagy épp az ő házát rámolják ki, és oda siet a rendőr!

Mert ha neki van valami baja, akkor viszont fénysebességgel teleportáljon oda mindenki, mert NEKI van baja.

Ez a tipikus beleszarok mentalitás, szarok az egész világba, de ha nekem van valamire szükségem álljon az egész világ rendelkezésemre és segítsen de azonnal, és főként ingyen!

NoMojito 2007.09.19. 12:44:50

Volt szerencsém egy darabig mentőn tolni…….hát túl sok a „jól értesült” aki szórja világba a baromságait.
Jelen hozzászólások közül andreasue viszi a pálmát. Úgy csinál mintha öröm lenne ülni a fülkében a barom hangos sziréna alatt. Próbáld már ki egyszer. A fejed szétszakadna. Olyan éhes mentős még nem volt aki zabálni szirénával menne, ha használják annak oka van. Az esetek többségében a szirénázó autó a helyszínre siet, mert akkor még nem mindig tudjuk, mi vár ott ránk. Ha már bepakoltuk az embert akkor már jó esetben másodlagos az idő. Viszont ha sietni kell akkor azért nagy segítség lenne ha javulna a hozzáállás. Nem is feltétlen a hülyékről van szó, az a szomorú hogy a spontán rosszindulat a gyakoribb. Versenyzik velünk, elénk áll akkor is ha áll a sor, stb.
Higgyétek csak naiv módón, majd ha hozzájuk sietünk másképpen lesz.

b 2007.09.19. 12:57:34

Javasolnám a mentősöknek egy Hummer beszerzését.

www.youtube.com/watch?v=zZD05PQ1fbA

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.19. 12:57:55

Amit még rühellek nagyon, ha egy köcsög megy a mentő után, mintha vontatnák. Ez is olyan, ami amellett, hogy szabálytalan, abszolút taplóság és veszélyes is.

Peti12345 2007.09.19. 13:13:09

Kedvenc sztorim: Szirénázó Merci gyerekmentő. Mindenki félre. De egy majom suzikis megáll úgy a kereszteződésben, hogy ne menjen el a mentő (félre tudott volna állni, de majom). Mentő suzukit eltúrta és ment tovább. A majom kiszállt méltatlankodni, hogy látták, mi történt?(Suzukinak nem lett baja).
Egy kisportolt úr kiszállt egy fordból, előrement, majomnak adott egy pofont, majd komótosan visszaszállt. Mindenki taps.

whoami 2007.09.19. 13:14:42

b megleőzött :(
de sztem is ez lenne a megoldás:
www.liveleak.com/view?i=8f93275ed9

vagy a helyszínen elvenni a jogsit tőlük és cafatokra tépni aztán lerugdalni a tükreiket és kiszúrni mind a 4 kereket

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.19. 13:17:22

whoami: A kerékkiszúrás csak akkor, ha előtte félre lehet tolni, mert ha az úton szurkálod ki a kerekeit, akkor nem biztos, hogy osztatlan sikered lesz vele azoknál, akiknek dugót csinálsz vele! :)))

peti12345 2007.09.19. 13:19:33

Másik sztorim: Kisváros főútján szirénázó rendőrautó. Oldalsó utcából néni majdnem oldalba durrantja egy RAV4-gyel.Centiken múlik. Én épp viszem nemsokára szolgálatba lépő rendőr feleségem a munkahelyére. Nem vidám dolgokat mondtam a toyotás hölgynek, ugyanis miatta halhatnak meg vkik, akik a dolgukat végzik. Egyszerű a képlet: szirénát hallok-> félreállok. Nem mérlegelhetek, hogy a mentős uzsonnázni siet, vagy életet ment. A mentős uzsonnázos marhaság egyébként a csehszlovák Korház a város szélén orvosos-mentős tv sorozatból ered, mert ott büntették meg egyszer vmelyik mentőst ezért. Innen ment át a köztudatba, hogy "biztos kajálni siet" Marhaság.

én 2007.09.19. 13:29:09

Baleset eseten mentos sziv mer nem gyozodott meg rolla,hogy megadjak neki az elbsoseget.meg a KRESZ sem ot vedi.

Maestro 2007.09.19. 13:30:51

Néhány napja láttam egy pont ebből adódó koccanást, kopasz mercis későn eszmélt és belecsúszott az előtte állóba.

Ami pedig a mentő mögötti haladást illeti, amikor kicsi voltam (2 tesóm van), mindhárman krupposak voltunk, és volt, hogy kettőnkért jött a mentő, különben most nem írom ezt a kommentet. Na akkor figyeltük, és apám a mentő mögött jött, elakadásjelzővel ugyan, de szorosan mögöttünk (más kérdés, hogy kurvajól vezet:)). Szóval szerintem nem minden esetben taplók, hanem hozzátartozók, akik aggódnak.

Törpe minoritás 2007.09.19. 13:34:33

b, whoami:
A videocíme ez:
"Watch and see how the american soldiers have to drive through Iraqi streets to limit risks of attacks "

Azért, ha belegondolunk, lehet, hogy az ilyen gyakorlat miatt támadnak rájuk olyan gyakran. Idegesítő lehet, amint találkozal egy ilyennel forgalommal szemben... :)

whoami 2007.09.19. 13:35:41

silent: 1értelmű :))) betolni egy parkolóba, hogy a centrum jól megbírságolhassa őket LOL

Törpe minoritás 2007.09.19. 13:38:09

én:

A KRESZ igenis védi a mentőst, amikor a megkülönböztető jelzéssel haladó járműnek elsőbbséget biztosít.
(Az már más kérdés, hogy meg kell bizonyosodni, megadják-e az elsőbbséget!)

whoami 2007.09.19. 13:39:16

srf: az csak marketing duma :)

Jutka 2007.09.19. 13:40:34

Létezik egy olyan mentőautó fajta is, amelyik a felségjel alapján mentő, minden szükséges külsőséggel rendelkezik, de már régen maszek építőipari vállalkozó tulajdonában van. Igaz, ő nem szirénázik, de emberséges vezető még neki is félreáll, ha tud. Az utcánkban láttam ilyet, többször is. Ezt vajon miért lehet?

nyamvadtmalac 2007.09.19. 13:42:53

Volt szerencsém egy darabig az USA-ban élni, ott picit másképp van ez. Ha bármilyen szirénázó jármű megjelenik a színen - úgy értem, hallótávolságban, esetleg akár nem is azon az úton, ahol én megyek, hanem egy keresztutcában - MINDENKI és AZONNAL megáll ott, ahol van, ill. lehúzódik, amennyire csak tud, ha esetleg szűk a hely (ami ott nem jellemző alapvetően), akkor próbál akár a falra is femászni, csak hogy ne akadályozza a mentőt/rendőrt/tűzoltót.
Persze ott nem is olyan korrupt, tutyimutyi, tehetetlen balfaszok gyülekezete a rendőrség, mint nálunk, és ha nem adsz elsőbbséget annak, akinek jár, tutira megbüntetnek.

(OFF, de muszáj: nemrégen láttam a tvben egy esetet, amikor is egy rendőr összeszólalkozott/ -verekedett valakivel, nem tudom már pontosan, de nem is ez a lényeg: amikor meginterjúvolták a síkhülye rendőrgyereket, aszongya: \"láttam, hogy kötekedni akar, mondtam is a Józsinak, hogy húzzunk innen, mer\' nem akarok balhét...\" Nem tudtam, hogy sírjak, vagy nevessek.)

b 2007.09.19. 13:49:19

srf: A Hummeres dolog azért lenne jó, mert úgy látszik a magyarnak a sziréna inkább felhívás köcsögnek lenni.
Az első napi 2-3 autó letúrása után másnap mindenki félre tudna állni.
Tanul(na) a magyar, még ha lassan is ;)

Bár előbb feszítené a mentősöket keresztre a média, ha ilyen történne.

andreasue (törölt) 2007.09.19. 14:10:06

A sok öntelt faszparasztnak csak annyit, hogy menjen ki akár csak Bécsbe 1-2 évre és látni fogja, hogy mi a különbség kultúr-európai, meg balkáni ország között!
Azt meg nem is kommentálnám, ha valaki az akciófilmekből következtet arra, hogy mennyit szirénáznak az USA-ban.
Ami a fakabátokat illeti. Látszik, hogy nem volt még velük dolgotok. (szerencsétekre) Hogy betörőt üldöz... hahaha.. meg erőszakoskodókat...ROTFL. Max. tüntetőket. Jóra rest, túlfizetett droidok. Ki megy manapság rendőrnek? Csak a legalja.
Illusztrációnak nézd meg, ami tegnap történt! Kárt tesznek magukban a hülyéi, nem kell őket bántani. EZEKNEK szirénát?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.09.19. 14:28:24

Az ilyenek miatt lehet Magyarországot a balkáni jelzőkkel illetni, mint te, kedves andreasue...

Törpe minoritás 2007.09.19. 14:30:54

andreasue:

Veled tényleg van valami baj. Szövegértésből is elégtelen, de logikából is.
Az pedig, hogy Neked mindenről ugyanaz jut eszedbe, mint Mórickának, hát eléggé szánalmas...

Törpe minoritás 2007.09.19. 14:40:24

andreasue, hát nem tanították meg kicsikordoban, hogy nem beszélünk felnőttekkel tiszteletlenül?

Kissé több koncentráció, s akkor elmúlnak a szövegértési prolémák is.

Ja, és Móricka! Neked mindenről ugyanaz jut az eszedbe, és mindig ugyanoda jutsz?

NoMojito 2007.09.19. 14:46:46

andreasue!!

Remélem van akkora szerencsénk hogy külföldön élsz (ha már ilyen okos vagy a nagyvilág dolgaiban)
Úgy mennék hozzád menteni, csendben, sziréna nélkül, szabályokat betartva. Előre nevetve, mert az ilyen nagyhangúakkal szokott megesni hogy falfehéren, remegve, búcsúznak a világtól egy kartörés után.
Jajj siessen, mentsen meg! :)))))

NoMojito 2007.09.19. 14:50:16

andreasue!!

Remélem van akkora szerencsénk hogy külföldön élsz (ha már ilyen okos vagy a nagyvilág dolgaiban)
Úgy mennék hozzád menteni, csendben, sziréna nélkül, szabályokat betartva. Előre nevetve, mert az ilyen nagyhangúakkal szokott megesni hogy falfehéren, remegve, búcsúznak a világtól egy kartörés után.
Jajj siessen, mentsen meg! :)))))

isti77 2007.09.19. 15:22:08

Amikor az ilyen andreasue-féle hozzászólásokat olvasom, akkor döbbenek rá igazán, hogy bármennyire is szeretnénk (?) nagyon sokan, ebben az országban nem a kormány a legnagyobb gáz...
De visszatérve a topichoz, én azt szoktam nagyon gyakran látni, hogy a nálunk nyilván nagy sikert aratott Die Hard 3 egyik emlékezetes jelenetét lemásolva jónéhányan beállnak a mentőautó mögé jó szorosan, és "szélárnyékban" elslisszolnak mögötte. De már volt alkalmam megfigyelni, hogy a Várba bejutáshoz ugyanezt a módszert alkalmazzák, csak ott mentő helyett a Várbuszt használják ernyőként.

Vonnegut 2007.09.19. 16:52:16

naveed, nem akarom megvédeni a Brüsszelben parasztkodő honfitársunkat , de én már jó ideje itt élek, hát nincs jó véleményem az itteni vezetési kultúráról.
Nagoyn-nagyon gyakran van az szirénázás esetén, mint otthon. Itt sem nagyon térnek ki. Egyszer, pont egy mentőautó próbált volna szirénázva haladni, félrálltunk, az előttünk álló balga belga meg az istennek se mozdult semerre. Szóltunk neki, álljon ki ő is, mert mentő jön. A kiállás azt jelentette konkrét esetben, hogy kicsit fel kell hajtani a kocsival a járdára. Az övénél sokkal értékesebb autók tulajdonosai megtették ezt, koccanások, karcolások nélkül. Bunkókám meg azt mondja, ő nem áll fel sehova, nem akarja megkarcolni az autóját. Hát a férjem fogott le, hogy ne menjek neki.

Andreasue kedves, gyere ki ide, beszélgess már el erről az itteni rendőrökkel. Vagy azokkal a bevándorlókkal, akiknek a randalírozásaihoz szoktak szirénázó autókkal sietni. Vagy otthon az öcsémmel, akit nem tudom meddig rugdostak volna még az utcán (a bringáját akarták elvenni), ha nem ér oda a szirénázó rendőrautó.
Te beszélsz kultúr Európáról, te aki öntelt faszparasztnak nevezi a kommentelőket?
Nagyon örülök neki, hogy a neked válaszolók nem süllyedtek le a szintedre a hozzászólásaik stílusával, már mindannyian keszonbetegek lennének. Kívánom neked, hogy ha valami inzultus ér az utcán vagy rosszul leszel, a rendőr-, és a mentőautó is érjen oda hozzád időben, aztán majd utána gondolkodj. Már ha bírsz és van mivel.

Rocko- 2007.09.19. 17:42:50

SilentSound: "Amit még rühellek nagyon, ha egy köcsög megy a mentő után, mintha vontatnák. Ez is olyan, ami amellett, hogy szabálytalan, abszolút taplóság és veszélyes is."
nem sokáig, ha mentős észre veszi, akkor bekapcsolja a mentő hátulján lévő fehér lámpát, ami eléggé vakít ahhoz, h a barma ne kövesse. ez magyarország, nem a Die Hard 3!
Jutka: nem mentő az, hanem betegszállító. láttam már prászor megkülönböztető jelzés nélkül, de sineken menni. napi rendszerességgel, a reggeli csúcsban. na annak kell a tükrét letörni.
andreasue: ó hogy csak egyszer menne hozzád olyan mentő/rendőr, mint amilyennek beállítod őket!

naveed 2007.09.20. 10:13:58

Rocko: Ha akart volna le tudott volna húzódni, mivel az előttem álló is le tudott.
Pot: Azért lényegesen nehezebb összehasonlítani ezt a dolgot úgy, hogy Győr forgalma a töredéke a pesti forgalomnak.

Srác 2007.09.20. 12:08:07

Szerintem több oka is van annak, hogy tesznek a mentőre.

1. Ma már a kiskutya is szirénázva jár. Én a MOM Parkban dolgozom, az ablak egész nyáron nyitva. Percenként megy el szirénázó autó. Jó, ha a harmaduk-negyedük mentő, tűzoltó vagy rendőr. A többiről azt se tudni, hogy micsoda. Magyarul a megkülönböztető jelzések lejáratódtak.

2. Gondoljátok, hogy az, akinél úgy dübörög a kocsiban a Lajcsi, Győzike vagy valami modern csülkdöngölő, hogy majd szétesik tőle az autó, az majd pont a mentőt fogja meghallani?

3. Ebben az országban mi az a szabály, amit az emberek betartanak? 'Mer a kormány lop", "ezt már nem lehet tovább bírni", "szemét Demszky az oka annak is, ha otthon az asszony egy hete nem hajlandó már letérdelni", ezért aztán mindenkinek mindent szabad. És senki nincs, aki megmondja nekik hogy nem.

4. Úgy megnőtt az arca mindenkinek, hogy akinek kocsi került a segge alá, az most már élet és halál urának képzeli magát.

Srác 2007.09.20. 12:22:08

Maestro: Ha aggódik, elviszik a mentővel. A hozzátartozó se tud megkülönböztető jelzéssel vezetni. Az nem csak abból áll, hogy nyomod a gázt, mint süket a csengőt.

Srác 2007.09.20. 12:24:39

Csak a közűti közlekedés és az érettségi olyan, hogy időnként nem kell megújítani. A mozdonyvezetőknek is évente-kétévente újra vizsgát kell tenni. Az orvosoknak is. Nem tetszet kellene íratni, hanem valódi vizsgát tetetni, ahol komplexen kiderül, hogy az illető ismeri-e és tudja-e alkalmazni a szabályokat. Szőke cicák olyan hibátlan KRESZ-tesztet írnak, hogy csak, aztán nem ismerik fel a mackósajtot, mert nem fehér háttér előtt látják.

SzigMa 2007.09.24. 15:21:18

Pár napja láttam, hogy a körúton a mentő tolja le szirénázva az előtte álló kocsikat. Mindenki teljesen korrekt volt, ezért a mentő kb. 30 km/h-val tudott folyamatosan nyomulni.
Mögötte, kb. 40 cm-re, bicajos csákó nyomatta teljes erőből.
Annyira szerettem volna látni egy satuféket a mentőtől!

Rocko- 2007.09.24. 16:38:45

van hátul vakító fehér fénnyel világító lámpa. azt használhatja, ha akarja.

Géza 2007.10.01. 18:41:55

na megint itt a sok okos: "évente jogosítványtmegújítani, etc"
Valószínűleg a sok munkanélküli ingyenélőnek nincs munkahelye, ezért van ideje egész évben sorbaállni, ide-oda szaladgálni hogy mindig minden papírjuk meg legyen újítva, mindenük be legyen fizetve, és persze vanh idejük 30cal menni a 30-as táblánál, és pampogni ha valaki kielőzi őket.
Aki meg nem engedi el a mentőt, az egy másik ****, aki ilyet lát az ne az interneten pampogjon, hanem fotózza le, jelentse fel, mert az olyan megérdemli.

WAIT 2007.10.03. 08:16:39

Megkülömböztető hang- és fényjelzéseit használó járműnek, csak abban az esetben van elsőbbsége, ha azt megadják neki! Kontra... Megkülömböztető hang, -és fényjelzéseit használó jármű, úgy közlekedhet csak, hogy az élet, és vagyonbiztonságot, NEM VESZÉLYEZTETHET! Magyarán: A fényhidasnak kell " meghunyászkodni" a civil forgalom előtt!Ez van sorry! :(

Mityu 2007.10.18. 04:35:18

Előzés-, elsőbbségadás szabályainak megsértése akár 100.000,- Huf-ig terjedő pénzbírság is lehet. Ha személyi sérüléssel járó balesetet okozol, akkor a szabálysértés átminősül közlekedési bűncselekménnyé, amit 2 évig terjedő szabadságvesztéssel büntethetnek.
Na már most, ha megkülömböztető hang-, és fényjelzést használó járműnek nem adod meg az elsőbbséget - mert hogy jár részére - akkor szerintem számolhatsz a fenti tételekkel... :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.18. 09:58:15

Mityu: Viszont ha nem történik olyan baleset ami miatt a mentő nem tudja folytatni az útját, akkor nem áll neki feljelentgetni...

Mityu 2007.10.18. 12:14:31

E szabálysértésnek is vannak fokozatai. Ha fékezésre, irányváltoztatásra kényszeríted az elsőbbséggel rendelkezőt - de kocc nincs - akkor enyhébb a bünti is.

Ha esetleg van a közelben olyan rendőr, aki látja/rögzíti az eseményt akkor viszont megint van esély egy értékes bírság elnyerésére.

A legnagyobb gond általában az szokott lenni, hogy az esetek többségében a szabálysértőnek fogalma sincs mit is követett el. Ezért szokásuk a rendőröknek megkérdezni:
- Tudja-e miért állítottam meg?
S nem jópofiból vagy mert épp vizsgáztatni akar...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.18. 12:29:22

"Ha esetleg van a közelben olyan rendőr, aki látja/rögzíti az eseményt"

Tíz év alatt hány ilyet láttál? Sajnos itt bukik el helyből az ilyesmi. Kevés a rendőr. Akik vannak, annak is egy része inkább szarik az egészre, mert minek csináljon magának több adminisztrációs melót.

Rocko- 2007.10.18. 14:28:07

hát legyenek. ha rendesen dolgoznak, akkor a büntetésekből tudják fizetni az állományt.
megjegyzem: ez nem teljesítménybér.

vadnay viktória 2008.04.02. 14:29:41

A mentők azért vannak,hogy életeket mentsenek!!!

KoRn666 2008.06.24. 22:38:17

Hello
Ezzel kapcsolatban Én már hallottam olyat, hogy egy srác nem akart lehúzódni, és még direkt bevágott a mentő elé a kocsijával...
Aztán ment haza és látta hogy a házukhoz megy, ahol éppen a saját anyja kapott szívrohamot és oda sietett a mentő.
épp ugyanúgy megtörténhet bárkivel ez az eset...

Agi_Andris 2009.01.31. 13:10:08

Nem egyszer látom én is, hogy nem adnak elsőbbséget. Múltkor kishíján belém jött az állat, miközben nyomta a dudát, mert nem akarta észrevenni, hogy mentőt engedek el. Egyébként a mentőt, tűzoltót (rendőrt kevésbé) és a vérszállítót, orvost mindig elengedem, buszsávból is, mindenhonnan. Ha belegondolok abba, hogy aznap épp hány életet mentett meg és lehet, hogy holnap anyámhoz kell mennie... Hadd menjen már haza pihenni akár sziréna nélkül is.

Agi_Andris 2009.01.31. 13:12:16

Ez ugyanis szerintem nem KRESZ... Csupán jóérzés és emberség.

bobeszedulacika 2009.01.31. 20:58:46

ki ne találd már hulye gyerek!!!! ,hogy időkőzi vizsga is legyen mindig minket huznak mindennel és mindenhol nehogy már még ez is .
aki meg bénázik a mentő előtt,mellet,akárhogy az fejben biztos nagyon be tanult mindent csak épp a gyakorlatba nem tudja átultetni ,igy semmi értelme sem volna.és ebben biztos vagyok.
nem az a baj ,hogy vannak ilyenek hanem inkább az hogy akik okitják a jővő sofőrjeit azok is bénák és nekik sem volna szabad nem ,hogy oktatni de vezetni sem .
miskolcon a gulyás autós iskola oktatója rendszám most nincs meg de zöld szuzuki shift (egy van ilyen)már harmadszor bassza az agyam hiába telefonálok az iskolába le se szarják.valami őrulet mit csinál az az ember fogalma sincs róla .a kollégái pontosabban más oktatók mondják hogy haló készuléke van meg szódásszifon szemuvege na bazd meg ehez ki mit tud hozzá fuzni?
szerény véleményem szerint 60 év főlőtt bevonni a jogsit autómatice ,oktatni meg 50 ig oszt kus.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása