A Hungárián futottam bele a sárgánál kigyorsítós, majd mégismeggondolós típusba. Sajnos megelőzni sokáig nem sikerült, így minden lámpánál eljátszotta, hogy sárgánál el kezdett kigyorsítani, majd még mindig sárgánál mégis meggondolta magát, és staufékkel jól megállt. Hát félelmetes volt mögötte autózni fogyott is a cigi rendesen.
A pirosnál persze volt lehetőségem arra, hogy megszemléljem a kisautóját, amin ott figyel a 25 éve balesetmentesen matrica. Később kiszúrtam, hogy ebből kettő van, a másik már fehérre fakult.
Na ekkor sürgősen leelőztem.
Sárga lámpa, padlógáz, satufék
2007.10.06. 20:57 :: SilentSound
Amit Viktor írt meg, az a jelenség velem is viszonylag gyakorta megesik. Tipikus bizonytalankodós sofőrös hiba, aztán ha valaki beleszáll az ilyenbe, az a hibás, mert ugye be kellett volna tartani a követési távolságot. Persze ez is jogos, de akkor is idegesítő és veszélyes a döntésképtelenség a kormánykerék mögött.
33 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna veszélyes mazsola
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
mrzed001 2007.10.07. 10:29:30
Tényleg, miért nem kell az autósoknak x (5-10) évente újra vizsgázniuk (legalább forgalomból) ????
Mellesleg nem rosszak azok az osztrák lámpák, hogy a sárga előtt a zöld 3-at villan. Itt miért nem lehet bevezetni?
Tegnap csak 3 sárgán mentem át, amit a rendőr akár büntethetett volna is, de 70-80-ról megállni gyakran még satufékkel sem lehet a kereszteződés előtt (csúszós úton meg egyenesen életveszélyes, ezért kerülendő)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.07. 12:12:48
Meg gondolom csillagászati költségei lennének, ha ki kéne cserélni az összes ilyen lámpában az elektronikát.
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.10.07. 13:42:23
Kalap volt-e rajta?
J_W 2007.10.07. 13:55:59
cuebler 2007.10.07. 14:33:13
dwdHU 2007.10.07. 16:53:21
Stewe 2007.10.07. 19:10:12
ihatethisindapassthingy 2007.10.08. 07:55:31
ppeterka 2007.10.08. 09:05:33
A cikk írója pont arról ír, hogy őt nem hagyják továbbmenni a sárgán! Hányszor is ment át, amikor még megállhatott volna? Vagyis hányszor kellett volna NEKI MAGÁNAK megállnia? Pláne hogy az előtte haladó is meg tudott volna állni - igaz, bizonytalakodva töketlenkedett helyette, aminek a veszélyessége tiszta sor, nem lekicsinylendő...
A bénázás veszélyes, elítélendő, aki bénázik ne üljön autóba! Se motorra, se kistraktorra, maximum utasként. Közepes faszságot csinálni határozottan az esetek többségében kisebb bajt okoz - pont a határozottság miatt, mert így a többiek tisztán érzékelhetik a szándékát, hogy ő most faszságra készül. (pl balra húzódik pedig nem szabadna balra kanyarodni, akkor a többiek felkészülhetnek a valószínűsíthetően bekövetkező faszságcsinálásra, míg ha kacsázik egy kicsit, aztán a sáv jobb széléről indítja a manővert, akkor ember legyen a talpán, aki kitalálja, mit is akart a csóka)
DE! Sárga = megáll, ha meg tud! Ha az előző is meg tudna állni, akkor - mivel ugye másokat kritizálsz, amit ugye csak úgy tesz az ember, hogy minden szabályt betart - neked bizony az első esetnél már meg kellett volna állnod!
Eddig egész jó volt ez a blog, de ezt a postot EBBEN A FORMÁBAN szarvashibának tartom! Nem védem a töketlenkedő marhákat, mert nagyon nagyon veszélyesek, ide a blogra való a videlkedésük. De vegyük észre, hogy az is, aki 8-9 sárgán is átmegy egyhuzamban, úgy, hogy az előtte lévő is meg tudott volna állni, ha akart volna!
Palánta 2007.10.08. 09:57:23
Emellett még szerintem be lehetne vezetni, hogy a most oly előszeretettel használt kiegészítő lámpák, ugye jobbra, balra, egyenes haladásnál, hogy mielött kialszik, lehetne villognia ötöt vagy tizet, mint a gyalogosoknál a zöld. Mert így gyakran csak rutin miatt tud az ember megállni mielött elalszik és belemegy a teli pirosba.
Sárgába rég nem éri meg belemenni. 4 perccel késöbb haladhatsz tovább "biztonságos" zöld hullámon...ezt még én is tudom, pedig nem vezetek régóta.
hurrá torpedó 2007.10.08. 10:48:42
ha egy-két kocsi még van előttem akkor biztosan megállok, akkor is ha az előttem lévők átmennek. az már túl sok.
sokszor tapasztalom hogy a sárgán 4-5 aut átsuhan még. szerintem meg max 2 lehetne ami "biztonságos" az utánalévő az már időben meglátja, és meg is kell tudni állnia.
én a kiegészítő kanyaros táblákat nem ismerőket szoktam látni. telizöld a cucc, de van egy egyenesen kiegészítő zöld is, ami előbb gyullad ki egy kicsivel,így oszlatva az egyenesen menőket, hogy majd az utána szemből kanyarodónak ne kelljen sokat téblábolnia az útközepén, különben csak max 2 autó kanyarodna de az is már a végén a pirosba. na és vannak akik nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy ég a piros, ég alul oldalt a zöld egyenesen nyíl. és állnak. mert piros. na én ettől petézek le. nameg aki telizöldkor nem ad elsőbbséget, mert ha zöld akkor mehetek alapon gondolkozik.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.08. 12:08:48
Palánta: A visszaszámlálósdi több vidéki városban létező dolog, pl. Győrben is van ilyen, okos dolognak tartanám Budapesten is, legalább a nagyobb csomópontokban. A zöldhullám mint olyan meg vagy van, vagy nincs. Sajnos az egész várost nem lehet összeszinkronizálni.
ppeterka 2007.10.08. 12:20:53
Keep up the good work!
Shinobi 2007.10.08. 12:39:16
Zöld hullám Budapesten csak akkor van, ha háborog a Duna, meg esetleg a Hungárián lenne, de ott a többi autó miatt nappal nem észre v.
Shinobi 2007.10.08. 12:40:55
hurrá torpedó 2007.10.08. 13:00:18
nem akarok hülyeséget mondani, de van vagy 5 éve amikor itt felszerelték az első példányokat
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.08. 14:01:34
viktor134 2007.10.08. 17:36:56
Ha sárga a lámpa és meg tudok állni normálisan megállok, de a kiszámíthatatlan partnereket a közlekedésben nem szeretem.
szóval nem a késő sárgán átjutás a kérdés, hanem a kiszámíthatalanság.
ppeterka 2007.10.08. 18:47:16
Viktor134: ha visszaolvasol egy párat, láthatod, a bizonytalanságot én is gyilkos, irtandó dolognak tartom, és ha tehetem, akár mérsékelt szabályszegés árán is, de eltűnök a bizonytalankodó közeléből, mert jobb a békesség, nem szeretem a lakatosműhelyeket, meg a fényezést... És szerintem mindkét dolog elég fontos. Én ma kis híján beledurrantam valakibe oldalról, mert úgy gondolta, még átfér a "sárgán", én meg szabályosan jöttem, pont zöldülésre értem oda a kereszteződéshez, úgyhogy volt egy 20-30 km/h kezdősebességem a lámpa zöldre váltásának pillanatában, kb 5 méterre a stopvonaltól. Az eggyel beljebbi sávban pedig egy szép nagy busz takarta a kilátást, nem láttam, hogy ott van. Zebra nem volt, tehát gyalogosra nem kellett számítani, ezért mentem relatív gyorsan, mielőtt valaki kötekedne...
gravy_t 2007.10.08. 21:07:24
akkor ha jól értem, ha más szegi meg a szabályokat, az rossz, elítélendő, és el kell tőle határolódni (mi ez? a parlament?), de ha te szeged meg a szabályokat, az teljesen rendben van.
vagy a \\\"mérsékelt szabályszegés\\\" nem olyan súlyos, mint a mérsékeletlen?
aki összevissza vezet, az félrevezeti, összezavarja a többi közlekedőt, és ezért káros. ha sűrű a forgalom, akkor inkább érdemes még átmenni a sárgán, mint ráfékezni, mert előfordulhat, hogy belédszállnak. ha félted az autódat, inkább átmész a piroson.
gravy_t 2007.10.08. 21:37:42
"ha félted az autódat, inkább átmész a _sárgán_."
WAIT 2007.10.09. 08:04:27
ppeterka 2007.10.09. 08:36:13
Viszont nem úgy van, hogy baleset, személyi, anyagi kár megelőzése érdekében el lehet követni lényegében bármit, ami az adott helyzet biztonságos megoldásához szükséges???
Mert ha igen, akkor azzal, hogy a bizonytalankodó szeme elé kerülök, mondjuk azzal, hogy a 2x3 sávos úton a középsőben 50 helyett 60-nal elmegyek a bénázó mellett, hogy ne mondjuk a holtterében legyek, szerintem legitim cselekedet. És tudod mit? Ha ezért megbüntet a rendőr, igaza van. De ha a mazsola összetör engem, a mögöttem jövőt, a villamost, meg még pár autót az kinek jó?
Viszont ha meg tudsz állni (és nem jön a 7-es bömös mögötted úgy, hogy az utasülésen ülő ha nyújtózkodik, ki tudja szedni a csomagtérből a sonkásszendvicsedet, vagyis lásd még baleset, anyagi, személyi kár megelőzése), meg is KELL állnod a sárgára! Pont!
Hány embernek kell még elmagyarázni? Azért kell megállni, hogy ne legyen baleset. Ha barom jön mögötted (lásd még indokolt eset címszó!), azért kell továbbmenni, hogy ne legyen baleset. Ha mazsola megy melletted, azért kell úgy helyezkedni, hogy tisztában legyen vele, hogy ott vagy, hogy ne legyen baleset!
Egyáltalán úgy kell vezetni, hogy ne legyen baleset (lásd még: határozottság!)!
Szerintem a sárgán átmenni az esetek többségében inkább veszélyhelyzetet teremt, mint veszélyhelyzetet felold. Már persze ha tartja valaki a követési távolságot. Mert ugye azt is kellene - veszélyhelyzet elkerülésileg. Aki meg nem tart akkora követési távolságot, hogy egy sárguló lámpánál előtte megálló kocsiba ne rohanjon bele, annak nőjön köröm oda, ahol a nap nem éri! Velem már fordult elő, a Róbert Károly első pár méterén, hogy 70-es tempóról 15 méteren belül meg kellett állnom, mivel nem akartam, hogy a karterbe beleálljon egy talán teherautóról leesett fémalkatrész, ami felett az előttem haladó kamion simán átment, előttem meg egyszercsak felbukkant, összesen 0 km/h sebességgel. És kurvára nem értette a mögöttem jövő furgonos, hogy mi a fasz van, mert a seggfej nem tartott semmilyen követési távolságot. Hogy ne jöjjön belém, kicsit neki kellett menjek a vasdarabnak, szerencsére nem ért semmit komolyan. De mikor le akartam tolatni róla a baromja ahelyett, hogy hátrébb ment volna (addigra már ment a vészvillogó is!), csak nyomta a dudát...
Igen, mielőtt bárki beleszól, bénázni veszélyes, igen, lehessen bevonni a szerencsétlenkedő jogsiját, póttanfolyamra kötelezni veszélyeztetéssel, és igen, legyen kötelező a T jel! DE! Basszák seggbe aki szabálytalanul veszélyeztet másokat, legyen már a sárga mérlegelés tárgya!
Nebameg 2007.10.09. 09:46:13
Mr. Big 2007.10.10. 10:54:42
Azaz _csak_ akkor mehetsz at, ha nem tudsz biztonsagosan megallni. Ez a legritkabb esetben igaz a masodik, harmadik autora. A sarga szerintem mar a piros resze, es nem a zolde.
A leveliro szvsz latta, hogy sargara valt a lampa, ezert nem volt joga a bizonytalankodo autos utan a gazt nyomnia, hanem azonnal lassitania kellett volna, hogy a vonalig meg tudjon allni. Ezzel biztonsagos kovetesi tavolsagot is teremtett volna, es a a mazsola megis meggondolja magat, akkor csak egyetlen autohossznyival kellett volna roviditenie a fektavjat, ami minden bizonnyal belefert volna, hiszen meg a satufek mogott is meg tudott allni.
Tehat a leveliro ugyanakkora reszben felelos a veszelyhelyzet kialakulasaert, mint a mazsola; foleg, hogy a masodik, harmadik eset utan mar szamitania kellett volna az elotte meno reakciojara.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.10. 11:00:18
Viktor 2007.10.10. 16:22:23
lemaradtam tőle az első ilyen után. aztán ezt néztem pár lámpán keresztül, nem mentem hozzá közel. csak mikor már nagyon untam ezt a dolgot, akkor rongyoltam el mellette.
sokszor nagyon utálnak, hogy legalább egy-két autónyi távolságra megyek mindig a másiktól.
rcgames.ro · http://rcgames.ro 2007.10.10. 19:59:46
Az emlitett illeto hatarozatlansaga is csak a szabalyok nem megfelelo ismeretebol ered es sajnos nem egyedi eset. En is tamogatom a muszaki mintajara evente ujravizsgaztatast. Sok, nem a forgalomba illo egyentol szabadulhatnank meg.
Jimmy Dix 2007.10.11. 16:33:12
Azt hiszem, valamit félreértesz a posztból (vagy én értelek félre téged).
Senki nem ment át sorozatosan a sárgán. Éppen arról van szó, hogy a mazsola többször egymás után úgy tett, mint aki átmegy a sárgán, aztán nem ment át, ezzel stresszelve a mögötte haladót.
T 2007.10.12. 23:39:41
és énis szoktam dühöngeni ha sárgán megálnak elöttem:D
myloh 2007.10.13. 08:02:49
Ha rosszul tudtam, akkor tárgytalan a hozzászólásom.:)
Mityu 2007.10.25. 05:04:04
- mi lenne, ha arra számítanál, hogy mivel van az előtted haladó az meg fog állni "öreg" zöldről sárgára váltásnál.
- Mi lenne, ha a fentiekre figyelnél?
Megmondom mi lenne: meg tudnál állni biztonságosan. :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.25. 08:03:35