Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Zippzár b@z'meg!

2007.10.31. 09:01 :: SilentSound

Már megint jött egy érdekes e-mail, ezúttal ppeterkától, aki egy olyan szituról írt, ahol elfogy az egyik sáv. Nálunk fejlettebb közlekedési kultúrával rendelkező országokban (hú de finom voltam) működik a cipzár módszer, nálunk erősen akadozva. Ppeterkánál emiatt az akadozás miatt ment fel a pumpa.
Eddig csak olvasó-kommentelő üzemmódban voltam jelen ezen a blogon, de ma olyant pipáltam, amilyet még nem. Igaz, én is hibáztam, de ami utána jött az kicsapta a biztosítékot...

A Margit híd felé mentem, a Budai alsó rakpartra akartam volna menni a Szépvölgyi út felől, szokásos mértékű dugónál még egy kicsit lassabban ment a forgalom. Egy darabig sínylődtem a külső sávon, majd beváltottam a belsőbe a hídtól kb. 100-150 méterre. Elaraszolgattam az utolsó lámpáig, aholis elém tárult az ok - egy kamion vészvillogóval jól megállt a legbelsőben. Na index ki jobbra, tükör sasol, valaki beenged-e. Az első három semmit se lépett, gondoltam esetleg nem látják, hogy mi van, hát segítek, kicsit elkezdtem gurulni be az eggyel jobbra lévő sávba. Kezdett idegesíteni a helyzet... Még vagy két-három kocsi elment, de a lassú csorgással addigra már jó fél méterre benn voltam a sávban, meg vérnyomással a piros zónában. Erre meg is állt egy kocsi, de csupán azért, mert elálltam az útját, nem önszántából. Villogott, én egyezményes karjelzést használtam a hátsó ablakon keresztül, miközben padlógáz, majd a kamion után rögtön vissza a legbelsőbe, hisz a rakpartra akartam lejutni.



Na ez itt persze nem ért véget, elhúzott jobbról, majd lefékezett az álló kocsik vonalában a talán aranyszínű 307-esben a kis fiatal nyikhaj. Melléértem, zene kikapcs, ablak már leeresztve. Mutogatom már messziről, hogy zippzározni kellett volna, erre azzal jön hogy hülye kis Thaliás köcsög, ne mutogassak, meg hogy kiszed a kocsiból. (nem lett volna szép vége, az biztos, ha megpróbálja, de nem szeretnék börtönbe kerülni...) Eközben mondtam a címben szereplő "Zippzár baz'meg" mondatot. Ő persze mondta a magáét, hogy zippzár, persze, csak ki akartam előzni a sort... Majd elhajtott.

Oké, hülye voltam, mert nem volt szabályos, ahogy kitoltam a kocsi orrát, de lett volna az 5-6. autó magasságában más normális módom? Megvártam volna, amíg pirosat kapnak, és akkor megyek ki? Igaz, az a szabályos, de mögöttem is kismillió ember vár, szeretnének ugyanúgy hazaérni mint a Peugeot-s srác, vagy én. Mi lett volna az illő? Amit én szoktam csinálni hasonló helyzetben, fék, villant, beenged, örül a vészvillogónak, köszönő kézmozdulatnak. És nem kell közben megállni sem, bár sok a mazsola, a többség "lendületből" veszi az akadályt, szép, korrekt haladást lehetővé téve.

De a másik arc észjárása, gondolatmenete az igazán döbbenetes.... Végigálltam a sort, előttem vesztegel egy kamion, ami vagy nem tudja, merre jár, vagy lerobbant, és azzal, hogy ki akarom kerülni, majd visszatérni ugyanabba a sávba, "kielőzöm a sort"? Nem buszsávon
 jöttem, indexeltem, vártam egy darabig és akkor se berobbantam a sávba... Veszélyhelyzet nem volt (már ha mindkettőnk magasabb vérnyomását nem tekintjük annak), ő meg jól felkapta a vizet. Kérdem én, nem lett volna egyszerűbb már jóelőre fair módon viselkednie, nem csupán neki, de az előttük haladó autósoknak is?

A zippzár amúgy kettős problémát is felvet. Egyrészt a beengedő, másrészt a bekéredzkedő oldalon. A beengedő oldal problémája a triviális "Én márpedig be nem engedem ezt a kis köcsögöt/plázacicát/hájgyárat magam elé, az szent, különben is biztos drogos/kurva/adócsaló." Szerintem ezt a primordiális, genetikailag kódolt barbár egoizmust nem kell magyarázni.

A másik oldal finomabb, bonyolultabb eset. Ennek eklatáns példája az Árpád hídra a Vörösvári útról feljutás esete. Bal sáv általában a felhatjó közepén megtorpan, jobb sávon szabad az út majdnem fentig. Azaz így lenne, ha nem állna le mindenki a felhajtó közepén bekéredzkedni, ezzel megállítva a jobb sávot, ingerültségre késztetni a balt. Az a másik eset, hogy valaki ezerrel előretép, de nem veszi fel a másik sáv ritkusát, hanem vagy megáll, és indexelve várja, hogy valami történjék, vagy ezerrel bevágódik valaki elé. Ez utóbbi veszélyességéről most inkább nem zengnék ódákat, pont az említett helyen... Az első esetben viszont megáll a jobb sáv, és ahhoz hogy valaki beengedje a kéredzkedőt, meg kell állnia a balnak is egy pillanatra, ráfutásveszélyt okozva. Baromság, nem? 

Kultúrországokban ez úgy néz ki, hogy megy a két sáv cirka azonos tempóval (milyen meglepő, ez az aktuális úton megengedett sebesség, vagy kevesebb szokott lenni), és a legvégén összefonódik, zökkenőmentesen, nyugodtan, higgadtan, biztonságosan a két vagy több sáv. Senki se anyáz, senki se nézi hogy S80 vagy kispolák a másik, stb. Csak közlekednek...

Ugyanígy hozzá kéne hogy tartozzon az autós illemhez az is, hogy ha áll a sor, akkor azok, akiknek elsőbbségük van, maguk elé engedjenek egy-egy mellékúton veszteglő autóst a'la zippzár, ismétcsak. De itt, ebben az országban még a KRESZt se tartja be egy igen jelentős mennyiségű közlekedő, nemhogy az íratlan közlekedési illemszabályokat... Az elsőbbség ugyanis nem kötelező érvényű! Le is lehet mondani róla ennél sokkal finomabb esetben is. És az a 2-3, de akár 20-30 autó nem fékez semennyit azon, aki beengedi maga elé őket, hiszen hányszor látni, hogy "deadlock" alakul ki, vagyis egy út telítettsége miatt nem megy egy másik, amiatt egy harmadik, és az meg blokkolja az elsőt, kialakult az ördögi kör, senki semerre...
Reménykedem, hogy nem csupán pusztába kiáltott szó amit leírtam, talán valami foganatja is lesz - bár az az igazság, hogy úgy gondolom, akiben foganatja lehet, az már nem úgy közlekedik, mint a kedves 307-es sofőrje!

U.i: büntetésből csak azért is mindig beengedtem valakit magam elé ha volt rá mód és igény - és a Kosztolányinál Valaki meg is köszönte.... Ezúton köszönöm neki, valamilyen tinédzserkorú, de jó állapotú japán kocsival volt, kísérje őt és a hasonlókat nyugalom az utakon!

112 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes útlezárás útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dövan 2007.10.31. 09:20:02

Ukrajnában a Kárpátokban van egykét olyan mókás hely, ahol a belső sáv fogy el, nem a kapaszkodó. Előfordul, hogy kamiont előzől, előtted lada próbálja nagynehezen +3km/h különbséggel, hirtelen két nyíl jobbra, aztán már csak azt veszed észre, hogy melletted kamion, előtted kamion, csak ez utóbbi szembe jön. Egy élmény...

Rain 2007.10.31. 09:34:29

Itt nincs közlekedési morál. +4 méterért kiennék az emberek maguk alól a szart is.

Wannabe motoros 2007.10.31. 09:41:49

Allitolag szabalyos, ha az orrod _lassan_ tolod befele. Most csinaltam meg a motoros jogsit, a KRESZ tanfolyamon kifejezetten ugy emlegettek, mint szabalyos es kovetendo eljarast.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.31. 09:46:30

Wannabe motoros: Nem hinném, hogy nagyon szabályos, mert ha kocc van belőle, akkor te vagy a hibás, mert te váltottál sávot.

Wannabe motoros 2007.10.31. 09:51:26

Attol meg lehet szabalyos. Amikor lassan tolja az orrat az ember, akkor eloszor csak zavar. Azt szabad. Aztan meg ahogy megy elore, a masiknak is kotelessege megakadalyozni a balesetet. Vagy valami ilyet magyaraztak.
Mondjuk kicsit nekem is furcsa volt, de mondom, konkretan ezt mondtak (nem savvaltasra mondjuk, hanem egyenrangu keresztezodes volt a pelda, de most ez mindegy.)
Csigaver. Nehany honapja.

Palánta 2007.10.31. 09:53:51

Nos a fenti eset is azt bizonyítja, hogy a legtöbb autós, - tisztelet a kivételnek - az elötte araszoló rendszámtáblájáig lát. Nem előre 10 métert, nem előre 20 méter, vagy többet, hanem csak az elötte lévő hátsójáig.

ihatethisindapassthingy 2007.10.31. 09:59:06

A zippzárazás egy baromi jó elv, csak nálunk ritkán és rosszul működik. Akkor lenne jó és gyors, ha feltételezhetném, hogy a másik lemond az elsőbbségéről - ha viszont ezzel a feltételezéssel élnék, akkor a kocsimnak nem lenne már oldala.

Igy sajnos kénytelen vagyok megvárni, hogy az irgalmas közlekedőtársam egyértelműen a tudtodra adja a szándékát. Nem kell feltétlenül villantson, elég a sebességével jelezni, de még így is vérmérsékletfüggő a dolog.

Példa: A Nagykörúton a külső sávban teherautó vészvillogóval, én szintén ott jövök. Észlelem az akadályt, index a belső sávba, 5 autó egyértelműen nem enged be, lassítok, megállok a teher mögött. További 5 autó tesz az indexemre, elkezdem a kocsi orrát tolni, mire egy belső sávban érkező elbizonytalanodik, mert nem tudja, hogy erőszakkal kimegyek-e elé, én meg bizonytalanra inkább nem ugrok ki. Mögöttem két kocsival a terepjárós megunja a "szarakodást" és bemegy a bizonytalan mögé, így én és a mögöttem álló gyakorlatilag ugyanolyan forgalmi akadállyá válunk, mint a parkoló teherautó. Zárásnak természetesen a mögöttem állóval egyszerre indulunk el nagy gázzal.

Persze lehetne ezt úgy is, hogy kimegyek a bizonytalan elé, de részemről inkább kivárok egy határozott sofőrt vagy legalább elegendő helyet.

Virág et. 2007.10.31. 10:09:10

Mo-n nincs közlekedési kultúra. Én mindig beengedek egy autót (és nem többet) ilyen helyzetben és nem várom el, hogy megköszönjék, mert ez szerintem természetes.

A 307-essel közlekedő idiótát meg ne vedd fel. Ennyit nem ér az egész.

Palánta

Persze, mert mindig lehet előre látni sok-sok métert. Nekem van egy alacsony, leültetett kis sportkocsim is. Ha csak egy SUV van előttem már nem sokat látok a sorból. Városi forgalomban, meg nem mindig lehet oldalt kikandikálni, mert nincs elég hely.

SnoopyPapa 2007.10.31. 10:24:20

Jó példa - azaz, rossz példa - a budai rakpart észak felé elfogyó része. Aki tudja, az már jóelőre bemegy a belső sávba, mert az marad meg, de a sok élősködő juszt is a külső sávban szágul, oszt bepofátlankodik a rendesen sorban álló birkák elé. Sajna, mindig van valaki, aki beengedi az ügyeskedőket - és ne mondja senki, hogy ezek a külső sávban menők ne tudnák, hogy elfogy a sáv, de csakazért is.

Laposmacska 2007.10.31. 10:31:14

Tök jó, hogy itt mindenki tud vezetni, mindenki más meg mazsola. Nagyon fontos prolémát olvashattunk megint.

Jelzem, ma reggel a zebra szélén legalább 10 kocsit számoltam meg, aki nem állt meg. A 11-ik csigorgó gumikkal lassított, mert egy srác megunta, és úgy gondolta, hogy elég nagy a távolság ahhoz, hogy ha kilép és elindul, akkor simán átér, meg a sofőr is észreveszi magát, megáll, és elengedi a többieket. De nem, vissza kettő, padló, oszt szevasz. De a következő megállt.

És itt nincs karosszéria, ami megvédi a gyalogost. És egyáltalán nem mazsolák voltak, meg kalaposok, hanem a többiek, a profik. Válogatás nélkül fiatalabb, idősebb, olcsóbb vagy drágább kocsiban. Na akkor most mi van? Rohadjon meg mind?

Szóval a zebrán az életemet féltve nem igazán érdekel, hogy valahol fejlettem kultúrákban működik a zipzármódszer. És szerintem túlzás a sávváltást zipzárnak nevezni.

( Egyre unszimpibb a blog :( )

ppeterka 2007.10.31. 10:31:32

Palánta: teljesen igazad van. Még én is, előttem ugyanis egy szép nagy sóderszállító teherautó is volt, ami jól kitakarta az összes látnivalót...

Ha látom, hogy ott áll a kamion a belsőben vészvillogóval, akkor nem váltok be abba a sávba... De mivel amúgyis lassú volt a haladás, azt hittem, csak ENNYIRE lassú, hogy az ott úgy forgalmi okokból megállni kényszerült... Mikor kiment előlem két kocsi is, már sejtettem, valami gebasz van, de csak arra gyanakodtam, hogy megunták a várakozást, és inkább a dinamikusan haladó egyenes utat választották a tötymörgő rakpart helyett... Aztán láttam meg, hogy villog a kamion...

Rocko- 2007.10.31. 10:36:17

ppeterkával mélységesen egyetértek, használjuk a zippzárt, ahol lehet. mindkét oldalról.
eggyel viszont nem tudok egyetérteni: ha valaki pofátlankodik. az felőlem még a dugó végét is kivárhatja azon a 10 négyzetméterén.

bcs 2007.10.31. 11:08:03

Az autó orrának betolása engem halálosan bosszant.Látom az indexet, ha akarom beengedem, ha nem akkor nem. Aki betolja, azt soha. Másrészt a valóban zippzáras helyzeteknél(mint a fent említett)egy autót beengedek én is.

Palánta 2007.10.31. 11:24:19

Virág.et:

kinek nem inge...

egyértelmű hogy én sem látok át teherautókon meg fóliázott SUVokon...

bcs 2007.10.31. 11:28:07

Az autó orrának betolása engem halálosan bosszant.Látom az indexet, ha akarom beengedem, ha nem akkor nem. Aki betolja azt soha.Másrészt a valóban zippzáras helyzetekben, amilyen a fent említett, egy autót biztos beengedek én is.

gravy_t 2007.10.31. 12:10:42

azért jólesik ám, amikor megköszönik a beengedést, sztem erről nem kéne leszokni.

ex-dr. vuk 2007.10.31. 12:48:02

Zipzar? Itt? Gyerekek Magyarorszagon a buszosnak atlag 20 autost kell megvarnia a balra indexeles kezdetetol, mire ki tud jonni a megallobol ami ugye KRESZ-ben foglalt kotelesseg lenne kiengedni. Ezek utan van mirol beszelni?

En MINDIG kiengedem a buszost, felvillan a bal index, azonnal fek (azert nem satu), kienged. Erre persze mogottem harsany dudalas, csikorgas (es gondolom anyazas is) van. Sot, ha keresztutcaban busz all elol, azt is kiengedem, holott nincs elsobbsegem. Igaz, ezt csak buszosnak teszem meg, autosnak ritkan.
Buszmegallobol kiengedesnel en sem varom el, hogy megkoszonje (sot nem is ertem), mert ez a szabaly, koteles vagyok.

FYI en motorral jarok :) Mikor milyennel, napi rendszeresseggel simson. Na ha azzal lefogom a sort egy buszt kiengedni, akkor a dudalast es anyazast szorozzatok be 3-mal minimum :)

ihatethisindapassthingy 2007.10.31. 13:03:35

Laposmacska, egy hete a város egy bizonyos pontján én sem állok meg a gyalogosoknak. Nem azért, mert direkt genya vagyok, hanem mert nem akarok közvetetten részt venni a kivégzésükben. Amikor megálltam nekik azon a helyen, 5-ből 4 alkalommal egy szabálytalanul érkező autóstársam megpróbálta elcsapni őket. A dicsőség az utat balesetveszélyesen kialakító tervezőket illeti.

Mindenesetre ha valaki 4 sávos utakon nem áll meg a lámpával nem védett zebra előtt, nem feltétlenül azért teszi, mert egy utolsó szemétláda. Van ismerősöm, aki már üttetett el így gyalogost, én nem vágyom erre a dicsőségre.

TH 2007.10.31. 13:07:00

Budapesten a legjobb valami régi, értéktelen kocsival közlekedni, amit nem sajnálsz. Én így már több bunkó paraszt tolakodó audist győztem meg arról, hogy nem kell bepofátlankodni, miután a jobbra kanyarodó sávból végigelőzte a sort stb., mert ÉN nem fogom sajnálni az autómat,viszont neki nagyon macerás lesz a szerviz, és a hibás is ő lesz. A cippzárelv viszont alapvető, és hülye, aki nem tartja be (tudom, nem szabály, de egy értelmes elv).

Dövan 2007.10.31. 09:20:02
Nyugat-Európában szinte mindenhol a belső, gyorsabb sáv szűnik meg, ugyanis a gyors könnyen le tud fékezni, és alkalmazkodni a lassabbakhoz, míg az IFA soha nem fog tudni felgyorsulni a BMW tempójára. Így aztán sokkal egyszerűbb a besorolás ott...

ppeterka 2007.10.31. 13:10:02

Rocko, bcs: Azzal eléggé egyetértek, hogy az esetek többségében, ha a körülmények lehetővé teszik, beengedtek egy-egy kocsit, ez nagyon helyes, és így kellene működnie. Nem minden körülmények között, satuzva beengedni a másikat, hanem ha ügyesen jön. De mit csináltok, amikor a másik oldal szenvedő alanyai vagytok? A sokadik kocsi után sem kezdtek el kicsorogni? Nem "szimpla" dugóban sávváltás volt, akkor én se tolom a kocsi orrát sehová, és parasztságnak is tartom, csak kihúzódok a sáv szélére (motorosra, bringásra figyelve) és index ezerrel... Előbb-utóbb explicite beengednek, vagy elbambul valaki indulásnál, és szépen beférek, mivel sosem az utolsó 3 méteren akarok 14 sávot váltani... Ha meg elcseszem a kottát, inkább továbbmegyek, és első kis utcán el, korrigálok, és szentségelek, hogy ezt korábban kellett volna...

Viszont ez más eset volt, nem önszántamból akartam sávot váltani, ahogy a mögöttem lévő csillió másik se... Ráadásul láthatták volna a többiek is, hogy a kamion áll, előtte hosszú métereken üres aszfalt, a lámpánál 3 vagy 4 álmosan indexelő autó - ha már a földközelben lévő vészvillogóit nem is lehet látni a kamionnak a dugóból. 3. autóig oké volt a dolog, álltam, mint bálám szamara... De nem csak az én egyéni heppem volt az, hogy balra sávot váltsak... Ha csak én álltam volna a sorban, akkor kussolva játszódok, aztán ha egyszer piros lesz, akkor majd kimegyek. De ott állt mögöttem az is, aki beengedett a sávba, csak nem cseszek már ki vele, még elmegy az ilyesmitől a kedve, hát nyomultam...

tygger 2007.10.31. 13:23:43

SnoopyPapa 2007.10.31. 10:24:20
Jó példa - azaz, rossz példa - a budai rakpart észak felé elfogyó része.

sztem pesti rakpart. ezzel viszont nem értek egyet, azért birkák ne legyünk már! aki akar, álljon be a kilométeres sor végére, de aki siet, az had' használja már a tök szabályos forgalmi sávot. ami oké, h elfogy, de dugó nem az ügyeskedők miatt szokott lenni, hanem azok miatt, akik beállnak a többi birka mögé, m - tisztelet a kivételnek - amúgy félnek sávot váltani. és sztem nem is ügyeskedés az, ha vki az elfogyó sávból, még szabályosan, a forgalomtól elzárt területre nem rámenve sorol be a belső sávba. sztem a legalja, amikor vki beáll a két sáv közé a szaggatott vonalra, nehogy bárki elmenjen mellette, ezzel sokkal nagyobb szegénységi bizonyítványt állít ki magáról (értsd: tahó), m az, aki egyébként szabályos lehetőségeket használ ki.

TH 2007.10.31. 13:29:16

ppeterka 2007.10.31. 13:10:02
Kell némi nyomulás, különben nem tudsz közlekedni ebben a városban. Egy picit kell erőszakosnak lenni, és minél inkább segítőkésznek (az ésszerűség határain belül) szerintem.

goes 2007.10.31. 13:48:50

Miért a másik lassítson és fogyjon több benzinje, mert egy Thalia-s gyökér (mert a legtöbbje gyökér) nem lát az orra hegyénél tovább. Engem még úgy okatattak, hogy alaphelyzetben deffenzíven vezessek, viszont tudjak azonnal offenzív vezetésre váltani, ha a helyzet úgy kívánja. Szépen aki rákefélt, az várja ki a sorát. Ilyen alapon minden második csövest meg kéne kínálnom cigivel. Szép világ lenne.

dwdHU 2007.10.31. 13:49:31

nagyon gaz, van a fehervarin befele is olyan ahol konkretan EGY METERre szukul egy sav vagy 3 meterre, mert ott van egy villamos megallo
kb telibebaszod vagy a varakozokat, ha nem fog meg a korlat ..
szanalom

dwdHU 2007.10.31. 13:50:34

bar nem szanalmasabb mint ez a blogmotor

rognork 2007.10.31. 14:16:59

mi ezen a meglepő? én miden századikat engedem be, a fent leírtak alapján, a tömegközlekedésen felül. én ugyan nem leszek jógyerek, hogy aztán faszául kilógjak az átlagból. dögöljön meg a többi is, cserébe nem várok különb elbánást én sem.

tygger 2007.10.31. 14:44:54

SnoopyPapa 2007.10.31. 10:24:20
Jó példa - azaz, rossz példa - a budai rakpart észak felé elfogyó része.

sztem pesti rakpart. ezzel viszont nem értek egyet, azért birkák ne legyünk már! aki akar, álljon be a kilométeres sor végére, de aki siet, az had' használja már a tök szabályos forgalmi sávot. ami oké, h elfogy, de dugó nem az ügyeskedők miatt szokott lenni, hanem azok miatt, akik beállnak a többi birka mögé, m - tisztelet a kivételnek - amúgy félnek sávot váltani. és sztem nem is ügyeskedés az, ha vki az elfogyó sávból, még szabályosan, a forgalomtól elzárt területre nem rámenve sorol be a belső sávba. sztem a legalja, amikor vki beáll a két sáv közé a szaggatott vonalra, nehogy bárki elmenjen mellette, ezzel sokkal nagyobb szegénységi bizonyítványt állít ki magáról (értsd: tahó), m az, aki egyébként szabályos lehetőségeket használ ki.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.31. 15:05:25

Legtöbbször úgy sorolok át a másik sávba, hogy kinézek egy elbambuló/lassabb autóstársat aki előtt keletkezik néhány autónyi hely, legyorsulom, és bemegyek elé.

Persze totál dugóban ez nem megoldható, akkor marad az index, aztán várni egy jószívű emberkét. Nekem egyébként nincsenek rossz tapasztalataim, elég hamar beenged valaki.. Sokan udvariasak, és én is az vagyok.
Inkább adok, mint kérek. Kérni nem szeretek.

Aztán persze van a paraszt is, aki a 3 sávból a középsőben ücsörög a dugóban, nekem a jobb szélsőből a bal szélsőbe kellene átjutnom, ahol semmi forgalom, de csak azért sem enged be, hiába mutatom, hogy nem elé akarok beállni... Pld. Roosevelt tér!

ppeterka 2007.10.31. 15:16:00

goes: te átlátsz egy sóderszállítón, baszki??? Ha igen, akkor tanítsál már meg engem is! Ha nem akkor kussolj, és tanulj meg olvasni!

rognork (és a nagyon nagyon sok hasonló gondolkodású ember): te se egy európai módon gondolkodó ember vagy... Ez a mentalitás, illetve ennek a súlyosabb módosulatai, aminek képviselői azt hiszik, hogy nekik nem jó, ha ők "jófiúk/jókislányok". Baszki arra nem gondolsz, hogy ha elengedsz valaki, később téged is el fog engedni? Ja, hogy ezt inkább úgy gondolod, hogy előbb engedjen el ő, aztán majd talán egyszer meghálálod, nem? Nem önzőség ez? Nem vagyok keresztény, sőt vallásos sem, de ha tudok, segítek másokon, mert ha vesztek 15 másodpercet, vagy annyit sem, pláne ilyen tiszta helyzetben, szerintem nem számít, sőt, ha valaki megköszöni, már megtérült, mert jól esik, kerülni meg alig került valamibe. Miért baj ez?

Nem azt írtam, hogy mindenáron (satufék, tolatás) be kell magad elé tuszkolni egy bénázó mazsolát. Normálisan közlekedőkről van szó, akik tempóban vannak, még tán fékezni se kell egyikőtöknek se, csak 1 centivel visszavenni/továbbnyomni a gázt, hogy segíts a másiknak. Miért baj ez? Hogy "nem térül meg"? Honnan vagy benne olyan biztos?

SnoopyPapa, tygger: itt a normális az lenne, ha mindkét sáv telített lenne, a végén meg zippzár. Ez biztosítaná az útszakasz maximális kihasználtságát, és a maximális haladási sebességet. De amíg "hülyeköcsögpofátlantaplófaszkalap" aki jobb sávban jön, mert "mérnemtuggyaabalfaszhogyelfogyasáv", addig ez nem lesz így. Különben is, aki elfelejtette volna, jobbra tarts van, itt elvileg úgy kéne közlekedni, hogy jobb sávon megy mindenki, majd besorol a balba mikor elfogy a sáv. Perzse faszság az is hogy a jobb fogy el, valaki írta, hogy logikusabb lenne, ha a bal sáv fogyna el általában, hisz a gyorsabb jármű vélhetően könnyebben felveszi a lassabb tempóját, mint fordítva.

Ilyen helyzetben egyszerűen nem tudunk közlekedni, erről van szó. De ezt a témát már elragoztam szerintem a poszt szövegében...

tygger 2007.10.31. 15:31:42

Különben is, aki elfelejtette volna, jobbra tarts van

na ja, ezt el is felejtettem írni. tényleg nem tudunk közlekedni, pedig olyan egyszerű lenne normálisan használni az utakat. én be szoktam engedni magam elé sok mindenkit, nem vesztek semmit, m többnyire megyek a külső sávban ott, ahol mások totyognak a belsőben, és ezzel a rugalmassággal ez mind visszajön. nekem így jó. különben kedvenceim azok a jelenetek, amikor (számomra legalábbis) egyértelmű, h beengedtem vkit, aki viszont a majmokhoz szokottan el se hiszi, h beengedték és még másodpercekig totojázik. m mi olyanok vagyunk, h az már szinte hihetetlen, ha beengednek vkit.

TH 2007.10.31. 15:37:29

tygger · www.autoblog.hu 2007.10.31. 15:31:42
Bizony. Én a Stefánia úton mindig nézem, hogy a két sáv széles külső sávban miért a bal oldalán mennek az autók a vonal mellett, ahelyett, hogy a padkát követnék...

Rocko- 2007.10.31. 15:42:56

ppeterka: én nem tiltakoztam a becsorgás ellen, valószínűleg én is ezt tenném. az viszont igaz amit fentebb írtak, h kocc esetén a sávot váltó lesz a hibás.

krtek2 2007.10.31. 15:58:26

Én ha nagyon ráérek (általában rá szoktam), akkor úgy megyek az Árpád hídon keresztül a 10-es útra, hogy a hídon beállok a külső sávba, majd sávváltás nélkül autózok ameddig csak lehet: a bécsi úti temetőig. Ott elfogy a sávom, és átcipzározok a megmaradó belső sávba.
Ebben még nincs semmi érdekes, de most figyeljetek: látom a sok "profi" autóst, amint ugyanazon az útvonalon halad, mint én, többször is sávot váltva, engem néha leelőzve, majd visszamaradva, majd megint leelőzve. Ezek végül beleszaladvak a bécsi úti torlódásba a belső sávban, ahol is nyugodtan elmegyek mellettük a külsőben, és még csak azt sem mondhatja senki, hogy bepofátlankodom a sor elején, hiszen az Árpád hídtól jövök ugyanabban a sávban, teljesen szabályosan, tempósan, jobbra tartva. :)
Tudom, beteg hobbi ez, kövezzetek meg érte.

TH 2007.10.31. 16:56:18

krtek2 2007.10.31. 15:58:26
Valamiért nálunk az autósok jelentős része azt gondolja, hogy azokat a sávokat, amikről tudják, hogy "majd egyszer elfogynak", azt nem használják. Ld. pl. a Lágymányosi-híd felé a Hungáriát, ahol a külső sáv sokszor szinte teljesen üres, vagy legalábbis sokkal kevesebben merik használni mint a többit. Pedig azért az nem dísznek van ott. És igen, a végén cippzárazni kellene szépen...

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.10.31. 17:26:00

TH 2007.10.31. 16:56:18

Azért TH mert rengeteg a mazsola, akiknek egyik rémálma a sok közül a sávváltás!!!
Neked is biztos van olyan helyzet amit nem szeretsz... (pld. sárgán villogó lámpánál átkelni a Váci úton keresztbe egy mellékutcából) Nekik meg a sávváltás is ilyen. Na bumm! :)
Ja és vannak a lusták, akiket teljesen megértek, mert sokkal fárasztóbb ám ide-oda sávot váltogatni, folyamatosan körülnézni, kiszámolni, stb. Sokszor egyszerűbb nyugodtan végig ülni a dugót, lehet közben olvasgatni, telefonálni, a PDA-val játszani, stb...

gravy_t 2007.10.31. 17:37:44

jamondjuk érdekes, hogy nálunk mo-n az számít bunkónak, aki cipzárazni akar. jól megfigyelhető ez pl körforgalmak előtt - errefelé elég sok olyan van, hogy a 2sávos út 1sávosra szűkül és úgy megy a körforg-ba. és hát aki a belsőben előremegy, az a bunkó...

kicsit off:
másik sorbanállós téma (nem autós): angoloknál pl benzinkúton ha 2 pénztár van nyitva, akkor is csak 1 sor van, és a soronkövetkező ember mindig ahhoz a pénztárhoz megy, amelyik épp felszabadul. sokkal hatékonyabb, mint a mi 2 külön soros módszerünk.

gravy_t 2007.10.31. 17:40:26

blogíró bácsi/néni:
ha már a körforgalmat említettem, lehetne egyszer szó a kétsávos körforgalom használatáról is, mert sok autósnak az a legnagyobb agyrém helyzet - ezért is csökkentik le a legtöbb helyet 1re a bemenő sávok számát.

goes 2007.10.31. 17:51:34

ppeterka

Szó sem esett sóderszállítóról. Megszűnő sávoknál jó a cippzár, de itt nem kivitelezhető, mert túl nagy a sebességkülönbség a két sáv között.

rognork 2007.10.31. 19:16:40

ppeterka 2007.10.31. 15:16:00

félreértettél. én azért vagyok ilyen, mert meguntam a jófiú létet. utálhatsz ezért. én meg magamat utáltam, mikor mindig beengedtem a többieket, aztán max egy jó nagy büdös lófaszt kaptam cserébe. nap mint nap látom igazolódni, persze nem csak magamon.
a magyar autós (az átlag) megérdemli, amit kap a társaitól.

lápi lidérc 2007.10.31. 19:22:13

1. Cipzár. Így írjuk magyarul.
2. Egyrészt tényleg tahóság volt, ha senki nem engedett be, másrészt viszont az elsőbbségről való lemondást nem követelheted ki.
3. A Vörösváriról az Árpád hídra felhajtók 95%-a rettentő tufa, mivel bár látható, hogy nem tudnak feljutni, megállnak keresztbe a hídról lehajtók elé, akik egyébként,ha ezek a tahók nem lennének, tudnának haladni. És ha rádudálsz, még a tahónak áll feljebb.
Oda simán kiállítanék egy rendőrt, egy hét alatt a rendőrség féléves költségvetését össze lehetne szedni - és büntetőpontoznék is, hogy aki még egyszer bemászik a kereszteződésbe, legközelebb dupláját, aztán a négyszeresét fizesse. Legalább lenne pénz benzinre a kerületekben.
Előbb-utóbb csak megtanulná a sok barom, hogy megálljon a lámpánál, ha tutira nem fér át.

TH 2007.10.31. 19:23:46

gravy_t 2007.10.31. 17:37:44
Az offhoz: nem csak hogy hatékonyabb, de igazságosabb is, hiszen érkezési sorrendben szolgálják ki az embereket. Engem meg majdnem megvert egy nő egy patikában, amikor mondtam neki, hogy én előtte vagyok, és egyik sorban sem állok, de ha valahonnan elmennek, akkor én következem, és nem ő.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.31. 19:30:02

gravy_t: Bármilyen autós-közlekedős témáról lehet szó, ha pl. összefogalmazol emailben egy szép kerek sztorit, akkor hamarabb, mint ha én foglalkoznék a témával. :)

lápi lidérc 2007.10.31. 19:48:04

TH 2007.10.31. 16:56:18

Az elfogyó sávokkal az a baj, hogy általában nincs jelezve, hogy meg fog szűnni, csak az utolsó 3 méteren látod meg, és ha nem vagy ismerős a környéken, nem számíthatsz rá előre, hogy majd átsorolsz.
A fél várost fel tudnám sorolni.
De aki járt mostanában a Keleti környékén (az elmúlt 2 hétben), bármennyire is ismerte, elég szarban lehet elsőre, ugyanis kitáblázás semmi, viszont a forgalmat teljesen szétzilálták (az agyatlanság és átgondolatlanság netovábbja, ami ott folyik, 3 év alatt immár harmadszor zárják le több mint fél évre metróépítés miatt, és terelik összevissza a forgalmat). Ha régen jöttél a Kerepesin, el kellett menni a Keleti előtt, hogy a Rákóczira tudj jutni. Most rutinból elkanyarodsz, és máris keresheted, hol tudsz visszafordulni majd a Thökölyn. Onnan érkezve viszont az addigi egyenesen menő sáv szűnik meg minden előrejelzés nélkül, illetve válik kanyarodóvá, el a Keleti előtt.
És természetesen valami okos megcsinálta, hogy a 4 sávból 3 buszsáv lett: a legbelső meg a két legkülső - a legszélső konkrétan az óránként járó Pólus busznak - szóval az óránkénti 1 busz miatt tulajdonképen lezárnak egy teljes sávot.

Desert 2007.10.31. 21:33:27

én tapasztalataim szerint nem a zipzárral van a baj, mert ott egész normálisan beengednek, ha nem 200-al húzol el a sor mellett, hanem a sok idióta barommal, amelyik nem megy végig a megszűnő sávban, hanem 100m-el előbb befékez és elkezd bekéreckedni. aztán ha valamelyik barom beengedi, akkor ismét eltódul 50 autó a megszűnőben, ahelyett, hogy mindkét sáv menne szép nyugodtan egymás melett és a LEGVÉGÉN mikor megszűnik valami, ott kezdenének bekérckedni...

a pesti rakpart vége szintén vicc, ott is bizony mindenkinek ki kéne használja a két sávot és nem az a káosz lenne mint most, hogy a bal oldalon sor van, jobb oldalon elhúz néhány marha 200-al, majd persze senki nem akarja beengedni, mert miért nem várja ki a sorát. Az meg teljes baromság, hogy miért nem tudja, hogy megszűnik az a sor, mert minden nap százával lesznek akik akkor járnak ott először.

Night 2007.10.31. 21:41:14

yes, csak épp ha a kisujjamat nyújtom, a komplett karom kell.:P

Jövök át a hév-síneken, kedélyesen, és ahogyan MINDIG, elengednék egy autót, aki előttem akar jobbról kikanyarodni szembe, mert a másik sávban pont nem jön senki, hadd örüljön, ez rutin, én is szoktam ott ácsingózni.

De WAZZE, kijön MÉG HAT!!!
Leblokkolják mindkét sávot és tódulnak boldogan.

Én meg állok a síneken és várom, mikor megy át rajtam a hév.
Majd rátenyerelek a dudára és gyakorlatilag mindenkit meg tudnék ölni.

Hát a francba is, na.:-)

CharlieBrown · http://tarhelyhosting.com 2007.10.31. 21:50:06

Hello mindenki!

Csak egy rövid poszt erejéig: nem kell ezt a zippzár módszert az egekig magasztalni, mint minden rossz megoldását...

Érdekes dolog a forgalomfigyelés, forgalomkontrol ;)
Ha van pár percetek, látogassatok el az alábbi honlapra: www.traffic-simulation.de/

Itt elég egyszerű, ámde annál látványosabb módon modellezhető egy ehhez nagyban hasonlító (gak. ugyanaz) szituáció!

Megadható az autók száma a 2 fősávban /óra, illetve a becsatlakozó autók száma /óra.

Többféle helyzet szimulálható (becsatlakozás, emelkedő, piros lámpa, stb), és természetesen személyautó és teherautó is részt vesz a forgalomban.

Játsszatok vele, érdemes! Ezt a szituációt is érthetőbbé teszi talán.

Üdv:
Charlie

Night 2007.10.31. 21:51:03

Azt meg már csak a poén kedvéért mesélem el, hogy a múltkor besoroltam békésen egy körforgalomba (amiből már annyi van, mint a szemét, és az fel sem tűnik, ha nem kifele, hanem BEFELE indexelnek a nagyon bölcsek, mert roppant edzett vagyok), amelyben épp nem jött senki balról, naésakkor a következő besorolásnál egy seggfej - pardőz, nem bírom más jelzővel illetni - jól a szemembe nézett, ahogy ott jöttem, majd padlógázzal kijött elém álló helyzetből, mire nálam ugye padlófék, duda, minden játszott, de ez még nem is volt elég neki, mert látható felháborodással mutogatta az én macisajtomat a behajtóm ELŐTT, nem mintha neki nem lett volna egy ugyanilyenje, amit nem vett figyelembe - velem ellentétben.

Még most is pislogok.:-))))

Zombi 2007.10.31. 21:57:16

Én sajnos nem tudom mi lenne a helyes, vagy hogyan lehetne javítani a dolgokon, de piszkosul nem szeretek beülni az autómba, nem szeretek gyalogosként zebrához érni, útálom amikor a villamoson állva várni kell a kereszteződésben ragadt autósokra. Sehogyan nem jó ez. Legszívesebben vennék egy helikoptert.

pammy 2007.10.31. 22:12:19

vuk: a buszt kicsit nehezebb szívvel engedjük ki a megállóból akkor is ha nem szabályos így :P mert hogy az illetékesek spórolási szándékától vezetve alkalmasint 5 km-en poroszkálhatunk utána 35-tel, minden megállóban megállva, ha elég forgalmas és előzésre alkalmatlan az út, mert ha az előző megállóban volt buszöböl akkor a következő 5ben jó eséllyel nem lesz :P
Ennél is izgalmasabb, hogy a minap megálltam kiengedni egy buszt ilyen helyzetben, és a mögöttem jövő szintén bkv busz, ami a 20 méterrel hátrébb lévő megállóból jött éppen kifele, ezt azzal honorálta, hogy ráfeküdt a dudára...

Vaquero 2007.10.31. 22:20:33

Mivel a külső Bécsin van az irodám, de pesten lakom ezért én nap, mint nap használom az Árpád híd felhajóját a Vörösvári út felől. Mondjuk én kb. 15.00 óra magasságában szoktam arra járni (még nincs dugó), de én azt tapasztaltam, hogy az város egyetlen helye ahol simán működik a zipp zár. Még soha nem volt gondom! Lehet, hogy a német rendszámom miatt? :)

ppeterka 2007.10.31. 22:21:33

tygger: mindenki bénázik a tahóság általános elfogadottá válása miatt. A gyalogos nem mer elindulni, mert nem hisz a szemének (és sajnos sokszor igaza van), akit beengednél, másfelé néz, aztán keresi az egyest, hogy most mi van... Velem is fordult már elő, hát úgy még nem akartam a kormányba verni a fejem mint akkor... Mindig emlékezni fogok rá... Főúton mentem volna át, balról dugó volt, beengedtek, jobbról viszont pont akkor jött a zöld lámpa hulláma. Néztem jobbra, de a második-harmadik kocsi tájékán kerestem aki beengedett volna, mondván hogy az elöl haladó tökúj gyöngyház Passat női sofőrrel tuti nem enged be... A jó vastag A oszlop meg kitakarta az elejét, amikor közel ért, és már villogott... Azt hittem ott helyben belesüllyedek az aszfaltba...
Azért olyan még nem volt, hogy zöldre aludtam volna el... Az azért még egy súlyos dolog... Sárga-zöld-jajúristenmicsináljak- jajmegvanakuplung-hoppáezhármaslefulladt...

krtek2: ugye ugye... Ilyesmit én is szoktam csinálni... Egyszerre vicces és rémisztő, ahogy nagyon sietve beelőznek-lemaradnak...

goes: azért egy piros lámpától induló sor 20-as 30-as tempója még nem akkora különbség, hogy nagyot kelljen fékezni...

rognork: nem értettelek félre. És szerintem annyira általában nem rossz a helyzet. Tapasztalatom szerint az embereknek több mint fele vagy villant, vagy int, vagy mindkettő, normális esetben türelmesen ki is szoktak engedni... Lehet, hogy nem ugyanarra közlekedünk...

lápi lidérc:
1. minden nap tanul valamit az ember... Cipzárcipzárcipzár...
2. Tisztában vagyok azzal, hogy sem szabályos, sem illő nem volt amit csináltam, normál esetben parasztságnak is venném a másik szemével nézve. De ez szerintem nem "normál" eset volt. Baleset, műszaki hiba nem normál eset, ráadásul ilyen helyzetben a KRESZ is lassítást, fokozott figyelmet ír elő homályos és régi ismereteim szerint. De ha nem a KRESZ, akkor a józan ész diktálja ezeket. És ha már amúgy is lassan megy valaki, olyan nehéz segíteni a bajban rekedteknek? Neked is ajánlom figyelmedbe a remek Jakab-Dr. Koppány: A defenzív vezetés képekben c. könyvet (MK1976), elég jól leír nagyon sokmindent, és nagyon sok szituáció szól arról, hogy hogyan húzd ki a másikat a szarból anélkül, hogy te magad megszívnád...

Nem követelhettem ki az elsőbbségről lemondást, azonban a KRESZ-nek van egy érdekes része az akadályozásról. Nem vagyok paragrafusbúvár, de valahogy úgy szól, hogy amennyiben egy manőver csak mások - olyanok, akiknek elsőbbségük van - kis mértékű akadályozásával hajtható végre, akkor ez a manőver végrehajtható. Én senkit sem veszélyeztettem, hiszen nem gyors forgalom mellett (nemrég indult a sor a lámpától!), igen lassan, már régen indexelve toltam ki az orromat. Ettől még ha belémjön, akkor én leszek a hunyó, az tuti. De ha belémjön, akkor veszélyeztettem is, megérdemlem. Így viszont jó 2-3 méter még volt a két kocsi között, mikor a másik megállt... Tehát a veszélyeztetés nem téma...
3. tök igazad van. De ez az összes kereszteződésre elmondható... Arról nem is beszélve, hogy ha te jössz onnan, és már látod, hogy nem férsz át, akkor kikerül 1-2-3 sávon, piros lámpán, villamossínen mindenen át a barom, hogy megálljon keresztben a Pacsirtamezőről érkező forgalom előtt...
Az elfogyó sávokkal kapcsolatban igazad van, nem kéne kilométerekkel előbb jelezni, hogy mi fog elfogyni, de azért legyen idő mindkét sávnak felkészülni. Viszont azt hogy melyik sáv merre fog menni, szerintem fontosabb lenne sokkal jobban érthetően táblázni, jóval előrébb. Jó példa az Árpád híd Buda felé. Ha jobbra akarsz menni, a bal sáv a jó, ha balra, akkor a jobb... Normális? Az, ha ki van táblázva, pl a hídon is vagy 3-szor...

És hogy ráéreztél a Pólus-busz problémára... Régebben minden nap rágtam magam azon, hogy nem lehet a belváros felé haladva a Thökölyről a Keletinél a legkülső sávot használni, noha mindenki a két belsőből a Fiumei felé balra ment, töketlenül, egymást akadályozva bénán, és a 3. sávban elmenve mellettük az egész hajcihő után be lehetett menni az egyenesen haladó sávba minden stressz és felesleges környezetszennyezés nélkül. Erre mit csinálnak? Felfestik a Haley-üstökös gyakoriságú, töketlen Pólus busznak. Miért is nem tudott volna pl a Pólus busz is a középső csilivili megállórészen megállni? Mert nem tud visszafordulni? Nem lehetett volna valaki olyant odaültetni a tervezőasztalhoz, aki érti a dolgát, és ki tud találni egy egyirányú, egyenes utcánál bonyolultabb konstrukciót is? Báh... Szerencsére már nem arra járok, minden nap megemelte 10-zel-20-szal a vérnyomásomat az a 10-15 perc, amit emiatt vesztettem... Nobel díjat annak aki kitalálta... Fel a seggébe, jó erősen!

i(Z)é 2007.10.31. 22:45:36

Hááát ma Magyarországon közlekedési \\\"kultúráról\\\", vagy \\\"morál\\\"-ról beszélni enyhén szólva is illúzió. Amit az utakon látunk, az hűen tükrözi a társadalom egyéb / hétköznapi viszonyait.
Nemrég volt szerencsém munkám révén Bukarestben eltölteni néhány napot és (szakmai ártalom) figyeltem egy kicsit a városi közlekedést / forgalmat. Szomorúan konstatáltam, hogy Magyarorság e felé tart (és nem mondjuk inkább a német példa felé). Az autók legfontosabb alkatrésze a duda (ld. még \\\"kürt\\\") és tisztán az \\\"erősebb kutya b*szik\\\" elv uralkodik. Hihetetlen, hogy mindenki csak nyomul előre, élete árán küzd a centiméterekért és közben kialakul az aktuális káosz és patthelyzet - a város áll és dudál.
Ami viszont megdöbbentett, hogy akár hányszor át akartam menni a zebrán, megálltak és átengedtek. Ki érti ezt? Lehet, hogy azért mégiscsak lenne mit tanulnunk a román testvéreinktől?

Legyetek empatikusak és toleránsak, üdv. néktek:

i(Z)é

lápi lidérc 2007.10.31. 22:57:40

i(Z)é 2007.10.31. 22:45:36
Keleten ez a divat. A törököknél is két fontos alkatrész van az autón, és mind a kettőt tövig kell nyomni: a duda(kapcsoló) meg a gázpedál.

Viszont ha lelépsz a járdáról gyalog, az addig padlógázzal dudálva, észveszetten csörtető janicsár megáll, és _mosolyogva_ (ez is fontos!) int, hogy menjél csak.

i(Z)é 2007.10.31. 23:07:03

Ja, attól függ mennyire keleten. Egy kicsit még keletebbre, Üzbegisztánban (Taskent) pl. ha nem vagy elég ügyes és figyelmes,a zebrán, amikor zölded van símán el kell ugranod a balra nagyívben kb. 70-nel kanyaródó Ladák / Daewook elől...
Szóval nekünk asszem valahogy nem ezt az irányt kellene megcéloznunk.
Szintén személyes megfigyelésem, hogy vidéken azért nem ennyire rossz a helyzet. Jónak sem nevezném, de pl. a nyugati határszéli nagyvárosok és B.pest közlekedési körülményei között (szándékosan nem írtam kultúrát) érzékelhető különbség van.

Zati 2007.10.31. 23:10:17

A zippzár két okból nem műxik:
1. "Csakazértse engedem be" - rohadjon meg, minek állt be rossz sávba - gondolják sokan.
2. Ha kiengedek egyet, a mögötte álló is furakodni kezd - no ez szintén nem fair.

Ilyenkor szépen mutatom: 1 jobbról, 1 balról, aztán 1 jobbról...
De sok kretén nem érti meg.

Abszurdisztán...

lizard 2007.10.31. 23:48:45

Nekem még sosem volt ilyen... Bár én csak a hungárián járok főként. A város belébe nem megyek sűrűn. Itt ezek szerint ráérős emberek járnak.
Na jó ez a zipzáras dolog ott sem megy, de ha elindulok akkor legtöbbször mutogatás nélkül beengednek, akár kamionnal megyek akár twingóval. Az indexet viszont már megszoktam hogy el lehet felejteni.

gravy_t 2007.11.01. 00:03:46

SilentSound · autozz.blog.hu 2007.10.31. 19:30:02

na hát az se most valamikor lesz, de majd igyexem ... :)

Név: 2007.11.01. 00:21:25

Azt se felejtsük, hogy aki becipzárazik, az cipzárazza is ki magát!

GOD! 2007.11.01. 01:07:22

Alapvetően hagyom érvényesülni a zipp-/cipzár (A magyar nyelv megengedi a design és a dizájn írásmódokat is!) elvet, de:
- Ha vki rám húzza a kormányt, akkor ott rohad meg, ha kell erőszakkal sem engedem ki. Törjön össze, akkor fizet a biztosító, de nem keveset, esetleg ha nem vagyok elégedett az összeggel, akkor van név és lakcím a "hálám" kifejezése céljából.
- Ha vki nem indexel, szintén ott rohad meg.
(Az első kettő alól külön-külön mentesítő körülmény, ha Renaultban ül. Együtt már 99%, hogy meg is dögölhet.)
- Ha vki az indexelés mellett még kiteszi a kezét az ablakon, bebocsáttatást kérve, az mindenképpen (vészfékezés esetének kivételével) jöhet.
- Ha buszról van szó, csak 40% esélye van arra, hogy beengedjem. Ha troli, akkor 90%, hogy még szivatom is (Egyik parkoló autómat troival törték össze, betétlap nélkül). De ha tudom, h a busz pár száz méter múlva másfelé megy, mint én, akkor szinte mindíg beeresztem (Árpád Fejedelmen a Lajos felé pl.).
- Ha balesetveszélyesnek ítélem meg azt, ahogy a besorolással próbálkoznak, akkor persze mindent elkövetek azért, hogy ne kerüljek bele a csattba, félremagyarázható szituban ottmaradok tanúnak, h tényleg a vétkes szívjon.

TH 2007.11.01. 01:33:26

A Magyar Értelmező Kéziszótár 1972-es kiadása szerint a cipzár és a zipzár formák helyesek, én elnézést kérek, hogy 2 p-vel írtam!!!
GOD! 2007.11.01. 01:07:22
"- Ha vki nem indexel, szintén ott rohad meg."
Azt én sem engedem be...
"(Az első kettő alól külön-külön mentesítő körülmény, ha Renaultban ül. Együtt már 99%, hogy meg is dögölhet.)"
Mit számít az autó? És most jó v. rossz, ha Renault-ban ül?

CharlieBrown · tarhelyhosting.com 2007.10.31. 21:50:06
Kurva jó ez a szimuláció, de nekem nem jött az le, hogy a cipzár módszer rossz lenne...Lehet, hogy rosszul szimuláltam?
Nézd, minden útnak van egy adott áteresztőképessége. Ha ennél több autó érkezik, akkor tuti dugó lesz. A cipzárelv azért jó, mert elméletileg ez esetben egyik sáv sem kényszerül hirtelen sebességváltoztatásra, márpedig a szimuláción jól látszik, hogy sűrű forgalomban egyetlen hirtelen fékezés mihez vezet. Mert lassulni gyorsan lehet, de elindulni nem fog menni olyan gyorsan az egész sornak...

TH 2007.11.01. 01:46:07

lápi lidérc 2007.10.31. 19:48:04
"Az elfogyó sávokkal az a baj, hogy általában nincs jelezve, hogy meg fog szűnni, csak az utolsó 3 méteren látod meg, és ha nem vagy ismerős a környéken, nem számíthatsz rá előre, hogy majd átsorolsz. A fél várost fel tudnám sorolni."
Hát aki nem ismeri, az akkor megy azokban a sávokban, nem? Az lenne a jó, hogy ha az is használná, aki ismeri, és tudja, hogy megszűnik.

renegade 2007.11.01. 02:11:57

A pesti rakpart északi végével kapcsolatban más véleményen vagyok. Én bizony Jermann Kálmánnal értek egyet, aki pontosan azt írta le saját véleményeként pár hónapja a Totalcaron, amit én gondolok.

Miért is van ott sor? Azért, mert van egy szűk keresztmetszet, ez a rakpartról felkanyarodva a kereszteződés. Ennek van egy áteresztőképessége. Javul ez attól, ha minden második autó kimegy a külső sávba, majd annak elfogyásakor visszasorol a belsőbe? Nem, egy időegység alatt pontosan ugyanannyi autó fog keresztüljutni a kereszteződésen, vagyis pontosan ugyanannyi idő alatt fog mindenki átjutni ezen a ponton, mintha senki sem menne ki a külső sávba.

Ha viszont nem minden második autó húz ki a külső sávba, csak néhány, azok jól járnak -- mindenki más, aki pedig eredetileg előttük volt, rosszul.

Ezért én itt nem engedek be senkit. Ismétlem: senkit. Soha. Ugyanígy nem engedek be senkit a Közraktár utca végén, aki a jobbra kanyarodó sávon elhúz a többiek mellett, aztán a villamossínek előtt meg be akar pofátlankodni a rakpartra tartó sorba. (Most meg pláne, hogy ugyanezt a buszsáv végén teszik.) Viszont lefékezek mindenkinek, aki szemből, a Vásárcsarnok felől szeretne a rakpartra jutni, mert ha ott nem mondok le puszta udvariasságból az elsőbbségemről, akkor végigállhatja a reggeli csúcsforgalmat.

Ugyanez a kategória a baleset, útépítés, elakadt jármű. Aki emiatt akar sávot váltani, jöhet.

Ami viszont a betolakodó orrokat illeti, bármit is mondanak az autósiskolában, az abszolúte szabálytalan. Én sohasem csinálom, mert nemcsak szabályosnak, hanem illendőnek sem tartom. Egyáltalán nem bánnám, ha a rendőrök büntetnék.

TH 2007.11.01. 02:33:31

renegade 2007.11.01. 02:11:57
Azért nem engedek Veled egyet ebben a kérdésben, mert ha 2 sávban áll ugyanannyi autó, akkor hosszban fele annyi helyet foglalnak el - vagyis fele olyan hosszú lesz a dugó. Ez azért jó, mert kisebb hatása van a mögöttük levő közlekedésre, egyéb kereszteződésekre stb. (nem kizárólag a rakpartról beszélek, hanem minden ilyen jellegű esetről). Ráadásul ha 2 sávban egyszerre indulnak el zöldben az autók, az is gyorsabb, mintha 1 sort kellene végigvárni. A visszasorolás meg a zipzárelv alkalmazásával nem is olyan vészes, hiszen mindkét sáv folyamatosan haladhatna. Szerintem hatékonyabb, ha kihasználjuk a rendelkezésünkre álló sávokat.

Géza 2007.11.01. 03:10:54

kár ebből verekedést csinálni, nem okos dolog ha visszamutogatsz. A helyes megoldás, mindegy hogy honnan mész, index, kormány ráhúz (mindegy milyen kocsija van, mindegy kicsoda) a tükör vonalánál megállsz, megnézed hogy vette-e az adást, aztán manőver folytat, ha nem enged be, akkor mögötte jövőnél szintén bepróbálkozik. Amelyik önszántából/kényszerűségből beenged, annak mindig vészvillogó felvillant, jobb kéz középen barátilag felemel (az se számít ha anyázik, nem kell vele foglalkozni, legegyszerűbb ilyenkor már bele sem nézni a tükörbe), mész a dolgodra.

0xFFFF 2007.11.01. 04:19:30

"Wannabe motoros 2007.10.31. 09:51:26
Attol meg lehet szabalyos. Amikor lassan tolja az orrat az ember, akkor eloszor csak zavar. Azt szabad. Aztan meg ahogy megy elore, a masiknak is kotelessege megakadalyozni a balesetet. Vagy valami ilyet magyaraztak.
Mondjuk kicsit nekem is furcsa volt, de mondom, konkretan ezt mondtak (nem savvaltasra mondjuk, hanem egyenrangu keresztezodes volt a pelda, de most ez mindegy.)
Csigaver. Nehany honapja."

Magyarázni lehet ilyet, akár autósiskolában is, de a kreszben erről egy bötű sincsen, tehát dughatod te az orrodat én leszelem a belógó részt, majd rendőrt hívok, kitöltjük a betétlapot, a hibás te leszel, nekem fizetnek, amit elmozizok, mert budapestre jó autóval sikeres ember nem jár, te meg emelt tarifán kötelezőzől tovább. Csókoltatlak a hülyeségeiddel.

atleta · http://www.atleta.hu 2007.11.01. 05:11:24

Ez egy ilyen forszirozos orszag. Es hat a dologban az a vicces,, hogy ezzel a nyomakodos eroszakoskodassal vegeredmenyben lassabban megy a forgalom (mindegy melyik oldalon allsz adott esetben, hiszen ez ugyis tok veletlenszeruen valtozik). De a sok gyoker ezt keptelen felfogni. Ugy is el lehet kepzelni a dolgot (szoktak is igy modellezni) mint egy folyadekot. Amikor nyomakodsz, meg ugyse engeded be, akkor nagyobb ott a surlodas. Ha eleg sokan viselkednek igy, akkor egy lassan aramlo folyadek az eredmeny, ha ertelmesen udvariasak az emberek, akkor egy gyorsabban aramlo konnyebben aramlo.

De nem az autosok ilyen fafejek, hanem az egesz orszag. Probalj meg a metroban a kocsikbol kiaramlo emberoszlopon atmenni keresztbe (monjuk, hogy le tudj szallni a mozgolepcsorol, es meg elerd a metrot). Kurvara nem enged egyik sem. Pedig ugye latnak (ha akarnak), es aki 2-3 m-re van onnan, ahol elered a menetosztlopot, annak eleg lenne egy fel lepest balra vagy jobbra elkanyarodnia. Loszart. Nincs mas megodlas (sajnos), mint az eroszak. Ha Darwin megaldott 80-85 kiloval, akkor elindulsz keresztbe, aztan halgatod a 'kemenyekdok' vernyakolasat, amikor oldalrol _neked mennek_. Pedig ez senkinek sem jo (lasd fent).

Erdemes megnezni egy DK-Azsiarol szolo filmet, amiben mutatnak kozlekedesi jelenetet. (Meg erdemesebb elmenni :) ). Vannak olyan _keresztezodesek_ ahol gyakorlatilag folyamatosan megy a keresztiranyu forgalom. Egyszerre. Mindket iranyba. Gyalogatkelo alig van, lampas meg kevesebb. Szepen lassan elindulsz keresztbe egyenletes tempoval, es a motorosok kikerulnek. Korbefolynak. Kemenykedessel ez se menne. OK, a motor kicsit mas teszta, mint az auto, mert 3-4 siman elfer egymas mellett egy savban, mivel lenyegesen kisebb helyet foglalnak. De ott latszik, hogy mukodhet a dolog egy sokkal bonyolultabb helyzetben is. Itt meg rokton dugo lesz, ha 'cipzarazni' kene. (Meg nem veszi el a labat a gazrol az autos, ha 30 meterre meglat egy gyalogost a zebra fele kozeledni, stb.)

Mityu 2007.11.01. 05:28:24

A legnagyobb gond a kis közlekedésünkben az, hogy legtöbben ERŐ-vel akarják megoldani az adott közlekedési szitukat, nem pedig ésszel.

Nekem volt hasonló esetem az Árpád híd budai oldalán (felfelé haladva a hídra). Ott két sávból egyik elfogy. Aki nem óhajtotta használni a "cipzár"-t egész a KiKa-ig kurvaanyázott. Sőt a melletteülő plázaszökevény cicababa is rásegített neki.

Szeretem még amikor sávot váltana az ember a mellettem lévő sávban alig mögöttem haladó lehető leghamarabb mellémhúzódik, nehogy beférjek elé. De gyorsabban nem óhajt haladni. Sok értelme van az ilyennek :))

lápi lidérc 2007.11.01. 06:25:52

TH 2007.11.01. 01:33:26

A helyesírás (utoljára) 1984-ben változott, azóta csak a cipzár a helyes.

"Hát aki nem ismeri, az akkor megy azokban a sávokban, nem?"
De. Viszont jó magyar mentalitással ott is ragad, mert senki nem engedi ki onnan.
De inkább az volt a célom ezzel a beírással, hogy felhívjam a figyelmet a kitáblázatlanságra.
Illetve a Keletinél van egy tábla, ami jelzi az új forgalmi rendet.
Apró hibája, hogy csak gyalog lehet észrevenni, a járda felől. Az út felől, pláne kocsiban ülve épp eltakarja a buszmegálló táblája. De úgy ám, hogy ennél jobb kitakarást gondos tervezéssel sem lehetne elérni.

Kellene csinálni egy webhelyet, ahol az ilyeneket lehetne bejegyezni, akár fényképpel is.
Meg egy olyat, ahová a szabálytalankodó autók rendszámát lehetne felvésni, a szabálytalansággal + helyszínnel, időponttal.
(Csak én nem értek hozzá, különben már megcsináltam volna.)

Cselo 2007.11.01. 06:34:39

Ne a cipzárhoz tartozik, de jó ideje "bevett" gyakorlat, hogy az egyenesen tovább haladó sávban sor áll, akkor a magát arra feljogosítottnak érző, többnyire hatalmas böszme bömbivel, merdzsóval, vagy egyéb izomjárgánnyal nyomuló közlekedőtársunk előre megy a jobbra, vagy balra kanyarodó sávban és amikor a lámpa zöldre vált, akkor izomból bevág az egyenesen haladó sor elé. Majd kényelmesen hátradőlve konstatálja, hogy neki mennyivel több joga van közlekedni, mint a sok kis játékautóval közlekedő köcsöknek. Eközben plázacica szöszikéje elégedett mosollyal, félistenként néz rá.

Cselo 2007.11.01. 06:38:51

Nem a cipzárhoz tartozik, de jó ideje "bevett" gyakorlat, hogy az egyenesen tovább haladó sávban sor áll, akkor a magát arra feljogosítottnak érző, többnyire hatalmas böszme bömbivel, merdzsóval, vagy egyéb izomjárgánnyal nyomuló közlekedőtársunk előre megy a jobbra, vagy balra kanyarodó sávban és amikor a lámpa zöldre vált, akkor izomból bevág az egyenesen haladó sor elé. Majd kényelmesen hátradőlve konstatálja, hogy neki mennyivel több joga van közlekedni, mint a sok kis játékautóval közlekedő köcsögnek. Eközben plázacica szöszikéje elégedett mosollyal, félistenként néz rá.

RogerNyul 2007.11.01. 07:59:51

Szegeden nemrég felújították a régi 5-ös út bevezető szakaszát ami 4 sávos a volt déléptől. A tejipar/cora magasságában lévő kereszteződésben a szeged felé irányuló forgalmat átterelték a szembejövő sávra, mondanom sem kell, a dugó az M5-ös lejáratáig tartott 8 napon keresztül (cca 3km). Mivel a környéken dolgozom nekem a délépnél kezdődő 4 sávos útrész külső sávja igérkezett a hazamenetelnek a legjobbnak ez tök üres volt 5-600m hosszon. Előre mentem és engem sem engedett be egyetlen egy honfitársunk sem, végül egy bulgár kamionos megszánt. Mondanom sem kell, hogy az eltereléstől kezdődően viszont haladt minden úgy ahogy folyamatosan.
Másnap már inkább a kerülő utat választottam a délép ipartelepén keresztül.
Nem értem a hazai sofőrök többségének a hozzá állását, hiszen nem egy egybefüggő kocsisort kellett volna, hogy be engedjenek, hanem csak 1-2 autót. :( Persze így is neccesen, de oda értem a suliba.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.01. 09:41:57

Cselo 2007.11.01. 06:34:39

"jó ideje "bevett" gyakorlat, hogy az egyenesen tovább haladó sávban sor áll, akkor a magát arra feljogosítottnak érző, többnyire hatalmas böszme bömbivel, merdzsóval, vagy egyéb izomjárgánnyal nyomuló közlekedőtársunk előre megy a jobbra, vagy balra kanyarodó sávban és amikor a lámpa zöldre vált, akkor izomból bevág az egyenesen haladó sor elé."

De ha jól meggondoljuk, akkor senkinek semmilyen problémát nem okoz, kivéve hogy megsérti a KRESZ szabályt. Én rendszeresen ezt csinálom Bp. felől a 10-es úton a Pázmány Egyetem előtt, ahol balra lehet lekanyarodni az Esso kúthoz, az egyenesben meg kilóméteres teherautó sor feltorlódva! Persze csak addig működik amíg egyedül én vagyok ilyen "pofátlan", de addig pompásan! :) Egyetlen repülőstarttal megspórolok későbbi min. 10 előzést. Mire a teherautó berakja zöldnél 1-esbe a váltót, addigra én már a következő faluban vagyok...

gravy_t 2007.11.01. 10:27:51

szerintem a legegyszerűbben 2 motorosrendőrrel lehetne rászoktatni az embereket a cipzárazásra. egyikük a sor végénél lenne és terelné a jónépet az üres sávba, a másik pedig a sávelfogyásnál állna és úgy irányítaná a forgalmat, hogy egyet innen, egyet onnan beengedne.

egy idő múlva felfogná mindenki, hogy így gyorsabban lehet haladni, mintha mindenki csak az egyik sávban szöttyögne. mert az igaz, hogy a cipzárazástól még nem fog több autó átjutni a szűk keresztmetszeten, de az egyes embereknek kevesebb időt kellene tölteniük várakozással.

Rocko- 2007.11.01. 10:32:09

GOD! 2007.11.01. 01:07:22
azért alapvető különbség van aközt, h vki pofátlankodik, és le is zúzna, vagy aközt, h kb. 23. kocsi se akarja beengedni. te adott helyzetben a túloldalról mit tennél? megvárod míg elhárul az akadály? megávrod, míg üres lesz a sáv teljesen?

ppeterka 2007.11.01. 12:32:49

Rocko: pluszba még azt is vegyük hozzá a szituhoz hogy millióan állnak mögöttem ugyanígy beszorulva... (mert mint említettem, ha balfasz módon én lettem volna egyedül, vagy 1-2 kocsi, akkor tényleg megvártam volna, amíg elmegy a sor, még a kormányt se tekertem volna irányba... Ha balfasz vagyok, akkor sosem korrigálok úgy, hogy a többségnek fájjon, itt azonban mindkét sév többség volt...)

GOD! 2007.11.01. 13:07:33

Hát hogy miért engedek be olyan Renault-tulajt, aki úgy viselkedik, h más márkák esetén még tapsolnék is, ha ott kellene borotválkoznia másnap reggel? Van 5 Renault-m. Szerinted???

Alapvetően nem várom meg, h beszoruljak, nem 2 méterem van arra, h rájöjjek, h a kamion lerohadt. Ha frissen érkeznek a lámpa után a népek, akkor index ki, első résbe be a kocsi, persze kihasználva a turbó előnyét. Ha mégis beszorultam, akkor mindíg nézem a tükörben a mögüllem kiugrókat, és azok elé megyek be. Azok legalább sejtik mi a szitu, és beérik az elakadásjelzővel.
Ha meg én vagyok a haladóban, akkor ppetrka bejöhet elém.
Az évi minimum 100.000 kilóméteremmel nem hiszem, h túl sokat gondolkoznék egy adott szituban...

storyline :) 2007.11.01. 14:10:49

Egyébként nekem az a tapasztalatom, hogy ha elég pusztulátum autóval vagyok (most egy jégverte kék roverem van), akkor nincs az a drága autó, ami ne használná a féket ha be akarok sorolni, kiteszem az indexet és megindulok. Nekem ugyanis egykét horpadással több vagy kevesebb már nem igazán számít.

Rocko- 2007.11.01. 16:04:13

GOD! hajrá. szeretnék kérni én is olyan röntgenszélvédőt a kocsimra, mint ami neked van, és előre látod a dugóban a dugó okát. valamint szeretnék olyan kocsit is, amiben alapjárat közelében már működik a turbó.
az meg már maga a világmegváltás lenne, ha egy ilyen akció után anyám nem csuklana.

Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2007.11.01. 20:39:27

Úgy tudom, hogy a sávváltáskor kötelező beengedni az autót, ha be akar jönni. Tehát jogos az orr betolása.

pammy 2007.11.01. 21:39:58

a többi autós viszont úgy tudja, hogy a sávot váltó autó köteles elsőbbséget adni a többieknek, úgyhogy jobb ha óvatosan közlekedsz :))

GOD! 2007.11.01. 21:48:19

Rocko: Gyémánt tököm! Vagy olvasni tanulj meg, vagy fogalmazni! Azt írtam, h nem közvetlenül a myerges mögüll indulok! Min. 1 autóhossznyi távolságom van gyorsítani! Azt hadd ne minősítsem, hogy ha röntgen alatt nézzük a szitut, akkor nem látod, h villog az elakadásjelzője! Alapjáraton már tölt a turbó az 1.5 dCi 106 lovas modelljeiben, vegyél egyet! Ha meg valaki hangosan anyázik és meghallom, az sírni fog a végén! Ha más nem akkor, amikor a karosszériás közli vele az összerugdalt kasztni javítási költségét!

svájci Néger: Persze! Ott van benne a kreszkönyvben, ahol azt írják, h a vasúti átjáróban elsőbbséged van a vonattal szemben!

Én Név 2007.11.01. 22:04:30

\"én egyezményes karjelzést használtam a hátsó ablakon keresztül, miközben padlógáz\" - akkor te vagy a bunkó és csak azt kaptad amit megérdemeltél! Miből állt volna midnenféle mutogatás nélkül eljátszani ugyanezt? semmiből...
sikeres ember nem lehet, aki egy apró inzultuson így felmérgeli magát és a saját idejét bassza el ilyen fél oldalas levelek írogatására...

TH 2007.11.02. 00:41:59

Az igazi Svarc Enegger · www.freetibet.org 2007.11.01. 20:39:27
Kicsit érdekesen értelmezed a KRESZ-t. A sávjában haladó járműnek elsőbbsége van a sávváltóval szemben. Ugyanakkor sokan elfelejtik, hogy az elsőbbség nem jogosít fel mindenre. Az elsőbbséget adó autós ugyanis zavarhatja, sőt akadályozhatja is az elsőbbséggel rendelkező többi járművet:
"III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének HIRTELEN megváltoztatására".

GOD! 2007.11.02. 00:47:18

Te meg tanulj meg Dövantól magyarul! Ő Ukrajnában született, mégis jobban ír magyarul nálad!
Megfogalmazásilag felmeneszteni a méregemet azt te tudod bétérülvén az blogba.

JA! Jutik eszembe! Akkora primitív barom vagyol, hogy az "egyezményes karjelzés" alatt té egy kinyújtott középső újjat értel? Há' árán tezsókám nágyon rája kíne gyúrnod agyra! Eszedbe sem jut te megrögzött primitív őstulok, hogy az a karjelzés egy "Köszönöm"??? Állítom akkora bunkó vagy, hogy lazán agyon lehetne veled ütni egy mamutot!

GOD! 2007.11.02. 00:50:13

Bocs!
A "GOD! 2007.11.02. 00:47:18" " Én Név 2007.11.01. 22:04:30"-nak válaszol!

TH 2007.11.02. 01:13:35

GOD! 2007.11.02. 00:47:18
Mondjuk az egyezményes karjelzést én is középső ujjként értelmeztem, nem megköszönésnek. De persze lehet, hogy félreértettem.

-Laca 2007.11.02. 15:17:29

rognork 2007.10.31. 14:16:59

Ha csak ilyen hülye felfogásod van, ne is menj a forgalomba!
Ne is legyél fasza gyerek, nehogy kilógjál. Ne is várjál senkitől semmit.
Azt azért nem hiszem, hogy hasonló helyzetben nem bosszant, hogy nem engednek be. Miért tennék, végül is akkor kilógnának a sorbol

-Laca 2007.11.02. 15:19:01

A blognév nem helyes, Laca vagyok!

-Laca 2007.11.02. 15:42:01

Nem Katalin, hanem Laca vagyok!

goes 2007.10.31. 13:48:50

Benzinfogyás? Csak annyit kéne tenned, hogy felemeled a lábadat a gázpedálról. Bár lehet, Te is azok közé tartozol, akik arra utaznak, hogy mindig megszivassanak másokat.
Ezzel a hozzászólással csak növeled a negativ "vezetők" táborát. Sok esestben nem tudhatod, hogy mi történik elötted a sávodban, főleg, ha teherautót kapsz ki magad elött. S lásd be, neked is jól esne, ha ilyen helyzetben beengedne valaki a másik sávba. Megnézném hasonló helyzetben, hány másodpercig bírnád anélkül, hogy "átpofátlankodj" a másik autós elé.
A deffenziv vezetésbe az is beletartozik, hogy észrevedd, a másik autós sávváltási szándékát.
Jóérzésű ember ilyenkor LASSÍT!
Amúgy meg nem halsz bele, ha "minden második csövesnek cigit adsz"!

Liberté_73 2007.11.02. 18:12:46

A legidegesítőbb az egészben, hogy nálunk ilyen helyzetekben mindig az elfogyó sáv halad gyorsabban, mert a sok bamba fasz nem várja meg, hogy elérjen az akadályig vagy az elfogyó sáv végéig, hanem már jóval előbb bekéredzkedik vagy bepofátlankodik a nem-elfogyó sávba. A helyükre persze mindig újak érkeznek így egy adott, nem-elfogyó sávban levő autós, mire a szűkületig ér, kénytelen 6-8-12 elfogyósávost maga előtt tudni. Naná hogy ezekután nincs kedve még valakit beengedni zippzárban is!

goes 2007.11.02. 20:37:27

katitanar:

Van a kocsidban pillanatnyi fogyasztásmérő? Ha van bámuld és ronda dolgokat fogsz látni. Persze, ha leveszem a lábam a gázpedálról, addig nullát mutat, majd utána, ha visszateszem 1-es vagy 2-esbe, akkor szép 25-30 liter/100km értékeket mutogat. Nem vagyok jóérzésű ember, mert mások sem azok. Ha a !szituáció megengedi!, akkor szinte mindekit segítek a közlekedésben.
Konkrétan naponta 2x járok erre, de a sok barom a belső sávban megy, ami a rakparta megy. Ezt az utolsó pillanatban veszi észre, mert nem képes a besorolás jelző táblát megnézni, utána meg kéredzkednek kifelé. Ez is a deffenzív vezetés lényege lenne, de a barmoknak csak a belső sáv jó. Én a Hungárián pl. mindig a külsőben megyek, mert ott lehet haladni, még kamionokkal is.

u.i.: Sosem voltam kibékülve a tanárokkal, mindig a jóérzésről papolnak, de az egy-két kis liebling gyerkőcön kívül mindenki más büdös nekik és ezt nem is rejtik véka alá.

goes 2007.11.02. 20:39:14

Ja most látom, hogy Laca vagy. :))) u.i. visszavonva.

rognork 2007.11.03. 10:28:28

katitanár/laca:

mondd csak, te mennyit közlekedsz keresztül budapesten? kibaszott okosak vagytok, mindenki azt hazudja, hogy milyen fasza gyerek. hát lófaszt. én azért vagyok köcsög, mert bevallom, hogy az ugyanilyen bunkó fajtársakat nem engedem be? azért vagyok köcsög, mert csak a buszt engedem be? álljál már be egy táblával jelzett főútra, aztán tedd ki az indexet balra. várhatsz karácsonyig. és nem 100 bmw-t kell megvárnod. a saját fajtádat.

megnézném a pozitív vezetők listáját, tuti ilyenekkel lenne feltöltve 80%-ban:
- nem tud sávot váltani 60-nal
- amikor zöld a lámpa, akkor teszi egyesbe
- 70-es tábla alatt 55-tel kocog
- 30 perc egy parkolás

el vagy tévedve! jóérzésű ember megtanul sávot váltani, nem arra apellál, hogy a másik majd lelassít!

AstraX 2007.11.03. 20:45:45

Nekem a cipzár módszerrel kapcsolatban 99%-ban jó tapasztalataim vannak. Évi kb. 80.000-et megyek de ennek nagy része autóálya (szerencsére). Gyakran megyek Budáról a Lágymányosin át, ott az emberek szinte tökéletesen alkalmazzák a cipzár módszert (legalábbis amikor én megyek arra), de volt egy kirívó "esetem" tavaly. Nyár van, dél körül, laza forgalom, mindenki egyenletesen 20-30 km/h-val, szélsősávban megyek (ami elfogy). Tükör balra, látom piros Swift a belsőben kb. 2 autóhossznyival lemaradva, indexet kiteszem, húzódok át, mire a gyerek leszabályozásig pörgetett motorral szinte letol az útról, mire én hirtelen jobbra rántom a kormányt, néhány centi híjján nekimegyek a beton terelőelemnek.
Mondanom sem kell berágtam picit. Hirtelen felindulásból visszakettő-padlógáz, ráálltam a Suzukisra, 70-80-90-100, vadul cikázott az autók között, én meg utána a hídon. A gyereknek tele lett a gatyája, pedig nem akartam megverni, de szerintem azt hitte, hogy a Mester utcai lámpánál kiszedem (hozzáteszem megérdemelte volna). Végül a Soroksári lehajtójánál a belső sávból a külsőben haladó mixernek majdnem nekimenve, kb. 100-zal levágódott, épphogy nem kapta telibe a szalagkorlát csúcsát.
Én mindenkit be szoktam engedni és ezt szokták is viszonozni, ettől az egy-két kivételtől eltekintve. Barmok mindig voltak, vannak és lesznek. Rájuk jobban kell figyelni. Ennyi.

TH 2007.11.03. 22:39:12

rognork 2007.11.03. 10:28:28
És mi a helyzet azzal, amikor igen sűrű a forgalom, lassú a haladás, és az autók között nincsen egy autónyi távolság. Te akkor sem engeded be azt, aki esetleg sávot szeretne váltani? Ha nem, akkor azt mivel indoklod? Szerinted mit csináljon, ha mondjuk a jobb sávban van, de a köv. kereszteződésben balra akar kanyarodni?

-Laca 2007.11.05. 08:58:56

goes 2007.11.02. 20:37:27

Nem levenni kell a lábadat a gázpedálról. Csak picit feljebb engedni azt. Közben kicsit lassul az autód. Próbáld ki. Nem halsz bele. Nem fáj! Ezáltal, az alatt a kb. 5 másodperc alatt a másik át tud sorolni. De te ezt még nem próbáltad ezekszerint. Jobb érzés lesz utána. Hidd el!
Főleg akkor alkalmazható, ha sor van és amúgy sem tudsz gyorsan menni. Akkor meg nem tök mindegy!!!

rognork 2007.11.05. 12:33:46

TH 2007.11.03. 22:39:12

A te általad említett helyzet sokkal ritkább. Te is tudod, hogy miről beszélek, nem ragozom tovább. A múlt héten kb 5 percet ácsorogtam vki mögött, mire beengedték balra. Hát ezért csinálom én is így. Szemet szemért.

TH 2007.11.05. 12:38:49

rognork 2007.11.05. 12:33:46
Megtennéd, hogy a kérdésre válaszolsz?

rognork 2007.11.05. 13:46:37

egyet beengedek

TH 2007.11.05. 14:54:09

rognork 2007.11.05. 13:46:37
Jól teszed.
Akkor köv.kérdés: folyamatosan halad mindkét sáv. A külső sávban haladó kicsit előtted van, de nincs előtted annyi hely, hogy beférjen. Ő kiteszi az indexet, jelzi, hogy szeretne átmenni. Ha beengeded, akkor csak egész picit kell visszábbvenned a gázt, és már be is fér. Ha nem engeded be, akkor ő előbb-utóbb megállásra vagy erős lassításra kényszerül (így feltartja a saját sávját), majd valaki megkönyörül neki, és beengedi, de így más a másik sávot is feltartja.
Ilyen esetben mit teszel? Nem engeded be?
Ha nem, miért nem?

rognork 2007.11.05. 15:45:23

th ne szivass már. most elkezdesz pontonként kötözködni? tudom:
0. beteg vagyok -->
1. de így hosszú lesz
2. kihozod, hogy mégis jófej csávó vagyok
3. ha nem, akkor vissza a 0. pontra

értsd már meg, hogy ilyen helyzetek sokkal ritkábban fordulnak elő, tehát nagyrészt nem emiatt szeretem viszont szivatni a fajtársakat.

TH 2007.11.05. 15:48:46

rognork, szerintem tök általános, hogy valaki menet közben kiteszi az indexet. És ilyenkor rohadtul utálom, ha nem engedik/engednek át, mert ez utána felesleges torlódást fog okozni, hiszen az illető úgyis arra fog menni, amerre dolga van, ha nem engedik be, akkor majd megáll, hogy végre átjusson oda. Szerinted az a gyakori, hogy valaki áll egy sáv közepén, és indexel, reménykedve, hogy valaki majd beengedi?

rognork 2007.11.05. 15:57:13

gyors válasz.

sztem az nem általános, hogy nincs 1 autónyi hely.
menet közben index ki, lyuk megkeres, sávvált. ez még a rettegett váci út - árpád híd környéken is simán elfér.
most akkor én kérdezek:
mit teszel, ha állsz vki mögött percekig, mert nem hagyják balra kanyarodni? a szembeforgalomnak kb 20 mp kiesés lenne. természetesen szemben is átlagautósok jönnek.

megsúgom az én válaszomat. kurvaanyázok.

és ha ezt minden nap látod?

megsúgom az én válaszomat2: jól leszokok a beengedésről.

TH 2007.11.05. 20:32:18

rognork 2007.11.05. 15:57:13
Igen, valóban szokott lenni 1 autónyi hely, de nem mindig. Sok esetben, ha pl. a forgalom halad, de nem túl gyorsan, akkor nincs egy egész autónyi távolság két autó között. De mindegy...
Hát egy balra kanyarodás csak nem tart 20 másodpercig...
Ha mögötte állsz, és nem tudod jobbról kikerülni, akkor nem tehetsz semmi mást, mint hogy vársz. Én naponta többször szoktam ilyen szituációban várni a balra kanyarodó mögött, de nagyon ritkán kurvaanyázok: csak akkor ha rohadt ideges vagyok és sietek valahova. Más esetben ez egyáltalán nem bosszant, csak a szembejövők közönye és bunkósága lep meg. De ebből nekem nem az jön le, hogy akkor az a jó, ha én is tapló vagyok.
Durván fogalmazva az olyanok miatt, mint Te, tart ez az ország ott, ahol (ld: ő lop? Akkor én is lophatok! A pártok lopnak? Akkor én, mint állampolgár/cég szintén lophatok, csalhatok. Valaki átvert engem? Akkor én átverek mindenkit stb...)

rognork 2007.11.06. 07:22:42

TH 2007.11.05. 20:32:18

"Durván fogalmazva az olyanok miatt"
th, ezt nagyon elszámoltad. én sajnos az a fajta balfasz kispolgár vagyok, aki minden adót befizet, nem rugdossa szét a liftet, stb. nekem se az jön le,hogy az a jó, ha én is furkó vagyok. globálisan nem jó. dehát ezt érdemli a ngyérdemű. inkább vagyok szánkékosan paraszt, mint álodaztként balfasz.
sztem meg azért tart itt ez az ország, mert senki nem hajlandó a furkó honfitársait jó modorra tanítani. példát nem mutatni kell, hanem statuálni.

TH 2007.11.06. 08:20:42

rognork 2007.11.06. 07:22:42
Bocs, félreérthető voltam. Nem úgy értettem, hogy te minden fenti példában élen jársz, hanem, hogy a közúton viselkedés is olyan, mint a fenti példák. Természetesen nyilván nem okozol akkora kárt, mintha adót csalnál, csak ez a mentalitás szerintem nem túl jó. Úgy értem, hogy ha kevésbé vagyunk udvariatlanok egymással, az mindannyiunknak jó az utakon is, tehát azzal, ha Te is beállsz a bunkók közé, azzal gerjeszted a folyamatot, és tovább rontod a közlekedési morált.
Csak ennyit akartam kihozni belőle, nem azt, hogy te teszed itt tönkre a dolgokat, nincs rossz véleményem Rólad, hiszen nem is ismerlek, csupán a vezetési stílusodat kritizálom...

Hívő darwinista 2007.11.07. 14:56:18

A blogíró szerintem rossz passzban volt aznap. Ha megfigyelitek, valahogy mindig az a sáv megy gyorsabban amelyik megszűnik, ugyanis a magyarok több autóst engednek be a megszűnőből, mint ahány a másikban elhalad.

A zipzár-elv tényleg nem létezik nálunk, viszont a németekkel ellentétben van egy kedves szokásunk: megköszönjük ha valaki beenged (nem csak itt hanem mondjuk Ausztráliában is megköszönik).

Az elfogyó sávok valójában pufferterületek a lámpák után, amelyek azt a célt szolgálják, hogy feltöltődjenek autókkal amik lökésszerűen érkeznek egy zöldjelzés alatt, és lassan kiürüljenek amíg piros a lámpa és nem jön autó. Emiatt 2x akkora a kereszteződés áteresztőképessége, mintha csak 1 sáv volna (a kereszteződés ugyanis a "legszűkebb" keresztmetszet, mert az idő felében a keresztező forgalom halad rajta, meg 2x2sec sárgajelzés, meg zöldnél elalvók, stb).

Autósként választhatsz, hogy melyik végén legyél a f@sznak: szivatsz vagy szivatnak. Ha egy kalapos sofőr előtted 5 autóval minden rámenős autóst beenged a megszűnő sávból, akkor te is szivatva vagy. Ha jobbról megelőzöd a kalapos öregurat, akkor szivatsz, de nem csak őt.

A kalaposokkal és elalvókkal az a gond, hogy 3-4-szer több autó helyét foglalják el a forgalomban, ugyanis ha nem indulsz azonnal a zöldre, elveszed az áthaladás lehetőségét azoktól akik a sor végén miattad már csak a pirosra érnek oda. Így egy átlagos 40 sec-es zöldjelzés alatt nem 20 hanem csak 16 autó fog átjutni. A maradék 4 sort fog képezni. A következő kalaposnál a 4-es sor 8-ra fog nőni, és így tovább, amíg bele nem ér a sor vége a következő kereszteződésbe. Ezért szerintem a legbénább (és a legpofátlanabb) 5%-ot ki kéne tiltani a csúcsforgalomból, ezzel ugrásszerűen javulna a helyzet.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.07. 19:25:03

Hívő darwinista 2007.11.07. 14:56:18

Le a gyengékkel! :) Én is ezen a véleményen vagyok. Úgyis a természetes szelekcióra épült régen a világ... talán itt is beválna! :)))

nemkopasz 2007.11.13. 16:33:53

Bocs, a zippzar elv ket egyenrangu utnal hasznalatos, egyet jobbrol, egyet balrol. Tudtommal a Margit hidi lehajtonal a rakpart fout, fentrol lejove ott a haromszog, a rakpartnak elsobbsege van. joindulatbol be lehet (es be is szoktam) engedni alsobbrendurol erkezo kocsit, de mondjuk 1:2 vagy 1:3 aranyban. 3 a foutrol 1 a mellekutrol. elvegre azert fout a fout, azert megy az ember inkabb fouton, mert tudja, hogy az magasabb rendu, es elsobbsege van...

TH 2007.11.15. 17:38:54

nemkopasz 2007.11.13. 16:33:53
Hát a cipzárelv alapvetően akkor használatos, ha két sávból csak egy marad. Ha két út találkozik, akkor dugó esetén szintén érdemes alkalmazni, de én akkor nem szoktam tekintettel lenni arra, hogy a másik nem főút, egy autót beengedek. Nem tudom, hogy ez rossz-e. Attól még, hogy a másiknak nincs elsőbbsége, nem baj, ha ott sem áll be még jobban a forgalom, mint feltétlenül szükséges...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása