Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Itt az megy, aki nem félti az autóját

2007.10.12. 10:47 :: SilentSound

Már többször le akartam írni amit most fogok, csak nem vitt rá a lélek a mórickaábra gyártására, anélkül meg egy közlekedési szituációt leírni sokkal nehezebb. Vagyis leírni nem, de megérteni sokkal inkább.

Elegem van a sok tapló paraszt fuvarosból és önjelölt törvényhozóból, akik azt gondolják, hogy rájuk nem vonatkoznak a szabályok! Egészen konkrétan ma reggel azon buktam ki, hogy már sokadjára majdnem belémjöttek ezen a helyen. Az útszakasz a kispesti Szabó Ervin utca egy része, jobbra tőle van a Kossuth tér a piaccal. Elég sok busz közlekedik erre ezért a piac sarkánál (lent) a kettőből lesz három sáv, a szélső buszsáv. Mivel normális birkaemberből van több, a középső sáv piros lámpánál gyorsan megtelik, mivel sokan a buszsáv elfogyása után jobbra akarnak kanyarodni (fent).

Korábban a buszsáv az imént említett kis utca után fogyott el, így viszont rendszerint tele volt a buszsáv autókkal, mert egy sarkot ugye szabályosan és büntetlenül lehet haladni buszsávban, ha utána lekanyarodsz. Ebből adódóan viszont a buszok lassabban jutottak itt be a megállóba, ki a megállóból. Ekkor még én is használtam a buszsávot, mivel erre járok dolgozni és le szoktam jobbra kanyarodni, a zebra és a sarok közti 10 méteren meg igen nehéz lett volna átsorolni jobbra. Nem is volt ezzel a rendszerrel különösebb gond...

Egészen addig, amíg nemrég felújították itt az utat. Persze nem ez a baj, hanem hogy ezzel együtt, áthozták a jobb sáv elfogyását az utcasarok előttre, aminek az lett az eredménye, hogy a középső sávban feltorlódnak az autók, a buszok nem tudnak átjönni egy sávot vagy csak nehezen (mivel ők mennek tovább egyenesen), ellenben közben a középső, jobbra kiszélesedő sávból is kanyarodnak jobbra, (most már ugye innen szabályos), mindeközben pedig a büdösbunkóparaszt taplóállatok szépen jobbra indexelve jönnek tovább a jobb szélső sávból, mintha fel sem tűnne nekik, hogy elfogy, még mielőtt nekik be kéne kanyarodni, tehát nem jobbra kéne nekik indexelni, hanem balra és megvárni, amíg a középső sávban elhaladnak az autók.

De nem. Piros lámpánál ezek az idióták csak azt látják, hogy a buszsávban nem áll senki, vagy csak egy-két autó (na ők se az előző sarkon fordultak be), minek állja végig a sort, majd betolakodik. Ebből adódóan szinte mindennaposak ott a necces helyzetek, dudálások, anyázások. Töredelmesen bevallom, itt nagyon határozott szoktam lenni, ha busz jön mellettem akkor azt kiengedem, ha viszont nem, akkor bármennyire is féltem az autómat, szépen tartom a szaggatott vonaltól a távolságot és várjanak csak a tolakodó taplók. Sajnos így is van aki megijed és inkább beengedi az ilyeneket.

Elcseszett egy forgalmi rend változtatás lett ez. Nem hiszem, hogy ez azóta az illetékeseknek nem tűnt fel. Nem kell, hogy megváltoztassák, állítsanak oda egy rendőrt és büntessen meg minden ilyen vadállatot aki veszélyezteti a többi közlekedő testi épségét és autóját. Ja, hogy arra nincs pénz. Gondolom arra sincs, hogy visszafessék olyanra az utat, amilyen előtte volt.

58 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye büntetés veszélyes kresz buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

polygala 2007.10.12. 11:44:02

A megszokásból vezetés iskolapéldája. Gyakran jártam arra felújítás előtt, meg mostanában is - szerintem, ha megszokják, nem lesz az annyira rossz.

Némiképpen megszokásból vezetve az meg megesik, hogy az ember becsorog a jobb szélső (most már elfogyó) sávba - s ismerve az ott uralkodó állapotokat, csak igen határozottan lehet onnét kikéretőzni. De legalább emlékezetes a lecke:)

2007.10.12. 11:48:01

Szerintem pont fordítva. A balesetveszélyes helyzetet kell megváltoztatni.

Elzavarnám a forgalomszervezésért felelősöket középvezetőig, de még azelőtt felnyalatnám velük a mindenféle elfogyó, meg s alakban festett összevissza sávokat.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.12. 11:49:49

polygala: Volt már rá vagy egy hónapjuk hogy megszokják... Nem hiszem, hogy az a fuvaros, aki napi szinten viszi a féldisznókat a kispesti piacra, megszokásból menne ott ennyi idő után is. Mikor először mentem ott az átalakítás után, akkor én is a buszsávba mentem rutinból, de szépen indexeltem balra és kivártam a soromat. Ez lenne a normális, nem?

ámbátor 2007.10.12. 11:53:25

...egy sarkot ugye szabályosan és büntetlenül lehet haladni buszsávban, ha utána lekanyarodsz...

Ez persze nem igaz, amint az köztudott. Valószínüleg a szintén így gondolkodók mennek a Rudas fürdőtől a Mátyás Pincéig a buszsávban, hisz az Erzsébet hídon nincs mellékutca. Ők az elő adódó alkalommal jobbra kanyarodnak, még ha az 2 kilóméterre is van.
Közvetlenül a lekanyarodás elött sorolhatsz ki a buszsávba.

2007.10.12. 12:02:04

SilentSound · autozz.blog.hu 2007.10.12. 11:49:49
"...szépen indexeltem balra és kivártam a soromat. Ez lenne a normális, nem?..."

Ez lenne a normális. Az is normális lenne viszont, hogy ha a tuskó mindenáron eléd akar furakodni, akkor beengeded. Sajnos. Hiába van neked igazad. Gondolkodj el rajta kicsit higgadtan.

Nite 2007.10.12. 12:21:32

Én nagy híve vagyok a zippzárazásnak és EGY autót mindig bengedek ha a forgalom úgy hozza. Viszont ha tudom hogy itt most csak a parasztok jönnek, akkor 2 választási lehetőség van: beengedem őket mert olyan kurv@ udvarias vagyok, és ezzel feltartom az összes mögöttem szabályosan a sorát kiváró embert, vagy nem engedem be. Rengetegszer anyáztam már én is amiatt, hogy a szabályos sávban álltam a dugó közepén, tudva azt hogy azért állok, mert a bunkókat akik mellettem elhúznak az udvariasok beengedik 100 méterrel előrébb.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.12. 12:24:46

Nite: Igen, én is híve vagyok annak, hogy elfogyó sávnál egy innen, egy onnan, csak itt nem ez a helyzet, mert egy sarokkal előtte indul a buszsáv, ami a következő sarok előtt el is fogy.

Climb 2007.10.12. 12:33:33

Hali.
Sajnos az összes fuvaros nem normális,barom állat elnézést ezért. Miért gondolják,hogy Bp. versenypálya én itt élek itt járok dolgozni és gyakorlatilag élet halál harc folyik az utakon nem kis részben a fuvarosok miatt aki IQ 2-vel jogsit kapott és fogalma nincs a városi közlekedés alapvető szabályairól. Én sem megyek a rezeda szagú kis falujában kétszázzal.Miért nem éjjel pakolnak és szállítanak ja ,hogy akkor aludni akar senki nem mondta,hogy fuvaros legyen. Maradjanak otthon.
Üdv

pirosceruza 2007.10.12. 12:49:09

Climb
Az kereskedelem éjszakai érufeltöltése körülbelül a múlt század ötvenes évei óta napi téma. Soha sehol nem sikerült közmegelégedésre megoldani, pedig annak idején Chicagóban külön erőfeszítéseket tettek az infrastruktura ez irányú fejlesztésére. A világ már csak ilyen.

the real 2007.10.12. 12:55:22

Az "egy sarok" és lekanyarodás témához: ha jól tudom, a KRESZben "kanyarodásra felkészülés" van, ez szabályos, de hogy ez konkrétan mit jelent...

Hörr 2007.10.12. 13:07:28

És mi a helyzet a Thökölyvel a Hungária körútnál, befelé? Hasonló a szitu, csak épp a felfestésből sem látszik már semmi. A helyismeret nélküliek a sávelhúzást figyelmen kívül hagyva mennek szépen egyenesen tovább.

4x4. Benedek 2007.10.12. 13:24:50

Miért van az hogy az esetek magas %-ában 4x4-esekkel járnak a türelmetlen és tolakodó emberek?
ez offtopic volt...

NoMojito 2007.10.12. 13:41:09

A pénzkérdést nem éretem. Miért ne lenne. Pillanatnyilag nem tudok Budapesten olyan kétsávos utat ahol két rendőr nyolc órában, kekec és rosszindulat nélkül (szigorúan a szabályok betartásával) nem büntetne össze 2 millát lazán. Az havi 60 mill. Pedig milyen sok kereszteződésünk van. Két éven belül ez vagy nagyon gazdag ország lenne, vagy világhírűen szabálytisztelő közlekedést produkálnánk.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.12. 13:49:34

NoMojito: Lehetne azzal kezdeni, hogy hiába bírságolnának annyit a rendőrök, nem hozzájuk megy a pénz. És nem is kell asszem folytatnom innentől... :)

ámbátor 2007.10.12. 13:50:53

Ráérős kollega az anyósülésen szokta számolni a mellettünk a buszsávon elhúzókat a Rudas fürdőtől az Erzsébet híd pesti hídfőig. Autónként 20.000Ft-tal számol és alkalmankként kb. 500.000 Ft-ig szokott eljutni.
Minden buszsávpotyázónak nőjön be az orralika.

A Roosevelt téren három évig álltak a rendőrök a buszsávban szedve a sápot, mire minden arrajáró megértette, hogy a buszsáv a buszé. Az alagút utcánál is ott álldigálnak már egy pár éve, de ott még mindig van kapásuk. Ezt a gyakorlatot kellene kiterjeszteni úgy, hogy minden buszsávban legalább 10% esélye legyen, hogy ha ott haladsz 20 ropi a díja. Szerintem két-három év és megértenék.

Leonard Zelig 2007.10.12. 13:51:24

the real

Például azt jelenti, hogy az Erzsébet hídon (és mindenhol) záróvonal van és csak az utolsó 50-100 méteren lehetne átlépni, ha a lesötétített agyú és ablakú zombik le nem szarnák...

NoMojito 2007.10.12. 13:54:33

Pontosan tudom, hogy ez nem a rendőrség kasszát növeli. Nem is nekik szánom.
De! Rendőr is közalkalmazott. (álam fizeti) Sajna most vagyunk olyan helyzetben hogy minden pénzre szüksége van az államnak. Itt pedig sokat húzhatna. Nekünk meg jobb esélyeink lesznek a hazaérkezésre.

Rocko- 2007.10.12. 13:58:38

azt azért etgyük hozzá, h a képről lemaradt, de a két egyenesen menő sávból egy lesz a következő kereszteződés (villamossinek) után, és ez is okoz elég galibát.

ámbátor 2007.10.12. 13:59:13

Szerintem SilentSound a zsebbebírságra gondolt.

ámdebár 2007.10.12. 14:36:37

A Roosevelt téren az volt a szép, amikor nem a kocsisort feltartva büntették a hídra bepofátlankodót, hanem a záróvonalnak és a kötelező haladási iránynak megfelelően továbbküldték még egy körre. A lépésben haladó kocsisornál ez a negyed óra plusz épp elég büntetés a nagyonsitetős parasztoknak. :-)

De valószínűleg valamikor egy nagyon fontos embert is körbeküldtek még egy menetre, mert egy ideje nem találkoztam velük. :-(

TH 2007.10.12. 14:37:02

ámbátor 2007.10.12. 11:53:25
Na, nézzük a jogszabályt, mit mond a buszsávról:
"Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat."
Ez tehát nem egy egyértelmű meghatározás, véleményem szerint jobb, ha az ember inkább időben kisorol, mint ha a kereszteződéstől 5 méterre vág ki jobbra, és már kanyarodik is le: ez gyakorlatilag olyan, mint ha a középső sávból kanyarodnál, mégis így festik fel mostanában a szaggatott vonalat a buszsáv záróvonala mellé! Ez kifejezetten balesetveszélyes! Természetesen az Erzsébet-hídon nem szabad végig a buszsávban menni, de én bizony az utolsó harmadánál már kisorolok, mert 1) minek álljak a dugóban, ha jobbra megyek úgyis, 2) nem tartom fel a buszt, hiszen jobbra kanyarodok, amint lehet, addig nincs se lámpa, se semmi, ami miatt torlódást okozhatnék autóstársaimmal a busz előtt, 3) a mögöttem jövőknek is jobb, ha időben kisorolok, mint ha a jobbra kanyarodás előtt akarnék kisorolni, mert így amikor van egy kis hely a buszsávban, akkor a középső sáv feltartása nélkül ki tudok menni, és mindenki boldog!

TH 2007.10.12. 14:38:43

ámdebár 2007.10.12. 14:36:37
Igen, ez valóban király volt, én is sokat röhögtem a sok paraszt állaton! Azzal okozzák a legnagyobb dugót, hogy az utsó pillanatban próbálnak bepofátlankodni! Na, az ilyet nagyon rühellem!

pirosceruza 2007.10.12. 14:48:31

És még hány, de hány helyen lehetne naponta bírságolni, vagy legalábbis rendreutasítani a pofátlankodókat! A Károly körúton a Dohány utcába kanyarodó sávból tolakodókat például. Ha csak továbbintené őket a zsandár, hogy menjenek csak a Dohány utcába, ha már arra indultak, másnap már nagyon meggondolnák.

TH 2007.10.12. 14:52:19

pirosceruza 2007.10.12. 14:48:31
Az most a sávok átfestése óta ritkább hál'Istennek, de persze így is akad pár köcsög. Az ilyet egyébként sosem értem.

Bali 2007.10.12. 14:54:04

Pont azért nem kell ezeket a gyökereket beengedni (már ha megteheted, lsd. "Bebaszom a képedet!"), mert:
a.) a te sorod fog szívni, lassabb lesz, és még többen mennek potyázni a buszsávba
b.) akit beengedsz, az megtanulja, hogy ezt büntetlenül lehet csinálni

ergó öngerjesztő a folyamat, ha engedsz. Ennek az az eredménye, hogy a kresz helyett a következő szabályok fognak érvényesülni:
- elsőként jöhetnek a tankok
- aztán a kamionok
- aztán a Hummerek
- aztán a gengszterjárgányok
- és végül te következel.

Nem erre vágyom.

ámbátor 2007.10.12. 14:55:07

Bizony hogy. Jobb napjaikon a Roosevelt téren is csak küldték a bepofátlankodókat még egy kört a tér körül a rend éber őrei. Ez a reggeli csúcsban akár 15 perc is lehet, ami elég is, hogy addig gondolkodjon, mit rontott el az előző körben..

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.12. 14:55:35

ámbátor: Nem zsebbírságra gondoltam, NoMojito jól értette.

pirosceruza 2007.10.12. 15:01:39

Ezt mondom én is, képzeld el, aki eredetileg a Kálvin tér felé készült a Károly krt-ról és a pofátlankodása miatt bezavarják a Dohány utcába, mikor keveredik elő a VII. kerületből?:)

TH 2007.10.12. 15:02:45

Bali 2007.10.12. 14:54:04
Alapvetően igazad van, csak sokszor nem egyértelmű, hogy valaki bénázott csak, vagy tényleg paraszt, vagy egyszerűen ilyen szar helyzetbe került. Ráadásul van pár kereszteződés, ahol a külső sáv jobbra megy, de oda is kerül pár szerencsétlen, aki egyenesen akar menni, ergó indexel befele veszettül, az álló sor mellett. Na most ha nem engeded be, akkor a jobbra menő sort tartja fel a köcsög/béna/peches, ha beengeded, akkor meg nektek lassabb kicsit. Ilyenkor én ált. próbálom megítélni, hogy hol okoz nagyobb fennakadást, és ha úgy látom, hogy a külső sávban jobban akadályoz, akkor inkább beengedem, mert úgysem fog jobbra menni, ha nem akar arra menni...

TH 2007.10.12. 15:04:12

pirosceruza 2007.10.12. 15:01:39
Az nem vészes: balra Síp utca, balra Wesselényi, jobbra a Dohányra, onnan a Kiskörútra, az első lámpánál vissza lehet fordulni, és máris újra próbálkozhat. Ez nem tart 5 percig sem szerintem, de persze ez is bosszantó lehet egy ilyen taplónak...

pirosceruza 2007.10.12. 15:11:33

TH
Azért ez mondjuk tolakodós csúcsforgalomban tezsvérek közt is negyed óra, de nem akarok filléreskedni.:)

sulla 2007.10.12. 15:18:25

Mennyi sok oktató!
Ebben az országban még a focihoz értenek ennyien!

pirosceruza 2007.10.12. 15:27:53

Sulla
Aki tudja, az csinálja, aki nem tudja, az tanítja. És aki tanítan isem tud, abból lesz a tornatanár.
By W.A.
:)

Bali 2007.10.12. 15:28:53

TH 2007.10.12. 15:02:45
Igen, öreg hölgy kispolskiban, meg külföldi rendszámú turista simán beengedős. De ők mondjuk ha rájöttek, hogy rossz sávban vannak, akkor nem húznak rád pofátlanul legtöbbször.

sulla 2007.10.12. 15:18:25
Oktató? Lehet. Hidd el, jobban örülnék, ha más tenné helyettem (rendőrség?), és én csak csordogálnék a forgalommal, mert tudnám, hogy azok, akik az én időmből szereznek maguknal, azok úgyis póruljárnak, mint a mesékben a gonoszok. De ebben már nem hiszek, sajnos....

TH 2007.10.12. 15:43:09

Bali 2007.10.12. 15:28:53
Na ja, nyilván, de én is kerülök néha ilyen helyzetbe, és egyik kategóriába se illek. Rólam hogy tudja vki eldönteni, hogy paraszt-e vagyok? :D
pirosceruza 2007.10.12. 15:11:33
Én se akarok filléreskedni, de: a Dohány utca és a Wesselényi ritkán dugul be nagyon...

isti77 2007.10.12. 15:50:59

Sulla: tévedés.
Ebben az országban mindenki mindenhez k.rvára ért.
Egy dolgot kivéve: amit ő maga csinál. Na, ahhoz nem sokan értenek.

TH 2007.10.12. 15:53:29

isti77 2007.10.12. 15:50:59
Kikérem magamnak, én semmihez sem értek!!!

isti77 2007.10.12. 16:23:26

TH: bocs.
Ne aggódj, nem vagy egyedül, csak mások nem vallják be.

JJ 2007.10.12. 17:10:25

Hasonló helyzet.
Petőfi híd alatt a pesti oldalon dél felé. A két sáv, ami bemegy a híd alá, szépen ugrik egy egészet bal felé, mert jobb oldalon hirtelen keletkezik egy buszsáv ahol most a villamospótló buszok szoknak állni. Megyek a külsőben, az ugye megy eggyet balra középsőnek, de a tuskó simán megy egyensen minden keresztül, nem követi a sávját. A napokban motorral jártam arra, ha nem satuzok, akkor vagy keresztülmegy rajtam, vagy feltol a busz oldalára. Autóval sem jobb a helyzet, sasolni kell, hogy a tuskó arra megy-e, amerre a sávja megy...

Rocko- 2007.10.12. 17:13:18

Bali: ez eddig oké. csak ha senki nem engedi be őket, akkor meg a tömegközlekedők szívnak. ők meg valahogy többen vannak, mint pofátlankodók és a nem beengedők együttvéve. :)

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.10.12. 17:20:03

zsir: Nem lenne normális a furakodót beengedni, engedelmeddel egy kis matek.

Van egy furakodó, azzal, hogy beengeded: nyer "1 autónyi időt".

Ellenben nem csak te veszted el az egy autónyi időt cserében... Hanem minden szabályosan közlekedő ember is mögötted. Ergo nem jócselekedetet írhatsz fel, hanem azt, hogy rengeteg emberrel kitoltál.

Igen, hosszú távon a bunkóval szemben is kitolás a bunkók beengedése, ergo nem szabad a bunkót beengedni.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.10.12. 17:22:15

Rocko: nem hiszem, hogy a tömegközlekedő szívna hosszú távon, mert nem menne be a bunkó a buszsávba... :)

Rocko- 2007.10.12. 18:49:17

TheElf: de ha a buszsávból nem engeded ki a parasztját, akkor az feltartja maga mögött a buszt is.

Vladimir Harkonnen 2007.10.12. 21:31:56

Fenntebb olvastam, hogy voltz egy hónapjuk megszokni az új rendet:
Az új III. kerületi polgármester átrendezte többek özött a polg.mest.hiv. környéki utakat, ti. egyirányúsított sokukat. Azóta eltelt 3 hónap és még mindig találkozok szinte napi gyakorisággal olyannal, aki forgalommal szemben tép! A múltkor rászóltam az egyik papira, a válasz az volt, hogy ő már ott lakik 20 éve, és neki ne mondja meg a polgármester, hogy merre menjen!
Egyszerűen szarnak az egyirányúsításra!

kujon 2007.10.13. 02:24:59

Na és az Erzsi híd budai hídfő előtt?
Mint ahogy JJ is irja, az egész ugrik balra egyet, hogy mexülethessen egy új külső ság...minek??Értelme nulla.Vmi s*ggfej felnyalt érte egy pár millát fejlesztés címén...
Persze majd mindenki (a rutinosabbja) megy egyenest leszarja a sávugrást, csak ha van egy "mazsola", aki követi a terelővonalat, akkor van bibi...:-) vagy inkább :-( Tudnám pofánverni aki kitalálta ezt...

kujon 2007.10.13. 02:32:36

Mondjuk ezt a buszsáv dolgot is a faxnak eröltetik ennyire.Néhol kissé túl van lihegve.Pl Óbudán a Vörösvári útra mi a ráknak kellett? Az ott járó 18,60,37,137 buszok jónéhány napszakban is csak 40 percenként járnak, tök üres a busszáv, a sok szerencsétlen hídra igyekvő meg hadd szívjon még nagyobbat...gratulálok.Jah, és szembeirányban miért is nincs?!?!?!!?Oda már nem fontos?

Nebameg 2007.10.15. 10:41:30

Egyébként, itt nem jelzi tábla a sávelhúzást!
Tehát simán bele lehet menni.. Nem csak parsztságból.

TH 2007.10.15. 11:25:08

Nebameg 2007.10.15. 10:41:30
És ha nem jelöli tábla a sávelhúzást, akkor már észre sem veszi az ember gyereke, ha megszűnik a sáv? Vagy mivan?

gravy_t 2007.10.15. 12:20:55

Nebameg 2007.10.15. 10:41:30

útburkolati jelekről hallottál már?

Blindmouse 2007.10.18. 14:03:32

Azért emlékeim szerint a fenti rajz nem teljesen pontos, ugyanis asszem nem is az utca előtt fogy el a sáv, hanem valahol pont a kereszteződésben.. ergo amíg egy smart nevű zuhanykabinnal simán belavírozol az utcába anélkül hogy kilógnál a sávból, addig egy rendes kocsival már igencsak átlógsz.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.18. 15:37:37

Rosszul emlékszel rá akkor. :) Mire jön az utca, kb. 20-30 cm marad a sávból, azért emlékezhetsz arra, hogy marad hely, mert a szaggatott vonal az folytatódik az utcasarkon túl is. Azon a résen a szaggatott vonal átlépése nélkül max egy bicikli férne el kormány nélkül. :)

Blindmouse 2007.10.18. 16:32:15

Na majd jól megnézem ha legközelebb arrajárok..
Mindenesetre általában úgy helyezkedek már előtte időben, hogy én legyek az első a buszsávban, és akkor nincsen gond.. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.18. 16:36:33

Na igen, mert a busz lámpája két másodperccel előbb ad szabad jelzést. :)
Én azt nem értem, hogy pl. az Üllői után az első sarkon (József A. u.) miért nem lehet jobbra kanyarodni. Mert akkor pl. nem kellene keresztülküzdeni magam a piac oldalában minden reggel...

Blindmouse 2007.10.18. 17:50:52

Igen. egyrészt. másrészt meg ha nem így lenne, reflexből jobbat próbálok rajtolni.

egyébként ha 2. vagy ott akkor már meg vagy lőve mert a "busz" jelzés felderengésekor az autósok 95%-a bambán áll tovább, és nem érti miért nyomják mögötte a dudát

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.18. 19:14:55

Hámerő nem busz, pedig az van odaírva a lámpára. :)))

Blindmouse 2007.10.20. 05:52:47

Megnéztem.
Forgalmi szitu már ki van táblázva. viszont a vonalazással kapcsolatban jók voltak az emlékeim, annyi különbséggel hogy smart helyett egy robogóval lehet elférni csak..

ettől függetlenül buszsávból elsőként indulva nem gond :)

DZL 2007.10.21. 13:37:16

" Rocko- 2007.10.12. 13:58:38
azt azért tegyük hozzá, h a képről lemaradt, de a két egyenesen menő sávból egy lesz a következő kereszteződés (villamossínek) után, és ez is okoz elég galibát." Na igen. Egyszer abban a sávban mentem át, amelyik a kereszteződés után megszűnik, nagy meglepetésemre egy Vectrás balról
mellémkanyarodott, és ha a tőlem jobbra haladó busz vezetője nem lett volna olyan rendes,
hogy fékez és ezáltal beenged maga elé, bizony egy Vectra-Ikarus szendvicsbe kerültem volna, és mivel Ibizám van, én szívtam volna a legnagyobbat. Utálom az ilyen autósokat, akik csak azért, mert nagy géppel mennek, azt hiszik, hogy minden, náluk kisebb autóval szemben elsőbbségük van bármilyen közlekedési helyzetben. Ez különösen igaz a nagy németeket(Audi,BMW,Mercedes) vezetők túlnyomó többségére is. A buszsávos részről: a buszsáv felfestése valóban nem a sarkon, hanem kicsit azon túl szűnik meg. Én is sok "érdekes" szituba keveredtem már azok miatt, akik nem veszik figyelembe a megszűnő sávjuk határait.
Mostanában talán javult valamelyest a helyzet,
és az itt haladók többsége lekanyarodik, nem pedig egyenesen megy tovább, de a felfestés továbbra is okoz gondokat. Ezért nem követem pontosan a terelővonal ívét, hanem kihúzódom balra(de még a sávomon belül), és így nagyjából elférünk, vagy legalábbis a kanyarodók így könnyebben észlelik, hogy mi van. Remélem, idővel kijavítják a felfestést, bár igazából nem értem, hogy a tervezőknek ez miért nem tűnt fel már a legelején.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása