Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Min háborognak a kommentelők?

2008.02.01. 10:25 :: SilentSound

Igen gyakran fogom én magam is a fejemet egyes kommentek olvasásakor, Olivér ilyen tipikus, visszatérő megmondásokra reagált, saját szemszögéből nézve.
Én nem egy konkrét történet miatt szeretnék háborogni, hanem azért hogy miken képesek az emberek háborogni a forgalomban, vagy itt kommentek formájában.

A kezdetetektől fogva olvasom a blogot néhányszor hozzá is szóltam de, sokszor ledöbbentem, azon hogy az emberek milyen türelmetlenek egymással és semmi empatikus képességük nincs, ugyanis ez a vezetés elengedhetetlen része, hogy bele tudjuk magunkat képzelni a másik vezető helyébe, hogy ő mit lát, mit akar tenni stb.

Én magam igen fiatal vagyok mindössze 20 éves, 3 éve van csak jogsim, de már igen igen sok kilométer (nem akarok konkrét számot írni, de az átlagnál jóval több ebben biztos vagyok) van a hátam mögött és ennek jelentős részét Budapest útjain töltöttem autóval és motorral egyaránt a nap minden szakába (értsd éjjel nulla forgalomtól reggeli dugókig szal minden: D). Nos a lényeg, amit akarok írni, az hogy miért nem próbáltok meg mindannyian kicsit türelmesebb, előzékenyebb lenni a másikkal hisz akkor mindenkinek könnyebb, én magam bevallom dinamikus stílusban, vezetek szal nyomulok a forgalomban (és ezt nem szégyellem bevallani) a lehetőségek szerint DE vannak olyan szabályok (írott íratlan, egyaránt amit mindig betartok).

1. Mindig használom az indexet és nem úgy, hogy a kormány tekerése közben kattintom, hanem kirakom és várok egy kicsit (persze van olyan szitu amikor hirtelen meglátok egy lyukat és erre nincs idő de akkor nem is kell hogy más meglássa mert mire felfogná már el is végeztem a manővert, de ez viszonylag ritka autóval és azért kiteszem akkor is csak az egész gyorsabb :D), hogy akinek kell, meglássa és elkezdem a hozzá tartozó manővert. Ez általában működik, ugyanis legtöbbször, ha ez sávváltás, akkor be szoktak engedni, ha nincs elég hely és ezt, persze mindig követi a vészvillogó egy-két villanása és mindenki boldog :D. Ha valaki nem enged be, hát akkor sem kezdek el káromkodni, hanem keresek egy másik helyet, és mindig van másik hely :D. Ha pedig nem sávváltás, hanem lekanyarodok, akkor nem szállnak belém hátulról akkor, sem ha a seggemben jönnek és ismét mindenki boldog :D

2. A szemkontaktus megtalálása a két fél között, mert ha látom, hogy lát, akkor számít rám, és ezt az autó mozgásából vagy a másik tükrébe nézéséből lehet 99%-os pontossággal megtudni. Ez különösen motorozás közben fontos, mert akkor az életem is múlhat ezen, és ezt kedves motorostársaimnak üzenem, akik háborognak a "köcsög autósok miatt" hogy kb. 10000-ből egyszer tényleg köcsög az illető, általában csak nem lát. Ha autóval lennél, akkor sem biztos, hogy látna. Személy szerint rám még sosem húzták a kormányt, pedig nem szoktam beállni a sorba :P. Ez a másik félre is igaz, aki meg azt hiszi, hogy majdnem nekiment a motor és hogy száguldozik, pedig ez nem biztos, hogy így van, csak úgy érzi de, a lényeg hogy minden járművet egy ember vezet, és az határozza, meg hogy hogy vezet nem, pedig az hogy milyen járművet (remélem érthetően fejeztem ki magam :D)

3. Próbálok a saját hülyeségemből tanulni, mert természetsen nem vagyok tökéletes és volt, hogy rám dudáltak jogosan de beláttam, bocsánatot kértem, és nem szálltam ki hogy "mivanhülyegyerekanyádnakdudálj!!!"

4. Mindig felkapcsolom a lámpát, ha hét ágra süt nap, akkor is mert "látni és látszani" a halálom (csakhogy bosszankodjak is egy kicsit) amikor látom, hogy szürkületben mennek az emberek nulla világítással, és aki arra hivatkozik, hogy többet fogyaszt az autó meghogy sűrűn kell izzót cserélni arra inkább nem is mondok semmit.

5. A másik dolog a jobbratartás. Na ez az, amit a szerintük szabályosan 50-el közlekedő egyének előszeretettel elfelejtenek engem nem érdekel, menjen 50-el vagy ha akar akár 20-al is mehet csak ne a belső sávban az meg hogy engem büntetnek meg gyorshajtásért hadd legyen az én gondom (mellesleg nem volt még ilyen :D)

6. A követési távolság betartása, ezt nagyon sokan szeretik figyelmen kívül hagyni és nem igazán értem, hogy miért?! Mert semmivel sem lesz előrébb ha seggemben jön km-eken keresztül mert ha megelőz az más bár ez azért ritkán van inkább én előzök másokat :P

Na nagyjából összegyűjtöttem a legfontosabbnak tartott dolgokat, amit szerettem volna megosztani a kedves közönséggel, persze van még millió ilyen kis dolog de, nem akarok lefárasztani mindenkit így is elég hosszú lett a post (és ma nyugodtan alszom, mert megpróbáltam jobbá tenni a világot:D). Csakhogy valami aktuális téma is legyen a postban, sosem használom a buszsávot kocsival, motorral viszont minden lelkiismeret furdalás nélkül. Most lehet lőni, kíváncsian várom a hozzászólásokat.

84 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Johnny336 2008.02.01. 10:44:24

A suru izzocseres kifogast meg nem hallottam, csak azt, hogy minek, jo a szeme, igy is lat. Erre mondom azt, hogy majd jon haza a faradt ember Nemetorszagbol Ford Transittal (amely eseteben nincs korlatozas, hogy mennyit vezethet egy huzamban), es a szurkuletben nem biztos, hogy eszreveszi a szurke autot, vilagitas nelkul. Nem azert tesszuk fel varosban sem este a fenyt, hogy lassunk (ott a kozvilagitas, tokeletesen latni - az ember meg sotetben is lat, ha hozzaszokik a szeme). Latszani kell! Ha nem vilagitok, akkor nem latnak, es olyan rutul belemvagodnak, hogy arrol kodulok!

A masik halalom nekem is az utolag indexeles. Ha mar savot valtott, akkor mi a picsanak? Latom, hogy bejott elem... Sokan tevesen hiszik azt, hogy a manovert kell jeleznunk. Lofulet...a szandekot!
Azert a motoros meglatassal nem ertek teljes mertekben egyet. Vannak nagyon sokan motorosok, akik hoborognek, hogy nem figyelnek rajuk az autosok. Persze, mert varosban nem vagyok koteles arra szamitani, hogy a 40-el docogo kocsisor mellett 120-al elvagtat egy seggraketa...
Ha hajtani akar, menjen autopalyara, vagy versenypalyara (asszem Rabaringen 10E egy egesz nap motorral), es ott kielheti a hajlamait.

Autopalyan leszarom, ha 200-al megy a motoros. Nincs koztunk akkora sebessegkulonbseg.

Ui.: hanyadik voltam? :)))

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.01. 11:00:20

Elég jól összeszedett, motorosokkal nekem eddig nem volt bajom, minden esetben ha látom és dugóban állok hagyok nekik helyet, hogy elférjenek mellettem. Minek állnának ők is a sor végén, ha el tudnak menni, nekem ezzel nincs bajom, csak ők is haladjanak ésszel. Értsék meg, hogy kissebbek, gyorsabbak és váratlanok lehetnek bizonyos sofőrök számára, több bajom van a kerékpárosokkal, mint a motorosokkal.
off:
Tegnap este a körúton a Király utca és a Wesselényi utca között a Blaha felé a villamossínről egy RR-es rendszámú fehér kisbusz bevágott a szabályosan haladó autók közé. Egy sofőr megijedt, és kicsit félrerántotta a kormányt, ezzel a manőverrel sikerült egy robogóst fellöknie. Szerencsére a srácnak nem lett komolyabb baja, de a kisbusz megállás nélkül továbbhajtott(!!!). Én pár autóval hátrébb voltam, van valaki aki többet tud az esetről?

2008.02.01. 11:34:44

A követési távolságot talán többen betartanák, ha rájönnének, hogy az apró kőfelverődés ami elrondítja a kocsi elejét nagyrészt elkerülhető vele.

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.02.01. 11:37:30

Egyet értek a levélíróval, és magam is így szoktam cselekedni. GYŰLÖLÖM azt aki nem rakja ki az indexet vagy kormánytekeréssel együtt teszi ki, valamint a jobbra tartás be nem tartásáért is ölni bírnék.
Én 7 éve vezetek, szintén sokat, volt pár hónap hogy nap mint nap átszeltem BP-t, de autópályán nap mint nap vezetek immáron 3 éve.

Johnny336 2008.02.01. 11:37:46

Nem ertem miert nem tesznek fel a gyarakban sarvedo gumit a kocsikra? Akkor kevesebb kavics repkedne fel...
Kevesebb ablakmoso is fogyna, elvegre, amikor mar elallt az eso, de meg vizes az ut, akkor frocskoli fel folyamatosan a koszos esovizet a foldrol az elottem halado.
A kocsim eszik telen 8 liter benzint, es 20 liter ablakmosot per 100 kilometer...jo ez igy? :)

Skeptical 2008.02.01. 11:41:13

vilagitast mindig! ez lehetne szabaly, foleg h a sotetedes definicioja igen megfoghatatlan (fenymerot a kocsikba??)..delutan 4 fele pont szar tud lenni a kivilagitatlan autos

misi46 2008.02.01. 11:46:13

Olivér! Gratula, bár mindenki így gondolná és csinálná is, de szép világ lenne. Én nem 3, hanem 39 éve vezetek, de hasonlóan gondolkodom. Üdv!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.01. 11:51:00

Olivér egyébként a tökéletes példa arra, hogy nem mindenki idióta hülyegyerek, aki 30 alatt autót vezet. :)

ANOka 2008.02.01. 11:51:06

Anyád sírját lépd át, ne a megengedett maximális sebességet!

Raid · http://www.erettsegi2008.hu 2008.02.01. 11:51:12

Kiváló! Nekem a kedvcen az index: észrevettétek már hogy a BMW-ben, Mercedes stb-ben gyárilag ki van ég az izzó? Így érthető hogy szegények sose használják és mikor szabályosan közlekedsz rádelőz :)

Drazsé 2008.02.01. 11:55:54

Index!

csinálhatsz bármit... cikázz, menj, mint a félőrült, tőlem akár lólépésben is mehetsz az úton, csak rakd ki az indexet... látom mit akarsz, nem lepődök meg, még udvarias is szoktam lenni... hagyjál békében élni, tudjam mit akarsz, felkészülök rá

élni és élni hagyni!

EBEUSS (törölt) 2008.02.01. 11:56:34

Mintha én írtam volna a postot...
Kivéve, hogy nem motorozom.

Manyizga (törölt) 2008.02.01. 11:56:48

Egyetértek a post írójával.

Amit én különösen utálok és külön büntetnék, az a helyzetjelzővel való közlekedés. Most őszintén: minek az autóba ilyen opció? Hányszor/mennyi ideig használjuk VALÓS, szabályos helyzetben? Ha nem lenne, nem lehetne használni... :)

Johnny336 2008.02.01. 12:03:27

Azert van szukseg helyzetjelzore, mert lakott teruleten kivul parkolasnal, ha van is kozvilagitas (altalaban nincs, vagy keves helyen), akkor is kotelezoen helyzetjelzovel kell parkolni (nem tompitott fennyel).

hiposrac 2008.02.01. 12:08:05

Manyizga szerintem az sosem direkt van, nem kapcsolja be/forditja el 'elegge', es ugye a muszervilagitas eg, ugyhogy nem tunik fel a sotetseg.

ex-dr. vuk 2008.02.01. 12:11:40

2. a szemkontaktussal nem ertek egyet, plane motoros sotet sisakja alol ugyse latod h hova nez...
Egyetlen esetben HATRANY a szemkontaktus: ha zebran at akarsz menni, mesz a zebra fele, es ARRA NEZEL, ahonnan jon az auto TUTI hogy nem enged el (ugyis lat, nem fog lejonni elem), ha a fejed mereven elore van (de azert figyelsz) elenged, mert ugy hiszi, nem fogsz megallni (ez igy is van). Ez altalaban bevalik, tapasztalat.

4. szivembol szoltal. Sajna vannak, akik akkor sem kapcsolnak lampat, ha este 11-kor megy suru hoesesben...

6. szinten egyetertes, a koveteso tavolsag manapsag gyakorlatilag nem letezik. Es csodalkozik, ha 50-nel rafekezek kicsit, hogy vegye eszre magat. dudal. nem am rajonne, hogy hol a bibi.


A vesszoket direkt tetted kovetkezetesen mindig egy szoval elorebb, mint kene?.. :)

kisi 2008.02.01. 12:16:17

Hát… nem semmi… mondjuk, én nem bosszankodom, de a kedves levélíró nézze át a KRESTR újra, esetleg tanulja meg, akkor nem fog tükrökről, meg jobbra tartásról beszélni vagy gödör kerülésről hirtelen… Főleg nem BP.-n
Amúgy további jó közlekedést neki, balesetmentest.

ex-dr. vuk 2008.02.01. 12:17:17

Manyizga 2008.02.01. 11:56:48

Motoron szepen van megoldva a vilagotas:
- Az ujabbakon nincs is lampakapcsolo (ugyis mindig vilagitani kell).
- Gyujtas levetelnel lampa off.
- A kormanyzar utan ujabb allas a kulcs forditasanal: helyzetjelzo.

Ugyes, mi?
Autoknal meg mi van... pittyeg ha ugy hagytad (jo esetben), aztan meg elfelejted felkapcsolni..

Mitic 2008.02.01. 12:21:41

Nappal borult időben, én mindig helyzetjelzővel járok. Ellátja a funkcióját(látnak), viszont nem vakítok vele senkit. Ezért jó a helyzetjelző szerintem. És direkt kapcsolom azt:)

hukk 2008.02.01. 12:24:51

Szerintem Olivér is csak egy kis hülye "streetracser". Mi az, hogy: "ha seggemben jön km-eken keresztül mert ha megelőz az más bár ez azért ritkán van inkább én előzök másokat :P" Miért, mi lesz, ha megelőznek öreg? Elkésel a megbeszélt időpontról? Akkor indulj korábban. Bár szerintem inkább megszégyenülsz a spanok előtt. Mondasz jó dolgokat is, mint pl index, meg a motorosok-autósok kapcsolata, de néhány mondatodon érezni, hogy nagyon fiatal vagy még.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.01. 12:25:28

Mitic: Nappal tompítottal sem vakítasz el senkit, a helyzetjelző meg nem nagyon látszik. :)

ShagBeckur 2008.02.01. 12:25:50

insert_click: "Egy sofőr megijedt, és kicsit félrerántotta a kormányt, ezzel a manőverrel sikerült egy robogóst fellöknie."

Na ezért utálom, ha a sávomban jön a biciklis, motoros. Elvileg egy nyomon haladó jármű sávon belül nem előzhet - főleg nem jobbról - két nyomon haladót.

Ha az autós előzte a robogóst, akkor meg az autós volt a hülye, én mindíg megvárom, hogy legyen annyi hely, hogy elé tudjak kerülni, ne kelljen mellette mennem, pont az ilyen kátyú kerülés / hirtelen ki kell kerülnöm valamit esetek ellen.

Nem véletlenül lett kitalálva a jobbról előzni tilos. És ezt főleg a bicikliseknek, robogósoknak kéne tudatosítani magában (a normál motorosok általában két sáv közt mennek, az jó is, balról számít rá az ember). És természetesen ezt menetközben nem csináljuk, csak ha áll a sor, hiszen 10-es csordogálásnál is kirohanhat a kocsi elé egy kisgyrek, aki miatt félre kell rántani a kormányt, pont a kétkerekű társunkra.

ex-dr. vuk 2008.02.01. 12:26:15

@ Mitic 2008.02.01. 12:21:41

Namostan ket dolog van:
- helyzetjelzovel TILOS kozlekedni.
- A tompitott NEM vakit. (ezert tompitott), plane ha nincs teljesen sotet.

Max a fejekben.

Ugyhogy kapcsoljad csak szepen a tompitottat.

Mitic 2008.02.01. 12:28:43

Silent Sound: nem értek egyet. Főleg a mai suvos időszakban. Én azért kezdtem el használni a tompítottat, mert másokon láttam, hogy használják, és remekül láttam. Ellenben a mai xenonlámpás őrületben engem speciel vakítanak az új kocsik tompítottjai.

ex-dr. vuk 2008.02.01. 12:28:49

@ ShagBeckur 2008.02.01. 12:25:50

Akkor mostmar csak azt magyarazza meg nekem valaki, hogy forditva miert szabad... (motorost elvileg savon belul elozhet auto, ami egy nagy baromsag)

Nemreg pont osszetuzesbe kerultem valakivel ilyen miatt. Merhogy mit keresek a sav kozepen. Mondom mert kulonben 2 centire mesz el mellettem, tebarom.

ex-dr. vuk 2008.02.01. 12:29:52

@ Mitic 2008.02.01. 12:28:43

Ha vakit a tompitott az azt jelenti h rosszul van beallitva. Semmi tobbet.

Mitic 2008.02.01. 12:33:34

vuk: nem kötekedésből, de te szerintem valami nagy autót vezetsz:) pont ezért hoztam fel példának a suvokat. Hiába van jól beállítva, ha a szemem egy magasságban van a lámpával:)

ex-dr. vuk 2008.02.01. 12:35:47

@Mitic

En alaphelyzetben motort vezetek.
Es kapcsold fel szepen a tompitottat, mert azt KELL felkapcsolni, ha kozlekedsz.

Azert (szerencsere) meg nem jellemzo, hogy SUVokkal lennenek tele a varosok.

kenyszerjogasz 2008.02.01. 12:36:03

mijeza burkoltreklám? kanyarodásnál kirakni az indexet mi? kisívben jobbrakanyarnál meg mingyár a kurucinfót -e?

kérdem én.

Mulder 2008.02.01. 12:36:13

Helyzetjelző: tegnap a Hungária úgy be volt állva, mint a szög a deszkába. Stadionok-Lágymányosi híd távja közel másfél óra volt. Mögöttem jött egy emberke tompítottal. A bal lámpája úgy felfele világított, hogy a szemközti fáról majdnem leestek a mókusok. Finoman megkértem, hogy amíg mögöttem jön, ne nagyon vakítson már. Megértette és átkapcsolt helyzetjelzőre.

A magam részéről úgy tartom, hogy mindig kell valamilyen lámpát használni, mivel a keskeny szűk utcákon vagy ahol oldalt sokan parkolnak, nagy segítség, hogy egy pillantásból fel lehet mérni, hogy akkor most az autó parkol és nem nagyon kell foglalkozni vele(nincs világítás) vagy küzdeni akar
(van világítás).

A post többi részével mélységesen egyetértek.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.01. 12:37:07

Mitic, szerintem simán érzékeny a szemed, vegyél egy napszemüveget, még vagánynak is fogsz tűnni! ;)))

ShagBeckur 2008.02.01. 12:37:25

vuk_:

"Akkor mostmar csak azt magyarazza meg nekem valaki, hogy forditva miert szabad... (motorost elvileg savon belul elozhet auto, ami egy nagy baromsag)"

Megmondom őszintén, nemtudom. Én nem is szoktam sávon belül előzni, mert nem érzem biztonságosnak, inkább félig átmegyek a másikba (ha nem jön szembe senki, addig meg tudok várni). Városi forgalomban meg úgysincs sok értelme megelőzni, ha 10-20 méter hely van, hiszen a köv. lámpánál úgyis visszaelőz.

Baromi veszélyes, főleg ismerve az út szélének állapotát. Besüllyedt lefolyók, kátyúk, töredezett aszfalt, nem kell az nekem, hogy beboruljon a kocsi alá, ha véletlen megdobla egy ilyen és elveszti az egyensúlyát. Ezért is tartok normál követési távolságot motoros, biciklis mögött is.

"Nemreg pont osszetuzesbe kerultem valakivel ilyen miatt. Merhogy mit keresek a sav kozepen. Mondom mert kulonben 2 centire mesz el mellettem, tebarom."

Én is ezt szoktam javasolni bicikliseknek, robogósoknak általában, hiszen ha a szélén megy, akkor "hívja" az autóst, hogy előzz meg. Ha beljebb megy (nem feltartva azért a forgalmat), akkor már inkább látszik a közlekedés aktív szereplőjének, emellett legalább rendesen kell előzni, megfelelő oldaltávval.

Nekem még megtanították, hogy melyik a legszélesebb jármű. A bicikli.

Mitic 2008.02.01. 12:42:06

Silent Sound: ott a pont:) egyébként van napszemüvegem, úgyhogy most fel is veszem, megyek és kipróbálom a dolgot :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.01. 12:42:58

Mitic: Utólag visszaolvasva kicsit tartottam tőle, hogy megsértődsz mert piszkálásnak veszed, örülök, hogy jól vetted le. :)

Maestro 2008.02.01. 12:49:51

hát azért a xenonos vakítással én is egyetértek... jött velem szembe, rávillantottam, mert azt hittem távolságival jön, aztán visszavillantott, na egy fél másodpercig s e m m i t nem láttam, jó öt perc kellett, hogy ne káprázzak.
biztonságos ez??

nekem spec a halálom, amikor két sávban megy egymás mellett két autó ugyanolyan sebességgel, és lehetetlen elmenni mellettük.

Stewe 2008.02.01. 12:57:05

Olivér írása sok igazságot tartalmaz. Az index sajnos kikopott az emberek tudatából, 5 pontos szabálysértéssé mínősíteni és 20.000 től büntetni. A kivilágítatlan biciklis motoros meg 50 rugó alatt nem szabad hogy megússza. Sztem. Baromarcúak.
Világítás. Hát igen. Minden ötödik autó "kancsal" ámde baszik rá hogy az.
Kivilágítatlanul én sosem vezetek. Ellenben sokakkal. Nem tudom hallottatok-e róla, hogy az unióban tervezik beszüntetni a nappali világítás kötelezőségét, mivel növeli a széndivagymonoxid kibocsátást és a fogyasztást.
Na ez a magyar morálba nem kellene hogy bekerüljön.

kran 2008.02.01. 12:58:23

Üdv Shag!

A témához, a 2. ponthoz szeretnék szólni. Vérbunkóból, (aki direkt eléd áll) nekem évente 1-2 szokott összejönni 12 év Bp-i motorozás, szezononként 10-18 ezer km.Ennek fele itt a fele országúton. Vigyázzatok magatokra. Én lassan varratom a csizmát, a bringám is nemsokára kész :-))) Indulhat a szezon:-)))
Üdv
kran

solesz 2008.02.01. 13:10:19

XENON,

XENON lámpát csak automata szintszabályozóval lehet beépíteni az autókba. Pont a vakítási effektus miatt. Nincs is kis tekerenytű a műszarfalon, amit a hagyományos halogénesek akkor tekernek az égbe, amikor csak akarják.

A haver autójában kék (xenon szerű) izzó van feltekerve, hogy a holdat is jól lássa. Az aztán tud vakítani.

Kéretik xenonosokat nem bántani :)

ppeterka 2008.02.01. 13:10:58

Szerintem respekta a cikkírónak, ha mindenki így vezetne, nem lenne gond az utakon... Így még a sebességhatárt is be lehetne tartani balesetveszély okozása nélkül...

Viszont hozzáfűzném nulladik pontnak, hogy piroson nem megyünk át, sárgára megállunk... Pláne nem megyünk át piroson, ha az előttünk lévő megállt, nem kerüljük ki záróvonalon-gylogoson-biciklisen keresztül... És sárgára megállunk. Valamint nem kanyarodunk rá a bringásra, ha látjuk hogy jön. És sárgára megállunk. (ismétlés a tudás anyja ismétlés a tudás anyja ismétlés a tudás anyja...)

Héttörpe (törölt) 2008.02.01. 13:15:25

egy hónapja van jogsim, szerintem a zátlagnál többet vezetek apu mercijével, jövő héten megyek le horvátba, követési távolságot mindig megtartom, dinamikusan vezetek.

Kedves posztíró!

3 éve van jogsid? Akkor már elmondhatod magadról, hogy 10 %-át ismered a helyes vezetéstechnikának. Térjünk vissza a tapasztalataidra meg a tanácsaidra úgy 10 év múlva, oké? Addig is minden jót!

csmonkey 2008.02.01. 13:18:35

ppeterka, azt hozzátenném még azért, hogy sárgára megállunk ;p de persze csak, ha biztonságos (ha rongyol mögöttem a nyerges vontató nem fogok satuzni előtte..)

zs 2008.02.01. 13:23:01

Attol hogy valakinek 1 honapja vagy 3 eve van jogositvany meg betudja tartani a szabalyokat amivel kozel biztonsagosan tud kozlekedni, es ugyanigy ha valakinek 10 eve van attol meg kozlekedhet paraszt modon index es tompitott nelkul.

Johnny336 2008.02.01. 13:31:50

A rutin es az erzek a lenyeg.
Apam regen vezetett, akkor nagyon ugyes volt. 1x eve nem vezetett. De megmondta, nem is merne bevallalni, hogy akarmerre nekiinduljon csak ugy a varosnak. Majd menjek vele, es en a fia, figyeljek ra, mert o elszokott a vezetestol nagyon.

ex-dr. vuk 2008.02.01. 13:34:35

Amugy akinek 3 eve van jogsija feltehetoen a KRESZt jobban ismeri, mint akinek 30 eve (itt lenne jo ugye ha bejonne az ismetelt kreszvizsga pl 5-8 evenkent).

Mer az is jo mikor a 60 eves paponak meg kell magyarazni mi az a korforgalom. Pedig neki lehet h 40 eve van jogsija.

kúrórudi 2008.02.01. 13:34:37

Héttörpe. Kurvára nincs igazad. Olivérben pont az a jó, hogy 20 évesen ilyen éretten és felelősségteljesen gondolkodik. Te nyilván több vagy (korban), a szöveged alapján viszont sokkal kevesebb (agyban és hozzáállásban). És sajnos igaza van a szövegében is. Döbbenetes volt olvasni a blogban egy csomó hozzászólást, sőt sokszor maga a poszt üvöltött a prosztóságtól:)

instant vízpor 2008.02.01. 13:41:29

Na én még a ködlámpa indokolatlan használatán tudok nagyon kiakadni...

Prien 2008.02.01. 13:45:54

Bocsesz, de sárgára nem állunk meg.
Azért nem piros.

Stewe 2008.02.01. 13:48:46

Az első ködlámpa használatáról: hát szerintem inkább világítson 4 mint egy se...
A hátsó viszont bunkóság, szétégetni a mögöttes forgalom szemét.
A ködlámpánál idegesítőbb ha nem állítják be a fényszóró világítás szögét.

devisionhun 2008.02.01. 13:52:10

Kotelezo tompitottat az autosoknak is MINDIG MINDENHOVA!!
(En motorral is csak akkor nem azzal megyek ha eppen haldoklik a dinamo... ugyebar a 6V es 32ev nem allando tompitottra lett eredetileg kitalalva)

Index. Autoval en is mindig, motoron kicsit kenyelmetlen helyen van (ertsd nem biztonsagos a fogasom index kezeles kozben)

Egymasmellett 44gyel haladoknak meg unnepi fenyokarot a seggebe. Elozze vagy ne elozze!

Xenon nem para. XenonUTANZAT=bunkoparasztvagyokszarokrad. (bar legalabb vilagit, hogy mutassa vanneki)

Motoros jobbrol: szabalyszerint azert van, mert 40 eve, 30cal haladt a motoros, hagy lehessen elozni.
En attol kapok meg sikitofraszt, amikor egyik auto jobbra huzodva, kovetkezo a felezore simulva. Aztan megint egy jobbra.
Szlalomgyakorlatnak nem utolso, ellenben marha idegesito! HUZOGGYAMAJOBBRAAA... KOCCCCSOG! =)

Jo utat mindenkinek!

zs 2008.02.01. 13:55:29

Megis hova lehet lehuzodni jobbra, amikor vagy rohadt vekony a sav, vagy nem vekony, de a szelen allando biciklire vagy lyukakra lehet szamolni? Nem fontos motorral a sorok kozott haladni, sot.

Avatar 2008.02.01. 13:57:58

"az meg hogy engem büntetnek meg gyorshajtásért hadd legyen az én gondom"

Az meg hogy veszélyezteted a többi forgalomban lévőt hadd legyen más gondja is. Ha valakit a forgalmi helyzet miatt nem tudsz megelőzni, de már ő is a megengedett sebesség maximumával halad, akkor kéretik a puffogás, villogás, dudálás helyett elfogadni, hogy most egy kicsit kénytelen leszel szabályosan közlekedni.

potha 2008.02.01. 14:07:24

"apu mercijével.."

Vajon kinek a fia? :)


"egy hónapja van jogsim"


Akkor most te miért is osztod őt ennyire?

--------------------------------------------------

Sztem olivér jól mondta a dolgokat, bár nem motorozom szal arról fogalmam sincs!

Kevesebb ideje van még csak meg a jopgsim mint Olivérnek, de én is azokat tartom amiket ő mondott!

Én egy VW Transportert szoktam vezetni, ami azért nem kis autó, úgyh eleve óvatosabban közelekedek vele :)

De indexet mindig kirakom előre, követési távolságot tartok, és világítás pedig alap :)
Indexelést jóval manőver előtt, és követélsi távolságot, legfőképp autópálkyán tartom nagyon fontosnak!

Pedig sok olyat látok autópályán h nem hasznaljak... egyiket sem :S

Multkor is külsőben mentem, mellettem zúzott el egy autó kb 170 körül, éjszaka volt, és az előttem levő kamion elől kivágódott elé egy kamion mindenféle jelzéás nélkül... az autó satufék, szentségelés villogás, aztan békébven ment tovább, de ha akkor nem figyel ewlégg szívta volna :S
Perxe itt is nem indexelt a kamionos ez volt a gond!
De sajnos nem csak a kamionosok nem indexelnek...

TH 2008.02.01. 14:33:58

A kommenteket nem is olvasom végig, amit Olivér írt a postban, azzal tökéletesen egyetértek. Éljenek az épeszu autósok!!!
Ha már itt tartunk, megosztom Veletek a ma reggeli eseményeket: A Stefánia úton láttam ma egy brutál balesetet, totál ripityára tört Twingoval, és egy valamilyen mai, modern kisautóval (talán új Corsa volt? nem biztos), aminek az eleje volt porrá zúzva. Nem tudom, hogy hogyan találkozhattak ilyen tempóval egy 5 sávos, záróvonallal elválasztott úton, de mindenesetre kemény látvány volt. Foleg az, hogy az egyik autó az út egyik oldalán, a másik a másikon. Feltételezésem szerint ráadásul a Corsás nem volt bekötve, mert amellett az autó mellett próbáltak valakit éppen újraéleszteni a mentosök...:( Remélem, sikerrel jártak...
Szóval ésszel közlekedjünk!

Radical Massza 2008.02.01. 16:39:42

Stewe, inkább 4 világítson, mint egy?
Szóval gátlás nélkül szétvakítasz a szar ködlámpáiddal, nem foglalkozva az egyszerű ténnyel, hogy a kresz szerint szabálytalan, sem azzal, hogy elvakítasz a darabonként 55 wattos ködfényszóróiddal és balesetveszélyes helyzetet teremtesz?
Legközelebb ha a szembejövő rádtolja a 3 sor lámpáját és kisül a szemed, csak tudd, az én vagyok, teli a tököm az ilyen csírákkal.

Az ingerek csökkentése az utakon viszont nagyon hasznos trend, mert rájöttek, hiába van több fény, elnyomja a gyengébb ingereket, ezért egy gyalogos gond nélkül megy a levesbe, mert a bunkója csak a diszkógömbnek kivilágított közlekedőt veszi csak észre már a nagy fényárban.
Voltam megint pár napot az araboknál. Ott aztán összevissza vannak a lámpák, a legtöbbje nem is világít még éjszaka sem, minek, a másik úgyis lát elven. Baleset mégis kevesebb van, mert figyelnek egymásra, ködlámpa és lámpa nélkül is észreveszik a másikat. A magyar tahónak meg atomvillanás kell, hogy bármit vagy bárkit észrevegyen.
Nem kellene végre a szabályokat legalább józan paraszti ésszel használni, hogy ne basszunk ki a másik közlekedővel? Ködlámpa arra való, hogy észrevegyenek, ha korlátozottak a látási viszonyok, ez pedig erős ködöt, vízpárát, füstöt jelent, mikor nem látod már az előtted 50m-el haladót. Semmilyen egyéb esetben nem lehetne használni. Pont.

kúrórudi 2008.02.01. 17:29:14

Mondjuk ezt most vettem észre (korábban csak átfutottam a postot):
"az meg hogy engem büntetnek meg gyorshajtásért hadd legyen az én gondom"
Hát ezzel meg Avatarral értek egyet. Ez rohadtul nem a te gondod, mert a közlekedésnek nem egyedül te vagy a résztvevője, hanem egyszerre egymásra hatóan sokan másik is. Ahogy egyébként te magad is írod.

laposmacska 2008.02.01. 18:01:05

Szerintem akkor kell felkapcsolni a világítást, ha mások is használják. Ha mész az utcán, és azt veszed észre, hogy "bazz, itt mindenkinek ég a lámpája", akkor te is felkapcsolod, mert eljött az idő...

Fénymérő? Vazze...

ShagBeckur 2008.02.01. 18:11:28

"Szerintem akkor kell felkapcsolni a világítást, ha mások is használják."

Ha mindenki arra várna, hogy a másik felkapcsolja...

kúrórudi 2008.02.01. 18:19:54

Hát laposmacska, egy laposmacskának is több az agya, mint neked.
Pont az a lényeg, hogy szerintem is jó, ha mindig világít mindenki. Egyébként csak szólok, hogy nem csak este kötelező, hanem nappal is autóúton, autópályán és minden főútvonalon is lakott területen kívül. Nem véletlenül. Rohadtul nem faszság, egyszerűen sokkal jobban és messzebbről látni a szembejövőt.

Vazze helyett inkább gondolkozz.

Olivér 2008.02.01. 18:47:59

Hukk: Te szerintem nem érted amit írtam. A lényeg az hogyha meg akar előzni akkor csinálja és előzzön meg de ha nem tud mert szembe túl nagy a forgalom akkor minek jön a seggembe folyamatosan mert semmi értelme és ha én befékezek valami miatt úgy belém száll hogy csak akkor kezd el fékezni amikor már a csomagtartómban van. Nem okoz lelki sérülést ha megelőznek :D

Vuk: A vesszőkért a word helyesírásellenőrzőjét tegyétek felelőssé :D

Olivér 2008.02.01. 18:52:12

Héttörpe: Ezt milyen egyenletből számoltad ki? Nem az a lényeg hogy valakinek mennyi ideje van jogsija hanem hogy hány kilómétert vezet és legfőképp hol mert nem mindegy az Alföld közepén vezet vki 200km-ert vagy Pesten ebben.

Silent Sound: Állat a kép amit beraktál:D

pammy 2008.02.01. 19:07:33

TH: index cikk... parkoló autókat tört ha jól emlékszem, és nem élte túl, gondolom azt láthattad.
Annak meg aki szerint egy kis ködlámpa nem árthat inkább a több, mint a kevesebb..üzenem, hogy hirtelen szembejön egy ilyen kanyarban, fullra semmit nem látsz, azt se hol az út meg hol végződik az autója....fel is mentem egy ilyen miatt a padkára egyszer....

hukk 2008.02.01. 20:17:18

De Olivér, pontosan értem amit irtál, nem is a fő téziseiddel van bajom, hanem azokkal a mellékesen elejtett félmondatokkal, amiből következtetni lehet a vezetési stílusodra.

Pl: "én magam bevallom dinamikus stílusban, vezetek szal nyomulok a forgalomban"
Dinamikusan: értsd ön és közveszélyesen.

"amikor hirtelen meglátok egy lyukat és erre nincs idő de akkor nem is kell hogy más meglássa mert mire felfogná már el is végeztem a manővert" biztosan minden esetben betekintesz mindhárom tükörbe, és a tükrök holtterébe, hogy meggyőződj, nem veszélyeztetsz senkit, illetve tekintettel vagy a "manőver" alatt a motorosokra is, főleg, hogy Te magad is motorozol, ugye?

"menjen 50-el vagy ha akar akár 20-al is mehet csak ne a belső sávban az meg hogy engem büntetnek meg gyorshajtásért hadd legyen az én gondom" és ha csak egy sáv van, akkor mi van? Akkor bizonyára türelmesen mész mögötte, nem villogsz, meg nem igyekszel mindenáron megelőzni. A gyorshajtás pedig addig a te gondod, amíg valakit ki nem nyírsz.

És akkor leírod a kliséket az indexel, a világítással, meg a seggben haladással kapcsolatban. Szerintem a leültetett tuningverdás index nélkül slisszolókat könnyebb kiszurni a forgalomban, mint azokat, akik csak meglátják a „lehetőséget”, és gyorsan bevágnak oda. Aki össze-vissza csalinkázik, azt el lehet kerülni a forgalomban, illetve nagyobb követési távolsággal ki lehet védeni, de aki következetlenül egyszer tök szabályosan vezet, hirtelen csinál pár hajmeresztő „manővert”, az ellen védekezni is nehezebb.

Vladimir Harkonnen 2008.02.01. 20:40:32

Prien 2008.02.01. 13:45:54
Bocsesz, de sárgára nem állunk meg.
Azért nem piros.

Pedig a KRESZ szerint meg kellene állni, kivéve ha féktávon belül váltott sárgára!

Eddig nekem egy taxis volt a csúcs, aki szerint a piroson még 2 mp-ig át szabad menni!

Elindulni se piros-sárgára, hanem zöldre szabad!

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2008.02.01. 20:43:04

Oliver, feltetelezem az oktatodnak es csaladodnak is van resze a hozzaallasodhoz. Kerlek add at neki(k) udvozletem es legmelyebb tiszteletem.

En alig masfelszer idosebb vagyok de ugy erzem te vagy a kivetel az "ezek a mai fiatalok" kozott. Kar, hogy manapsag mar mast tanitanak nekunk, nektek azok, akiknek ez a feladatuk.

Oliver, tovabbra is csak esszel. Az mindig segit.

Vladimir Harkonnen 2008.02.01. 20:44:58

Az én mániám a záróvonal! Tudom nem hasítja ki a gumit, de mindig tiszteletben tartom.

devisionhun 2008.02.01. 22:39:00

Vladimir:
pedig néhol igen elbaszott helyen is van (pl azért, mert 25éve még volt egy benzinkút az út mellett) =D

Olivér 2008.02.01. 22:55:38

Hukk: Nos annyit mondok hogy még nem volt részem balesetben sem vétkes sem vétlen félként. Ami a gyors sávváltást illeti, igen belnézek mindhárom tükörbe, de nem csak akkor hanem folyamatosan figyelem mindegyiket, ergó tudom hogy mivan mogöttem mellett előttem, így biztonságosan el tudom végezni a manővert.

A másik ha csak egy sáv van akkor igen megyek mögötte és nem villogok, soha nem villogtam még ilyenért, van hogy én is 50-el megyek ha olyan kedvem van ha meg megtudom előzni akkor megelőzöm ha nem tudom akkor nem idegesítem magam rajta miért tenném?!

Az utolsó pontodat nem értem, most akkor menjek index nélkül valami tuningverdában az jobb lenne???? Ez amit leírtam mondjuk egy olyan helyzet amikor halad két sor egymás mellett durván azonos sebességgel, és mondjuk látom hogy előttem 10 autóval valamiért megállnak, én elnézek a másik sávba és ha ott pont van egy hely akkor bemegyek oda gyorsan és a mögöttem jövőnek semmi dolga(de van hogy még ilyenkor is kirakom az vészvillogót csak biztos ami biztos), és ha mondjuk a megállás egy busz miatt volt ami megállt a megállóban és a közvetlenül mögötte lévő indexel hogy ki akar jönni akkor amikor odaérek villantok lassítok és kiengedem és ismét mindenki boldog :D

Olivér 2008.02.01. 23:01:48

varadi.peter: ok átadom nekik :D

S 2008.02.01. 23:30:48

TH: (Stefánia úti baleset)
A corsa vezetője rosszul lett menetközben, emiatt ment neki a parkoló twingonak, majd tovább az út másik oldalára a kerítésig. Az újraélesztés a rosszullét miatt volt szükséges, nem a baleset miatt. /Én ennyit tudok -> nemhivatalos/

Rocko- 2008.02.01. 23:45:37

a poszttal nagyjából egyetértek. korban tán én még közelebb vagyok Olivérhez, mint EBEUSS. :P

TH 2008.02.01. 14:33:58
szívrohama volt, meghalt. :(
varos.blogter.hu/?post_id=242989

laposmacska 2008.02.01. 18:01:05
"Szerintem akkor kell felkapcsolni a világítást, ha mások is használják."
ilyet már hallottunk: "ha mögöttem lassan mennek nekem is lassan kell mennem". :}

EBEUSS (törölt) 2008.02.01. 23:50:39

Rocko- 2008.02.01. 23:45:37
"a poszttal nagyjából egyetértek."

Jól meggondoltad Rocko? :) Szerintem Olivér is nyomja neki, mint süket a csengőt! :P

Tudom, tudom! Azért csak nagyjából! :)

EBEUSS (törölt) 2008.02.01. 23:53:00

Valadimir Harkonnen 2008.02.01. 20:44:58
"Az én mániám a záróvonal! Tudom nem hasítja ki a gumit, de mindig tiszteletben tartom."

Próbálgasd először fél kerékkel! Ha ez már megy, akkor jöhet a többi! ;-)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.02. 10:24:52

és helyzetjelzőnél is jól látszik éjjel :o)

sikitomi 2008.02.02. 12:00:35

Röviden tömören: A vezetőn múlik, hogy hogyan tartja be a szabályokat. Nekem kb. 1 éve van jogsim, azóta folyamatosan vezetek és marhára nem nehéz betartani ezeket amiket Olivér leírt. Sőt! A másik meg, hogy a Hungária a jobra tartás ellenpéldája :D 70 ugyebár a megengedett (1-2 helyen kivéve pár méterre), de ott szüttyögnek a belső sávban 50-el és csodálkoznak ha rádudálok... na mind1...

Olivér, igazad van! És én sem vagyok ám vmi nagyon öreg, 26 vok szal még van pár évem :D

Rocko- 2008.02.02. 13:39:42

EBEUSS 2008.02.01. 23:50:39
átolvastam megint: az csak feltételezés, h nyomja neki, se ha mint állat, azzal nem értek egyet. mérési hibahatárig nyomni nem gáz imho. de erről beszéltünk már ugye 50 > 60. ennyi gyorsabb hajtás belefér. ismétlem: gyorshajtás, nem száguldozás.
a motoros részhez nem tudok hozzászólni, normális motorst keveset látok, belülről meg nem ismerem a témát.
jobbra tartás: mindenhol ahol lehet. de azért ott, ahol az embernek felfordul a gyomra, mert annyira besüllyedtek a csatorna, és hullámvasút az utazás PLUSZ hónapok óta az egyik csatorna fél fedele eltűnt, a másik még benne van, és csak egy nyomorult táblát raknak ki. nos, ott senkit se köteleznék a jobrra tartásra. vagyis de, aki baszik kicserélni.
konkrétan így. ;)

pammy 2008.02.02. 14:31:07

városban 3,5 tonna alatti össztömegű járműnek nincs jobbratartási kötelezettsége.
akár van csatornafedél akár nincs. Hungárián meg pláne nem, mondjatok egy délutánt amikor a felüljárón egy sávváltásos koccanás se történt, inkább maradjon a sávjában ha bizonytalan, akár külsö akár belső sáv, ha olyan egyszerű kisorolni akkor majd kikerülöm, ha meg nem akkor meg miért is anyázunk?
A gyorshajtásról meg annyit, hogy 50es táblánál a forgalom sebessége 65-70km/h, mindeki gyorshajt, aki ezen háborog, az vagy hivatásos szemforgató, vagy gyalogos, aki nem tudja mennyi az 50. Ha betartanánk a szabályokat, akkor végképp megállna a város közlekedése. Ez nem felelőtlenség, aki elveszti az uralmát a jármű felett, vagy elsodorja a gyalogosokat, vagy nekirohan a másik járműnek az nem egyszerűen gyorshajtott.
Télen az ónos esőben is el tudjuk dönteni mi a biztonságos sebesség, akkor amikor sokkal nehezebb érdekes módon ez csak a mi felelősségünk, akkor had tudjuk már száraz időben is eldönteni.
Az meg hogy valaki 125-tel cikázik a sávok közt azt felkenődik a lámpaoszlopra, az egy teljesen másik téma....

EBEUSS (törölt) 2008.02.02. 14:57:23

"Télen az ónos esőben is el tudjuk dönteni mi a biztonságos sebesség, akkor amikor sokkal nehezebb érdekes módon ez csak a mi felelősségünk, akkor had tudjuk már száraz időben is eldönteni."

pammy, ez az én szövegem! ;-)

Olivér 2008.02.02. 15:04:12

Nos ha érdekel városban ahol 50-el lehet menni ott 70 körül szoktam menni, persze forgalomtól függ, de feltételezünk egy közepes forgalmat és ezzel a sebességgel egyátalán nem száguldok el senki mellett mert kb ez a forgalom ritmsa is de pl a Váci úton ahol 70-el lehet menni elég sokáig ott annyival is szoktam menni mert az kb egy jól belőtt sebesség nem kell oda több. Városon kívül 100-110 de ha jól esik akkor 90 tempomat azt annyi. Pályán ritkán szoktam menni de ott kb a 130-at tartom(persze volt már több is) szal gyorshajtok de nem eszetlenül vagyis ahol lehet nyomom ahol nem ott nem, és ha ismeretlen úton megyek(ez főleg motorral van) akkor még inkább lassabban is megyek mert nem ismerem az utat szal könnyen lehet szívás a dologból én meg szeretek élni.

Pammy: ez így teljesen nem igaz csak akkor nincs jobbratartási kötelezettség ha kialakult a párhuzamos közlekedés mondjuk spec a Hungárián nem hinném hogy van olyan amikor ez nem alakul ki szal a példa jó volt :D. De én nem is arról beszélek ha nagy dugó van mert akkor tényleg mind1 hanem ha van egy közepes forgalom és valaki megy 50-el a belsőben amikor a külső full üres és nincsenek felfordított aknafedelek stb. illetve autópályán vagy két sávos gyorsforgalmi úton ilyesmik( pl 2/A mostmár M2)

pammy 2008.02.02. 15:10:07

Olivér: városban felfestett sávok esetén nincs ;) itt meg a többségnek azzal van baja. Budapesten elég kevés olyan hely van ami párhuzamos közlekedésre alkalmas de nincs felfestve...

Olivér 2008.02.02. 15:35:29

Pammy: Ha ez így lenne akkor a vizsgán nem vágnának meg azért ha a belső sávban mész folyamatosan pedig ezt teszik. Ha 2km-en belül csak te mész az úton akkor jobbra kell tartanod ez a legalapabb szabálya a KRESZ-nek ha kialkul a párhuzamos közlekedés akkor már teljesen más (ami persze Budapesten hajnal 1 és 4 között kb mindig megvan). De ha belinkelsz nekem egy ilyen jogszabályt akkor elhiszem.

Olivér 2008.02.02. 15:54:26

Már nem kell megtaláltam(google a barátod). Tényleg igazad van hogy lehet ilyet de ez nekem akkor is fura. Akkor megváltoztatom a felháborodásomat a városon kívülre, a városban meg elmegyek jobbról ezentúl és magamban sem anyázok:D

zs 2008.02.02. 19:43:44

Egy ideig igazan igyekeztem jobbra tartani, ha volt hely kulso savban hat en atmentem. Aztan jott a szivas, vagy valami barom odaparkolt, vagy eppen aruszallitas volt es ott allt valaki, vagy parkolni akart valaki, vagy barmit de tutira meg kellett allnom vagy savot valtani. Ertem en hogy sietnek az emberek, de ha egy 70es tablanal 65el megyek a belsoben, nemhiszem hogy en vagyok az akire villogni kellene mert hulye hanem inkabb az aki 90el szeretne menni csak "nem hagyom".

A Lyukastorkú Rézfaszú Bagó 2008.02.03. 14:19:55

Egyébként Olivér posztja a bizonyték, hogy aki pl. átlépi a sebesséhatárt vagy egyéb szabályokat is hmmm rugalmasan kezel, nem jelenti azt, hogy ámokfutó. Én is túllépem a seb. határt, meg cikázok, stb. de a határokon belül maradva, más autóst veszéllyel nem fenyegteve. És kirakom azt a kurva indexet és NÉZEM A TÜKRÖT folyamatosan FŐLEG AZ AUTÓPÁLYÁN!!!! HALLJÁTOK??? TANULJATOK!!!

TH 2008.02.04. 12:26:40

Rocko- 2008.02.01. 23:45:37, és akik még írtak...
Igen, miután beírtam ide, utána olvastam, hogy mi történt. Elnézést a félreinformálásért...
Ezek szerint még sem volt senki akkora állat ezúttal...Ettől még elég szomorú, ami történt persze...:(












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása