Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Elsőbbségünk van záróvonalon keresztül is?

2008.02.12. 17:15 :: SilentSound

Dávid egy érdekes kresz szituációt vázolt fel arról, hogy mi van akkor, ha elsőbbséget kell adnunk azoknak, akik záróvonalon keresztül vágódnak elénk a Hungárián. Vagy ha nem kell.
A csatolt képen a Hungária krt. Kacsóh Pongrácz úti felüljáró látható. A kérdésem itt az ezzel kapcsolatban , hogy az M3-as irányából érkezőknek pontosan hol kell(ene) elsőbbséget adnia a Hungária krt-on utazók részére? Ugyanis a lehajtó végén főútvonal vége + elsőbbségadás kötelező tábla van.



Viszont akik a Hungáriáról jönnek egy darabig csinos kis záróvonal van felfestve, ígyhát nem jöhetnek át elvileg a külső sávba. Megfordíthatnám a kérdést akár a másik oldalról is: aki a Hungária krt. irányából érkezik és a jobb szélső sávba szeretne kimenni elvileg a záróvonal végével megteheti minden probléma nékül?

Csak azért okoz ez számomra problémát mert rendszeresen járok az adott útszakaszon és az említett részen sokszor áll a forgalom. Én viszont a Reitter Ferenc utca irányába haladnék tovább és hát a külső sáv alapból is gyorsabban szokott haladni. Viszont ha egyből kirakom az indexet és kimennék a dugós részen az külső sávból nem igazán örülnének az ott haladó autósok , és hát van úgy hogy könyörögni kell, hogy beengedjenek a külső sávba...

63 komment

Címkék: budapest közlekedés autó kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 17:33:12

Nem lehet, hogy a piros nyílon haladó autók miatt van kitéve a macisajt? Csak találgatok...
kepfeltoltes.hu/080212/hungaria_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.12. 17:39:22

Nem, ott nekik van macisajt, vagy talán stoptábla is. Az a kis út csak azért van, hogy ha véletlenül nem tudtál besorolni, akkor mégse kelljen az M3-asra rámenned. Amiről a levélíró ír, az kb. ott van, ahol a pötty is van a képen, a lehajtó végén. Legalábbis úgy emlékszem.

mrzed001 2008.02.12. 18:13:25

Az az egész el van k.rva.
Ugyanott visszafelé (stadion felé) meg a felüljáróra felhajtani igyekvők szabálytalankodnak agyba-főbe.
A sok kispöcs nem egyszer a középső-belső(!!!) sávból pimaszkodik ott be jobbra a külső sávba (persze a sor legelején, hát ne mán sorba kelljen állniuk heee).
Pedig olyan egyszerű lenne letenni minimum a híd közepéig betonterelőket (amik M0-on is vannak), rögtön járhatóbb lenne a környék.

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 18:17:17

Csak betontömböket ne! Sehova!

mrzed001 2008.02.12. 18:17:32

Ja, és a tippem: KRESZ szerint a záróvonal = betonfal, tehát nem mehetsz át rajta (kivéve baleset elkerülése, ...)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.12. 18:19:40

mrzed001: Viszont a tábla meg ugye felsőbbrendű utasítás az útburkolati jelhez képest. :)))
Én arra lennék kíváncsi, hogy ha itt ebből baleset van, hogy valaki letolja az útról a szélén becsatlakozót záróvolnalon át, akkor ki lesz a hibás? :)

mrzed001 2008.02.12. 18:22:19

EBEUSS 2008.02.12. 18:17:17 :
Oda nagyon kell.
Vannak akik 120-al belső sávból vágódnak 2 sávon át a jobbra kanyarodó sávba

mrzed001 2008.02.12. 18:26:08

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.02.12. 18:19:40:
A tábla tényleg felsőbbrendű ... lenne, azaz ütné az útburkolati jelet, de nem ellentétes vele.
A záróvonal elmúltával kell elsőbbséget adni (szerintem).

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.12. 18:29:55

De ott már simán egymás melletti párhuzamos sávok lesznek. Nem vezeti bele az út a lehajtó sávjait a Hungária Krt. sávjaiba, hanem két külön új sávként jelennek meg mellettük. Onnantól pedig akkor nyilván a sima sávváltás szabályait kell figyelembe venni, tehát aki az adott sávban van, annak ott elsőbbsége van és indexelve sem lehet nyilván letolni onnan. :)

arcfia 2008.02.12. 18:38:01

Ez a helyzet elég sok helyen van. Pl Attila út amikor a Dózsa Gy térhez közel összekapcsolódik a Krisztinával. Ott is kinn van a macisajt, de utána záróvonal. És végig a saját sávodban mész. Utána is! (nem olvad össze a kettő) Teljesen értelmetlen. Hiszen macisajtozni ott kell, ahol ki van az téve.
A záróvonal után ahol már szaggatott, ha Józsi rámhúzza, merthogy nekem kinn van a sajtom és nem adtam meg, kétlem hogy átmenne az érvelése.

-Elsöbbséget ott kell adni ahol tábla van. (nem előtte, nem utána) Ui ha utána kell megadni akkor az külön jelzik! (háromszög+ alatta kis tábla 100m)

-Záróvonalon átmenni tilos.

-Ahol szaggatott vonal van ott meg az előzés/sávváltás szabájai játszanak.

-Nomeg a baseball ütő...

Azért legközelebb igazoltatásnál megkérdezem.

Zsola 2008.02.12. 18:49:12

Hasonló a helyzet az M3 bevezetőjén, a városhatárnál. Ott a Szentmihályiról felkanyarodóknak van macisajt. Viszont itt a reggeli csúcsban sokan a leállósávban mennek el a sor mellett. Ha itt ütközik két autó, ki a hibás? A bunkó, aki leállósávban ment, vagy aki macisajt ellenére nem adott elsőbbséget a bunkónak?

Gabesz 2008.02.12. 19:12:28

A válasz egyszerű: két főútvonal nem találkozhat. Hasonló okból van macisajt a budaörsi út és a nagyszőlős utca torkolatánál.
Legalábbis én ezt tanultam 96-ban a KRESZ-szen.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.12. 19:14:13

Gabesz: De itt nem keresztezi egymást a két út, nem torkollik bele egyik a másikba úgy, hogy két autó egymásbamehessen, nem mennek sávok egymásba.

X 2008.02.12. 19:18:55

Egyszerű párhuzamos közlekedés, sávváltás szabályai érvényesek azon a szakaszon, ahol a becsatlakozónak új sávja van. Ráadásul záróvonal, akkor nem kell figyelnie, hogy jön-e át valaki.

A TÁBLA FŐKÉNT A TÉL MIATT VAN, amikor pl 5 cm friss hó esik és a járt utak/nyomok valóban keresztezik egymást! Akkor elsőbbségadás kötelező. De ha két külön sáv van, akkor nem érvényes oda a tábla, egyszerűen csak sávváltás van, ami nincs a záróvonal miatt...

Szóval ennyi, nem kell túlmisztifikálni :)

X 2008.02.12. 19:22:57

Felhajtós, lehajtós esetben: ki lépte át a záróvonalat? az a hibás. Ha tél van, vagy totál lekopott a záróvonal, akkor hoppá, útkereszteződés: tábla van? van. mit mond? elsőbbségadás közelező. Egyszerű ügy ez is.

És elsőbbséget adni nem a táblánál kell, hanem a tábla után az útkereszteződésben haladó részére. Stop táblánál sem kell megállni soha, csak a megállást jelző felfestett vonalnál vagy az útkereszteződésbe behajtás előtt. A tábla 5-10m-el visszább van, ott NEM KELL megállni! Csak az útkereszteződés előtt vagy a vonalnál ha van.

nyunyu 2008.02.12. 19:26:11

"Pl Attila út amikor a Dózsa Gy térhez közel összekapcsolódik a Krisztinával. Ott is kinn van a macisajt, de utána záróvonal."

Ott nem azert van macisajt, mert a villamos keresztezi a fonodo utakat?

X 2008.02.12. 19:28:17

Jó példa még Budán a Petőfi hídnál, lentről a Műegyetem rakpartról felhajtunk a Koszotolányi tér felé, akkor is végig saját sáv van, amit véd a záróvonal egy szakaszon. Háromszög tábla is van.
Nincs elsőbbségadási kötelezettség, ha a saját sávban megyünk, mert záróvonal véd, utána már szaggatott, tehát sávváltási szabályok.
Télen pl, ha a felhajtónál azonnal sok hó van és a járt nyomok belevezetnek a Petőfi híd felől jövők sávjába, akkor ott nyilván érvényes a tábla.

Y 2008.02.12. 19:30:17

Ez az egész is bizonyítja, hogy milyen féltudású autóvezetők vannak. Ha nem értitek, legalább figyeljétek meg, hogy mindenhol ez van!
Ha az útburkolati jel nem látszik, akkor is kell valami szabályzás és kész. De igazából miért okoz ez problémát?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.12. 19:40:09

Y: Lehet, hogy tudnék én olyan kresz vizsgafeladatsort összerakni, amin te is megbuknál. ;)

Tényleg, ilyen fent vázolt szituáció fordul elő kresz vizsgán?

Ákos 2008.02.12. 19:41:10

SilentSound: Nem, a kis út nem azért van. A kis út azért van, hogy aki a Hungárián jön és az állatkert mögé a kis útra akar lekanyarodni(Varranó utca), akkor az szabályosan megtehesse, ne kelljen a záróvonalon 2 sávot váltania kb 70-es tempóban, majd derékszögben az árokba borulnia. Az eredeti kérdésre válaszolva, a mackósajt azért van kint, mert két út találkozásánál kötelező kitenni valamilyen táblát :) A záróvonal ettől még létezik, nem lehet rajta sávot váltani és utána se lesz elsőbbségre a Hungárián érkezőnek, mivel akkor más a sávváltás szabályai az irányadóak. Tudom, hogy furán hangzik, de a KRESZ rengeteg útvonaltervezési kötelezettséget tartalmaz, ilyen ez is. Mivel a környéken lakom, valamint ilyesmivel foglalkozok a gyakorlatban is, pontosam tudom mi a szitu. Kérem válaszolom elfogadását :)

Ákos 2008.02.12. 19:42:59

Na, késő van, természetesen nem kötelező kirakni táblát, de akkor jobbkéz lenne, az meg kicsit erős lenne a fenti szituban pl hófödte úton...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.12. 19:44:20

Ákos: No erre nem is gondoltam. De végülis arra is jó, amit én írtam, nem? :) Csak macera mert mackósajtosat kell játszani fölöslegesen.

Ákos 2008.02.12. 19:54:32

Arra is jó, amit te írtál, csak vezetni nem tudás miatt ritkán építenek milliókért +1 bekötőutat, akármilyen rövid is legyen az :) Egyébként amikor volt a felüljáró felújítása miatt a dugó, nagyon sok leleményes/pofátlan (kinek hogy tetszik) autós azt a kis utat használta, hogy gyorsabban jusson előre kb 100 métert...

Macisajt · http://www.macisajt.hu 2008.02.12. 19:55:43

Jézusom. Ettől a mici-maci-mackósajtozástól kiborulok. Már kresztanfolyamon is kiborultam. Azért kellett okosban megoldanom azt is (no meg a jogsit is).

Tuti, hogy a kresz-oktatóm is itt fórumoz köztetek...

Gipsz Jakab 2008.02.12. 19:55:59

Ezenkívűl még pontosan 687 másik helyet lehetne felsorolni, ahol ilyen a forgalmi szitució (Pl. autópályán minden felhajtónál).

Már leírta valaki, hogy csak azért van ott, ha az útburkolati jelek nem lennének láthatóak, akkor is legyen valamiféle rend.

Ha itt ütközés van, az a hunyó, aki a záróvonalat átlépte.

No, de már gondolkodtam énis ilyeneken, és ilyen forgalmi helyzetnél az elsőbbségadás kötelező tábla alján lehetne egy kiegészítő tábla, mely információt ad arról, hogy ott gyorsítósáv van.

a 2008.02.12. 19:57:14

Ha nem lenne macisajt, akkor jobbkézszabály lenne érvényben, ami felettébb vicces lenne. De attól még nem lehet a záróvonalon keresztül menni.

Gipsz Jakab 2008.02.12. 19:57:26

Bocsánat, elírtam az autópálya felhajtó nem ez a kategória (de van hasonlóság)

Dezsoke 2008.02.12. 20:01:34

Az említett le (Hungária) és felhajtásnál (Szentmihályi) is "elzárt" terület van a záróvonal előtt. Ergo ha vki reggel a dugót ki akarja kerülni Miskolc felöl jőve, és a (Szentmihályi) felhajtó sávba megy bele, akkor az szabálytalan, mivel előtte elzárt területen közlekedik.

TL 2008.02.12. 20:04:26

Általában: az útburkolati jel addig az, amíg látszik (lsd. havazás). Itt a Hungárián menőknek van elsőbsségük. Mi a gond?

tl 2008.02.12. 20:10:06

beugrató kérdés: meg lehet-e hídon fordulni?

AjTb 2008.02.12. 20:10:14

Ákos, ha mindenhol muszáj alá-meg fölérendelni, mi van az M7 és az M1 összeérésénél? Vagy hogy városon belüli példát mondjak, a BAH felüljáró mindkét vége amikor találkozik a Budaörsivel, illetve Hegyaljával; vagy a Baross téri felüljáró bármelyik lejárata miben különbözik pl a Krisztina-Attila útitól? Egy-egy sáv jön két útról... De ilyen a Lágymányosi híd budai felhajtója is... Szóval mégse kell mindig alárendelni?:-))

Real 2008.02.12. 20:17:25

TL: Azt mondod, "Itt a Hungárián menőknek van elsőbsségük."

Szerintem nagy általánosságban mindenhol a menőknek van elsőbbségük, mert általában menőbb BMW-jük van, és ki tudják kényszeríteni saját elsőbbségüket. ;)

Ákos 2008.02.12. 20:32:30

AjTb, már kijavítottam magam, amúgy ahol nincs tábla, ott is van alárendelés, a balról jövő van alárendelve a jobbról jövőnek. Igen, az M7-M1 találkozásnál is, ha nem látszanak az útburkolati jelek.

WD 2008.02.12. 20:43:43

Nem arról van pusztán szó, hogy véget ér a főút, becsatlakozik egy másikba és ezt egy elsőbbségadás kötelező táblával megerősítik? Belvárosban petőfi sándor / józsef attila kereszteződésben szintén van ilyen tábla, a józsef attilán jövőknek záróvonal. És még számos helyen...

zorglub 2008.02.12. 20:51:41

Az ország tele van ugyanezzel a - fínoman fogalmazva - a kitalálónál alacsony szellemi képességet feltételező megoldással, ahol elsőbbségdást ír elő annak, akinek a sávjába akar valaki más átmenni. Záróvonal az elején és utána szaggatott.

Jó lenne, ha az illetékesek közül egy olyan, aki ismeri a kresz sávváltáskor alkalmazandó elsőbbségadási szabályait is és legalább 8 osztályos általános iskolai végzettséggel rendelkezik, tenne azért, - országos szinten - hogy ezek a nevetségesen primitív alkalmazások végre megszűnjenek.

Sajnos messze nem ez az egyetlen forgalomszervezési megoldás, amely ellentétes az európai gyakorlattal. A közlekedésszervezők a MÁV szinvonalára emlékeztető megoldásokkal keserítik a közlekedő lakosságot.

Mityu 2008.02.12. 20:57:26

Alapvetően a kérdés is érdekes szerintem. Záróvonalra is vannak vonatkozó rendelkezések, az előzés-, elsőbbségadás szabályai is le vannak írva. Valamint a bizalmi elv alapvetően feltételezi, hogy mindkét dologra ismeri az arra közlekedő a vonatkozó passzusokat.

Tehát: záróvonalon nem közlekedünk, az alárendelt útvonalról érkezve pedig beengedjük a főútvonalról érkezőt. Minek kell ezt túlbonyolítani?

Amúgy megjegyezném, hogy pont itt szokása legtöbb M3-as felől érkező autósnak automatikusan balratartani. Akkor is, ha az adott (külső)sávban SENKI nincs előtte :)

KaPé 2008.02.12. 21:02:12

Ilyen helyekre azért tesznek táblát, hogy ha nem látszik a vonal (hóban), akkor is egyértelmű legyen a forgalmi helyzet.

Ákos 2008.02.12. 21:11:23

zorglub, vegyél vissza az arcodból, sokan leírtuk korábban, hogy a tábla kell oda, pl. arra az esetre ha nem látszanak az útburkolati jelek.

X 2008.02.12. 21:53:49

zorglub: és ne élj tévhitben, rengeteg külföldi országban ugyanígy alkalmazzák. Vagy te tábla nélkül oldanád meg? Hogyan? Mi történik, ha nem látszanak a felfestések? :D

Vajk 2008.02.12. 21:57:29

Ilyen egy csomo helyen van. A becsatlakozashoz reflexbol kiteszik a macisajtot, akar sajat savba erkezel akar nem.

En baromira utalom, mert ha nem ismerem a helyet, akkor a macisajt miatt ugye teljesen lelassitok, aztan kiderul hogy total sajat savba erkeztem, marhara nincs kinek elsobbseget adni.

vajk

zorban 2008.02.12. 22:01:04

Az elsőbbséggel rendelkezőt csak
HIRTELEN fékezesre és irányvaltásra tilos kényszeriyíteni...ugye ?

Sávváltáskor is!

Ezért a "nem engedem be magam elé" eljárás
simán szabálytalan és bunkóság a valós forgalmi
helyzetek nagyon-nagy többségében.

Az ilyen szaggatott vonalaknál is...

Rocko- 2008.02.12. 22:03:29

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.02.12. 18:19:40
kérdezd meg a jogászt. ;) vagy az egy posttal lejjebb író rendőrt.

tl 2008.02.12. 20:10:06
hát ha mutatsz egy hidat, ahol az ellentétes irányú sávok nincsenek elszeparálva záróvonallal és/vagy villamossínnel és/vagy fizikai elemmel, akkor igen.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.12. 22:17:52

elsőnek a levélírónak üzenem, ha már jogsija van illenék tudni saját kútfőből értelmezni a felfestéseket! micsinálnál a borároson pl ahol mást mutat a tábla és mást a felfestés??

a gyakorlati részét meg hadd ne magyarázzam...

mrzed001 2008.02.12. 18:13:25
"Az az egész el van k.rva.
Pedig olyan egyszerű lenne letenni minimum a híd közepéig betonterelőket (amik M0-on is vannak), rögtön járhatóbb lenne a környék"

gondolod?azt aki a vágány utcánál jön fel az hogy tudna besorolni a külsőből? mert nem csak betolakodnak, hanem sokszor a belső sávba se lehet átmenni az _udvarias_ közlekedőtársak miatt...

a 1.5 hete jött a mentő (nem OMSZ) azt nyuta neki a thökölyn befelé... el is érkezett a sínen befelé a dózsa sarkon lévő buszmegállóba (ugye képbe van mindenki?) csakhogy a buszmegálló előtt közvetlen van egy betontömb... nem akarok sokat mondani, de egy 80 centit biztos bement a mentőbe... szerencsére csak a vakegér volt benne...

ezért kell a betontömb és minden lófaszjóska betegszállítónak kéklámpa...

tényleg beteget szállítani minek kell lámpa?

nevem 2008.02.12. 22:24:08

>beugrató kérdés: meg lehet-e hídon fordulni?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.12. 23:08:32

És mi van, ha latyakos az út és valaki látja a záróvonalat, valaki meg nem? :) Ez már szinte random kínzó kérdés kategória. :))

EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 23:12:15

Tekintsd a KRESZ-t egy segítségnek, de ha adott helyzetben nem segít, akkor találd fel magad! ;-)

X 2008.02.12. 23:15:27

SilentSound: Akkor látod a táblát, mert az mindig látszik! ;)

bdani 2008.02.12. 23:16:07

Ez a kérdés már bennem is felmerült párszor, de még most sem egyértelmű:) . Összegezve nem értem: A hungáriás sofőr nem lépheti át a záróvonalat, imhö nem mehet jobbra csak ha beengedik. A kacsóh pongrácos vezetőnek pedig nem kell csinálnia semmit a főútvonal vége táblánál és az elsőbbségadás táblánál ha nincs hó és látszik a záróvonal? Ez így kicsit sántít nem? Más hasonló eset a sok közül: ellenkező irány - nem a vidámpark feljáró, hanem a túloldalon a lejáró. Ott miért nincs hasonló szituáció? a hungária fő út a kacsóhp is fő út. Simán egybeeresztik a kettőt tábla nékül. Vagy ha valaki ismerős az Örsön. Metró végállomás kerepesi út jobbra kanyarodás a fehér útra. Na ott mi a szitu? Elsőbbség tábla van , záró vonal egy kis darabon (talán cicik is) aztán a buszok ripityára törnék a jobbról érkező autókat ha nem adnák meg nekik az elönyt! hm?

guszti 2008.02.13. 00:48:35

Elsőbbségadási kötelezettség csak akkor merülhet fel, ha a két autó útja keresztezi egymást. Itt mindenki halad a saját sávjában szépen, hol van akkor az elsőbbségadási kötelezettség? A sávváltásra vonatkozó szabályok pedig ismertek.

M3 2008.02.13. 03:16:04

Túlflesselitek. A lényeg az, hogy az M3-asommal bárhol, bármikor elsőbbségem van, ezt így is érzem, éreztetem, mellesleg tudom is. :)

Lacesz 2008.02.13. 03:26:48

SilentSound,

haverom pont így zúzta meg a kocsiját. Télen latyakos úton csinált a felfestés egy félsávnyi elhúzást. Ő, mint rutinos sofőr (napont jár arra) követte a sávot, a mellett haladó meg ment toronyiránt :(

A rendőr persze neki adott igazat!

Rocko- 2008.02.13. 07:26:05

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.02.12. 23:08:32
"random kínzó kérdés" :D

X 2008.02.12. 23:15:27
te nem láttál még behavazott táblát? én igen. :)

Lacesz 2008.02.13. 03:26:48
na erre jók ezek az elbaszott felfestések, amikor lehetne menni egynesen, akkor a sáv cikázik. lásd: szabadkikötői út soroksári vége, vagy a soroksári út, a lágymányosi híd környékén.

zorglub 2008.02.13. 08:03:02

Ákos 2008.02.12. 21:11:23
X 2008.02.12. 21:53:49

Ha hó van, és ezért kell a tábla, akkor viszont még hiányzik néhány helyről sok tízezer tábla, ahol a felfestés tartalmát táblásítani kellene - legalábbis a ti logikátok alapján.

1) Hó esetén felfestés nélkülinek kell feltételezni az úttestet, azaz 1 sávosnak: irányváltás nélkül haladó autónak van elsőbbsége: melyik autó ütkozhet össze - jelen esetben - ha nem vált irányt? Semelyik. Akkor minek is a tábla?!?
2) Hó esetén azzal is kell számolni, hogy a felfestés nem láthatja az ember: ilyenkor fokozott figyelemmel vezetnek az emberek. Ennyi és nem több.
3) Majd akkor veszek vissza kispajtás, amikor valami meggyőzőt is tudsz írni.

zorglub 2008.02.13. 08:08:00

Rocko- 2008.02.13. 07:26:05
Lacesz 2008.02.13. 03:26:48

És milyen nagy mulatság lesz ezt hóban is betartani! -))))


Lacesz 2008.02.13. 03:26:48
Rutinos sofőr nem számol azzal latyakos időben, hogy a mellette közlekedő nem feltétlenül követi a nehezebben látható felfestést?

zorglub 2008.02.13. 08:14:28

Párhuzamosan futó sávok esetére az elsőbbségadási kötelezettség nem értelmezhető, elementárisan egyszerű gondolkodásmódot feltételez.

Viszont alkalmas a közlekedés rendjének megzavarására: aki tudja, hogy folytatódik a sáv, az nyomja ezerrel, aki először megy arra, az lassít, mert keresi a keresztező forgalmat, ami meg nincs sehol: zavar, frusztráció, bizonytalanság, váratlan magatartás a másik részéről stb.

Sürgősen meg kell szüntetni ezeket a táblákat.

óvatos vezető 2008.02.13. 08:18:02

Ma reggel éppen egy merdzsós és egy bömös éreztette velem, hogy nekik mindig elsőbbségük van. Ugyanezen a KAcsó Pongrácon kicsitt kintebb az Újpalota-Újpest felüljárónál jöttek majdnem belém. Ott ugye a KP-n csak két sáv van, meg egy leálló/elzárt sáv. Aki felkanyarodik Újpestről, annak szintén ez a macisajtot saját sávba kanyarodó lehetősége. Persze a jónépet nem zavarja, hogy a KP két sávjában áll a kocsisor, mennek a leállósávban, ami - mondanom sem kell - böszme nagy záróvonalokkal van elkerítve, pláne az újpesti felhajtó előtt.
Én megvártam míg a záró szaggatódott, megnéztem, senki sem akart felhajtani. Kitettem az indexet, mire a leállósávban 120-al elszáguldott mellettem az említett m és bmv.

Szóval van a kressz, ami nem vonatkozik a Bömvi-merdzsó-ajudi hármasra. Mindenki más várjon a sorára.

jah-man 2008.02.13. 09:46:34

Minden záróvonalra 100-as szögeket kéne rakni 20 centinként. Nagyban nőne a közlekedési morál.

EBEUSS (törölt) 2008.02.13. 09:49:56

Sok kereket cserélő autó állna az út szélén, és akadályoznák a forgalmat... ;-)

jah-man 2008.02.13. 10:43:55

Mindegyik csak egyszer szaladna bele ebbe a hibába. Olyan ez mint a tolvajoknál a kézlevágás, csak sokkalta de sokkal humánusabb..

TH 2008.02.13. 11:55:16

Ez a kérdést kissé talán túllihegték itt páran...Szóval van ilyen jópár helyen, és a táblának a gyakorlatban nincsen nagy jelentősége, ugyanakkor nem is hülyeség, hiszen egyrészt tényleg szabályozni kell az elsőbbség kérdését két út találkozásánál (akkor is, ha ilyen ügyesen van megcsinálva, hogy nem egy sávba érkezik a két irány), másrészt ugye mint írták hóban nem látszik a sávfelfestés, harmadrészt ha tfh. valamilyen akadály van az egyik sávban, és át kell sorolni a záróvonalon keresztül, akkor ez a tábla igenis segít a szituáció egyértelműsítésében. Az elsőbbségadás tábla nem jelenti azt, hogy meg kell állni vagy ilyenek: úgy közelítsd meg, hogy biztonságosan meg tudd adni az elsőbbséget. Itt, a záróvonal miatt még fékezni sem kell, hiszen nincsen találkozási pont. Szóval nehogy már ez ekkora lelki traumát jelentsen valakinek!
A lényeg az, hogy a záróvonal és a tábla között nincs ellentmondás, csak éppen a záróvonal segíti a besorolást, hogy a gyakorlatban ne kelljen megállni folyton...

jah-man 2008.02.13. 13:01:04

A kresz úgy általában nem nagyon szokott lelki traumát okozni. Inkább azok az emberek, akik nem tartják be, főleg ha azt mások kárára teszik..

X 2008.02.13. 19:42:01

zorglub:
Nem kell táblásítani a felfestés tartalmát. Szó sincs róla. Itt a tábla csak egy plusz arra az esetre hogy legyen elsőbbségi viszony akkor, HA valamilyen oknál fogva a felfestések/szigetek/terelők stb-k nem működnének. Tehát pl tél. De ez nem jelenti azt, hogy mindenhol kell. Itt sem a felfestés tartalmát táblásítják, hanem egyszerűen csak előre, tudatosan felkészülnek egy várhatóan veszélyes esetre.
Az persze még egy dolog, hogy a főút táblával jelzett utat minden kereszteződésében legalább elsőbbségadás kötelező táblával védeni kell! Mindig, minden körülmények között. Tehát hiába a plusz sáv és a semmi közük egymáshoz viszony 365-ből 364 napon, ha csak 1 is lenne, amikor ez nincs, akkor baj lenne. Mert akkor akár jobbkézszabály is vonatkozhatna, ami külön érdekes, mert a főútvonal táblás úton haladónak nem kell rá számítania! Nos ezért (is) a tábla.

1) Nem csak egy sávosnak, hanem párhuzamos közlekedésre alkalmasnak, ha elég széles. És kimondja a kresz, hogy ha a sávok/felfestések nem látszanak, akkor az úttest képzeletbeli közepe a két irányt elválasztó vonal. Pontosan abból indul ki, hogy mindenkinek mindenhol, ismeretlen helyen kell tudni közlekedni. És igen, ha nem látszik a felfestés, aki iránytváltoztatva lezúzza az egyenesen, az út vonalvezetését követő autót, az a hibás. Helyesebb egyébként is ilyen esetben nem valaki mellett menni...
Visszatérve az irányváltoztatásos feltevésedhez. Igen, ha nem váltanak irányt. Mert mondjuk 20 fokos szögben jönnek össze az utak és terelőelemek is vannak hosszan.
!De sok helyen van olyan, hogy ha a sávok nem látszanak eredeti formájukban, akkor az út vonalvezetése miatt, szabályosan haladva ráhajtunk az amúgy védett becsatlakozó sávra. Namost itt is fontos a tábla.

2) Pontosan, ha nem látszik, nincs.

3) nem mondtam, hogy vegyél vissza! ;)
te jössz! :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása