Ma reggel jottem be melozni es vsz eleg sokat ismeritek a Margit hidra felhajto (Buda felol) visszakanyarodos reszt amibe balrol becsatlakozik egy ut kb a Trofea etterem elott kicsivel. Itt ollo elv alapjan 1/2 aranyban kb. be szoktak engedni a nepet. Na de nem en!!! foleg nem ugy, ha latom az auton, hogy nyomul 1000-el... foleg nem akkor, ha sotet szinu A6-os tetejen egy kek buborekkal (nem villogott) szoval a kedves diplomata bacsi soforje ugy erezte, hogy engem meg ugy ki tud tolni a savbol ;))) pechere :PPPPP annyit lattam, hogy ahogy kozeledett egymashoz a 2 auto, egyszer csak O megbillent ;) de ekkor mar fekeztem, mert lattam, hogy nem lesz jo vege. Vagy nekem jon, vagy valaki mast ut el. Szoval inkabb nekem jott. A hatso ajtajat total vegighuzta es vsz kicsit be is horpadt neki. Megallni persze nem derogal diplomataeknal ugyhogy csak a hid kozepen allt meg, amikor latta, hogy mogotte vagyok es fenykepezem eppen.
Ekkor is csak annyi idore, hogy kiszoljon, irjam fel a rendszamat, majd elrendezzuk. Namost ugye Captivatol tudni lehet, hogy szep nagy kerekivei vannak illetve az enyemnek mar szep kis acel cso fellepoje is... szoval a fekete fenyezeshez kozel kerulni igen nehez :)))) hat neki se sikerult :PPPP
Arra mondjuk kivancsi lennek, ki ult a jobb 1-ben
Tanknak képzelt állami Audi
2007.12.07. 10:53 :: SilentSound
Az állami autók mostanában valahogy egyre nagyobb szerepet kapnak nálunk, de eddig csak bunkó parkolási módozatokat mutattak be nekünk (a negatív példa is példa). Agának ma reggel menet közben volt egy kis kalandja egy állami A6-ossal, akinek a sofőrje azt hitte, hogy tankot vezet...
175 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye béna veszélyes
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2007.12.07. 11:00:01
az adófizetők pénzén. a tiéden is. jól kib.sztál az állammal. no problem, megoldják a pénzünkből.
Prez (törölt) 2007.12.07. 11:03:33
NETTnet.eu · http://nettnet.eu 2007.12.07. 11:05:20
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 11:05:46
Aga · http://www.swi.hu 2007.12.07. 11:11:23
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.07. 11:16:08
autozz.blog.hu/2007/09/30/kotottpalyas_autovezetes_oktatas
:)))
Cahal 2007.12.07. 11:39:42
X 2007.12.07. 11:40:16
Láttad, hogy jön, már előtted volt, mikoris inkább nekimentél, mintsem enyhe fékezéssel \"beengedd\".
A helyedben nem hívnám fel, megúsztad. Az lett volna szar dolog, ha ő megáll és rendőrt hív.
Kizárt, hogy bizonyítható lenne, hogy akár vészfékezéssel nem tudtad volna elkerülni az autók összeérését.
Tudod az elsőbbség nem arról szól, hogy akinek lenne az mindenáron kikényszerítse!
Még valami: Ha az Audi eleje lenne így megkarcolva, mondjuk az A oszlopig, akkor mondanám, hogy kérdéses. De így nem az. Ő volt erőszakos, te meg szabálytalan.
Saját érdekedben, ne keresd...
Dr. Szöszi 2007.12.07. 11:41:05
Virág et. 2007.12.07. 11:41:52
Ilyen az ország, ilyenek a vezetők is.
Dr. Szöszi 2007.12.07. 11:42:20
Virág et. 2007.12.07. 11:43:59
Ez nem diplomata autó. Miniszteri vagy államtitkári (vagy közt. őrezredi) A6 lesz.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.07. 11:46:45
isti77 2007.12.07. 11:47:55
És az igazságosztó nagyon megszívhatja, ugyanis, ha előre látja, hogy a másik fél nem fog megállni, még akkor sem, ha köteles lenne, és ennek ellenére nem tesz semmit, hogy elkerülje az ütközést, akkor ő is felelősségre vonható. Tehát még ne örüljön annyira, mert lehet, hogy pár hét múlva sírni fog.
Talán az igazságosztó nem tud róla, de a KRESZ-nek van egy olyan alapszabálya, hogy vészhelyzet esetén köteles mindent megtenni a baleset elkerülése érdekében, amit ő nemhogy elmulasztott, de ő is hozzátette a magáét.
Akkor van gond, amikor két (vagy esetleg több) ilyen dafke balf... találkozik. Ha átszalad előtted egy gyalogos zebrán kívül, akkor szándékosan elgázolod?
Blin 2007.12.07. 11:50:14
yzzy 2007.12.07. 11:51:22
Aga · http://www.swi.hu 2007.12.07. 11:51:47
99%-ban minden buszt, tanulo vezetot beengedek magam ele, akar megallassal is, gyalogost atengedem a zebran (vagy ahol eppen O ugy gondolja, hogy annak kellene lennie) de egy bunko politikust (aki szemmel lathatoan nem is sietett, mert nem egybol a villamossavbba ment es nem is villogott) aki azt hiszi, majd megallok csak azert, hogy O a nem letezo 3. savban elem jojjon, azt akkor sem... 100% hogy elkerulhettem volna a balesetet, ha megallok 4-6 meterrel korabban hogy beferjen elem egy audi de te meg szoktal allni ilyen esetben? (oszinten)
X 2007.12.07. 11:53:21
Mindenki gondolkozzon, hogy hányszor lehetett volna összetörni más autóját/elütni gyalogost csak mert szabálytalan... És ez nincs mindenkinek a belátására bízva, hanem törvényi háttere van annak, hogy NE!
Aga · http://www.swi.hu 2007.12.07. 11:55:38
seymourglass 2007.12.07. 11:56:12
isti77 2007.12.07. 11:57:14
Ha valaki nem adja meg az elsőbbséget, akkor menjünk neki szándékosan, provokáljuk az ütközést, ha valaki tilosban parkol, annak gányoljuk szét az autóját.
Félreértés ne essék, nem védem az "eredeti" szabálysértések elkövetőit sem, de mégis, próbáljanak már meg magukba szállni az ilyen igazságosztók, és elgondolkodni. Egy kicsit úrrá kellene lenni a frusztráción, aki háborúzni akar, menjen Irakba önkéntesnek.
Mi lenne, ha itt is olyan lazán osztogatnák a fegyvertartási engedélyt, mint az USA-ban, vagy Finnországban?
Atika!!! 2007.12.07. 11:57:42
TM 2007.12.07. 11:59:32
Senki sem szereti az ilyeneket.
Ettől függetlenül, szerintem, te is voltál akkora bunkó, mint az Audi sofőrje.
Bebizonyítottad, hogy fasza gyerek vagy.
Ez - majd a szakértő kollégák segítenek - elmondásod alapján legalább fél millió forintba kerül.
Próbáld megtenni ugyanezt, ugyanazon a helyen egy \"fekete bmw + kopasz, kigyúrt állat\" sofőr kombóval.
Azt a postot is várjuk.
Köszönjük.
Aga 2007.12.07. 12:00:29
X 2007.12.07. 12:00:51
Nem ment a megkül jelzés+hang, szóval csak egy közelekedő, pont mint a többiek.
De a CSAK EGY ÁTLAGOS KÖZLEKEDŐvel szemben is vannak szabályok. Pont amit írtam fent 2 hozzászólásomban.
Nem 4-6m-rel előrébb kellett volna megállni, hanem ahogy látom max 20cm-rel. Vagy kicsit messzebbről lassítani...
Ha az én autómmal történne ez, teljesen biztos, hogy veszted a pert.
Biztos az is, hogy ő hülyén jött. Meg az is, hogy nem illik. De az magasabb rendű, jogilag fontosabb dolog, hogy -leírásod alapján- elkerülhetted volna a balesetet fékezéssel, mégcsak nem is vészfékezéssel.
Viszont ELSŐBBSÉG nem feltétel nélküli soha: a KRESZ kimondja, hogy az elsőbbségadásra kötelezett zavarhatja, akadályozhatja az elsőbbséggel rendelkezőt. Ez az, amikor kimegyek elé, mert látom, hogy van ideje lassítani. (Igen, ez szabályos.) Veszélyeztetni nem szabad. Namost ha ő ezt tenné, akkor vizsgálandó az elkerülhetőség.
Nekem most mennem kell, este leszek újra. Úgy látom egy jó kis vitából maradok ki :( Hajrá mindenkinek :)
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 12:03:19
Svájcban a kiskatonáknak is otthon KELL tartani a puskát lőszerrel együtt!
Tudom nem vág ide, de érdekes... :)
--- 2007.12.07. 12:04:14
Aganak igaza volt.
Landy4x4 2007.12.07. 12:05:48
Aga 2007.12.07. 12:08:11
NETTnet.eu · http://nettnet.eu 2007.12.07. 12:11:40
jano 2007.12.07. 12:13:13
--- 2007.12.07. 12:13:43
>
> Még akkor is amikor szülõ nõt vinnék korházba.
Ó, hogy nem szakad rád az ég...
TM 2007.12.07. 12:13:56
Nem érted a lényeget.
De ez nem baj.
Ki nem szarja le, hogy ki ült a másik autóban?
Politikus? Na és. Nem is ő vezetett.
(persze, persze, biztos mondja a sofőrnek: erőszakosan! erőszakosan! oda még beférsz! nyomjad már! - igen valószínű.)
Tehát ennyit arról, hogy ki ült jobb egyen.
Másik.
Nem tudom a Captiva miből lett összeszedve, előbb nem akartam ebbe az irányba is elmenni, de akkor rajta.
Nem feltételezem az ellenkezőjét Agaról sem, mindenesetre a nehezen összegyűjtött pénzből vett autómat én igyekszem megóvni. Megóvni mindentől és mindenkitől. Ebbe beleférhet a keménykedés, hogy még mindig nem, még mindig nem, "mert bunkó a másik", de egy koccanást sosem kockáztatnék meg.
Nincs rá pénzem.
Vagyis lehetne rá, de inkább másra költöm.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.07. 12:14:55
Cammarbrach 2007.12.07. 12:15:28
Sztem Aga úgy értette ezt az egészet, hogy az utolsó pillanatban vette észre az Audit, és az nem is indexelt, hogy sávot kíván váltani´..
Aga 2007.12.07. 12:16:07
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.07. 12:16:32
Landy4x4 2007.12.07. 12:16:55
pontosan azzal kényszeríted ki, hogy jó példát mutatsz. Például izgága Suzukis mellé érve lenézel rá és mosolyogva beengeded, eseleg egy integetõ no-no :) és az élet megy tovább szépen. Nekem nem lesz 200 a vérnyomásom, õ max este a kocsmában elmeséli, hogy megszivatott egy bazi terepjáróst, legyen boldog vele.
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 12:17:13
Aga 2007.12.07. 12:21:51
jano 2007.12.07. 12:25:02
Értem az igazságérzetet, remélem azért megmossák a fejét a sofőrnek, akkor megérte az "ügy"
Aga 2007.12.07. 12:28:14
wespe 2007.12.07. 12:33:27
tegnap este hasonló szitu..
megyek hazafelé, siettem hogy tudjak tovább menni edzésre és oda is érjek..
Mogyoródin megy előttem PRTKL-6 A6 3.0 TDIQ (gyakran látom arra egyébként), tolja neki, én mentem utána, a fogarasin úgy adódott hogy én voltam az ügyesebb taktikus és jóval elékerültem, majd a dugó végén ahogy megálltam és mögém ért:
hangosbeszélőt bekapcsolja és beszól hogy "nem kéne olyan gyorsan menni azzal az audival"..
én bölcsen csak kuncogtam magamban, bár egy pillanatig gondolkoztam hogy kiszállok és megkérdezem tőle hogy: "miért, a PRTKL-6 megkülönböztető jelzés nélkül száguldozhat?"
nagy az isten állatkertje :)
Charlie Brown 2007.12.07. 12:35:34
Tilos az elsõbbségrõl való lemondás kikényszerítése vagy provokálása. Az elsõbbséggel rendelkezõ jármû veszélyeztetése az elsõbbség meg nem adását jelenti."
Ez elég egyértelmű. A baleset okozója az audis.
A közúti közlekedés alapelve a kölcsönös bizalom, vagyis az a feltétlezés, hogy a többi résztvevő a szabályoknak megfelelően, biztonságra törekedve közlekedik. A fentiek alapján az "igazságosztónak" joga volt nem beengedni az audist, _mindaddig_ amíg feltételezhette, hogy az audis az elvárható óvatossággal tolakodik, és nem okoz balesetet. Azt pedig olvashatjuk, hogy "de ekkor mar fekeztem, mert lattam, hogy nem lesz jo vege", ami arra mutat hogy a sértett a tényleges balesetveszély észlelésekor megpróbálta elkerülni azt.
isti77: "ugyanis, ha előre látja, hogy a másik fél nem fog megállni..."
Senki nem láthatja előre hogy a másik nem fog megállni. A kölcsönös bizalmi elv értelmében az az alapértelmezett feltételezés, hogy akinek meg kell állni, az meg is fog.
Egyébként zippzárnak hívják :)
Landy4x4 2007.12.07. 12:36:02
Történt nem is emléxem mikor, hogy as usual Hungária krt bedugulva én meg keresztbe mentem volna át a zöldön. Zöld Opelben vén tag a keresztezõdésben csücsült, mert miért állna meg elõtte ha látja, hogy nem fér el, tolatni meg nem tanult meg.
Az én autóm motorázteteje az õ feje magasságában leledzett és illedelmesen kérdeztem tõle, hogy ezt most miért. Mire válasz az volt, hogy kimutatott egy rendõrség nyalókát. Én meg, hogy jobban lássam kicsit még elõbbre csorogtam, erre a két újjával piszolyt formálva igyekezett még jobban elmagyarázni, hogy õ kicsoda :). Este hazamentem és elmeséltem az asszonynak, milyen inzultus ért és ezzel le is zártuk az ügyet.
Harmadnap a kedvesem hív, hogy volt benn náluk egy faszi aki azt mesélte a fõorvosnak, hogy jól bemutatott egy bunkó terepjárósnak, mire az asszony felvilágosította, hogy bizony az az õ férje és talán mégse neki volt igaza és rendõrként jó példával kéne elõljárnia. Na azóta sem megy hozzájuk fület mosatni :).
gyz 2007.12.07. 12:38:52
Én is utálom a pofátlan tolakodókat, de nem ütközöm velük össze csak azért, hogy megmutassam, milyen kemény gyerek vagyok.
Inkább menjenek a p...ba, ne is lássam őket.
Egyébként az ilyen nyomulók azok, akik általában végül 22 másodperccel érkeznek meg ugyanoda, ahova te is mész - ennyit ér a parasztságuk.
gyz 2007.12.07. 12:40:47
22 másodperccel érkeznek meg előbb
JOHN COCA 2007.12.07. 12:41:20
-rendőr államban élünk
-csúnyán megsz.pathatott volna, amiből jól nem jöttél volna ki (kábé, amikor taxissal keveredsz vitába)
Nem ez a szitu az, amikor móresre taníthatod állambácsit...
Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2007.12.07. 12:48:29
Radical Massza 2007.12.07. 12:49:21
A prtkl őrezredes brigád meg ne játssza az agyát, ha nem képes szabályokat betartva száguldozni.
pite 2007.12.07. 12:53:30
Amúgy az utasok nem a jobb 1-en szoktak ülni, hanem jobb 2-n!
Radical Massza 2007.12.07. 12:58:08
36/(7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább. Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni; ha pedig mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi sávban haladt.
Jeff 2007.12.07. 13:03:23
Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2007.12.07. 13:07:08
Nem ugyanezt mondtam, te szerencsés?
Hol cipzár ez?
Charlie Brown 2007.12.07. 13:07:15
Mióta van olyan hogy az elsőbbség kikényszerítése?! Az elsőbbséget nem lehet "kikényszeríteni", ha az elsőbbség a kresz szerint eleve a tiéd, akkor maximum lemondhatsz róla. Kikényszeríteni az elsőbbségről való lemondást lehet -és sajnos szokás-, ez viszont nem illetlenség hanem kőkemény szabálytalanság.
Uglee · http://nagydobraverem.blog.hu 2007.12.07. 13:10:30
Mivel most el kell menenm kajálni, és nem lesz időm itt maradni, úgyhogy a következő egy óra fölösleges vitatkozását megelőzve:
Úgy förmedtél rám és becsmáreltél, hogy ugyanazt idézted, amit én megfogalmaztam.
Nekem volt igazam.
Egy paraszt bunkó vagy.
A kurva anyád!
Na, jó étvágyat!
Aga 2007.12.07. 13:10:53
Nanu nanu 2007.12.07. 13:12:08
És itt a lényeg: ilyen esetben nyilván nem szabad azt nyilatkozni (pl. a rendőrnek v. a bíróságon), hogy "meg tudtam volna állni, de nem álltam, mert nekem volt elsőbbségem". Ha ehelyett valami olyasmit mondasz, hogy "hirtelen vágott be elém, már nem volt időm fékezni, pedig megpróbáltam", esetleg "nem számítottam rá, hogy bevág elém", az az esetek többségében nagyon nehezen támadható, azaz szinte garantáltan az Audis lesz a hibás, mert ő viszont egyértelműen szabályt szegett.
Szóval Aga, ha ez a hobbid, nyugodtan menj neki a pofátlankodónak, csak utána figyelj, hogy mit mondasz :).
Mityu 2007.12.07. 13:19:03
Amúgy lehet magyar szokás, ha nem tud a majom haladni, dafke a másikat se engedi legyen az egy kereszteződés kellős közepe. Elég csak a Hungária - Kerepesi út kereszteződésbe sárgavillogóra kapcsolni a jelzőlámpást. :)
báró Csekonics 2007.12.07. 13:26:51
Gratula...
Persze ő _IS_ bunkó volt, de Te is megkapnád a kis oscar-odat ha ilyesmiért lehetne!
Na persze, 'egy Captivához közel kerülni nem könnyű' - LOL
Aga 2007.12.07. 13:27:22
Amugy Csillaghegyen ugyanez volt, ott az onkormanyzat belatta, hogy inkabb foutta nevezi ki a Dozsa Gyorgy utat es a mellekutcakba mackosajtot tesz, mert ott minden utca jobbos volt.
Aga 2007.12.07. 13:29:28
Dövan 2007.12.07. 13:34:24
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.07. 13:35:33
átlátó 2007.12.07. 13:40:09
Weqqer 2007.12.07. 13:40:10
Mityu 2007.12.07. 13:46:20
Legtöbbször szimpla trehányságból áll be a kereszteződésbe, mert az autója elé max 4 méterre lát. Esetek alig 5 %-a, hogy mindkét keresztirányba torlódás van. Általában (és ez van legtöbbször) egyik irányba a kereszteződés után üres mindhárom sáv. Ezt még fokozza a működő forgalomirányító fényjelző készülék működése. Én aszondom szimpla magyar trehányság amit legtöbben közlekedésük során elkövetnek.
A bejegyzés témáját egy rendőr nagyon jól megfogalmazta:
"Legtöbben erőből akarják megoldani az adott forgalmi szituációt, nem pedig ésszel!"
kúrórudi 2007.12.07. 13:47:10
Johnny336 2007.12.07. 13:51:53
Mindkét fél elkúrta. Audis tolakodott, paraszt volt. De ezt nem úgy kell megbüntetni (tovább megyek, neked tilos őt megbüntetni), hogy kárt teszünk mindkét fél kocsijában. Megérte összekoccolni egymást? Volt értelme? Idegeskedés, járkálás bíróságra, ha nem ismeri el a vétségét? Mennyibe lesz a 10E Ft-os javítás járulékos költségekkel együtt?
És valóban, elsőbbséget úgy kell megadni, hogy ne kelljen hirtelen, nagy mértékű irány/sebességváltoztatásra kényszeríteni az elsőbbséggel rendelkező sporttársat. Kismértékben lehet akadályozni. Ez így van leírva. Minek utána araszolt a sor, ezért a beengedés nem járt volna túl sok gonddal. Ha nagyon tolakszik, úgyis bejön eléd. Dudálj rá, vagy szólj ki az ablakon, hogy "mégsem, így kéne!", de belekoccanni? Te is hibás vagy. És mindkettőtöket önköltségi javításra köteleznélek. Illetve a káresemény-rögzítésnél a biztosítási adatbázisban mindkét felet hibásnak jelölni. Ezzel csak az a gond, hogy mindkét kocsit a Te pénzedből fogják megjavítani...meg a miénkből is elcsípnek egy keveset az Ódira.
Géza 2007.12.07. 13:52:45
Rendkívül érdekes eset.
Először is: Kormányzati Őrezred kocsiját sikerült meghúznod. Másodszor is, és ez az elsőből következik, szerintem két hét múlva a BKVs blogra fogsz írogatni, és a biztosításod is növekszik majd :-)
A megkülönböztető jelzés használatát naplóban rögzítik, és nem hiszem hogy utólag ne lehetne korrigálni. Megkülönböztető jelzés használata esetén egész más megítélés alá esne a dolog, nem?
A következő szempont, hogy ha megszűnik egy sáv (legyen az buszsáv akár) akkor is (szerintem) a magyar közlekedési morál szerint alkalmazni kell az ollót, még ha nincs is szabályban lefektetve. Az sem érdkees melyik sávban hányan vannak.
Ha jól követtem a leírást, dinamikusan történt a dolog, akkor pedig főleg be kellett volna engedned.
Végül pedig nem értem mi értelme van kárt okozni a saját és más kocsijában.
Igazából nem tudok kinek igazat adni, de vélhetően országunk illetékes elvtársa utasította a kormányőrt arra, hogy siessen, nem értem meg miért kell feleslegesen ügyeket csinálni. Mennyivel egyszerűbb beengedni, rávillogni, esetleg rádudálni, és kész? Ha nem rendezitek az ügyet egymás közt (márpedig nem hiszem hogy így lesz), akkor szabálysértési eljárás indulhat ellened, etc.
Erkölcsileg megértelek,a motivációidat megértem, de a cselekményt nem.
kúrórudi 2007.12.07. 13:59:31
kúrórudi 2007.12.07. 14:02:27
illetékes 2007.12.07. 14:15:11
Johnny336 2007.12.07. 14:19:10
Inkább tanulja meg kifejezni rosszalássát mindenféle más módon.
Pl. duda (amit balesetveszélykor lehet használni). Rádudálok, mert beváott elém, és hirtelen kellett fékeznem (az mindegy, hogy 10 km/h-ról).
Rázd az öklöd, letekert ablaknál telitorokból üvöltve hozd összefüggésbe édesanyját egy kifejlett ménnel.
Szállj ki (úgyis dugó van), és kopogtass be az ablakon, majd kultúráltan kérdezd meg: "ezt most így hogy?!"
kúrórudi 2007.12.07. 14:19:48
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.07. 14:22:15
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 14:25:13
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 14:26:25
Johnny336 2007.12.07. 14:31:44
szorgosnépünkgyőznifog 2007.12.07. 14:33:21
Nem gondoljátok, hogy elég nevetséges, amit a legtöbben írtok? Ha haladok a saját sávomban, akkor igenis az egy autóra méretezett hely, és én döntöm el, hogy biztonságosan be tudom-e engedni a jobbról, másik sávból érkezőt. Szeretném még egyszer kihangsúlyozni: én döntöm el, vagyis nem kényszeríthet rám semmit - kivéve ha megkülönböztető jelzést használt - ami itt nem volt.
Toljátok le még jobban a POST íróját azért, mert szabályosan közlekedett - ha az Audi-s betartotta volna a szabályokat (és vegyétek már észre, itt kezdődik az egész, vagyis sávot akart váltani, tehát neki kell(ett volna) elsőbbséget adni), akkor lett volna olyan rendes megvárni, amíg valaki beengedi. Bár manapság nem divat, de egy balra index - plusz megvárom, amíg határozottan lelassítanak és beengednek - ez a gyógyszer az ilyen esetekre. De a többség inkább betolja az autója orrát, merthogy a szabályosan közlekedő úgyse megy neki. Észrevettétek, hogy azt írja a Post írója, hogy elkezdett fékezni? És hogy oldalról találkoztak (hátsó ajtaját végighúzta - ez majdnem az Audi felénél kezdődik) ? Vagyis a konklúzió: Audis ráhúzta a kormányt, és nem figyelt arra, hogy sávot vált és épp nem ő rendelkezik elsőbbséggel. Egyébként azt a részt végképp nem értem, hogy a post írója miként akadályozhatta volna meg, hogy az Audi nekimenjen? Mert szerintetek ha az Audis sávot vált (eltekeri balra a kormányát), én meg megállok, de a megállás pillanatában még legalább a fele autója az én autóm orrával megegyező vonal mögött van, akkor nem fog nekem ütközni? De ráadásul az Audis megelőzhette volna a kialakult helyzetet, ha szabályosan közlekedik. Bár nem volt szó róla, de azért kíváncsi lennék, hogy indexelt-e az Audi.
Johnny336 2007.12.07. 14:37:46
Senki nem tervezte megsimogatni az Ódis buksiját, hogy ügyes vagy kisfiam...
De Aga is hülyén viselkedett. Nem kényszeríthetnek az elsőbbségről lemondásra. De ha betolja eléd a kocsiját, mert paraszt, és tolakszik, akkor nem lehet megoldás, hogy belehajtasz. Szállj ki, köpd le a kocsiját, de neked is kutya kötelességed, hogy elkerüld a koccanást. És sajnos erről szól a vezetés itt Magyarországon, hogy más hülyeségét is neked kell korrigálnod. Ha 90-el mész lakott területen kívűl, és egy bekötő útról beugrik eléd valaki a kocsival akkor is belemész, mert elsőbbséged van? NEM! Fékezel erőteljesen, közben dudálsz-villogsz-kalimpálsz-anyázol. Aztán ha esetleg lakott területen belül mögötte állsz meg lámpánál, talán még ki is szállsz, üvöltözni vele. DE SEMMIKÉPPEN NEM HAJTASZ BELE!
Név 2007.12.07. 14:41:49
Johnny336 2007.12.07. 14:42:21
Remélem, vissza is tolatsz, hogy biztosra menj! :))
kúrórudi 2007.12.07. 14:42:44
albi 2007.12.07. 14:45:25
Az igazi Svarc Enegger · https://www.youtube.com/watch?v=Ik9qunsZZtY&index=21&list=RDJVoyWQSNr8I 2007.12.07. 14:50:55
Nyilván cégköltségre megy móka, nem zsebből.
szorgosnépünkgyőznifog 2007.12.07. 14:52:35
A post szerint, amikor látta, hogy mégis koccanás lesz, elkezdett fékezni - ergó nem hajtott bele, hiszen fékezett és nem gázt nyomott. Én arra mutattam rá, hogy ha a mellettem levő autó félig előttem is van, és úgy húzza rám a kormányt, akkor ha megállok is, elég nagy esélye van annak (főleg, ha előtte levő akadálytól - lásd parkoló teherautó) nem tud előre menni.
Nem mondom, hogy én belehajszolom magam egy ilyen szituba - de az a reggeli tapasztalat (M7-M1 közös szakasz, dugó), hogy a tolakodók egyáltalán nem tartják be a szabályokat.
Egyébként felmerült bennem az a kérdés, hogy mit lehetne tenni annak érdekében, hogy ilyen ne forduljon elő többet? A kiszállsz az autóból, dudálsz, stb. nem működik, max. elővesz egy fegyvert, csavarkulcsot, aztán magyarázz neki - és még te leszel a hibás, hogy odamentél. Ötlet?
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 14:56:02
Valld be, hogy csak a menő Chevrolet terepjáród strapabírását, meg a te kivagyiságodat akarod fitogtatni ezzel a posttal!
Totál igazat adnék neked, ha ez a járgány simán neked ment volna, de hogy te ezt előre láttad...
kúrórudi 2007.12.07. 14:56:41
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 15:00:39
Ja, egy kicsit fokozzuk a veszélyt, hagy szarja össze magát a szabálytalankodó. Amikor nem jön be, akkor mi szarjuk össze magunkat aztán már próbálunk javítani a helyzeten... de most ez nem sikerült teljesen.
Egyébként meg az audis jobbra húzta rá a kormányt nem balra, ugyanis a chevi bal oldalán van a sérülés. Mondjuk ez lényegtelen.
kúrórudi 2007.12.07. 15:00:56
szorgosnépünkgyőznifog 2007.12.07. 15:00:58
Igazad van abban, hogy minden balesetet meg kell előzni - de kettőn áll a vásár. És bár itt kiélezett a helyzet, még mindig rámutatnék arra, hogy nincs baleset, ha az Audis nem szabálytalankodik.
29. § (1) Aki járművel irányt változtat (terelővonalat, az úttest szélét vagy képzeletbeli felezővonalát átlépi, forgalmi sávot változtat, másik útra bekanyarodik, főútvonalról vagy szilárd burkolatú útról letér stb.) köteles az azonos irányban vagy szemben haladó, irányt nem változtató járműveknek elsőbbséget adni.
(2) Az irányváltoztatást - ide nem értve a körforgalmú útra történő bekanyarodást - a művelet előtt kellő időben megkezdett és annak befejezéséig folyamatosan adott irányjelzéssel kell jelezni. E rendelkezést kell alkalmazni a körforgalmú útról történő letérés esetében is. A jármű vezetője egyéb esetben (pl. útkereszteződésben kanyarodó főútvonalon való továbbhaladás esetén) is adhat irányjelzést, ha ezzel továbbhaladási irányáról a közlekedés más résztvevői számára többlettájékoztatást ad, az irányjelzés azonban megtévesztő nem lehet.
Tehát köteles elsőbbséget adni, vagyis enyém az elsőbbség. De erről lemondhatok - ami az én döntésem, és nem a betolakodóé.
De persze, kerüljünk el minden balesetet - de akkor az is legyen megoldva, hogy ne kelljen minden nap ugyanazzal az autóssal találkoznom, aki mindennap tojik a sávváltásra és jelzésre(index).
Andi 2007.12.07. 15:04:52
Ahogy írta, nem bevágott elé hanem oldalról közelített. Nem a gázt nyomta hanem a féket, nem nem engedte be hanem sáv sem volt mellette ahol lehetett volna autó... de ha nem így írja, biztos nem lenne kozel 100 hozzászólás ugyhogy jó reklámot csinált az indexnek!
Andi (aki egyébként média szakos és épp az gerilla reklámokkal foglalkozik)
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 15:05:40
kúrórudi 2007.12.07. 15:10:23
szorgosnépünkgyőznifog 2007.12.07. 15:11:41
Én nem mondanám bunkónak, mintsem meggondolatlannak - de ezért ne szóljuk meg jobban, mint ami eddig itt leírásra került. Én sajnálnám az autómat meghúzni, de én is kerültem már olyan helyzetbe, hogy M7 érdi lehajtónál álltam a sorban - mint ahogy az szokott lenni - és épp a lehajtó kanyarjában bejött mellém nagy sebességgel egy terepjáró. Ha akkor nem húzom valamiért jobbra a kormányt, összetalálkozunk - és a lehajtó 1 sávos.
Szóval nem megoldás a koccanás, de ahelyett, hogy a post iróját szapuljuk, inkább azt mondja meg minden jelenlevő érdeklődő, hogy mit lehetne annak érdekében tenni, hogy az Audis-hoz hasonló okos emberek ne forduljanak elő a forgalomban. A struccpolitika itt nem ér.
Charlie Brown 2007.12.07. 15:14:12
\"kifejezetten szándékosan hozzá is járult\": Megalol >D
Vegyük már észre, hogy Aga a világon semmit nem követett el ami az ütközéshez vezetett, összes \"vétsége\" annyi, hogy nem vette föl a született áldozat szerepét, és nem taposott alázatosan _azonnal_ a fékbe, amint meglátta az audi tolakodási szándékát, mert _joggal_ feltételezte, hogy a tapló nem fogja belehúzni a kormányt.
kúrórudi: mesterien égeted magad :)
albi 2007.12.07. 15:14:15
albi 2007.12.07. 15:18:52
Aga 2007.12.07. 15:19:55
Bunko vagyok? igen, bizonyos szinten biztos.
Elkerulhettem volna a koccanast? a tortenet feleig igen, ott azonban meg nem volt 100% hogy az audiban egy japan kamikaze ul es nekem fog jonni. Utana amikor mar lassitottam es elengedtem - volna - akkor O jott nekem. Ekkor kb 1-el haladtam vagy annyival se. Ha O nem jobbra huzva jon tovabb, hanem egyenesen es utana jobbra a keletkezo szabad helyre akkor elkerulte volna a koccanast.
Kart okoztam a kocsimban? Nem, egy fillert se, ami a kepen lathato, az csak kosz es a masikrol lejott anyag. Letorolve a muanyagot SEMMI nem latszik.
Profi sofor? hat.. ize... ennek nezzetek kicsit jobban utana. Annak meg, hogy nalam sokkal regebben es tobbet vezessen max 50% a valoszinusege (16 eve van jogsim es evente 40-60k km-t megyek).
szorgosnépünkgyőznifog 2007.12.07. 15:23:10
nem akarok azon vitatkozni, amiben még részben osztom is a nézeted, csak nem nevezném egyenrangú hibának az Audis hibáját Aga meggondolatlanságával. Fékezhetett volna jobban - mondjuk ezt most. De sem a leírásból, sem a fotókból nem derül ki, hogy a fékezés mikor kezdődött - amikor ráeszmélt arra, hogy az Audis nem fogja betartani a szabályokat? Mert ha ekkor, akkor nem hibázott, hisz amint rájött, egyből megpróbált tenni ellene - addig meg ő a KRESZ szerint haladhatott nyugodtan a saját sávjában - hiszen neki van elsőbbsége - ezért ezt nem lehet felróni neki.
kúrórudi 2007.12.07. 15:23:11
Aga 2007.12.07. 15:24:21
kúrórudi 2007.12.07. 15:25:33
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 15:26:47
Amikor előre ment, akkor utána mentem, és már az álló kocsisorban beraktam a kocsim elejét az övé elé, hogy visszavegyem tőle az "ellopott" helyemet. Pár perc múlva indult a sor, ő kemény legény volt, és elindult. A kocsim bal eleje végig húzta az övét. Az enyémről egy vizes szivacs mindent eltávolított, de neki tuti szervíz lett a dologból.
Ekkor jött a kérés, hogy adjak neki betétlapot. Nem haltam volna bele, de úgy gondoltam, ha keménykedünk akkor vigyük végig a dolgot, ezért fogtam magam és ott hagytam. Nem kapott semmit. Rendszámomat felírta, tanúkat is szerezhetett, de nem lett a dologból semmi. Pár év eltelt, nem erősködtem többet, mert lehet hogy tanult a dologból, de igazából sajnáltam szegényt. Nem ér ennyit...
kúrórudi 2007.12.07. 15:29:05
albi 2007.12.07. 15:29:21
szorgosnépünkgyőznifog 2007.12.07. 15:29:37
igazad van abban, amit leírtál - senkit nem jogosít fel a KRESZ meghágására az, hogy a másik azt figyelemen kívül hagyja - hacsak ezzel nem kerülöm el a balesetet. De kérlek, nézd meg azt is, amit K..rudi-nak írtam. Nem hiszem, hogy bármelyikünk is pontosan tudná, hogy mikor kezdődött Aga fékezése, milyen helyzetben álltak az autók - és arra is rámutatnék, hogy mielőtt Aga-t teljesen eltemetjük, meg kellene kérdezni a másik felet is, hátha szimplán elismeri a hibáját.
Aga most írta le, hogy amint észrevette, hogy balesetveszélyes helyzetbe megy, megpróbált megállni - szerintem ez bőven elég indok ahhoz, hogy nem szegte meg a KRESZ-t ebben a tekintetben - de egyből leszögezném, hogy egyikünk sem volt ott, tehát nem tudhatjuk, hogy pontosan mikor mi történt.
De szerintem a Post nem is erről szólt valójában, hanem arról, hogy egy kormányzati Audi-s úgy gondolta, hogy neki mindent szabad, és ennek megfelelően próbált eljárni - nem teljes sikerrel.
Aga 2007.12.07. 15:30:03
tudod, azert kivancsi vagyok, ezt melyik birosagon tudnad keresztulverni
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.07. 15:31:50
szorgosnépünkgyőznifog 2007.12.07. 15:33:55
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 15:36:37
albi 2007.12.07. 15:37:19
Johnny336 2007.12.07. 15:38:05
Valahol már sántít a történet...valaki nem úgy cselekedett, ahogy a postban le van írva.
Tényleg, amikor láttad, hogy ő bizony rádhúzza a kocsiját, akkor beletenyereltél a dudába, hogy "vigyázzoda!"? Érdekes módon, többször húzták már rám a kormányt, mert tükör nélkül akart sávot váltani a delikvens. Fék+tütű, és hirtelen rájött, hogy vmit elkúrt. Szerencsére csak kicsit, és nem nagyon. Így kocc nem lett.
És nem mindegyik ráhúzós eset történt dugóban, 2 km/h-s sebességgel. Mégis élek, autómnak semmi baja, köszöni szépen.
Amúgy lehet, hogy kezdő sofőr volt az audis. Lehet, hogy csak 368 km-et vezetett idáig összesen életében (pedálos moszkvicsot is beleértve). Ne ítéljük meg látatlanul. Annyi itéletet hozhatunk, hogy faszkalap, ha tolakszik. Ha pedig tényleg sietős a dolga (mert az utas sietne a napirend előtti ülésre, mert olyan lelkiismeretes :)), akkor nénó-nénó, oszt jónapot.
Zotyabá 2007.12.07. 15:40:42
Aga 2007.12.07. 15:41:29
Azt pedig pontosan tudtam, hogy mi lesz a reakcio. 8 eve foglalkozok en is emberekkel (sok sok emberrel) es 8 eve hasznalom az internet lehetosegit celjaim eleresere. Ezalatt megtanultam "hasznalni" azt. Nem akalak se teged, se senki mast megbantani ezzel ha esetleg sikerult volna.
Laci 2007.12.07. 15:43:09
Szóval jól tetted, aki azt papolja hogy el kellett volna engedni szegény köcsögöt mert az élet és vagyonvédelem fontosabb mint az elsőbbség, az egyrész álszent fasz, másrészt meg ezért tart itt ez a kis gané ország, tele van birkákkal, akik csak bégetnek, megszavazzák a kurcsányit, megköszönik ha szopatják őket, félreállnak ha jön egy agresszív barom, sőt ők kérnek elnézést.
Birka nép, ez Mo. sajnos.
alibi 2007.12.07. 15:45:22
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 15:48:41
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2007.12.07. 15:50:37
Amíg a közlekedők egy része kirívóan és pimaszul semmibe veszi a szabályokat, a rendőrség meg nem foglalkozik velük, nehéz elvárni, hogy senkiben ne menjen fel a pumpa a tolakodó bunkók láttán, főleg, ha egy amúgy se túl népszerű állami akárkiről van szó...
Aga 2007.12.07. 15:53:14
ha kiszamithato vagyok, akkor ird be, szerinted mi volt az eredeti cel :) (parat kizarok: ismertseg, reklam, sofor megbuntetese, allamellenes tuntetes, kormanybuktatas)
Johnny336 2007.12.07. 15:54:17
Beeee-beeee...aki tolakszik, nem engedem be. Ha túl erőszakos, és látom, hogy a kocsim épségét veszélyeztetem, akkor beengedem. De bizony köményen a dudán vagyok, rázom az öklöm, és szegény édesanyja is csuklik erőteljesen. Előfordult már, hogy vki bevágott elém. Satu, duda. Erre kikiabált, hogy "miafasztdudálsz?" Erre kiszálltam. És ő elnézést kért, hogy bevágott elém. (Nem vagyok vastag hurka, de akkor látszott a fejemen, hogy elég morci vagyok, és szétkapnám, mint hülyegyerek a mesekönyvet).
Nem bégetek birka módjára, kifejezem nem tetszésemet a cselekedete iránt, de nem fogom egy faszpörgettyű miatt kockáztatni a kocsim épségét. Majd veszek egy Zuk-ot, és akkor megkoccolom őket. Aztán fejfájást színelek, és hívhatjuk a rendőrt. Neki sok idejébe fog kerülni, felelősségre vonják, és talán megtanulja, hogy mégsem olyan jó ötlet ez.
De amig nem Zuk-kal járok, addig nem fogok belehajtani, mert nem éri meg.
Ismerősömet megtörte egy csaj, aki nem akarta elismerni a vétséget. Rendőrt nem hívtak hülye fejjel. Azóta is járkál bíróságra, futkározik a pénze után. Szted megkapja valaha? Az elkövetkező pár évben biztos nem. Pedig neki volt elsőbbsége! Érdemes kockáztatni, hogy nem lesz mivel munkába járnod?!
albi 2007.12.07. 16:05:24
kúrórudi 2007.12.07. 16:09:37
kúrórudi@freemail.hu 2007.12.07. 16:13:52
Andi 2007.12.07. 16:14:52
Andi 2007.12.07. 16:19:20
albi 2007.12.07. 16:20:05
kúrórudi 2007.12.07. 16:22:56
Johnny336 2007.12.07. 16:36:15
gaben 2007.12.07. 16:45:48
Nem gépkocsivezetők ezek, macskajancsik.
Pfff! Védett személy mi? Ki a fasz elől védett? Rohadtul tele van a szügyöm azzal, hogy a mi adóforintjainkon vett verdákkal nem tudnak emberhez méltóan közlekedni ezek.
A múlt ősszel haladok Tamásiból Siófokra a
65-ösön. Előttem egy matiz. Kanyargós szakaszhoz, bukkanóhoz majd balos kanyarhoz ertünk, amikor legalább 110-el bőven a záróvonalon de javarészt a mi sávunkban előtűnt egy fekete hummernél is durvább vmilyen GMC luxusterepjáró kék fényekkel, usa módra kacsintgató szúrófényekkel. Ez volt a felvezetőautó... Egy filmen kurva látványos jelenet ez, de akkor és ott a kis matizzal a papesz éppen meg tudta úszni egy rohadt gyors lehúzódós manőverrel. Volt reflexe de még egy fiatalabb vezetőnek is necces bal kanyarban kilencvenes tempónál a cérnavékony padkára húzódni és egyben folytatni a kanyarodást. Ja és vagy hatméteres árok várta rossz esetben.
Én már nem fértem volna el, arra meg nem is merek gondolni ha egy kis iskolabusz ér oda akkor mi lett volna...
A fekete tulkot követte még vagy öt hat merci és a6 stb. Persze nem normál íven azok sem.
Utóbb megtudtam Pécsre igyekeztek.
De mi a túróért nem tudnak húsz percel előbb kilépni BP-ről és kevesebbet kockáztatva megérkezni.
Nem lennék egyik állami, diplomata stb nagy fekete gép sofőrje sem. Engem ne kényszerítsen eszetlen ámokfutáshoz hasonló tempóra senki.
Ezzel nem tekintélyt nyernek csak megvetést, szánalmat, (Ordacsehi eset amikor a trabival balra bekanyarodó fiatal párt gyilkolt meg egy akkori miniszteri autó előzve a sort. Kihozták a trabantost hibásnak. Csak azt nem próbálták, hogy a doblemezben vinnyogó elkoszolódott sziréna alig hallható, a picsányi Kojaklámpa meg fel sem tűnhetett a mögöttes forgalom miatt. Mentősofőr barátom örjöngött, hogy még ők sem előzhetnek ész nélkül kereszteződésben nem hogy 120-al.) tragédia esetén gyűlöletet.
Nekem is van kedvenc nagy autóm de feketében ingyen sem kéne. Egyszerűen rossz érzésem van ha ilyeneket látok.
Nem értem, pedig nem is éltem Pelikán elvtárs idelyében...
gaben 2007.12.07. 16:56:09
SnoopyPapa 2007.12.07. 18:19:04
A Tamási - Siófok közötti út (vagy az annak nevezett cérnaszál) nekem is a rémálmaim közé tartozik. Nincs sok egyenes szakasz rajta, ami meg van, az vagy emelkedő vagy süllyedő, a kanyarok meg... azokról jobb nem is beszélni.
Főleg a Kiliti melletti, repülőtéri útszakasz a szívem csücske, ahol a reptér előtt ugyan kinn van a "60 km" tábla, de után nem oldja fel semmi. Ennek megfelelően a kutya se megy ott hatvannal; múltkor a KAPOS Volán egyik busza előzött meg, olyan kilencven és a tragédia közötti sebességgel, még jó, hogy nem sodort az árokba, pedig nem Trabanttal mentem. Komolyan mondom, életveszélyes hely, de talán nem jobban, mint a többi magyar út. Ja, és a Tamási utáni szakaszon (Szekszárd felé) járt szerencsétlenül a pécsi polgármester is, aki azóta is... hiszen tudjuk.
Sok szerencsét a további utakhoz!
Brigi "B. A." főnöke 2007.12.07. 18:36:44
kúrórudi 2007.12.07. 18:55:36
kúrórudi 2007.12.07. 18:58:31
mrzed001 2007.12.07. 19:33:34
Hol ajánlott (de nem kötelező) a zipzározást alkalmazni? Amennyiben az egyik sávban hirtelen akadály lép fel (baleset, lerobbant kocsi), amikor a jobbról jövők balra, a ballról jövők jobbra akarnak továbbmenni (autópálya lehajtók osztrákoknál pölö ilyen), amikor két sávból lesz egy (piszok ritka), DE nem ott, amikor egy sáv jó előre tudottan meg fog szűnni (na ebből van sok, tolakszik is ott a sok barom tudva, hogy az őstulkok majd ott be fogják engedni, mert rájukhúzza különben a kocsit).
A másik ahol TILOS zipzárizni az a mellékutak forgalma. Azért van az a k.rva táblával védett útszakasz, hogy jobban haladjon EGÉSZ HOSSZÁBAN, nem azért hogy a mellékutakról bepofátlankodóknak legyen hova. Volt hogy a Kerepesin azért volt Blaháig tartó dugó, mert a Hungáriás lámpán sávonként kb 10-12-en tudtak átmenni, és úgy volt beállítva az ezt megelőző lámpa, hogy a balról stadion felöl jövőknek legyen pont akkor zöld (tehát balról 2x10 kocsi ment át, a Kerepesiről meg 1-2)
Mellesleg a mi hibánk ez a sok pofátlan sofőr, mert nem merjük törni a kocsink, ezért mind szépen birka módjára beengedjük. És így bizony egyre pofátlanabbak lesznek.
SnoopyPapa 2007.12.07. 19:48:26
Namármosthogy: Megbocsáss, de én nem az utak fizikai jellemzőit hoztam volt fel példának: nem az emelkedőket utáltam, meg hogy meggyűlöltem volna a lágy ívben süllyedő, a tájba csodásan beleilleszkedő, majdhogynem ideális kiépítésű - bár enyhén szólva, olykor
keskenyke - utakat,hanem a rengeteg szabálytalankodó, ezerrel előző autóst voltam bátor kritikailag leszólni, meg a helyi önkormányzat közlekedési részlegének/osztályának jeles képviselőit (utalok itt a fel nem oldott sebességi korlátra), amelyek/akik nem képesek megfelelően, mondok, MEGFELELŐEN kitáblázni egy rém forgalmas útvonalat.
Ja, meg hogy az enyém valami tipikus magyar hozzászólás lenne? Na ne: én is valami tipikus magyar lennék, tót-sváb-erdélyi-lengyel-...sőt, ki se merem mondani, milyen... ősökkel. Gondolom, ércsük?
De nem is ez a gond. Ha valaki végigautózik ezen az útvonalon, amúgy lassan, nyugiban, oszt Tamásiban lenyel egy kávét a DÁM-ban (persze, előtte az M7-en az M7 étteremben fel kell tankolni egy hátizsákravaló ISTENI pogácsát, ha reklám, ha nem...), akkor élete egyik legszebb kalandja lenne. Oszt Szekszárdon ezer borospince "..kínálja ezer kincsét...".
Csak óvatosan kell hajtani. Neked is ajánlám; oszt tedd félre a sztereotipiákat.
Üdv!
SnPapa,
De azért még lehetünk barátok, nem?
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 20:06:02
Ha értelmesen közlekednénk, akkor két sávból mindig a rövidebbe állna az éppen odaérkező. Hiába tudja, hogy az el fog fogyni akár 200 méter múlva akkor is odaáll, ha az rövidebb, mint a másik. Így folyamatosan 2 egyforma hosszúságú kocsisort kapnánk. Elől pedig a zippzár elv szerint egy menne innen, egy meg onnan, és ennél igazságosabb helyzetet nem lehetne elképzelni sem.
Mai élményem a pesti rakpart északi végéhez kapcsolódik, ahol szintén több száz métert tudtam nyerni azzal, hogy az üres elfogyósávban mentem végig. Aztán eszembe jutott ez a fórum, és hogy milyen bunkó vagyok, ezért SEMENNYIRE nem tolakodtam. Ráálltam a forgalomtól elzárt, csíkos területre szabálytalanul, majd kiraktam az indexet, és vártam hogy valaki megszánjon. Az első autó egy böhöm nagy BMW akkora helyet készített elő nekem, hogy majd elolvadtam a meghatódottságtól. Megköszöntem neki vagy ötször! Aztán 50 métert autókáztam előtte, utána pedig én mentem egyenesen a Váci út felé, ő meg állt tovább a dugóban a Dráva felé kanyarodó lámpánál...
átlátó 2007.12.07. 20:36:11
átlátó 2007.12.07. 20:39:11
Szerver · http://www.hostoffice.hu/ 2007.12.07. 21:13:58
Legalábbis az események utólagos bloggolásában mindenképpen ez mutatkozik meg.
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 21:23:29
mrzed001 2007.12.07. 23:03:01
Mégis mi a fenét gondoltál, miért áll ott az a sok szerencsétlen a JÓ sorban? Szórakozásból? Hát persze, ők nem sietnek haza, őket nem várják a gyerekek, ők csak passzióból álldogálnak ott, mert éppen nincs jobb kedvük.
Gratulálok, beelőztél egy sort, elvetted egy ott a lámpánál éppen még átférő elől a helyet.
Nem mondom, ha becsületesen szépen kivártál volna 20-30 kocsit (akiket leelőztél) azt mondanám, hogy tisztességes voltál, így azért ugye nem baj ha nem osztom öntömjénezésedet.
Nos, hogy miért nem álltak 2 sorban? Járok arra, tudom. Láttál te már olyat, hogy hogy is néz ez itt ki Mo-on? Nem, nem csak elöl (zipzároznak), teljes hosszon pofátlankodnak be a jó sávba (mert a sok őstulok beengedi). Na ezért.
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 23:41:05
Gondolkoztam, és nem értem azóta sem, hogy miért nem az üres sávot választja valaki???
Persze, ha Te mondod, hogy az a JÓ sáv akkor értem! Biztos mindenki a JÓ -t szereti, a hülyék meg az üreset... Na félre a viccelődéssel, látom nem értetted meg az előző kommentemben írottakat. Fuss neki mégegyszer, hátha rájössz kik miatt igazságtalan az elfogyó sávból történő továbbhaladás!
Jelen esetben egy autó elől sem vettem el a lehetőséget a lámpán áthaladásnál, ugyanis a BMW a másik irányba haladt tovább, ezért ahhoz a lámpához állt be ami még piros volt, de ezzel elállta a a másik zöld lámpához vezető sávot, ahol én tudtam egyetlenként áthaladni mivel én a BMW előtt voltam.
Igaz, hogy ez most véletlen volt, és más esetben tényleg valaki lemaradt volna miattam a lámpa váltásáig. Olyan valaki, aki a tömött sorba állt be az üressel szemben... Ő tudja miért, de biztos jó oka volt rá. :)
EBEUSS (törölt) 2007.12.07. 23:42:14
mrzed001 2007.12.07. 23:50:46
A hídra akartam felmenni, ahogy kell, belsőbe beáll. Külsőben szépen megy a forgalom, haladnak rendesen, nem zavarjuk egymást. Belsőben haladás kb 3-7 percenként 1 kocsinyi. Oka többek között a mellékutcákról oldalról beengedett "bepimaszkodók" (no meg a híd is eléggé leterhelt volt).
Végre sor vége, balra el ha lesz végre hely a túloldalon. Erre egy bömbis a külsőben a sort végigelőzést követően szépen odaáll mellém, hogy akkor most ő is itt balra el fog menni. Helyet direkt nem hagytam az ilyen köcsögöknek, de azért keményen patkázva megoldotta a tolakodást. Jó, azzal a kocsival jár az ész elvesztése, mosolygok. Annyira ügyes volt, hogy mögötte el tudtak menni az üres külsőben a haladni vágyók (50-60-al, és volt forgalom).
Bömbis majd lenyom az útról mert neki sürgős. Ám legyen, 1 köcsögöt per nap elengedek (MAX!).
És ezt követően volt az, amitől totál ledöbbentem. 3-4 perc mire ürül az az 1 kocsinyi hely, hogy át tudjak menni én is, erre egy másik sorelőző kocsi (Suzuki) áll be mellém, hogy ő is ott márpedig balra el fog menni. A sofőr egy bodroska középkorú hö... majdnem hölgyet írtam, elnézést a neveltetés ... picsa, és mivel vezetési érzéke tizede a bömbisnek úgy szépen megáll a külső sávban, teljesen leállítva annak nem kis (eddig) haladó forgalmát.
És áll.....
És áll.....
Már vagy tizen dudálnak neki, és ő csak áll.....
Valahogy nem akaródzik az az 1 autónyi helynek megürülni, hogy át tudjak gurulni ... és ő csak áll......
Már ordibálás, anyázás van a sávjávól, és ő csak áll......
Ha lett volna nálam gép lekapom azt a leszarom ábrázatát.
Min. 6-8 perc volt mire át tudtam menni, és ekkor jött a következő: a picsa nem az én helyemre gurult be a sor elejére, hanem fogta és továbbment a kereszteződésbe, magyarán keresztbe állt 2 sávon. Mondanom sem kell, hogy ott is volt/lett volna forgalom.
És így álldogált újabb 5-6 percig mögöttem. És még én éreztem magam szarul (úgy 2-3 másodpercig), hogy ennél már nem tudok előrébb gurulni, hogy legalább 1 sáv járható legyen.
Ezt követően még elém akart betolakodni a hídra fel, gondolta rámhúzza a kormányt beengedem.
Nem hagytam, feladta.
mrzed001 2007.12.08. 00:01:23
megmagyarázom ;) : azt választhatták jópáran, de már rég "belógtak" a jó sorba (és nem csak a legvégén)
gaben 2007.12.08. 01:34:13
A 61-esen történt.
A gépkocsivezető is túlélte volna valószínüleg.
Láttam a roncsot, karcolásokkal kiszállhattak volna.
Nem kapcsolták be az övet. Ennyi.
EBEUSS (törölt) 2007.12.08. 10:04:13
A kettőnk példája között lényeges különbség, hogy a tiedben akadályozzák egy másik sáv forgalmát, vagyis teljesen más szitu, mint amiről én papolok.
Nem fogom mégegyszer elmagyarázni az elméletben jól működő technikát, mert aki akarja már így is érti, akinek meg nem lehet kiverni a fejéből, hogy az üres sáv használata nem bunkóság, hanem logikus, azt felesleges győzködni... Annyit azért érts meg, ha nem válogatnátok jó, meg rossz sáv között, akkor nem lenne egyik sem üres, hanem kettő darab egyforma hosszúságú lenne. Persze biztos lenne aki ilyenkor a szembejövő sávban furakodna előbbre, de hát bunkók mindig is voltak, vannak, és lesznek is! Nem ennek ellenkezőjéről akarlak meggyőzni, hanem a 2 sáv egy sávra szűküléskor követendő helyes magatartásról...
Brigi "B. A." főnöke 2007.12.08. 12:29:28
picicim.com/?11971132111
A jogszabály melyik része nem világos számodra?
isti77 2007.12.08. 14:58:25
Annak a néhány suttyónak, aki az "állambácsi seggét nyalni"-szöveggel hozakodott elő, annyi lenne a hozzáfűznivalóm: tökmindegy, hogy a másik fél kicsoda, amit írt...unk egy páran, az minden hasonló esetre vonatkozik, függetlenül attól, hogy egy 600-as Mercedest, egy 20 éves Zsigulit, vagy éppenséggel egy Kamazt kell az Audis helyébe képzelni.
Az Audis (talán "állambácsi", talán nem) gondatlan volt, a cikkíró úrifiú pedig szándékosan idézte elő a balesetet.
Aki esetleg nem érti, mi a különbség a GONDATLANSÁG és a SZÁNDÉKOSSÁG között, az kérdezzen meg egy jogi szakértőt.
Egy kérdés a végére:
"Captivatol tudni lehet, hogy szep nagy kerekivei vannak illetve az enyemnek mar szep kis acel cso fellepoje is... szoval a fekete fenyezeshez kozel kerulni igen nehez :)))) hat neki se sikerult :PPPP"
Ez valahogy úgy hangzik, mintha már jelentős gyakorlatod lenne az ilyen helyzetek hasonló "kezelésében". Hetente csinálsz ilyesmit? Esetleg naponta?
SnoopyPapa 2007.12.08. 19:19:46
Az említett illető balesete a 65-ös úton történt, ami Tamásitól Szexárd felé esik. Nagyjából azért ismerem a környéket.
Gaben:
Igen, valóban nem volt egyikük sem bekötve, sajnos, igen felelőtlenek voltak, de itt arra a szembejövő és egy (vagy több) járművet megelőző kocsira gondolok, amely a feltételezések szerint kiváltó oka volt a balesetnek. Bár azóta nemigen lehet az esetről és a további proceduráról hallani, pedig igen sokakat érdekelne.
gaben 2007.12.08. 20:46:25
kúrórudi 2007.12.08. 21:50:32
WAIT 2007.12.09. 11:07:56
mxplanet 2007.12.09. 11:32:51
Káposztakukac 2007.12.09. 11:52:42
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.09. 13:13:24
kúrórudi 2007.12.09. 18:16:54
Toomi 2007.12.09. 21:09:04
Szendwich 2007.12.09. 22:07:39
Utolag belegondoltam, hogy mi van ha nem all meg az oreg szivarom, mint a villam. Sot emiatt szallnak bele az en hatsomba. :F
EBEUSS (törölt) 2007.12.09. 23:07:26
Johnny336 2007.12.10. 09:35:34
Asszonnyal jövünk haza, tanulgatja a vezetést. Pesti úton belső sávban haladunk 60-al, külsőben egy 205 döcög 50-el. Asszony megszólal: "Miért jössz a seggembe?!" (Eltanulta tőlem a szakzsargont... :))
Hátranézek, Octavia. Mondom taxis faszkalap. De nem. Záróvonalnál elkezd indexelni balra a mögöttünk levő, és kivág a szembejövő oldalra. Akkor látom, hogy egy csudaszép kupakos Octavia, Rendőrség felirattal. Záróvonalon, 50 felett (biztos, mert mi is gyorsabban mentünk a megengedettnél egy hangyányival), nekiállt előzni. Aztán még egyet. Utána egyszerre kettőt. Persze mindezt nénó nélkül. Na ez mi? Sajna a telefonom otthon hagytam, nem tudtam lefotózni...
Rocko- 2007.12.10. 09:46:53
Johnny336 2007.12.10. 09:50:10
andreasue 2007.12.10. 12:19:19
X 2007.12.10. 13:28:41
Johnny336: belső sáv előzésre szolgál, ha van hely kívül és gyorsabb jön -sebességtől flenül- ki kell húzódni, hacsak nem balra kanyarodáshoz soroltál be. Lásd párhuzamos közlekedés. Ő türelmetlen volt, ő is szabályt sértett. De sohasem tudhatod, hova rohant. Itt hétvégi mentősök esete: saját motorral mentek ki életet menteni, ami sikerült. Gondolod minden szabályt betartottak... (Nem volt ugyanis szabad mentőautó éppen.) Szóval sosem tudhatod miért siet a másik, több sávos úton, csakúgy mint autópályán el kell engedni a gyorsabbat (ha lehet), hangsúlyozom: sebességtől függetlenül. Nyilván minél gyorsabban jön, annál nehezebb azonnal, de törekedni kell rá.
ködben: elég hülye az ilyen, már ha tényleg tolni akart. Hacsak nem előzési szándékot jelzett, mert azt lakotton kívül szabályos hangjelzéssel is...
Johnny336 2007.12.10. 14:57:33
Tudom, hogy KRESZ szerint lehet dudálni. Kacsázó autósoknak előzés megkezdése előtt én is szoktam rövidet tülkölni, hogy figyeljen fel. De ez nem az volt. Valszeg habzó szájjal nyomta a kürtöt...
Amúgy nem tudtunk kisorolni a külső sávba. Gyorsabban haladtunk, így is a megengedett felett, kívűl totyogott a busz/pug 205 5 emberrel, stb. Olyan, mintha sztrádán 140-el haladva, kamion sort előzve nem engedtük volna el a 180-al hajtót. Mellékesen URH kocsi volt, kék villogóval, rendőrség felirattal. Tehát tudott volna villogni. Ha siet, villogjon. Ha nem, akkor ne csináljon vakmerő mutatványokat, forgalmas úton. Ha villog eltakarodunk a retekbe.
Andreasue!
Persze, aztán továbbra is élősködjön az állampolgár adóján? Lófaszt, hullaszállítót... :)
X 2007.12.10. 17:10:41
Mindketten hülyék (voltak) ;)
Mityu 2007.12.11. 10:58:56
Jaja mé é éég élek. Kérem a sípszó előtt hagyjon ...bííííííííí..... :)
kúrórudi 2007.12.15. 23:40:06
kúrórudi 2007.12.15. 23:40:07
EBEUSS (törölt) 2007.12.17. 01:15:38
tom 2007.12.18. 20:12:19