Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mama, tata, ne vezessél!

2008.01.21. 12:02 :: SilentSound

Azért vannak mindig jó témáink, mert az emberek a legkülönfélébb dolgokon húzzák fel magukat, ahogy azt Raziel is tette, a lenti sztoriban egymás után rögtön kétszer is. Várjuk sok szeretettel a nyugdíjas autóvezetők kommentjeit. Meg mindenkiét úgy egyébként.
Ma ebédszünetemben éppen egy helyi üzletben vásároltam amikor egy érdekes dolgot tapasztaltam:
Éppen az üdítők között válogattam, amikor a kirakaton keresztül véletlenül megláttam, hogy egy szürke Honda Civic parkol le az üzlet előtt. Kinyílik a bal első ajtó, de nem történik semmi....



Aztán megláttam egy csontos kezet, ahogy fogást keres, hogy megkapaszkodjon az autóból való kiszálláshoz. Körülbelül másfél - két percébe került a körülbelül 80 éves öregasszonynak hogy kiszálljon a vezető ülésből. Körülnézett a körülbelül 10 dioptriás szemüvegével, majd onnan még öt perc telt el míg becsukta az ajtót és beért a 4 méterre lévő főbejárathoz.

Ez egy gondolatot indított el bennem:
Minden elismerésem, hogy ilyen idősen tud még vezetni DE:
- Ha a mozgása ilyen brutálisan lassú milyenek lehetnek a reflexei?
- Mit csinálna ez a bizonyos öreg hölgy, ha kilép a Honda elé egy gyerek?
- Mit csinálna, ha megcsúszik a fagyott úton?
- Egy esetleges balesetből érzékelne egyáltalán valamit?

Valószínűleg majd ilyen idős koromra másként fogok gondolkozni, és megbánom amit most írtam.

NEM VESZÉLYESEK AZ ILYEN SOFŐRÖK?

Nemrég szabályosan tekertem a bringaúton. Idős bácsi jön a keresztutcán a jó kis 120-as Skodával. A bringaút előtt megáll - azt hittem megadja nekem az elsőbbséget... Én megyek bátran egyenesen, hiszen mint ahogy mondtam nekem van elsőbbségem. A tata néz is felém, mintha várná, hogy átmenjek előtte. Amikor odaérek a bácsi nagy gázt ad és mégis átment előttem. Az ütközést centiméterekkel kerültem el a jó tárcsafékeimnek köszönhetően. Mint utólag kiderült nem engem nézett, hanem az autót akarta elengedni ami mögöttem jött. Engem ugyanis nem látott!!

Ismételt kérdés:
NEM VESZÉLYESEK AZ ILYEN SOFŐRÖK?

140 komment

Címkék: közlekedés autó béna veszélyes öreg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pammy 2008.01.21. 14:15:51

Johnny336: nem fogják már fel.... rosszabb esetben pánikba esnek

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.21. 14:16:08

Ugyanmá!

Az, hogy a tatterok meg a mammerok vezetnek, az semmi ahhoz képest, hogy azok fognak sebességkorlátozó táblákat kirakni, akik mérni, pénztbeszedni, és a bevételekből részesedni.

Ez sokkal veszélyesebb és közlekedésrombolóbb lesz, mint az, hogy tolókocsinak használja néhány vén csont az autóját.

Perillustris 2008.01.21. 14:20:09

"Mire a papa: álljon meg maga, maga a fiatalabb."

Eszembe jut, amikor az autos azzal magyarazta, miert nem adta meg az elsobbseget, hogy nekem konnyebb megallni (bicajjal voltam). Jot rohogtem, s megkerdeztem, hogy ezt tenyleg komolyan mondta-e, de a valaszt nem vartam meg*, inkabb folytattam utam.

*Magyarazata utan vilagosan lattam, hogy ugysem tudok megmagyarazni neki semmit, mert akkora hulye, hogy nem fogja fel, hiaba erolkodom.

Johnny336 2008.01.21. 14:23:31

Perillustris 2008.01.21. 14:20:09

Vázolni kellett volna neki egy IFA vs. Trabant elsőbbség meg nem adási helyzetet is, hasonló megoldási módszerrel, mint amit ő talál megfelelőnek...elkerekedett volna a szeme :)))

Neduddgi 2008.01.21. 14:41:50

Mellesleg a 30-as tempóval is tudnak balesetet okozni. A szomszédom törte meg úgy a kocsiját, hogy egy bácsi mögött ment 40-nel országúton. Nagy volt a szembeforgalom, nem lehetett előzni, de fél óra múlva már annyira ideges volt (épp sietett volna), hogy kiment egy bizonytalan helyzetbe. Összetört.
Persze, ő volt a hibás, mert minek idegeskedett, de szerintem ezt a szituációt nem kell senkinek bemutatni. Aki ment már így kalapos öreg bácsi mögött, lehet a világ legnyugodtabb embere, egy idő múlva garantált idegbeteg lesz belőle.

Anarchista 2008.01.21. 14:44:50

Én azt nem értem, hogy ha ki merjük jelenteni, és komolyan is gondoljuk, hogy 17 éves kor alatt azért nem lehet autót vezetni, mert az ember akkor nemes egyszerűséggel _még_ alkalmatlan az autóvezetésre, akkor ezzel párhuzamosan miért ér fel istenkáromlással kimondani, hogy pl. a nyugdíjkorhatár felett meg _már_ alkalmatlan rá?! (Mondjuk kiskapuval: _rohadt_szigorú_ helyzetfelismerési és reflexteszttel. A 95% kibukna, a maradék 5% vezethet. Ennyi!)

Charlie Drop 2008.01.21. 14:46:08

hjah. Pénteken történ fél 3 felé, helyszín Bp. XXI. Ady Endre - Kossuth L. u sarok, Plus parkoló. Én éppen a 48-as buszon álltam és bámultam kifelé, mikor egy idő házaspár a régebbi fajta Suzuki Swiftel 3 próbálkozásból nem bírt beállni csak ferdén egy másfél autó hosszú helyre, majd újabb 3 próbálkozásból sikerült összehozni, hogy az autó vége ne érjen ki a forgalomba, hogy a beállsá sikerült-e végül nem tudom, mert a busz bekanyarodott...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.21. 14:46:25

Anarchista

Mert innentől kezdve a felső korcenzus sem lenne istenkáromlás.

BiG_ 2008.01.21. 14:52:33

Hümm, az egyik öreg ejtőernyős bajtársam, Szudró kapitány is elmúlt 70, de úgy vezet, hogy csak lesek. Nem kicsit tempósan... :-))) Kapaszkodni kell mellette, mert megy, mint a golyó, de a reflexei prímák. Mondjuk az M5-ön nem kicsit rettegtem mellette, mert úgy ment 140-nel kis távolságot tartva erős forgalomban... Viszont az is igaz, hogy célbaugrásban is leckét adhat bármikor :-)))

Üdv!

kanyarpapa 2008.01.21. 14:53:03

Kb. 1 hete agyrákot kaptam: 1-es út, látótávolság 10 km, nyíl egyenes útszakasz előttem/mögöttem senki, szemből kisebb forgalom. A 60-70 éves kucsmás bácsika a warnyúval kivág elém! Előzni nem lehetett. Rendes fék, a gyerek mögöttem ül, a szájából az ölembe repül a sajtoskifli! Papper felgyorsít 45-re(!) és a következő kis útnál jobbra ki. Index nélkül! Ha nem lett volna ott a család, utána mentem volna.

Charlie Drop 2008.01.21. 14:53:47

Fifibá 2008.01.21. 13:46:04

miért neked kerülne pénzbe? a KRESZ szerint ha belédjönnek oldalról, mert te indexeltél és nem fordultál el, akkor az nem a te hibád...

tojgli 2008.01.21. 15:02:34

Az én papám a halála előtt két évvel már nem vezetett. Tudtuk, hogy szeret és tud is vezetni. Mikor megkérdeztük, elmondta, hogy magas a vérnyomása, bármikor rosszul lehet, nem ül a volán mögé, senkinek nem kockáztatja az életét.
Ilyen is van, csak ritka.

Saját szememmel láttam:trabantos öregúr átment a másik sávba, hátrafordult és integetett az eddig mögötte haladó kamionnak, hogy menjen.

gaben 2008.01.21. 15:05:59

Macroglossa elmondta nagyvonalakban a gondolataimat, annyit még, hogy fiatalabbak is meglátogathatnák a szemészorvost. Nekem 1,5 minuszos okulárém van/rövidlátó vagyok/.
Nem vészes, szemüveg nélkül pl. látom mi jön szembe de a rendszámát már nem olvasom le csak 15 méterről. De azt, hogy szemüveg nélkül vezessek meg sem próbálom sőt van egy tartalék is a kocsiban. Egyrészt nem akarok senkit kivasalni, másrészt rohadt gyorsan fárad a szem olyankor és jön a fejfájás stb, éjszaka meg pláne rettenetes.

De! Ismerek olyanokat akiknek rosszabb a látása és az istennek nem mennének dokihoz vele. Nem anyagi hanem hiúsági okból. Ezek fiuk lányok vegyesen és hiába basztatom őket, hogy ok, hogy kevesebbet vezetnek mint én de ha hibáznak az végzetes lehet az első száz méteren belül is! Ez nem hiúság ez hülyeség.
Annyi lehetőség van már: Kontaktlencse, lézer, **tenfa**a-habakukk...stb!

Az idősek, 60-65felett évente járhatnának jogsitújítani de a háziorvosok...

Meg az is igaz, hogy láttam már pár hét alatt leépülni 64éves urat úgy, hogy két hete még röplabdázott a haverokkal aztán egyszer csak már nem ismert meg, pedig szinte naponta összefutottunk a lépcsőházban. Ez durva.
Még jó, hogy nem ez az átlagos eset.

PTibor (törölt) 2008.01.21. 15:10:29

Attól is függ, hogy hol lakik. A nagymamám (6x) vígan vezet az alföldi kisvároskában, olykor elmegy a szomszéd faluba is. De pesten már nem mer/akar vezetni. Inkább felszáll a vonatra, az már ingyen van neki.

Viszon Te sem lennél boldog 70 évesen, ha kivennék a segged alól az autót, és mehetnél BKVval, cekkert húzva, bevásárolni..

Fifibá 2008.01.21. 15:22:49

Charlie Drop 2008.01.21. 14:53:47

Mert a feleségem önként elismerné, hogy ő volt a hunyó.

Bergkamp 10 2008.01.21. 15:27:58

Nagymamám testvére villanyszerelőként dolgozott (nem maszekban), munkájából adódóan évtizedekig naponta vezetett, nem keveset. Aztán megszűnt az állása és utána a gyermekéék családi vállalkozásában segített, sofőrként ő ment anyagbeszerző körutakra mindenfelé az országban. Szeretett vezetni és tudott is, balesete nem volt, el nem tévedt, mégis, mikor túllépte a nyugdíjkorhatárt, nem csak hogy befejezte a sofőrködést mint munkát, hanem eladta a saját autóját, mondván, hogy már nem olyan, mint régen, és nem akar bajt sem magának, sem másnak. Csak ezt körülbelül tízből egy idős ismeri el és viszi véghez.

Gino 2008.01.21. 15:28:40

Egyszer egy autószerelő műhelyben voltam éppen, amikor jött egy mankós öregúr. A kocsiját kalapálták, mert egy busz oldalról lezúzta, amikor kikanyarodott elé. Mondták neki, hogy még nem készült el az autója, jöjjön vissza máskor, de hajthatatlan volt. Látni akarta. Ezért aztán mindenen át a nyitott szerelőaknák között célba is vett egy nyugati autót, amelynek csak a szine hasonlított az öreg zsigájára...

Nyiri 2008.01.21. 15:28:59

Nekem tavaly nyaron volt egy ilyen esetem. Autopalyan jott velem szemben. Epp hogy kikerultem. De megcsuszott az autom es nekicsapodtam a korlatnak. A csodanak koszonhetoen semmi bajom nem lett de a 2 hete fenyezett autom eleje osszetort. Ja a 71 eves bacsi elhajtott...

Szerencsere megtalaltak es nemsokrara kezdodik a buntetoper...

wagabound 2008.01.21. 15:31:03

Annak adok igazat, aki az ALKALMASSÁGHOZ kötné a jogosítvány meghosszabbítását, és nem korhoz. Ennyi, és kész. A beírásokból is az derül ki, hogy a kor előrehaladtával nem mindenki válik "vezetésképtelenné". De aki azzá válik, azt a saját és mások érdekében szigorúan el kellene tiltani a járművezetéstől. Ehhez pedig hatvan év fölött sűrített alkalmassági vizsgálat, kiegészítve a PÁV-hoz hasonló elemekkel, orvosi felelősségvállalással!

Prez (törölt) 2008.01.21. 15:41:39

Nyiri: pályán hogy a faszban ment veled szemben? nincs középen elválasztósáv?

Prez (törölt) 2008.01.21. 15:45:27

elválasztósáv helyett akarommondani korlát. ujjbotlás vala.

EBEUSS (törölt) 2008.01.21. 15:45:45

TeZse! Éppen ez a story! :)

FlybyWire 2008.01.21. 15:45:52

Olyanról még nem hallottál, hogy a lehajtón megy fel valaki?

X 2008.01.21. 15:54:03

Csak egy megoldás lenne: pár évente kresz és forgalmi vizsga MINDENKINEK!
Ennyi.

Gera 2008.01.21. 16:00:04

Szerintem azért az orvosok többsége komolyan veszi az alkalmassági vizsgálatot, mert ha az illető balesetet okoz és kiderül, hogy 2 méternél messzebb nem lát és járni is alig bír, akkor nehezen magyarázza ki magát.

Johnny336 2008.01.21. 16:03:15

Én is szemüvegben vezetek, pedig nem kötelező (papír szerint). Csak rohadtul nem látok, hunyorgással pedig 10 perc után elfárad a szemem. Nem kívánok kikötni senki portáján egy figyelmetlenség folytán...

asbi` 2008.01.21. 16:05:16

pár éve történt édesanyám munkahelyén..
öreg házaspár trabanttal érkezett, beálltak a parkolóba. dolguk végeztével akartak elmenni, de nem indult a trabi, kijött pár ember betolni..
próbálják tolni, de az istennek sem akar megindulni.. azért nem tudták tolni mert a papinak epilepsziás rohama volt és nem engedte ki a kéziféket mikor kiabáltak neki..
bele sem merek gondolni, hogy mi van ha beindul az az átkozott autó. akkor kinn az utcán jön rá a roham és letarol egy buszmegállót?
milyen ember az aki tudván, hogy epilepsziás mégis autóba ül? és a másik: milyen ember az aki alkalmasságit ad neki?!

BLA 2008.01.21. 16:21:02

Lehet kéne az öregeknek egy fajta matrica mint tanulo vezetőknek,igy a többi autos kolléga ovatosággal kezelné,az ilyen tipusu vezetőket.

Ezenkivül kötelezővé tenni szem vizsgálatot és nem csak körzeti doki vizsgálna,illetve reflex vizsgálat.

Viszont,akkor ha mondjuk idös bácsinak nénik ez az egyedüli mozgási lehetősége és elbukna teszten akkor az ujabb kérdéseket vett fel.

Vérnűsző Barom (törölt) 2008.01.21. 16:24:06

Ahogy Gera mondá, az a tutiság. Csak legyen hozzá még rendes mászaki is, vezetéstechnika is, meg tényleg korrekt orvosi (reflex, szimulátor, mifene).

hukk 2008.01.21. 16:24:07

Egyszer egy hosszabb piros lámpánál nekem is volt időm megfigyelni egy kb 90 éves bácsi ténykedését, amíg levette a kabátját, és beült, az volt jó másfél perc, akkor én is feltettem magamnak ezt a kérdést.
Elvileg erre lenne jó, az eü alkalmassági, csakhát az a baj, hogy ezt a háziorvosoknál kell megcsinálni, akik nyilván egy üveg borért, vagy egy csirkéért mmegadják az alkalmasságot annak, aki 35-40 éve a betegük.

X 2008.01.21. 16:26:56

"ha mondjuk idös bácsinak nénik ez az egyedüli mozgási lehetősége és elbukna teszten akkor az ujabb kérdéseket vett fel."

Feltételezzük, hogy részeg vagyok. Nem túl gyakori, de vegyük azt, hogy nagyon. Egyedüli mozgási lehetőségem a kocsi, akkor mi van? Egyértelmű: nem megyek sehova. Tovább nem mondom...
Természetesen az egyéni érdekek és a társadalmi érdekek között lehet és van ütközés, feloldása a társadalmi (többségi) érdekeknek megfelelő kell, hogy legyen. Szóval én otthon maradok, akkor az alkalmatlan öregek is...

potha 2008.01.21. 16:37:50

mifelénk is bárkinek adnak papírt az orvosok!

kedves páromnak is csak annyi korlátozása van h szemüvegben vezethet!
persze szemvizsgálatot nem csinalt a doki csak látta h szemüveges és rámondta h akkor ezt ne vegye le :)

nekem orvosi vizsgálatnál annyi volt h leolvastam a betzűket( mellesleg elég nehezen ment sajnos de még szemüveg nem kell, de nem hiúságbol mert amugy jol látok) meg színvakságot vizsgálta, ennyi...
aztan mondta h oké 10ezer és itt a papír!
hát ennyi :)

és sztem itt nálunk a nem toménhány háziorvos közül szinte mki így csinalja!

sajnos...


Nyiri : ha meglesz a per eredménye(ami a magyar viszonyokat tekintve sokáig fog tartani) majd tájékoztass minket h mi lett :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.21. 16:42:11

A reflexvizsgálat egy nagy kamu.

Egy normális ember a vezetés közben megtervezi, hogy mit fog csinálni, modellezi, hogy a többi közlekedő mit fog csinálni és aszerint vezet.

Egy kuvajó reflexű beszámíthatatlan tata komolyabb probléma, mint egy beszámítható, ám kicsit lelassult.

Aki reflexekre hivatkozik a vezetés kapcsán, az de facto nem tudja mit beszél.

storyline :) 2008.01.21. 16:55:17

kolbászoszsömle 2008.01.21. 16:42:11

Ha kamu lenne, most összetört pofával feküdnék a kórházban. És akkor még szerencsém lenne. Múlt hét végén egy szembejövő, hogy elkerülje az előtte haladóra való ráfutást, átjött a sávomba és a reflexeimre bízta magát. Mindketten megúsztuk, pedig nem volt idő gondolkodni.

Rmach 2008.01.21. 17:10:15

Nekem is volt szerencsém egyszer egy ilyen mámihoz:) pontosabban kettő mámi ült a kocsiban...XI. kerület Karinthyn haladok belváros fele, mámi túloldalt ki a városból, aztán gondol egyet, félrerántja a kormányt, hogy márpedig ő kanyarodik át a villamossíneken be az én sávomba. Az se zavarta, hogy záróvonal volt, de legalább megvárta volna míg üres lesz a sáv...aztán még ő volt felháborodva, hogy én miért nem álltam meg:)
kocsi vezetőoldal felőli oldalát teljesen végighúzta, az ajtót is úgy benyomta, hogy alig bírtam kiszállni, de megúsztam egy karcolás nélkül szerecsére
de kaptam bónuszt, svájci mámi volt és legalább jól fizetett a biztosító:)

Charlie Drop 2008.01.21. 17:10:20

Fifibá 2008.01.21. 15:22:49

jah, az pech

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.21. 17:19:13

Dövan

A három közlekedő közül legalább egy beszámíthatatlan volt.

Az, aki átjött a Te sávodba az biztos, hogy nem figyelt, hanem reflexből cselekedett, ezzel előidézett egy balesethelyzetet.
Ő biztosan beszámíthatatlan, mert értelmes ember nem egy frontális ütközést kockáztat meg (látniak KELLETT ugynis, hogy jössz szembe).
Az akit kikerült az vagy satufékkel állt meg (egy beszámíthatatlan, de reflexekkel rendelkezőről van szó megen), vagy már régóta ott állt, és akkor csak az, akit Te kikerültél az, akinek vannak reflexei, de beszámíthatatlan.

A reflex semmi, ha mellette teljesen hülye vagy.
Veszélyesebb, mintha nem lennének reflexeid.

X 2008.01.21. 17:47:42

Naja, a reflex csak annyi, hogy ráütnek a térdedre, megcsípnek, akkor mennyi idő alatt reagálsz valamit, ez kevesebb, mint egy másodperc.

DE vezetéshez az is kell, hogy az ember JÓL reagáljon. Pl. reflexből a padlófék 0.7s alatt jó teljesítmény. Ha reflexvizsgálat van. De nem biztos, hogy jó ez, csúszós úton, kanyarban ha a külső íven egy gyerekcsoport sétál mondjuk.
Szóval jobb 1.5 alatt egy meggondoltan erős fék + kormányzás...

Nagyon jó a jó reflex és kell is, de emellett a vezetési tudás, a helyzetfelismerés és a hirtelen jó döntés fontosabb! A reflex csak egy dolog... A lélekjelenlét fontosabb ;)

Megcsúszó kocsinál is gyorsan kell reagálni, de jól, mert nem mindegy, hogy hogyan tekeri az ember a kormányt... Aki nem gyakorolta, annak lehet akármilyen jó reflexe, pórul járhat. Aki gyakorolta, lehet, hogy kissé belassult, de még úgy is jobban megoldhatja a helyzetet...

Én a vezetési tudás + lélekjelenlét + sok tapasztalat, gyakorlás pártján állok. A jó reflex kell, de enyhe kevés magában!

X 2008.01.21. 19:03:58

Biztosan jól mér ez?
0.260
0.191
0.189
0.250
0.187
átlagban: 0.2154-et mond.
Most vagy örülnöm kell, vagy rossz a program :D
Megmértem újra: átlag 0.224
és újra: 0.1754
Többet nem játszok vele :D
Kinél mi a helyzet?

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.01.21. 19:14:46

Vártam ezt a postot.
Többször írtam már, hogy 60 év felett évente küldeném szigorított vizsgálatra delikvenseket és a legkisebb hibára is ugrik a zengedély. Sokkal veszélyesebbek mint két sörrel a belében egy átlagos férfiember, mégis az ő jogsiját veszik el manapság ugyibeár.

Egyébként csak egy rövid sztori örgegekkel kapcsolatban.
Mentem a városban a külsőben , belül meg szép lassan, pár km/h különbséggel előz egy régebbi Polo. Aztán elkezd sávot váltani, holott még MESSZE NEM fejezte be az előzésemet, szinte fulll egymás mellett haladtunk. Húzodok jobbra, mondom talán csak pillanatnyi elmezavar, de nem, a padka már sak centikre. Na ekkor duda, de olyan jó hosszú fajta, mert nem szokták felfogni a nyuggerek, hogy nekik szól. Na ez felfogta, meg az anyóson ülő mama is aki olyan hévvel kezdett nekem fröcsögni, hogy talán még az ablka is nyálas lett. Utána láttam , hogy az öreg is mutogat. Nagyon szívesen kirángattam volna őket és elmagyaráztam volna, hogy inkább áramot tessék vezetni mindkettejüknek.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.21. 19:27:07

0,065
0,085
0,095
0,1
0,065

Két sör után :D

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.01.21. 19:43:39

kolbászoszsömle ez komoly? Én tudom, hogy kis mennyiségben gyorsít a pia a reflexeken (sokat csocsózok sör mellett:) ) na de ennyire? :)

mrzed001 2008.01.21. 20:53:12

Régi sztori, de idevág.
4-es főút, Abony-Cegléd között. Egy darab út jobbról csatlakozott a 4-esbe (akkor még 2 sávos), tettek is oda vagy 50m gyorsítósávot nekik.
Én megyek 90-100 között a 4-esen, lámpa fent mint mindig, nappal, egy trabi pedig a gyorsítósávját lesz.rva direktbe kikanyarodik az útra kb 10 kmh-val úgy 1-2 kocsinyival előttem. Az öreg 4-es reflex működésbe lépett, és mint az őrült előzőknél jobbraránt, le a szép nagy padkára ... azaz itt arra sem volt szükség, mert még az ő gyorsítósávjában bőven visszavágtam (szarvasteszten 5*-el átment a kocsi :) )
A trabit a többi hullasápadt utas szerint egy vén sapkás vagy kucsmás tata vezette, és utasai is voltak (ha maxi fékezéssel belecsattanok a trabi csomagtartóját a sofőr agyából kellett volna kioperálni)

X 2008.01.21. 21:21:38

mzed001: A hülye vénemberje... És gondolj abba bele, mi van akkor, ha visszarántja a gyorsítóba és ott mész bele... Hát évekig járhatsz a bíróságra, mint vádlott. Látjuk, hogy így csináltad jól, de jajmilettvolnaha. Szóval ezért dobom el az agyam az ilyen alkalmatlanokon: mi védjük ki az ő hülyeségeit és ezzel magunknak árthatunk...

potha 2008.01.21. 21:24:19

ez a program azért nem teljesen mutatja a valós képet mert ugyebár itt kb max fél percig kell folyamatosan koncentrálnod rá és így jóhogy gyorsan reagálsz, de vezetés közben ha folyamatosan ennyire figyelnél fél óra után elfáradna az agyad és elaludnál :D

nekem is egész jó eredmények jöttek ki:

0.121
0.120
0.199
0.119
0.294


átlagba:0.1706

Johnny336 2008.01.21. 22:02:34

0.1722. De nem mindegy tényleg, hogy a képernyőt bámulod, és amint moccan klikkelsz. Ez reakcióidőt leméri. Kisérleti körülmények között. Vezetés közben kicsit más. A motorzaj, környezeti zaj, zene, mind bezavar az agyad koncentrációs képességébe. Pláne ha nő ül az anyósülésen, és gyagyorászik. Illetve nem bambán bámulsz előre, hanem járatod a tekinteted. Városban a gyalogosok miatt. Sztrádán azért, hogy ne kezdjél csillagokat látni.
De poénnak tök jó, 10 percet simán elszórakoztam vele, pedig nincsen túl bonyolítva :)))

Rocko- 2008.01.21. 22:45:22

Kételkedem 2008.01.21. 13:36:26
"Van olyan közlekedő, aki 40 éve szerezte a jogsit. Vajon mire emlékszik?"
velvet.hu/blogok/gumicukor/2008/01/16/40_ev_utan_bukott_le_a_jogositvany_nelku

BLA 2008.01.21. 16:21:02
"Lehet kéne az öregeknek egy fajta matrica mint tanulo vezetőknek,igy a többi autos kolléga ovatosággal kezelné,az ilyen tipusu vezetőket."
bikának vörös posztó.

Perillustris 2008.01.21. 18:50:26
nekem azt írta ki, h "You are Johi Klein!". ilyenkor mi van?

killermoney 2008.01.22. 00:05:06

Ehhez nekem is van egy sztorim. Még nyáron vettem egy motort Kecskeméttől nem messze és jöttem vele haza 5x-es úton szépen 90 mert ugye új motor még ki kell ismerni ilyesmi.

Volt egy enyhe jobb kanyar és a külső íven kb a kanyar közepén egy bekötőút (hozzáteszem ritka hülye helyen jött be az az út) és amikor beértem a kanyarba megláttam az út közepén két biciklist szembe nem tudtam kerülni úgyhogy maradt a padka fékeztem dudáltam minden de semmi reakció nem volt úgyhogy az első biciklisnek elkaptam a kormányát szerncsére én nem estem el és a biciklis is csak a füves árokba borult bele.
Na leszállok odamegyek hogy van-e valami baj kb 60-65 körüli mammer kászálódik ki az árokból és magyaráz nekem hogy ő jelzett, mondom mivan??????
Közben szemben megállt valaki látva az esetet és ő is mondta hogy ott a stop tábla úgyhogy rohadtul ő volt a hunyó de szegény hajthatatlan volt. Egy ideig még próbálkoztam az igazamat megmagyarázni de mivel szerncsére nem történt nagyobb baj ott hagytük egymást de azért érdekes egy szitu volt...

marcello3 2008.01.22. 01:06:39

Nagypapámat 65 évesen megbüntette a rendőr, mert átment a piroson! Első büntetése volt, rendőr nyilvántartásban megnézte és azt írta a büntetőcédulára, hogy "hajlott korára tekintettel" illetve h nem követett el még szabálysértést x,y büntetést szabok ki. Nagyapám ezen a hajlott korára tekintettel kitételen úgy vérig sértődött (jogosan, mert jól vezetett), hogy nem volt hajlandó soha többé a volán mögé ülni, max ha minden kötél szakadt. (Utána még 1x.)

TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.01.22. 08:15:27

Nekik már mind2 lábuk a sírban van! Hagy élvezzék még ezt a kis időt! :P

Jómagam 72 éves Holland kollégával találkoztam Budaörsön! Durvaaa volt, ahogy a 40 Tonnás vasat vezette! A leg gázabb az volt, mikor a rampára hamarébb tolatott be a 13.6-tossal, mint én! Éééérted???!!

IGAZI ÖREG RÓKA VOLT! :)

KELLEMEST!

Triznyai Döme 2008.01.22. 10:27:29

Érdekes...

Engem meg folyton 20-30 éves ifjoncok akarnak kinyírni.

Perillustris 2008.01.22. 13:13:48

20-30 az pontosan -10. Jol szamoltam? :)

EBEUSS (törölt) 2008.01.22. 13:27:21

Döme bá! Tény, hogy az ifjoncok tudnak vakmerő dolgokat csinálni, és sokszor rá is faragnak, de az általuk kreált veszélyes helyzet pontszámából vonjál le párat, mert ezekenek a fiatalemberekenk még működnek az érzékszerveik, valamint a problémamegoldóképességük is sokkal jobb, mint egy 80 éves kriptaszökevénynek!

Ezek a beszámíthatatlan idős vezetők általában lassan mennek, és nem bravúroskodnak, de hihetetlen nagy hülyeségeket tudnak csinálni, amire épeszű ember nem számít, mert felfoghatatlan számára, hogy miért?

Ja, és a baleseti statisztikába, tuti a gyorsan előző ifjonc fog bekerülni, mint baleset okozója, és nem a bácsika, akinek nem volt lélekjelenléte, meg semmije kicsit lehúzódni, hogy elkerüljék a frontális ütközést!

Triznyai Döme 2008.01.22. 13:52:23

Jó.

Akkor megállapodhatunk, hogy a 60 (70, 80, 90, 175) évesnél öregebb, sokízületi gyulladástól szenvedő, rövidlátó, hályogos szemű, nagyothalló, kreszt már rég elfelejtett de mégis minuciózus precizitással MINDIG ÉS MINDENÜTT betartó, vérforralóan tetűlassú (azaz az éppen akkor és ott hatályos megengedett sebességet legfeljebb 70-80 %-kal túllépni hajlandó), trabantos-skodás-suzukis-béjemvémergás, jogosítványát két libáért tegnap vásárolt, menet közben a tükörben folyton sminket igazító, kopasz, teletetovált, hurkásnyakú, izompólós, kilófuxus, éjfélkor is napszemüveges, sztrítrészinges, csótányroppantós, kalapos-kucsmás-ködmönös plázapicha HMCS az igazi életveszély!

(Ha valamit kihagytam, pótoljátok)

EBEUSS (törölt) 2008.01.22. 14:07:16

Igen, ebben megállapodhatunk! :)

Minden rétegnek meg van a maga kockázata...
Szuper lenne, ha ezt mérni lehetne, de sajna nem lehet!

bcs 2008.01.22. 15:02:18

EBEUSS
Már hogyne lehetne mérni! Erre vannak a biztosítók kíváló statisztikái, amiből egyértelműen az derül ki, hogy a legnagyobb kockázati tényező a Budai 30-40 közötti férfi, legkisebb a kistelepülésen élő 70-80 közötti nő.)))

X 2008.01.22. 16:24:57

bcs: szerintem meg a "kit lehet jobban lehúzni" elv érvényesül...

bcs 2008.01.23. 10:19:15

X
Persze, azért írtam!

EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 12:03:48

Közben még az is kiderült, hogy miattuk keletkeznek a dugók is! :)
Persze csak akkor, ha körültekintés nélkül, és alacsony sebességgel vágódnak a belső sávba! :)
Mondjuk ehhez nem kell öregnek lenni...

index.hu/tudomany/dugo080117/

atrazin (törölt) 2008.01.23. 12:27:52

BLA! Matricát az öregeknek mint a tanulóautókra?! Mikor voltál tanulóvezető? Én egy évvel ezelőtt és nem kívánom senkinek azt amit velem művelt egypár műveletlen autóstársam. Csak azért mert T-betű van a kocsin, azt hiszik mazsola ül benne és direkte szívatnak. Ezt kívánod azoknak az öregeknek, akik amúgy is kapnak eleget a koruk miatt? Én ehhez a témához csak annyit szólnék, hogy apósom idén lesz 70, naponta levezet 140 km-t. De van olyan 29 éves ismerősöm, akinek van jogsija és amióta megkapta, nem vezetett. Vajon melyikőjük lehet veszélyesebb ha autóba ül?

bcs 2008.01.23. 12:36:16

EBEUSS
Ebből új postot kellene csinálni!
Nagyon jó téma, lehetne elemezni újra a dugóban meg az autópályán való optimális sebességet.

EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 12:42:02

atrazin!

Szerintem a 29 éves ismerősöddel semmi baj nem lenneh, ha autóba ül! Csak ne ő vezessen! :P

bcs!

Akkor hajrá! Fogalmazd meg! ;-)

Invictus 2008.01.23. 14:41:27

Na most, az a helyzet, hogy a társadalom, ha elért egy szintet a motorizáció, alapjognak tekinti a vezetést (szemben azzal a felfogással, hogy ez egy kiváltság). Azaz, csak azoknak tiltja meg a jogsiszerzést, akiknél teljesen nyilvánvaló az alkalmatlanság, pl. vakok. Nálunk is enyhültek az egészségügyi követelmények, pl. régebben félszemű ember Mo.-n nem kaphatott jogosítványt, ma már kaphat (ahogy nyugatabbra mindig is kaphatott, Columbo hadnagy is vezetett:)) Asszem ezt már az EU csatlakozás miatt is meg kellett lépni, mert ott eleve enyhébbek voltak a követelmények, mint amik nálunk voltak a szoc. idején (akkor pedig max. elment volna a delikvens - pl. a félszemű - és letette volna a jogsit más EU tagállamban, itt meg el kellett volna fogadni...)
Hasonlóan az öregek is vezetnek külföldön is, és ott sem jobban mint nálunk... Olaszországban pl. a legtöbb ember jól vezet, de ott is láttunk öregasszonyt, aki láthatólag észre sem vett minket, mikor jobbkézről jöttünk volna elé, jó hogy megálltunk, meg szerpentinen 25-30-al végigszambázó kisfiatos tatát, akit nem lehetett megelőzni 20 km-en keresztül... stb. :)

Kételkedem 2008.01.23. 15:24:17

Triznyai Döme
Igen erről van szó! :)

Mindenki tud mondani példát arra, hogy a 60-70 éves rutinos ismerőse jobban vezet, mint egy friss jogsis street racer! Én általánoságban írtam le azt, hogy a kresz ismereteket frissíteni kell, és a kor előre haladtával az eü vizsgálatot is szigorúbban venni. Az, hogy nem a 60-70 éves emberek vezetik a statisztikát, az betudható annak is, hogy ebben a korosztályban nincs mindenkinek jogsija!

Höbörgő 2008.01.23. 16:44:56

Két éve nyaralásból jöttünk haza. Almádiban a vasútállomásnál van egy zebra. Már messziről láttam, hogy elég sok gyalog gyűlt össze és készülödött, hogy átmenjenek. Lelassítottam a 40-es tempóról, majd megálltam és átengedtem őket. Már 5-8 mp-e állhattam ott, amikor hátulról belém csattant egy trabant. Öreg papa vezette. Teljesen el volt képedve, hogy mi történt. Kérdeztem, hogy miért nem tudott megállni, mire a válasz:
- Maga nagyon hirtelen fékezett...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.23. 17:00:55

Höbörgő

A zebra előtt álló emberek beszélgetnek, aki át akar kelni, az megy.

Céltudatosan kiszámíthatóan halad.

Az, amit Te csináltál, az a gyalogoscsalogatás, amiért ha a vizsgán csinálod, megkérnek, hogy ülj át hátulra.

EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 17:29:13

kolbászoszsömle 2008.01.23. 17:00:55

Látom, Te aztán levetted a lényeget!
Véletlenül nem Te voltál a trabis papa? :P

Johnny336 2008.01.23. 17:36:05

A legviccesebb az, hogy egy régebbi postban egy hozzáértő már megmondta, hogy a gyalogoscsalogatás, mint fogalom, nem létezik... :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.23. 18:43:52

EBEUSS

Igen, levettem a lényeget.

Egy barom azt hiszi előzékeny, miközben csak kiszámíthatatlankodik.
Udvariasnak akkor kell lenni, amikor arra lehetőséget ad a KRESZ.

Minden más esetben szabálytalan vagy.
És ha utána még hőbörög is a delikvens, az kicsit felbassza a csőröm.
A kiszámíthatatlan közlekedő az igazi ellenség, nem az öreg, részeg, vagy biciklis.

EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 19:05:58

kolbászoszsömle 2008.01.23. 18:43:52

Ritkán mondok ilyet itt a fórumon, hogy hülye vagy, de Te az vagy! :)
Azért nincs harag, ugye? :)

EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 19:33:09

okostojgli 2008.01.23. 15:17:35
"Miért gondolod, hogy a sebességhatár miatt biztos hogy nincs baj? Akkor minek a sebességhatár egyáltalán?"

Már valamyelyik postban kifejettem, hogy tulajdonképpen teljesen felesleges!
A táblák fix telepítésűek, az időjárás, meg a látási viszonyok viszont kurva gyorsan változnak! Ha sötét van, és csúszik az út akkor az emberek még a maximummal sem mennek, mert érzik, hogy az is sok, pedig szabályos lenne! Benne is van a kreszben, hogy útviszonyoknak megfelelően vezessetek barmok!
Talán azt is felismerném, ha jó látási viszonyok, és száraz útfelületen mennyivel tudok biztonságosan közlekedni...!

Lehetne néhány tábla ami veszélyes helyzetre hívja fel a figyelmet! Mondjuk erős U kanayr következik, aztán mindenki eldöntheti, hogy mennyivel akarja bevenni, illetve átrepülni! :)
Ez a mindig, mindenhol ennyi elv az HÜLYESÉG!

Talán a büntetésnél kellene komolyabban szankcionálni, ha már ténylegesen bajt okoztál, bizonyítottan! Tudom, annak az életét már senki nem hozza vissza, aki emiatt halt meg... blablabla

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.23. 19:36:01

Persze, hogy nincs, de nem igazán értem, hogy miből jutottál erre következtetésre...

Attól vagyok hülye, mert utálom a gyalogoscsalogatókat, vagy attól, mert nem minden biciklis, véntrotty és részeg az ellenség, hanem az, aki kiszámíthatatlan dolgokat cselekszik?

EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 20:12:01

Abból, ahogy reagáltál arra a postra!

Egyénb kommentjeidet ismerem, és persze nem vagy Te sem hülye, mint ahogy senki más ezen a fórumon!
Csak a kommented volt hülyeség, mert lényegtelen, hogy miért állt meg a zebra előtt az illető, nem illik hátulról beléhatolni 8 máodperccel később azzal a szöveggel, hogy túl nagyot fékeztél... :)))

Gyalogoscsalogatás meg szintén hülyeség!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.23. 20:43:31

EBEUSS

Nem toom. Ez szerintem a szálka-gerenda tipikus esete, simán megérdemelte az, akinek így nekimentek. Már a bosszúságot. Anyagi kára pedig nem származott belőle. A tata meg le van szarva, ménem figyelt.

Az ilyen esetleírásoknál szerintem azt kell nézni, hogy ki hogyan interpetálja az eseményt.

"Almádiban a vasútállomásnál van egy zebra. Már messziről láttam, hogy elég sok gyalog gyűlt össze és készülödött, hogy átmenjenek. Lelassítottam a 40-es tempóról, majd megálltam és átengedtem őket."

Ebből az látszik, hogy a delikvensünk csak feltételezett egy szándékot, nem pedig egy kialakult közlekedési szituációra reagált. Azt írta, hogy kb. negyvennel ment, majd lassított, és megállt. A megállás után 5-8 mp-vel ment neki egy Trabi. Ez azt jelenti, hogy a Trabant őt minimum 50-80 méterrel követte. Véleményem szeint ha ha közted és a mögötted jövő autó mögött van 50-80 méter, akkor nem kell udvariaskodni a gyalogosal, mert 50-80 méter alatt a gyalogos biztonsággal el tud indulni, és a mögötted lévő egy már kialakult, és nem egy feltételezett közlekedési helyzetre tud reagálni.

Szerintem létezik a gyalogoscsalogatás, és tényleg buktattak érte még akkor, amikor én vizsgáztam.
Azóta lehet, hogy változott a vizsgarend.

EBEUSS (törölt) 2008.01.23. 20:50:33

Teljesen mindegy, hogy a delikvens miért állt meg. Megállt és kész!
Egyébként a gyalogosgázolós posztnál téged ízekre szednének, ha ezen fennakadsz, hogy megállt egy gyalogos átkelőnél, ahol tucatnyi ember készült átkelésre! :)

TH 2008.01.25. 10:56:16

kolbászoszsömle 2008.01.23. 20:43:31
Te olyan hülye vagy, hogy ezt már mutogatni kéne! A gyalogos számára az elsobbség megadása nem csalogatás. Ha megállok, mert olyan kedvem van, akkor lehetek szabálytalan, de attól még ne jöjjön nekem senki!
A gyalogost meg zebrán átengedni nem lehetoség, hanem kötelesség! Nem ezért fognak megbuktatni, te nagyon buta!!!
Itt van valami félreértés, miszerint a padkán álló gyalogos átengedése gyalogoscsalogatás. Egyrészt ilyen fogalom nincs a kreszben, másrészt pedig ha a gyalogoson látszik, hogy át akar kelni, és az út szélén áll, akkor el KELL(ene) engedni. Persze én sem engedem el mindig, ha látom, hogy mögöttem sok a hely, vagy ha túl késon veszem észre, hogy valaki ottan át akar kelni (sötétben a fekete kabát nem feltuno), de ha elengedném, azzal nem követnék el semmilyen szabálysértést.

TH 2008.01.25. 10:58:44

Egyébként végignéztem a KRESZ-t (web.b-m.hu/belugy/bmjog.nsf/cda8258f45faba0cc12569480042e930/125c50facf928234c1256b760041f70c?OpenDocument), és rákerestem a "gyalogos" szóra. Érdekes módon egyetlen utalást sem találtam semmi olyasmire, hogy "gyalogoscsalogatás"...mármint nem a szóra, de a fogalomról sem volt szó: a gyalogosnak zebrán elsőbbsége van, és kész! Át kell engedni, ha át akar menni! Ennyi...

EBEUSS (törölt) 2008.01.25. 14:13:30

TH!
Örülök, hogy előkerültél, és írsz is néha! :)

Úgy látszik az oltári nagy marhaságok mellett már Te sem tudsz komment nélkül elmenni... :)

TH 2008.01.25. 14:28:14

EBEUSS 2008.01.25. 14:13:30
Néha szoktam olvasgatni a blogot, csak kevés rá az idő, mert sok a meló.
De a fenti beírás valóban leverte a lécet, erre már muszáj volt beírni...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.25. 22:18:18

TH

A gyalesznek akkor van elsőbsége a zebrán, ha ott van.
Ha nincs a zebrán, hanem áldogál a járdán, akkor nincs elsőbbsége, még akor sem, ha egy zebra van a járda előtt, ugyanis az a gyalogosok, akik a zebra előtt áldogálnak, ha 2-nél többen vannak, akkor tüntetők, ha ketten vannak, beszélgetnek, ha pedig egy áll ott, akkor az nézelődő, forgalomszámláló.

Az a gyalogos, amelyik át akar kelni az úttesten, az kiszámíthatóan és céltudatosan mozog a zebrán.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.26. 14:20:15

kolbászoszsömle:
"Az a gyalogos, amelyik át akar kelni az úttesten, az kiszámíthatóan és céltudatosan mozog a zebrán."

Te voltál már kint közterületen az utóbbi 30 évben, olyan településen, ahol van zebra? :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.26. 16:01:13

SilentSound

Persze.

Sőt, gyalogosan is szoktam közlekedni, szal tudom, hogy mit beszélek.
Ok nélkül sosem várok a zebra előtt.
Se gyalog, se autóval.

Ha valaki ráér, akkor várakozzon olyan helyen, ahol nem zavar másokat.
Egy gyalogostól, mint harmadrendű közlekedőtől, nem kell ezt elvárni, a gyalogos az potenciális kiszámíthatatlan/szenilis/ideggyenge/nyomorék, ezért megértő türelemmel viseltetetek irányukba, ám egy autóvezetőtől elvárható, hogy ha ok nélkül áldigálni támad kedve, akkor ezt ne egy olyan úton tegye, ahol mások is járkálnak, és nem szabad kikerülni.

A közlekedési kultúra alapja az, hogy ne akadályozzuk feleslegesen a másikat.

Az áldogáló, beszélgető, tüntető embereket az úton való átkelésre csalogató autós egyéb galádságokra is képes.

Mellesleg a balesetmentes közlekedés alapja az, hogy mindenképpen előzd meg azt az autót, amelyiknek össze van törve a hátulja, mert az egyszer már csinált olyat, amire nem számított a mögötte haladó.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.26. 16:50:31

Én ezt értem, de attól, hogy te átlátod ezt és odafigyelsz a többi közlekedőre, igyszekszel nem zavarni másokat és egyértelműen jelezni, hogy mit fogsz tenni a következő pillanatban, mások nem feltétlenül gondolkodnak így és simán beszélgetnek a zebra előtt (vagy akár a zebrán is, láttam már ilyet is) és vannak olyan helyzetek, amik nagyon-nagyon nem egyértelműek. Nem alapozhatsz arra, hogy aki áll a járdán a zebra előtt, az nem fog lelépni, mert lehet figyelmetlen, vagy egyszerűen hülye, potenciális öngyilkosjelölt, bármi...

EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 17:30:04

"Már messziről láttam, hogy elég sok gyalog gyűlt össze és készülödött, hogy átmenjenek. Lelassítottam a 40-es tempóról, majd megálltam és átengedtem őket."

Ezek szerint át is mentek, tehát nem csak lakógyűlést tartottak! :)
Én is elég kötekedő vagyok, de ebbe sehogy nem tudnék belekötni...
Aztán még a hátulról megerőszakoló trabis legyen a fasza gyerek...???
Na, ez már tényleg sok! A börtönben lehet, hogy annak számít egy ilyen hátsó mozdulat, de a közúton? Egy zebra előtt? Nahh, részemről itt a vége, mert már így is túl van ragozva a hülyeség...

atrazin 2008.01.26. 19:55:11

kolbászoszsömle
Ismerem azt a kereszteződést Balmádiban :) Gondolom kis ívben jobbra kanyarodtál, ott amúgy sem árt lassítani, mert van egy elsőbbségadás kötelező tábla, amit sokan figyelmen kívül hagynak. A másik hülye dolog, hogy autósként nem kehet látni, hogy a gyalogosok lámpája mikor vált zöldre. De, a gyalogoscsalogatás tényleg nem létező fogalom. A zebrát pedig mindig körültekintően kell megközelíteni, akkor nem kell lassítani, ha nincs a közelében senki. A papa meg nem tartotta be a követési távolságot, de ezt a fiatalabbak sem minidg szokták betartani, sajnos :(

EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 20:06:10

atrazin!

Ez volt az eredeti történet:

"Höbörgő 2008.01.23. 16:44:56
Két éve nyaralásból jöttünk haza. Almádiban a vasútállomásnál van egy zebra. Már messziről láttam, hogy elég sok gyalog gyűlt össze és készülödött, hogy átmenjenek. Lelassítottam a 40-es tempóról, majd megálltam és átengedtem őket. Már 5-8 mp-e állhattam ott, amikor hátulról belém csattant egy trabant. Öreg papa vezette. Teljesen el volt képedve, hogy mi történt. Kérdeztem, hogy miért nem tudott megállni, mire a válasz:
- Maga nagyon hirtelen fékezett..."

Ez meg a vitát kiváltó reakció:

"kolbászoszsömle 2008.01.23. 17:00:55
A zebra előtt álló emberek beszélgetnek, aki át akar kelni, az megy.
Céltudatosan kiszámíthatóan halad.
Az, amit Te csináltál, az a gyalogoscsalogatás, amiért ha a vizsgán csinálod, megkérnek, hogy ülj át hátulra."

"kolbászoszsömle 2008.01.23. 18:43:52
Egy barom azt hiszi előzékeny, miközben csak kiszámíthatatlankodik.
Udvariasnak akkor kell lenni, amikor arra lehetőséget ad a KRESZ.

Minden más esetben szabálytalan vagy.
És ha utána még hőbörög is a delikvens, az kicsit felbassza a csőröm.
A kiszámíthatatlan közlekedő az igazi ellenség, nem az öreg, részeg, vagy biciklis."

ka minyon 2008.01.26. 21:24:23

Svájcban ,ha a gyalogos a zebra felé fordul /NEM LELÉP/és nem állsz meg azonnal nagyon keményen fizetsz.És nincs mese,adó módjára behajtható a büntetés.Más:a 10-es úton saját hibás közlekedési balesetben meghaltak /nagyon sokan /életkorát nézve 97 százalék 6640 év alatti.S még véletlenül sincs közöttük nyugger.Ki menjen vizsgázni?Kinek kéne nagyon szigurú alkalmassági vizsgán átesni?

ka minyon 2008.01.26. 21:29:54

Bots,97 % 40 év alatti,és ebböl 66 % huszonéves.

EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 22:27:39

Szerintem a gyalogos gázolások elkerülésében a gyalogosok tehetik a legtöbbet!
Tudom, hogy a KRESZ szerint legtöbb esteben az autós a hibás, de a gyalogos sokkal könnyebben alkalmazkodhat a fizika törvényeinek, mint egy autó! Persze, ha ő a KRESZ szabályait részesíti előnyben, akkor azzal semmi baj nincs, egészen addig amíg meg nem hal!
Félreértések elkerülése végett: sokkal többet megyek gyalog, mint kocsival!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.26. 23:08:59

EBEUSS: "Félreértések elkerülése végett: sokkal többet megyek gyalog, mint kocsival!"

Akkor te a nap végére kib***ott fáradt lehetsz... :DDD

EBEUSS (törölt) 2008.01.26. 23:18:54

Silent!

Időben megyek! :)))
Egyébként meg tudod Te hova mész!? :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.26. 23:42:53

Most értem haza, úgyhogy ma már sehová. :) Amúgy szoktam tudni, van egy ilyen ketyerém ami dumál, hogy mikor merre menjek. :)))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.26. 23:59:32

ka minyon

Ez itt Magyarország.
Itt babgulyás van, meg fütyülős barack, Svájcban csoki van, meg bankok, Angliában pedig az ottani kresz a balratarts-ot írja elő, mongóliában 20 éve pedig az volt a járműves közlekedés egyetlen szabálya, hogy az előtted menőnek van igaza.

EBEUSS

Nem hiszem, hogy ha egy gyalesz betartja a közlekedés szabályait, akkor jobban tartania kéne attól, hogy jól meghal, mint akkor, ha fogalma sincs a kreszről, ad hoch jellegel cselekszik, ahogy kiskorában látta/nemlátta a szüleitől.
A közlekedés megtanulása nem egy olyan dolog, mint azt megtanulni, hogy nem fingunk az asztalnál, meg, hogy köszönünk, ha belépünk a kocsmába.
Abban tökéletesen egyetértek veled, hogy a gyaleszoknak is kell, sőt jobban kell vigyázniuk magukra, de szerintem nem tudják, hogy ezt hogyan tegyék.
Egyszerűen nem tudnak közlekedni.
A fegyelem is hiányzik, az, hogy nem megyünk át a piroson, még akkor sem, ha sietünk, és épen nem jön autó, nem mászunk át korláton, láncon, nem sétálunk az út közepén, nem a zebrán állunk meg rágyujtani, stb meg a tudás is, pl. nem tudják, hogy mikor van elsőbbségük a zebrán, vagy a kanyarodó autóval szemben.

Azt kellene elérni, hogy az iskolákban oktassanak kreszt, heti egy nap alsó tagozatban.
Sokkal kevesebb lenn a baleset.

SD · http://totalcar.hu 2008.02.13. 19:06:14

Korhatár kellene a vezetéshez feltétlenül.Hihetetlen mire képesek az öregek az autóval.A best of a körforgalom: belátható 4 irány 1 km-re minimum, nem jön semmi, autónak se híre se hamva, előttem öreg nénike(a legjobb mikor vadiúj corollával vagy tuningastrával van, hogy minek neki, talán az onokáé), képes perceket gondolkodni, vajon most mi legyen: jön-e valami, mehetek-é, jaj mi lesz ha kimegyek és mégis jön vmi...
és ha rádudálsz, nem lát, ha megelőzöd, értetlenül bámul rád, vagy rád sem néz, mert nehéz a drága fejét elfordítania:kérdem én: a rendőrség miért nem szűri ki az ilyen idős embereket?Kifejezetten balesetveszélyesek, reakcióidejük sokkal hosszabb mint a fiatalabbaké, ráadásul a bkv ingyen van(illetve volt bocs).
Még egy: parkolásnál 60 körüli néni tűzpiros sport focussal lazán két autó közé befordult jobbra, a bal oldanit ahogy kell telibekapta, lökhárító csattant, szilánk tört.Kiszállt, meg sem nézte a kárt, meg sem nézte mi történt, beslattyogott a cba-ba párizsiért.Na most...
szóval ha a tükörben előttem őszen fehérlő hajat látok, haptákba vágom magam és kétszer jobban figyelek rá.
Természetesen tisztelet a kivételnek.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása