Már többször le akartam írni amit most fogok, csak nem vitt rá a lélek a mórickaábra gyártására, anélkül meg egy közlekedési szituációt leírni sokkal nehezebb. Vagyis leírni nem, de megérteni sokkal inkább.
Elegem van a sok tapló paraszt fuvarosból és önjelölt törvényhozóból, akik azt gondolják, hogy rájuk nem vonatkoznak a szabályok! Egészen konkrétan ma reggel azon buktam ki, hogy már sokadjára majdnem belémjöttek ezen a helyen. Az útszakasz a kispesti Szabó Ervin utca egy része, jobbra tőle van a Kossuth tér a piaccal. Elég sok busz közlekedik erre ezért a piac sarkánál (lent) a kettőből lesz három sáv, a szélső buszsáv. Mivel normális birkaemberből van több, a középső sáv piros lámpánál gyorsan megtelik, mivel sokan a buszsáv elfogyása után jobbra akarnak kanyarodni (fent).
Korábban a buszsáv az imént említett kis utca után fogyott el, így viszont rendszerint tele volt a buszsáv autókkal, mert egy sarkot ugye szabályosan és büntetlenül lehet haladni buszsávban, ha utána lekanyarodsz. Ebből adódóan viszont a buszok lassabban jutottak itt be a megállóba, ki a megállóból. Ekkor még én is használtam a buszsávot, mivel erre járok dolgozni és le szoktam jobbra kanyarodni, a zebra és a sarok közti 10 méteren meg igen nehéz lett volna átsorolni jobbra. Nem is volt ezzel a rendszerrel különösebb gond...
Egészen addig, amíg nemrég felújították itt az utat. Persze nem ez a baj, hanem hogy ezzel együtt, áthozták a jobb sáv elfogyását az utcasarok előttre, aminek az lett az eredménye, hogy a középső sávban feltorlódnak az autók, a buszok nem tudnak átjönni egy sávot vagy csak nehezen (mivel ők mennek tovább egyenesen), ellenben közben a középső, jobbra kiszélesedő sávból is kanyarodnak jobbra, (most már ugye innen szabályos), mindeközben pedig a büdösbunkóparaszt taplóállatok szépen jobbra indexelve jönnek tovább a jobb szélső sávból, mintha fel sem tűnne nekik, hogy elfogy, még mielőtt nekik be kéne kanyarodni, tehát nem jobbra kéne nekik indexelni, hanem balra és megvárni, amíg a középső sávban elhaladnak az autók.
De nem. Piros lámpánál ezek az idióták csak azt látják, hogy a buszsávban nem áll senki, vagy csak egy-két autó (na ők se az előző sarkon fordultak be), minek állja végig a sort, majd betolakodik. Ebből adódóan szinte mindennaposak ott a necces helyzetek, dudálások, anyázások. Töredelmesen bevallom, itt nagyon határozott szoktam lenni, ha busz jön mellettem akkor azt kiengedem, ha viszont nem, akkor bármennyire is féltem az autómat, szépen tartom a szaggatott vonaltól a távolságot és várjanak csak a tolakodó taplók. Sajnos így is van aki megijed és inkább beengedi az ilyeneket.
Elcseszett egy forgalmi rend változtatás lett ez. Nem hiszem, hogy ez azóta az illetékeseknek nem tűnt fel. Nem kell, hogy megváltoztassák, állítsanak oda egy rendőrt és büntessen meg minden ilyen vadállatot aki veszélyezteti a többi közlekedő testi épségét és autóját. Ja, hogy arra nincs pénz. Gondolom arra sincs, hogy visszafessék olyanra az utat, amilyen előtte volt.
Itt az megy, aki nem félti az autóját
2007.10.12. 10:47 :: SilentSound
58 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye büntetés veszélyes kresz buszsáv
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
polygala 2007.10.12. 11:44:02
Némiképpen megszokásból vezetve az meg megesik, hogy az ember becsorog a jobb szélső (most már elfogyó) sávba - s ismerve az ott uralkodó állapotokat, csak igen határozottan lehet onnét kikéretőzni. De legalább emlékezetes a lecke:)
2007.10.12. 11:48:01
Elzavarnám a forgalomszervezésért felelősöket középvezetőig, de még azelőtt felnyalatnám velük a mindenféle elfogyó, meg s alakban festett összevissza sávokat.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.12. 11:49:49
ámbátor 2007.10.12. 11:53:25
Ez persze nem igaz, amint az köztudott. Valószínüleg a szintén így gondolkodók mennek a Rudas fürdőtől a Mátyás Pincéig a buszsávban, hisz az Erzsébet hídon nincs mellékutca. Ők az elő adódó alkalommal jobbra kanyarodnak, még ha az 2 kilóméterre is van.
Közvetlenül a lekanyarodás elött sorolhatsz ki a buszsávba.
2007.10.12. 12:02:04
"...szépen indexeltem balra és kivártam a soromat. Ez lenne a normális, nem?..."
Ez lenne a normális. Az is normális lenne viszont, hogy ha a tuskó mindenáron eléd akar furakodni, akkor beengeded. Sajnos. Hiába van neked igazad. Gondolkodj el rajta kicsit higgadtan.
Nite 2007.10.12. 12:21:32
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.12. 12:24:46
Climb 2007.10.12. 12:33:33
Sajnos az összes fuvaros nem normális,barom állat elnézést ezért. Miért gondolják,hogy Bp. versenypálya én itt élek itt járok dolgozni és gyakorlatilag élet halál harc folyik az utakon nem kis részben a fuvarosok miatt aki IQ 2-vel jogsit kapott és fogalma nincs a városi közlekedés alapvető szabályairól. Én sem megyek a rezeda szagú kis falujában kétszázzal.Miért nem éjjel pakolnak és szállítanak ja ,hogy akkor aludni akar senki nem mondta,hogy fuvaros legyen. Maradjanak otthon.
Üdv
pirosceruza 2007.10.12. 12:49:09
Az kereskedelem éjszakai érufeltöltése körülbelül a múlt század ötvenes évei óta napi téma. Soha sehol nem sikerült közmegelégedésre megoldani, pedig annak idején Chicagóban külön erőfeszítéseket tettek az infrastruktura ez irányú fejlesztésére. A világ már csak ilyen.
the real 2007.10.12. 12:55:22
Hörr 2007.10.12. 13:07:28
4x4. Benedek 2007.10.12. 13:24:50
ez offtopic volt...
NoMojito 2007.10.12. 13:41:09
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.12. 13:49:34
ámbátor 2007.10.12. 13:50:53
Minden buszsávpotyázónak nőjön be az orralika.
A Roosevelt téren három évig álltak a rendőrök a buszsávban szedve a sápot, mire minden arrajáró megértette, hogy a buszsáv a buszé. Az alagút utcánál is ott álldigálnak már egy pár éve, de ott még mindig van kapásuk. Ezt a gyakorlatot kellene kiterjeszteni úgy, hogy minden buszsávban legalább 10% esélye legyen, hogy ha ott haladsz 20 ropi a díja. Szerintem két-három év és megértenék.
Leonard Zelig 2007.10.12. 13:51:24
Például azt jelenti, hogy az Erzsébet hídon (és mindenhol) záróvonal van és csak az utolsó 50-100 méteren lehetne átlépni, ha a lesötétített agyú és ablakú zombik le nem szarnák...
NoMojito 2007.10.12. 13:54:33
De! Rendőr is közalkalmazott. (álam fizeti) Sajna most vagyunk olyan helyzetben hogy minden pénzre szüksége van az államnak. Itt pedig sokat húzhatna. Nekünk meg jobb esélyeink lesznek a hazaérkezésre.
Rocko- 2007.10.12. 13:58:38
ámbátor 2007.10.12. 13:59:13
ámdebár 2007.10.12. 14:36:37
De valószínűleg valamikor egy nagyon fontos embert is körbeküldtek még egy menetre, mert egy ideje nem találkoztam velük. :-(
TH 2007.10.12. 14:37:02
Na, nézzük a jogszabályt, mit mond a buszsávról:
"Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat."
Ez tehát nem egy egyértelmű meghatározás, véleményem szerint jobb, ha az ember inkább időben kisorol, mint ha a kereszteződéstől 5 méterre vág ki jobbra, és már kanyarodik is le: ez gyakorlatilag olyan, mint ha a középső sávból kanyarodnál, mégis így festik fel mostanában a szaggatott vonalat a buszsáv záróvonala mellé! Ez kifejezetten balesetveszélyes! Természetesen az Erzsébet-hídon nem szabad végig a buszsávban menni, de én bizony az utolsó harmadánál már kisorolok, mert 1) minek álljak a dugóban, ha jobbra megyek úgyis, 2) nem tartom fel a buszt, hiszen jobbra kanyarodok, amint lehet, addig nincs se lámpa, se semmi, ami miatt torlódást okozhatnék autóstársaimmal a busz előtt, 3) a mögöttem jövőknek is jobb, ha időben kisorolok, mint ha a jobbra kanyarodás előtt akarnék kisorolni, mert így amikor van egy kis hely a buszsávban, akkor a középső sáv feltartása nélkül ki tudok menni, és mindenki boldog!
TH 2007.10.12. 14:38:43
Igen, ez valóban király volt, én is sokat röhögtem a sok paraszt állaton! Azzal okozzák a legnagyobb dugót, hogy az utsó pillanatban próbálnak bepofátlankodni! Na, az ilyet nagyon rühellem!
pirosceruza 2007.10.12. 14:48:31
TH 2007.10.12. 14:52:19
Az most a sávok átfestése óta ritkább hál'Istennek, de persze így is akad pár köcsög. Az ilyet egyébként sosem értem.
Bali 2007.10.12. 14:54:04
a.) a te sorod fog szívni, lassabb lesz, és még többen mennek potyázni a buszsávba
b.) akit beengedsz, az megtanulja, hogy ezt büntetlenül lehet csinálni
ergó öngerjesztő a folyamat, ha engedsz. Ennek az az eredménye, hogy a kresz helyett a következő szabályok fognak érvényesülni:
- elsőként jöhetnek a tankok
- aztán a kamionok
- aztán a Hummerek
- aztán a gengszterjárgányok
- és végül te következel.
Nem erre vágyom.
ámbátor 2007.10.12. 14:55:07
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.12. 14:55:35
pirosceruza 2007.10.12. 15:01:39
TH 2007.10.12. 15:02:45
Alapvetően igazad van, csak sokszor nem egyértelmű, hogy valaki bénázott csak, vagy tényleg paraszt, vagy egyszerűen ilyen szar helyzetbe került. Ráadásul van pár kereszteződés, ahol a külső sáv jobbra megy, de oda is kerül pár szerencsétlen, aki egyenesen akar menni, ergó indexel befele veszettül, az álló sor mellett. Na most ha nem engeded be, akkor a jobbra menő sort tartja fel a köcsög/béna/peches, ha beengeded, akkor meg nektek lassabb kicsit. Ilyenkor én ált. próbálom megítélni, hogy hol okoz nagyobb fennakadást, és ha úgy látom, hogy a külső sávban jobban akadályoz, akkor inkább beengedem, mert úgysem fog jobbra menni, ha nem akar arra menni...
TH 2007.10.12. 15:04:12
Az nem vészes: balra Síp utca, balra Wesselényi, jobbra a Dohányra, onnan a Kiskörútra, az első lámpánál vissza lehet fordulni, és máris újra próbálkozhat. Ez nem tart 5 percig sem szerintem, de persze ez is bosszantó lehet egy ilyen taplónak...
pirosceruza 2007.10.12. 15:11:33
Azért ez mondjuk tolakodós csúcsforgalomban tezsvérek közt is negyed óra, de nem akarok filléreskedni.:)
sulla 2007.10.12. 15:18:25
Ebben az országban még a focihoz értenek ennyien!
pirosceruza 2007.10.12. 15:27:53
Aki tudja, az csinálja, aki nem tudja, az tanítja. És aki tanítan isem tud, abból lesz a tornatanár.
By W.A.
:)
Bali 2007.10.12. 15:28:53
Igen, öreg hölgy kispolskiban, meg külföldi rendszámú turista simán beengedős. De ők mondjuk ha rájöttek, hogy rossz sávban vannak, akkor nem húznak rád pofátlanul legtöbbször.
sulla 2007.10.12. 15:18:25
Oktató? Lehet. Hidd el, jobban örülnék, ha más tenné helyettem (rendőrség?), és én csak csordogálnék a forgalommal, mert tudnám, hogy azok, akik az én időmből szereznek maguknal, azok úgyis póruljárnak, mint a mesékben a gonoszok. De ebben már nem hiszek, sajnos....
TH 2007.10.12. 15:43:09
Na ja, nyilván, de én is kerülök néha ilyen helyzetbe, és egyik kategóriába se illek. Rólam hogy tudja vki eldönteni, hogy paraszt-e vagyok? :D
pirosceruza 2007.10.12. 15:11:33
Én se akarok filléreskedni, de: a Dohány utca és a Wesselényi ritkán dugul be nagyon...
isti77 2007.10.12. 15:50:59
Ebben az országban mindenki mindenhez k.rvára ért.
Egy dolgot kivéve: amit ő maga csinál. Na, ahhoz nem sokan értenek.
TH 2007.10.12. 15:53:29
Kikérem magamnak, én semmihez sem értek!!!
isti77 2007.10.12. 16:23:26
Ne aggódj, nem vagy egyedül, csak mások nem vallják be.
JJ 2007.10.12. 17:10:25
Petőfi híd alatt a pesti oldalon dél felé. A két sáv, ami bemegy a híd alá, szépen ugrik egy egészet bal felé, mert jobb oldalon hirtelen keletkezik egy buszsáv ahol most a villamospótló buszok szoknak állni. Megyek a külsőben, az ugye megy eggyet balra középsőnek, de a tuskó simán megy egyensen minden keresztül, nem követi a sávját. A napokban motorral jártam arra, ha nem satuzok, akkor vagy keresztülmegy rajtam, vagy feltol a busz oldalára. Autóval sem jobb a helyzet, sasolni kell, hogy a tuskó arra megy-e, amerre a sávja megy...
Rocko- 2007.10.12. 17:13:18
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.10.12. 17:20:03
Van egy furakodó, azzal, hogy beengeded: nyer "1 autónyi időt".
Ellenben nem csak te veszted el az egy autónyi időt cserében... Hanem minden szabályosan közlekedő ember is mögötted. Ergo nem jócselekedetet írhatsz fel, hanem azt, hogy rengeteg emberrel kitoltál.
Igen, hosszú távon a bunkóval szemben is kitolás a bunkók beengedése, ergo nem szabad a bunkót beengedni.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.10.12. 17:22:15
Rocko- 2007.10.12. 18:49:17
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.10.12. 20:09:04
Vladimir Harkonnen 2007.10.12. 21:31:56
Az új III. kerületi polgármester átrendezte többek özött a polg.mest.hiv. környéki utakat, ti. egyirányúsított sokukat. Azóta eltelt 3 hónap és még mindig találkozok szinte napi gyakorisággal olyannal, aki forgalommal szemben tép! A múltkor rászóltam az egyik papira, a válasz az volt, hogy ő már ott lakik 20 éve, és neki ne mondja meg a polgármester, hogy merre menjen!
Egyszerűen szarnak az egyirányúsításra!
kujon 2007.10.13. 02:24:59
Mint ahogy JJ is irja, az egész ugrik balra egyet, hogy mexülethessen egy új külső ság...minek??Értelme nulla.Vmi s*ggfej felnyalt érte egy pár millát fejlesztés címén...
Persze majd mindenki (a rutinosabbja) megy egyenest leszarja a sávugrást, csak ha van egy "mazsola", aki követi a terelővonalat, akkor van bibi...:-) vagy inkább :-( Tudnám pofánverni aki kitalálta ezt...
kujon 2007.10.13. 02:32:36
Nebameg 2007.10.15. 10:41:30
Tehát simán bele lehet menni.. Nem csak parsztságból.
TH 2007.10.15. 11:25:08
És ha nem jelöli tábla a sávelhúzást, akkor már észre sem veszi az ember gyereke, ha megszűnik a sáv? Vagy mivan?
gravy_t 2007.10.15. 12:20:55
útburkolati jelekről hallottál már?
Blindmouse 2007.10.18. 14:03:32
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.18. 15:37:37
Blindmouse 2007.10.18. 16:32:15
Mindenesetre általában úgy helyezkedek már előtte időben, hogy én legyek az első a buszsávban, és akkor nincsen gond.. :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.18. 16:36:33
Én azt nem értem, hogy pl. az Üllői után az első sarkon (József A. u.) miért nem lehet jobbra kanyarodni. Mert akkor pl. nem kellene keresztülküzdeni magam a piac oldalában minden reggel...
Blindmouse 2007.10.18. 17:50:52
egyébként ha 2. vagy ott akkor már meg vagy lőve mert a "busz" jelzés felderengésekor az autósok 95%-a bambán áll tovább, és nem érti miért nyomják mögötte a dudát
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.18. 19:14:55
Blindmouse 2007.10.20. 05:52:47
Forgalmi szitu már ki van táblázva. viszont a vonalazással kapcsolatban jók voltak az emlékeim, annyi különbséggel hogy smart helyett egy robogóval lehet elférni csak..
ettől függetlenül buszsávból elsőként indulva nem gond :)
DZL 2007.10.21. 13:37:16
azt azért tegyük hozzá, h a képről lemaradt, de a két egyenesen menő sávból egy lesz a következő kereszteződés (villamossínek) után, és ez is okoz elég galibát." Na igen. Egyszer abban a sávban mentem át, amelyik a kereszteződés után megszűnik, nagy meglepetésemre egy Vectrás balról
mellémkanyarodott, és ha a tőlem jobbra haladó busz vezetője nem lett volna olyan rendes,
hogy fékez és ezáltal beenged maga elé, bizony egy Vectra-Ikarus szendvicsbe kerültem volna, és mivel Ibizám van, én szívtam volna a legnagyobbat. Utálom az ilyen autósokat, akik csak azért, mert nagy géppel mennek, azt hiszik, hogy minden, náluk kisebb autóval szemben elsőbbségük van bármilyen közlekedési helyzetben. Ez különösen igaz a nagy németeket(Audi,BMW,Mercedes) vezetők túlnyomó többségére is. A buszsávos részről: a buszsáv felfestése valóban nem a sarkon, hanem kicsit azon túl szűnik meg. Én is sok "érdekes" szituba keveredtem már azok miatt, akik nem veszik figyelembe a megszűnő sávjuk határait.
Mostanában talán javult valamelyest a helyzet,
és az itt haladók többsége lekanyarodik, nem pedig egyenesen megy tovább, de a felfestés továbbra is okoz gondokat. Ezért nem követem pontosan a terelővonal ívét, hanem kihúzódom balra(de még a sávomon belül), és így nagyjából elférünk, vagy legalábbis a kanyarodók így könnyebben észlelik, hogy mi van. Remélem, idővel kijavítják a felfestést, bár igazából nem értem, hogy a tervezőknek ez miért nem tűnt fel már a legelején.