Erőteljesen a hajrájába érkezett a KGFB váltási szezon, a hónap végéig még dönthet bárki úgy, hogy könnyes, avagy kevésbé könnyes búcsút int jelenlegi biztosítójának, akár mert elégedetlen a szolgáltatásaival (bár a balesetet nem okozóknak ámde egyben mégis elszenvedőknek rendszerint inkább a másik fél biztosítójával kell küzdenie), drágának találja, nem tetszik a régi logója, vagy bármi más ok miatt.
Én eddig hűségesen kitartottam négy éven át az eddigi biztosítóm mellett, nekik sem volt bajuk velem, meg nekem se velük, tulajdonképpen nem történt más, csak budapesti, fiatal és hímnemű lévén fizethettem mint a katonatiszt. A bónusz szint emelkedése ellenére minden évben valahogy mégiscsak egy kicsit többet. Számolgatni eddig is számolgattam GFB díjakat amikor megjelentek az online alkuszok, de tavalyig úgy voltam vele, hogy a franc fog váltogatni, legalább egy helyen van a cascoval (ami szintén jó drága az előbbi okok miatt). Idén viszont szintén olyan ajánlatot kaptam az eddigitől, ami megintcsak több, mint az eddigi díjak.
Úgy döntöttem, hogy kipróbálom az online alkusz megbízást, megnéztem többet is, ahol a legjobb árat dobta ki a gép, annál nyomkodtam is tovább a "megkötöm" gombra. Amin meglepődtem, hogy egész jelentős eltérések is vannak az alkusz oldalak által kidobott ajánlatok közt. Már persze annál, amelyik épp nem valamelyik cég affiliate partnerének a honlapja, mert ezerarcúak ezek, mint a startgumiponthu, hogy egy egész más példát vegyek elő az igazságosság jegyében, a részrehajlás szemernyi szikrájától is mentesen. Egyelőre mindenkinek ajánlom a netes váltást, többórás rohangászástól, nyomtatványtöltögetéstől és várakozástól tudja magát megkímélni az ember. Remélem, hogy később sem változik meg a véleményem a dologról.
Személy szerint majdnem a felét fogom jövőre fizetni az idei árnak az új biztosítónál, ebből a szempontból egy negyedórás adatlap kitöltése és pár fax elküldése bőven megéri.
Kíváncsi vagyok a véleményetekre, ki az, aki marad, ki az, aki vált, honnan, hová, miért, hogyan?
Kötelező biztosítás - váltasz?
2007.11.21. 13:30 :: SilentSound
46 komment
Címkék: közlekedés autó baleset biztosítás lehúzás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.21. 13:44:38
2005-ben a Unionnál még évi 53 ezret fizettem, jövőre 2008-ban pedig a Mávnál évi 26 ezret fogok. Szóval lényegesen lefelé tendálnak a díjak, ha az ember nem lusta.
Érdekességképpen megjegyezném, hogy idén is a MÁV-nál voltam, de megérte felmondani, és újból kötni 2008-ra szintén a MÁV-nál.
Érdekes világ ez, ahol nem a régi ügyfeleket jutalmazzák, hanem az újakat...
Triznyai Döme (törölt) 2007.11.21. 14:25:05
A váltás nagyszerű dolog, én is évente cserélek biztosítót (ill. a régivel felbontom-újrakötöm) és sok tízezret takarítok meg.
Ámdeviszontag! Az egyesületi alapon működőkkel (pl. KÖBE, MÁV) érdemes vigyázni! Alaposan tájékozódj, olvasd el a legapróbb betűkkel írt részeket is, mert lehet olyan passzus is benne, ami miatt rossz esetben a cihát is elveszíted a fejed alól! Ha ugyanis egy tagtárs extrém magas kárt okoz (pl. részegen lezúzza az épülő M0 híd egyik pillérét, akkor NEM CSAK A BEFIZETETT ÖSSZEGIG vagytok "társai" a kárrendezésben, hanem (ha a befizetett összes pénz kevesebb mni a kárösszeg) a különbözetet UTÓLAG behajthatják a többi tagon.
Lui_78 2007.11.21. 14:38:18
kob2 2007.11.21. 14:41:23
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.21. 14:45:36
www.mavbiztosito.hu/alapszabaly.html
7.1. Az Egyesület gazdálkodásának alapelvei:
7.1.1. Az Egyesület vagyonával önállóan gazdálkodik.
7.1.2. Az Egyesület tartozásaiért saját vagyonával felel. A tagok - a tagsági hozzájárulás, a tagdíj megfizetésén túl - az Egyesület tartozásaiért saját vagyonukkal nem felelnek.
7.1.3. Az Egyesület nyereség elérésére nem törekszik.
7.2. A nyereség (eredmény) felhasználásának és a veszteség rendezésének elvei:
7.2.1. Amennyiben a fizetési kötelezettségeinek teljesítésén felül nyereség áll rendelkezésre az üzleti év végén, azt a tagok javára kell visszajuttatni. A Közgyűlés dönthet úgy is, hogy a nyereséget a biztonsági tőke feltöltésére fordítsák, kivéve ha a nyereség felhasználásának kérdésében való döntés időpontjáig jogszabály által előírt tőkefeltöltési, illetve tőkeemelési kötelezettségét az Egyesület még nem teljesítette. Ez utóbbi esetben a nyereséget a tőkefeltöltésre, illetve a tőkeemelésre kell fordítani. Az első 5 évben a nyereség nem kerül szétosztásra a Bit.-ben előírt tőkeemelés határidőben történt teljesítése céljából.
7.2.2. A kármentességi visszatérítés mértékének meghatározása szempontjából az a biztosítási szabályzat az irányadó, amelyre hivatkozással a biztosítási szerződés létrejött. A visszatérítés történhet a tag választása szerint tényleges kifizetéssel, vagy az esedékes biztosítási díjba történő beszámítással.
7.2.3. A tagok részére a saját tőke terhére kizárólag olyan mértékben lehet kifizetést teljesíteni, amelynek következtében a szavatoló tőke összege nem csökken a minimális szavatoló tőke szintje alá; a biztosító megszűnése esetén akkor, ha a biztosító egyéb kötelezettségeit rendezte. Minden tagi vagyonrész terhére történő, az egyesületi tagsági viszony egyedi megszűnésétől eltérő okból bekövetkező kifizetésről a Felügyeletet legalább 1 hónappal a kifizetés előtt értesíteni kell, amely időtartamon belül a Felügyelet a kifizetést megtilthatja. Fenti előírások kizárólag a Felügyelet egyetértésével módosíthatók.
7.3. A veszteség rendezésének módja
7.3.1. A Közgyűlés a Bit. 24. §-a értelmében jogosult pótlólagos befizetési kötelezettség előírására, illetve a szolgáltatások csökkentésének elrendelésére (kivéve: a felelősségbiztosítást), ha más források nem elégségesek az egyesület tárgyévi kötelezettségeinek teljesítésére. A pótlólagos befizetési kötelezettség alapján a biztosító egyesület tagja által teljesítendő befizetés nem haladhatja meg a biztosító egyesület tagja által a pótlólagos befizetési kötelezettség teljesítése nélkül a biztosító egyesület részére bármilyen jogcímen évente teljesített befizetések 100 százalékát.
7.3.2. A pótbefizetési kötelezettség szükségességére, feltételeire, összegére, esedékességére és a tagok közötti megoszlásának arányára az Intéző Bizottság tesz javaslatot.
7.3.3. Az évközben belépő vagy kiváló tag részére időarányos pótlólagos befizetést lehet előírni. Pótlólagos befizetést csak olyan mértékben lehet előírni, amilyen mértékben az év folyamán a tagdíjak növelésére vagy a szolgáltatások leszállítására került sor.
7.3.4. A pótlólagos befizetést a Közgyűlés erre vonatkozó határozatának megfelelően kell teljesíteni. A befizetési kötelezettség teljesítésének elmaradása az Egyesületből való kizárást vonhatja maga után.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.21. 15:21:24
Noon 2007.11.21. 15:28:02
Állandó lakcímem vidéken van.Férfi,Allianz,B10,Freelander.
A 2008-as KGFB évi 30.000 ft. lenne - ha nem kötöttem volna mellé korlátozott (lopás,elemi kár) cascot (-20%).Így,a mindenféle kedvezménnyel együtt az éves díjam 24.000 ft + korlátozott casco 7.500 / év.
Szóval,nekem így megéri maradni.Arról nem is beszélve,hogy Allianz autóskártyával bármelyik benzinkútnál (Európában is) 3 % kedvezményt kapok.Ez kb. 8 ft/liter.Üdv.
Triznyai Döme 2007.11.21. 15:30:42
Én azért nem lennék ennyire nyugodt, amíg egy pénzügyekben jártas JÓ jogász ki nem fejti, hogy egy biztosítási egyesület alapszabálya mikor és milyen körülmények között írja felül a PTK felelősségre vonatkozó paragrafusait. No meg, nyuggertatter létemre a most választott biztosítóm kemény 2400 Ft/év összeggel kér többet, mint a legolcsóbb egyesület.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.21. 15:43:44
Rocko- 2007.11.21. 15:46:15
nekem személy szerint nincs kocsim, csak néha nézegettem, h milyen adatokat kell beírni, csak úgy, mindenféle regisztráció nélkül, ahhoz, h a díj mértékét lássam. és akkor még csak nincs is szerződéskötés. olyan, mint ha szimplán felraknám a személyi adataimat netre.
ez csak engem zavar, vagy másokat is?
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2007.11.21. 16:22:21
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.21. 16:56:08
G 2007.11.21. 19:09:06
Az egyesületi pótbefizetés (extrém kár pl.) volt régen a MÁV ÁBE-nél, amikor én is kötöttem. Ez 3 éve volt. Akkor annyi volt benne, hogy az éves befizetendő díj erejéig kérhetnek pótlólagos befizetést, ha...
NAMOST, nekem akkor a MÁV 65ezerért biztosított, a következő az Allianz volt 120-ért és így ment fel 300ezer (!)-ig/év. Csak azért mert 1.7-es kocsi és akkor még 20 éves voltam BP-i. Szóval MÁV lett, mert ha be is kell fizetni az extrát, még akkor is jó vagyok. És erre amúgy is minimális volt az esély. Azóta idén decemberig 100+ ezer Ft-ot SPÓROLTAM az egyesülettel. Ennél jobbat! :D Ennyit nem ér meg, hogy más név legyen a borítékon negyedévente egyszer :)
És lehet mondani, hogy ez meg az, de erre is pont úgy vonatkozik a törvény, mint a neves biztosítókra. Én ennek eleget tettem és ott a történet vége. Az meg, hogy valamelyik fizet mondjuk egy ingyen kavicsfelverődés-javítást, az már hab a tortán ekkora különbségeknél.
És látva évek óta a folyamatos díjcsökkenést, melléállítva az inflációt - kérdezem én: eddig mennyi lehetett a profit, ha még így is megéri?! Kezd beindulni a verseny végre? Ennek mi örülünk, ők nem annyira :D
prokee · http://blog.prokee.hu 2007.11.21. 19:15:42
A harmadikkal tavaly is váltottam, idén is fogok. Mivel kármentes vagyok, és tervezem is, hogy így maradok (vigyázok ugye a téli kanyarsebességre!), rábólintottam a Generteles cuccra.
Viszont egy ötlet:
Nagyon tuti dolog a netes alkuszokat használni, én is ezt teszem. Viszont a biztosító kiválasztása után érdemes az adott társaság (mármint a biztosító!) weblapján kalkulálni, esetleg személyesen megkeresni valami üzletkötőjüket, ők ugyanis több kedvezményt adhatnak megfelelő esetben, mint amennyit az alkusz.
Sajnos a tippet későn kaptam (bennfentestől), de talán másnak még ér valamit. Majd jövőre én is figyelek :)
G 2007.11.21. 19:17:34
30e vs 50e!
Úgyhogy érdemes rászánni azt a plusz pár percet.
baracklekvar 2007.11.22. 00:13:16
egyelőre én is elégedett vagyok a netes kötéssel, már kezemben a csekk, és fizethetek is:D
smalljudge 2007.11.22. 08:45:58
Óvnék mindenkit a biztosítási egyesületektõl, illetve attól, hogy egy ilyennél biztosítással rendelkezõ okozzon neki/nektek kárt. Tavaly 4,5 hónapomba került amíg kipréseltem a Máv-ból 75ezret.
Úgy gondolom nekem megér negyedévente 4-5ezret a tudat, hogy ha okozok is kárt legalább nem szivatom a kelleténél jobban a másik embert évi pár ezer forint plusszért.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.22. 09:01:22
Meg ami kicsit offtopic, de ugyanez a szerviz (carkomplex.hu), múltkor egy parkoló szélén első lökhárítóval átmentem a szegélykövön, vissza viszont már nem jött, és szépen lerántottam a jobb sarkát. Aztán mikor arra jártam, akkor szépen visszapatentolták, meg kellett némi műanyaghegesztés is mert egy-kettőt szépen letéptem mindenestül. :)
smalljudge 2007.11.22. 11:19:10
Ez tavaly novemberben volt.
A kárfelvevõvel nem is volt gondom, 3 hét után jött, voltak hülye keresztkérdései de - gondolom - ez is az eljárása része. Utána viszont elérhetetlen volt a MÁV. Felvettek-letettek stb. A személyes ügyintézés sem hozott sok sikert. Eluntam és írtam egy mélt jogszabályokkal, Mabisz ajánlás idézetekkel megspékelve. A céges mélemrõl (hivatal). 2 nap múlva jött a pénz...
:)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.22. 12:29:01
Shinobi 2007.11.22. 12:45:08
Allianznál vagyok, évi 176e.
Jövére Union, évi 111e.
Nagyjából 20k-t spórolok negyedévente.
Arról nem is beszélve, hogy Hétfőn jött csak az új díjról levél (gondolták hátha lemaradok) amiben közölték, hogy jövőre A0-ból B1-be kerülök és ezért mostmár nem 176 hanem 189. Vicces, úgyhogy fel is mondtam, személyesen.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.22. 13:14:56
Rocko- 2007.11.22. 14:57:01
ma nézegettem, 2 liter, első autós fiatal pesti ffi, és tulajként kb. nekem is ennyi jött ki.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.22. 15:08:19
Rocko- 2007.11.22. 16:45:06
ha saját nevemre lesz a dolog, olyan 170 körül jön ki. (MÁV, Köbe nem jön szóba) ha anyám a tulaj, akkor 60-70 a difi.
próbáltam vidéki barátnőre írni a tulajt (én mint üzembentartó), akkor se lett jobb az eredmény. megpróbáltam, h barátnőnek egy kis kocsi (1.4, vidéki, nő, 2007-es jogsival), akkro se lett olcsóbb.
aztán már csak úgy heccből megnéztem, mi van ha saját névre veszek egy 71-es, 7.2 literes Dodge Chargert. na, hát akkor is 170 volt. :D
szóval csak pénzt lehúzni vannak ezek.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.22. 17:51:54
Rocko- 2007.11.22. 18:19:09
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.22. 18:36:49
MÁV
-Pest megyén kívül
-850 ccm alatt
-normál felhasználás
-éves díjfizetési gyakoriság
-bonus10
Éves 9249 Ft jön ki!
Az má' nem sok! :)
Kismanó 2007.11.22. 18:52:03
Amúgy a KÖBÉ-nél még olcsóbb lenne vagy kétezerrel, de egyesületnél nem akarom kötni.
Armando Bertolucci 2007.11.22. 21:20:46
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.22. 23:48:13
"nekem személy szerint nincs kocsim"
Csak kocsid nincs, vagy vezetni sem szoktál?
Shinobi 2007.11.23. 11:17:02
Milyen autód van, hogy ennyibe kerül???
Egy 2006-os 2.4-es Accord.
Nem első autó, harmadik, viszont bp.-i és 26 éves, gondolom ez nyomja meg.
Rocko- 2007.11.23. 12:11:01
jogsim van, csak saját kocsim nincs. családi autót szoktam vezetni.
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.23. 14:10:07
Le mertem volna fogadni, hogy a gyakorlatban nem igazán veszel részt a közlekedésben vezetőként.
Vesztettem volna.
Rocko- 2007.11.23. 16:08:35
pammy 2007.11.23. 16:37:17
asszem a nemi irányultságomon és a felekezeti hovatartozásomon kívül minden személyes adatot bekértek rólam is meg az autóról is :D... érdekelte őket az adószámom (ez minek?? hozzáértők szerint az életbiztosításokhoz kellett csak elfelejtették kiszedni :), hogy milyen színű az autó(szerencsére nem piros), mennyi a tömege (vajon több eséllyel okozok kárt ha túlsúlyos az autóm? :), hány személyes (biztos nagy eltérések vannak a négyszemélyes és az ötszemélyes kivitel közt kárhányad szempontjából :)), max össztömege...(biztos kizáró ok kárigénynél ha mamutot szállítottam :)), milyen felszereltségű (végülis a beépített rádiósmagnó számíthat veszélyforrásnak :)), van-e egészségpénztári tagságom, nyugdíjpénztári tagságom (mindez azután, hogy a lehetséges kedvezményt jelentőket már kizárták..)
Ha paranoid lennék azt mondanám, hogy csomó olyan adat, ami más biztosítás típusok szempontjából érdekes, és elősegítheti, hogy célzott hirdetésekkel keressenek meg :P
de nem vagyok szal csak azon morgok csendben, hogy harmadik kisérletre sikerült csak minden papírral felszerelkeznem a művelethez
egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.23. 17:02:11
Mert számomra sok esetben elég elméletiek a hozzászólásaid.
pammy
Ha az összes bizosítót össze akarja hasonlítani a program, akkor az összes biztosító, összes hülye kérdését be kell kérnie... Abból pedig sok van ám! Összesen! :)
Misa76 2007.11.23. 18:18:51
Aegon levél: 72.000.- (csekket is küldtek)
biztositas.hu: 72.000.-
Aegon.hu: 62.000.- kedvezmények nélkül
Aegon.hu: 37.000.- kedvezményekkel (nyugdíjpénztár, átutalás)
Felhívtam az aegont, hogy mi van: 72.000.-
Azt mondta a csaj, hogy bontsam fel és kössem újra és 37.000.- lehet.
Az apjuk f...át! Rendben van,hogy egymás ügyfeleit el akarják csábítai, de ha a régit megtartják, az is pénz. Most dolgozhatnak a felbontásal, az kötéssel stb. Ha annyi lett volna a levélben mint tavaly (50-52.000.-) lehet, hogy simán fizetek. Ez miért jó nekik?
Rocko- 2007.11.23. 18:50:36
Vladimir Harkonnen 2007.11.23. 19:46:28
Én Bp-től 30 Km-re lakom, 40 évesen, egy két literes autót hajtok, B10-ben évi 27300 a díjam! A genertel csak 500 Ft-al kínált kevesebbet!
Vladimir Harkonnen 2007.11.23. 19:47:27
Shinobi 2007.11.27. 16:49:25
- Nem kapta meg a jövő évi ajánlatot? Nem lett lényegesen olcsób?
Mire én:
- De, megkaptam, átkerültem A0-ból B1-be és drágább lett.
Innentől kezdve nem beszélgettünk... :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.28. 12:16:02
V70 2010.10.14. 06:33:00
CD-R80 2010.10.14. 09:01:17
CD-R80 2010.10.14. 09:11:55