Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A gyorshajtás következményei

2007.10.16. 14:32 :: SilentSound

Sok-sok embert megmozgatott és írásra késztetett az előző, gyorshajtással kapcsolatos poszt, sokminden előkerült, kell-e háromszázezres büntetés, feljebb emeljék-e a sebességhatárokat, vagymostakkormilegyen.

Kicsit vonatkoztassunk el attól, hogy a pénztárcánkat tekintve milyen következményei lehetnek a sebességhatárok túllépésének, van ennél fontosabb is. Akinek egyből nem ugrik be, hogy mi is volna az, annak különösen ajánlott a következő három videó.





93 komment

Címkék: video biztonság közlekedés autó baleset büntetés veszélyes autópálya gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virág et. 2007.10.16. 14:48:51

1. videó: Kamion ne menjen keresztbe a versenypályán.

2. videó: Nőnek ne adjuk át a kormányt.

3. videó: Mercedesből élve ki lehet szállni egy ekkora bukás után is.

:)

Komolyan: Mindannyian jól tudjuk, hogy száguldozni hülyeség és nagyon veszélyes dolog.

Bogyó 2007.10.16. 14:56:32

Az első videót nagyon eltalálták, Mergás delikvensnek lehet hogy mázlija volt? 200 körüli végsebességet egy mai 1.4-1.6 os autóból is kihoz az ember, érdekelne mi maradna belőle :]

X 2007.10.16. 15:27:00

A harmadikkal az a baj, hogy az nem csak a sebesség miatt volt, hanem azért is, mert béna a sofőr. TÚLkormányozta az autót. Belső íven kicsúszni csak vezetéstechnikai hiba miatt lehet!! Szóval ő nem csak túl gyorsan ment, hanem béna is hozzá. Szerencséje volt, hogy célkereszt van a motorháztetején...

Virág et. 2007.10.16. 15:27:51

"Szerencséje volt, hogy célkereszt van a motorháztetején..."

Bizony. Nagyon jó autó az, szeretjük is nagyon. :)

X 2007.10.16. 15:32:55

Ja és olyan kampányt is kellene indítani, hogy EMBER, AZÉRT MERT BAJ VAN MÉG MŰKÖDIK A KORMÁNY... hány és hány eset van, amikor látható, hogy nem tud megállni, lenne lehetőség kikerülni az akadályt, de meg sem próbálja az illető csak maximum sikít... (ABS esetén egyértelmű - ha nincs, fék kicsit vissza és kormány...) Veszélyesebb az egyszeri béna, aki még soha egy sebességhatárt nem lépett át, de a világ csak van körülötte és nem gondolkozik. Iskolapélda, lelép a gyerek, elüti. Miért, mert mondjuk 15m-e lett volna megállni. Ellenben a gyakorlott fékez és/majd kikerüli... És persze, a gyorshajtás nem helyes, de miért akarják úgy beállítani, hogy az a legfőbb ok?? na ezt nem értem. egy az, hogy nem ez, másik pedig, hogy persze, ezt egyszerűbb bűntetni. Nem kell semmi kozzá csak az a szar doboz vagy 2 rendőr + mérő...
És ha mindenki csak 130-al megy majd az M7-esen mondjuk, mert 100m-enként kamera lesz (persze túlzok), akkor sem szűnnek majd meg azok a balesetek amikor a vén kalapos (stb) 100-al haladó mondjuk 80-al megy bele az álló sor végébe....

X 2007.10.16. 15:35:36

Első video: kikerülhető lett volna bőven.
második: persze gyorsan ment, de ha a tábla miatt nem is lassított, amiatt kellett volna, hogy megjelent a másik kocsi. itt is a inkább figyelmetlenség mint gyorshajtás.
harmadik: egyértelmű vezetéstechnikai hiba (ha már gyorsan megy, kellene tudni kezelni a kocsit). ugyanez az eset (kicsit lassabban persze )előállhat télen harmad ekkora tempóval is...

gravy_t 2007.10.16. 15:37:14

francba, és pont most kell mennem dolgozni, már megint lemaradok az elejéről... :/

hurrá torpedó 2007.10.16. 15:49:55

az elsőnél oké hogy kikerülhető lett volna.
de pont az volt a lényeg hogy 5 km/h volt a két kocsi között amelyik 60-nal ment csak lekoccolta a kaiont, a másik meg utasrérig becsúszott alá, pedig csak 65-tel ment.

nem a kikerülés szemléltetése volt a cél, hanem a 60 és a 65 közötti különbség

Szab 2007.10.16. 16:16:25

\"vén kalapos (stb) 100-al haladó mondjuk 80-al megy bele az álló sor végébe....\"

Aha, szóval szerinted a statisztikák alapján ezek a legjellemzőbb balesetek?

Egyébként vannak ennél durvább videók is youtube-on.

TH 2007.10.16. 16:27:59

Belemenéses balesetnél igen gyakori, hogy azért megy bele az előtte állóba, mert elbambul valaki, akár kalapos, akár nem. Speciel akik gyorsabban mennek, azok általában fel vannak pörögve, és gyorsabban reagálnak a váratlan helyzetekre, mint a 100-al cammogó öregurak. Tehát adott esetben lehet, hogy a 200-al menő Audi megáll, de a 100-al menő Astra belerongyol a sor végébe. Városban legalábbis a ráfutásos baleseteket nem a gyorshajtók szokták okozni, autópályán meg szerencsére még nem láttam ilyet!

Szab 2007.10.16. 16:54:13

Rendben, de hogy jön ez ide? Egyrészt nem olyan jellemző balesetek ezek, másrészt a halálos baleset között abszolut nem jellemzőek. Namost akkor minek kevered ide ezt a magyarázkodást?

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.16. 17:01:36

Olyan videót is lehetne csinálni, hogy a gyorsabban haladó autó még elsuhan a járdáról leszaladó kislány mellett, a lassab kocsi meg már nem tud megállni és elüti...

X 2007.10.16. 17:11:24

Szab: nem egy ilyet láttam már. Sajnos jellemző. Mindig messziről fékezek + vészvillogó az ilyenek miatt...

TH: thx. helyettem írtál ;)

ezust_swift: naja, ilyen is van... jogos! de sajnos minél nagyobb a sebesség, annál inkább csökken a valószínűsége, hogy pont a gyorsabb haladás lesz a sikeres. Ha belegondolunk, sebesség tart a végtelenhez, akkor egy delta_t rövid idő alatt is gyakorlatilag végtelen távot tesz meg a kocsi, így mindenkit elüt, aki csak az út közelében van. Mire nem jó a matek :D:D:D
Ja és lehet, hogy jobban jár, ha kicsit elütik, mintha nagyon :D
De ilyen tényleg van, én asszem a VI kerületben úsztam meg egy gyalogost így. Ő csak ment, takarásból. Nem koppant hátul... Ezúton szerencséje volt. És mondjuk 30-al mentem. Ha 20-al megyek mert milyen óvatos vagyok, kivasalom... De ez olyan, mint aki megnyeri a lottót. Az még nem jelenti azt, hogy mindenki jó eséllyel megintcsak megnyeri majd...

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.16. 17:17:32

Persze én is csak viccből írtam, de elfelejtettem szmájlit tennia végére. :)
De annyi igaz, hogy sokféle videót lehet prezentálni. És az 5-tel haladó úthenger is nagyobb kárt tud tenni egy gyalogosban, mint az amelyik el sem indul. :)

TH 2007.10.16. 17:36:01

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.16. 17:17:32
Na, itt most közelebb van az álláspontom a tiedhez, mint a másik bejegyzésnél.
Bár a száguldozás valóban veszélyes, abban van igazság, hogy ez egy erősen mesterkélt demonstráció van. a 65-tel menő pl. nyugodtan kikerülhette volna, vagy minimum keresztbeállíthatta volna a kocsit...:)

Feri 2007.10.16. 18:58:12

Sok múlik az autón, a vezető felkészültségén és a véletlenen.
Nem lenne szabad gyorsan hajtani, de szerintem nem mindig a sebesség a döntő, hanem a relatív sebesség, azaz a saját és a többi autós sebesség különbsége.

gravy_t 2007.10.16. 18:59:37

1. hülyeség, talán kellene kormányozni is fékezés közben
2. hülyeség, az volt a hibás, aki kihajtott eléjük, azt meg te nem tudod befolyásolni
3. ezt már láttam régebben - szerencséje volt, nem az autón múlott.

Valaki más 2007.10.16. 19:33:34

Az első kettő szerintem csúsztatás. A harmadik pedig a "hülyéknek van szerencséjük" alapesete

Kobaljov 2007.10.16. 21:03:20

A kikerülés szép és jó, csak ha nincs hová menni, akkor hiába próbálják (pl. ha az 1. esetben a kamion mögött állt volna valami). A másik probléma vele, hogy azt lehet szabályal valamelyest kordában tartani amit objektívan mérni is lehet, a sebesség ilyen, a kanyarodási kézség, vezetéstechnika nem. Bemondásra, meg "én úgy gondoltam"-okra, pedig nem lehet emberi életeket bízni mivel a közlekedés társasjáték, ahol nem biztos, hogy a vétkes hal meg (lásd a mecseki motoros esetét is). Lehetséges, hogy vannak kiváló vezetők akik nagysebességnél is képesek megoldani minden váratlan eseményt, de a többség nem ilyen, a különbség nem mérhető objektívan ezért általános szabályt kell hozni (a rosszabb esetekre tervezve).

+ ami még felmerül a relatív gyorshajtás, vagyis lehet, hogy a megadott határon belül van, de nem az útviszonyoknak megfelelően, pl. erősen csúszós úttesten. Hasonlóan veszélyes, és sokak számára nem felfogható dolog.

kalasnyikov fan 2007.10.16. 21:07:48

1. Azért talán ne legyünk annyira demagógok mint néhányan , ha 20-ra korlátozzuk a sebességet mindenhol, nem lenne halálos baleset pl ...
2. Szerintem nem a sebességkorlátozással magával van baj, hanem hogy nem jól használják a táblát. Addig amíg kilométereken keresztül ki van téve a 60-as tábla fogalmad sincs miért , mert vagy otthagyták vagy valamelyik balféknek nem volt 80-as táblája, esetleg ugyanez eljátszva 40-es táblával és sorolhatnám , addig nyilvánvalóan mindenki le fogja szarni nem csak ezt, hanem egy idő után az összest ( azt is amelyiknek tényleg volt értelme). És addig amíg nem az útépítőnek vágnak oda egy egymillás büntetést, vagy a küzútfelügyelenél nem rúgnak ki valakit ilyesmi miatt addig ne is várják el hogy az emberek komolyan vegyék a táblákat.Ez pszichológia. Ezt természetesen a hatóság is tudja de kell a pénz, és különben is leszarják hogy jó legyen valami is Abszurdisztánban. Sokkal egyszerűbb bírságolgatni a birkákat ...

kalasnyikov fan 2007.10.16. 21:10:09

Mellesleg próbálja meg valaki felhívni valamelyik közútkezelő kht-t bejelentéssel próbálkozva ... ( bruhaha )

0xFFFF 2007.10.16. 21:25:28

"egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.16. 17:01:36
Olyan videót is lehetne csinálni, hogy a gyorsabban haladó autó még elsuhan a járdáról leszaladó kislány mellett, a lassab kocsi meg már nem tud megállni és elüti... "

Lehetne, de nagyfokú setétségre vallana. No és a swift meg a sport egy mondatban öléggé vicces.

The Brain 2007.10.16. 21:39:27

1:Kamionos ne vigye magával a futóját.
2:Ha driftelve ment volna csaj simán elkerüli a balesetet.
3:Ne hajolj le,ha leesett a pda-d.

rognork 2007.10.16. 21:48:25

én bevallom, gennyes gyorsan szoktam menni. más szabályt (fontosat) általában nem szegek meg. hajnalban, éjszaka a rakparton, vácin nem ritka a 110. de ennek egyetlen egy oka van: amíg minden köcsög megteheti, hogy nemvallokapurahogyővezetett, addig egy szájbakúrt táblát sem fogok betartani. ha betartatják ezzel a 300.000es szabállyal, akkor minden megy majd a régiben számomra is. és igen, szarok az alapjogokra, majd a tulaj elintézi a sofőrrel. én pl szétverném a fiam fejét, ha miatta jönne egy apró csekk.

X 2007.10.16. 21:57:10

1: gondolkozott már valaki hol menne neki egy ilyen kamionnak, ha muszáj??
mert itt pl majdnem a fejét nyársalja fel... ellenben, ha a kerekének megy neki az ember, akkor azellen inkább véd az autó orra. És az általában mindig ott van, csak lélekjelenlét... Ki mit gondol? Negyvennel a keréknek szerintem a kiszálok és sajnálom a kocsit eset... Ellenben becsúszni alá vagy a sarkát... hát...

psj5jh 2007.10.16. 21:58:29

szerintem az alap: vezetes kozben figyelni kell es elore felismerni a lehetseges helyzeteket, mielott meg kialakulnanak. A lassabb tempo csak egy utkozes kovetkezmenyeit csokkenti, de a baleset valodi oka a fentebb irtak hanyagolasa. Ha elegendo a sebesseg az rakenyszeriti az embert a odafigyelesre. Leggyakrabban a gyorshajtast nevezik meg a baleset kivalto okakent, ami ugyan merheto utolag, pedig az onmagaban nem az. Oda nem figyeles + hibas vagy kesoi helyzetfelismeres az. Szeretnem azert tudni, hogy milyen kozlekedesbiztonsagi megfontolasbol szerelik tele az autopalyat redarral? Ha jol gondolom a balesetek zome nem itt tortenik, csak itt konnyebb birsagolni?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.10.17. 01:26:14

rognork: mondd, ahol a gyalogosnak van elsőbbsége megadod? Mert ugye sok autós akkor is háborgott, amikor a rendőrök úgy döntöttek, egy helyen figyeltek, hogy működik ez gyalogátkelőhelyen, vagy kanyarodáskor, és száltak a maximum büntetések, mondván ugye a gyalogos törékeny, nem veszélyeztetjük szabálytalanul.

Tényleg, ha jól hallottam, ennek is 300.000 lesz a tétje... Ehhez mit szólsz?

Maestro 2007.10.17. 06:48:06

viszont a második videóban kurvaronda a csaj. megérdemli :)

rognork 2007.10.17. 07:12:14

TheElf:
a gyalogosnak megadom. Az az igazság, hogy azért támogatom a 300k tételt, mert teljesen elkeserít a naponta tapasztalt közlekedési morál.

Van egy 1,5 éves kisfiam, lakóövezeten belül nem tud átmenni a feleségem a gyerekkel olyan helyen, ahol az út a sétálóutcát keresztezi.

Nem tudok ezen a helyen kikanyarodni biztonságosan, mert a sok faszszopó nem képes elmenni a parkolóig (100m), inkább a kereszteződés tövében megáll villogva. Megállni tilos tábla alatt.

Nekem csak jót tenne a szigorítás, 1 éve sokkal szabályosabban közlekedtem, tehát nem lenne nehéz visszaállni. De a kedves kollegák működése mindennap elszakítja a cérnát.

Y 2007.10.17. 07:59:49

X:

Leszarom, hogy mi a véleményed a gyorshajtásról meg a béna vezetőkről meg a nőkről, meg a kamionnal történő karambolról, meg a felpörgött agyú turbóokostojásfejű gyorshajtókról.

Egy dolog biztos: ha miattad, vagy valamelyik seggfej elv-társad miatt az GYERMEKEMNEK baja lesz, nem fogod megérni a másnapot. Lehet, hogy engem életem végéig két markos cigány fog hátulról meg szájba, DE NEKED GYEREKED SEM LESZ!

Aki gyorsan akar közlekedni, bérelje ki a Ringet. Bármelyiket. Hja, nincs rá pénzed? Akkor pofa be, a közúton KRESZ rád is vonatkozik, nincs olyan ok amely felmentést ad a szabályok megszegésére.

Érthető voltam?

lebowski 2007.10.17. 08:04:33

szerintem minden gyorshajtó csavarodjon fel a fára és bénuljon le, nézze végig, ahogy a vele utazó családtagjai nyöszörögve kilehelik a leküket és aztán majd gondolkodjanak a kerekes székükben egy életen át, hogy megérte-e, hogy majdnem 10 perccel hamarabb ért oda, ahová igyekezett.
csak végül nem is ért oda.

gatti 2007.10.17. 08:54:20

ezzel a 60 kontra 65 km-es példával csak az a baj, hogy értelem szerűen más fékút tartozik hozzá azonos észlelés esetén. Olyan mindig lesz, hogy féktávon belül lépett le, hajtott ki, akár csak ha 30-al is megy. Persze alacsonyabb sebességnél valószínűleg kissebb a baj is. "Relative"

TH 2007.10.17. 09:24:28

lebowski 2007.10.17. 08:04:33
Annak is ezt kívánod, aki városban 50 helyett 60-70-el megy?

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.17. 09:29:33

Szerintem is minden gyorshajtó dögöljön meg, a bénák meg éljenek! :)

TH 2007.10.17. 09:32:50

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.17. 09:29:33
:DD

Y 2007.10.17. 09:40:24

TH:
"Annak is ezt kívánod, aki városban 50 helyett 60-70-el megy?"

Nem. Annak azt kívánom, hogy saját gyermekét gázolja halálra a zebrán.

TH 2007.10.17. 09:53:11

Y 2007.10.17. 09:40:24
Hát te nagyobb állat vagy, mint itt bárki más!
Nézz körül egyszer az utcán: az autók 90%-a 60 felett halad, mégsem történik baleset! Miért? Mert 60 még akkor is biztonságos volt, amikor trabantok, wartburgok, moszkvicsok és ladák járták az utcákat. Hát egy mai autóval még kevésbé veszélyes. Legyen már eszed! 50 biztonságos, 60-nal meg halálra gázolom a gyalogost? Ne mókázzál már!
Én városban kizárólag a keskeny, egyirányú utcákban haladok 50-el vagy lassabban, a több sávos védett és főutakon bizony rendszeresen 60 felett megyek. Akkor szerinted ezért azt érdemlem, hogy gázoljam a saját gyerekemet halálra? Tényleg ezt kívánod nekem?

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.17. 09:54:36

Y 2007.10.17. 09:40:24

És annak mit kívánsz, aki a sebességhatárt betartva üti el a gyermekedet???
Mondjuk mert elbambult a sétakocsikázás közben, és nem veszi észre a zebrára lépő lurkót?

Ahmet · http://www.tinylittlebigthing.blog.hu 2007.10.17. 09:55:09

Mekkora átlagsebesség növelés kell ahhoz, hogy jelentős időt takarítsunk meg egy szabályosan közlekedve 3 órás út során? Figyelembe véve a lakott területeket, a néha elénk kerülő kombájnokat, mekkora csúcssebességek kellenek ahhoz, hogy az átlagsebességet tartani tudjuk? És mekkora csúcssebesség kellene akkor, ha csak szabályosan, biztonságosan előzgetnénk útközben?

TH 2007.10.17. 09:58:18

Ahmet 2007.10.17. 09:55:09
Én már leírtam, hogy mennyire felesleges Magyarországon a megengedett autópálya sebességet növelni: a fogyasztás megnő, az utazáshoz szükséges idő viszont alig csökken.
Ezt kéne végiggondolni sztem azoknak, akik 160-al akarnak menni.
Országúton és autóúton szerintem szintén jók a jelenlegi határok, ott viszont azért nem szabad emelni, mert túlságosan veszélyes lenne.
Városban viszont én jobban variálnék. Sok úton engednék 60-as,70-es esetleg 80-as tempót is, viszont a kis utcákban meg, ahol jelenleg nincs korlátozás, kiraknék 40-es táblákat (főleg, ha sok egyenrangú útkereszteződés van az utcában).

MikePatton 2007.10.17. 10:00:52

Sziasztok!

Az egészben engem az zavar, hogy megint kikiáltunk valamit főbűnösnek, jelen esetben a gyorshajtást... Szuper. Jó magyar szokás. Előre mondom, hogy nem old meg semmit. Én magam alapvetően szabálytisztelő vagyok, de nem egy alkalommal én is megszegtem. Miért? Mert a vázolt szigorításnak csak akkor van értelme, ha a közlekedési hatóságot is a racionalitás vezérli, magyarán egy már elkészült főúton nem hagyják kinn a negyvenes táblát. (4-es főút hónapokig kinn volt. Ja és mértek is.) Ez az egyik.
A másik: nagyon sok esetben az okoz balesetet, hogy vannak olyan vezetők, akik egyszerűen nem képesek felvenni a forgalom ritmusát. Kocsisorok alakulnak ki, egy-két ember türelmetlenebb, elkezd előzni, aztán ott a baj. Egyes kulturáltabb országban (ld.: Finno.) az indokolatlanul lassú haladást is büntetik. Arról meg nem is beszélek, hogy egyes közlekedőtársaim, azt, hogy esetleg a főúton félrehúzódjanak, még hírből sem ismerik. Szóval ennyit erről. Kicsit árnyaltabb a kép... Én nekem is herótom van az 50-es táblánál százzal szágudozóktól, de nem ez a probléma gyökere. Tajparaszt a magyar vezetők fele. Ebből valaki gyorsan, valaki lassan megy. Ennyi.
Ja és mégvalami: én azokat büntetném pl. akinek nincs mondjuk műszakija. Mert lehet, hogy 50-nel megy, de megállni nem tud...

TH 2007.10.17. 10:08:54

MikePatton 2007.10.17. 10:00:52
Majdnem teljesen egyetértek Veled...

papa 2007.10.17. 10:09:40

a 3-ik vidi is csusztatas, hogy lehet hogy 2 kamera is volt, a masodik meg ra is kozelitett...

Y 2007.10.17. 10:12:05

TH:

Egy dolog vigasztal, Te még nálam is nagyobb állat vagy.
Ha ennyire primitív a felfogásod a világról, akkor azért menj 50-nel, mert AZ A SZABÁLY! Pont.

A többieknek:
ha Te megszeged a szabály(oka)t, akkor minimum NE VÁRD EL, hogy mások BETARTJÁK. Ha Te gyorsan hajtasz, ebből fakadólag bárki mehet ugyan olyan gyorsan, SŐT GYORSABBAN, mint Te! Mert hát ki vagy TE, hogy megszabd neki, hogy az már túl gyors? Ha Te megszeged a szabályokat, hogy jössz ahhoz, másokról kijelentsd, veszélyeszteti a közlekedést? Ha nem állsz meg a zebra előtt, de még csak nem is lassítasz, miért várod el, hogy a gyermekednek megadják az elsőbbséget? Ha neked jogod van a védett úton 50 helyett gyorsabban menni, akkor miért várod el az elsőbbség adásra kötelezettől, hogy meg is adja neked az elsőbbséget? Miért adná meg? Te sem mész 50-nel, ő sem adja meg az elsőbbséget, tiszta sor. Veszekedjetek. Hja, lehet azt hitte, hogy 50-nel, urambocsá' 40-nel közeledsz, ő meg ebben a tudatban kikanyarodott
eléd? Hát az a tetü gyalogos meg nem azt hitte, a barom, hogy meg fogod neki adni az elsőbbséget a zebrán! Idióta gyalogos. Hát az meg mekkora pancserség, hogy azt hiszi valaki, mert zöldet mutat a lámpája akkor mehet, de közben oldalról TÖK JOGOSAN MEGSZEGVE MINDEN SZABÁLYT belehajtasz!

Mindenkinek ugyan olyan joga szabálytalankodni!

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2007.10.17. 10:25:02

"Annak is ezt kívánod, aki városban 50 helyett 60-70-el megy?"

ja. ezt.

de persze mindig van, aki okosabb, és jobban tudja, hogy gyorsabban biztonságosabb, és ő a tökéletes sofőr, soha nem hibázik, mindig ura a helyzetnek. hát toljad neki. remélem, zokogsz majd. megérdemelnéd.

TH 2007.10.17. 10:30:29

Y 2007.10.17. 10:12:05
Drága Y! Csupán arra próbáltam célozni, hogy szabálytalnság és szabálytalanság között van különbség. Nem csak fekete és fehér van! Tudod, nem csak jó és rossz emberek vannak!!!
Az, hogy 65-tel megyek, nem jelenti azt, hogy elütök bárkit a zebrán, vagy hogy nem adom meg az elsőbbséget stb. Bizony, én ilyen gonosz vagyok, aki hasonlóan a többi autóshoz egy picit rugalmasan értelmezi a KRESZ-t. Nem tartom be 100%-ig a sebességhatárokat, néha átcsúszok a sárgán (de pirosnál megállok!), sőt: már záróvonalon is léptem már át, de ez mondjuk nem jellemző rám. Ugyanakkor az elsődleges szempontnak azt tartom, hogy a haladásom magam, és a többiek számára egyaránt biztonságos legyen. Ehhez nem kell totyognom, csak ésszel közlekednem. Hány és hány tötymörgő autós van, aki mereven néz maga elé, és halvány lila gőze nincs arról, hogy mi történik a kocsija MÖGÖTT és MELLETT. Ezzel konkrétan egy törvényt sem sért meg, csupán kurva szarul vezet. Én ugyan gyorsabban megyek nála, viszont tudom a mögöttem és mellettem haladó autók helyzetét, még akkor is, ha esetleg éppen a kocsim holtterében tartózkodnak, mert igyekszem figyelni a közlekedés összes olyan résztvevőjére, aki hatással lehet az én közlekedésemre. Ebbe beletartoznak a szabálytalanul lelépő, és busz mögül előugró gyalogosok, az elsőbbséget meg nem adó autósok stb. figyelése is. Ettől függetlenül történhet velem baleset bármikor (amiben a hibás is lehet, hogy én vagyok). Ugyanakkor nagyon valószínűtlen, hogy a baleset oka a gyorshajtásom lesz...
Ha az ember az életben minden szabályt betartana, akkor ugye túl lassan sem mehetne, mert mint már korábban idéztem a KRESZ idevágó passzusát, tilos a forgalmat indokolatlanul feltartani. És attól még, hogy én azt gondolom, hogy egy 6 sávos főúton nem veszélyes a 70 km/h, az még nem jelenti azt, hogy azt gondolom, hogy a 120 sem veszélyes ugyanott. Egyszerűen arról van szó, hogy általában a megengedettnél EGY KICSIT magasabb sebesség is biztonságos. Ugyanakkor írtam már ellenpéldának a kis utcákat: a Síp utcában pl. 50-el végigmenni köz- és önveszélyes, mégsincs sebességkorlátozás. 50-nel menni ott relatív gyorshajtás, én ilyen utcákban pl. 30-40 körüli tempóval szoktam közlekedni, mert bármikor leléphet egy gyalogos, kiugorhat a járdáról egy kutya, vagy elindulhat egy figyelmetlen autós.

TH 2007.10.17. 10:35:18

mr lebowski 2007.10.17. 10:25:02
Kedves vagy. Szóval szerinted a 2x2 sávos, villamossínnel elválasztott Kőrösi Csoma Sándor úton, a 6 sávos Rákóczi úton életveszélyes az 50 feletti tempó? De ha kirakják a 70-es táblát az útra, akkor ugye már biztonságos lesz? Vagy hogy van ez? A Kerepesi úton biztonságos volt a 70, amíg az volt kitéve, most meg csak a 60 a biztonságos, mert arra cserélték a táblát? (mielőtt megkérded, azért cserélték, mert építenek egy bazi nagy bevásárlóközpontot, és telerakták lámpákkal az utat. viszont jelenleg MÉG nincs kész az épület, így aztán nincs keresztben forgalom, és a lámpák sem működnek.)
Szóval szerinted mindig a táblának van igaza? A sofőr nem lehet, hogy néha jobban meg tudja ítélni, hogy mi a biztonságos?

John Beehive 2007.10.17. 10:37:49

Nagyon tetszenek az ilyenek: 60-ról vészfékezel, kicsit visszaveszel a fékből, kormányzol, és minden sokkal jobb lesz. Csöppet sántít ez, mert ehhez képzés és gyakorlat kell. Elhiszem, hogy annak, aki ilyet ír, van tapasztalata és gyakorlata. Na meg persze Kovalainennek meg Grönholmnak. A többi meg tanulja meg és utána írjon ilyet. Ez nem jogosítja fel arra, hogy gyorsan hajtson.

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.17. 10:42:31

TH 2007.10.17. 10:30:29

Jééé! A végén még kiderül, hogy egész hasonlóan gondolkozunk, csak én egy "kicsit" tágabban értelmezem a sebességhatár átlépésének lehetőségét! :)

Y 2007.10.17. 10:12:05
Jobb ha nem is mész ki az utcára sem Te, sem a Gyermekeid! Bár a házat is eltalálhatja egy bazi nagy meteor, aminek szabály szerint éppen nem arra kellene járnia, de hát mégis... :)

TH 2007.10.17. 10:44:52

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.17. 10:42:31
Igen, annyira nem gondolkodunk másképp, csak azt gondolom, hogy benned nagyon kevés a felelősségérzet mások iránt. Én igyekszem mindig figyelni a többi közlekedőre. Azon kevesek közé tartozom, aki még parkoláskor is figyel arra, hogy ne foglaljon el 2 helyet, hanem inkább vacakolok többet a parkolással, de maradjon meg a másik hely is valaki másnak. Na, ilyet magamon kívül elég ritkán látok (persze azért vannak ilyenek).

TH 2007.10.17. 10:48:21

John Beehive 2007.10.17. 10:37:49
Ha nem esel pánikba, akkor képzés nélkül is eszedbe juthat, hogy mi lenne, ha megpróbálnád KIKERÜLNI az előtted levő akadályt? Én már tettem ilyet életemben (pl. váratlanul kihajtó autó miatt - megállni már nem tudtam volna, kikerülni meg sikerült), persze nyilván nem sikerülne minden helyzetben, mert nincs benne gyakorlatom.

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.17. 10:52:47

TH 2007.10.17. 10:44:52

Ha így lenne ahogy gondolod, akkor már okoztam volna másoknak kellemetlen perceket 18 év alatt! A szerencse nem tarthat ilyen sokáig!

TH 2007.10.17. 10:54:49

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.17. 10:52:47
120-al menni városban nem felelőtlenség? Szerintem simán lehet szerencséd akár egy egész életen át is! Persze kell hozzá jó reflex és vezetni tudás is, de a sötétben busz mögül kiugró gyalogos elől nincs orvosság, csak a lassabb tempó (persze akkor is elütheted, de az már tényleg pech, meg esetleg le tudsz fékezni annyira, hogy túlélje az illető).

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.17. 11:05:05

Ez is egy érdekes felvetés, hogy mennyit számít a szerencse, jó szem, jó fül, reflex, lélekjelenlét. Emlékszem ledöbbentem amikor apámat a barátnője vezette át kézenfogva az utcán a kocsihoz, mert éppen szemműtét előtt állt és alig látott valamit... aztán azt látom az ablakból hogy a fater ül be a volánhoz, és elhajtanak... Tudom, felelőtlen egy család vagyunk! :) Na de ez sokkal jobban zavar engem is ha egy hiányos képességű ember halad megengedett sebességgel, mint egy jó képességgel rendelkező lépi túl a sebességhatárt akár többszörösen.

TH 2007.10.17. 11:10:56

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.17. 11:05:05
Huhú, te egész óvatos lehetsz a többi családtagodhoz képest!!! :D

"Na de ez sokkal jobban zavar engem is ha egy hiányos képességű ember halad megengedett sebességgel, mint egy jó képességgel rendelkező lépi túl a sebességhatárt akár többszörösen. "
Ebben 100%-ig egyetértünk. Mondjuk engem legalább annyira zavar az, aki nem hiányos képességű, de a sávok között cikázva tör előre úgy, hogy mindenkire a frászt hozza...

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2007.10.17. 11:25:10

"2x2 sávos, villamossínnel elválasztott Kőrösi Csoma Sándor úton"

úgy szeretlek titeket, ti fővárosiak.
igen, nálatok vannak soksávos utak, ahol valóban vagy nyomod, mint a többiek, vagy betartod A szabályokat és veszélyeztetsz mindenki mást. de meglepetés: az ország nagy része nem budapest. az ország nagy része vidéki kisváros és falu. az ország nagy részében 1x1 sávos utak vannak, meg néhány elkerülő, ami szélesebb.

az egész azért büdös olyan nagyon, mert egyesek szerint ha egy kicsit túllépik a sebességhatárt, az nem nagy baj. ez egy kis lépés. meg a sárgán még átférek. ez is egy kis lépés. és még sok kis lépés... és ott tartunk, ahol.
az én nyakatekert olvasatomban aki gyorshajt, az valahol az "ezt nekem szabad, ez nekem jár"-féle gondolatmenetet követi. nem busszal kell járnod, igaz? de nem, neked ez kevés. nem 30 perc a menetidő, hanem 10. de nem, neked ez még mindig kevés. nekem is van autóm és örülök, ha nem kell buszoznom, így csak 10 perc, nem 30. és ez elég. mert örülök, hogy van autóm, és nem szekéren kell zötyögnöm. vagy gyalogolnom. mert még szekér sincs. kicsit talán elrugaszkodott gondolatmenet, elismerem. de esténként, ha összetört autókat látok a tévében, neten, érzem, hogy igazam van.

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.17. 11:27:20

Akire már ettől a frász jön hogy jobbról lecikázzák, jobb ha a nem is vezet, mert egy veszélyhelyzetben mit fog csinálni??? Kezével elengedi a kormányt, és befogaj vele a szemét. Sok ilyen van, és még dicsekszenek is vele... Számomra sem az a jó sáfjor aki szabályokat betartva mered előre, hanem az aki már bizonyított! Láttam hogy viselkedik egy megcsúszás esetén, szembe jövő előző állat láttán, holttér miatt átsávozó balek elhárításnál, stb... Szép dolog a szabálykövetés csak KEVÉS! Mert mindig elfordulhatnak váratlan események, és jobb ha ezt nagyobb sebességnél elhárítja valaki, mintha szabályos sebességnél jól elüti.

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.17. 11:35:44

mr lebowski 2007.10.17. 11:25:10

Könnyű neked, mert neked mindig igazad lesz! Bármi is lesz, este mindig lesz baleset a tévében, és neked igazad lesz.

rognork 2007.10.17. 11:39:52

egyetértek swiftes kollegával. lebowski azt remélem tudod, hogy vidéken más a morál. anyámáknál én is átváltom a relax kapcsolót vidéki üzemmódra. feltethően nem kalocsán fogják 120-szal rádcsukni az autót.

azt is látnod kell hogy bp-en vannak a legnagyobb arányban a lakásuktól meglehetősen messze dolgozó emberek, akik a nagy távolság (min 20 km) miatt autóval járnak. amikor reggel 10000 embernek kell átférni a budaörsi, váci, soroksári, vörösvári utakon, nagyon nem mindegy, hogy hány db 50-nel kocogó biztonságos sofőr van. háromsávos út belső sávjában.

azzal meg nagyon egyetértek, amit a meredten bámuló söfőrökről írt swiftes. kiegészíteném azzal, hogy nmekem az is görcsöt okoz, amikor 500m-en tudják felvenni szegények a 45 km/h-s tempót.

TH 2007.10.17. 11:40:33

Hát én a többi városban azt tapasztalom, hogy az autósok közül sokan sokkal kevésbé tudnak vezetni, mint a pestiek. Az egy dolog, hogy a mutatót rácövekelik a 45-re, de emellett a többi közlekedőt leszarják, senkit be nem engednek maguk elé, mások sávváltását, irányváltását a legkisebb mértékben sem segítik. Rendszeresen vezetek Kecskeméten, tudom, miről beszélek. És bizony Kecskeméten is van jó pár többsávos út, és bizony ott is tök biztonságos a 60-65.
Érdekes, hogy te utálod a "fővárosiakat", én viszont nem utálom a többi városban élőt. A "fővárosiak" nem veszélyeztetik jobban a többieket, mint mások, csak más a forgalom ritmusa, ezt meg kell szokni. Kecskeméten nevetségesnek tartom, hogy annyira szarul vannak beállítva a lámpák, és az autósok nagy része annyira csigatempóra van beállítva, hogy 0 forgalom mellett is képesek dugót produkálni. Hidd el, ez pestiként nagyon idegesítő. Keszthelyen élő barátném is frászt kapott, amikor telezöldben bekanyarodtam balra két szembejövő között, mert az ottaniak simán végigvárták volna a 30 szembejövőt, én meg 3x átfértem volna akkor, amikor átmentem a két kocsi között. Egyszerűen a kisebb városokban be van lassulva a forgalom a pestihez képest, de hidd el, hogy a baleseteket nem a 60-70-el menő pestiek okozzák, hanem a száguldó őrültek, meg az 40-50-el menő, maguk elé meredő, semmilyen váratlan eseményre reagálni nem tudó sofőrök.

TH 2007.10.17. 11:42:45

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.17. 11:35:44
A végén egészen megkedvellek! :D
Egyre több mindenben értünk egyet!

rognork 2007.10.17. 11:39:52
Tök igazad van Neked is! Utálom, amikor azért van dugó, mert totyogunk, a zöldnél meg nem tudunk elindulni, meg ha elindulunk,akkor is ráérünk felgyorsítani, mert hol van még az este stb. Sajnos Budapesten nagyon nagy a forgalom, ezért fontos, hogy a közlekedők minél dinamikusabban próbáljanak meg haladni.

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2007.10.17. 11:44:00

és olyankor de örülök, hogy épségben hazaértem. ezért van igazam, nem azért, mert hülyék mindig is lesznek.

te, egy_barom_ezüst..., erősen emlékeztetsz azokra a dohányosokra, akik a 96 éves, 80 éven-át-úgy-füstölt-mint-a-gyárkémény nagypapával példáloznak. őket az onkológia felé szoktam irányítani, nézzenek körül kicsit...

TH 2007.10.17. 11:49:34

mr lebowski 2007.10.17. 11:44:00
Én elhiszem, hogy te nem vagy hozzászokva a pesti forgalom ritmusához, de akkor Olaszországban mit csinálnál? Rettegnél? Ott mindenki gyorsan megy, 2 sávos úton áll 3 autó minimum egymás mellett, mindenki segíti a másik gyorsabb előrehaladását stb., és mégis kevesebb ott a súlyos baleset mint sok más helyen. Koccanások persze vannak, de azon nem idegeskednek annyira. Én kifejezetten élvezem a vezetést az ilyen "pörgős" országokban, Te meg valószínűleg nagyon félnél, és Neked inkább a skandináv esetleg a német stílus fexik. Mindkettő viszonylag biztonságos, csak az olasz sokkal gyorsabb.

mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2007.10.17. 11:57:39

mondtam én olyat, hogy utálom a "pestieket"?
csak én nem a soksávos utakról beszélek, ahol 50 helyett 70 az átlagtempó, hanem pl. lakótelepünk melletti útról, ahol néha hasonló a helyzet. vagy a 8-as főútról, ahol aranyifiúr Jr. tolja a balfasz golfját 120-al. és ha történetesen az én sávomban bukkan fel szemből, akkor kiver a hideg veríték.

John Beehive 2007.10.17. 12:03:22

Észre sem veszitek magatokat? Én elhiszem, hogy ti fasza gyerekek vagytok, és 140-nel is tudtok városban menni, de ezzel NEM CSAK SAJÁTMAGATOKAT VESZÉLYEZTETITEK! Városban sokkal könnyebb koccanni, és nem ugyanaz 50+50-nel frontálba összecsattanni, mint 80+50-nel. Ja, és egyébként tanuljátok már meg: 50-nel, 140-nel, nem pedig 20-al, 130-al!!!

TH 2007.10.17. 12:06:45

mr lebowski 2007.10.17. 11:57:39
Igen, mondtál: "úgy szeretlek titeket, ti fővárosiak." Ezt én iróniaként értelmeztem, és nem egy őszinte szeretetkirohanásként.
Azt pedig továbbra is mondom, hogy minden úton a látási és beláthatósági körülményeknek megfelelően kell vezetni. Újra leírom, hogy kis utcákban szerintem néha még az 50 is sok, míg szélesebb utakon indokolatlanul lassú. Sok 2x1 sávos út is bőven elég széles ahhoz, hogy 50 felett is biztonságos legyen a közlekedés, mert mondjuk 1.)a gyalogosok nincsenek olyan közel, hogy bármikor eléd ugorjanak,
2.) ha egy parkoló autónak kinyitják eléd az ajtaját, azért még nem fogod elvinni az ajtót stb.
Tehát ha a gyalogosokat nem veszélyezteted, a parkoló autókat szintén nem, az előtted haladóknak meg nyilván nem mész neki, akkor miért veszélyes a 60-65?
Országút: tapasztalatom szerint egyszámjegyű országútakon jó út- és látási viszonyok között kb. 90-110 között teljesen biztonságos a közlekedés, HA a szembejövők és Te is betartod a biztonságos előzéssel kapcsolatos szabályokat. Tehát az, ha valaki a saját sávjában megy 100-110-el, az nem veszélyes, és az sem, hogy ha a 80-al menőt 110-120-al megelőzi, HA NEM jönnek szembe. Kockázatos előzéseket bevállalni viszont őrültség, mert nem nyer annyi időt, mint ahány embert kinyírhat, önmagát is beleértve. Az előzés a legveszélyesebb manőver az utakon, ezért az igényli a legnagyobb körültekintést.
Amit a közveszélyes őrült előzgetőkről írsz, azzal egyetértek. Én is kényszerültem igen komoly fékezésre már szembejövő előzése miatt, és ilyenkor bizony én is frászt kapok, mert nem szeretnék más hülyesége miatt (sem) meghalni.

egy_barom_ezust_sport_swiftes 2007.10.17. 12:18:12

TH 2007.10.17. 11:49:34

Bizony nekem is tetszik a déli temperamentum. Ott még emberként viselkedhet az ember egy Svájchoz képest. Utálom a túlszabályozott dolgokat, mert ezeket kénytelenek a leghülyébbhez, szellemileg, és minden tekintetben a leggyengébbhez igazítani, hogy még ő is beleférjen. Lehet, hogy több baleset van, és akivel ez pont megtörténik, az nem fogja értékelni a maradék pár millió emberkét akiknek jobb napjuk volt abból kifolyólag, hogy nem érezte magát egy idióta lekorlátozott baromnak.

Volt már másnak is fura érzése miközben egy kihalt, kivilágított részen megáll a pirosnál a zebránál, mert egy gyalogos benyomta a gombot, hogy át akar kelni. Persze mivel kihalt az út, és a gyalogos is látta, hogy a kocsi még 5 km-re van a zebrától ezért átment a piroson. Mire te odaérsz a kocsival az addigra pirosra váltott lámpához, a gyalogos régen átment, hazaért, lefürdött, és megvacsorázott. Más gyalogos nincs 2 km-es körzetben, de te állsz a Pirosnál, és vársz hogy zöld legyen! Ekkor elgondolkodsz, hogy érdekes dolog ez a szabályozás... :))) Mindig, mindenkor ugyanazt!

Eljön majd az az idő is amikor ha beszélsz egy nővel, kötelezően a szemébe kell nézni, és ha a mellét bámulod, akkor majd szexuális zaklatásért fizetsz 300.000 Ft büntetést! MINIMUM! :DD

TH 2007.10.17. 12:20:20

"Volt már másnak is fura érzése miközben egy kihalt, kivilágított részen ..."
Ne is kérdezd!!! Nem beszélve az éjszakára is bekapcsolva hagyott közlekedési lámpákról a tök üres kereszteződésekben...

rognork 2007.10.17. 12:36:15

megfejelve 10-től 15-ig sárgára állított lámpával forgalmas kereszteződésben.

TH 2007.10.17. 12:38:04

rognork 2007.10.17. 12:36:15
Na igen, egyes kereszteződésekben meg valóban nem értem, hogy OTT MEG miért kapcsolták ki, amikor ott éjjel is van forgalom? Hát igen, ilyen ez, de mondjuk én lámpa nélkül is képes vagyok átmenni egy kereszteződésen az elsőbbségi szabályok alkalmazása segítségével, ezért ez annyira nem zavar.

norbee609 2007.10.17. 14:11:17

1. A kamion eleve nem a verseny pályán megy és gyorsíthatott volna közben a kocsik fékeznek 2. Jó kocsi zúzós film és szőke nő tud ilyen hülyén hajtani csak. 3. túl élte csak a kocsi lett oda.

ihatethisindapassthingy 2007.10.17. 14:21:29

TH, azért a kikapcsolt lámpa necces tud lenni. Gyalogosként ahányszor azt láttam, hogy nem működnek a lámpák a Tétényi-Bartók kereszteződésben a XI. kerületben, annyiszor láttam összetört autókat :) Ugyanez a Nagyszőlős-Karolina kereszteződésben. Valami átok van a környéken :)

TH 2007.10.17. 14:38:15

ihatethisindapassthingy 2007.10.17. 14:21:29
Én az éjszaka kikapcsolt lámpákra gondoltam.
Nappal azért veszélyes, mert nagy a forgalom, és sok az őrült, akinek fogalma sincs az elsőbbségi viszonyokról.

ihatethisindapassthingy 2007.10.17. 14:57:18

Igaz is, nem olvastam elég figyelmesen. Éjszaka tényleg csak azokat a lámpákat tudják villogó sárgára állítani, amiken van is átmenő forgalom :) Ebben az a szép, hogy még kellő körültekintés mellett is könnyen darabokban viszed haza a kocsit, mert éjszaka szaporodnak fel a belvárosban a 100-al közlekedő autóstársak.

cszoli (törölt) 2007.10.21. 18:58:06

Meglehetősen stupid filmek stupid emberekről...

1.
a. kamionok nem szoktak csak úgy kinőni a földből
b. miért mész 60 helyett 65-el (vagy inkább mérföld/órában értendő, és 96 helyett 104-el), ha nincs látótávolságod? Sok helyen, ahol 50 a megendegett, 30-cal menni is túlzás, és fordítva, rengeteg 30-as táblánál néha a 80 sem sok.
c. ha találkozol egy ilyen vadbarommal, aki váratlanul kihajt eléd, gyakorlatilag meg fogsz dögleni, teljesen mindegy, hogy 95-el mész vagy 105-el (mondjuk az már nem mindegy, hogy 95-el vagy 140-el). Ilyen logikával ajánlom, hogy holnaptól közlekedjünk mindenhol 20-al, szinte senki nem fog meghalni az utakon. Jobb lenne az?

2. az a kereszteződés jó messze volt a táblától. mennyivel mehetett a nyanya? nem lett volna jobb bárgyú vigyogás helyett inkább az utat nézni? A csávó szétnézett egyáltalán? Aki hülye vagy figyelmetlen, meghal, természetes szelekció, itt nem segít a "tanvideó". Nem a gyorshajtás volt itt a hibás, hanem a stupiditás.

3. 193? Mottó: "ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel". Adrenalinfokozónak jó, ha az autóm végsebessége min. 250 és sehol senki a közelben. A videó nem fogja jobb belátásra bírni az adrenalinhajhászokat, a vele találkozó ártatlanokra pedig az 1c vonatkozik...

cszoli (törölt) 2007.10.21. 19:20:15

Ja, én magam is szoktam adrenalinhajhászkodni, 90 helyett 140-el megyek néha jól ismert, belátható, épp néptelen egyenes szakaszon, nyáron, szélcsendben, az út közepén, legtöbbször egyedül az autóban. Ez nekem adrenalinból bőven elég és gyakorlatilag kockázatmentes. Tanító bácsi, akkor én most elmebeteg ámokfutó gyorshajtó vagyok?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.10.21. 23:42:44

Egy a baj. A gyorshajtók nehezen állnak le: Ha az autopályán nem lehet 130nál többel menni, mert lesz megfelelő ellenőrzés, akkor kitalálják, sima országúton tudják a 160-180at... Az első faluban kilapított óvodáscsoportig.

Hol érdemes szigorítani, és hol érdemes lazítani a korlázokon?

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.10.21. 23:53:42

"korlátokon" csak nem lehet javítani a blogon.

Lali_ 2007.10.26. 12:45:05

Azt is mondhatnánk, hogy a sebesség és a féktáv négyzetes összefüggésben van :)
(asszem :) )

EBEUSS (törölt) 2007.12.10. 19:29:06

Az utolsó pillanatban mégis úgy fogadták el a képviselők az objektív felelősség elvét, hogy csak akkor fizet a tulajdonos, ha a szabálysértőt nem sikerül beazonosítani.

Mi van akkor, ha olyan személy vállalja el a cselekményt, akivel nem tud mit kezdeni a hatóság??? A tulajdonost már nem büntethetik, mert meg van a szabálysértő személye... szerintem...

Rocko- 2007.12.10. 20:26:09

"Mi van akkor, ha olyan személy vállalja el a cselekményt, akivel nem tud mit kezdeni a hatóság???"
mit értesz ezalatt?

EBEUSS (törölt) 2007.12.10. 20:28:13

pld. Ali vezetett Szíriából

Rocko- 2007.12.10. 22:38:42

utána lehet járni. sztem a hatóságnak feltűnik, h rendre ali vezeti az én autómat.

EBEUSS (törölt) 2007.12.10. 22:47:34

Mer' eddig nem tűnt fel, hogy rendre a közeli hozzátrartozók vezettek csak ebben az országban, mi? :)

Az a lényeg, hogy olyan vezessen akin nem lehet behajtani a büntetést! Akár egy hajléktalan is lehetne, csak az a probléma, hogy olyan embernek nem adhatja kölcsön a tulaj a kocsiját akinek nincs jogsija... ekkor meg ezért felelne...
Na mindegy, ez csak egy gondolat volt, azért vannak a jogászok, hogy majd az új környezetre is kitalálják a kiskaput...

G 2007.12.11. 13:58:40

Szeintem ez az ütős!

EBEUSS (törölt) 2007.12.11. 14:37:52

Szerintem meg vicces is, és hülyeség is, de picit elgondolkodtató is! Mert nem minden a sebesség...!

WAIT 2007.12.11. 17:23:48

A középső reklámé az oscar díj!
Semmit sem érnek el a pontok szigorításával, se a pénzbirsággal, azzal sem, hogy ha elveszik a jogsiját, azzal sem ha elzárnák 2 hónapra!
Az én 5letem a legjobb:

30Km/h lenne megadva+ba. Akit pl elkapnák az autópályán 160al, azt hogy is írjam szép szóval... KILŐNÉM (agyonlőném) ott a helyszínen! Aztán ezt látva a pór nép, majd levenné a lábát a gázról!
HATRÁSOS, MEGBÍZHATÓ, ÉS VISSZATARTÓ LENNE!

Kellemes gyorshajtást all!

TH 2007.12.11. 19:09:36

WAIT 2007.12.11. 17:23:48
Hú, hogy ez eddig nem jutott eszembe! Vazzeg, milyen jó ötlet!

GOD 2007.12.13. 01:10:03

WAIT 2007.12.11. 17:23:48

Na ne bassz fel! Remélem főbelövöd azt a mentősofőrt is, aki csak kék villogóval megy éjjel 120-al, csak a nagyobb kereszteződésekben szirénázva??? Mivel csak a megkülönböztető fény- és hangjelzés eggyüttese minősül megkülönböztető jelzésnek, tehát gyorsabban ment +30 kmh-nál, tehát golyót bele! Bolond lukból bolond szél fúj!
Ha gondolkoztál volna, akkor olyasmi jut eszedbe, hogy 30 napig takarítania kelljen az adott útszakaszt napi 8 órában "Gyorshajtó vagyok" feliratú láthatóságiban, fizetés nélkül. Ez visszatartó lenne, hatásos, és megbízható. Senki sem kockáztatná meg másodszor!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása