Ismét egy borongós téma - olyan, melyet csak az élet írhat. Ha B-kategóriás hollywoodi "telesírtamamoziszéket" típusú film sztorija lenne, azt mondanám, hogy a forgatókönyv írója eggyel több rakétát szívott el, mielőtt a billentyűzet elé rogyott volna, de így...
A baleset részletei (HavariaPress Hírügynökség):"...A tragédia péntek éjfél után nem sokkal következett be a főváros III. kerületében, a Bécsi úton. A személygépkocsi, amelyben a család utazott előbb a szalagkorlátnak ütközött, majd a fejére esve az árokba zuhant. Tanúk elmondása szerint a balesetet szenvedett jármű - amit az apa vezetett - két másik autóssal versenyzett a városból kifelé haladva. A kiérkezett mentősök az édesanyánál - aki az ütközéskor kirepült a járműből - a halált állapították meg, az apát és a gyermeket kórházba szállították. Elsődleges információ szerint a kisbaba nem szenvedett súlyos sérülést. A versenyzésben résztvevő másik két jármű vezetői elhajtottak a helyszínről, segítséget nem nyújtottak. A beleset részleteit a rendőrség szakértők bevonásával vizsgálja..."
Ez már tényleg az eszemf@szommegáll kategória...Mert olyat láttam,/olvastam sokat, hogy a halnivágyó ifjú (ifjak) nekiállnak vívni az utakon - naná, hogy közúton!!!:-(( - egymással, és persze, el-elhullik néhány eszetlen lóerőlovag...az is borzasztó! De hogy valaki úgy kezdjen jaszkarizni, hogy az autóban ott ül a családja...???!!! Nem írom le, mit gondolok az ilyen emberről (?) - maradjunk annyiban, hogy költőien fogalmazva...hmm...nem értek egyet a viselkedésével. Az autó maradékairól készült képek alapján egy dolog biztos: nem 50-nel mentek, s az utolsóelőtti képen látható gyermekülés - meg az, hogy a 2 éves babus alig-sérülésekkel megúszta - arra enged következtetni, hogy legalább Ő be volt kötve (édesanyja kirepült az autóból...:-((() Ja, igen: a versenyzőtársak elhúztak a ...ba, "sportszerűen" (Tavaly a Budaörsi úton szinte hajszálpontosan így járt a tán leghíresebb magyar stuntrider, P.F. is...)
Most nem akarom újrakezdeni, amit a biztonsági öves (Selmeczi Roland kapcsán) posztomban ragoztam, ez esetben az ép ésszel felfoghatatlan könnyelműség, felelőtlenség akasztott ki...Ti mit gondoltok erről?
Én egyebek között azt, hogy az ilyen, és hasonló, közúton versenyző potenciális gyilkosok ellen önmagában szart sem ér a módosított (szigorított...?) pont-és tarifarendszer - csak a fokozott rendőri jelenlét lehetne visszatartó erő: azonnal kiemelni a versenyző hajlamú egyedeket, jogsi ugrik+pénzbírság! Gyűlölöm a közúton versenyző műmájer kamikázékat - menjenek a versenypályára! Ja, hogy az drága? Hát az én életem - meg a többi békés közlekedőé - is drága, szóval nincs vita!!!
...kicsit hosszú lett, bár még folytatnám szívesen, mert...talán nem hiába.
Nyírja ki családját ön is!
2008.02.11. 06:10 :: SilentSound
Lehet, hogy kicsit morbid ez a cím egy posztnak, de mérhetetlenül felháborít egyes emberek ilyen nagyfokú felelőtlensége. Hogy lehet ekkora idióta fasz valaki, hogy egy ezeréves, szétrozsdásodott autóval, feleséggel, kétéves gyerekkel együtt nekiáll versenyezni, ráadásul lakott területen?! Inkább nem is fejtegetem a saját véleményemet, megtette ezt helyettem Yeahhh egy e-mail formájában, még mindig higgadtabban, mint ahogyan én képes lennék megosztani veletek azt, amit erről gondolok...
204 komment
Címkék: budapest biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes gyorshajtás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Vladimir Harkonnen 2008.02.11. 07:03:29
asbi` 2008.02.11. 07:13:18
szvsz ugorjon a kocsi is, ha már ilyen felelőtlen barom..
Adslfigyelo · http://adslakciok.blog.hu 2008.02.11. 07:14:53
www.langlovagok.hu/kepek/2008/benkedonat_lakatospeter/080209_becsibmw/eredeti/080209_becsibmw_15.jpg
Rendszámszerű tábla az autó mellett, "bocs, de leelőztelek" felirattal.
Még gyalog sem engedném ki az útra az ilyen idiótát.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.11. 08:03:39
Ez itt a hatalomról szól és az erőfitogtatásról. Az ország frusztrált, stresszes, és sokan képtelenek ezt kezelni, ezért az úton élik ki, ott próbálnak kompenzálni, mert ott úgy érzik, megmutathatják, milyen menők.
Ha megelőznek valakit - egyébként tök fölöslegesen, mert a következő lámpánál utoléri -, vagy dafke nem engedik be, ha az be akar sorolni, ha a másfelé menő sávból beerőszakolhatják magukat a sor elejére, akkor kipipálhatnak egy újabb trófeát maguknak, és ettől jól érzik magukat, mert kicsit csökkenti a kisebbrendűségi komplexusukat.
És ha valami baj történik, nagyon könnyen meggyőzik magukat, hogy ők nem hibásak, mindig a másik a köcsög, a bunkó, a másik az, aki nem tud közlekedni.
Még abban se merek reménykedni, hogy a hozzáő hasonlók majd máskor visszafogják magukat, mert ez a tipus úgy gondolkodik, hogy "velem ilyen úgyse fordulhat elő", és továbbra is azt hiszi, ő sebezhetetlen, és hogy a kihalt út azt jelenti, hogy bármit megtehet, nem lehet baj.
Cartman 2008.02.11. 08:09:19
1. apuci életben maradt;
2. anyuci ezzel szemben csak azért bűnhődött, mert nem kapcsolta be az övét;
3. a másik két volán virtuóz megúszta (egyelőre);
Na, majd legközelebb. Addig nem sírok értük, amíg másban nem tesznek kárt. Sőt, inkább biztosítanék nekik valami jól elzárt területet (ingyen), ahol kinyírhatják magukat/egymást. Erről kéne népszavazni! Garantált politikai siker lenne! :-)
sga 2008.02.11. 08:09:59
Áron(alul) 2008.02.11. 08:12:41
sga 2008.02.11. 08:14:11
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 08:21:11
Ez az első versenyzős baleset ezen a blogon is ahol meghalt valaki. Szintén egy olyan aki nem volt bekötve.
Nem azt akarom mondani, hogy veszélytelen az ilyesmi, de szerintem nem annyira veszélyes, mint amilyennek látszik! Mivel én is sokszor felveszem a kesztyűt, tudom hogy ilyenkor felmegy az adrenalin, és annyira odafigyel az ember, hogy elmondani nem lehet...
Álmos, román átutazó vendégmunkások szinte minden nap gyilkolnak a magyar utakon. Sokkal veszélyesebbek, de a köztudatban mégsem rémképként jelennek meg! Mert addig amíg el nem alszik, addig semmi látványos, megbotránkozató nincs benne.
A versenyzők viszont mindenkit folyamatosan rémísztgetnek az utakon...
Egyébként meg ezt a postot az öv bekötéssel együtt már jól kitárgyaltuk az előző 2 postban.
Gera 2008.02.11. 08:24:14
Az ilyeneket egyszerűen életük végéig el kellene tiltani a vezetéstől azzal, hogy ha egyszer is elkapják, akár 20 év múlva, mehet 10 évre a börtönbe.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.11. 08:25:42
potha 2008.02.11. 08:25:46
tökéletes egyetértésemről tudlak biztosítani, hiszen valóban ez a helyzet kicsiny országunkban!
MEgy az erőfitogtatás, és a düh levezetése...
Ha vki ideges akkor is aggresszívabban vezet pedig, ezzel nem csak saját hanem az összes közlekedő fél életét veszélyezteti...
Vannak esetek h valaki siet de akkor sem esztelenül kell előzgetni!
A minap mentem Győrbe autópályán belső sáv, épp kamion előzött kamiont előttem( -.- ) mögöttem ezáltal kisebb sor...
a BMW-s kopasz faszagyerek, leste mögöttem a lyukat h mikor tud külső sávban elém vágni, nehogymá' ne Ő startolhasson ki legelőször mikor a kamionos visszatér...
Nem sikerült neki mert szorosan fogtam a lyukat és bezártam :)
Szinte láttam a visszapillantóból ahogy veri a kormányt :D
Kellemes érzéssel töltött el, hogy rendre tudtam utasítani :)
Persze nem vagyok az utak királya, és nem teszem mindig ezt, de itt az én biztonságom is megkövetelte...
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.11. 08:28:13
EMlékezz arra, amikor a Podmanicky utcában kaptak el egy fiatal párt, terhes kismamával...
Ne relativizáld a veszélyességét. Egyrészt nem tudhatjuk mindig, mi okozta az adott balesetet, mert az ilyen spontán versenyzéseknek gyakran nincs olyan tanúja, aki beszámolna róla.
"tudom hogy ilyenkor felmegy az adrenalin, és annyira odafigyel az ember, hogy elmondani nem lehet..."
Ez kevés, nagyon kevés. Egyrészt mondjuk fogadjuk el, hogy te figyelsz, de tutira biztos nem lehetsz benne, hogy minden veszélyhelyzetet el tudsz hárítani, és a sebesség növekedésével a kockázat hatványozottan nő.
Másrészt nem tudsz semmit a másikról, és ha az nem figyel?
És végül: az út nem versenypálya. A felelősségérzet teljes hiányát jelzi a "felveszem a kesztyűt" magatartás. Mi rossz történik, ha nem veszed fel a kesztyűt? Semmi, legfeljebb a fenenagy versenyszellemeden meg önérzeteden eshet csorba.
És mi rossz történhet, ha felveszed, és valamit elszúrtok? Hát ez. Megéri?
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.11. 08:31:22
>Kellemes érzéssel töltött el, hogy rendre tudtam utasítani :)
Ha meg szar napja van és belelök az árokba akkor a családod biztos nagyon fog örülni a kellemes érzésednek. Nem szabad visszaszopatni, ez örök tanulság. MINDIG, kivétel nélkül MINDIG az szopja meg akinek igaza lenne.
Neocon 2008.02.11. 08:32:21
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.11. 08:36:41
régebben én is csináltam ilyet, de ma már nem.
A hülyegyereket rendreutasítottad, oké, ez neked örömöt szerez, de ezzel egyrészt veszélyesen kicsi követési távolsággal kellett menned a kamion mögött, és a két kamion totál elzárja a kilátást, ha van egy hirtelen vészfékezés, gondba lettél volna.
Másrészt a suttyót még jobban felhúztad, ettől tlejesen bekattanhat, és őrültésget csinál, aminek akár te, akár más ihatja meg a levét.
Az ilyet jobb elengedni és hagyni, minél messzebb menjen.
nem agresszív vezető 2008.02.11. 08:41:07
Gondolom roppant büszke vagy most, ugye?
Kb. így alakulnak ki a hasonló szituk is, mint amiről a cikk szól. Az egyik 'visszavág'.
Cartman 2008.02.11. 08:42:57
Tudod, mentséget keresni és másra hárítani a felelősséget a legkönnyebb dolog a világon! Itt elolvashattuk már, hogy nem veszélyes a gyorshajtás (csak a relatív), hogy van, aki még jobban vezet ittasan, mint józanul, stb. Sok ilyen kedvencem van: "ki szeretném tapasztalni az autóm határait", meg "a kalapos skodás sokkal veszélyesebb, mint a forgalom dinamikájával (vagy inkább azon túl) haladó". Aztán valahogy mégis kétszer annyian halnak meg itt az utakon, mint pl. Ausztriában. Mert itt mindenkinek van arra mentsége, amit épp elkövet. És abba épp nem is halnak meg olyan sokan. De azért csak összehozzuk minden év végére azt az 1200-1300 halottat...
kran 2008.02.11. 08:45:04
Cartman 2008.02.11. 08:50:15
Ennyi. Ezt kéne mindenkinek az agyába vésni. Az állatokat meg - remélem, az összes (számos) hibájával együtt - a májustól életbe lépő szigorítás csak kiszűri valahogy. Vagy legalább egy részüket...
ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.02.11. 08:50:24
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 08:52:02
Teljesen egyetértek, hogy nagyon veszélyes.
Nyilván a sebesség fokozásával minden helyzetben egyre nő a kockázat.
Én csak azt mondom, hogy nem annyira mint amennyire látszik.
Nem csinálok belőle lelki kérdést, ha leelőznek, mert ez elég sűrűn előfordul. Ugyanis csak számomra megfelelő körülmények között "veszem fel a kesztyűt", és ez inkább "játék", mint vérre menő küzdelem...
Persze néha mégis vérrel végződik, akkor tuti nem lehet jó érzés, és nem nevet a végén senki, de hát ez is benne van a pakliban.
Sokat gondolkodtam, hogy mekkora hülyeség az ilyesfajta száguldozósdi, aztán arra jutottam, hogy azokban a percekben tényleg sokkal nagyobb veszélynek vagyok kitéve, de az autózással eltöltött idő maradék 99,5 %-ban ennek van némi hozadéka is. Mert ha tudok őrült módjára hajtani, veszélyes helyzeteket nagy sebességnél megoldani, akkor ez a "tudás" nem vész el, hanem jól jön egy későbbi, más által okozott veszélyhelyzet elhárításában, amire lenne néhány példám eddigi 18 éves pályafutásom alatt... Persze ezt a tudást nyilván jobb lenne versenypályán megszerezni!
nyekk 2008.02.11. 08:55:22
Cartman 2008.02.11. 08:59:25
"Persze néha mégis vérrel végződik, akkor tuti nem lehet jó érzés, és nem nevet a végén senki, de hát ez is benne van a pakliban."
"Mert ha tudok őrült módjára hajtani, veszélyes helyzeteket nagy sebességnél megoldani, akkor ez a "tudás" nem vész el, hanem jól jön egy későbbi, más által okozott veszélyhelyzet elhárításában."
Pontosan miben is vagy különb, mint az "apuci"??? Szánalmas vagy, tudod...
Kran!
"Azóta tudom a megoldást, illegális ugyan de vagy ők vagy mi." Létezik erre megoldás? Akármilyen?! Komolyan kérdezem...
ludwig 2008.02.11. 09:03:59
XSun (törölt) 2008.02.11. 09:06:04
Az ugye látható hogy a bömös nem 70-el koccant.
Aki lakott területen versenyez az egy tapló barom. Miért is?
Lehet hogy a reflexei jók az önjelölt F1 -es pilótának de a fizika törvényei rá is vonatkoznak.
Gondolkodjunk el azon egy kicsit hogy pl. 100 km/h -s sebességnél mekkora a fékút?
Tehát ha valami elédkerül az úton (mert ugye városban ez simán előfordulhat akár éjjel 11 kor is) akkor mekkora az esély arra hogy ne csattanj bele.
Egy ismerősöm gyerekét egy ilyen hozzád hasonló "versenyző" ölte meg.
A szituáció a követlező volt:
Az ismerős jobbra kisívben kanyarodik ki a 2x2 sávos útra. A jelzőlámpa sárgán villog.
Kereszteződés előtt megáll körülnéz.
Látja hogy a távolban balról jön egy kisteher szabályosan.
Megkezdte a kanyarodást.
Azt sajna nem látta hogy a kisteher takarásában épp egy gyorsulási verseny győztese jön.
Lényeg az hogy a versenyző telibe kapta a kanyarodó autót, a hátul ülő gyerek mivel nem volt rendesen bekötve (ugye ugye az a fránya öv) a gyereküléssel együtt kirepült a kocsiból és ott halt meg az úton.
Nyilván ha RENDESEN rögzítik a gyerekülést akkor nincs baj, vagy ha még 2x körülnéz akkor se.
Csupán azt akartam demonstrálni hogy a versenyzőnek esélye sem volt arra hogy elkerülje az ütközést.
Kata 2008.02.11. 09:07:41
TEPSI,
csak az a baj, hogy nem az a három baromarcú fekszik benne, akiknek ott kéne lenni, hanem egy "ártatlan" anyuka.
Ártatlan azért van aposztrófban, mert nekem van olyan anyuka ismerősöm, aki azért baszta ki apucit a picsába, mert jasszkarizott - otthon, vidéken! - és nem akart még véletlenül sem az autójában ülni, amikor éppen felborul a nagy jaszkarizásban, a vége az lett, hogy a hülyegyerek tényleg felborult, el is patkolt az evolúció törvényei szerint, a csaj, meg a gyerek nem haltak meg a csaj előrelátása/tudatos önvédelme miatt. Viszont ott maradt a gyerek apa nélkül. Ahogy a mostani picur anya nélkül. Nem tudom, melyik a rosszabb.
Nekem tündéri párom van, nem kell mellette félnem, mert az én életemet jobban félti, mint a sajátját, és háromszor óvatosabban vezet, ha ott ülök mellette. De volt olyan pasim, aki mellett alig bírtam kinyögni a rémülettől, hogy bazz, ne menj bele az előzésbe, mert jönnek szembe... nem is tartott sokáig a kapcsolat, mert egy faszi nem éri meg az ember lányának, hogy elpatkoljon miatta, vagy levágják a lábát, mert a kis gyökérnek autóban támad bulizni kedve.
Szóval nem ártana, ha mindenki elgondolkozna egy kicsit, mikor autóba ül, és száguldozni akar.
TEPSI
yokli 2008.02.11. 09:10:25
index.hu/politika/bulvar/lambo1030/
olvasd el és gondolkodj el azon, mit jelent egy súlyos sérülés
és honnan tudod, h. a váci útiban nem halt meg senki????????
hidd el, hogy ÉPP AZ ILYENEK miatt, mint te történnek ilyen balesetek. Pont te vagy az, aki azt gondolja magáról, h. ááááááááá, neeeeeeeeeem, én figyelek (!!!), én jó vagyok, én jól vezetek. Már az amit írsz kizárja, h. jól vezess...
potha 2008.02.11. 09:12:32
De nem baj :)
Teljesen megértem, igazatok van ebben!
Tulképp az lenne a helayes ha engedném és menjen a francba, de nem értem , miért enn yire fontos neki?
Nekem ez akkor is jó volt, bár nem hinném, hogy továbbra is alkalmazni fogom :)
Valóban veszélyes mindenki számára :)
Ma is tanultam valamit ^^
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.11. 09:13:31
kran 2008.02.11. 09:14:33
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 09:21:15
"Gondoltam h a postom ilyen jellegű érzelmeket fog kiváltani :)"
De nélkülem nem pörögne ilyen jól! ;-)
ebcsont 2008.02.11. 09:22:48
Téged, s ahozzád hasonlókat ketrecben kellene tartani, lakat alatt. A bejegyzésed minden szaváért megérdemelnéd. Egyszerűen nem hiszem el, hogy ilyen állatok léteznek: "felveszem a kesztyűt", "én odafigyelek"... "a román vendégmunkások(Feri, Attila, Jani és a többiek) naponta gyilkolnak" stb.
rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.02.11. 09:28:44
cso zsi 2008.02.11. 09:28:49
Kata 2008.02.11. 09:30:47
medx 2008.02.11. 09:31:47
Cartman 2008.02.11. 09:31:48
:-) Az egyik autómhoz, amikor megvettem, kaptam egy elég súlyos, masszív kormányzárat. Nem használtam, mert nem ér az semmit, de nem tettem ki a kocsiból. Hátha azért szükség lesz rá. Bár a többségnek a puszta látvány is elég lehet, ahogy kimászok az autómból. Nem azért "mászok", mert annyira kisautó lenne, vagy olyan lassú lennék, de nem vagyok épp kis darab :-).
XSun (törölt) 2008.02.11. 09:33:04
Az ilyenekkel nincs is semmi baj.
Sőt respect....
Aki így oldja meg a hobbyját azzal nincs is semmi gond.
Elvannak a srácok, nem zavarnak senkit magukon kívül nem sodornak senki mást veszélybe.
A városi versenyző vadbarmok nem látják be hogy az ő viselkedésükkel MÁSOKAT sodornak veszélybe. Én teszek rá ha saját magát kinyírja a kedves versenyző, ő csinálta magának, az ő döntése hogy bepróbája még ezt a kanyart 140-el.
De amikor az ilyenek miatt egy vétlen szív, mert mondjuk kikanyarodik gyanútlanul az útra (lásd a fenti beírást) az elég gáz.
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 09:34:06
XSun (törölt) 2008.02.11. 09:39:07
Az elkövetőt arra ítélték hogy x éven keresztül naponta y órát meghatározott idősávban (tehát nem éjjel), egy szép nagy táblával a nyakában ki kell átni az út szélére.
És olyan szövegek vannak a táblán hogy berúgtam és megöltem a legjobb barátom meg ehhez hasonlók.
Állítólag ennek nagyobb a visszatartó ereje mint ha kapna 6 hónap felföggesztett szemöldök összeráncolást (by Császár Előd)
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 09:43:25
"A szituáció a követlező volt:
Az ismerős jobbra kisívben kanyarodik ki a 2x2 sávos útra. A jelzőlámpa sárgán villog.
Kereszteződés előtt megáll körülnéz.
Látja hogy a távolban balról jön egy kisteher szabályosan.
Megkezdte a kanyarodást.
Azt sajna nem látta hogy a kisteher takarásában épp egy gyorsulási verseny győztese jön.
Lényeg az hogy a versenyző telibe kapta a kanyarodó autót, a hátul ülő gyerek mivel nem volt rendesen bekötve (ugye ugye az a fránya öv) a gyereküléssel együtt kirepült a kocsiból és ott halt meg az úton.
Nyilván ha RENDESEN rögzítik a gyerekülést akkor nincs baj, vagy ha még 2x körülnéz akkor se.
Csupán azt akartam demonstrálni hogy a versenyzőnek esélye sem volt arra hogy elkerülje az ütközést."
Nem teljesen világos, hogy 2 sáv miért nem volt elég nekik? Kikanyarodik a jobb oldaliba, akkor a bal oldaliba miért nem ment el mellette a "versenyző"? Akinek nem kellett feltétlenül versenyzőnek lennie! Ha egy gyorsabb autó jön, mint a kisteher az azért nem akkora nagy hiba! Inkább azon gondolkodnék el, hogy miért kell kikanyarodni ilyen felelőtlenül? Ehhez nem kell még gyorshajtás sem! Elég egy 50 -el érkező rossz reflexű tata elé kijönni az utolsó pillanatban... a gyerekülés rögzítéséről meg no comment.
isti77 2008.02.11. 09:50:41
A másik két autó megtalálása és tanúk nélkül nem hiszem, hogy bármi eredmény várható lenne, a sajnálatos végeredményen pedig úgysem változtat.
A másik két autót biztos, hogy nem fogják megtalálni (hacsak apuka, miután esetleg magához tér, és az agya még használható lesz - bár már a baleset előtt sem volt az -, talán emlékszik majd egy rendszámra, nagyon kevés az esélye), és mivel a másik két autó nem lesz meg soha, azt sem fogjuk megtudni, hogy pontosan mi történt.
Ha lenne az esetnek más tanúja (aki éppen akkor bámult ki az lakása ablakán, vagy éppen a temető előtt sétált éjnek évadján) már jelentkezett volna.
Egyébként simán lehet, hogy leszorították. Van egy járdasziget és egy kanyarodósáv a lakóparkhoz, az egyik ügyesen megkerülte a járdaszigetet balról a kanyarodósávban, majd azonnal visszatért, és barátunk már mellette volt.
Ez persze csak egy teória, az is lehet, hogy simán megcsúszott segítség nélkül az úriember, van egy kis jobb-bal ív a lámpánál az egyenesen haladó sávban is.
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 09:51:16
galleries2.porkolt.com/8/4/3/843831178101261971/113074.jpg
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.11. 10:03:06
elkapják őket, általában az ilyen befut a csőbe...
zebi 2008.02.11. 10:04:10
Nagygabi 2008.02.11. 10:23:31
Netuddki. 2008.02.11. 10:39:13
Ha rakétázol, utána szoktál vezetni?
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.11. 10:40:08
mxplanet 2008.02.11. 10:40:21
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 10:41:12
VicGilson · http://spiritus.blog.hu 2008.02.11. 10:41:20
Szombaton volt K-1 a Csarnokban. Na, édesapáim: ott kell 'felvenni a kesztyűt'!
Ja: ahhoz tényleg férfinak kellene lenni?
Nem csak vmi műmájer puhapöcsnek?
Hát ja.
Az a baj, hogy ez már nem szánalom, hanem a tragédia kategória (mivel másokra is életveszélyt jelent ez a fantasztikusan pozitív és értelmes életszemlélet).
nprmrgszm · http://napramorgo.blog.hu 2008.02.11. 10:46:11
egészen halkan jegyzem meg, hogy én azt sem értem, miért nem mondta apucinak, hogy térjen már eszére, és nagyon sürgősen vegye le a lábát a gázpedálról. Bocs, ha már más is írta. És szegény prücsök :(
XSun (törölt) 2008.02.11. 10:46:30
Én spec a sípályán élem ki az ezirányú vágyamat, ott max magam csinálom ki ha barom vagyok. Ráadásul nincs légzsák, ABS, stb.
Ott valóban csak az én tudásom és állóképességem áll szemben a fizika törvényeivel meg a pályával.
claudia schofőr 2008.02.11. 10:49:53
ki mondta hogy verseny volt? az index? ja akkor már el is kell hinni ugye?
Ne ítélj, hogy ne ítéltess!
XSun (törölt) 2008.02.11. 10:51:58
Nézd meg a képeket.
Szerinted ez a bömci azért gyűrödött ennyire össze mert 50-el nekikiccant valaminek ugye?
Na ne viccelj már mert azt is elhiszem hogy a húsvéti nyúl jön a tojásokkal..... :D:D
nprmrgszm · http://napramorgo.blog.hu 2008.02.11. 10:52:18
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 10:52:24
Sípályán vannak csak nagy ütközések...
Vitatkoznék vele, hogy nem veszélyeztetsz senkit!
És ott tényleg nem véd semmi, törnek is a csontok, szakadnak az inak...
Aszi 2008.02.11. 10:53:50
crazymokus 2008.02.11. 10:54:24
Ha nem versenyzett, akkor is tuti, hogy nem 50-nel és szabályosan közlekedett, így beleszaladva egy véletlen balesetbe. Csak egy kicsit kell megnézni a képeket a tűzoltós honlapon, látszik a helyszín, és a roncs állapota is... Szóval hinni nem kell semmit, elég látni.
Ha túléli az a mocsok, minimum a gyerekétől, no meg az autóktól örökre eltiltást érdemelne, plusz vaszektómiát mellékbüntetésként. Aki ilyen mértékben felelőtlen, az nem alkalmas gyerek nevelésére, szerintem.
toxikus 2008.02.11. 10:56:32
lol:D tehát szerinted az az adrenalin ha légzsákok között bekötve lehetsz férfi:D
te télleg valami műmájer kisköcsög lehetsz:D
Loga 2008.02.11. 10:56:45
az apa kevesebből is megértette volna, hogy élete hibáját követi el, így viszont esélye sincs, hogy "megjavuljon", hogy jóvá tegye a hibáját. egy életre vezekelhet, és akkor jár a legjobban, ha ez az élet a lehető legrövidebb.
a legrosszabbul az járt, aki a legkevésbé tehet róla, ám a legsérülékenyebb: a kisgyerek. elvesztette az anyját, és igen, bizony, az apját is, ráadásul jól az eszébe fogják vésni, hogy az apja ölte meg az anyját.
segítségből, jóindulatból, mint rendesen.
hogy ő szereti az apját is? kit érdekel? égessük meg!
mondhatom, nagyon igazságos büntetés egy ártatlan gyermeknek.
a másik bűnhődő az anya, aki a szörnyű bűnéért, hogy nem kapcsolta be az övét, azonnali halált érdemelt.
jaj de nagyon tanulságos ez is.
a csürhe meg tort ül.
lásd:
"Kata 2008.02.11. 09:30:47
Ja, még egy dologra lennék kíváncsi, hogy a nő családja, és a kislány hány ezerszer fogja majd ennek a faszfejnek a pofájába vágni élete folyamán, hogy "megölted az anyámat-lányomat"... "
ők azok, akik viszont jól jártak, ők azok, akik a középkorban vidáman elmentek a templom előtti térre megnézni egy jó kis boszorkányégetést, nekik egy ilyen történet óriási kielégülés.
toxikus 2008.02.11. 10:59:07
tehát apuci felébred menjünk oda és simizzük meg a fejét,h te szegény, meg úgy sajnálunk stb?
magichoose · http://legyozod.freeblog.hu/ 2008.02.11. 11:01:32
Remélem, a gyereknek élnek a nagyszülei vagy olyan rokonai, akik tisztességesen gondját viselik majd. És benne sem marad semmilyen "vendetta" jellegű ellenérzés a világgal szemben.
crazymokus 2008.02.11. 11:02:30
Attól, hogy a gyerek szereti, még kellő felelősségérzet hiányában lehet teljesen alkalmatlan a nevelésére, a kettőnek semmi köze egymáshoz. Van ilyen, sajnos.
Loga 2008.02.11. 11:04:14
üljön le, egyes.
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 11:06:53
Ha jól emlékszem nem írtam olyat hogy szükségem van az adrenalinra. Azt írtam, hogy ha versenyzek, akkor felmegy az adrenalin szint, és ilyenkor többet hoz ki magából az ember, mint alapból.
X 2008.02.11. 11:12:11
esetleg még egy előző hozzászóláshoz:
{[Cartman 2008.02.11. 08:09:19]
Naturális szelekció... De sajnos nem tökéletes, mert:
1. apuci életben maradt;
2. anyuci ezzel szemben csak azért bűnhődött, mert nem kapcsolta be az övét;
}
1. talán így járt rosszabbul, majd begurítják a tárgyalóterembe és a börtönbe, szép élet. Néhányszor pár másodperc örömért kap pár évet(ingyen adrenalin vagy mi...)
2. már elkövette hamarabb. Hagyta a férjét, hogy hülye legyen. (lánglovagokon ott a kép: Bocs, de leelőzelek vagy valami hasonló szöveg... Kint volt a hátsó ablakban. Hát ilyen autóba be nem szállnék.) Más kérdés, hogy szeretem az ilyeneket: előre láthatjuk ki a veszélyes a forgalomban... Pont olyan, mint a T betű, csak kicsit másra számít az ember...
magichoose · http://legyozod.freeblog.hu/ 2008.02.11. 11:12:11
lincselés:-) haha. Aki ekkora fasz mint ez, az megérdemli. Van úgy, hogy az ember hibázik és egy életen keresztül fizet érte: de ne játsszon más életével. Főleg ne a családjáéval. Nekik ugyanúgy egy életük volt/van.
Én már komolyan attól is félek, ha kimegyek az M5-sre, tíz perc alatt huszonöten dudálnak, mutogatnak, fényszóróznak le és mivel nekem csak egy légzsák nélküli, eléggé nem biztonságos kocsim van, ők a hátsó ülésemről nyugodtan pofázhatnak.
Loga, a látszatemberek látszatországa vagyunk, ahol néhány buzi barom kivakíthat úgy a xenon-égőivel, hogy ha mögötte jön egy kamion, akkor sem vennéd észre, ha karácsonyfa lenne (jártam így és majdnem tragédia lett belőle), hogy vannak, akiknek a csúcsok csúcsa, ha ledudálhatják a gyerekkocsit toló anyákat a ZEBRÁRÓL és hogy karácsony másnapján a szabályos közlekedésemet egy "kurv*anyádhúzzál máinnen"-nel köszönik meg.
Nem sajnálom a ficakot. A gyereket igen, de bízom benne, hogy olyan helyre kerül, ahol jobban jár, mint egy ennyire felelőtlen szülőpár mellett.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.11. 11:21:17
Hozzászólásod első szava és utolsó mondata totálisan ellentmond egymásnak.
Ennyit erről, amit mondasz, lófüttyöt se ér ez alapján.
TGV 2008.02.11. 11:23:49
Franciaorszagban a Sarkozy belugyminisztersege idejen jelentosen szigoritottak a gyorshajtas elleni fellepest: -3 pont vagy jelentos tullepes eseten a helyszinen bevonjak. A delikvens meg hivhat taxit. + 3000 automata radar.
A radarok egy resze ki is van tablazva.
Egy automata radar jelenlete 3 km-es korzetben 40 %-kal csokkenti a baleseti statisztikat es 60%-kal a halalos balesetek szamat. Vagy valami ilyesmi.
A lenyeg, hogy evi 8000 halottrol 5000 ala mentek le. 3000 megmentett elet/ev.
Loga 2008.02.11. 11:31:47
igen, én is megyek minden nap, látom a tahókat (10-ből 5 kocsi), fel is baszom magam sokszor, látom az új magyar elitet, ami szerintem Európa egyik legtahóbb, legbunkóbb, legszégyellnivalóbb új szubkultúrája.
nem tudom.
bár ismeretlen fogalom ebben az országban a jóhiszeműség, de kicsit mégis hiszek benne, hogy a srác akkor is "megtér" a "normális közlekedők" közé, ha nem hal meg a felesége, és nem kell ezt átélnie a kicsinek.
ezért és csak ezért érzem, hogy túlzott büntetés ez még neki is, nemhogy a családjának. a családja bűnhődik.
tudom, ez nem bírósági ítélet következménye, hanem a nemjó isten értelmetlen ítélete, aki ezzel is bizonygatja, hogy nem létezik. bocs, ez itt off már. tudom, zavaros, amit írok, de engem megrendített a történet, kislányom van, és követek el hibákat, még ha ekkorát soha sem.
Rebeka · http://phaedra.freeblog.hu 2008.02.11. 11:32:03
mxplanet 2008.02.11. 11:33:55
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.11. 11:35:30
"miért árulnak olyan autókat, amelyek gond nélkül lépik át a 200 km/h sebességet."
1. Van olyan ország, ahol ki lehet használni, Németországban egyes autópályaszakaszokon mehetsz, amennyivel tudsz.
2. Nem az autó a hibás. Az enyém is elvileg 250-nél szabályoz le, de még sose próbáltam ki, és nem is akarom. Amiért a teljesítmény fontos, az az előzés mielőbbi befejezése.
Én jól elvagyok 130-cal az autópályán.
3. Jóval kisebb sebességnél is meg lehet halni, a halálos balesetek nagy része nem ilyen 200 körüli sebességnél következik be, mert ennyivel azért kevesen mennek.
4. Egyszerűen nem lehetne eladni a lefojtott autót, ezért egy cég se játsza meg.
5. Ezek a tiltások pusztán kódsorok a motorvezérlő számítógép szofverében. Hozzáértő ember egy megfelelő eszközzel simán átírja. Az ún. chiptuningok nagy része gyakorlatilag a vezérlőszoftver átírását jelenti, és ezt nagyon sok helyen csinálják. Sok autónál hozzá se kell nyúlni fizikailag, rádugnak egy kábelt a diagnosztikai csatlakozóra és a megfelelő hardver és szoftver használatával rátöltik a módosított vezérlést.
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2008.02.11. 11:37:36
mostmárelég 2008.02.11. 11:39:10
Szerintem nem az utcai versenyzők az igazi elmebetegek az utakon, hanem a "magányos rohanók", akik sietnek és olyan előzésekbe mennek bele, amin még a Need4Speed-en felnőtt embereknek a szeme is kikerekedik.
Nagyon szépen mindenki leírja, hogy ilyen meg olyan f@sz volt az apa. Szerintem jó lenne ezzel felhagyni. A bevezetőben már elhangzott egy minősítés, az is túlzás volt, épp elég, legyen ennyi! Már megkapta a büntetését a sofőr: elvesztette a párját. Ez épp elég. Nem védeni akarom, csak nem kellene túlzásba vinni. A fenti fórumozók között biztos akad, nem is egy, aki nagyobb hibát is követett már el életében, csakhogy annak nem volt ilyen nagy következménye és felhangja. Hibázott a sofőr, ennyi. Ki cserélne vele? Senki. Akkor hagyjuk abba a pocskondiázást.
Sam8888 2008.02.11. 11:39:48
Biztos nem lassan ment. A krómozott rendszámtáblatartó, meg a rémusz matrica még használható maradt...
scheerti · scheerti.blog.hu 2008.02.11. 10:03:06
Sztem a Bécsi úton vannak térfigyelő kamerák, mert szinte mindig dugó van. Az alapján meg pikkpakk előkerítik őket.
Nagygabi 2008.02.11. 10:23:31
Nemvagyunk egyformák. Van, aki discodrogokat szed, meg vannak autóversenyzők, F1-pilóták stb. Mindenkit más vonz.
Egyébkéntmeg én nemszoktam száguldozni. Van egy spanom, akinek néha szoktam a sofőrje lenni, ha iszik. Ő állandóan sír, hogy én miért megyek ilyen "lassan"... (városban ~60, kívül 90-100).
Inkább a látványos autózás híve vagyok, de aztis valami elhagyatottabb helyen (pl OBI parkoló éjszaka).
TGV 2008.02.11. 11:40:02
ha meg valaki nem latta volna ezt a szosszenetet...
forditas:
- (apuka) ma tul gyorsan hajtott
- (apuka) csak egy kicsit hajtott gyorsan
Kata 2008.02.11. 11:41:22
Az, hogy van verdád, és beképzelt kis köcsög szocializálatlan faszkalap vagy, aki kivagyiságból jaszkarizik/önbíráskodik/rendreutasít másokat, az NEM jelenti azt, hogy FELSŐBBRENDŰ vagy, egyszerűen csak azt jelenti, hogy FELELŐTLEN vagy. Az ilyeneket pedig minél gyorsabban el kell távolítani a közlekedésből, amíg nem szocializálja magát megfelelően, ha már az oviban/anyukája nem tanította meg arra, hogy ha megvered a másikat, az neki fáj, sőt, még vissza is üthet, az meg neked fog fájni. Addig kell eltávolítani, amíg a fenti poszthoz hasonlóan TEPSIbe nem küld másokat (rosszabb eset) vagy maga nem fekszik bele a TEPSIbe (jobbik eset). De még így is kárt okoz a családjának, mert fizethetik utána a hullaadót.
Sam8888 2008.02.11. 11:45:08
"Ja Adrenalin...
Én spec a sípályán élem ki az ezirányú vágyamat, ott max magam csinálom ki ha barom vagyok."
Jahogy neked van különbejáratú saját sípályád? Mert tudtommal nem egy ember szokott a sípályákon síelni...
"Ráadásul nincs légzsák, ABS, stb.
Ott valóban csak az én tudásom és állóképességem áll szemben a fizika törvényeivel meg a pályával."
Jahogy te a Holdon síelsz, hogy nemhat rád a fizika vagy mi? Neírogass már hülyeségeket!!!
Terveüdekszi 2008.02.11. 11:45:47
lopi 2008.02.11. 11:47:33
"A drágalátos viszgáztatók által keltett érzések ugyanúgy hozzájárulnak a vezetők önképének kialakulásához, mint az oktató barom beszólásai."
Ez alatt mit ertesz? Komolyan kerdezem: mert en is neha elgondolkodom azon, h az az archetipikus oktato-attitud, amit mindannyian jol ismerunk, vajon szuksegszeru-e, ezt igy tanitjak az oktatokepzoben, igy kell?
mxplanet 2008.02.11. 11:48:16
XSun (törölt) 2008.02.11. 11:48:56
Én már jópár éve sízek és bejártam számos síterepet.
A tapasztalatom a következő:
A síbalesetek döntő többségében nem két ember ütközik hanem a "versenyző" ütözik valamilyen tárggyal, vagy csak simán rosszul esik.
Így aztán a sípályán sokkal nagyobb esélyed arra hogy a saját balfácánságod miatt töröd magad össze mint az hogy valaki legázol.
Tehát itt bizony elsősorban a SAJÁT életed és testi épséged teszed kockára nem másét.
Ha megnézzük a közúti statisztikát akkor igazolva látjuk azt a mondást hogy mindíg a vétlen szívja meg.
Hány olyan esetet olvasunk hogy pl. szabálytalanul előzött és a szemben szabályosan közlekedőt letarolta.
Vagy éppen az önjelölt Schumacher
elvétett a kanyart és letarolt egy buszmegállót.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.11. 11:49:41
Itt nem pusztán egy sofőrhibáról van szó.
FIgyelmetlen bárki lehet, hibát bárki elkövethet.
Ha azonban igaz, hogy versenyeztek (márpedig ez valószínűsíthető, tekintve, hogy tanúk is vannak a hír szerint), az egy TUDATOSAN elkövetett kirívó szabálytalanság volt, amivel szándékosan kockáztatta a családja életét, teljesen értelmetlenül.
Ezt olyan fokú felelőtlenség, hogy nem lehet eleget hangsúlyozni.
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 11:51:17
Van benne valami!
Ha valaki tényleg siet az sokkal meggondolatlanabb, mint aki játékból jaszkarizik...
Velem sokszor előfordult, hogy elmegyek más irányba, ha elszámítottam magam, és veszélyes lenne már "beférni". Nem gond, nem sietek sehova, egy kis kitérő belefér.
Szóval nem mindenki azért nyomul mert iszonyat fontos dolga van, egyszerűen ilyen a stílusom, ezt élvezem, nem a síelést.
mxplanet 2008.02.11. 11:53:16
VicGilson · http://spiritus.blog.hu 2008.02.11. 11:53:21
"mi a fenéért kell buzizni és köcsögözni? miért nem lehet normálisan kommunikálni?"
Jogos a kérdés!
Éppen ezeket a szavakat ugyan nem használtam, de elnézést, ha esetleg a lelkivilágába gázoltam volna valakinek (mondjuk éppen én)!
A kérdést olyannyira jogosnak vélem, hogy:
Mi a fenéért nem lehet értelmes, felelősségteljes, felnőtt emberként élni???
Cartman 2008.02.11. 11:53:22
Szigorítás + száz kamerát, ezeret... De itthon nem lesz ebből semmi. A következő verziók lehetségesek májustól:
1. A kevés kamera miatt az egész szigorítás nem ér semmit (ez a legvalószínűbb), csak arra lesz jó, hogy a rendőrök nagyobb autókban tudnak majd szabálytalankodni;
2. Valami jogvédő szervezet (esetleg magánszemély) megtalálja a módját, hogy lehet kijátszani az objektív felelősséget;
3. A kormány betojik, hogy túl sok szavazatot veszít (mert elég sok seggfej rohangál az utakon), ezért visszavonja az egészet;
4. Az előző egy variációja. Kormányváltás után a következő banda valami machinált statisztikával kihozza, hogy milyen jó nálunk a közlekedésbiztonság, ezért visszavonja az egészet.
XSun (törölt) 2008.02.11. 11:54:35
Haver előbb olvass azután fikázz.
Írtam hogy van saját sípályám?
Nem írtam.
Tudod beülök a kocsiba és stuhleck itt van 150 km -re.
Amúgy látom nem igazán szoktál sípályán megfordulni.
Javaslom hogy kölcsönözz cuccot és menj el a legközelebbi pályára.
Úgy már kicsit más dolog ám lemenni hogy nincs körülötted 2 tonna vas meg 6 légzsák... :D:D
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 11:54:44
"EBEUSS! Javasolnám hogy fejezd be az ökörségek ontását. Inkább olvass, és tanulj! A világ fasza tele van az ilyen szuzukis fittipaldikkal."
Küldj el mindenkit, aztán beszélhetsz magadban! ;-)
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.11. 11:59:48
Ha valaki tényleg siet az sokkal meggondolatlanabb, mint aki játékból jaszkarizik..."
EZ szimpla önigazolás. Mindkettő veszélyes.
Ezenkívül semmi alapod nincs azt állítani, hogy aki valóban siet, az rosszabbul vezet vagy figyelmetlenebb, mint az, aki azt hiszi, a közúti versenyzés jó játék...
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2008.02.11. 12:00:38
Nem céloztam senkire, általánosan írtam. Ha a kommunikáció elmegy ebbe az irányba, ne várja egyik fél se a megértést/átgondoltságot a másik oldalról.
Sam8888 2008.02.11. 12:00:51
Látom nemérted a lényeget... Na nembaj. Olvass, értelmezz!
FlybyWire 2008.02.11. 12:11:54
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 12:15:33
"EBEUSS 2008.02.11. 10:52:24
Én már jópár éve sízek és bejártam számos síterepet.
A tapasztalatom a következő:
A síbalesetek döntő többségében nem két ember ütközik hanem a "versenyző" ütözik valamilyen tárggyal, vagy csak simán rosszul esik.
Így aztán a sípályán sokkal nagyobb esélyed arra hogy a saját balfácánságod miatt töröd magad össze mint az hogy valaki legázol.
Tehát itt bizony elsősorban a SAJÁT életed és testi épséged teszed kockára nem másét.
Ha megnézzük a közúti statisztikát akkor igazolva látjuk azt a mondást hogy mindíg a vétlen szívja meg."
Ha jól értem az általad említett statisztikát, akkor ezek szerint magamra sokkal kevésbé vagyok veszélyes, ha kocsiban, közúton élem ki a száguldozós hajlamaimat, mintha ugyanezt egy sípályán tenném...
Szerinted Darwin melyik lehetőséget választaná?
FlybyWire 2008.02.11. 12:16:13
2. Csak egyetlen autó törte magát össze, tehát nyilvánvalóan hibás volt. Persze lehet hollywoodi leszorítós történetet vizionálni, de ezt senki nem gondolhatja komolyan...
3. Kisgyerekkel nem száguldozunk
4. Bekötjük magunkat.
5. "Bocs, de leelőztelek".
Szerintem innen nincs min tovább rágódni. Megint nem a főhülye szívta meg, hanem a körülötte levők :(
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 12:16:40
Sam8888 2008.02.11. 12:18:11
A síelés egy kegyetlen, véres sportág! Nemjó viccelődni vele!
FlybyWire 2008.02.11. 12:18:27
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 12:20:37
Szóval ne bízzatok annyira magatokban Ti soha nem hibázó, szabályos közlekedők!
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 12:23:15
Ja, és addig sem veszélyeztettek senkit az utakon, ilyenkor nem kell félni tőlem! ;-)
Bár, kipróbálhatnám hogy tudok-e szlalomozás közben kommentelni a laptopon az anyósülésen... :)))
mxplanet 2008.02.11. 12:31:36
én már msn-eztem igy :DDDD
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 12:37:15
Na most mennem kell...
Gyalogosan, úgyhogy nyugi! :)
isti77 2008.02.11. 12:41:58
elkapják őket, általában az ilyen befut a csőbe..."
Ha eddig nem kapták el ket, akkor már nem hiszem, hacsak a lelkiismeretük nem viszi rá őket, hogy önként jelentkezzenek.
Szerinted ki láthatta őket úgy, hogy egyértelműen azonosítani is tudja az autókat, rendszámmal?
Mert az, hogy pl. "láttam egy fekete Audit, meg egy ezüst Mercedest", édeskevés.
Mint az előző postban írtam, ha látta is valaki őket az utcán, vagy lakásablakból, rendszámot nem nagyon olvashatott le a napszak és a feltehetően nem csekély sebességük miatt, szembejövő autós ugyanezért nem azonosíthatta be őket, ha mögöttük ment volna valaki, az - gondolom én - csak megállt volna a balesetnél.
Az az esetleges feltevés pedig, hogy "én ismerek két barmot, akik mindig itt a környéken versenyeznek ilyenkor", szintén nem áll meg, nem bizonyíték, hogy akkor is épp ők voltak.
Itt az önként jelentkezés az egyetlen remény, arra pedig az ilyenek habitusa miatt kicsi az esély.
Johnny336 2008.02.11. 12:44:30
Annyibol megszivta, hogy tukorbe kell neznie esek utan. No meg a gyerek szemebe, amikor a "hol van anyu?" kerdesre szalonkepes valaszt kell adnia - "megoltem kisfiam, mert egy fasztalicska vagyok." "BTW, majdnem teged is kicsinaltalak ugyanakkor, na futas legozni, ne kerdezz csacskasagokat"
Lehet valasztani... Egyebkent ez sokkal nagyobb buntetes neki, mintha meghalt volna.
mxplanet 2008.02.11. 12:31:36
Dugoban ulve nem er...
mxplanet 2008.02.11. 12:49:49
Sloane (törölt) 2008.02.11. 12:50:50
rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.02.11. 13:25:00
rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.02.11. 13:26:05
Johnny336 2008.02.11. 13:34:21
mxplanet 2008.02.11. 13:43:42
cso zsi 2008.02.11. 13:50:03
De 500 km-n negyed órát nyerni, az nem nyereség.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.11. 13:54:12
Erről már volt szó.
Előzéskor, vagy pl. gyors forgalomba besoroláskor mindig hasznos, ha van kraft az autóban.
Vagy ha valaki félméterre a kocsi hátuljától tolni kezd az autópályán a belső sávban, mikor te szabályos sebességgel előzöl folyamatos kocsisort, hogy egy kicsit odalépve a nyomulós tahó leszakadjon, aztán az első adandó alkalommal elengedni...
Johnny336 2008.02.11. 14:08:25
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 14:36:28
"Van benne valami!
Ha valaki tényleg siet az sokkal meggondolatlanabb, mint aki játékból jaszkarizik..."
EZ szimpla önigazolás. Mindkettő veszélyes.
Ezenkívül semmi alapod nincs azt állítani, hogy aki valóban siet, az rosszabbul vezet vagy figyelmetlenebb, mint az, aki azt hiszi, a közúti versenyzés jó játék..."
Önigazolásnak sem rossz, de gondolj már bele, hogy mekkora különbség van e 2 féle száguldozás között!
1) Ha valaki siet, és azért nyomja neki, az megy tűzön-vízen át, ha van rá kedvező lehetőség, ha nincs!
2)Csak akkor jön rá a száguldozás, ha éppen adottak a körülmények, és pusztán kedvtelésből csinálja...
Oké, mindkettő kurva veszélyes, de szerinted melyik a veszélyesebb?
Tony Almeida 2008.02.11. 14:42:14
Szegény kisgyerek, tiszta szívből szorítok neki, hogy hamar felgyógyuljon!
Johnny336 2008.02.11. 14:46:00
Az a legveszelyesebb, ha valaki csak azt hiszi, hogy tud vezetni, es megis nyomja neki. Azert mert tud 180-al haladni autopalyan, es megse fossa ossze magat az auto, az nem jelenti azt, hogy kene is annyival menni, ugyanis lehet, hogy 30-al haladva sem tudna megoldani egy komolyabb forgalmi szituaciot...
Pl. nagyon sokan nem tudjak ertelmezni a jobb kez szabaly-egyenrangu utkeresztezodes fogalmakat. Na az ilyen kecsket vezessen. Ha azzal elvet valamit, max. a kecske megrugja...
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 14:53:20
Mindig vannak fokozatok...
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 14:57:56
Ezt egy szabályosan közlekedő átlag autósnak nehéz elmagyarázni, mert nem próbálta, fogalma sincs miről van szó... Ilyenkor csak annyi válasz jön, hogy minden ilyen hülye bízik magában, aztán az árokban köt ki, mint ez a bömbös is... persze ebben is valam! :(
Tony Almeida 2008.02.11. 15:03:10
- Egyik, aki kockáztatja a másik életét: rendőr leállít, gödröt ásat vele, tarkón lövi, rendőrkutya bekapar
- Másik, aki csak saját maga életét kockáztatja: árokba döglik. Oszt?
Johnny336 2008.02.11. 15:07:04
(Foleg azert, mert a jaszkari huszarok ettol fuggetlenul taposni akarnak. Ha nem tudnak autopalyan haladni kemenyen, es cikk-cakkozni, akkor majd megteszik varosban, nagy forgalomban, olyanok kozott, akik lassabban haladnak.)
Ez a gyorsulasi verseny is akkora baromsag, rajottem. Padloig nyomni a gazt mindenki tudja. Ha tudod kezelni kuplungot valtot rendesen, akkor olyan bena nem lehetsz benne. Kikuldenem oket havas tesztpalyara, ott mutassak meg mit tudnak...egybol elverezne az osszes.
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 15:19:08
Mindenki szereti, ha az ő TV-jének szebb a képe, jobban szól a hifije, gyorsabb a számítógépe...
Természetes, hogy sokan szeretnek felvágni a kocsijukkal is. Lehet, hogy egy tök szakadt tragacsról van szó, de a gyorsulásra van kihelyezve, akkor is lehet káprázattni a 20 millás autók sofőrjeit milyen szépen lemaradnak. Ez egy játék aminek tényleg pályán lenne a helye, de oda azért nem jut el minden nap az ember, a munkából meg minden nap haza kell jönni, útközben meg jönnek maguktól a lehetőségek.
Johnny336 2008.02.11. 15:28:47
Ugyanez igaz a kocsikra is. Neked EUSS van, nekem Escort. Oszt jonapot. Nincs belole vita. Pedig szereted nyomni a gazt te is, meg en is.
De ne az legyen a donto ket ember kozott, hogy melyiknek gyorsabb a kocsija, hanem melyik tudja hatekonyabban hasznalni azt. Pl. vizes uton megcsuszik. Meg tudod fogni, vagy bekoszonsz az arokba? Ez mar az ember erdeme. Az hogy milyen kocsit vezetsz? Tudjuk nagyon jol, hogy nem mindig az egyen erdeme ez, hanem pl. apucie...
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 15:33:28
Ne is adj ötleteket, mert képzeld mi lenne, ha ezen versengenének a közúton egy kanyarban! ;-)
Nyilván akkor sem tanpályára menne mindenki a tudását fitogtatni.
Egyébként a vezetési tudásával is dicsekszik mindenki, de ezt tényleg nehezebb összemérni, mint akét autó gyorsulását. Azt inkább az évtizedek mutatják meg, hogy kinek milyen történései voltak az elmúlt időszakban...
TGV 2008.02.11. 15:34:08
Lampas gyorsulas: Parizsban siman hagyjak az autosok, hogy bringaval legyorsuljam a lampanal oket, meg ugy is, hogy utana nem tud megelozni a szuk utcaban.
Johnny336 2008.02.11. 15:36:50
mxplanet 2008.02.11. 15:42:54
TGV 2008.02.11. 15:46:11
Nem mindenki szuletett autoversenyzo, na.
Johnny336 2008.02.11. 15:52:36
mxplanet 2008.02.11. 15:42:54
Utaztam en mar BKV-buszon, ami minden sarkon kilinccsel elore jott ki. Persze, azt valszeg direkt csinalta a sofor. 10 evesen en elveztem. Az oreg nenik nem elveztek a buszon... :)
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 15:56:10
TGV 2008.02.11. 15:58:13
Aztan egyszer lattam tole egy 80-as sprintet egy egyenesben. Aznap pont az kellet nekem, hogy elerjem a csatlakozo buszt :D
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 16:00:14
www.youtube.com/watch?v=mazMXuxvMKw&NR=1
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 16:02:35
www.youtube.com/watch?v=YLRPP6YsArc&feature=related
Johnny336 2008.02.11. 16:04:53
A driftesek jobbak...
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 16:08:38
www.youtube.com/watch?v=6W1bSKw0SkE&feature=related
Itt aztán van biztonság...
De úgy tudom, sok arab országban baleset esetén mindenkit lecsuknak, és addig bent is marad amíg ki nem viszgálják a baleset körülményeit.
EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 16:10:24
Johnny336 2008.02.11. 16:16:27
Kata 2008.02.11. 16:52:07
szerintem sincs túl sok értelme a kameráknak, sajnos, egyszerűen elmennek máshová versenyezni. Aminek hathatós ereje lenne, az a szájbarágás, hogy bazdmeg ha versenyzel közúton, akkor nagy eséllyel megölsz valakit. És megintcsak ismételni tudom magamat: TEPSI-TEPSI-TEPSI. Jó lenne, ha ezt minden adrenalinfüggő amatőr megtanulná, hogy ez nem játék. Agybeli, hozzáállásbeli, mentális változásokra lenne szükség, de szerintem ez az ország még marha messzire van ettől a változástól (ahogy minden más változástól ugyanúgy...)
Apám helyszínelő rendőr volt, látott egy-két nem kicsit csúnya balesetet, azzal indította a közúti képzésemet, hogy elmesélte, hogyan radírozódott le egy kisgyerek agya az aszfalton, amikor egy szgk elütötte, és pont a koponyája esett a bal első kerék alá, és egyszerűen az agya kifröccsent a koponyából, és ahogy csúszott, egyszerűen nem maradt belőle szinte semmi, mire megállt.
(Jóatyám kissé nagyon szadista hajlamokkal rendelkezik. Hála Istennek, legalább fényképeket nem mutogatott, mert akkor valószínűleg a pszichiátriára kerültem volna...)
És ez csak az egyik horrorsztori volt a sok közül. Párom is verdákkal dolgozik, neki is van egy-két olyan története, hogy az embernek lúdbőrözik a háta. És ennek ellenére, az autózz.blog.hu ellenére, a lánglovagok.hu ellenére, a rengeteg családi-baráti-ismerősi történet ellenére, a híradók ellenére, mindennek ellenére még mindig vannak, akik kockáztatják mások életét röhögve, merthogy olyan picsa ügyesek, faszagyerekek, és olyan kibaszott jól vezetnek. Az első fáig/oszlopig/elütött biciklisig. Amíg valaki bele nem kerül a tepsibe. Vagy bénul le. Vagy amputálják valamijét. Nem ártana néha IPM-et olvasni, ott van egy-két jó cikk az altruista állati viselkedésmódról, úgy látszik, mi emberek, hülyébbek vagyunk az állatoknál, mert ami egyes állatoknál magától értetődő, hosszú távon kifizetődő szocializációs készség, azt mi emberek, még mindig nem vagyunk képesek megtanulni...
ÉR ENNYIT EZ AZ EGÉSZ?
Sam8888 2008.02.11. 17:06:59
A gyorsulási verseny a reflexekről szól. Hidd el, nemolyan könnyű az. Persze egy szuzit nemnagy kuntszt egy imprezával legyorsulni.
Ami teljes autó kontrollt és nagy rutint igényel az a drift. Na ott megmutathatja mindenki, hogy mekkora faszagyerek...
Coccinella Septempunctata (törölt) 2008.02.11. 17:23:30
japán csajok - drift
RedRiot 2008.02.11. 18:09:35
www.youtube.com/watch?v=LlP4YVhAQw0
www.youtube.com/watch?v=6XqpfZmUXUM
www.youtube.com/watch?v=zIjY2gj5QPc
Don't try this at home!
norbika 2008.02.11. 19:37:54
Belegondolt ebbe már valaki? :(
Rocko- 2008.02.11. 19:38:01
na de ha arra tolná a gyerekét egy anyuka... :DDD
egyébként lehetne ott a következő találkozó.
EBEUSS 2008.02.11. 16:02:35
www.youtube.com/watch?v=7SYkUoGnrac
illetve eze a legeslegeslegeslegeslegeslegjobb. nem lehet megunni. tessék: www.youtube.com/watch?v=7SYkUoGnrac
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.11. 20:49:12
egyébként lehetne ott a következő találkozó.
Aham, na erről még beszélünk. Nem garantálom, hogy legközelebb is ott leszek. Dr Orosz nélkül? Na neeee.
Rocko- 2008.02.11. 21:01:43
myloh 2008.02.11. 21:41:15
Nem kell nagy fizikusnak és tesztsofőrnek lenni hozzá, hogy egyre nagyobb sebességnél fordítottan arányos a túlélési esély egy esetleges balesetnél.
De ha az útviszonyoknak megfelelően vezetsz(Mo.-on a legjobb útvizonyoknál sem tudok 140 km/h-nál nagyobb sebességet biztonságosnak tekinteni), a megfelelősebességgel, de mégis beüt a ménkő, akkor azért a macskával kezet foghatsz és még 9szer dezsavűzhetsz is akár.
Tűzgolyó 2008.02.11. 22:15:22
www.langlovagok.hu/html/galeria/1639.shtml
TGV 2008.02.11. 22:48:57
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.11. 22:57:36
a birka tűzoltó meg az ajtaját vágta le, holott ha a tetejét szedi le, akkor még kobrióként használható továbbra is :o)
Sam8888 2008.02.11. 23:36:24
Ha a tetejét vágja le, akkor valszeg a küszöb közepénél meghajlik a szuzi köszönhetően a jó anyagoknak és így mégnagyobb terhet rátéve a beszorult emberek térdére.
Egyébkéntmeg mostjut eszembe, hogy van itt a Bécsi út közelében egy kék Subaru Impreza. Nappal szoktam látni a környéken, este pedig a koliból szoktam hallani ahogy tolja neki a Bécsi úton (az Impreza BUBU hangját 1000 közül is felismerem :))
Szóval lehetséges, hogy ő volt az egyik pilóta...
Mazsi 2008.02.12. 11:15:38
1. A büntetőpontok, fekete pont (piros pont:-) ) dedós, általános iskolai módszer. Hiába.
2. Büntetőjog: ebben az esetben a jog azt fogja mondani, hogy halált okozó közúti közlekedés baleset gondatlan okozásának vétsége. Ez, sajnos nem állja meg a helyét, hiszen gondatlanul nem lehet gyorsan hajtani. Azt csakis szándékosan lehet. A baleset lehetőségét pedig fel tudja mérni egy autóvezető. Innen - teljes indukció ...... szándékos emberölés. Sajnos azonban balesetnél a jog ismét ellentmond, mert nem a személy ellen irányult az "egyenes ölési szándék", tehát max 2...4 évvel megússza. (lehet hogy felfüggesztve.)
3. A közút, mégegyszer mondom, KÖZÚT, tehát a KÖZ-é, tehát: az enyém is, és ha velem szemben valaki olyan közlekedési magatartást tanúsít, amely engem, vagy bárki mást veszélyhezetbe sodor, isten bizony elállom az utat, keresztbe, kiszállok veszem az "+esernyő"- kormányzárat és darabokra szaggatom a szélvédőt, meg a sofőrt....
4. Büntető jogszabály szigorítása semmit sem ér, mert az emberekből (az ilyenekből, bár hogy ezeket lehet-e annak nevezni, erősen megkérdőjelezem) belülről fakad a mentalitás.
Sajnos, amíg vagy nem hal meg az iylen , vagy a családjából valaki nem hal meg, vagy bénul le, addig nem méri fel ésszel, mi ez a dolog.
( ekkor megint belép a jog: és elmeorvosi vizsgálattal - ha túléli - bebizonyítják, hogy nem beszámítható, akkor meg nem büntethető...)
- aki a családjával az autóban versenyez, az kapásból nem beszámítható....
- adtunk a szarnak egy pofont.
5. Elvenni a jogosítványát a városban versenyzőnek, gyorshajtónak? ááááá... az egy műanyag kártya. Anélkül is tud ő vezetni.... és be is fog ülni az autóba.
6. Elvenni az autóját, elárverezni? Vesz másikat....
7. Az hogy itt jelen esetben a nő be volt-e kötve, vagy nem, majdnem teljesen mindegy, csak az ő élete szempontjából nem mindegy, mert túlélhette volna, esetleg.
8. Hogy a nő miért nem mondta a férfinak aki az autót vezette, hogy Te hajts már lassabban... ? nem a nő vezet. mondhatta volna, lehet hogy mondta is, ezt már sohasem tudjuk meg. (fedélzeti hangrögzítő fekete doboz ? ) de az sem sokat ér, az elvesztett életet már nem mentheti meg, nem állíthatja vissza.
9. Térfigyelő kamera sem ér sokat. A videorögzítős traffi radar sem. Ezek úgyis kihívják a sorsot maguk (és sajnos mások) ellen (is).
Egyelőre a közlekedési morál változása illúzió. Sajnos sok embernek kell még meghalni.
Végezetül:
www.indavideo.hu/video/_16_Sokkolva_kampanyolni
Mazsi 2008.02.12. 11:29:07
És az egész rendszer meghackelhetetlenül van lezárva, szabotázsérzékelőkkel és egyéb hardveres kódok többlépcsős sorozatával. Kiiktatni lehetetlen lenne. Ez még a következővel is össze lehetne kötni: chipkártyás, egyedi azonosítós + biometrikus (ujjlenyomatolvasós) motorindító rendszer, alkoholteszterrel kombinálva.
Itt kezdődne a biztonság. De ez még kb 300 év, addigra elfogy a benzin, és elfogynak az emberek is.
Liberté_73 2008.02.12. 11:51:18
Mazsi 2008.02.12. 12:02:06
Johnny336 2008.02.12. 12:21:48
Nem vagyok kibekulve azzal, hogy mindent elektronika iranyitson. Amig az emberek 50%-a kepes sajat belatasa szerint jobban donteni, mint egy gep, addig nem kell. Sot, veszelyes.
Mazsi 2008.02.12. 12:38:25
minden második ember akkor alkalmatlan az önálló irányításra. Erre kell a vezérlés, hogy ezt a hibafaktort kiiktassa és átvegye a szabályozást.
Sam8888 2008.02.12. 12:58:22
Szted ezt meddig tartana "kiütni" a mai copmuterizálz világunkban?
Johnny336 2008.02.12. 13:14:29
Tobb, mint 50%. Hany auto van Pesten? Hany szenved akar koccanasos balesetet?
Nem tudok statisztikat, nem akarok idezgetni, google-hoz lusta vagyok (nemreg volt itt valaki, aki mondta nekem, hogy ne szamok nelkul erveljek). Ane;kul ervelek, de szerintem ertheto, mit akarok...
pammy 2008.02.12. 13:20:23
10 millió ember közlekedik ebben az országban, ebből évente meghal 1200... ezen rinyálunk ennyit? hány százalék ez?
Ugyanakkor az újonnan átadott lakásokban még mindig nincs szénmonoxid érzékelő, pedig nem kerülne milliárdokba, és nem kéne érte az egész életünket felforgatni...miért mindenki minden problémát (halál, környezetszennyezés, katasztrófák) az autókon keresztül akar megoldani radikális módszerekkel (ahol többnyire a legnehezebb). Megkockáztatom, hogy tüdőrákban többen halnak meg, dohányozni még se tilos. A baleseteknek számtalan oka van, a gyorshajtás messze nem minden, a sebességkorlátozás csak egy becsült érték, szerintük az adott helyen adott sebesség biztonságos, a valóságban akár radikális eltérések is lehetnek mindkét irányban. Vezetni tessék megtanulni, ne korlátozni... Képzeld el amint épp belekezdessz egy még "épp beférek" akcióba, és a GPSed tévedésből a 30 m-rel arrébb található parkolót érzékeli tartozkódási helynek és lekorlátoz 10km/h-ra...
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 13:32:57
Liberté_73 2008.02.12. 13:47:44
Mazsi! szerintem még egy picit finomítasz az ötleten és már fel is találtad a vonatot :)
Mazsi 2008.02.12. 13:54:15
És én csak a közelekedésről beszélek, nem beszélek mellé a témának, hgogy így dohányzás, meg úgy szénmonoxid érzékelők. Az utakon senkinek sem szabad(na) meghalnia.
A sebességkorlátozásról pedig még annyit, hogy ahol az van kitéve hogy 80, az nappal, száraz úton, jó látási viszonoyk között értendő. Éjszaka, esőben, vizes úton, korlátozott látási viszonyok mellett természetesen azon az útszakaszon, ahol max 80-nal enged a jelzés, ott 80-nal menni: RELATÍV GYORSHAJTÁS. És ez is balesetveszélyes.
Egyébként megkérdezem: miért kell előzni, miért kell még "épp beférni"? kb 10-20 másodpercet nyerhet egy autós, semmi többet.
Ezért az előnyért kell a következő hátrányokat ezzel szembeállítani és kiértékelni:
( egy esetleges baleset esetén, feltételezünk egy többhalálos, több súlyos-életveszélyes kimenetelű balesetet:)
mentők, tűzoltók, rendőrség kivonulása, kivonulási költségei (maga a kivonulásis veszélyes a forgalomra, megkülönböztető jezéssel közlekedő járművek nagy sebességgel haladnak útkereszteződésekben nem ritka sajnos a mentőbaleset... )
ha kivonul, a mentőhelikopter bevetési költsége, az üzemanyag, a pilóta fizetése,
halottszállító, tepsik, hullaház, hűtés...
hullamosó, boncolás költsége
virágok, gyász, gyásztáviratok, sírás jajveszékelés,
családok mennek tönkre, apa-anya feleség stb, öngyilkos lesz (lehet)a családtagja esetleges elvesztése miatt
daruk , műszaki mentőegységek kivonulási költségei, roncsszállítás költsége, úteltakarítás, megrongálódott műtárgyak (szalagkorlát , jelzőtáblák, villanyoszlop) helyreállítási költségei;
igazságügyi szakértők, helyszínelők kivonulási költségei,
fényképezés, nyombiztosítás, elemzés, a baleset számítógépes modellezésének költségei,
hullazsák, koporsó, oxigéngáz, altató, érzéstelenítő, fájdalomcsillapító, kötszerek költségei,
sérültek kórházba szállítási költségei, műtéti költségek, rehabilitációs eszközök (tolókocsi, bot, mankó, stb)
gipsz;
kórházi ellátás költségei
biztosítós hercehurca, roncs forgalomból kivonatása, okmányiroda, bontó, stb....
temetés, sírásó, fejfa, sírkő, gyertyák,
pap, temetői hely megváltása,
halotti anyakönyvi kivonatok kiállíttatása az önkormányzatnál, személyi igazolványok leadása
ügyvédi, közjegyzői költségek, hagyatéki eljárás, hagyatékátadó végzés elkészítése,
társadalombiztosítási okmányok rendezése,
büntető eljárás, bíróságra járogatás, tárgyalás, tanúként megidézés járulékos költségei, ideje
az esetlegesen elítélt - balesetet okozó - börtönideje alatt a börtönkoszt és egyéb költségei
.... soroljam még?
Tessék mérlegre tenni:
Megéri azért a pár másodpercért??????????
pammy 2008.02.12. 14:02:38
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 14:04:45
"Az utakon senkinek sem szabad(na) meghalnia."
Ehhez sok pénz kellene! Valahonnan el kellene venni ezt a pénzt, és akkor ott veszítenéd el, amit a közlekedésen megnyernél.
Nem érdemes teljesen kockázatmentessé tenni semmit, csak egy bizonyos fokig! Ezen a határon érdmes elgondolkodni, hogy mi az ami már elviselhetetlen, és mi az ami még tűrhető...
Mazsi 2008.02.12. 14:08:18
De ezen nem kell azért annyit lovagolni, nyilván a mai technikai színvonalon még kivitelezhetetlen. Mondom, 300 év múlva.... de addigra még egyszer írom: elfogy a benzin, és elfogy az ember.
(mellesleg a GPS polgári változatának pontossága 3...6 méter - tehát 30 méterrel nem néz el egy parkolót.... )
Johnny336 2008.02.12. 14:09:59
A kozlekedes sok resztvevos. Beleszamolja a bokrok mogott focizo kissracot? Nem.
pammy 2008.02.12. 14:21:09
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 14:23:22
Johnny336 2008.02.12. 14:23:44
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 14:26:58
Áhhh, ez is túl sokba kerülne, nincs annyi vadbaleset, hogy megérje... Kivéve annak az embernek, aki mondjuk meghalt egy ilyen találkozásnál...
Mazsi 2008.02.12. 14:30:24
A többi paraméter (bringás, gyalogos kissrác) ugyanúgy a vezető figyelmének is van felajánlva, de egyrészt azzal, hogy a radar őket is észleli, (bicikli: fém, gyalogos, hőt bocsát ki, hősensorral technikailag ez is megoldható), és úgy, hogy pl. éjszaka a 80-as úton max 50-nel enged, kizárva ezzel a relatív gyorshajtás lehetőségét. Nyilván 50 -nél észre fogod venni a bicajost. Ellenben ha te magad döntesz úgy hogy mész éjjel reflektorral 130-at, esélyed sem lesz arra hogy kikerüld.
Tehát a megfelelő sebesség adja meg a biztonságos időintervallumokat a cselekvésre, szükség esetén a fékrendszert automatika működteti ( itt ne satufékre tessék gondolni, hanem lassít a jármű, akár gázelvétellel is)
Szerintem vannak már jó gyors, megbízható computerek.... aztán vannak elég érzékeny, gyors piezogiroszkópok is, amivel egy driftet is meg lehet fogni.....
Szemből jövő kamiont is érzékelne a rendszer, és akkor nem enged addig előzni, amígy szemből nincs tiszta út. (gondolj most arra hogy előtted nem 2 db kerek műszer van, egy fordulatszámmérő és egy sebességmérő, hanem egy multi display, ami mindent mutat ami azon a környéken él és mozog.
Sűrű ködben meg kapásból nem előzünk, sem GPS-szel, sem anélkül.
(mellesleg megjegyzés: arra nagyon felkapom a fejem, mikor bemondja a hírekben: "...a balesetet valószinűleg a sűrű köd okozta...."
-az, az a barom köd higy a jókurvaannyát neki az baszta el az előzést.... a kis genyó rohadék köd :-))))) nem a sofőr, ááááááááá nem. Ő aranyos. Igen. (egy iylen aranyos sofőr vitte a ködben a halálba Pörbölynél egy iskolabusszal a 13 kis gyerket egy januári reggelen...)
De mindegy, ezen kár most igazából ilyen részletekbe menően vitázni, ez egyelőre csak egy ötlet. Írom mégegyszer, mielőtt flame alakul ki: NYILVÁN A MAI TECHNIKAI SZÍNVONALON NEM LEHETNE KIVITELEZNI, CSAK SOKKAL KÉSŐBBRE, a XXII-XXIII. századra. Szóval nem is tagadható, az ötletem utópia, de ezt az elvet már sokkal okosabb emberek fejlesztik. A közeli-távoli valóságra.
Mazsi 2008.02.12. 14:32:01
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 14:34:02
Mazsi 2008.02.12. 14:34:47
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 14:37:49
Egy mérnöknek szép gondolat, de kb. ennyi!
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 14:40:58
Johnny336 2008.02.12. 14:45:39
Netan I, Robot vagy Matrix parodiat akarunk csinalni az eletunkbol (robots making robots, ghost in the machine, duracell, and so on). Meg mindig ugy vagyok vele, hogy a good ol' human decision making a best... (valoban, 300 ev mulva nem biztos...bar a fassetudja, ahogy fejlodik a technika, ugyanugy fejlodik az emberi elme is...).
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 14:51:00
Szeretem amikor a Navi kirajzolja az előttem levő kanyar ívét, figyelembe is veszem, de hogy ő tekerje a kormányt az már nagyon nem tetszene!
Már a kikapcsolhatatlan ABS -el sem vagyok kibékülve!
TGV 2008.02.12. 14:54:45
neha pedig tul keson mondja be az iranyvaltoztatast es akkor sem egyertelmuen: balesetveszely.
Marzsi: mar kiserleteznek olyan rendszerekkel, hogy az egymas mogott halado kocsik lennenek "halozatba kotve", igy tudhatod, ha a harommal elotted levo veszfekez. mert ugye altalaban nem abba csattannak bele, aki veszekez. meg nem is ott alakulnak ki a dugok, hanem mogotte.
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 15:05:06
Ha majd nem tudunk már nélküle létezni, akkor ezek a tréfái komolyabb fejtörést fognak okozni...
Sam8888 2008.02.12. 15:46:24
"Na, ezt az "ép még beférek"-et kéne értelmezni, ezen a síkon, ugyanis én arról beszélek, hogy NINCS ELŐZÉS ."
Na akkor mesélek neked egy sztorit. Még ha jólemlékszem a nyáron történt:
Unokatesómmal repesztünk lakott területen kívül (90-100), beérünk egy szuzukit, ami sztenderen 70-el megy. Megelőzzük, eltűnik a horizonton, kisvártatva lakott terület. Lassítunk 50-re (ilyenkor nagyon nagyon nagyon lassúnak tűnik hirtelen az 50), majd a falu végefelé beér minket a szuzuki és megis előz 70-el. Ő pl 70nél többel nem mert menni, viszont mindehol annyival ment. Még néhány falun keresztül eljátszotta velünk ezt, majd egykis gyorshajtást követően inkább eltávolodtunk tőle. A GPS-es baromságod meg ugyebár a max sebességet korlátozná, tehát nyugodt lehetsz, hogy lenne még előzés... Ja! Ésakkor még nemis mondtam egy árva szót sem a tanulóvezetőkről...
Mazsi 2008.02.12. 16:04:20
Az én GPS-es baromságom? már bocs.... de a Te baromságod meg az hogy nem érted miről van szó. Hát ha a hülyes suzukis beér a városba akkor nem tud ott is 70-nel menni, hanem lelassítja az automatika 50-r-e, tehát téged, aki szintén 50-re lassulsz (lassít az elektronika) , a Suzukis nem fog utolérni és megelőzni.
Ne legyél már értetlen....
Világos így?
Sam8888 2008.02.12. 16:15:07
Attólfüggetlenül még minimum egyszer megkell előzni!! Tehát olyan nincs, hogy nincs előzés! Meg pláne feltörhetetlen rendszer sincs!!!!
Johnny336 2008.02.12. 16:20:21
De te megelozod. Ugyanis mehetne 70-el, denem teszi. Te viszont mennel (ennyit enged a "kompjuter"). Akkor hol nincs elozes?
Persze az 50-el kozlekedo suzi is belecsuszik egy olyanba, aki csak 40-el mer menni. Azonban o nincsen hozzaszokva a gyors vezeteshez, megis el kezd elozni 50-el, lakotton belul, egy negyvennel haladot. Nos?
pammy 2008.02.12. 16:30:00
Sam8888 2008.02.12. 16:33:47
Az meg a másik, hogy ez logisztikai szempontból nemkis feladat... Jelenleg nincs az a technológia, ami hatékonyan és gyorsan feldolgozna ennyi adatot...
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 17:00:46
Triznyai Döme 2008.02.12. 17:38:23
A sietéshez mag csak annyit: Az IGAZÁN fontos embert mindig megvárják. Akit meg nem, az legfeljebb csak fontoskodó. Az induljon korábban.
EBEUSS! VéleNYém?
Triznyai Döme 2008.02.12. 17:44:03
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 18:05:30
Én január 23 -án kocsikáztam arrafelé...
Még el is van mentve a nyomvonal a Navimban.
Bp-Szentendre-Esztergom-Dobogókő (kis kitérő)-Pilisszentkereszt-Pomáz-Bp.
Hó nem volt, de jó is, mert nyári gumival közlekedek. Igen, lehet nyomni azokon a kanyargós szakaszokon... Élveztem is, bár az út minősége helyenként elég trágya, főleg Egomtól felfelé!
Ha azt akarod kihozni a dologból, hogy hóban, lassan is lehet élvezni az autókázást, akkor azt mondom, hogy mindenkinek más a kedvence.
Én nem szeretem ha csúszik alattam az út, ezért nincs téli gumim sem, mert olyankor inkább nem kocsikázom. Nem is vagyok egy driftelő, soha nem gyakoroltam.
Nekem inkább a relativ sebességtúllépés, gyorsítás, erős lassítás, meg a kanyarok okoznak örömet. Kb. mint a hullámvasút kiskoromban... :)
Triznyai Döme 2008.02.12. 18:40:16
SZVSZ módfelett szánalmas gyerekség egy túlspilázott négykerekűvel EGYENES úton, két lámpa között tolni eszetlenül, amikor szegény HMCS-t három egymást követő enyhe kanyar csigatempóban való abszolválása is megoldhatatlan feladat elé állítja.
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 19:02:58
Akit az átlagnál jobban foglalkoztatnak az autós dolgok, akár sufnituningolásra, vagy bármi másra gondolok, annak az autóvezetéshez is nagyobb affinitása van, mint egy átlag autósnak. Persze lehet, hogy esze még nincs hozzá, de tehnikailag nem nézném le őket.
Triznyai Döme 2008.02.12. 19:24:27
Maradjunk annyiban, hogy tapasztalataim szerint jó ha harmaduk képes az átlagosnál húzósabb (havas-jeges-kanyargós) úton is hozni legalább az átlagos szintet.
Egyik rokon gyerek is hasonló figura volt. (Már benőtt a fejelágya.) Egyszer ült mellettem egy Bp- Székelyudvarhely útvonalon, Kolozsvár után már majd letépte a kapaszkodót. Tordánál meg kellett állnom, mert rosszul volt. Pedig nem vagyok egy Grönholm, csak szeretem, ha a kanyarokban néha csikorog a kerék.
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 19:43:32
Melletted meg lehet, hogy össze is sz*rnám magam! :D
De nem fényezlek tovább, mert még túl nagy lesz az önbizalmad! :)
Tegyük azért hozzá, hogy nem mindenki jár havonta, skandináviába rokonlátogatni...
Nem kell mindenkinek mindent profin tudnia, elég ha tudja magáról, hogy mire képes, és nem vállal be ennél többet!
Ha csak egyenesben tud gyorsulni a két lámpa között, az valahol tényleg ciki, de ha csak ezt csinálja, akkor nekem semmi bajom vele...
pizo 2008.02.13. 09:37:39
12 évvel ezelőtti emlék: Hajógyári szigeten bajor márka találkozó, már vége, az egyik 2-ajtós 316i meghúzatja a kavicsos úton kifelé, gyorsul, a HM üdülő bejáratánál (a körforgó, ahol akkor még a szigeti busz fordult) fel az azsfaltra, a nagy sebesség megdobta, megpördült többször, nekivágódott a járdaszegélyeknek, majd becsapódott az üdüklő parokolójában a kocsik közé. Rohantunk oda (ott állt a saját autóm is, nem bajor márka), szerencséje volt, elsodródott az álló autók között. Kiszállt (kigyerek szintén a hátsó ülésen, anya jobb elől, körülnézett, beugrott, és nagy gázzal! el. Az Árpád-hídon értük utól (nem követtem, csak arra mentünk haza), állt a buszmeállóban, mindkét h. gumi lapos, a bal hátsó kerék furán állt (azzal fogta meg először a járdaszigetet). Ha a buszmegállóban áll valaki, az meghal, vagy ha rosszul érkezik a parkoló autók közé... Szerencséje volt, de nem rajta múlott. Üdv: Zoli
EBEUSS (törölt) 2008.02.13. 10:13:45
Ahogy öregszem úgy kopik a memóriám. :(
Groningen még csak Hollandia, és nem Skandinávia... Bocsika!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.13. 14:06:16
Sam8888 2008.02.13. 16:09:24
"...szeretem, ha a kanyarokban néha csikorog a kerék."
Dettó. A gázt nyomni nemkell nagy tudás, viszont a kanyarban folyamatosan keresztbentartani az autót, na ahhoz kell.
pizo 2008.02.13. 09:37:39
Tán 316i-vel nemkéne emberkedni. Sőt! 316i-t nemis vennék! A BMW az a 2000ccm, 6hengernél kezdődik. :) (Persze ha lenne pénzem autóra, akkorsem BMW-t vennék...)
SD · http://totalcar.hu 2008.02.14. 14:16:23
biztosan sokan hallotak köztünk a bizonyos m7-m1 kivezetőnél történt porsche/lamborghini zúzdára.Itt lakom Budaörsön és még a baleset előtti hetekben elég sok hangos motorbőgést hallottam a sztráda felől.Gondoltam, motoros húzatja neki mert szereti az oroszrulettet.Aztán azóta nem hallom.
Ismerősöm dolgozik a kórházban ahová a porschés mayerkölköt bevitték.Kb 25-30 év, 10cm átmérőjű karikás aranylánc, kopasz alvilági pofázmány.Baja nem lett, eltört 2 csontja,a kocsi azonban felejtős lett.A röntgen alatt végig siránkozot: bmeg, 60 milliós autó, bmeg 30millióért tuningolva... stb.A mentősöknek elmesélte a történteket:lamborghinis haverjával esténként gyorsultak a kivezetőn cikázva a gyér forgalomban nagy sebességgel. Egymásnak súrlódtak, mindketten kipörögtek és összesordódva szépen gyorsan kidobták biztosan becsülettel megkeresett pénzüket az ablakon.
A szerencse ilyenkor az, hogy nem rántanak magukkal vétlen autósokat is.
Én azt mondom, aki ennyire hülye, haljon meg, úgy, hogy másnak ne essen baja.
Az ilyen esetek zöme komplexusok miatt történik, illetve irdatlan hülyeségből.
Ugyanakkor a rendőrség ne emelje a bírságok árát, hanem az eddig létező tarifákkal TOLJÁK KI A SEGGÜKET AZ ALÁJUK TETT SKODÁVAL AZ UTAKRA, A KERESZTEZŐDÉSEKRE AHOL TÖMEGES ÉS NEM PITI KIHÁGÁSOK TÖRTÉNNEK ÉS HAJTSÁK BE A FEKETE BMW-N ÉS A MERCIN IS A PÉNZT.Mert SEMMI RENDŐRI ELLENŐRZÉS NINCS SOHA SEHOL.
Amég ez van, ne pofázzanak, menjenek ki és ha nincs pénz benzinre, akkor ne a 4000-es fordulaton pörögjön a skoda a belvárosban, mert erre megy el a pénz.
Persze tisztelet a kivételnek (ha létezik).
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.14. 14:29:10
Invictus 2008.02.19. 13:52:14
Azért ez durva....
laposmacska 2008.02.19. 17:48:58
Azért nem semmi, hogy mik vannak, az egyik nő terhes volt. Egynapos szuzuki. 160km/h... Basszus, muszáj mindenkinek úgy hajtani, mint egy őrült?!