Ezúton kívánok sok boldogságot és boldog újévet annak a kedves és inteligens bajúszos szürke színű autóval közlekedő oktatónak, aki - pontosabban tanítványa - elé a Lajos utcában 2008.01.02-én 16:55-kor kikanyarodtam egy kapubejáróból.Sok egészséget kívánok azért is, hogy ezt követően a Szépvölgyi útig folyamatosan nyomta mögöttem a dudát és reflektorral jött mögöttem.
Sok szerencsét kívánok Neki az újévre azért is, hogy amikor utolért a Bécsi út és Pacsirtamező út kereszteződésében egy piros lámpánál, lehúzta az ablakot és a három sávon átkiabálva szidta - szószerint - a kurva anyámat. Édesanyám több mint húsz éve elhunyt, remélem az övé jó egészségnek örvend.
Munkasikerekben gazdag évet kívánok és remélem még sok autóvezető kerül ki kezei közül, aki megtanulja tőle a vezetés - kurvaanyázos dudálós és refkletorral büntetés - fortélyait, és hasonló hasznos tagja lesz az autós társadalomnak.
Üdvözlettel:
"a bűnös kikanyarodós"
u.i.: azért az se lett volna butaság, ha bekormányozza az autót a belső sávba, rajtunk kívül egy árva autó sem jött messze távolban.
Baráti üdvözlet a tapló oktatónak
2008.01.03. 16:12 :: SilentSound
Úgy látszik, nem mindenki vezette le a karácsonyi bevásárlás forgatagában a felgyülemlett agresszióit, ékes példája ennek Gábor levele, aki szabálytalankodott, pechjére mindezt egy baromállattal szemben, aki revansot vett rajta jól.
66 komment
Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
X 2008.01.03. 16:26:37
trebics 2008.01.03. 16:28:39
Akkor a francnak kanyarodott ki egy tanuló elé?
Wannabe motoros 2008.01.03. 16:50:41
De azert aki elkezdte a bunkoskodast, az nem o volt, ugye. Miert kell a tanulot szivatni? Van neki eleg baja amugy is...
X 2008.01.03. 17:08:52
De ez még szabályos! (Kivéve ha hirtelen, de akkor a post írója ezt azért csak beleszőtte volna, hogy majdnem balesetet okozott. Itt szó sincs erről, ha még egyszer nézem se.)
Másik: villogni lehet fénykürttel, folyamatosan világítani nem. Dudálni sem. Üvölteni két sávon át meg homárosan mondva: ősi ... szokás :)
Imiface · http://zenezenezene.blog.hu/ 2008.01.03. 17:12:48
Egyszer véletlenül megláttam, hogy rossz időpontot írt be, nem azt, amit előtte 3 perccel megbeszéltünk, és amikor szóltam neki, ordított vagy 5 percig, hogy hogy merek én ránézni a papírjaira...:-) Nna, az oktatási módszerei is hasonlók voltak. 20 óra után átmentem másik oktatóhoz.
bunk0 2008.01.03. 17:33:11
Johnny 2008.01.03. 17:37:55
Ő nagyon kedves ember, te megúsztad egy "sima" anyázással. Egy diákja beperelte becsületsértésért mert azt mondta neki a bácsi, hogy "szopjál le te geci!"
Továbbá szeret még taxist dobálni ásványvizes üvegekkel, persze csak ha szabálytalanul közlekednek. :)
Don 2008.01.03. 17:41:18
Ilyemkor teszem fel a kérdést?
1.muszáj bunkó módon kikanyarodni?
2.ha bunkó voltam és visszakapom, akkor miért esik rosszul?
3. mit csinál, ha ő elé kanyarodnak ki? megirja, hogy egy bunkó kikanyarodott elé és közeé távol nem volt autó?
Nadine · http://nadinevilaga.blogspot.com 2008.01.03. 17:47:55
laposmacska 2008.01.03. 17:50:58
Bunk0-nak is igaza van, ha az oktató a tanulónak ad igazat, az nyugató tud lenni, csak aztán nem kell ezzel visszaélni.
Én emlékszem, hogy mikor 10 éve vezetni tanultam, az oktatóm a vizsga előtt egy-két órával (mármint vezetésnél számító órával) azt mondta, hogy "most elviszlek valahova, oszt úgy megszopatlak, hogy sose felejted el". Hát nem felejtettem el :) De tényleg megtanított olyan dolgokra, amikre nem biztos, hogy más is meg tudott volna, szóval jó oktató.
Na mindegy, BUÉK!
Manyizga (törölt) 2008.01.03. 17:57:36
Anyázni nem anyáztam volna, maximum egy fénykürtös "így már látsz, mazsola?!" típusú jelzéssel az útjára engedtem volna, ha elém fordul ki.
phranxinatra 2008.01.03. 17:59:06
Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles (...) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában.
impetus 2008.01.03. 17:59:07
., (törölt) 2008.01.03. 17:59:10
Mit kell ezem csodálkozni?
Ez egy teljesen hétköznapi eset. Ma. Magyarországon.
Mindketten örülhetnek, hogy a másik nem lőtte le, nem fröcskölt rá kromofágot, nem verték le tükreit basaball ütővel.
Bár az is csak a szürke hétköznapokhoz tartozó cselekedet.
Kata 2008.01.03. 18:02:00
kamikaze 2008.01.03. 18:02:28
Úgyhogy tahó vagy kikanyarodós, és hogy tudd: én talán mégtovább dudálok és ordítok az ilyen köcsög türhőkkel, mint az az oktató...
acsbar 2008.01.03. 18:04:35
acsbar 2008.01.03. 18:05:58
Thomas Magnum 2008.01.03. 18:09:15
2. A körülményekről csak mellékesen, két szóban tájékoztatsz
És akkor jön a kombinálás.
Tanuló vezető ül az autóban. Ergó még azt a 30 vagy mennyi órát sem vezette le, amennyi minimálisan a jogsihoz kell.
Van ott sok minden, pedálok, váltó, index, kormány, tükör, plusz a kresz szabályok.. nem mindenki egyforma. Te biztos jobb voltál, mikor tanultál/vizsgéra készültél.
A tanulóvezetőnek még nem megy anniyra, arra meg ugye ki se térek, hogy a jogsi megszerzése sem jelenti azt, hogy valaki képes átlátni a forgalmat.
Valamint. Ha tényleg senki nem jött se előtte, se utána, akkor mondjuk megvárhattad volna, míg elmegy előtted. Esetleg.
Na de hát egy tanulóvezetőt elengedni..
XYBeR 2008.01.03. 18:16:01
bajusz, rövid u-val
az "azért is, hogy"-nál az "azért is, mert" szebb. pláne többször egymás után.
renesis 2008.01.03. 18:33:17
Megnézem én azt amikor a vizsgabiztos átengedi a tanulót,ha az akadályoz egy elsőbbséggel rendelkező autót!
Amúgy meg ritka sok tahó és köcsög van az úton,akiknek mániája a tanuló autósok szopatása. A legjobb mikor a tanuló megszerzi a jogsit, és egy hétre rá meglát egy tanulóautót és azzal szorakozik,hogy lelép a zebrára,majd vissza a járdára.Mellékesen ez vizsgán történt-meg is bukott a tanuló.
Meg is érdemelted, kár hogy nem vert szájba.
És még mielőtt bunkó oktatóznánk- egy ilyen szituáció miatt sok tanuló sirva fakad és abba kell hagyni az nap a vezetést. Tudjátok van pár olyan emberke, aki gyerekkorában balesetet szenvedett autóban,netán meghalt mellette a barátja----szerinted Ő hogy éli meg ezt a helyzetet. Gyökér!!!!!
Amúgy köszönet azon autósoknak akiknek nem esik nehezére segíteni a tanulóvezetőt és nem felejtik el , hogy ők is így kezdték!
Shore 2008.01.03. 18:35:41
Mert ha nem, akkor vagy nem a tanuló vezetett, vagy ha igen, akkor már a max. néhány tucat órája alatt tökéletesen beletanult a bunkó vezetésbe.
Szvsz. a kikanyarodás miatti nemtetszést ki lehet fejezni egy rövid dudaszóval is, anyázás, tülkölés, villogás hosszan ősi román szokás.
renesis 2008.01.03. 18:35:55
A félreértések elkerülése végett csak az első 3 sort üzenem neked.
hukk 2008.01.03. 18:37:49
Kurvaanyázni ettől függetlenül nem illik.
impetus 2008.01.03. 18:49:25
A dudát az oktató simán eléri. De a folyamatos fényszórózás akár véletlenül is történhetett. (Azt mondta az oktató, hogy villogjon és nem kapcsolta le, vagy ilyesmi.) Szívesen meghallgatnám a másik oldalt is.
X 2008.01.03. 18:50:26
Én csak azt mondom, hogy valószínű nem volt szabálytalan a kikanyarodás, de hogy nem illik, az is biztos, mert várhatott volna vele. Szóval nagy forgalomban kényszerül rá az ember, nem amikor egy kocsi jön. Én sem szoktam így kifordulni, mert a szélsőbe inkább nem, hátha kicseszek vele, a belsőbe meg azért nem, mert az balesetveszélyes.
Persze, ha a tanuló kocsi az első, mögötte meg sokan, akkor nyilván kifordulnék elé.
Szóval szerintem nem volt szabálytalan (mert a szabály nem tér ki a forgalom nagyságára), de az is igaz, hogy nem kellett volna kifordulni elé, ha úgyis csak ő jött egyedül... Valószínű csak az agyára ment az oktatónak valami és ez volt az utolsó CSEPP a pohárba.
Az viszont, hogy ezen nem tudta magát pár másodperc alatt túltenni, az már szegénységi bizonyítvány...
gaben 2008.01.03. 18:55:52
Ha valaki nem érzékelné, ilyen kocsival a biztos kilátás ebben az esetben már csak akkor van meg, ha már a külső sávot elfoglaltuk a gép orrával.
Ebben az esetben is anyázhat az oktató, csak éppen alaptalanul koptatja a pofáját.
Utálom az autóból kikiabálókat mert 20-ból csak egyszer indokolt a felháborodás mértéke
a tapasztalataim szerint.
Felnőtteket nevelni meg már elbaszottul késő és értelmetlen.
Büdös-mocskos módon büntetni, na az lenne a nekem való, dehát elvették a régi szolgálati ezerötösömet. Csak vicceltem!
darm 2008.01.03. 19:44:22
ez ám az igazi budapesti sztori, tapsoljuk meg bunkóékat.
Nyuszika 2008.01.03. 19:48:35
Szerintem aki hozzá szólt és van jogsija, azzal már történt olyan, hogy elékanyarodott valakinek (tök mindegy, hogy tanuló, vagy nem tanuló).
Ti még soha sem néztetek el semmit vezetés közben?
Mint írta a srác, hogy üres volt az utca, ebben az esetben nagyon könnyű elnézni azt az egyetlen autót! De hát ti mindig, és mindenkor mindent észrevesztek. Azon kívül az oktatáshoz az is hozzátartozik, hogy a kultúrált közlekedésre oktassunk, és hogy ugye ilyenkor illik, ha lehet behúzódni a belsősávba, és így beengedni a forgalomba a másikat.
Ez a volt nyugati határon túl bevett szokás, és ott ezért nem szeretik többek között a magyar (és keleti) autósokat.
A külsősávban haladáshoz pedig annyit, hogy Ausztriában az autópályákon az emelkedőkön magyarul is ki van írva, hogy "Jobbra tarts!", mert kedves honfitársaink nem értenek németül, és nem ismerik ezt a szabályt. A belsősávban cammognak 40-50-nel, még a kamionok is gyorsabban mennek a külsőben, de ők nem mennek ki.
Úgy, hogy szerintem nem kéne cseszegetni "Gábort", hogy kikanyarodott egy kocsi elé, mégha az tanuló is volt, mert ugye belátta, hogy ő volt a szabálytalan. Ő csak a kultúráltságot kérte számon az oktatón.
Jatti 2008.01.03. 20:04:35
Johnny336 2008.01.03. 20:09:23
Tudjuk, hogy kivágott elé? Nem. Akkor miért anyázzuk csóri levélírót?
Mellékesen: az elsőbbséggel rendelkezőt sebességének, vagy haladási irányának KISMÉRTÉKŰ megváltoztatására "kényszerítheted" (gy.k. ne kelljen 60-ról kb. 10 méteren belül lelassulni 30-ra, elkerülendő a baleset).
Amikor tanultam vezetni, 40-el autóztunk mindenhol. Ha olyan nagy trauma volt az elé kikanyarodó/kivágó autó, akkor mennyivel haladhattak? És a Pacsirtamezőn voltak, a Lajos utcánál, ahol van egy S-kanyar, amihez lassítani kell (elvégre csúszik az út), továbbá nem láthatod, hogy a ház aljából át akar-e rohanni egy családanya három gyerekkel a karján.
Sajnálom szegény tanulót, hogy ilyen kultúrlénytől kell "tanulni". Valószínűleg ő is megkapja a magáét, ha véletlenül lemerészel fulladni emelkedőn elindulásnál...
0xFFFF 2008.01.03. 20:10:40
Janó dö Pumpa 2008.01.03. 20:14:28
:-)
én speciel az erőszakos, agresszív buszsofőröket utálom, de nagyon,
aztán a 10 centire rámmászó majmokat,
végül, de nem utolsó sorban, a belső sávban tetüzőket.
olyan blogok nincsenek, ahol őket szidják?
üdv, Janó :)
zbzbzb 2008.01.03. 20:31:44
Ha nem tudnád, a KRESZ-ben a legsúlyosabb eset a ZAVARÁS, ami minden esetben kerülendő.
Cikkíró: a fenti pláne nem szép egy tanulóval szemben. Legyünk már egy kicsit udvariasabbak/előzékenyebbek/türelmesebbek egymással! Olyan nehéz várni egy kicsit a kanyarodással/sávváltással/előzéssel?
Most mindenki gondolkodjon el egy kis időre. És holnap engedjen be egy embert a dugóban maga elé. Úgyse ér haza hamarabb.
A KRESZ viszont soha nem menti az oktatót. Neki minden esetben meg kellene őriznie a hidegvérét (tudom, sokszor tényleg nagyon nehéz). Példát kell mutatnia. Ebben az esetben nem igazán sikerült...
De azért a cikkíró is gondolkodjon el, és igyekezzen nyugodt és udvarias maradni. Neki lesz jobb, nem másnak.
X 2008.01.03. 21:19:00
legenyhébb: 1-es. legdurvább 3-as.
1. zavarás
2. akadályozás
3. veszélyeztetés
zavarás: valami csinálsz, de különösebben nem kell vele foglalkoznia, csak minimális a teendője, ha van egyátalán.
akadályozás: enyhe, kulcsszó: NEM HIRTELEN irány és/vagy sebességváltoztatásra kényszeríted, stb.
veszélyeztetés: hirtelenre kényszeríted. például nagyon erős fékezésre, kikerülésre, vagy padkára szorítás. anyagi és vagy személyi kár bekövetkezése valószínű volt vagy bekövetkezett.
Ezt már párszor kitárgyaltuk, de referenciául bármely kresz könyvben tetszik találni részletezést...
Namost az elsőbbségel rendelkezőt LEHET és SZABAD zavarni vagy akadályozni. Veszélyeztetni nem, mintahogyan senkit sem.
Sávváltásra külön szabályok vonatkoznak, nem kifejezetten az elsőbbség, ami útkereszteződésre.
Amit pedig te írsz, mégpedig, hogy kivédhetnél valamit, de nem, mert inkább nekimész a régi kocsiddal, meg majd a rendőr szerint "igazad van" a kresz alapján - na az a TÉVEDÉS.
Ugyanis a legfőbb szabály: minden eszközzel meg kell akadályozni a személyi/anyagi kárt. Tehát ha elháríthatatlan a dolog: mondjuk rádrántja a kormányt melletted haladó, akkor kivédhetetlen, ez van. De ha indexel és elindul, és nem lassítasz, mert úgyis elsőbbséged van, akkor:
-igen, elsőbbséged volt.
-de ez senkit nem érdekel, mert megakadályozhattad volna a balesetet, ha fékezel például.
Ilymódon a balesetet te okoztad. Bírósági gyakorlat, törvényileg is így van. A köztudatban nem így van. Az egy dolog. Sok mindent hisz a "nép".
Ha velem akadsz így össze, készülj, pár milliós keretig biztosítva vagyok jogi költségekre ;)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.03. 21:20:53
mazsi 2008.01.03. 21:38:13
a "ne ítélj elsőre" jegyében: mielőtt még széttépitek X-et, hogy súlyosan zavar/akadályoztat/veszélyeztet szegény tanulókat, nem láttuk, nem voltunk ott, bármi lehetett....csak gyorsan elmesélném, hogy engem - női vezető, este, tök kihalt lakótelep, sehol senki, kis kocsi, kb. 5 km/h - egy kerékpáros futár akart ordítva bántalmazni, teljesen hisztérikus állapotban, mondván, hogy el akartam ütni! Közel s távol sem kereszteztem az útját, inkább ő nem adta meg nekem az elsőbbséget,ide-oda tinglitanglizott az útkereszteződésben, ahol én szabályosan kanyarodtam, de mivel nem vagyok kopasz fukszos mercis, ezért velem lehet keménykedni, ordítani, szemétkedni.
Néha nem normálisak az emberek komolyan.
Mindenki a oda rúg, ahova tud.
Persze szegény kerékpárosok, mi...
Akármi történt is, aki ilyet csinál oktató létére az egy paraszt.
X 2008.01.03. 21:59:07
és a balesetet pedig minden esetben és minden eszközzel el kell kerülni, ha lehet. Ez a szabály pedig mindenek (még a kresz) felett is áll a hierarchiában! Első kérdés a tárgyaláson: "mindent megtett, hogy a balesetet elkerülje?"
És bármit is mond, mindig van valamilyen bizonyíték is...
Biciklis futár: jön balról, egyenrangú kereszteződés. Mindketten egyenesen mentünk. Nekem jobbról egyirányú is, akadálytalanul haladhatnék elvileg. Mégis gyorsan jött balról, megálltam tőle pár méterre, igencsak erős fékezéssel. Ugyanis ahogy észrevettem, azonnal fékeztem. Így sikerült. Különben biztos ütközünk, mert nagyon gyorsan jött.
Csúnyán nézett... Én meg mutattam neki, hogy mehet... Vagy rájött, vagy nem, de továbbment. Még egy bunkó autós, gondolta :D
De majd csak rájön, hogy kellene jobbra is nézni, ha nem lát más táblákat... Remélem még nem későn.
Ezúttal szerencséje volt, hogy én jöttem, mert én mindig várom a balról jövőt (sajnos itt tartunk...). De van, aki 40-50-el megy ott...
phranxinatra 2008.01.04. 01:18:25
Először is leszögezném, hogy az oktató kolléga hihetetlen ortó módon reagálta le az eseményt; a folyamatos duda, reflektor és kurvaanyázás, így együtt, nagyon nem fér bele semmilyen műsorba. Egyenként még esetleg... :D
Más oktatók is megerősíthetik, hogy a T-tábla nagyon sok közlekedőt irritál. Egy szabályosan, 50-nel (vagy éppen 90-nel) haladó tanulóautó még azt a nyugdíjas matektanárt is előzésre készteti, aki egyébként 45-nél (vagy 86-nál) még véletlenül sem megy gyorsabban a piros szuzukijával. A másik, hogy rengetegen nem tekintik egyenrangú félnek a tanulót, ezért naponta fordul elő, ami a fent leírt sztoriban is, hogy nem adják meg az elsőbbséget, kikanyarodnak, bevágnak a tanulóautó elé.
Most lehet itt farizeuskodni, hogy a KRESZ ezt, azt, meg amazt írja, de azért aki közlekedik, tisztában van azzal, hogy mit jelent nem megadni az elsőbbséget. Nyilván ez is szituációfüggő, mert ha 2 perce állok a macisajtnál, és csak úgy tudok kihajtani, hogy valakit enyhe lassításra kényszerítek, akkor szabályos voltam, de ha egy kihalt utcában pont az egyetlen arra jövő autó elé megyek ki, az már nem biztos, hogy oké.
És nem, nincs a tanulóautóban dupla fényszoró és duda. Egyedül a pedálok duplikáltak, úgyhogy aki nem tud anyósülésről kormányozni, váltani és kezelni az összes műszert (index, fénykürt, duda stb), az ne menjen oktatónak. Vagy legalábbis ne Mo-n. (Tőlünk Nyugatabbra... gyári oktatókocsik... beépített, speckó kis biszbaszok... mmmmm)
X 2008.01.04. 01:57:12
Ez a legnagyobb, és teljesen igaz... :D
vagy inkább :S
Lui_78 2008.01.04. 08:14:23
Némi alázat a többi ember felé. Sok dolgot megoldana, ha nem mindenki "én vagyok a faszagyerek, nekem mindent lehet" attitűddel menne ki az utcára. Akinek nem inge...
Caravan 2008.01.04. 08:43:07
De egyébként nem értem, hogy Pesten miért örül egyautós, ha a másiknak rossz? Tényleg kéne egy kis alázat.
laposmacska 2008.01.04. 09:31:59
EBEUSS (törölt) 2008.01.04. 10:43:53
EBEUSS (törölt) 2008.01.04. 10:52:41
G. 2008.01.04. 11:48:04
postíró 2008.01.04. 16:21:25
Sötét volt (lásd időpont) a "szürkebajuszos" :-) autóról nem láttam, hogy tanuló, ez számomra csak akkor derült ki, amikor mellém ért, és a tetején láttam az áramvonalasan felhelyezett táblát.
Ha a járdán szabályosan parkoló (tábla engedi) autóktól jobban ki lehetne látni nem kellett volna annyira előrecsorogni, hogy kilássak. Aztán úgy értékeltem jobb ha gyorsan megyek, mintha félig belógok elé.
Merthogy lassan jött és kifértem eléje. Bőven.
Bár nem láttam sokmindent a reflektortól, de véleményem szerint nem kellett még fékeznie sem.
Nem mentegetni akarom magam, mert akkor már az eredeti levélben is leírtam volna ezeket a körülményeket.
DE!
1986 óta vezetek, mindennapos eset, hogy olyan helyzetbe kerülök, ahonnan megpróbálom kisegíteni autóstársaimat. Nem lehetne kicsit emberségesebben másoknak is?
Üdvözlettel:
a kikanyarodós.
enci 2008.01.04. 16:38:10
Mi vagy te, magyartanár? Jól levetted a lényeget látom. :-/
Scottie 2008.01.04. 22:06:02
phranxinatra 2008.01.05. 00:24:13
Merde 2008.01.06. 16:50:16
Ha meg belátható volt és te úgy vonszoltad ki magad elé, akkor barátom neked igencsak a jó kurva anyádat! Lehet hisztizni.
isti77 2008.01.06. 19:01:25
Hadd kérdezzem meg, ha valaki kivág valaki más elé (ami elég nagy bunkóság, főleg egy tanvez elé), utána miért kell fél óráig dudálni, villogni és anyázni? Nem elég egyszer? Ilyen sokáig tart kiengedni a gőzt? Nagyobb szelep kéne.
Azért jó lehetett a tanulónak, kihajt elé egy paraszt, utána mellette ordít az oktató:
"Vigyázz má' a kezeddel bazzeg, hadd férjek oda a dudához! Te meg húzd azt a k... fénykürtöt! Szállj má' le a fékről, barom, hadd másszak bele a köcsög seggébe, a k... anyját!"
Nahát 2008.01.06. 19:25:25
Nem fogod magad jól érezni, ha leüvöltik a fejedet!
Tuti, hogy egyszer az életben mindenki okoz kisebb nagyobb kellemetlenséget!
Nézzen mindenki jól körül és egy nap legalább egyszer "kegyelmezzen" az EMBERTÁRSÁNAK !!!
Mert bizony, ez a szó létezik!
Szendwich 2008.01.06. 20:39:38
A 37-es uton tartottam Szerencs fele. Ep az egyik lankan hajtottam lefele es lattam, hogy a kovetkezo emelkedon kapaszkodik egy tanulo vezeto. Na mondom akkor gaz el, utanna csorgok es majd csak utolerem es a domb tetejen (vagy utanna) es leelozom. Utolerem meg a dombon, es csak lassitanom, csak lassitanom kell. 40 km/h-val ment. Az utannam jovo nem volt olyan turelmes, mint en. Rank elozott. Szerencsetlen tanulovezetore meg ra is huzta a kormanyt, mert a domb tetejen megjelent egy fenyszoro par...
Az emelkedore felerve, mikor tiszta lett a terep, leeloztem en is, a kiscsajt. Aki gorcsosen szoritotta a kormanyt, hatul ult meg 2 srac, na meg az oktato. Nem igaz, hogy az oktato birta fouton a 40-es tempot (siman mehetet volna tobbel, "jo" volt az ut).
/ez meg az ordibalos masik veglete.../
Lacee 2008.01.07. 11:18:21
Janó dö Pumpa 2008.01.08. 18:44:51
oktató jó fej volt, pláne, amikor látta, hogy semmi bajuk nem történt.
én is tök jó fej voltam, mert csak vigyorogtam... sőt! én talán sokkal jobb fej voltam, mint az oktató és a tanuló együtt :-o
igen! Azt hiszem, én vagyok a legjobb fej a tanulóvezetőbe koccanók közül ...
Pável 2008.01.09. 10:23:28
Brigi "B. A." főnöke 2008.01.09. 10:31:15
Történt egyszer, hogy egyívű visszafordulást kellett végrehajtanom. Mögöttem tanuló, időben indexelek balra, és az autó fordulóköre miatt nem húzódtam be teljesen a vonal mellé. Tanuló megelőz, oktató kiordít, hogy honnan kell megkezdeni a balra kanyarodást.
Agyam elszáll (pedig ritka az ilyen!), padlógáz, utánuk. Megelőzöm őket, szerencsére piros lámpa. Vészvillogó ki, kiszállok.
Odamegyek a sráchoz, tisztelgek, "Fiatalember, XY rendőrzászlós vagyok, jelvényszámom 123343332, ha még1x meglátom, hogy a kereszteződésben balra indexelőt balról megelőzi, nem sokáig fog vezetni.". Majd megkérdeztem az oktatót, hogy tanítja-e még az egyívű visszafordulást? Figyeljen, mert hamarosan megint meg fogom kísérelni...
Aztán visszaszálltam, köv. helyen visszafordultam.
Ennyi.
Most fikázzatok, soroljátok el, hogy milyen büntetési tétele van annak, ha rendőrnek adom ki, magam, stb stb (nem mintha nem lennék tisztában vele)
Invictus 2008.01.09. 14:47:31
Szóval a bunkó oktatónak szerintem igaza volt. Ha nem tudtál a vonal mellől, mert nem fért volna el akkor neked elvileg le kellett volna húzódnod jobbra, megállni, és ha szabad az út, elindulásból megfordulni.
Johnny336 2008.01.09. 14:58:47
Janó dö Pumpa 2008.01.10. 19:08:47
10 cm vastag jég volt, de tény h én voltam a hibás
(meg a hülye mazsola, olyan bénán állt a kereszteződésben :-)
Brigi "B. A." főnöke 2008.01.11. 02:01:48
Szerintem meg semmilyen körülmények között ne tanítsa azt, hogy a kerszteződésben balra indexelőt balról előzzük. Akármennyire is messze van a vonaltól. Pont.
Johnny336: Öreg + összkerékhajtásos autó.. nem kínzom ilyenekkel..
Pammy 2008.01.11. 12:03:49
renesis 2008.01.11. 16:35:13
egyik oktató haveromat hivta sirva egy nő ismerőse: csaj ment az egyenes úton kocsival, az egyik kapukijáróból beletolatott egy autó.(családiházas,kertes környék, belátható). Kihívták a rendőrt, aki -mitadÚristen- a kitolató autó vezető ismerőse volt.Nos megállapította,hogy az ismerős hölgy nem adta meg az elsőbbséget (jobb kézszabályra hivatkozva). Odament az oktató haverom és elmagyarázta a rendőrnek,hogy a kapukijáró nem kereszteződés,ergo nem lehet jobbkézszabály és a többi alap dolgot. Erre a rendőr: Oldják meg a próblémáikat maguk! beszállta policecarban és elment, se jegyzőkönyv , se semmi...
TH 2008.01.11. 19:20:56
WAIT 2008.01.14. 09:26:55