Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Amikor a téli gumi is kevés

2007.11.19. 17:11 :: SilentSound

Megoszlanak róla a vélemények, hogy nálunk szükség van-e téli gumira, avagy nem. Tegyük ezt félre egy kicsit és ugorjunk át Kazahsztánba. Ez az a szitu, amikor már tökmindegy, hogy téli, vagy nyári gumi van az autókon. Látványnak viszont nem utolsó.

Szöges gumit alanyi jogon a népnek!

54 komment

Címkék: video közlekedés autó baleset béna veszélyes jég csúszós

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.19. 17:41:31

Szar érzés lehet!
Kb. 10 éve egyik este pár perc alatt hirtelen lefagyott a Soroksári út. Nyári gumival álltam a lámpánál, és éreztem hogy a kocsi kezd oldalra csúszni álló helyzetben, pedig nagyjából vízszintes az út, csak a vízelvezetés miatt lejt picit, mint minden út. Fura, tehetelen érzés...

X 2007.11.19. 20:26:34

Idéznék egy régi klasszikust (vonatkoztassátok a téli gumira):
-És atomtámadás ellen véd?
-Igen... Neeem.... Az ellen nem véééd, deviszont...

GOD 2007.11.20. 03:55:24

A szöges gumival ebben az országban nem értek egyet, mivel rengeteg marha azzal csinálná a balesetet, hogy cseszik időben le/felszerel(tet)ni!

scsaba1 2007.11.20. 08:01:35

God:

Szerintem csak poénnak szánta.
Szöges gumi a finnekhez való, vagy Kanadába.

Egyébként ilyen velem is előfordult, hogy seggel előre mentem a Ladával egy ónoseső után, vagy nyomtam a piruetteket. Egyébként Ladánál valamennyit javított a helyzeten, ha a csomagtartóba beletettem másfél zsák (kb. 75-80 kg) valamit.

krtek2 2007.11.20. 09:00:44

Félelmetes, hogy az emberek ott matatnak az autók között. Arra várnak, vajon mikor zúzza szét őket egy újabb becsapódó autó?

majke 2007.11.20. 09:13:22

én spec nem látom, hogy ezeken az autókon milyen gumi van, egy biztos, mögöttük simán megy felfelé egy mikrobusz, illetve lefelé is több autó elhalad, kikerülve a rakást...

Rocko- 2007.11.20. 10:42:06

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.19. 17:41:31
hogy fagy le hirtele negy út?

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2007.11.20. 10:49:07

Szombat óta fent vannak a vadonatúj Vredestein Snowtrac2-k a kocsin + a hóláncok a csomagtartóban. Én már csak a többiektől félek.

Suzukis ZöPö :-)

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2007.11.20. 10:54:38

Ja! Hogyan fagy le hirtelen egy út? Hát sehogy. Nekem azt tanították első általánosban, hogy Magyarországon négy évszak van: tavasz, nyár, ősz, tél, és ezek akkor is így váltják egymást, ha néger gyerekek potyognak az égből. Az összes olyan lírai fordulat, hogy "abban az évben hirtelen jött a tél" HA-ZU-DIK, mert a Föld északi féltekéjén a mérsékelt égövben mindig megjön a hideg november-decemberben.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.20. 11:09:02

Rocko- 2007.11.20. 10:42:06
"hogy fagy le hirtelen egy út?"

Nem tudom pontosan hogy csinálta, mert a Petőfi hídon még semmi probléma nem volt. Lekanyarodtam a Soroksárira, és egy-két lámpa múlva az említett állapotok uralkodtak.
Szemerkélt valami ónos eső, jöhetett egy hideg áramlat, és a +1 fokos utat pár fokkal lehűtőtte, és lefagyott. Duna melletti útról van szó, gondolom ez is közrejátszhatott.
De szerintem más is látott már ilyen hirtelen lefagyást...

Rocko- 2007.11.20. 11:56:08

na de a Petőfi híd is a Duna környékén van. sőt, pontosan felette. :D
valami olyasmi lehetett sztem, h arrafelé kisebb volt a forgalom, nem vitték el a kocsik a vizet.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.20. 12:05:01

Jó, nem ez a lényeg, hogyan fagyott le, hanem az hogy megtapasztaltam milyen, amikor álló helyzetben megmozdul alattam az autó oldalazó irányba.

Centi 2007.11.20. 12:21:07

SZVSZ: Híd sózva, mellékutca nincs sózva...

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.20. 12:30:00

Soroksári nem egy mellékutca. Az a baj, hogy már nem emlékszem eléggé. Az is lehet, hogy akkor kezdett el szemerkelni az ónos eső ami rögtön ráfagyott. 1 perccel előtte meg még nem esett sehol, a hídon sem. De mondom nem ez a lényeg...

Centi 2007.11.20. 13:02:37

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes: Úgy vettem ki a soraidból hogy a Soroksári és a Duna közti utca - a Duna melletti..

Ettől függetlenül lehet, hogy az még nem volt sózva, a híd már igen...(hiszen a hidak hamarabb fagynak, így azt már behintették)

gaben 2007.11.20. 17:19:22

A videót nézve vártam, hogy jön(csúszik) egy Kamaz a végén és bedózerol mindent. Nem jött :(
Tavajelőtt télen Pécsen egy elég lejtős utcában (Csillag u.) a jegesre taposott havas úton elfogyott felfelé menet a lendület és csak fötört a master, megállt és álló kerekekkel elkezdett lefelé csúszni, persze gyorsulva. Óvatosan a padkának kormányoztam a bal hátsó kerekét és így szinte helyben megfordult, majd motorfékkel leereszkedtem.
A cikis az lett volna ha az alsó kereszteződés előtt nincs sózva az utsó 10-20 méter, meg a keresztút mert akkor a Zsolnay gyár fala fogott volna csak meg.
Rohadt egy tehetettlen érzés volt, pöppet beszartam nem tagadom. Jégen nincs mese.
De igenis kell a téligumi!!!
Nem kívánom senkinek, hogy a gumin megspórolt pénz többszörösét karosszériásra, új kocsira ne adjisten gyásszertartásra költse.

Brigi "B. A." főnöke 2007.11.20. 17:26:46

A csillag utcában elfér keresztben egy master?

gaben 2007.11.20. 18:20:35

Ha nem is bőven de elfér a hosszú is. Egy Y megforduláshoz igaz kellene vagy négyet tolatni. Majdnem koccolta a hátulja a házfalat az volt a mák, hogy nem ugrott fel a hátsó kerék a jó ha 70centi "széles" járdára.
Érdekesség képpen egy A8 as Ahudi (a kisfiam így mondja :) alig kissebb helyen terpeszkedik mint a leghosszabb R.master. Egy nagy hátsó túlnyúlásos sprinternek odacsattant volna a segge, de még az is jobb, mint a kontrolálhatatlan csúszás hátramenetben le a lejtőn a francba.

Laca 2007.11.20. 21:52:02

Sziasztok!


Érdekes, hogy középen minden autó el/megcsúszik, de oldalt bátran mennek fel/le az autók.
Akkor most mi is van?
Vagy a többieknek szöges kerekeik vannak?
Hmmmmm?

X 2007.11.20. 22:38:17

Annyi van, hogy aki megijed és a féket tapossa, az keresztbe fordul, csúszik...
Aki pedig korrigál, nem fékez agyatlanul, az megy tovább.
Sajnos az emberek egy része megijed és csukott szemmel sikít, meg sem próbál kerülni, stb... Állóra fékezett kerekekkel nem lehet semmit kezdeni...

Armando Bertolucci 2007.11.20. 23:08:35

Mi egy eléggé lejtős mellékutcában lakunk, ahová csak a havazás elállta után pár nappal jön a hókotró/sószóró, addigra meg a lakókkal közösen már letakarítjuk a havat, de amíg van hó, addig is simán járok le/fel a téligumi + svédacél kombinációval. Persze a szomszédok mondják, hogy az autóm svéd viszonyokra lett tervezve. Pedig a trükk nem bonyolult csak gondolkodni kell:

Lefelé menet semmi fékezés, csupán egyesbe kell rakni és a motorfék nem enged gyorsulni, de kormányozni jobban lehet, mint kattogó ABS-nél.
Felfelé nem nagy gáz, hanem fixen tartott közepes fordulat, így a kipörgésgátló is tud működni és haladni is tud a kocsi.

(Egyedüli problémát az szokott okozni, hogy a garázsbejáró az utcára merőleges és be/ki álláskor is hajlamos az autó megcsúszni oldalra. Szerencsére elinduláskor ez nem gond mert van hely megpörgetni oldalra az autót, megérkezéskor kicsit macerás ha ez miatt kell újra kezdeni a procedúrát...)

kalasnyikov fan 2007.11.20. 23:52:33

Nos a hidakat nem sózzák sőt a környéküket sem a korrodáló hatás miatt
Ebből a filmből is látszik hogy az átlagautós mennyire nem tud mit kezdeni a váratlan helyzettel.
Szerintem ha mindenki elmenne egy csúszóspályára , vagy az első hó után kimenne egy néptelen parkolóba gyakorolni tán még téli gumi sem kéne a zömének ....
(Mondjuk ónos esőben én is toltam odébb a zsigulit oldalirányba :) )

Rocko- 2007.11.21. 09:36:30

OFF:
www.langlovagok.hu/html/galeria/1294.shtml
hát nem lett nagyobb baja, de piroson átmenni?
vagy index nélkül balra kanyarodni? >
www.langlovagok.hu/html/galeria/1291.shtml
igazán elgondolkozhatnának egyesek, h mit miért csinálnak, és miért vannak a szabályok.

Rocko- 2007.11.21. 10:09:55

www.langlovagok.hu/html/galeria/1295.shtml
ez meg ugye figyelmetlenség. eredménye: egy ember minusz.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.21. 10:42:04

1291: Kiváncsi lettem volna, ha a Honda nem kanyarodás miatt lassít, hanem mondjuk elé lép egy gyalogos, akkor is megtolja hátulról a terepjáró? Szépen kiemelte a cikk az index hiányát, de véleményem szerint a követési távolság be nem tartása nagyobb hiba volt. A féklámpája csak égett a hondásnak...

Ja, és téligumi jó dolog hóban! ;-)

Rocko- 2007.11.21. 12:37:46

persze, az is belejátszik, nade csak úgy, adhoc balra kanyarodni, minden jelzés nélkül? fék: lehet nem működött vagy nem látszott.

turorudi · http://check.blog.hu 2007.11.21. 23:45:57

XII. ker. Galgóczy út tetején (nagyon meredek út) kis 323-as Mazdával télen megálltunk. Kiszálltunk (én csak utas voltam), becsaptuk az ajtót és az autó üresen lecsúszott a havas-jeges lejtőn olyan 50m-t. Egy parkoló Trabant fogta meg. Ennél kevés hülyébb és tehetetlenebb érzés van.

Roltii 2007.11.23. 14:28:42

nem hiszem el az embereket...én pár évig ócska 120as skodával nyári gumival nyomtam Bp-n (még tavaly is) és bizony lehetett vele közlekedni, csak oda kellett figyelni. Vészhelyzetben kitudtam volna kerülni valamit? nem. Más ki tudott volna? nem, mert szarul vezetnek, amin nem segít a téli gumi.
Egyszer volt csúnya megcsúszásom kb a Lurdy előtt körúton a külső sávban, de enyhe gázadással sikerült bemenni a belső sávba és szépen megállni. Ehhez képest volt hogy a szentendrein téligumis feltuningolt szarok pörögtek-forogtak mellettem.
Videóhoz csak annyit, hogy egyenesen menni könnyű a többieknek, fékezésnél meg nagyobb irányváltásnál jönnek csak a komolyabb problémák

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.23. 14:52:58

Abban szerintem is igazad van, hogy simán ki lehet bírni nyári gumival azt a néhány havas napot Bp-en, de ha valaki mondjuk el akar menni legalább egyszer síelni valahova, akkor nem arra az 1 hétre fogja felszerelni a téli garnitúrát, hanem inkább már tél elején.

pammy 2007.11.23. 16:24:08

"Vészhelyzetben kitudtam volna kerülni valamit? nem. Más ki tudott volna? nem, mert szarul vezetnek, amin nem segít a téli gumi."
Érdekes ez a hozzállás.. Csak én érzem úgy hogy a nem kell a téligumi, mert mások úgyis bénák, és ha ők úgyis nekimennek a váratlan akadálynak, én minek kerülném ki ideológia meglehetősen furán hangzik? :DD
ember, az ok ha lusta/sóher vagy kicserélni a gumit :P sőt egyefene, ha kételkedsz a hatékonyságában azt is elfogadom, ha nem is értek egyet. De _legalább_ ideológiát ne gyárts hozzá, attól senki nem felejt el vezetni, ha téligumi van a kocsiján, ha más nem, rosszabb esélyekkel tuti nem indul....

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.23. 17:16:06

pammynál a pont! :)

GOD 2007.11.23. 21:50:44

Roltii 2007.11.23. 14:28:42

Lefordítom a saját nyelvemre, amit mondtál:
Mivel van rá lehetőségem, h kisvasútsínből rakjak "bozótrácsot" a terepjárómra, ezért tegyem meg, és zúzzak le bármit, ami az utamba kerül? Mert nem kapok érte közlekedési bírságot? Mert nem érdekelnek mások túlélési esélyei (és itt csak és kizárólag a gyalogosokra gondolok!)?? Mert bunkó vagyok, beleszarok??? Aranyos dolog lenne, ha téged zúználak össze először??? Na ennyit rólad, leszerepeltél!
Remélem nem akarsz Swiftessel példálózni, aki többszörösen leírta, h nem vezet hóban, jeges úton, stb. mert MEGTEHETI.

pammy 2007.11.23. 16:24:08

Ha mindenki így gondolkodna, akkor jobb világban élnénk, mert legalább belegondolnának néhányan, hogy mekkora barmok. ez valszleg elég lenne ahoz, hogy ne csinálják meg a kitalált baromságot. Ha nem is mindegyiknél, de néhánynál biztosan. És kevésbé lenne veszélyes élni.

Roltii 2007.11.24. 12:55:16

nem ideológiát gyártottam, legalábbis nem az volt a célom. De elég érdekes ez az új téligumi mánia, évtizedekig szóba se került, na mindegy.
Természetesen, ha tehettem volna, vettem volna téligumit, de mint írtam az exkocsimat, többe került volna rá a szett téligumi mint a kocsi értéke.
God: mikor írtam, hogy lezúznék bármit, meg hogy nem kapok bírságot...kicsit félreértetted. Jelzem, hóban jégen ha valaki lelép eléd te is elbaszod, akár téli akár nyári gumi.

Swiftes: dehogy mentem síelni skodával:D

pamny: nem arról volt szó, hogy nem kell a téligumi,mert mások is bénák. Arra gondoltam, hogy kibaszott profin kell vezetni télen, hogy tényleg vészhelyzetben elkerülj balesetet...de ez már a ki tud igazából vezetni téma.

GOD 2007.11.24. 13:58:54

Roltii 2007.11.24. 12:55:16

Tisztázzuk: lefordítottam más elképzelésre, h mit csináltál a téligumival, és mivel a téligumi hiányát nem szankcionálják, egyenlőségjelet tettem a lezúzás közé is.
Azt, h milyen szituban mit választok, azt én döntöm el. Valószínűleg gondolkozás nélkül töröm tk-ra bármelyik autómat, csak azért, h ne üssek el senkit! Nagyon okos vagy, ha a saját vezetni nem tudásodból indulsz ki, h másokat megítélj! Már egy párszor leírtam, de leírom mégegyszer: minden télen a fagyok beálltakor/hó leesésekor gyakorolom minden autómmal a közlekedést egy arra alkalmas részen.
Azt meg nonszensz baromságnak tartom, h nem volt 10-12e forintod téligumira. (Ennyiért használt, legalább 70%-os szettet lehet venni!)

Roltii 2007.11.24. 19:19:31

God: tudod mit, nem volt annyi pénzem...kurva nehéz elképzelni mi? ha lett volna, lehet hogy nem skodával járok, már az elején ezért írtam le, hogy milyen kocsim volt, hogy tudd a dolgot anyagilag hova tenni. Nem mindenki engedheti meg magának, de ezt a magadfajták kurvára nem szokták megérteni.
mellesleg minden télen első jegesedésnél én is kimegyek csúszkálni. Az,meg hogy tk-ra töröd a kocsidat, hogy ide? írtam én az ellenkezőjét vagy bármi hasonlót?

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.24. 20:16:43

Ne essetek már egymásnak!
Mindenki tudja, hogy jobb a téli gumi síkos úton, de nem kell senkit keresztbe lenyelni, ha ilyen-olyan okok miatt mégis nyárival jár! Aki vezet, az általában már felnőtt ember, és nagyjából tudja mit csinál. Ha folyamatosan csúszós útviszonyok mellett vezet, akkor úgyis váltani fog, mert nyárival tönkremennek az ember idegei...

Roltii 2007.11.25. 01:16:08

swiftes: na jó, ennek igazat adok, befejeztem, ide nem írok többet (mármint ehhez a bejegyzéshez)

GOD 2007.11.25. 20:14:46

Roltii 2007.11.25. 01:16:08

Senki nem mondta, h ne mondd el a nézeteidet, mindazonáltal meg kell jegyeznem, h az egyik barátomnak 4 éven keresztül volt meg a 120-asa, és nagyon frankó kis gép volt. Sokáig csak azért nem cserélte le, mert megszerette. Amikor megszületett az első gyereke, akkor cserélte csak le biztonságosabbra. (A többit mailben megírtam)

Triznyai Döme (törölt) 2007.11.26. 18:06:50

A téli gumi nagyon jó dolog! Én is minden tél elején fölhajítom a négy acélfelnit a télivel és még akkor is lecserélem legkésőbb négy éves korban a garnitúrát, ha még jó a felületük.
NODE!
Azért ne nevezzük tömeggyilkosnak azokat, akik nem engedhetik meg maguknak ugyanezt! Amúgy meg gondoljátok meg, 20-30-40-sok évvel ezelőtt is közlekedtek emberek, télen is, ráadásul olyan teleken, amiket ti, kedves fiatalok csak skandináv vagy alaszkai képeslapokon láthattok, olyan autókkal, amikből ma 10 méter után sikítva, halálverítékkel borítva mennétek világgá, belekilóg diagonálabroncsokkal. (mert NEM VOLT MÁS) Nem tudjátok, mit jelent vacogós hajnalon sorban állni a raktár előtt, ahova (állítólag) aznap valamikor NYUGATI! használt abroncsokat fognak szállítani, és nyitáskor versenyt futni, hogy találj legalább 2 db megfelelő méretűt, nagyjából hasonló mintázattal! És valahogy fenn tudtunk maradni az úton. Ki érti ezt?

GOD 2007.11.27. 03:19:51

Döme Bá'!

Képzeld el, azért nincsen '63-as Renaultom, mert az utolsó pillanatban vettem egy 2005-öst. Képzeld el, mentem már több száz kilómétert főfékhenger hibás autóval télen, tökigérő hóban, úgy, hogy csak a kézifék volt megbízható. De valljuk be, LASSABBAN mentem, mint ahogy Ti is lassabban mentetek! Nehogy azt mondjad, hogy manapság is hajlandó vagy olyan alacsony sebességgel közlekedni, mint akkoriban! Ha 30 évvel ezelőtt azt mondtam volna, hogy ha muszály, akkor megyek szélsőséges útviszonyok között is 150-180-al, akkor nemes egyszerűséggel lehazugozol, arculköpsz, vagy valami hasonló. Ma, amikor csak pénzkérdés minden, akkor kissé hihetetlenek ezek a dolgok, pedig mindenki tudja, h igazak. Aztán ha nagyon megijed, és van rá pénze, akkor egyből vesz egy 4 kerék hajtású, összkerék kormányzott autót, mert az a tuti...

Jut eszembe, szerintem megérnének egy postot a történeteid, írogasd le őket, és küldd el Silentnek, én a magam részéről szívesen olvasgatnám!

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.27. 10:13:07

És ne feledjük el, hogy a leggyengébb láncszem adja a lánc valódi erejét. A közlekedésben is valahol összefüggnek a résztvevők. Ha a mai stabil, megbízható, gyors autók között döcög egy rozoga, akkor az bizony önmagában balesetveszélyes, pedig a maga idejében a hasonló járgányok között nem volt vele semmi baj...

OFF
Természetesen nekem is volt néhány érdekes élményem régi autókkal:

- Dugattyúból letörött 8 cm -es darab. Nem húzott valami jól az autó, de hazajöttünk vele az M3-ason.

- Törött kuplungpedál, tehát kuplung nélküli vezetés hosszasan bp-i forgalomban.

- Hármas sebességbe beragadt sebváltóval autózás Bp-en keresztül vidékre.

- stb! :)

ON

pammy 2007.11.27. 15:48:08

amiről nem beszélnek hogy 95 előtt bizony a mainál is rosszabb baleseti statisztikák voltak :P
sokkal _sokkal_ kevesebb autó mellett....
kevesebb autó, nagyobb esély hogy egy kisebb csúszás nem végződik balesettel.
Más... az első havas (munka)napon (talán két hete hétfőn?) szaladtam el kicseréltetni a gumikat, mert bizony eddig húztam az időt :I
nem volt nagyon vészes az út, már egész jól fel volt száradva, helyenként csúszott csak egy kicsit... jött egy olyan ős öreg skoda hogy fel se ismertem miféle, szal amilyenről Döme bá nosztalgiázik... ki is egyenesítette a kanyart azonnal :(

Triznyai Döme 2007.11.27. 22:20:39

GOD!
Minek udvariaskodni, mellébeszélni, szaporítani a szót! Kérlelhetetlen proletár őszinteséggel, kíméletlenül vágd a képembe, hogy igazam van! :)
Neked is igazad van, valóban más volt a tempó mint manapság. Az M21-es Volga (az akkori 7-es BMW) 120-nál már halálközeli élmény volt, az akkori legjobb utakon is. És ha akarsz némi halaványlila segédfogalmat szerezni az akkori _JÓ_ utakról, akkor tedd meg a Halásztelek - Tököl - Szigetújfalu - Ráckeve utat.

ebeuss, ebben aztán végképp nincs igazad. Mármint a rozogány veszélyességében. Nem a kalpagos skodás meg a trabis nyuggermammer a veszélyes, hanem az ifjú titán, az önjelölt Súmaher, aki képtelen várni 20-25 másodpercet egy sima előzéshez. Mondd csak, ha egy 1922-es Laurin & Klement repeszt előtted észveszejtő 35-ös tempóban, akkor is felforr az agyvized? Nem kikerülöd széles mosollyal? (Persze, a vizsga nélküli, sufniban összegányolt izék ügyében egyetértünk.)
pammy, valamit félreérthettél. Nem herélés, METÉLÉS! ABSZOLÚT értékbenmiztosan nem volt annyi baleset, RELATÍVE valóban több lehetett. Én meg nem 95-ről, hanem 65-ről beszélek! Abban az időben a "Skoda" a Felicia meg az Octavia Super volt. (Orrmotor-hátsókerék)

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.27. 23:51:56

Most nem kifejezetten a sebességre gondoltam, bár a döcögés szót használtam. Inkább a fék és kanyarstabilzációra. Egy jó kocsi után tragacsot vezetve jön rá az ember, hogy mennyire különböznek a menettulajdonságok.
Tehát mondjuk hiába állok én meg, ha a mögöttem haladó 1000 éves fékrendszerrel, virsli gumikkal, stb. rendelkezik. Így értettem a gyenge láncszemet.

GOD 2007.11.28. 04:32:09

Triznyai Döme 2007.11.27. 22:20:39

;O)
A szélsőséges útviszonyok alatt a havas-jeges utat értettem, amin volt szerencsém leszaggatni Győrbe tavaj januárban.
Egyébként a fenti utat ismerem. Még új autóval is hajmeresztő tud lenni!

Gyuri 2007.11.28. 13:25:47

Tipikus szogesgumis helyzet. En szogeset hasznalok (Norvegiaban lakom), nem semmi erzes, hogy onosesoben, ha esszel megy az ember, akkor eszre sem lehet venni (40 korul meg nem csuszik meg az auto). Ezzel egyutt otthonra nagyon tulloves lenne a szoges, mert itt 5 honapig jeges az ut, igy megeri, de nagyon szedi szet az aszfaltot es sokan panaszkodnak arra is, hogy nagyon porol es asztmasak lesznek tole.

pammy 2007.11.28. 14:19:46

Döme bá: abszólúte volt :D ha jók az információm, persze _tuti_ nem 65-ben, hanem 90-95 közt.
A kalapos bácsi meg lehet veszélyes is, jó részük nem csak döcög, hanem rossz döntéseket is hoz (mire kijön a kereszteződésbe, már nem lenne szabad)
pont idén néztem, hogy megszaporodtak az ilyen balesetek ... sajnos nálunk is kezd kiöregedni az első olyan nemzedék akik közül már sokan rendelkeztek jogosítvánnyal. 10-15 év és súlyos problémává fog válni.. sajnos mindenki eléri egyszer azt a kort (ha nem hal meg előbb), amikor már túl lassú ahhoz, hogy autót vezessen, és itt nem km/h-ra gondolok.

Triznyai Döme 2007.11.28. 17:31:10

ebeuss, van igazság a mondandódban, de nem abszolút értelemben. Ha vezettél már nyergest akkor tudod, hogy nagyobb a különbség a dugig rakott és az üres szerelvény menettulajdoságai, mint egy P-70 vagy Moszkvics 403 és egy LS 460 között. (Ugye nem kérdés, hogy melyiket vezetjük szívesebben.) Tehát a biztonság nem gépkocsi, hanem EMBERfüggő. Az persze más kérdés, hogy egy OKSZERŰEN vezetett ipari műemlék mögött idegesítő lehet haladni, hiszen 2-3 szoros féktávolságokkal számol és abba a kanyarba, amibe te 80 ezret futott nyári gumikkal is lazán 70-nel esel be, ő legfeljebb 40-nel fog bemászni. Sag'schon, mondja a művelt joruba és türelmesen kivárja az alkalmat az előzésre. Ugye kultúrember a járdán sem rúgja félre a járókeretes anyókát.

GOD, ezexerint mégsem vagy az utak istene, HEHE! (A jégnél csak a hirtelen felbukkanó jég szarabb.)

Gyuri:
-Hogy van a bátyád?
-Kösz remekül, Norvégiában él!
-Osloban?
-Hülye! Mondtam, hogy jól van!

pammy, én már kevesebbet vezetek, ritkán jön össze havi 10 ezernél több de úgy tapasztalom, hogy a bambaság nem korfüggő. Sőt, az ifjú titánokra inkább jellemző, hogy a pl. sok hárombetűs ketyerével telizsúfolt új járgányaikból hiányzik egy ötbetűs (INDEX). Körforgalomból kifelé 10-ből jó ha kettő használja. Amúgy meg érzem már magamon, hogy lassulok, de még rutinból vezetek úgy, mint az utakon kepesztők 70-80 százaléka. ÉS megbeszéltem az ifjú rokonokkal, hogy figyelmeztetnek, ha már kezdek nagyon elbambulni és akkor befejezem.

EBEUSS (törölt) 2007.11.28. 18:43:51

Döme! Az abszolút igazságok ritkák, legtöbbször csak részigazságok vannak, mint ebben a kérdésben is.

Triznyai Döme (törölt) 2007.11.28. 18:53:35

Semmi se biztos.
Még az se biztos, hogy semmi se biztos.

(ismeretlen volapük sámán)

GOD 2007.11.28. 19:54:36

Döme bá'!

Ha már Moldova, akkor volaplök...

Ilyet szólsz, nem vezetek sokat, havi 10.000 km :O) Basszus!
Tudod nem feltétlenül a korral van baj, egyszer leállt velem gyorsulni egy kb. 80 éves suhanc, aztán meg nézett, amikor otthagytam. A következő lámpánál meg röhögött, és felemelt hüvelykujjal gratulált. Ilyen is van. Ott van Jeannott is, ő se fiatalodik, de istenkirály, ahogy vezet (gyk: Jean Ragnotti)!!!
Látom Neked sem az eszeddel van a baj, ha már erre is gondoltál, hogy az ifjúság segítségét kérted egy ilyen fontos kérdésben! RESTEPPA!!!
Ténleg írhatnál pár szösszenetet, szerintem nagyon jó lenne!

Triznyai Döme (törölt) 2007.11.28. 20:29:11

hu.wikipedia.org/wiki/Volap%C3%BCk_nyelv

Nemá' GOD!

Kétszer kimegyek Groningenbe unokázni, az 6000, és még a madaras tecsóba' nem is voltam!

Velem a nyáron történt, hogy az unokaöcsémnek kellett a nagy puttony, elkérte egy hétvégére a kombit, addig meg én jártam az övével. Nem írom le milyen járgány, mert nagyon megutálnátok! :) Jó kis darab, de hosszabb távon nem kéne, mert a bal térdem már nem szereti a kuplungot. Szombat este 6 körül jöttem kifelé a Vácin a belső sávban. A Dózsa Györgynél pirosat kaptam és behúzott mellém a középsőbe egy HMCS valami iszonyatosan elcsúfított BMW-vel (a házilag kendácsolt dupla spoiler volt vagy 4 négyzetméter a seggén) és erősen tekingetett felém, kihívóan bőgetett motorral. Én meg belementem a játékba, én is hegyesen vissza-visszanéztem és adtam néhány gázfröccsöt. Aztán úgy indult, hogy a futófelület felét otthagyta az aszfalton, én meg csak úgy szép öregurasan, csak annyira huzatva, hogy piros-sárgára kapjam el a következő lámpát. Szerintem a mai napig nem érti, mi is történt.

A régi sztorikkal az a baj, hogy nem igazán érdekesek, no meg minidig kell valami apropó, amiről beugrik egy-egy eset.

EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 16:30:48

1-2 perc után kezd eldurvulni a helyzet:
www.youtube.com/watch?v=MawUHnzQ3DU&feature=related

Lehet még nálunk is tél az idén!
Ha máskor nem, majd decemberben! ;-)

cso zsi 2008.02.11. 22:43:57

Ugyanonnan:
www.youtube.com/watch?v=Gx4y5Q9q3dQ&feature=related
A végén még a helyszínelő is "segít", mert rossz kerülési irányt kapcsolt... aztán helyesbít












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása