A csatolt képen a Hungária krt. Kacsóh Pongrácz úti felüljáró látható. A kérdésem itt az ezzel kapcsolatban , hogy az M3-as irányából érkezőknek pontosan hol kell(ene) elsőbbséget adnia a Hungária krt-on utazók részére? Ugyanis a lehajtó végén főútvonal vége + elsőbbségadás kötelező tábla van.
Viszont akik a Hungáriáról jönnek egy darabig csinos kis záróvonal van felfestve, ígyhát nem jöhetnek át elvileg a külső sávba. Megfordíthatnám a kérdést akár a másik oldalról is: aki a Hungária krt. irányából érkezik és a jobb szélső sávba szeretne kimenni elvileg a záróvonal végével megteheti minden probléma nékül?
Csak azért okoz ez számomra problémát mert rendszeresen járok az adott útszakaszon és az említett részen sokszor áll a forgalom. Én viszont a Reitter Ferenc utca irányába haladnék tovább és hát a külső sáv alapból is gyorsabban szokott haladni. Viszont ha egyből kirakom az indexet és kimennék a dugós részen az külső sávból nem igazán örülnének az ott haladó autósok , és hát van úgy hogy könyörögni kell, hogy beengedjenek a külső sávba...
Elsőbbségünk van záróvonalon keresztül is?
2008.02.12. 17:15 :: SilentSound
Dávid egy érdekes kresz szituációt vázolt fel arról, hogy mi van akkor, ha elsőbbséget kell adnunk azoknak, akik záróvonalon keresztül vágódnak elénk a Hungárián. Vagy ha nem kell.
63 komment
Címkék: budapest közlekedés autó kresz
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 17:33:12
kepfeltoltes.hu/080212/hungaria_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.12. 17:39:22
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 17:42:20
mrzed001 2008.02.12. 18:13:25
Ugyanott visszafelé (stadion felé) meg a felüljáróra felhajtani igyekvők szabálytalankodnak agyba-főbe.
A sok kispöcs nem egyszer a középső-belső(!!!) sávból pimaszkodik ott be jobbra a külső sávba (persze a sor legelején, hát ne mán sorba kelljen állniuk heee).
Pedig olyan egyszerű lenne letenni minimum a híd közepéig betonterelőket (amik M0-on is vannak), rögtön járhatóbb lenne a környék.
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 18:17:17
mrzed001 2008.02.12. 18:17:32
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.12. 18:19:40
Én arra lennék kíváncsi, hogy ha itt ebből baleset van, hogy valaki letolja az útról a szélén becsatlakozót záróvolnalon át, akkor ki lesz a hibás? :)
mrzed001 2008.02.12. 18:22:19
Oda nagyon kell.
Vannak akik 120-al belső sávból vágódnak 2 sávon át a jobbra kanyarodó sávba
mrzed001 2008.02.12. 18:26:08
A tábla tényleg felsőbbrendű ... lenne, azaz ütné az útburkolati jelet, de nem ellentétes vele.
A záróvonal elmúltával kell elsőbbséget adni (szerintem).
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.12. 18:29:55
arcfia 2008.02.12. 18:38:01
A záróvonal után ahol már szaggatott, ha Józsi rámhúzza, merthogy nekem kinn van a sajtom és nem adtam meg, kétlem hogy átmenne az érvelése.
-Elsöbbséget ott kell adni ahol tábla van. (nem előtte, nem utána) Ui ha utána kell megadni akkor az külön jelzik! (háromszög+ alatta kis tábla 100m)
-Záróvonalon átmenni tilos.
-Ahol szaggatott vonal van ott meg az előzés/sávváltás szabájai játszanak.
-Nomeg a baseball ütő...
Azért legközelebb igazoltatásnál megkérdezem.
Zsola 2008.02.12. 18:49:12
Gabesz 2008.02.12. 19:12:28
Legalábbis én ezt tanultam 96-ban a KRESZ-szen.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.12. 19:14:13
X 2008.02.12. 19:18:55
A TÁBLA FŐKÉNT A TÉL MIATT VAN, amikor pl 5 cm friss hó esik és a járt utak/nyomok valóban keresztezik egymást! Akkor elsőbbségadás kötelező. De ha két külön sáv van, akkor nem érvényes oda a tábla, egyszerűen csak sávváltás van, ami nincs a záróvonal miatt...
Szóval ennyi, nem kell túlmisztifikálni :)
X 2008.02.12. 19:22:57
És elsőbbséget adni nem a táblánál kell, hanem a tábla után az útkereszteződésben haladó részére. Stop táblánál sem kell megállni soha, csak a megállást jelző felfestett vonalnál vagy az útkereszteződésbe behajtás előtt. A tábla 5-10m-el visszább van, ott NEM KELL megállni! Csak az útkereszteződés előtt vagy a vonalnál ha van.
nyunyu 2008.02.12. 19:26:11
Ott nem azert van macisajt, mert a villamos keresztezi a fonodo utakat?
X 2008.02.12. 19:28:17
Nincs elsőbbségadási kötelezettség, ha a saját sávban megyünk, mert záróvonal véd, utána már szaggatott, tehát sávváltási szabályok.
Télen pl, ha a felhajtónál azonnal sok hó van és a járt nyomok belevezetnek a Petőfi híd felől jövők sávjába, akkor ott nyilván érvényes a tábla.
Y 2008.02.12. 19:30:17
Ha az útburkolati jel nem látszik, akkor is kell valami szabályzás és kész. De igazából miért okoz ez problémát?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.12. 19:40:09
Tényleg, ilyen fent vázolt szituáció fordul elő kresz vizsgán?
Ákos 2008.02.12. 19:41:10
Ákos 2008.02.12. 19:42:59
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.12. 19:44:20
Ákos 2008.02.12. 19:54:32
Macisajt · http://www.macisajt.hu 2008.02.12. 19:55:43
Tuti, hogy a kresz-oktatóm is itt fórumoz köztetek...
Gipsz Jakab 2008.02.12. 19:55:59
Már leírta valaki, hogy csak azért van ott, ha az útburkolati jelek nem lennének láthatóak, akkor is legyen valamiféle rend.
Ha itt ütközés van, az a hunyó, aki a záróvonalat átlépte.
No, de már gondolkodtam énis ilyeneken, és ilyen forgalmi helyzetnél az elsőbbségadás kötelező tábla alján lehetne egy kiegészítő tábla, mely információt ad arról, hogy ott gyorsítósáv van.
a 2008.02.12. 19:57:14
Gipsz Jakab 2008.02.12. 19:57:26
Dezsoke 2008.02.12. 20:01:34
TL 2008.02.12. 20:04:26
tl 2008.02.12. 20:10:06
AjTb 2008.02.12. 20:10:14
Real 2008.02.12. 20:17:25
Szerintem nagy általánosságban mindenhol a menőknek van elsőbbségük, mert általában menőbb BMW-jük van, és ki tudják kényszeríteni saját elsőbbségüket. ;)
Ákos 2008.02.12. 20:32:30
WD 2008.02.12. 20:43:43
zorglub 2008.02.12. 20:51:41
Jó lenne, ha az illetékesek közül egy olyan, aki ismeri a kresz sávváltáskor alkalmazandó elsőbbségadási szabályait is és legalább 8 osztályos általános iskolai végzettséggel rendelkezik, tenne azért, - országos szinten - hogy ezek a nevetségesen primitív alkalmazások végre megszűnjenek.
Sajnos messze nem ez az egyetlen forgalomszervezési megoldás, amely ellentétes az európai gyakorlattal. A közlekedésszervezők a MÁV szinvonalára emlékeztető megoldásokkal keserítik a közlekedő lakosságot.
Mityu 2008.02.12. 20:57:26
Tehát: záróvonalon nem közlekedünk, az alárendelt útvonalról érkezve pedig beengedjük a főútvonalról érkezőt. Minek kell ezt túlbonyolítani?
Amúgy megjegyezném, hogy pont itt szokása legtöbb M3-as felől érkező autósnak automatikusan balratartani. Akkor is, ha az adott (külső)sávban SENKI nincs előtte :)
KaPé 2008.02.12. 21:02:12
Ákos 2008.02.12. 21:11:23
X 2008.02.12. 21:53:49
Vajk 2008.02.12. 21:57:29
En baromira utalom, mert ha nem ismerem a helyet, akkor a macisajt miatt ugye teljesen lelassitok, aztan kiderul hogy total sajat savba erkeztem, marhara nincs kinek elsobbseget adni.
vajk
zorban 2008.02.12. 22:01:04
HIRTELEN fékezesre és irányvaltásra tilos kényszeriyíteni...ugye ?
Sávváltáskor is!
Ezért a "nem engedem be magam elé" eljárás
simán szabálytalan és bunkóság a valós forgalmi
helyzetek nagyon-nagy többségében.
Az ilyen szaggatott vonalaknál is...
Rocko- 2008.02.12. 22:03:29
kérdezd meg a jogászt. ;) vagy az egy posttal lejjebb író rendőrt.
tl 2008.02.12. 20:10:06
hát ha mutatsz egy hidat, ahol az ellentétes irányú sávok nincsenek elszeparálva záróvonallal és/vagy villamossínnel és/vagy fizikai elemmel, akkor igen.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.12. 22:17:52
a gyakorlati részét meg hadd ne magyarázzam...
mrzed001 2008.02.12. 18:13:25
"Az az egész el van k.rva.
Pedig olyan egyszerű lenne letenni minimum a híd közepéig betonterelőket (amik M0-on is vannak), rögtön járhatóbb lenne a környék"
gondolod?azt aki a vágány utcánál jön fel az hogy tudna besorolni a külsőből? mert nem csak betolakodnak, hanem sokszor a belső sávba se lehet átmenni az _udvarias_ közlekedőtársak miatt...
a 1.5 hete jött a mentő (nem OMSZ) azt nyuta neki a thökölyn befelé... el is érkezett a sínen befelé a dózsa sarkon lévő buszmegállóba (ugye képbe van mindenki?) csakhogy a buszmegálló előtt közvetlen van egy betontömb... nem akarok sokat mondani, de egy 80 centit biztos bement a mentőbe... szerencsére csak a vakegér volt benne...
ezért kell a betontömb és minden lófaszjóska betegszállítónak kéklámpa...
tényleg beteget szállítani minek kell lámpa?
nevem 2008.02.12. 22:24:08
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.12. 23:08:32
EBEUSS (törölt) 2008.02.12. 23:12:15
X 2008.02.12. 23:15:27
bdani 2008.02.12. 23:16:07
guszti 2008.02.13. 00:48:35
M3 2008.02.13. 03:16:04
Lacesz 2008.02.13. 03:26:48
haverom pont így zúzta meg a kocsiját. Télen latyakos úton csinált a felfestés egy félsávnyi elhúzást. Ő, mint rutinos sofőr (napont jár arra) követte a sávot, a mellett haladó meg ment toronyiránt :(
A rendőr persze neki adott igazat!
Rocko- 2008.02.13. 07:26:05
"random kínzó kérdés" :D
X 2008.02.12. 23:15:27
te nem láttál még behavazott táblát? én igen. :)
Lacesz 2008.02.13. 03:26:48
na erre jók ezek az elbaszott felfestések, amikor lehetne menni egynesen, akkor a sáv cikázik. lásd: szabadkikötői út soroksári vége, vagy a soroksári út, a lágymányosi híd környékén.
zorglub 2008.02.13. 08:03:02
X 2008.02.12. 21:53:49
Ha hó van, és ezért kell a tábla, akkor viszont még hiányzik néhány helyről sok tízezer tábla, ahol a felfestés tartalmát táblásítani kellene - legalábbis a ti logikátok alapján.
1) Hó esetén felfestés nélkülinek kell feltételezni az úttestet, azaz 1 sávosnak: irányváltás nélkül haladó autónak van elsőbbsége: melyik autó ütkozhet össze - jelen esetben - ha nem vált irányt? Semelyik. Akkor minek is a tábla?!?
2) Hó esetén azzal is kell számolni, hogy a felfestés nem láthatja az ember: ilyenkor fokozott figyelemmel vezetnek az emberek. Ennyi és nem több.
3) Majd akkor veszek vissza kispajtás, amikor valami meggyőzőt is tudsz írni.
zorglub 2008.02.13. 08:08:00
Lacesz 2008.02.13. 03:26:48
És milyen nagy mulatság lesz ezt hóban is betartani! -))))
Lacesz 2008.02.13. 03:26:48
Rutinos sofőr nem számol azzal latyakos időben, hogy a mellette közlekedő nem feltétlenül követi a nehezebben látható felfestést?
zorglub 2008.02.13. 08:14:28
Viszont alkalmas a közlekedés rendjének megzavarására: aki tudja, hogy folytatódik a sáv, az nyomja ezerrel, aki először megy arra, az lassít, mert keresi a keresztező forgalmat, ami meg nincs sehol: zavar, frusztráció, bizonytalanság, váratlan magatartás a másik részéről stb.
Sürgősen meg kell szüntetni ezeket a táblákat.
óvatos vezető 2008.02.13. 08:18:02
Én megvártam míg a záró szaggatódott, megnéztem, senki sem akart felhajtani. Kitettem az indexet, mire a leállósávban 120-al elszáguldott mellettem az említett m és bmv.
Szóval van a kressz, ami nem vonatkozik a Bömvi-merdzsó-ajudi hármasra. Mindenki más várjon a sorára.
jah-man 2008.02.13. 09:46:34
EBEUSS (törölt) 2008.02.13. 09:49:56
jah-man 2008.02.13. 10:43:55
TH 2008.02.13. 11:55:16
A lényeg az, hogy a záróvonal és a tábla között nincs ellentmondás, csak éppen a záróvonal segíti a besorolást, hogy a gyakorlatban ne kelljen megállni folyton...
jah-man 2008.02.13. 13:01:04
X 2008.02.13. 19:42:01
Nem kell táblásítani a felfestés tartalmát. Szó sincs róla. Itt a tábla csak egy plusz arra az esetre hogy legyen elsőbbségi viszony akkor, HA valamilyen oknál fogva a felfestések/szigetek/terelők stb-k nem működnének. Tehát pl tél. De ez nem jelenti azt, hogy mindenhol kell. Itt sem a felfestés tartalmát táblásítják, hanem egyszerűen csak előre, tudatosan felkészülnek egy várhatóan veszélyes esetre.
Az persze még egy dolog, hogy a főút táblával jelzett utat minden kereszteződésében legalább elsőbbségadás kötelező táblával védeni kell! Mindig, minden körülmények között. Tehát hiába a plusz sáv és a semmi közük egymáshoz viszony 365-ből 364 napon, ha csak 1 is lenne, amikor ez nincs, akkor baj lenne. Mert akkor akár jobbkézszabály is vonatkozhatna, ami külön érdekes, mert a főútvonal táblás úton haladónak nem kell rá számítania! Nos ezért (is) a tábla.
1) Nem csak egy sávosnak, hanem párhuzamos közlekedésre alkalmasnak, ha elég széles. És kimondja a kresz, hogy ha a sávok/felfestések nem látszanak, akkor az úttest képzeletbeli közepe a két irányt elválasztó vonal. Pontosan abból indul ki, hogy mindenkinek mindenhol, ismeretlen helyen kell tudni közlekedni. És igen, ha nem látszik a felfestés, aki iránytváltoztatva lezúzza az egyenesen, az út vonalvezetését követő autót, az a hibás. Helyesebb egyébként is ilyen esetben nem valaki mellett menni...
Visszatérve az irányváltoztatásos feltevésedhez. Igen, ha nem váltanak irányt. Mert mondjuk 20 fokos szögben jönnek össze az utak és terelőelemek is vannak hosszan.
!De sok helyen van olyan, hogy ha a sávok nem látszanak eredeti formájukban, akkor az út vonalvezetése miatt, szabályosan haladva ráhajtunk az amúgy védett becsatlakozó sávra. Namost itt is fontos a tábla.
2) Pontosan, ha nem látszik, nincs.
3) nem mondtam, hogy vegyél vissza! ;)
te jössz! :)