Hévízre tartottunk Párommal és az ő barátnőjével. Épp elhagytuk Keszthelyet, és néztük, hol kell elfordulnunk jobbra, ezért nem is nagyon tempóztunk. Már sötét volt. Annyit láttunk, hogy arról az útról, ahova be kellett volna fordulnunk, nem nagy sebességgel, de szabálytalanul egy autó kielőzte az egész kocsisort. Sietett haza a családjához. Csak a kereszteződést nem vette észre, ahonnan mi is érkeztünk erre az útra merőlegesen, és neki jobbról érkezett egy másik autó. Mind a két delikvens Mondeo volt.
A szemünk láttára csattant össze a két jármű. A jobbról érkező olyan szerencsétlen módon ment neki a szabálytalankodónak, hogy az utóbbi többször bukfencezett, majd a tetején állt meg az árokban. Pár másodpercig meg sem tudtunk szólalni a döbbenettől, csak a csattanáskor a párom kiáltott fel ijedtében. Szörnyű volt!
Miután kicsit felocsúdtam, odahajtottam az árokba borult Mondeo-hoz, hogy segítsek neki. Az ajtót nagyon nehéz volt kinyitni, mert félig rá volt borulva a járgány, de odajött két másik autós is, és hárman sikerült. Mindenre fel voltam készülve, például arra, hogy csupa vér minden. Az ember viszont saját lábán szállt ki a járműből! Be volt kötve az öve, és ez mentette meg. Légzsákokból egy sem nyílt ki (nem tudom, szükséges lett-e volna). A baleset másik résztvevőjének sem történt semmi baja, de neki is nagyon csúnyán összetört az autója.
A vétkes fél a családjához igyekezett haza. Nem sokon múlt, hogy többé ne lássák egymást. Mikor kiszállt az autóból, elkérte a mobiltelefonomat, hogy felhívhassa a feleségét, aki meghallván az esetet hanyatt-homlok rohant a helyszínre.
Soha, senkinek nem kívánom azt, amit a feleség átél(hetet)t! Meglátta a roncs, feje tetejére fordult Mondeo-t, és keservesen zokogott, mert nem hitte el, hogy a férje épségben szállt ki ebből a kocsiból. De ami még nagyon megfogott engem az esetből, az az, hogy a rendőri helyszínelés után a vétkes odajött hozzám, és hálásan megköszönte a segítségemet, mire én csak annyit mondtam, hogy a jövőben nagyon vigyázzon magára és másokra, és örülök, hogy épségben megúszta mindenki. A válasza erra ez volt: "Fiatalember, én tisztában vagyok azzal, hogy most újraszülettem."
Senkinek se kelljen több tanmese!
Mondeo vs. Mondeo = árok
2007.11.09. 10:03 :: SilentSound
E heti Darren trilógiánk utolsó epizódjához érkeztünk, ezt azok is nyugodtan elolvashatják, akik nem szeretik az anyázós posztokat. Sőt, nekik kötelező, mert ritkán van ilyen alkalom, hogy nem anyázunk egyfolytában. Na majd a kommentekben!
119 komment
Címkék: közlekedés autó baleset hülye gyorshajtás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Lui_78 2007.11.09. 10:16:21
GOD! 2007.11.09. 10:21:16
De: A védett útvonalon haladónak attól még elsőbbsége van, h szabálytalan. Mellesleg még jó, h "biztonságosabb" autók csattantak, így volt esély a tragédiát megúszni!
humm 2007.11.09. 10:24:42
Amugy biztosan nem volt jo estejuk....
Zsolti 2007.11.09. 11:35:55
Valóban tanmese volt, nem megtörtént történet. De ha lehet, legközelebb jobban gondold át!
TH 2007.11.09. 11:38:10
Attól, hogy valaki esetleg színesít egy történeten, attól még lehet igaz, nem?
De persze anyázni jobb a másikat, igaz?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.09. 11:41:04
karesz · http://kareszka.extra.hu 2007.11.09. 11:42:39
Karesz
kareszka.extra.hu
walaki · http://www.langlovagok.hu/html/galeria/1209_0.shtml 2007.11.09. 11:43:06
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.09. 11:46:12
TH 2007.11.09. 11:46:58
walaki · www.langlovagok.hu/html/galeria/1209_0.shtml 2007.11.09. 11:43:06
Neked nem jutott eszedbe, hogy ez esetleg nem a baleset helyszínén készült kép lehet?
Most örülsz magadnak, hogy milyen okos vagy?
Baromarcú...
Marci 2007.11.09. 11:47:26
ps: Bocs az ekezetek hianyaert
TH 2007.11.09. 11:48:29
Az ilyen 12 éves kiscsávók erre élveznek, hogy milyen okosak, ne is törődjünk vele...:)
Laci 2007.11.09. 11:48:33
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.09. 11:51:31
TH 2007.11.09. 11:58:57
Érdekes ilyet olvasni, amikor nagyságrendileg azonos összegbe kerülő autókról van szó. Mennyivel olcsóbb a Mondeo hasonló felszereltség és motor mellett?
Egyébként elég nehéz különböző cégek autóit összehasonlítani, az eltérő felszereltségi szintek miatt szerintem...
humm 2007.11.09. 11:59:44
lopi 2007.11.09. 12:04:52
TH 2007.11.09. 12:06:42
Még ha azt mondanád, hogy egy BMW-vel vagy egy Mercivel ne hasonlítsuk össze! Én sem akarlak megbántani, de ugyan mivel jobb (objektíven)egy Passat, mint egy Mondeo?
Én egyiket sem tartom sokkal jobbnak vagy rosszabbnak a másiknál, nagyjából egykutya...
humm 2007.11.09. 12:07:46
hehe :) azok hat, mik lennenek...
lopi 2007.11.09. 12:10:23
humm 2007.11.09. 12:10:27
a Passatrol nagyon jo tapasztalataim vannak, a Mondeorol rosszak. A csaladban volt egy Ka is, az is mindig szerelonel volt. De ebbe nem erdemes belemenni, mert lehet, hogy mas meg forditva van ezzel. Szoval, visszavonom, amugy is lenyegtelen a post szempontjabol.
Rocko- 2007.11.09. 12:10:39
abszolult morbid: ha a felesége hal meg a nagy sietségben.
kérdem én: mi a jobb, h az ember halálhíre érkezik meg, vagy ha az ember, de késve?
sga 2007.11.09. 12:13:22
Sajnos nagyon kevesen hiszik el, hogy velük bármi (betegség, baleset, akármi) történhet, amíg meg nem történik. Aztán persze a legtöbben visszavesznek a tempóból, elkezdenek szűrővizsgálatra járni, ésszel élni.
Ez van. Persze olyan is van, akinek egy ilyen sem elég.
Brigi "B. A." főnöke 2007.11.09. 12:29:41
L 2007.11.09. 13:06:55
1. Helyszíni tapasztalataim nekem is azt támasztják alá, hogy a kevés (értelmes) fejlődés, ami az autóiparban történt, szerencsére a biztonság terén gyűrűzött be, és olyan autókból is ki tudnak szállni egyben emberkék(persze ha öv stb. rendben), amiből első ránézésre valószínűtlen a dolog.
2. 3 éve élek az UK-ban, gyakrlatilag előzés, mint olyan NINCS, mert értelmetlen, 1-2 percet lehet nyerni vele 30-50km távon(mindenhol körforgalom, keskeny, forgalmas utak, picit(nem sokkal) több kultúra, és persze sok autópálya, hogy haladni lehessen 110-el). Ezért az otthoni heti 3 tokától-bokáig törött autós helyett, itt évi 1 ilyet kell ellátni. Szerintem megéri rajta gondolkodni.
ave 2007.11.09. 13:37:21
majom 2007.11.09. 13:39:28
pont tegnap volt a híradóban h itthon sokkal rosszabb az 1000 főre eső halálos balesetek száma mint az EU kultúráltabb országaiban. sajnos szerintem ez nagyrészt a hatóságok/illetékesek hanyag és felelőtlen hozzáállásának köszönhető. az emberanyag mindenhol ugyanaz.
TH 2007.11.09. 13:53:24
Bár egyetértünk abban, hogy a felelősség az jelentős részben a hatóságokon is múlik, de azért az emberanyag sem ugyanaz...más országok, más kultúrák.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 13:54:34
Úgy látszik a mai autók a könnyített kaszni ellenére mégis biztonságosabbak a régebbieknél! Gratula a Fordnak!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.09. 14:08:47
TH 2007.11.09. 14:12:18
Ezt már egyszer megtárgyaltuk, a kereszteződésben szabad előzni, ha főútvonalon mész.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 13:54:34
És ki mondta, hogy főúton előzött az illető? Nekem ez nem világos. Ha főúton előzött, akkor a másik a hibás, mert nem adta meg neki az elsőbbséget. De nekem nem volt elég érthető a szituáció...
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:18:02
De tévedhetek, és akkor eddig hülyén éltem. :)
kob2 2007.11.09. 14:20:12
Talán ebben a postban nem a forgalmi szituáció volt a lényeges, hanem hogy ki hogyan reagált.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:21:02
Valszeg én is csak beleképzeltem, mert az említett nagyobb városok között főútvonalakat képzelek el a közlekedésre.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:22:42
TH 2007.11.09. 14:23:41
34. §
...
(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;
b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;
e) ÚTKERESZTEZŐDÉSBEN és közvetlenül útkereszteződés előtt, KIVÉVE
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű FŐÚTVONALON vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].
humm 2007.11.09. 14:25:21
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:30:15
Én így képzelem el, de lehet, hogy teljesen tévesen... És ebben a szituban nagyon nem mindegy, hogy tábla tiltotta e az előzést vagy nem. A cikkíró szerint igen, mert azt írta, hogy "szabálytalanul" előzött. De szerintem majd ő megmondja a frankót.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:31:50
TH 2007.11.09. 14:32:43
Hát igen, hajlok rá, hogy igazat adjak Neked, de én is remélem, hogy a cikkíró tisztázza majd a homályt.
humm 2007.11.09. 14:25:21
Én tudtam ezt a szabályt (én annó tényleg megtanultam a kreszt a jogsiszerzéshez, azóta sajnos folyamatosan felejtek), mégis volt, hogy majdnem benéztem egy ilyet hasonló helyzetben. Szerencsére azért még időben elnéztem jobbra is...
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:35:43
Magyarul egy jobbkezes kereszteződés előtt nem előzhetek, de ezt még a hülye is tudja hiszen hogy adná meg a jobbkezet???
humm 2007.11.09. 14:37:22
TH 2007.11.09. 14:40:24
Jól érted a dolgot, igen!
humm 2007.11.09. 14:37:22
Igen, ez is egyike azoknak a dolgoknak, amire nem lehet eléggé felhívni a figyelmet sztem.
lopi 2007.11.09. 14:50:01
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 14:54:37
Szeretem még amikor éppen száguldok mondjuk a Kerepesin/Veres Péter a belsőben, jobbra tőlem busz sáv. Aztán idős néni kihajt elém balról, de meglátván a száguldó barmot mögötte bekakál, és nem tudja eldönteni, hogy melyik sávba kanyarodjon ki. A belsőbe ahol száguldok, vagy térjen ki előlem és húzzon át a jobb szélsőbe. Ilyenkor döntésképtelensége következtében nemes egyszerűséggel bekanyarodik középre a kettő közé, ezzel mindkét üres sávot elfoglalva. Ezt pont hétvégén játszottuk el, azt hittem nekimegyek, de megúsztam, mert végül mégis sikerült kitalálnom, hogy középról merre fog tartani... Tudom-tudom én vagyok a hülye, minek száguldok 120 -al a Kerepesin! És igazatok is van! :)
TH 2007.11.09. 14:57:19
Vazzeg, TÉNYLEG ne menj 120-al a Kerepesin, az nem való arra! Nem is elég széles, és viszonylag sok az autó. Azért a Hungária vagy a Váci út már jobb, ha feltétlenül úgy érzed, hogy a városban kell őrjöngened, bár ebben nem tudom, mi a jó. Ha száguldozni akarsz, legalább az országútra menj ki, ott egyes kanyarokat 90-el bevenni is nagy kaland egy-egy szerpentinen!
gaben 2007.11.09. 14:59:35
A hármas golf óta töretlenül hanyatlik a márka.
Ez van! Én is rohadtul sajnálom ezt az állapotot, mert a régi léghűtéses wágeneket rajongásig szeretem, a golf II.GTI 16V ről már nem is beszélve, hogy mondjak egy vizest is.
Megbízható és tartós? Ezek már totálisan mást jelenthetnek a 20-30 évvel korábbi gyártmányok árnyékábam.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 15:00:47
TH 2007.11.09. 15:02:33
Ezért veszélyes ezt teljesen úton is művelni. Tök jó lenne, ha tanulnál belőle, mert egyébként te vagy itt az egyik legértelmesebb arc...
És te még fenyegetni/nyomozni sem kezdtél utánam, csak azért, mert beszóltam Neked.
tygger 2007.11.09. 15:07:19
ez a kikanyarodás pedig. hát nem tudom, ha én kikanyarodok egy kétsávos útra, többnyire én is balra nézek csak. illetve arra koncentrálok, m sok év alatt már megtanultam, h mindenhova figyeljek. de abban nem értek egyet, h vki kanyarodni akar, balra néz, nem jön senki, kimegy, telibekapják és ő a hibás. aki előz, az legalább ugyanannyira hibás.
nem jó dolgok ezek sztem.
TH 2007.11.09. 15:12:41
De az sem lenne jó, ugye, ha egy becsatlakozó földút miatt a 6-os főúton félbe kéne hagynod az előzést, ugye? Honnan tudod, hogy hol lesz az a kereszteződés? Látszik szerinted? Szóval nem könnyű kérdés ez, de szerintem jó ez így, amúgy sem árt megnézni, hova kanyarodsz!
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 15:15:48
Képzeld az utóbbi napokban elgondolkodtam néha! Tök lassan mentem mindenhol mert valahogy éreztem a levegőben valami nagatívot(Igen szoktam a 6. érzékemre hallgatni, ki is nevetem magam miatta, de sokszor bejön!)
Szóval aztán olyan dolgokat tapasztaltam, hogy 11 -es úton beláthatatlan kanyarban leterít a jó ember egy hatalmas nylon-t, majd rááll súlynak középre a felezőhöz, hogy ne fújja el a szél, a többi muksó meg rázza a fáról a nemtudom milyen termést a nylon-ra.
Aztán a 7-esen szintén egy erős beláthatatlan kanyar közepén egy autómentő csévél fel egy autót magára... Volt még néhány ilyen, és elgondolkodtam, ha ezeket a kanyaraokat nem gyök2 -vel közelítem meg, hanem úgy ahogy szoktam, akkor vajon mit szóltam volna az említett akadályokhoz...??? Valszeg megoldódott volna, de akkor is elgondolkoztam picit.
Honnan tudod??? :)))
Most próbálok haverkodni, hátha egyszer még valamilyen talira is elmegyünk, és jól beverem a képed! :D
tygger 2007.11.09. 15:16:17
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 15:19:41
Ez szimplán logikus! Ha kikanyarodsz akkor fizikai probléma nem gátol, hogy a másik irányba is elforgasd a fejecskéd, de ha előzől akkor nem láthatsz egy garázsban parkoló autót Ercsiben, aki pont arra készül, hogy kiálljon a garázsból, és eléd forduljon. Ez extrém példa, de létezik, és a föld út pedig tényleg gyakoribb, meg 1000 más dolog! Amikor előzni kezdesz még nem láthatod, akkor mi van???
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 15:20:50
TH 2007.11.09. 15:22:44
OK, vegyük azt, hogy egy leaszfaltozott útról van szó. Onnan se menjen ki egy főútra úgy, hogy nem néz körül rendesen! A főúton gyorsan mennek, nem árt vigyázni! Jobbra meg amúgy is kell nézni, ha vki jobbra kanyarodik. Csak megnézi az ember, hogy hova kanyarodik! De mindegy, nem én írtam a jogszabályokat! :)))
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 15:15:48
Hát igen, vannak néha meglepő dolgok, de ez a nejlonos farázás az nagyon durva! :)
A 6. érzék pedig bizony jól tud jönni, akár létezik, akár nem! :)
"Most próbálok haverkodni, hátha egyszer még valamilyen talira is elmegyünk, és jól beverem a képed! :D "
Basszus, erre nem is gondoltam! Pedig sejthettem volna, hogy ilyen dolgokat fontolgatsz ellenem! :DDD
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.09. 15:23:03
swiftesnek karácsonyra: www.artscanmodels.hu/werk_portfolio.php?_tid=103&_f=0
(most mi van, már a teszkóban is boldog karácsonyt kívánnak meg jingle bells-t nyomnak!) :)))
ON
Kata 2007.11.09. 15:23:53
bocs, hogy beleszólok, nem állt szándékomban, csak amikor már másodjára láttam leírva, hogy "Keszthelyet", az ott már kicsit sértette a fülemet (bocsánat, olvasószervemet). Mivelhogy én keszthelyi vagyok. Helyesen: "Keszthelyt", nem "Keszthelyet". Nem kell oda a plusz "e".
Melyik kereszteződésnél volt a csatt? A Vadaskerti Csárdánál? Vagy a cserszegtomaji leágazásnál? Nem tudom a szöveg alapján betájolni, mert mindenhol van árok. Vagy a hévízi leágazásnál? Ott aztán van árok rengeteg a tó lefolyója miatt...
Azt hiszem, az ismeretlen rokon vagy ismerős (több mint valószínű, hogy a két balesetes kimeríti egyik-vagy másik fogalmát, a barátaim Keszthelyen vannak, a rokonaim Hévizen) nevében meg kell köszönnöm a segítséget.
TH 2007.11.09. 15:23:57
És egyre több a körforgalom is ilyen helyeken...
tygger 2007.11.09. 15:24:48
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
én a szabadot úgy értelmezem, h feltételezhetően más akadály sem kerül az előző jármű elé. de kár ezen vitatkoznunk, rengeteg a pontatlan megfogalmazás a kreszben, amiket - éppen balesetmegelőzési célból - jó lenne tisztáznia az illetékeseknek.
TH 2007.11.09. 15:25:34
Ja igen, azt már én is akartam mondani, hogy ragozni nem ártana megtanulni, de végül visszafogtam magam mondván, ez nem helyesírási verseny...:)
TH 2007.11.09. 15:26:36
A szabadot nem úgy kell érteni, hogy számítanod kell a kidőlő fákra meg a semmiből felbukkanó autókra vagy ufókra is, hanem arra, hogy nem jön szembe senki.
Laci 2007.11.09. 15:29:06
Kb. így értettem azt, hogy reális áron JÓ autó.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 15:31:04
TH 2007.11.09. 15:33:21
Laci 2007.11.09. 15:29:06
Hát ebben teljesen igazad van!
Mókás a VW kultusz nálunk, soha nem fogom megérteni.
Az is vicces, hogy milyen árkülönbségek vannak azonos korú VW Golf, Seat Leon, Audi A3 és Skoda Octavia között, holott mind többé-kevésbé ugyanaz a kocsi...
teljesen OFF:
Ezt meg a lánglovagokon találtam most, nem semmi képsorozat sztem...főleg a Suzuki néz ki viccesen, bár már csak szétflexelve látszik, de azért sokatmondó így is...
Meg az se semmi, hogy élve szálltak ki az Opelből...
www.langlovagok.hu/html/galeria/1245.shtml
OFF vége...
Kata 2007.11.09. 15:52:32
Hasonló eset történt velem egy pár éve a Raktár utcában, ami a Szentendrei útra nyílik. Álltam benn a sorban, vártam a zöldet, a hátam mögött (visszapillantóból lestem a történteket) elindult a Raktár u.-n keresztül egy gyalogos, mivel sehol semmi nem mozdult, egyik irányban sem. Egy kis pöcs nem bírta ki a sorbanállást pár autóval mögöttem, padlógázzal elkezdte a piros lámpában álló kocsisort előzni, és úgy elcsapta a csajt, hogy kiskanállal kellett összeszedni. Mindkettő megtorpant egy pillanatra, és mindkettő cseszett rossz döntést hozott. A lánynak sajnos nem volt túl sok esélye, ugyanis már az út közepén járt. Ha fut, akkor is elcsapja az autó, csak nem középen, hanem a bal lámpával.
TH 2007.11.09. 15:56:08
Piros lámpánál álló kocsisort biztosan nem szabad előzni, mert nem tud szabályosan visszasorolni. Alapvetően kocsisort sem nagyon illik előzgetni...
Mindenesetre a KRESZ-ben csak az előbb már beidézett részt találtam a kereszteződésre.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 16:10:19
Ha mondjuk van egy kanyarodó sáv balra, és láthatóan van benne hely, mert a kocsisor többsége egyenesen akar tovább haladni, és nincs előzni tilos tábla, nem jön szembe semmi, akkor minden gond nélkül kielőzheti a sort és beáll a kanyarodóba. Ha ilyen nincs, akkor nem is értem hova akart menni...??? Ha pedig 1-esből gyorsítva pár másodpercen belül nem ment 50-nél gyorsabban, és egy gyalogos kisétál az álló kocsisor mögül tilos helyen, akkor már nem olyan egyértelmű, hogy ki volt a hibás.
TH 2007.11.09. 16:15:00
Hát igen, de vannak olyanok, akik visszapofátlankodnak a sor elejére, láttam már ilyet. Az, hogy ki volt a hibás, szinte másodlagos kérdés, de mondjuk sztem a gyalogos előzőleg körülnézett, nem biztos, hogy ő tehetett arról, hogy áthajtott rajta valaki...
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 16:22:27
gravy_t 2007.11.09. 16:30:23
a leírt esetről viszont nem derült ki, hogy egyenrangú vagy alárendelt kereszteződésben történt-e.
és különben sem ez volt a sztori lényege.
TH 2007.11.09. 16:34:31
Valaki kielőzi a sort, hogy az elejére befurakodjon, és közben átsétál egy gyalogos. Ez nem olyan bonyolult szitu.
TH 2007.11.09. 16:35:40
Igen, de a sztori lényegéről nincs mit megbeszélni, az magáért beszél. Marad tehát a csámcsogás a részleteken...:D
pammy 2007.11.09. 16:42:11
TH 2007.11.09. 16:55:07
Nem egészen értelek.
Megy egy sor az X nevű úton (felülnézetből nézve mondjuk felfelé). Valaki (A) egy Y nevű keresztútról (felülnézetből X-hez képest mondjuk jobbról) keresztezi X-et (át akar menni, balra fordulni mindegy). A-t kiengedi Jancsi bá, de Jancsi bá nem tudja, hogy őt éppen előzi B. "A" boldogan megindul, ám közben megérkezik "B", aki előzte az autókat. Na most, ha nem jött senki szembe "fentről", akkor "B" viszonylag szabályosan előzőtt (a sor előzésének utána kéne néznem), "A" nem volt elég körültekintő, mert nem bizonyosodott meg arról, hogy nem jön-e még más is.
Van más elméletem is, de a végeredmény ugyanez. Ha X főút, akkor nem B a hibás, hanem A, aki kikanyarodott elé.
J_W 2007.11.09. 17:35:03
GOD! 2007.11.09. 17:38:27
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 19:21:38
Rakpart Duna felöli parkolójából néni balra kanyarodna, mert a kocsisor szorított neki helyet a kiparkoláshoz. Motor jön, nekimegy a néni autójának, repül utassal együtt. Mentő vitte el a repülő utast. (nőt) A motor férfi sáfjora sértetlenül úszta meg... folyamatosan osztotta az észt, hogy nem ő a hibás, hiszen szabályosan előzte a kocsisort, a mami meg elévágott... és lehet, hogy igaza is volt, nem tudom mit hoztak ki később a helyszínelő rendőrök. Mindenesetre nem lettem volna a mami helyében, mert ezt lehet én is beszoptam volna.
Darren 2007.11.09. 19:57:39
Az eset megtörtént, és nem az ismerősöm ismerősének a szobatársával, hanem velem, vagyis én voltam a szemtanú! És mint mondtam, felhívta a mobilomról a vétkes a feleségét, és a felesége nyilván csak akkor látta az autót, amikor odaért, és nem azért sírt, mert biztos bent van a férje, hanem azért, mert alig tudta elhinni, hogy túlélte!
Te gondold át jobban a kritikáidat!
Kata 2007.11.09. 20:34:43
Sajnos a Raktár utca nem olyan, hogy bárhol is lenne bármilyen kanyarodósáv. Van egy db. sáv a Szentendrei felé, meg egy db. sáv szembe. A hülyegyerek a szembejövő sávban kezdte el előzni a kocsisort, akik vártak a piroslámpára. A lány azért lépett ki az autók közül, mert a Szentendrei felé menő kocsisor állt, mint a cövek már 10 perce, szembe pedig nem jöttek. Tehát teljes lelki nyugalommal kelhetett volna át az alig 5-6 méter széles úttesten, ha az a kis pöcs nem lett volna ennyire türelmetlen, és nem bassza el a szembe sávban, forgalommal ellentétes irányban.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 20:48:24
Szerintem jelen esetben lényegtelen, hogy a szembe sávban, forgalommal ellentétes irányban "baszta" el... kérdés, hogy mennyivel ment, de nem hiszem hogy 200 -al.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 20:51:16
Jani 2007.11.09. 20:52:13
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 20:58:26
TH 2007.11.09. 22:40:38
Nekem valamiért az rémlik, hogy nem igazán szabad hosszabb sort végigelőzni, de nem találtam semmilyen jogszabályt, ami tiltaná.
Úgyhogy én passzolom a kérdést, ha valaki tudja a választ, én is nagyon kíváncsi vagyok rá!
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 22:47:03
pammy 2007.11.09. 23:55:12
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 00:33:09
A mami nyilván körültekintett, de egy 150 -el robogó motorossal nem számolt az álló kocsisor között... lehet, hogy indexelt, de lényegtelen, mert egy parkolóból állt ki, és így a motoros szintén nem láthatta az indexelését a kocsisor takarásából, ráadásul ebben az esetben az indexelés nem egy előzés megkezdését, hanem egy alárendelt helyről (parkolóból) történő besorolást jelentett a motoros haladási irányával ellentétesen, a motoros sávjában...
Nem tudom mi a szabály az álló kocsisor előzésére, de fura lenne ha álló kocsisort nem lehetne előzni, csak lassú kocsisort... persze ha tábla nem tiltja, meg nem jönnek szembe, stb. Nyilván a végén nem etikus a visszasorolás, de a KRESZ mely pontja tiltja ezt? Okosok keressetek rá jogszabályt, én lusta vagyok!
pammy 2007.11.10. 00:45:41
A 20-al előtted levő jármű meg nem biztos hogy láthat, ráadásul te nem az ő előzését kezdted meg, szóval szerintem lehet lovagolni itt a szavakon hosszasan, de ettől még a sor előzés veszélyhelyzetet teremthet, különösen kereszteződésekben, vagy olyan helyen ahol balra kanyarodó járműre lehet számítani. Az előzésre vonatkozó szabályok azért ilyen homályosak szerintem, mert a kitalálóik arra gondoltak, hogy valaki egy konkrét autót akar előzni, nem arra, hogy a megengedett sebességet jócskán túllépve huzamos ideig a szembesávban közlekedik, ami ma jellemző...
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 00:59:23
Egy szóval sem mondtam, hogy veszélytelen, csak arra lettem volna kíváncsi, hogy a KRESZ mely pontja tiltja az álló kocsisor előzését.
Lehet, hogy a végén nem is kell bepofátlankodnom az álló kocsisor valamely tagja elé, hanem mondjuk elkanyarodok egy balra eső mellékutcába... ha pedig nem jött szembe semmi, akkor nem látom, hogy mitől lenne tilos, de kíváncsian várom a választ.
A 20 -al előttem levő kocsi simán előzésbe kezdhet meg kanyarodhat is amíg engem (előzőt) nem zavar. Ha már zavar akkor ott vagyok a seggében és látnia kell amikor belepillant a tőle balra eső piciny tükrébe.
Rocko- 2007.11.10. 01:05:50
"Én is komolyan kérdeztem, de csak kíváncsiságból, mert a gyakorlatban nem igazán érdekel a KRESZ jogszabály."
mert nem csak te vagy az úton, más is előzne, és ha te előzöd őt, akkor márt nem tud előzni. na meg szemből is jöhet ifa, de ne zavarjon, ne érdekeljen a kresz. a suzuki úgyis életre esélyes ellenfél balesetnél
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 20:48:24
az, h áll a sor az még nem jelenti azt, h szabálytalanul ki lehet előzni azt.
amúgy meg ez a pont tiltja:
"34. § (1)
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni."
lehet az előtted lévőt még meg tudod előzni, de honnan tudod, a +1-ediket is? tudomásom szerint még senki se lát a jövőbe.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 01:12:41
"mert nem csak te vagy az úton, más is előzne, és ha te előzöd őt, akkor márt nem tud előzni. na meg szemből is jöhet ifa, de ne zavarjon, ne érdekeljen a kresz. a suzuki úgyis életre esélyes ellenfél balesetnél"
Szegény! Mindjárt megsajnálom! :) Ha én hátulról már tudok előzni, és belátom, hogy nem jön IFA, akkor ő az elején is már régen megkezdhette volnaaz előzést, ha meg nem tette, és csak akkor jut eszébe amikor már lát a visszapillantóban, akkor tényleg jobb ha már nem kezd előzésbe... érthető voltam? :)
Vannak már olyan egyének akik több száz méterre ellátnak,, és azt is látják, ha egy autót meg tudnak előzni, akkor a második is menni fog... vagy pld. egy hosszab autó esetében ezt Te hogy döntöd el?
Szóval a KRESZ szerint ha nem zavarom az előttem levőt akkor simán előzhetek...? Akkor megnyugodtam, mert szinte mindig szabályosan közlekedem... nem is gondoltam volna... :)))
pammy 2007.11.10. 01:14:55
GOD! 2007.11.10. 01:28:42
Igen, de akkor is a kanyarodó jármű lett volna a hibás, mert védett útvonal vs nem védett. Nyugodtan védekezhet az előzésbe kezdő azzal, h a másik lassításakor ő már megkezdte az előzést.
Hivatalos bírói ítélet marasztalt el egy sofőrt azért, mert nem győződött meg róla a kanyarodás megkezdése előtt, hogy a sort nem előzi-e valaki, amikor ő balra akar kanyarodni, hiába égett az irányjelzője!
pammy 2007.11.10. 01:43:28
Egy akkora monstrum elég lassan kanyarodik be, a másik meg durván gyorshajtott, azzal a sebességgel, 35-40m másodpercenként, ami azt jelenti, hogy bőven 3-400 méterre lehetett amikor a kamion kanyarodni kezdett...
Ráadásul a bírói itéletnek sincs egészen igaza nem kellett megkezdenie fizikailag a kanyarodást, ha jelezte a szándékot, már nem előzhetsz balról. kvázi ez megosztott felelősség imho...neki valóban hátra kellett volna néznie, a másik meg nem előzhetett volna.
Azért itt kezdenek elszabadulni a dolgok, az, hogy elsőbbségünk van, még nem jelenti azt, hogy minden más szabályt áthághatunk és utána lobogtathatjuk a bíroságon, hogy ja gyorshajtás, meg záróvonal meg 8 kisebb paragrafus a kresszből, de védett útvonalon bíró úr. A bíróság hajlamos csak azt nézni kinek volt elsőbbsége, de az ifák pl nem nézik :)... és gyalogosgázolásnál is azonnal fordul a kocka, ott ha csak nem tudod igazolni, hogy 100%ig szabályos voltál, akkor mindenképp téged itélnek el kb... szal szerintem nem érdemes olyan szituációkra játszani, ahol az elsőbbségadásra kötelezett jármű nem vehet észre idejében...
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 01:46:27
Ha kirakta az üzemanyagszállító az indexet, akkor én már az előzés kezdetekor ezt látom, hiszen egy álló kocsisorban nem nehéz akár az extrém 20 autónyi távolságból is észrevenni a villogást. Ha meg nem látom akkor majd észreveszem mire odaérek. Mondjuk ha messziről kezdek előzésbe akkor nem biztos, hogy jól látom az első szándékát, de éppen a nagy távolság miatt van időm/utam ezt észrevenni, és neki is csak a közvetlenül mögötte levő pár tucat métert kell észrevennie, nyilván nem a mögötte levő 1,5 kn -re levő előző autót kell figyelnie, hiszen azt nem is zavarja, ha "elévág" :)
Elméletileg annak van elsőbbsége aki előbb elkezdett jelezni. Ha jól tudom a KRESZ ezt mondja. A gyakorlat meg az amit előzőleg leírtam.
pammy 2007.11.10. 01:52:16
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 02:04:23
TH 2007.11.10. 17:50:13
G 2007.11.10. 19:22:09
TÁBLÁVAL VÉDETT ÚTVONALAT NEVEZZÜK FŐÚTNAK ELSŐBBSÉG/(előzés) SZEMPONTJÁBÓL, SEMMI köze ahhoz, hogy melyik milyen számú, stb.
Előzni szabad útkereszteződésben, nyilváv ha minden más feltétel is megvan, ha a jármű főúton (táblával védett úton) halad!
Még valami: álló jármű/sor viszonyában CSAK KIKERÜLÉSRŐL lehet szó. ELŐZNI csak mozgó járművet lehet!
És az előzésre visszatérve: logikus is, hiszen a alárendelt keresztútról jövőknek kint van a háromszög vagy stop tábla. Ez mit mond? (Állj,) elsőbbségadás kötelező! És ezt mindenhol egyértelmű, hogy annak a részére aki az adott úton halad. És függetlenül attól, hogy előz vagy nem előz, illetve, hogy idézzem \"a tetején csúszik\"-e! :)
Ezért helytelen és katasztrófális, hogy van, aki jobbra kis ívben fordulva csak balra néz... időzített bomba, és többnyire ő húzza a rövidebbet majd, mert oldalról kapják el!!
Totoff 2007.11.10. 22:25:30
A kocsisor előzéséről meg azt írja a 96-os tankönyv:
"... több jármű előzését csak akkor kezdheti el, ha előre látja a legközelebbi besorolásra elegendő útszakaszt."
GOD! 2007.11.10. 22:26:49
Amikor az útvonalak számából következő alá- és felérendeltségi viszonyt taglaltam, akkor az volt a kérdés, hogy a keresztező útvonalak lehettek-e egyenrangúak, mert az megint más szitut eredményez.
Olvasd el légyszi azt is, amire válaszoltam!
A többiben egyetértünk!
G 2007.11.11. 00:19:54
Igen, előzések sorozata - olyan nincs. Úgy értettem, hogy legyen A, aki előz, X Y Z pedig halad, őket előzi A.
Ezzel létrejön A-X, A-Y, és A-Z előző-előzött viszony. Tehát X,Y,Z szempontjából A, aki előzi őt. "A" szempontjából jóllehet ez egy előzés, több jármű előzése. Csak itt sok viszony van egyszerre, erre értettem a "sorozat"-ot. Tehát sorozatban több dolog fennállása kell az előzéshez. Például sem X, sem Y, sem Z nem jelezhet balra. Vagy ha A már megkezdte az előzést, akkor X Y Z nem előzhet, kanyarodhat, stb. Így gondoltam a sorozatot. Mármint, hogy végsősoron itt 3 előzés feltételei kellenek pontosan...
GOD! 2007.11.11. 04:49:31
Ha jól értem, akkor arra akartál kilukadni, hogy az ilyen előzést nem úgy kell felfogni, mint A előzi az ábécé maradék részét, hanem úgy, hogy A előzi a többi betűt egyenként, de mivel a következő betű megelőzésének feltételei is adottak, ezért besorolás nélkül folytatja az előzést addíg, amíg adottak a feltételek, vagy elfogy az ABC
ppeterka 2007.11.11. 15:32:49
LÓFASZ! KRETÉNEK! ELŐZNI KERESZTEZŐDÉSBEN TILOS!!!!
forrás: kresz.origo.hu/news_35.html
"(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;
b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;
********** e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].*******"
Úgyhogy senki ne jöjjön olyan dumával, hogy időzített bomba, aki csak balra néz ki jobbra kis ívben kanyarodva. Sort végigelőzni és balra kanyarodni emiatt szintén tilos!!!!!! Mert akkor már a kereszteződésebn előzöl. Szarok arra aki siet, miért nem indult korábban? Ha én el tudok indulni, tudjon más is, ne nekem kelljen már az ő faszsága miatt is még rá is figyelnem!
Tanuljatok meg olvasni. És ha ez már megy, olvasgassátok a KRESZ könyvet ahelyett, hogy fórumokon írnátok kreténségeket! Nem a Sofőrök fórum ez, ha nem téávedek, nem???
Mégegyszer elnézést attól, akit nem érintett a dolog, de nehogy már a fagyi nyalja a Pistikét!
ppeterka 2007.11.11. 15:35:49
TH 2007.11.11. 16:29:17
Jó, hogy visszavontad a dolgot, mert én itt már hosszú ideje idézgetem a KRESZ-t, hogy alátámasszam, hogy főúton teljesen szabályos az előzés. Egyenrangú kereszteződésekben viszont tényleg tilos, de én olyat még nem láttam: az előzést végző autó hogyan adja meg az elsőbbséget a jobbról jövőknek?
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.11. 19:04:28
GOD! 2007.11.11. 20:38:02
Mégegy kultúrember! Resteppa!
J_W 2007.11.12. 10:40:57
Ja, TH csinálj már egy indapasst :)
TH 2007.11.12. 11:25:22
Elég régóta van már regisztrált nevem. Miért kell ez neked?
GOD 2007.11.12. 11:30:31
Lehet, h szokatlan, de nem feltétlenül anyázni járunk ide
TH 2007.11.12. 11:42:35
Jaja, egyesek képesek és megsértődnek rajta! ;)))
ppeterka 2007.11.12. 12:03:23
TH 2007.11.12. 12:05:39
Ja, hát az akkor többszörösen veszélyes helyzet. De azt mindig szeretem, amikor elállják a népek a kereszteződést, így sikeresen továbbduzzasztva a dugót minden irányból...de ott már nem szokott előzgetés sem lenni...:)
GOD 2007.11.12. 12:12:37
Ácsi! Sokan az ilyen szituban nem előznek/kerülik a sort, csak simán le akarnak kanyarodni, h meglépjenek a dugó elől!
TH 2007.11.12. 12:57:23
Olyan mondjuk már velem is előfordult 1x...de ott nem jobbkezes utca volt, csak nem tudtam eljutni a balra kanyarodásig, mert egyenesen állt a dugó hosszan...
turorudi · http://check.blog.hu 2007.11.12. 23:27:37
zoli bp 2007.11.30. 22:08:09