Régóta érlelődik bennem ez a post, de gondoltam megvárom az érintettek hivatalos válaszát, azonban az elmúlt másfél hónapban nem volt idejük a problémámmal foglalkozni... Kivételesen azokról szeretnék írni akiknek az autókat kellene rendben tartani és nem magukról az autósokról. Egészen konkrétan az Opel Danubia márkaszervízéről.
Egy két és fél éves Chevrolet/Daewoo "büszke" tulajdonosa vagyok. A kétéves kötelező szervízt (költözés miatt) nem a mekszokott helyen végeztettem, hanem a fent említett szalonban. Ugyan hallottam róluk jót és rosszat is, de tavaly áprilisban mégis náluk kötöttem ki. Akkor úgy tűnt minden rendben is volt. Ez az illúzió egészen decemberig tartott, amikor elkezdett furcsán fogni/nem fogni a fékem. Nem szaporítanám a szót, a lényeg, hogy az autó újra a Danubia szervízében kötött ki, ahol egynapos "alapos" vizsgálat alatt kiderítették, hogy bizony a _vasig_ lekoptak az első fékbetétek és örüljek, hogy a tárcsákba még nem martak bele.
Ezzel nem lett volna komolyabb problémám (hisz' az a fékbetétek dolga, hogy kopjanak), ha nem 5000 km-rel vagyok az éves szervíz után és naivan azt hittem, hogy még 10000 km-en át biztonságosan használhatom az autót. Ezután meg mertem kérdezni, hogy hogy lehet az, hogy amikor ők 6 hónappal korábban "átnézték" az autót, az feltűnt, hogy van egy rossz izzóm amit szívesen kicserélnek (természetesen nem olcsón), de a fékek már akkor is vélhetően rossz állapotára nem figyelmeztettek? Azt a választ kaptam, hogy az autót átnéző szerelő biztosan - úgy ítélte meg - még kibírnak 15000 km-t.
Azonban arra kérdésemre azóta sem kaptam sem a szervíztől sem a Chevrolet magyarországi képviseletétől választ, hogy vajon, ha az autópályán szállnak el a fékeim és összetöröm magam, meg még egy pár autót, akkor azért ki lett volna a felelős? Persze arra is kíváncsi voltam, hogy szerintük milyen mértékű kopásnál kell cserélni a fékbetéteket, de erre sem érkezett válasz...
Én a saját bőrömön most megtanultam, hogy a kötelező éves szervíz után célszerű elvinni az "új" autót egy szerelőhöz, aki valóban meg is nézni, és nem csak a szélvédőmosót tölti fel...
Ps.: Még másnap megvettem (fele annyiért) a fékbetéteket és
kicseréltem magam nem egészen 45 perc alatt.
Szívás a márkaszervizben
2008.02.07. 10:17 :: SilentSound
Aki új autót vásárol, azt a garanciaidő alatt jól lehúzzák a márkaszervizek - tisztelet a kivételnek - , mert megtehetik. Meg baromi elfoglaltak is. És mint tudjuk, Abszurdisztánban nem a szolgáltató van az ügyfélért, hanem fordítva. Ráadásul még a világ túlnépesedési problémáját is igyekeznek megoldani. Szabolcs viszont túlélte és megírta nekünk. Már-már homári magasságokba emelkedő írás következik.
87 komment
Címkék: biztonság autó veszélyes szerviz lehúzás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
yooccoo 2008.02.07. 10:31:18
Johnny336 2008.02.07. 10:33:48
Aki markaszervizbe hordja a kocsijat, sikeres ember nem lehet. De akkor bukik a szervizkonyv is (ha jol tudom). Azt nem ertem, hogy miert koteleznek valakit, hogy egy altala ismeretlen, nem megfelelo, unszimpatikus egyen szolgaltatasat vegye igenybe. Nekem is van szerelom, ahova mind a ket kocsit hordom. Unokatesomek is odahordjak mind a 4 kocsijukat. Ismeroseim is. A kocsim elozo tulaja is odahordta tobb even keresztul. Korrektek, gyorsak, profin dolgoznak, normalis aron. Miert nem lehet odahordani? Elvesz a garancia vagy wtf?
Fikázó · http://zsarufika.blog.hu/ 2008.02.07. 10:37:49
És akkor csodálkozol...Ebben a banán/szegfű/narancs köztársaságban így működik a dolog, t'od.
movhu 2008.02.07. 10:46:15
kicseréltem magam nem egészen 45 perc alatt."
Látod, tudod te mi a jó módszer. Márkaszervízbe csak azért kell vinni az autót, hogy maradjon a garancia, a többit jobb normális helyen végeztetni, ugyanis sajna a márkaszervízben éppen úgy lehúzott alkalmazottak végzik a melót, mint máshol.
Sok esetem volt már, több autóval...
Kerülendő. Olyan gyatra munkát végeznek pl. baleset után javításnál, hogy a saját kezemet elverném érte.
okostojgli (törölt) 2008.02.07. 10:48:43
Miki 2008.02.07. 10:52:44
nagyokos 2008.02.07. 11:01:57
Vagy költözz vidékre/kis helyre, ahol a márkaszervizben is ismerősök dolgoznak.
ppeterka 2008.02.07. 11:03:52
Állítólag érdemes vidékre vinni a kocsit Bp-ről, nyugodtabbak, kiegyensúlyozottabbak, és jobban dolgoznak. Konkrétat is tudok, de nem reklámozok...
Mióta nincs közöm a szakszervizhez, megbízható a kocsi... Pedig fizettünk mint a katonatiszt. Csak aztán már kilógott a lóláb, amikor az izzítórelét nem cserélték, de felszámolták az árát... Pedig csak egy alapos WD-40 átöblítést kaphatott maximum... Persze derült még ki ez-az mikor a "házi" szaki megnézte a kocsit. Pl. kilopott-szerelt fékkopás-visszajelző, stb...
Ahh 2008.02.07. 11:04:18
????? Ne már gyerekek... :(
prokee · http://www.prokee.hu 2008.02.07. 11:10:13
Bravó, ez van az Index címlapon.
Történetesen márkaszervízben dolgozom, és nem húzzuk le az ügyfelet. Tehát egyértelműen demagóg általánosítás, és ez akkor is így van, ha rajtunk kívül esetleg mindenki más lop-csal-hazudik.
Egyébként meg, Daewoonál a fékbetéteken akusztikus kopásjelző van, ha nem tűnik fel, hogy fékezésnél rajban gyűlnek utánad a kanos denevérek, akkor sikeres ember nem lehetsz. Pont azért van benne, mert egységsugarú user 30.000 km-t fut le egy betéttel, nagyanyám 60.000-et, aki meg "lendületesen" (hehe) vezet, az bizony a teljes betétet 10000 alatt is elfogyasztja.
Mel Gibbon 2008.02.07. 11:10:40
Azé', egy pár fékbetét nem úgy kopik el, hogy egyszercsak nem fog az autópályán, azt' paff.
long 2008.02.07. 11:12:38
Egy ilyen autó sok esetben 100ezer után haldoklik.
Szóval cseréld magad! Én is azt teszem.
A megspórolt pénz pedig bőven fedezi az esetleges hibákat, ami garanciaidőben egyáltalán előfordulhat (de nem szokott).
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.07. 11:14:52
Én olyan szervizbe járok, ahol végig ott lehetek az autó mellett és mindent az orrom előtt bontanak ki amit cserélnek. Van ilyen is, csak meg kell találni.
Johnny336 2008.02.07. 11:15:03
En peldaul tudtam, hogy szarok a fekeim, nem a szervizbe derult ki... :)
DEGEC 2008.02.07. 11:19:29
2.Aki reszletre az plane.
3.Aki sikeres ember az olyat vesz amelyikben van kopasjelzo, es jelesz ha eljott a csere ideje.
4.En megnezem magamnak mikor cserelem a telit a nyarira es tudom hogy mennyi van meg hatra, ha meg az alu van fent akkor latszik.
5. Nem ertem, hogy ebben mi a hir?A cikk iroja kivetelevel mindenki tudja hogy nem szabad markaszervizebe vinni a kocsit.
kamikaze 2008.02.07. 11:22:25
Én is hordtam márkaszervizbe a kocsimat, de amikor a gyári szervízkönyvét és ajánlását letöltöttem, elképedve világosodtam meg, hogy mivel baxtak át évek alatt... ami filléres kis szar, de munka van vele, azzal nem foglalkoztak, ami könnyen cserélhető és ára van, azt persze gondosan, idő előtt többször. Meg ha nincs a szervizben 'spanod', vagy nem jattolsz, akkor is át leszel baxva, ez is köztudott.
Terveüdekszi 2008.02.07. 11:31:51
isti77 2008.02.07. 11:32:08
Tehát 5000 km-t 8 hónap alatt tettél meg, vagyis a 2,5 éves autóban (persze csak ha újkorától kezdve a tiéd) nagyjából 20, mondjuk 25 ezer km kellene hogy legyen.
Az első fékbetéteknek nagyjából 40 ezret simán ki kellene bírniuk, még városi használat mellett is, tehát vagy a fékekkel nem stimmel valami, vagy a vezetési stílusoddal.
Illetve - amit már más is megírt előttem - a fékkopás tünetei nem hirtelen jelentkeznek, hanem fokozatosan, hosszabb idő alatt, főleg ha ilyen keveset megy az autó.
A "fő" problémához nem nagyon van mit hozzáfűzni, a munkát papíron elvégzik, a valóságban nem. Különösen, ha nem is látod, mit (nem) csinálnak, mert te a váróban ülsz, az autó meg a műhelyben van, de ma már minden márkaszervíz ilyen.
Droopy79 2008.02.07. 11:38:41
Semmiképp nem mennék át "Lacibácsikhoz"...
laci 2008.02.07. 11:38:51
János 2008.02.07. 11:52:03
Más kérdés, hogy nem olcsók. De mihez képest: ha valami "ismerős szerelő" gagyizza össze a kocsit bontós cuccokból, az se mindig jó megoldás. Kollegám járt így: márkaszervíz helyett egy aranykezű Pest megyei maszekhoz vitte a kocsit, baleset után. Minden baja volt a kocsinak a javítás után. Végül beszámíttatta új autó vásárlásakor. Bukott rajta rendesen.
Teeplee 2008.02.07. 11:52:09
prokee@prokee.hu · http://www.prokee.hu 2008.02.07. 11:58:56
Aha, a holdraszállás nem történt meg, a World Trade Centert személyesen Ariel Sharon robbantotta fel, a földönkívüliek az Antarktiszon élnek, ez mind köztudott.
Nem igaz, de köztudott.
Szudvari 2008.02.07. 12:04:45
Az autóban egyébként közel 42000 km van (akkor ca. 35000 volt... Nyáron céges autót használtam, ezért nem igazán termelődtek a kilóméterek a sajátba. DE az autót 0 km-es kora óta használom, és nem ez az első kocsim. Azt éreztem, hogy nem 100% osak a fékeim de a történet teljességéhez hozzátartozik, hogy azért került hirtelen szervízbe az autó, mert parkolásnál "beesett" a fékpedál. Ekkor vitette be a sárga angyal tréleren a kocsit...
A problémám sem az volt, hogy cserélni kell a betéteket, hanem az, hogy nem szóltak róla, hogy szarok. (és kövezzetek meg, de gumisnál szoktam a téli-nyárit cseréltetni)
Budapesten sajnos csak olyan dévú márkaszervízt ismerek, amelyik más (többnyire Opel) autókkal is foglalkozik...
Low Key Lyesmith 2008.02.07. 12:08:18
Johnny336 2008.02.07. 12:08:42
En meg az olajcseret sem csinalom meg. Szerelo szepen felemeli, elrakja a faradt olajat, betolti az altalam hozott anyagot, szuroket.
Meger 2000 Ft-ot felevente nekem...
mokuska 2008.02.07. 12:08:58
én tízezrenként cserélem az olajat a kocsiban, mert mániákus vagyok, ebbôl baj nem lehet alapon. Persze márkaszervízbe csak akkor viszem, amikor a szervízkönyv erre utasít. 160e és 170e között, amikor megejtettem a cserét, a szaki mondta, hogy tulajdonképpen ezt az olajat (és a szûrôt) még nem kellett volna cserélni, nodehát, ha ez a mániám, legyen. Végig a kocsi mellett álltam (segítettem is), én vettem az olajat (direkte a márkához valót, drágát, ezen nem spórolunk), minden teljesen ellenôrzött, korrekt, miegymás.
180e-nél a kötelezôn a márkaszaki azt találta mondani, hogy húú ez az olaj nagyon rosszul nézett ki, valószínûleg 160e-nél nem is cserélték ki, tiszta szerencsém hogy nem dugult el minden. Na most, ha 160 és 170 között nem volt gond, akkor elhiggyem -e, hogy 170 es 180 között, az amúgy 20e-re tervezett csereidô felét futott olaj valóban olyan rossz volt, vagy a szaki gondolta hogy besároz valakit egy másik márkaszervízben csak úgy?
Szervízkönyvre azért fektetek hangsúlyt, mert ha eladom, akkor nem rossz ha legalább a könyv és a kilométeróra egyensúlyban van. Tuti hogy itt is lehet csalni, de ha a vevô szeme, és a szervízkönyv összhangban van, akkor nagyobb a bizalom.
Johnny336 2008.02.07. 12:10:03
Szudvari 2008.02.07. 12:13:15
Molnár Zoltán 2008.02.07. 12:20:03
Fatero 2008.02.07. 12:29:57
Johnny336 2008.02.07. 12:31:20
Azt furcsalom, hogy kereket cserelni utalsz (plane negyet), de fekbetetet megcsinalod... :)
Seth Gecko 2008.02.07. 12:31:42
Oké, én ebbe a tekintetben kivétel vagyok... 21-edik éves gyári állapotú 2107-esemhez nem nehéz jó szerelőt találni, csak korban mind 50 év felett van :D
Szép napot!
renesis 2008.02.07. 12:32:02
amúgy vannak tisztességes szervízek is.
Prien 2008.02.07. 12:34:00
Nem figyelmeztették, hogy vezetési stílustól (tudástól) függően 4-20k km-ert bír még ki a fékbetét?? Hm..
Ez legyen a legnagyobb baja a márkaszervízekkel.
Jah és enyhe túlzás amit az autópályás fikcióban említ. Hogy mi van ha hirtelen a pályán kopik el a betét. Mi vaaa?
Bazz egy autóhoz nem értő sofőr elviszi szervízbe az autóját, ha gyengül a fékhatás. A többiek meg ránéznek. Még akkor is, ha 1 hónappal az előtt volt kötelezőn az autó.
A márkaszervízekben nem bízok, ezért én csak garancia időn belül viszem hozzájuk a vasat, akkor is csak úgy hogy én viszem az olajat meg ami kell, amit úgy tesznek bele, hogy ott vagyok az autó mellett.
Neten fele áron meg veszem a márkás olajat, és azt az 1 órát rászánom az ácsorgásra.
Gery Greyhound · http://www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.02.07. 12:40:48
Ja, igen, BMW = Busz, Metró, Willamos. Most akkor biztos nemsikeres ember vagyok, de legalább naívügyfél se a szakszervízben.
(amúgy az tényleg g***iség, hogy a Fabiát elvittem szakszervízbe, ami vidéken 30 volt, az pesten 45, ebben benne volt a szélvédőmosó feltöltése ami tudtommal több mint háromnegyedig volt, felszámolva hatszázvalahány forintért)
trolipotlo 2008.02.07. 12:42:29
Úgyhogy vissza kellett vinni.
Tanulság: mindig kérni kell olyan papírt, amire ráírják, hogy mekkora fékbetét- és gumiprofilmélységet mértek (német BMW-szervízekben pl. ez automatikus).
vape 2008.02.07. 12:44:09
Ha viszed a kötelező szervizre az olajat, szűrőt, stb. (ezt nem tilthatják meg), és ott állsz a kocsi mellett, amíg dolgoznak rajta, akkor kevesebb pénzedbe kerül, és kisebb valószínűséggel számláznak ki el nem végzett munkát.
A márkaszervizben legalább kapsz számlát, ami alapján reklamálhatsz. A sarki autószerelőnél meg általában a képedbe röhögnek, ha egyáltalán szóba hozod a számla témát (vagy akkor a végösszeg min. az áfával drágább lesz).
Szazsa · http://Szazsa 2008.02.07. 12:45:53
prokee · http://www.prokee.hu 2008.02.07. 12:49:38
Miért érzem úgy, hogy valami nem teljesen kerek a történetben ???
captain 2008.02.07. 12:50:56
Szervízbe meg oda vittem, ahol bent lehettem a kocsi mellett (muunkavédelmi előírásokat leszarom), mert fontos számomra, hogy lássam mit csinálnak. Az olajat én vittem, mert azt is lehetett (persze itt is a legjobbat). A szerelők korrektek voltak, nem problémáztak azon, hogy ott vagyok a műhelyben. Legközelebb a pollenszűrőt meg majd én kicserélem féláron, mielőtt szervízbe viszem.
Tehát telefont elővenni, márkaszervízek listáját megnézni neten és telefonálni.
Feltételeket megadni, árajánlatot kérni.
Így kisebb a pofáraesés esélye!
Egyet rontottam el, későn készültem rá, hogy "hálapénzt" adjak a szerelőnek és így ez elmaradt.
NEM KELL olyan szervízbe menni, ahol nem nézheted mit csinálnak!
Sanya 2008.02.07. 12:51:48
A márkaszervízbe én sem viszem többé autómat
Ezért:
totalcar.hu/nepitelet/?op=itelet&cat_id=46896
Andie 2008.02.07. 12:59:42
Én 2 éve vagyok egy S60 boldog tulaja, és mind a 2x a Zay utcai márkaszervizbe vittem, merthogy korábban is ott volt végig szervizelve. Ismerik az autót, megvan minden apró alátét-csere nyoma, stb. Ezenkivül elég korrektek, és már az elején össze"haverkodtam" a szervizvezetővel. Azóta is bármi nyügöm van, felhivhatom mobilon.
No persze ennek meg van az ára.
Az elsö dolog, amiért hozzájuk mentem, rögtön a vásárlás után (állapotfelmérés is náluk volt) 2 héttel: riasztókürt-csere. Ugyanis szerencsétlen volvó riasztott, villogott mint a reklámmacska, de némán. Először aszittem, valami beállitás, de nem találtam ilyet a könyvében.
Elvittem, hát kiderült, hogy a kürt. Node ne ám valami egyszerü csipogóra gondoljatok! 35ezer ft-os, processzoros tökömtudja milyen kis dobozka, ami visszajelez a központi kompjúternek, hogy mikor riasztott, menynit, mi okból, stb. Huh. Munkadijjal együtt 60 rugó.
Nézem a munkalapot, a köv. tételek voltak:
- lökháritó le/felszerelés : 1 óra
- hütörács le/felszerelés : 1 óra
- kerékdobvédő lemez le/fel : 1 óra
- riasztómodul csere : 1 óra
plusz az anyag.
Hoppá. Közben kb 2 órája voltam ott, és kész volt minden, végig a kocsi mellett álltam (ehhez mindig ragaszkodok).
Szóvá is tettem Jánosnál (szervizvezetö), aki azonnal elviharzott a számlával, és láttam, az üveg mögött iszonyatosan lebaszta a munkafelvevő komát. Visszajött, és sürü elnézések közepette kijavitotta az időket, igy a végösszeg rögtön 30+15-re módosult.
Plusz választhattam valamit a volvo-shopból, lábtörlőt, vagy valamit a pluszban számolt 15ezer értékben. Nagyon korrekt volt.
Legutóbb nyáron voltam, a kötelező 90ezres szervizen, mindent átnéztek, amit kell, pluszban kértem a vezérmüszij és tartozékai -cserét, mert ugyan még nem akutális, de mivel új tulaj vagyok, biztos ami biztos. Igy volt mindenestöl 150.
És látszik rajtuk, hogy tudják mikor, hova kell nyúlni, nincs tapogatózás, tökölés, fejvakarás, hogy ejj, ezt most hogy? Nincs szerszám, mivel fogjam meg, rendelni kell, stb.
Minden van, minden kéznél, hisz naponta 5 ilyet csinálnak. És ez engem megnyugtat, még ha plusz 50% pénzem is bánja.
Nem azt mondom, egy fékbetét csere akár otthon, de a sarki szakinál is megoldható. Ámbár verték már le nekem a mondeomról samuval a tárcsákat, hogy csak jajjgattam.
Szóval neten utánnaolvasni, elmenni, megnézni a szakszervizt, jelen lenni a melónál, tételesen megnézni a munkalistát, és nyugodtan távozni.
A minőség pénz. Ragaszkodj a minőséghez.
BitPork 2008.02.07. 13:00:20
Szudvari 2008.02.07. 13:00:57
Miután az első 30000 km után azt "gondolták" még kibír 15-öt és gyanítom nem ebben a fél évben (5000 km alatt) változott akkorát a vezetési stílusom, hogy ilyen drasztikusan változzon a kopás gyorsasága, fentartom a jogot, hogy nem nézték meg az "átvizsgálás" során az autót, mégis azt mondták, hogy a biztonságos közlekedésre alkalmas...
Egyébként adódott más garanciális jellegű probléma az autóval, amit szerencsére nem náluk, hanem Budakeszin egy másik márkaszervízben javíttattam, és le a kalappal előttük!
És ha a kötelező szervízeken kötelezően lehúznak 20-30 ezer forintra a szélvédőmosóval és az izzócserékkel együtt, akkor hadd ne kelljen jattolnom azért, hogy az aamúgy is megemelt autó alá benézve a szerelő félvárról megemlítse nekem, hogy ezek a fékbetétek bizony kopottak... Akkor esélyem van rá, hogy eldöntsem akarom-e ott és akkor cseréltetni...
RC 2008.02.07. 13:01:51
DEGEC 2008.02.07. 13:17:04
2. Ismerek olyat aki 5000 ert jar be pecseteltetni a szervizkonyvet es keri hogy ne nyuljanak semmihez, mert majd o megcsinaltatja normalis helyen.
3. Senki sem mondta hogy az osszes maszek szerelo megbizhato.
4. En is volt hogy gumisnal csereltettem le kerekeket, da odamentem es megneztem a feket meg az aljat is ha mer fel volt emelve.
5. Minden kocsiban kell lenni emelonek.
6.Jo minosegi betet kell venni.Olcso husnak hig a leve, de ezt a magyarok sosem fogjak megtanulni.
7. Remelem sok szerelo, es markaszerviz olvassa majd ezt. Leirom mi a kulonbseg kulfold es abszurdisztan kozott.
Kulfoldon elek, olaszorszagban. Hasznalt autot akartam venni. Egy utszei keseskedonel,ki is valasztottam, kiprobaltam atneztem, lattam hogy a tarcsaknak mar van valla, betetek is kopottak, klima nem fujt eleg hideget(gazhianyos volt). Majd lefoglaltam.Mondtak hogy 3 nap mire elintezik a papirokat, es rendbe teszik a kocsit.Ezt nem tudtam mit takar gondoltam kiszilikonozzak megjobban, de minek mikor mar megvettem.
3 nap mulva visszamentem, akkor jott ki a kocsi a mosobal, kitakaritva gyari allapotra, es lepolirozva.Kifizettem , hazafele megalltam az autoboltban, vettem olajat szurot, levego es pollenszurot. Majd hazamentem es gondoltam elkezdem az alapveto dolgok cserejet egy hasznalt autonal.Meglepve tapasztaltam, hogy a klima jeghideg, olaj frissnek tunt, majd lattam hogy uj a szuro is. Gondoltam levegoszurot csak nem csereltek, hat de. Sot pollenszuro is hofeher volt. Majd mikor tuzetesebben szemugyre akartam venni hogy mennyi van meg a fekbetetekben akkor latom hogy ujak, a tarcsa pedig fel van szabalyozva.
Mondanom sem kell hogy egy ev garanciat kaptam az autora (teleszkopokra csak 15 nap, nem tudom miert), ingyenesen hivhato zold szammal, ha vmi elromlik treler jon, megjavitjak ha garancialis a hiba ingyen olaszorszag teruleten.(hozzateszem torveny kotelezi oket hogy a 10 evnel fiatalabb kocsikat csak garanciaval lehet eladni). 4 honappal kesobb az egyik feltengelycsapacsam zugott, visszavittem, mondtak hogy 2 utcavol odebb levo szervizbe vigyem be, ott szo nelkul kicsereltek, es megtettem a kocsival 30.000 kmert hiba nelkul. Mondanom sem kell hogy hol fogom venni a kovetkezo automat. Mindezt ugy egy idegen orszagban hogy olaszul nem beszelek.El is hajthattak volna de nem ezt tettek. Viszont ha valaki azt kerdezi tolem hogy te nem tudsz egy jo hasznalt autot, akkor nyugod szivvel tudom enki ajanlani.O is jol jart es en is.
De amig Mo. on aki a kereskedelemben nem igy all a dolgokhoz, hogy nem eleg egyszer eladni vmit, hanem ra kell venni hogy vissza is jojjon, vagy ajanjon masnak, addig nem lesz valtozas. Nem azt mondom hogy Mo on nincs ilyen, mert volt olyan hogy MIskolcon eldurrant az olajhutom, es vararnap nem sokan heggesztenek ilyet, de elmentem megnezni hogy mikr nyit hetfon a szaki, erre latta hogy ott allok a muhelye elott, kerdezte hogy mi bajom, mondtam hogy mennek pestre de rossz a hutom. A faszi vasarnap delben kinyitotta muhelyt, 10 perc alatt megheggesztette, majd mikor kerdeztem mivel tartozok, azt mondta hogy hozz 3 turorudit a gyerekemnek. Ez uzletember, tudja hogy vissza fogok menni, es ajanlani fogom masoknak is.
Nem ragozom tovabb mert elkopott a klaviaturam, de a legnagyobb gondot ott latom, hogy addig amig van ugyfeluk a markaszervizeknek, (mert oda mennek az emberek , es 2-3 hettel elotte kell idopontot kerni, addig megtehetik hogy a pofankba sz@rjanak.
Egyebkent en is jartam markaszervizbe, vaci oton az opelben, es az aron kivul mas bajom nem volt, visitor kartya elleneben beengedtek a muhelybe es nezhettem mit csinalnak.
DEGEC 2008.02.07. 13:18:46
Ezt az olajat azok a szerelok aruljak akik valaki ""kevesbe sikeres ember kocsijaba nem tettek bele, csak szamlan:-PPP
puttony 2008.02.07. 13:20:16
Szóval a lényeg nagyon sokan próbálják az embert lehúzni.Kicsik és nagyok egyaránt.Olyan ,hogy tuti hely szerintem nincs,mert egy két madarat mindenhol szívesen látnak.
Szarka · http://szarka 2008.02.07. 13:23:13
Fujjjjjj!
Az autóm első éves kötelező szervízénél kértem széket és szépen lecsüccs a verda mellé és csináld barátom a dolgodat. Nem hagytam magam, kértek rá, hogy hagyjam el a szervíz területét balesetveszély blablabla. Nem érdekelt!
Ragaszkodni kell hozzá, hogy ott előttem csinálja meg, jogom van látni mit szerel ki és mit cserélnek. Így nem kerülhet 2004-es Ducatoba 2002-es Jumper használt lengéscsillapitó ÚJ ÁRÁBAN.
kiskakas 2008.02.07. 13:23:41
Egyébként egyáltalán nem megdöbbentő a fékbetét ilyen gyors kopása, nagyban függ a gyártójától.
Az én 4 éves Corollámnak a 45ezres szervizén cserélték az első fékbetéteket (1,5 év alatt ment bele 45e) és már a tárcsákat is fel kellett szabályozni. Volt olyan fair a szervíz,h mindkettőt garban csinálta meg, ingyen. Elismerték,h annak a szériának a gyári betétje sokkal gyorsabban kopik, mint az átlag.
90ezernél volt az első féktárcsa! + betét csere, plusz hátsó betét csere.. ennyi..
Nem vezetek őrült módjára, kímélem az autot, csak "sajna" nagyon sokat járok vele.
bervas 2008.02.07. 13:24:12
Valóság: Nincs kartertömítés :-) Ezen felül hazáig a féklámpa is elment. A karterból és a szelepdekniből hosszú percekig kapartam a kátrányt a fekete olaj leeresztése után.
Ez egy érv, hogy miért nem javíttatok márkaszervízben. (Az utána beleöntött friss olaj a csereperiódushoz közeledve is szép sárgás színű.)
Utána 60e-s szervízre készültem. Ismeretlen volt a technika, kértem árajánlatot. Az csak kicsivel volt több, mint a szerelési könyvben cserélni írt alkatrészek ára. Úgy éreztem, valaki nem mond igazat, úgyhogy az árajánlat 90%-ért megvettem a gyári alkatrészt, és megcsináltma mindent magam. És jó az autó.
Ez a második érv, amiért nem megyek javíttatni márkaszervízbe.
DEGEC 2008.02.07. 13:26:01
Ha 530 d -m lenne vagy SLK-m en is odahordanam, mert 1. ok ertenek is hozza, szerszazatuk is megvan hozza, meg magneskartya maivel fel lehet nyitni a motorhaztetot:-PP
2. van is ra penzem hogy megfizessem, meg a szelvedo mosot is.De csak akkor ha ami a palacban maradt behelyezik a csomagtartoba, keres nelkul.
LeoBertold 2008.02.07. 13:31:22
Speciel egy 4 eves S80-ast vettem par eve toluk, mar a "bevizsgalt" auto is rossz volt, tobb szazezret koltottem mindenfelere naluk, a legutolso alkalommal, amikor 200 ezret akartak kerni valamiert csak annyit mondtam, hogy jo, a kiszerelt alkatreszt kerem, es angliaban (ott elek) fogom bevzsgaltatni (hiszen a gyari szam alapjan tudni fogjak, hogy valoban ebbol az autobol van). Ez persze bloff volt, a meglepo az, hogy meg ok is bevettek: masfel ora mulva 30 ezerre (!!!!!) csokkent az ar, "JE, NEM KELLETT KICSERELNI!".. Ezt kovetoen egyebkent eladtam az autot es magyarorszagon soha tobbet nem is veszek Volvot, az biztos. (pedig jo es kenyelmes auto)
Rohej, hogy akkor lehetsz "nuygodt" hogy nem vernek at, ha ott alsz az auto mellett, ertesz hozza, ellenorzod, stb. Mi val akkor, ha en nem ertek az autokhoz? nincs idom arra,hogy a szervizben a mester kezet fogjam?
Amugy amiota nem Magyarszagon elek, ilyen problemam nincs. A markaszerviz gyors, olcso (!!!!!!!!) es korrekt (pedig Mercedes es Jaguar) es nem kell mellettuk allnom es nem kell ertenem hozza.
Ennyi.
Káposztakukac 2008.02.07. 13:32:09
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.07. 13:34:04
DEGEC 2008.02.07. 13:35:13
a kulfoldon van a hangsuly...:-P
pan77 2008.02.07. 13:39:37
pan77 2008.02.07. 13:41:36
Igen, a ford ezt rendszeresen megcsinálja. Észnél kell lenni, és muszály reklamálni!
Andie 2008.02.07. 13:47:22
És nem szines golyóstollat kaptam :), hanem mint emlitettem, egy 15ezres ajándékot, konkrétan új szőnyegszettet.
Való igaz, a világ legtermészetesebb dolga lenne, ha a tapasztalataidhoz hasonlóan itthon is halálos nyugalommal vihetném oda a kocsit bármelyik szervizbe, ott kinyalnák a seggem amig hipergyorsan, magas szakértelemmel megcsinálnák a javitásokat, csak a szükséges anyagokat és munkát felhasználva, majd miután már 5x voltam náluk, 10% kedvezménnyel szuperolcsón leszámláznák. Ez álom. Nem ma lesz ilyen, sajnos. Neked, nekem igy kell szolgáltatnunk, mert különben éhenhalunk. A nagyok megengedhetik maguknak az ügyfélkörül jelentős hányadának elvesztését.
Nomeg akinek volvója van, ugyan ne szarozzon már 30-50ezer fton - ez is hozzáállás.
Az s80-as negativ élményed szomorú, és remélem, hogy ritka eset. Én nem veszek sürün autót, 10 év alatt ez a második, de mindig megnézem, hogy mit veszek, inkább 25x körbejárom a témát. Ezt a volvót például egy 60 éves vezérigazgató vezette eddig, aki havonta 2x átruccant bécsbe. Egyébként garázsban pihent a kicsike. És valóban, bármerröl nyomoztam, nem találtam más infót. Ezért nyugodt vagyok, hogy nem kell a közeljövöben sem rejtett hibák miatt százezrekért mindenfélét kicserélni.
Külföldi márkaszervizzel kapcsolatban nincs sok tapasztalatom, mert én még nem voltam. Tavaly tavasszal unokabátyámékkal mentünk a pályán, és rászaladtunk egy trailer felhajtó vaslemezére. Hatalmasat koppant a merci alján, aszittük ott halunk meg. De nem, félreálltunk, és nem láttunk semmi komoly gondot. Begurultunk a legközelebbi faluba, és ott az elsö szerviznél (elég nagy szerviz volt) bekopogtunk (szombat délben). Koma kijött, rémüldözve hallgatta, mitörtént, és azonnal betessékelt minket egy emelőre. Mármint a kocsit. Alánéztünk, mindent megvizsgált, megmozgatott, ráakasztotta a kompjuterre, stb. De egy csúnya alvázhorzsoláson kivül nem láttunk semmit. Mikor kérdeztük, mivel tartozunk a fél órás mókáért, azt mondta, hogy semmivel, örül, hogy nem történt komolyabb baj. Akartunk adni neki 50 eurót, de nem fogadta el. Végül kapott egy tálca sört a közeli boltból. Igy is lehet. Ráadásul a mühely közel volt uncsitesóm lakásához (Frankfurt-Hahn), úgyhogy azóta odahordja a 335i-jét apróbb dolgokra. (kötelezőkre persze a márkaszervizbe)
autosave 2008.02.07. 13:51:49
azt mondják: kormánymű csere, nagy munka, de csak 150ezer+munkadíj...
mi lett belőle? hááát ezt még meggondoljuk... persze elég hihetetlen volt, hogy a kormányszerkezet meg minden tökéletes volt, csak az olaj csöpögött.
másnap maszek szervíz: akna, felemel, olajtisztító spray befúj, olajat letöröl, jééé innen csöpög. csavar meghúz, azóta +100e km és tökéletes.
lehet következtetni.
isti77 2008.02.07. 13:52:20
Az 5 liter olajból, amit vittem, semmit nem kaptam vissza (3,5 literes a tartály - sebaj), állítólag minden szervizelt autót ingyen lemosnak, ezt még mindig hirdetik, valahogy elmaradt ez is, de legalább nem karcolták össze, és a szervízkönyvet sem pecsételték le, csak miután visszavittem. Indok: "ők nem turkálnak az autóban". (A szervízkönyv a kardánboxban volt, direkt ezért. Érdekes módon a forgalmit el tudták kérni.)
De a csúcs az volt, amikor a "művelet" félidejében el akarták kérni a váltózár kulcsát (nem volt lezárva), anélkül, hogy meg tudták volna indokolni. Nem adtam oda, érdekes módon aztán nem is kellett. Örülök, hogy nekik is tetszik az autóm, de még nekem is kell.
Azóta Angyalföldre viszem, ott nincs váróterem, én is ott lehetek munka közben. Érdekes, azóta marad az olajból is.
betépett felhasználó 2008.02.07. 13:52:40
"ugye meg birja egy darabig, mert most le vagyok egve, ugye azert meg 1000kmt rahuzhatok, nem eletveszelyes? stb. stb." Igent feleltem, mert ezt akarta hallani.
Akkor ezt most miert tetszik elhallgatni?
Prien 2008.02.07. 13:53:04
Azt az olajat áruházból rendelem.
BitPork 2008.02.07. 13:56:00
DEGEC 2008.02.07. 14:08:17
tevedtem, tisztelet a kivetelnek, de sokan hirdetnek hidd el, ha nem a gugli a baratod.
Prien 2008.02.07. 14:21:39
Hauzer 2008.02.07. 14:25:30
totalcar.hu/nepitelet/index.php?op=itelet&cat_id=37736
yanchi 2008.02.07. 14:57:50
zwilling 2008.02.07. 15:00:59
a szervízkönyvről annyit, hogy van egy ismerősöm:) akinek a szervízkönyvében módszeresen irja vissza a márkaszervíz a km. óra állást, hogy majd eladáskor vissza lehessen állítani kicsit, ja és a szervízkönyv szerint az auto perfekt, pedig le van szakadva az eleje hátulról meg belementek.használtautó vásárlásnál, csak a szemednek és fülednek hihetsz, de sajnos általában még annak se...
Hauzer 2008.02.07. 15:40:26
Nem azért mert én most annyit tejelnék neki..1 évben 1xer járok oda..szal nem hiszem,hogy aza kevés pénz kéne neki.Egyszerűen mondta,hogy ha nem akarok szar munkát akkor majd inkább ő.
kszenon 2008.02.07. 15:47:02
DEGEC 2008.02.07. 16:06:17
de mint irtam kulonbseget kell tenni a luxuskategorias markaszervizek es a fapadosok kozt...
nem osszehasonlitando...vagy arra akarsz utalni ha jobb tapasztalatokat szeretnenk markaszarvizugyileg akkor felsokategorias kocsit kell venni...??:-PP
kszenon 2008.02.07. 16:18:28
TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.07. 17:41:08
SZABOLCS!
Olvastam panaszodat! És jómagam, sajnos nem éretek vele egyet, vagyis inkább nem hiszem el, történetedet, azt, hogy ez veled megtörténhetett, még inkább autóddal! 7 évig dogoztam a szakmában, azaz az autószerelésben! Történetedben azért nem hiszek, mert gépkocsidra térve, nem létezik, hogy egy 2 éves, X Ezer kilométerrel meglévő ”új" autó féktárcsái nem kopnak el hamar! Ha csak nem nyomod éjjel nappal, mert nem tudsz vezetni magyarán mondva! Meg kell jegyeznem, a mai típusok már nem a régi anyagból készülnek, és való igaz, hogy puhább (környezetbarát) ferodor van már a fékbetéteken.
Viszont egy átlagos fék egyéb fizikai meghibásodások kivételével, min. 50000KM-ig, használhatónak kell lennie! Akármilyen típusról is van szó! A fék kopását, azt a műszerfalba épített, figyelmeztető jelzés, legyen az BREAK ERROR, vagy csak sima felkiáltójeles megjelenítés jelzi a vezetőnek, hogy feltételezett hiba van a fékrendszerben. Ez lehet a fékfolyadék alacsony szintje, mi jelzés lehet komolyabb meghibásodás fennállására, vagy akár a természetes kopásra. Mindenféleképp szervizt, azon belül is szakszervizt ajánlok csak a javításra! Kubikus munkát (nem hozzáértő személy munkáját) kerülni kell, mert komoly jogi következményekkel jár a fékrendszer, és kormánymű javításából eredendő esetleges baleset. A fékrendszer megbontása után, mindenféleképp fékpadon történő ellenőrzést kell végezni, annak állapotáról bizonylatot kell kiadni. Most te, lehet, hogy megbütykölted, de koránt sem jelenti azt, hogy nem balesetveszélyes a fékrendszered most, még ha azt te jónak is ítéled meg! A márkaszerviz igen magas áron ad szolgáltatást, legyen is az bármi javíttatni való a járművön! Mondhatjuk nem Magyar brifkóhoz találták ki, de ez van. Viszont cserébe bizonyos idővallum garanciát adnak, mint a gyári alkatrészekre, mint a munkafeladatra. Ennek, pedig ára van! Jómagam csak márkaszervizbe viszem konzervdobozomat, mióta megvettem. Pedig használtan vettem, de előző tulaja is csak oda hordta, hát követem én is. Az ember pikk-pakk otthagy egy kötelező szerviznél 30-60 ezret. No de ebbe magában foglaltatik a szerelés, gyári anyagköltség, garancia. Aki nem vállalja ezt be, az mehet máshova is, de nem ajánlatos. Egy autót nem csak megvenni kell, hanem üzemben tartani is. Sokan az a baj, hogy ezt nem tudják! Az autót nem hagyom én sem ott, pedig ismerem a szervizes kollégákat, de nálam nincs kölcsönös bizalmi elv, se autószerelésben, se közúton! Elhiheted, a servíz belerak mindent, mit a számlán feltüntet. Hallani rémhíreket, hogy fáradt olajt, meg efféléket töltenek a motorba, ez mind BADARSÁG! Nem teszi meg, hisz minden szerviz a gyártótól kap jutalékot, minden egyes kuncsaft után. (flottakedvezmény) Autósterelőhöz elvinni a kocsit? Elviheted, de nem jó 5let. Mikor aláírod a check papírt, hogy átvetted a gépjárművet kipróbáltan, akkor onnantól te viszed a sarat, ha pl. fizikai sérülést, pl. karcolást találsz otthon rajta a fényezésen, vagy régi olajszűrőt vélsz felfedezni a motorban az új helyett, hlott a számlán új van feltüntetve! Köteles volnál igazság szerint az adott javításokat szemrevételezni, mielőtt még a check papírt aláírnád a pénztárnál. Én úgy is teszem, ezt némi nem tetszés követi szemükben, de megértik miértségét! A szerviz, ha szűkében van kapacitásának, elutasíthatja a javítást, átküldhet más azonos márkaszervízbe, ugyan ez van raktári alkatrész hiány esetén is, mikor a gyárból rendelnek meg alkatrészt, és ez ráadásul még idővallumos szolgáltatáshoz is van kötve, mi azt jelenti, pl. ha 5 nap alatt kell az alkatrész felárat, számol, ha azon kívülre eső időre, akkor nem számol érte felárat. Alkatrész utánpótlástól függ mindez! Minden egyes kérdésre, technikai adatokra ott a válasz az adott gépkocsi "használati utasítás" könyvében! Azt hogy most kicserélné az izzót. Az a másik fele. Engedd meg neki. Vagy ne! Ő ad mondjuk 3600HUF-ért egy 12V 55W H7est, vagy vegyél te egy TES*Ó-s made in Taiwan kisipari izzót, mire az E szabvány csak koppintva van, és mikor behelyezed, szétégeti foncsorod, vagy mások szemeit, ill. a vezeték korbácsokat a járműben. Mind hülye ember, ki efféle multiknál vásárol be, legyen az gumiköpeny, vagy akármi más, mert csak olcsóbb mint a márkaszerviz, vagy egyéb hivatalos kereskedőhálózat ajánlatai.
Ennyit akartam volna neked, ez az én véleményem a leveledről, a veled, és járműveddel megtörtént dolgokról!
BALESETMENTEST, KELLEMEST!
kalasnyikovfan 2008.02.07. 17:53:02
A dolog ugyanis úgy történt, hogy az előző szervíznél kicserélték a még nagyon jó fékbetéteit egy épphogy csak-ra és még rendesek voltak mert nem számolták fel a munkadíjat.
Amúgy meg mindenki levonhatja a következtetést , vajon miért tiltják ki a munkatérből a kedves ügyfelet?
Mert azt ugye senki nem sopja be hogy munkavédelem , balesetveszély meg egyéb baromságok...
Szuperszerviz 2008.02.07. 18:01:32
TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.07. 18:04:14
EZ IS BADARSÁG! A munkavédelem a mérv adó! illetve elárulom neked, személy szerint én is utáltam, mikor nézett a kuncsaft. De azt jobban, mikor olyanokat kérdezett, hogy ez mi az, mi, meg a felesége kutyája, stb. Zavaró tényező. Ennyi. Nincs az a szervíz, ki nem kínál fel egy széket, fotelt, cukorkát, kávét, ásványvizet, meg ilyesmi, még várakozol esetlegesen! Mond nem tünne neked fel, hogy egy szemrevételezéskor szerszámok csörgésétől hangos gk. álást hallanál? Állj szem elé, told oda a széket az üvegfal mellé, vagy tudomis én, mit, hogy lásd azt mit tesznek járművedddel! De ez a kicserélték a jókat, rosszra, egy ESZMÉLETI NAGY BADARSÁG! Arról nem is beszélek, hogy itt konkrét márkaszervizek vannak megnevezve. Minden bizonnyal alaptalanul, és ezt nem kötelesek ők jó szemmel nézni!
Totoff 2008.02.07. 18:32:02
DEGEC 2008.02.07. 19:57:12
Egy kicsit nagy bátorság a dévót meg a minőséget egy írásban említeni..
Egyébként nem csak tuskób a lehet izzót veni, de az tény hogy aki egyáltalán jár tuskóba sikeres ember nem lehet:-P
aki tuskóbajár dévóval az pedig tuti nem:-PP
DEGEC 2008.02.07. 20:01:34
Azé lehet hogy pesten is van, de mégis mit vártok azoktól az emberektől akik hazavisznek hónap végén 80 k-t, hogy majd hogy fog dolgozni? Érdeke fűződik hozzá.
Ja elfelejtettem irni, hogy amit említettem váci úti opelt, hogy kényszerből voltam náluk párszor, és elég pozitív volt a tapasztalatom, hogy 3 nappal az ominózus eset után felhivott vmi csavó, hogy ó attól a cégtől van és ő minőség kontrollon vagy hol dolgozik, és hogy kiváncsi hogy minden rendben volt-e?Meg voltam-e elégedve? stb...
mondjuk kiváncsi lettem volna ha azt mondom nem akkor mit tesz....
gaben 2008.02.07. 20:22:01
Márkaszervíz mondta erre: Ez ilyen, ennyit bír.
(ok., hogy nagy a kereke16-17" de a tárcsa is nagyobb vagy másfélszer mint az ős passatban.
Van egy 31 éves zsigám eredeti féktárcsákkal/volt már szabályozva de akkor is!!!/)
Más esetben meg megállt egy felüljáró tetején azután se kép se hang. Tréleren vitték a szervízbe.Majdnem 9milláért botrányos. A népitéleten lehet röhögni a márkatársakon.
Vidéken talán jobb a helyzet, de Kaposváron is láttam hajmeresztő számlát. A köv tétel szúrt szemet: Próbaút 15000.-
Mi ekkora költség egy próbaúton a szervíznek?
Az nem derült ki, de az ismeretlen vendég pechükre az egyik ügyvéd haver volt aki rövid de hathatós reklamálás után megkapta az "igazi" bizonylatot. Ja! És az udvarról ki sem álltak a géppel! Ez utóbb derült ki.
Ami lehet szerencse is mert a környéken egy három éves 206cc-t törtek fossá a márkaszervíz szerelői egy a vártnál izgalmasabbá sikerült próbaút alkalmával. A Juszt müsorában is benne volt ez. A tulajnak meg csak a használt árát akarta fizetni a szervíz, pedig ekkora blamázs esetén megérdemelne egy újat még úgy is, hogy a balfék aki ezt előidézte (legalább részben)szálljon be a költségekbe.
Én is gályáztam szervízben de engem a tökömnél fogva allított volna röppályára a volt fönököm fele ekkora stikliért is. Aki egyébként haláli jó arc a mai napig.
Rocko- 2008.02.07. 22:22:44
ja, munkatársam tanácsa: szervízelése előtt kérj árajánlatot a kocsira. aztán mondd meg, h ezt a szintet kell tartania minimum.
Gery Greyhound · www.bestofgyurcsany.hu/news.php 2008.02.07. 12:40:48
"A BMW a legjobb, amióta azzal járok, semmi ilyesmi problémám nincs. Ha szar a fékbetét, majd valaki kicseréli, nekem nem kell foglalkozni vele"
vagy nem. nem szívesen lennék ott az utóbbi esetnél. csak hogy aktuálisak lehessünk: index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/341446
DEGEC 2008.02.08. 09:08:03
c.vieri 2008.02.09. 19:52:10
Apropó erről a szervízről van tapasztalatom. Van egy Ford Scorpiom, korábban apámé volt, alapjárati problémája volt, gondolta elviszi oda, itt biztos értenek hozzá. Ott volt a tulaj, mikor elmondta a problémát szerelőnek, a pasas félrehívta apámat, és lenyomta szó szerint ezt a szöveget: "Tudja mit kell csinálni ezzel? Állítsa le valahol, fogja a kulcsát, fordítson hátat a kocsinak, dobja el a kulcsot a p*csába és vegyen egy újat..." Apám itt megköszönte a "segítséget", rávágta az ajtót, azóta is megvan a kocsi. Én használom azóta, a családnál van már 12 éve, értéke nullához konvergál, én nagyon szeretem, kényelmes, nagy, megbízható (3 éve használom én a kocsit, elég rendesen megyek vele, csak pont fékbetétet kellett cserélni, meg első gömbcsuklókat, meg persze olajcsere stb.)
Azóta apámnak van egy Mondeoja, azt se oda hordja...
c.vieri 2008.02.09. 19:59:55
Lina 2008.02.10. 23:31:46