Nem szokásom blogokra irogatni, de annyira megdöbbentett amit tegnap láttam, hogy muszáj megirnom nektek. 2008. január 19. 16:15, M1 autópálya Budapest felé valahol a 35. - 36. km között.Sűrű köd, a látótávolság kb 200m. Feltűnik a leállósávban egy sárga villogós autó, gondoltam útellenőrzés, azok rendszeresen ott közlekednek, az ember már gyakorlatilag észre sem veszi őket. Se sebességkorlátozás, se terelés, semmiféle figyelmeztetés. Ahogy közelebb értem, a ködön át kezdett körvonalazódni egy narancssárga ruhás ember, aki áll az út közepén, pont a felezővonalon.
Elkezdek fékezni mint az őrült, közben káromkodok, hogy mit csinál itt ez az elmebeteg, nos, közelebb érve látom, hogy az emberünk a karbantartó, egyenruhában, ahogy tömi be a kátyút. Ahogy közeledtem ő fogta magát, kettőt szökkent, és a leállósávban megvárta mig elmegyek, majd ment vissza az autópálya közepére. Egyedül. Gondolom beteg volt, amikor a munkavédelmi előírásokat oktatták.
Ehhez foghatót csak Szerbiában láttam, amikor nyírták a sövényt, nekik biztos nincs annyi bójájuk és nagy elektromos kijelzőjük mint nekünk, szóval az ember halad a belső sávban 130km/h sebességgel egyszercsak feltűnik egy ember a sáv közepén aki egy piros zászlót lenget, mögötte pedig a többi nyírja a sövényt. De az legalább nyáron, fényes nappal, tiszta időben történt.
Kátyúzás autópályán - forgalomban és ködben
2008.01.28. 09:34 :: SilentSound
Mire nem képesek az elmebeteg emberek? A következő történetben legalább két ilyet lehet feltételezni, az egyik, aki kiküldte az útra azt a jóembert, avagy hagyta, hogy kimenjen, a másik meg az, aki mindenféle sávlezárás nélkül, forgalomban kisétál az autópálya közepére utat foltozni. Akár küldték, akár magától ment ki.
23 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes autópálya útfelújítás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
gibson 2008.01.28. 10:38:09
solesz 2008.01.28. 10:39:19
Szép.
Charlie Drop 2008.01.28. 10:40:37
Loga 2008.01.28. 10:50:32
az autóért, amit összetör ez az agyhalott, ha elütik, azért nagyobb kár, és akkor még nem beszéltem az őt elütő kocsiban ülőkről.
erre biztos nem utasította senki, max. a részeg józsikolléga aki ott vót vele kiszállni.
idióta.
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.01.28. 10:52:24
Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.01.28. 10:54:02
loment 2008.01.28. 11:14:39
(Bezzeg a szárligeti hangfogó építési területénél-ahogy 2 hónapja a kutya sem dolgozik,100km/h a korlátozás)
Noname Cowboy 2008.01.28. 11:15:04
Bástya Elvtárs 2008.01.28. 11:21:05
Aszi 2008.01.28. 12:00:21
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.28. 12:13:47
Loga 2008.01.28. 12:47:07
J_W 2008.01.28. 15:58:20
J_W 2008.01.28. 16:00:19
Vladimir Harkonnen 2008.01.28. 17:03:29
:-)
Vladimir Harkonnen 2008.01.28. 17:08:34
Bizonyára talált egy olyan veszélyes felfagyást, amibe haladéktalanul bele kellett borítania egy zacsi hideg javító anyagot, (akár az élete kockáztatásával is) mielőtt valaki belerohan, és felborul!
Az autópálya karbantartók avatásán hangzik el:
"Életünket, és vérünket az autópályáért!"
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.28. 18:02:43
KaPé 2008.01.28. 19:14:14
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.28. 19:15:51
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.28. 20:17:50
Mennyivel jobb lett volna, ha kiteszi a 40-es táblát, oszt jóvan és bejárja a szolgálati utat, kitölt 15 nyomtatány, lefotózza 3-szor, felülvizsgálják kétszer, kiadják a papírt, amivel megrendelheti a javítást a javítóktól, azok megpályáztatják, majd a javításra pályázók kimennek felmérni a terepet, megírják a megvalósíthatósági tanulmányt, elbírálják azokat, szerződést kötnek, szerződést módosítanak, aztán utána kimennek, hogy elkezdjék a munkát, de közben a kátyú méete megduplázódott, így pluszmunkák adódnak, amiknek amíg nem biztos a kifizetése, ne végzi el az útjavító, így jegyzőkönyvet vesznek fel arról, hogy a kátyú nőtt, ezt a jegyzőkönyvet hitelesíttetik egy szakértővel, aztán a menedzsment rábólint, hogy fizetni fog, és ekkor:
Megjelenik Józsi meg egy talicska aszfalt egy platós transzporterrel, aminek tetején ott figyel egy kis úthenger, és 10 perc alatt betömi a lukat.
Aztán ellenőrzik, hogy a luk be van-e tömve, három hatóság megvizsgálja a lukbetömés egyenességi fokát, kicsit szaroznak, hogy megmutassák, hogy mennyire fontosak, majd közlekedésre alkalmasnak minősítik az útfelületet.
Ezek után a pálya fenttartója, 48 órán belül intézkedik, hogy a fél éve kirakott 40-es táblát vonják be, amit két héten belül bevon az, aki arra jár.
Persze ez vicc volt.
Kurvára ijesztő, ha emberek rohangálnak az autópályán, és szigorúan tilos úgy munkát végezni, hogy nincs a munkavégzés területe 100 méterrel előre min. 60-cm-es bólyákkal lekerítve, nagyméretű táblákkal (Elásunk geca című háromszögletű tábla, meg arra kerülj ki nyil, kerek tábla).
András 2008.01.29. 12:36:40
dundi 2008.01.29. 14:29:42
zsocaba 2008.01.30. 20:45:35
Kamion kamiont előz és a vákuum beszippant a külső sávba... Na az át tudja érezni ezeknek az embereknek a mindennapi megpróbáltatásait.
Mindemellett nem értem, hogy miért nem tartoták be a megszokott felvezető terelést, sebességkorlátozást. Felelőtlenég a részülről, ami emberéletekbe is kerülhetett volna!