Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mondeo vs. Mondeo = árok

2007.11.09. 10:03 :: SilentSound

E heti Darren trilógiánk utolsó epizódjához érkeztünk, ezt azok is nyugodtan elolvashatják, akik nem szeretik az anyázós posztokat. Sőt, nekik kötelező, mert ritkán van ilyen alkalom, hogy nem anyázunk egyfolytában. Na majd a kommentekben!
Hévízre tartottunk Párommal és az ő barátnőjével. Épp elhagytuk Keszthelyet, és néztük, hol kell elfordulnunk jobbra, ezért nem is nagyon tempóztunk. Már sötét volt. Annyit láttunk, hogy arról az útról, ahova be kellett volna fordulnunk, nem nagy sebességgel, de szabálytalanul egy autó kielőzte az egész kocsisort. Sietett haza a családjához. Csak a kereszteződést nem vette észre, ahonnan mi is érkeztünk erre az útra merőlegesen, és neki jobbról érkezett egy másik autó. Mind a két delikvens Mondeo volt.

A szemünk láttára csattant össze a két jármű. A jobbról érkező olyan szerencsétlen módon ment neki a szabálytalankodónak, hogy az utóbbi többször bukfencezett, majd a tetején állt meg az árokban. Pár másodpercig meg sem tudtunk szólalni a döbbenettől, csak a csattanáskor a párom kiáltott fel ijedtében. Szörnyű volt!


Miután kicsit felocsúdtam, odahajtottam az árokba borult Mondeo-hoz, hogy segítsek neki. Az ajtót nagyon nehéz volt kinyitni, mert félig rá volt borulva a járgány, de odajött két másik autós is, és hárman sikerült. Mindenre fel voltam készülve, például arra, hogy csupa vér minden. Az ember viszont saját lábán szállt ki a járműből! Be volt kötve az öve, és ez mentette meg. Légzsákokból egy sem nyílt ki (nem tudom, szükséges lett-e volna). A baleset másik résztvevőjének sem történt semmi baja, de neki is nagyon csúnyán összetört az autója.

A vétkes fél a családjához igyekezett haza. Nem sokon múlt, hogy többé ne lássák egymást. Mikor kiszállt az autóból, elkérte a mobiltelefonomat, hogy felhívhassa a feleségét, aki meghallván az esetet hanyatt-homlok rohant a helyszínre.

Soha, senkinek nem kívánom azt, amit a feleség átél(hetet)t! Meglátta a roncs, feje tetejére fordult Mondeo-t, és keservesen zokogott, mert nem hitte el, hogy a férje épségben szállt ki ebből a kocsiból. De ami még nagyon megfogott engem az esetből, az az, hogy a rendőri helyszínelés után a vétkes odajött hozzám, és hálásan megköszönte a segítségemet, mire én csak annyit mondtam, hogy a jövőben nagyon vigyázzon magára és másokra, és örülök, hogy épségben megúszta mindenki. A válasza erra ez volt: "Fiatalember, én tisztában vagyok azzal, hogy most újraszülettem."

Senkinek se kelljen több tanmese!

119 komment

Címkék: közlekedés autó baleset hülye gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lui_78 2007.11.09. 10:16:21

Az uccsó mondat a lényeg, okos ember más kárán tanul. De sajna sok a hülye is, ilyen baleset mindig volt, van és lesz. Reméljük kellően elrettentő hatású sztori volt, és lesz eredménye.

GOD! 2007.11.09. 10:21:16

Helyes, a bajba jutottaknak mindíg segíteni kell!
De: A védett útvonalon haladónak attól még elsőbbsége van, h szabálytalan. Mellesleg még jó, h "biztonságosabb" autók csattantak, így volt esély a tragédiát megúszni!

humm 2007.11.09. 10:24:42

Na, franko, hogy nem lett baja senkinek. Borulasos esetekkor ritkan nyilik a frontlegzsak, mert a kocsi nem er el akkora lassulast, hogy aktivalja a lufikat. Inkabb oldal- es fuggonylegzsak szokott nyilni, de az sem torvenyszeru.

Amugy biztosan nem volt jo estejuk....

Zsolti 2007.11.09. 11:35:55

Egyrészt nagyon jók ezek a sztorik, viszont ez sajnos sántít. Amikor kiszállt a kocsiból a vétkes, elkérte a mesélő mobilját, idézem: \\\\\\\"elkérte a mobiltelefonomat, hogy felhívhassa a feleségét\\\\\\\". A feleség ugye a hívás után rohant a helyszínre \\\\\\\"hanyatt-homlok\\\\\\\", mint olvashattuk. És itt jön ami nem logikus, idézem megint: \\\\\\\" a feleség ... keservesen zokogott, mert nem hitte el, hogy a férje épségben szállt ki ebből a kocsiból\\\\\\\". De hát előtte beszéltek mobilon, mit hitt a nő, hogy akkor a túlvilágról hívta fel a férj??? A francokat a férjét sajnálta, nagyon naív a mesélő, a kocsi miatt sírt keservesen. Hogy összetört, amikor már nem esznek hónapok óta rendesen, csak hogy meglegyen a Mondeo. Mit élhetett át a feleség??? Most sajnáljuk nagyon, mert összetört a kocsi? Szerintem nem kell. A zárógondolat meg egy filmből van :-)
Valóban tanmese volt, nem megtörtént történet. De ha lehet, legközelebb jobban gondold át!

TH 2007.11.09. 11:38:10

Zsolti 2007.11.09. 11:35:55
Attól, hogy valaki esetleg színesít egy történeten, attól még lehet igaz, nem?
De persze anyázni jobb a másikat, igaz?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.09. 11:41:04

Zsolti: te olyan okosakat tudsz írni, hogycsakna! Imádom az ilyen megmondóembereket, akik írás alapján hazugságvizsgálnak zsigerből. :) Engem Darren felhívott nem sokkal az események után és elég nagy beleéléssel mondta el, hogy mi volt, nem szokása kamuzni. :) Mit mondanál vajon arra a sztorira amikor a taxisok kapták el azt, aki nekiment és továbbhajtott? Mert volt ilyen is és az sokkal filmbeillő sztori, mégis igaz. :)))

karesz · http://kareszka.extra.hu 2007.11.09. 11:42:39

Hihetetlen! Nagy "mákja" volt az embernek. A lényeg az, hogy nem lett komolyabb bajuk. Utólag könnyű okosnak lenni mindig, de hova kell annyira sietni. Egy dugóban, vagy lassabb forgalomban úgysem lehet jelentősebb időt megtakarítani azzal hogy 4-5 autót kikerül az ember. Esetek többségében csak baj lehet belőle.

Karesz
kareszka.extra.hu

walaki · http://www.langlovagok.hu/html/galeria/1209_0.shtml 2007.11.09. 11:43:06

Keszthelyet elég alaposan sikerült elhagyni, ha már a 11. kerületben jártatok. Ha már lusta vagy normális cikket írni, és inkább hazudsz egy szép kerek történetet egy lopott képhez, akkor lehetne annyi eszed, hogy nem a lánglovagok.hu-ról linkelsz be, ahol bárki utánajárhat a cikk tartalmának. És akkor még nem is anyáztam... www.langlovagok.hu/html/galeria/1209_0.shtml

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.09. 11:46:12

walaki: A kép illusztráció, szinte minden esetben. Olvassál rendesen blogot, kb. minden harmadik posztban odaírom. Azt már én tettem bele.

TH 2007.11.09. 11:46:58

Nem szabad többet fotót berakni illusztrációnak, mert önkéntes nyomozóink azonnal kiszimatolják a hazugságot!

walaki · www.langlovagok.hu/html/galeria/1209_0.shtml 2007.11.09. 11:43:06
Neked nem jutott eszedbe, hogy ez esetleg nem a baleset helyszínén készült kép lehet?
Most örülsz magadnak, hogy milyen okos vagy?
Baromarcú...

Marci 2007.11.09. 11:47:26

Zsolti! Borultam mar autoval (nem en vezettem) es amikor a parom meglatta az autot az arokban es engem mellette epsegben a sajat labamon, hidd el, zokogott, es garantalom, nem az auto miatt (nem is a mienk volt az auto)...

ps: Bocs az ekezetek hianyaert

TH 2007.11.09. 11:48:29

SilentSound · autozz.blog.hu 2007.11.09. 11:46:12
Az ilyen 12 éves kiscsávók erre élveznek, hogy milyen okosak, ne is törődjünk vele...:)

Laci 2007.11.09. 11:48:33

Na ezért van Mondeom, mert az egy jól összerakott masszív autó, és nem kérnek el érte 2x annyit, mint amennyit ér (pl. Passat).

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.09. 11:51:31

Laci: Nekem az új mondeo tetszik, pedig pl a totalcar-ék összevissza fikázták a kinézetét. Nem tudom, hogy egy hasonló felszereltségű Passat mennyibe fáj, de én a mondeo árától is néztem nagy kerek szemekkel. :)

TH 2007.11.09. 11:58:57

Laci 2007.11.09. 11:48:33
Érdekes ilyet olvasni, amikor nagyságrendileg azonos összegbe kerülő autókról van szó. Mennyivel olcsóbb a Mondeo hasonló felszereltség és motor mellett?
Egyébként elég nehéz különböző cégek autóit összehasonlítani, az eltérő felszereltségi szintek miatt szerintem...

humm 2007.11.09. 11:59:44

Na, azert egy Mondeot ne hasonlitsunk ossze egy Passattal. Az egyik VW, a masik meg Ford. Nem ugyan az a kategoria. Meg szerintem a kepen is szereplo szeria nem volt olyan nagyon jol osszerakva. Hasznaltam egyet 2 honapig, eshat mit mondjak. Mondanam, hogy hulladek Ford, de nem mondom, mert nem akarok mast megbantani. Ez csak a maganvelemenyem.

lopi 2007.11.09. 12:04:52

humm barakarmennyire europai auto a mondeo megis megkockaztatom h sztem beleesel a tipikus europai autovasarlo hibajaba: noies igenyeid vannak :)

TH 2007.11.09. 12:06:42

humm 2007.11.09. 11:59:44
Még ha azt mondanád, hogy egy BMW-vel vagy egy Mercivel ne hasonlítsuk össze! Én sem akarlak megbántani, de ugyan mivel jobb (objektíven)egy Passat, mint egy Mondeo?
Én egyiket sem tartom sokkal jobbnak vagy rosszabbnak a másiknál, nagyjából egykutya...

humm 2007.11.09. 12:07:46

lopi:

hehe :) azok hat, mik lennenek...

lopi 2007.11.09. 12:10:23

vond ki - ahogy TH tanacsolta - a passatbol a mondeot. arra gondolok ami marad :)

humm 2007.11.09. 12:10:27

TH:

a Passatrol nagyon jo tapasztalataim vannak, a Mondeorol rosszak. A csaladban volt egy Ka is, az is mindig szerelonel volt. De ebbe nem erdemes belemenni, mert lehet, hogy mas meg forditva van ezzel. Szoval, visszavonom, amugy is lenyegtelen a post szempontjabol.

Rocko- 2007.11.09. 12:10:39

morbid: ha meghal.
abszolult morbid: ha a felesége hal meg a nagy sietségben.

kérdem én: mi a jobb, h az ember halálhíre érkezik meg, vagy ha az ember, de késve?

sga 2007.11.09. 12:13:22

Hát, igen. Kedvenc középiskolai matektanárom mondta gyakran: "Az okos a más kárából tanul, a hülye a sajátjából sem..."

Sajnos nagyon kevesen hiszik el, hogy velük bármi (betegség, baleset, akármi) történhet, amíg meg nem történik. Aztán persze a legtöbben visszavesznek a tempóból, elkezdenek szűrővizsgálatra járni, ésszel élni.

Ez van. Persze olyan is van, akinek egy ilyen sem elég.

Brigi "B. A." főnöke 2007.11.09. 12:29:41

Fordot szeretjük. Bár nincs most a flottában, szeretjük.

L 2007.11.09. 13:06:55

Jó történet, tessék sok ilyet írni!
1. Helyszíni tapasztalataim nekem is azt támasztják alá, hogy a kevés (értelmes) fejlődés, ami az autóiparban történt, szerencsére a biztonság terén gyűrűzött be, és olyan autókból is ki tudnak szállni egyben emberkék(persze ha öv stb. rendben), amiből első ránézésre valószínűtlen a dolog.
2. 3 éve élek az UK-ban, gyakrlatilag előzés, mint olyan NINCS, mert értelmetlen, 1-2 percet lehet nyerni vele 30-50km távon(mindenhol körforgalom, keskeny, forgalmas utak, picit(nem sokkal) több kultúra, és persze sok autópálya, hogy haladni lehessen 110-el). Ezért az otthoni heti 3 tokától-bokáig törött autós helyett, itt évi 1 ilyet kell ellátni. Szerintem megéri rajta gondolkodni.

ave 2007.11.09. 13:37:21

Vaa, tetszik, hogy maris jon egy szakerto, hogy ez nem is tortent meg. :) Amugy tanulsagos tortenet.

majom 2007.11.09. 13:39:28

Zsolti: a naív hozzászólásod betudom a fiatalságodnak és/vagy a tapasztalatlanságodnak...

pont tegnap volt a híradóban h itthon sokkal rosszabb az 1000 főre eső halálos balesetek száma mint az EU kultúráltabb országaiban. sajnos szerintem ez nagyrészt a hatóságok/illetékesek hanyag és felelőtlen hozzáállásának köszönhető. az emberanyag mindenhol ugyanaz.

TH 2007.11.09. 13:53:24

majom 2007.11.09. 13:39:28
Bár egyetértünk abban, hogy a felelősség az jelentős részben a hatóságokon is múlik, de azért az emberanyag sem ugyanaz...más országok, más kultúrák.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 13:54:34

Nem tudom, hogy előzni tilos tábla van e az említett szakaszon, de egy főúton nyugodtan előzhetek akkor is ha a közelben alárendelt kerszteződés van. Az előzőnek meg kell győződnie, hogy szabad a szembejövő sáv. Amíg nem kanyarodik ki az autó a kereszteződésből addig nem is láthatom, tehát előzhetek. A továbbiakban a kikanyarodó autónak a felelőssége, hogy csak akkor jöjjön ki, ha van hova! Sokan fordulnak kisívben ki egy főútra, hogy csak balra néznek, ami nagyon helytelen!!! Többször fékezhettem hatalmasat, majd szambázhattam vissza a kocsisorba ilyen mamelukok miatt, és még azt is hiszi, hogy én vagyok a hülye, mert olyan helyen előzök ahol ő szabályosan jön a sávjában...

Úgy látszik a mai autók a könnyített kaszni ellenére mégis biztonságosabbak a régebbieknél! Gratula a Fordnak!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.09. 14:08:47

swiftes: Nekem úgy rémlik, mintha kereszteződésben tilos lenne előzni, de lehet, hogy rám is rámférne egy kis kresz felidézés...

TH 2007.11.09. 14:12:18

SilentSound · autozz.blog.hu 2007.11.09. 14:08:47
Ezt már egyszer megtárgyaltuk, a kereszteződésben szabad előzni, ha főútvonalon mész.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 13:54:34
És ki mondta, hogy főúton előzött az illető? Nekem ez nem világos. Ha főúton előzött, akkor a másik a hibás, mert nem adta meg neki az elsőbbséget. De nekem nem volt elég érthető a szituáció...

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:18:02

Én a KRESZ -t nem ismerem, de ha tábla nem tiljta, nincs záróvonal, és a 6-os úton van néhány fiszfaszni bekötőút ahonnan kijöhet autó... nem hiszem hogy ezek miatt ne lehetne előzni. Az meg szerintem csak részlet kérdés, hogy a fiszfaszni bekötő út folytatódik e az út túloldalán és ettől már kereszteződésnek hívják. Nyilván komolyabb kereszteződéseknél kirakják a táblát oszt kész, de szerintem ez nem lehet leírva sehol, hogy egy főútvanol ne lehessen előzni csak azért mert erre a főútra más is rákanyarodhat valahonnan.
De tévedhetek, és akkor eddig hülyén éltem. :)

kob2 2007.11.09. 14:20:12

Zsolti, neked gratulálok a konstruktív hozzászólásodhoz, de sztem olvasd el a maradékot az ablakzsiráfból.

Talán ebben a postban nem a forgalmi szituáció volt a lényeges, hanem hogy ki hogyan reagált.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:21:02

TH 2007.11.09. 14:12:18

Valszeg én is csak beleképzeltem, mert az említett nagyobb városok között főútvonalakat képzelek el a közlekedésre.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:22:42

A szituációhoz annyit, hogy simán elsírja az ember, főleg egy nő örömében is magát, amikor átfut az agyán, hogy mi történhetett volna...

TH 2007.11.09. 14:23:41

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:18:02
34. §
...
(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;
b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;
e) ÚTKERESZTEZŐDÉSBEN és közvetlenül útkereszteződés előtt, KIVÉVE
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű FŐÚTVONALON vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].

humm 2007.11.09. 14:25:21

Lehet fouton elozni ugy, ahogy azt Swiftes mondta. Egyszer en is beleszaladtam, hogy csak balra neztem kikanyarodaskor, es majdnem telibevertek. Idegbeteg lettem, meg voltam gyozodve rola, hogy a masik auto volt szabalytalan. Tobb helyen is utananeztem, es nem, En voltam a szabalytalan.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:30:15

Szerintem egy Hévízre tartó főútvonalra,( ahol hosszú kocsisor volt, amit előzött az illető) akart a cikk író is rákanyarodni egy kereszteződésnél. A másik peches kikanyarodó szintén a kereszteződésben kanyarodott rá a főútvonalra balra nagyívben még a kocsisor megérkezése előtt kislisszolva és így pont összetalálkozott az előző Mondeóval.
Én így képzelem el, de lehet, hogy teljesen tévesen... És ebben a szituban nagyon nem mindegy, hogy tábla tiltotta e az előzést vagy nem. A cikkíró szerint igen, mert azt írta, hogy "szabálytalanul" előzött. De szerintem majd ő megmondja a frankót.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:31:50

Köszi humm! Tanuljatok ebből is, mert erre sokan nem figyelnek, és itt nem kis kocc van ám, hanem simán tragikus baleset!

TH 2007.11.09. 14:32:43

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:30:15
Hát igen, hajlok rá, hogy igazat adjak Neked, de én is remélem, hogy a cikkíró tisztázza majd a homályt.

humm 2007.11.09. 14:25:21
Én tudtam ezt a szabályt (én annó tényleg megtanultam a kreszt a jogsiszerzéshez, azóta sajnos folyamatosan felejtek), mégis volt, hogy majdnem benéztem egy ilyet hasonló helyzetben. Szerencsére azért még időben elnéztem jobbra is...

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:35:43

TH 2007.11.09. 14:23:41

Magyarul egy jobbkezes kereszteződés előtt nem előzhetek, de ezt még a hülye is tudja hiszen hogy adná meg a jobbkezet???

humm 2007.11.09. 14:37:22

Ez a baj, en is azt veszem eszre magamon sokszor, hogy rutinbol csinalok olyan dolgokat, amikre sokkal jobban oda kellene figyelni. Speciel nem emlekszem, hogy anno a KRESZ tanfolyamon volt-e szo errol a helyzetrol, szerintem ez nagyon sok autosban nem tudatosul rendesen. Foleg, hogy ebbol tenyleg komoly telibeveres tortenhet...

TH 2007.11.09. 14:40:24

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:35:43
Jól érted a dolgot, igen!

humm 2007.11.09. 14:37:22
Igen, ez is egyike azoknak a dolgoknak, amire nem lehet eléggé felhívni a figyelmet sztem.

lopi 2007.11.09. 14:50:01

engem valahol a pilisben koccoltak emiatt oldalba es a bacsi meg fel volt haborodva hogyaszongya \"necsinajjadma keresztezodesben elozni\" es sajnos meg meg is gyozott es bekeben elvaltunk, mer neki kis horzsolas nekem meg elrepedt a hatso lokos ... most akkor kell venni 1 kreszkonyvet a kesztyutartoba jol, en mindenesetre rosszuljartam.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:54:37

Ráadásul növeli a problémát, hogy egy éppen kitogyogó autó nem tud gyorsan lehúzódni még ha az utolsó pillanatban észre is veszi a szembe előző autót, mert egyszerűen nincs meg hozzá a sebessége. Ellentétben ha egy normál sebességel jövő autó tűnik fel a semmiből, akkor mindenki lehúzódik picit, és a tragédia általában elkerülve...

Szeretem még amikor éppen száguldok mondjuk a Kerepesin/Veres Péter a belsőben, jobbra tőlem busz sáv. Aztán idős néni kihajt elém balról, de meglátván a száguldó barmot mögötte bekakál, és nem tudja eldönteni, hogy melyik sávba kanyarodjon ki. A belsőbe ahol száguldok, vagy térjen ki előlem és húzzon át a jobb szélsőbe. Ilyenkor döntésképtelensége következtében nemes egyszerűséggel bekanyarodik középre a kettő közé, ezzel mindkét üres sávot elfoglalva. Ezt pont hétvégén játszottuk el, azt hittem nekimegyek, de megúsztam, mert végül mégis sikerült kitalálnom, hogy középról merre fog tartani... Tudom-tudom én vagyok a hülye, minek száguldok 120 -al a Kerepesin! És igazatok is van! :)

TH 2007.11.09. 14:57:19

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:54:37
Vazzeg, TÉNYLEG ne menj 120-al a Kerepesin, az nem való arra! Nem is elég széles, és viszonylag sok az autó. Azért a Hungária vagy a Váci út már jobb, ha feltétlenül úgy érzed, hogy a városban kell őrjöngened, bár ebben nem tudom, mi a jó. Ha száguldozni akarsz, legalább az országútra menj ki, ott egyes kanyarokat 90-el bevenni is nagy kaland egy-egy szerpentinen!

gaben 2007.11.09. 14:59:35

humm: A pdtdi korszak bezony betett a vw jóhírének. Nézz csak utána a népitéleten. Nem egy márkaszervízben megfordultam /vw, seat/ az utobbi hónapokban és majdnem minden alkalommal láttam kipakolt motorterű passatot, toledót stb. J-s rendszámú autókat főleg de egy KCL-est is már. Szánalmas. Ha kétévente vagy 60-80000km után cseréled semmi gáz de azután...
A hármas golf óta töretlenül hanyatlik a márka.
Ez van! Én is rohadtul sajnálom ezt az állapotot, mert a régi léghűtéses wágeneket rajongásig szeretem, a golf II.GTI 16V ről már nem is beszélve, hogy mondjak egy vizest is.
Megbízható és tartós? Ezek már totálisan mást jelenthetnek a 20-30 évvel korábbi gyártmányok árnyékábam.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 15:00:47

Éppen teljesen üres volt, és ez a vicc az egészben, hogy ekkora kongás mellett majdnem megkoccoltam az egyetlen másik autót, mert elfoglalta mindkét sávot, és rádasául a lehető legrosszabb pillanatban tette...

TH 2007.11.09. 15:02:33

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 15:00:47
Ezért veszélyes ezt teljesen úton is művelni. Tök jó lenne, ha tanulnál belőle, mert egyébként te vagy itt az egyik legértelmesebb arc...
És te még fenyegetni/nyomozni sem kezdtél utánam, csak azért, mert beszóltam Neked.

tygger 2007.11.09. 15:07:19

hát nem tudom. az egy dolog, h mi van leírva a kreszben, az meg egy másik, h a gyakorlatban ez h is működik. sztem hülyeség bármilyen kereszteződésben megengedni az előzést, akár van tábla, akár nincs.

ez a kikanyarodás pedig. hát nem tudom, ha én kikanyarodok egy kétsávos útra, többnyire én is balra nézek csak. illetve arra koncentrálok, m sok év alatt már megtanultam, h mindenhova figyeljek. de abban nem értek egyet, h vki kanyarodni akar, balra néz, nem jön senki, kimegy, telibekapják és ő a hibás. aki előz, az legalább ugyanannyira hibás.

nem jó dolgok ezek sztem.

TH 2007.11.09. 15:12:41

tygger 2007.11.09. 15:07:19
De az sem lenne jó, ugye, ha egy becsatlakozó földút miatt a 6-os főúton félbe kéne hagynod az előzést, ugye? Honnan tudod, hogy hol lesz az a kereszteződés? Látszik szerinted? Szóval nem könnyű kérdés ez, de szerintem jó ez így, amúgy sem árt megnézni, hova kanyarodsz!

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 15:15:48

TH 2007.11.09. 15:02:33

Képzeld az utóbbi napokban elgondolkodtam néha! Tök lassan mentem mindenhol mert valahogy éreztem a levegőben valami nagatívot(Igen szoktam a 6. érzékemre hallgatni, ki is nevetem magam miatta, de sokszor bejön!)
Szóval aztán olyan dolgokat tapasztaltam, hogy 11 -es úton beláthatatlan kanyarban leterít a jó ember egy hatalmas nylon-t, majd rááll súlynak középre a felezőhöz, hogy ne fújja el a szél, a többi muksó meg rázza a fáról a nemtudom milyen termést a nylon-ra.

Aztán a 7-esen szintén egy erős beláthatatlan kanyar közepén egy autómentő csévél fel egy autót magára... Volt még néhány ilyen, és elgondolkodtam, ha ezeket a kanyaraokat nem gyök2 -vel közelítem meg, hanem úgy ahogy szoktam, akkor vajon mit szóltam volna az említett akadályokhoz...??? Valszeg megoldódott volna, de akkor is elgondolkoztam picit.

Honnan tudod??? :)))
Most próbálok haverkodni, hátha egyszer még valamilyen talira is elmegyünk, és jól beverem a képed! :D

tygger 2007.11.09. 15:16:17

a földút az pont más kategória. ne mondja nekem senki, h aki olyanról jön, nem érzi sokszorosan alárendelt helyzetben magát és nem néz ötezer irányba körül. normális utaknál viszont igenis hülyeség ilyet megengedni.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 15:19:41

tygger 2007.11.09. 15:07:19

Ez szimplán logikus! Ha kikanyarodsz akkor fizikai probléma nem gátol, hogy a másik irányba is elforgasd a fejecskéd, de ha előzől akkor nem láthatsz egy garázsban parkoló autót Ercsiben, aki pont arra készül, hogy kiálljon a garázsból, és eléd forduljon. Ez extrém példa, de létezik, és a föld út pedig tényleg gyakoribb, meg 1000 más dolog! Amikor előzni kezdesz még nem láthatod, akkor mi van???

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 15:20:50

"Normáli utaknál" általában nem is engedik meg ezért húznak egy jó vastag zárót!

TH 2007.11.09. 15:22:44

tygger 2007.11.09. 15:16:17
OK, vegyük azt, hogy egy leaszfaltozott útról van szó. Onnan se menjen ki egy főútra úgy, hogy nem néz körül rendesen! A főúton gyorsan mennek, nem árt vigyázni! Jobbra meg amúgy is kell nézni, ha vki jobbra kanyarodik. Csak megnézi az ember, hogy hova kanyarodik! De mindegy, nem én írtam a jogszabályokat! :)))

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 15:15:48
Hát igen, vannak néha meglepő dolgok, de ez a nejlonos farázás az nagyon durva! :)
A 6. érzék pedig bizony jól tud jönni, akár létezik, akár nem! :)

"Most próbálok haverkodni, hátha egyszer még valamilyen talira is elmegyünk, és jól beverem a képed! :D "
Basszus, erre nem is gondoltam! Pedig sejthettem volna, hogy ilyen dolgokat fontolgatsz ellenem! :DDD

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.09. 15:23:03

OFF
swiftesnek karácsonyra: www.artscanmodels.hu/werk_portfolio.php?_tid=103&_f=0
(most mi van, már a teszkóban is boldog karácsonyt kívánnak meg jingle bells-t nyomnak!) :)))
ON

Kata 2007.11.09. 15:23:53

Hahó srácok,

bocs, hogy beleszólok, nem állt szándékomban, csak amikor már másodjára láttam leírva, hogy "Keszthelyet", az ott már kicsit sértette a fülemet (bocsánat, olvasószervemet). Mivelhogy én keszthelyi vagyok. Helyesen: "Keszthelyt", nem "Keszthelyet". Nem kell oda a plusz "e".

Melyik kereszteződésnél volt a csatt? A Vadaskerti Csárdánál? Vagy a cserszegtomaji leágazásnál? Nem tudom a szöveg alapján betájolni, mert mindenhol van árok. Vagy a hévízi leágazásnál? Ott aztán van árok rengeteg a tó lefolyója miatt...

Azt hiszem, az ismeretlen rokon vagy ismerős (több mint valószínű, hogy a két balesetes kimeríti egyik-vagy másik fogalmát, a barátaim Keszthelyen vannak, a rokonaim Hévizen) nevében meg kell köszönnöm a segítséget.

TH 2007.11.09. 15:23:57

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 15:20:50
És egyre több a körforgalom is ilyen helyeken...

tygger 2007.11.09. 15:24:48

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;

én a szabadot úgy értelmezem, h feltételezhetően más akadály sem kerül az előző jármű elé. de kár ezen vitatkoznunk, rengeteg a pontatlan megfogalmazás a kreszben, amiket - éppen balesetmegelőzési célból - jó lenne tisztáznia az illetékeseknek.

TH 2007.11.09. 15:25:34

Kata 2007.11.09. 15:23:53
Ja igen, azt már én is akartam mondani, hogy ragozni nem ártana megtanulni, de végül visszafogtam magam mondván, ez nem helyesírási verseny...:)

TH 2007.11.09. 15:26:36

tygger 2007.11.09. 15:24:48
A szabadot nem úgy kell érteni, hogy számítanod kell a kidőlő fákra meg a semmiből felbukkanó autókra vagy ufókra is, hanem arra, hogy nem jön szembe senki.

Laci 2007.11.09. 15:29:06

Nem írtam pontosan, használt autók áránál van a Passat irreálisan elszállva. "Értékálló" - lófaszt. Pont ugyanúgy agyonverhetetlen egy Mondi mint egy Passat, mindkettő remek autó, csak az egyiket normális áron meg lehet venni 1-2-3 évesen, míg a Passatot nem. Mert rajta az a WV logo és ettől mindenki befosik a lába közé, és 2 millával drágábban adja, pedig egy centit sem jobb mint a Mondeo. Sőt, pl. a futóműve tuti jobb.
Kb. így értettem azt, hogy reális áron JÓ autó.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 15:31:04

Köszi Silent! :)

TH 2007.11.09. 15:33:21

félig OFF:
Laci 2007.11.09. 15:29:06
Hát ebben teljesen igazad van!
Mókás a VW kultusz nálunk, soha nem fogom megérteni.
Az is vicces, hogy milyen árkülönbségek vannak azonos korú VW Golf, Seat Leon, Audi A3 és Skoda Octavia között, holott mind többé-kevésbé ugyanaz a kocsi...

teljesen OFF:
Ezt meg a lánglovagokon találtam most, nem semmi képsorozat sztem...főleg a Suzuki néz ki viccesen, bár már csak szétflexelve látszik, de azért sokatmondó így is...
Meg az se semmi, hogy élve szálltak ki az Opelből...
www.langlovagok.hu/html/galeria/1245.shtml
OFF vége...

Kata 2007.11.09. 15:52:32

Egyébként csak nekem természetes, hogy kocsisort, kereszteződés előtt, nem illik előzni? Mintha lenne valami hasonló a kreszben erről...

Hasonló eset történt velem egy pár éve a Raktár utcában, ami a Szentendrei útra nyílik. Álltam benn a sorban, vártam a zöldet, a hátam mögött (visszapillantóból lestem a történteket) elindult a Raktár u.-n keresztül egy gyalogos, mivel sehol semmi nem mozdult, egyik irányban sem. Egy kis pöcs nem bírta ki a sorbanállást pár autóval mögöttem, padlógázzal elkezdte a piros lámpában álló kocsisort előzni, és úgy elcsapta a csajt, hogy kiskanállal kellett összeszedni. Mindkettő megtorpant egy pillanatra, és mindkettő cseszett rossz döntést hozott. A lánynak sajnos nem volt túl sok esélye, ugyanis már az út közepén járt. Ha fut, akkor is elcsapja az autó, csak nem középen, hanem a bal lámpával.

TH 2007.11.09. 15:56:08

Kata 2007.11.09. 15:52:32
Piros lámpánál álló kocsisort biztosan nem szabad előzni, mert nem tud szabályosan visszasorolni. Alapvetően kocsisort sem nagyon illik előzgetni...
Mindenesetre a KRESZ-ben csak az előbb már beidézett részt találtam a kereszteződésre.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 16:10:19

Kata 2007.11.09. 15:52:32

Ha mondjuk van egy kanyarodó sáv balra, és láthatóan van benne hely, mert a kocsisor többsége egyenesen akar tovább haladni, és nincs előzni tilos tábla, nem jön szembe semmi, akkor minden gond nélkül kielőzheti a sort és beáll a kanyarodóba. Ha ilyen nincs, akkor nem is értem hova akart menni...??? Ha pedig 1-esből gyorsítva pár másodpercen belül nem ment 50-nél gyorsabban, és egy gyalogos kisétál az álló kocsisor mögül tilos helyen, akkor már nem olyan egyértelmű, hogy ki volt a hibás.

TH 2007.11.09. 16:15:00

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 16:10:19
Hát igen, de vannak olyanok, akik visszapofátlankodnak a sor elejére, láttam már ilyet. Az, hogy ki volt a hibás, szinte másodlagos kérdés, de mondjuk sztem a gyalogos előzőleg körülnézett, nem biztos, hogy ő tehetett arról, hogy áthajtott rajta valaki...

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 16:22:27

Számomra teljesen érthetetlen a story, de biztos bennem van a hiba, ha megtörtént esetről van szó. Mondjuk a kereszteződés előtti előzéshez nem tartozik szorosan, mert mi ugye teljesen más szituról beszéltünk egy 6-os út féle főtvonallal kapcsoltaban... itt meg egy bp -i csúcsforgalomban, piros lámpánál várakozó kocsisorról van szó, meg egy gyalogosról, aki nem a kerszteződésből kanyarodott be körültekintés nélkül...

gravy_t 2007.11.09. 16:30:23

ezt a kereszteződésben előzni témát hagyhatjuk szerintem. ott van feljebb a kresz-idézet feketén-fehéren. felsőbbrendű úton akkor is szabad előzni, ha alsóbbrendű utak keresztezik, az onnan kikanyarodóknal el kell engedniük azt is, aki előz.

a leírt esetről viszont nem derült ki, hogy egyenrangú vagy alárendelt kereszteződésben történt-e.

és különben sem ez volt a sztori lényege.

TH 2007.11.09. 16:34:31

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 16:22:27
Valaki kielőzi a sort, hogy az elejére befurakodjon, és közben átsétál egy gyalogos. Ez nem olyan bonyolult szitu.

TH 2007.11.09. 16:35:40

gravy_t 2007.11.09. 16:30:23
Igen, de a sztori lényegéről nincs mit megbeszélni, az magáért beszél. Marad tehát a csámcsogás a részleteken...:D

pammy 2007.11.09. 16:42:11

\"Csak a kereszteződést nem vette észre, ahonnan mi is érkeztünk erre az útra merőlegesen, és neki jobbról érkezett egy másik autó.\" nekem ez azt jelenti, hogy a kikanyarodó autó konstatálta hogy sor van, őt vélhetőleg valaki kiengedte, és boldogan kijött, nem gondolván, hogy valaki szabálytalanul előzi épp az egész sort. Ha az általatok boncolgatott szituáció lett volna, akkor balról jött volna... ilyen baleset szabályos előzés során nem nagyon fordulhat elő....előle az autók takarhatták a szabálytalan autóst, nem?

TH 2007.11.09. 16:55:07

pammy 2007.11.09. 16:42:11
Nem egészen értelek.
Megy egy sor az X nevű úton (felülnézetből nézve mondjuk felfelé). Valaki (A) egy Y nevű keresztútról (felülnézetből X-hez képest mondjuk jobbról) keresztezi X-et (át akar menni, balra fordulni mindegy). A-t kiengedi Jancsi bá, de Jancsi bá nem tudja, hogy őt éppen előzi B. "A" boldogan megindul, ám közben megérkezik "B", aki előzte az autókat. Na most, ha nem jött senki szembe "fentről", akkor "B" viszonylag szabályosan előzőtt (a sor előzésének utána kéne néznem), "A" nem volt elég körültekintő, mert nem bizonyosodott meg arról, hogy nem jön-e még más is.
Van más elméletem is, de a végeredmény ugyanez. Ha X főút, akkor nem B a hibás, hanem A, aki kikanyarodott elé.

J_W 2007.11.09. 17:35:03

Nos, mintegy 20 méterre lakom, onnan ahol el kell fordulni jobbra Hévíz felé, de nem voltam itthon a héten. Hol is történt ez pontosan, a temetői útra fordultál rá, ami visz Hévíz felé? Csak mert az az út visszafele elég veszélyes, egy T alakú kereszteződésben végződik, amit elég sokan kiegyenesítettek már :)

GOD! 2007.11.09. 17:38:27

Mit tudtok bénázni itt! Ha főútvonalon haladok, és egy alárendelt útvonal keresztez, akkor még abban az esetben sem én vagyok a hibás, ha szabálytalanul előzök, mivel elsőbbségem van még akkor is, ha tetőn csúszik az autóm. A főutaknál az egyjegyű számmal jelzetteknek minden más főút (kétjegyű számmal jelzett) alá van rendelve, tehát nem egyenrangú utak kereszteződéséről beszélünk. Arrafelé a közelben talán a 8-as 84-es kereszteződése (Sümegnél) hasonló, ahol (amíg körforgalommá át nem építették) a 84-es stoptáblával volt ellátva.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 19:21:38

Egy "érdekes" baleset szemtanúja voltam én is pár éve. Pesti alsó rakpart a Margitsziget közepe tájékán. Észak felől álló kocsisor, mellettük elszáguldó (előző) motoros utassal.
Rakpart Duna felöli parkolójából néni balra kanyarodna, mert a kocsisor szorított neki helyet a kiparkoláshoz. Motor jön, nekimegy a néni autójának, repül utassal együtt. Mentő vitte el a repülő utast. (nőt) A motor férfi sáfjora sértetlenül úszta meg... folyamatosan osztotta az észt, hogy nem ő a hibás, hiszen szabályosan előzte a kocsisort, a mami meg elévágott... és lehet, hogy igaza is volt, nem tudom mit hoztak ki később a helyszínelő rendőrök. Mindenesetre nem lettem volna a mami helyében, mert ezt lehet én is beszoptam volna.

Darren 2007.11.09. 19:57:39

Kedves Zsolti!

Az eset megtörtént, és nem az ismerősöm ismerősének a szobatársával, hanem velem, vagyis én voltam a szemtanú! És mint mondtam, felhívta a mobilomról a vétkes a feleségét, és a felesége nyilván csak akkor látta az autót, amikor odaért, és nem azért sírt, mert biztos bent van a férje, hanem azért, mert alig tudta elhinni, hogy túlélte!

Te gondold át jobban a kritikáidat!

Kata 2007.11.09. 20:34:43

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 16:10:19

Sajnos a Raktár utca nem olyan, hogy bárhol is lenne bármilyen kanyarodósáv. Van egy db. sáv a Szentendrei felé, meg egy db. sáv szembe. A hülyegyerek a szembejövő sávban kezdte el előzni a kocsisort, akik vártak a piroslámpára. A lány azért lépett ki az autók közül, mert a Szentendrei felé menő kocsisor állt, mint a cövek már 10 perce, szembe pedig nem jöttek. Tehát teljes lelki nyugalommal kelhetett volna át az alig 5-6 méter széles úttesten, ha az a kis pöcs nem lett volna ennyire türelmetlen, és nem bassza el a szembe sávban, forgalommal ellentétes irányban.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 20:48:24

Ha már 10 perce állt mint a cövek, akkor nem csodálom, hogy a kis pöcs előre akart menni megnézni, hogy lehet tovább haladni ebben az extrém dugóban. Ha szemből nem jött semmi, akkor ezt akár meg is tehette, és a gyalogosnak is kutya kötelessége körűlnézni, és nem indulhat ki abból, hogy ha már 10 perce senki sehova, akkor most sem megy senki sehova.
Szerintem jelen esetben lényegtelen, hogy a szembe sávban, forgalommal ellentétes irányban "baszta" el... kérdés, hogy mennyivel ment, de nem hiszem hogy 200 -al.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 20:51:16

körÜlnézni

Jani 2007.11.09. 20:52:13

Ha mellékútról főútra kanyarodsz jobbra, nem csak balra kell nézned, hogy nem mész be senki elé, hanem meg kell győzödnöd, hogy senki nem előz senkit a főútvonalon - ami bizony történhet tőled jobbra is... Egyenrangú kereszteződésben, és vasúti átjáróban tilos előzni (egy nyomvonalon közlekedőt még itt is előzhetsz), mindenhol máshol, ahol nem egyenrangú utak találkoznak, a magasabb rendű úton vidáman előzhetsz - az előzés szabályait betartva (nem ötöt egyszerre...)

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 20:58:26

És ötöt egyszerre miért nem?

TH 2007.11.09. 22:40:38

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 20:58:26
Nekem valamiért az rémlik, hogy nem igazán szabad hosszabb sort végigelőzni, de nem találtam semmilyen jogszabályt, ami tiltaná.
Úgyhogy én passzolom a kérdést, ha valaki tudja a választ, én is nagyon kíváncsi vagyok rá!

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 22:47:03

Én is komolyan kérdeztem, de csak kíváncsiságból, mert a gyakorlatban nem igazán érdekel a KRESZ jogszabály. Ha nem jön semmi szembe, akkor 10-et is leelőzök, ha meg jön akkor 1-et sem... :)

pammy 2007.11.09. 23:55:12

azért nem ötöt egyszerre meg pláne nem huszat mert ha az nincs is a kreszben, hogy csak egyet előzhetsz, de az benne van, hogy csak akkor előzhetsz, ha meggyőződtél róla, hogy a megelőzendő jármű elé annak zavarása nélkül tudsz majd besorolni... ha még azt se tudod hol fejezed be, akkor erről nehéz lehetett meggyőződni. Ezért van aztán, hogy a sort előzők időnként becsapódnak egy egy balra kanyarodó jármű oldalába. És akkor lehet jókat vitatkozni lásd motoros, mert ha a mámi már jóideje indexelt akkor motoros se előzhette volna balról, aztán erre hitelt érdemlő választ tuti nem kapnak, hogy mi volt előbb, az előzés vagy az index. A másik amiért utálom az ilyen "szabályosan előzte a 10perce álló sort" vitákat, mert a sor a legritkább esetben áll véletlenül. Forgalmi okokból álló sort meg senkinek nincs jogalapja előzni ha nincs szirénája meg villogója... "Azért mentem a buszsávban mert a másik sáv bedugult" ... a többiek meg nyilván azé álltak ott, mert nem szerettek volna túl hamar beérni reggel a munkahelyükre, a buszsáv végén meg még engedjük is be...

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 00:33:09

Nem hiszem hogy az előzendő járművek számától függ a beláthatóság! Ha már előzök akkor a 20. jármű sem teheti ki az indexet, és kezdhet előzésbe, ha ezzel engem, az előző járművet veszélyezteti... szerintem!

A mami nyilván körültekintett, de egy 150 -el robogó motorossal nem számolt az álló kocsisor között... lehet, hogy indexelt, de lényegtelen, mert egy parkolóból állt ki, és így a motoros szintén nem láthatta az indexelését a kocsisor takarásából, ráadásul ebben az esetben az indexelés nem egy előzés megkezdését, hanem egy alárendelt helyről (parkolóból) történő besorolást jelentett a motoros haladási irányával ellentétesen, a motoros sávjában...

Nem tudom mi a szabály az álló kocsisor előzésére, de fura lenne ha álló kocsisort nem lehetne előzni, csak lassú kocsisort... persze ha tábla nem tiltja, meg nem jönnek szembe, stb. Nyilván a végén nem etikus a visszasorolás, de a KRESZ mely pontja tiltja ezt? Okosok keressetek rá jogszabályt, én lusta vagyok!

pammy 2007.11.10. 00:45:41

az tiltja, hogy nem tudsz visszasorolni mások zavarása nélkül, ne add a hülyét :P ezt mindenki érzi, hogy tilos max szarik rá... ilyen esetben ráadásul tipikus, hogy ő se tud menni se jobbra se balra és elállja a szembejövők útját, ne adjuk a lovat az ilyen viselkedés alá. Most a lamborghinis is azt magyarázza országnak világnak, hogy nem ő volt a hibás... há\' persze ...ártatlan mint a ma született bárány...vannak balesetek amikhez két hülye kell, de ettől még nem kevésbé hülye egyik se...
A 20-al előtted levő jármű meg nem biztos hogy láthat, ráadásul te nem az ő előzését kezdted meg, szóval szerintem lehet lovagolni itt a szavakon hosszasan, de ettől még a sor előzés veszélyhelyzetet teremthet, különösen kereszteződésekben, vagy olyan helyen ahol balra kanyarodó járműre lehet számítani. Az előzésre vonatkozó szabályok azért ilyen homályosak szerintem, mert a kitalálóik arra gondoltak, hogy valaki egy konkrét autót akar előzni, nem arra, hogy a megengedett sebességet jócskán túllépve huzamos ideig a szembesávban közlekedik, ami ma jellemző...

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 00:59:23

pammy 2007.11.10. 00:45:41

Egy szóval sem mondtam, hogy veszélytelen, csak arra lettem volna kíváncsi, hogy a KRESZ mely pontja tiltja az álló kocsisor előzését.
Lehet, hogy a végén nem is kell bepofátlankodnom az álló kocsisor valamely tagja elé, hanem mondjuk elkanyarodok egy balra eső mellékutcába... ha pedig nem jött szembe semmi, akkor nem látom, hogy mitől lenne tilos, de kíváncsian várom a választ.

A 20 -al előttem levő kocsi simán előzésbe kezdhet meg kanyarodhat is amíg engem (előzőt) nem zavar. Ha már zavar akkor ott vagyok a seggében és látnia kell amikor belepillant a tőle balra eső piciny tükrébe.

Rocko- 2007.11.10. 01:05:50

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 22:47:03
"Én is komolyan kérdeztem, de csak kíváncsiságból, mert a gyakorlatban nem igazán érdekel a KRESZ jogszabály."

mert nem csak te vagy az úton, más is előzne, és ha te előzöd őt, akkor márt nem tud előzni. na meg szemből is jöhet ifa, de ne zavarjon, ne érdekeljen a kresz. a suzuki úgyis életre esélyes ellenfél balesetnél

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 20:48:24
az, h áll a sor az még nem jelenti azt, h szabálytalanul ki lehet előzni azt.

amúgy meg ez a pont tiltja:

"34. § (1)
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."

lehet az előtted lévőt még meg tudod előzni, de honnan tudod, a +1-ediket is? tudomásom szerint még senki se lát a jövőbe.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 01:12:41

Rocko- 2007.11.10. 01:05:50

"mert nem csak te vagy az úton, más is előzne, és ha te előzöd őt, akkor márt nem tud előzni. na meg szemből is jöhet ifa, de ne zavarjon, ne érdekeljen a kresz. a suzuki úgyis életre esélyes ellenfél balesetnél"

Szegény! Mindjárt megsajnálom! :) Ha én hátulról már tudok előzni, és belátom, hogy nem jön IFA, akkor ő az elején is már régen megkezdhette volnaaz előzést, ha meg nem tette, és csak akkor jut eszébe amikor már lát a visszapillantóban, akkor tényleg jobb ha már nem kezd előzésbe... érthető voltam? :)

Vannak már olyan egyének akik több száz méterre ellátnak,, és azt is látják, ha egy autót meg tudnak előzni, akkor a második is menni fog... vagy pld. egy hosszab autó esetében ezt Te hogy döntöd el?
Szóval a KRESZ szerint ha nem zavarom az előttem levőt akkor simán előzhetek...? Akkor megnyugodtam, mert szinte mindig szabályosan közlekedem... nem is gondoltam volna... :)))

pammy 2007.11.10. 01:14:55

swiftes: konkrét példa - keresztúri út, diszkont benzinkút - üzemanyagszállító dög szeretne balra bekanyarodni, szembe sok autó tehát áll és indexel... mögötte a sor gyűlik... szembejövő autók elfogynak, sor hátrafele már jó nagy, végén lévő autó kivág, nem látja mi van elől... sok mazsola biztos alszik... üzemanyagszállító kanyarodik, nem megy neki gyorsan, sötétedés... messzire látás :))... sietős autós utolsó utáni percben észreveszi a monstrumot, satufékezés anyázás... pedig mondhat akármit, a sor amit nekiállt kielőzni, már a kanyarodó jármű miatt lett, szal sehogy se lehetett neki igaza... szal a 20-al előtted menő autónak is lehet igaza... láttam már olyat is, hogy valaki megállt kiengedni egy balról tábla mögül érkezőt, a mögötte jövő meg kivágott, és majdnem elvitte a kanyarodó jármű orrát, szal nem minden az útirány

GOD! 2007.11.10. 01:28:42

pammy 2007.11.10. 01:14:55

Igen, de akkor is a kanyarodó jármű lett volna a hibás, mert védett útvonal vs nem védett. Nyugodtan védekezhet az előzésbe kezdő azzal, h a másik lassításakor ő már megkezdte az előzést.

Hivatalos bírói ítélet marasztalt el egy sofőrt azért, mert nem győződött meg róla a kanyarodás megkezdése előtt, hogy a sort nem előzi-e valaki, amikor ő balra akar kanyarodni, hiába égett az irányjelzője!

pammy 2007.11.10. 01:43:28

hát a keresztúri utas történetben nem, mindig ezt szokták megjátszani, hogy "de én már előztem" de ez csomószor nem igaz.
Egy akkora monstrum elég lassan kanyarodik be, a másik meg durván gyorshajtott, azzal a sebességgel, 35-40m másodpercenként, ami azt jelenti, hogy bőven 3-400 méterre lehetett amikor a kamion kanyarodni kezdett...
Ráadásul a bírói itéletnek sincs egészen igaza nem kellett megkezdenie fizikailag a kanyarodást, ha jelezte a szándékot, már nem előzhetsz balról. kvázi ez megosztott felelősség imho...neki valóban hátra kellett volna néznie, a másik meg nem előzhetett volna.
Azért itt kezdenek elszabadulni a dolgok, az, hogy elsőbbségünk van, még nem jelenti azt, hogy minden más szabályt áthághatunk és utána lobogtathatjuk a bíroságon, hogy ja gyorshajtás, meg záróvonal meg 8 kisebb paragrafus a kresszből, de védett útvonalon bíró úr. A bíróság hajlamos csak azt nézni kinek volt elsőbbsége, de az ifák pl nem nézik :)... és gyalogosgázolásnál is azonnal fordul a kocka, ott ha csak nem tudod igazolni, hogy 100%ig szabályos voltál, akkor mindenképp téged itélnek el kb... szal szerintem nem érdemes olyan szituációkra játszani, ahol az elsőbbségadásra kötelezett jármű nem vehet észre idejében...

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 01:46:27

pammy 2007.11.10. 01:14:55

Ha kirakta az üzemanyagszállító az indexet, akkor én már az előzés kezdetekor ezt látom, hiszen egy álló kocsisorban nem nehéz akár az extrém 20 autónyi távolságból is észrevenni a villogást. Ha meg nem látom akkor majd észreveszem mire odaérek. Mondjuk ha messziről kezdek előzésbe akkor nem biztos, hogy jól látom az első szándékát, de éppen a nagy távolság miatt van időm/utam ezt észrevenni, és neki is csak a közvetlenül mögötte levő pár tucat métert kell észrevennie, nyilván nem a mögötte levő 1,5 kn -re levő előző autót kell figyelnie, hiszen azt nem is zavarja, ha "elévág" :)
Elméletileg annak van elsőbbsége aki előbb elkezdett jelezni. Ha jól tudom a KRESZ ezt mondja. A gyakorlat meg az amit előzőleg leírtam.

pammy 2007.11.10. 01:52:16

jah, csak mint bizonyára neked is feltünt jártodban keltedben sokmindenki hiszi azt, hogy látja mi van előtte, és egy jelentős részükről kiderül, hogy mégse... szal ne támogassuk őket a "tulajdonképpen minden szabályos, amíg nem szembejövőnek ütközök" ideológiával.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 02:04:23

Nem tűnt fel, hogy mindenki azt hiszi, mert nem tudom, hogy ki mit hisz, max. azt tudom, hogy én mit hiszek, és mit látok. Ha jelentős részükről derülne ki, hogy mást hittek, mint ami előttük van, akkor sokkal több baleset lenne. Abban egyetértünk hogy ne támogassuk az előzést, ha jönnek szembe, de ne gátoljuk azzal sem hogy ilyen sok autót nem szabd előzni mert nem tudjuk miért... persze ha nem jönnek szembe! De ez esetben egyáltalán ne előzzünk amúgy sem!

TH 2007.11.10. 17:50:13

Na, jól elszaladt a beszélgetés más irányba. A lényeg szerintem az, hogy akár szabályos, akár nem, mindenképpen veszélyes és bunkó dolog végigelőzni egy sort. Én pl. szeretem megvárni, amíg a főúton totyogó IFÁt megelőzik az előttem menők, és csak utánuk megyek én. Kivéve akkor, ha látom, hogy hosszasan nem jön senki, és az előttem levő két autó egyike sem akar előzni: na ilyenkor megelőzöm a 3 autót, de csak akkor, ha látom azt, hogy az IFA elé biztonságosan vissza tudok sorolni!!!

G 2007.11.10. 19:22:09

Sort előzni szabályos, ez előzések sorozata.

TÁBLÁVAL VÉDETT ÚTVONALAT NEVEZZÜK FŐÚTNAK ELSŐBBSÉG/(előzés) SZEMPONTJÁBÓL, SEMMI köze ahhoz, hogy melyik milyen számú, stb.

Előzni szabad útkereszteződésben, nyilváv ha minden más feltétel is megvan, ha a jármű főúton (táblával védett úton) halad!
Még valami: álló jármű/sor viszonyában CSAK KIKERÜLÉSRŐL lehet szó. ELŐZNI csak mozgó járművet lehet!

És az előzésre visszatérve: logikus is, hiszen a alárendelt keresztútról jövőknek kint van a háromszög vagy stop tábla. Ez mit mond? (Állj,) elsőbbségadás kötelező! És ezt mindenhol egyértelmű, hogy annak a részére aki az adott úton halad. És függetlenül attól, hogy előz vagy nem előz, illetve, hogy idézzem \"a tetején csúszik\"-e! :)
Ezért helytelen és katasztrófális, hogy van, aki jobbra kis ívben fordulva csak balra néz... időzített bomba, és többnyire ő húzza a rövidebbet majd, mert oldalról kapják el!!

Totoff 2007.11.10. 22:25:30

Szerintem előzések sorozatát, mint kifejezést nem ismeri a Kresz.
A kocsisor előzéséről meg azt írja a 96-os tankönyv:
"... több jármű előzését csak akkor kezdheti el, ha előre látja a legközelebbi besorolásra elegendő útszakaszt."

GOD! 2007.11.10. 22:26:49

G 2007.11.10. 19:22:09

Amikor az útvonalak számából következő alá- és felérendeltségi viszonyt taglaltam, akkor az volt a kérdés, hogy a keresztező útvonalak lehettek-e egyenrangúak, mert az megint más szitut eredményez.
Olvasd el légyszi azt is, amire válaszoltam!
A többiben egyetértünk!

G 2007.11.11. 00:19:54

GOD!: OK. ;)

Igen, előzések sorozata - olyan nincs. Úgy értettem, hogy legyen A, aki előz, X Y Z pedig halad, őket előzi A.
Ezzel létrejön A-X, A-Y, és A-Z előző-előzött viszony. Tehát X,Y,Z szempontjából A, aki előzi őt. "A" szempontjából jóllehet ez egy előzés, több jármű előzése. Csak itt sok viszony van egyszerre, erre értettem a "sorozat"-ot. Tehát sorozatban több dolog fennállása kell az előzéshez. Például sem X, sem Y, sem Z nem jelezhet balra. Vagy ha A már megkezdte az előzést, akkor X Y Z nem előzhet, kanyarodhat, stb. Így gondoltam a sorozatot. Mármint, hogy végsősoron itt 3 előzés feltételei kellenek pontosan...

GOD! 2007.11.11. 04:49:31

G 2007.11.11. 00:19:54

Ha jól értem, akkor arra akartál kilukadni, hogy az ilyen előzést nem úgy kell felfogni, mint A előzi az ábécé maradék részét, hanem úgy, hogy A előzi a többi betűt egyenként, de mivel a következő betű megelőzésének feltételei is adottak, ezért besorolás nélkül folytatja az előzést addíg, amíg adottak a feltételek, vagy elfogy az ABC

ppeterka 2007.11.11. 15:32:49

Előre is bocs attól, akire nem vonatkozik, de nálam bizony súlyos biztosítékkibaszás történt ebben a posztban!

LÓFASZ! KRETÉNEK! ELŐZNI KERESZTEZŐDÉSBEN TILOS!!!!

forrás: kresz.origo.hu/news_35.html

"(8) Tilos előzni:

a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;

b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;

c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;

d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;

********** e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve

- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,

- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.

- körforgalmú úton,

- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].*******"

Úgyhogy senki ne jöjjön olyan dumával, hogy időzített bomba, aki csak balra néz ki jobbra kis ívben kanyarodva. Sort végigelőzni és balra kanyarodni emiatt szintén tilos!!!!!! Mert akkor már a kereszteződésebn előzöl. Szarok arra aki siet, miért nem indult korábban? Ha én el tudok indulni, tudjon más is, ne nekem kelljen már az ő faszsága miatt is még rá is figyelnem!

Tanuljatok meg olvasni. És ha ez már megy, olvasgassátok a KRESZ könyvet ahelyett, hogy fórumokon írnátok kreténségeket! Nem a Sofőrök fórum ez, ha nem téávedek, nem???

Mégegyszer elnézést attól, akit nem érintett a dolog, de nehogy már a fagyi nyalja a Pistikét!

ppeterka 2007.11.11. 15:35:49

Hoppá... Súlyos biztosítékkibaszódás közben nem láttam, hogy mi van... Főúton tényleg szabályos, aki emellett kardoskodott, az jogosan tette... A főút dolog elkerülte a figyelmemet... Mondjuk ebbe annak lehet szerepe, hogy én ezt nap mint nap kis jobbkezes utcákban látom elég sokszor... Ahol viszont tényleg tilos (lenne)...

TH 2007.11.11. 16:29:17

ppeterka 2007.11.11. 15:35:49
Jó, hogy visszavontad a dolgot, mert én itt már hosszú ideje idézgetem a KRESZ-t, hogy alátámasszam, hogy főúton teljesen szabályos az előzés. Egyenrangú kereszteződésekben viszont tényleg tilos, de én olyat még nem láttam: az előzést végző autó hogyan adja meg az elsőbbséget a jobbról jövőknek?

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.11. 19:04:28

Ez a ciki nem a faláb! :)

GOD! 2007.11.11. 20:38:02

ppeterka 2007.11.11. 15:35:49

Mégegy kultúrember! Resteppa!

J_W 2007.11.12. 10:40:57

Nem is szívesen olvasnám a blogot, ha nem lenne mindig egy kis anyázás :-D

Ja, TH csinálj már egy indapasst :)

TH 2007.11.12. 11:25:22

J_W 2007.11.12. 10:40:57
Elég régóta van már regisztrált nevem. Miért kell ez neked?

GOD 2007.11.12. 11:30:31

J_W 2007.11.12. 10:40:57

Lehet, h szokatlan, de nem feltétlenül anyázni járunk ide

TH 2007.11.12. 11:42:35

GOD 2007.11.12. 11:30:31
Jaja, egyesek képesek és megsértődnek rajta! ;)))

ppeterka 2007.11.12. 12:03:23

TH: egyszerű - nem adja meg.... Bár általában nem is tudna senki onnan jönni, mert a birkák beállnak a kereszteződésbe, hogy "nehogymáelémkanyarodjonmávalakimá"...

TH 2007.11.12. 12:05:39

ppeterka 2007.11.12. 12:03:23
Ja, hát az akkor többszörösen veszélyes helyzet. De azt mindig szeretem, amikor elállják a népek a kereszteződést, így sikeresen továbbduzzasztva a dugót minden irányból...de ott már nem szokott előzgetés sem lenni...:)

GOD 2007.11.12. 12:12:37

TH

Ácsi! Sokan az ilyen szituban nem előznek/kerülik a sort, csak simán le akarnak kanyarodni, h meglépjenek a dugó elől!

TH 2007.11.12. 12:57:23

GOD 2007.11.12. 12:12:37
Olyan mondjuk már velem is előfordult 1x...de ott nem jobbkezes utca volt, csak nem tudtam eljutni a balra kanyarodásig, mert egyenesen állt a dugó hosszan...

turorudi · http://check.blog.hu 2007.11.12. 23:27:37

Empírikus megfigyeléseim szerint a mondeosok nagy hányada idióta módon, tolakodva vezet. Minden héten látok mondeos koccanást, minden nap megelőz legalább egy Mondeo feltűnően és veszélyesen szabálytalanul, gyakran látok Mondeot villamos sínen haladni. Ja, és a mondeosok baromira villognak mögötted, ha a városban "csak" 50-nel mész.

zoli bp 2007.11.30. 22:08:09

Nah ez egy tipikus buta beírás volt, ez alapján minden autós hülye,mert minden márkánál van buta vezető, én mondeos vagyok igaz csak a 2dik szériából és normálisan vezetek,azért ilyet ne.. légyszi...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása