![]()
Engem az érdekelne, hogy ezek a trafipax előrejelző, illetve blokkoló eszközökkel mi a jogi álláspont? Legjobb tudomásom szerint ugyanis ezek alkalmazását a törvény bünteti, ennek ellenére úton-útfélen találkozok ilyen eszközöket árusító boltokat. Most akkor lehet használni, vagy nem? Vagy használni nem lehet, de árusítani igen?
A traffipax-jelző radar-detektorok használata hazánkban 2003 év vége óta legális. Ezen eszközök nem szerepelnek a 175/2003. sz., a közbiztonságra különösen veszélyes eszközökről szóló kormányrendeletben, tehát nem tiltott eszközök.De mint azt tudjátok, van nekünk egy radardetektorászunk, aki a technikai oldallal is alaposan képben van:
Dr. Lak Edit ügyvéd
Közlekedési szakjogász
Biztosítási szakjogász
1082 Budapest, Üllői út 60-62. IV. 29.
Tel.: 210-15-64 ; Fax.: 299-04-95
Mobil: 06-30-655-48-58
Web: www.lakedit.hu
Idézet a radardetektor.hu oldalról: "A radardetektorok birtoklása illetve használata a 175/2003 (X.31) Korm. rendelet értelmében 2003 december 1-től már nem tiltott Magyarországon!"Az meg már egy egészen más kérdés, hogy miért is lenne szüksége bárkinek is ilyesmikre, hisz ha betartjuk a sebességkorlátozásokat, akkor nem kapunk büntetést sem. Nemigaz?
Ennek értelmében Magyarországon a radardetektorok és lézerblokkolók használata nem büntetendő, birtokolni és használni is szabad ezeket a készülékeket.
Ha kicsit kettéválasztjuk a radar és a lézer műfajt:
-radar: észlelni szabad a jeleket, tehát a radardetektor használata rendben van. Zavarni viszont nem, tehát „radarzavaró” aktív eszközt nem szabad használni, mert ez rádióadónak minősül.
-lézer: észlelése sem tiltott, illetve a sebességmérők által használt 904nm-es sáv sem „zárt”, így az aktív lézerblokkolók sem ütköznek jogszabályba. Európa egyéb országaiban ettől eltérő szabályok lehetnek érvényesek, jónéhány országban ezen eszközök használata tilos.
Üdvözlettel: Magyar Péter
www.geochallenge.hu
www.radardetektor.hu
Wannabe motoros 2007.12.11. 10:41:59
BTW gyorshajtas: egyik ismeros ezerrel megy mindig es SOHA nem kaptak el (illetve mindig kidumalta ($$$)), masik ismeros meg 30-as tablanal 40-nel ment es feljelentettek, most fosik, hogy mi lesz.
Az elet igazsagtalan. Tenyleg inkabb a nemi gaz ;)
Lui_78 2007.12.11. 11:07:03
Értelmesen ésszel kell használni.
Amúgy saját tapasztalat, Bp-en mindegyik szart sem ér, mindenre becsipog...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.11. 11:16:41
Gecc 2007.12.11. 11:18:27
Igazad van. Masik reszrol ha varosban veletlenul nem figyelek oda es 50 helyett 60-nal megyek, akkor is milyen faja mar ha becsipog, legalabb ranezek a km orara, es csokkentem a sebessegem. Persze lehet azt mondani, hogy 50 a megengedett, de ki az, aki ha nem hatraltatja a forgalom, nem lepi tul a megengedett 50-et? Meg ha veletlenul is, figyelmetlensegbol.
De azert azt el ell mondanom, hogy eszembe nem jutna ilyet venni magamnak. Max ha mar nagyon nem tudom mire kolteni a penzem.
krtek2 2007.12.11. 11:19:00
Arra biztos jók ezek a detektorok, hogy amikor csattan a használója, a rosszul rögzített eszköz a szélvédőn kirepülve plusz sérüléseket okoz az áldozatokon. :(
Wannabe motoros 2007.12.11. 11:28:47
Tehat kifejezett utasitas volt, hogy oda menjenek.
Mondjuk azt mondta, hogy nem volt pofajuk, tehat felfele forditottak a trafit es nem buntettek....
EBEUSS (törölt) 2007.12.11. 11:29:33
sebessegmeres.info/detectors.php?show=318
EBEUSS (törölt) 2007.12.11. 11:31:02
Beszophatta volna az összes bringás a környéken! :)))
Johnny336 2007.12.11. 11:36:40
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.11. 11:44:12
EBEUSS (törölt) 2007.12.11. 11:47:40
Rav Antal 2007.12.11. 11:52:11
És ha a főútvonal táblát lenyomják stoptáblára, akkor te beszállsz a kereszteződésbe?
Johnny336 2007.12.11. 11:58:34
Persze, nehogy már egy fémlap döntse el helyettem, hogy mit csináljak. Majd én azt tudom... :)))
Mellékesen egy tükör sima aszfalton, három forgalmi sávval mi értelme van 80 helyett 50-el menni? Van szintbeli kereszteződés, 5-600 méterrel arrébb. Ott legyen 50, teljesen jogosan (bár nem értem, miért olyan okosan építették meg, hogy egy autópálya bevezető szakaszán szintbeli, lámpás kereszteződés van, egy aránylag kisforgalmú úttal), de egy gyalogosfelüljáró alatt átmenve miért kell lassítani? Készüljek fel a leugró emberkékre, hátha le kell fékezni? :)
Ennek ellenére lassítok, mert tudom, hogy fotózni szoktak.
Te lakott területen kívűl, ha látod, hogy útépítés tábla, 30-as korlátozó, akkor 90-ről lelassítasz 30-ra? Pedig látod, hogy nem dolgozik senki a környéken, a munkásokra már senki nem emlékszik, csak a táblát elfelejtették behozni onnan.
KirályT 2007.12.11. 12:26:44
Elvárják az emberektől, hogy betartsák a 90/50 seb korlátozást, anélkül hogy biztosítanának az alternatív megoldást a gyors haladásra (autóút, autópálya). Múltkor néztem a tv-ben, hogy mi mennyire bunkón közlekedünk, stb.. Bezzeg az osztrákok Salzburg belvárosában tudnak 30-al közlekedni, ja persze, csak ha nem direkt oda mennek, akkor kb 3 különböző autópályán ki lehet kerülni azt a részt. Én ha haza megyek a szüleimhez (kb 140km) az egy és háromnegyed óra és nem azért mert gyalog megyek. Kb 653 falun kell átmennem ahol a rend őrei aktívan szokták szivatni az embereket, a hatoson előzgethetem a \\\"hú de k. biztonságosan megyek a suzukimmal 65-el\\\" gyökereket meg a teherautókat.
A tesóm Németországban lakik 60km-re dolgozik a lakhelyétől kb izmos fél óra alatt ott van, na ezt próbáld meg M.o.-n, de ameddig 2,5Milliárd Ft 1 km autópálya addig kár ezen agyalni...
sunnymedia 2007.12.11. 13:04:36
Navarone 2007.12.11. 13:31:46
Nagyon komoly büntetést kellene bevezetni, egyből rend lenne!
Gabor Pesti 2007.12.11. 14:19:33
Nehogy mar normal legyen a gyorshajtas. 30% gyorshajtas 2* es karosanyag kibocsatast jelent.
Ja es vezessuk be otthon is a 180% os regadot. Legzen a Suzuki 5milla. A 307 10. Akkor talan tobben kezdenenek bicsiklizni/tomegkozlekedni a szomszedba atjutasert. 5km alatt bun autot hasznalni.
agyoncsaplak 2007.12.11. 14:51:49
X 2007.12.11. 15:25:15
Szóval, hogy a papa ráér, mert az ő 10km-én teljesen mindegy az idő, a másik meg csak azt látja, hogy miért nem gyorsít rendesen, stb...
Ez az alap hiba. Általában incsen A és B között csak egy főút. Nyugaton van alsóbbrendű nyugisabb út, főút, autópálya, nemzetközi autópálya szinte párhuzamosan. Szóval elkülönülnek az "eltérő igényű" csoportok. És ezért tudnak a belvárosban is lassan menni. Mert oda tényleg csak az hajt be, akinek ott van dolga. És igen, amikor a századik falu is mint AKADÁLY jelenik meg, mindenki stílusa megváltozik.
Remélem érthető mire gondolok...
pityipalkó 2007.12.11. 16:40:29
ott a pont! sok igazság van abban, amit írtál!
EBEUSS (törölt) 2007.12.11. 16:47:48
Érthető bizony! Ha nem lenne dugó, akkor nem lennének pofátlankodók... ha lenne elég parkoló akkor nem lennének buszmegállóban parkolók. Ha nem lennének problémák, akkor nem lenne min problémáznunk! De szerencsére vannak! :)
WAIT 2007.12.11. 17:15:48
De tujátok mi a legjobb műszer mi figyelmeztet gyorshajtáskor, és nem kell a rendőrtől sem félni ha megállít kontrollra? Az emberi agy, és felelősség érzet!
EBEUSS (törölt) 2007.12.11. 17:33:52
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.11. 17:40:10
kalasnyikov fan 2007.12.11. 17:42:52
A trafipaxozás egy adónem amit a már megszokott módon szintén az átlagember szív meg ...
Valamint addig míg az autósok valóban nem fognak össze addig szana-széjjel lesznek szivatva bármivel és bármikor (azt hiszem példákat mindenki tud sorolni )
Az meg aki besopja, hogy az ellenőrzésekre amiatt van szükség hogy csökkenjenek a balesetek, annak az a jó hírem van hogy ez valóban igaz kb. ez esetek 2 %-ban a többinél meg lehet Andersent is olvasgatni ...
Rocko- 2007.12.11. 21:38:50
de.
woldemort 2007.12.11. 23:47:21
Lui: Kérdés az is, hogy kinek éri meg ilyesmit beszerezni.
Szerintem évi 30-40 ezer km-nél már igen. Sokan futnak ennyit, vagy többet is (sales munkatársak, területi képviselők, ügynökök, merchandiserek, vállalati vezetők sofőrjei, cégekhez kijáró trénerek, stb.)
Rocko- 2007.12.12. 00:33:17
GOD 2007.12.12. 09:36:19
woldemort 2007.12.11. 23:47:21
Irígylem azt, aki csak 30-40k-t megy egy évben. Annak biztos, h nincs semmi dolga, menjen lassan. Én ha nem megyek sehová, akkor többet megyek csak Bp-n belül évente! A másik kérdés meg az, hogy felsoroltad azon elfoglaltságokat, amiket nem divat magyar névvel illetni (pedig van olyan is), és már elnevezésüknél fogva az emberek nagy részében visszatetszést kelt.
Rocko- 2007.12.12. 00:33:17
Te pedig azt ne felejtsd el, h ezeknek az embereknek van egy vagy több főnökük. Na ezek azok az agyament barmok, akik kitalálják nekik, h péntek délután 45 perc alatt át kell menniük a Camponától Békásmegyerre, holott ez a szabályok teljes figyelembe vételével nem lehetséges. Azt pedig remélem nem kell magyaráznom, h senki nem akarja kirugatni magát a mai világban egy többé-kevésbé megfizetett állásból...
storyline :) 2007.12.12. 09:49:30
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.12. 10:12:12
Rocko- 2007.12.12. 10:18:27
hiába küldi ki a főnök, h egy nap lehetséges hely + 3-ra mnejen ki az embere, ha egyszer gyorshajtás miatt kiesik az embere, akkor nem lesz ki dolgozzon alá. fog ő helyette futárkodni? vagy úgy gondolja, h végtelen számú munkaerővel dolgozhat, aztán rendre cseréli őket?
GOD 2007.12.12. 10:37:08
Leszar mindent, mert ő a FŐNÖK és megteheti. Egyébként ilyen kis köcsög tréningeken tanulják az embertelenséget. Az ő főnöke meg jól megdicséri, ha extra teljesítményt csikar ki az alkalmazottakból.
Mellesleg bűncselekményre való felbujtásért talán perelhetőek lennének, csakhogy ezt qva nehéz bizonyítani. Addíg, amíg bárki is rászorul, h nekik dolgozzon, addíg megtehetik, és meg is fogják tenni sajnos. (Egészen a nevelő szándékú verésig, olyat viszont baromi kevés kap)
Silent: Laseres. Mintha a forgalmazó ezt állítaná róluk.
papugaja 2007.12.12. 11:47:48
1. ellenőrzés során büntetést is kiszabhatnak érte;
2. baleset esetén ha ilyet találnak a járműben a vizsgálat során, érvényét veszti a felelősségbiztosítás (akkor is ha a vétlen vezető járművéről van szó);
3. a biztosító bármilyen, a jármű biztosítására vonatkozó szerződés megszegésének tekintheti ilyen eszköz használatát?
Hasonló szabályokat alkalmaznak a biztosítók baleset esetén biztonsági öv be nem kapcsolása, ittasság, drogos állapot, és bizonyítható gyorshajtás, kézből telefonálás esetére is.
Félek tőle, hogy nálunk is már csak hasonlóan szigorú intézkedésekkel lehetne visszafordítani az egyre romló morált.
Rocko- 2007.12.12. 12:36:54
storyline :) 2007.12.12. 15:33:34
Sokkal jobb, ha mindenki seggébe gps-t ültetünk antennával, mint Cartman-be a Southparkban.
Rocko- 2007.12.12. 19:57:00
GOD 2007.12.12. 20:19:06
Az útnyilvántartásról szóló törvény módosítása elég lenne hozzá, de innentől meg már előjönnének a politikai érdekek...
Vladimir Harkonnen 2007.12.12. 21:00:36
(Én személy szerint lakott területen belecsúszok a 60-ba, kívül átlag 100-110-el utazom, pályán stabil 140. A mostani autómmal ezt még nem érzem túlzásnak! Bár 10 éve 1500-ös ladával havi 5000-et mentem úgy, hogy 100 Km-enként tölteni kellett a fékolajat bele! Mostanában már nem mennék ki az udvarból ABS nélkül!)
A tizenegynéhány év alatt futott másfélmillió Km-be meg belefér néhány helyszíni bírság!
Halálosom eddig nem volt, az utóbbi időben koccanásom se, egyszer vonták be a jogsim 6 hónapra, amikor átszáguldottam Csábori-kétsoron (Bács-kiskun) 110-el! Aki járt már arra, az tudja ez gyakorlatilag egy útkereszteződés.
Oyster 2007.12.13. 22:48:35
1,5 millió kilométer, "tizenegynéhány" (mondjuk 15 év alatt), az évi 100e km-t jelent.
Nem elképzelhetetlen, de ez szerintem kb csak akkor jön össze, ha az ember hivatásos sofőr...
Ez ugyanis kb napi 400 km-t jelent. Minden áldott munkanapon, 15 éven keresztül...
Ugyanakkor 10 éve még havi 5000 km-t mentél a ladával ugye, az pedig évi 60e km csak...
Ennyivel számolva 25 év kell a másfél millióhoz, nem tizenpár! Sőt, mondjuk 12 év alatt levezetni másfél milliót _napi_ 500 km-t jelent!
Had találjam ki: Te 250 km-re jártál dolgozni (pl Debrecen-Budapest), minden egyes nap? :-D
Sőt, még fél évre bevonták a jogsid is.
Halálos baleseted még nem volt? Ez aztán az elismerésre méltó teljesítmény! ;-D
De még koccanásod sem? Legalábbis az utóbbi időben...
Szóval Te egy igazi mintasofőr lehetsz! ;-)
kamikaze 2007.12.14. 12:55:48
A másik kedvencem: sebességkorlátozás. Ki van baxva a 40, ahol minden bravúros megfejtés híján el lehet menni 80-al is. Éjjel is. Esőben is. Ha a biztonságra hajazunk, akkor is legyen max 60... Ezeknek a kitáblázós embereknek el kéne utazniuk pl. Szlovákiába körülnézni! Ott ha ki van téve a 40, akkor 40-el kell menni, különben _tényleg_ kalandos lesz a szakasz.
URL · http://www.nincsen.hu 2008.03.16. 17:28:13