Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Sárga lámpa, padlógáz, satufék

2007.10.06. 20:57 :: SilentSound

Amit Viktor írt meg, az a jelenség velem is viszonylag gyakorta megesik. Tipikus bizonytalankodós sofőrös hiba, aztán ha valaki beleszáll az ilyenbe, az a hibás, mert ugye be kellett volna tartani a követési távolságot. Persze ez is jogos, de akkor is idegesítő és veszélyes a döntésképtelenség a kormánykerék mögött.

A Hungárián futottam bele a sárgánál  kigyorsítós, majd mégismeggondolós típusba. Sajnos megelőzni sokáig nem sikerült, így minden lámpánál eljátszotta, hogy sárgánál el kezdett kigyorsítani, majd még mindig sárgánál mégis meggondolta magát, és staufékkel jól megállt. Hát félelmetes volt mögötte autózni fogyott is a cigi rendesen.
A pirosnál persze volt lehetőségem arra, hogy megszemléljem a kisautóját, amin ott figyel a 25 éve balesetmentesen matrica. Később kiszúrtam, hogy ebből kettő van, a másik már fehérre fakult.
Na ekkor sürgősen leelőztem.

33 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna veszélyes mazsola

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mrzed001 2007.10.07. 10:29:30

Hát, vizsgán 1-2 ilyen bizony meghúzást jelent.
Tényleg, miért nem kell az autósoknak x (5-10) évente újra vizsgázniuk (legalább forgalomból) ????

Mellesleg nem rosszak azok az osztrák lámpák, hogy a sárga előtt a zöld 3-at villan. Itt miért nem lehet bevezetni?
Tegnap csak 3 sárgán mentem át, amit a rendőr akár büntethetett volna is, de 70-80-ról megállni gyakran még satufékkel sem lehet a kereszteződés előtt (csúszós úton meg egyenesen életveszélyes, ezért kerülendő)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.07. 12:12:48

Áh, az csak megzavarná a magyarokat, mert aki bizonyatalan, annak mégjobban el lenne nyújtva a bizonytalankodási ideje, aki meg eddig is "narancssárgán" ment át, azt úgyse érdekelné.
Meg gondolom csillagászati költségei lennének, ha ki kéne cserélni az összes ilyen lámpában az elektronikát.

J_W 2007.10.07. 13:55:59

Ez még nem a legrosszabb eset, én általában olyanokkal találkozom, akik zöldnél nekiállnak fékezni, hátha átvált...

cuebler 2007.10.07. 14:33:13

jobb helyeken (pölö pécs) a lámpa piros és zöld esetén is jelzi, hogy hány másodperc múlva vált... mondjuk ez tökjó gyorsulós versenyezgetésnél :D

dwdHU 2007.10.07. 16:53:21

ezexerint miskolc is jobb hely?! :S :D

Stewe 2007.10.07. 19:10:12

Kedvenc KRESZ szabályom jut eszembe az ilyen eset hallatán: " baleset elkerülése érdekében minden szabály megszeghető ". Ezt vallom akkor is, ha a pirosnál nem tudok biztonságosan megállni. Sárgába belefékezős esetet én is láttam, poén hogy épp egy vasárnapi közuti forgalomban, voltunk kb 3an az adott szakaszon, az előttem lévő durrant bele az előttelévőbe. Tipikus házaspár szállt ki belőle a vasárnapi fajtából. Valószinüleg a következő párbeszéd játszódott le köztük: " Papa vigyázz, már sárga !!! "

ihatethisindapassthingy 2007.10.08. 07:55:31

Nem úgy van a KRESZ-ben, hogy a sárgának csak akkor állunk meg, ha azt biztonsággal megtehetjük? Budapesten ritkán tartják a követési távolságot, nekem meg nincs sok hangulatom a mögöttem jövő reflexeit tesztelgetni, így sűrűn megyek át sárgán, ha úgy jön ki a lépés. Hiába állnék meg biztonságosan fékezéssel, ha a mögöttem lévő ezt másképp gondolja.

ppeterka 2007.10.08. 09:05:33

Bassza meg! Hát miről van itt szó? Két posttal előrébb volt - jogos! - sipákolás az "őszizöldön" átcsúszó autókról!

A cikk írója pont arról ír, hogy őt nem hagyják továbbmenni a sárgán! Hányszor is ment át, amikor még megállhatott volna? Vagyis hányszor kellett volna NEKI MAGÁNAK megállnia? Pláne hogy az előtte haladó is meg tudott volna állni - igaz, bizonytalakodva töketlenkedett helyette, aminek a veszélyessége tiszta sor, nem lekicsinylendő...

A bénázás veszélyes, elítélendő, aki bénázik ne üljön autóba! Se motorra, se kistraktorra, maximum utasként. Közepes faszságot csinálni határozottan az esetek többségében kisebb bajt okoz - pont a határozottság miatt, mert így a többiek tisztán érzékelhetik a szándékát, hogy ő most faszságra készül. (pl balra húzódik pedig nem szabadna balra kanyarodni, akkor a többiek felkészülhetnek a valószínűsíthetően bekövetkező faszságcsinálásra, míg ha kacsázik egy kicsit, aztán a sáv jobb széléről indítja a manővert, akkor ember legyen a talpán, aki kitalálja, mit is akart a csóka)

DE! Sárga = megáll, ha meg tud! Ha az előző is meg tudna állni, akkor - mivel ugye másokat kritizálsz, amit ugye csak úgy tesz az ember, hogy minden szabályt betart - neked bizony az első esetnél már meg kellett volna állnod!

Eddig egész jó volt ez a blog, de ezt a postot EBBEN A FORMÁBAN szarvashibának tartom! Nem védem a töketlenkedő marhákat, mert nagyon nagyon veszélyesek, ide a blogra való a videlkedésük. De vegyük észre, hogy az is, aki 8-9 sárgán is átmegy egyhuzamban, úgy, hogy az előtte lévő is meg tudott volna állni, ha akart volna!

Palánta 2007.10.08. 09:57:23

Van jó pár olyan módosítás ami hasznos lenne. Pl a visszaszámláló piros és zöld esetén.

Emellett még szerintem be lehetne vezetni, hogy a most oly előszeretettel használt kiegészítő lámpák, ugye jobbra, balra, egyenes haladásnál, hogy mielött kialszik, lehetne villognia ötöt vagy tizet, mint a gyalogosoknál a zöld. Mert így gyakran csak rutin miatt tud az ember megállni mielött elalszik és belemegy a teli pirosba.

Sárgába rég nem éri meg belemenni. 4 perccel késöbb haladhatsz tovább "biztonságos" zöld hullámon...ezt még én is tudom, pedig nem vezetek régóta.

hurrá torpedó 2007.10.08. 10:48:42

sárga, ha én vagyok ott a lámpánál, nem állok meg.

ha egy-két kocsi még van előttem akkor biztosan megállok, akkor is ha az előttem lévők átmennek. az már túl sok.
sokszor tapasztalom hogy a sárgán 4-5 aut átsuhan még. szerintem meg max 2 lehetne ami "biztonságos" az utánalévő az már időben meglátja, és meg is kell tudni állnia.

én a kiegészítő kanyaros táblákat nem ismerőket szoktam látni. telizöld a cucc, de van egy egyenesen kiegészítő zöld is, ami előbb gyullad ki egy kicsivel,így oszlatva az egyenesen menőket, hogy majd az utána szemből kanyarodónak ne kelljen sokat téblábolnia az útközepén, különben csak max 2 autó kanyarodna de az is már a végén a pirosba. na és vannak akik nem tudnak mit kezdeni azzal, hogy ég a piros, ég alul oldalt a zöld egyenesen nyíl. és állnak. mert piros. na én ettől petézek le. nameg aki telizöldkor nem ad elsőbbséget, mert ha zöld akkor mehetek alapon gondolkozik.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.08. 12:08:48

ppeterka: Ha visszaolvasol, nem csak olyan leveleket, írásokat posztolok itt a blogon, amivel 100%-ban egyetértek, sőt, olyan is akadt, amivel abszolút ellentétes véleményen vagyok. De pont az a lényege ennek az egésznek, hogy az embereknek mindenféle dologról eltér a véleményük, a levelek egy-egy kiragadott véleményt tartalmaznak, amire aztán lehet reagálni, egyet érteni vele, nem érteni egyet vele.

Palánta: A visszaszámlálósdi több vidéki városban létező dolog, pl. Győrben is van ilyen, okos dolognak tartanám Budapesten is, legalább a nagyobb csomópontokban. A zöldhullám mint olyan meg vagy van, vagy nincs. Sajnos az egész várost nem lehet összeszinkronizálni.

ppeterka 2007.10.08. 12:20:53

SilentSound: ez oké, demokrácia van és ez jól van így, de ha nem értesz vele egyet, mivel te vagy a bloggazda, szerintem nem ártana explicit elhatárolódni az ilyesmitől, még a főoldalon... Netán felhívni a figyelmet a megbúvó, szintén káros/szabálytalan/veszélyes jelenségre...

Keep up the good work!

Shinobi 2007.10.08. 12:39:16

Siófokon is van visszaszámlálós lámpa, szerintem jó ötlet.

Zöld hullám Budapesten csak akkor van, ha háborog a Duna, meg esetleg a Hungárián lenne, de ott a többi autó miatt nappal nem észre v.

Shinobi 2007.10.08. 12:40:55

v mint vehető. Furcsa ma az oldal. Önkényesen moderál?

hurrá torpedó 2007.10.08. 13:00:18

veszprémben is van visszaszámláló. sőt veszprém volt a tesztváros úgy tudom. amikor valaki kitalálta ezt itt szereltek fel 2-3 csomópontra ilyen számlálókat, és tesztelték pár hónapig. azóta is fennt vannak a számláló sikeres lett.
nem akarok hülyeséget mondani, de van vagy 5 éve amikor itt felszerelték az első példányokat

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.08. 14:01:34

ppeterka: Sárgán átmenni nem tilos, az azért van, hogy mérlegelj, hogy meg tudsz-e állni féktávon belül normál fékezés mellett. Engem is idegesít, ha hirtelen ok nélkül satuféket nyomnak előttem. Ha piros a lámpa, az oké, azon ne menjen át senki. De ha látom, hogy gyorsít, mert még átfér és mögötte további 2-3 autó (ld. Hungária krt. 70-re korlátozott szakaszai ahol hosszabb a sárga), aztán hirtelen satuzik előttem, annak teljes joggal szidhatom én is az anyját. Nem az én stílusom, hogy kiszálljak és odamenjek kurvaanyázni, csak a saját idegemet vezetem le a saját autómban és ezzel én letudtam az ilyesmit. De az amit csinál, veszélyeztetés. Nekem soha nem volt ebből gondom, mert tartom a biztonságos követési távolságot. Aki meg nem, az jól megjárja ilyenkor, az viszont aki legalább ugyanennyire vétkes a dologban, megússza, mert nem ő volt hátul. Néha a véleményem nem teljes mértékben egyezik a kresszel...

viktor134 2007.10.08. 17:36:56

Hungáriaán, ahol amegengedett 70, igenis veszélyes dolog, 50-ről felgyorsítani sárgára, majd mégis inkább satufékezni.

Ha sárga a lámpa és meg tudok állni normálisan megállok, de a kiszámíthatatlan partnereket a közlekedésben nem szeretem.

szóval nem a késő sárgán átjutás a kérdés, hanem a kiszámíthatalanság.

ppeterka 2007.10.08. 18:47:16

SilentSound: szerintem ez nem jó gondolkodás. Oké, te jól vezetsz, és nem okozol balesetet, de a melletted lévő sávban, a benyomott diszkósgyerek is? Ő is fel tudja mérni, hogy mi a "még jó"? Nem kéne pár perc haladást feladni a biztonságért? Az a néhány másodperc, amíg "kihasználatlan" a csomópont (egyik oldalról még piros, a másikról már sárga) a biztonságunkért van! Lehet, hogy lassan megyek, de egyben jutok el oda, ahová indultam, nekem ez a filozófiám! És szerintem a blognak is valahol ez az egyik alappillére: baleset okozása nélkül, mások zavarása nélkül, ügyesen, okosan közlekedni tanítani...

Viktor134: ha visszaolvasol egy párat, láthatod, a bizonytalanságot én is gyilkos, irtandó dolognak tartom, és ha tehetem, akár mérsékelt szabályszegés árán is, de eltűnök a bizonytalankodó közeléből, mert jobb a békesség, nem szeretem a lakatosműhelyeket, meg a fényezést... És szerintem mindkét dolog elég fontos. Én ma kis híján beledurrantam valakibe oldalról, mert úgy gondolta, még átfér a "sárgán", én meg szabályosan jöttem, pont zöldülésre értem oda a kereszteződéshez, úgyhogy volt egy 20-30 km/h kezdősebességem a lámpa zöldre váltásának pillanatában, kb 5 méterre a stopvonaltól. Az eggyel beljebbi sávban pedig egy szép nagy busz takarta a kilátást, nem láttam, hogy ott van. Zebra nem volt, tehát gyalogosra nem kellett számítani, ezért mentem relatív gyorsan, mielőtt valaki kötekedne...

gravy_t 2007.10.08. 21:07:24

ppeterka

akkor ha jól értem, ha más szegi meg a szabályokat, az rossz, elítélendő, és el kell tőle határolódni (mi ez? a parlament?), de ha te szeged meg a szabályokat, az teljesen rendben van.

vagy a \\\"mérsékelt szabályszegés\\\" nem olyan súlyos, mint a mérsékeletlen?

aki összevissza vezet, az félrevezeti, összezavarja a többi közlekedőt, és ezért káros. ha sűrű a forgalom, akkor inkább érdemes még átmenni a sárgán, mint ráfékezni, mert előfordulhat, hogy belédszállnak. ha félted az autódat, inkább átmész a piroson.

gravy_t 2007.10.08. 21:37:42

bocs, úgy értem:

"ha félted az autódat, inkább átmész a _sárgán_."

WAIT 2007.10.09. 08:04:27

Most az, hogy ki hajt át, ki gyorsít a sárga jelzésnél, ill. ki lassít, vagy akár meg is áll, 2 tényező befolyásolja. -A sebbesség megválasztása, a jelzőlámpa megközelítésekor-észlelésekor, ill a féktávolságon belüli, ill. azon kívüli távolság. Azaz biztonságosan megtud -e állni a jelzőlámpa előtt, ill. az előtt felfestett útburkolati jel előtt, vagy már nem, mert sebessége miatt, már csak úgy tudna megállni, ha blokkolna, de akkor is álltalánoságban vagy a gyalogátkelőhelyen, vagy a kereszteződésben, vagy azt elhagyva tudna megállni! Sebességünket úgy kell megválasztani adott kereszteződések, és jelzőlámpás irányítás mellőzés esetén is, hogy biztonságosan megtudjunk állni, végszükség esetén! Miért végszükség esetén? Mert nem kötelező megállni. Azaz, kiguríthatjuk járművünket odáig is akár, vagy elég ha lassítunk időben, a jelzőlámpa utasítását figyelembe véve! (Előrelátás-tervezés) Azt viszont ne felejtsük el, ha ZÖLD a jelzés, akkor is mérsékelt sebességgel, és alapos körültekintést követően haladjunk be a kerszteződésbe! Ugyanis, van ki a másik oldalon, épp akkor nem lát, nem hall, mikor épp ön behajtott a kereszteződésbe! A fényhidas járművek elsőbbségi jogáról nem is beszélve! Balesetmentes közlekedést! :)

ppeterka 2007.10.09. 08:36:13

gravy: Gratulálok, te sem tudsz olvasni. Eddig a kommentek nagy részében leírtam, hogy hogy vélekedek a bizonytalankodókról, olvass már vissza, ugyanazt írjuk!

Viszont nem úgy van, hogy baleset, személyi, anyagi kár megelőzése érdekében el lehet követni lényegében bármit, ami az adott helyzet biztonságos megoldásához szükséges???

Mert ha igen, akkor azzal, hogy a bizonytalankodó szeme elé kerülök, mondjuk azzal, hogy a 2x3 sávos úton a középsőben 50 helyett 60-nal elmegyek a bénázó mellett, hogy ne mondjuk a holtterében legyek, szerintem legitim cselekedet. És tudod mit? Ha ezért megbüntet a rendőr, igaza van. De ha a mazsola összetör engem, a mögöttem jövőt, a villamost, meg még pár autót az kinek jó?

Viszont ha meg tudsz állni (és nem jön a 7-es bömös mögötted úgy, hogy az utasülésen ülő ha nyújtózkodik, ki tudja szedni a csomagtérből a sonkásszendvicsedet, vagyis lásd még baleset, anyagi, személyi kár megelőzése), meg is KELL állnod a sárgára! Pont!

Hány embernek kell még elmagyarázni? Azért kell megállni, hogy ne legyen baleset. Ha barom jön mögötted (lásd még indokolt eset címszó!), azért kell továbbmenni, hogy ne legyen baleset. Ha mazsola megy melletted, azért kell úgy helyezkedni, hogy tisztában legyen vele, hogy ott vagy, hogy ne legyen baleset!

Egyáltalán úgy kell vezetni, hogy ne legyen baleset (lásd még: határozottság!)!

Szerintem a sárgán átmenni az esetek többségében inkább veszélyhelyzetet teremt, mint veszélyhelyzetet felold. Már persze ha tartja valaki a követési távolságot. Mert ugye azt is kellene - veszélyhelyzet elkerülésileg. Aki meg nem tart akkora követési távolságot, hogy egy sárguló lámpánál előtte megálló kocsiba ne rohanjon bele, annak nőjön köröm oda, ahol a nap nem éri! Velem már fordult elő, a Róbert Károly első pár méterén, hogy 70-es tempóról 15 méteren belül meg kellett állnom, mivel nem akartam, hogy a karterbe beleálljon egy talán teherautóról leesett fémalkatrész, ami felett az előttem haladó kamion simán átment, előttem meg egyszercsak felbukkant, összesen 0 km/h sebességgel. És kurvára nem értette a mögöttem jövő furgonos, hogy mi a fasz van, mert a seggfej nem tartott semmilyen követési távolságot. Hogy ne jöjjön belém, kicsit neki kellett menjek a vasdarabnak, szerencsére nem ért semmit komolyan. De mikor le akartam tolatni róla a baromja ahelyett, hogy hátrébb ment volna (addigra már ment a vészvillogó is!), csak nyomta a dudát...

Igen, mielőtt bárki beleszól, bénázni veszélyes, igen, lehessen bevonni a szerencsétlenkedő jogsiját, póttanfolyamra kötelezni veszélyeztetéssel, és igen, legyen kötelező a T jel! DE! Basszák seggbe aki szabálytalanul veszélyeztet másokat, legyen már a sárga mérlegelés tárgya!

Nebameg 2007.10.09. 09:46:13

Bizony, a sárgánál meg kell, állni, amennyiben nem jár vészfékezéssel. De ez az az ország, ahol: A sárgára gázt adnak, ahol a reflexeink még 90-100 km/h-ás sebességnél is lehetővé teszik az 1,5 m-es követési távolságot, ahol az a hülye/lol/amatőr, aki betartja a szabályokat. "MIcsoda? 2 óra alatt értél ide? Nekem csak 1 órába telt! Á! Ne féltsél! Még gyorsabban tudtam volna jönni, csak tele volt az út koecsög mazsolákkal. Az nem fordulhat elő! Okossabb vagyok, mint a rendőrök" Hát így!

Mr. Big 2007.10.10. 10:54:42

SilentSound, a velemenyed tenyleg nem egyezik meg a KRESZ-el: "9/ c) a kör alakú, valamint a nyilat vagy kerékpárt mutató folyamatos sárga fény a forgalom irányának megváltozását jelzi: az útkereszteződésnél - a kijelölt gyalogos átkelőhely, illetőleg a megállás helyét jelző útburkolati jel, ezek hiányában a fényjelző készülék előtt - meg kell állni; ha azonban biztonságosan megállni már nem lehet, az útkereszteződésen mielőbb át kell haladni;"

Azaz _csak_ akkor mehetsz at, ha nem tudsz biztonsagosan megallni. Ez a legritkabb esetben igaz a masodik, harmadik autora. A sarga szerintem mar a piros resze, es nem a zolde.

A leveliro szvsz latta, hogy sargara valt a lampa, ezert nem volt joga a bizonytalankodo autos utan a gazt nyomnia, hanem azonnal lassitania kellett volna, hogy a vonalig meg tudjon allni. Ezzel biztonsagos kovetesi tavolsagot is teremtett volna, es a a mazsola megis meggondolja magat, akkor csak egyetlen autohossznyival kellett volna roviditenie a fektavjat, ami minden bizonnyal belefert volna, hiszen meg a satufek mogott is meg tudott allni.

Tehat a leveliro ugyanakkora reszben felelos a veszelyhelyzet kialakulasaert, mint a mazsola; foleg, hogy a masodik, harmadik eset utan mar szamitania kellett volna az elotte meno reakciojara.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.10. 11:00:18

Mr. Big: Teljesen igazad van, engem is megrontott a budapesti forgalmi helyzet, azért az én véleményemet sem feketén-fehéren kell értelmezni, nyilván én is mérlegelek adott helyzetben, hogy biztonságosan átférek-e, avagy nem. Nem is vitatom, hogy ez súrolja a szabályosság határát, de talán nem az a kategória, ami helyben tarkónlövéssel büntetendő.

Viktor 2007.10.10. 16:22:23

mrbig:
lemaradtam tőle az első ilyen után. aztán ezt néztem pár lámpán keresztül, nem mentem hozzá közel. csak mikor már nagyon untam ezt a dolgot, akkor rongyoltam el mellette.

sokszor nagyon utálnak, hogy legalább egy-két autónyi távolságra megyek mindig a másiktól.

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2007.10.10. 19:59:46

Halovany emlekeim alapjan a sarga azt jelzi, hogy vege a zoldnek, game over, jon a piros es varni kell. Csak ezert atalakitani a jelzolampakat harmatvillanoszoldre szerintem teljesen felesleges, a zold veget jelzo jelzes mar evek ota benne van a KRESZ-ben...

Az emlitett illeto hatarozatlansaga is csak a szabalyok nem megfelelo ismeretebol ered es sajnos nem egyedi eset. En is tamogatom a muszaki mintajara evente ujravizsgaztatast. Sok, nem a forgalomba illo egyentol szabadulhatnank meg.

Jimmy Dix 2007.10.11. 16:33:12

ppeterka 2007.10.08. 09:05:33
Azt hiszem, valamit félreértesz a posztból (vagy én értelek félre téged).
Senki nem ment át sorozatosan a sárgán. Éppen arról van szó, hogy a mazsola többször egymás után úgy tett, mint aki átmegy a sárgán, aztán nem ment át, ezzel stresszelve a mögötte haladót.

T 2007.10.12. 23:39:41

Énis pécsi vagyok, visszaszámolos lámpák, jok, sárgán soha nem állok meg én elrugom, persze ahol erlrugom tudom hogy vált minden irányban a lámpa.. igy egybül tudok mérlegelni mennyi időm van, belefér-e..
és énis szoktam dühöngeni ha sárgán megálnak elöttem:D

myloh 2007.10.13. 08:02:49

Stewe, tudtommal nincs ilyen szabály, hogy baleset elkerülése céljából minden szabály megszeghető...mégpedig: narancssárgán áthajthatsz, ha már biztonságosan nem tudsz megállni előtte, a piros pedig tilos (mint a mondókában) egy kivétellel - ha a megkülönböztetett jelzéseit használó rendőr-, mentő-, avagy tűzoltó autó továbbhaladását csak így tudod biztosítani.
Ha rosszul tudtam, akkor tárgytalan a hozzászólásom.:)

Mityu 2007.10.25. 05:04:04

Egy apró ötlet: mi lenne, ha arra számítanál, hogy mivel már "öreg" a zöld a lámpa sárgára fog váltani. Amiből következtethecc: villamosnak tilosra vált/gyalogoslámpa villog.

- mi lenne, ha arra számítanál, hogy mivel van az előtted haladó az meg fog állni "öreg" zöldről sárgára váltásnál.

- Mi lenne, ha a fentiekre figyelnél?

Megmondom mi lenne: meg tudnál állni biztonságosan. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.25. 08:03:35

Mityu: Kivéve, ha egy baromállat százhússzal az autód seggébe rongyol, mert ő még át akart volna férni. ;) Egyébként egyetértek, de gyalogos lámpa nem minden esetben van, vagy nem feltétlenül látható. Viszont erre találták ki a sárgát, ha tudsz, akkor állj meg, ha veszélyesen, hirtelen tudsz csak megállni, akkor menj át. Ennyi.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása