Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nyírja ki családját ön is!

2008.02.11. 06:10 :: SilentSound

Lehet, hogy kicsit morbid ez a cím egy posztnak, de mérhetetlenül felháborít egyes emberek ilyen nagyfokú felelőtlensége. Hogy lehet ekkora idióta fasz valaki, hogy egy ezeréves, szétrozsdásodott autóval, feleséggel, kétéves gyerekkel együtt nekiáll versenyezni, ráadásul lakott területen?! Inkább nem is fejtegetem a saját véleményemet, megtette ezt helyettem Yeahhh egy e-mail formájában, még mindig higgadtabban, mint ahogyan én képes lennék megosztani veletek azt, amit erről gondolok...
Ismét egy borongós téma - olyan, melyet csak az élet írhat. Ha B-kategóriás hollywoodi "telesírtamamoziszéket" típusú film sztorija lenne, azt mondanám, hogy a forgatókönyv írója eggyel több rakétát szívott el, mielőtt a billentyűzet elé rogyott volna, de így...


A baleset részletei (HavariaPress Hírügynökség):"...A tragédia péntek éjfél után nem sokkal következett be a főváros III. kerületében, a Bécsi úton. A személygépkocsi, amelyben a család utazott előbb a szalagkorlátnak ütközött, majd a fejére esve az árokba zuhant. Tanúk elmondása szerint a balesetet szenvedett jármű - amit az apa vezetett - két másik autóssal versenyzett a városból kifelé haladva. A kiérkezett mentősök az édesanyánál - aki az ütközéskor kirepült a járműből - a halált állapították meg, az apát és a gyermeket kórházba szállították. Elsődleges információ szerint a kisbaba nem szenvedett súlyos sérülést. A versenyzésben résztvevő másik két jármű vezetői elhajtottak a helyszínről, segítséget nem nyújtottak. A beleset részleteit a rendőrség szakértők bevonásával vizsgálja..."

Ez már tényleg az eszemf@szommegáll kategória...Mert olyat láttam,/olvastam sokat, hogy a halnivágyó ifjú (ifjak) nekiállnak vívni az utakon - naná, hogy közúton!!!:-(( - egymással, és persze, el-elhullik néhány eszetlen lóerőlovag...az is borzasztó!  De hogy valaki úgy kezdjen jaszkarizni, hogy az autóban ott ül a családja...???!!! Nem írom le, mit gondolok az ilyen emberről (?) - maradjunk annyiban, hogy költőien fogalmazva...hmm...nem értek egyet a viselkedésével. Az autó maradékairól készült képek alapján egy dolog biztos: nem 50-nel mentek, s az utolsóelőtti képen látható gyermekülés - meg az, hogy a 2 éves babus alig-sérülésekkel megúszta - arra enged következtetni, hogy legalább Ő be volt kötve (édesanyja kirepült az autóból...:-((() Ja, igen: a versenyzőtársak elhúztak a ...ba, "sportszerűen" (Tavaly a Budaörsi úton szinte hajszálpontosan így járt a tán leghíresebb magyar stuntrider, P.F. is...)

Most nem akarom újrakezdeni, amit a biztonsági öves (Selmeczi Roland kapcsán) posztomban ragoztam, ez esetben az ép ésszel felfoghatatlan könnyelműség, felelőtlenség akasztott ki...Ti mit gondoltok erről?

Én egyebek között azt, hogy az ilyen, és hasonló, közúton versenyző potenciális gyilkosok ellen önmagában szart sem ér a módosított (szigorított...?) pont-és tarifarendszer - csak a fokozott rendőri jelenlét lehetne visszatartó erő: azonnal kiemelni a versenyző hajlamú egyedeket, jogsi ugrik+pénzbírság! Gyűlölöm a közúton versenyző műmájer kamikázékat - menjenek a versenypályára! Ja, hogy az drága? Hát az én életem - meg a többi békés közlekedőé - is drága, szóval nincs vita!!!

...kicsit hosszú lett, bár még folytatnám szívesen, mert...talán nem hiába.

204 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó baleset hülye veszélyes gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 12:37:15

Ezt mindjárt gondoltam! :DDDD

Na most mennem kell...
Gyalogosan, úgyhogy nyugi! :)

isti77 2008.02.11. 12:41:58

"isti77,

elkapják őket, általában az ilyen befut a csőbe..."

Ha eddig nem kapták el ket, akkor már nem hiszem, hacsak a lelkiismeretük nem viszi rá őket, hogy önként jelentkezzenek.
Szerinted ki láthatta őket úgy, hogy egyértelműen azonosítani is tudja az autókat, rendszámmal?
Mert az, hogy pl. "láttam egy fekete Audit, meg egy ezüst Mercedest", édeskevés.
Mint az előző postban írtam, ha látta is valaki őket az utcán, vagy lakásablakból, rendszámot nem nagyon olvashatott le a napszak és a feltehetően nem csekély sebességük miatt, szembejövő autós ugyanezért nem azonosíthatta be őket, ha mögöttük ment volna valaki, az - gondolom én - csak megállt volna a balesetnél.
Az az esetleges feltevés pedig, hogy "én ismerek két barmot, akik mindig itt a környéken versenyeznek ilyenkor", szintén nem áll meg, nem bizonyíték, hogy akkor is épp ők voltak.
Itt az önként jelentkezés az egyetlen remény, arra pedig az ilyenek habitusa miatt kicsi az esély.

Johnny336 2008.02.11. 12:44:30

Ficere 2008.02.11. 12:16:13

Annyibol megszivta, hogy tukorbe kell neznie esek utan. No meg a gyerek szemebe, amikor a "hol van anyu?" kerdesre szalonkepes valaszt kell adnia - "megoltem kisfiam, mert egy fasztalicska vagyok." "BTW, majdnem teged is kicsinaltalak ugyanakkor, na futas legozni, ne kerdezz csacskasagokat"
Lehet valasztani... Egyebkent ez sokkal nagyobb buntetes neki, mintha meghalt volna.

mxplanet 2008.02.11. 12:31:36

Dugoban ulve nem er...

mxplanet 2008.02.11. 12:49:49

tény hogy dugóban volt:)

Sloane (törölt) 2008.02.11. 12:50:50

Jellemző egyébként hogy milyen típusú autóval versenyzett ez a vadbarom állat. Nem tudom miért van, de a BMW-sek 95%-a ön- és közveszélyes agresszív állat. Én nem tudom, hogy az vesz-e ilyen autót, aki eleve ekkora köcsög, vagy egy ilyen autóba ülve hozza elő az emberből a vadbarmot a BMW-feeling.

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.02.11. 13:25:00

Utálok általánosítani, de ha már itt tartunk, 10 Superb-s emlékemből 9-ben a sofőr köcsög volt. Nem csak a BMW-sek ilyenek. Miért van az, hogy Volvo-sok nem villognak le? Az intelligensebbje inkább biztonságos kocsit vesz. Nem bőgetni a motort nagy kunszt, hanem 130-cal menni 200 lóerővel.

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2008.02.11. 13:26:05

Ja, természetesen autópályán.

Johnny336 2008.02.11. 13:34:21

Ez mondjuk erdekes, mert 23 eves korom ellenere gyorsautoval utazas kozben sem hajtottam gyorsabban 130-140-nel. Csak a joleso tudat, hogyha kene, akkor tudnek menni 220-szal is. Van benne ero. De minek?

mxplanet 2008.02.11. 13:43:42

akkor minek vettél olyant amibe van lóerő?:)

cso zsi 2008.02.11. 13:50:03

Sosem baj, ha van erőtartalék, ha kell.
De 500 km-n negyed órát nyerni, az nem nyereség.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.11. 13:54:12

mxplanet,
Erről már volt szó.
Előzéskor, vagy pl. gyors forgalomba besoroláskor mindig hasznos, ha van kraft az autóban.
Vagy ha valaki félméterre a kocsi hátuljától tolni kezd az autópályán a belső sávban, mikor te szabályos sebességgel előzöl folyamatos kocsisort, hogy egy kicsit odalépve a nyomulós tahó leszakadjon, aztán az első adandó alkalommal elengedni...

Johnny336 2008.02.11. 14:08:25

Oreg, gyenge, lassu kocsim van. Asszonynak vettunk pici, nem tul eros, de ennek ellenere gyors kocsit. Ertelemszeruen nem e ketto kozul kerult ki az eros auto... :)

EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 14:36:28

"Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2008.02.11. 11:59:48
"Van benne valami!
Ha valaki tényleg siet az sokkal meggondolatlanabb, mint aki játékból jaszkarizik..."

EZ szimpla önigazolás. Mindkettő veszélyes.
Ezenkívül semmi alapod nincs azt állítani, hogy aki valóban siet, az rosszabbul vezet vagy figyelmetlenebb, mint az, aki azt hiszi, a közúti versenyzés jó játék..."

Önigazolásnak sem rossz, de gondolj már bele, hogy mekkora különbség van e 2 féle száguldozás között!

1) Ha valaki siet, és azért nyomja neki, az megy tűzön-vízen át, ha van rá kedvező lehetőség, ha nincs!

2)Csak akkor jön rá a száguldozás, ha éppen adottak a körülmények, és pusztán kedvtelésből csinálja...

Oké, mindkettő kurva veszélyes, de szerinted melyik a veszélyesebb?

Tony Almeida 2008.02.11. 14:42:14

Iszonyat volt látni a képeket, nekem is van egy 9 hónapos kislányom....:((((((((
Szegény kisgyerek, tiszta szívből szorítok neki, hogy hamar felgyógyuljon!

Johnny336 2008.02.11. 14:46:00

EBEUSS 2008.02.11. 14:36:28

Az a legveszelyesebb, ha valaki csak azt hiszi, hogy tud vezetni, es megis nyomja neki. Azert mert tud 180-al haladni autopalyan, es megse fossa ossze magat az auto, az nem jelenti azt, hogy kene is annyival menni, ugyanis lehet, hogy 30-al haladva sem tudna megoldani egy komolyabb forgalmi szituaciot...
Pl. nagyon sokan nem tudjak ertelmezni a jobb kez szabaly-egyenrangu utkeresztezodes fogalmakat. Na az ilyen kecsket vezessen. Ha azzal elvet valamit, max. a kecske megrugja...

EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 14:53:20

Oké, ez még veszélyesebb! ;-)
Mindig vannak fokozatok...

EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 14:57:56

Azt kéne belátni, hogy a gyorshajtók között is vannak fokozatok! Nem mindegy, hogy ki mekkora kockázatot vállal a gyorshajtáson felül!

Ezt egy szabályosan közlekedő átlag autósnak nehéz elmagyarázni, mert nem próbálta, fogalma sincs miről van szó... Ilyenkor csak annyi válasz jön, hogy minden ilyen hülye bízik magában, aztán az árokban köt ki, mint ez a bömbös is... persze ebben is valam! :(

Tony Almeida 2008.02.11. 15:03:10

Igen, kétfajta gyorshajtó van:
- Egyik, aki kockáztatja a másik életét: rendőr leállít, gödröt ásat vele, tarkón lövi, rendőrkutya bekapar
- Másik, aki csak saját maga életét kockáztatja: árokba döglik. Oszt?

Johnny336 2008.02.11. 15:07:04

Nyilvan nem mindegy, hogy 50-es tablanal haladsz, 100-al, vagy 90-es tablanal. Ezert van a buntetesi tetel is szazalekos rendszerben. Valojaban a tobb szintu jogsi lenneegyfajta megoldas szerintem. Ne lehessen mar null kilometeres B jogsival M3-at vezetni (inkabb S3-at irok, nehogy elfogultsaggal vadoljanak a BMW-rajongok, es egy emberkent akarjanak meglincselni... :)). Bar ez meg mindig nem zarja ki, hogy 1.0 Suzukival 30-as tablanal 80-al hajtson a delikvens...ami igazabol meg veszelyesebb, mint a sztradan 130 helyett 200-al halado...ugyhogy megse jo, megcafoltam sajat magamnak a tobbszintu jogsit... :)))
(Foleg azert, mert a jaszkari huszarok ettol fuggetlenul taposni akarnak. Ha nem tudnak autopalyan haladni kemenyen, es cikk-cakkozni, akkor majd megteszik varosban, nagy forgalomban, olyanok kozott, akik lassabban haladnak.)
Ez a gyorsulasi verseny is akkora baromsag, rajottem. Padloig nyomni a gazt mindenki tudja. Ha tudod kezelni kuplungot valtot rendesen, akkor olyan bena nem lehetsz benne. Kikuldenem oket havas tesztpalyara, ott mutassak meg mit tudnak...egybol elverezne az osszes.

EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 15:19:08

A lámpás gyorsulás nem is a vezetésről szól!
Mindenki szereti, ha az ő TV-jének szebb a képe, jobban szól a hifije, gyorsabb a számítógépe...
Természetes, hogy sokan szeretnek felvágni a kocsijukkal is. Lehet, hogy egy tök szakadt tragacsról van szó, de a gyorsulásra van kihelyezve, akkor is lehet káprázattni a 20 millás autók sofőrjeit milyen szépen lemaradnak. Ez egy játék aminek tényleg pályán lenne a helye, de oda azért nem jut el minden nap az ember, a munkából meg minden nap haza kell jönni, útközben meg jönnek maguktól a lehetőségek.

Johnny336 2008.02.11. 15:28:47

Ezt en ertem, de tovabbra is baromsagnak tartom. Szerintem illik kinoni abbol a dologbol, hogy nekem 21 sebesseges a montim, a tied csak 18...
Ugyanez igaz a kocsikra is. Neked EUSS van, nekem Escort. Oszt jonapot. Nincs belole vita. Pedig szereted nyomni a gazt te is, meg en is.
De ne az legyen a donto ket ember kozott, hogy melyiknek gyorsabb a kocsija, hanem melyik tudja hatekonyabban hasznalni azt. Pl. vizes uton megcsuszik. Meg tudod fogni, vagy bekoszonsz az arokba? Ez mar az ember erdeme. Az hogy milyen kocsit vezetsz? Tudjuk nagyon jol, hogy nem mindig az egyen erdeme ez, hanem pl. apucie...

EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 15:33:28

Ezt nehezebb összemérni, hogy melyik ügyesebb ha megcsúszik a vizes úton!
Ne is adj ötleteket, mert képzeld mi lenne, ha ezen versengenének a közúton egy kanyarban! ;-)
Nyilván akkor sem tanpályára menne mindenki a tudását fitogtatni.
Egyébként a vezetési tudásával is dicsekszik mindenki, de ezt tényleg nehezebb összemérni, mint akét autó gyorsulását. Azt inkább az évtizedek mutatják meg, hogy kinek milyen történései voltak az elmúlt időszakban...

TGV 2008.02.11. 15:34:08

emlekszem regebben voltak buszvezetok, akiknek a kormanya kozepen ott diszelgett az 1 M km balesetmentesen. gyerkkent nagy kiralysagnak tartottam.

Lampas gyorsulas: Parizsban siman hagyjak az autosok, hogy bringaval legyorsuljam a lampanal oket, meg ugy is, hogy utana nem tud megelozni a szuk utcaban.

Johnny336 2008.02.11. 15:36:50

Mostmar nem tartod kiralysagnak? En pl. kurva buszke lennek magamra, hogy semmilyen csinnbe nem voltam benne (akar vetlenkent sem) 1 milla km-en keresztul. Az mar jelentene valamit. Foleg azt, hogy nagyon tudok valamit, ha ennyi ideig ki tudtam vedeni masok hulyeseget.

mxplanet 2008.02.11. 15:42:54

hát 50-es max temponál nem nagy kunszt, pláne hogy a több tucat tonna nehezen csuszik meg :DD

TGV 2008.02.11. 15:46:11

dehogynem tartom annak, csak nem latok mar ilyen jelvenyeket. En meg meg nagyon messze vagyok az 1 Mkm-tol, meg elofordul, hogy hibazok es akkor jo, hogyha normalis ember ul a masik autoban es nem kezd el biraskodni.
Nem mindenki szuletett autoversenyzo, na.

Johnny336 2008.02.11. 15:52:36

Megis tul sokan kepzelik magukat annak...es rajtuk meg az sem segit, ha mutogatnak nekik felismerhetetlensegig osszetort kocsikat, melletuk 8 db fekete zsakkal, holott egy ember ult benne...

mxplanet 2008.02.11. 15:42:54

Utaztam en mar BKV-buszon, ami minden sarkon kilinccsel elore jott ki. Persze, azt valszeg direkt csinalta a sofor. 10 evesen en elveztem. Az oreg nenik nem elveztek a buszon... :)

TGV 2008.02.11. 15:58:13

emlekszem gyerekkorombol egy 86-os vonalan kozlekedo buszsoforre. Legendasan lassan ment, szinte sosem ment 40-nel tobbel, meg hosszu egyenesekben sem. Valahogy olyan ritmuserzeke volt, hogy adott tavon mindig o ert oda leghamarabb.
Aztan egyszer lattam tole egy 80-as sprintet egy egyenesben. Aznap pont az kellet nekem, hogy elerjem a csatlakozo buszt :D

Johnny336 2008.02.11. 16:04:53

Huh, ez kemeny volt. Esik az eso, csuszik az ut, gyalog lelep a busz ele, az megprobalja nem elcsapni. Aztan majdnem elcsapott masokat is... :)
A driftesek jobbak...

EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 16:08:38

Igazi autós nemzet:
www.youtube.com/watch?v=6W1bSKw0SkE&feature=related

Itt aztán van biztonság...
De úgy tudom, sok arab országban baleset esetén mindenkit lecsuknak, és addig bent is marad amíg ki nem viszgálják a baleset körülményeit.

EBEUSS (törölt) 2008.02.11. 16:10:24

Johnny, az inkább bringás, nem gyalogos! Egyébként meg elsőbbsége lenne a zebrán, persze nem tekerve...

Johnny336 2008.02.11. 16:16:27

Meg hiaba elsobbseg, azert lathatna, hogy negyven tonna jon vele, csokkent lehetosegekkel a biztonsagos megallasra. Elsobbseg ide vagy oda, en elengednem...

Kata 2008.02.11. 16:52:07

Cartman,

szerintem sincs túl sok értelme a kameráknak, sajnos, egyszerűen elmennek máshová versenyezni. Aminek hathatós ereje lenne, az a szájbarágás, hogy bazdmeg ha versenyzel közúton, akkor nagy eséllyel megölsz valakit. És megintcsak ismételni tudom magamat: TEPSI-TEPSI-TEPSI. Jó lenne, ha ezt minden adrenalinfüggő amatőr megtanulná, hogy ez nem játék. Agybeli, hozzáállásbeli, mentális változásokra lenne szükség, de szerintem ez az ország még marha messzire van ettől a változástól (ahogy minden más változástól ugyanúgy...)

Apám helyszínelő rendőr volt, látott egy-két nem kicsit csúnya balesetet, azzal indította a közúti képzésemet, hogy elmesélte, hogyan radírozódott le egy kisgyerek agya az aszfalton, amikor egy szgk elütötte, és pont a koponyája esett a bal első kerék alá, és egyszerűen az agya kifröccsent a koponyából, és ahogy csúszott, egyszerűen nem maradt belőle szinte semmi, mire megállt.

(Jóatyám kissé nagyon szadista hajlamokkal rendelkezik. Hála Istennek, legalább fényképeket nem mutogatott, mert akkor valószínűleg a pszichiátriára kerültem volna...)

És ez csak az egyik horrorsztori volt a sok közül. Párom is verdákkal dolgozik, neki is van egy-két olyan története, hogy az embernek lúdbőrözik a háta. És ennek ellenére, az autózz.blog.hu ellenére, a lánglovagok.hu ellenére, a rengeteg családi-baráti-ismerősi történet ellenére, a híradók ellenére, mindennek ellenére még mindig vannak, akik kockáztatják mások életét röhögve, merthogy olyan picsa ügyesek, faszagyerekek, és olyan kibaszott jól vezetnek. Az első fáig/oszlopig/elütött biciklisig. Amíg valaki bele nem kerül a tepsibe. Vagy bénul le. Vagy amputálják valamijét. Nem ártana néha IPM-et olvasni, ott van egy-két jó cikk az altruista állati viselkedésmódról, úgy látszik, mi emberek, hülyébbek vagyunk az állatoknál, mert ami egyes állatoknál magától értetődő, hosszú távon kifizetődő szocializációs készség, azt mi emberek, még mindig nem vagyunk képesek megtanulni...

ÉR ENNYIT EZ AZ EGÉSZ?

Sam8888 2008.02.11. 17:06:59

Johnny336 2008.02.11. 15:07:04

A gyorsulási verseny a reflexekről szól. Hidd el, nemolyan könnyű az. Persze egy szuzit nemnagy kuntszt egy imprezával legyorsulni.

Ami teljes autó kontrollt és nagy rutint igényel az a drift. Na ott megmutathatja mindenki, hogy mekkora faszagyerek...

RedRiot 2008.02.11. 18:09:35

Drift? Gyorsulás? Esetleg a kettő egyszerre? Lezárt közúton? Hillclimb!!! A motorsportok csúcsa:

www.youtube.com/watch?v=LlP4YVhAQw0

www.youtube.com/watch?v=6XqpfZmUXUM

www.youtube.com/watch?v=zIjY2gj5QPc

Don't try this at home!

norbika 2008.02.11. 19:37:54

Na az még "csak" saját magát illetve családját veszélyeztette, mert ugye a szalagkorlát megállította, de kérdem én, mi van akkor, ha valaki éppen TE vagy másvalaki a családoddal éppen szembe jössz vele??
Belegondolt ebbe már valaki? :(

Rocko- 2008.02.11. 19:38:01

scheerti · scheerti.blog.hu 2008.02.11. 09:13:31
na de ha arra tolná a gyerekét egy anyuka... :DDD
egyébként lehetne ott a következő találkozó.

EBEUSS 2008.02.11. 16:02:35
www.youtube.com/watch?v=7SYkUoGnrac
illetve eze a legeslegeslegeslegeslegeslegjobb. nem lehet megunni. tessék: www.youtube.com/watch?v=7SYkUoGnrac

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.11. 20:49:12

>na de ha arra tolná a gyerekét egy anyuka... :DDD
egyébként lehetne ott a következő találkozó.

Aham, na erről még beszélünk. Nem garantálom, hogy legközelebb is ott leszek. Dr Orosz nélkül? Na neeee.

Rocko- 2008.02.11. 21:01:43

szerzünk addig lambot vagy e30-at. :D

myloh 2008.02.11. 21:41:15

Gyerekek! Én egyvalamit nem értek, de azt nagyon nem: mi a búbánatért kell akárhol is tépni, mint állat, mégha autópálya is akár?!
Nem kell nagy fizikusnak és tesztsofőrnek lenni hozzá, hogy egyre nagyobb sebességnél fordítottan arányos a túlélési esély egy esetleges balesetnél.
De ha az útviszonyoknak megfelelően vezetsz(Mo.-on a legjobb útvizonyoknál sem tudok 140 km/h-nál nagyobb sebességet biztonságosnak tekinteni), a megfelelősebességgel, de mégis beüt a ménkő, akkor azért a macskával kezet foghatsz és még 9szer dezsavűzhetsz is akár.

TGV 2008.02.11. 22:48:57

jol latom, hogy a suzukis lefejelte a szelvedot, MERT NEM VOLT BEKOTVE?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.11. 22:57:36

mert derogál :o)

a birka tűzoltó meg az ajtaját vágta le, holott ha a tetejét szedi le, akkor még kobrióként használható továbbra is :o)

Sam8888 2008.02.11. 23:36:24

RosszQtya 2008.02.11. 22:57:36

Ha a tetejét vágja le, akkor valszeg a küszöb közepénél meghajlik a szuzi köszönhetően a jó anyagoknak és így mégnagyobb terhet rátéve a beszorult emberek térdére.

Egyébkéntmeg mostjut eszembe, hogy van itt a Bécsi út közelében egy kék Subaru Impreza. Nappal szoktam látni a környéken, este pedig a koliból szoktam hallani ahogy tolja neki a Bécsi úton (az Impreza BUBU hangját 1000 közül is felismerem :))
Szóval lehetséges, hogy ő volt az egyik pilóta...

Mazsi 2008.02.12. 11:15:38

Szerintem: (rövid leszek)

1. A büntetőpontok, fekete pont (piros pont:-) ) dedós, általános iskolai módszer. Hiába.
2. Büntetőjog: ebben az esetben a jog azt fogja mondani, hogy halált okozó közúti közlekedés baleset gondatlan okozásának vétsége. Ez, sajnos nem állja meg a helyét, hiszen gondatlanul nem lehet gyorsan hajtani. Azt csakis szándékosan lehet. A baleset lehetőségét pedig fel tudja mérni egy autóvezető. Innen - teljes indukció ...... szándékos emberölés. Sajnos azonban balesetnél a jog ismét ellentmond, mert nem a személy ellen irányult az "egyenes ölési szándék", tehát max 2...4 évvel megússza. (lehet hogy felfüggesztve.)
3. A közút, mégegyszer mondom, KÖZÚT, tehát a KÖZ-é, tehát: az enyém is, és ha velem szemben valaki olyan közlekedési magatartást tanúsít, amely engem, vagy bárki mást veszélyhezetbe sodor, isten bizony elállom az utat, keresztbe, kiszállok veszem az "+esernyő"- kormányzárat és darabokra szaggatom a szélvédőt, meg a sofőrt....
4. Büntető jogszabály szigorítása semmit sem ér, mert az emberekből (az ilyenekből, bár hogy ezeket lehet-e annak nevezni, erősen megkérdőjelezem) belülről fakad a mentalitás.
Sajnos, amíg vagy nem hal meg az iylen , vagy a családjából valaki nem hal meg, vagy bénul le, addig nem méri fel ésszel, mi ez a dolog.
( ekkor megint belép a jog: és elmeorvosi vizsgálattal - ha túléli - bebizonyítják, hogy nem beszámítható, akkor meg nem büntethető...)
- aki a családjával az autóban versenyez, az kapásból nem beszámítható....
- adtunk a szarnak egy pofont.
5. Elvenni a jogosítványát a városban versenyzőnek, gyorshajtónak? ááááá... az egy műanyag kártya. Anélkül is tud ő vezetni.... és be is fog ülni az autóba.
6. Elvenni az autóját, elárverezni? Vesz másikat....
7. Az hogy itt jelen esetben a nő be volt-e kötve, vagy nem, majdnem teljesen mindegy, csak az ő élete szempontjából nem mindegy, mert túlélhette volna, esetleg.
8. Hogy a nő miért nem mondta a férfinak aki az autót vezette, hogy Te hajts már lassabban... ? nem a nő vezet. mondhatta volna, lehet hogy mondta is, ezt már sohasem tudjuk meg. (fedélzeti hangrögzítő fekete doboz ? ) de az sem sokat ér, az elvesztett életet már nem mentheti meg, nem állíthatja vissza.
9. Térfigyelő kamera sem ér sokat. A videorögzítős traffi radar sem. Ezek úgyis kihívják a sorsot maguk (és sajnos mások) ellen (is).

Egyelőre a közlekedési morál változása illúzió. Sajnos sok embernek kell még meghalni.

Végezetül:
www.indavideo.hu/video/_16_Sokkolva_kampanyolni

Mazsi 2008.02.12. 11:29:07

Egyetlen megoldás lehetséges talán: egy "GPS-map-based speedlimiter, GPS vezérelt elektronikus sebességlimitáló rendszer. Ez, ha város max 50, nem enged gyorsabban menni, akárhogy is nyomod a gázt. A táblákba is lehet chipet építeni, az meg feladna egy jelet a műholdra, hogy az a tábla az út melyik oldalán van, az meg simán bemérhető, így lehet tudni, hogy melyik irányra vonatkozik a táblától a sebességhatár érték. + egy intelligens elektronika közelítésérzékelős automata radarokkal és automata lassítórendszerrel.
És az egész rendszer meghackelhetetlenül van lezárva, szabotázsérzékelőkkel és egyéb hardveres kódok többlépcsős sorozatával. Kiiktatni lehetetlen lenne. Ez még a következővel is össze lehetne kötni: chipkártyás, egyedi azonosítós + biometrikus (ujjlenyomatolvasós) motorindító rendszer, alkoholteszterrel kombinálva.

Itt kezdődne a biztonság. De ez még kb 300 év, addigra elfogy a benzin, és elfogynak az emberek is.

Liberté_73 2008.02.12. 11:51:18

Mazsi ez igzaán jó ötlet. Csak egyszer kerülj olyan helyzetbe, hogy a gép felülbírál mondjuk életveszélyben. 70 km/h-s úton épp csak 90re kellene gyorsítanod 5 mpre hogy megússz pl egy ütközést, de a gép ... betartja a szabályt.

Mazsi 2008.02.12. 12:02:06

Nem lenne mit elkerülni, nem lenne ütközés mert minden autóban ilyen rendszer lenne. A lényege a rendszernek, egy elektronikusan szabályozott, egyenletes, folyamatos, egyazon sebességgel utazó járműfolyam, ahol semmiféle előzés nincs. Mindenhol lehetetlen lenne előzni, az elektronika miatt. (vagyis ha nem megy belső késztetésre a normális, rendes közlekedés, majd az elektronika betartatja.)

Johnny336 2008.02.12. 12:21:48

Mazsi 2008.02.12. 12:02:06

Nem vagyok kibekulve azzal, hogy mindent elektronika iranyitson. Amig az emberek 50%-a kepes sajat belatasa szerint jobban donteni, mint egy gep, addig nem kell. Sot, veszelyes.

Mazsi 2008.02.12. 12:38:25

50%-a akkor véleményed szerint rosszabbul dönt, mint egy elektronika. Akkor pedig kell az elektronika.... Mert az 50 % az túl rossz arány. :-)
minden második ember akkor alkalmatlan az önálló irányításra. Erre kell a vezérlés, hogy ezt a hibafaktort kiiktassa és átvegye a szabályozást.

Sam8888 2008.02.12. 12:58:22

Mazsi 2008.02.12. 11:29:07

Szted ezt meddig tartana "kiütni" a mai copmuterizálz világunkban?

Johnny336 2008.02.12. 13:14:29

Mazsi 2008.02.12. 12:38:25

Tobb, mint 50%. Hany auto van Pesten? Hany szenved akar koccanasos balesetet?
Nem tudok statisztikat, nem akarok idezgetni, google-hoz lusta vagyok (nemreg volt itt valaki, aki mondta nekem, hogy ne szamok nelkul erveljek). Ane;kul ervelek, de szerintem ertheto, mit akarok...

pammy 2008.02.12. 13:20:23

a fejlett nyugaton már volt ilyen elektronika vezérelt vonat, emberi hiba kiküszöbölve, királyság, aztán mégis karambol volt, és a "hibás" emberi faktor a szerelvényben nézhette ahogy fékezés nélkül rohan a halálba és semmit nem tehet.
10 millió ember közlekedik ebben az országban, ebből évente meghal 1200... ezen rinyálunk ennyit? hány százalék ez?
Ugyanakkor az újonnan átadott lakásokban még mindig nincs szénmonoxid érzékelő, pedig nem kerülne milliárdokba, és nem kéne érte az egész életünket felforgatni...miért mindenki minden problémát (halál, környezetszennyezés, katasztrófák) az autókon keresztül akar megoldani radikális módszerekkel (ahol többnyire a legnehezebb). Megkockáztatom, hogy tüdőrákban többen halnak meg, dohányozni még se tilos. A baleseteknek számtalan oka van, a gyorshajtás messze nem minden, a sebességkorlátozás csak egy becsült érték, szerintük az adott helyen adott sebesség biztonságos, a valóságban akár radikális eltérések is lehetnek mindkét irányban. Vezetni tessék megtanulni, ne korlátozni... Képzeld el amint épp belekezdessz egy még "épp beférek" akcióba, és a GPSed tévedésből a 30 m-rel arrébb található parkolót érzékeli tartozkódási helynek és lekorlátoz 10km/h-ra...

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 13:32:57

pammy, veled mostanában csak egyetérteni tudok! ;-)

Liberté_73 2008.02.12. 13:47:44

Ja persze mazsi, "elektronikusan szabályozott, egyenletes, folyamatos, egyazon sebességgel utazó járműfolyam" amelyik persze sosem kersztezi egymás útját, sosem akar belőle senki lekanyarodni vagy horrible dictu megállni,megfordulni, stb
Mazsi! szerintem még egy picit finomítasz az ötleten és már fel is találtad a vonatot :)

Mazsi 2008.02.12. 13:54:15

Na, ezt az "ép még beférek"-et kéne értelmezni, ezen a síkon, ugyanis én arról beszélek, hogy NINCS ELŐZÉS .

És én csak a közelekedésről beszélek, nem beszélek mellé a témának, hgogy így dohányzás, meg úgy szénmonoxid érzékelők. Az utakon senkinek sem szabad(na) meghalnia.

A sebességkorlátozásról pedig még annyit, hogy ahol az van kitéve hogy 80, az nappal, száraz úton, jó látási viszonoyk között értendő. Éjszaka, esőben, vizes úton, korlátozott látási viszonyok mellett természetesen azon az útszakaszon, ahol max 80-nal enged a jelzés, ott 80-nal menni: RELATÍV GYORSHAJTÁS. És ez is balesetveszélyes.

Egyébként megkérdezem: miért kell előzni, miért kell még "épp beférni"? kb 10-20 másodpercet nyerhet egy autós, semmi többet.

Ezért az előnyért kell a következő hátrányokat ezzel szembeállítani és kiértékelni:

( egy esetleges baleset esetén, feltételezünk egy többhalálos, több súlyos-életveszélyes kimenetelű balesetet:)
mentők, tűzoltók, rendőrség kivonulása, kivonulási költségei (maga a kivonulásis veszélyes a forgalomra, megkülönböztető jezéssel közlekedő járművek nagy sebességgel haladnak útkereszteződésekben nem ritka sajnos a mentőbaleset... )

ha kivonul, a mentőhelikopter bevetési költsége, az üzemanyag, a pilóta fizetése,
halottszállító, tepsik, hullaház, hűtés...
hullamosó, boncolás költsége
virágok, gyász, gyásztáviratok, sírás jajveszékelés,
családok mennek tönkre, apa-anya feleség stb, öngyilkos lesz (lehet)a családtagja esetleges elvesztése miatt
daruk , műszaki mentőegységek kivonulási költségei, roncsszállítás költsége, úteltakarítás, megrongálódott műtárgyak (szalagkorlát , jelzőtáblák, villanyoszlop) helyreállítási költségei;
igazságügyi szakértők, helyszínelők kivonulási költségei,
fényképezés, nyombiztosítás, elemzés, a baleset számítógépes modellezésének költségei,
hullazsák, koporsó, oxigéngáz, altató, érzéstelenítő, fájdalomcsillapító, kötszerek költségei,
sérültek kórházba szállítási költségei, műtéti költségek, rehabilitációs eszközök (tolókocsi, bot, mankó, stb)
gipsz;
kórházi ellátás költségei
biztosítós hercehurca, roncs forgalomból kivonatása, okmányiroda, bontó, stb....
temetés, sírásó, fejfa, sírkő, gyertyák,
pap, temetői hely megváltása,
halotti anyakönyvi kivonatok kiállíttatása az önkormányzatnál, személyi igazolványok leadása
ügyvédi, közjegyzői költségek, hagyatéki eljárás, hagyatékátadó végzés elkészítése,
társadalombiztosítási okmányok rendezése,
büntető eljárás, bíróságra járogatás, tárgyalás, tanúként megidézés járulékos költségei, ideje
az esetlegesen elítélt - balesetet okozó - börtönideje alatt a börtönkoszt és egyéb költségei

.... soroljam még?

Tessék mérlegre tenni:
Megéri azért a pár másodpercért??????????

pammy 2008.02.12. 14:02:38

nem az előzésre gondoltam, tudod vannak kereszteződések, főútvonalról lekanyarodás, rákanyarodás forgalmas helyeken, a világ nem egy egyenes hosszú út jól modellezhető szituációkkal, szinte sose előzök, csak olyan szituációban amikor tényleg feltart valami nagyon lassú járgány.

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 14:04:45

Mazsi 2008.02.12. 13:54:15
"Az utakon senkinek sem szabad(na) meghalnia."

Ehhez sok pénz kellene! Valahonnan el kellene venni ezt a pénzt, és akkor ott veszítenéd el, amit a közlekedésen megnyernél.

Nem érdemes teljesen kockázatmentessé tenni semmit, csak egy bizonyos fokig! Ezen a határon érdmes elgondolkodni, hogy mi az ami már elviselhetetlen, és mi az ami még tűrhető...

Mazsi 2008.02.12. 14:08:18

Az elektronika nem zárja ki annak lehetőségét, hogy ne válts sávot, ne kanyarodj be... mindent ugyanúgy kell elképzelni mint ahogy egy normális állapotban csak azzal a különbséggel, hogy leszabályozza a sebességet az adott útszakaszokon. Remélem, értehtő voltam.

De ezen nem kell azért annyit lovagolni, nyilván a mai technikai színvonalon még kivitelezhetetlen. Mondom, 300 év múlva.... de addigra még egyszer írom: elfogy a benzin, és elfogy az ember.

(mellesleg a GPS polgári változatának pontossága 3...6 méter - tehát 30 méterrel nem néz el egy parkolót.... )

Johnny336 2008.02.12. 14:09:59

Es az elektronika latni fogja, hogy abban a kanyarban vizatfolyas van, vagy eppen egy tocsa, ami megfagyott, es ezert lassabban kene venni a kanyart? Pl. GPS, muhold erzekeli, hogy hideg es kod van, lassitania kell. Lassit is. Azonban azt nem latja, hogy egy bringas van az uton (vagy bringasnak is kell GPS, meg gyalognak is?). Nagy kod van, a gep altal megadott maximummal halad a gepjarmu (ami nem biztos hogy egyezik az egyen altal biztonsagosan velttel). Felre kell rantani, hogy ne gyaluld be, de szembol jonnek. Reflex vissza egy-ket sebesseg, lepadlozod, es megprobalsz minel gyorsabban elhaladni mellette, hogy ne a szembejovo kamionon koss ki... Aha. 60-at enged a gps...szopo...
A kozlekedes sok resztvevos. Beleszamolja a bokrok mogott focizo kissracot? Nem.

pammy 2008.02.12. 14:21:09

Mazsi: én GPS-sel közlekedek rendszeresen, 50-80 métereket időnként lazán téved, de előfordult, hogy hirtelen több utcával arrébb rakott a térképen. Szal a mai GPS-ek mellett ez realitás.

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 14:23:22

És mi lesz a macskákkal??? :)))))))

Johnny336 2008.02.12. 14:23:44

Mellekesen a 3-6 meter is eleg szerintem, hogy a Tesco parkoloban erezzen Teged, ne pedig a Pesti ut forgalmaban... Folyton mondjak a gyalogok, hogy milyen keskeny a jarda, nem lehet rajta menni, mindenhol autok vannak. :)

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 14:26:58

Félkomolyra váltva a témát, talán nem is lenne hülyeség a szarvasokat becsippezni! Érzékelné a kocsi, ha közeledne az erdőből! :)

Áhhh, ez is túl sokba kerülne, nincs annyi vadbaleset, hogy megérje... Kivéve annak az embernek, aki mondjuk meghalt egy ilyen találkozásnál...

Mazsi 2008.02.12. 14:30:24

Akkor azt hiszem, nem voltam érthető.

A többi paraméter (bringás, gyalogos kissrác) ugyanúgy a vezető figyelmének is van felajánlva, de egyrészt azzal, hogy a radar őket is észleli, (bicikli: fém, gyalogos, hőt bocsát ki, hősensorral technikailag ez is megoldható), és úgy, hogy pl. éjszaka a 80-as úton max 50-nel enged, kizárva ezzel a relatív gyorshajtás lehetőségét. Nyilván 50 -nél észre fogod venni a bicajost. Ellenben ha te magad döntesz úgy hogy mész éjjel reflektorral 130-at, esélyed sem lesz arra hogy kikerüld.
Tehát a megfelelő sebesség adja meg a biztonságos időintervallumokat a cselekvésre, szükség esetén a fékrendszert automatika működteti ( itt ne satufékre tessék gondolni, hanem lassít a jármű, akár gázelvétellel is)
Szerintem vannak már jó gyors, megbízható computerek.... aztán vannak elég érzékeny, gyors piezogiroszkópok is, amivel egy driftet is meg lehet fogni.....

Szemből jövő kamiont is érzékelne a rendszer, és akkor nem enged addig előzni, amígy szemből nincs tiszta út. (gondolj most arra hogy előtted nem 2 db kerek műszer van, egy fordulatszámmérő és egy sebességmérő, hanem egy multi display, ami mindent mutat ami azon a környéken él és mozog.

Sűrű ködben meg kapásból nem előzünk, sem GPS-szel, sem anélkül.

(mellesleg megjegyzés: arra nagyon felkapom a fejem, mikor bemondja a hírekben: "...a balesetet valószinűleg a sűrű köd okozta...."

-az, az a barom köd higy a jókurvaannyát neki az baszta el az előzést.... a kis genyó rohadék köd :-))))) nem a sofőr, ááááááááá nem. Ő aranyos. Igen. (egy iylen aranyos sofőr vitte a ködben a halálba Pörbölynél egy iskolabusszal a 13 kis gyerket egy januári reggelen...)


De mindegy, ezen kár most igazából ilyen részletekbe menően vitázni, ez egyelőre csak egy ötlet. Írom mégegyszer, mielőtt flame alakul ki: NYILVÁN A MAI TECHNIKAI SZÍNVONALON NEM LEHETNE KIVITELEZNI, CSAK SOKKAL KÉSŐBBRE, a XXII-XXIII. századra. Szóval nem is tagadható, az ötletem utópia, de ezt az elvet már sokkal okosabb emberek fejlesztik. A közeli-távoli valóságra.

Mazsi 2008.02.12. 14:32:01

Pammy: szar a GPS-ed :-)))))) nekem a pontosságra állandóan stabilan 5 métert mutat.

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 14:34:02

Mazsi, addigra olyan sokan leszünk a Földön, hogy inkább a baleseteket akarják majd előídézni, hogy fogyjon a nép! :)

Mazsi 2008.02.12. 14:34:47

ez kész ! :-))))) feladom!

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 14:37:49

Azért ne gondold, hogy teljesen értetlenek vagyunk! Értjük mi, hogy technikailag ez mind megvalósítható lenne, csak nem sok értelme van, és manapság még túl sokba kerülne...
Egy mérnöknek szép gondolat, de kb. ennyi!

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 14:40:58

Egyébként ekkora ráfordítás mellett már érdmesebb lenne beszüntetni az autókat, motorokat! Kötött pályás vonatot mindenhova, mozgójárdákat, így szinte mindenhova el lehetne jutni biztonságosan, utána meg gyalog... esetleg még lehetne valami lassú, elektromos kisautó, stb.

Johnny336 2008.02.12. 14:45:39

En nem vagyok hive ezeknek a dolgoknak. Nagyon jo dolgok az elektronikai eszkozok, kenyelmesse teszik az eletet. De ne akarjon helyettem gondolkozni, donteni. Illetve, vegyuk azt is hozza, hogy a gepeket is emberek gyartjak...
Netan I, Robot vagy Matrix parodiat akarunk csinalni az eletunkbol (robots making robots, ghost in the machine, duracell, and so on). Meg mindig ugy vagyok vele, hogy a good ol' human decision making a best... (valoban, 300 ev mulva nem biztos...bar a fassetudja, ahogy fejlodik a technika, ugyanugy fejlodik az emberi elme is...).

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 14:51:00

Szeretem, ha segít a technika, de mindig az én döntésem legyen, hogy igénybe akarom venni adott pillanatban vagy nem.

Szeretem amikor a Navi kirajzolja az előttem levő kanyar ívét, figyelembe is veszem, de hogy ő tekerje a kormányt az már nagyon nem tetszene!
Már a kikapcsolhatatlan ABS -el sem vagyok kibékülve!

TGV 2008.02.12. 14:54:45

a GPS neha azert nagyon sulyos trfakat tud uzni. nekem az elso alkalommal, amikor GPS-t hasznaltam, akkor egy alagutban levo harmas elagazas elott veszitette el a jelet... roppant kinos.
neha pedig tul keson mondja be az iranyvaltoztatast es akkor sem egyertelmuen: balesetveszely.

Marzsi: mar kiserleteznek olyan rendszerekkel, hogy az egymas mogott halado kocsik lennenek "halozatba kotve", igy tudhatod, ha a harommal elotted levo veszfekez. mert ugye altalaban nem abba csattannak bele, aki veszekez. meg nem is ott alakulnak ki a dugok, hanem mogotte.

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 15:05:06

Igen a GPS is addig jó, amíg csak kiegészítésnek használjuk!
Ha majd nem tudunk már nélküle létezni, akkor ezek a tréfái komolyabb fejtörést fognak okozni...

Sam8888 2008.02.12. 15:46:24

Mazsi 2008.02.12. 13:54:15
"Na, ezt az "ép még beférek"-et kéne értelmezni, ezen a síkon, ugyanis én arról beszélek, hogy NINCS ELŐZÉS ."

Na akkor mesélek neked egy sztorit. Még ha jólemlékszem a nyáron történt:

Unokatesómmal repesztünk lakott területen kívül (90-100), beérünk egy szuzukit, ami sztenderen 70-el megy. Megelőzzük, eltűnik a horizonton, kisvártatva lakott terület. Lassítunk 50-re (ilyenkor nagyon nagyon nagyon lassúnak tűnik hirtelen az 50), majd a falu végefelé beér minket a szuzuki és megis előz 70-el. Ő pl 70nél többel nem mert menni, viszont mindehol annyival ment. Még néhány falun keresztül eljátszotta velünk ezt, majd egykis gyorshajtást követően inkább eltávolodtunk tőle. A GPS-es baromságod meg ugyebár a max sebességet korlátozná, tehát nyugodt lehetsz, hogy lenne még előzés... Ja! Ésakkor még nemis mondtam egy árva szót sem a tanulóvezetőkről...

Mazsi 2008.02.12. 16:04:20

Sam8888:

Az én GPS-es baromságom? már bocs.... de a Te baromságod meg az hogy nem érted miről van szó. Hát ha a hülyes suzukis beér a városba akkor nem tud ott is 70-nel menni, hanem lelassítja az automatika 50-r-e, tehát téged, aki szintén 50-re lassulsz (lassít az elektronika) , a Suzukis nem fog utolérni és megelőzni.

Ne legyél már értetlen....

Világos így?

Sam8888 2008.02.12. 16:15:07

Mazsi 2008.02.12. 16:04:20

Attólfüggetlenül még minimum egyszer megkell előzni!! Tehát olyan nincs, hogy nincs előzés! Meg pláne feltörhetetlen rendszer sincs!!!!

Johnny336 2008.02.12. 16:20:21

Mazsi 2008.02.12. 16:04:20

De te megelozod. Ugyanis mehetne 70-el, denem teszi. Te viszont mennel (ennyit enged a "kompjuter"). Akkor hol nincs elozes?
Persze az 50-el kozlekedo suzi is belecsuszik egy olyanba, aki csak 40-el mer menni. Azonban o nincsen hozzaszokva a gyors vezeteshez, megis el kezd elozni 50-el, lakotton belul, egy negyvennel haladot. Nos?

pammy 2008.02.12. 16:30:00

nem egészen, megpróbálják majd a 65-tel haladót 70-nel előzni, laza fél kilométer alatt sikerül is nekik már ha nem törik ki a nyakukat előbb :D, mert hát kezeld le kresz szerint algoritmussal az előzést, ha pl rákanyaradhatnak az adott útszakaszra autók. Egy egyszerű kereszteződés szimulátort kellett egyszer írnunk egy vizsgára, azok a rohadt autók állandóan összeütköztek, minden számításom szerint nem hogy ütközés nem lehetett volna de még minden áthaladó autó után egy autónyi luk is lett volna a közlekedésben, mégis időnként ki tudja miért összementek :D emlékszem mennyire drukkoltam, hogy amig a vizsgáztató teszteli ne legyen karambol :D

Sam8888 2008.02.12. 16:33:47

pammy 2008.02.12. 16:30:00

Az meg a másik, hogy ez logisztikai szempontból nemkis feladat... Jelenleg nincs az a technológia, ami hatékonyan és gyorsan feldolgozna ennyi adatot...

Triznyai Döme 2008.02.12. 17:38:23

Nem értem mi a jó abban, hogy EGYENES úton a reflektorig tapossa valaki a gázpedált. Elég sokat közlekedem német utakon, de a 160-as utazó (esetenként 200) semmi különös adrenalinlöketet nem jelent. Bezzeg a Pilisszentkereszt-Dobogókő táv 10-12 perc alatt! Az igen! Jó, tudom, többször túllépem az egyes szakaszokon engedélyezett sebességet (40 helyett 50-60), vessetek a mókusok elé. De ha megcsípnek, akkor nem rinyálok, nem szidom a röndér ávós K. anyját, hanem fizetek mint a katonatiszt kölese.
A sietéshez mag csak annyit: Az IGAZÁN fontos embert mindig megvárják. Akit meg nem, az legfeljebb csak fontoskodó. Az induljon korábban.

EBEUSS! VéleNYém?

Triznyai Döme 2008.02.12. 17:44:03

Bocs, lemaradt: P.szt.kereszt-Dobógókő TÉLEN! Síszezonban!

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 18:05:30

Mire gondolsz Döme bá?
Én január 23 -án kocsikáztam arrafelé...
Még el is van mentve a nyomvonal a Navimban.
Bp-Szentendre-Esztergom-Dobogókő (kis kitérő)-Pilisszentkereszt-Pomáz-Bp.
Hó nem volt, de jó is, mert nyári gumival közlekedek. Igen, lehet nyomni azokon a kanyargós szakaszokon... Élveztem is, bár az út minősége helyenként elég trágya, főleg Egomtól felfelé!

Ha azt akarod kihozni a dologból, hogy hóban, lassan is lehet élvezni az autókázást, akkor azt mondom, hogy mindenkinek más a kedvence.
Én nem szeretem ha csúszik alattam az út, ezért nincs téli gumim sem, mert olyankor inkább nem kocsikázom. Nem is vagyok egy driftelő, soha nem gyakoroltam.

Nekem inkább a relativ sebességtúllépés, gyorsítás, erős lassítás, meg a kanyarok okoznak örömet. Kb. mint a hullámvasút kiskoromban... :)

Triznyai Döme 2008.02.12. 18:40:16

Igen, erre gondolok.
SZVSZ módfelett szánalmas gyerekség egy túlspilázott négykerekűvel EGYENES úton, két lámpa között tolni eszetlenül, amikor szegény HMCS-t három egymást követő enyhe kanyar csigatempóban való abszolválása is megoldhatatlan feladat elé állítja.

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 19:02:58

Ebben egyetértünk, de szerintem az ilyen azért elég ritka.
Akit az átlagnál jobban foglalkoztatnak az autós dolgok, akár sufnituningolásra, vagy bármi másra gondolok, annak az autóvezetéshez is nagyobb affinitása van, mint egy átlag autósnak. Persze lehet, hogy esze még nincs hozzá, de tehnikailag nem nézném le őket.

Triznyai Döme 2008.02.12. 19:24:27

Attól függ.
Maradjunk annyiban, hogy tapasztalataim szerint jó ha harmaduk képes az átlagosnál húzósabb (havas-jeges-kanyargós) úton is hozni legalább az átlagos szintet.
Egyik rokon gyerek is hasonló figura volt. (Már benőtt a fejelágya.) Egyszer ült mellettem egy Bp- Székelyudvarhely útvonalon, Kolozsvár után már majd letépte a kapaszkodót. Tordánál meg kellett állnom, mert rosszul volt. Pedig nem vagyok egy Grönholm, csak szeretem, ha a kanyarokban néha csikorog a kerék.

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 19:43:32

Én is lemaradnék mögötted a jeges úton! ;-)
Melletted meg lehet, hogy össze is sz*rnám magam! :D

De nem fényezlek tovább, mert még túl nagy lesz az önbizalmad! :)

Tegyük azért hozzá, hogy nem mindenki jár havonta, skandináviába rokonlátogatni...
Nem kell mindenkinek mindent profin tudnia, elég ha tudja magáról, hogy mire képes, és nem vállal be ennél többet!

Ha csak egyenesben tud gyorsulni a két lámpa között, az valahol tényleg ciki, de ha csak ezt csinálja, akkor nekem semmi bajom vele...

pizo 2008.02.13. 09:37:39

Sziasztok,
12 évvel ezelőtti emlék: Hajógyári szigeten bajor márka találkozó, már vége, az egyik 2-ajtós 316i meghúzatja a kavicsos úton kifelé, gyorsul, a HM üdülő bejáratánál (a körforgó, ahol akkor még a szigeti busz fordult) fel az azsfaltra, a nagy sebesség megdobta, megpördült többször, nekivágódott a járdaszegélyeknek, majd becsapódott az üdüklő parokolójában a kocsik közé. Rohantunk oda (ott állt a saját autóm is, nem bajor márka), szerencséje volt, elsodródott az álló autók között. Kiszállt (kigyerek szintén a hátsó ülésen, anya jobb elől, körülnézett, beugrott, és nagy gázzal! el. Az Árpád-hídon értük utól (nem követtem, csak arra mentünk haza), állt a buszmeállóban, mindkét h. gumi lapos, a bal hátsó kerék furán állt (azzal fogta meg először a járdaszigetet). Ha a buszmegállóban áll valaki, az meghal, vagy ha rosszul érkezik a parkoló autók közé... Szerencséje volt, de nem rajta múlott. Üdv: Zoli

EBEUSS (törölt) 2008.02.13. 10:13:45

"Tegyük azért hozzá, hogy nem mindenki jár havonta, skandináviába rokonlátogatni..."

Ahogy öregszem úgy kopik a memóriám. :(
Groningen még csak Hollandia, és nem Skandinávia... Bocsika!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.13. 14:06:16

EBEUSS: Sebaj, a hollandok is biztos keverik Budapestet Bukaresttel. ;)))

Sam8888 2008.02.13. 16:09:24

Triznyai Döme 2008.02.12. 19:24:27
"...szeretem, ha a kanyarokban néha csikorog a kerék."

Dettó. A gázt nyomni nemkell nagy tudás, viszont a kanyarban folyamatosan keresztbentartani az autót, na ahhoz kell.

pizo 2008.02.13. 09:37:39

Tán 316i-vel nemkéne emberkedni. Sőt! 316i-t nemis vennék! A BMW az a 2000ccm, 6hengernél kezdődik. :) (Persze ha lenne pénzem autóra, akkorsem BMW-t vennék...)

SD · http://totalcar.hu 2008.02.14. 14:16:23

A köcsögarcú kisfarkú autóbuzi mayerkodókhoz 1 sztorit fűznék hozzá:
biztosan sokan hallotak köztünk a bizonyos m7-m1 kivezetőnél történt porsche/lamborghini zúzdára.Itt lakom Budaörsön és még a baleset előtti hetekben elég sok hangos motorbőgést hallottam a sztráda felől.Gondoltam, motoros húzatja neki mert szereti az oroszrulettet.Aztán azóta nem hallom.
Ismerősöm dolgozik a kórházban ahová a porschés mayerkölköt bevitték.Kb 25-30 év, 10cm átmérőjű karikás aranylánc, kopasz alvilági pofázmány.Baja nem lett, eltört 2 csontja,a kocsi azonban felejtős lett.A röntgen alatt végig siránkozot: bmeg, 60 milliós autó, bmeg 30millióért tuningolva... stb.A mentősöknek elmesélte a történteket:lamborghinis haverjával esténként gyorsultak a kivezetőn cikázva a gyér forgalomban nagy sebességgel. Egymásnak súrlódtak, mindketten kipörögtek és összesordódva szépen gyorsan kidobták biztosan becsülettel megkeresett pénzüket az ablakon.

A szerencse ilyenkor az, hogy nem rántanak magukkal vétlen autósokat is.
Én azt mondom, aki ennyire hülye, haljon meg, úgy, hogy másnak ne essen baja.
Az ilyen esetek zöme komplexusok miatt történik, illetve irdatlan hülyeségből.

Ugyanakkor a rendőrség ne emelje a bírságok árát, hanem az eddig létező tarifákkal TOLJÁK KI A SEGGÜKET AZ ALÁJUK TETT SKODÁVAL AZ UTAKRA, A KERESZTEZŐDÉSEKRE AHOL TÖMEGES ÉS NEM PITI KIHÁGÁSOK TÖRTÉNNEK ÉS HAJTSÁK BE A FEKETE BMW-N ÉS A MERCIN IS A PÉNZT.Mert SEMMI RENDŐRI ELLENŐRZÉS NINCS SOHA SEHOL.
Amég ez van, ne pofázzanak, menjenek ki és ha nincs pénz benzinre, akkor ne a 4000-es fordulaton pörögjön a skoda a belvárosban, mert erre megy el a pénz.
Persze tisztelet a kivételnek (ha létezik).

laposmacska 2008.02.19. 17:48:58

Invictus! Pont most akartam belinkelni én is, itt is van a link: www.autostilus.hu/?r=9830

Azért nem semmi, hogy mik vannak, az egyik nő terhes volt. Egynapos szuzuki. 160km/h... Basszus, muszáj mindenkinek úgy hajtani, mint egy őrült?!













 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása