Ma ebédszünetemben éppen egy helyi üzletben vásároltam amikor egy érdekes dolgot tapasztaltam:
Éppen az üdítők között válogattam, amikor a kirakaton keresztül véletlenül megláttam, hogy egy szürke Honda Civic parkol le az üzlet előtt. Kinyílik a bal első ajtó, de nem történik semmi....
Aztán megláttam egy csontos kezet, ahogy fogást keres, hogy megkapaszkodjon az autóból való kiszálláshoz. Körülbelül másfél - két percébe került a körülbelül 80 éves öregasszonynak hogy kiszálljon a vezető ülésből. Körülnézett a körülbelül 10 dioptriás szemüvegével, majd onnan még öt perc telt el míg becsukta az ajtót és beért a 4 méterre lévő főbejárathoz.
Ez egy gondolatot indított el bennem:
Minden elismerésem, hogy ilyen idősen tud még vezetni DE:
- Ha a mozgása ilyen brutálisan lassú milyenek lehetnek a reflexei?
- Mit csinálna ez a bizonyos öreg hölgy, ha kilép a Honda elé egy gyerek?
- Mit csinálna, ha megcsúszik a fagyott úton?
- Egy esetleges balesetből érzékelne egyáltalán valamit?
Valószínűleg majd ilyen idős koromra másként fogok gondolkozni, és megbánom amit most írtam.
NEM VESZÉLYESEK AZ ILYEN SOFŐRÖK?
Nemrég szabályosan tekertem a bringaúton. Idős bácsi jön a keresztutcán a jó kis 120-as Skodával. A bringaút előtt megáll - azt hittem megadja nekem az elsőbbséget... Én megyek bátran egyenesen, hiszen mint ahogy mondtam nekem van elsőbbségem. A tata néz is felém, mintha várná, hogy átmenjek előtte. Amikor odaérek a bácsi nagy gázt ad és mégis átment előttem. Az ütközést centiméterekkel kerültem el a jó tárcsafékeimnek köszönhetően. Mint utólag kiderült nem engem nézett, hanem az autót akarta elengedni ami mögöttem jött. Engem ugyanis nem látott!!
Ismételt kérdés:
NEM VESZÉLYESEK AZ ILYEN SOFŐRÖK?
Mama, tata, ne vezessél!
2008.01.21. 12:02 :: SilentSound
Azért vannak mindig jó témáink, mert az emberek a legkülönfélébb dolgokon húzzák fel magukat, ahogy azt Raziel is tette, a lenti sztoriban egymás után rögtön kétszer is. Várjuk sok szeretettel a nyugdíjas autóvezetők kommentjeit. Meg mindenkiét úgy egyébként.
140 komment
Címkék: közlekedés autó béna veszélyes öreg
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Johnny336 2008.01.21. 12:11:47
Legjobb példa az az eset, ami Pécsett történt. 7x éves öregúr jött a Suzukival, körülbelül 30 km/h sebességgel. Kismama babakocsit tolta át a zebrán, mire az öregúr kényelmesen elsodorta őket, és a zebra után sok méterrel állt csak meg. Szerencsére nem történt komolyabb baj, de az öregúr is elismerte: nem látta a kismamát. Mire felfogta, hogy mi történt, már nagyon messze járt, és sokkal később lépett a fékbe. Aki tisztában van vele, hogy már nem képes úgy vezetni, akkor hagyja az egészet. Nem csinálunk olyan dolgot, amire tudjuk, hogy nem vagyunk képesek.
EBEUSS (törölt) 2008.01.21. 12:18:22
Már ahogy beindítja a kocsit a parkolóban, abból tudom, hogy milyen sofőr lehet!
én 2008.01.21. 12:20:42
Johnny336 2008.01.21. 12:23:33
Sanya 2008.01.21. 12:48:27
potha 2008.01.21. 12:48:32
Bár az h vki elég nehezen száll ki a kocsiból nem biztos h a vezetési minőségét is tükrözi!
De valóban valahogy korlátozni kéne az időskori vezetést!
Bár elvileg erre van az orvosi alkalmassági vizsgálat :/
Amolyan cikázás amit Johnny336 írt, már velünk is előfordult, csak ráadásul autópályán!
M1esen tartottunk Pest felé és egy autóst nem tudtuk megelőzni mert folyamatosan átlépte a felezővonalat meg vissza, és hát a VW Transporternek meg kell a hely :)
mire nagy nehezen sikerült mellé beférni és áttekintettem, láttam h kb egy 6x éves papa vezetett, közbe hátrafelé forgott és az unokájának magyarázott :S
Gondoltam magamban, legyen már eszed, autópáylán mész, és nem a babakocsit tolod :/
De sajnos vannak ilyenek!
Hú ez íz írás egy postnak is elmenne annyit körmöltem :D
Sanya 2008.01.21. 12:50:51
Lui_78 2008.01.21. 12:53:09
Lui_78 2008.01.21. 12:54:27
ppeterka 2008.01.21. 12:55:00
Retexis 2008.01.21. 13:20:13
asbi` 2008.01.21. 13:28:17
EÜ alkalmassági egy vicc.. kifizetsz 6 rugót, megmérik a vérnyomásod és megkapod a papirt.
Yo! Maaan! 2008.01.21. 13:29:41
Fifibá 2008.01.21. 13:30:00
Miss Marple 2008.01.21. 13:31:18
Két éve a Thököly - Amerikai kereszteződésben csont zöldön indultam át a Thökölyn, amikor az Amerikaiból a másodpercek óta piroson áthúzott előttem keresztbe 50-nel szintén egy kis Suzuki. Én még éppen be tudtam fékezni, de a nekem szembe jövő sávban egy teherautó nagyon csúnyán oldalba kapta. Csodával határos módon a néni csak átlendült az anyósülésre (bekötve sem volt!!!), majd kikászálódott, és pityeregve közölte a teherautósofőrrel, hogy "Még ez is! Pedig már úgyis olyan rosszul vagyok!" Azt mondta, most jön a neurológiáról, ahol néhány hónappal azelőtt agydaganattal műtötték, éppen utókezelésen volt és még kótyagos a gyógyszerektől. De az autóig azért eltalált. Hát senki sincs, aki meg tudná akadályozni, hogy volán mögé üljön?! Szegényt nagyon sajnálom, de ne az autóstársakkal végeztessen eutanáziát!
osztovata 2008.01.21. 13:32:52
porthosz 2008.01.21. 13:35:18
Tipikus vezetési hibáik (amikről nem is tudnak azt hiszik hogy mennyire szabályos):
-kanyar előtt 1 km-errel kiteszik az indexet
-kanyar előtt 1 km-errel lelassitanak 20-30-ra (lakott területen belül)
-kereszteződésben a kereszteződéstől 50 méterrel visszább állnak meg "nehogy baj legyen". Csak persze se jobbra se balra nem látnak be semmit ez miatt
és még sorolhatnék párat.
Felénk van egy idős néni aki ugy vezet hogy nem lát ki csak a müszerfal és a kormány felső ive közötti résen... (pedig nem nagy autója van trabantja...)
Kételkedem 2008.01.21. 13:36:26
Alma 2008.01.21. 13:37:23
Addig amíg az évente kötelező orvosit a saját körzeti orvos is elvégezheti, gyakorlatilag bárki addíg vezet amíg csak akar. Így történt, kedves szomszéd úr. Bőven a 70 felett: két szárnyu kapu, egyiket kinyítja másikat nem beszáll a kocsiba és majdnam padlógázon elindul - neki a zárva hagyott kapunak. Kiszáll, tajtékos káromkodás közepette dörmögi- valaki becsukta amíg ő beszállt.
No komment.
Kérdésemre, hogy mikor volt szemorvosnál - megdöbbentő! 5 rugó és oda sem kell menni.
Szerintem félévente kellenne orvosira kötelezni őket, mindig más és más orvosnál.
Akkor kiváncsi lennék, hogyan fizetné le a dokit ha nem is ismeri!!!
porthosz 2008.01.21. 13:41:12
"Van olyan közlekedő, aki 40 éve szerezte a jogsit. Vajon mire emlékszik?"
Ez nem csak ezen múlik. Sokkal inkább azon hogy mennyit vezet és hol. A vidékieket simán lehetne szopatni a villamos elsőbségével meg ilyesmi aztán lehet hogy 40 éve nem is járt pesten. De ugyanigy tudhatja valaki fejből a kresszt ha rutintalan vezető és sávváltáskor nem gyorsit hanem lassit....
Sokkal inkább pszichologiai tesztet kéne kitölteni
Szolf Ész 2008.01.21. 13:42:47
Sőt, innen se nagyon.
De, hogy valak ki tud-e szállni az autójából, nem biztos, hogy összefüggésben áll pl. a reflexeivel.
Elvileg, ugye, erre lenne az időnkénti orvosi vizsgálat, ami persze, lehet formaság akáér azért, mert megkenik a dokit, akár, mert csak simán megsajnálja az idősödő sofőrt...
De, azért az nem ártana, ha ilyen esetekben elgondolkodna a doki, hogy, ha beüti a pecsétet a "szegény öreg bácsinak", akkor maga megkockáztatná-e, hogy mondjuk a gyereke átmenjen az utcán azelőtt a kocsi előtt, amit az a bizonyos "szegény öreg bácsi" vezet...
Szóval, a rendszer megvan a kiszűrésre, nem kellene újat feltalálni, csak, mint annyi más Mo-n BETARTATNI a meglévő szabályokat....
Miss Marple 2008.01.21. 13:43:06
porthosz 2008.01.21. 13:44:08
hogy pl azért nem jó 1 kmerel a kanyar előtt kirakni az indexet mert a mögöttünk levők félreértik aztán mikor megunják ránkelőznek pont akkor amikor mi is kanyarodni akarunk és kész a baj
ave · http://timeslip.hu 2008.01.21. 13:45:46
Valoszinuleg nem fog mobilozni sem vezetes kozben.
Nem latom be, mitol lennenek veszelyesebbek a tobbi uzertol: Nok, boyracerek, faradt soforok, siman gyorshajtok, rutinbol, odafigyeles nelkul vezetok, felvakon vezetok, stb.
Szerintem a baleseti statisztikabol sem lehet kiolvasni, hogy foleg 80 ev felettiek kovetik el a legtobb bajt.
Ha nem lat jol, akkor azert kell bevonni a jogsijat, es nem azert meg 80 eves.
Ha nem tud a kezevel markolni, azert kell esetleg bevonni a jogsit, es nem azert mert 80 eves.
Fifibá 2008.01.21. 13:46:04
"..kanyar előtt 1 km-errel kiteszik az indexet.."
A közel sem nyugdíjaskorú párom csinálja ezt és halálra idegesít vele. A legrosszabb, hogy még meg is magyarázza, hogy ez így udvarias és így kell csinálni. Már többször átfutott az agyamon, hogy bárcsak egyszer valaki oldalba kapná, csak rájöttem, hogy az is nekem kerülne pénzbe. PÁV-on nem menne át, az biztos. Miért is pont az öregeket akarjuk kigolyózni?
Johnny336 2008.01.21. 13:46:39
Kételkedem ötlete, a KRESZ megújításról tényleg jó ötlet. 5 évente elég lenne. Jogsi megszerzése után 1 évvel simán megbuktam volna KRESZ vizsgán. Persze, hogy amit nem használ az ember kikopik, de a kommentekből is látszik, mennyien nincsenek tisztában alapfogalmakkal (előzés; elhaladás; jobbra tarts; irányjelzési kötelezettségek, illetve azok szabályos alkalmazása; megállás; várakozás). Ezeket napi szinten használjuk...fontos lenne naprakészen tisztában lenni velük.
Szolf Ész 2008.01.21. 13:50:26
nekem "csak" húsz éves lesz lassan a jogsim (még korengedménnyel szereztem), az idén a fiam vizsgázott KRESZből segédmotorra, és bezony, bezony piszkosul sok minden megváltozott. (mert, hogy a kis dög vizsgáztatott, míg ő tanult ;-)
Ettől még egyetlen egy balesetet sem okoztam, egyet szenvedtem el, amihez megint nem sok közöm volt (a csúszós úton belém jöttek hátulról), egyszer büntetett meg a rendőr.
Mondom, húsz év alatt.
Mert, amit nem tudok, arra gyakorlatilag nincs szükség a napi gyakorlatban, sőt, talán már akkor is a "szopatós" kérdések közé tartozott, mikor én vizsgáztam (pl. a kedvenceim voltak a mekkora sebesség különbséggel kell előzésbe kezdeni, meg, hogy lehet mezőgazdasági munkagéppel ilyen meg olyan minősítésű útra hajtani...
Akkoriban ugyan bebifláztam, és egy hibás teszttel tettem le a vizsgát, de, szerintem, már öt perc múlva sem tudtam volna a választ. Sőt, attól, hogy anno pl. tudtam a sebességkülönbséget előzésnél, be voltam sz@rva, ha előznöm kellett, ma meg nem tudom, csak ép előzni tudok.... ;-)
Thor 2008.01.21. 13:55:23
Navarone 2008.01.21. 13:57:34
Atika!!! 2008.01.21. 13:58:18
Nem is azzal van a baj, hogy sokat várnak a kereszteződésben, hanem azzal, hogy vannak türelmetlenek, akik elévágnak.
Macroglossa 2008.01.21. 13:59:21
Régebben a feltűnően, messziről láthatóan béna vezetőkre az ember hímsoviniszta disznó módjára rásütötte, hogy biztos hölgyek, és általában igaza is volt. Ma más a helyzet. A hölgyek egy jelentős része kifejezetten jól vezet, és a bizonytalanok nagyobb része mostanában "öreg faszi".
Ennek szerintem történelmi okai is vannak, most kezd öregedni, nyugdíjba vonulni a Ratkó korszak magát gusztustalan módon nagy generációnak tituláló nagy létszámú csapata, akiknek a korosztályában először fordult elő, hogy tömegeknek volt saját autója, most először öregednek meg "úrvezetők" nagy számban.
Valamelyik nap láttam egy idős bácsit, parkolóból állt ki kis fehér corsájával, 4 különböző járdaszegélyt koccolt le, mire egyenesbe állt...
Apámon is látom, hogy 60 éves kora óta romlik a szeme, bizonytalan lett vezetés közben, lelassult, gyüjti a konvojokat maga mögött egyszámjegyű úton 70-nel, és még nem is ő a legrosszabb az ismeretségi körömben...
:(
Navarone 2008.01.21. 14:00:38
pammy 2008.01.21. 14:02:08
Nagyon kevés a kifejezetten idős sofőr, és mégis nagyon sok a baleset velük újabban
asbi` 2008.01.21. 14:03:07
persze maradjanak bent a kocsiban, de mikor egy ilyen vezető az 5 másodperces reakcióidejével a Te gyereked agyvelejét loccsantja ki a motorháztetőn már nem leszel ennyire elnéző..
Csm001 2008.01.21. 14:03:08
Szigorú alkalmasságit.(pszichológiai teszt, reflex vizsgálat, szituációs gyakorlatok helyzetfelismerésre, stb...)
És ne csak 80 év felettieknek.
MINDENKINEK.
vidám 2008.01.21. 14:06:04
asbi` 2008.01.21. 14:06:37
Félre értés ne essék nem kivánom, hogy igy történjen.. :)
Mondjuk nem is biztos, hogy a 30-as tempóval egyáltalán tud nagyobb sérüléseket okozni, de a lényeg gondolom lejön :)
Fifibá 2008.01.21. 14:06:41
azé' szeretem az estét-éjszakát, mert akkor tudom, hogy piros lámpa elfele megy, fehér lámpa szembe gyün, és eszerint előzök. Nappal nincs ilyen világítás, látni már nem látok, tehát próba-szerencse alapon előzgetek. A szemem évről-évre romlik, tehát mit csinálok? egyre lassabban megyek. Ez nem bűn, csak kellemetlen és zavarja a többieket.
Perillustris 2008.01.21. 14:11:26
Na meg ezt a hirt: www.automenedzser.hu/hirek/20080120_forgalommal_szemben.aspx
Johnny336 2008.01.21. 14:13:31
pammy 2008.01.21. 14:15:51
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.21. 14:16:08
Az, hogy a tatterok meg a mammerok vezetnek, az semmi ahhoz képest, hogy azok fognak sebességkorlátozó táblákat kirakni, akik mérni, pénztbeszedni, és a bevételekből részesedni.
Ez sokkal veszélyesebb és közlekedésrombolóbb lesz, mint az, hogy tolókocsinak használja néhány vén csont az autóját.
Perillustris 2008.01.21. 14:20:09
Eszembe jut, amikor az autos azzal magyarazta, miert nem adta meg az elsobbseget, hogy nekem konnyebb megallni (bicajjal voltam). Jot rohogtem, s megkerdeztem, hogy ezt tenyleg komolyan mondta-e, de a valaszt nem vartam meg*, inkabb folytattam utam.
*Magyarazata utan vilagosan lattam, hogy ugysem tudok megmagyarazni neki semmit, mert akkora hulye, hogy nem fogja fel, hiaba erolkodom.
Johnny336 2008.01.21. 14:23:31
Vázolni kellett volna neki egy IFA vs. Trabant elsőbbség meg nem adási helyzetet is, hasonló megoldási módszerrel, mint amit ő talál megfelelőnek...elkerekedett volna a szeme :)))
Neduddgi 2008.01.21. 14:41:50
Persze, ő volt a hibás, mert minek idegeskedett, de szerintem ezt a szituációt nem kell senkinek bemutatni. Aki ment már így kalapos öreg bácsi mögött, lehet a világ legnyugodtabb embere, egy idő múlva garantált idegbeteg lesz belőle.
Anarchista 2008.01.21. 14:44:50
Charlie Drop 2008.01.21. 14:46:08
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.21. 14:46:25
Mert innentől kezdve a felső korcenzus sem lenne istenkáromlás.
BiG_ 2008.01.21. 14:52:33
Üdv!
kanyarpapa 2008.01.21. 14:53:03
Charlie Drop 2008.01.21. 14:53:47
miért neked kerülne pénzbe? a KRESZ szerint ha belédjönnek oldalról, mert te indexeltél és nem fordultál el, akkor az nem a te hibád...
tojgli 2008.01.21. 15:02:34
Ilyen is van, csak ritka.
Saját szememmel láttam:trabantos öregúr átment a másik sávba, hátrafordult és integetett az eddig mögötte haladó kamionnak, hogy menjen.
gaben 2008.01.21. 15:05:59
Nem vészes, szemüveg nélkül pl. látom mi jön szembe de a rendszámát már nem olvasom le csak 15 méterről. De azt, hogy szemüveg nélkül vezessek meg sem próbálom sőt van egy tartalék is a kocsiban. Egyrészt nem akarok senkit kivasalni, másrészt rohadt gyorsan fárad a szem olyankor és jön a fejfájás stb, éjszaka meg pláne rettenetes.
De! Ismerek olyanokat akiknek rosszabb a látása és az istennek nem mennének dokihoz vele. Nem anyagi hanem hiúsági okból. Ezek fiuk lányok vegyesen és hiába basztatom őket, hogy ok, hogy kevesebbet vezetnek mint én de ha hibáznak az végzetes lehet az első száz méteren belül is! Ez nem hiúság ez hülyeség.
Annyi lehetőség van már: Kontaktlencse, lézer, **tenfa**a-habakukk...stb!
Az idősek, 60-65felett évente járhatnának jogsitújítani de a háziorvosok...
Meg az is igaz, hogy láttam már pár hét alatt leépülni 64éves urat úgy, hogy két hete még röplabdázott a haverokkal aztán egyszer csak már nem ismert meg, pedig szinte naponta összefutottunk a lépcsőházban. Ez durva.
Még jó, hogy nem ez az átlagos eset.
PTibor (törölt) 2008.01.21. 15:10:29
Viszon Te sem lennél boldog 70 évesen, ha kivennék a segged alól az autót, és mehetnél BKVval, cekkert húzva, bevásárolni..
Fifibá 2008.01.21. 15:22:49
Mert a feleségem önként elismerné, hogy ő volt a hunyó.
Bergkamp 10 2008.01.21. 15:27:58
Gino 2008.01.21. 15:28:40
Nyiri 2008.01.21. 15:28:59
Szerencsere megtalaltak es nemsokrara kezdodik a buntetoper...
wagabound 2008.01.21. 15:31:03
Prez (törölt) 2008.01.21. 15:41:39
Prez (törölt) 2008.01.21. 15:45:27
EBEUSS (törölt) 2008.01.21. 15:45:45
FlybyWire 2008.01.21. 15:45:52
X 2008.01.21. 15:54:03
Ennyi.
Gera 2008.01.21. 16:00:04
Johnny336 2008.01.21. 16:03:15
asbi` 2008.01.21. 16:05:16
öreg házaspár trabanttal érkezett, beálltak a parkolóba. dolguk végeztével akartak elmenni, de nem indult a trabi, kijött pár ember betolni..
próbálják tolni, de az istennek sem akar megindulni.. azért nem tudták tolni mert a papinak epilepsziás rohama volt és nem engedte ki a kéziféket mikor kiabáltak neki..
bele sem merek gondolni, hogy mi van ha beindul az az átkozott autó. akkor kinn az utcán jön rá a roham és letarol egy buszmegállót?
milyen ember az aki tudván, hogy epilepsziás mégis autóba ül? és a másik: milyen ember az aki alkalmasságit ad neki?!
tallian.miklos · http://republican.blog.hirszerzo.hu/ 2008.01.21. 16:18:46
youtube.com/watch?v=tKg5-asGRHY
www.405themovie.com/Home.asp
BLA 2008.01.21. 16:21:02
Ezenkivül kötelezővé tenni szem vizsgálatot és nem csak körzeti doki vizsgálna,illetve reflex vizsgálat.
Viszont,akkor ha mondjuk idös bácsinak nénik ez az egyedüli mozgási lehetősége és elbukna teszten akkor az ujabb kérdéseket vett fel.
Vérnűsző Barom (törölt) 2008.01.21. 16:24:06
hukk 2008.01.21. 16:24:07
Elvileg erre lenne jó, az eü alkalmassági, csakhát az a baj, hogy ezt a háziorvosoknál kell megcsinálni, akik nyilván egy üveg borért, vagy egy csirkéért mmegadják az alkalmasságot annak, aki 35-40 éve a betegük.
X 2008.01.21. 16:26:56
Feltételezzük, hogy részeg vagyok. Nem túl gyakori, de vegyük azt, hogy nagyon. Egyedüli mozgási lehetőségem a kocsi, akkor mi van? Egyértelmű: nem megyek sehova. Tovább nem mondom...
Természetesen az egyéni érdekek és a társadalmi érdekek között lehet és van ütközés, feloldása a társadalmi (többségi) érdekeknek megfelelő kell, hogy legyen. Szóval én otthon maradok, akkor az alkalmatlan öregek is...
potha 2008.01.21. 16:37:50
kedves páromnak is csak annyi korlátozása van h szemüvegben vezethet!
persze szemvizsgálatot nem csinalt a doki csak látta h szemüveges és rámondta h akkor ezt ne vegye le :)
nekem orvosi vizsgálatnál annyi volt h leolvastam a betzűket( mellesleg elég nehezen ment sajnos de még szemüveg nem kell, de nem hiúságbol mert amugy jol látok) meg színvakságot vizsgálta, ennyi...
aztan mondta h oké 10ezer és itt a papír!
hát ennyi :)
és sztem itt nálunk a nem toménhány háziorvos közül szinte mki így csinalja!
sajnos...
Nyiri : ha meglesz a per eredménye(ami a magyar viszonyokat tekintve sokáig fog tartani) majd tájékoztass minket h mi lett :)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.21. 16:42:11
Egy normális ember a vezetés közben megtervezi, hogy mit fog csinálni, modellezi, hogy a többi közlekedő mit fog csinálni és aszerint vezet.
Egy kuvajó reflexű beszámíthatatlan tata komolyabb probléma, mint egy beszámítható, ám kicsit lelassult.
Aki reflexekre hivatkozik a vezetés kapcsán, az de facto nem tudja mit beszél.
storyline :) 2008.01.21. 16:55:17
Ha kamu lenne, most összetört pofával feküdnék a kórházban. És akkor még szerencsém lenne. Múlt hét végén egy szembejövő, hogy elkerülje az előtte haladóra való ráfutást, átjött a sávomba és a reflexeimre bízta magát. Mindketten megúsztuk, pedig nem volt idő gondolkodni.
Rmach 2008.01.21. 17:10:15
kocsi vezetőoldal felőli oldalát teljesen végighúzta, az ajtót is úgy benyomta, hogy alig bírtam kiszállni, de megúsztam egy karcolás nélkül szerecsére
de kaptam bónuszt, svájci mámi volt és legalább jól fizetett a biztosító:)
Charlie Drop 2008.01.21. 17:10:20
jah, az pech
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.21. 17:19:13
A három közlekedő közül legalább egy beszámíthatatlan volt.
Az, aki átjött a Te sávodba az biztos, hogy nem figyelt, hanem reflexből cselekedett, ezzel előidézett egy balesethelyzetet.
Ő biztosan beszámíthatatlan, mert értelmes ember nem egy frontális ütközést kockáztat meg (látniak KELLETT ugynis, hogy jössz szembe).
Az akit kikerült az vagy satufékkel állt meg (egy beszámíthatatlan, de reflexekkel rendelkezőről van szó megen), vagy már régóta ott állt, és akkor csak az, akit Te kikerültél az, akinek vannak reflexei, de beszámíthatatlan.
A reflex semmi, ha mellette teljesen hülye vagy.
Veszélyesebb, mintha nem lennének reflexeid.
X 2008.01.21. 17:47:42
DE vezetéshez az is kell, hogy az ember JÓL reagáljon. Pl. reflexből a padlófék 0.7s alatt jó teljesítmény. Ha reflexvizsgálat van. De nem biztos, hogy jó ez, csúszós úton, kanyarban ha a külső íven egy gyerekcsoport sétál mondjuk.
Szóval jobb 1.5 alatt egy meggondoltan erős fék + kormányzás...
Nagyon jó a jó reflex és kell is, de emellett a vezetési tudás, a helyzetfelismerés és a hirtelen jó döntés fontosabb! A reflex csak egy dolog... A lélekjelenlét fontosabb ;)
Megcsúszó kocsinál is gyorsan kell reagálni, de jól, mert nem mindegy, hogy hogyan tekeri az ember a kormányt... Aki nem gyakorolta, annak lehet akármilyen jó reflexe, pórul járhat. Aki gyakorolta, lehet, hogy kissé belassult, de még úgy is jobban megoldhatja a helyzetet...
Én a vezetési tudás + lélekjelenlét + sok tapasztalat, gyakorlás pártján állok. A jó reflex kell, de enyhe kevés magában!
Perillustris 2008.01.21. 18:50:26
www.bbc.co.uk/science/humanbody/sleep/sheep/reaction_version5.swf
X 2008.01.21. 19:03:58
0.260
0.191
0.189
0.250
0.187
átlagban: 0.2154-et mond.
Most vagy örülnöm kell, vagy rossz a program :D
Megmértem újra: átlag 0.224
és újra: 0.1754
Többet nem játszok vele :D
Kinél mi a helyzet?
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.01.21. 19:14:46
Többször írtam már, hogy 60 év felett évente küldeném szigorított vizsgálatra delikvenseket és a legkisebb hibára is ugrik a zengedély. Sokkal veszélyesebbek mint két sörrel a belében egy átlagos férfiember, mégis az ő jogsiját veszik el manapság ugyibeár.
Egyébként csak egy rövid sztori örgegekkel kapcsolatban.
Mentem a városban a külsőben , belül meg szép lassan, pár km/h különbséggel előz egy régebbi Polo. Aztán elkezd sávot váltani, holott még MESSZE NEM fejezte be az előzésemet, szinte fulll egymás mellett haladtunk. Húzodok jobbra, mondom talán csak pillanatnyi elmezavar, de nem, a padka már sak centikre. Na ekkor duda, de olyan jó hosszú fajta, mert nem szokták felfogni a nyuggerek, hogy nekik szól. Na ez felfogta, meg az anyóson ülő mama is aki olyan hévvel kezdett nekem fröcsögni, hogy talán még az ablka is nyálas lett. Utána láttam , hogy az öreg is mutogat. Nagyon szívesen kirángattam volna őket és elmagyaráztam volna, hogy inkább áramot tessék vezetni mindkettejüknek.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.21. 19:27:07
0,085
0,095
0,1
0,065
Két sör után :D
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.01.21. 19:41:06
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.01.21. 19:43:39
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.21. 19:47:48
mrzed001 2008.01.21. 20:53:12
4-es főút, Abony-Cegléd között. Egy darab út jobbról csatlakozott a 4-esbe (akkor még 2 sávos), tettek is oda vagy 50m gyorsítósávot nekik.
Én megyek 90-100 között a 4-esen, lámpa fent mint mindig, nappal, egy trabi pedig a gyorsítósávját lesz.rva direktbe kikanyarodik az útra kb 10 kmh-val úgy 1-2 kocsinyival előttem. Az öreg 4-es reflex működésbe lépett, és mint az őrült előzőknél jobbraránt, le a szép nagy padkára ... azaz itt arra sem volt szükség, mert még az ő gyorsítósávjában bőven visszavágtam (szarvasteszten 5*-el átment a kocsi :) )
A trabit a többi hullasápadt utas szerint egy vén sapkás vagy kucsmás tata vezette, és utasai is voltak (ha maxi fékezéssel belecsattanok a trabi csomagtartóját a sofőr agyából kellett volna kioperálni)
X 2008.01.21. 21:21:38
potha 2008.01.21. 21:24:19
nekem is egész jó eredmények jöttek ki:
0.121
0.120
0.199
0.119
0.294
átlagba:0.1706
Johnny336 2008.01.21. 22:02:34
De poénnak tök jó, 10 percet simán elszórakoztam vele, pedig nincsen túl bonyolítva :)))
Rocko- 2008.01.21. 22:45:22
"Van olyan közlekedő, aki 40 éve szerezte a jogsit. Vajon mire emlékszik?"
velvet.hu/blogok/gumicukor/2008/01/16/40_ev_utan_bukott_le_a_jogositvany_nelku
BLA 2008.01.21. 16:21:02
"Lehet kéne az öregeknek egy fajta matrica mint tanulo vezetőknek,igy a többi autos kolléga ovatosággal kezelné,az ilyen tipusu vezetőket."
bikának vörös posztó.
Perillustris 2008.01.21. 18:50:26
nekem azt írta ki, h "You are Johi Klein!". ilyenkor mi van?
killermoney 2008.01.22. 00:05:06
Volt egy enyhe jobb kanyar és a külső íven kb a kanyar közepén egy bekötőút (hozzáteszem ritka hülye helyen jött be az az út) és amikor beértem a kanyarba megláttam az út közepén két biciklist szembe nem tudtam kerülni úgyhogy maradt a padka fékeztem dudáltam minden de semmi reakció nem volt úgyhogy az első biciklisnek elkaptam a kormányát szerncsére én nem estem el és a biciklis is csak a füves árokba borult bele.
Na leszállok odamegyek hogy van-e valami baj kb 60-65 körüli mammer kászálódik ki az árokból és magyaráz nekem hogy ő jelzett, mondom mivan??????
Közben szemben megállt valaki látva az esetet és ő is mondta hogy ott a stop tábla úgyhogy rohadtul ő volt a hunyó de szegény hajthatatlan volt. Egy ideig még próbálkoztam az igazamat megmagyarázni de mivel szerncsére nem történt nagyobb baj ott hagytük egymást de azért érdekes egy szitu volt...
marcello3 2008.01.22. 01:06:39
TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.01.22. 08:15:27
Jómagam 72 éves Holland kollégával találkoztam Budaörsön! Durvaaa volt, ahogy a 40 Tonnás vasat vezette! A leg gázabb az volt, mikor a rampára hamarébb tolatott be a 13.6-tossal, mint én! Éééérted???!!
IGAZI ÖREG RÓKA VOLT! :)
KELLEMEST!
Triznyai Döme 2008.01.22. 10:27:29
Engem meg folyton 20-30 éves ifjoncok akarnak kinyírni.
Perillustris 2008.01.22. 13:13:48
EBEUSS (törölt) 2008.01.22. 13:27:21
Ezek a beszámíthatatlan idős vezetők általában lassan mennek, és nem bravúroskodnak, de hihetetlen nagy hülyeségeket tudnak csinálni, amire épeszű ember nem számít, mert felfoghatatlan számára, hogy miért?
Ja, és a baleseti statisztikába, tuti a gyorsan előző ifjonc fog bekerülni, mint baleset okozója, és nem a bácsika, akinek nem volt lélekjelenléte, meg semmije kicsit lehúzódni, hogy elkerüljék a frontális ütközést!
Triznyai Döme 2008.01.22. 13:52:23
Akkor megállapodhatunk, hogy a 60 (70, 80, 90, 175) évesnél öregebb, sokízületi gyulladástól szenvedő, rövidlátó, hályogos szemű, nagyothalló, kreszt már rég elfelejtett de mégis minuciózus precizitással MINDIG ÉS MINDENÜTT betartó, vérforralóan tetűlassú (azaz az éppen akkor és ott hatályos megengedett sebességet legfeljebb 70-80 %-kal túllépni hajlandó), trabantos-skodás-suzukis-béjemvémergás, jogosítványát két libáért tegnap vásárolt, menet közben a tükörben folyton sminket igazító, kopasz, teletetovált, hurkásnyakú, izompólós, kilófuxus, éjfélkor is napszemüveges, sztrítrészinges, csótányroppantós, kalapos-kucsmás-ködmönös plázapicha HMCS az igazi életveszély!
(Ha valamit kihagytam, pótoljátok)
EBEUSS (törölt) 2008.01.22. 14:07:16
Minden rétegnek meg van a maga kockázata...
Szuper lenne, ha ezt mérni lehetne, de sajna nem lehet!
bcs 2008.01.22. 15:02:18
Már hogyne lehetne mérni! Erre vannak a biztosítók kíváló statisztikái, amiből egyértelműen az derül ki, hogy a legnagyobb kockázati tényező a Budai 30-40 közötti férfi, legkisebb a kistelepülésen élő 70-80 közötti nő.)))
EBEUSS (törölt) 2008.01.22. 15:18:22
X 2008.01.22. 16:24:57
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.22. 18:25:39
Ez ül. :)
bcs 2008.01.23. 10:19:15
Persze, azért írtam!
EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 12:03:48
Persze csak akkor, ha körültekintés nélkül, és alacsony sebességgel vágódnak a belső sávba! :)
Mondjuk ehhez nem kell öregnek lenni...
index.hu/tudomany/dugo080117/
atrazin (törölt) 2008.01.23. 12:27:52
bcs 2008.01.23. 12:36:16
Ebből új postot kellene csinálni!
Nagyon jó téma, lehetne elemezni újra a dugóban meg az autópályán való optimális sebességet.
EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 12:42:02
Szerintem a 29 éves ismerősöddel semmi baj nem lenneh, ha autóba ül! Csak ne ő vezessen! :P
bcs!
Akkor hajrá! Fogalmazd meg! ;-)
Invictus 2008.01.23. 14:41:27
Hasonlóan az öregek is vezetnek külföldön is, és ott sem jobban mint nálunk... Olaszországban pl. a legtöbb ember jól vezet, de ott is láttunk öregasszonyt, aki láthatólag észre sem vett minket, mikor jobbkézről jöttünk volna elé, jó hogy megálltunk, meg szerpentinen 25-30-al végigszambázó kisfiatos tatát, akit nem lehetett megelőzni 20 km-en keresztül... stb. :)
Kételkedem 2008.01.23. 15:24:17
Igen erről van szó! :)
Mindenki tud mondani példát arra, hogy a 60-70 éves rutinos ismerőse jobban vezet, mint egy friss jogsis street racer! Én általánoságban írtam le azt, hogy a kresz ismereteket frissíteni kell, és a kor előre haladtával az eü vizsgálatot is szigorúbban venni. Az, hogy nem a 60-70 éves emberek vezetik a statisztikát, az betudható annak is, hogy ebben a korosztályban nincs mindenkinek jogsija!
Höbörgő 2008.01.23. 16:44:56
- Maga nagyon hirtelen fékezett...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.23. 17:00:55
A zebra előtt álló emberek beszélgetnek, aki át akar kelni, az megy.
Céltudatosan kiszámíthatóan halad.
Az, amit Te csináltál, az a gyalogoscsalogatás, amiért ha a vizsgán csinálod, megkérnek, hogy ülj át hátulra.
EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 17:29:13
Látom, Te aztán levetted a lényeget!
Véletlenül nem Te voltál a trabis papa? :P
Johnny336 2008.01.23. 17:36:05
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.23. 18:43:52
Igen, levettem a lényeget.
Egy barom azt hiszi előzékeny, miközben csak kiszámíthatatlankodik.
Udvariasnak akkor kell lenni, amikor arra lehetőséget ad a KRESZ.
Minden más esetben szabálytalan vagy.
És ha utána még hőbörög is a delikvens, az kicsit felbassza a csőröm.
A kiszámíthatatlan közlekedő az igazi ellenség, nem az öreg, részeg, vagy biciklis.
EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 19:05:58
Ritkán mondok ilyet itt a fórumon, hogy hülye vagy, de Te az vagy! :)
Azért nincs harag, ugye? :)
EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 19:33:09
"Miért gondolod, hogy a sebességhatár miatt biztos hogy nincs baj? Akkor minek a sebességhatár egyáltalán?"
Már valamyelyik postban kifejettem, hogy tulajdonképpen teljesen felesleges!
A táblák fix telepítésűek, az időjárás, meg a látási viszonyok viszont kurva gyorsan változnak! Ha sötét van, és csúszik az út akkor az emberek még a maximummal sem mennek, mert érzik, hogy az is sok, pedig szabályos lenne! Benne is van a kreszben, hogy útviszonyoknak megfelelően vezessetek barmok!
Talán azt is felismerném, ha jó látási viszonyok, és száraz útfelületen mennyivel tudok biztonságosan közlekedni...!
Lehetne néhány tábla ami veszélyes helyzetre hívja fel a figyelmet! Mondjuk erős U kanayr következik, aztán mindenki eldöntheti, hogy mennyivel akarja bevenni, illetve átrepülni! :)
Ez a mindig, mindenhol ennyi elv az HÜLYESÉG!
Talán a büntetésnél kellene komolyabban szankcionálni, ha már ténylegesen bajt okoztál, bizonyítottan! Tudom, annak az életét már senki nem hozza vissza, aki emiatt halt meg... blablabla
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.23. 19:36:01
Attól vagyok hülye, mert utálom a gyalogoscsalogatókat, vagy attól, mert nem minden biciklis, véntrotty és részeg az ellenség, hanem az, aki kiszámíthatatlan dolgokat cselekszik?
EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 20:12:01
Egyénb kommentjeidet ismerem, és persze nem vagy Te sem hülye, mint ahogy senki más ezen a fórumon!
Csak a kommented volt hülyeség, mert lényegtelen, hogy miért állt meg a zebra előtt az illető, nem illik hátulról beléhatolni 8 máodperccel később azzal a szöveggel, hogy túl nagyot fékeztél... :)))
Gyalogoscsalogatás meg szintén hülyeség!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.23. 20:43:31
Nem toom. Ez szerintem a szálka-gerenda tipikus esete, simán megérdemelte az, akinek így nekimentek. Már a bosszúságot. Anyagi kára pedig nem származott belőle. A tata meg le van szarva, ménem figyelt.
Az ilyen esetleírásoknál szerintem azt kell nézni, hogy ki hogyan interpetálja az eseményt.
"Almádiban a vasútállomásnál van egy zebra. Már messziről láttam, hogy elég sok gyalog gyűlt össze és készülödött, hogy átmenjenek. Lelassítottam a 40-es tempóról, majd megálltam és átengedtem őket."
Ebből az látszik, hogy a delikvensünk csak feltételezett egy szándékot, nem pedig egy kialakult közlekedési szituációra reagált. Azt írta, hogy kb. negyvennel ment, majd lassított, és megállt. A megállás után 5-8 mp-vel ment neki egy Trabi. Ez azt jelenti, hogy a Trabant őt minimum 50-80 méterrel követte. Véleményem szeint ha ha közted és a mögötted jövő autó mögött van 50-80 méter, akkor nem kell udvariaskodni a gyalogosal, mert 50-80 méter alatt a gyalogos biztonsággal el tud indulni, és a mögötted lévő egy már kialakult, és nem egy feltételezett közlekedési helyzetre tud reagálni.
Szerintem létezik a gyalogoscsalogatás, és tényleg buktattak érte még akkor, amikor én vizsgáztam.
Azóta lehet, hogy változott a vizsgarend.
EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 20:50:33
Egyébként a gyalogosgázolós posztnál téged ízekre szednének, ha ezen fennakadsz, hogy megállt egy gyalogos átkelőnél, ahol tucatnyi ember készült átkelésre! :)
TH 2008.01.25. 10:56:16
Te olyan hülye vagy, hogy ezt már mutogatni kéne! A gyalogos számára az elsobbség megadása nem csalogatás. Ha megállok, mert olyan kedvem van, akkor lehetek szabálytalan, de attól még ne jöjjön nekem senki!
A gyalogost meg zebrán átengedni nem lehetoség, hanem kötelesség! Nem ezért fognak megbuktatni, te nagyon buta!!!
Itt van valami félreértés, miszerint a padkán álló gyalogos átengedése gyalogoscsalogatás. Egyrészt ilyen fogalom nincs a kreszben, másrészt pedig ha a gyalogoson látszik, hogy át akar kelni, és az út szélén áll, akkor el KELL(ene) engedni. Persze én sem engedem el mindig, ha látom, hogy mögöttem sok a hely, vagy ha túl késon veszem észre, hogy valaki ottan át akar kelni (sötétben a fekete kabát nem feltuno), de ha elengedném, azzal nem követnék el semmilyen szabálysértést.
TH 2008.01.25. 10:58:44
EBEUSS (törölt) 2008.01.25. 14:13:30
Örülök, hogy előkerültél, és írsz is néha! :)
Úgy látszik az oltári nagy marhaságok mellett már Te sem tudsz komment nélkül elmenni... :)
TH 2008.01.25. 14:28:14
Néha szoktam olvasgatni a blogot, csak kevés rá az idő, mert sok a meló.
De a fenti beírás valóban leverte a lécet, erre már muszáj volt beírni...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.25. 22:18:18
A gyalesznek akkor van elsőbsége a zebrán, ha ott van.
Ha nincs a zebrán, hanem áldogál a járdán, akkor nincs elsőbbsége, még akor sem, ha egy zebra van a járda előtt, ugyanis az a gyalogosok, akik a zebra előtt áldogálnak, ha 2-nél többen vannak, akkor tüntetők, ha ketten vannak, beszélgetnek, ha pedig egy áll ott, akkor az nézelődő, forgalomszámláló.
Az a gyalogos, amelyik át akar kelni az úttesten, az kiszámíthatóan és céltudatosan mozog a zebrán.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.26. 14:20:15
"Az a gyalogos, amelyik át akar kelni az úttesten, az kiszámíthatóan és céltudatosan mozog a zebrán."
Te voltál már kint közterületen az utóbbi 30 évben, olyan településen, ahol van zebra? :)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.26. 16:01:13
Persze.
Sőt, gyalogosan is szoktam közlekedni, szal tudom, hogy mit beszélek.
Ok nélkül sosem várok a zebra előtt.
Se gyalog, se autóval.
Ha valaki ráér, akkor várakozzon olyan helyen, ahol nem zavar másokat.
Egy gyalogostól, mint harmadrendű közlekedőtől, nem kell ezt elvárni, a gyalogos az potenciális kiszámíthatatlan/szenilis/ideggyenge/nyomorék, ezért megértő türelemmel viseltetetek irányukba, ám egy autóvezetőtől elvárható, hogy ha ok nélkül áldigálni támad kedve, akkor ezt ne egy olyan úton tegye, ahol mások is járkálnak, és nem szabad kikerülni.
A közlekedési kultúra alapja az, hogy ne akadályozzuk feleslegesen a másikat.
Az áldogáló, beszélgető, tüntető embereket az úton való átkelésre csalogató autós egyéb galádságokra is képes.
Mellesleg a balesetmentes közlekedés alapja az, hogy mindenképpen előzd meg azt az autót, amelyiknek össze van törve a hátulja, mert az egyszer már csinált olyat, amire nem számított a mögötte haladó.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.26. 16:50:31
EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 17:30:04
Ezek szerint át is mentek, tehát nem csak lakógyűlést tartottak! :)
Én is elég kötekedő vagyok, de ebbe sehogy nem tudnék belekötni...
Aztán még a hátulról megerőszakoló trabis legyen a fasza gyerek...???
Na, ez már tényleg sok! A börtönben lehet, hogy annak számít egy ilyen hátsó mozdulat, de a közúton? Egy zebra előtt? Nahh, részemről itt a vége, mert már így is túl van ragozva a hülyeség...
atrazin 2008.01.26. 19:55:11
Ismerem azt a kereszteződést Balmádiban :) Gondolom kis ívben jobbra kanyarodtál, ott amúgy sem árt lassítani, mert van egy elsőbbségadás kötelező tábla, amit sokan figyelmen kívül hagynak. A másik hülye dolog, hogy autósként nem kehet látni, hogy a gyalogosok lámpája mikor vált zöldre. De, a gyalogoscsalogatás tényleg nem létező fogalom. A zebrát pedig mindig körültekintően kell megközelíteni, akkor nem kell lassítani, ha nincs a közelében senki. A papa meg nem tartotta be a követési távolságot, de ezt a fiatalabbak sem minidg szokták betartani, sajnos :(
EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 20:06:10
Ez volt az eredeti történet:
"Höbörgő 2008.01.23. 16:44:56
Két éve nyaralásból jöttünk haza. Almádiban a vasútállomásnál van egy zebra. Már messziről láttam, hogy elég sok gyalog gyűlt össze és készülödött, hogy átmenjenek. Lelassítottam a 40-es tempóról, majd megálltam és átengedtem őket. Már 5-8 mp-e állhattam ott, amikor hátulról belém csattant egy trabant. Öreg papa vezette. Teljesen el volt képedve, hogy mi történt. Kérdeztem, hogy miért nem tudott megállni, mire a válasz:
- Maga nagyon hirtelen fékezett..."
Ez meg a vitát kiváltó reakció:
"kolbászoszsömle 2008.01.23. 17:00:55
A zebra előtt álló emberek beszélgetnek, aki át akar kelni, az megy.
Céltudatosan kiszámíthatóan halad.
Az, amit Te csináltál, az a gyalogoscsalogatás, amiért ha a vizsgán csinálod, megkérnek, hogy ülj át hátulra."
"kolbászoszsömle 2008.01.23. 18:43:52
Egy barom azt hiszi előzékeny, miközben csak kiszámíthatatlankodik.
Udvariasnak akkor kell lenni, amikor arra lehetőséget ad a KRESZ.
Minden más esetben szabálytalan vagy.
És ha utána még hőbörög is a delikvens, az kicsit felbassza a csőröm.
A kiszámíthatatlan közlekedő az igazi ellenség, nem az öreg, részeg, vagy biciklis."
ka minyon 2008.01.26. 21:24:23
ka minyon 2008.01.26. 21:29:54
EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 22:27:39
Tudom, hogy a KRESZ szerint legtöbb esteben az autós a hibás, de a gyalogos sokkal könnyebben alkalmazkodhat a fizika törvényeinek, mint egy autó! Persze, ha ő a KRESZ szabályait részesíti előnyben, akkor azzal semmi baj nincs, egészen addig amíg meg nem hal!
Félreértések elkerülése végett: sokkal többet megyek gyalog, mint kocsival!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.26. 23:08:59
Akkor te a nap végére kib***ott fáradt lehetsz... :DDD
EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 23:18:54
Időben megyek! :)))
Egyébként meg tudod Te hova mész!? :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.26. 23:42:53
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.26. 23:59:32
Ez itt Magyarország.
Itt babgulyás van, meg fütyülős barack, Svájcban csoki van, meg bankok, Angliában pedig az ottani kresz a balratarts-ot írja elő, mongóliában 20 éve pedig az volt a járműves közlekedés egyetlen szabálya, hogy az előtted menőnek van igaza.
EBEUSS
Nem hiszem, hogy ha egy gyalesz betartja a közlekedés szabályait, akkor jobban tartania kéne attól, hogy jól meghal, mint akkor, ha fogalma sincs a kreszről, ad hoch jellegel cselekszik, ahogy kiskorában látta/nemlátta a szüleitől.
A közlekedés megtanulása nem egy olyan dolog, mint azt megtanulni, hogy nem fingunk az asztalnál, meg, hogy köszönünk, ha belépünk a kocsmába.
Abban tökéletesen egyetértek veled, hogy a gyaleszoknak is kell, sőt jobban kell vigyázniuk magukra, de szerintem nem tudják, hogy ezt hogyan tegyék.
Egyszerűen nem tudnak közlekedni.
A fegyelem is hiányzik, az, hogy nem megyünk át a piroson, még akkor sem, ha sietünk, és épen nem jön autó, nem mászunk át korláton, láncon, nem sétálunk az út közepén, nem a zebrán állunk meg rágyujtani, stb meg a tudás is, pl. nem tudják, hogy mikor van elsőbbségük a zebrán, vagy a kanyarodó autóval szemben.
Azt kellene elérni, hogy az iskolákban oktassanak kreszt, heti egy nap alsó tagozatban.
Sokkal kevesebb lenn a baleset.
SD · http://totalcar.hu 2008.02.13. 19:06:14
és ha rádudálsz, nem lát, ha megelőzöd, értetlenül bámul rád, vagy rád sem néz, mert nehéz a drága fejét elfordítania:kérdem én: a rendőrség miért nem szűri ki az ilyen idős embereket?Kifejezetten balesetveszélyesek, reakcióidejük sokkal hosszabb mint a fiatalabbaké, ráadásul a bkv ingyen van(illetve volt bocs).
Még egy: parkolásnál 60 körüli néni tűzpiros sport focussal lazán két autó közé befordult jobbra, a bal oldanit ahogy kell telibekapta, lökhárító csattant, szilánk tört.Kiszállt, meg sem nézte a kárt, meg sem nézte mi történt, beslattyogott a cba-ba párizsiért.Na most...
szóval ha a tükörben előttem őszen fehérlő hajat látok, haptákba vágom magam és kétszer jobban figyelek rá.
Természetesen tisztelet a kivételnek.