Az alábbi történet január 4-én történt. Tatáról utaztam Tatabányára és gondoltam igénybe veszem az autópályát, mivel siettem és az 1-es úton 15 km kb. 30 perc kocsikázás egy átlagos hétköznap, főleg ha valami barmot is kifog az ember. A gondolat felmerülésének pillanatában nem gondoltam volna, hogy néhány perc múlva legszívesebben embert ölnék...Január negyedike nem csak Attila számára volt sokkoló, holnap szintén egy ugyanaznap megesett autópályás sztorival rukkolunk elő, ami az imént olvasotthoz képest nagyságrenddel hajmeresztőbb...
Történt, hogy az autópályafelhajtóra (Pest felé) kanyarodva olyan jó 60-as, 70-es tempóval haladhattam, de hirtelen a fékbe kellett taposnom, ugyanis előttem egy ökör 30-cal ment. Tudom, hogy kanyarodik, tudom, hogy csúszik, de a f*szér' kell 30cal menni. A végeredmény az lett, hogy 50-nel kellett besorolnom.
Ezúton köszönöm annak a kamionosnak, aki beengedett.
Egyik barátom egy hasonló sztorit osztott meg velem. Ő rosszabbul járt, ugyanis előtte egy barom indokolatlanul ÁLLÓ-ra fékezte a kocsit.
Mi ebből a tanulság? Közlekedjen mindenki lendületesen, minimum amennyivel lehet. Aki pedig nem tud normálisan vezetni, az inkább ne is üljön autóba. Az ilyen pöcsök miatt van annyi baleset.
Köszi, hogy megoszthattam élményeimet.
Harminccal az autópályán
2008.01.06. 13:22 :: SilentSound
Nem véletlenül találták ki az okosok, hogy autópályán csak a legalább hatvannal közlekedni képes járművek közlekedhessenek (megmondonak köszi a korrekciót). Én azt sem értem igazán, hogy aki nem mer kettes fölé váltani, az miért közlekedik autópályán. Vagy úgy egyáltalán autóval bárhol. Attila egy ilyenbe futott bele. Majdnem. Csak ő még a felhajtón. Az meg kicsit mindjárt más más. (Updated: 16:23)
258 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó béna veszélyes autópálya mazsola
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
autosave 2008.01.06. 13:49:14
DE a KÖVETÉSI TÁVOLSÁG, mint olyan, az MÉG LÉTEZIK és BE KELL TARTANI.
Tehát nem ő lesz a hibás. És ha belököd a kamion elé, akkor mehetsz a börtönbe. Követési távolság álló járműre is van kitalálva. Ő még haladt is ráadásul...
Majd felhozzátok az autópályán 60-as szabályt. Előre eloszlatom a tévhitet. Az nem minimális haladási sebesség, hanem ennyivel sík úton kell tudnia mennie, különben nem hajthat fel. Tehát nincs minimális előírt sebesség. Persze a szokásos indokolatlan lassú haladás fennáll, de ez nem indok hátulról nekimenni.
Belegondolok, hogy épp lerobban a kocsim, bármilyen műszaki hiba történik, te meg majdnem nekemjössz jóesetben, rosszesetben meg belöksz a kamion alá... Hát kösz.
És tartsál megfelelő követési távolságot, mert azt kötelező.
FeRkE 2008.01.06. 13:51:01
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.06. 13:57:55
Megmondo: jogi értelmezésben ott a pont, de ettől függetlenül magánvéleményem szerint aki normál körülmények között 30-cal gurul autópályán, az egy idióta fasz és be kéne vonni a jogosítványát, mert veszélyes, amit csinál, követési távolság ide vagy oda.
asbi` 2008.01.06. 14:03:34
oké, akkor menjen 30-cal.. igazából az se érdekel. de NE az autópályán!
FeRkE 2008.01.06. 14:07:54
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.06. 14:17:25
movhu 2008.01.06. 15:11:30
Netuddki. 2008.01.06. 15:13:01
KÖVETÉSI TÁVOLSÁG!!!
ufo 2008.01.06. 15:20:23
Bizonytalan voltam, mert az új autóm másképp viselkedik, mint a régi. A fékje is más. Az út csúszós volt. Épp azért voltam ideges, mert tudtam, hogy a lassúságommal is veszélyt okozok. Úgyhogy csak hatvannal mentem, de azt igyekeztem tartani. Ahol lehetett, mentem gyorsabban. Akik megelőztek, meg akiket elengedtem, max. tízzel mehettek gyorsabban.
Aki harminccal megy az autópályán, annak alighanem eszébe sem jut, hogy mit csinál. Különben időnként lehúzódna a leállósávra.
aaa 2008.01.06. 15:30:01
movhu: kamionnal fouton nem 70 km/h a megengedett sebesseg? akkor hogyan elozod meg a 60-70-nel haladot? plane minek.....
emberek, egy kis turelem.....
feketebarany 2008.01.06. 15:34:40
A forgalomnak van egy sajat ritmusa, amit a probal keretek kozott tartani a kresz.
Aki ebbol a ritmusbol kilog az veszelyes, ha gyors ha lassu.
A masik fele hogy az utobbi evekben szornyen lelassult a kozlekedes, nem a dugok miatt hanem egyszeruen le lassultak a kozlekedok, lehet a sok kabitoszer, vagy alkohol miatt, de regebben sokkal jobban lehetett kozlekedni.
Almuska 2008.01.06. 15:40:37
Az 5-ösön kavartam Pest felé 60-nal (másik 0 autóval együtt) ködben csúszós jeges úton.
Jött egy ilyen "okoska" és bár a belső sáv szabad volt még a szivargyújtóval is válágítva dudált le bennünket az útról - bár vol helye.
Mondjuk azért találkoztunk vele Kecskemétnél, éppen mászott ki a szarrá tört merdzsójából.
Amúgy meg mindenkinek a saját felelőssége a sebesség megválasztása. Azt meg kurvára nem hiszem el, hogy autópályán nem lehetne megelőzni, úgyhogy kamu ez a poszt ahogy van.
zorglub 2008.01.06. 15:41:16
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.01.06. 15:43:23
lelassult? sokkal több az autó, ennyire egyszerű az egész
Tewe 2008.01.06. 15:44:04
Roltii 2008.01.06. 15:51:40
Mellesleg van autópályán előírt minimum sebesség ami nem a vízszintes útra vonatkozik. Tény, hogy rossz út és látási viszonyok mellett persze ez mérséklődik, de annak a kocsiját el kell venni aki 30cal akar felhajtani autópályára (ön és közveszélyes).
Ráadásul a storyból kiderül, hogy az autópályán haladó többi autós jóval gyorsabb volt, még a kamion is...
autosave 2008.01.06. 15:55:36
de sosem tudhatjuk, hogy ez a "szerencsétlen" honnan jött. lehet, hogy az előző 20 km-én szinte tükörjégen haladt, ahol ez volt a biztonságos tempó. a többség nem képes olyan gyorsan alkalmazkodni az útviszonyokhoz, lehet, hogy nem érzi az autóját megfelelően.
ILYEN IDŐJÁRÁS MELLETT még elfogadható. sokkal jobb, mintha azért karambolozna, mert túl vakmerő.
Egyébként a helyes magatartás az lett volna, hogy ne 50 km/h-val kelljen a kamion elé sorolnod, hogy lemaradsz tőle kicsit és utána gyorsítasz ki a nagyobb helyből...
Felhajtó témához: arra gondolt már valaki, hogy az M0-n lehet 110-el menni szabályosan? A felhajtó végéig igen, mert már volt autóút kezdete, de még nem volt a korlátozó tábla. Pár száz méter... :)
Agyhab 2008.01.06. 15:57:47
De inkább többel, mint amennyivel lehet? Az ilyen faszbarmok miatt van annyi baleset...
zorglub 2008.01.06. 16:03:02
xy 2008.01.06. 16:05:12
xy 2008.01.06. 16:07:47
ez miért jó? előzni nem mer, de távolságot tartani ahhoz van esze...
xy 2008.01.06. 16:11:03
Don 2008.01.06. 16:11:45
"Tudom, hogy kanyarodik, tudom, hogy csúszik, de a f*szér' kell 30cal menni. A végeredmény az lett, hogy 50-nel kellett besorolnom"
Mindjárt megsajnálom, hogy 70-nel nem tudott besorolni, mert előtte mentek.
A Barom felkanyorodik 70-nel se hall se lát Dömötör módon aztán jó kis jeges útona "bunkó" kaminonos aki szabályosan közlekedik nem volt képes megállni és utána jééé mi történik rosszul esik neki, ha belerongyolnak.
Az ilyen lendületes idióták miatt vannak a balesetek. Mert csak a gázpedált ismeri a halálfélelemre meg már nem lesz ideje.
Végül is öcsém a te vesédet is szívesen fogadják valahol:-)
guliver 2008.01.06. 16:11:55
negyedórájuk a munkaidő végéig, mögöttük besorolva vagy 20 másik igyekezett volna, de szembe is erős forgalom... miért engedhetik meg maguknak? de jártam már így rendőrautóval is...
Farky 2008.01.06. 16:15:14
Úristen, hány másodpercet vesztettél el iszonyat drága idődből? Harminckettőésfelet? Írj egy órabért, meg számlaszámot és kifizetem neked.
Tudom, hogy hihetetlenül hangzik, de közölnöm kell veled, hogy a közlekedésben az előtted haladó BÁRMELYIK pillanatban állóra fékezheti az autóját és ha nem tudsz megállni, akkor te vagy a barom, nem az előtted haladó.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.06. 16:16:06
Gera 2008.01.06. 16:16:40
Csak azért hozom fel ezt a dolgot, mert az utóbbi hetekben azt vettem észre, hogy az autós kollégák legalább háromnegyede felnyomja a ködlámpát autópályán akkor is, ha amúgy tűrhetők a látási viszonyok.
Don 2008.01.06. 16:18:26
Maximálisan egyetértek, nem elég, hogy hülye 1/2 művelt, de még büszke is rá:-)
Az felhajtók rémae:-))))
andrea 2008.01.06. 16:18:31
A levélírónak az a baja, hogy nem az ő tempójával haladt valaki? Biztos régi a kocsoija és elfelejtette, hogy a fék nem csak dísz.
andrea 2008.01.06. 16:20:57
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.06. 16:24:10
Gera 2008.01.06. 16:26:27
Átlátó 2008.01.06. 16:34:53
Tanácselnök 2008.01.06. 16:36:26
Ha már látsz egy autót a visszapillantóban, akkor ő is lát téged, ezért ki kell kapcsolni.
Na, ez az amire az autósok 90%-a baxik. "Hát ha már van, akkor bekapcsolom" és bekapcsolja mert köd van és utána úgy hagyja...
A lassú autókról.
Állandóan megy a fikázás, hogy miért nem engedélyezik a segédmotorkerékpárnak nevezett kisautók forgalomba helyezését, mert azok milyen hűdekurvajók. Max. 45 km/h. jogsi se kell.
Hát én nagyon nem szeretném, ha engedélyeznék ezeket a lélekvesztőket, mert a nyáron volt szerencsém kifogni egyet.
71-es út, hétvége, kurva nagy forgalom. Almáditól tötymörög a kocsisor. Először nem tudtam, hogy mi a helyzet, azt hittem, hogy baleset van. Aztán Fűzfő előtt láttam, ahogy egy busz leelőzi a kisautót, kész életveszély volt, ahogy előzött, de gondolom besokallt már a sofőr.
Hálát adtam az égnek, hogy pont lekanyarodhattam, mire utolértem volna azt a szart.
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.01.06. 16:39:32
Ha valaki nem biztos magában, mert olyanok az útviszonyok, akkor menjen kettesben harminccal. Ha ónos eső esik vagy orromig se látok a ködben, én sem mennék gyorsabban.
Arra viszont én is allergiás vagyok, amikor jó úton, jó látási viszonyok mellett döcög a tata vagy mamsi 60-nal a Swiftjével, Astrájával vagy Wartburgjával (ezek a tipikus nyugger-autók), és persze benn az út közepén, hogy nehogy meg bírd előzni. Lehet, hogy 60 év fölött be kéne vezetni az eü-vizsgálat mellett a szimulátoros tesztet is...
A másik tipikus figura a mindenhol 70-nel menő. Településen, seb.korlátozásnál egyből megelőz a fasz, utána meg előzheted vissza. Mintha csak annyival bírna menni a kocsija. No ezeket soha nem értettem meg.
ShagBeckur 2008.01.06. 16:40:19
"az autós kollégák legalább háromnegyede felnyomja a ködlámpát autópályán akkor is, ha amúgy tűrhetők a látási viszonyok."
Nekem a józan paraszti eszem azt diktálja, (és talán mondta is valaki, hogy így illik), hogy ha köd van, eső, mögöttem a felvert víz miatt függöny van, akkor felkapcsolom a hátsó ködlámpát. DE! Figyelem a tükröt is közben, és ha látom, hogy mögém ért valaki és észrevett, akkor lekapcsolom, hogy ne vakítsam. Így kapunk egy vonatot, ahol mindíg az utolsó jelzi a sor végét, így elkerülhető, hogy valaki belerongyoljon a sorba hátulról. Ha megelőztek, visszakapcsolom a hátsó ködlámpát.
Ennyire egyszerű lenne, de sokan nem figyelnek, vagy ha figyelnének is, akkoris előfordulhat, hogy elfelejti, ha pl nagy köd van és már kifolyik a szeme.
Átlátó 2008.01.06. 16:40:47
Átlátó 2008.01.06. 16:46:14
ShagBeckur 2008.01.06. 16:46:41
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.01.06. 16:47:23
Ami még jól szokott esni, az a teljes díszkivilágítás. Jön mögötted a baromarcú Xenon refi + ködlámpa kombóval, és hiába van lesötétítve a belső tükröd, átvilágítja hátulról a fejed. Ilyenkor szoktam gondolkodni, hogy rendszeresítek egy stroboszkópot a kalaptartón... Ennek hiányában szokott az a megoldás maradni, hogy lehúzódom, elengedem, aztán refi fel, had' élvezze kicsit a köcsög.
ShagBeckur 2008.01.06. 16:50:00
Persze, tudom, de van olyan helyzet sajnos, amikor arra koncentrálsz főúton, hogy ne egy kivilágítatlan biciklisen, vagy gyalogoson, esetleg szarvason, vaddisznón keresztül vezessen az utad. Ez megfejelve a tejköddel eléggé el tudja vonni a figyelmet a műszerfalról. Természetesen igazad van, de van olyan helyzet, amikor az ember elfelejti... Ilyenkor lehet villantani, hogy észrevegye.
(Azt sajnálom itthon, hogy a villantást, dudálást mindenki aggressziónak veszi elsőre:( )
pucros 2008.01.06. 16:51:30
Csúszós úton csak lassan lehet sebességet változtatni.
És bizony van egy elterjedt tévhit, miszerint lassan haladni biztonságosabb. Ha valaki 30-cal tervez felvánszorogni egy autópályára csúszós időben, arról okkal feltételezhető, hogy ő is ezt a hülyeséget hiszi.
Ha igaz, hogy az illető nem számolt vele, hogy csúszós úton a forgalomba besorolva ő se fog tudni kellő tempóban gyorsítani, és az autópályán közlekedőknek is gondjuk lehet a fékezéssel őmiatta, akkor valóban az a fajta barom, aki minél óvatosabb akar lenni, annál nagyobb balesetveszélyt teremt.
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.01.06. 16:52:11
Kérdés az, hogy a felhajtó melyik részére gondolt a postoló. Ha a kanyarra, akkor üljön a seggén és várjon kicsit. Ha a gyorsítósávra, az már gáz, mert 30-cal felmenni a pályára nem egy életbiztosítás. Ilyenkor inkább (szabálytalanul) tovább megyek a leállón egy kicsit, amíg el nem érem a 80-100-as tempót. Nem jó dolog az, amikor hátulról belédrongyolnak...
Gera 2008.01.06. 16:52:24
Szerintem a józan ész azt diktálja, hogy ha én tökéletesen látom az előttem haladók normál hátsó lámpáját (annak a kevésnek, aki csak azt kapcsol) (és nem 2 méterről, hanem 100ról), akkor nem kapcsolok semmiféle ködlámpát, akkor se, ha cigánygyerekek potyognak az égből. Ehhez képest ez történik: szemerkélő eső, szállongó hó, vagy enyhe köd esetén minimum az autósok háromnegyede felnyomja ködlámpát és a 100 autó díszkivilágítása miatt SOKKAL rosszabbak lesznek a látási viszonyok. Gratula a sok kreténnek.
Mondom, az egészben az zavar, hogy elsöprő többségben vannak. Többször is elgondolkodom, hogy nem én vagyok-e hülye és már majdnem felnyomom a ködlámpát én is, de aztán győz a józan ész :)
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.01.06. 16:56:04
mxplanet 2008.01.06. 16:56:19
gramercy (törölt) 2008.01.06. 16:58:20
a felhajtás után meg tudtad előzni? gondlom igen
utána a pályána 130 helyett mentél a TE általad JOGOSNAK tartott 200-7al? gondolom igen
akkor mi a problémád?
szomorú hogy egy olyan országban élünk, ahol a SZABÁLYKÖVETŐ magatartást tartják deviánsnak és a DEVIÁNS magatartást követendőnek
dark future · http://www.andocsek.hu 2008.01.06. 16:59:24
mxplanet 2008.01.06. 16:59:26
ShagBeckur 2008.01.06. 17:01:18
Postból idézve:
"Tudom, hogy kanyarodik, tudom, hogy csúszik, de a f*szér' kell 30cal menni."
Szóval szerintem a kanyaríven ment 30-cal, ha már a gyorsító sávon lett volna ez, én se szóltam volna :)
Gera 2008.01.06. 16:52:24
Ebben teljesen egyetértek veled, de tartom azt, hogy (nem olyan ködben, ahol még a rendszámot is le tudod olvasni kilóméterekről, hanem ami már korlátozza a látási viszonyokat) az utolsónak jó ha ég a hátsó. Addíg, amíg ő az utolsó. Nagyon sokszor látom én is azt, hogy elég messziről látom a szembejövő tompítottját is, mégis sokan felkapcsolják a ködlámpát.
töftöf 2008.01.06. 17:02:26
plusz infók: az autópálya felhajtói, lehajtói rendszerint emelkednek vagy lejtenek, ráadásul élesen kanyarodnak. Nem véletlen, hogy ált. 40-es táblát tesznek ki rá. Rendben, száraz időben magam is 70-nel szoktam ennek ellenére abszolválni, de hogy valaki csúszós, téli időben csak 30-cal megy ott, ahol egyébként is 40-es tábla van, szerintem teljesen normális, elfogadható.
Arról nem szólva, hogy az ilyen sztorikban rendszerint túloznak. Velem is megesett már, hogy benzinspórolási okból lassabban haladtam, ráadásul az autópálya felhajtóján sem voltam hajlandó a kanyarban padlógázt nyomni, kb 50-60-nal gurultam rá. Erre megjelenik mögöttem egy barom nőci a kis Polo-jával, és elkezd dudálni, villogni, letolni, csak azért, mert a felhajtón a kanyarban merek 50-nel menni (a 40-es tábla mellett).
Valószínűleg utólag ő is úgy meséli a történetet, hogy egy barom 30-cal vánszorgott, miatta kellett satufékezni...
Gera 2008.01.06. 17:04:43
Aszi 2008.01.06. 17:08:24
ShagBeckur 2008.01.06. 17:08:42
"Az első ködlámpát viszont erdei utakon néha jó látási körülmények között is felnyomom, mert jóval szélesebb szögben világít, így jobban észreveszem a benőtt partoldalban a négylábú (ill. kétlábú vagy kétkerekű) állatkákat."
Ezzel viszon nem értek egyet... Tapasztalatom szerint a ködlámpa max 5-6 métert világít előre széltében. Ha jól számoltam, 60 km/h 16.6 m/s (és van aki sötétben 90-100al megy, ami 27 m/s). Tompítottal szerintem a 60 egy elfogadható sebesség éjjel, főleg ha erdő mellett halad az út, ahol nagy a vadveszély. Tehát, a ködlámpával az estleges becsapódás előtti 0.3-0.4 másodperc-nyi időt látsz előre, ami mondjuk arra elég, hogy átrakd a fékre a lábad. De a baleset nem elkerülhető vele.
KopaszMercis 2008.01.06. 17:09:04
En azt vettem eszre, hogy kodlampat azok kapcsolnak mindenfele fajta hulye szituban, akik nem tudnak jol vezetni. Viseltessunk tehetsegtelenebb ember es sofortarsaink irant egyutterzessel. Szerintem jo dolog, hogy tudja magarol, hogy nem tud vezetni es meg hirdeti is. Azt a kis kellemetlenseget, hogy majdnem megvakulunk meg inkabb viseljuk ferfiasan, mert legalabb a masodperc tort resze alatt azonositani lehet a hulye barmot!
elprotector 2008.01.06. 17:11:21
persze, hogy mennyivel lehet, azt meg te mondod meg, mi?
mennyi időt "vesztettél"? 5 mp-et?
ShagBeckur 2008.01.06. 17:11:23
Néha azért előfordul, főleg mondjuk M6 vagy ilyen autópályákon, ahol kicsi a forgalom. Nagy forgalmú helyeken (M1-M7 közös szakasz) meg erős esőzésben hasznos a hátsó ködlámpa, ahol a sok autó által felvert vív miatt nem látni, hogy hol is az előtted haladó
zorglub 2008.01.06. 17:12:55
felhajto 2008.01.06. 17:22:42
(Bocs mindenkitől hogy hosszú voltam.)
hukk 2008.01.06. 17:28:48
Valóban idegesítő a 45-tel közlekedő piros swift, de inkább egy ilyennel hozzon össze a sors, mint egy menöző hülyegyerekkel az crx-ben/e30-as bmwben.
0xFFFF 2008.01.06. 17:30:51
nyárigumista 2008.01.06. 17:32:14
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.06. 17:39:49
Attila 2008.01.06. 17:40:40
reális 2008.01.06. 17:41:16
Attila 2008.01.06. 17:51:57
töftöf 2008.01.06. 17:53:04
hukk 2008.01.06. 17:54:46
Nem ugyanaz.
lóláb 2008.01.06. 17:57:53
Attila 2008.01.06. 18:02:00
hoseman 2008.01.06. 18:02:15
Teljesen normális volt a reakciód! Az ilyen tötymörgők mindenkinél szörnyűbbek! Igazi vadállatok,barmok,buták,rohadékok,gyökerek illetve nők!
Aki pedig a kibaszott követési távolsággal jön,az egy agyhalott!(követési távolság betartása működik dinamikus közlekedés esetén!!!)
Gestas 2008.01.06. 18:05:21
kúrórudi 2008.01.06. 18:11:47
Desert 2008.01.06. 18:20:07
fogja már fel ez a néhány korlátolt, hogy itt nem az időveszteségről van szó, hanem a beküldő életét veszélyeztette azzal, hoy esetleg neki is 40-el kellett felhajtani a 130-140-es forgalomba! Bizony az ilyen kretének legalább akkora balesetveszély okozók mint a száguldozók!
Tigris 2008.01.06. 18:20:49
Közvetlenül az ünnepek előtt egy héten át napi 200km-t motoroztam, s mint motoros, a megcsúszás minden centijét nem hogy éreztem, de balesetveszélyes volta miatt nagyon kerülnöm is kellett. Ugyanakkor:
1, Nagyon sok autóst láttam nyári gumival menni pl. 60-nal, hogy szemmel láthatóan kipörgő, nem tapadó gumikkal ment folyamatosan. Hiába hiszik azt, hogy 60-nal még lassan is, de biztonságosan közlekednek, ha jön a kanyar, akkor érintő irányban úgy szállnak el, mint a győzelmi zászló.
2, Általában én szoktam kamionok, kocsik mellett "elszáguldani" (nem tartozom a sebességmániás motorosok közé, túramocim van, és a KRESZ-t rajtam is behajtják), de most illedelmesen sorbaálltam, akár kamion mögé is, még akkor is, ha a kamion mögött nagy örvények, a szállítmány tetejéről rám zuhogó porhó, és más bosszantó dolgok nehezítik a követést. Amikor a jeges útnak megfelelő követési távolságot szeretnék tartani, akkor az autósok (azok, akik amúgy anyáznak, ha megelőzöm őket) máris vérszemet kapnak, hogy miért nem megyek, és előznek, aztán rögtön satufékkel fékeznek is, hogy elém beférjenek a szembejövő forgalom miatt, és csodálkoznak, hogy blokkolva csúsznak a kerekek... Nem akarom isteníteni a motorosokat, mert nagyon sok a donorjelölt. De egy olyan motoros, aki nem csak szép időben, divatból nyomja, annak az első lecke, hogy megtanulja, hogy ha ilyen időben kockáztat, akkor az első mozdulatra akkorát esik mint a teniszpálya. Tisztelt autós kollégák, nem ártana néha a nagy és védelmet adó dobozból kinézni, észrevenni, hogy jeges az út (pl. -4 fokban a fizika törvényei szerint általában az) és annak megfelelően közlekedni. Azaz nagyobb követési távolságot és kisebb sebességet tartani, és nem anyázni, ha ezt vki megpróbálja ésszel, biztonságosan csinálni.
hoseman 2008.01.06. 18:21:38
Kandúr 2008.01.06. 18:22:24
Tigris 2008.01.06. 18:22:47
Pl. ugyanabban a helyzetben bele kéne gondolni, hogy a másik vajon miért csinálja azt, amit, és nem reflexből anyázni.
hukk 2008.01.06. 18:27:44
zorglub 2008.01.06. 18:30:23
uniu 2008.01.06. 18:30:47
sztem kevered a FELHAJTÓ és a GYORSÍTÓSÁV fogalmát! Mostanában kb minden 7-en mentem Budapestről az M5-ön Kecskemét irányába. Az autópályáról lehajtva mindig voltak akik a havon/jégen gyorsabban is tudtak menni mint a mi "szánalmas" 40-60km/h-k. Kivétel nélkül találkoztunk velük néhány km múlva az árokban/összetörve az árokban/összetörve az út szélén + a többi szabályosan szembe haladó autóval/kal is akiket szintén megtört. Néha még a mentőt is láttuk 1000L szembe jönni...
A felhajtósáv erősen kanyarodik, emelkedik és sztem nehezen is lehet takarítani a szűk keresztmetszete miatt... Minden esetre ha egy ilyen fazon miatt törném meg a kocsim, még a pótkereket is lenyomnám a torkán...
Attila 2008.01.06. 18:31:02
Arra próbáltam felhívni a figyelmet, hogy az indokolatlanul lassú haladás (az eset pénteken történt és nem volt tükörjég, ma valszeg én se mentem volna 30nál többel) mennyire is veszélyes dolog. Ne mondja senki, hogy az a normális, ha 50-60nal kell besorolni a pályára. Általában 90 alatt sosem szoktam besorolni.
hoseman 2008.01.06. 18:31:37
Mótus 2008.01.06. 18:31:58
Bodi 2008.01.06. 18:32:09
1. M3-nyékládházi felhajtó Miskolc felé. Nagyon szűkre készített bekötő, de menni kell, mert nem látható be a mögöttes forgalom a lehajtó előtti dombtól, a sztori szinte a szinonímája Attiláénak. Két sávot kellett egyszerre ugranom, hogy elkerüljem az előttem lassúzó fenekét :) Kis tempóval ott (is) életveszély besorolni. Fel kell venni a forgalom ritmusát.
2. M3, Hatvan környéki dombok, rajtam kívűl 2 autó a körzetben, egy 40 tonnás sokkerekű és az őt követő kisautó. Több száz méterről is látszott, hogy nincs bátorsága megelőzni, szépen 90-nel vonatoztak. 140 km/h körül mehettem, ami azért köztünk legyen szólva, szinte üres, száraz pályán nem megkövezést érdemlő sebesség. Mit ad az ég, a kisautó akkorra szedte össze a bátorságát az előzéshez, mikor kb. 30 méterre voltam tőlük. Persze indexre, tükörbe nézésre már nem futotta a nagy izgalomban neki. Nem kívánom senkinek azt az érzést, mikor egy 250 kg-mal terhelt autó kerekét blokkolóra kell fékezni, kanyaríven, lejtőn lefelé.
Nem feltétlenül azzal van bajom, aki lassan megy, hanem aki a lassúságával, bizonytalanságával veszélyes helyzetet teremt. Használni a tükröt, időben kimenni a külső sávba, út szélére húzódva segíteni az előzést, ezekkel még a lassan haladók is tehetnek a valamit a közlekedés ritmusának fenntartásáért.
HNR 2008.01.06. 18:32:50
Engem még soha, szerintem egyáltalán nem zavaró.
A hátsóval persze más a helyzet. Ha indokolatlanul van felkapcsolva zavaró és nagyon megtévesztő.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.06. 18:35:22
zorglub 2008.01.06. 18:35:39
Bodi 2008.01.06. 18:38:21
Nem vagyunk egyformák, vannak érzékenyebb szeműek. Egy haverom nappal szemben, napszemüveg, napellenző nélkül is lazán vezet, mikor nekem már ömlik a könny a szememből.
Nem tudom az automatán felkapcsolódó fényszóró után mekkora kihívás lenne az autólámpagyártóknak automata ködlámpát készíteni...
reális 2008.01.06. 18:38:59
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.06. 18:40:46
HNR 2008.01.06. 18:46:16
Én nagyon érzékeny szemű vagyok, szinte állandóan sötét napszemüvegben vezetek, de engem első ködlámpa nem vakított még el. (Lehet, hogy szerencsés vagyok és nem futottam még bele rossz irányba világító ködlámpába?)
Tudtommal elvileg a ködlámpa lent van és nem világíthat "felfelé" (nem is lenne sok értelme). Fényereje pedig nem több, mint a "sima" világításnak.
polip 2008.01.06. 18:46:48
A ködlámőáról: az osztrákoknál és a sváboknál az 50-50 szabály a kötelező.ha a látótávolság max. 50 méter a max sebesség sem lehet 50km/h nál több. Ha valaki 90el megy bekapcsolt ködlámpával, akkor az 80%os sebtúllépést követ el, ami 6 hónap jogsi (pl.: münchen környékén).. Jött már velem haza magyar kamionos akit a svábok leraktak a kocsirol emiatt...
Grigorij 2008.01.06. 18:47:41
isti77 2008.01.06. 18:48:12
uniu 2008.01.06. 18:49:34
Ne is kivánd nekem azt, hogy 140Km/h-val előzzek kanyarban, megrakott kocsival... Még az előző hozzászolásomhoz: Az árokba borult autókkal és mentőkkel megtűzdelt utazásomkor, én kb 20-30-al hajtottam fel az autópálya-felhajtón és a gyorsító sávban kb 60-80-al soroltam be. És senki sem anyázott, mindenki csak sejtette, hogy a pálya fel van sózva 1000L és próbálgattuk a max seb.-et felfelé tólni.
Zorglub: Alufelnin általában nincs téli gumi!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.06. 18:51:30
uniu: Nekem a téli kerekeim is alufelnisek... :)
kúrórudi 2008.01.06. 18:52:02
zorglub 2008.01.06. 18:58:13
kúrórudi 2008.01.06. 18:58:42
Tigris 2008.01.06. 19:01:10
Nem kell félremagyarázni amit írok. Nyilván nem gumimárkát vagy bordázatot olvasok le, hanem azt látom, hogy a guminak nincs oldaltartása. Egy tapadó guminak nincsen 5 centis oldalcsúszkálása. Ezt viszont még te is látod.
Amúgy nem értem, hogy amikor naponta sokkal több baleset történik, sokkal több ember kerül kórházba kisebb-nagyobb sérülésekkel, amikor a meteorológia azt hajtogatja, hogy nincs szép idő, legyünk óvatosak, ÉS A KRESZ MEGENGEDI, HOGY BALESETVESZÉLY ELKERÜLÉSÉNEK OKÁN BÁRKI ÓVATOSABBAN KÖZLEKEDHET, MINT AMIT A SZABÁLYOK ELŐÍRNAK, és szerintem a cikkíró is látott már olyan embereket, akik rohantak, és a következő kanyarban már az árokban voltak, akkor miért baj az, ha vki lassabban megy, mint kéne?
Van egy nép, az olaszok. Kicsit nagyobb közlekedési kultúrával rendelkeznek mint mi, akár két, akár négy keréken. Sokkal kevesebb ott az a közlekedő, aki lassabban, vagy gyorsabban akar menni, mint a többiek, a közlekedésnek ritmusa van, amit mindenki elfogad. Kis hazánkban a népek egyik fele megy egy ritmusban, a másik fele meg lassabban-gyorsabban, meg kapkodva, és ebből van mindig a balhé. No meg abból, hogy mindenki azt hiszi, hogy márpedig neki akkor is igaza van, és nagy ívben fütyül arra, hogy a többiek hogy közlekednek. Könyörgöm, miért nem lehet tiszteletben tartani, ha vki óvatos akar lenni? Sosem tudhatod, miért teszi, lehet, hogy elszállt egy gyertyája, nyári gumija van, stb. vagy bármi olyan dolog van, ami okozza a lassú haladást, hozzáteszem, eleve vacak időben.
Bodi 2008.01.06. 19:01:33
Nagyon sokan nem tudják elfogadni, hogy vannak, akik náluk tempósabban is tudnak haladni (nem az öngyilkosjelöltekről, hanem a rutinosabbakról beszélek). Legalább segítsék a kikerülésüket, megelőzésüket, ne irritálja őket egy gyorsabban haladó. Csodát tesz néha egy lehúzódás, a jobbra kivillantott indexről már nem is beszélve. Én is használom, néha meg is köszönik!
0xFFFF 2008.01.06. 19:02:58
0xFFFF 2008.01.06. 19:05:57
zorglub 2008.01.06. 19:07:51
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.06. 19:09:24
elf 2008.01.06. 19:10:47
Emberek, aki lassabban megy a másiknál, az nem tud besorolni!!!! Menjetek el újra vezetni tanulni!!! Ne vágjatok be 80-al autópályán a 140-el közlekedő elé!!! Inkább baltával irtsátok ki a családot, legalább rajatatok kívül nem marad ott senki!!!
Ma történ meg velem 2 alkalommal az előbbi eset. A 30-as felhajtó ugyanilyen, a közlekedésből örökre kitiltandó eset! Lehet egy remek ember, csak ne vezessen, mert mások életét veszélyezteti!
Öröm ilyen önfejű emberek között közlekedni, legalább gondoskodnak az adrenalin szintemről. Csak egyszer ott ne maradjak az úton egy ilyen okoska miatt.
Mások is közlekednek, nem csak TE!
0xFFFF 2008.01.06. 19:11:01
zorglub 2008.01.06. 19:12:37
kúrórudi 2008.01.06. 19:14:18
zorglub 2008.01.06. 19:15:11
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.06. 19:15:39
indokolatlan lassú haladásra gondoltam. az ónos eső és a műszaki hiba nem az. de erre is van megoldás. autómentőt kell hívni, nem száz kilóméteren keresztül embereket veszélyeztetve ámokfutni 30-cal.. aki nem tud vezetni, az menjten busszal. autóval közlekedni nem alanyi jog, hanem egy privilégium, komoly feltételekkel.. olyan meg nincs, hogy "menni kell". hol a jó életbe tanulnak egyesek vezetni?
Griffi 2008.01.06. 19:16:57
Akkor miért beszélünk száznegyvennel közlekedő autókra? Akinek ennyire sürgős, miért nem indul el időben?
Nem a lassabb emberek veszélyesek, hanem a száguldó őrültek!
Melyik balesetet lehet túlélni, amikor két autó hatvannal ütközik, vagy amikor százhatvannal? Tessenek gondolkozni. Aki kitalálja, megnyerheti a legújabb NDK típusú kivehető ajtajú turmixgépet.
Griffi 2008.01.06. 19:18:05
kúrórudi 2008.01.06. 19:18:43
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.06. 19:18:49
Beowulf 2008.01.06. 19:20:30
Tigris 2008.01.06. 19:20:37
Amikor a menetoszlop lassított, akkor láttam bordázatot is. De mint írtam, a nyári guminak ilyenkor nincs oldaltartása, ellentétben a téli gumival, aminek legalább oldaltartása van.
"aki autópályán 30cal megy az közveszélyes őrült. az a minimum, hogy kiteszi a vészvillogót. nemtom, ha határozottan lassítanom kell autópályán, azonnal, relfexből vészvillogok,..."
Igen, erről beszélünk, amikor arról van szó, hogy mindenki alapból abból indul, hogy neki igaza van, mindenki más hülye és elkezd rögtön anyázni. Tudod, egyszer úgy kéne hozzáállnod a dolgokhoz, hogy nem reflexből büntetsz mindenkit, aki nem úgy csinál vmit, ahogy kéne szerinted, hanem mondjuk segítesz neki.
Apropó, vészvillogó. Ugye te bezzeg mindig szabályszerűen használod a vészvillogót, és csak akkor teszed ki, amikor baj van, szabálytalan helyen parkoláskor soha?
Emberek, az úton egymásra, egymás jóindulatára, figyelmére, szabálytiszteletére vagyunk utalva. A közlekedés csapatjáték, és nem egyéni versenysport, ahol az számít, ki ér oda előbb, vagy ki a faszagyerek. Azért vannak autó/motorversenyek, különleges körülmények közt, mert ott nem a csapatszellem, hanem a verseny számít. Faszagyerekeskedni tessék versenypályára járni, közúton meg másokkal összhangban közlekedni!
kúrórudi 2008.01.06. 19:21:57
Bodi 2008.01.06. 19:23:05
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.06. 19:23:14
persze, hogy nem a mai tükörjégről beszélek.
aki megfontolt és óvatos vezető, az nem ül autóba, ha tudja magáról, hogy nem tud vezetni, vagy az autója nem alkalmas a közlekedésre..
Tigris 2008.01.06. 19:23:44
Ez teljesen jó!
Én viszont inkább egy minimum 600-as sportmotorra kötöznék pár ilyen embert, hogy tessék, közlekedj télen! 60 km távolságból hazaér, akkor felőlem csinál amit akar, írásba adom neki. :)
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.06. 19:24:57
Beowulf 2008.01.06. 19:25:56
Szerintem sürgősen égesd el a jogosítványod!! Hogy engedtek át téged a KRESZ-vizsgán??!!!
Skiner 2008.01.06. 19:26:07
Azért érdemes lenne elgondolkozni, hogy milyenek lehettek a látási viszonyok, ha a barom cikkírónak a fékbe kellett taposni és nem látta már messziről a lassabban haladó autót.
goes 2008.01.06. 19:26:23
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.01.06. 19:26:40
kúrórudi 2008.01.06. 19:28:45
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.06. 19:29:26
Tigris 2008.01.06. 19:29:35
Tudod, melóhelyet váltottam, és pont azon a napon kezdtem az új helyen, amikor a vasutas sztrájk volt. Kocsim nincs, a vonatok kiszámíthatatlanul mentek, ismerős nem vitt el, te meg nem jelentkeztél nálam, hogy sofőrködsz nekem. NEM VOLT VÁLASZTÁSOM, mennem kellett, motorral mentem. Túléltem, és fontos tapasztalatokkal lettem gazdagabb, és tudom, hogy néhány önjelölt isten anyázott miattam. Na és? Anyázzon, írja meg a blogjában, fröcsögjön, stb. A motorosokra az autósok szokták mondani, amikor állat módon mennek, hogy donorok. Hát, aki ilyen időben kocsiban ülve nem tartja észben, hogy szar idő van, akkor az ilyen embereket isten hozta a potenciális szervdonorok körében, örülök hogy nem az én vesémet fogják újrahasznosítani. :)
elf 2008.01.06. 19:29:42
1. Ne irígykedj, ha a másik mercivel nyírja ki magát, az az ő baja. Ezrek vezetnek drága autóval is udvariasan.
2. Engedd át a gyalogost. Ne rajta éld ki a frusztrációdat. Nem csak a tebrán, de ott Minden Esetben!
3. Ne gátolj másokat abban, amit tesznek! Ha gyors, ha lassú, ha bármit csinál, csak csinálja, ha az kell neki.
Ennyi. Sajnos ez lett az orszáágból. És ez csak akkor lesz más, ha nem egymásra mutogatunk, hanem magunkra figyelünk.
K. Rudolfnak: Valószínűleg apád lehetnék.
Csatlakozom Bukowszkyhoz, inkább írjatok magatoknak, fikázzátok a világot, ha ettől lesztek boldogok. Én inkább elköltözöm :)
Kitartás minden gondolkodó embernek!!!!!!
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.06. 19:30:19
arra hívom fel a figyelmet, hogy életveszélyes dolog INDOKOLATLANUL lassan közlekedni. (még ha ezzel hangyányit el is térek az eredeti post-tól)
a csúszós út nagyon is jó indok a MEGFELELŐEN lassú, óvatos vezetésre, de ez sem jelentheti azt, hogy annyira lassan megyek, hogy azzal már másokat veszélyeztetek.. csúszós úton..
aki nem tud vezetni ÉS KÖZLEKEDNI, az járjon busszal.
ez miért szélsőséges vélemény?
Johnny336 2008.01.06. 19:33:42
Azt se felejtsük el, hogy intenzív gyorsításra készülve 2-esben gyorsulunk 30-ról. Csúszós úton erősebb gázadás 2-ben elég csúnyán elkaparhatja a kereket...nem kell magyarázni milyen mókás helyzeteket teremthet ez...
Továbbá, az autópálya le- ill. felhajtók túl vannak biztosítva (értsd: 40-es tábla, de 60-70-80-al tudod venni - mindezt természetesen száraz időben). Direkt úgy van megcsinálva a kanyarív, hogy hatékonyan tudjál felgyorsulni az autópálya tempóra. Ez igaz trutymós időre is (sár, eső, hó, jég, tajfun, tzunami). A 30 nem indokolt, semmiképpen sem.
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.06. 19:33:43
Tigris 2008.01.06. 19:34:07
Ugyanakkor a post abból indult ki, hogy január 4. és fagypont alatti hőmérséklet, ergo jegesedett utak.
Persze, simán lehet csúsztatni, meg elbeszélni egymás mellett, de amit írsz, nem cáfolja azt, hogy a vitaindító iromány sajnos nem áll meg a lábán, nem jogos a hőbörgés a lassan haladó miatt.
Tigris 2008.01.06. 19:36:07
Ez akkor igaz, ha feltételezzük, hogy mindenki csak saját magára gondol, és nem hajlandó segíteni a besorolónak besorolni. A közlekedés csapatjáték, és jó lenne abból kiindulni, hogy másokat illő lenne segíteni, nem anyázni mindig.
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.06. 19:36:47
ShagBeckur 2008.01.06. 19:39:16
Aztán megkérdeztem magamtól: Mire jó ez? Érek vele valamit? Jobb lesz vagy rosszabb?
És arra jöttem rá, hogy rosszabb. Ideges leszek, adrenalin felmegy, hülyeségeket csinál utánna az ember. Megnövekedett stressz, és így sokkal könnyebb hibázni is. És az idegeskedés sose segít megoldani a problémát, csak a higgadt gondolkozás.
Szóval ezt beláttam, és azóta leszoktattam magam erről. Azóta sokkal kiegyensúlyozottabban vezetek, nem ütközök fel a bunkókon, minden helyzetben próbálok udvarias lenni, segíteni a másikat, és nem megnehezíteni az életét. Ha a 99% úgy gondolkozna, hogy "az a köcsög" nem vetélytárs, hanem partner a közlekedésben, sokkal nyugodtabb és gördülékenyebb lenne az élet.
kúrórudi 2008.01.06. 19:39:19
Johnny336 2008.01.06. 19:40:07
Előfordult már jó párszor, hogy nem akart behúzódni a 80-al közlekedő. Elé nem ugrok be, mert az veszélyes (nem mellékesen tapló dolog), visszavettem az ő tempójára, beugrottam MÖGÉ, aztán onnan kielőztem bőgázzal...
Sajnos az emberek nem előzékenyek. Amig ledudálnak, mert átengedem szerencsétlen gyalogot, addig fenntartásokkal kezelem a helyzeteket. Tudom, hogy bizalmi elv, stb., de nem látom sajnos gyakorlatban. A vége már off...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.06. 19:40:50
Bukowszky: A körforgalmak használatának kérdése is megérne egy posztot, ahogy láttam a naplódból, neked van véleményed a világról, szívesen vennék egy emailt akár a témában, ha gondolod. ;)
Tigris 2008.01.06. 19:41:28
Bocs, de ez a mondat csak azt mutatja nekem, hogy képtelen vagy mások indítékait, viselkedését megérteni és elfogadni. És akkor segítségről nem is beszéltem.
Úgy közlekedtem, hogy csak az idiótákat "hoztam életveszélyes helyzetbe", illetve ők engem. Volt ilyen helyzet, hidd el, nem rajtuk, meg a segítségükön múlt, hogy nem történt baj. Ennek ellenére egy hét, sokszáz km után nem volt baj.
A vadkapitalizmust nem értem hogy jön ide, és naiv és idealista akkor lennél, ha eleve segítőkészen és megértően állnál a dolgokhoz. Így te inkább önbíráskodó vagy, mint idealista.
zorglub 2008.01.06. 19:41:52
ShagBeckur 2008.01.06. 19:43:06
Esetleg segíthetne azzal az, aki bent van a körforgalomban, hogy jelzi, amikor el akarja hagyni a körforgalmat (ami ugye még kötelező is). Csak sokan azt hiszik hogy az index-kar törékeny és nem merik használni, nehogy letörjön. A másik lehetőség, hogy olyan lelkesen indexeltek kifelé a körforgalmakból, hogy már le is tört a kar, és hiába szeretné ő jelezni, hogy én most elhagyom a körforgalmat, gyere nyugodtan, nem tudja megtenni szegény :(
kúrórudi 2008.01.06. 19:45:59
J_W 2008.01.06. 19:47:47
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.06. 19:48:10
valahogy nehezen hiszem el amúgy annak az embertársamnak, hogy toleránsan közlekedik az autójával, aki egy ilyen fórumban ilyen ingerülten, személyeskedve nekemtámad vélt igazát védve.
ShagBeckur 2008.01.06. 19:50:32
Gondolom a fizika szabályait is be kell tartani repüléskor. Ezt a földön is be kell, hiába síkban mozog csak az ember...
J_W 2008.01.06. 19:52:42
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.06. 19:55:01
dhole 2008.01.06. 19:56:55
J_W 2008.01.06. 19:57:29
Amúgy imádom ezt a blogot, elég 10 percet olvasgatni, és konkrét iderohamot tudnék kapni a sok fogalmatlan marhától :-) Én sem vagyok tökéletes, én is hibázok, de akik a hülyeségeiket bizonygatják egyfolytában....
Tigris 2008.01.06. 19:58:37
A repülésben kérlek értelmezd a következő fogalmakat: megállni a piros lámpánál, körforgalomba, gyorsítósávba lépni, előzni, vészfékezni, nyári/téli gumi, inteni a másiknak, hogy beengedlek, rávillantani a másikra, féktávolságon észrevenni, és még sorolhatnám. A repülésben van forgalomirányítás, amit minden légtérben közlekedőnek a saját jól felfogott érdekében kötelező betartania. A közúton nincs ilyen irányítás, csak a KRESZ van, amit sajna sokan szeretnek saját szájuk íze szerint értelmezni és önbíráskodni.
Az azért nekem aggályos, hogy úgy közlekedsz kocsiban, ahogy repülővel. :(
Figyu, a repülésben pontosan a nagy sebességek miatt nem értelmezhető sem a bizalmi elv, sem a defenzív vezetés, ami a közúton szerintem alap, vagy annak kéne lennie. És pontosan emiatt nincs igaza Attilának.
pucros 2008.01.06. 20:00:53
Mert ugye itt két tábor alakult ki, de az érveik erre a két különböző esetre vonatkoznak!
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.06. 20:04:01
irreális lenne elvárni persze, hogy az autósok is legalább nem ennyire feltűnően eltérő mentalitással közlekedjenek.. de törekedni azért lehetne rá, és igenis nem engedni kvázi alanyi jogon autót vezetni olyanoknak, akik nyilvánvalóan alkalmatlanok..
számomra az egyenesen elképesztő, hogy kreszből nem kell rendszeresen felújító vizsgát tenni. hány olyan baleset van azért évente, amely visszavezethető arra, hogy legalább az egyik fél egyszerűen nem ismerte a vonatkozó szabályt, csak mert az nem is létezett még, megváltozott azóta, hogy az illető utoljára számot adott a tudásáról?
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2008.01.06. 20:05:27
ShagBeckur 2008.01.06. 20:09:30
Ezt én se értem. Simán be lehetne vezetni pár évente kötelező KRESZ vizsgát, ld. orvosi. Nem mintha én 100%-osan tudnám, hogy pl. vontatmányt húzva magam után mennyivel mehetek max autópályán (nem úgy néz ki, hogy a közeljövőben szükségem lenne erre, de utánna tudok nézni, ha majd kell :)).
Egy ilyen kezdeményezést támogatnék.
kúrórudi 2008.01.06. 20:11:16
"Namostakkor az a kérdés, hogy hol ment "30-cal" a delikvens: a felhajtó előtti kanyarban, vagy a gyorsítósávban?"
Megmondom, a kanyarban. A poszt írója írta, századszor idézem: "Tudom, hogy kanyarodik, tudom, hogy csúszik, de a f*szér' kell 30cal menni."
kúrórudi 2008.01.06. 20:12:38
Jim Beambó 2008.01.06. 20:21:02
A másik dolog, hogy ha annyira balesetveszélyesnek tartják egyesek a besorolást, akkor érdemes tovább gyorsítani a leállón, és mikor elérte az általa biztonségosnak gondolt sebességet, akkor szépen besorol. Igen, felvetődhet a kérdés, hogy miért én szabálytalankodjak a másik "hülyesége" miatt, de nincs az a rendőr, aki ezért bűntetne. Ha mégis, akkor lehet jönni a blogra és akkor szídni a célszemélyt, de ez nem következhet be.
És a harmadik dolog, amit megemlítenék, hogy miért nem lehet úgy építeni azokat a fránya csomópontokat úgy, mint az USA-ban, hogy a pályákkal párhuzamos felhajtókat csinálnak, ahol az egyenes úton könnyedén fel lehet gyorsítani és máris kiküszöbölnék az ehhez hasonló helyzeteket. Ja, tudom, akkor nem lehetne miért anyázni, meg az túlságosan logikusnak tűnne...
Géza 2008.01.06. 20:32:14
Csa kködben tudom elfogadni a használatát ill erős esőzésben, vagy ha kiégett valamelyik első lámpája. Egyébként szívem szerint odamennék, és kirúgnám az összes lámpáját.
dhole 2008.01.06. 20:35:48
Persze,mert igazunk van!1.én a Mátrából hoztam haza a kocsit,pontosan Sirokról.Szerpentin.Jelzem még a sózás előtt.Le van fényképezve a konvoj(asszony ablakból) ami mögöttem haladt.30al jöttem Pestig,kb fél óránként előztek ki.Ma a pályán jöttem Egertől(Egerszalókról,az se egy alföld)nem volt leányálom.Akárhogy is matekozok nem érzem annak a 30percnek a hiányát,amivel hosszabb volt a két út,mint amennyit Attila nyert volna egy hasonló akcióban.Biztosan a motoros múltam tanított meg a toleranciára.
Persze az egész országon látszik,a nagy igazság,hiszen mennyivel előrébb is tartunk mint a németek...
kúrórudi 2008.01.06. 20:43:19
Engem egyébként az ilyen beírásokban leginkább az zavar, hogy még ő van felháborodva. Ez a durva. Anyázott az előtte haladóval, gondolom még órákig szídta magában, meg gondolom egész nap mesélte a sztorit másoknak, sőt egész hétvégén, ma meg még egy postot is ír, mert annyira elbántak vele. És talán még most se fogja fel, hogy mennyire nincs igaza.
Gyanítom, egy kb. 20-22 éves fiú a szerző, van kb. 3-4 éve jogsija és vezetett már talán 50e km-et és azt hiszi, ő aztán már az atyaúristen az utakon.
kúrórudi 2008.01.06. 20:46:52
0xFFFF 2008.01.06. 20:50:33
TomTom 2008.01.06. 20:58:52
Mi a faszé kell 60-al menni ott ahol 90 a megengedett (de 120-al egy öreg ladával is simán tolhatom..)tökszáraz időben?
Nekem nem a 2 perc előny számít. Mennyünk anyival amennyivel lehet!
Ha ma 30-al lehetett ok...
TomTom 2008.01.06. 21:02:00
Város/falu 40km/h elérünk a település határához felkúszunk 60-70km/h-ra.Minden körülméynek között! Mint a hajlakk reklám.Ha süt a nap, esik az eső fúj a szél...
És akkor látom, hogy pampog ha megelőzöm...
(Énsem szeretem a yupper hülyegyerekeket akik játszóterek mellett meg mindenhol eszetlenül tolják)
kúrórudi 2008.01.06. 21:06:38
Ha valaki 90-es táblánál felelősséggel és biztonsággal csak 60-nal tud menni, akkor annyival menjen. Nem?
motosapiens 2008.01.06. 21:06:44
kúrórudi 2008.01.06. 21:09:12
porthosz 2008.01.06. 21:12:30
Egyrészt én is sokszor találkozok olyannal hogy valaki balfék 30-al tötyög lakott területen kivül nyáron ,nappal száraz uton mögötte meg kilométeres kocsisor mert erős szembeforgalom és lehetetlen megelőzni.
Meg olyannal is hogy lakott terüeleten belül 160al száguld olyan utviszonyok között mikor az 50 is sok lenne.
Épp ezért felesleges védeni bármelyiket is, mert simán kijönne (látva a fennti hozzászólókat) hogy a 30as tata a jófió vagy a másik tábor szerint a 160as emberke a jófej csákó...
Másrészt meg nem csak az a fontos hogy ki mennyivel megy hanem hogy jelezzük hogy mit miért teszünk és azt kulturáltan tegyük.
Például: autópályán nem toljuk le és nem megyünk a seggébe a másiknak 180al, a másik meg néha belenéz a visszapillantóba és kihuzodik a külső sávba ha látja hogy jön egy ökör 180al.
Vagy ugyanez városban (sokszor tapasztalom) ha valaki 20al tötyög egy utcában akkor tegye ki azt a kurva indexet hogy ő bizony itt parkolót keres és be fog parkolni balra v jobbra ha talál egyet és akkor talán elkerülhető lenne az hogy a mögötte levő megunván a 20as tempót ráelőz mire az illető pont ekkor beránt elé balra mert meglátott egy parkolót.
Szóval fő az hogy jelezzük a közlekedés más résztvevői számára azt hogy miért megyünk lassan vagy gyorsan.
kúrórudi 2008.01.06. 21:14:18
kúrórudi 2008.01.06. 21:16:30
És aki röhög a 30-on: a törésteszteket (többféle van, de az alapot) 29 km/h-val hajtják végre. Érdemes megnézni, 30-as ütközéssel mi történik.
zorglub 2008.01.06. 21:16:47
valaki, aki TUD autót vezetni 2008.01.06. 21:18:08
Egy dologban van igazad. Aki nem tud autót vezetni, az ne tegye. Tehát te sem. Az, akit az indulatai irányítanak, eleve alkalmatlan a vezetésre.
A 60 km/óra nem előírt legkisebb sebesség. Még autópályán is akadhat úgy, hogy a 20 km/óra is sok.
porthosz 2008.01.06. 21:23:04
a sztoryt nem olvatam teljesen át cska a hozzászólásokat és azt tapasztaltam hogy a hozzászólók többsége igen erősen általánosit.
A hozzászólások egyik feléből annyi jön ki hogy aki gyorsan hajt az hülye és csak ő lehet a hibás, a másik fele meg arról hogy aki lassan megy csak az lehet az idióta.
Erre irtam én hogy azért a dolgok nem ilyen egyszerüek. Az hogy ennél a konkrét sztorynál mi történt más kérdés, csak ne általánositsunk.
TomTom 2008.01.06. 21:28:27
Egyébként elő van írva, hogy ha a megengedett sebesség x %-al lassabban hajtasz indokolatlanul akkor az szabálytalan(mint a gyorshajtás)
90 helyett 60 az bőven indokolatlan lassú haladás megfelelő körülmények esetén.
autosave 2008.01.06. 21:29:22
NEM! NEM ÍGY VAN! Ha az út és/vagy forgalmi viszonyok olyanok, hogy ez indokolt, akkor lehet. Különben a forgalmat feltartja, amit tilos. Más kérdés, hogy a rendőrök basznak rá. Meg basznak arra is, ahogy a többség megy a középső sávban pl az M7 M1M7-en, mikor nincs senki a közelben a szélsőben. Mostmár van objektív felelősség, csak egy kamerát kell kitenni és jöhet a népnevelés... Pont úgy kellene bűntetni, mint a buszsávozást. Ausztriában egy csomó helyen ki van írja, hogy "jobbra tarts!" MAGYARUL - ez az ország szégyene. Úgy, ahogy Bécs belvárosában a sok ingyenélő csaló magyar álroki kocsi... Már levelet is kaptak ezügyben a magyar szervek. Szégyen.
KRESZ 26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
TomTom 2008.01.06. 21:30:12
Egyetértek vele.
sxs 2008.01.06. 21:34:06
lOc (a pasztafáriánus) 2008.01.06. 21:35:42
motosapiens 2008.01.06. 21:38:16
kúrórudi;igazad van.
kúrórudi 2008.01.06. 21:39:51
90-nél talán a 30 az indokolatlanul lassú. A városi 50-nél meg mondjuk a 20. És ez is JÓ időjárási viszonyok között. A post írója csúszós útón, télen, fagyban közlekedett. Ilyen körülmények között nincsen indokolatlanul lassú sebesség a KRESZ szerint.
Gondolom, neked van már vagy mondjuk 3 éve jogsid:)
sxs 2008.01.06. 21:41:47
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.06. 21:42:35
TomTom 2008.01.06. 21:42:51
megmondo megmondta:)
Tehát ha "feel the sunshine" akkor tolja már neki ha nem is mer 90-el de legalább 80 leygen meg.
Most megint lehet pcösözni, hogy de ha ő anynival akar akkor menjen...
lOc (a pasztafáriánus) 2008.01.06. 21:43:02
kúrórudi 2008.01.06. 21:46:48
TomTom 2008.01.06. 21:47:43
Rendben. Nekem 90 esik jól országúton, és annyni a szabályos, mégsem tudok mert ha szembe nagy a forgalom nemtom megelőzni, és nemvagyok ezzel egyedül, kialakul egy szép kis karaván 10 autóból minimum.Legalábbis álltalában anynit látok a tükörből egy hosszabb ívű kanyarban ha vissza nézek...Tehát mi akkor miértnem mehetünk a megengedett sebességgel? Legyek toleráns... de ennek is 2 oldalúnak kelle lennie...
TomTom 2008.01.06. 21:51:03
Mellesleg ha visszaolvasnátok írtam, hogy elítélem az önjelölt Fittipaldikat akik játszóterek mellett vagy hasonlóan veszélyes helyen yupperkodnak.Vagy bárhol yupperkodnak...
De ha egy kicsit gyorsabban megyek mondjuk náhol 60-al a városban (ami nem szabályos) vagy 100-al az országuton ha nincs előttem senki vagy olyan a forgalom ritmusa akkor:
TomTom 2008.01.06. 21:52:05
"Ja és észrevette már valaki, hogy az összes száguldozós barom a nyomorát éli ki? Mert kicsi a pöcse, vagy lóg a melle, vagy impotens, vagy frigid, vagy büdös a szája. És azt észrevette már valaki, hogy akiknek jó élete van, boldogok, rendesen kefélnek, azok nem száguldoznak? Azok udvariasak, türelmesek, mert van nagyobb örömük is, mint csikorgó gumikkal bevágni a másik elé, és 4 másodperccel hamarabb odaérni a piroshoz."
TomTom 2008.01.06. 21:57:28
Énsem gondolom rólad, hogy tötymörgő vagy, mert őket véded.Gondolom mész amennyivel lehet(megengedett), vagy jónak látod.
feketebarany 2008.01.06. 21:58:07
kúrórudi 2008.01.06. 21:59:30
Gondolom, a 25§-t is ismeritek, ugye:
"25. § (1) Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra."
Értsd: ha csúszik és kanyar van...ha a kocsinak nincs abs-e...ha a nagyinak kihagyott a pészmékere...ha a sofőrnek vizelnie kell...ha a csörögnek a Herendik a csomagtartóban...
feketebarany 2008.01.06. 22:05:55
kúrórudi 2008.01.06. 22:07:30
"Rendben. Nekem 90 esik jól országúton, és annyni a szabályos, mégsem tudok mert ha szembe nagy a forgalom nemtom megelőzni, és nemvagyok ezzel egyedül, kialakul egy szép kis karaván 10 autóból minimum.Legalábbis álltalában anynit látok a tükörből egy hosszabb ívű kanyarban ha vissza nézek...Tehát mi akkor miértnem mehetünk a megengedett sebességgel? Legyek toleráns... de ennek is 2 oldalúnak kelle lennie..."
Basszus, nem hiszem el, hogy nem érted. Ha előtted egy nagymama megy, akinek gyenge a szíve meg a látása, ha előtted egy terhes nő megy, ha előtted egy anyuka megy 3 gyerekkel a kocsiban, ha előtted blablablabla akkor miért menjen ő 90-el, ha FELELŐSSÉGGEL ÉS BIZTONSÁGGAL csak 60-al akarna, mert annyival tud? Kényszerítsük rá? De jó. És akkor biztonságos lesz a nagymama, a 3 síró gyekes anyuka, a terhes nő, ha ráerőltetjük a nagyob tempót? Az eszem megáll. Ebből látszik, hogy mennyire fiatal vagy. Kaptál aputól egy autót, nem is kell, hogy menő kocsi legyen, egy szar Suzukival meg Puntoval is lehet küldeni, van kb. 2-3 éve jogsid, vezettél mondjuk 15e km-t, többet nem, mert még nincs fizud benzinre és te akarod megmondani embereknek, hogy mennyivel menjenek mert te még nyomnád neki? Beszarok...
Igaza van feketebáránynak: pont mint Mo. Pedig egy ilyen netes fórum még elvileg felül is reprezentálja az értelmiséget. Így aztán könnyű elképzeéni, mi megy valójában kint az utakon.
TomTom 2008.01.06. 22:10:53
porthosz mellett egy objektív ember végre...
hukk 2008.01.06. 22:11:11
feketebarany 2008.01.06. 22:12:38
TomTom 2008.01.06. 22:14:32
Én ezeket megértem, nem anyázok nem tolom le max bosszankodok kicsit magamban.Amire én gondoltam, hogy nem megy mert újságot olvas(volt már rá példa), pofázik a jobb1-ben ülővel és vezetni mellette már nemtud, vagy szimplán "krúzingol és élvezkedik.."
Köszönöm, hogy kismama-mammer-papper letoló grindhouse beütéses parasztnak nézel...
Szerintem még 1* vissza kellene jobban olvasni.
EBEUSS (törölt) 2008.01.06. 22:16:28
Döcögők mindig vannak, nem nagy ügy, általában gyorsan túl lehet járni az eszükön! :)
Mondjuk a gyorsító sávban én sem szeretem őket, mert ott szoktam gyorsulási versenyt rendezni a pályán érkezőkkel. És még fórjuk is van! :D
Persze, ha egy mazsola feltart, akkor elrontja a játékomat. :(
EBEUSS (törölt) 2008.01.06. 22:18:09
Téged a nickedről szúrtalak ki, és remélem elkerüllek az utakon...
TomTom 2008.01.06. 22:18:33
Ennyit tudok felmutatni.Persze jó lenne ha apu alám nyomott volna egy autót anno... de nem ez van.Egyébként ford fiesta 1.4 (robokuty)
kúrórudi 2008.01.06. 22:19:00
zorglub 2008.01.06. 22:21:14
zorglub 2008.01.06. 22:23:07
TomTom 2008.01.06. 22:23:34
Remélem barátibbra sikerül a hangvétel.
Tehát: hajtsunk biztonságosan:D
Vajon ebbe bele lehet kötni?:D
TomTom 2008.01.06. 22:25:48
kúrórudi 2008.01.06. 22:27:33
EBEUSS (törölt) 2008.01.06. 22:30:34
"Attila már nem a Ratkó korszak, akkor 30-34 éves lenne és valószínűleg már nem ilyen gondolkodása és hozzáállása..."
Az eredeti Ratkó gyerekek '53 környékén születtek... Akikre Te gondolsz, azok a gyerekeik.
ShagBeckur 2008.01.06. 22:30:35
feketebarany 2008.01.06. 22:39:40
bekov 2008.01.06. 22:47:33
motosapiens 2008.01.06. 22:54:06
Yo! Maaan! 2008.01.06. 23:09:51
Yo! Maaan! 2008.01.06. 23:11:28
Rocko- 2008.01.06. 23:19:43
nekem is feltűnt, csak nem gondoltam, h releváns. :P
motosapiens 2008.01.06. 23:31:30
Ficere 2008.01.06. 23:32:19
Azoktól az idiótáktól viszont falra mászom, akik a saját bénaságukat az ilyen baromságokkal próbálják igazolni, hogy "miért ne mehetnék 60-nal ha ahhoz van kedvem, nézelődni vagy akármi".
Az ilyen véglények miatt szar az egész társadalom, ezek a birkák senki másra nincsenek tekintettel.
Aki ténylegesen bármilyen érthető körülmény miatt lassú (csúszós út stb.) az valamennyire érthető (bár ha annyira feltűnően lassú, akkor vagy ő nem alkalmas a vezetésre, vagy a kocsija - utóbbi esetben szabályt is szeg, mert nem alkalmas a kocsi a körülményekhez... ez tilos.)
Szóval a lényeg a tolerancia lenne, és ez a lassan menőkben úgy kéne megnyilvánuljon, hogy minimum *jelzik* (vészvillogó stb.) hogy ők most araszolnak.
Aki meg normálisan halad, szépen kivárja amíg dobbantani lehet, és halál nyugisan megy :) hát kb. így kéne - szerintem!
Indokolatlan lassú hajtás 2008.01.06. 23:42:06
Vagy Bpen sok BKV busz számára 35 a legnagyobb sebesség.
Hogy ez miért baj?
Mert az ilyen mögött minden lámpán eggyel (hárommal ha mondjuk a 70es táblánál megy 40-el...) később jutsz át, minden kamion mögé beragadsz. Kipróbáltam, 10-20% (5-10 perc) időveszteséget is tud okozni (a hazavezető utamon van ilyen busz). Heti 2-3szor reggel este elég idegesítő, heti +1 órát kocsiban ülni a szokásos 8-10 mellett.
Ezért aztán előbb vagy utóbb biztos ideges lesz valaki mögötte és előzni kezd. Ami meg utoljára átvillan az agyán, az a szembejövő kamion hűtőrácsa lesz...
És persze ilyenkor
Na ezért kell megbüntetni az indokolatlanul (nyár,28 fok, száraz aszfalt, szélcsend, nappal) lassan haladókat is.
Ficere 2008.01.06. 23:43:43
Szilveszter napján én pl. a töküres, havas M6-oson teszteltem a kocsit (2 hónapos) mindenféle manőverrel :) ebből lehet a legtöbbet tanulni.
Mindig akkor van baj, ha valaki nincs tisztában a korlátokkal (saját és az autóé).
Ficere 2008.01.06. 23:47:23
Egyetértek, bár picit szétesett a fogalmazásod :) de a lényeg, hogy szerintem is kb. a legtöbb balesetet az indokolatlanul lassan hajtók is okozzák részben. Keményen büntetném!
Úgy mellesleg, igen nehéz "igazolható" okot találni. A műszaki hiba nem indok: meg kell állni: Nyárigumi nem indok, ügyetlen sofőr _nagyon_ nem indok. Tessék megtanulni legalább minimálisan vezetni, vagy nem vezetni :(
Yo! Maaan! 2008.01.06. 23:51:20
55e LOOOL
Csak a sajátom 7 éves és pont ma 220e van benne, ezen kívül kb. a tripláját jártam cégessel.
Mondd már meg nékem, melyik az az autó, amivel a fenenagy biztonságodban elindulsz mondjuk Szabadkáról Salzburgba úgy, hogy nem vagy képes gyorsabban menni mint 100, amikor szemerkél az eső. :))))))) OK. Spórolj. De ne az én kontómra!
Indokolatlan lassú hajtás 2008.01.06. 23:55:40
igen, mert elkezdtem egy mondatot aztán nem fejeztem be :))
Az lett volna, hogy "ilyenkor mindig a rosszul előző a hibás persze". Ami jogos is, de azért biztos bűnrészessé tenném azt, aki mögött mondjuk 75el kell mennem a 4-esen 90 helyett az erős szembeforgalom miatt olyan 5-10-15 km-t.
Yo! Maaan! 2008.01.07. 00:00:50
EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 00:01:09
moto.sapiens 2008.01.07. 00:03:20
Ficere 2008.01.07. 00:07:42
Persze, feltenni nem kötelező, de akkor hóba/jégbe ki ne tolja az orrát a mazsi, mert jól ráb***ik (valaki).
moto.sapiens 2008.01.07. 00:24:09
későnfekvő 2008.01.07. 00:34:00
Zsolti 2008.01.07. 02:27:29
Szendwich 2008.01.07. 08:58:37
Hmm. Már megszoktam, hogy csúszós időben mindenki lassabban megy nálam (ABS+ESP+EPS stb.) ...
:DDDDDDDDD
Sokan varnak donorra!!!!
FlybyWire 2008.01.07. 10:11:17
Hmm. Már megszoktam, hogy csúszós időben mindenki lassabban megy nálam (ABS+ESP+EPS stb.) ...
:DDDDDDDDD
Sokan varnak donorra!!!!
Az a gyanúm, hogy a 49 köbcentis, 65-el menni tudó robogómmal még nyáron a napfényben is nagyobb veszélyben vagyok, mint amikor a kicsit havas/jeges, de 80-90-nel simán járható úton kerülgetem a 30-al kúszó mazsola trottyokat :))
Ma is összejött a rokikommandó, vagy 15 kocsi 30-cal a Telki-Bkeszi úton - miközben üres szakaszon tesztelve 80-ról 30-ra satuféknél kb. 3-at kattant az ABS... szánalom, hogy mennyire bénák a népek :(
kúrórudi 2008.01.07. 10:57:03
FlybyWire 2008.01.07. 11:27:27
Ha vészvillogó nélkül megy 30-cal valaki, az gáz, nem ez a helyes mód.
(15 év pedig túróst nem jelent :) ismerek olyan aki 30 év után is béna... (a "kispöcs" kommenteket megelőzendő, nekem 17 éve van jogsim :)
kúrórudi 2008.01.07. 12:11:57
FlybyWire 2008.01.07. 13:52:44
Szendwich 2008.01.08. 08:15:58
FlybyWire 2008.01.08. 10:58:40
Szendwich 2008.01.08. 11:46:31
Javaslom neked is. Gondoljal, de inkabb keszulj fel ilyenre is. Jogsid mar ugy is van - nekem is - hasznald okosan.
FlybyWire 2008.01.08. 11:54:41
Mellesleg, a jégbordákon át is simán lehet előzni (újév napján folyamatosan ezt kellett tennem az M6-oson haza), csak tudni kell, hogy mit szabad és mit nem!
Amúgy nálam óvatosabb sofőrt nehezen találsz, csak aki gyakorlatlan/béna/rutintalan, az azt hiszi hogy az óvatosság a lassúsággal egyenlő, pedig egy fenét.
Tipikus példa a ma reggel álló helyzetből indulás helyett keresztbeálló mazsola ma reggel ugyanúgy a bkeszi úton....
Óvatosság: a hirtelen mozdulatok elkerülése, ennyi.
FlybyWire 2008.01.08. 11:59:34
kúrórudi 2008.01.08. 14:00:07
Erre pedig egy kicsit is értelmes, kicsit is tapasztalt nem tök hülye eleve nem játszik a közlekedésben.
Ficere, tök jó recept szerint írod le, hogyan kell a lehetőségek szerint leggyorsabban haladni. Azaz, hogyan autózz a maximumon. Valaki feljebb példának hozta a repülést. Én vitorlás példával élnék. Egy versenyen kimegyek neked jól felkészülve, jól beöltözve akármekkora viharban is. Ha túrázom a feleségemmel, vagy más utasokkal, amikoris biztosan el kell jussak A-ból B-be, akkor bizonyos helyzetekbe eleve nem megyek bele, mert a LEHETŐSÉGÉT is kizárom. A fenti példával te leírtad, hogyan ússz meg valamit. Szerintem a közlekedésben (hacsak nem egy pl. egy veszélytelen földútról van szó) nem megúszni kell valami lehetséges szitut, hanem eleve úgy vezetni, hogy ne kelljen megúszni...
ui: és sem vagyok beszari
FlybyWire 2008.01.08. 15:21:03
Nagyon nem így van, a maximumtól igen-igen messze autózom, még bőven a teljesen biztonságos határokon belül. Fogalmam sincs, honnan szedted ezt a dolgot.
Szerencse pedig egyáltalán nem kell ahhoz, hogy valaki megtanuljon csúszós körülmények között is vezetni (lásd: 11:59:34), és persze még egy rakás egyéb tudnivaló is van....
A szerencsét mindig ki kell hagyni az egyenletből!
FlybyWire 2008.01.08. 15:32:08
Azóta sem kerültem még megközelítőleg veszélyes helyzetben sem, mert nem adok rá magamnak lehetőséget.
Ja és mindez kb 30-as sebességnél volt.
Az egy óriási téveszme, hogy a lassú haladás óv meg a balesettől jeges úton. Ahogy írtam, ma is induláskor állt keresztbe egy béna a budakeszi bekötőn, de 15-tel menve is simán lehet árokba menni, ha az ember nem tudja, mikor fékezhet/gyorsíthat/kanyarodhat, és mikor nem. Az indokolatlanul lassan haladók ilyenkor okoznak leginkább balesetveszélyes szitut, mert a szintén bénák, de magukat jobbnak tartók is megpróbálnak egy idő után előzni, stb.
FlybyWire 2008.01.08. 15:34:43
nyjozsi 2008.01.08. 16:25:25
Az alábbiaktól verődik ki néha a biztosíték:
- gyorsítósávban nem nyomja, lassul, fékez, megáll: miért számítsak arra, hogy a gyorsító sávban meg fog állni? Miért nem nyomja a gázt, miért nem keresi a helyet, ahová beférhet? Mögötte próbálom felvenni a megcélzott út ritmusát, keresem a helyet, aztán imádkozom, hogy meg tudjak állni a béna mögött, mert nem meri nyomni, ahol kellene
- út (mindegy, hogy város vagy kívül), lassul, fékez, semmi index: miért nem hajlandó tudatni velem, hogy mit akar, merre akar menni, hogy tudjak esetleg készülni a helyzetre magam is.
- útról lekanyarodni akar, indexel, de az úton majdnem megáll, mielőtt kanyarodna: ha kanyarodni akar, kanyarodjon le.
- indokolatlanul lassan halad (90 helyett mondjuk 60 a 6os úton): sor gyűlik mögötte, mindenki elkezd előzgetni, a türelmetlenebbje nem várja ki, míg a tötymörgő mögé ér, nem látod, hogy szembe jönnek-e, kész a halálos frontális recept. Menjen a kiskertbe a mellékúton 42-vel, engem ne hozzon balesetveszélyes helyzetbe.
- autópályán bevág a belsőbe 82-vel előzni egy kamiont: ne kényszerítsen satufékezésre, én sem követem fél méterről, hogy menjen gyorsabban. Tötymörögjön a külsőben, figyelje a tükröt és indexeljen
autosave 2008.01.08. 17:21:32
Az ilyenre jó recept a duda. Rögtön gyullad ki az index, mintha csak erre várna...
Szendwich 2008.01.08. 20:13:06
"Fogalmad sincs az adott helyzetről, ezért vicces ahogy magyarázod." --> Nem magyaraztam semmit. Irtam ket kicsit szurkalo kommentett, amiben probaltam erzekeltetni, hogy lehet tenyleg szuletett Schumacher vagy, de egy varatlan (nem ovatlan) pillanatban osszetorod magad, mint allat.
Bar kivanom, hogy ez inkabb ne forduljon elo.
kúrórudi 2008.01.08. 20:57:47
"Azóta sem kerültem még megközelítőleg veszélyes helyzetben sem, mert nem adok rá magamnak lehetőséget."
Erről beszéltem én is. Ráadásul a rutinos vezető már arra is tud nem csak reagálni, hanem előre számításba venni, hogy jellemzően hol, mit, hogyan ronthat el más.
"Ja és mindez kb 30-as sebességnél volt."
Hát ez az. Látod. Nem veled vitázom, te nagyjából azt mondod, amit én. A post és néhány hozzászóló arcoskodott túl. Megint egy példa, hogy a 30 bőven tud indokolt tempó lenni.
"Az egy óriási téveszme, hogy a lassú haladás óv meg a balesettől jeges úton"
Azért ezzel nem értek egyet. Lassan egyértelműen kisebb eséllyel csúszol meg, és ha már keresztbe is álltál, megcsúsztál, akkor is egyértelműen kisebb az esélye a balesetnek (ugyanis hamarabb megáll az autó - ez fizikai trivialitás) és ha baleset van, akkoris egyértelműen nagyobb eséllyel kisebb a kár a kocsiban, és kisebb az esélye a személyi sérülésnek, és ha van sérülés, az is kisebb. Inkább úgy módosítanám a szöveged: hogy nem csak a sebesség számít jeges úton, lehet lassan és ügyetlenebbül vezetni. Ez már igaz.
kúrórudi 2008.01.08. 21:17:59
1. "gyorsítósávban nem nyomja, lassul, fékez, megáll: miért számítsak arra, hogy a gyorsító sávban meg fog állni?".
Egyrészt minden körülmények között úgy kell vezess, hogy számítanod kell arra, hogy előtted valamilyen oknál fogva hirtelen fékeznek, akár álló helyzetig. SZÁMÍTANOD KELL. Rossz tehát a kérdés, hogy miért kell számíts rá, azért mert ez a közlekedés szabálya, amit elfogadtál, amint részt veszel a közlekedésben és arról, hogy ezt tudod és elfogadtad elvileg egy bizonyítvánnyal is rendelkezel.
2. "- út (mindegy, hogy város vagy kívül), lassul, fékez, semmi index: miért nem hajlandó tudatni velem, hogy..."
Miért rossz példa? Azért, mert ez nem arról szól, amiről itt vitáztunk. Ebben igazad van. Ha nem jelzi, mit akar = szabálytalan. Jeleznie kell a KRESZ szerint. A vita tárgya nem ez volt, hogy valaki szabálytalanul manőverezett a cikkíró előtt.
3. "- indokolatlanul lassan halad (90 helyett mondjuk 60 a 6os úton): sor gyűlik mögötte, mindenki elkezd előzgetni, a türelmetlenebbje nem várja ki, míg a tötymörgő mögé ér...".
"Türelmetlenebbje" - ez jó. És a türelmetlenebbje a normális, az az etalon, a közlekedés iránymutatója? Szerintem nem. A kifejezés is leírja... 90-nél a 60 nem indokolatlan. Nem tudhatod, hogy ki ül a kormány mögött (nagymama, terhes nő, stb.), kiket szállít (gyerekek), miket szállít, milyen kocsival van, ismeri-e az utat (te könnyen beszélsz, aki naponta megy arra, de ismeretlen helyen is így vagánykodsz?). Ez a baj az egész posttal és a hozzászólások nagyrészével, hogy tényként abból indul ki, hogy 90-as táblánál a 60 az indokolatlanul lassú (valaki 75-re is ezt írta). Hát ha ebből indulunk ki, akkor persze, hogy igaza lesz, hogy a rohadt geci hogy mer törymörögni előttem. De miért is indokolatlan? Ír ilyet a KRESZ?
4. "- autópályán bevág a belsőbe 82-vel előzni egy kamiont: ne kényszerítsen satufékezésre..."
Ez a példa meg megint azért rossz, mint a 2. Mert igazad van, senki sem vitatta. Nem késztethet senki satufékre. De nem erről folyt a vita.
Ha már analógiát (azaz határeseteket) keresünk a közlekedésben, akkor az elsőbbségadás jó példa. Ha elsőbbséged van az azt jelenti, hogy nem kényszeríthetnek hirtelen manőverezésre. De nem jelenti azt, hogy te az elsőbbségedet minden áron kikényszerítheted. Nem mehetsz pl. lassítás és fékezés nélkül bele a másikba, mert akkor te is hibás vagy. A közlekedés egy sokszereplős játék. Nincs teljes joga soha senkinek. (ezt tévesztik el a sokszor a szirénázó rendőrök, ill. mentők is).
kúrórudi 2008.01.08. 21:20:36
"Ha már analógiát (azaz határeseteket) keresünk..."
Analógiát a fenti határesetre, így érthetőbb.
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.01.21. 19:31:47
Johnny336 2008.01.21. 22:05:42
FlybyWire 2008.01.25. 11:15:36
TH 2008.01.25. 11:16:33
Dancsa 2009.04.27. 21:00:20
Azzal meg egyetértek, hogy ha béna, nem tudja hogy kell, akkor maradjon távol a pályától
t5 2010.04.23. 21:10:23