A BKV majdnem sztrájkjáról már korábban leírtam a véleményemet. Ez azóta sem változott meg különösebben. Tudom, tudom, mi közöm nekem a tömegközlekedéshez, mikor autóval járok mindenhova, üljek az elkényelmesedett seggemen, nézzek okosan magam elé és fogjam be. Lehet, hogy nem is venném elő megint ezt a sztrájk témát, ha nem érintene mégis egy kicsit a dolog. Ma reggel ugyanis sikerült az egyébként átlagosan reggeli forgalomban 8 perc alatt teljesíthető otthon-munkahely utat több, mint fél óra alatt megtennem. Alapból kerülöm a főutakat amennyire lehet, mert ilyenkor azok az elsők, amik beállnak. Ma ezzel a módszerrel sem volt szerencsém, gyakorlatilag megállt a város.
Komolyan sajnáltam azokat az embereket, akik mellett ha lassan is de elgurultam a buszmegállóknál, mert persze ha az autók állnak, akkor áll a busz is. Ahol nincs buszsáv (mint errefelé) ott főleg, de ahol van, ilyenkor azt is gyönyörűen elfoglalják a türelmetlenkedő köcsögök. És persze akadnak szintén ebből a fajtából olyanok, akik azt a húsz métert is padlógázon teszik meg, amit éppen tudnak haladni és amilyen jó minőségű aszfalt szokott lenni a buszmegállóknál, az ott állók is kapnak egy kis plusz vizet, némi mocsokkal keverve.
Mert ugye az időjárás sem kíméli azokat, akiket autóba, rosszabb esetben az egyik volán társaság járatára kényszerített az a csoport, akik morgolódnak, mert keveslik a fizetésüket. Kéremszépen, mások is vannak, akiknek kevés a fizetésük. El lehet menni máshová dolgozni. Jah, hogy akkor tényleges munkát kéne végezni minimum nyolc órában, meg túlórázni csomót a pénzért? Hát igen. Ha annyira nagyon hiányszakma volna a mozdonyvezetőség, akkor több fizetést is adnának. Vagy esetleg akkor, ha leépítenék a fölösleges 20-50% munkaerőt, de akkor meg abból volna háborgás. Undorító, hogy egy kisebbség a jóval nagyobb többség kárára akar magának több juttatást kizsarolni.
Egyébként szinte a legjobbkor jött ez a sztrájk, mert ilyenkor ugye autóba ül az is, aki egyébként havonta egyszer elmegy a madarasteszkóba nagybevásárolni, ráadásul ehhez még jön egy jó kis eső, amitől jobb esetben megijednek és túlóvatoskodják a dolgot, rosszabb esetben nem ijednek meg és balesetet okoznak. A félórásra nyújtott utam alatt a rádióban több baleset- meg torlódásjelentést hallottam, mint bármi mást együttvéve.
Köszönöm szépen a sztrájkolóknak ezt a csodás reggelt!
Vasutas sztrájk! Hurrá!
2007.10.25. 08:55 :: SilentSound
51 komment
Címkék: közlekedés máv autó hülye eső tömegközlekedés
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
eclipse 2007.10.25. 09:33:07
Komolyra fordítva : Van néhány vasutas, aki nagyon keveset keres, adott esetben még a családját sem tudja eltartani. Máshoz nem ért, ezt csinálja évek óta. Most próbálnak kollektíven elérni valamit. Tény, hogy ez sok embernek kellemtelenséget okoz (a tömegközlekedőknek, az autósoknak) de szerintem annyi szolidaritás lehet bennünk, hogy megértjük a létükért küzdő emberek törekvéseit. Arról nem is beszélve, hogy itt ez a sztrájk semmi nem volt egy átlagos francia vagy olasz vasutassztrájkhoz képest. Ott napokra leállnak a vonatok, sőt sokszor beszáll a városi közlekedési társaság is, pedig ott azért jóval többet keresnek az alkalmazottak. Az emberek nagy része mégsem szidja őket, mert megérti, hogy mindenki szeretne jobban élni (nálunk: megélni). Igaza van a cikk írójának abban, hogy másoknak is kevés a fizetésük. De attól nem lesz több, hogy jól belerúgok a vasutasokba amiért ők próbálnak tenni valamit a fizetésük emelése érdekében. Az viszont kifejezetten sértő, ahogy cikkíró minősíti a vasutasok munkáját. Ez magánvélemény, semmi köze nincs a sztrájkhoz, gondolom Te sem örülnél ha valaki így beszélne a munkádról.
Nem vagyok vasutas, de nem tudok elítélni olyan embereket, akik egy cél érdekében képesek összefogni. Kicsit több összefogással és egymásra figyeléssel talán előrébb lenne ez az ország.
Lui_78 2007.10.25. 09:34:51
Nagyon nehéz és bonyolult téma ez. Egyrészt jó, hogy van erős szakszervezet (mindenhova kellene) mint nyugaton, másrészt azokkal szemben nem etikus a sztrájk, akik ugyanolyan szarul keresnek mégsem verik az asztalt. Nem azért mert bénák, hanem mert olyan helyen dolgoznak ahol egyszerűen nem lehet sztájkolni. Arról nem is beszélve, hogy ami pénzt így kihúznak az állam zsebéből, azt majd kompenzálják egy áremeléssel. Személy szerint nem ítélem el őket, mindenki harcoljon azért, hogy neki jobb legyen, de mindig tartsanak szem előtt az önös érdekeken kívül valamennyire azért mást is.
V.A.Lucky · http://valucky.wordpress.com 2007.10.25. 10:10:27
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.25. 10:14:53
TH 2007.10.25. 10:18:12
TH 2007.10.25. 10:21:12
Szerintem a sztrájk pont nem a nálunk működő szocializmusra volt jellemző. Persze, nem felel meg a vadkapitalista elveknek, de a vadkapitalizmust általában csak a legerőszakosabb, legtörekvőbb emberek preferálják...szerintem...
A munkaerőfeleslegről, meg az őrült pazarlásokról meg nem a mozdonyvezetők tehetnek.
rognork 2007.10.25. 10:28:04
szerintem el kellene adni a mávot egy az egyben. személy szerint leszarom, hogy kóka zsebre tesz-e 10 százalékot a bevételből. csak legyen már magántulajdonos, aki kiabassza a 30% semmittevőt, és ledobatja a vonatról a graffitiző bunkót. akkor talán lehetne normális fizut produkálni. de ne az én hátrányomra.
abból a 46% adóból, amit befizetek különböző címeken, nem kéne az általam nem használt vasutat támogatni. sem volánt, sem bkv-t.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.25. 10:29:04
TH 2007.10.25. 10:29:20
Mennyit keres egy bkv sofőr? nettó 150-et is akár?
eclipse 2007.10.25. 10:30:36
vape 2007.10.25. 12:46:24
És most azért még kapjon is magasabb fizetést, mert nem ért máshoz? Ráadásul közvetve még a mások által befizetett adóból is? Ez kissé ellentétes az általunk 45 éven keresztül áhított kapitalizmus alapelveivel. Ha esetleg hajlandó lenne tanulni vagy továbbképezni magát, máshoz is értene. És lehet, hogy jobb asztalos válna belőle pl., mint vágánytakarító (amivel akár többet is kereshetne).
Hivatkoztok sokan a franciákra meg az olaszokra. Ott is évente kétszer fenyegetőznek a vasutasok sztrájkkal (év elején és ősszel)? Mert itt nálunk így szokott lenni.
A legviccesebb pedig, amikor a nagy sztrájkparádé végén megállapodnak a szembenálló felek egy bruttó 2%-os béremelésben...
rognork 2007.10.25. 12:57:13
olyan körül hallottam/olvastam. irigy vagyok, persze. főleg, h diplomásként alig keresek valamivel többet, és nem tanító vagyok, sőt, nem is gábor dénesről van a diplomám.
BH 2007.10.25. 13:09:59
Jött egy F*sz (azért az, mert más 30 autó normálisan, lassan át tudott haladni a 15 cm mély vízen) és hopp... oldalról is megáztam.
:)
TH 2007.10.25. 13:55:34
De lehet, hogy nem is felelsz folyamatosan 10-100 ember életéért és egészségéért.
Utálom a BKV figyelőt 2007.10.25. 13:58:56
Eltudnád árulni hogy mennyit keresnek a bkv buszvezetők?Médiából hallotad? Kiváncsiságból kérdezem mert érdekel a dolog.
Rocko- 2007.10.25. 14:05:39
szeptemberben sztrájkolnak a tömgeközlekedtetők. lásd máv, bkv.
októberben a kormányellenzők.
novemberben a hómunkások.
decemberben a mikulások és az áruházak.
januárban a közművesek, mint gáz, villany, víz.
februárban a dolgozók a magasabb fizetésért.
márciusban a virágárusok.
áprilisban a bolondok, és cirkuszosok, valamint a parkoló/autópályaépítő társaságok.
májusban strandosok.
júniusban a balatoni szállodások és kifőzdések.
júliusban a rendőrök és a tűzoltók meg a mentők.
és augusztusban? ja, akkor dolgozhatna mindenki! :D
rognork 2007.10.25. 14:33:55
újság, index, mittomén. nettó 150 körül csiripelték.
TH: én nem 10-100 ember életéért felelek, de ők sem. az ember életéért általában az orvosok szoktak felelni. nem hinném, hogy folyamatosan óriási stressz, gépészkedés, úristenmegintmegúsztamegytömegkarambolt - lenne a munkájuk. gyakorlatilag vezetnek. ez a dolguk. ha egy volvo 7700-val nem állsz meg a sínen a vonat előtt, szerintem túl sok baleseti veszély nincs.
kissé borzolja az idegeimet, amikor a magyar nép minden egyes tagja folyamatosan panaszkodik, aztán kiderül, hogy országos átlagban nem keres rosszul.
TH 2007.10.25. 14:55:28
Hát azért akár BKV sofőrről, akár MÁVosról van szó, ő bizony felel a rábízott életekért. Nyilván ez nem hatja át munkája minden percét, de bizony a felelősségvállalást is meg kell fizetni. Ahogy egy vezető beosztásért sem azért fizetnek, mert olyan hűdenehéz munkát végez, hanem mert egy egész csapat munkájáért vállal felelősséget.
rognork 2007.10.25. 15:11:32
mindegy, a véleményünk ebben nem fog egyezni, szerintem nettó 150 nem rossz fizu egy söfőrnek.
FaZon 2007.10.25. 16:36:39
Szerinted.Szerintem akkor menjel buszvezetőnek vagy akár vasutasnak.Igen is van felelőssége. Biztos hallottál róla amikor a villamos elhúzta az idős nénit.Elég egy nem figyelés és már meg is történt a baj.Jó itt azért közre játszott más is!Felelősséggel tartozom az utasokért és a járműért is.Mindegy a véleményünk úgyse fog ebben egyezni
Virág et. 2007.10.25. 16:46:46
150 nettót egy diplomás köztisztviselő (őket divat gyűlölni, ezért hozom fel), ha nem vezető, akkor kb. 10-15 éve szolgálati viszony után keres. A BKV sofőrök túl vannak fizetve szerintem is.
Ennek mondjuk nem sok köze van a MÁV sztrájkhoz.
rognork 2007.10.25. 17:40:34
minden ember munkájában van felelősség. ti most úgy veszitek ezeket, mintha minden sofőr szakaszvezető lenne a partraszállás alatt. hát nem. nézni kell a tükröt, akkor nem esik be a mama szegény. nem kell rádiózni, akkor halljuk a vészcsengőt...
ennyi erővel én is felelős vagyok minden nap többszáz autós és gyalogos életéért, merthogy nem megyek neki senkinek, játszótér mellett meg lassan haladok. csak én nem kapok pénzt érte.
egyáltalán nem azt mondom, hogy túl vannak fizetve. de lássuk már be, nettó 150 kurvára nem rossz fizetés. főleg ahhoz képest, hogy ül a volán mögött, FIGYEL, és vezet. ez a dolga. a nyitott szem. nálunk sajnos mindenki csak panaszkodik, aztán valszeg a nettó 150-ből 20k a cigi, 15k a sör, ugyebár mert az jár.
aztán lehet kezdeni az orvosos témát, a pedagógust, (ugye a gyerek a mi jövőnk), meg mindenkit. csak nem mindenki tud sztrájkolni. mert a pedagógust kirakják a picsába, az orvos menjen inkább angliába, stb.
végül: ha jól tudom, senkit nem basztak meg azért, mert odacsukott utast. ott van a szolnoki eset. hátkérem az úgy volt, hogy nem működött az automatikus utasvédő rendszer, merthogy a jogszabály nem írja elő. japersze, csak valakinek a családtagja nem ment haza.
immortalis · http://immortalis.blog.hu/ 2007.10.25. 19:03:30
Jah, és a legjobb hónapban sem keresek annyit, mint a mozdonyvezetők, akik most sztrájkolnak. És ne jöjjön senki azzal, hogy mennyi az ő felelősségük. Mindenkinek megvan a felelőssége a munkakörében, nekem is, neked is, nekik is. Ez már csak egy ilyen világ. És mindenkinek máshogy nehéz az élet, ezt is ideje lenne elfogadni. Én nem akarok lelkiismeretfurdalást érezni, hogy jobban élek, mint a szomszéd lakásban levők, de nem is irigykedem, hogy milyen jó a kertvárosiaknak, a nagy házaikkal. Én csak teszem a dolgom. Mindenkinek azt kéne.
crix 2007.10.25. 19:07:42
yah kispajtas tovabb lehet tanulni...nem lehet mert draga... akkor meg lehet mellette dolgozni...
Csak az nem keres tobbet aki nem akar...
Vladimir Harkonnen 2007.10.25. 19:54:43
io 2007.10.25. 22:29:21
Másrészt szerintem sokkal inkább önzőek a vasutasok, amikor a saját gondjuk miatt közvetve mindenkit büntetnek. És az is igaz, hogy ennek így semmi értelme. Ha egyszerre 2-3 napig nem mennének, akkor tényleg mindenki felfigyelne, nem fél óráig dühöngene, hanem egy délelőttön át dühöngene, délutánra talán kiváncsi lenne, hogy akkor hogy is van ez, estére már nézné, ahogy a tv-ben mindenki ezta témát boncolgatja, és akkor tényleg az egész ország foglalkozna a vasutasok rossz körülményeivel. Ezt már nem tudnák szőnyeg alá söpörni az állam vezetők sem, és AKKOR lehetne értelme, és AKKOR nem ilyen postok születnének.
A reggeli 2 órás sztrájk nem sztrájk, hanem köcsögség.
Ha mindenhol külföldön rendesen csinálják, akkor a mi vasutasszakszervezetünk miért nem tanul a működő példából? (Bár sajnos az élet nagyon sok területén nem vagyunk hajlandóak tanulni, mintha az sértené a büszkeségünket. Csak nem tudom mire ez a pökhendiség? Mit tettünk le az asztalra az elmúlt 50 évben? Tanulni nem szégyen, hanem becsülendő dolog, amira igeni büszkék lehetnénk. Na mindegy, ez már egy sokkal szerteágazóbb téma lenne...bocs az OFF-ért!)
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.10.25. 22:37:22
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.10.25. 22:41:27
Viktor 2007.10.26. 00:08:35
Amire pedig kiváncsi lennék, hogy pl a VEKE csinált-e vmi felmérést, hogy mennyivel lett nagyobb a forgalom?
Mert ez egy jó pont lenne arra, hogy megtudjuk, hogy mennyire függ a város a vonatközlekedéstől?
Ugyanígy a BKV számolta-e vajon a pályaudvarokon kieső forgalmat? Hiszen ebből megint tudni lehet, mennyi utast hord rá az eltakarítani való Nyugati a körúti villamosra?
Laposmacska 2007.10.26. 10:53:48
Tőlünk nyugatabbra évszázadok óta sztrájkolnak, és a szolidárisok egymással. Nálunk meg nem mindig. Na ez a "magyar virtus", ettől nem vagyunk Európa.
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.10.27. 13:30:01
Nem kellett azt számolni, a vak is láthatta, hogy jóval nagyobb a forgalom, olvasd el kommentjeimet pl. :-)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.27. 13:40:32
TH 2007.10.27. 18:52:16
"Ez a felelősség, ez nagyon rossz duma. Az ambuláns orvos meg keres 80e-t havonta. Ő hány ember életéért felel direkte? És az ambulancián még a paraszolvencia sem divat, ha meg mégis, akkor is a "drágafőorvosúr" kapja, nem a rezidens, vagy a kisorvos"
Ez a felelősség nem egy rossz duma, ezt igenis meg kell fizetni. Egy ambuláns orvosnak minimum a BKV sofőr fizetésének triplája járna, de ettől még nem a 150 a túl sok, hanem a 80 a nevetségesen kevés.
SilentSound · autozz.blog.hu 2007.10.27. 13:40:32
Hát én ezt szerencsére nem hallottam, különben odamentem volna az RTL-hez, és agyonlőttem volna a teljes stábját a híradónak. Munkába menet és jövet is óriási volt a dugó, a 30 perces utat sikerült 1 óra 10 perc alatt megtennem reggel.
Rocko- 2007.10.29. 17:24:14
index.hu/gazdasag/blog/2007/10/29/kedden_demonstralnak_a_buszosok
Gergő 2007.11.07. 17:31:39
aranyhaj.blogspot.com 2007.11.07. 18:12:39
aranyhaj.blogspot.com
Triznyai Döme 2007.11.07. 18:49:38
(műveltségi teszt)
Mikor kezdtek sztrájkba a zsákfalvak újra TSZ-esítéséért? Merháthogy ittend lakozik a prücök! Szétment a TSZ - nincs munka - nincs áru - nincs mit szállítani (mellesleg aki tudott az már rég elköltözött) így aztán a napi két pár vonaton összesen szok utazni 6 embör, abbul meg négy a mozdonyvezető, a vonatvezető, a jegyvizsgáló 1. meg a jegyvizsgáló 2.
(Amúgy meg összefacsarodott a szívem, úgy megsajnáltalak azért a hatalmas szellemi terheltségért.) Tudod, amikor én gimnazista voltam, az első év végén az elégségeshez beugró volt, hogy a tanár elkezdett egy sort az Aeneisből (latinul) és a második anapestus után folytatni kellett. Úgy 5-10 versszakot, hogy a véletlen ráhibázást is ki lehessen szűrni.
Rocko- 2007.11.07. 20:11:58
Gergő 2007.11.07. 20:24:38
Arról írtam éppen segítek neked újra értelmezni: A tisztelt blog író és nagyon sok hozzászóló is azt írta hogy a vasútasok a pénzükért sztrájkolnak, ez nem így van pedig azért is lehetne, de jelenleg a bezárandó vasútvonalakért sztrájkolnak! Igazság van abban hogy sok mellékvoal tényleg haszontalan. De nézz körül nem kell nyugatabra, nézz csak Csehországba vagy Szlovákiába akár a ROmánokhoz sokkalta jobb vasútjuk van mint nekünk, és akár tetszik akár nem ez a közlekedési forma a jövő közlekedése nem a közút, ahol évente 500-an meghalnak és ráadást igen negatív a természeti hatása is. Az pedig csak a te értelmi szegénységedre vall hogy lebecsülöd másnak a szakmáját láthatatlanba mikor te azt se tudod hogy a sínthúzzák a vonat alatt vagy pedig a vonat megy a sínen. Te csak autozzál... És nézzél le másokat akiknek a fejét gimibe nem latin versekkel tömték. Én sem minősítem láthatatlanba a te munkád már ha van. Egyébként elárulom hogy a 2 forgalmi utasításunk nem 5-10 versszak hanem 450 oldal és ehez hozzájön az E1es műszaki és E2-es fékutasítás is szintén többszáz oldalasak. De becsüld le a másikat... ez vagy te...
Gergő 2007.11.07. 20:27:27
Triznyai Döme 2007.11.08. 20:12:53
Arra viszont a helyedben nem vágnék fel, hogy a szlovák és a román vasút is fényévekkel jár anyacéged előtt. A közúttal való összehasonlítást -baleset szempontjából- meg inkább hagyjuk. Ha a MÁV tartja az eddigi megszokott elzüllési tempót, még néhány év és HAVI 500 lesz a halál a sínek környékén.
Nem lebecsülöm a más szakmáját, csak szeretem a dolgokat a maguk helyére tenni. (Most tényleg, hogy is van ez? CSAKUGYAN nem a síneket húzzák a mozgony alatt? Mindig tanul az ember.) És autózom is. Innen ahol lakom (a Nyugatitól huszon km-re) kényelmesebb, tisztább, gyorsabb, kiszámíthatóbb és PONTOSABB kocsival beutazni Bp-re. Nyilván erről is kizárólag a hozzám hasonló barmok tehetnek, pedig a MÁV a lelkét teszi ki értünk, mocskokért.
Gergő 2007.11.09. 00:17:09
GOD! 2007.11.11. 05:09:05
TH 2007.11.11. 16:32:30
Én nem vagyok túl tájékozott a témában: mindenhol átvállalja valamelyik önk., vagy azért így is lesz vonalbezárás? Na nem mintha én azt a világ tragédiájának tartanám, ha kihasználatlan vonalakat bezárnának. Sokkal jobb lenne, ha hatékonyabbra szerveznék a közlekedést. Ez azonban nem túl gyakori eset mifelénk...
Szerintem egy csomó helyen vonalbezárás nélkül is működhetne tovább a vonat, ha nem lenne egy csomó állomáson pénztáros az automata helyett, sorompó és váltókezelő az automaták helyett stb...
GOD! 2007.11.11. 19:52:25
Az autómatizálásban 1etértünk, mellesleg én is csak annyit tudok, amit a rádióban hallok
TH 2007.11.12. 01:05:16
De én azt is csak félfüllel figyeltem...:)
pistabácsi 2008.02.04. 10:32:30
Gondoljunk bele, ha ezt teék a mentők, orvosok, áramszolgáltatók?
Hol a magyar igazságszolgáltatás?
Szerintem, már feljelentés nélkül is rendezni kellene ezt a fejrtlenséget.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.04. 10:35:23
Prien 2008.02.04. 10:47:54
Akkor nekem is jár egy kis zsebpénz??
TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.04. 11:07:56
thomas 2008.06.27. 18:51:36