Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Minek is a sárfogó gumi?

2008.02.03. 11:39 :: SilentSound

Vannak olyan bosszantó dolgok, amik csak bizonyos körülmények között jutnak az ember eszébe. Ilyen az eső és a sárfogó gumi, vagyis inkább a hiányának az esete. Engem valahogy a legritkább esetekben zavar csak ez, amikor már nem esik az eső, a sarat viszont felcsapják a szélvédőre az előttünk haladók. Én ezt elintézem egy gondolkodás nélküli spricc + törlés kombóval (utóbbi ráadásul ilyenkor megy magától). Úgy tűnik, Krisztiánnak ez nagyobb lelki törést okoz, úgyhogy miért is ne adjuk meg a lehetőséget, hogy elmondja a véleményét ország-világ előtt?
Mostanában elég sokat mozgok autópályán és borzasztóan fel tud dühíteni az amikor nedves az útburkolat és az engem megelőző autósok még el sem halad mellettem de már húzódik vissza a sávomba és a nagy vizkiszorítású gumijaival meg sárfogó gumit minek használjunk címszóval (mert bár a hátsó lökhárítók úgy vannak tervezve h az előírt minimális szintet elérjék és kiváltsák a sárfogó gumikat de igen nagy a hatékonysága ennek a guminak ha fent van) telibe vágja a szélvédőmet a kellemes sáros aprókavicsos trutyival.Teszi ezt mind akkor amikor előtte és mögötte közel s távol senki más nincs csak én.



Olyan nehezére esne mindenkinek (tisztelet a kivételeknek) hogy ha van helye és ideje akkor kellő távolságra eltávolodjon és utána térjen vissza a sávba?

Különben is ha jól tudom annak idején úgy tanították, h akkor húzódjunk vissza a sávunkba amikor a BELSŐ visszapillantó tükörben látjuk a mögöttünk haladót.Ismétlem BELSŐ!!! És nem a jobb oldaliban mint azt sokan teszik. De ezt sztem tanítani se kéne csak egy kicsit átgondolni a dolgokat, mert senki se szeret feleslegesen ablakot mosni.

72 komment

Címkék: közlekedés autó eső ablaktörlő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cliffbarnes 2008.02.03. 11:54:34

első!

amúgy ilyen miatt beírni.. nekem sincs sárizém, leszakadt, nemtudtam visszarakni..

cett · http://cettblogja.blogspot.com 2008.02.03. 11:58:11

Tavaly augusztusban mikor vettem az első új saját tulajdonú bevallom őszintén, én is elfelejtettem plusz 10k-ért rendelni rá. Aztán ősszel az első nagyobb essőzés után én kértem elnézést minden autóstársamtól, és utólag rárakattam. Nem egy ökör ára, ráadásul sötét kocsin még jól is néz ki. Plusz, ha előre is rakok, akkor a saját kocsim oldalát se veri fel annyira sárral a pályán...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.02.03. 12:08:05

Hogy jól néz-e ki, azon lehet vitatkozni.
Viszont ha az utak jobbak lennének, mármint ha eleve jól lennének megépítve és karban is tartanák öket, lehetne sárfogó gumi nélkül is járni. Nem gyülne össze a víz a szarul épített úton, a nyomvályukban és a lyukakban.

matyula 2008.02.03. 12:14:01

Magam is sokat bosszankodtam már és sokat gondolkodtam a probléma megoldásán. Rájöttem, hogy a kiegészítő sárvédő gumi nem oldja meg ezt a kérdést. (A kamionokon van elég sárvédő gumi, mégis beterít rendesen)
A túl korán visszahúzódó személykocsitól viszont a közelsége miatt kapsz a szélvédődre olyan sok mocskot. Ráadásul a követési távolságot is "elveszi", ezért igazán veszélyes.
A balesetvédelmi bizottságnak kellene tájékoztató reklámokat berakni a Tv-kbe. A rendőrségnek meg büntetni.

Charlie Drop 2008.02.03. 12:16:39

hátő, hm.
1. sajna nincs sárvédő gumim, és eskü eddig le sem esett a tanusz, mea culpa, igyexem intézni rá :)
2. Nekem úgy tanították, hogy akkor menjek vissza, ha a jobb külsőben teljesen látszik a tag... igaz nem akkor szoktam visszamenni...

Rebca 2008.02.03. 12:19:59

Legtöbbször ezen a blogon csak k****gölni lehet, mert ritkább esetben a beküldő volt paraszt, gyakrabban az, akiről szól atörténet. Tehát jobbat nem is tudok írni, minthogy sárvédő kell, mindenki használja egészséggel. :)

Macroglossa 2008.02.03. 12:41:12

Cett,

akaratlanul (?) is rávilágítottál, miért undorító az autógyártók üzletpolitikája, 2x kéttenyérnyi gumidarab, meg néhány csavar, és 10k felárral árulják, ahelyett, hogy széria lenne... :(

mauser 2008.02.03. 12:44:07

Malenykij polgarral teljesen egyet kell hogy értsek, Németországában a legnagyobb meglepetésemre szinte alig csapták fel az autók a vizet még nagy esőben is, pedig alig néhány kocsin volt sárfogó. Vagyis tényleg elsősorban az úttól függ. (Meg persze a kocsitól is, mert ezennel megkérnék minden új Mondeoval rendelkező egyént, hogy egyszer nézze már meg mit csinál sárfogó nélkül szeretett autója esőben, sokszor már az előttem lévő vízfüggönyből látni, hogy megint kifogram egyet.... Persze az autó lámpáit a vízfüggönytől már nem nagyon látni, de hát első a dizájn)

cso zsi 2008.02.03. 12:47:08

Nomeg az, hogy ami az "átkosban" kötelező volt a Kresz szerint, az a szgk-k számára már nem az.
Így lehet, hogy egy Opel Corsa furgonra kell, ennek ablakos szgk változatára nem kell.
Valamint nem kell a közel 3 tonnás, ámde személyautónak minősülő terepjárókra sem.
Azok jobban betakarnak, mint egy kamion.

beleszolok 2008.02.03. 13:00:22

Aki meg sűrűn parkol járda mellé, az előbb utóbb szépen elhagyja a sárvédő gumijait.

jorda 2008.02.03. 13:00:25

Amikor első nyugati kocsimat hoztam Ausztriából én is csodálkoztam miért nincs sárvédő gumi rajta.
Azt mondták azért,mert nyugaton tiszták az utak ezért nem kell.
Sokszor változott nálunk is a jogszabály,most
sincs a kocsimon.
Tapasztalatom az,hogy nem sokat ér,az pedig,hogy nem menjen közel az ember az elötte haladó kocsihoz,az marhaság.
Aki ilyet ír,az még sohasem előzött,vagy nem érti miről van szó !

hukk 2008.02.03. 13:01:52

Szutykos időben amúgy is 3-5 percenként mosni kell a szélvédőt.

mxplanet 2008.02.03. 13:09:48

nekme kifejezetten csúnya lenne, ah egyáltalán fel lehetne rakni

TomTom 2008.02.03. 13:10:24

Új Ford Fiestankra 15 ezer forint volt 2pár sárfogó. Mióta fentvan a kocsi oldala sokkal kevesebb felfröccsenő trutyit kap, illetve mivel hátsó túlnyúlás lényegében "nincs", a mögöttem lévő kcosi eddig igazán sok vizet kapott az arcába ezelőtt, mostmár kevesebbet:)

rönyo 2008.02.03. 13:16:55

Régebben volt sárfogó gumim gyárilag, amíg mind a kettőt le nem szaggattam budapest kilométer magas járdaszegélyein párhuzamos, tolatva parkolás közben (mielőtt valaki beleköt, tábla jelzi, és fel is van festve a csík, hogy a járdára kell parkolni). 2x még kicseréltem, 3x már nem (ahogy tolat az ember a magas járdaszegély rágyűri a gumit a kerékre, az meg letépi rossz esetben mindenféle fenéklemezekkel együtt).

EUropában az ilyen helyeken ha felújítják a járdaszegélyt, akkor meg szokták dönteni, hogy könnyen lehessen parkolni, gumit, felnit, kocsi fenekét ne tegye tönkre, nálunk erre csak nyomokban szoktak figyelni, pl az Izabella utcában jó részen így van megcsinálva a járda).

AZso · http://www.azso.hu 2008.02.03. 13:44:12

Gondolkoztatok azon, hogy vajon honnan kerül egyáltalán kavicsos sár az autópályára?

Magyarországon még nem "divat" az építkezések és a sáros területek határán a gumimosó, így az onnan érkező nem kicsi autók nagy tételben hordják fel a dzsuvát az útra. Persze a szabályok szerint kellene, csak még emiatt senkit sem büntettek meg annyira, hogy elgondolkodjon, mekkora üzlet lenne egy ilyen berendezés beszerzése...

A jó hír az, hogy van hová fejlődni...

szasza 2008.02.03. 13:47:23

És arra nem gondoltok,hogy esetleg a sárfogó gumi megvédené a szélvédőtöket a kavicsfelverődésektől?

lóláb 2008.02.03. 13:58:59

A szélvédő még csak hagyján, de kibaszott idegesítő, hogy a tavalyelőtt vásárolt vadiúj autó (piros) elején 1000 km megtétele után már látszottak a kavicsfelverődések nyomai.

matyula 2008.02.03. 14:28:44

Jorda !

Elhiheted, hogy előztem már, attól hogy Te jobban tudsz előzni, még van arra szabály, hogy hogyan kell előzős után visszatérni. A követési távolságot meg be kellene tartani. Autópályán a nagy sebesség miatt még inkább oda kellene erre figyelni.

KRESZ 2008.02.03. 14:36:21

27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek hirtelen fékezése esetében is - meg lehessen állni.

KRESZ 2008.02.03. 14:39:17

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2008.02.03. 15:14:04

kamionon hiaba van, ha menetszel hatasara az uttal parhuzamosan fityeg a "gumilepedo"

jahh, persze, hiszen az osszes 110km/h sebesseggel szaguld a palyan :)

a koszos utakhoz: en mar lattam nem egy epitkezest, ahol vegigmossak az autok kerekeit ( sajnos nem tul gyakori az ilyesmi ). ellenben videken, a traktorosok mit fel nem hordanak az utakra...

ARTist 2008.02.03. 15:26:27

Nem tudom, de az autópályán van jobbra tarts szabály, szóval nem akkor kell visszamenni, amikor a belső tükörben látod, hogy valaki 1000-el közeledik...
Amúgy sárfogó gumi tényleg jó ha van :)

TCSA · http://make.blog.hu 2008.02.03. 15:36:47

Sárvédő gumit minden új autóra. A halálba bír idegesíteni, hogy az én 14 éves autóm nem b**za fel a sáros latyakot, ellenben az újak vígan fröcskölnek. Nekem sincs ingyen a szélvédőmosó folyadék.

Kőszi 2008.02.03. 15:44:29

szerintem sárvédő gumi kell, de sokkal jobb a kocsisor elején menni, magad mögött hagyva mindenkit és nem törődni ilyen dolgokkal:)

Oregon (TM) 2008.02.03. 15:46:33

irj az autogyartoknak. egyik uj* kocsin sincs egy ideje. (valahol lehete xtrakent rendelni talan)

*uj, es nem a balkannak keszult autokrol beszelek

kalasnyikovfan 2008.02.03. 15:49:35

Ha a közútkezelő tenné a dolgát, ha az útépítésnél nem lopnák el a pénzt, ha valaki-k végre megszabadítanák a népet ettől a politikai elitnek nevezett csőcseléktől , akkor talán az utak sem lennének nyomvályúsak, és nem lennének tele kővel homokkal meg egyebekkel , és akkor ez a post sem jött volna létre :)
Amúgy meg előzés után a sávba akkor lehetne visszatérni ha már legalább egy reakcióidőnek megfelelő távolságra vagyuk a megelőzött-től. Lásd még követési távolság címszó alatt ...
Persze ezt a barmok nem tartják be , a még barmobbak meg külön élvezik ha betakarnak. Hát ez van ma itt Abszurdisztánban .

Káposztakukac 2008.02.03. 15:57:20

micsoda bajok... szerencsére nekem ezzel nem kell foglalkoznom, magától töröl az ablaktörlő:D amúgy meg modern autók többségénél el se tudm képzelni, hogy hogy lehetne sárvédőt felrakni. arról nem beszélve, hogy még szarul is nézne ki.

Kőszi 2008.02.03. 15:59:10

reakcióidő? sztem a közlekedésben részt vevők felének nicsen ahhoz sem elég, hogy mikor tüsszentenek időben a kezüket a szájuk elé tegyék, nem, hogy időben döntsenek bármiről is vezetés közben :)

Tailor 2008.02.03. 16:22:46

Charlie Drop !

Nem úgy kellett volna tanítani, hogy akkor mehetsz vissza amikor a jobb külső visszapillantó tükörben látod a megelőzöttet, hanem amikor a belső visszapillantó tükörben feltűnik a megelőzött jármű eleje.
Egyébként szerintem is jó a sárfogó gumi

movhu 2008.02.03. 16:28:14

Jelentem a Honda-mon gyárilag ott figyel elöl-hátul, pedig ez csak egy kis költségvetésű City. (kép itt: mover.blog.hu/2007/10/31/3333_honda_city_tartosteszt )
Nem értem azt az irányú spórolást, amikor egy mai autónál olyan dolgokon spórolnak, hogy nincs szivargyújtó, csak egy műanyag dugó, vagy pl. nincs sárvédő gumi. Bár ez utóbbi sokszor design kérdése is, a többit meg temesse be a sár.

arzenlepen 2008.02.03. 17:09:13

Nem véletlen találták ki, csak ennyi a hozzászólásom

cso zsi 2008.02.03. 17:29:49

Nálunk meg valaki "szabályozta" a Kreszt, hogy mindenki maga gondoskodjon a szélvédője tisztántartásáról.
Pedig a sárvédő gumi az egy passzív, mégis aktívan védő eszköz, míg az ablakmosó folyadék az elfogyhat egy hosszabb út során, és tudom, az ablaktörlő gumiját is én vagyok köteles rendbentartani.
Akkor viszont követelem, hogy bárkit kártérítésre kötelezhessek, aki az ablaktörlő gumilapja alá tesz akár szórólapot, akár mikuláscsomagot.

tiborkaba 2008.02.03. 17:42:42

Hát igen, it minden megnyilvánulás olvasható. Előrebocsátom, hogy az én autómon van, pedig tök felesleges. No nem azért, mert a sárfogó gumi szart sem ér, hanem mert van a kerék után kb 70 centi túlnyúlás. Nem mai gyerek a drága.

Teljesen egyetértek a probléma beküldőjével, magam is jártam már már így a pályán. A sok óccsójános megveszi a gokartját, amin a kaszni után van a hátsókerék (és nem alatt) a lökháritó mint olyan, meg egyátalán nincs (nem ciki olyan autót venni, aminek hiányzik a fele?) Az, hogy az ilyen sárfelverő babakocsik egyátalán átmennek a műszakin, a törvény hibája. Az, hogy egyesek nem tudják őket vezetni, na ja.

Azzal védekezni, hogy bezzeg nyugaton nem koszos az út, hát röhög a vakbelem. Drágáim Ti keleten vezettek fogjátok már fel. Bizony nyugaton az autópálya felhajtón mindenki lábat töröl, és a széllel is meg van beszélve, hogy nem fujja rá a port, valamint meg van oldva, hogy az eső sem esik. És Frau Schmidt minden reggel felmossa a pályát. Sáros hólatyakot nyugaton még nem is láttak. Höhö. Jobbat is kitalálhattatok volna.

Hogy ez szarrágás lenne? Meglehet. Megjegyzem ha a szaros gokartodnak egy előtted haladó gokart által felcsapott kő kilyukasztja a szélvédőjét, te is csak legyintesz egyet, mondván nem szarakodok egy szélvédőn? Esetleg évente újrafényezteted az elejét és a motorháztetőt, nem szarakodsz? Nem hiszem.

Mindenesetre ez a kérdés, és a válaszok ékesen példázzák a mai magyar valóságot. Nem kell sárfogó gumi, mert 10 rugó, és a tökös legény nem fizet ilyen hülyeségért. Meg nem is néz ki jól, mert nem gerjednek a csajok a nem színre fújt metálfényű sárfogó gumira. Ja, hogy ezzel kiszúrok az autóstársakkal? Pont leszarom, szarrágás, stb. Az előttem haladó felbaszta a követ a szélvédőmre? Büdös köcsög.

Szóval ez megint egy olyan dolog, aminek nem mi magunk látjuk közvetlen hasznát, hanem a másik autós. Ezért ez magasról leszaródik. A gondolkodásmód, kérem, azzal van a gond. Majd ha minden autós tudatáig eljut, hogy ez egy közösség, és ha másnak jó, akkor nekem is jobb, és ezért teszek is, akkor lesz minden autón sárfogó gumi. Szóval magyarországon egyhamar nem.

Akinek nem inge, ne vegye magára, de akinek inge, az öltözködjön!

Rocko- 2008.02.03. 19:07:34

"Én ezt elintézem egy gondolkodás nélküli spricc + törlés kombóval (utóbbi ráadásul ilyenkor megy magától)."
oké-oké, csak zavaró, amikor 2 hét alatt a második ötliteres töltöd be a kocsiba.

szasza 2008.02.03. 13:47:23
enyémet nem. max az utánam jövőét.

EBEUSS (törölt) 2008.02.03. 19:10:24

movhu · mover.blog.hu 2008.02.03. 16:28:14
"Jelentem a Honda-mon gyárilag ott figyel elöl-hátul, pedig ez csak egy kis költségvetésű City. (kép itt: mover.blog.hu/2007/10/31/3333_honda_city_tartosteszt )"

Húúúderondaezazautó!

cso zsi 2008.02.03. 20:27:09

" tiborkaba 2008.02.03. 17:42:42

Azzal védekezni, hogy bezzeg nyugaton nem koszos az út, hát röhög a vakbelem. Drágáim Ti keleten vezettek fogjátok már fel. Bizony nyugaton az autópálya felhajtón mindenki lábat töröl, és a széllel is meg van beszélve, hogy nem fujja rá a port, valamint meg van oldva, hogy az eső sem esik. És Frau Schmidt minden reggel felmossa a pályát. Sáros hólatyakot nyugaton még nem is láttak. Höhö. Jobbat is kitalálhattatok volna."

Véletlenül van mögöttem 3000 km magyar-osztrák-német-holland autópálya január elején.
Itthon hóban indultunk, aztán legközelebb egy német parkolóban láttunk egy kis összelapátolt hókupacot. Pedig ott sem nyár volt.
Óránként megfogta a sebességünket valami narancssárga batár, ami síkosságmentesítőt szórt. Frau (bár inkább Herr) Schmidt jól végezte dolgát. Hó, és latyak nem volt.

Utálom a BKV figyelőt 2008.02.03. 20:43:33

Nekem gyárilag nincs sárfogó gumim,és nem is lesz. Nem fogok azért +pénzt kiadni hogy legyen. Egy parkolásnál meg a járdaszegély leszakítsa, és nagyobb kárt csináljon.

ClearWater 2008.02.03. 21:50:59

Már bocsánat, de az adott helyzetben én külön örülök ha valaki jól pofáncsap. Ugyanis ez azt feltételezi hogy trutyis az idő, így is úgy is trutyis lesz a szélvédő, csak ugye a lassú felhordás miatt "szárazon" kerül fel, letörölni csak mosóval együtt lehet. Ezért én külön hálás vagyok mindenkinek aki a fent leírtaknak megfelelően előz, mert akkor kapok vizet is a trutyi mellé és mosó nélkül törölhető a szélvédő. Tehát sárvédőgumikkal le! Ja hogy piszkos lesz a pici drága autócska? Akurv@élet. Le kell mosni időnként. Egy mosás árából nem jön ki 2 liter szélvédőmosó folyadék. Na?

kob 2008.02.03. 22:52:46

Ezekre a mai fröccsöntött műanyag járgányokra már nem raknak semmit ami praktikus vagy biztonságos a többi autós számára. És az, hogy az útpadka leszakítja, az is csak a mai autókra igaz. Kb két éve leszakította a járdaszegély az enyémet is, visszanyomta a helyére és azóta is úgy van. Abból a szempontból pedig tényleg szarrágás, hogy egy x milliós autónál a vevő (!) sajnálja erre a pénzt. Az egyszerhasználatos mai autók gyártói úgysem fogják rárakni soha.

hukk 2008.02.04. 08:47:44

Szerintem nem szarrágás miatt nem vesznek sokan sárfogó gumit. El tudjátok képzelni, hogy a 50-es púdlikutyás-púderes asszonyság, vagy a fizetős lány az új swiftben azt tartja észben: "most vennem kell sárfogó gumit, hamnarosan az ablaktörlőlapátot kell cserélni, stb...". Szóval sokan azt se tudják, eszik-e vagy isszak a sárfogó gumit, vagy a többi kiegészitő kelléket, csak hajtják az autót.

Prien 2008.02.04. 09:22:40

No azért túlzásokba se esstek! Mi ez a büdös köcsögözés, ha nincs sárfogó gumi???
Nekem nincs és nem is lesz. Mert nem kötelező és nekem nem tetszik. Nem hat meg, ha ezért bunkóztok, csak nem értem miért kell a hisziig vinni ezt.

Johnny336 2008.02.04. 09:22:57

hukk 2008.02.04. 08:47:44

Altalaban az ilyenek mellett van egy hozzaerto ferfi, aki megteszi helyettuk. Ha nincs, akkor rovid idon belul gallyra teszik az autot, mert egyszeruen muszaki analfabetak hozza. Elvezetik, nem tornek ossze senkit, statisztikailag a legjobb vezetok, de muszaki szempontbol szerencsetlen auto sinyli meg...

Fugazi 2008.02.04. 09:26:58

Ha rossz az ido, sajnos ez van, mosni kell az ablakot, nincs mese. En nem vagyok hajlando 15k-t kiadni sarfogo gumira, mert szerintem nem is er tul sokat. Igazabol a szopas az az, amikor kifogy az ablakmosod, es nem tudsz utantolteni. Na, az tud tre lenni.

Ellenben a korai visszahuzodas elem engem is zavar, meg jo idoben is.

bcs 2008.02.04. 09:34:30

Akiknek nincs sárfogó gumijuk és at autójuk ezért felveri a vizet, azoknak kívánom, hogy csak ilyen autók mögött közlekedjenek ezentúl.
Meg teherautók mögött.Majd megtudják.

Prien 2008.02.04. 09:43:15

bcs
Szerinted én nem tudom milyen?
20 méterrel nagyobb követési távolság, ami csak nem árt meg senkinek..

TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.04. 10:23:19

AHOJ

A SÁRFOGÓ GUMIKNAK IGEN IS, HOGY VAN JELENTŐSÉGE! LEGYEN AZ SZEMÉLY, VAGY TEHERAUTÓ! RENDKÍVÜL BOSSZANTÓ AZ, MIKOR BIZONY 1 ELŐZÉS, VAGY AKÁR KÖVETÉS SORÁN AZ ELÖL HALADÓ JÁRMŰ PORLASZTJA A SARAT, ILLETVE, AZZAL EGYÜTT MINDEN SZART, AMI A KERÉK ELÉ KERÜL! AZ ESŐ AZ MÁSODLAGOS, AZ ÚTON LÉVŐ TÖRMELÉKEK AMIK A VESZÉLY NAGYOBB SZÁZALÉKÁT JELENTI! ÉRTEM ÉN ITT A KAVICSOKRA, MI SZERENCSÉTLENEBB ESETBEN PONT A SZÉLVÉDŐRE PATTAN, ÉS AZT KÁROSÍTJA, MI A TULAJDONOSNAK IGEN MÉLY ZSEBBE NYÚLÁST IS OKOZHAT! TUDJUK, A BIZTOSÍTÓ MÁR NEM FIZET ESETLEGES KAVICS FELVERŐDÉSÉRT, ÉS ÉN SEM ADOK BETÉTLAPOT, MIKOR 1-2 AUTÓS BEVÁG ELÉM, ÉS ELPANASZOLJA MAGÁT, MIKOR TGK.-VAL GURULOK! ÉN ADNÉK, CSAK A GÓRÉ NEM ENGEDI MEG! SAJNÁLOM! NÉMELY FÖLDGÉPES KOLLÉGA, MÉG FEL IS KÖTI A SÁRFOGÓIT, MERT AZZAL TUD TOLATNI ROSSZ TEREPEN, NEM KAPJA ALÁ, ÉS SZAKÍTJA LE A SÁRFOGÓT A KEREKE! CSAK ÚGY IS HAGYJA, MIKOR RÁFORDUL KÖZÚTRA! NEM EGYSZER LÁTNI, BESZORULT KÖVET, TÉGLÁT, FÁT, A KÉT GOMIKÖPENY KÖZÉ SZORULVA MANAPSÁG! ÉS MÖGÖTTE KÖZLEKEDŐ PARTNEREKET! HA ILYET LÁTNAK, ÁLÍTSÁK MEG MINDENKÉPP AZ ADOTT JÁRMŰVET! EZZEL ÉLETET MENTHET! HIGYJE EL, NEM KÜLDI EL A HALÁL FAXÁRA A KOLLÉGA, HOGY MEGÁLLÁSRA KÉNYSZERÍTETTE! TEHÁT EGY SZÓNAK IS SZÁZ A VÉGE, SÁRFOGÓ KELL! KELL, ÉS KELL, ÉS KELL! CSAK HÁT AZ EMBEREK LUSTÁK RÁ ÁLDOZNI, 2000-15000 KESST! DE BOSSZANKODNI AZT TUDNAK!

BALESETMENTEST, KELLEMEST! :9

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.04. 10:26:11

MI VAN TRUCKMAN, BERAGADT A CAPS LOCK??? :)

TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.04. 10:31:30

AHHAM! Bocsi érte! Fogd fel úgy, hogy vannak itt szemüvegesek is, és én gondoltam rájuk! :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.04. 10:32:10

Nekem is van, de így is sokkal zavaróbb... :)))

Prien 2008.02.04. 10:35:59

Truckman
Azt tisztázzuk, hogy tgk-n kötelező a gumi, míg szgk nem.
Én nem fogok féltéglát hártavági a kerekeimmel.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.02.04. 10:40:20

tiborkaba,

én nem keleten vezetek, de hazajárok.
Ha te is eljutottál volna nyitott szemekkel a Lajtán túlra, és az agyad fel tudta volna dolgozni a látványt, akkor bizony bólintanál, hogy elsösorban az út állapotától függ, hogy mennyi a koszos autó. Bizony kevesebb, mint Magyarhonban. Nem azért, mert Frau Vielgeld és Herr Wohlstand kétnaponta jár a mosóba, hanem mert jobb a burkolat minösége.
Az út ott is tud szmötyis lenni. Csak nagyobb hányada folyik le róla, nem gyülik össze a mélyedésekben és ezenfelül gyakrabban takarítják.

TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.04. 10:53:26

Na ja, van igazság PRIEN kommentedben, de kavicsot még tudsz, pláne igen jó zsír állapotó 5-10 mm-es mélységű mintával, pl. téligumival! Amúgy nehogy azt hidd, hogy egy közel min. 1kilós tegyük fel, féltéglánal számit 1 sárfogógumi, vagy műanyag sárfogó lemez? El ne hidd! Egy robbanás szerű hang, és ennyi! Lehet magyarázkodni a górénak, hogy mi harapta ki a doblemezt. Jobb esetben igen, csak neki, nem a helyszínelőknek! Amúgy hallanilehet kezdetben, hogy "dö-dö-dö" valamit vonszolok, utánna hallani már csak a bajt, vagy érezni, mikor ég az abropncs! :P

TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.04. 10:58:51

MALENYKIJ POLGAR!

Teljes mértékben igazad van! Más országokban már rég kitörne a forradalom a civilek, és út fenttartók között, ha olyan szaros lenne a kaci mint nállunk! Az utakat alig seprik, alig képesek eltakarítani a hordalékot a padkáról, leállósávról! Apropó leállósáv! Stau végett áltam kb 2 hete az M1en. Egy motoros "vhaaaaaúúúúúú" eltépett kiló ötvennel a leállósávba! Anyádat! Mormogtam magamban neki! Aztán kiszálltam könnyíteni magamon,jobb oldalra, és akkor láttam van ott minden! Kerékanya, pop szegecs, szimkárfa darabok, kavics, csavar, gumipók, sörösüveg nyaka,m eg effélék! Érdemes ráhajtani! De tényleg! :P

tiborkaba 2008.02.04. 10:59:39

Kedves Lajtántúl autózók!

Mea maxima culpa! Hegyeshalomnál, ahol minden kivirul és rózsaszínbe fordul, nyugodtan vegyétek le a sárfogó gumit, ne szégyenkezzetek a sógorok előtt, hogy itt a balkánbéka segge alatt retkesek az utak.

DE!

Amikor magyarhonban autóztok, akkor szereljétek vissza, mert itt nálunk bizony szarok és mocskosak az utak (itt most lehet külön topikot nyitni arról, hogy az ügyeletes kormány épp hogy lopja el az autósokra kivetett sarcot, de ez itt nem érdekes).

Könyörgöm, amikor itt vezettek, akkor a helyi viszonyokhoz igazodjunk már! Nem hangzik hülyén, hogy azért nincs itt sárfogó gumi, mert nyugaton tiszta az út és ott nem kell?

Vagy télen fűteni sem szoktatok, mert Afrikában meleg van és ott nem kell?

Eszem megáll.

isti77 2008.02.04. 12:24:05

Én is furcsállom azt az indoklást, hogy ahol jók az utak, ott nem kell. Ott nem esik az eső, vagy nem áll meg az úton?
Nekem Ausztriában ugyanúgy az... arcomba fröcskölték a vizet, mint itthon. Vagy így akarják elérni, hogy tartson az ember megfelelő követési távolságot?
Azt pedig egy kicsit abszurdnak tartom, hogy én vegyem meg utólag a többmilliós autómra ezt a (szerintem) alapvető, filléres (nem az árára gondolok, hanem az előállítási költségére - nincs is rajta nagy árrés, kb. 1000 %) menetbiztonsági elemet (egyébként az enyéimen van, nem hinném, hogy emiatt csúnyábbak lettek).
Arról nem is szólva, hogy nem csak a vizet, sarat fogná meg, de elősegíthetné, hogy MÁSNAK ne legyen kára egy általunk felvert kavicsból (ha ez egyáltalán érdekel valakit).
De mint tudjuk, az EU-ban mindent ésszerűen szabályoznak.

bcs 2008.02.04. 12:54:00

Prien
Akkor előzgessétek egymást felváltva! Ott nincs követési távolság! Egyébként nem tudom, milyen gagyi autóra nem tesznek gyárilag műanyagból? (ami nem gyűrődik be)

Prien 2008.02.04. 13:18:07

Nem kötelező a sárfogó gumi használata.
Aki akarja, használja. Ha pedig nem akar mögöttem autózni, akkor ne tegye.

Sok autóra nem tesznek gyárilag. Pl suzukik, amiból van egy pár.

Tomiko 2008.02.04. 14:03:55

Régen ezért büntettek, ha nem volt...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2008.02.04. 14:05:20

tiborkaba,

miért túlzol? Senki sem mondta, hogy Hhalomtól minden rózsaszín.
Elsö hozzászólásomban mindössze annyit írtam, hogy az útminöség az alfája ennek az egész hülyeségnek. Ha az rendben lenne, nem kellene sárfogó gumi. Erre speciel néhány nyugatabbra lévö országban lehet rájönni. De ha így jobban tetszik: Horvátországban is igen f@sza minöségü felsöbbrendü utak vannak, ahol szintén nincs szükség sárfogó gumira.
Értö olvasás!

tiborkaba 2008.02.04. 15:26:07

Igen, valóban túlzok, mert megpróbálom megértetni, hogy igenis szükséges. Még ha jók az utak, akkor is kerülhet rá kö, ami igenis kiköthet a szélvédőmön. Igenis teremthet balesetveszélyes helyzetet.
Nem értek egyet, hogy az útminőség. A legjobb úton is verhetnek fel követ, a legjobb útra is kerülhet egy rög föld, a legjobb útra is szóródhat kavics pl egy teherautóról.
Nem tudom elfogadni azt az indokot, hogy azért nincs gumi, mert úgyis tiszta az út. Azt meg pláne nem, hogy azért, mert máshol tiszta az út.
Amúgy volt itt panasz Ausztriára is.
Ez egy passzív biztonsági elem.

Igazából a gondolkodásmóddal van baj a "nem akar mögöttem autózni, akkor ne tegye" hozzáállással. Ezért tart ott ez az ország, ahol tart. Mert nem közösséget építünk, hanem leszarjuk a másikat. Pedig együtt könnyebb lenne.

Igen, nem a sárfogó gumi használata fogja megváltani a világot, de ez illusztris példája annak, hogy milyen apró dolgokban lehetne hozzáfogni a világmegváltásnak.

atrazin (törölt) 2008.02.04. 15:39:31

Prien, nem írnál ilyeneket, ha a te szélvédőd lenne kráteres a sok fellövellő apró kavicstól. Itt a Balaton környékén ugyanis kivétel nélkül apró bazalt zúzalékkal oldják meg a síkosság mentesítést, és bizony a bazalt igencsak lyuggatja a szélvédőket.
Az autógyártókat pedig szankcionálnám, amiért nem alapfelszereltség az autókon a sárvédőgumi. Akinek meg volt az autóján, de leszakadt és nem pótolja, annak is kívánok egypár kavicsfelverődést a szélvédőjére. A Suzukik orrára meg nem véletlenül húznak motorháztető védő bőrt vagy mit tudom én minek nevezik, ugyanis a saját autóstársaik által felvert kavicsok csúnyán felsértik az újabb swiftek kicsi gömbölyke orrát.

isti77 2008.02.04. 16:02:32

"Ha pedig nem akar mögöttem autózni, akkor ne tegye".

Prien, te nyertél. Erre nem készültünk. Komolyan, erre mit lehet válaszolni? (azon kívül)

Johnny336 2008.02.04. 17:14:52

Akkor gondolj bele abba, hogy kisebb mennyisegu parafelhot csap fel a kocsid autopalyan, 130-nal, szakado esoben. Jobban magad moge latsz. Es a vezetes szerves resze a korulotted folyo forgalom figyelese is, amibe beleertendo a mogotte jovo forgalom is. Biztonsagosabban kezdhetsz bele elozesekbe. Es nem kell egetni a kodlampat, hogy attorje a vizfelhot a kocsi seggenel, ergo lattatod a kocsid a mogotted jovonek is...

EBEUSS (törölt) 2008.02.04. 18:11:05

Akik a nyugati autópályákat istenítik, azok gurultak már rajtuk???
Kedvencem a Bécs előtti szakasz, ahol annyira ugrál a sport futóművem, hogy nem tudom eldönteni sírjak, vagy nevessek... kb. mint régen nálunk a balatoni betonkockás ótópálya!

Egyébként meg szinte mindenhol csak agyon toldozott-foldozott, folyamatos átterelésekkel tarkított autópályákkal szoktam én találkozni, ottan nyugaton...

SD · http://totalcar.hu 2008.02.04. 19:05:17

Teljes mértékben egyetértek, egy problémát látok a dologban:az újgyártású és fiatal autók tulajdonosaik szerint biztosan rengeteget veszítenének dizájnjukból és külső megjelenésük eleganciájából ha a kocsin lenne sárfogó gumi. Persze hogy ennek semmi jelentősége, nekem van, és eszem ágában sincs levenni, nekem még tetszik is, megdobja az autót egy kis rallys feelinggel.Nem csúnya, alig látszik, NYUGODTAN TEGYÉK FEL, legyenek tekintettel a többiekre, Önöket is biztosan zavarja ha felázott úton az előttük haladó kilójával teríti be a szélvédőt csontszáraz saras, télen sós, esetleg néha kavicsos keverékkel.Van, hogy egyórás út után kifogy az ablakmosó folyadék, mert ilyenkor folyamatosan üzemeltetni kell.Nem beszélve hogy az autó többi része is mocskos lesz.
Teherautóknál még idegesítőbb és nagy kárt is okoz,mikor köveket lövöldöz a hátsó kerékpáros a szélvédőre, repedt már meg többször is emiatt szélvédőm.
Szerintem a kultúra és jólneveltség hiánya ha a sofőr ilyen magasról lesajnálja a többi vezetőt.

Rocko- 2008.02.04. 20:26:21

Johnny336 2008.02.04. 09:22:57
hát szar dolog "hozzáértő férfi"nak lenni, elmondhatom.

Prien 2008.02.05. 08:18:44

Én is csináltattam már párszor a szélvédőm.
Legutóljára egy Tico-tól kaptam kavicsot. Márprdig azon van sárvádő gumi, gyakorlatilag az az autó vége.
Mégis arra gondoltam utána, hogy láttam, hogy kavicsok vannak az úton, miért nem tartottam nagyobb távolságot.
Arról beszélünk, hogy mindenki tartsa be a KRESZ-t azon túl pedig legünk udvariasak előzékenyek. Ezzel maximámisan egyetértek.
De hogy a sárfogó miatt üvöltözzetek, hát azt nem értem. Esőben én nem bánom, hogy a sárfogó hiánya miatt nem jönnek jobban rám.
Nálam nem tartozik az előzékenység és az udvariasság körébe a sárfogó és kész.
Vajh miért törölték a KRESZ-ből?

cso zsi 2008.02.05. 08:55:08

Nem azon van a hangsúly, hogy nem mennek rád, hanem azon, hogy 30-nál is úgy sorolnak be eléd, mint 50-nel a körúton.
Annyiban igazad van, hogy az atlag a követési távolságot is ugyanígy mériautópályán.
Aztán nem értik, miért is volt ráfutásos ütközéssorozat.
Persze nálunk a városi utakon is bemennek egy szabályos, biztonságos köv.távot tartó elé, mert "beférnek".
Az ebből kialakuló balesetért (az előtte haladó hirtelen fékezése miatt) meg az addig szabályosan haladót vonják felelősségre.

Szikra 2008.02.05. 13:36:40

Prien!

Nem piszkálódásképpen, de te cseszheted h betartod a kreszt, míg aki bevág eléd mert ő nem képes betartani a sebességi határokat és elhúz melletted 2x annyival de úgy vágódik eléd h a kocsik sarka éppen nem ér össze. Szal itt megbukik a kresz.
Egyébként szomorúan olvasom h elég sokan azzal elintéznek mindent h nyugaton mi van.Ez nem csak erre a témára hanem az élet bármelyik részére nézve már unalmas.Nem kell nekünk mindig a nyugatot majmolnunk. Egyszer kezdjünk már önállóan felépíteni kiépíteni vmit.Kezdjünk el épp eszű emberek módjára gondolkodni.
Sokan leszólták itt a kamionosokat is.Nem egyszer fordult már elő h az említett útviszonyok mellett később tértem vissza a külső sávba egy kamion elé és rámvillantott. Mert észlelte azt a szándékot h nem akarom teletrutyizni a szélvédőjét.Nem hiszem el h vannak olyan emberek akiket ez nem érdekelne.
Igaz volt olyan is h a baromja szintén előtte mögötte senki szituban visszavágot elém és dühömben rávillogtam amire ő lefékezett.Sztem szerencsétlensége fel se fogta h miért villogtam.
A műanyag sárfogó gumi árakról meg annyit, h valóban vannak 15-20e forintosak is,de ha egy kicsit szétnéznétek a piacon 4-5e forintért körbegumizzátok az autót.
És legyetek szivesek mutassatok már egy olyan autót a SUZUKIn kívül amelyikre felszerelik a gyárak. Nem csak a SUZUKIst kell baszatni e miatt.
De mind1, mert addig míg nem kezdünk el egy közösségként viselkedni addig mindig ez lesz az utakon.

További szép napot!

Saresz 2008.05.23. 08:52:19

Drága Tiborkaba!
Véleményem szerint mindenki nagy ívben leszarja a 120 ezerért vett 20 éves batár roncsodat, amiből "leolcsójánosozod" meg "legokartosozod" a többieket. Azok az autók újak, ezért kár vitatkozni a tiédhez viszonyított értékükről. Hidd el, a legolcsóbbak is sokkal többet érnek, mint az ezeréves szétesőfélben lévő benyatemetők. Sárfogó gumi pedig kellene minden kocsira, ha "gokart", ha nem. Gyárilag lehet rendelni, de olcsóbban is megoldható.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása