Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy ködlámpa...
Nos igen ez sarkalatos pont a magyar közlekedés zűrös egén. Nevezetesen a ködlámpa használata. Egyesek már immáron hagyományként amikor elindulnak már rányomják, jóformán tökmindegy hogy verőfényesen süt a nap tél avagy nyár van. Márpedig a KRESZ legutóbbi infóim szerint csak városon kívül és a látási viszonyok meglévő feltétele (pl sűrű!!! köd) teszi lehetővé.
De lehet hogy én tévedek kedves autóstársaim akkor pedig mea culpa érte.
Sok - nincs rá jobb szó elnézést érte - baromarc már városon belül verőfényes napsütésben vígan ködlámpával szaladgál. Ha véletlenül rávillogsz hogy - Kapcsold már le koma! - visszavillog. Őrület. Nehogy láss má' valamit az előtted levő útból!
Az egyik kedvencem: helyzetjelző+ködlámpa: na ez már igen legyőzhetetlen páros!! A másik pedig : Nyár 30 fok árnyékba és mufurckám ködlámpával közlekedik.... MIÉRT??
Az ész megáll és ácsorog.
Jellemző hogy ha pl. nem általlana ködnek képződnie nem ennyire igyekeznek bekapcsolni..
Kérdés: ha lenne kék villogó a személygépjárművön azt is bekapcsolnák?
Ködlámpás köcsögök
2008.02.02. 15:02 :: SilentSound
Újabb agy durrant el, ezúttal Norbié. Egy bennem is felmerülő kérdést taglal némi indulattal összegyúrva: egyes emberszabásúaknak a gyújtáskapcsolóra van kötve a ködlámpájuk is?
173 komment
Címkék: biztonság autó hülye veszélyes lámpa ködlámpa
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
killmark 2008.02.02. 15:25:13
mxplanet 2008.02.02. 15:33:34
jancsiszöget eléjük
AZso · http://www.azso.hu 2008.02.02. 16:02:51
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.02. 16:05:47
gravy_t 2008.02.02. 16:05:56
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.02. 16:07:28
ppeterka 2008.02.02. 16:09:29
potha 2008.02.02. 16:14:20
Ezt tetszett :D
Felveszem a kedvenc mondataim közé :D
Amúgy igen :D
Szarjanak kaktuszt akik ködlámpával mennek indokolatlanul :)
Rocko- 2008.02.02. 16:14:25
csmonkey 2008.02.02. 16:54:17
tegnap találkoztam is egy ilyennel, mögöttem jött a csóka ~6-7 méterrel lemaradva.. hunyorogva lehetett csak visszapillantóba nézni.. gondoltam, ha már neki szabad akkor játszunk, hátsó ködlámpa felkapcs (ugye régi swift-ben kettő darab is van hátul és rohadtul zavaró)
csórikám nem vette az adást sajnos, ugyanúgy hagyta bekapcsolva, de legalább lemaradt jó 30 méterre, így már én is láttam valamit hátrafele..
BPMilán · http://kozossegikozlekedes.blog.hu 2008.02.02. 17:01:42
Amúgy nem a ködlámpa használatával van a baj, hanem a beállításával. Egy helyesen beállított ködlámpa nem vakítja a szembejövőket, mivel az utat világítja.
Ráadásul vannak olyan direktkötekedős autóstársaink (nem a cikkíró Norbira gondolok, félreértés ne essék), akik direkt már csak azért is villogtatnak ha ködlámpát látnak. Nem azért mert elvakítja, hanem csak h kötekedjen. Ugyanis amikor egy időben rendszeresen olyan kocsival jártam, aminek a ködlámpája is a fényszóróba van építve (tehát felületes szemlélő nem látja, hogy most a ködös megy vagy a tompított), akkor soha de soha egyetlen egyszer nem villantottak rám, hogy kapcsoljam le.
Ami inkább megérne egy cikket, de talán egy törvényi szabályozást is, az a sokkal de sokkal idegesítőbb sufni-xenonok, meg színes tompítottak, meg egyéb agyament dolgok, ide értve az általam még kizárólag sport(muhaha)-suzukikon látott kék ledes gyöngyszemeket.
Elmegy az ipse a tuningbótba, megveszi a legolcsóbb de legerősebb fényű házixenont (rosszabb esetben a zöldes-sárgás-kékes színűre festett H7-est), szombat este a meccs előtt a haverral bebarkácsolja, közben még azt is elállítja ami előtte esetleg jó volt, lámpamosóra persze nem futja....én meg már észre se veszem a felkapcsolt ködlámpákat a szembejövő felfelévilágítós-színjátszós-vibrálós-350W-os diszkófény-áradatban.
Ha kitennék egy bazinagy filmstúdiós reflektort az út szélére szembe a forgalommal, akkor lecsuknának a közlekedésbiztonság veszélyeztetése miatt. Akkor a sufnituningos ál-xenonok miért szaladgálhatnak??
tomiko 2008.02.02. 17:08:49
EBEUSS (törölt) 2008.02.02. 17:08:54
BPMilán · http://kozossegikozlekedes.blog.hu 2008.02.02. 17:09:37
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.02. 17:13:16
Olivér 2008.02.02. 17:13:27
csmonkey 2008.02.02. 17:14:38
Majdnem 2008.02.02. 17:17:25
mechba · http://mechba.blog.hu 2008.02.02. 17:20:36
Utálatos dolog ködben is felkapcsolt ködlámpával menni a konvoj közepén. Mi a fészkes fene plusz van ebben? Mennyivel látszik jobban?
A sufnixenon is idesorolható, ha ilyet talál a rendőr minimum törje össze... az egyik autós újságban volt egy cikk, hogy nem lehet, vizsgán nem megy át, stb. Mellesleg az oldal alján ot volt a "kszenonszett hánégyes helyére tuti, olcsó, kicsi pénzért" hirdetés...
Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.02.02. 17:22:47
Ami engem sokkal jobban zavar, amikor az autók lámpa nélkül közlekednek. Tudom, hogy a kresz szerint csak lakott településen kívül kötelező, de szerintem ez így hibás, minden gépjármű számára, amelyik részt vesz a forgalomban, kötelezővé kéne tenni, a kivilágított jármű nagyságrenddel jobban érzékelhető, különösen amikor nem túl széles utcában jön szembe, ahol az út szélén autók parkolnak.
Bivalyné Húszéves Erzsi · http://www.bhsz.blog.hu 2008.02.02. 17:23:33
Before · http://azbeszt.blog.hu 2008.02.02. 17:25:30
dpeti 2008.02.02. 17:26:03
BPMilán · http://kozossegikozlekedes.blog.hu 2008.02.02. 17:26:21
AZso · http://www.azso.hu 2008.02.02. 17:37:04
Hogy miért nem a ködlámpás hülyéket szedik ki a sorból a rendőrök? Mert nem érnek rá, annyi dolguk van a csekk nélküli kötelezősökkel...
Ez is megérne egy posztot; a XXI.században, amikor az emberek nagy része átutalással fizet, a rendőrök csekket követelnek az autósoktól. Röhej...
Sanya 2008.02.02. 17:37:29
Engem meg baromira zavar a ködlámpa. Pláne esőben. Sokszor még a tompított is.
A sok okostojás meg autópályán felkapcsolja a hátsó ködöt, mert azt hiszi hogy így jobban látom őt (ami igaz, csak nem tudom eldönteni, hogy mikor fékez), erre én lemaradok mire ő azt hiszi, hogy királycsávó mert jó tempót diktál. De én meg akarom előzni mert a 90-110 nem igazán jó tempó (pályán??????).
De vannak még olyanok is akiknek szar a világításuk (nem jó a tompított), de ettől függetlenül elindulnak este A-ból B-be. Én meg villogok, hogy vedd le a távolságit. Erre leveszi helyzetjelzőre majd vissza reflektorra. Azokat szeretem csak igazán.
KaPé 2008.02.02. 17:39:12
Tökmindegy, hogy városban vagy kívül.
0xFFFF 2008.02.02. 17:40:40
Kardics 2008.02.02. 17:40:54
Majdnem 2008.02.02. 17:41:30
agyam eldobom amikor a tükröm magasságában újságot lehet olvasni az autóban a mögöttem jövő faszsága miatt
Jazz 2008.02.02. 17:42:28
Pont ezt akartam mondani, engem is csak akkor zavar, ugyanis a nedves úttestről pont tükröződik, és vakít.
A ködzárófény is bosszantó tud lenni, amikor "akkora" köd van, hogy csak 200-300m-re lehet ellátni, és folyamatos kocsisor van. Hát igen, ilyenkor aztán nagyon kell vakítani a mögöttünk lévő autóst.
ppeterka 2008.02.02. 17:53:57
Amúgy eleinte sokan panaszkodtak, hogy vakítok (sima halogén...) Beállíttattam, de nem változott... Lejjebb tekertem a szintszabályzót egy fokozattal, ill 2-vel ha sokan vagyunk, és azóta nem villantott senki... Pedig minden gyári (na jó, az izzókat egyszer cserélni kellett, de azonosat raktam bele)...
Hátsó ködlámpa meg tényleg monnyon le! Már amikor nem indokolt persze... Bár némely új, gyárilag LED-es féklámpától szinte fáj a szemem, de az inkább ordítson bele a retinámba, hogy időben megálljak... A LED (amikor szabályos), jó barát...
Xenon tényleg vicces tud lenni, néha a dizsik "csalogató-E.T.-hívó" fénye jut eszembe róluk, amire gyerekként elsőre mindenki azt hiszi, hogy UFO... Múltkor kaptam arcomba a rakparton Xenonos fénykürtöt (legalábbis arra gyanakszom), mert elengedett valaki, hát azt hittem, leszakadtak a szemeim tőle... De nem... Pedig valami új autó volt, szerintem még gyári is lehetett... Szinte fájt, olyan erős volt.
A streetraccsereknek meg innen üzenem, hogy Peugeot Berlingo, Citroen Xsara Picasso, Merci Vito NEM streetraccsing autók, akármilyen fényszóróik ill. akármilyen LED-jeik vannak. Még egy ezeröcsi-VFTS is keményebb ezeknél...
electricjohnny 2008.02.02. 18:06:04
sogor 2008.02.02. 18:16:20
cuebler 2008.02.02. 18:20:14
Kniight 2008.02.02. 18:24:08
Engem nem a LED fényereje zavar, hanem az hogy kb 100 Hz-el villog. Leginkább akkor zavaró ha a fejemet mozgtatom, vagy arrébb pillantok.
Ekkor a villogás vonzza a szemet.
A kreszben nincs benne, hogy a helyzetjelző + fék folyamatos fényt kell hogy adjon?
Egyáltalán ki adott erre típusengedélyt?
Ha a 100 herz-es megszaggatást felemelnék kb 5 kiloherzre, nem lehetne észrevenni. És semmivel se kerülne többe.
Sáfrány 2008.02.02. 18:39:19
Gabi 2008.02.02. 18:40:36
Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.02.02. 18:49:02
Most már nem az zavar nagyon.
sini 2008.02.02. 18:54:01
Ha a 100 Hz zavar, nem tudom hogy bírsz élni... A mai monitorok általában 60Hz-en, esetleg 75-76Hz-en működnek. A hagyományos izzó 50Hz. És az emberi szem már azt is folytonos fénynek látja.
Csak hogy tisztán láss: A hertz (Hz) a frekvencia SI mértékegysége, a periódusidő két azonos állapot között eltelt idő. 1 hertz leegyszerűsítve az 1 másodperc alatti rezgésszám. Tehát a "hagyományos" izzó 1 másodperc alatt 50-et "villog". A LED-ről nincs tudomásom, mivel abban ugye nincs izzó... nem vagyok fizikus. De az tény, hogy a LED által kibocsájtott fény áll a legközelebb a természetes fényhez. Ezek szerint a Nap fénye is villog?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.02. 19:00:45
A monitor az meg egész más tészta.
Riasom 2008.02.02. 19:02:13
Valaki 2008.02.02. 19:02:29
Már arra gondoltam, levillogom neki Morse-kóddal a "Kapcsold le a ködlámpádat, te barom" figyelmeztetést, de ennek két akadálya volt: Nem ismerem a Morse ABC-t, valamint valószínűleg a másik járművezető sem értette volna meg.
Mindenesetre, a hátsó ködzáróval, az elakadásjelzővel hiába villogtam, nem használt.
Végül lelassítottam, hagytam, előzzön meg, majd jól telibenyomtam a refivel, hagy szokja! Na akkor villogott ám Ő is hátrafelé, mint valami diszkólámpa! Akkor levettem a refit, és ennyiben maradtunk.
Remélem tanult belőle.
BTW: a ködlámpa alapból nem zavar, csak ami vakít. Mellesleg a rosszul beállított tompított, valamint a feleslegesen használt refi ugyanolyan zavaró.
Hátsó ködzárót meg csak akkor ildomos használni, ha nincs mögötted látótávolságban senki.
Pályán egyébként hasznos, (mármint a ködzáró) mert kis esőben is lehet akkora vízfüggöny némely autó mögött, mint a kínai nagyfal!
sörös 2008.02.02. 19:04:29
Egyébként, meg ha valaki kivagyiságból, nappal, jó látási viszonyok között is bekapcsolja, és nem vakít, csinálja. De lehet csak nem tudja, hogy ettől még nem lesz menőbb, vagányabb. :)
Hátsó ködlámpa: Erre én is harapok, de a legfájóbb, hogy villoghatsz a legtöbbnek, nem veszi a lapot, hogy le kellene kapcsolni.
Utólagos xenon: akkor inkább már valami jobb izzó, frankón beállított lámpával. Egyébként a legtöbbször ez utóbbival van a probléma, mármint, hogy nincs rendesen beállítva a lámpa.
Más:
Világítás nélkül: A legdurvább amivel találkoztam (nem is egyszer), hogy reggel vagy estefelé, mikor még/már sötét van, de jó a közvilágítás fényárban úszik a utca), a baromarcú nem veszi észre, hogy nem kapcsolt világítást. Ő lát az utcai közvilágításnak köszönhetően, de őt csak jóval nehezebben vesszük észre. Volt, hogy csak a sokadik rávillantásra kapcsolt. És volt, hogy majd nem karamboloztam egy ilyennel.
Ennél még az is jobb, ha első ködlámpát kapcsol.
AZso · http://www.azso.hu 2008.02.02. 19:05:37
zon 2008.02.02. 19:07:07
bv s 2008.02.02. 19:09:15
feketebarany 2008.02.02. 19:10:14
Igazabol hasznosabb lenne nappali jelzofenynek mint a tompitott, es nem ketyegne az uzemora a jo draga xenon tompitott izzoba.
Egyebkent sokkal jobban zavaro a sok h negyes helyere belereszelt kinai xenon.
Tevegel 2008.02.02. 19:12:02
Hogy is van ez? Miért is nem lehet megbüntetni valakit kék BMW-vel?
Cooler 2008.02.02. 19:12:42
Én személy szerint csak akkor használok ködlámpát ha KÖD VAN. Minap jöttem haza külföldről, autópálya, néha köd, néha nem köd. Ennek megfelelően: néha ködlámpa, néha nem ködlámpa.
Mivel Magyarországnak hívják a helyet ahol élünk, a "Kemény Janik" leszarják, hogy mást zavar a ködlámpájuk... a másik kedvencem a "80 és a halál" között autózó tattermammer. Kristálytiszta időben, városi közvilágítás mellett, frissen lemosott autóval, hátsó ködlámpával.
Ráhúztam a hosszút, de természetesen nem értettte, ezért inkább az első adandó alkalommal megelőztem. Reménytelen.
CJKrisz 2008.02.02. 19:17:00
Amit én látok mostanában és az agyam elszáll: kék(!) helyzetjelző és ködlámpa! Mert ha a kék szarja mellé feltolja a tompítottat, akkor nem látszik, hogy az ő szaros verdájának kéken világít a még helyzetjelzője. Feltűnési viszketegség, kár, hogy az ilyeneket nem kapja el soha a rendőr, csak mondjuk azt, aki a 30-as táblánál 40-el merészelt száguldani...
Begérke 2008.02.02. 19:17:13
Zozi 2008.02.02. 19:20:37
Az izzó nem tudja követni a váltakozást mert nincs annyi ideje kialudni, ezért nem láthatod a villogást. Lednél, fénycsőnél és monitoron lehet csak látni villodzást. Én is látom ,hogy villog a szép kocsik hátsó lámpája de nem zavar.
KaPé 2008.02.02. 19:20:58
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.02. 19:32:29
A surmó autóstárs mögött megy az ember a ködben, és világít a vadbarma.
Töttyög huszonháomés féllel, de megelőzni nem lehet, mert a nagy piros lecsót lehet csak látni, nem azt, hogy ki jön szembe.
Ilyenkor jön a refi fel, olyn távolságra beállás, amiről pont bevilágít a tükörbe, és megyünk.
Egy idő után az értelmesebbja lekapcsolja a ködlámpát, a hülyébbje meg megáll.
Én meg mehetek tovább nyugodtan.
Népnevelés.
grigorij 2008.02.02. 19:35:19
De nem árt különválasztani az elejét és a hátsóját!
1. A hátsó ködlámpa használata valóban sokat segít, ha ködben, sűrű esőben, szmogos, párás időben halasz! Min. 100-150 méterről távolabról látod meg az előtted haladót, és természetesen mások téged is!
Nem kell ecsetelni, hogy ez mekkora előny autópályán!
Ugyanakkor tiszta időben egyszerűen vakító, hiszen a féklámpával azonos teljesítményű!
Ezeket joggal kell büntetni!
2. Az első ködlámpa azonban KIZÁRÓLAG akkor zavaró, ha hibásan van beállítva!
Egy normál első ködlámpa lefelé, az út széle és a középvonala felé "néz" és kb 5-10 méternyire világít!
Ugyanis nem az a feladata, hogy plusz fényt adjon, hanem, hogy a kocsi előtt közvetlenül megvilágítsa a tompított által "kihagyott" területet!
És ez nem csak ködben jó, hanem bármikor éjjel, ha idegen, rossz minőségű úton haladsz!
Tehár ezt nem lenne szabad büntetni! Ki kell venni a KRESZ-ből, viszont a hibásan beállította lehet büntetni!
Engem állított már meg zsaru a Bp-Fót "vonalon" és kérdezte, miért ég a ködlámpám? Mondom nem szeretnék elütni egyetlen kurvát sem! Röhögött egy jót!
sörös 2008.02.02. 19:37:24
Nem az a lényeg, hogy nem látom, hanem előbb látom meg. Bizonyos helyzetekben, elég jól el tud tűnni, pl: egy szürke vagy zöld autó, mert beleolvad a színe a háttérbe. Látni és LÁTSZANI.
Egyébként már létezik egy megoldás a nappali tompított használat kiváltására.
Menetjelző fénynek hívják. Most még utólag lehet felszerelni, és hasonlít a ködlámpára, de csak 1 normál 21 W-os izzó van benne, és a búra kialakítása is olyan, hogy ne vakíthasson. Kevesebbet áramot fogyaszt mint a tompított izzója, előbb látod meg a szembejövőt, mintha nem világítana semmi, és kíméled a tompított izzóját.
Tervezik, hogy 2011-től kötelezővé teszik beépítését az új autókba.
sdram 2008.02.02. 19:42:13
az izzónál meg a hálózat 50hz-e nem oszt, nem szoroz, ott nem látsz villogást, mivel folyamatosan izzítja a szálat. ami villog, az a fénycső.
Tyler Durden · http://nyaradremete.extra.hu/ 2008.02.02. 19:42:19
Az ilyen menyjen külön versenypályára, vagy otthon a konzol elé! Ez itt nem a Most Wanted, vagy NFS Carbon, hanem a VALÓSÁG.
Másokat veszélyeztet a megszállottja.
papagály 2008.02.02. 19:43:49
mazso72 2008.02.02. 19:48:52
90-100-as tempónál a vezető jóval előbbre néz, mint amit a ködlámpa világít, úgyhogy ez a kátyús dolog duma. Én is naponta 120 km-et teszek meg tré utakon, próbáltam a ködlámát ilyen tempónál nem ér semmit.
sdram 2008.02.02. 19:49:23
Johnny336 2008.02.02. 19:55:20
Na az ilyennek kivanok lofaszt a seggebe. De kettot, hogy ne lotyogjon... :)
trebics 2008.02.02. 20:07:20
Engem büntettek 5.000-re, mert nem kapcsoltam lámpát. Sőt pár ismerős meg azért háborgott, mert ezért volt pofájuk megbűntetni, ahelyett hogy a bűnözőkkel foglalkoznának... ismerős?
De ami a lényeg, a Skodákban (Fabia és Octavia biztosan) vagy csak az elsőt kapcsolod, vagy mindkettőt, csak a hátsót nem lehet. Hülye egy megoldás, nem? Más típusoknál is így van?
., (törölt) 2008.02.02. 20:07:39
Ugyani azért van, mert ködben avval lehet látni. tompítottal nem. Ergo, ha tompított mellett használja, akkor felpofozta a szart.
pofongombóc 2008.02.02. 20:08:06
Szaki 2008.02.02. 20:08:38
magyarországbennetekvan 2008.02.02. 20:11:43
no mail, no problem 2008.02.02. 20:12:00
Utálom a BKV figyelőt 2008.02.02. 20:12:33
0xFFFF 2008.02.02. 20:13:07
Nekem kapcsolgathatsz. Az olyan faszok miatt, mint te, nem megyek le, hanem elkapcsolom a középső tükröt, mindent látok, de semmi nem vakít. A két oldalsó meg motoros, azt merőlegesre állítom a mögöttem jövövel és máris láthatja a saját fényét. Eddig bevált, mind azonnal lemaradt. Egyébként bizonyos szempontból tényleg paraszt vagy, viszont minden szempontból egy köcsög.
AP (törölt) 2008.02.02. 20:13:51
Bazdmeg nappal nem vakít el, éjszaka meg tökmindegy, ha jönnek szembe sokat nem látsz.
Rocko- 2008.02.02. 20:17:16
Rocko- 2008.02.02. 20:23:51
Egyéves Önkéntes 2008.02.02. 20:27:18
Audin, BMW-n és Opelen ugyanígy van
magyarorszagbennetekvan 2008.02.02. 20:28:47
Baromarcú 2008.02.02. 20:29:27
hukk 2008.02.02. 20:35:41
semmitsem 2008.02.02. 20:43:13
Elég rég vezetek én is, de eddig talán 3-4-szer kapcsoltam fel az első ködlámpámat (a villogáson kívül, lásd lejjebb), amikor valóban nagy köd volt (haladási sebesség 20-30 km/h). Akik párás időben már boldogan kapcsolják fel a ködlámpát (haladási sebesség 100 km/h felett), azok szemészhez menjenek el inkább, nagyon jó módszerek vannak már a látás korrigálására.
Aki nem ködben használja a ködlámpát (és persze nem csak úgy felejtette) az tipikusan önző, antiszociális vezető. Az érdekli, hogy Ő nézzen ki nagyobb májernek vagy Ő lásson jobban, egyáltalán nem érdeklik a szemben (hátsó ködlámpa esetén a mögötte) közlekedők. Mert - szögezzük le - a jól beállított ködlámpa is vakít. Ugyanis sötétben a jól beállított fényszóró is vakít, ha szemben jön, de ezt természetesen elviseljük, ez a közlekedéssel jár. Viszont minden további fény feleslegesen rontja a szemben jövő látását, nem véletlen, hogy alaphelyzetben csak két lámpát szerelnek az autókra.
A ködlámpásoknál a legtöbb, mit megtehetünk (hacsak nincs felszerelve hat halogén reflektor :) ), hogy kb. 40-50 méterrel a mellettük elhaladás előtt a ködlámpa-reflektor kombinációt használva elvakítjuk őket, talán elgondolkodnak, hogy miért tettük ezt, és lekapcsolják a ködlámpájukat.
Ej, csak ne lenne ennyire erős bennem az oktató-nevelő szándék! De mit tegyek, jót akarok nekik, szeretném, ha ember válna belőlük is... :)
pofongombóc 2008.02.02. 20:45:46
pofongombóc 2008.02.02. 20:47:21
:-)
tilcsukbejaködlámpát 2008.02.02. 21:03:04
A sok idióta... Bazzz!! Ütném agyon az összeset. A faszért képtelen RENDELTETÉSSZERŰEN használni???? Ha lát engem a tükörben akkor már a mögötte levő is látja!!! (tudom vörös vs. fehér fény hullámhossza,hagyjuk)Akkor kapcsolja le! De nem... Vagy lemaradok és megelőztetem magam h a másik lesse a fényt vagy megelőzöm.Magyarázni nem szoktam ... Úgysem értené meg . Havi 5000 km-nél van szerencsém az idiótákhoz. 23 év és kb 700 ezer km alatt kb 3 ember kapcsolta le amikor mögéértem. A reflektorért mindenki villog ha szembejön. Ezt ugyan úgy kellene használni. Lényeg: a hátsót betiltanám. "Olyan " helyzetben úgyse hajt úgy az ember h ne lássa meg időbe az előtte lévőt. Ha igen akkor pusztuljon. Uff
Géza 2008.02.02. 21:04:54
Egyszerűen zavarja a szememet a ködlámpa. Ha szemből jön, először rávillantok, aztán rátolom a reflektort, ha mögöttem jön, először rányomom a hátsó ködlámpát egy pillanatra, aztán folyamatosra. Elvégre ha akkora köd van így kell, nem?
tygger 2008.02.02. 21:08:07
Budapestbynight!
Hogy miért nem a ködlámpás hülyéket szedik ki a sorból a rendőrök? Mert nem érnek rá, annyi dolguk van a csekk nélküli kötelezősökkel...
Ez is megérne egy posztot; a XXI.században, amikor az emberek nagy része átutalással fizet, a rendőrök csekket követelnek az autósoktól. Röhej...
azso, sztem maradjunk annyiban, h így nagy általánosságban irtó nagy kisebbségben vagyunk azzal, h otthonról, kényelmesen a gép előtt ülve fizetjük be a csekkjeinket és nem megyünk a büdös postára a büdös sorba állni. miért nem jönnek rá az emberek, h otthonról kényelmesebb? és tényleg, miért nem lehet megoldani, h csekk helyett jó legyen a banki átutalás igazolólapja is???
tilcsukbejaködlámpát 2008.02.02. 21:08:08
trebics 2008.02.02. 21:09:23
"Ami ott alul van, az nem ködlámpa, henem ún, pályafény. Szabad használni."
Mindíg tanul valamit az ember.
6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről
Ködfényszóróra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 45. §
A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 55/A. § (Erről beszélt sörös)
Hátsó helyzetjelző ködlámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 58. §
Szerintetek melyik a "pályafény"?
tilcsukbejaködlámpát 2008.02.02. 21:12:18
Egri István 2008.02.02. 21:15:21
Vajon Ausztriában az osztrákokat miért nem zavarja az első ködlámpa használata?!
Elárulom,mert nem zavaró,hacsak nem valami otthoni tákolmány.Igaz az ilyesmi itt ritka.
A sok okos és értelmes vélemény helyett közlekedési morált kéne tanulni.Mint pl zebrához közeledve nem gázt adni,hanem talán lassítani.
Csodálkozunk,hogy hol tart az országunk?!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.02. 21:21:26
A hátsó ködlámpa, ha közelmész hozzá, ausztribán is zavaró.
Nincs az a labanc optika, amelyik kiszűrné.
Viszont ott lekapcsolják, amikor meglátják az embert a visszapillantó tükörből.
Itt Magyarországon, pont a közlekedési morál okán, igenis beszélni kell arról, hogy a ködlámpa nem azért van, hogy ha kell, ha nem világítson vele az ember, hanem azért van, mert jó ötletnek tűnik extraként feltüntetni az autó felszerelései között, és jó óccsó, mégis egy sor a kardándoboz, és az állítható sebességű ablaktörlő között.
István 2008.02.02. 21:31:27
"pofongombóc": a neved alapján gondolom kapod is őket rendesen. Költözz olyan helyre, ahol a hozzád hasonlk élnek, és nappal ködlámpával járnak, éjjel meg kivilágítatlanul. A rendőrök rabolnak bankot és erőszakolnak az utcán, és gárdák tartják fenn a rendet. Hopsz, lehet én élek rossz helyen?
Hocipo 2008.02.02. 21:32:46
Ne annyira zavaró - az első - ködlámba. Hiszen lefelé világít és a gyári daraboknak általában nincs is nagy fénye. Úgyhogy nem tudom, mi a bánatot vergődtök itt. A hátsó ködlámpa már más kérdés. Azt nem kellene ha nem indokolt.
Viszont zavaró a jó szarul vagy sohabenemállított 1000 wattos lámba amitől kisül az ember szeme. És igen a sufnixenon pláne. Meg a vezetésközben telefonáló - természetesen kihangosító nélkül - édes kollegák. Na, inkább a telefonjuk aktiválódik a kulcs elfordításával. Mert Akadályoz. Például. De egy első ködlámpa, ami manapság inkább csak dekoráció ? Amúgy csak inkább azokat zavarja akiknek nincs - csak hátsó de azt ha kell ha nem nevelési célzattal villogtatja. Én meg például a jobbratartást nevelném. Vagy azt induljunk már el ha kizöldül a lámpa.
Vagy ez : index.hu/tudomany/dugo080117/
Milyen igaz... Kedves Ótóstársam.....zavar a ködlámpa ?
ezer526 2008.02.02. 21:33:28
andd 2008.02.02. 21:43:25
Egyéves Önkéntes 2008.02.02. 21:44:25
Egyéves Önkéntes - a német precizitástól azért többet várnék :)
hát pont, hogy precízek, csakis szabályosan tudod használni...
ja és asszem a 123-as merdzsón is így van
turorudi · http://check.blog.hu 2008.02.02. 21:47:47
elzee 2008.02.02. 21:50:15
hj 2008.02.02. 21:54:52
népnevelő 2008.02.02. 21:56:37
VÉDEKEZÉS ellene: /és a belsősávi 40-esek ellen/
beállni elé, egyre lassabban, esetleg megállni.
tapasztalatom szerint észreveszi. nemrégen egy hátsó ködlámpás is rájött. Persze ehhez gyorskocsi kell, meg rutin, mert néha kergetődzés volt:)
vuk_ 2008.02.02. 21:57:41
Egy kozepkoru no ult benne:
- hogy mit? kodlampa? nekem? azt sem tudom hol kell kapcsolni.. de koszonom majd megnezem.
Koszonom. Majd megnezi.
AP (törölt) 2008.02.02. 22:11:58
lehet, hogy egyszer véletlenül valahogy benyomta, és azóta úgy van neki? :)
más..
lámpasort keresek Swift1 géptetőre :D
Apofis 2008.02.02. 22:29:24
Szerintem marhára mindegy, hogy valaki használja vagy sem, momentán akkor zavarhat ez, ha úgy vezetsz, hogy a fejed az aszfalttól 10 cm-re van, vagy csak a fenti iromány készítőjének ez b@ssza a csőrét?
Nekem is van hasonló agybajom (kettő is):
1. azok a koszos emberek, akik kihamuznak akocsiból, aztán még a csikket is kihajítják - nehogy már a kocsiban gyűljön a büdös szemét
2. a sok vezetés közben telefonáló kultúrember
Persze megemlíthetnénk az utólag otthon begányolt xenonos autókat is, ahol a fénypászma nem az utat, hanem a göncölszekeret világítja meg :)))
Incubus 2008.02.02. 22:37:26
A csikk az oké, de miért zavar téged az, ha én kihamuzok a kocsiból?
Amúgy van első ködlámpám, de csak jelzésre használom, semmi több.
Apofis 2008.02.02. 22:41:53
Azért van a hamutartó, hogy a hamu ne az utcán landoljon.
A pici dolgokon is múlik, hogy milyen környezetben élünk - blablablabla... ;)
Apofis 2008.02.02. 22:45:56
Egyre többször látom, hogy anyuka, apuka rászól a gyerekre, hogy a kukába dobja a szemetet, néha még olyant is látok hogy valaki a kutyagumit is összeszedi a kis házikedvenc után ...
Santman 2008.02.02. 22:52:41
Sityi 2008.02.02. 22:53:04
ctrl 2008.02.02. 22:57:12
szerintem hulladék vagy de legalább bevállalod
Rocko- 2008.02.02. 22:57:25
"Ennek egyetlen oka van: iszonyat gyorsan égnek ki a H7-es (márkás) izzóim."
a benzin nem fogy gyorsan a kocsidból?
vuk_ 2008.02.02. 21:57:41
nem ajánlottad neki, h üljön elé kisszékre, és úgy nézegesse? hátha meg is érti, h miért kell kikapcsolni.
Incubus 2008.02.02. 22:37:26
mert más kocsiját (is) lehamuzod.
Apofis 2008.02.02. 22:45:56
én fordítva látom: "na még gyorsan megelőzöm a falu/stb. előtt".
wan2bee 2008.02.02. 22:58:16
Tenyleg borzaszto, hogy az emberek ennyire nem kepesek ilyen dolgokrol egy pillanatig elgondolkodni.. Jobb hely lenne a vilag, ha az emberek vegiggondolnak neha, hogy mit jelent szocializalt vilagban elni..
AP: a fenyhidat tiltja a kresz. teton. foleg ha nem gyari. legjobb tudomasom szerint.
brosnan.jr 2008.02.02. 23:12:27
Inkább jelentenek gondot a csálén beállított, szanaszét világító tompított fények! Kíváncsi lennék, a sok ködlámpaellenes hozzászóló közül hány jóembernek világítja a fénykéve a lámpaoszlopok tetejét..
Majd ha beállították, azután lehet ködlámpázni...
Amúgy Norbikám, észlényem, ha a képen a Te verdád van, ugyan menj már el egy szerízbe, és állíttasd be a pilácsokat, mer'bizony kicsikét felfelé világolnak...
A jól beállított nem ilyen...
hiissaa 2008.02.02. 23:32:50
a minap budaörsön rávillantottam egy mercis majomra, mutatva neki, hogy a világítással nincs valami rendben - konkrétan a ködlámpája fel van kapcsolva. elkanyarodott, majd pár másodperc múlva megjelent mellettem. a koetschoeg a forgalomban szépen visszatolatott, majd leengedte az oldalablakot 'mit mutogacc, he?' kérdéssel. 'ködlámpa' - volt a rövid válasz, hátha ennyi eljut mogyorónyi agyáig. erre nagy lendülettel elkezdett magyarázni arról, hogy automata ködlámpája van. ya, nappal, borult égnél kimondottan bekapcsol automatán a ködlámpa. a hülyék a szomszédban hógolyóznak. automata? 70es iq alatt bekapcsol, mint tudjuk :D
nekemisvandenemhasználom · http://www.index.hu 2008.02.03. 00:04:26
Nekem az, szal tetves köcsög min aki hasznája, és kapni is fog érte rendesen!!!
Dester 2008.02.03. 00:25:11
A ködlámpával nem ilyen könnyű a helyzet. Nekem is gyárilag egyben van a lámpatesttel, legbelül, tehát nem feltűnő, hogy az tényleg ködlámpa. Állatira zavar, ha jön szembe mondjuk esős úton, mert az aszfaltról így nem plusz kettő, hanem plusz négy lámpa tükröződik vissza. Volt persze, hogy megértette egy villantásból, sőt olyannal is találkoztam, akit ha utolértem (ködben), akkor levette a hátsó ködlámpát, hogy ne vigye ki a szemem. Én is így szoktam, bár elég nagy ködnek kell lennie ahhoz, hogy bekapcsoljam.
Egyszer utolértem egy Renault Thailát kristálytiszta nyári éjszakán. Iszonyat durva hátsó ködlámpája volt. Mivel a villantásra nem reagált, úgy döntöttem megelőzöm. Hiba volt... Az első is be volt kapcsolva, és kegyetlen erősen vakított. Vészvillogó, hátsó ködlámpa és féklámpa villogtatás, semmi sem használt. Ekkor megálltam az úton, de nem durva fékkel, csak finoman, mintha piros lámpánál lassítanék elsőként. Erre a hülye nekijött a hátsó lökhárítómnak. Kiszálltam, ő is. Egy tipikus hétvégi sofőr volt. Ekkor már elég nagy hangon mondtam, hogy mi a tökömet égeti a ködlámpáját ÉS MÉG BELÉM IS JÖN! Válasz: "maga meg miért imbolyogtatja (!!!) az irányjelzőjét?" Erre elmagyaráztam neki, hogy vészvillogónak hívják. Az öklét rázta, meg hogy megtalál, vagy rendőrt hív, én meg mondtam, hogy nyugodtan. Ködlámpa szabálytalan használata 10e Ft, követési távolság be nem tartása meg még egyszer ennyi legalább. Akkor csönd lett, én meg továbbmentem, szerencsére az autón nem lett sérülés (csak az övéről ment le a festék egy kis darabon).
Azt egyébként észrevettétek, hogy a román rendszámú Dacia Loganeken MINDIG be van kapcsolva az első ködlámpa?
Én már belefáradtam ezekbe, a fejekben kéne rendet tenni.
AP (törölt) 2008.02.03. 01:02:28
nálunk géptetőnek is hívják a motorháztetőt.. :)
nem, nem fényhidat akarok a tetejére :))
aqweren 2008.02.03. 01:23:25
A faluban ahol lakom két cég keseríti meg az autósok életét: az egyik a kapuja fölé szerelt egy baromi erős reflektort az egyes számú éles kanyarba, a másik a parkolóját világíja meg reflektorokkal, a kettes számú kanyarban - ami mellesleg az előző után van rögtön.
Legalább annyira zavaró - sőt - mint a távolsági fényszóró. 40-es tábla van az egyes számú kanyar előtt (de az még a díszkivilágítás előtti időkből maradt) de tanácsos 30-cal menni éjszaka, mert ha a kanyarban simán meglephetsz egy-egy biciklist/gyalogost/kiskutyát/kismacsakát/bármit.
Ilyet lehet amúgy?
A ködlámpa nekem is az agyamra megy ha nincs köd, és szerintem a legtöbb vakít...
wan2bee 2008.02.03. 01:29:25
Geptetore szerelhetsz akarmit. Gumino a legjobb!
-putyin- 2008.02.03. 02:11:45
majdénmegmondom 2008.02.03. 03:38:56
1.) A hátsó ködlámpa minden esetben kifejezetten zavaró, de nagy ködben/esőben országúton ésszel használva semmi bajom vele. Tudni kellene használni, konvojban pl. nem felkapcsolni, ha mögém érnek levenni stb. Az a tapasztalatom, hogy nagyon sok embernek fogalma sincs arról mire való, azt sem tudja hol kell bekapcsolni, egyáltalán azzal sincs tisztában, hogy hetek óta bekapcsolt hátsó ködlámpával jár. Biztos nem mérvadó a mintavételem, de ez utóbbiak főleg hölgyek. Egyszer, a kilencvenes évek elején velem is előfordult, hogy Bécsben benn a városban levillogtak és nem értettem miért, de egy gyors körbepillantással rájöttem, hogy a térdemmel véletlen benyomtam a ködlámpa kapcsolót. Korabeli Accordban történt. Elnézést intettem és gyorsan kinyomtam később jobban figyeltem.
2.) Az első ködlámpáról: 1982 óta vezetek, már millió felett vagyok, de elég ritkán kellett eddig használnom. Egyszerűen ritkán kerültem olyan helyzetbe, hogy ha bekapcsolom az segít. Amikor TÉNYLEG úgy éreztem, hogy be kell kapcsolnom, akkor gyakorlatilag lépésben haladt mindenki a forgalomban. Úrvezető vagyok, de azok közül, akik rengeteg féle személyautót vezettek már hosszabb-rövidebb távon: az összes cuclista csodát, beleértve a Zápor Jóskát, mindenféle Skodát, Ladát, VW bogarat, Opel Rekordot, Kadettet, 650-es Fiatot, a modernebbek közül többféle Golfot, Accordot, Escortot, Focust, Mondeot, aztán Volvó S60-S80-at, Opel Vectrát, Mitcubishi Carismát, Sigmát, Pajerot, Subaru Svx-et, Legacy-t, Mercedes SEL 500-at, Audi3-4-6-ot, Hummer H2-t, anyámkínját. (BMW-ben viszont még csak nem is ültem. Nem azért mert nem szeretnék, így alakult.) Lehet, hogy én vagyok a vak, de én ködlámpától este soha nem éreztem úgy, hogy jobban látnék. Ám ha valaki úgy érzi, neki a sötétben ez segítség, akkor használja nyugodtan. Engem nem zavar, bár esős aszfalton tényleg felesleges tükröződést okoz a szembejövő számára. Az esti látást nagyban rontja egyébként, ha valaki rendszeresen sokat iszik. Hiába józan vezetés közben, a látása nem olyan jó, mint a ritkán, keveset ivóké. A cinknek van ehhez valami köze.
3.) Én egy dolgot nem értek, benn a városban, ott, ahol éjjel is szinte nappali világosság van, tökéletes időjárás: miért járnak az emberek ködlámpával? Tehát nem akkor, amikor icipici oka esetleg lehetne rá, hanem amikor abszolute semmi. Jött Pilisvörösvárról és a Hősök teréig nem volt ideje lekapcsolni a ködlámpát?
4.) Na most ha az van amit gondolok, akkor az már rég rossz. Tehát: ez menő? Könyörgöm egy 60 ezer forintos extra menő? Ennyire nem lehetnek infantilisek felnőtt emberek! Mielőtt elővennék az irigység kártyát egyesek (mert ez szokás) elmondom, hogy van a kocsimon ködlámpa. Agrárvégzettségét szomorúan félredobó, ma építőanyaggal kereskedő középkorú fószer vagyok, aki az olcsóbbik Lexus RX-el jár. Régesrég megtanultam, hogy mindig lesz valaki, akinek drágább a kocsija, szebb a felesége, nagyobb a háza, méretesebb a farka stb. Ha ebből nem tudsz kilépni, sosem leszel boldog. Már abban a 25 ezres kisvárosban ahol élek, van vagy fél tucat RX 400h.
Van elég dolgom, se jobban nem érzem magam, ha egy Tucson mellé állok be a lámpánál, se rosszabbul, ha egy Q7 parkol mellém. Bármelyiket szánalmasnak érezném.
b 2008.02.03. 05:22:29
előttem autó hátsó ködlámpával, előzni lehetelen
miért???
majdénmegmondom 2008.02.03. 06:09:32
AP (törölt) 2008.02.03. 06:27:17
l.ovlov 2008.02.03. 06:28:07
1. Benne van a nevében (ködben kell használni)!
2. Vki írta jobban néz ki az autó, sztem inkább autót kell venni:P (ha ködlámpával megy honnan látja, hogy néz ki az autó?)
3. Az északi országokban sem a ködlámpa világít ha gyujtást adsz, a NORMÁL VÁROSI VILÁGÍT FÉLFÉNNYEL, van egy ketyere amit beépítenek és motorindítás után 50%-os teljesítménnyel világít.
l.ovlov 2008.02.03. 06:49:10
Donor 2008.02.03. 07:57:47
Eleve egy izzóra készült búra úgy van kialakítva hogy szorja a fényt, tehát ha betesznek egy 5* erősebb fényforrást törvényszerü hogy vakítani fog, akárhogy beállítják. Persze ha be sem állítják akkor retina sérülés az elkönyvelhető.
Kizárólag hozzá való búrával, refi mosóval és autómata magasság állítóval engednék eladni ilyen cuccot, minden márt bezúzatnék, mint a kínai karácsonyfa izzókat.
Persze én is fogok venni ilyen Xenont. Felrakom az egyik felét előre egy fókuszált lámpával, a másikat hátra és kiégetem az összes xenonbunkó szemét, ne csak én vakuljak meg.
Hawkeye 2008.02.03. 08:15:52
- Hátsó ködlámpa csak indokolt esetben, ködben, hóban. Esőben inkább zavar.
- Első ködlámpa bonyolultabb.
Velem is előfordult, hogy reggel kiment az egyik tompítottam, a tartalék meg villant egyet, s annyi. (Megnövelt fényteljesítményű Siemens, 7 ezer/db!)Amíg vettem 2 újat, úgy reggeltől délutánig és is helyzetjelző + első köddel jártam.
De nem bántott senki....
Engem nappal egyáltalán nem zavar a fenti összetétel. Sötétben, mondjuk esővel kombinálva annál inkább.
Összefoglalva: ha valaki nappal, kényszerből, vagy esetleg spórolásból (na itt egyeseknek újat mondok: a leterhelt generátor megnöveli az üa-fogyasztást!) használ első ködlámpát, megértem.
De elvakítani vele másokat, szemétség!
Hasonlóan ahhoz, aki sikoltozik, ha a ragyogó napsütésben szembejön vele egy ilyen, és hogy poént mondjon, azt füllenti, hogy elvakította... :)))
Balesetmentest mindenkinek!
Hawkeye 2008.02.03. 08:19:37
Akkor inkább kösse fel magát az ember elindulás előtt. A végeredmény ugyanaz, csak így kevésbé strapás megnyuvadni...
Dr Kangörény 2008.02.03. 08:19:45
Hawkeye 2008.02.03. 08:24:26
Így a távolsági és tompított mellé bekerül egy városi opció is, priori a "látszani" elv megvalósításaként.
Az első ködprobléma így megoldódni látszik...
pofongombóc 2008.02.03. 09:55:50
A hátsó ködlámpa vagy ködzárófény vagy mittoménmi pedig igen hasznos, engem már talált el hátulról sűrű ködben egyszer egy Audi miközben 60-al mentem az M7-esen. Elfelejtettem felkapcsolni. Azóta mindig eszembe jut.
empé 2008.02.03. 09:59:53
Nappa fölösleges. Ez tény. De nem értek egyet a görcsös ellenzőivel. Tessék beállíttatni és akkor senkit nem zavar(hat).
Az hogy a KRESZ miként szabályozza, az egy másik ügy, de tény, hogy igen korlátozza a használatát. De az a szabályozás még az utólag felszerelt csálé fényszórók idejében született...
Silverdust 2008.02.03. 10:05:10
Sanya 2008.02.03. 10:07:36
A köd kell de CSAK ködben. Esőben, hóban nem.
Rocko- 2008.02.03. 10:08:02
kamikaze 2008.02.03. 10:14:40
a LED-es világítás valóban egyenfeszültségről működik, de impulzusszélesség modulációval állítják be a fényerejét*, azért villog. És igen, villog! Jól észrevehető az interferencia miatti villódzás pl. nátriumlámpás közvilágítás esetén, ami szintén villog. Az izzólámpa (izzószálas) meg nem villog a szál tehetetlensége miatt -> nem tud kihűlni.
*Azért ezt a módszert használják, mert rövid időimpulzusokra a diódán sokkal nagyobb áramot lehet áthajtani a meghibásodása nélkül. Folyamatos üzemben ugyanezzel az áramerősséggel pár másodpercet bírna csak ki.
lóláb 2008.02.03. 10:15:16
Zárszó: te tényleg egy tahó vagy, ha ezen nem változtatsz.
feketebarany666 2008.02.03. 10:19:39
Sanya 2008.02.03. 10:26:46
Hátsó köd: meg azért mert mondjuk a hazaipályás tudja hol van egyenes szakasz és nyomja neki 100-110-el is olyankor mikor egy-másfél csík látszik (ez nekem spec 60). És olyankor jó ha látszik a lassabb előtte. De ez csak egy példa. Mikor mentem ilyen ködben utolértem olyanokat is akik 20-al mentek. Nekik én voltam gyors. Bár nem értem ilyenkor miért nem vonatoznak. Követ távolról és tud jönni ő is tempóban.
Bár elég bátrak a hazaipályások, mert mi van, ha lovasszekér, traktor, fasza kis koszoslámpás halad előtte, vagy előzéskor szembetalálja magát vele? Sajna már jártam így. Előzéskor szembetaláltam magam két halvány IFA tompítottal. Vissza tudtam sorolni, nem lett kocc.
Szikra 2008.02.03. 10:48:29
Egy szónak is száz a vége, ködlámpát mindenki használjon akkor amikor a látási viszonyok megkövetelik.Sztem senkinek nincs innyére amikor városban halad vki után aki úgy véli h hátsó ködlámpával jobban fog látni előrefele, csak éppen a mögött haladónak meg kisül tőle a szeme.
Egy másik téma.
Mostanában elég sokat mozgok autópályán és borzasztóan fel tud dühíteni az amikor nedves az útburkolat és az engem megelőző autósok még el sem halad mellettem de már húzódik vissza a sávomba és a nagy vizkiszorítású gumijaival meg sárfogó gumit minek használjunk címszóval telibe vágja a szélvédőmet a kellemes sáros aprókavicsos trugyival.Teszi ezt mind akkor amikor előtte és mögötte közel s távol senki más nincs csak én.
Olyan nehezére esne mindenkinek (tisztelet a kivételeknek)hogy ha van helye és ideje akkor kellő távolságra eltávolodjon és utána térjen vissza a sávba?
Különben is ha jól tudom annak idején úgy tanították, h akkor húzódjunk vissza a sávunkba amikor a BELSŐ visszapillantó tükörben látjuk a mögöttünk haladót.Ismétlem BELSŐ!!! És nem a jobb oldaliban mint azt sokan teszik.
De ezt sztem tanítani se kéne csak egy kicsit átgondolni a dolgokat, mert senki se szeret feleslegesen ablakot mosni.
Bocsi a kitérőért:)
Szép napot mindenkinek!
Nozzer 2008.02.03. 10:49:04
Ne ámítsuk már magunkat ezzel az ócska "Öööö én azé' köllámpázok hogy meglássam a bicóst/gyalogost...." dumával.
-Lakott területen általában van közvilágítás.
-A ködlámpa mint olyan, az autó előtt az utat világítja meg.
A gyengébbek kedvéért: Ezzel nem fog senki gyalogost észrevenni. Ellenben esőben remekül vakít. Meg akkor is ha szarul van beállítva. Szóval minden kedves ködlámpázó csomagoljon, és húzzon a büdös kurva anyjába. (nekem is van 4, egyenként 100W-nyi teljesítménnyel, mégsem használom, mert a jól beállított lámpákkal megfelelően látok)
Megjegyzem, azt sem értem, amikor valaki nappal ködben használja. Láthatóbb nem lesz, hiszen a tompítottnak elvileg erősebb a fénye. Ennyi erővel egy zseblámpát is használhatna....
Ködzáró hasonlóan suxx.
A ködlámpa-helyzetjelző kombó meg szimplán idiotizmus. Valamivel fel kell dobni az alsókategóriás ócska népautót amit 0Ft kezdőrészlettel el lehetett hozni...
Dester 2008.02.03. 10:53:56
Rocko: tényleg nem sokat ér, mivel a ködlámpa is azért kerül alulra, mert (elvileg, bár sosem feküdtem még ködben az útra) az alsó néhány centiméteren nem ül meg a köd. Így a tompított+reflektor lámpatesttel egybeépített ködlámpa tényleg nem sokat ér. Igaz tényleg a lökhárító előtti területre fókuszál, de nem hiszem, hogy jobban látnék vele. Még nem próbáltam, ritkán adódig annyira sűrű köd, hogy bekapcsoljam.
Káposztakukac 2008.02.03. 10:57:25
tiktak 2008.02.03. 11:00:58
Ignotus 2008.02.03. 11:26:42
Jó, azt aláírom, hogy éjszaka, Erdélyben, nagyon is kell, az utakon kóborló szürkék miatt.
De itthon???
Az új EU szabvány tényleg feleslegessé teszi a tompított helyett ködlámpa vitát.
Viszont borítékolom, hogy utána is lesznek olyan majmok, aki nem az új városit (nem a tompított!!!), hanem dafke a ködlámpát használják...
Engem egyébként a hátsó (amit ugye ködzárófénynek hívnak és nem ködlámpának), tud elvakítani, különösen, ha esik.
cso zsi 2008.02.03. 11:27:50
Anno a gyártók még tudták, hogy a talajtól 20-30 centi magasan úszik a köd, ezért ott érdemes világítani. A mai "modern" autók kombinált fényszórói ennél magasabban vannak, teherautó, és fényszóróval közlekedő köcsögmotoros esetében az ülő autós szemmagasságában.
Prémiummárkáknál belép a "kanyarlámpa", mint 40 éve a forgólámpás Citroenen volt.
Ez nem más, mint a kanyarodás irányában világító egyik oldali ködfényszóró.
Vladimir Harkonnen 2008.02.03. 12:48:50
44. §
...
(4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.
Amikor én vizsgáztam (20+ éve), akkor még úgy szerepelt, hogy akkor használható a ködlámpa ha:
A látási viszonyok (köd, sűrű eső, hóesés, por, vagy füst miatt) annyira lecsökkennek, hogy főútvonalon 40, egyéb úton 25 Km/h-nál nagyobb sebességgel nem lehet közlekedni!
Sajnos most a vezetők egyéni meglátzására van bízva, hogy mikor kapcsolják be! Az egyénileg változhat, hogy ki mikor tartja megfelelőnek!
Én részemről egész évben van kb. 3 olyan nap amikor indokoltnak tartom! Van aki úgy tudja, ha köd van kötelező!
Amúgy bassza meg mindenki, aki ködzárófénnyel közlekedik amikor előre lát 200 métert, és emellett képtelen a tükörbe nézni, van-e mögötte valaki! Az egész nem szól másról, csak a másik leszarásáról!
pofongombóc 2008.02.03. 14:51:35
Kőszi 2008.02.03. 15:51:20
Rocko- 2008.02.03. 19:03:17
na hát ez az, akkor meg minek? igazából nem is tőled kérdezném, hanem a gyártóktól. mondjuk ennél csak az a jobb, amikor látom használtautós hirdetésben, h ködlámpa, és egyértelműen látszik, h nincs. :D
ppeterka 2008.02.03. 20:01:06
Amúgy most olvasgattam és gáz... A Thalián tényleg csak úgy lehet kapcsolni, hogy semmi-első köd-első&hátsó köd... Ez most zavar, hogy nem tudok csak hátsó ködöt kapcsolni, ha arra lenne szükség...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.03. 21:14:54
Köd hátsóra sincs szükség.
Ha köd van, akkor az, aki mögötted jön, az nem fog annyival gyorsabban jönni, mint Te mész, hogy ne vegyen észre időben, ellenben nem fogod lekapcsolni a hátsó ködlámpát, ha meglátod a fényszóróját a tükörben.
Simán kisütöd s szemét, és nem hagyod, hogy megelőzzön a mögöttedjövő.
Mozgó autóra a hátsó ködlámpa tök felesleges.
Ha állsz az út szélén, akkor van értelme, de ha mész, csak és kizárólag arra való, hogy zavarja azt, aki mögötted megy.
pofongombóc 2008.02.03. 22:03:33
"Köd hátsóra sincs szükség."
"Ha köd van, akkor az, aki mögötted jön, az nem fog annyival gyorsabban jönni, mint Te mész, hogy ne vegyen észre időben"
Faszt nem. Az idióta, aki belém jött kb. 50-el gyorsabban ment mint én. Miért ne jöhetne gyorsabban? Bízott magában, meg a quattro-hajtásláncban, meg a Jóistenben.
cso zsi 2008.02.03. 22:16:02
Városban, lakott területen, ahol egymás seggébe érnek az autók, ott viszont ez miatt a fényerő miatt nem szabad használni.
Más kérdés, hogy az indokolatlan használatról az autógyártók is tettek a régebbi Corsa/Combo, ill. Escortnál, ahol akár beszálláskor a bal térddel be lehet kapcsolni, ráadásul a műszerfalon nincs visszajelzés, csak a gombban, amit takar a kormánykerék.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.03. 22:31:23
Ha vak vagy a fasznak mész ki az útra...
Ha nem mersz gyorsabban menni, mert van egy kis köd, akkor álj meg, és add oda a volánt a hapsidnak...
mókamiki 2008.02.04. 07:59:37
Legdurvább az volt,mikor jött egy lada és neki a ködlámpája 4darab nagy kerek refiből állt,a hűtőrácsra felfüggesztve,mint a rallyautókon,szép fényes volt,na az az ember egy beteg...
pofongombóc 2008.02.04. 08:35:50
Hehe, nem vagyok buzi. Nem én voltam vak, hanem, aki nekem jött.
Nemrég olvastam, hogy a balesetek több mint fele ráfutásos. Betiltanátok egy olyan eszközt, amivel hamarabb észrevesz a mögötted lévő? Gratula.
TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.04. 10:45:21
isti77 2008.02.04. 12:32:33
Ja, meg a hátsót is, ne csak félig legyek paraszt!
Hawkeye 2008.02.04. 15:13:25
Mondd má' a faterodnak, hogy legalább eccer vigyen ki ködös időben, éjszaka, Gödöllőig meg vissza!
Akkor megérted miről van itt nagyba' szó....
x 2008.02.05. 13:20:24
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.05. 13:44:15
Ha téged nem zavar az előtted öt méterre lévő ködzáró, akkor az csak egyet jelent: elöl szoktál menni a kocsisorban.
És ez nem azért van, mert Te vagy a leggyorsabb, hanem azért, mert te vagy a legnagyobb balfasz az úton.
Karesz 2008.02.05. 13:45:59
- Komám, ha már épp most büntettél meg valakit a ködlámpa miatt, legalább te kapcsold ki!
T 2008.02.05. 13:49:52
Radical Massza 2008.02.05. 14:01:33
Ködlámpával senki semmit nem lát, azzal őt látják, ha már a normál lámpák nem láthatóak a ködtől. Esőben? Nedves úton? Éjszaka? Közveszélyes.
Nappal, szép időben, napsütésben? Le sem szarom, jó tompított helyett is.
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.05. 20:36:02
Timer 2008.02.05. 21:28:40
Egy kis korrekció: Opel Vectra B típuson (példának okáért) külön kapcsolható az első, és a hátsó ködlámpa is, vagy nevezzétek, aminek akarjátok.
Egyébként engem személy szerint nem zavar, ha valaki használja az elsőket, de jómagam jellemzően inkább a hátsót forszírozom, ha úgy ítélem meg, hogy szükség van rá.
Egyébiránt az utólagos xenon szarokkal felvértezett autók sokkal jobban idegelnek, pláne, ha suffni tuning módon, megfelelő lámpatest nélküli példányokról van szó...
És még sorolhatnám: kézben tartott mobillal telefonáló szararcok, herélt kipufogós street racer verdák, kanyarban előző, bojlerképű kamikaze tanoncok, stb...
Rocko- 2008.02.06. 07:32:39
Radical Massza 2008.02.06. 10:46:15
www.hirszerzo.hu/cikk.kodveszely_karambolsorozat_es_kaosz_az_utakon.55982.html
bekov 2008.02.09. 17:09:26
TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.09. 17:45:45
vwgery 2008.02.10. 21:47:09
refis gyerek 2008.02.11. 10:18:50
egyébként úgy veszem észre, hogy ritkulnak, lehet, hogy rájöttek, hogy jobb kevésbé bunkónak lenni, ha cserébe nem villog rá 5 percenként egy magamfajta.
a tahó ilyenből ért csak.
Baloo 2008.03.28. 00:20:39
Engem igazából az első ködlámpák bekapcsolt volta nem is igazán zavar, de ha a hátsó ködlámpa van bekapcsolva akkor, amikor már simán kilóméterekről lehet látni a barmot, mert jók a látási viszonyok, olyankor legszívesebben kitépném a szívét az ilyen parasztnak!
Lángoló Nyelesfing 2023.11.08. 23:32:17