Van már Budapesten jópár kilométer buszsáv. Arról megoszlanak a vélemények, hogy ezekre mindenhol szükség van-e, vagy adott helyeken inkább ront a helyzeten. Tény, hogy a buszsáv az autósoktól veszi el a helyet, ennek nyilván nem örül az, aki autóval jár napi rendszerességgel és egy kétsávos úton csak az egyiket használhatja. Ez van, kényszerűségből az emberek nagyobbik része tömegközlekedik. Bár a múltkori sztrájkot illető véleményem után megkaptam, hogy nincs bennem egy csepp empátia sem és az ilyenek miatt mint én, tart itt az ország ahol tart, azt mondom, hogy igenis, legalább ennyi előnye legyen a tömegközlekedésnek az egyéni közlekedőkkel szemben, különben nem lehet továbblépni a következő szintre az átszoktatás terén sem (ehhez persze ennél sokkal több kellene, de ez más téma).
Tegyük fel, mégiscsak szorult belém és az autósok többségébe némi kis empátia, meg némi törvénytisztelet. Így ők velem együtt nem használják a buszsávot, illetve ahol igen, ott a kresz által megengedett mértékben. Vannak azonban a többiek, akik leszarják az egész buszsávosdit (meg általában a többi kresz szabályt is) és a néhány köcsög miatt bedugul a buszsáv, a buszon utazó százakárhány utas meg miattuk szív plusz fél órán keresztül. Vannak ugyan figyelőkamerák, de azok fix telepítésűek, sok kell belőlük, drága a figyelésük, fenntartásuk.
Nyilván nem a magyarok találták fel a spanyolviaszt ezúttal sem, de nem egy hülye ötlet a BKV buszaira szerelni a figyelőkamerákat, mert ezzel követni lehet, hogy a busz előtt dugót fokozó autó milyen hosszan, hány sarkon keresztül megy a busz előtt, feltartva ezzel rengeteg másik embert. Lehet persze puffogni rajta, hogy tiszta 1984 (gyengébbek kedvéért az Orwell regényre gondolok), meg nagytestvér, meg ilyen-olyan jogok. Senki nem fogja azt nézni, hogy a buszsávot jogtalanul használó autósnak aznap jól állt-e a frizurája, meg kivel ült egy autóban. Tessék betartani a szabályokat!
Volt már persze korábban is nem egy olyan megnyilvánulás, hogy a sok birka áll a dugóban, de bezzeg az élelmes ember a buszsávot használja. Nem azt mondom, hogy dögöljön meg a szomszéd tehene is, ha valakinek van helikoptere, menjen azzal dolgozni, cseppet sem zavar (na jó, környezetterhelési szempontból kifogásolható az is). A buszsáv legyen a buszoké, meg a kéken villogós autóké. A taxisokra meg majd még máskor kitérünk, mert ugye ők is legálisan használhatják a buszsávot.
Igenis legyenek ott tavasztól azok a beígért kamerák a buszokon és igenis kíméletlenül büntessenek meg kivétel nélkül mindenkit, akinek nem volna szabad ott mennie!
[update 14:49]
Az index.hu információi szerint a következőképpen nézne ki a tervek szerint a dolog:
Várhatóan több száz ilyen kamerát vesz a vállalat, amelyeket tavasszal állítanak üzembe. A tervek szerint a buszokra szerel kamerák fotóit a nap végén összegyűjtik majd, és eljuttatják a rendőrségre. Később azonban az is elképzelhető, hogy a képeket a számítógépes rendszeren keresztül azonnal megkapja a rendőrség.Így viszont már értelmét is vesztette az egész, mert arra fog mindenki hivatkozni, hogy a következő sarkon ő lekanyarodott...
Virág et. 2007.10.30. 14:07:50
tygger 2007.10.30. 14:08:29
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.30. 14:11:10
tygger 2007.10.30. 14:14:59
de az is igaz, h nagyon sok pénz minden buszra kamerát szerelni, és hát a felvételek kiértékelésére alkalmas számítógépes háttér is kellene
megoldás: példás kommunikációval, cikkek sokaságával elhitetni az autósokkal, h igenis minden buszon ott az a kamera. még ha igazából nincs is. v elég mindegyikre műanyag kamerát rakni
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.30. 14:16:37
tygger 2007.10.30. 14:20:54
Nessie 2007.10.30. 14:28:14
Egyébként a fix kamerák előnye az, hogy teljesen automatizálható a büntetések kiküldése, a rendszámot a szoftver automatikusan fel tudja ismerni és ha nem taxi és nem busz, akkor mehet a sárga csekk "elsőbbségi díj, 10 ezer forint" felirattal. Ez sokkal nehezebben megoldható egy mozgó buszban lévő kamera esetén, ahol kézi erővel kell aztán leolvasgatni a rendszámokat, bár kétségkívül lenne visszatartó ereje.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.30. 14:32:03
Józan paraszt (törölt) 2007.10.30. 14:40:09
Nem is értem, aki nem jár tilosban (értve az élet bármely területét), azt mennyiben zavarja a térfigyelő kamera.
Bezzeg, amikor az RTL híradón az AIDS-ről van szó és vágóképnek beteszik a Blahán sétáló tömeget, na az cseppet sem aggályos...
Palánta 2007.10.30. 14:43:52
Fix telepítésnél nem volt gond, mert az fix hogy buszsáv mellett volt.
Pl a Veres Péter - Kerepesi úton befelé a buszsáv hol elfogy, hol lesz ismét...remélem érthető a problémám....
Monori Csaba · http://monorka 2007.10.30. 14:45:57
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.30. 14:48:33
Ilyet itt nem érdemes felvetned, mert a SZABÁL az SZABÁL, és KÉSZ! :D
tygger 2007.10.30. 14:59:21
Bande 2007.10.30. 15:03:30
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.30. 15:09:02
kopaszbmw-s 2007.10.30. 15:16:29
Most komolyan! Ugyan ki fog fellépni a rendszám nélkül a buszsávban furikázó autósok ellen? Ismerek olyan autóst, akinek 4 (NÉGY) éve nincs elöl rendszáma, az első szélvédő mögött fekszik, hogy nem lássa a trafi. Még egyszer sem büntették meg... :(
Bande 2007.10.30. 15:19:32
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.30. 15:20:09
Rocko- 2007.10.30. 15:26:33
"hölgyem/uram, ön a gépjárművével xy időpontbna a buszsávban haladt" - "ja, há' nem én vótam, nem tudom ki vót az!". szóval ugyanúgy kibújnak alóla, akárcsak a gyorshajtásnál.
így az alább opciók maradnak:
- vagy veszi a sofőrt is, nincs kecmec. majd ha befizette a büntetést, akkir beszélgessen az ombudsmannal.
- helyszíni bírság, de akkor meg minek ez az masina? a rendőr maga is látja, ha kinyitja a szemét.
- objektív felelősség.
tessék, lehet választani, kinek melyik tetszik.
kopaszbmw-s 2007.10.30. 15:40:34
Karesz · http://kareszka.extra.hu 2007.10.30. 16:19:54
Karesz
kareszka.extra.hu
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2007.10.30. 16:29:28
storyline :) 2007.10.30. 16:32:26
Zombi 2007.10.30. 16:33:45
Zombi 2007.10.30. 16:35:50
Prez (törölt) 2007.10.30. 16:49:37
alibi borz árny (törölt) 2007.10.30. 16:53:39
Dodka 2007.10.30. 17:02:48
Az minden esetre felháborító, hogy a buszsávok szaporodnak, miközben a BKV csak a veszteséget termeli. Ja, mi meg befizetünk évi pár ezer milliárd forintot a közlekedésért, és NEM KAPUNK ÉRTE SEMMIT!
A legjobb környezetvédelem az utak és parkolók építése - kevesebb dugóban püfögő autó!
bsp 2007.10.30. 17:13:57
bsp 2007.10.30. 17:16:57
lápi lidérc 2007.10.30. 17:36:11
(A tervek szerint 2008.) Január 1-től a jármű tulajdonosát/üzembentartóját vonják felelősségre, ha ő vezetett, ha nem.
Mondjuk a buszokra szerelést én is hülyeségnek tartom, inkább fiksz kamerákat kellene felszereni, több helyre.
És büntetni a buszvezetőket is, ha nem a buszsávban közlekednek, mint pl. a piros 7-es olykor kilométereken át (mert azt meg ő nem tehetné meg a KRESZ szerint).
A KRESZ vonatkozzon mindenkire.
Mostly Harmless 2007.10.30. 17:39:15
nickita 2007.10.30. 17:54:12
nevem 2007.10.30. 18:04:07
Kresz 36. paragrafus
(8) Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,
bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,
bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
bc) betegszállító gépjármű,
bd) személytaxi
közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.
xy 2007.10.30. 18:05:06
Dr Kangörény 2007.10.30. 18:07:20
X 2007.10.30. 18:24:15
kamera: az ellen nem véd. élhető város, jobb tömegközlekedés - alternatíva, tisztaság, sok P+R a város szélén, ÁLrokkantak kiszűrése stb stb.
ha mind megvan, utána baszogassák a rendes, normális embereket!
X 2007.10.30. 18:27:06
2007.10.30. 18:58:15
Jobb sorban 3-4 kamerát kitenni a buszsáv mellé/fölé rögzített kameradobozokba,
amelyekről persze nem látszik, hogy éppen van -e benne, vagy nincs. A kamerák
csak digitális állóképeket rögzítenének bizonyítéknak + időpont, helyszín stb.
Számítógépes rendszer olvasná le a rendszámot. Ha a sarok előtt és után is
leolvasná ugyanazt akor mentené a képeket és nyomtatná a büntetést.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.10.30. 18:59:44
Hogyan is áll ez a high-tech vállalat a pótdíj-behajtásokkal? Még ezeket sem tudják kezelni, pedig tényleg csak a leghülyébb emberek azok, akik személyivel aláírják, hogy jegy nélkül utaznak, oszt nem fizetik be.
A BKV-nek ezt a rendszerét egy elsőéves joghallgató ízekre szedi. Vö. a parkolótársaság, aki ellen úgy nyeretek pert, hogy az autót a rendszám, motorszám alvázszám azonosítja, ebből a tilosban parkoló autó fényképén csak a rendszám látszik. Pedig a parkolótársaságokat kiadták magánba, ott elvben nyereségorientáció volna.
lápi lidérc 2007.10.30. 19:02:17
Az alapelvet én is jónak tartom, csak ezt városban nem lehet megtenni, mert a szabályosn közlekedőkkel is ugyanannyira kibaszol, mint a szabálytalankodókkal meg a tömegközlekedőkkel, ugyanis nincs leállósáv, ahol az ilyeneket dekkoltatni lehetne.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.10.30. 19:03:16
Hogyan is áll ez a high-tech vállalat a pótdíj-behajtásokkal? Még ezeket sem tudják kezelni, pedig tényleg csak a leghülyébb emberek azok, akik személyivel aláírják, hogy jegy nélkül utaznak, oszt nem fizetik be.
A BKV-nek ezt a rendszerét egy elsőéves joghallgató ízekre szedi. Vö. a parkolótársaság, aki ellen úgy nyeretek pert, hogy az autót a rendszám, motorszám alvázszám azonosítja, ebből a tilosban parkoló autó fényképén csak a rendszám látszik. Pedig a parkolótársaságokat kiadták magánba, ott elvben nyereségorientáció volna.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.30. 19:21:45
És akkor a rendőr okoz egy nagyobb dugót... Grat!
yeti 2007.10.30. 19:52:12
ex-dr. vuk 2007.10.30. 19:54:30
"A legjobb környezetvédelem az utak és parkolók építése - kevesebb dugóban püfögő autó!"
Ami persze marhasag, ha tobb ut es parkolo lenne, akkor azt ugyanennyivel tobb auto lepne el. Ezt mar valaki korabban kifejtette, es melysegesen egyetertek. Mertugye ha nincs dugo, akkor azok is eloszedik a kocsit akik eddig nem, tehat egy ido utan megint dugo lesz - az autosok annyi utat lepnek el, amennyi van, kesz.
Géza 2007.10.30. 20:10:17
hs 2007.10.30. 20:11:00
Maci@Work · http://hungaricum.blog.hu 2007.10.30. 20:13:44
Ez szerintetek kosher?
hs 2007.10.30. 20:14:39
szoval az erzsebet hidon mennyi az egy sarok? en felmegyek budan, es lejovok jobbra, az egy sarok? meg sosem buntettek meg.. a kanyar utan viszont lehetne fix kamera a hid helyett..
Rocko- 2007.10.30. 20:16:04
www.e-tanu.hu/etanu.html tessék, lehet nyugodtan használni. és nyugidtan feljelenthetsz bárkit, aki szabálytalan. mert ez a köz javát szolgálja, nem azt, h besúgó legyen mindenki.
lápi lidérc 2007.10.30. 17:36:11
abban az esetben érvényesül az objektív felelősség, ha nem tudják ki a sofőr. és nagyon helyes ez, ha csak nem fúrják meg ezt vhol.
azt viszont nem tudom, hol tiltja a KRESZ, h a busz csakis a buszsávban mehessen. logikus lenne ,de nem hiszem, h van rá törvényi szabályozás.
eee 2007.10.30. 20:25:37
electronX 2007.10.30. 20:31:10
Szerintem nem a buszsávban _haladó_ emberekkel van a fő gond. Én, amikor egyszer írtam a bkv-nak, még a nyáron, akkor a buszsávban _dekkoló_ emberekről írtam, például. Akinek muszáj 7:30-kor szállítani az árut a 10:00-kor nyitó fotóboltba, de igazából mindegy is, hogy mikor. Akinek a barátnője számára muszáj a buszmegálló mellett lévő üzletbe úgy beugrani, hogy a kocsit félig a megállóban hagyja, hogy hiába MM, egy busz se fér be teljesen tolatás nélkül.
Avagy buszsávban _csak_ azért tilos autóval haladni, mert _feltartani_ tilos a priorizált járműveket. Nyilván ez egy betartathatatlan szabály (lásd a kereszteződésben keresztben állókat), ezért aztán teljes a tiltás.
Perillustris 2007.10.30. 20:31:55
Ember se kell hozza, az egeszet lehet automatizalni, a kepkeszitestol a csekk kikuldeseig.
nonok 2007.10.30. 20:33:13
írásával. Egyrészt én sem hiszem,hogy a BKV-nak meg a sofőrjének lenne hatósági jogosítványa.Ha van,akkor bármelyik állampolgárnak van.Kíváncsi lennék,hogy az én videofelvételem alapján megbüntetnek egy szabálysértőt.Bizonyára nem,hiszen éppen pár napja merült fel kormányszinten,hogy mi volna ha lenne ilyen lehetősége a nem rendőr állampolgárnak.
Továbbá egy buszsofőr figyelme inkább az utasok biztonságára maradjon meg!Az elmúlt napok bizonyítják,hogy ráfér.A buszsofőr szállítsa biztonságosan az utasokat, a rendőr meg kapja el a szabálysértőket!Normális helyeken ez így működik.
TH 2007.10.30. 20:39:47
Kár, hogy a záróvonal mellé felfestett csíkokat sok helyen úgy festik fel, hogy ha én ott sorolnék ki, akkor az minimum középső sávból jobbra kanyarodás, amit eléggé tilt a KRESZ. De én pl. már pár hónapja el vagyok zárva a saját otthonomtól, ugyanis a házunk előtti parkoló felhajtója már egy buszsávból nyílik, és a buszsáv záróvonalja csak az előző kereszteződés előtt van megszaggatva. Ergó automatikusan mindenkit meg kéne bírságolni, aki hazatér. Az a baj, hogy nálunk a táblákat, felfestéseket kirakók/felfestők sokszor kurvára nincsenek tisztában a közlekedési szabályokkal (ld. pl. homar.blog.hu/2007/10/19/megallni_tilos_a_fizetos_parkoloban#more201168).
nevem 2007.10.30. 20:43:34
Rocko: idéztem a jogszabályt, ott van, hogy a busznak muszáj a sávjában mennie.
Rocko- 2007.10.30. 20:56:45
a BKV mióta magáncég?
nevem: vettem, igaz.
és ugye senki se gondolja komolyan, h a buszsofőr fogja majd a gombot nyomogatni? automatice rendszer lesz.
ppeterka 2007.10.30. 20:58:25
TH 2007.10.30. 20:58:41
Jogilag egy részvénytársaság. A részvények tulajdonosa a fővárosi önkormányzat. A lényege a dolognak az volt, hogy a BKV nem hatóság, hogy vadászhasson a népekre. De ha meg is teheti, akkor is fura kicsit. Ettől függetlenül én támogatnám az ötletet, ha videókat készítene, a fotóknak semmi értelme.
TH 2007.10.30. 21:13:50
Mivel ebben az esetben mindenképpen szabályszegésre vagy kényszerítve, szerintem a helyes megoldás az, ha a biztonságosabbat választod, vagyis a szaggatás elott jóval korábban bemész a buszsávba. Én mindig így teszek, mert teljesen értelmetlen másokat és magamat is veszélybe sodorni pár elbaszottul felfestett vonal miatt.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.10.30. 21:21:35
Egyébként egy ide tett fix kamera, nem akarok túlozni, de 2 percenként csinálna 10 e forintot, amíg meg nem szokják.
d 2007.10.30. 22:20:18
Vagy ott a Fogarasi út vége. Oda is kiraktak (már elég régen) egy lámpát, ahol a buszt később pirosítják, teljesen értelmetlenül. Így nagyobb a dugó. A gyalogosoknak lehetne pl nyomogatós lámpa, a keresztutcából 10 percenként jön autó, teljesen felesleges ott megfogni a sort.
Ha kicsit végiggondolnák a lámpák szükségességét/hangolását, akkor sokkal kevésbé lenne aránytalan a dolog.
TH 2007.10.30. 22:28:14
viktor134 2007.10.30. 22:54:03
Mert ha le akarok kanyarodni, akkor előtte ki kell sorolnom, különben soha ki nem jövök, vagy pedig rohadt veszélyes.
A másik, amikor kikanyarodok egy alárendelt utcáról egy olyanra, ahol már csak a buszsáv szabad. Nem fognak onnan kiegndeni hosszú ideig sem.
En 2007.10.30. 23:10:03
A BKV-nak már most is van joga kamerázni, és a Volvo buszokban a belso teret is figyelik, ez nagy felirattal ki van írva a buszon és látható a kamera.
A centrum kft is fényképezhet, ez csak szerződéskötésen mulik az onkormányzattal.
A fényképes azonosítás, és annak meghatározása hogy az auto szabályosan haladt e a buszsavban teljesen automatizálható mozgo jarmuveken is. Ezeknek az eszközöknek a beszerzése és üzemeltetése nagyságrendekkel kevesebb pénzt ígéynel mint a humán erőforrás, azaz a sarokra kiálló rendőrök.
Egyebkent tegnapelott néztem vegig, hogy az Árpád fejedelem útján, hogy a mentőautó sziérnázva araszol a sok buszsávban álló paraszt között.
Rocko- 2007.10.30. 23:31:01
a cég szempontjából egyről beszélünk: nem magáncég.
és ugyanúgy bárki bejelentést tehet, ha szabálysértést lát. ugyan, ki hagyná, h kirabolják a lakását, ha tudja ki volt az elkövető?
Oscee 2007.10.30. 23:58:11
TGV 2007.10.31. 00:01:43
Név: 2007.10.31. 00:02:44
dark future · http://www.andocsek.hu 2007.10.31. 02:44:12
A megoldás egyszerű: record gombot a műszerfalra, pilótabácsi meg majd benyomja, ha kellően felbasszák az agyát. Persze úgy lenne full extrás a dolog, ha a cucc loopban venne állandóan, így a gombnyomás előtti egy-két percet is rögzíteni tudná.
GOD! 2007.10.31. 03:37:50
1., Évek óta nem használok bkv-t, mert koszos, büdös, veszélyezteti a vagyonomat az ott található sok zsebtolvaj, veszélyezteti az egészségemet a bkv-t használó sok szipus, és veszélyeztetnek a figyelmetlen vezetők.
2., Azok, akik képesek a dugót létrehozni, mert nem hajlandóak egy átok térképet megnézni, és rájönni, h nem csak a körutak, a Kerepesi, a Váci, stb. utak léteznek, azok miatt vannak kaotikus közlekedési állapotok.
3., Szmogmentes környezetet akarsz? Akkor költözz ki Bp-ről! Hiszen micsoda környezetszennyezés az a széndioxid, amit a naponta fővárosunkban összegyűlő 3.5-4 millió ember kilélegez! (Még nem említettem meg az ipar, a fűtés, és az élet egyébb velejárói által termelt szennyezéseket!)
4., Építsenek Neked buszsávot, amennyit szeretnél, de akkor fizesd is ki! Te személy szerint! Mit gondolsz, kinek a pénzét lopja el a bkv erre a célra??? Csak nem az adófizető autósokét (már a tankolás puszta tényével is adót fizetünk!)???
5., Hatásos tömegközlekedést? A pillanatnyi jegyárak/bérletárak mellett ha csak a saját szórakozásomra használnám az autót, akkor is kocsival mennék, mivel egy alacsony fogyasztású dízellel eljárkálok nagyjából 3 hétig annyiból, amibe a bérlet kerül!
6., Próbáljál meg egyszer az életben minimum 60 kilónyi "csomaggal" (a havi nagybevásárlásunk súlya kb.!) tömegközlekedni, esetleg két gyerekkel a nyakadon!
7., (Ezt tartom a legbosszantóbbnak) Adok a két térdedbe egy-egy injekciót, amitől véletlenszerűen kimegy alólad a lábad. Ha ez megvan, akkor próbálj meg tömegközlekedni. (No, ez van velem...) Irtó vicces lessz leesni egy járműről!
Nem személyes ellentét van köztünk, csak pl. ha a villamost/metrót erőltetnéd, nem a buszsávot, akkor még egyet is tudnék Veled érteni, mert az nem ütné helyből a környezetvédelmet. Ha nem azt néznéd, hogy hogyan csorbítsad mások jogait, hogy Neked jobb legyen, akkor szintén meg tudnálak érteni.
Amiben egyet tudunk érteni, az csak annyi, h autómatikus legyen a fotózás, ne kézi, mert akkor azzal a buszsofőrök vissza fognak élni!
GOD! 2007.10.31. 03:50:47
TGV: Az egyik kocsimba (kijelölt parkolóhelyen szabályosan parkolt, teljesen a padkánál) belement egy troli, persze betétlap hátrahagyása nélkül távozott. Az első ilyen hóekés - útcsinálós buszosban én csak egy klasszikus 7.62-es lövedéket hagynék hátra!
lápi lidérc 2007.10.31. 05:43:11
Hogy hol tiltja? Itt:
"Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat."
(36. § 8. cikkely, utolsó bekezdés)
yeti 2007.10.30. 19:52:12
Mit mond ez neked:
(36. § 8.bb) "külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt" (gépjármű)
Érted, nem használó, hanem felszerelt.
hs 2007.10.30. 20:14:39
Hát remélhetőleg eztán majd megbüntetnek. A kamerákat már felszerelték.
En 2007.10.30. 23:10:03
Te láthatóan hülye vagy. Csak döntéshozó pozícióba ne kerülj az életben.
lápi lidérc 2007.10.31. 05:46:20
És ezek nagy része autót vezet!
bcs 2007.10.31. 09:43:57
Először talán kamerázás helyett megfelelő tervezésre, kivitelezésre kellene költeni a pénzt.Egy úgyis megszűnő (tehát értelmetlen )buszsáv csak az autósok idegrendszerét hergeli. Ha még büntetnek is benne akkor pláne.
Vladimir Harkonnen 2007.10.31. 18:39:35
A bringások is távolabb kerülnének az autósoktól, az autósok is visszakaphatnának plusz egy sávot.
Na de ez csak fikció!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.31. 19:45:09
GOD! 2007.10.31. 23:11:32
Név: 2007.10.31. 23:55:01
Zseniális ötlet, már csak a bringásokat kellene megkérdezni, hogy mit szólnak a jobbkezes kereszteződésekben állandóan lassító, majd újra gyorsító buszok füstjéhez. Az utasok is biztosan díjaznák a sok fékezgetést, a fogyasztásról nem is beszélve...
TH 2007.11.01. 01:40:53
Tényleg perverz lehetsz...Ekkora ökörséget már rég nem hallottam mindenesetre. Te egyébként sok körúttal, sugárúttal párhuzamos kétirányú utcát ismersz? Van néhány, de azért a belvárosban nincs sok...
Rocko- 2007.11.01. 10:34:49
a bringások válasza az volt, h persze, ők kerüljenek ám, meg hogy el akarjuk rakni őket szem elől és a többi.
hát ennyit erről, mindig megy a rinya, h nekik kerékpársáv kell, aztán amikor van, akkor sose használják.
Dodka 2007.11.01. 14:05:37
Szerintem nem marhaság, és úgy gondolom, alá is tudom támasztani. A gond ott van, hogy Te és a hozzád hasonlók abból az évi kb. 50 milliárdból indulnak ki, amit évente közútfejlesztésre költenek. Az autópályát nem sorolom ide, mert azért külön fizetni kell...
Számoljunk egy kicsit:
A számaim nem lesznek pontosak, mert nem volt idő utána járni, ki lehet javítani, ha nagyot tévedek:
Mondjuk, hogy ma kb. 3,5 millió autó rója az utakat. Fussanak ezek évente 10.000km-t, 10 literes átlagfogyival (mert régiek és dugóban állnak). Legyen egy liter üzemanyag adótartalma 200 forint (áfa, jövedéki adó, a MOL eltűrt extra haszna amit részben befizet adóban stb.). Ez 700 milliárd.
Évente eladnak mondjuk 200ezer személygépkocsit. Mondjuk az egy autóra eső befizetett adó legyen (áfa, regadó, egyebek) 1,5 milla. Az évi 300 milliárd.
Gépjárműadó: legyen átlagosan 20eFt/év. Az 70 milliárd.
Ha 20ekm-enként mindenki elmegy egy szervízre. Ez a fenti feltételekkel évi 1,75millió szervíz. Legyen egy szervíz költsége 25eFt. Ennek csak az áfája 9 milliárd, plusz eltart sok embert, és ebből fizetnek sok közterhet, de ez mellékes.
Parkolási díjak, csak a hasamra ütök, 6 milliárd.
Összesen 1.085milliárd forint, úgy hogy biztos egy csomó dolgot kihagytam és nem is pontos. De legyen "csupán" 1.000 milliárd.
Fordítsuk ennek a NEGYEDÉT közútfejlesztésre 10 éven át, Budapest kapjon mondjuk arányosan 20%-ot, ez 500 milliárd forint. Na, most nézzük meg, milyen forgalom biztosítható ebből az összegből!
Vegyük most a másik NEGYEDÉT, évi 250 milliárdot, és fordítsuk környezetvédelemre. Véleményem szerint ebből kármentesíthető minden személygépjármű közlekedésből fakadó környezetvédelmi ártalom.
A harmadik negyedet kapja a tömegközlekedés - ez a támogatásokat figyelembe véve egy metróvonalra elég - évente. Vagyis belátható időn belül megszüntethető a felszíni tömegközlekedés - az autósok pénzéből.
A negyedik negyed fordítható társadami szolidaritás céljaira (nyugdíj, egészségügy, oktatás) - és meg lehet köszönni az autósoknak.
A baj, hogy ma a befizetéseink 95%-a eltűnik a "rendszerben" - és egyesek ezt tartják természetesnek. Akkor valóban én vagyok a marha...
Dodka 2007.11.01. 14:10:32
Az e-tanu egy remek lehetőség arra, hogy a balesetek körülményeit tisztázni lehessen. Általános használatáról azonban nekem az 1984 jutna eszembe...
Rocko- 2007.11.01. 16:07:10
(akinek nem inge...)
Vladimir Harkonnen 2007.11.01. 19:38:14
Ki mondta hogy jobbkezesnek kell lenniük?
Amúgy ez csak részletkérdés!
Re-Peet 2007.11.02. 11:24:20
Biztos, hogy nem büntethetnek meg, mert ha a budai oldalon ott hajtasz fel a buszsávra, ahol a terelővonal megengedi, és a Márc 15. téren lehajtasz, akkor te "bekanyarodásra felkészülést" végzel, és az első adandó alkalommal lehajtasz a buszsávról. A KRESZ nem írja elő, hány méterrel kezdheted meg a kanyarodásra való felkészülést, te csak lehajtasz az első lehetséges alkalommal. ERGO semmilyen szabály ellen nem vétesz...
ex-dr. vuk 2007.11.02. 12:17:43
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2007.11.02. 14:35:21
1.) Ha rendőrt valaki meg akarja vesztegetni, akkor utána minden büntetés mellett a megvesztegetésnél felajánlott összeg 2*esét fizeti a rendőrnek, ha az feljelenti.
Ergo: nem fogsz zsebbe fizetni. Rendőrnek nem éri meg.
2. Valóban kell több aktív rendőr, de a fenti rendszer és jó fizetés esetén lenne elég...
3. Valóban meg lehet oldani, hogy a rendőr feltartson fél órára. Hogy 5 percenként bírságolva több pénz jönne be? Semmi baj. Egyszerre foglalkozik 6 emberrel, mindegyik vár fél órát, de minden 5 percre jut egy bírság.
4. Ha valakit rendszám nélkül fotóznak, akkor képet azonnal ki kell rakni, azonnal körözést kell kiadni, és meg kell fogni. Ilyenkor a tétel automatikus 300.000 Ft.
5. Amikor valaki gyalogossal szemben szabálytalankodik, azt veszélyezteti, akkor 300.000 Ft az induló összeg, de lehet az ügyből közlekedési bűncselekmény amiből akár letöltendő is jöhet.
GOD! 2007.11.03. 04:23:21
Nagyon bölcs dolgokat írsz le, de van némi bökkenő:
1. Elvileg a megvesztegetés tényét bizonyítani is tudni kell, ellenkező esetben bárki hivatkozhat arra, h a forgalmiban tartja a pénzét; egy állítás, egy tagadás, nem történt semmi :( Mellesleg most is járna a rendőrnek a kenőpénz duplája-háromszorosa. (Nem tudom pontosan, de benne volt a hírekben)
2. Na azért ne sajnáld a rendőröket! Unokabátyám jövő áprilisban éri el a nyugdíjhoz szükséges szolgálati időt, és még nincs 40 éves! A fizetéshez kapcsolódnak olyan extra juttatások (közalkalmazotti hitel, ruhapénz, családalapítási hozzájárulás, lakáshoz jutási hozzájárulás, kedvezményes lakásbérlet, 13. és 14. havi fizetés, stb) ami messze nem elhanyagolható.
De mindenképpen meg kéne őket becsülni, nem egy kalap alá venni az összeset!
3. Sima mezei szabálysértés az, ha nem állok meg a rendőrnek. Ahoz, h ezt rád tudják verni, üldözniük kell, és elkapni. Ha már beálltam a parkolóhelyemre vagy ha nincs értékelhető videófelvétel, akkor süthetik.
4. Ha rendszám nélkül fotóznak, akkor azt könnyen kidumálom, mert először tök könnyű. utánna kirakom, két jó széles gyorskötözővel a kerethez rögzítve, amelyikből mindkettő számba vagy betűbe takar bele. Ezt fotózhatják fesztül, egy kezdő ügyvéd is pillanatok alatt érvényteleníti "a rendszám nem egyértelműen azonosítható" dumával. (Kérdezz rá egy ügyvédnél, sajnos ez van!) Sajnos ebben az országban egy rendszám nélküli egyedi autó megtalálására sincsen semmi esély sem, hát még egy tucatautónál!
5. Gyalogosokról meg ne beszáljünk, csak akkor, ha rákényszerítik őket a szabályos közlekedésre! Amíg beugrik eléd féktávon belül, inkább odavágod az autódat vmihez, csak h ne legyen baja az embernek, erre hálából elmenekül, addíg nem kell őket védeni... (Ez egy barátommal történt, meg a 6 napos kocsijával)
Viccet félretéve: Hiába írtál nagyon bölcs dolgokat le, ha egyszer az egész onnan indulna, h nincsenek meg azok a kiskapuk/lehetőségek, amiket leírtam. Addíg, amíg a fejekben nem tudunk rendet tenni, addíg oszthatjuk itt az eszet napszámban :(((
Re-Peet 2007.11.03. 12:05:47
... de nekem ennyi távolság ill. több is kell az Erzsébet-hídon. Az, hogy ki-mit tekint az meg nincs a KRESZben belefoglalva... a szabál az szabál... főleg, ha én már a hídrahajtáskor kiteszem jobbra az indexet, hogy a következő lehajtási lehetőségnél jobbra lehúzok a BUSZsávból..
A rendőr meg aki kekeckedik... jelentsen fel :)
Re-Peet 2007.11.03. 12:15:32
Totalcar 2007. márc.
"Apró, de az általában elég hitványul kitáblázott, felfestett fővárosi közlekedésben gyakran alkalmazható trükk: a buszsáv is létezik. Persze nem szabad tartósan gurulni benne, tilos is, meg etikátlan is, de ha tudjuk, hogy jobbra akarunk fordulni, a "bekanyarodásra felkészülés" idejére használhatjuk. És vannak helyek (a fővárosban az Alkotás utcáról a Lánchíd felé kanyarodva, a Rákóczi úton számos helyen például), ahol ez a felkészülés korábbi jobbra kanyarodási lehetőség híján sok száz métert is jelenthet, ami a reggeli-esti dugóban jól jöhet."
Re-Peet 2007.11.03. 12:38:00
"A KRESZ szerint a buszsávokat csak a buszok és a trolik használhatják, illetve taxik és kerékpárosok akkor, ha ezzel nem akadályozzák a tömegközlekedési járművek forgalmát. Autósok csak kanyarodás előtt használhatják a buszsávot, vagyis ha nem kanyarodnak be a legközelebbi mellékutcába, szabálysértést követnek el - mondta az [origo]-nak a BRFK munkatársa, Fröhlich Károly rendőr őrnagy."
Darren 2007.11.06. 18:39:05
TH 2007.11.07. 00:08:40
Egész megható, hogy csak ott szabálytalankodsz. Szerencse, hogy nincs sok követőd, mert akkor remekül állhatna a dugó a buszsávban is. Hát ezért tilos ott menni. De egyébként megértelek, néha nekem is nehéz...
Rocko- 2007.11.07. 13:10:40
bloggernorber 2007.11.07. 18:18:56
nemtudom ezt linkelte-e már valaki...a napló is foglalkozott ezzel
Re-Peet 2007.11.08. 08:54:08
"Kollégáinkkal taxiba kuporodunk" .. persze annak is a csomagtartójába, és a KRESZ szerint ez marha szabályos.. :)
crix 2007.11.18. 19:52:32
"Üdvözöljük a buszsávban 3000 font"