Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ámokfutó ronda göndör banya

2008.02.08. 09:57 :: SilentSound

A helyen, ami Attila levelében is szerepel lentebb, magam is gyakran előfordulok, volt már rá példa, hogy egy elöl-hátul lökhárító nélküli idióta (az tipikus 20 alatti kihaénnem fajta volt) a sajátjához hasonlatossá akarta tenni az én autómat is. Más dolog miatt még nevezetesebb ez a sarok számomra, de ezt nem árulom el, csak megfelelő mennyiségű rajongói könyörgőlevél árán. Esetleg...
Ma reggel még a szokásosnál is jobban is felment bennem a pumpa, azért megpróbálom kiírni magamból a dolgot.



Munkába menet reggelente Pesterzsébet felől a Határ út Nagykőrösi út sarkán szoktam balra kanyarodni a Határ útról, és a bekanyarodás után a következő lámpánál jobbra a József Attila lakótelep felé folytatom az utam. A Határ út a Köteles utcától kétsávossá szélesedik, majd már a felüljáró előtt külön balra kanyarodó sáv is van. Ez az irány reggelente „népszerű”, ezért általában a kanyarodósáv végéig áll a sor.

Én minden esetben szabályosan besorolok és kivárom a 2-3 lámpaváltást, hogy átjussak a kereszteződésen. Természetesen vannak akik nem érnek ennyire rá, ők a kétsávos útszakaszon, a kanyarodó sáv mellett befékeznek és a belső egyenesen haladó sávból kanyarodnak be (az egyenesen haladók zöldjéhez viszonyítva később, a szembeforgalom leállítása után vált zöldre a kanyarodósávban a lámpa). A „kevésbé szabálytalanok” megvárják amíg a szabályosan kanyarodók befejezik (ezzel feltartják a belső egyenesen haladó sávot, hirtelen fékezésre és/vagy sávváltásra kényszerítve az egyenesen továbbhaladni kívánókat). A felüljáró alatti két lámpa közötti szakasz rövidsége miatt max 5-6 autó kanyarodhat szabályosan és utána végzik el a szabálytalan műveletet. A másik „állatfajnak” még ennél is sürgősebb, ezért a szabályosan kanyarodókkal együtt azokat leszorítva tolakodnak be.

Ma reggel én is az utóbbiakból kaptam ízelítőt. Soromat kivárva már másodikként álltam a kanyarodó sávban a lámpánál. Az első sietős (lila Daewoo Tico) az egyenesen haladó sávból félig bevágott a szabályosan a felfestés mögött álló első kocsi elé, így azonnal megszerezte az első helyet (a bunkósági rangsorban is), a mögötte érkező „szürke dobozos” talán Citroen Berlingo pedig mellettem foglalt el rajtállást az egyenesen haladó sávban. A lámpa zöldre váltása után elsőként természetesen a Tico indult, majd utána a szabályosan előttem várakozó, majd velem együtt elindult a „szürke dobozos” is és elkezdte húzni rám az autót a dobogó alsó fokának megszerzéséért, hogy megakadályozva engem a szabályos bekanyarodásban elém betolakodhasson, ekkor ráfeküdtem a dudára és folytattam a bekanyarodást, ekkor félrehúzta. A bekanyarodás után indexeltem és átsoroltam a jobbra kanyarodó sávba a lakótelep felé. Miután megálltam a lámpánál a tükörből láttam, hogy a bekanyarodók mögött besorol a középső sávba és elindul a két kocsisor között.

A következő lámpánál jobbra a lakótelep felé (Napfény utca), egyenesen az M5-ös bevezetőjére és balra az Illatos út felé lehet kanyarodni. A két kanyarodósávban általában sor van, de itt 1 lámpaváltással át lehet jutni. Elsőként az egyenesen haladó sáv kap zöldet, ez után kis késéssel a bal majd kis idő múlva a jobb kanyarodó sáv is. A sietősek „második kedvenc” helye ez. Itt az egyenesen haladó középső sávból vágnak a lámpánál várakozók elé jobbra vagy balra. Nos a „szürke puttonyos” mint írtam megindult középen, én a Tico mögött másodikként álltam a jobbra kanyarodó sávban. Láttam, hogy jön és sejtettem a folytatást is, ezért az ablakot leengedve a mellém érő autónak egyezményes kézjellel kifejeztem a véleményem. Természetesen bejött amit vártam, sőt még több is, elment mellettünk és az egyenes zöldje alatt átvágott elénk, viszont meg se várta, hogy zöldre váltson a lámpa a jobbra kanyarodóknak, hanem még a pirosban bekanyarodott (villamos épen nem volt) és folytatta reggeli ámokfutását. Ezzel magas pontszámmal átvette az előttem várakozó Ticotól a bunkósági rangsor vezető pozícióját is.

Ami még kiemelendő a „sofőr” egy kb. 50 éves, ronda dagadt göndörített hajú banya volt, nem pedig egy ifjú aszfalthuszár.

Két szabálytalan kanyarodás, szabálytalan sávváltás, a piros jelzés figyelmen kívül hagyása…

Nem egy nagy sztori, gondolom, de ennyi történt. Ezeknél a lámpáknál is szinte minden lámpaváltáskor lejátszódik valami hasonló, és gondolom más helyszínek is vannak a városban, ahol hasonló a „hétköznapi közlekedési gyakorlat”. Csak itt már jelentős mennyiségű büntetést ki lehetne osztani minden reggel, ha kiállítanának egy járőrt.

Hát ennyi.

Ps: Elsőként a rendőrség honlapján lévő bejelentés címre küldtem el, és másodikként ide.

42 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye veszélyes lámpa kresz női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mxplanet 2008.02.08. 10:02:44

előfordul az ilyen :)

mxplanet 2008.02.08. 10:03:57

mellesleg el kell újságolnom hogy végre sikerült roki kártyát intéznem a nagyim jóvoltából(a behajtási engedélyem mellé) :)

tygger 2008.02.08. 10:05:25

silent, csak nem itt tetted esetleg tetőre a swift elődjét? :)

tolakodók meg mindig lesznek, jobb engedni, mint h néhány horpadás keletkezzen a makulátlan karosszérián...

Johnny336 2008.02.08. 10:05:37

ELSO!-sorban az ilyeneket kene kiszurni, mert ezek demoralizaljak az egesz vezetesi kulturankat. Aztan johet a 300.000 birsag...addig is...

Egyebkent ez valoban mindennapos. A "nepszeru" helyszineken sajnos nap, mint nap latni ilyet.

AZso · http://www.azso.hu 2008.02.08. 10:24:03

Régebben a Váci-Róber Károly kereszteződésben a Váci út felé balra kanyarodó sorok takarásában állt egy rendőrautó mindig, és szedte ki az okoskákat, akik végigelőzték jobbról a sort és bevágtak eléjük. Folyamatosan volt munkájuk, gondolom, ezért is hagyták abba, marha strapás meló 8 órán át kihaénnem-habitusú sofőrökkel vitázni (pedig nem kellene, csak simán megbüntetni) és büntipapírokat irogatni a hidegben...

Whiskey's 2008.02.08. 10:26:43

Szép. :) A rendőröknek rendszámot is küldtél? Bár azzal sincs túl sok haszna...
Az 50-es korosztályon se vagyok annyira meglepődve, vannak, akik egy pöttyet erősebb autóba kerülnek, és most próbálják meg behozni azt az élményt, amit annak idején a Skoda nem adott meg...néha a saját apámon is látom ennek a jeleit... :/

Kedvenc sietős-tolakodós kolléga 407-essel meg épp tegnap adta elő magát a budai alsón, a Lágymányosi-hídtól kezdve folyamatosan tolakodott, előzte a sort ahol tudta, lámpánál beállt előre stb, szóval "ontopic" az ember. Kicsit később a Margit-híd és az Árpád-híd közt félúton három autóval előttem vészvillogó, lassítás, a kettővel előttem levő elkezd kacsázni, majd megállunk, a mögöttem jövő majdnem nekem jön, félig megelőz, aztán ő is megáll. Utána elkezdenek előttem tolatni, az egyik olyan swunggal, hogy azt hittem, belémjön. Aztán elöl nagy forgolódás, na kinek köszönhetjük a mókát? Bizony-bizony, annak, akinek annyira baromira sürgős volt 10 perccel korábban.

snblnd · http://digitalsport.hu/ 2008.02.08. 10:33:50

éjjenek a önkéntesrendőrök

cierre 2008.02.08. 10:35:18

A helyszínt nagyon jól ismerem, sok bunkó van ott…. De! Kíváncsi lennék, hogy a puttonyosnak, a ticonak, és Attilánk a József Attila lakótelepen van e a munkahelye? Illetve oda mentek e? Mert ha nem akkor mindennyia a tilósba fordultak jobbra, lévén lakó és pihenő övezet. Persze megértem, hogy minenki itt kerüli ki a Határ út Üllői út kereszteződést, de akkor is tilos. És én ott lakom, szóval ha nincs ott dolgod ne menj arra, egyszerű.

Johnny336 2008.02.08. 10:37:48

snblnd 2008.02.08. 10:33:50

Valaki ut teged az utcan a mobilodert. Erosebb nalad, es fajdalmat okoz. Minden ember tovabb setal, elvegre ok nem rendorok, minek avatkozzanak bele... Max. felhivjak a yardot, hogy jojjenek ki, mert utnekvalakit az utcan. Mire kiernek, addigra inkabb csak mentore lesz szukseg, mert feldagadt ajkakkal fekszel az orrodbol kifolyt vertocsaban... A civilizalt tarsadalom egyfajta egyuttelesi forma. Pl. vannak dolgok, amiket nem azert nem teszel meg, mert tilos, szabalysertes, vagy eppenseggel borton jar erte, hanem kivaltod a korulotted elok rosszallasat, akar rad is szolnak, hogy vegyel mar vissza. Ez a visszatarto ero.

ex-dr. vuk 2008.02.08. 10:43:55

Nahh ma lattam helyzetjelzovel kozlekedo rendort... Ha ok is azzal jarnak, hogyan buntetik meg a tobbit?...

Ehh. Itt kezdodik ez.

2008.02.08. 10:49:05

Valahogy a bunkók sosem a kolbászsütő büfében kanyarodnak szabálytalanul, ahol a rendőrök őrködnek.

tiborkaba 2008.02.08. 10:54:30

Hát igen szép történet.

Szerdán mentem a Vörösvári úton az Árpád-híd felé, de nem akartam felmenni a hídra, hanem mellette jobbra el, le a rakpart felé. Full zöldem volt, előttem senki, mentem is a megengedettel. Aki ismeri tudja, hogy ezt az utat keresztezi az a kis egyirányú felhajtósáv, amin a Pacsirtamező úton jövők felkanyarodhatnak a hídra. Hozzám képest ők jobbról jönnének, de amikor nekem zöld van, nekik piros. Egyszer csak mit látok, BALRÓL jön egy drága zóna taxis. Satufék, duda. Szóval a taxis kihsználva felhajtósáv pirosát, a forgalommal szemben szökött meg a hídrról. Valszeg ő is a Vörösvári felöl ment volna a hídra, csak időközben meggondolta magát, hogy neki milyen jó lesz a forgalommal szemben lelépni. Mit zavarta őt, hogy közben a keresztező úton zöld van. Mondjuk nem tudom mit szólt volna, ha nem személyautó jön, hanem mondjuk egy kamion nyitja rá az ajtót.

A vicces az egészben az, hogy emberünk előttem ment aztán végig a rakparton, én a Petőfi-hídnál feljöttem, ő ment tovább, szóval kurva mindegy lett volna neki, hogy most a budai vagy pesti rakparton megy végig.

És hogy miért írtam mindezt? Mert számtalanszor találkoztam ilyennel, hogy a hivatásosok, akiknek példát kellene mutatni nekünk, béna úrvezetőknek, szarnak a szabályokra.

Bár írhattam volna azt a két kamiont is, akik a Hungárián a stadionnál húztak el mellettem, pedig az előttem lévő lámpa nekik is piros volt a zebra előtt...

Hát ennyit a közlekedési morálról.

Autóm egy kicsit beteg, ezért 1 hónapig nem vezettem. 2008.02.08. 10:57:48

És mondhatom, érezhetően nyugodtabb vagyok. Pl. az ilyen gyökerek sem idegesítettek fel.
A hirtelen váltás miatt, most ebben az egy hónapban éreztem meg igazán, a magyar közlekedési kultúra minden szempontból reformálásra szorúl. Persze ehez nem egy ennyire hitelét vesztett rendőrségre lenne szükség. Kiváncsian várom válaszolnak-e egyáltalán!

Easyrider 2008.02.08. 10:58:45

Bátyámat megbüntette egy osztrák rendőr. Előzött full havas-jeges úton. A rendőr erre azt mondta ez relatív gyorshajtás 50 €, bratyó elkezd hápogni, hogy nemúgyvanaz+beszéljükmegháthakitalálunkvalamit. Erre a rendőr: Ha ezt folytatja akkor 120 €! Na, mindjárt csendben maradt.

Kata 2008.02.08. 11:06:28

Apámat Trabanttal büntette meg egy osztrák rendőr még 1992-ben, mondván: gyorshajtott, 300 Schilling. Apám erre elkezdett iszonyúan röhögni, és mondta a rendőrnek, hogy kifizeti, ha ad róla igazolást, hogy tényleg 100-zal mentünk lakott területen belül, mert ezzel az igazolással jobban el tudnánk adni a kocsit...
A rendőr meg csak nézett, aztán elhajtott minket a fenébe, büntetés nélkül...

Ban_Dee 2008.02.08. 11:11:03

AZso · www.azso.hu 2008.02.08. 10:24:03

Minek vitázni? Kell oda egy térfigyelő kamera (akár csak üres doboz is), két rendőr:
Fittipaldi / né befordul, leint:
- jónapotforgalmitjogosítványtkérek, szabálytalanvoltmegbüntetemlelövöm
- de hát nem is, nem látta, stb.
- nézzen oda fel: mosolyogjon, ott a kandi kamera! :-D Elismeri v. feljelentés magasabb bírságösszeggel?

Ennyi...
És tuti bevétel állambácsinak / önkormányzatnak... Szóval a szabálytalankodón kívül mindenki jól jár.
(Akár még a rendőröknek is lehet sikerdíjas a sztori, én nem bánnám.)

cso zsi 2008.02.08. 11:21:18

1. köztudott, hogy utaznak az osztrák rendőrök a magyar sofőrökre.
2. köszönhetjük a saját döntéshozóinknak, akik nem hagyták EU-sítani a régi rendszámot, csak némi ügyintézési időveszteség árán új rendszámtáblával.

A román kézzel festett "EU"-s rendszám az megfelel nekik, a mienk akinek nincs, azonnal szemet szúr nekik.
Az olaszok, meg a szlovének egy táblát biggyesztenek a rendszám elé, és kész.

Easyrider 2008.02.08. 11:30:15

Az elmúlt tíz évben elég sokszor voltam az osztrákoknál és egyszer sem állítottak/büntettek meg. Mondjuk én minden szabályt betartok, és nem vállalok felesleges rizikót, ami a bátyámról nem mondható el. Ő se azért puffogot, hogy nem volt igaza a rendőrnek, hanem azon csodálkozott, hogy nem tudta kidumálni magát.

Szerintem 1ébként nem utaznak az osztrák rendőrök a magyar autósokra, csak el vagyunk szokva attól, hogy ott betartaják a szabályokat.

Easyrider 2008.02.08. 11:42:33

Ja, egyszer mégiscsak megbüntettek. 6 éve egy falutábla után közvetlenül 78 kmh-val beleszaladtam egy trafiba.

Rendőr mosolygott, aszondta 36 €.
Én: Nincs nálam €.
Rendőr: Könyv elő, megnézi mennyi az hufban, 9000.
Én: Nincs nálam annyi huf.
Rendőr mosolyog: Akkor bankkártya.
Én: Nanebasz. Azt is lehet...

Simán lehúzta a kártyát, a kocsi hátuljában, bár az igaz, hogy csak dombornyomottat fogadott el (6 éve).

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.08. 11:51:38

tygger: Nem, nem tettem tetőre a Swift elődjét, egy barátomnál teljesít szolgálatot már két éve. :)

Terveüdekszi 2008.02.08. 12:03:48

Jesszus! Akkor most a rendőrök fognak keresni egy ronda picsát szürke Berlingóval?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.08. 12:48:01

ilyeneken meglepődni :o)

nekem tolná a ticoját, az oszlopról szednék le az tuti... újabban nagyon bátrak az emberek a szar 6-800 kg-os szutykaikkal...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.08. 12:52:09

tiborkaba 2008.02.08. 10:54:30

a zónataxisoktól mentsen meg az Isten mindenkit! észreveszed kerüld ahogy csak lehet! a legutolsó köcsög bunkó gyökér diszkós fittipaldi se közlekedik akkora arccal és erőszakosan mint az a banda!

Perillustris 2008.02.08. 12:58:38

Mar regota mondom, hogy az autosoknak legyen kotelezo (sikeres) KRESZ-vizsgat tenniuk.

Ja, hogy kell?

Minden a biciklisek miatt van.

ehpkb5 2008.02.08. 13:04:17

az öreg biciklisek miatt

Johnny336 2008.02.08. 13:20:57

Akik rahuzzak a kormanyt a sportfipufogos fiatal sracokra egy szuk utcaban, ebedidoben :)

potha 2008.02.08. 13:37:30

Johnny336 ez a sztori ismerős nekem rágebbről :)

Amúgy én tegnap Győrben vezettem Kika-ban voltam!
Utána át kellett ugranom a Metro-ba is szóval kika-ból kijöttem és az autópálya felé mentem, hogy visszamegyek rá, itt egy 4 sávos út van!
Tőlem jobbra egy bazi nagy trailer ment és húzta rám a dögjét, mondom bizti be akar jönni a sávomba ok, beengedem, nem ám lenyom :)
Finoman levettem a lábam a gázról, motorfék dolgozott, lassultam ő telejesen elém ért, erre mögöttem nagy fékezés, meg dudaszó, és pillantóba látom, h egy idióta szőke picsa mutogat, a kis polo-jából...
hát mondom ne már baszki, rajta volt a napszemüveg, meg napellenző letolva gondolom nem figyelt egy kicsit aztan majdnem belém csattant...
Bár nem hiszem h a transporter-ben nagy kárt tudott volna csinalni :)

De akkoris, mit durrog nekem mikor ő a figyelmetlen?

Nem kényszerítettem sem vészfékezésre sem irányváltoztatásra :/
A fékhez hozzá sem értem...

Nah mind1!

cso zsi 2008.02.08. 13:43:41

" Easyrider 2008.02.08. 11:30:15
Szerintem 1ébként nem utaznak az osztrák rendőrök a magyar autósokra, csak el vagyunk szokva attól, hogy ott betartaják a szabályokat."
Nos a szabályokat igyekszem betartani, főként, ha a jármű amivel megyek, épphogy eléri az engedélyezet maximumot. :)
Az ősszel volt egy cikk, hogy osztrák rendőr - magyar autós: kemény bírság...
Nemrég autóztam hazafelé, és a tapasztalatot írtam a fentiben.
A háromsávos pálya középsőjében előztem a kamiont, engem meg a többiek a legbelsőben.
Aztán jött egy csapat prémiummárkás román rendszámú autó, a mi újgazdagjainkat megszégyenítő tempóban, és stílusban vezetve. Az autópályafelhajtó forgalomtól elzárt területén egy rendőrautó állt. Lát(hat)ta őket is. Elindult, 1 km-n belül megelőzött, majd lassított, elhaladtunk mellette (a környéken lévő összes autóval együtt), majd felgyorsított, előz-villog-szirénáz-tárcsa ki az ablakon, és kiintett a legközelebbi parkolóba.
Amikor megtudta, hogy bérelt teherautó, a papírokat egyből visszaadta, pedig a kartonra nyomtatott első rendszámtáblapótláson elmerengett kicsit. :)))
Kissé feltúrva a rakteret, rájött, hogy tényleg melóssal van dolga, és jó utat kívánt.

cso zsi 2008.02.08. 13:54:58

A témához is.
A lakótelepen nem tilos az átmenő forgalom, csak nagyobb teherautók számára. A legszebb az, hogy eredetileg valóban úgy készült az akkor még igen széles út, hogy a Határ út forgalmát elvezesse, vagy az Illatos utat meg lehesen közelíteni.
A Határ út 2x1 sávos, kivéve a nagyobb csomópontoknál, a Napfény-Pöttyös utca 2x2 sávos volt, amíg be nem szűkítették forgalomcsillapítás végett.
Szükséges volt, tudom. Ha valahol, hát ott egész biztosan betartom a 30-at.

labruhinn 2008.02.08. 18:08:44

A Soroksári út mindíg is ilyen volt.
Mindenki lexarja, hogy mi van felfestve, mit mutat a lámpa. Balra fordulnak folyamatosan 3 sávon és záróvonalon keresztül a FÉG-be, az opelhez, vagy a mellettük lévő raktártelepre.
Tegnap reggel én is majdnem megtörtem az autót itt.
Ment a sor békésen a belső sávban. A külsőben teherautók. A sor elején lévő jóképességű egyszercsak satufék, balra a raktártelepre be. Mögötte mindenki szintén satu. Az előttem lévő hátulját kb. 10 centivel kerültem el úgy, hogy a kocsi orrát elrántottam balra a szembejövő sávba, ahol szintén kb. 10 centivel ment el mellettem a szembejövő autó.
És ez szinte mindennapos,de legalább a dugó miatt reggel 8 körül ezt már nem lehet megcsinálni, csak hajnalban.

cso zsi 2008.02.08. 18:47:03

A legutóbbi felújítás előtt a Soroksári úton több telephely felé engedélyezve volt a behajtás, a záróvonal mellett ott volt a szaggatott kiegészítő, és tábla is jelezte.
Mostanában ritkán járok ezen a szakaszon, nem érvelek se mellette, sem ellene. Egy biztos. Ha ilyen helyzetbe kerültek az autósok, az sebességtúllépés, és követési távolság be nem tartása miatt következhetett be. Muszáj volt engedni a balra kanyarodást, mert egyébként igen nagy kerülővel lehetett megközelíteni a telephelyeket.

Johnny336 2008.02.08. 21:54:41

Ugyan mar. Elso (lampas) utcan le jobbra, azon belul elso kapubejaronal megfordulni, es kikanyarodsz balra nagyivben. Maris a neked megfelelo oldalon vagy. Nem kell ehhez korbejarni fel Budapestet, csak egyszeru trukk kell. Ami meg szabalyos is.

cso zsi 2008.02.08. 23:13:58

A Soroksárin nincs igazán jobbra utca, ellenben vannak a HÉV-sínek. Volt ott az elmúlt években olyan kamion, aki fél Budapest forgalmát feltartotta, mert jobbra kanyarodott.
Két lámpaoszlop, és a HÉV-átjáró bánta, a többit a tűzoltók, és a helyszínelők "megoldották". Ha jól rémlik 2x1 sávossá vált aznap a Sori. Meg a HÉV sem járt.

Johnny336 2008.02.08. 23:28:01

Erre nem emlxem, pedig az elmult par evben folyton a kornyeken jartam, ugyhogy feltunt volna (aztan lehet makom volt). En arra emlekszem, amikor jott a roman delegacio a szepmuveszetibe ebedelni. Na akkor a menekulo ut menekulo utja is olyan szinten tele volt, hogy leparkoltam, es gyalogoltam...

Kemira 2008.02.09. 10:26:23

na én is panaszkodnék akkor: lakótelepen lakom, egy kis utcán tudok kijutni autóval a főútra (meg egyáltalán bárhova). A kis utca két főutat köt össze, ezáltal szinte mindig nagy a forgalom, és alig tudok kijutni az utcácskára, ugyanis ha áll a sor, akkor is alig engedik ki az embert. Bár az is megérne, egy misét, ha kiengednek hányadik lámpán tudok utána kijutni onnan, a szemben levő kisutcából jövöknek is pont akkor van ugyanis zöld, és elsőbbség ide-oda, beállnak keresztbe az útra, hogy ők kanyarodnának, és nem zavarja emberünket, hogy előtte zebra gyalogosokkal, plussz ő balről nagy ívben, én meg vagy egyenesen, vagy jobbra kis ívben, ő beáll, aztán kb. egyedül ő jut át azon a zöldön.
na itt aztán tényleg a "nagyobb kutya b***ik" elv érvényesül

labruhinn 2008.02.09. 15:35:01

cso zsi 2008.02.08. 18:47:03

A felújításnak egy fél éve vége.
A megengedett sebesség az 70km/h, ennyivel is mentünk.
Valóban jobbra csak a sínek vannak, de az illatos út és a Határ út között legalább 3 helyen elmehet balra. Nekem is úgy kell bejárnom, hogy az OMV kúthoz kanyarodó lámpánál visszafordulok és rögtön befordulok jobbra.
Ez ennek az sutósnak se lett volna macerásabb.

cso zsi 2008.02.09. 18:13:29

Az Illatos út után a Timót utca van, amibe szerintem az elmúlt húsz évben nem lehetett balra bekanyarodni.
maps.google.com/?ie=UTF8&om=1&ll=47.447739,19.091063&spn=0.006211,0.014892&t=h&z=16
A többi az mind kapubejáró a FÉG, és egyéb telephelyekre.
Elhiszem neked, hogy a belső sávban 70-nel mentél. A többség nem annyival szokott.
Mindig mulattam is a nagymenőkön, hogy lámpától lámpáig kilő, felgyorsít 90-100-ra, és elsőként áll a következő pirosnál, ami 70-nel odaérve már zöld.
Csak ismerni kell egy-egy út forgalmát, lélektanát, és lámpabeállításait. Napszakonként változóan. Ehhez idő kell. Rengeteg.

labruhinn 2008.02.10. 00:51:05

A Timótnál valóban nem lehet.
De még mindíg ott a kút, kb. 100 méterre van a teleptől.
Sokkal többel nemigen lehet reggel 6 körül ott menni, mert a külsőt elfoglalják az áruszállítók, a belsőbe meg mindenki más megy.

Attila 2008.02.14. 15:50:24

Üdv mindenkinek!

SilentSound
Hihetetlen, de jött visszajelzés a rendőrségtől. Kiváncsi leszek a fejleményekre.
Ajánlottam nekik a blog olvasását is :-)))
Más:
Miért nevezetes neked ez a sarok?

cierre
Csatlakozva "cso zsi" hozzászólásához:
Nem járok tilosban. A lakó-pihenő övezet táblát ismerem hidd el, de ott olyan nincs. Teherautó tiltás, 30-as övezet és "Radar kontroll" tábla az van.

A helyzet természetesen még változatlan a kereszteződésben reggelente.
Ezért én találóbbnak tartottam volna az eredeti "Hétköznapi bunkóság" címet, de a szerkesztő szabadsága ezt átszabta.
Hát ennyi.
Üdv.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.14. 16:02:09

Attila: Nekem nem nagyon válaszoltak a rendőrségről a közterületfelügyelős poszt után. Továbbították valami központba, azt még jelezték, aztán azóta se kép, se hang.
A kereszteződés nevezetességének tárgya pedig kompromittáló rám nézve, úgyhogy egyelőre még mindig titok. :)))

cso zsi 2008.02.18. 14:54:09

labruhinn 2008.02.09. 15:35:01
Ma egy kicsit alaposabban megszemléltem a felújított Soroksári utat.
Dupla záróvonal van, nincs engedélyezve a telepekre való behajtás. (Talán épp a 70km/h miatt)
Csak a kereszteződéseknél van szaggatás festve.

Attila 2008.02.25. 11:42:10

SilentSound, csak jelzem, hogy én a teljes visszacsatolást látom a jelzésem után. Ez számomra is igen pozitív meglepetés.
A mai napról pár ember aki "sietősen" kanyarodott a fenti helyen már írásos és képi emléket fog kapni, mivel reggel kint voltak "dokumentálni" a híd alatt.
Ez csak csepp a tengerben, de remélem még sok ilyen történet lesz és akkor idővel a normális közlekedés lesz a hétköznapi, nem a bunkóság. Már csak pár emberöltő kell hozzá :-) Üdv.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása