De hogy túljussunk ezen a megfáradt aggyal írott bevezetőn is, térjünk rá az aktuális témánkra. Esett pár centi hó, az autós társadalom kilenctizede meg pánikba esett. A maradék fele meg az útmenti árokba. Íme SnoopyPapa kalandja:
Ma családice vagy 330 kilométert tettünk meg az első hóban, BP - B.Endréd - Zamárdi - Tamási - BP útvonalon, 10:00 és 17:00 óra között, nem jókedvünkben, de mert kellett. Odafelé nem is volt semmi különösebb probléma: szép fehér volt minden, átlagsebességem olyan 90-100 kmh között volt. Esett ugyan valamennyi hó, de nem volt veszélyes, csak némi latyakot eredményezett. Ám Zamiból Tamási felé menve, olyan 13:00 óra után rátértünk a Siófok-Szekszárd közötti útra (65.-ös?), ahol már más volt a helyzet: erős pára, elégg csúszik a havas út, állandó, gyenge hóesés, közepesen erős oldalszél, közepes forgalom, szembejövő, félvak kocsik, fél féklámpák vagy fele hátsó világítás, vagy egyáltalán, be sem kapcsolt világítás, de ezt már megszoktuk. Ja, indexelni is csak néhányan (biztos csak azért, mert a kabátujjuk beakadt abba a kis bal oldali karba), amúgy a kutya se, amúgy balkánilag.
Ám nem is ezért írok, hanem: elég sokáig mentünk olyan 50-60 km közötti sebességgel egy kis Smart után - ugyan, minek előzgessünk csúszós, havas úton? Tamási előtt k.b. 7-8 kilométerrel van egy balkanyar, maga az út balra lejt, utána emelkedő következik; itt nyáron is vigyázni kell, mert eléggé beláthatatlan, mint általában a kanyarok. Na már most, szegény kis Smart elkezd balra fordulni, követi a kanyar ívét, de legnagyobb megdöbbenésünkre, elkezd az út közepe felé csúszni, nem kicsit, nagyon: gyakorlatilag mintha átlósan, a képzeletbeli felezővonalon átlépve akarta volna levágni a kanyart. A vezető - jól lehetett látni - ellene kormányzott, teljesen kihajtotta jobbra a mellső kerekeket (arra nem emlékszem, hogy láttam volna fékezni, de biztos), de mindennek ellenére, a kocsi féloldalt csúszva, átlósan átszelte az utat, és mintha lassított felvételt láttunk volna, beleborult az árokba, majd bal oldalára dőlve megállt.
Természetesen, mi is megálltunk, és előre rettegve a látványtól, rohantunk oda, de szerencsére, a vezetőnek semmi baja nem lett. Sikerült is némi segítséggel kikecmeregnie az ég felé néző, utasoldali ajtón.
A többi közlekedő is mind megállt segíteni - ez nekem olyan megnyugvás volt, amit nemigen lehet szavakkal kifejezni. Akadt ott egy Tamásiba való úr is, aki azonnal felhívta az autómentő haverját (tényleg, k.b. 40 perc múlva jöttünk visszafelé, és már ott is voltak), a másik kérdezte, hogy hívjon-e mentőt, de a harmadik-negyedik... is segíteni akart. Minden arrajáró megállt, mindenki érdeklődött, a segítségét ajánlotta fel, de szerencsére, nem volt rá szükség...
Sok évvel ezelőtt láttunk egy filmet, "Ha a világon mindenki ilyen volna" címmel; ez a film jutott az eszembe. Igaz, szinte biztos vagyok benne, hogy minden balesetnél ez a helyzet, mindenki segít, aki arra jár, de tekintettel arra, hogy 35 évnyi vezetői gyakorlatom ellenére - szerencsére - ez volt az első olyan baleset, amelyet mondhatni, testközelből láttam, így ilyet még nem tapasztaltam. Ismeretlenül is köszönetem mindazoknak, akik ott voltak, és segíteni akartak.
Ja, és hogy mi a végkicsengés? A Smarton nyári gumi, azaz, nyári gumi volt. Ennyi. Ezek szerint nem elég. Drága? Igen. Szükséges? Igen. Mindenki használja? ...... <<< Ide lehet írni a válaszokat.
TCSA · http://make.blog.hu 2007.12.18. 18:43:45
azta 2007.12.18. 18:58:10
Tizensok éve vezetek, sosem volt téli gumim, és sosem lesz. Balesetet sosem okoztam. Ha Moszkvában leszarják a téli gumit, akkor leszarom én is. Vastagon.
Ésszel kell vezetni/nemvezetni télen, nem téli gumival. \"
\" egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.26. 12:55:05
Vasárnap egy téli gumis Ford Focus -t vezettem a 10-es úton ilyen téli, nedves, szmötyis útviszonyoknál. Semmivel nem éreztem jobb tapadást, mint a nyári gumis Swiftemnél. SŐT! Kifejezetten instabilabb volt kanyarokban, pedig egyáltalán nem nyomtam neki, mivel kölcsön autóról volt szó. Persze nem túl objektív az összehasonlítás, mert két teljesen különböző autóról van szó... és a hőmérséklet sem volt 0 alatt. No de a tél nem csak minusz húszból, meg hóviharból áll! Inkább a mostani időjárás az általánosabb. \"
nem volt kedvem többet keresni.
viszont 2 dolog: az első havazós napon simán elindultak a nyárigumisok, aztán 20 perceket kellett várni, míg eltakarodtak a kisebb emelkedőkről, ahol sikerült keresztben, egyhelyben kígyózniuk... (persze már ugrottak páran segíteni, de eszelős volt, mert szemből meg jöttek! járdára félig fel, autókat tolóktól centikre el, azok meg csúsztak, stb...szóval barmok minden oldalon!)
a másik: sosem értettem, hogyha rettegnek a népek hóban vezetni (mert rettegnek!), akkor mi a bánatos francért nem megy busszal (mert az meg az árokba fordul, vagy megáll a leejtő tetején, mert felfagyott az út), vagy vág neki gyalog, vagy mit tudom én... késni fél órát mégiscsak jobb, mint késni pár hetet, vagy véglegesen, nem?
Brigi "B. A." főnöke 2007.12.18. 19:02:07
És továbbra is kétévente lecserélt négyévszakos + összkerékhajás rulez!
gravy_t 2007.12.18. 19:04:18
ha a hó eltömíti a gumi barázdáit, a téligumi is ugyanolyan sima felületű lesz, mint egy "slick" gumi. lefagyott úton meg teljesen mindegy, milyen gumi van fenn, ott max a szegecses vagy a hólánc segít(ene).
nekem is van téli gumim 1épként, pedig majdnem annyiba került, mint a kocsi maga. előnyeit csak letakarított vagy latyakos úton érzem.
porthosz 2007.12.18. 19:05:20
sokkal veszélyesebb az az autós akin téligumi van és ezért olyan tempóban vezet mint nyáron, mint az akinek nyárigumijai vannak és tud róla ezért úgy vezet ahogy télen kell.
Nyilván a legrosszabb kombináció az aki nyári gumival télen nyári tempóban vezet, de gyakoribb a fennti variáció szerintem.
(ui: csak azért irom ezt mert nyári gumival télen megcsúszni és árokba borulni kevésbé gáz, mint téli gumival 160al átcsuszni a szembejövő sávba és frontálisan ütközni)
Babinyo 2007.12.18. 19:12:48
A téligumi természetesen nem pótolja az óvatos vezetést.
azta 2007.12.18. 19:16:38
ez hogy is mondjam... marhaság.
nyári gumival tudsz öt-tíz métereket csak úgy csúszni - aztán nem az árokba borulsz, hanem elütsz valakit: mekkora királyság!
aki meg havas, latyakos úton 160nal nyomja téli gumival, az találkozzon az ükanyjával minél hamarabb... (az M7esen láttam még anno ilyen farkakat....)
J_W 2007.12.18. 19:20:52
Bandhy 2007.12.18. 19:30:49
A kocsimon november óta fent van a "hópelyhes" szett. Idén még nem volt alkalmam hóban vezetni, de tavaly és tavalyelőtt kaptam belőle eleget. A téli és a nyári között ég és föld a különbség. Egyszer egy havas, hangyányi emelkedőn kellett a lámpa zöldre váltása után elindulni. Nekem gond nélkül sikerült, a mellettem álló Peugeot 206-es meg jobbra-balra csúszkált a nyári szettjével.
Norbi 2007.12.18. 19:31:25
A téligumi nyilván nem jelent tökéletes megoldást télre, DE! Sokkal jobb, mint a kimondottan NYÁRI gumi. A titok a gumi összetételében és a barázdák mennyiségében, milyenségében van (mint azt Babinyo is írta).
A téliben több a szilikonadalék, ezért nem keményedik meg a hidegben, rugalmas marad (7 C fok alatt is, ugye). A lamellái szélesebbek, sűrűbben helyezkednek el, több havat, latyakot képesek elnyelni, mint a nyári gumié (ezért kell rugalmasnak maradnia hidegben is!). Van olyan speckó téli, amely lamellái a talajjal érintkezve szétnyilnak, szinte benyelik a havat.
Azzal teljesen egyetértek, hogy jeges, lefagyott úton mindegy, milyen gumid van, csak a szögessel lehet normálisan uralni az autót.
Az is tény, hogy sokkal több ésszel kellene közlekedni csúszós úton, de hát mit várunk a sok idiótától?
csmonkey 2007.12.18. 19:34:33
visszavillantott, integetett és ment tovább. persze ő lesz legjobban meglepődve/felháborodva, ha egy renault magnum legyalulja a hátulját, mert egyszerűen nem veszi észre.
más:
Brigi "B. A." főnöke, valamelyik topicban ajánlottad Szigetvár felé a nagy betonos placcot gyakorlás céljából. ki is próbáltuk, köszi szépen!
(bár 4. kör után elhajtott a biztonsági őr :D hogy miért zavartuk azt nem vágom, de még egyszer köszi)
Szendwich 2007.12.18. 19:34:40
J_W 2007.12.18. 19:43:38
Rocko- 2007.12.18. 19:44:28
Szendwich 2007.12.18. 19:48:06
Azert nincs kozeput, mert nagyon konnyu letevedni rola...
Totoff 2007.12.18. 19:51:04
Fazekas András 2007.12.18. 19:57:40
urak, én voltam bátor indítani a blogbejegyzést: amikor a szegény kis Smart belefordult az árokba, amúgy 30-40 kmh sebességgel, az én TÉLI GUMIM, ABS-em és a nem éppen tegnap óta szerzett tapasztalatom akadályozta meg, hogy egyáltalán meg tudjak állni. Rettenetes látvány volt - a Smart molyan lassított sebességgel csúszott az árokba. Sose lássatok ilyet!!!
Csaúúúú, SnoopyPapa! Csak okosan!
Gabe 2007.12.18. 20:02:20
És hogy ne a vezetési rutint tegyétek ezért felelőssé: jöttem már haza hajnali 3-kor full hóesésben nyárival: zabszem a seggben, sebesség 3-asban... Mire felértünk Pestre, a rakparton már le volt takarítva, de ott is csúszott, mint a veszedelem. Kisvártatva féltengelyes lettem, de legalább nem a havas pampákon, hanem a budai rakpart mellett...
cso zsi 2007.12.18. 20:03:41
Mopedes módjára cikázott a kocsik között, "mert elfér". 1 km-n beszerzett 3 autónyi előnyt.
Amit a következő lámpánál elbukott csúnyán.
Sladin 2007.12.18. 20:05:08
Johnny336 2007.12.18. 20:07:08
Zongorázni lehet a különbséget - nem kell hó, meg semmi, csak zergebaszó hideg, és enyhén nedves út, mégis jobban érzed az autót, nem idegeskedik alattad. Én kötelezővé tenném. Ha valaki megengedhet magának egy autót, illetve annak fenntartását akkor ezen ne spóroljon. Az én kocsimra is a jármű árának negyedéért vettem téli talpat. Nem is akar megcsúszni szinte sehol... (tudom, tükörjégen baszhatom, de ha le van fagyva mindenhol az út, szinte csak az indul el akinek KELL). Az lenne az igazi, ha téli gumi vásárláskor felhívnák a nép figyelmét: ettől még ne érezd magad Grönholmnak...
Azta!
Sajnos igazad van. Az emberek félnek hóban vezetni. Illetve ködben, nagy esőben, sűrű forgalomban. Na erre mondom azt, hogy ha retteg, és görcsösen kapaszkodik a kormányba, akkor inkább télleg menjen busszal...így biztos nem fog elkefélni semmit sem.
Téligumi 2007.12.18. 20:07:37
Jóemberek, a téligumi nem megváltó.
csak arra van hogy HIDEGBEN JOBBAN TAPAD MINT A NYÁRI.
De havon, meg tükörjégen ugyanúgy semmit sem ér.
Mellesleg minden helyzetben legalább 90% az autós ügyességén múlik a maradékot lehet magyarázni gumival, övvel, légzsákkal, időjárással,ésatöbbi.
NEM KELL TÉLIGUMI, CSAK A GUMIKARTELL TRÜKKJE, HOGY VEDD MEG ÉS ÉVENTE 2x CSERÉLD!
bervas 2007.12.18. 20:14:47
Másnap elmentem venni téli gumit. Végigmentem az előző napi tesztúton. Jég, latyak. Fékeztem, gyorsítottam, kanyarodtam, teszteltem. Jelentem, ég és föld.
elprotector 2007.12.18. 20:17:07
Nekem az emberek segítőkészségéről sajnos más tapasztalatom volt. Amikor vétlen szenvedői voltunk a családommal egy közúti balesetnek, az árokba csúszott autóból szabadítottam ki a családomat, majd mentőre vártunk. Kb. negyed óra alatt egy autó sem állt meg mellettünk, pedig egyértelmű volt a szituáció és a forgalom is erős volt. Nem számoltam mennyien voltak, akik mindkét irányba elhaladtak mellettünk, akkor és ott nem is érdekelt, örültünk, hogy életben maradtunk és azzal foglalkoztunk. De utána rémisztő volt. Ja és a baleset okozója, akinek persze kutya baja sem lett, leparkolt, majd az autóban ülve megvárta a kedves papáját, akitől az autót kölcsönbe kapta. Oda sem jött hozzánk én mentem oda hozzá és vittem oda az autónkhoz, hogy nézze meg a gyerekeimet: az ő életüket kockáztatta azzal, hogy menet közben telefonált és átjött a szemközti sávba. Csak reménykedem benne, hogy nem ez a magatartás a jellemző, inkább amit te tapasztaltál.
bervas 2007.12.18. 20:19:41
b-max 2007.12.18. 20:32:54
Innentől kezdve nincs kormányzás, mert a lefulladt motor akkor is blokkolja a kereket ha felengeded a féket.
Én is jártam igy 2x is csak szerencsém volt, aztán a műsodiknál rájöttem mi is a szitu, szóval kuplung ki.
TH 2007.12.18. 20:38:30
Az nem zavar,hogy ha van téligumid, akkor nyárit fele olyan sűrűn kell venni, tehát összességében nem kerül többe, ugye?
Ez elég gyér lenne trükknek. Meg próbáld ki, és utána beszélj. Én igen jelentősnek érzem a különbséget, és bizony havon elindulásnál sem mindegy, hogy nyári v. téli gumi van a kocsin.
TT 2007.12.18. 20:39:21
A téli vezetés alapelve: téli gumi, "tojás" a pedálok alatt: mindent sak óvatosan, semmi hirtelen mozdulat, nagyon vigyázni hogy a gumik se induláskor, se fékezéskor ne csússzanak meg, különben a fa/árok/szembejövő fog meg. Ilyen módon simán, kényelmesen el lehet autózni amíg ki nem fogy a benzin. És emelkedőn inkább kettesben indulni, mint kipörgő kerekekkel.
Nekem így sikerült már több mint 600e km-t vezetni hólánc nélkül balesetmentesen.
És igen, a téli gumi nem helyettesíti gondolkodást, a fizikát sem írja fölül.
Káposztakukac 2007.12.18. 20:40:31
nevem 2007.12.18. 20:40:57
Ha a smartos megcsúszás után fékezett, akkor onnantól esélytelen volt. A vezetéstechnikai tréningen az első dolog, amit a páciensek fejébe vernek, hogy megcsúszáskor kuplung és kormány, de a fékhez hozzá sem szabad érni.
gravy_t 2007.12.18. 20:43:49
persze van különbség téli és nyári között, de inkább csak száraz úton, vagy latyakoson - ahol van mihez tapadnia.
azt meg viccesnek tartom, hogy mások meg próbálják magyarázni, hogy az nem is úgy van, ahogy én tapasztalom - nekem magyarázhatjátok, hogy a télit nem tömi el a hó, ha egyszer kiszállok, megnézem, és de. és de igen, tényleg téli.
TT 2007.12.18. 20:45:27
Ugyanígy, amikor leesik az első hó, óvatosan ki kell menni egy nagy térre (pl üres parkoló), és ki KELL próbálni mit tud az autó, mit tud a sofőr. Így legalább nem az első veszélyhelyzetben lepődik meg az ember, hanem számít rá hogy más a fékút.
gravy_t 2007.12.18. 20:47:06
Radical Massza 2007.12.18. 20:51:05
Szombat este meg gurultam volna fel a szállásra snowboard után és nem megcsúszott a téli gumi is? Szerencsére megfogta a lefelé csúszó kocsi seggét a meredek félsávos hegyi úton a baloldali hófal, az orra meg a szakadék felett volt. Nem élvezet hóláncot szerelni ilyen poziban, de utána már elment. Voltam Donovalynál is úgy, hogy az este lefagyott szerpentinen a hágó előtt keresztben csúsztak lefelé a kocsik, kamionok, buszok, mint a szappandobozok, meg kellett kerülni az egész hegyet.
Ez két eset volt, ahol az ellen nem védett. A maradék több ezer esetben viszont nagyon jó, hogy téligumi volt a kocsin.
Griml0ck 2007.12.18. 21:01:37
jonson 2007.12.18. 21:06:49
gravy_t 2007.12.18. 21:07:23
aztán részemről ennyi személyeskedés elég is volt mára.
Sladin 2007.12.18. 21:07:25
AP (törölt) 2007.12.18. 21:17:40
Rocky 2007.12.18. 21:19:46
Spóroljon a cigin, a pián, a drogon, vagy a f@szom tudja milyen szarságra költ, de a téligumit vagy vegye meg és tetesse fel, vagy maradjon otthon a primitív cserépedény fejével.
Ennyi barmot, hihetetlen. Kívánok nekik egy csendes országúti kanyaron egy árokba zakózást, azták jöjjön még egy ilyen idióta, robbanjanak fel és rögtön két seggfejjel kevesebb koptatja az utakat.
vanek 2007.12.18. 21:20:23
Pont tegnap volt a rádióban, hogy míg Magyarországon van 2 kis vezetéstechnikai pálya, addig Ausztriában 25, és sokan veszik igénybe. Itthon a legtöbb ügyfelet a nagy cégek küldik, főleg a hivatásos állományból. Azt mondták a szakértők, hogy érdemes lenni a kezdő vezetői engedély lejártakor egy kötelező jellegű vezetéstechnikai tanfolyam mindenkinek. Persze ehhez további pályák is kellenének.
Télen pedig téli gumi (merthogy a télikabát is csak a mocskos birkatenyésztő-lobbi nyomására terjedt el), és csúszós úton fokozott óvatosság, mert a fizika törvényeit nem lehet egy forgalmiba csúsztatott húszezressel meghajlítani.
hoseman 2007.12.18. 21:22:15
Még sosem volt téligumitok,de Te azzal büszkélkedsz hogy édesapád KIKÉPZETT??
..inkább bele se gondolok abba a kiképzésbe..
Lehet hogy az öreget se ártana képezni még egy icipicit..(?)
hamisnero 2007.12.18. 21:24:52
Merhogy nem kötelező a lámpa pl.: városban, meg ha használja, kopik a körte. Aztán nem győz elpusztulni, ha az álmos török a hattengelyes negyventonnással csak a zökkenésre néz körül. Aztán már csak az Örök Világosság...
Vissza: téligumit fel, óvatos gáz, óvatos kormányzás, féktávolság betartás, index mindig, világítás, ha kimegyünk a városból: teli tank , ásó, rongyszőnyeg (ha beásnánk magunkat), lapát, kézilámpa, fagyálló mosófolyadék, jó ablaktörlő, meleg ruha (nagyon szar nyári ruciban elakadni egy éjszakára), mobil, esetleg egy kis rutinozás valami nagyon csúszóson (hegyekbe hólánc), és korábban indulni mindenhova. Ja, és segíteni a többinek.
Johnny336 2007.12.18. 21:26:00
Én is állandóan télivel megyek, mert most áprilistól novemberig alig használtam az autót 5E km-et. Azt meg kibírja.
Gravy_t!
Biztos tudsz, ha ügyes vagy, és több éves rutinod van. Ez tagadhatatlan. Nekem is sikerült már szar nyári gumikkal egyenesen közlekedni csúszós úton. De imádkoztam, hogy ne akarja a kisgyerek a kocsim elé dobni a pöttyös labdát, mert hazáig toltam volna őket magam előtt. A hirtelen irány/sebességváltozást nem tolerálja az autó nyári gumival annyira, mint télivel. És nem a levegőbe beszélek. Vezettem így is, úgy is.
nevem 2007.12.18. 21:33:08
gravy_t 2007.12.18. 21:37:08
énis, és meg lett mondva, hogy télit használok.
porthosz 2007.12.18. 21:37:27
És épp ezért veszélyes az a szemlélet ami egyre jobban terjed miszerint téli gumival ugy lehet menni mint nyáron a nyárival... Én tudom hogy igy van, te is tudod, de vajon a 6. vadparaszt is tudja aki csak annyit tud elolvasni hogy téli gumi ?
porthosz 2007.12.18. 21:38:50
Én tudom hogy NEM igy van, te is tudod, de vajon a 6. vadparaszt is tudja aki csak annyit tud elolvasni hogy téli gumi ?
lány 2007.12.18. 21:52:01
szégelhetnétek magatokat!!!!
...és ha egy nyárigumis köcsög eltapossa az egyik hozzátartozódat, akkor meg fog változni a véleményed?
Mikus 2007.12.18. 21:55:11
bahahaha 2007.12.18. 22:01:26
osszehasonlitaskeppen egyetlen darab elektromos mozgatasu, futott visszapillanto ~100k. Ha csak ennyit nem tor ossze az ember a vezetestechnikai trening miatt, akkor mar boven megerte.
Egyebkent is, akinek telik autozasra, az ne nyavalyogjon 20k v 30k miatt, annyinak lennie kell.
aripeti · http://www.naar.se 2007.12.18. 22:13:34
en Svedorszagban elek,
itt novembertol aprilisig TILOS nyari gumival kozlekedni,
nyaron pedig telivel...
a hulye sved tulbiztositott rendszer miatt. :)
1. felelotlen az, es a semmibe veszi a masikat, aki nyari gumival tolja,
hidegben, vö. telen.
2. nincs kifogas az elso pontra:
ha nincs penzed gumira, NE ulj bele az autoba
negy db, kb tenyernyi felulettel erintkezik a min. tonnas vasad,
nem mindegy milyen a tapado-felulete.
koszonom, ennyit akartam.
Armageddon 2007.12.18. 22:14:30
putain 2007.12.18. 22:14:59
Roltii 2007.12.18. 22:36:10
Én ócska 120-as skodán kezdtem nyári gumival...legalább megtanultam vezetni, és tényleg néha nagyon rossz volt. Azon az 1-2 napon, mikor TVből rádióból az szólt hogy ha nem muszáj, ne ülj autóba. Egyébként végig teljesen OK volt a nyári matadorom. Jah, CSAK VÁROSBAN használtam, és annak se a hegyes részén lakom...de gyanítom hogy sokan vagyunk így...ezzel nem akarok senkit se arra buzdítani, hogy ne vegyen téligumit, csak nem kell lefikázni feltétlen azt, akinek nincs. Az, hogy 20-30K szerintem nevetséges, de máshol már elmondták nekem, hogy lehet venni használtan is (eszembe nem jutott, bevallom).
Ha hosszú útra megy valaki (vidék,külföld), akkor meg tényleg legyen nála: meleg ruha, kanna (lehetőleg töltve), hólánc, lapát, elemlámpa és ha ladája van akkor piros vagy sárga vödör is...:D
Gera 2007.12.18. 22:46:23
A téli gumi pontosan hóban múlja felül messze a nyárit. Nagyon messze :) Olvasgass teszteket. 2-3xos fékutat lehet produkálni nyárival a télihez képest.
Amiben nem jobb a téli gumi, az a száraz és a nedves út. Nulla fok felett persze. Azért én kíváncsi lennék egy száraz út mínusz 5 fokban mérésre is.
Teszt: href.hu/x/47di
Perillustris 2007.12.18. 23:10:40
Többen vennének részt a vezetéstechnikai képzésen, ha nem 20 (autóklub) meg 30 (hungaroring) ezerbe kerülne a 3 és fél órás minikurzus. A rendes meg még drágább."
Persze a 120 hónapra bevállalt Suzuki mellé nehéz beszorítani egy képzést 20 ezerért, ugye?
Ezeket a költségeket már előre belekalkulálhatná a kedves vásárló a fizetendő összegbe, ahogy a biztosításét és a benzinét is.
Természetesen spórolni ezen fog leghamarabb, ezért kötelezővé kellene tenni, hiszen emberéletek múlnak rajta.
nevem 2007.12.18. 23:15:00
én 2007.12.18. 23:18:28
Siralmas marhák vagytok, akik azt hiszik, ideológiákkal meg lehet magyarázni, hogy téli gumi helyett inkább cd-s rádióra költitek a pénzeteket.
Olvasgassatok teszteket, szaklapokat, gondolkodjatok el, hogy miért a száraz(!) őszi - téli hónapokban hal meg a legtöbb ember az utakon, vajon miért kötelező a téli gumi mindenhol Európában, és lehetőleg egymást törjétek össze, ne azt, aki megtette a szükséges lépéseket a biztonságos téli közlekedéséhez.
Szerencsétlen fajankók.
gravy_t 2007.12.18. 23:25:01
légy szíves, ne magyarázd már meg nekem, nem is úgy van, mint ahogy van, jó? kösz.
lásd gravy_t 2007.12.18. 20:43:49
"azt meg viccesnek tartom, hogy mások meg próbálják magyarázni, hogy az nem is úgy van, ahogy én tapasztalom - nekem magyarázhatjátok, hogy a télit nem tömi el a hó, ha egyszer kiszállok, megnézem, és de."
gravy_t 2007.12.18. 23:27:09
azt hogy lehet csinálni egyébként? mielőtt ütközök, gyorsan nézzem meg, melyik autón van nyári gumi, és annak menjek neki?
kérdezem kívülállóként, merthogy az én kocsimon van téli gumi.
Vladimir Harkonnen 2007.12.18. 23:38:20
:-)
De tényleg! Miben reménykedik pl. az, akit a parkolóból is hárman tolnak ki az útra, mert saját erőből elindulni se tud? Hogy miközben csúszkál az úton, (a hideglelést hozva mindenkire) egyszercsak kitavaszodik?!
Egyszer próbáltam (még a régi szép Ladás időkben) nyári gumival haza jönni. Igen sokat kellet gyalogolnom vissza a benzinkútig hóláncért amikor egy völgy aljában elakadtam, és egyik irányba se tudtam kijönni! Érdekes, amióta cserélek gumit időben, nem kellett szopni a "hegyek" között!
Rocko- 2007.12.18. 23:39:22
sztem nem túlbiztosítás, de zta is figyelmbe kell venni, h ott az ember legjobb barátja a hóember, szóval érthető.
Perillustris 2007.12.18. 23:10:40
"Ezeket a költségeket már előre belekalkulálhatná a kedves vásárló a fizetendő összegbe, ahogy a biztosításét és a benzinét is."
én ezt kötelező jelleggel tenném be a jogisba, 1-2 évvel a jogis megszerzése után. drágább? naés, nem fog annyi ember az utakon lenni. drágább? minél? egy életnél? egy össztört kocsinál? sztem megérné.
Vladimir Harkonnen 2007.12.18. 23:49:07
én 2007.12.18. 23:58:53
Arra céloztam, hogy reményeim szerint a téli gumit feleslegesnerk tartó marha nem beléd száll hátulról, azért mert a te féktávod 2/3-a az övének, hanem a másik téli gumit feleslegenek tartó marhába.
Így érthető?
FCs 2007.12.19. 00:03:30
nincsen semmi varázslat a téli gumiban, egyszerűen hidegre és hóra van kitalálva, ott adja a maximumot.
még pár infó: ausztriában most január 1-től vezetik be a kötelező téli gumit nov 1 és április 15 közötti időszakban, németországban nem kötelező, de baleset okozása vagy akár forgalom feltartása(!) miatt megbüntetik (pénz+pont) aki nyári gumival megy
én 2007.12.19. 00:07:09
Ausztriában és Németországban évek óta kötelező.Tavaly óta az összes Benelux államban is.
Ha nyári gumival akarsz átmenni, hazazavarnak. A kintieknek pedig egyszerűen nem fizet a casco sem, ha nyári gumi volt az autóján olyan időszakban, amikor a napi átlaghőmérséklet +7 C alatt volt.
Ennyi.
EBEUSS (törölt) 2007.12.19. 00:13:23
azta 2007.12.18. 18:58:10
\" egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.26. 12:55:05
Vasárnap egy téli gumis Ford Focus -t vezettem a 10-es úton ilyen téli, nedves, szmötyis útviszonyoknál. Semmivel nem éreztem jobb tapadást, mint a nyári gumis Swiftemnél. SŐT! Kifejezetten instabilabb volt kanyarokban, pedig egyáltalán nem nyomtam neki, mivel kölcsön autóról volt szó. Persze nem túl objektív az összehasonlítás, mert két teljesen különböző autóról van szó... és a hőmérséklet sem volt 0 alatt. No de a tél nem csak minusz húszból, meg hóviharból áll! Inkább a mostani időjárás az általánosabb. \"
Amikor ezt írtam, akkor NEM VOLT HÓ!!!
Egyébként ma voltam Bécsben! Reggel indultunk, este jöttünk egy barátnőmmel.
Mivel a Swiftemen továbbra sincs téligumi, ezért bérelt autóval mentünk! Egy új Opel Astrával! Bediktáltuk az uticélt: Bécs!
Nem tudtak téli gumival szerelt autót adni!!!
MA, december 18-án a tél közepén!
Úgyhogy nyári gumis autóval kocsikáztuk ki, meg vissza! Semmi probléma nem volt, ugyanis NEM esett egy csepp hó sem!
petya a barátságos :) 2007.12.19. 00:28:04
Neked valami sz@r téli gumid van. Az enyém hóban nagyságrendekkel jobb, mint a nyárim, jégen is képes némi tapadásra, és vizes úton b olyan, mint a nyárim nyáron vizes úton.
Mióta van téli gumim, a legvadabb síutakhoz sem kellett hóláncot használnom.
Egyébként baromira nem az a lényeg, hogy eltömődik-e vagy sem, hanem hogy más az anyaga, hidegben is puha marad, míg a nyári olyankor kőkemény csúszós vacakká dermed. Persze a minta is számít, de nem az a legfontosabb.
BMW320d 2007.12.19. 00:31:36
A téli gumi ugyanúgy rossz nyáron, mint a nyári télen.
azon meg hogy lobbi a dolog, hát jót nevettem, remélem a kiagyalója hamar árkot ás, lehetőleg nem eltörölve senkit és semmit.
Aranyos sztori: jövök haza Fehérvárról, Vas-megye felé. Persze hó, ahogy kell, persze kamionok már szétkarambolozták magukat, ahogy kell. Sor, 15 perc ücsörgés. Semmi. Na, mondom, 180 fok és kerülőút. Farkerék 150 ló turbó, majd én pögök, nem tolatgatok, gondoltam nagy farok létemre. Há' nemment! Kipörgésgátló+tg combo rulez. Égtem. Félreeső útszakaszra mentem, hogy azé' nemá' hogy a bömi nem pörög. DSC, kipörgésgátló off, padlógáz. Jobban megy, de nem az igazi. Namost emlékszem még, amikor a céges 190c (vagymi) merdzsót küldtem: annak nyári gumija volt és pörögni lehetett vele télen rendesen.
Másik adalék a tghez: hó, alatta domb. Ducato tekereg, esélye sincs felmenni, látszik a nyárigumi. Fut felém egy fószer, hogy "Te, felhúznál a dombon?" Mosolygok: 2 tonnával 3 tonnát? Hóban? Dombra fel? Naköszi, denem. "Nyárigumi, mi?" kérdezem vigyorogva. "Téli se lenne jobb, bazmeg!!!" Értem én. D, gáz, dombon fel, mintha nem is lenne hó. Azok meg néztek.
Szóval, angem nem lehet meggyőzni. Tg kell és kész, nem ködlámpa. (mer' úgy veszem észre, az mindig ég ezeknek, ha hó van)
petya a barátságos :) 2007.12.19. 00:39:42
ROTFL!!! És respect :)
GOD 2007.12.19. 01:02:11
Téligumi-elleneseknek: Gondoljatok bele a következőbe: Kaptok egy választási lehtőséget: vagy leamputálják tőből mindkét lábatokat, vagy ki kell állnotok a saját nyárigumis autótok elé, amit az általatok megválasztott rallysofőr vezet. Ötvenről kell megállnia vele olyan távon, aholtélivel meg tudna állni. Ti meg ott nézhetitek, hogyan megy nektek! Nyugodtan elhihetitek, hogy ha túlélitek, akkor az utóbbi esettel jártok jobban. Hogy miért? Mert a térdből csonkolt lábre lehet tenni protézist!
Téligumipártiak: Mindenki szégyelje el magát, aki más családtagjának a halálát kívánja! Nem sül le a pofátokról a bőr?!?!?! Ha a megrögzött nyárigumisoknak a halálát kívánod, akkor még megértem, mivel azok minket is veszélyeztetnek, node a családtagjaiét! Ne kívánd ártatlanok halálát, mert az már olyan szinten aljas, mint egy haláltábor! Bunkók, ez tény! Úgy kéne nekik, hogyha bajuk lenne emiatt, ez is tény. Hogy én még meg is csapkodom, aki emiatt jön nekem, az is szent! De nem akarom a családját/rokonait holtan látni!
Snoopy Papa: A legnagyobb problémája a Smartoknak a kicsi nyomtávszélesség és a kicsi tengelytáv! Ahoz képest szinte mindennel nagyobb esélyel indulsz a túlélési versenyen, mint azzal! Mit gondolsz mennyire csúszott volna meg akkor, ha 10 centivel szélesebben fogja a talajt? Szerintem esélyesebb lett volna a túlélésre! Mellesleg minél inkább vidéken vagy, annál inkább segítenek az emberek a bajban. Itt Bp-en még be is szólnak, hogy miért pont az ő útjukban jártál így, pest megyében mgnézik és tovább mennek (mint nagyobb városok közelében is!), míg Bivajbasznádon összefog a falu, hogy segíthessen a bajbajutott(ak)on! Vidéken normális dolog, ha nagy havazások vannak, akkor aggódnak a falusiak, h nem maradt-e kint autó az úton a "határban". Ha jönnek segítségért, akkor elindul egy traktor, h behúzza. Ha nem megy, akkor megy a második traktor is. Ha akkor sem megy, akkor visszajönnek a trakeszok, és valahogy behozzák az embereket. A kocsmárosnak meg evidencia, hogy akkor a kocsmában "laknak" a póruljártak addíg, amíg tovább nem tudnak menni. Takarókat meg kaját adnak a falusiak és a boltos (olykor még hozomra is!). Én eddíg kétszer jártam így. Az Isten áldja meg az ilyen jó embereket!
FCs 2007.12.19. 01:06:10
bocs, de ez nem igaz. "Österreich führt die Winterreifenpflicht ein (das Gesetz tritt mit 01. Januar 2008 in Kraft).
Vom 1. November bis 15. April dürfen Lenker eines Pkw, eines KFZ oder eines Lkw mit einem höchsten zulässigen Gesamtgewicht bis 3,5 kg bei Schnee, Eis und sonstigen winterlichen Bedingungen nur dann bewegen, wenn an allen Rädern Winterreifen angebracht sind."
az öamtc-től kaptam erről brossúrát, mivel tag vagyok.
X 2007.12.19. 01:08:24
téli gumi: nagyokosok... aki télit vesz, az nem száguldozik jobban miatta - felelősségteljesebb, mint a nyárival tötymörgő összeesküvéselméletes "jóbarátok". Én így vagyok vele. CSAK TÉLI, és CSAK ÉSSZEL.
FCs 2007.12.19. 01:26:51
érdekes, hogy bár sok havas országban nem kötelező /pl svájc,norvégia/, a legtöbb helyen büntetnek baleset okozásakor.
azt azért érdemes tudni, hogy az ausztriai szabályok a külföldi autókra is vonatkoznak, vagyis január 1-től bár a határról már tudnak majd visszafordítani, de a mentalitást ismerve boritékolom, hogy rászállnak a magyarokra.
CandidateTrader 2007.12.19. 02:21:03
Miket írtok? Vegyétek már észre magatokat!
5-6 éve még senkinek nem (vagy alig-alig) volt téligumija! Persze, ha csak lehet, tegyük fel, de ez a \"nyárigumis köcsög\" stílus a beírót minősíti!!
GOD 2007.12.19. 02:27:57
Köszi, ez hasznos!
GOD 2007.12.19. 02:31:00
Életem első saját autójára már vettem téligumit. Ennek már több, mint tíz éve!
wan2bee 2007.12.19. 04:36:04
DL 2007.12.19. 08:20:55
Gera 2007.12.19. 08:58:18
Te az a típusú ember vagy, amit semmiről nem lehet meggyőzni? Direkt belinkelem azt a rohadt tesztet, de nem, csak mantrázod tovább a hülyeséget. 66 méteres fékút 50ről nyári gumival hóban. Negyedakkora vonóerő. Feleakkora max. oldalgyorsulás.
Gera 2007.12.19. 09:01:03
azta 2007.12.19. 09:19:18
Téligumi kamu.
Jóemberek, a téligumi nem megváltó.
csak arra van hogy HIDEGBEN JOBBAN TAPAD MINT A NYÁRI.
De havon, meg tükörjégen ugyanúgy semmit sem ér.
Mellesleg minden helyzetben legalább 90% az autós ügyességén múlik a maradékot lehet magyarázni gumival, övvel, légzsákkal, időjárással,ésatöbbi.
NEM KELL TÉLIGUMI, CSAK A GUMIKARTELL TRÜKKJE, HOGY VEDD MEG ÉS ÉVENTE 2x CSERÉLD!"
csak nem maga a KASZÁS szállt be ide egy kis csevejre? havon nem jó a téli gumi... b+! remélem akinek összetöröd az autóját, annak lesz még annyi ereje, hogy egy kis téli mintázatot formáz az arcodba te barom!!!!
azt sem nagyon értem, hogy honnan jön ez a "téli gumitok van, biztos 160-nal mentek" képzettársítás?! ki a bánat mondott, vagy írt ilyet??? eszem megáll a sok agyatlantól!
GOD 2007.12.19. 09:25:08
"azt sem nagyon értem, hogy honnan jön ez a "téli gumitok van, biztos 160-nal mentek" képzettársítás?! ki a bánat mondott, vagy írt ilyet??? eszem megáll a sok agyatlantól!"
Sajnos nem képzelettársítás. Tapasztalat. Nem mindenki, de egy csomó ön- és közveszélyes barom!
azta 2007.12.19. 09:35:56
fentebb már írtam, találkoztam már én is ilyen megnevezhetetlen tuskókkal az M7-esen, mikor latyak + erős nyomvályú kombó volt végig a pályán, ezek meg tolták neki ezerrel. bár azt nem mondanám, hogy sokan voltak. nem találok olyan statisztikát, amelyik arról szólna, hogy a téli gumit használók hány százaléka megy nyári tempóval hóban :) de úgy gondolom, hogy inkább ezrelék szinten mozoghat. innentől kezdve úgy védeni azt az ostoba "nyári gumi is jó télen" álláspontot, hogy a téli gumisok meg állatként közlekednek, finoman szólva is csak képzelgés.
(aki nem képes télen felmérni, hogy milyen sebességgel, féktávval, stb haladjon, az máskor sem képes rá - szerintem)
Lui_78 2007.12.19. 09:43:17
A téli-nyári harc is fontos de a levélnek van egy másik mondanivalója is szerintem amit érdemes lenne megemlíteni. Az emberek egymás iránti viselkedését. Én is észrvettem, hogy vidék más világ. Budapesten valaki balesetet szenved önhibáján kívül, és esetleg emiatt feltart pár autóst, annak kb a szépapjáig minden felmenőjét megemlítik. Jobb esetben csak közönyösen kikerülik. Persze van pár kivétel, de valljuk be nem ez az általános. Kedves jóbarátomat lökte fel egy autós a váci úton a nyáron, (normálisan közlekedtünk) keze lába eltört, minden 3. autós beszólt, hogy ugyan másszon már el az útból...slussz poén a végén, hogy a rendőrség utólag meg akarta büntetni, hogy akadályozta a forgalmat.
gaben 2007.12.19. 10:22:59
Én jól ráfaragnék ha nem venné meg a cégem kétévente az új téli abroncsokat mert a napi átlag 220-500 km-t hóban is meg kell tennem lehetőleg 12óra alatt, két forduló esetén.
És nem tehetem meg, hogy minden második megállómnál a járókelőkkel tolatom meg a mastert mert nem bír megindulni.
És nem is tartok fel senkit azzal, hogy nem megyek 15-20-nál gyorsabban mert jaj csúszik,
félek stb.
Én is kiröhögtem a téligumit 17évesen. Most 30 múltam és felelőtlen debilségnek tartom az ellene folyó kampánykísérletet.
Miben segít a téli gumi? A megállásban a haladásban a kanyarban az induláskor.
Egyszóval minden pillanatban jobb.
Aki nem érti a lényegét csak sajnálni tudom.
Nem győz meg bármit gagyog, pont leszarom.
misi46 2007.12.19. 10:27:32
gravy_t 2007.12.19. 10:58:10
értettem elsőre is, csak kötekedek :)
petya65:
nem szar téli gumim van (gudjír). az viszont lehet, h szar havon próbáltam mentem éppen akkor.
gera:
de meg lehet, és sztem nem is montam sehol, hogy egyforma lenne a téli meg a nyári. csak azt találom mókásnak, hogy pl. látom a szememmel, hogy telement hóval a téli is és meg kell rugdalni, hogy kijöjjön, és erre meg itt megmondják, hogy a télibe nem is megy bele a hó. ha így érthető. és sokadszorra monsom, hogy nekem is téli van fenn, pedig városból nemigen megyek ki télen. (egyébként amikor minden nap 40km-t mentem vidékre dolgozni, akkor nyárim volt egész télen, mégsem karamboloztam.)
Rocko- 2007.12.19. 11:28:16
pléhbános 2007.12.19. 11:32:19
Szerintem a forró aszfalton "elolvadnak" a téli gumik. Egyszer vezettem egy Astrát augusztusban kb. 30 fokban, téli gumival (a cég vette használtan, az eladó garázsában állt fél évig, nyárikat nem adtak vele). Minden kanyarban úgy éreztem, hogy a forró aszfalton elkenődnek alólam a gumik, a kocsi sodródott, hülye érzés volt.
EBEUSS (törölt) 2007.12.19. 11:34:55
Ez már a harmadik post, ha jól emlékszem! :)
Téli gumit lenézőknek mondom, hogy a téli guminak való útviszonyoknál ég és föld a kölönbség! Pedig én aztán minden postba belekötök! :)
Annyit kell még megjegyezni, hogy a téli gumi csakis a fent említett körülmények között JOBB! Más útviszonyoknál ROSSZABB!!!
Innentől mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy milyen útviszonyok, és milyen arányokban szokott közlekedni, és ez alapján dönteni!
Nyilván nehéz eldönteni, hogy milyen tél lesz! Mennyit kell olyankor is kocsiba ülni, amikor itéletidő van, stb.
De azt is tartsátok szem előtt, ha a téli gumival sokat autóztok száraz úton, akkor bizony a tesztek alapján hosszabb fékúttal számolhattok, mint a nyári gumisok!
pléhbános 2007.12.19. 11:36:47
azta 2007.12.19. 11:56:19
petya a barátságos :) 2007.12.19. 12:01:31
Akkor tényleg nem értem. Persze nem az a különbség, hogy telemegy hóval vagy nem megy tele, mert miért is ne menne tele (bár könnyebben kipereg, de ez nem sokat számít). Hanem, hogy ha telemegy, akkor is van gumifelület, ami a hóval érintkezik, és az a gumifelület puhább és jéghez-hóhoz jobban tapad, mint a nyári gumi anyaga. Ettől jobb, és saját tapasztalatomból állítom (nekem is gúdjír van, meg volt), hogy igenis havon a legnagyobb a különbség téli és nyári gumi között.
Annyiban viszont EBEUSS-al is vitatkoznék, hogy a téli gumi (legalábbis a jobbak) HIDEGBEN MINDEN KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT (azaz nedves-vizes úton, száraz úton, jeges úton, havas úton, nyálkás úton) JOBB, mint a nyári gumi.
FCs 2007.12.19. 12:13:13
vicess. ma direkt néztem, ködös idő van, de lámpát csak azért se kapcsolnak az emberek meg a buszok. vagy a kedencem: ködfény, tompított nélkül, taxin."
erre sincsen átfogó szabályzás európában. ausztriában például bármikor használhatod, az általad említett felállásban is.
Triznyai Döme 2007.12.19. 12:17:16
Ez az fiúk! Először a lámpát!
Megint téligumi flém? És megint előkerült mindkét oldal minden überfaszacsávója?
A téligumi HASZNOS! Aki megteheti, szánja rá azt a kis lovettát, mert egy garnitúra a legdrágábból is olcsóbb mint egy GTK, pláne pár hetes intenzívvel megspékelve. Akinek kevés a pénze, az meg próbáljon szerezni használtat. A nagyobb gumisoknál van esély keveset futottat olcsón beszerezni. (Én is minden 2.-3. évben lecserélem újra, még akkor is, ha nincs benne több 30-40 ezernél, és otthagyom a gumisnál.)
Viszont nyárival sem csupa overkill és megahalál a közút. Csak vadd tudomásul, hogy a télivel szerelt sporttársak sűrűn fognak anyázni mögötted, ha MEGFELELŐ tempóban vezetsz! (megfelelő tempó = mínusz 30-40-50%) Aki meg egész évben összesen nem vezet 20 ezret, azt is főleg nagyvárosban, az vegyen valami közepesnél jobb négy évszakost.
Mellesleg, a közhiedelemmel ellentétben a téli nyáron semmi gondot nem okoz, csak fele idő alatt fog elkopni és ERŐS záporban hamarabb úszik fel. Ja, és sokkal lármásabb.
petya a barátságos :) 2007.12.19. 12:18:20
Nem a szabályozás hiánya zavar engem, hanem hogy zavaró. Nem is az első ködlámpák, azzal semmi bajom, ha jól működnek akkor nem vakít, de a hátsó nagyon zavaró tud lenni.
FCs 2007.12.19. 12:21:06
petya a barátságos :) 2007.12.19. 12:25:25
"a téli nyáron semmi gondot nem okoz"
Jobban csúszik, de valóban nem rosszabb, mint egy gyengébb nyárigumi.
Lui_78 2007.12.19. 12:36:58
Kata 2007.12.19. 12:46:21
nyjozsi 2007.12.19. 12:46:43
automata vagy félautomata, motor hátul, és hátul is hajt. Ha egyszer megcsúszott havon nyári gumival, akkor
- ha gázt nyom a hátsó kerék túlpörög, segge előzi az elejét
- leugrik a gázról, nem fékez: az autó súlypontja előre lendül (magas építés miatt ez jelentős), felületi terhelés lekerül a hátsó tengelyre elöl meg megnő, ergo hátul könnyebbeb csúszik, elöl picit jobban tapadna, a segge előzi az elejét
- fékez: tökmindegy, négy satuzott kerékkel...
Minimális járműfizikát előírnék a jogsihoz. Milyen beavatkozásra milyen reakció várható az autótól.
10 évvel ezelőtt az akkor 13 éves BX-emre tetettem fel próbaképpen, azon a télen 3x álltam meg akadály előtt centikre, 3x úsztam meg az eleje lebontását
6 éve rallyezom, száraz, vizes és téli időre is számtalan különféle mintázat és keverék van a versenygumik között. Hőmérséklet, vizmennyiség, gyorsasági hossza és még jónéhány dolog befolyásolja, hogy még azonos minták közül is milyen keménységet tegyünk fel. A vizes és hideg időre jó gumik olyan lágyak, hogy benne marad az ujjlenyomatom. Nyilván nem véletlenül ilyenek.
Téli gumi - hó belemegy. Ránézésre tényleg, de nem ott dolgozik. A felületen mikor elkezd érintekzni az úttal, a lamellák a gumi puhasága miatt szétnyílnak, így kapaszkodnak. Mikor elhagyja az út felületét, akkor természetesen összezáródnak, benne maradhat a hó is, de a következő fordulatnál ugyan úgy szétnyílik és ismét dolgozik. A nyáriban nincs lamella, nincs mi szétnyíljon, nincs mi kapaszkodjon.
Tréning. 3x volt alkalmam rá, kötelezővé tenném.
lány 2007.12.19. 12:57:50
\"nyárigumis köcsög\"
Miket írtok? Vegyétek már észre magatokat!
5-6 éve még senkinek nem (vagy alig-alig) volt téligumija! Persze, ha csak lehet, tegyük fel, de ez a \"nyárigumis köcsög\" stílus a beírót minősíti!!
szerintem ezt nekem szántad....
...és kérdem én, hogy aki azt állítja, hogy minek téli gumi az milyen minősítés kapna? nem agyagedény az ilyen??????????
keményen megbüntetném azokat, akik nem használják!
képzeld nekem már 5-6 éve is volt! meg még jóval elötte is!
már elöttem leírták, hogy mik az előnyei, meg bizonyos helyzetekben nem vagy vele kisegítve....ebbe most nem folynák bele.
lényeg a lényeg, hogy kell és szükséges!
aki egy autót fenn tud tartani, az gumit is tud venni....bár már ezt is írták elöttem...
....mégvalami...ezelött 10 évvel nem volt kötelező a gyerekülés. akkor én most ne vegyek a gyereknek, mert akkor nem kellett???
ppeterka 2007.12.19. 13:00:27
Szóval észnél kell lenni, nem olyan egyszerű ez a téli vezetés. Anno emlékszem a Trabin a négyévszakos gumira, egy-két telet vezettem én is... Mókás volt, de nem sírom vissza.
Tényleg, kedvesemet szeretném megtanítani vezetni, de nem tudom, hol van elég nagy forgalommentes, elhagyatott, de aszfaltozott terület. Jogsija van, de sajnos hozza a nőkre ragsztott sztereotípiát, tehát járműkezelésből nincs kiemelkedő szinten, és ez a közlekedésben zavarja is... Most meg jó lenne tanulni, amíg hideg, hó, fagy, stb van, mert ha így megtanulná kezelni a csúszást, váratlan dolgokat, irányítást, az neki, nekem, leendő gyerekeinknek, sőt a közlekedés összes résztvevőjének jó lenne... Valaki említett itt valami nagy betonos placcot, az merre van? Hátha rá tudom venni, hogy megpróbálja...
Rocko- 2007.12.19. 13:20:16
az engem nem zavar, h nincs egységes európai szabályzás. itthon legyen. sőt, nem is szükséges a szabályzás. egyszerűen annyit várok el, h logikusan használják. szarok a látási viszonyok: tompított. egyedül az úton: távolsági. sűrű ködben/hóban: ködlámpa. engem kurvára nem érdekel, h kinek mire telett. matricázassa fel, h (x+20) centi a fasza. de ne veszélyeztessen mást a lámpák nem megfelelő használatával.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2007.12.19. 13:23:48
Évente megy jó 12.000 km-t. Kb 8 év után talán lecserélik. Ezalatt belemegy 96.000 km. Egy szett gumi kibír mondjuk 50.000 km-t.
Téli gumi fent van november 1 - március 31. között. Ez ~6000 km. Élettartamra vetítve 48.000. Ára: 100.000 alatt, felnivel. Ugyanennyi idő alatt üzemanyagban belemegy a kocsiba az autó árának 1,5-2 szerese...
AKKOR MI A RÁKÉRT NEM LEHET EGY TÉLI ÉS EGY NYÁRI SZETTET CSERÉLGETNI, HA MÁR EGYSZER ÚGYIS VENNI KELL ÚJ GUMIT???
Nem tökéletes a téli gumi, de jobb, mint a nyári. Miért kell a hülyeség mellé ideológiát is kitalálni?
Kötél - a nyárigumisoknak!
X 2007.12.19. 13:51:31
hidd el, megéri - igaz nem olcsó...
EBEUSS (törölt) 2007.12.19. 14:05:00
"Ebeuss b+! milyen körülmények közt rosszabb a téli? de ne a +5 fokos teszttel gyere, mert kiborulok! pl. most is mínuszok vannak - szerinted most melyik a jobb gumi, agyas?"
Agyas azta!
Ma mindenképpen a téli gumi a jobb!
Sajnos nem lehet hetente cserélni a téli meg a nyári gumit! Egy meteorológiai vitába meg felesleges belemenni! Írtam, hogy mindenki döntse el maga, hogy milyen útviszonyoknál használja sűrűbben az autóját, és ez alapján válasszon! Egy átlagos, téli, pesti napon semmi hátrányt nem szenved a nyári gumis! Ha jön egy kisebb melegfront, és 10 fok körül lesz megint a hőmérséklet, akkor már előnyben is lesz a tlivel szemben! Erről nem érdemes vitatkozni, mert egyénenként teljesen változó, hogy ki mikor, hol, és mire használja az autóját! Felesleges általánosságban lebunkózni az összes nyári gumist!
Hogy a kérdésedre is válaszoljak! Pld. akik már november elején felszerelik, aztán még áprilisban is a kocsin pörög, azok elég sok napon kénytelenek nem megfeleő gumival közlekedni az utakon! A nyáron is télivel járókról meg nem is szóltam...
Szóval az arányokat nem árt szem előtt tartani, hogy ki, mikor, mennyit, milyen útviszonyok között használja az autóját!!
nyjozsi 2007.12.19. 14:28:50
Kompromisszumot kell kötni.
Ha ideálisan akarnánk gumizni, akkor egy komplett szervízcsapat kellene folyamatosan minden nap az utcai verda mellé is. Reggel elrajtolsz, -2 fok, télivel engednek el, délre felmegy 8 fokra, megkapod a nyárit, 3-kor leesik a hó majd rögtön ráfagy az ónoseső, szögest szereltetsz, majd este vissza a sima téli, mert felszáradt, de -4 fok van.
A kompromisszum szerintem itt azt jelenti, hogy olyan megoldást válasszak, ami lehetőleg a legkisebb rosszal jár.
Október-március téli gumi: persze lehet közben 10 fok, de 80%-ban megfelel az időjárás a guminak.
Március-október nyári: mint az előbb, fordított előjellel
EBEUSS (törölt) 2007.12.19. 14:39:03
Köszi nyjozsi!
Az időjárási kompromisszum keresés mellé még megemlíteném a gumicserével járó macerát, tárolást, anyagi vonzatot, stb.
Gy.I.K. 2007.12.19. 15:01:58
www.gpgumiszeged.hu/gyik/gyik.php
J_W 2007.12.19. 17:20:32
Johnny336 2007.12.19. 17:35:51
Alap! :) Hogy a napirajzos alkotót idézzem: "Vér kell. Meg pina kell."
Vladimir Harkonnen 2007.12.19. 19:00:01
Először is nem értem miért kell lépten-nyomon bekapcsolni? Divatból? Enyhe ködben, esőben, hóeséskor ha az előttem lévő látszik 100-150 m-ről, akkor engem is látnak!
Ha meg bekapcsolja a ködzárófényt az istenbarma, leglább néha nézne a tükörbe, és ha mögötte is mennek kapcsolja ki, mert rohadtul vakít, főleg esőben! De ha ez sem sikerül, és a mögötte lévő villog rá, akkor nem azért teszi mert keveselli a fényt a pofájába!
A múltkor is villogok az előttem lévőre, hátha észreveszi magát. Indexelt jobbra, lehúzódott, és amikor megelőztem villogott rám kilómétereken keresztül. Ma is: 206-os előttem 10 m-re, és bekapcsolja a ködlámpát, rávillogtam, ez legalább észrevette magát!
Hogy dögölne meg a lova a sok ködlámpás parasztnak!
Káposztakukac 2007.12.19. 19:06:37
ps: hétvégén a téligumis autómmal az 5 centis friss hóban lazán felmentem a jános hegyre olyan emelkedőn, hogy gyalog be se mertem volna vállalni.
FCs 2007.12.19. 19:26:36
lehet, hogy rosszul fogalmaztam, de nekem hasonló a véleményem, mint neked. én megszoktam a nagyon szigorú szabályozást, ausztriában gyakorlatilag európa legdurvább szabályai vannak, és ezeket mindenkivel betartatják. vannak furcsa szabályok /amit pl nem olyan régen az a gyorshajtó magyar srác is tapasztalt/, de szvsz jól működik. az egész magyar közlekedési helyzetet rohamosan lehetne javítani a szigorú és betartatott(!) szabályokkal. viszont ezek elfogadtatásához az is kellene, hogy az idióta szabályokat szűntessék meg, ne a kint felejtett tábláknál csesztessék az amúgy szabályason közlekedőket, használják azokat a nyamvadt kamerákat, amikkel figyelik a busz sávot, tele velük a város, de én nem nagyon hallottam, hogy automatice küldik minden embernek a számlát, legyen kötelező a téli gumi, legyen rendszám a robogókon /hihetetlen, hogy mi megy azon a fronton, nem ismerek még egy olyan országot, ahol bicikli szinten vannak számon tartva/
és esetleg legyenek lazábbak olyan dolgokban, amit máshol is engedélyeznek lehessen pl városban első ködlámpát használni a tompított helyett.
Vladimir Harkonnen 2007.12.19. 19:36:56
Van rá lehetőség, csak itt nappali menetjelző lámpának hívják, és nem ködlámpa!
aripeti · http://www.naar.se 2007.12.19. 20:02:30
"ARIPETI! Szia, ha itt vagy még! Nálatok miért tilos nyáron téligumival? Tudom,hogy jobban kopik, de miért tilos??"
szia,
hat egyreszt azert mert sok orszaggal ellentetben itt lehet szoges gumit is hasznalni.
miert?
mert eszakon, pl. Kirunaban nem lehet sozni, igy folyamatosan jeg es ho boritja az utakat...
(sok vita volt a szogesgumirol (itt: dubbeltdäck), de nem tilthattak be mert az eszaki ha le akar jonni delebbre, nem cserelhet kereket allandoan.)
tehat:
a teli gumi hasonloan szar nyaron, mint a nyari telen.
a fekut hihetetlenul megno, nulla tapadas mellett.
ezenkivul tobbet fogyaszt az auto, amit itt mar komolyan vesznek.
a vegyes gumit nem aruljak es nem is javasoljak senkinek,
mert a tesztjeik szerint egy szarrakopott teligumival er fel.
es a svedek leszarjak az ADAC tesztjeit:
sajat maguk mernek be mindent Arjeplogban, a Vägverket (kb. Utfelugyelet) palyajan.
aripeti · http://www.naar.se 2007.12.19. 20:09:52
itt szeretettel latjak
velemenycserere
megteresre
atszellemulesre
amulasra:
www.swtr.se/
hamisnero 2007.12.19. 21:07:37
aripeti · http://www.naar.se 2007.12.19. 21:55:37
nem vagyok szak -gumi- erto
csak egy felelosseggel kozlekedo arc, a sokbol
legalabbis errefele
a passziv biztonsagot semmi sem potolhatja,
hiaba is irtak feljebb ilyesmiket:
...kiralyul vezetek...
...meg soha semmi sem tortent...
a kozuti kozlekedes sokszereplos kulturalis-technikai-tarsasjatek.
mas is hibazhat.
egyebkent a teli nyaron; sokszorosa a fekut vele, mert kenodik.
tapadni tapad, hulyeseget irtam, csak nem jo helyre :)
ppeterka 2007.12.19. 22:01:04
Rocko- 2007.12.19. 22:28:25
nagyjából egyetértünk, egyet kivéve:
"és esetleg legyenek lazábbak olyan dolgokban, amit máshol is engedélyeznek lehessen pl városban első ködlámpát használni a tompított helyett."
városban minek? annyian jönnek veled szemben, meg van közvilágítás, hogy simán lehet látni ködfény nélkül. persze vannak kivételek, de szerintem nem szükséges.
hamisnero 2007.12.19. 22:37:35
ja, és visszatérve az előző hozzászólásomhoz: KAPCSOLJÁTOK BE A LÁMPÁT! Ne azt, ami a műszerfalon sárgával jelez vissza. Ne is azt, ami kékkel. Úgy ni a zöldet.
aripeti. fogadjunk, hogy felétek mindenki világít. aki meg nem azt, fejbek..rják egy fagyott rénszarvassal. Mert látszani KÖLL.
FCs 2007.12.19. 23:12:22
szvsz a jól beállított ködlámpa - akár tompított nélkül - jobb városba; nem világít olyan messzire, nem vakít, viszont közvetlen előtted és oldalra az utat sokkal jobban világítja. igazából én ausztriai példákról beszélek, ahogy már írtam, bármikor és bárhol /kivéve alagútakban, amikből mondjuk van elég/ lehet ködlámát használni. talán furcsák ezek a szabályok, de szerintem jók. az első ködlámpa nem hiszem, hogy bármilyen szembe közlekedőnek gondot okozna /sok autó automatice ezzel világít be kanyarodáskor/, viszont a sofőrnek sokkal jobb. mielőtt valaki félreértené, csak az első ködlámpáknál ennyire kötetlen a szabályozás, a hátsó teljesen más helyzet.
aripeti · http://www.naar.se 2007.12.19. 23:13:32
persze mindenki vilagit.
a bicajosok is es a gyalogosok is tele vannak fenyvisszaverokkel.
persze itt egy kicsit kevesebb a napfeny, ilyenkor telen.
nem hinnem hogy eroszak miatt van.
HAMISNERO:
(egy nyari gumi min. 1000 SEK bunti, alapbol neggyel mesz...)
(30-as tablanal 39-el, pl. iskolaknal, helyszinen szetvagjak a jogsidat,
a kocsit ott kell hagynod, egy ev szunet...)
(megkulonboztetett jarmu kovetese ugyszint, plusz kb. kethavi atalgfizu bunti)
itt nincsenek kifogasok,
a parkoloor nem fotoz, a traffis rendor sem.
ok (is) a te es a kornyezeted nyugalmat orzik, szentek.
es ez igy van jol.
tudod nekem azert is lett sok agyarorszag,
mert a masik semmibevetele nelkul is lehet faszagyerek valaki,
a magamutogatas pedig szinte kotelezo bizonyos korokben.
kispalya nagy kiralya otthon sok ember,
a tarsadalom minden szintjen,
es hogy ide kapcsolodoan irjak:
a kozlekedes a legjobb indikatora egy kozossegnek.
asszem.
a kodlampasok meg miert nem mennek dodgemezi,
ott villoghatnanak.
a szabaly az szabaly.
neked is.
nekem is.
GOD 2007.12.19. 23:57:04
Ma este találkoztam a FJX098 frsz matizzal. Egy randa nőszemély volt benne, meg összesen 2 db. működő izzó. Mondom összesen. Körbe. Egy jobb első helyzetjelző, meg a jobb hátsó világítás. A Lónyainál megálltam, kiszálltam, és rászóltam, h kapcsoljon lámpát. Erre nullára lekapcsolta, majd vissza. Nem lett jobb a dolog. És ezzel az üszökkel halál nyugodtan közlekedett este 9-kor! Na az ilyennek ott helyben beraknám az izzókészletet. A seggébe. Tüzesvassal.
Milyen kurva törvény kötelezhet rá, hogy elviseljem, hogy nem áll neki ott helyben izzót cserélni a ringyaja??? Mert ő csak egy egybetűs állat, és nem ért hozzá?!?! Ha nekem tudnom kell, akkor neki is!
Bocsi, csak a ködlámpáról ez jutott eszembe!
X 2007.12.20. 00:07:20
GOD 2007.12.20. 00:11:28
Te tudatlan! Ajtóletépés után Batzpacskerba szerelt viperával izzócserére kényszeríti, majd beszántva sóval meghinti, mert az ősi román szokás, és ő sikeres ember! :O)
wan2bee 2007.12.20. 00:56:41
2 sztori. Elsoben eltort a stabilizator rud a futomuvemben belvarosi kozlekedesnel. Harom savos uton a kozepso savban mentem, es mentem volna jobbra. Az elozo lampanal a kozepso sav ures volt es lenduletben voltam, igy elmentem ott. Tavolsag, index, tukor, lehuzodas jobbra. Es akkor katt. piff-puff. Magatehetetlen auto. ez most hosszu sztori. A lenyeg, hogy az elso ember, aki elment mellettem egy jol hallhato baszdmegakurvaanyadra volt kepes.. Szep. Segiteni persze csak a jarokeloknek jutott eszukbe. Szerencsere semmi bajom nem lett, es senki masnak sem.
Masik sztori szinten Bp belvaros margithid pesti hidfo felhajto. Eleve csodalatos kozlekedesi kulturanknak koszonhetoen atlagos munkanapokon 2km-es korzetben teli van az osszes utca. A hid elott 50 meterre kifogyott egy MGB benzine. jobb kormany, klasszik angol auto. mar csak megnezni is megerte kiszallni. SENKI, DE SENKI nem segitett volna 3m-t odebb tolni. inkabb allt a dugoban. Felrealltam, felretoltuk, es megkerdeztem a tulaj holgyet, hogy elvihetem-e a kovetkezo kutig. Addigra kb 20 percet alltam a dugoban. Miert nem jut eszebe senkinek segiteni??
Énbiz' · http://nemcsalokadot.blogspot.com/ 2007.12.20. 07:44:02
Több, mint 20 éve vezetek. Téligumi fent, lámpa folyamatosan ég, nem kapkodok, fel van szerelve a járgány, sok százezret lenyomtam balesetmentesen, voltak necces dolgok is. De:
Első hónál próba! Csúszáshatárig elmenni okosan. Minden évben vissza kell szokni a csúszós úthoz. Sok tapasztalattal én is elmentem a határig, éjjel nagy szabad placcon a szegélynek koccant a gumi. OK, itt a határ. Próbáljátok ki!
Johnny336 2007.12.20. 09:56:57
Leesik az első hó, keresni egy üres parkolót, és megfaroltatni, megnézni mit tűr el a kocsi, és mit tudunk még korrigálni.
Rocko- 2007.12.20. 10:17:04
vettem.
Tony Almeida 2007.12.20. 11:17:36
Idióta, remélem eljutott hazáig...
AP (törölt) 2007.12.20. 12:09:07
A tapasztalat velük: ésszel kell menni nedves lefagyásközeli úton, szárazon lehet kicsit bátrabban, jégen meg teljesen mindegy.
Azért 24 ezret mindenkinek megér a kocsija épsége, vagy esetleg a börtön elkerülése, nem?
Prez (törölt) 2007.12.20. 12:40:30
De ha BMW320d még egy ilyet beír, komolyan újraértékelem a default véleményem a propelleres márkát hajtókról (és most nem szopjuk egymás f@ß*t, de tényleg) :)
harmadik dolog: Bp-n tényleg eszükbe sem jut az embereknek segíteni. Mert faszok vagyunk. Inkább állunk, kurvaanyázunk, ordítunk, ahelyett, hogy odamennénk, hogy megkérdezzük: Tudok segíteni? (ha vki nem ismeri az érzést: örülni fogsz, h segítgettél valakin, elégedett leszel magaddal, és nem az asszonyt ütöd otthon, mert egész nap dugóban álltál, ő meg odaégette a rántotthusit)
SnoopyPapa 2007.12.20. 15:45:27
Itt Mo.-n csak valami 20 évvel később - vagy mikor - döbbentünk rá erre, de akkor és azóta is csak féloldalasan (hogy aszondja, lakott területen kívül kell használni), de könyörgöm, lakott területen belül miért nem kell még mindig? Képzeljünk el egy egyutcás falut, amelynek a "lakott területe" még jósokszáz méteren terül el az utolsó lakott mókusodútól, közvilágítás egy szál se, de jogszerűen nem kell felkapcsolnom a tompikát. Persze, egyre többen, de még mindig sok a vaklámpás pasas...
FCs 2007.12.20. 17:04:03
Itt Mo.-n csak valami 20 évvel később - vagy mikor - döbbentünk rá erre, de akkor és azóta is csak féloldalasan (hogy aszondja, lakott területen kívül kell használni), de könyörgöm, lakott területen belül miért nem kell még mindig?"
ismét osztrák példát mondok; január 1-től megszűntetik a két éve bevezetett kötelező lámpa használatot. az ok, hogy bár az autós balesetek száma valamennyivel csökkent, a gyalogos, motoros és különösen a biciklis balesetek száma jelentősen nőtt a bevezetés óta.
EBEUSS (törölt) 2007.12.20. 17:09:42
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.12.20. 17:17:54
SnoopyPapa 2007.12.20. 17:54:32
Elhiszem ugyan, hogy a sógoroknál megszüntették, de abszolute semmi logikát nem találok benne. Állítja-e azt valaki, hogy a tompika használatával ROSSZABBUL lehet látni a gyalogost-motorost-biciklist? Valahogy nem fér a fejembe... Meg az otthonukban jajj-de-szabálytisztelő és hű-de-fegyelmezett osztrák és német autósok is mintha súlyos személyiségzavarral küszködnének magyar területen: M7-en 200-zal húzó Merci vagy BMW, "A" és "D" jelzéssel. Az "I"-sekről meg egy szót sem, mert azok már csak egy ilyenek.
EBEUSS:
Sőt, a Finnországban forgalmazott SAAB-VOLVO típusoknál a következő van: pasas lemegy a csikorgó téli fagyban a garázsba, kihúzza a delejt a fali konnektorból, ahonnan egész éjszaka töltötte az aksit (minden garázs minden állóhelyén van ilyen, legalábbis Tamperében és Helsinkiben láttam, nem egy helyen), gyújtás rá, helyzetjelző kigyullad, motort indít, majd "x" mp. múlva a tompított magától kigyullad. Megálláskor fordított sorrendben megy. Még csak véletlenül se felejthetik el fel- vagy lekapcsolni.
SnoopyPapa 2007.12.20. 21:30:04
Jó pár évvel ezelőtt az egyik TV-stáb elhelyezett (kidobott) egy qrva nagy dobozt egy viszonylag forgalmas útra, amúgy a zucca közepére, oszt nézte/felvette, ugyan mi lesz. Hátmeghogy az lett, hogy a zautósok 90%-a kikerülte azt a dobozt; akár sávot is váltott, de egyiknek sem jutott az eszébe, hogy \"esetleg kiszállok a verdából, meg félrerúgom/félreteszem a dobozt\", hogy azt a sok autóst ne akadályozza mánmeghogy a dobozt. Vagy tízperces volt a felvétel - eleinte röhögtem, oszt meg a képemre fagyott a vigyor. Hát ilyenek vagyunk...? Oh, yeah. Sajnálom. Sikerült lesüllyedni. És ha a doboz helyett egy halott, vagy sebesült van a helyszínen...?
Üdv, SnoopyPapa
Vladimir Harkonnen 2007.12.20. 21:47:41
A tompított világítással kapcsolatban: 1977 augusztusát Malmőben és Stockholmban töltöttem el, némi kiküldetésben. Hárman voltunk magyarok, és már az első nap feltűnt, hogy jé, itt mindenki hülye? Majd minden kocsi (!!!) tompított fénnyel közlekedett, a legnagyobb nyári napsütésben is: tényleg, alig volt kivétel. Meg is kérdeztük a svédeket, hogy miért van ez így? Kissé megdöbbentek: "Jé, Mo.-n ez nem így van?" Majd logikusan elmagyarázták a "látni és látszani" elvet, amelyre mi csak jóval később döbbentünk rá.
Azért ha tetszel emlékezni rája, már a hetvenes években is ha valaki "sietett" felkapcsolta magától is nappal a fényszórót! És akkor még le is húzódtak az emnerek, hogy elengedjék! Már akkor is tudta a legtöbb autós, hogy jobban látszik nappal is, ha bekapcsolt lámpákkal közlekedik!
Csakhogy a Magyar spórolós nép! Falu szélén lakom, és látom amint tízből öt autós ahogy a helységnév táblához ér már nyúl is a kapcsolóhoz, oltja el a lámpát, mert 0,000001 literrel többet fogyaszt vele a suzuki!
GOD 2007.12.20. 21:59:35
Talán azért, mert a vidéki embereknek nem élnek vissza naponta a bizalmával (de legalábbis megpróbálják)! Mit gondolsz, ők ilyenek maradnának, ha nap nap után átvernék? Nem! Ott dögölhetne meg mellettük bárki, nem foglalkoznának vele!
Mellesleg nem az aksi töltése az oka a konektorba dugdosásnak, hanem az olajat fűtik a motorban! Az oka prózai: 30 fokos indítási olajhőfoknál már nem legalább 100 vagy több fok az eltérés az üzemi hőfok és az indítási hő között. Ezáltal csökken a motor igénybevétele, mivel egy -40 fokos olaj kenési tulajdonságai messze vannak a kívánatostól.
Rocko- 2007.12.20. 22:17:43
"a gyalogos, motoros és különösen a biciklis balesetek száma jelentősen nőtt a bevezetés óta."
miért?
SnoopyPapa 2007.12.20. 17:54:32
"M7-en 200-zal húzó Merci vagy BMW, "A" és "D" jelzéssel."
csak a rendszáma külföldi sok esetben.
SnoopyPapa 2007.12.20. 21:30:04
Napló volt, és kuka, illetve egy emebr azért odébb rakta, de a többi helyes. :)
Valadimir Harkonnen 2007.12.20. 21:47:41
"Falu szélén lakom, és látom amint tízből öt autós ahogy a helységnév táblához ér már nyúl is a kapcsolóhoz, oltja el a lámpát, mert 0,000001 literrel többet fogyaszt vele a suzuki!"
jaja, jó dolog az. a megsprólot pénz biztos elég lesz az ügyvédre, aki megmagyarázza, h igazából nyugodtan elüthették a kivilágítatlan részeg, kerékpárral csalinkázó józsi nénit.
SnoopyPapa 2007.12.21. 20:38:21
persze, így volt, de emlékezetem szerint legfőképpen a yard, meg a jaj-de-fontos eeetársak kocsija volt ilyen módon megvilágítva. Ja, meg szirénáztak is ezer decibellel. Utáltuk is őket, mi?
Rocko_:
Télleg, most, hogy mondod, emléxem; ám a lényeg a lényeg. Gondolom, azóta se változtunk olyan nagyon...
GOD:
Elképzelhető, miért is ne, hogy az olajat melengették a jó finnek (-Ahhh, olajat melengettem a keblemen - Shakespeare Vilmos után szabadon), de leginkább maga a módszer ragadott meg, az, hogy még ilyenekre is gondolnak, igaz, hideg égöv alatt logikus. Mellesleg nemigen értek hozzá, csak a nyakolajhoz, ami viszont hidegen jó. Képzeld el (gondolom, tudod), a finnek a Koskenkorva-t meg más csodálatos vodkáikat a MÉLYHŰTŐBEN tárolják, oszt a palackból úgy jön ki, mint az olaj, lassított felvételen... de azért iható, mit mondjak. Nyammm.
És minden kedves olvtársnak, aki rávilágított arra, hogy a téli gumi meleg nyáron, nagy sebességnél akár szét is durranhat: KÖSZÖNETEM!Ezt a legrémesebb álmomban sem gondoltam volna!!! És kissé égnek állt a hajam, mert volt olyan nyár, hogy lustakutyaságból eredeztetve, nem cseréltem le a télit. Hja, mindig tanul az ember. Még 1 *, köszönöm.
Üdv és víg karácsonyt, alkoholmentes családszállítást, szabályok betartását és minden jót kívánok!!!
A SnPapa!