Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kátyúzás autópályán - forgalomban és ködben

2008.01.28. 09:34 :: SilentSound

Mire nem képesek az elmebeteg emberek? A következő történetben legalább két ilyet lehet feltételezni, az egyik, aki kiküldte az útra azt a jóembert, avagy hagyta, hogy kimenjen, a másik meg az, aki mindenféle sávlezárás nélkül, forgalomban kisétál az autópálya közepére utat foltozni. Akár küldték, akár magától ment ki.
Nem szokásom blogokra irogatni, de annyira megdöbbentett amit tegnap láttam, hogy muszáj megirnom nektek. 2008. január 19. 16:15, M1 autópálya Budapest felé valahol a 35. - 36. km között.Sűrű köd, a látótávolság kb 200m. Feltűnik a leállósávban egy sárga villogós autó, gondoltam útellenőrzés, azok rendszeresen ott közlekednek, az ember már gyakorlatilag észre sem veszi őket. Se sebességkorlátozás, se terelés, semmiféle figyelmeztetés. Ahogy közelebb értem, a ködön át kezdett körvonalazódni egy narancssárga ruhás ember, aki áll az út közepén, pont a felezővonalon.



Elkezdek fékezni mint az őrült, közben káromkodok, hogy mit csinál itt ez az elmebeteg, nos, közelebb érve látom, hogy az emberünk a karbantartó, egyenruhában, ahogy tömi be a kátyút. Ahogy közeledtem ő fogta magát, kettőt szökkent, és a leállósávban megvárta mig elmegyek, majd ment vissza az autópálya közepére. Egyedül. Gondolom beteg volt, amikor a munkavédelmi előírásokat oktatták.

Ehhez foghatót csak Szerbiában láttam, amikor nyírták a sövényt, nekik biztos nincs annyi bójájuk és nagy elektromos kijelzőjük mint nekünk, szóval az ember halad a belső sávban 130km/h sebességgel egyszercsak feltűnik egy ember a sáv közepén aki egy piros zászlót lenget, mögötte pedig a többi nyírja a sövényt. De az legalább nyáron, fényes nappal, tiszta időben történt.

23 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes autópálya útfelújítás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gibson 2008.01.28. 10:38:09

nagyon kemény :))))

solesz 2008.01.28. 10:39:19

Sajnos, van aki kiküldi és van aki kimegy, mert félti az állását, annyira, hogy nem mer jogi/ munkavédelmi/ józan ész alapon ellentmondani.

Szép.

Loga 2008.01.28. 10:50:32

na ez kőkemény.
az autóért, amit összetör ez az agyhalott, ha elütik, azért nagyobb kár, és akkor még nem beszéltem az őt elütő kocsiban ülőkről.
erre biztos nem utasította senki, max. a részeg józsikolléga aki ott vót vele kiszállni.
idióta.

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.01.28. 10:52:24

Ebben az a szép, hogy ha én egy ilyet elütök, mert későn veszem észre a ködben, akkor nem csak a fickó halhat meg a főnökök szűklátókörűsége miatt, hanem még nekem is egy életre szóló lelki törést okozhat, hogy megöltem egy embert (az anyagi kárt már nem is említem, pláne ha a hirtelen fékezésemmel tömegkarambolt is okozok). Biztos megérte megspórolni a biztonsági intézkedéseket...

Fedor · http://fedor.blog.hu/ 2008.01.28. 10:54:02

Javítok: a főnökök VAGY a saját szűklátókörűsége miatt...

loment 2008.01.28. 11:14:39

Ez sajna nem egyedi tegnap Tatabánya-Bicske között velem is megtörtént ugyanez,csak ketten voltak és vmi szerszámmal nyomkodták az úttestet,és miután elmentek az autók vészvillogózva mellettük,mindenkinek intettek...
(Bezzeg a szárligeti hangfogó építési területénél-ahogy 2 hónapja a kutya sem dolgozik,100km/h a korlátozás)

Noname Cowboy 2008.01.28. 11:15:04

Sőőőt jól elmeszelnek a nem az útviszonyoknak megfelelő sebesség megválasztása miatt is.

Bástya Elvtárs 2008.01.28. 11:21:05

pár éve volt egy hasonló szituból egy csúnya baleset az m1-en. Az autópálya közepén munkások éppen nyírták a sövény, amikor az egyik munkás pedig be akarta vinni egy motoros kaszát a leállósávból középre. A külső sávban egy kamion jött elég lassan, az ipse pedig úgy gondolta, hogy előtte még be tud rohanni középre. A belső sávban viszont jött 150-al egy autós, amelyik épp a lassú kamiont előzte, ez pedig elcsapta az ipsét. A kerti kasza pedig beleállt a sofőr fejébe.

Aszi 2008.01.28. 12:00:21

Ha 200 m volt a látótávolság, akkor azért nem volt akkora köd. 130 km/h-ról kb. 100-120 méteres féktávolsággal meg lehet állni.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.28. 12:13:47

Aszi: Hátulról meg jól belédrohan valami balfasz aki nem vett észre...

Loga 2008.01.28. 12:47:07

igen, igen, aztán sűrű ima közt tekints a visszapillantóra, hogy vajon a mögötted 180-al jövő bmw látja-e, hogy megállsz.

J_W 2008.01.28. 15:58:20

Na ez kemény....

J_W 2008.01.28. 16:00:19

De azért szerintem nem kell ahhoz nagy jóstehetség, hogy feltételezzem, nemsokára jön egy-két jólmegmondó okostojás, aki kitalálja, hogy nem kell száguldozni és akkor meg tudunk állni autópályán, ha ilyen van bazz....

Vladimir Harkonnen 2008.01.28. 17:03:29

Nem kell száguldozni, és akkor meg tudtok állni autópályán!
:-)

Vladimir Harkonnen 2008.01.28. 17:08:34

Csak hogy védelmembe vegyem az útkaparót:
Bizonyára talált egy olyan veszélyes felfagyást, amibe haladéktalanul bele kellett borítania egy zacsi hideg javító anyagot, (akár az élete kockáztatásával is) mielőtt valaki belerohan, és felborul!

Az autópálya karbantartók avatásán hangzik el:
"Életünket, és vérünket az autópályáért!"

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.01.28. 18:02:43

Kép csak illusztráció! Ez lemaradt, nem?:P

KaPé 2008.01.28. 19:14:14

KRESZ 26.§ (4) A jármű sebességét úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.01.28. 19:15:51

Biztos ezt ismételgeti a fejében az, aki pont ilyen szituban belédrongyol 220-szal...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.01.28. 20:17:50

BAmeg, ahelyett, hogy örülés lenne annak, hogy valaki egyáltalán toldozza az utat -mert van egy legény talpon van a vidéken-, megy a sírás, hogy jajj-jajj.
Mennyivel jobb lett volna, ha kiteszi a 40-es táblát, oszt jóvan és bejárja a szolgálati utat, kitölt 15 nyomtatány, lefotózza 3-szor, felülvizsgálják kétszer, kiadják a papírt, amivel megrendelheti a javítást a javítóktól, azok megpályáztatják, majd a javításra pályázók kimennek felmérni a terepet, megírják a megvalósíthatósági tanulmányt, elbírálják azokat, szerződést kötnek, szerződést módosítanak, aztán utána kimennek, hogy elkezdjék a munkát, de közben a kátyú méete megduplázódott, így pluszmunkák adódnak, amiknek amíg nem biztos a kifizetése, ne végzi el az útjavító, így jegyzőkönyvet vesznek fel arról, hogy a kátyú nőtt, ezt a jegyzőkönyvet hitelesíttetik egy szakértővel, aztán a menedzsment rábólint, hogy fizetni fog, és ekkor:

Megjelenik Józsi meg egy talicska aszfalt egy platós transzporterrel, aminek tetején ott figyel egy kis úthenger, és 10 perc alatt betömi a lukat.

Aztán ellenőrzik, hogy a luk be van-e tömve, három hatóság megvizsgálja a lukbetömés egyenességi fokát, kicsit szaroznak, hogy megmutassák, hogy mennyire fontosak, majd közlekedésre alkalmasnak minősítik az útfelületet.

Ezek után a pálya fenttartója, 48 órán belül intézkedik, hogy a fél éve kirakott 40-es táblát vonják be, amit két héten belül bevon az, aki arra jár.

Persze ez vicc volt.
Kurvára ijesztő, ha emberek rohangálnak az autópályán, és szigorúan tilos úgy munkát végezni, hogy nincs a munkavégzés területe 100 méterrel előre min. 60-cm-es bólyákkal lekerítve, nagyméretű táblákkal (Elásunk geca című háromszögletű tábla, meg arra kerülj ki nyil, kerek tábla).

András 2008.01.29. 12:36:40

Akad azért jó példa is, tegnap éjjel 1 óra magasságában az M1-M7 közös szakaszon mindkét irányban a külső sávok voltak villogó tereléssel és bolyákkal lezárva, azokon belül pedig folyt az útkarbantartás. Ismétlem: ezúttal éjszakai kátyúzásról beszélünk :)

dundi 2008.01.29. 14:29:42

A KRESZ-ben van még egy pár §, hogy mire nem kell számíteni autópályán.

zsocaba 2008.01.30. 20:45:35

Valaki cserélt már bal hátsó kereket autópálya leállósávjában?
Kamion kamiont előz és a vákuum beszippant a külső sávba... Na az át tudja érezni ezeknek az embereknek a mindennapi megpróbáltatásait.

Mindemellett nem értem, hogy miért nem tartoták be a megszokott felvezető terelést, sebességkorlátozást. Felelőtlenég a részülről, ami emberéletekbe is kerülhetett volna!













 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása