Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Radart detektálni bűn?

2007.12.11. 10:24 :: SilentSound

Nemrégiben befutott hozzánk egy olyan kérdés Gábortól, amire mind az összes (kettő) szakértőnket ráugrasztottuk. Azóta mindkettőjüktől befutott a válasz is, bár izgalmasabb lett volna, ha egymásnak ellentmondó eredmény születik, így viszont legalább biztosak lehetünk a dolgunkban. Íme tehát a kérdés:

Engem az érdekelne, hogy ezek a trafipax előrejelző, illetve blokkoló eszközökkel mi a jogi álláspont? Legjobb tudomásom szerint ugyanis ezek alkalmazását a törvény bünteti, ennek ellenére úton-útfélen találkozok ilyen eszközöket árusító boltokat. Most akkor lehet használni, vagy nem? Vagy használni nem lehet, de árusítani igen?
Elsőként lássuk az ügyvédnő rövid, tömör, velős (de a lézerblokkolóra ki nem térő) válaszát:
A traffipax-jelző radar-detektorok használata hazánkban 2003 év vége óta legális. Ezen eszközök nem szerepelnek a 175/2003. sz., a közbiztonságra különösen veszélyes eszközökről szóló kormányrendeletben, tehát nem tiltott eszközök.

Dr. Lak Edit ügyvéd
Közlekedési szakjogász
Biztosítási szakjogász
1082 Budapest, Üllői út 60-62. IV. 29.
Tel.: 210-15-64 ; Fax.: 299-04-95
Mobil: 06-30-655-48-58
Web: www.lakedit.hu

De mint azt tudjátok, van nekünk egy radardetektorászunk, aki a technikai oldallal is alaposan képben van:
Idézet a radardetektor.hu oldalról: "A radardetektorok birtoklása illetve használata a 175/2003 (X.31) Korm. rendelet értelmében 2003 december 1-től már nem tiltott Magyarországon!"

Ennek értelmében Magyarországon a radardetektorok és lézerblokkolók használata nem büntetendő, birtokolni és használni is szabad ezeket a készülékeket.

Ha kicsit kettéválasztjuk a radar és a lézer műfajt:

-radar: észlelni szabad a jeleket, tehát a radardetektor használata rendben van. Zavarni viszont nem, tehát „radarzavaró” aktív eszközt nem szabad használni, mert ez rádióadónak minősül.

-lézer: észlelése sem tiltott, illetve a sebességmérők által használt 904nm-es sáv sem „zárt”, így az aktív lézerblokkolók sem ütköznek jogszabályba. Európa egyéb országaiban ettől eltérő szabályok lehetnek érvényesek, jónéhány országban ezen eszközök használata tilos.

Üdvözlettel: Magyar Péter

www.geochallenge.hu
www.radardetektor.hu
Az meg már egy egészen más kérdés, hogy miért is lenne szüksége bárkinek is ilyesmikre, hisz ha betartjuk a sebességkorlátozásokat, akkor nem kapunk büntetést sem. Nemigaz?

42 komment

Címkék: közlekedés autó szakértő büntetés gyorshajtás traffipax jogász

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wannabe motoros 2007.12.11. 10:41:59

Nemi gaz? ;-o

BTW gyorshajtas: egyik ismeros ezerrel megy mindig es SOHA nem kaptak el (illetve mindig kidumalta ($$$)), masik ismeros meg 30-as tablanal 40-nel ment es feljelentettek, most fosik, hogy mi lesz.
Az elet igazsagtalan. Tenyleg inkabb a nemi gaz ;)

Lui_78 2007.12.11. 11:07:03

Ha mindenki őszinte lesz, akkor kiderül, hogy mindenki megszegi többet-kevesebbet a sebességhatárokat. Ha lakott területen elkapnak 50 helyett 70-nel, oké büntessenek meg. De amikor szemét sunyi módon kintfelejtett 30-as tábláknál "lesnek" meg éjjel 3-kor vasúti átkelőnél, akkor azért nem olyan nagy baj ha lefüleli őket egy okos kis szerkezet. Elismerem akkor is szabályt szegek, de a kettő között azért van némi kontraszt. Amíg az ember nem azért veszi, hogy büntetlenül száguldozhasson, addig nincs gond.
Értelmesen ésszel kell használni.
Amúgy saját tapasztalat, Bp-en mindegyik szart sem ér, mindenre becsipog...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.11. 11:16:41

Lui: Kérdés az is, hogy kinek éri meg ilyesmit beszerezni. Engem négy év alatt egyszer sem büntettek meg gyorshajtásért. Tény, hogy nem vagyok az a száguldozós kamikaze típus, de azért alkalom lett volna rá. Pl. naponta járok olyan helyen ahol végig 30-as tábla van, de a BKV százéves buszai se mennek 50-nél lassabban. Legalább a lámpákat úgy állítanák be, hogy 30 esetén legyen zöldhullám, de még az sincs... Biztos vannak olyan helyek, ahol előszeretettel méricskélnek sűrűn a rendőrök, aki gyakran jár ilyen útvonalon, annak lehet, hogy jó befektetés beszerezni egy ilyen kütyüt. A szomorú inkább az, hogy nem az ilyen emberek vesznek detektort, hanem azok, akik országúton 160-nal előzgetnek beláthatatlan kanyarban és nem azért lassítanak, ha lassítanak, mert veszélyes lenne gyorsan menni, hanem mert mi van ha mérnek kanyar után...

Gecc 2007.12.11. 11:18:27

Lui_78 2007.12.11. 11:07:03

Igazad van. Masik reszrol ha varosban veletlenul nem figyelek oda es 50 helyett 60-nal megyek, akkor is milyen faja mar ha becsipog, legalabb ranezek a km orara, es csokkentem a sebessegem. Persze lehet azt mondani, hogy 50 a megengedett, de ki az, aki ha nem hatraltatja a forgalom, nem lepi tul a megengedett 50-et? Meg ha veletlenul is, figyelmetlensegbol.

De azert azt el ell mondanom, hogy eszembe nem jutna ilyet venni magamnak. Max ha mar nagyon nem tudom mire kolteni a penzem.

krtek2 2007.12.11. 11:19:00

Vasúti átkelőn lakott területen belül 30, azon kívül 40 km/h a megengedett sebesség. Tehát még a kintfelejtett táblára sincs szükség.

Arra biztos jók ezek a detektorok, hogy amikor csattan a használója, a rosszul rögzített eszköz a szélvédőn kirepülve plusz sérüléseket okoz az áldozatokon. :(

Wannabe motoros 2007.12.11. 11:28:47

Jut eszembe: rendor haver meselte multkor, hogy kiparancsoltak oket 20-as tablahoz trafizni.
Tehat kifejezett utasitas volt, hogy oda menjenek.
Mondjuk azt mondta, hogy nem volt pofajuk, tehat felfele forditottak a trafit es nem buntettek....

EBEUSS (törölt) 2007.12.11. 11:31:02

Wannabe motoros 2007.12.11. 11:28:47

Beszophatta volna az összes bringás a környéken! :)))

Johnny336 2007.12.11. 11:36:40

Én azt hallottam ezekről a csodakütyükről, hogy a fotócellás ajtókat is érzékeli, és vidám vinnyogással jelzi a sofőrnek. Ez autópályán, 10 km-enként elég idegesítő lehet (ld. benzinkutak). Mondjuk én nem használok ilyet, és nem is tartok igényt rá. A kinn felejtett 30-as, meg útépítés, meg lapátoló munkások táblát pedig felgyújtanám a picsába...és eltörném a kezét annak, aki kinn "felejtette". Amúgy a rendőrök se hülyék. Láttam már olyat, hogy parkolt egy Seat Inca az M3-as mellett a füvön (még Palotán), menetirány felé nézve, elé pedig beparkolt a felicia. Úgyvillogott, hogy csak na. Mondjuk az elég patkány helyen volt, ugyanis a 80-as táblát szépen lenyomják 50-re...persze, hogy mindenki belefut 60-70-nel. Azt nem értem, hogy mit várnak az emberektől. Mész éjszaka az úton, tök egyenes, tök üres, jó minőségű az aszfalt, mert nemrég csinálták meg. Persze, hogy mindenki halad 100-al 90 helyett lakotton kívűl...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.11. 11:44:12

Johnny336: Az olcsóbb gagyik valóban jeleznek minden fotocellás ajtót, a jobbakra ez annyira azért nem jellemző. Meg általában lehet az érzékenységet állítani, még az olcsóbb modelleken is szokott lenni city mód, olyankor nem aggódik a kütyü annyira. :)

EBEUSS (törölt) 2007.12.11. 11:47:40

Életemben egyszer hajottam át ilyen lassan (81 -el) a Petőfi hídon, mert éppen sétakocsikáztam egy lánnyal éjszaka, és igazán nem siettünk sehova... erre lefotóztak, és több mint 50%-os sebesség túllépésért bizony komoly bünti jár már!

Rav Antal 2007.12.11. 11:52:11

johnny

És ha a főútvonal táblát lenyomják stoptáblára, akkor te beszállsz a kereszteződésbe?

Johnny336 2007.12.11. 11:58:34

Rav Antal!

Persze, nehogy már egy fémlap döntse el helyettem, hogy mit csináljak. Majd én azt tudom... :)))

Mellékesen egy tükör sima aszfalton, három forgalmi sávval mi értelme van 80 helyett 50-el menni? Van szintbeli kereszteződés, 5-600 méterrel arrébb. Ott legyen 50, teljesen jogosan (bár nem értem, miért olyan okosan építették meg, hogy egy autópálya bevezető szakaszán szintbeli, lámpás kereszteződés van, egy aránylag kisforgalmú úttal), de egy gyalogosfelüljáró alatt átmenve miért kell lassítani? Készüljek fel a leugró emberkékre, hátha le kell fékezni? :)
Ennek ellenére lassítok, mert tudom, hogy fotózni szoktak.

Te lakott területen kívűl, ha látod, hogy útépítés tábla, 30-as korlátozó, akkor 90-ről lelassítasz 30-ra? Pedig látod, hogy nem dolgozik senki a környéken, a munkásokra már senki nem emlékszik, csak a táblát elfelejtették behozni onnan.

KirályT 2007.12.11. 12:26:44

Tudjátok szerintem mi a bosszantó?

Elvárják az emberektől, hogy betartsák a 90/50 seb korlátozást, anélkül hogy biztosítanának az alternatív megoldást a gyors haladásra (autóút, autópálya). Múltkor néztem a tv-ben, hogy mi mennyire bunkón közlekedünk, stb.. Bezzeg az osztrákok Salzburg belvárosában tudnak 30-al közlekedni, ja persze, csak ha nem direkt oda mennek, akkor kb 3 különböző autópályán ki lehet kerülni azt a részt. Én ha haza megyek a szüleimhez (kb 140km) az egy és háromnegyed óra és nem azért mert gyalog megyek. Kb 653 falun kell átmennem ahol a rend őrei aktívan szokták szivatni az embereket, a hatoson előzgethetem a \\\"hú de k. biztonságosan megyek a suzukimmal 65-el\\\" gyökereket meg a teherautókat.
A tesóm Németországban lakik 60km-re dolgozik a lakhelyétől kb izmos fél óra alatt ott van, na ezt próbáld meg M.o.-n, de ameddig 2,5Milliárd Ft 1 km autópálya addig kár ezen agyalni...

sunnymedia 2007.12.11. 13:04:36

Magyarországon szerintem, nincs közlekedési kultúra. Az összes környezetvédőt bezavarnám napközben a városba, pl. nyáron egy kis polskiba ültetném mindet, és megkérném őket, hogy Békásról menjenek le Vecsésre. És akkor látnák, hogy a sok kamion meg teherautó milyen dugót tud okozni, főleg akkor, amikor megállnak a kereszteződésben és senki nem tud tőlük közlekedni. Akkor nem lenne egyszerűbb már végre befejezni azt a qrva M0-ás körgyűrűt? Akkor talán nem b@sznák szét az utat az átmenő autók és kamionok. A gyorshajtásról meg annyit, hogy amíg nem kapcsolják le a városban 120-140-nel közlekedő, gyanúsan besötétített autókat - akár üldözéssel, vagy egyéb módszerekkel -, és pakolják fel az illetőt a motorháztetőre, majd bilincsbe verve bezárják és elveszik a jogosítványát, addig ne verjék a mellüket, hogy a kint felejtett 30-as táblánál mennyi 50-60-nal közlekedőt megbüntettek, akik tulajdonképpen szabályosan közlekedtek. Szóval, van itt még mit fejlődni.

Navarone 2007.12.11. 13:31:46

Szerintem faramuci helyzet áll elő az ilyen detektorokkal. Aki gyorsan hajt, azt igenis büntessék meg. Magyarországon piti a büntetés szerintem, ennek többszörösét kellene kivetni, sokan röhögve kifizetik és rohannak tovább. Hogy azután a következő sarkon valakit elcsapjanak.
Nagyon komoly büntetést kellene bevezetni, egyből rend lenne!

Gabor Pesti 2007.12.11. 14:19:33

A sok panaszkodonal uzenem: Lakóterületen kivul 70 autopalyan 100 a sebesseghatar a legtobb helyen Daniaban, es be is tartatjak.
Nehogy mar normal legyen a gyorshajtas. 30% gyorshajtas 2* es karosanyag kibocsatast jelent.

Ja es vezessuk be otthon is a 180% os regadot. Legzen a Suzuki 5milla. A 307 10. Akkor talan tobben kezdenenek bicsiklizni/tomegkozlekedni a szomszedba atjutasert. 5km alatt bun autot hasznalni.

agyoncsaplak 2007.12.11. 14:51:49

Te Gabor, ne beszelj mar hulyesegeket... Johogy nem tomegkozlekedem, amikor tetves ciganyokat, meg budos hajlektalanokat kell nezegetnem a metron. Inkabb ulok a jo kis klimas automban, es cumizok a dugoban. Ez az en dontesem. De hogy feluljek a buszra a sok moslek koze, no way....

X 2007.12.11. 15:25:15

Nincs itt gond a morállal (annyira legalábbis), csak az a gond, hogy aki csak pár km-t megy a boltba, aki a havonta egyszer a nagyit viszi mittudomén hova, azok EGYÜTT azonons úton kell, hogy menjenek azokkal akik hosszú távon közlekednek a belföldi uticélúaktól kezdve a több ezer km-es tranzitokkal.

Szóval, hogy a papa ráér, mert az ő 10km-én teljesen mindegy az idő, a másik meg csak azt látja, hogy miért nem gyorsít rendesen, stb...

Ez az alap hiba. Általában incsen A és B között csak egy főút. Nyugaton van alsóbbrendű nyugisabb út, főút, autópálya, nemzetközi autópálya szinte párhuzamosan. Szóval elkülönülnek az "eltérő igényű" csoportok. És ezért tudnak a belvárosban is lassan menni. Mert oda tényleg csak az hajt be, akinek ott van dolga. És igen, amikor a századik falu is mint AKADÁLY jelenik meg, mindenki stílusa megváltozik.

Remélem érthető mire gondolok...

pityipalkó 2007.12.11. 16:40:29

X!
ott a pont! sok igazság van abban, amit írtál!

EBEUSS (törölt) 2007.12.11. 16:47:48

X!
Érthető bizony! Ha nem lenne dugó, akkor nem lennének pofátlankodók... ha lenne elég parkoló akkor nem lennének buszmegállóban parkolók. Ha nem lennének problémák, akkor nem lenne min problémáznunk! De szerencsére vannak! :)

WAIT 2007.12.11. 17:15:48

Én tudok olyant, ami nem semmi egy kütyü. Szétkapja-zavarja még a legjobb jelet is!Kivéve AZ ULTRAHANGOT!
De tujátok mi a legjobb műszer mi figyelmeztet gyorshajtáskor, és nem kell a rendőrtől sem félni ha megállít kontrollra? Az emberi agy, és felelősség érzet!

EBEUSS (törölt) 2007.12.11. 17:33:52

Már azt hittem a sebességmérő óra! :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.11. 17:40:10

WAIT: A baj csak az, hogy van akinek se felelősségérzete, se agya nincsen... :)

kalasnyikov fan 2007.12.11. 17:42:52

Rosszul látjátok a kérdést !!
A trafipaxozás egy adónem amit a már megszokott módon szintén az átlagember szív meg ...

Valamint addig míg az autósok valóban nem fognak össze addig szana-széjjel lesznek szivatva bármivel és bármikor (azt hiszem példákat mindenki tud sorolni )

Az meg aki besopja, hogy az ellenőrzésekre amiatt van szükség hogy csökkenjenek a balesetek, annak az a jó hírem van hogy ez valóban igaz kb. ez esetek 2 %-ban a többinél meg lehet Andersent is olvasgatni ...

Rocko- 2007.12.11. 21:38:50

"Az meg már egy egészen más kérdés, hogy miért is lenne szüksége bárkinek is ilyesmikre, hisz ha betartjuk a sebességkorlátozásokat, akkor nem kapunk büntetést sem. Nemigaz?"
de.

woldemort 2007.12.11. 23:47:21

SilentSound · autozz.blog.hu 2007.12.11. 11:16:41
Lui: Kérdés az is, hogy kinek éri meg ilyesmit beszerezni.

Szerintem évi 30-40 ezer km-nél már igen. Sokan futnak ennyit, vagy többet is (sales munkatársak, területi képviselők, ügynökök, merchandiserek, vállalati vezetők sofőrjei, cégekhez kijáró trénerek, stb.)

Rocko- 2007.12.12. 00:33:17

oszt a 30-40 ezer km alatt nem sikerült bekonttrollálnia a lábát a sebességkorlátra, az agyát meg arra, h ha elveszik a jogsija, akkor ugrott a munka?

GOD 2007.12.12. 09:36:19

Azért ne felejtsük el, h a modern autók legnagyobb része 50-el nem képes a legmagasabb fokozatban menni, mivel túl alacsony hozzá a fordulatszám. Ha már védjük a környezetet, akkor esetleg ezzel is számoljunk, hasznos lehet!

woldemort 2007.12.11. 23:47:21

Irígylem azt, aki csak 30-40k-t megy egy évben. Annak biztos, h nincs semmi dolga, menjen lassan. Én ha nem megyek sehová, akkor többet megyek csak Bp-n belül évente! A másik kérdés meg az, hogy felsoroltad azon elfoglaltságokat, amiket nem divat magyar névvel illetni (pedig van olyan is), és már elnevezésüknél fogva az emberek nagy részében visszatetszést kelt.

Rocko- 2007.12.12. 00:33:17

Te pedig azt ne felejtsd el, h ezeknek az embereknek van egy vagy több főnökük. Na ezek azok az agyament barmok, akik kitalálják nekik, h péntek délután 45 perc alatt át kell menniük a Camponától Békásmegyerre, holott ez a szabályok teljes figyelembe vételével nem lehetséges. Azt pedig remélem nem kell magyaráznom, h senki nem akarja kirugatni magát a mai világban egy többé-kevésbé megfizetett állásból...

storyline :) 2007.12.12. 09:49:30

Az autópályás telepített mérők milyen elven mérnek be?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.12. 10:12:12

Legjobb tudomásom szerint azok radarosak.

Rocko- 2007.12.12. 10:18:27

GOD: na de miért nem kurogatják zeket seggbe jól? mmint a főnököket. meg akik kamionforgalmat átküldik BP-n/az országon. meg akik ilyen szűk határidőt szabják.
hiába küldi ki a főnök, h egy nap lehetséges hely + 3-ra mnejen ki az embere, ha egyszer gyorshajtás miatt kiesik az embere, akkor nem lesz ki dolgozzon alá. fog ő helyette futárkodni? vagy úgy gondolja, h végtelen számú munkaerővel dolgozhat, aztán rendre cseréli őket?

GOD 2007.12.12. 10:37:08

Rocko- 2007.12.12. 10:18:27

Leszar mindent, mert ő a FŐNÖK és megteheti. Egyébként ilyen kis köcsög tréningeken tanulják az embertelenséget. Az ő főnöke meg jól megdicséri, ha extra teljesítményt csikar ki az alkalmazottakból.
Mellesleg bűncselekményre való felbujtásért talán perelhetőek lennének, csakhogy ezt qva nehéz bizonyítani. Addíg, amíg bárki is rászorul, h nekik dolgozzon, addíg megtehetik, és meg is fogják tenni sajnos. (Egészen a nevelő szándékú verésig, olyat viszont baromi kevés kap)

Silent: Laseres. Mintha a forgalmazó ezt állítaná róluk.

papugaja 2007.12.12. 11:47:48

Vajon mi az oka annak, hogy vannak államok/országok, ahol nemcsak hogy tilos ilyen eszközöket használni, de...
1. ellenőrzés során büntetést is kiszabhatnak érte;
2. baleset esetén ha ilyet találnak a járműben a vizsgálat során, érvényét veszti a felelősségbiztosítás (akkor is ha a vétlen vezető járművéről van szó);
3. a biztosító bármilyen, a jármű biztosítására vonatkozó szerződés megszegésének tekintheti ilyen eszköz használatát?

Hasonló szabályokat alkalmaznak a biztosítók baleset esetén biztonsági öv be nem kapcsolása, ittasság, drogos állapot, és bizonyítható gyorshajtás, kézből telefonálás esetére is.

Félek tőle, hogy nálunk is már csak hasonlóan szigorú intézkedésekkel lehetne visszafordítani az egyre romló morált.

Rocko- 2007.12.12. 12:36:54

GOD: akkor meg a rendőr/bíró/állam azt teheti meg, h megbünteti. sztem kéne tartani menetlevelet az ilyen területi képviselőknél is, meg azoknál, akik munkához használnak gépjárművet, valamint a menetlevélben rögzíteni egyes távolságok minimális és maximális útidejét.

storyline :) 2007.12.12. 15:33:34

Rocko- 2007.12.12. 12:36:54

Sokkal jobb, ha mindenki seggébe gps-t ültetünk antennával, mint Cartman-be a Southparkban.

Rocko- 2007.12.12. 19:57:00

persze, az is megoldás, de a papír és a füzet jóval olcsóbb. mert hát a mercedessel járó tulajnak/igazgatónak ez lenne a baja.

GOD 2007.12.12. 20:19:06

Rocko- 2007.12.12. 12:36:54

Az útnyilvántartásról szóló törvény módosítása elég lenne hozzá, de innentől meg már előjönnének a politikai érdekek...

Vladimir Harkonnen 2007.12.12. 21:00:36

Én úgy érzem fölöslegesek ezek a kütyük! A zsaruk legtöbbször tényleg a veszélyesebb helyeken állnak le mérni, azok meg látszanak messziről, és a normálisabbja olyan helyen tényleg lelassít!
(Én személy szerint lakott területen belecsúszok a 60-ba, kívül átlag 100-110-el utazom, pályán stabil 140. A mostani autómmal ezt még nem érzem túlzásnak! Bár 10 éve 1500-ös ladával havi 5000-et mentem úgy, hogy 100 Km-enként tölteni kellett a fékolajat bele! Mostanában már nem mennék ki az udvarból ABS nélkül!)
A tizenegynéhány év alatt futott másfélmillió Km-be meg belefér néhány helyszíni bírság!
Halálosom eddig nem volt, az utóbbi időben koccanásom se, egyszer vonták be a jogsim 6 hónapra, amikor átszáguldottam Csábori-kétsoron (Bács-kiskun) 110-el! Aki járt már arra, az tudja ez gyakorlatilag egy útkereszteződés.

Oyster 2007.12.13. 22:48:35

Te Vladimir, miért érzem úgy, hogy vetítesz?

1,5 millió kilométer, "tizenegynéhány" (mondjuk 15 év alatt), az évi 100e km-t jelent.
Nem elképzelhetetlen, de ez szerintem kb csak akkor jön össze, ha az ember hivatásos sofőr...

Ez ugyanis kb napi 400 km-t jelent. Minden áldott munkanapon, 15 éven keresztül...
Ugyanakkor 10 éve még havi 5000 km-t mentél a ladával ugye, az pedig évi 60e km csak...

Ennyivel számolva 25 év kell a másfél millióhoz, nem tizenpár! Sőt, mondjuk 12 év alatt levezetni másfél milliót _napi_ 500 km-t jelent!
Had találjam ki: Te 250 km-re jártál dolgozni (pl Debrecen-Budapest), minden egyes nap? :-D

Sőt, még fél évre bevonták a jogsid is.
Halálos baleseted még nem volt? Ez aztán az elismerésre méltó teljesítmény! ;-D
De még koccanásod sem? Legalábbis az utóbbi időben...
Szóval Te egy igazi mintasofőr lehetsz! ;-)

kamikaze 2007.12.14. 12:55:48

Én csak azt nem értem, hogy miért az autópályát kell telebaxni radarokkal, amikor legalább ott lehet(ne) haladni? Trafizzanak városban, főutakon, veszélyes útszakaszokon, de a pályán, könyörgöm! Vagy igenis emeljék fel a sebességhatárt 150-re! 2007-et írunk és nem kispolákkal meg Trabanttal közlekedünk. Aki meg igen, az figyeljen oda! A német autópályákon is skubizni kell, hogy jön-e valaki 300-al hátulról...
A másik kedvencem: sebességkorlátozás. Ki van baxva a 40, ahol minden bravúros megfejtés híján el lehet menni 80-al is. Éjjel is. Esőben is. Ha a biztonságra hajazunk, akkor is legyen max 60... Ezeknek a kitáblázós embereknek el kéne utazniuk pl. Szlovákiába körülnézni! Ott ha ki van téve a 40, akkor 40-el kell menni, különben _tényleg_ kalandos lesz a szakasz.

URL · http://www.nincsen.hu 2008.03.16. 17:28:13

Vársoban trafipax elég gáz már tényleg. Meg most bün ha én 50 helyett 60 nal megyek hogy utsuhanjak a zöldnél? Ha már szarul van kitalálva. Meg azt nem értem hogy 1km hogy kerülhet 1-2 milliárd forintba? Egy méter 1-2millió? Még ha 10 alvállakozon megy át akkor sem lehet annyi. Az anyag rá aszfalt max vagy 50eft. Szerintem kb 200milkóbol jön ki egy km a többit meg zsebre teszik gyurcsányék. Ez van sajnos, és emiatt állunk ilyen szarul. KÉNE egy ujabb forradalom!!!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása