Én nem egy konkrét történet miatt szeretnék háborogni, hanem azért hogy miken képesek az emberek háborogni a forgalomban, vagy itt kommentek formájában.
A kezdetetektől fogva olvasom a blogot néhányszor hozzá is szóltam de, sokszor ledöbbentem, azon hogy az emberek milyen türelmetlenek egymással és semmi empatikus képességük nincs, ugyanis ez a vezetés elengedhetetlen része, hogy bele tudjuk magunkat képzelni a másik vezető helyébe, hogy ő mit lát, mit akar tenni stb.
Én magam igen fiatal vagyok mindössze 20 éves, 3 éve van csak jogsim, de már igen igen sok kilométer (nem akarok konkrét számot írni, de az átlagnál jóval több ebben biztos vagyok) van a hátam mögött és ennek jelentős részét Budapest útjain töltöttem autóval és motorral egyaránt a nap minden szakába (értsd éjjel nulla forgalomtól reggeli dugókig szal minden: D). Nos a lényeg, amit akarok írni, az hogy miért nem próbáltok meg mindannyian kicsit türelmesebb, előzékenyebb lenni a másikkal hisz akkor mindenkinek könnyebb, én magam bevallom dinamikus stílusban, vezetek szal nyomulok a forgalomban (és ezt nem szégyellem bevallani) a lehetőségek szerint DE vannak olyan szabályok (írott íratlan, egyaránt amit mindig betartok).
1. Mindig használom az indexet és nem úgy, hogy a kormány tekerése közben kattintom, hanem kirakom és várok egy kicsit (persze van olyan szitu amikor hirtelen meglátok egy lyukat és erre nincs idő de akkor nem is kell hogy más meglássa mert mire felfogná már el is végeztem a manővert, de ez viszonylag ritka autóval és azért kiteszem akkor is csak az egész gyorsabb :D), hogy akinek kell, meglássa és elkezdem a hozzá tartozó manővert. Ez általában működik, ugyanis legtöbbször, ha ez sávváltás, akkor be szoktak engedni, ha nincs elég hely és ezt, persze mindig követi a vészvillogó egy-két villanása és mindenki boldog :D. Ha valaki nem enged be, hát akkor sem kezdek el káromkodni, hanem keresek egy másik helyet, és mindig van másik hely :D. Ha pedig nem sávváltás, hanem lekanyarodok, akkor nem szállnak belém hátulról akkor, sem ha a seggemben jönnek és ismét mindenki boldog :D
2. A szemkontaktus megtalálása a két fél között, mert ha látom, hogy lát, akkor számít rám, és ezt az autó mozgásából vagy a másik tükrébe nézéséből lehet 99%-os pontossággal megtudni. Ez különösen motorozás közben fontos, mert akkor az életem is múlhat ezen, és ezt kedves motorostársaimnak üzenem, akik háborognak a "köcsög autósok miatt" hogy kb. 10000-ből egyszer tényleg köcsög az illető, általában csak nem lát. Ha autóval lennél, akkor sem biztos, hogy látna. Személy szerint rám még sosem húzták a kormányt, pedig nem szoktam beállni a sorba :P. Ez a másik félre is igaz, aki meg azt hiszi, hogy majdnem nekiment a motor és hogy száguldozik, pedig ez nem biztos, hogy így van, csak úgy érzi de, a lényeg hogy minden járművet egy ember vezet, és az határozza, meg hogy hogy vezet nem, pedig az hogy milyen járművet (remélem érthetően fejeztem ki magam :D)
3. Próbálok a saját hülyeségemből tanulni, mert természetsen nem vagyok tökéletes és volt, hogy rám dudáltak jogosan de beláttam, bocsánatot kértem, és nem szálltam ki hogy "mivanhülyegyerekanyádnakdudálj!!!"
4. Mindig felkapcsolom a lámpát, ha hét ágra süt nap, akkor is mert "látni és látszani" a halálom (csakhogy bosszankodjak is egy kicsit) amikor látom, hogy szürkületben mennek az emberek nulla világítással, és aki arra hivatkozik, hogy többet fogyaszt az autó meghogy sűrűn kell izzót cserélni arra inkább nem is mondok semmit.
5. A másik dolog a jobbratartás. Na ez az, amit a szerintük szabályosan 50-el közlekedő egyének előszeretettel elfelejtenek engem nem érdekel, menjen 50-el vagy ha akar akár 20-al is mehet csak ne a belső sávban az meg hogy engem büntetnek meg gyorshajtásért hadd legyen az én gondom (mellesleg nem volt még ilyen :D)
6. A követési távolság betartása, ezt nagyon sokan szeretik figyelmen kívül hagyni és nem igazán értem, hogy miért?! Mert semmivel sem lesz előrébb ha seggemben jön km-eken keresztül mert ha megelőz az más bár ez azért ritkán van inkább én előzök másokat :P
Na nagyjából összegyűjtöttem a legfontosabbnak tartott dolgokat, amit szerettem volna megosztani a kedves közönséggel, persze van még millió ilyen kis dolog de, nem akarok lefárasztani mindenkit így is elég hosszú lett a post (és ma nyugodtan alszom, mert megpróbáltam jobbá tenni a világot:D). Csakhogy valami aktuális téma is legyen a postban, sosem használom a buszsávot kocsival, motorral viszont minden lelkiismeret furdalás nélkül. Most lehet lőni, kíváncsian várom a hozzászólásokat.
Min háborognak a kommentelők?
2008.02.01. 10:25 :: SilentSound
Igen gyakran fogom én magam is a fejemet egyes kommentek olvasásakor, Olivér ilyen tipikus, visszatérő megmondásokra reagált, saját szemszögéből nézve.
84 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó hülye kresz gyorshajtás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Johnny336 2008.02.01. 10:44:24
A masik halalom nekem is az utolag indexeles. Ha mar savot valtott, akkor mi a picsanak? Latom, hogy bejott elem... Sokan tevesen hiszik azt, hogy a manovert kell jeleznunk. Lofulet...a szandekot!
Azert a motoros meglatassal nem ertek teljes mertekben egyet. Vannak nagyon sokan motorosok, akik hoborognek, hogy nem figyelnek rajuk az autosok. Persze, mert varosban nem vagyok koteles arra szamitani, hogy a 40-el docogo kocsisor mellett 120-al elvagtat egy seggraketa...
Ha hajtani akar, menjen autopalyara, vagy versenypalyara (asszem Rabaringen 10E egy egesz nap motorral), es ott kielheti a hajlamait.
Autopalyan leszarom, ha 200-al megy a motoros. Nincs koztunk akkora sebessegkulonbseg.
Ui.: hanyadik voltam? :)))
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.01. 11:00:20
off:
Tegnap este a körúton a Király utca és a Wesselényi utca között a Blaha felé a villamossínről egy RR-es rendszámú fehér kisbusz bevágott a szabályosan haladó autók közé. Egy sofőr megijedt, és kicsit félrerántotta a kormányt, ezzel a manőverrel sikerült egy robogóst fellöknie. Szerencsére a srácnak nem lett komolyabb baja, de a kisbusz megállás nélkül továbbhajtott(!!!). Én pár autóval hátrébb voltam, van valaki aki többet tud az esetről?
2008.02.01. 11:34:44
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.02.01. 11:37:30
Én 7 éve vezetek, szintén sokat, volt pár hónap hogy nap mint nap átszeltem BP-t, de autópályán nap mint nap vezetek immáron 3 éve.
Johnny336 2008.02.01. 11:37:46
Kevesebb ablakmoso is fogyna, elvegre, amikor mar elallt az eso, de meg vizes az ut, akkor frocskoli fel folyamatosan a koszos esovizet a foldrol az elottem halado.
A kocsim eszik telen 8 liter benzint, es 20 liter ablakmosot per 100 kilometer...jo ez igy? :)
Skeptical 2008.02.01. 11:41:13
misi46 2008.02.01. 11:46:13
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.01. 11:51:00
ANOka 2008.02.01. 11:51:06
Raid · http://www.erettsegi2008.hu 2008.02.01. 11:51:12
Drazsé 2008.02.01. 11:55:54
csinálhatsz bármit... cikázz, menj, mint a félőrült, tőlem akár lólépésben is mehetsz az úton, csak rakd ki az indexet... látom mit akarsz, nem lepődök meg, még udvarias is szoktam lenni... hagyjál békében élni, tudjam mit akarsz, felkészülök rá
élni és élni hagyni!
EBEUSS (törölt) 2008.02.01. 11:56:34
Kivéve, hogy nem motorozom.
Manyizga (törölt) 2008.02.01. 11:56:48
Amit én különösen utálok és külön büntetnék, az a helyzetjelzővel való közlekedés. Most őszintén: minek az autóba ilyen opció? Hányszor/mennyi ideig használjuk VALÓS, szabályos helyzetben? Ha nem lenne, nem lehetne használni... :)
Johnny336 2008.02.01. 12:03:27
hiposrac 2008.02.01. 12:08:05
ex-dr. vuk 2008.02.01. 12:11:40
Egyetlen esetben HATRANY a szemkontaktus: ha zebran at akarsz menni, mesz a zebra fele, es ARRA NEZEL, ahonnan jon az auto TUTI hogy nem enged el (ugyis lat, nem fog lejonni elem), ha a fejed mereven elore van (de azert figyelsz) elenged, mert ugy hiszi, nem fogsz megallni (ez igy is van). Ez altalaban bevalik, tapasztalat.
4. szivembol szoltal. Sajna vannak, akik akkor sem kapcsolnak lampat, ha este 11-kor megy suru hoesesben...
6. szinten egyetertes, a koveteso tavolsag manapsag gyakorlatilag nem letezik. Es csodalkozik, ha 50-nel rafekezek kicsit, hogy vegye eszre magat. dudal. nem am rajonne, hogy hol a bibi.
A vesszoket direkt tetted kovetkezetesen mindig egy szoval elorebb, mint kene?.. :)
kisi 2008.02.01. 12:16:17
Amúgy további jó közlekedést neki, balesetmentest.
ex-dr. vuk 2008.02.01. 12:17:17
Motoron szepen van megoldva a vilagotas:
- Az ujabbakon nincs is lampakapcsolo (ugyis mindig vilagitani kell).
- Gyujtas levetelnel lampa off.
- A kormanyzar utan ujabb allas a kulcs forditasanal: helyzetjelzo.
Ugyes, mi?
Autoknal meg mi van... pittyeg ha ugy hagytad (jo esetben), aztan meg elfelejted felkapcsolni..
Mitic 2008.02.01. 12:21:41
hukk 2008.02.01. 12:24:51
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.01. 12:25:28
ShagBeckur 2008.02.01. 12:25:50
Na ezért utálom, ha a sávomban jön a biciklis, motoros. Elvileg egy nyomon haladó jármű sávon belül nem előzhet - főleg nem jobbról - két nyomon haladót.
Ha az autós előzte a robogóst, akkor meg az autós volt a hülye, én mindíg megvárom, hogy legyen annyi hely, hogy elé tudjak kerülni, ne kelljen mellette mennem, pont az ilyen kátyú kerülés / hirtelen ki kell kerülnöm valamit esetek ellen.
Nem véletlenül lett kitalálva a jobbról előzni tilos. És ezt főleg a bicikliseknek, robogósoknak kéne tudatosítani magában (a normál motorosok általában két sáv közt mennek, az jó is, balról számít rá az ember). És természetesen ezt menetközben nem csináljuk, csak ha áll a sor, hiszen 10-es csordogálásnál is kirohanhat a kocsi elé egy kisgyrek, aki miatt félre kell rántani a kormányt, pont a kétkerekű társunkra.
ex-dr. vuk 2008.02.01. 12:26:15
Namostan ket dolog van:
- helyzetjelzovel TILOS kozlekedni.
- A tompitott NEM vakit. (ezert tompitott), plane ha nincs teljesen sotet.
Max a fejekben.
Ugyhogy kapcsoljad csak szepen a tompitottat.
Mitic 2008.02.01. 12:28:43
ex-dr. vuk 2008.02.01. 12:28:49
Akkor mostmar csak azt magyarazza meg nekem valaki, hogy forditva miert szabad... (motorost elvileg savon belul elozhet auto, ami egy nagy baromsag)
Nemreg pont osszetuzesbe kerultem valakivel ilyen miatt. Merhogy mit keresek a sav kozepen. Mondom mert kulonben 2 centire mesz el mellettem, tebarom.
ex-dr. vuk 2008.02.01. 12:29:52
Ha vakit a tompitott az azt jelenti h rosszul van beallitva. Semmi tobbet.
Mitic 2008.02.01. 12:33:34
ex-dr. vuk 2008.02.01. 12:35:47
En alaphelyzetben motort vezetek.
Es kapcsold fel szepen a tompitottat, mert azt KELL felkapcsolni, ha kozlekedsz.
Azert (szerencsere) meg nem jellemzo, hogy SUVokkal lennenek tele a varosok.
kenyszerjogasz 2008.02.01. 12:36:03
kérdem én.
Mulder 2008.02.01. 12:36:13
A magam részéről úgy tartom, hogy mindig kell valamilyen lámpát használni, mivel a keskeny szűk utcákon vagy ahol oldalt sokan parkolnak, nagy segítség, hogy egy pillantásból fel lehet mérni, hogy akkor most az autó parkol és nem nagyon kell foglalkozni vele(nincs világítás) vagy küzdeni akar
(van világítás).
A post többi részével mélységesen egyetértek.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.01. 12:37:07
ShagBeckur 2008.02.01. 12:37:25
"Akkor mostmar csak azt magyarazza meg nekem valaki, hogy forditva miert szabad... (motorost elvileg savon belul elozhet auto, ami egy nagy baromsag)"
Megmondom őszintén, nemtudom. Én nem is szoktam sávon belül előzni, mert nem érzem biztonságosnak, inkább félig átmegyek a másikba (ha nem jön szembe senki, addig meg tudok várni). Városi forgalomban meg úgysincs sok értelme megelőzni, ha 10-20 méter hely van, hiszen a köv. lámpánál úgyis visszaelőz.
Baromi veszélyes, főleg ismerve az út szélének állapotát. Besüllyedt lefolyók, kátyúk, töredezett aszfalt, nem kell az nekem, hogy beboruljon a kocsi alá, ha véletlen megdobla egy ilyen és elveszti az egyensúlyát. Ezért is tartok normál követési távolságot motoros, biciklis mögött is.
"Nemreg pont osszetuzesbe kerultem valakivel ilyen miatt. Merhogy mit keresek a sav kozepen. Mondom mert kulonben 2 centire mesz el mellettem, tebarom."
Én is ezt szoktam javasolni bicikliseknek, robogósoknak általában, hiszen ha a szélén megy, akkor "hívja" az autóst, hogy előzz meg. Ha beljebb megy (nem feltartva azért a forgalmat), akkor már inkább látszik a közlekedés aktív szereplőjének, emellett legalább rendesen kell előzni, megfelelő oldaltávval.
Nekem még megtanították, hogy melyik a legszélesebb jármű. A bicikli.
Mitic 2008.02.01. 12:42:06
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.01. 12:42:58
Maestro 2008.02.01. 12:49:51
biztonságos ez??
nekem spec a halálom, amikor két sávban megy egymás mellett két autó ugyanolyan sebességgel, és lehetetlen elmenni mellettük.
Stewe 2008.02.01. 12:57:05
Világítás. Hát igen. Minden ötödik autó "kancsal" ámde baszik rá hogy az.
Kivilágítatlanul én sosem vezetek. Ellenben sokakkal. Nem tudom hallottatok-e róla, hogy az unióban tervezik beszüntetni a nappali világítás kötelezőségét, mivel növeli a széndivagymonoxid kibocsátást és a fogyasztást.
Na ez a magyar morálba nem kellene hogy bekerüljön.
kran 2008.02.01. 12:58:23
A témához, a 2. ponthoz szeretnék szólni. Vérbunkóból, (aki direkt eléd áll) nekem évente 1-2 szokott összejönni 12 év Bp-i motorozás, szezononként 10-18 ezer km.Ennek fele itt a fele országúton. Vigyázzatok magatokra. Én lassan varratom a csizmát, a bringám is nemsokára kész :-))) Indulhat a szezon:-)))
Üdv
kran
solesz 2008.02.01. 13:10:19
XENON lámpát csak automata szintszabályozóval lehet beépíteni az autókba. Pont a vakítási effektus miatt. Nincs is kis tekerenytű a műszarfalon, amit a hagyományos halogénesek akkor tekernek az égbe, amikor csak akarják.
A haver autójában kék (xenon szerű) izzó van feltekerve, hogy a holdat is jól lássa. Az aztán tud vakítani.
Kéretik xenonosokat nem bántani :)
ppeterka 2008.02.01. 13:10:58
Viszont hozzáfűzném nulladik pontnak, hogy piroson nem megyünk át, sárgára megállunk... Pláne nem megyünk át piroson, ha az előttünk lévő megállt, nem kerüljük ki záróvonalon-gylogoson-biciklisen keresztül... És sárgára megállunk. Valamint nem kanyarodunk rá a bringásra, ha látjuk hogy jön. És sárgára megállunk. (ismétlés a tudás anyja ismétlés a tudás anyja ismétlés a tudás anyja...)
Héttörpe (törölt) 2008.02.01. 13:15:25
Kedves posztíró!
3 éve van jogsid? Akkor már elmondhatod magadról, hogy 10 %-át ismered a helyes vezetéstechnikának. Térjünk vissza a tapasztalataidra meg a tanácsaidra úgy 10 év múlva, oké? Addig is minden jót!
csmonkey 2008.02.01. 13:18:35
zs 2008.02.01. 13:23:01
Johnny336 2008.02.01. 13:31:50
Apam regen vezetett, akkor nagyon ugyes volt. 1x eve nem vezetett. De megmondta, nem is merne bevallalni, hogy akarmerre nekiinduljon csak ugy a varosnak. Majd menjek vele, es en a fia, figyeljek ra, mert o elszokott a vezetestol nagyon.
ex-dr. vuk 2008.02.01. 13:34:35
Mer az is jo mikor a 60 eves paponak meg kell magyarazni mi az a korforgalom. Pedig neki lehet h 40 eve van jogsija.
kúrórudi 2008.02.01. 13:34:37
instant vízpor 2008.02.01. 13:41:29
Prien 2008.02.01. 13:45:54
Azért nem piros.
Stewe 2008.02.01. 13:48:46
A hátsó viszont bunkóság, szétégetni a mögöttes forgalom szemét.
A ködlámpánál idegesítőbb ha nem állítják be a fényszóró világítás szögét.
devisionhun 2008.02.01. 13:52:10
(En motorral is csak akkor nem azzal megyek ha eppen haldoklik a dinamo... ugyebar a 6V es 32ev nem allando tompitottra lett eredetileg kitalalva)
Index. Autoval en is mindig, motoron kicsit kenyelmetlen helyen van (ertsd nem biztonsagos a fogasom index kezeles kozben)
Egymasmellett 44gyel haladoknak meg unnepi fenyokarot a seggebe. Elozze vagy ne elozze!
Xenon nem para. XenonUTANZAT=bunkoparasztvagyokszarokrad. (bar legalabb vilagit, hogy mutassa vanneki)
Motoros jobbrol: szabalyszerint azert van, mert 40 eve, 30cal haladt a motoros, hagy lehessen elozni.
En attol kapok meg sikitofraszt, amikor egyik auto jobbra huzodva, kovetkezo a felezore simulva. Aztan megint egy jobbra.
Szlalomgyakorlatnak nem utolso, ellenben marha idegesito! HUZOGGYAMAJOBBRAAA... KOCCCCSOG! =)
Jo utat mindenkinek!
zs 2008.02.01. 13:55:29
Avatar 2008.02.01. 13:57:58
Az meg hogy veszélyezteted a többi forgalomban lévőt hadd legyen más gondja is. Ha valakit a forgalmi helyzet miatt nem tudsz megelőzni, de már ő is a megengedett sebesség maximumával halad, akkor kéretik a puffogás, villogás, dudálás helyett elfogadni, hogy most egy kicsit kénytelen leszel szabályosan közlekedni.
potha 2008.02.01. 14:07:24
Vajon kinek a fia? :)
"egy hónapja van jogsim"
Akkor most te miért is osztod őt ennyire?
--------------------------------------------------
Sztem olivér jól mondta a dolgokat, bár nem motorozom szal arról fogalmam sincs!
Kevesebb ideje van még csak meg a jopgsim mint Olivérnek, de én is azokat tartom amiket ő mondott!
Én egy VW Transportert szoktam vezetni, ami azért nem kis autó, úgyh eleve óvatosabban közelekedek vele :)
De indexet mindig kirakom előre, követési távolságot tartok, és világítás pedig alap :)
Indexelést jóval manőver előtt, és követélsi távolságot, legfőképp autópálkyán tartom nagyon fontosnak!
Pedig sok olyat látok autópályán h nem hasznaljak... egyiket sem :S
Multkor is külsőben mentem, mellettem zúzott el egy autó kb 170 körül, éjszaka volt, és az előttem levő kamion elől kivágódott elé egy kamion mindenféle jelzéás nélkül... az autó satufék, szentségelés villogás, aztan békébven ment tovább, de ha akkor nem figyel ewlégg szívta volna :S
Perxe itt is nem indexelt a kamionos ez volt a gond!
De sajnos nem csak a kamionosok nem indexelnek...
TH 2008.02.01. 14:33:58
Ha már itt tartunk, megosztom Veletek a ma reggeli eseményeket: A Stefánia úton láttam ma egy brutál balesetet, totál ripityára tört Twingoval, és egy valamilyen mai, modern kisautóval (talán új Corsa volt? nem biztos), aminek az eleje volt porrá zúzva. Nem tudom, hogy hogyan találkozhattak ilyen tempóval egy 5 sávos, záróvonallal elválasztott úton, de mindenesetre kemény látvány volt. Foleg az, hogy az egyik autó az út egyik oldalán, a másik a másikon. Feltételezésem szerint ráadásul a Corsás nem volt bekötve, mert amellett az autó mellett próbáltak valakit éppen újraéleszteni a mentosök...:( Remélem, sikerrel jártak...
Szóval ésszel közlekedjünk!
Radical Massza 2008.02.01. 16:39:42
Szóval gátlás nélkül szétvakítasz a szar ködlámpáiddal, nem foglalkozva az egyszerű ténnyel, hogy a kresz szerint szabálytalan, sem azzal, hogy elvakítasz a darabonként 55 wattos ködfényszóróiddal és balesetveszélyes helyzetet teremtesz?
Legközelebb ha a szembejövő rádtolja a 3 sor lámpáját és kisül a szemed, csak tudd, az én vagyok, teli a tököm az ilyen csírákkal.
Az ingerek csökkentése az utakon viszont nagyon hasznos trend, mert rájöttek, hiába van több fény, elnyomja a gyengébb ingereket, ezért egy gyalogos gond nélkül megy a levesbe, mert a bunkója csak a diszkógömbnek kivilágított közlekedőt veszi csak észre már a nagy fényárban.
Voltam megint pár napot az araboknál. Ott aztán összevissza vannak a lámpák, a legtöbbje nem is világít még éjszaka sem, minek, a másik úgyis lát elven. Baleset mégis kevesebb van, mert figyelnek egymásra, ködlámpa és lámpa nélkül is észreveszik a másikat. A magyar tahónak meg atomvillanás kell, hogy bármit vagy bárkit észrevegyen.
Nem kellene végre a szabályokat legalább józan paraszti ésszel használni, hogy ne basszunk ki a másik közlekedővel? Ködlámpa arra való, hogy észrevegyenek, ha korlátozottak a látási viszonyok, ez pedig erős ködöt, vízpárát, füstöt jelent, mikor nem látod már az előtted 50m-el haladót. Semmilyen egyéb esetben nem lehetne használni. Pont.
kúrórudi 2008.02.01. 17:29:14
"az meg hogy engem büntetnek meg gyorshajtásért hadd legyen az én gondom"
Hát ezzel meg Avatarral értek egyet. Ez rohadtul nem a te gondod, mert a közlekedésnek nem egyedül te vagy a résztvevője, hanem egyszerre egymásra hatóan sokan másik is. Ahogy egyébként te magad is írod.
laposmacska 2008.02.01. 18:01:05
Fénymérő? Vazze...
ShagBeckur 2008.02.01. 18:11:28
Ha mindenki arra várna, hogy a másik felkapcsolja...
kúrórudi 2008.02.01. 18:19:54
Pont az a lényeg, hogy szerintem is jó, ha mindig világít mindenki. Egyébként csak szólok, hogy nem csak este kötelező, hanem nappal is autóúton, autópályán és minden főútvonalon is lakott területen kívül. Nem véletlenül. Rohadtul nem faszság, egyszerűen sokkal jobban és messzebbről látni a szembejövőt.
Vazze helyett inkább gondolkozz.
Olivér 2008.02.01. 18:47:59
Vuk: A vesszőkért a word helyesírásellenőrzőjét tegyétek felelőssé :D
Olivér 2008.02.01. 18:52:12
Silent Sound: Állat a kép amit beraktál:D
pammy 2008.02.01. 19:07:33
Annak meg aki szerint egy kis ködlámpa nem árthat inkább a több, mint a kevesebb..üzenem, hogy hirtelen szembejön egy ilyen kanyarban, fullra semmit nem látsz, azt se hol az út meg hol végződik az autója....fel is mentem egy ilyen miatt a padkára egyszer....
hukk 2008.02.01. 20:17:18
Pl: "én magam bevallom dinamikus stílusban, vezetek szal nyomulok a forgalomban"
Dinamikusan: értsd ön és közveszélyesen.
"amikor hirtelen meglátok egy lyukat és erre nincs idő de akkor nem is kell hogy más meglássa mert mire felfogná már el is végeztem a manővert" biztosan minden esetben betekintesz mindhárom tükörbe, és a tükrök holtterébe, hogy meggyőződj, nem veszélyeztetsz senkit, illetve tekintettel vagy a "manőver" alatt a motorosokra is, főleg, hogy Te magad is motorozol, ugye?
"menjen 50-el vagy ha akar akár 20-al is mehet csak ne a belső sávban az meg hogy engem büntetnek meg gyorshajtásért hadd legyen az én gondom" és ha csak egy sáv van, akkor mi van? Akkor bizonyára türelmesen mész mögötte, nem villogsz, meg nem igyekszel mindenáron megelőzni. A gyorshajtás pedig addig a te gondod, amíg valakit ki nem nyírsz.
És akkor leírod a kliséket az indexel, a világítással, meg a seggben haladással kapcsolatban. Szerintem a leültetett tuningverdás index nélkül slisszolókat könnyebb kiszurni a forgalomban, mint azokat, akik csak meglátják a „lehetőséget”, és gyorsan bevágnak oda. Aki össze-vissza csalinkázik, azt el lehet kerülni a forgalomban, illetve nagyobb követési távolsággal ki lehet védeni, de aki következetlenül egyszer tök szabályosan vezet, hirtelen csinál pár hajmeresztő „manővert”, az ellen védekezni is nehezebb.
Vladimir Harkonnen 2008.02.01. 20:40:32
Bocsesz, de sárgára nem állunk meg.
Azért nem piros.
Pedig a KRESZ szerint meg kellene állni, kivéve ha féktávon belül váltott sárgára!
Eddig nekem egy taxis volt a csúcs, aki szerint a piroson még 2 mp-ig át szabad menni!
Elindulni se piros-sárgára, hanem zöldre szabad!
rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.02.01. 20:43:04
En alig masfelszer idosebb vagyok de ugy erzem te vagy a kivetel az "ezek a mai fiatalok" kozott. Kar, hogy manapsag mar mast tanitanak nekunk, nektek azok, akiknek ez a feladatuk.
Oliver, tovabbra is csak esszel. Az mindig segit.
Vladimir Harkonnen 2008.02.01. 20:44:58
devisionhun 2008.02.01. 22:39:00
pedig néhol igen elbaszott helyen is van (pl azért, mert 25éve még volt egy benzinkút az út mellett) =D
Olivér 2008.02.01. 22:55:38
A másik ha csak egy sáv van akkor igen megyek mögötte és nem villogok, soha nem villogtam még ilyenért, van hogy én is 50-el megyek ha olyan kedvem van ha meg megtudom előzni akkor megelőzöm ha nem tudom akkor nem idegesítem magam rajta miért tenném?!
Az utolsó pontodat nem értem, most akkor menjek index nélkül valami tuningverdában az jobb lenne???? Ez amit leírtam mondjuk egy olyan helyzet amikor halad két sor egymás mellett durván azonos sebességgel, és mondjuk látom hogy előttem 10 autóval valamiért megállnak, én elnézek a másik sávba és ha ott pont van egy hely akkor bemegyek oda gyorsan és a mögöttem jövőnek semmi dolga(de van hogy még ilyenkor is kirakom az vészvillogót csak biztos ami biztos), és ha mondjuk a megállás egy busz miatt volt ami megállt a megállóban és a közvetlenül mögötte lévő indexel hogy ki akar jönni akkor amikor odaérek villantok lassítok és kiengedem és ismét mindenki boldog :D
Olivér 2008.02.01. 23:01:48
S 2008.02.01. 23:30:48
A corsa vezetője rosszul lett menetközben, emiatt ment neki a parkoló twingonak, majd tovább az út másik oldalára a kerítésig. Az újraélesztés a rosszullét miatt volt szükséges, nem a baleset miatt. /Én ennyit tudok -> nemhivatalos/
Rocko- 2008.02.01. 23:45:37
TH 2008.02.01. 14:33:58
szívrohama volt, meghalt. :(
varos.blogter.hu/?post_id=242989
laposmacska 2008.02.01. 18:01:05
"Szerintem akkor kell felkapcsolni a világítást, ha mások is használják."
ilyet már hallottunk: "ha mögöttem lassan mennek nekem is lassan kell mennem". :}
EBEUSS (törölt) 2008.02.01. 23:50:39
"a poszttal nagyjából egyetértek."
Jól meggondoltad Rocko? :) Szerintem Olivér is nyomja neki, mint süket a csengőt! :P
Tudom, tudom! Azért csak nagyjából! :)
EBEUSS (törölt) 2008.02.01. 23:53:00
"Az én mániám a záróvonal! Tudom nem hasítja ki a gumit, de mindig tiszteletben tartom."
Próbálgasd először fél kerékkel! Ha ez már megy, akkor jöhet a többi! ;-)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.02. 10:24:52
sikitomi 2008.02.02. 12:00:35
Olivér, igazad van! És én sem vagyok ám vmi nagyon öreg, 26 vok szal még van pár évem :D
Rocko- 2008.02.02. 13:39:42
átolvastam megint: az csak feltételezés, h nyomja neki, se ha mint állat, azzal nem értek egyet. mérési hibahatárig nyomni nem gáz imho. de erről beszéltünk már ugye 50 > 60. ennyi gyorsabb hajtás belefér. ismétlem: gyorshajtás, nem száguldozás.
a motoros részhez nem tudok hozzászólni, normális motorst keveset látok, belülről meg nem ismerem a témát.
jobbra tartás: mindenhol ahol lehet. de azért ott, ahol az embernek felfordul a gyomra, mert annyira besüllyedtek a csatorna, és hullámvasút az utazás PLUSZ hónapok óta az egyik csatorna fél fedele eltűnt, a másik még benne van, és csak egy nyomorult táblát raknak ki. nos, ott senkit se köteleznék a jobrra tartásra. vagyis de, aki baszik kicserélni.
konkrétan így. ;)
pammy 2008.02.02. 14:31:07
akár van csatornafedél akár nincs. Hungárián meg pláne nem, mondjatok egy délutánt amikor a felüljárón egy sávváltásos koccanás se történt, inkább maradjon a sávjában ha bizonytalan, akár külsö akár belső sáv, ha olyan egyszerű kisorolni akkor majd kikerülöm, ha meg nem akkor meg miért is anyázunk?
A gyorshajtásról meg annyit, hogy 50es táblánál a forgalom sebessége 65-70km/h, mindeki gyorshajt, aki ezen háborog, az vagy hivatásos szemforgató, vagy gyalogos, aki nem tudja mennyi az 50. Ha betartanánk a szabályokat, akkor végképp megállna a város közlekedése. Ez nem felelőtlenség, aki elveszti az uralmát a jármű felett, vagy elsodorja a gyalogosokat, vagy nekirohan a másik járműnek az nem egyszerűen gyorshajtott.
Télen az ónos esőben is el tudjuk dönteni mi a biztonságos sebesség, akkor amikor sokkal nehezebb érdekes módon ez csak a mi felelősségünk, akkor had tudjuk már száraz időben is eldönteni.
Az meg hogy valaki 125-tel cikázik a sávok közt azt felkenődik a lámpaoszlopra, az egy teljesen másik téma....
EBEUSS (törölt) 2008.02.02. 14:57:23
pammy, ez az én szövegem! ;-)
Olivér 2008.02.02. 15:04:12
Pammy: ez így teljesen nem igaz csak akkor nincs jobbratartási kötelezettség ha kialakult a párhuzamos közlekedés mondjuk spec a Hungárián nem hinném hogy van olyan amikor ez nem alakul ki szal a példa jó volt :D. De én nem is arról beszélek ha nagy dugó van mert akkor tényleg mind1 hanem ha van egy közepes forgalom és valaki megy 50-el a belsőben amikor a külső full üres és nincsenek felfordított aknafedelek stb. illetve autópályán vagy két sávos gyorsforgalmi úton ilyesmik( pl 2/A mostmár M2)
pammy 2008.02.02. 15:10:07
Olivér 2008.02.02. 15:35:29
Olivér 2008.02.02. 15:54:26
zs 2008.02.02. 19:43:44
A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.02.03. 14:19:55
TH 2008.02.04. 12:26:40
Igen, miután beírtam ide, utána olvastam, hogy mi történt. Elnézést a félreinformálásért...
Ezek szerint még sem volt senki akkora állat ezúttal...Ettől még elég szomorú, ami történt persze...:(