Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Harminccal az autópályán

2008.01.06. 13:22 :: SilentSound

Nem véletlenül találták ki az okosok, hogy autópályán csak a legalább hatvannal közlekedni képes járművek közlekedhessenek (megmondonak köszi a korrekciót). Én azt sem értem igazán, hogy aki nem mer kettes fölé váltani, az miért közlekedik autópályán. Vagy úgy egyáltalán autóval bárhol. Attila egy ilyenbe futott bele. Majdnem. Csak ő még a felhajtón. Az meg kicsit mindjárt más más. (Updated: 16:23)
Az alábbi történet január 4-én történt. Tatáról utaztam Tatabányára és gondoltam igénybe veszem az autópályát, mivel siettem és az 1-es úton 15 km kb. 30 perc kocsikázás egy átlagos hétköznap, főleg ha valami barmot is kifog az ember. A gondolat felmerülésének pillanatában nem gondoltam volna, hogy néhány perc múlva legszívesebben embert ölnék...



Történt, hogy az autópályafelhajtóra (Pest felé) kanyarodva olyan jó 60-as, 70-es tempóval haladhattam, de hirtelen a fékbe kellett taposnom, ugyanis előttem egy ökör 30-cal ment. Tudom, hogy kanyarodik, tudom, hogy csúszik, de a f*szér' kell 30cal menni. A végeredmény az lett, hogy 50-nel kellett besorolnom.

Ezúton köszönöm annak a kamionosnak, aki beengedett.

Egyik barátom egy hasonló sztorit osztott meg velem. Ő rosszabbul járt, ugyanis előtte egy barom indokolatlanul ÁLLÓ-ra fékezte a kocsit.

Mi ebből a tanulság? Közlekedjen mindenki lendületesen, minimum amennyivel lehet. Aki pedig nem tud normálisan vezetni, az inkább ne is üljön autóba. Az ilyen pöcsök miatt van annyi baleset.

Köszi, hogy megoszthattam élményeimet.
Január negyedike nem csak Attila számára volt sokkoló, holnap szintén egy ugyanaznap megesett autópályás sztorival rukkolunk elő, ami az imént olvasotthoz képest nagyságrenddel hajmeresztőbb...

258 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó béna veszélyes autópálya mazsola

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kúrórudi 2008.01.06. 20:12:38

dhole, egyetértek.

Jim Beambó 2008.01.06. 20:21:02

Egyértelmű, hogy miről van szó. Egy gyorsítósáv mióta kanyarodik? A felhajtó annál inkább. Megnéztem ezt a csomópontot, mert kiváncsi voltam hogyan néz ki és ez bizony 270°fokos visszafordító. Az ilyeneknél nem ritka a 40-es tábla, innentől kezdve szerintem nincs miről beszélni. Várd ki szépen!
A másik dolog, hogy ha annyira balesetveszélyesnek tartják egyesek a besorolást, akkor érdemes tovább gyorsítani a leállón, és mikor elérte az általa biztonségosnak gondolt sebességet, akkor szépen besorol. Igen, felvetődhet a kérdés, hogy miért én szabálytalankodjak a másik "hülyesége" miatt, de nincs az a rendőr, aki ezért bűntetne. Ha mégis, akkor lehet jönni a blogra és akkor szídni a célszemélyt, de ez nem következhet be.
És a harmadik dolog, amit megemlítenék, hogy miért nem lehet úgy építeni azokat a fránya csomópontokat úgy, mint az USA-ban, hogy a pályákkal párhuzamos felhajtókat csinálnak, ahol az egyenes úton könnyedén fel lehet gyorsítani és máris kiküszöbölnék az ehhez hasonló helyzeteket. Ja, tudom, akkor nem lehetne miért anyázni, meg az túlságosan logikusnak tűnne...

Géza 2008.01.06. 20:32:14

Engem spec zavar az első ködlámpa. Ha mögöttem jön az illető, hátsó ködlámpával díjazom (először csa kfelvillant, ha lekapcsolja, akkor nem kapcsolom be folyamatosra). Elvégre ha köd van, akkor köd van, nem?
Csa kködben tudom elfogadni a használatát ill erős esőzésben, vagy ha kiégett valamelyik első lámpája. Egyébként szívem szerint odamennék, és kirúgnám az összes lámpáját.

dhole 2008.01.06. 20:35:48

kúrórudi!
Persze,mert igazunk van!1.én a Mátrából hoztam haza a kocsit,pontosan Sirokról.Szerpentin.Jelzem még a sózás előtt.Le van fényképezve a konvoj(asszony ablakból) ami mögöttem haladt.30al jöttem Pestig,kb fél óránként előztek ki.Ma a pályán jöttem Egertől(Egerszalókról,az se egy alföld)nem volt leányálom.Akárhogy is matekozok nem érzem annak a 30percnek a hiányát,amivel hosszabb volt a két út,mint amennyit Attila nyert volna egy hasonló akcióban.Biztosan a motoros múltam tanított meg a toleranciára.
Persze az egész országon látszik,a nagy igazság,hiszen mennyivel előrébb is tartunk mint a németek...

kúrórudi 2008.01.06. 20:43:19

dhole, Attila nem 30 percet nyert volna, hanem ahogy valaki feljebb már megjegyezte, kb. 30 másodpercet:) Ennyit veszített, mert a csúszós, 270 fokos kanyarban, lefagyott úton kénytelen volt fél percig a sebességkorlátozásnak megfelelően haladni.

Engem egyébként az ilyen beírásokban leginkább az zavar, hogy még ő van felháborodva. Ez a durva. Anyázott az előtte haladóval, gondolom még órákig szídta magában, meg gondolom egész nap mesélte a sztorit másoknak, sőt egész hétvégén, ma meg még egy postot is ír, mert annyira elbántak vele. És talán még most se fogja fel, hogy mennyire nincs igaza.
Gyanítom, egy kb. 20-22 éves fiú a szerző, van kb. 3-4 éve jogsija és vezetett már talán 50e km-et és azt hiszi, ő aztán már az atyaúristen az utakon.

kúrórudi 2008.01.06. 20:46:52

Egyébként feltűnően elhallgatott Attila. Érezze is cikinek a postját, talán legalább tanul belőle:)

0xFFFF 2008.01.06. 20:50:33

Az ilyen atyaúristenek szoktak több részletben a pokolra kerülni tömeggyilkosságért.

TomTom 2008.01.06. 20:58:52

Talán álltalánosabban kellene tekintenetek a problémára, és túllépni Attila fikázásán.Nem mindennap van olyan idő mint ma, és nemcsak az autópályán lehet tötyörögni.
Mi a faszé kell 60-al menni ott ahol 90 a megengedett (de 120-al egy öreg ladával is simán tolhatom..)tökszáraz időben?
Nekem nem a 2 perc előny számít. Mennyünk anyival amennyivel lehet!
Ha ma 30-al lehetett ok...

TomTom 2008.01.06. 21:02:00

Jah ahonnan a számokat szedtem sokszor fordul elő:
Város/falu 40km/h elérünk a település határához felkúszunk 60-70km/h-ra.Minden körülméynek között! Mint a hajlakk reklám.Ha süt a nap, esik az eső fúj a szél...
És akkor látom, hogy pampog ha megelőzöm...

(Énsem szeretem a yupper hülyegyerekeket akik játszóterek mellett meg mindenhol eszetlenül tolják)

kúrórudi 2008.01.06. 21:06:38

TomTom, ha nem veszélyeztet senkit és nem szabálytalan, akkor miért ne mehetne annyival, amennyivel neki jól esik? Te is annyival akarsz, akkor miért nem fogadod el ezt lefelé... (csak te akár 120-al egy Ladával is, ami a példa szerint szabálytalan is, a 90 miatt, ő meg 60-nal).
Ha valaki 90-es táblánál felelősséggel és biztonsággal csak 60-nal tud menni, akkor annyival menjen. Nem?

motosapiens 2008.01.06. 21:06:44

Attilából sok van,a ratkó korszak második generációja.Remélem előrelepül a bézból ütő a csomiból rá a nagy bamba kopasz fejére,mikor állóra fogja a szalagkorlát.

kúrórudi 2008.01.06. 21:09:12

Attila már nem a Ratkó korszak, akkor 30-34 éves lenne és valószínűleg már nem ilyen gondolkodása és hozzáállása...

porthosz 2008.01.06. 21:12:30

Én ugyan nem vezetek rendszeresen de azért ne általánositsunk.
Egyrészt én is sokszor találkozok olyannal hogy valaki balfék 30-al tötyög lakott területen kivül nyáron ,nappal száraz uton mögötte meg kilométeres kocsisor mert erős szembeforgalom és lehetetlen megelőzni.
Meg olyannal is hogy lakott terüeleten belül 160al száguld olyan utviszonyok között mikor az 50 is sok lenne.

Épp ezért felesleges védeni bármelyiket is, mert simán kijönne (látva a fennti hozzászólókat) hogy a 30as tata a jófió vagy a másik tábor szerint a 160as emberke a jófej csákó...

Másrészt meg nem csak az a fontos hogy ki mennyivel megy hanem hogy jelezzük hogy mit miért teszünk és azt kulturáltan tegyük.
Például: autópályán nem toljuk le és nem megyünk a seggébe a másiknak 180al, a másik meg néha belenéz a visszapillantóba és kihuzodik a külső sávba ha látja hogy jön egy ökör 180al.

Vagy ugyanez városban (sokszor tapasztalom) ha valaki 20al tötyög egy utcában akkor tegye ki azt a kurva indexet hogy ő bizony itt parkolót keres és be fog parkolni balra v jobbra ha talál egyet és akkor talán elkerülhető lenne az hogy a mögötte levő megunván a 20as tempót ráelőz mire az illető pont ekkor beránt elé balra mert meglátott egy parkolót.
Szóval fő az hogy jelezzük a közlekedés más résztvevői számára azt hogy miért megyünk lassan vagy gyorsan.

kúrórudi 2008.01.06. 21:14:18

porthosz, sok igazság van abban, amit írsz, de olvasd el újra a fenti cikket. Totál egyértelmű a helyzet. És nem Attila javára:)

kúrórudi 2008.01.06. 21:16:30

Szerintem fagyott úton 270 fokos kanyarban, feltehetőleg 40-es táblánál nem kell külön jelezni, hogy én 30-al megyek...
És aki röhög a 30-on: a törésteszteket (többféle van, de az alapot) 29 km/h-val hajtják végre. Érdemes megnézni, 30-as ütközéssel mi történik.

zorglub 2008.01.06. 21:16:47

TomTom: "Mi a faszé kell 60-al menni ott ahol 90 a megengedett": nem kell, lehet, sőt szabad, nem tilos, lehet nézelődni, lehet nyugodtan zenét hallgatni, lehet időre menve nem sietni, sok minden miatt lehet. És senkit nem érdekel, hogy te ebből bármit is megértesz. Viszont a KRESZT neked is be kell tartanod. Te is abból a fajból leledzel, amelyik, ha valamit nem ismer, nem létezik, akkor annak az nem is létezik, elítélendő, megszüntetendő? Jó szenvedést a csürhe miatt! :)))

valaki, aki TUD autót vezetni 2008.01.06. 21:18:08

Kedves autóvezető barátom.
Egy dologban van igazad. Aki nem tud autót vezetni, az ne tegye. Tehát te sem. Az, akit az indulatai irányítanak, eleve alkalmatlan a vezetésre.
A 60 km/óra nem előírt legkisebb sebesség. Még autópályán is akadhat úgy, hogy a 20 km/óra is sok.

porthosz 2008.01.06. 21:23:04

kúrórudi:
a sztoryt nem olvatam teljesen át cska a hozzászólásokat és azt tapasztaltam hogy a hozzászólók többsége igen erősen általánosit.
A hozzászólások egyik feléből annyi jön ki hogy aki gyorsan hajt az hülye és csak ő lehet a hibás, a másik fele meg arról hogy aki lassan megy csak az lehet az idióta.
Erre irtam én hogy azért a dolgok nem ilyen egyszerüek. Az hogy ennél a konkrét sztorynál mi történt más kérdés, csak ne általánositsunk.

TomTom 2008.01.06. 21:28:27

A töréstesztet 64 km/h -val hajtják végre frontálisan.Oldalról talán 40-el de a 64 az tuti.
Egyébként elő van írva, hogy ha a megengedett sebesség x %-al lassabban hajtasz indokolatlanul akkor az szabálytalan(mint a gyorshajtás)

90 helyett 60 az bőven indokolatlan lassú haladás megfelelő körülmények esetén.

autosave 2008.01.06. 21:29:22

""Mi a faszé kell 60-al menni ott ahol 90 a megengedett": nem kell, lehet, sőt szabad, nem tilos, lehet nézelődni, lehet nyugodtan zenét hallgatni, lehet időre menve nem sietni, sok minden miatt lehet. És senkit nem érdekel, hogy te ebből bármit is megértesz"

NEM! NEM ÍGY VAN! Ha az út és/vagy forgalmi viszonyok olyanok, hogy ez indokolt, akkor lehet. Különben a forgalmat feltartja, amit tilos. Más kérdés, hogy a rendőrök basznak rá. Meg basznak arra is, ahogy a többség megy a középső sávban pl az M7 M1M7-en, mikor nincs senki a közelben a szélsőben. Mostmár van objektív felelősség, csak egy kamerát kell kitenni és jöhet a népnevelés... Pont úgy kellene bűntetni, mint a buszsávozást. Ausztriában egy csomó helyen ki van írja, hogy "jobbra tarts!" MAGYARUL - ez az ország szégyene. Úgy, ahogy Bécs belvárosában a sok ingyenélő csaló magyar álroki kocsi... Már levelet is kaptak ezügyben a magyar szervek. Szégyen.

KRESZ 26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

TomTom 2008.01.06. 21:30:12

Phortosz legutóbbi hozzászólása igen bölcs!
Egyetértek vele.

sxs 2008.01.06. 21:34:06

Van egyáltalán halvány sejtésetek a követési távolságról??? Mindegy, hogy mennyivel megy az előtted lévő, a te dolgod, hogy ne menj neki, és ne a büdös pofádat jártasd! Kúrva egyszerű, csak taplók vagytok. Ha ennyire hülyék vagytok, ne írjatok, inkább szégyelljétek magatokat!

motosapiens 2008.01.06. 21:38:16

A jobbra tarts az M3mon is ki van írva.Világítóssal.A minimum meg nem 90 a pályán kedves TomTom.
kúrórudi;igazad van.

kúrórudi 2008.01.06. 21:39:51

TomTom, ha szerinted a 90-es táblánál a 60 indokolatlanul lassú, akkor add vissza a jogsid. Még a 130-as autópályán sem KÖTELEZŐ MINIMUM a 60...
90-nél talán a 30 az indokolatlanul lassú. A városi 50-nél meg mondjuk a 20. És ez is JÓ időjárási viszonyok között. A post írója csúszós útón, télen, fagyban közlekedett. Ilyen körülmények között nincsen indokolatlanul lassú sebesség a KRESZ szerint.

Gondolom, neked van már vagy mondjuk 3 éve jogsid:)

sxs 2008.01.06. 21:41:47

Ja és észrevette már valaki, hogy az összes száguldozós barom a nyomorát éli ki? Mert kicsi a pöcse, vagy lóg a melle, vagy impotens, vagy frigid, vagy büdös a szája. És azt észrevette már valaki, hogy akiknek jó élete van, boldogok, rendesen kefélnek, azok nem száguldoznak? Azok udvariasak, türelmesek, mert van nagyobb örömük is, mint csikorgó gumikkal bevágni a másik elé, és 4 másodperccel hamarabb odaérni a piroshoz.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.06. 21:42:35

IOc: Legalább valakinek ez is feltűnt. :)))

TomTom 2008.01.06. 21:42:51

KRESZ 26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
megmondo megmondta:)
Tehát ha "feel the sunshine" akkor tolja már neki ha nem is mer 90-el de legalább 80 leygen meg.
Most megint lehet pcösözni, hogy de ha ő anynival akar akkor menjen...

lOc (a pasztafáriánus) 2008.01.06. 21:43:02

Nekem is pár hete volt hasonló. M0 lehajtóban megállt előttem a barom hogy helyet cseréljenek. Nem gondoltam hogy megáll, ezért satufékkel álltam meg mögötte. Aztán meg duda.

kúrórudi 2008.01.06. 21:46:48

TomTom, te hány éves vagy?

TomTom 2008.01.06. 21:47:43

Akkor ő mehet 60-al meret neki annyival esik jól?
Rendben. Nekem 90 esik jól országúton, és annyni a szabályos, mégsem tudok mert ha szembe nagy a forgalom nemtom megelőzni, és nemvagyok ezzel egyedül, kialakul egy szép kis karaván 10 autóból minimum.Legalábbis álltalában anynit látok a tükörből egy hosszabb ívű kanyarban ha vissza nézek...Tehát mi akkor miértnem mehetünk a megengedett sebességgel? Legyek toleráns... de ennek is 2 oldalúnak kelle lennie...

TomTom 2008.01.06. 21:51:03

Ifjonc vagyok de nem anynira mint gondoljátok.
Mellesleg ha visszaolvasnátok írtam, hogy elítélem az önjelölt Fittipaldikat akik játszóterek mellett vagy hasonlóan veszélyes helyen yupperkodnak.Vagy bárhol yupperkodnak...
De ha egy kicsit gyorsabban megyek mondjuk náhol 60-al a városban (ami nem szabályos) vagy 100-al az országuton ha nincs előttem senki vagy olyan a forgalom ritmusa akkor:

TomTom 2008.01.06. 21:52:05

sxs
"Ja és észrevette már valaki, hogy az összes száguldozós barom a nyomorát éli ki? Mert kicsi a pöcse, vagy lóg a melle, vagy impotens, vagy frigid, vagy büdös a szája. És azt észrevette már valaki, hogy akiknek jó élete van, boldogok, rendesen kefélnek, azok nem száguldoznak? Azok udvariasak, türelmesek, mert van nagyobb örömük is, mint csikorgó gumikkal bevágni a másik elé, és 4 másodperccel hamarabb odaérni a piroshoz."

TomTom 2008.01.06. 21:57:28

Mint mondtam, nem védem, és nem tartozom egyik táborba sem, de mert még tudok örülni a "vezetés élményének" el lettem ítélve.Mert bekategorizált 1-2 ember...
Énsem gondolom rólad, hogy tötymörgő vagy, mert őket véded.Gondolom mész amennyivel lehet(megengedett), vagy jónak látod.

feketebarany 2008.01.06. 21:58:07

Tiszta magyarorszag kicsiben ami itt megy. Szornyuek vagytok. De jot rohogtem legalabb.

kúrórudi 2008.01.06. 21:59:30

sxs:))))

Gondolom, a 25§-t is ismeritek, ugye:
"25. § (1) Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni; figyelemmel kell lenni a jármű sajátosságaira, az utasokra és a rakományra."

Értsd: ha csúszik és kanyar van...ha a kocsinak nincs abs-e...ha a nagyinak kihagyott a pészmékere...ha a sofőrnek vizelnie kell...ha a csörögnek a Herendik a csomagtartóban...

feketebarany 2008.01.06. 22:05:55

Na mar jonnek a paragrafusok is. Szoval ha ez a rossz blog nem lett volna bekotve az indexbe, a kutya nem irt volna bele semmit, csak igy konnyen ide johet barki eszt osztani vasarnap este.

kúrórudi 2008.01.06. 22:07:30

Tippelek TomTom, esetleg már elmúltál 20, de ha igen, akkoris csak éppen.
"Rendben. Nekem 90 esik jól országúton, és annyni a szabályos, mégsem tudok mert ha szembe nagy a forgalom nemtom megelőzni, és nemvagyok ezzel egyedül, kialakul egy szép kis karaván 10 autóból minimum.Legalábbis álltalában anynit látok a tükörből egy hosszabb ívű kanyarban ha vissza nézek...Tehát mi akkor miértnem mehetünk a megengedett sebességgel? Legyek toleráns... de ennek is 2 oldalúnak kelle lennie..."
Basszus, nem hiszem el, hogy nem érted. Ha előtted egy nagymama megy, akinek gyenge a szíve meg a látása, ha előtted egy terhes nő megy, ha előtted egy anyuka megy 3 gyerekkel a kocsiban, ha előtted blablablabla akkor miért menjen ő 90-el, ha FELELŐSSÉGGEL ÉS BIZTONSÁGGAL csak 60-al akarna, mert annyival tud? Kényszerítsük rá? De jó. És akkor biztonságos lesz a nagymama, a 3 síró gyekes anyuka, a terhes nő, ha ráerőltetjük a nagyob tempót? Az eszem megáll. Ebből látszik, hogy mennyire fiatal vagy. Kaptál aputól egy autót, nem is kell, hogy menő kocsi legyen, egy szar Suzukival meg Puntoval is lehet küldeni, van kb. 2-3 éve jogsid, vezettél mondjuk 15e km-t, többet nem, mert még nincs fizud benzinre és te akarod megmondani embereknek, hogy mennyivel menjenek mert te még nyomnád neki? Beszarok...
Igaza van feketebáránynak: pont mint Mo. Pedig egy ilyen netes fórum még elvileg felül is reprezentálja az értelmiséget. Így aztán könnyű elképzeéni, mi megy valójában kint az utakon.

TomTom 2008.01.06. 22:10:53

feketebárány :D:D:D
porthosz mellett egy objektív ember végre...

hukk 2008.01.06. 22:11:11

kúrórudi asszem ebben igazad van.

feketebarany 2008.01.06. 22:12:38

Koszonom. :)

TomTom 2008.01.06. 22:14:32

Kúrórudi
Én ezeket megértem, nem anyázok nem tolom le max bosszankodok kicsit magamban.Amire én gondoltam, hogy nem megy mert újságot olvas(volt már rá példa), pofázik a jobb1-ben ülővel és vezetni mellette már nemtud, vagy szimplán "krúzingol és élvezkedik.."
Köszönöm, hogy kismama-mammer-papper letoló grindhouse beütéses parasztnak nézel...
Szerintem még 1* vissza kellene jobban olvasni.

EBEUSS (törölt) 2008.01.06. 22:16:28

Szegényes post volt ez, de érdekes, hogy ennyi komment jött a semmire...

Döcögők mindig vannak, nem nagy ügy, általában gyorsan túl lehet járni az eszükön! :)
Mondjuk a gyorsító sávban én sem szeretem őket, mert ott szoktam gyorsulási versenyt rendezni a pályán érkezőkkel. És még fórjuk is van! :D
Persze, ha egy mazsola feltart, akkor elrontja a játékomat. :(

EBEUSS (törölt) 2008.01.06. 22:18:09

valaki, aki TUD autót vezetni 2008.01.06. 21:18:08

Téged a nickedről szúrtalak ki, és remélem elkerüllek az utakon...

TomTom 2008.01.06. 22:18:33

Sok autót vezettem, szoci hősöket is, nemvagyok sem gazdag sem apuci kedvence, mivel ő meghalt, csonka családom van és szeretem a túrórudit.
Ennyit tudok felmutatni.Persze jó lenne ha apu alám nyomott volna egy autót anno... de nem ez van.Egyébként ford fiesta 1.4 (robokuty)

kúrórudi 2008.01.06. 22:19:00

Ja és még lehet pl. kezdő is előtted. Te is voltál az TomTom, nem is olyan régen:)

zorglub 2008.01.06. 22:21:14

TomTom: KRESZ 26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza. Ez azt jelenti, hogy nem tarthatod fel a forgalmat. Ahol lehet előzni, akár csak alkalmi jelleggel, például nem autópálya, ott meg tudnak előzni, tehát mehetsz lassan. Egyirányú forgalomban, előzési lehetőség nélkül: na ott nem lehet 10 kilométert menni 20-sszal. Ilyenkor sem a felgyorsítás az egyetlen lehetőség, hanem - ha lehet - a félreállás.

zorglub 2008.01.06. 22:23:07

Úgyhogy ezzel a paragrafussal méltóztass más helyen igét hírdetni.

TomTom 2008.01.06. 22:23:34

Hát azóta azért sok víz lefolyt a Dunán...
Remélem barátibbra sikerül a hangvétel.
Tehát: hajtsunk biztonságosan:D
Vajon ebbe bele lehet kötni?:D

TomTom 2008.01.06. 22:25:48

Autók, nők, Mszp vs Fidesz, linux vs Windows, melyekben nemlesz béke soha :D:D

kúrórudi 2008.01.06. 22:27:33

Béke, de hülyeség, részemről béke van, csak nem értek egyet:)

EBEUSS (törölt) 2008.01.06. 22:30:34

kúrórudi 2008.01.06. 21:09:12
"Attila már nem a Ratkó korszak, akkor 30-34 éves lenne és valószínűleg már nem ilyen gondolkodása és hozzáállása..."

Az eredeti Ratkó gyerekek '53 környékén születtek... Akikre Te gondolsz, azok a gyerekeik.

ShagBeckur 2008.01.06. 22:30:35

dehogynem lesz béke... Mindenki tudja, hogy a Linux sokkal jobb... ;)

feketebarany 2008.01.06. 22:39:40

Persze hogy jobb, en is arrol irok. xandros

bekov 2008.01.06. 22:47:33

30al megy valaki az autópályán? na és? :D még mindig sokkal jobb, mintha 100al jön veled szembe a belső sávban, na az a kemény...

motosapiens 2008.01.06. 22:54:06

ugy,a'ott van,a':Indokolatlanul.De hadd legyen már indok az,h én biztonságban érzem -é magam az általam ismert autómban,ugyi,büntetőjogi felelősségem teljes tudatában...én majd azt tom,mennyire vok tapasztalt,ideges,gyors reflexű,vizes talpú cipős,karcos napszemüvegű,kell-é kakilnom,fölbosszantott-é asszony,sír-é hátul a fiamlányom,neadjisten 2kmvel ezelőtt lett szálszakadásos a gumim,vagy épp tojásnagykerben dolgozom,s szállítok.Amit Te akarsz nemsoká megvenni a közértben...

Yo! Maaan! 2008.01.06. 23:09:51

Ma Bp.-ről Tatabányára jöttem. (Na jó, szinte naponta megteszem ezt az utat.) A sok tetves vendégmunkás miatt olyan 90-100-al lehetett araszolni. Nem az a baj, hogy vki 1000km-t megy és nem akarja jobban nyomni, meg hogy hosszú az út és jobb félni, de takarodjon már kifelé a külső sávba és ne kényszerítsen arra, hogy vele együtt araszoljak! Általában kilométernyi hely van 2 kamion között, a jobbra tartás meg nem működik, pedig simán elengedhetne. 2 lehetőség van, az egyik sem szabályos: 1. refi fel és nem hagyom élni, míg el nem koszlad előlem, 2. megelőzöm a gecibe jobbról -biztonságosan. Nekem senki ne magyarázza, hogy nem lehet úgy vezetni, hogy ne tartsunk fel másokat! Ha én tudok úgy menni, akkor mások is! Ha meg latyakos az út és nyári gumija van, akkor vagy ne autózzon télen, vagy húzzon ki óvatoskodni a külső sávba, de ne velem kúrjon ki menetidő és ideg tekintetében...

Yo! Maaan! 2008.01.06. 23:11:28

Moto, eldöntheted. De b+ ne tarts fel senkit kénykedvből!!!

Rocko- 2008.01.06. 23:19:43

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.01.06. 21:42:35
nekem is feltűnt, csak nem gondoltam, h releváns. :P

motosapiens 2008.01.06. 23:31:30

bloodmn:a stílusod tekintetében lógnod kéne ketrecben az út szélén tűző napon míg a varjak ki nem zabálják rothadó májadat,de amúgy igazad van.Én spec betartom a jobbra-t,ha kell fél kerékkel átlógva a leállóba is.De gyorsabban aztán nem fogok menni ha meggebedsz se...majd csak tudom már 55e után(ezzel az autóval.A többit nem adom bele,mert az más autó volt ugye)h mik a korlátai a járműnek.

Ficere 2008.01.06. 23:32:19

Hmm. Már megszoktam, hogy csúszós időben mindenki lassabban megy nálam (ABS+ESP+EPS stb.), de ettől nem érdemes idegeskedni :)

Azoktól az idiótáktól viszont falra mászom, akik a saját bénaságukat az ilyen baromságokkal próbálják igazolni, hogy "miért ne mehetnék 60-nal ha ahhoz van kedvem, nézelődni vagy akármi".
Az ilyen véglények miatt szar az egész társadalom, ezek a birkák senki másra nincsenek tekintettel.

Aki ténylegesen bármilyen érthető körülmény miatt lassú (csúszós út stb.) az valamennyire érthető (bár ha annyira feltűnően lassú, akkor vagy ő nem alkalmas a vezetésre, vagy a kocsija - utóbbi esetben szabályt is szeg, mert nem alkalmas a kocsi a körülményekhez... ez tilos.)

Szóval a lényeg a tolerancia lenne, és ez a lassan menőkben úgy kéne megnyilvánuljon, hogy minimum *jelzik* (vészvillogó stb.) hogy ők most araszolnak.

Aki meg normálisan halad, szépen kivárja amíg dobbantani lehet, és halál nyugisan megy :) hát kb. így kéne - szerintem!

Indokolatlan lassú hajtás 2008.01.06. 23:42:06

A KRESZ az indokolatlan lassú sebességet is tiltja. Elég sokat járok országúton és bizony vannak szakaszok, ahol még mindig a 80-at tartják a megengedett legnagyobb sebességet.
Vagy Bpen sok BKV busz számára 35 a legnagyobb sebesség.

Hogy ez miért baj?

Mert az ilyen mögött minden lámpán eggyel (hárommal ha mondjuk a 70es táblánál megy 40-el...) később jutsz át, minden kamion mögé beragadsz. Kipróbáltam, 10-20% (5-10 perc) időveszteséget is tud okozni (a hazavezető utamon van ilyen busz). Heti 2-3szor reggel este elég idegesítő, heti +1 órát kocsiban ülni a szokásos 8-10 mellett.

Ezért aztán előbb vagy utóbb biztos ideges lesz valaki mögötte és előzni kezd. Ami meg utoljára átvillan az agyán, az a szembejövő kamion hűtőrácsa lesz...

És persze ilyenkor

Na ezért kell megbüntetni az indokolatlanul (nyár,28 fok, száraz aszfalt, szélcsend, nappal) lassan haladókat is.

Ficere 2008.01.06. 23:43:43

Egyébként pedig semmi mást nem kellene a bizonytalankodóknak megtenni, mint "letesztelni" az autó és a saját határaikat. És ehhez nem kell tesztpálya, elég egy letaposott havas/lejegesett, üres mellékutca vagy placc.
Szilveszter napján én pl. a töküres, havas M6-oson teszteltem a kocsit (2 hónapos) mindenféle manőverrel :) ebből lehet a legtöbbet tanulni.
Mindig akkor van baj, ha valaki nincs tisztában a korlátokkal (saját és az autóé).

Ficere 2008.01.06. 23:47:23

Indokolatlan lassú hajtás 2008.01.06. 23:42:06

Egyetértek, bár picit szétesett a fogalmazásod :) de a lényeg, hogy szerintem is kb. a legtöbb balesetet az indokolatlanul lassan hajtók is okozzák részben. Keményen büntetném!
Úgy mellesleg, igen nehéz "igazolható" okot találni. A műszaki hiba nem indok: meg kell állni: Nyárigumi nem indok, ügyetlen sofőr _nagyon_ nem indok. Tessék megtanulni legalább minimálisan vezetni, vagy nem vezetni :(

Yo! Maaan! 2008.01.06. 23:51:20

moto, zabálják csak a májamat, teszek rá... :)))
55e LOOOL
Csak a sajátom 7 éves és pont ma 220e van benne, ezen kívül kb. a tripláját jártam cégessel.
Mondd már meg nékem, melyik az az autó, amivel a fenenagy biztonságodban elindulsz mondjuk Szabadkáról Salzburgba úgy, hogy nem vagy képes gyorsabban menni mint 100, amikor szemerkél az eső. :))))))) OK. Spórolj. De ne az én kontómra!

Indokolatlan lassú hajtás 2008.01.06. 23:55:40

Ficere:

igen, mert elkezdtem egy mondatot aztán nem fejeztem be :))

Az lett volna, hogy "ilyenkor mindig a rosszul előző a hibás persze". Ami jogos is, de azért biztos bűnrészessé tenném azt, aki mögött mondjuk 75el kell mennem a 4-esen 90 helyett az erős szembeforgalom miatt olyan 5-10-15 km-t.

Yo! Maaan! 2008.01.07. 00:00:50

Ficere igazad van. Ott van pl. a ringen az Allianz tesztpálya, oda kéne menni gyakorolni annak, aki úgy érzi. Na, ott hiába próbálták párszor rámnyomni a vízenfutós tesztet szélvédőre fröccsentéssel, érdekes módon mindig irányban maradt az autóm. És ezt még 1 kézzel sikerült, mert a másikban fogtam a rádiót, amiből elvileg az itiner jött, de csak annyit mondtak bele, hogy indulhatok. :)))

EBEUSS (törölt) 2008.01.07. 00:01:09

Ne hülyíts már! Neked a 75 indokolatlanul lassú sebesség 90-es táblánál???

moto.sapiens 2008.01.07. 00:03:20

Hol is kötelez a kresz téli gumira?Arra max az iq.

Ficere 2008.01.07. 00:07:42

A téli gumi az autó téli útviszonyoknál való használatához szükséges (kötelező).
Persze, feltenni nem kötelező, de akkor hóba/jégbe ki ne tolja az orrát a mazsi, mert jól ráb***ik (valaki).

moto.sapiens 2008.01.07. 00:24:09

A 4es mióta pálya?!Még csak az irányába sincs pálya!Ott pont kurvára ne előzgessél mert millionyi kamion van,nem többsávos,és nagyon vakít a nap Pestről kifelé reggel-délelőtt.Fullra szembe mész vele!És mivel arra nincs pálya,még jó forgalmas is!

későnfekvő 2008.01.07. 00:34:00

Az lesz a vége/tek/,hogy akkor én nyárigumival fogok menni szembe 22vel,belsősávban,és még jól is fogom érezni magam.

Zsolti 2008.01.07. 02:27:29

Ha 30-cal megy a felhajton, ne menj a seggebe, maradj le tole, majd ha mar eleg nagy a tavolsag koztetek, akkor gyorsits fel es sorolj be a palyara. Ha ezt nem tudod megtenni, akkor te vagy a bena! Hogyan is akarhatsz felhajtani a palyara, ha beleallsz az elotted 30-cal halado fenekebe? Gondolod majd beenged valaki?

Szendwich 2008.01.07. 08:58:37

Ficere 2008.01.06. 23:32:19
Hmm. Már megszoktam, hogy csúszós időben mindenki lassabban megy nálam (ABS+ESP+EPS stb.) ...

:DDDDDDDDD
Sokan varnak donorra!!!!

FlybyWire 2008.01.07. 10:11:17

Ficere 2008.01.06. 23:32:19
Hmm. Már megszoktam, hogy csúszós időben mindenki lassabban megy nálam (ABS+ESP+EPS stb.) ...

:DDDDDDDDD
Sokan varnak donorra!!!!

Az a gyanúm, hogy a 49 köbcentis, 65-el menni tudó robogómmal még nyáron a napfényben is nagyobb veszélyben vagyok, mint amikor a kicsit havas/jeges, de 80-90-nel simán járható úton kerülgetem a 30-al kúszó mazsola trottyokat :))

Ma is összejött a rokikommandó, vagy 15 kocsi 30-cal a Telki-Bkeszi úton - miközben üres szakaszon tesztelve 80-ról 30-ra satuféknél kb. 3-at kattant az ABS... szánalom, hogy mennyire bénák a népek :(

kúrórudi 2008.01.07. 10:57:03

Látom éjszaka még tovább szaporodott a nagypofájú donorok száma. Én se vagyok egy beszari pöcs, elég jó kocsim is van és mint írtam vezetek már 15 éve és küldeni is szoktam neki. De. Ettől még nem küldöm el a francba azt, aki előttem lassan megy, mert annak ezer és egy oka lehet (írtam feljebb párat). Majd megelőzöm, amikor tudom, ha meg nem, akkor fél perc minusz miatt nem kezdek őrjöngeni. Ilyen egyszerű. Persze ehhez intelligencia és kultúra szükséges. Enélkül megérteni is nehéz, ami látszik is a hozzászólásokból.

FlybyWire 2008.01.07. 11:27:27

Abból az ezer és 1 okból még egy olyat sem láttam leírva, ami mentesítene valakit - pontosan ezért nevezik "indokolatlan" lassan hajtásnak. Ha indokolt, azt pedig jelezni kell(ene), és úgy általában: kiszámíthatóan kellene közlekedni!
Ha vészvillogó nélkül megy 30-cal valaki, az gáz, nem ez a helyes mód.
(15 év pedig túróst nem jelent :) ismerek olyan aki 30 év után is béna... (a "kispöcs" kommenteket megelőzendő, nekem 17 éve van jogsim :)

kúrórudi 2008.01.07. 12:11:57

Túlragoztuk: az indokolatlan, az valóban veszélyes. De 90-es táblánál a 75, meg még a 60 sem nevezhető indokolatlannak. Pláne télen, csúszós úton. Ahogy a 30 sem az, egy 270 fokos kanyarban, lefagyott úton. És ezt külön jelezni sem kell. (mert csak félreérthető lesz, este nyáron, jó időben 30-at, az más, azt már valóban illene jelezni).

FlybyWire 2008.01.07. 13:52:44

Na ja, de azért ma kicsit felcseszett, amikor az éppen csak kicsit csúszós (kipróbáltam!!), nyílegyenes szakaszon verőfényes napos időben ténylegesen 30-cal araszol a vérbéna, és a csak félig bénák meg nem merik megelőzni, mert *úgy néz ki* az út, mintha bordás lenne (nem volt az). Még jó, hogy nem jött szembe senki, így a Bkeszi piros lámpánál 9 helyett csak 1 kocsi állt előttem!

Szendwich 2008.01.08. 08:15:58

Aham. Aztan ha nem csak ugy nezett volna ki az ut, mintha bordas lenne, stb. Akkor most lehet, hogy abbol a 8 autos 1 kuldott volna ide egy postot, hogy egy Supernem raelozott Bkeszi fele a tok sikos uton, es elrepult, mint a vadlibak...

FlybyWire 2008.01.08. 10:58:40

Szendwich, hihetelen okos vagy. Fentebb írtam, hogy előbb kipróbáltam, milyen az út, és utána kezdtem menni. Javaslom ezt neked is, majd ha lesz jogsid.

Szendwich 2008.01.08. 11:46:31

Ficere, hihetetlen okos vagy. Az ut allapota egyik meterrol a masikra megvaltozhat. Lehet, hogy ahol kiprobaltad jo volt az ut, de elofordulhatott volna, hogy elozes kozben refutsz egy jeges reszre.
Javaslom neked is. Gondoljal, de inkabb keszulj fel ilyenre is. Jogsid mar ugy is van - nekem is - hasznald okosan.

FlybyWire 2008.01.08. 11:54:41

Fogalmad sincs az adott helyzetről, ezért vicces ahogy magyarázod. Fent a hegyen, ahol -2 fokot mutatott a kocsi hőmérője és köd volt, ott volt jeges az út, és ott próbáltam ki a fékutat. Ahol az araszoló konvoyt előztem, +1 fok volt, vizes volt az út (de csíkban fehér), és sütött a nap.

Mellesleg, a jégbordákon át is simán lehet előzni (újév napján folyamatosan ezt kellett tennem az M6-oson haza), csak tudni kell, hogy mit szabad és mit nem!
Amúgy nálam óvatosabb sofőrt nehezen találsz, csak aki gyakorlatlan/béna/rutintalan, az azt hiszi hogy az óvatosság a lassúsággal egyenlő, pedig egy fenét.
Tipikus példa a ma reggel álló helyzetből indulás helyett keresztbeálló mazsola ma reggel ugyanúgy a bkeszi úton....
Óvatosság: a hirtelen mozdulatok elkerülése, ennyi.

FlybyWire 2008.01.08. 11:59:34

Ha előzés közben ráfut az ember bármilyen eltérő állapotú felületre (jeges/vizes/hókásás/bordás stb.) akkor sem történik semmi, ha nem gyorsít/fékez és főleg nem *kanyarodik*. Ehhez persze tökéletes állapotú kocsi is kell, és persze téli gumi!

kúrórudi 2008.01.08. 14:00:07

Meg egy kis szerencse...
Erre pedig egy kicsit is értelmes, kicsit is tapasztalt nem tök hülye eleve nem játszik a közlekedésben.

Ficere, tök jó recept szerint írod le, hogyan kell a lehetőségek szerint leggyorsabban haladni. Azaz, hogyan autózz a maximumon. Valaki feljebb példának hozta a repülést. Én vitorlás példával élnék. Egy versenyen kimegyek neked jól felkészülve, jól beöltözve akármekkora viharban is. Ha túrázom a feleségemmel, vagy más utasokkal, amikoris biztosan el kell jussak A-ból B-be, akkor bizonyos helyzetekbe eleve nem megyek bele, mert a LEHETŐSÉGÉT is kizárom. A fenti példával te leírtad, hogyan ússz meg valamit. Szerintem a közlekedésben (hacsak nem egy pl. egy veszélytelen földútról van szó) nem megúszni kell valami lehetséges szitut, hanem eleve úgy vezetni, hogy ne kelljen megúszni...

ui: és sem vagyok beszari

FlybyWire 2008.01.08. 15:21:03

Kúrórudi,

Nagyon nem így van, a maximumtól igen-igen messze autózom, még bőven a teljesen biztonságos határokon belül. Fogalmam sincs, honnan szedted ezt a dolgot.

Szerencse pedig egyáltalán nem kell ahhoz, hogy valaki megtanuljon csúszós körülmények között is vezetni (lásd: 11:59:34), és persze még egy rakás egyéb tudnivaló is van....

A szerencsét mindig ki kell hagyni az egyenletből!

FlybyWire 2008.01.08. 15:32:08

Életemben egyetlen egyszer csúsztam meg úgy kocsival, hogy nem volt szándékos (tükörjeges, lejtős, balra kanyarodó utca, kétoldalt kocsisor, 12 éves kocsi mindenfajta elektronika nélkül (de téli gumis). Alulkormányzott lett a kocsi (mert egy balf*** mazsi kijött elém jobbról, ABS nélkül nem álltam volna meg ezért viszonylag hirtelen kerülnöm kellett balra), kocsi segge jobbra, ellenkormányzás, kocsi segge ki balra, ellen-ellenkormányzás, és utána megfogtam.
Azóta sem kerültem még megközelítőleg veszélyes helyzetben sem, mert nem adok rá magamnak lehetőséget.
Ja és mindez kb 30-as sebességnél volt.
Az egy óriási téveszme, hogy a lassú haladás óv meg a balesettől jeges úton. Ahogy írtam, ma is induláskor állt keresztbe egy béna a budakeszi bekötőn, de 15-tel menve is simán lehet árokba menni, ha az ember nem tudja, mikor fékezhet/gyorsíthat/kanyarodhat, és mikor nem. Az indokolatlanul lassan haladók ilyenkor okoznak leginkább balesetveszélyes szitut, mert a szintén bénák, de magukat jobbnak tartók is megpróbálnak egy idő után előzni, stb.

FlybyWire 2008.01.08. 15:34:43

Bocs, túlkormányzott lett a kocsi (nem alul), a fenti sztoriban.... elírás.

nyjozsi 2008.01.08. 16:25:25

Na akkor csatlakozom a lendületes táborba
Az alábbiaktól verődik ki néha a biztosíték:
- gyorsítósávban nem nyomja, lassul, fékez, megáll: miért számítsak arra, hogy a gyorsító sávban meg fog állni? Miért nem nyomja a gázt, miért nem keresi a helyet, ahová beférhet? Mögötte próbálom felvenni a megcélzott út ritmusát, keresem a helyet, aztán imádkozom, hogy meg tudjak állni a béna mögött, mert nem meri nyomni, ahol kellene
- út (mindegy, hogy város vagy kívül), lassul, fékez, semmi index: miért nem hajlandó tudatni velem, hogy mit akar, merre akar menni, hogy tudjak esetleg készülni a helyzetre magam is.
- útról lekanyarodni akar, indexel, de az úton majdnem megáll, mielőtt kanyarodna: ha kanyarodni akar, kanyarodjon le.
- indokolatlanul lassan halad (90 helyett mondjuk 60 a 6os úton): sor gyűlik mögötte, mindenki elkezd előzgetni, a türelmetlenebbje nem várja ki, míg a tötymörgő mögé ér, nem látod, hogy szembe jönnek-e, kész a halálos frontális recept. Menjen a kiskertbe a mellékúton 42-vel, engem ne hozzon balesetveszélyes helyzetbe.
- autópályán bevág a belsőbe 82-vel előzni egy kamiont: ne kényszerítsen satufékezésre, én sem követem fél méterről, hogy menjen gyorsabban. Tötymörögjön a külsőben, figyelje a tükröt és indexeljen

autosave 2008.01.08. 17:21:32

"- út (mindegy, hogy város vagy kívül), lassul, fékez, semmi index: miért nem hajlandó tudatni velem, hogy mit akar, merre akar menni, hogy tudjak esetleg készülni a helyzetre magam is."

Az ilyenre jó recept a duda. Rögtön gyullad ki az index, mintha csak erre várna...

Szendwich 2008.01.08. 20:13:06

Ficere
"Fogalmad sincs az adott helyzetről, ezért vicces ahogy magyarázod." --> Nem magyaraztam semmit. Irtam ket kicsit szurkalo kommentett, amiben probaltam erzekeltetni, hogy lehet tenyleg szuletett Schumacher vagy, de egy varatlan (nem ovatlan) pillanatban osszetorod magad, mint allat.
Bar kivanom, hogy ez inkabb ne forduljon elo.

kúrórudi 2008.01.08. 20:57:47

Nincs nagy eltérés a véleményünk között.
"Azóta sem kerültem még megközelítőleg veszélyes helyzetben sem, mert nem adok rá magamnak lehetőséget."
Erről beszéltem én is. Ráadásul a rutinos vezető már arra is tud nem csak reagálni, hanem előre számításba venni, hogy jellemzően hol, mit, hogyan ronthat el más.

"Ja és mindez kb 30-as sebességnél volt."
Hát ez az. Látod. Nem veled vitázom, te nagyjából azt mondod, amit én. A post és néhány hozzászóló arcoskodott túl. Megint egy példa, hogy a 30 bőven tud indokolt tempó lenni.

"Az egy óriási téveszme, hogy a lassú haladás óv meg a balesettől jeges úton"
Azért ezzel nem értek egyet. Lassan egyértelműen kisebb eséllyel csúszol meg, és ha már keresztbe is álltál, megcsúsztál, akkor is egyértelműen kisebb az esélye a balesetnek (ugyanis hamarabb megáll az autó - ez fizikai trivialitás) és ha baleset van, akkoris egyértelműen nagyobb eséllyel kisebb a kár a kocsiban, és kisebb az esélye a személyi sérülésnek, és ha van sérülés, az is kisebb. Inkább úgy módosítanám a szöveged: hogy nem csak a sebesség számít jeges úton, lehet lassan és ügyetlenebbül vezetni. Ez már igaz.

kúrórudi 2008.01.08. 21:17:59

Nyjozsi. Nagyon rossz példákat írtál.
1. "gyorsítósávban nem nyomja, lassul, fékez, megáll: miért számítsak arra, hogy a gyorsító sávban meg fog állni?".
Egyrészt minden körülmények között úgy kell vezess, hogy számítanod kell arra, hogy előtted valamilyen oknál fogva hirtelen fékeznek, akár álló helyzetig. SZÁMÍTANOD KELL. Rossz tehát a kérdés, hogy miért kell számíts rá, azért mert ez a közlekedés szabálya, amit elfogadtál, amint részt veszel a közlekedésben és arról, hogy ezt tudod és elfogadtad elvileg egy bizonyítvánnyal is rendelkezel.

2. "- út (mindegy, hogy város vagy kívül), lassul, fékez, semmi index: miért nem hajlandó tudatni velem, hogy..."
Miért rossz példa? Azért, mert ez nem arról szól, amiről itt vitáztunk. Ebben igazad van. Ha nem jelzi, mit akar = szabálytalan. Jeleznie kell a KRESZ szerint. A vita tárgya nem ez volt, hogy valaki szabálytalanul manőverezett a cikkíró előtt.

3. "- indokolatlanul lassan halad (90 helyett mondjuk 60 a 6os úton): sor gyűlik mögötte, mindenki elkezd előzgetni, a türelmetlenebbje nem várja ki, míg a tötymörgő mögé ér...".
"Türelmetlenebbje" - ez jó. És a türelmetlenebbje a normális, az az etalon, a közlekedés iránymutatója? Szerintem nem. A kifejezés is leírja... 90-nél a 60 nem indokolatlan. Nem tudhatod, hogy ki ül a kormány mögött (nagymama, terhes nő, stb.), kiket szállít (gyerekek), miket szállít, milyen kocsival van, ismeri-e az utat (te könnyen beszélsz, aki naponta megy arra, de ismeretlen helyen is így vagánykodsz?). Ez a baj az egész posttal és a hozzászólások nagyrészével, hogy tényként abból indul ki, hogy 90-as táblánál a 60 az indokolatlanul lassú (valaki 75-re is ezt írta). Hát ha ebből indulunk ki, akkor persze, hogy igaza lesz, hogy a rohadt geci hogy mer törymörögni előttem. De miért is indokolatlan? Ír ilyet a KRESZ?

4. "- autópályán bevág a belsőbe 82-vel előzni egy kamiont: ne kényszerítsen satufékezésre..."
Ez a példa meg megint azért rossz, mint a 2. Mert igazad van, senki sem vitatta. Nem késztethet senki satufékre. De nem erről folyt a vita.

Ha már analógiát (azaz határeseteket) keresünk a közlekedésben, akkor az elsőbbségadás jó példa. Ha elsőbbséged van az azt jelenti, hogy nem kényszeríthetnek hirtelen manőverezésre. De nem jelenti azt, hogy te az elsőbbségedet minden áron kikényszerítheted. Nem mehetsz pl. lassítás és fékezés nélkül bele a másikba, mert akkor te is hibás vagy. A közlekedés egy sokszereplős játék. Nincs teljes joga soha senkinek. (ezt tévesztik el a sokszor a szirénázó rendőrök, ill. mentők is).

kúrórudi 2008.01.08. 21:20:36

Még mielőtt beleköt valaki:
"Ha már analógiát (azaz határeseteket) keresünk..."
Analógiát a fenti határesetre, így érthetőbb.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.01.21. 19:31:47

Ilyenből kismillió van. Egy héten egyszer tuti , hogy 50-nel érek a gyorsítósávba.

Johnny336 2008.01.21. 22:05:42

A gyorsítósáv végén mackósajt van (legjobb tudomásom szerint). Ami azt jelenti, hogy megpróbálsz besorolni, folyamatos gyorsítással, forgalom ritmusának felvételével. Ha ezek után sem sikerül, akkor KRESZ szerint meg kell állnod a gyorsítósáv végén (macisajt), és várnod kell, amig valaki le nem mond az elsőbbségéről (muhahahah). Gyakorlatban kivitelezhetetlen, de muszáj volt valami szabályt alkotni erre.

FlybyWire 2008.01.25. 11:15:36

Szerintem kizárt, hogy "Elsőbbségadás kötelező" tábla lenne a gyorsítósávok végén.

TH 2008.01.25. 11:16:33

Persze, hogy nincs mackósajt. A sávváltáshoz már amúgy is elsőbbséget kell adnod. Sávok közé nehéz beszúrni egy táblát...

Dancsa 2009.04.27. 21:00:20

Valaki mondja meg, hogy honnan kéne egy tanuló vezetönek tudnia, hogy kell autópályára felmenni? Szinte semmit nem tanítanak belőle. 1 óra autópályázás... ami igazából tíz perc vagy mennyi, amíg el nem érsz az ingyenes végéig. Nekem is annyi volt tanulás közben, hogy Tesconál felmentünk az M5-re és Gyálnál le, este, semmi forgalomba... Ebből jól megtanultam én is. Egyátalán nem tanította, hogy kell besorolni... Nem is merek felmenni az M0-ra, mert ha autópályán nem tudsz besorolni, max továbbmész a leállón (tudom tilos) de ha m0-án nem sikerült, akkor meg kell álnod (vagy belemész egy falba) és onnantól kezdve esélyed sincs.
Azzal meg egyetértek, hogy ha béna, nem tudja hogy kell, akkor maradjon távol a pályától

t5 2010.04.23. 21:10:23

@bloodmn: Szívemből szóltál barátom. Annyival kiegészíteném, hogy a 70-el belsősávban repesztőt aki az istennek nem megy ki a külsőbe, úgy zúznám be a kocsiját hogy még benne ül.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása