Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Csodák márpedig vannak!

2008.02.15. 10:04 :: SilentSound

Minekutána ki lettünk kiáltva anyázós blognak eddigi rövidke életünknek már második napján, ritkaságszámba mennek az olyan levelek, amikor valaki nem a sérelmeit, hanem a pozitív élményét írja meg. Nem is érdekel általában annyi embert, nem anyázzák össze-vissza a kommentelők, nem is várható annyi hozzászólás, mint például a múltkori biztonsági öves posztnál. Mi mindenesetre örülünk, hogy Petika egy jóféle őrangyalt fogott ki magának.

Most nem egy "hogyaztajóédesk.vaanyjátannakaki..." típusú levél következik. Először is szeretném leszögezni, hogy nem vagyok tökéletes vezető, csináltam már nagyobb bakit. Nincs angyali türelmem se, a budapesti közelharcban egy idő után bennem is felmegy a pumpa. Mindezeket eddig viszonylagosan jól működő kocsikban tapaszaltam.


Ámde.

Február 3-án kocsival mentem Budapestre az M3-ason. A kocsi nem igazán volt csúcsformában, az út elején még sikerült 110-et kicsikarni belőle, de a vége felé már a 40 is jónak számított. (Mindez azért érdekes, mert egy ötéves középkategóriás kombiról van szó, ergo nem igazán készül fel az ember arra, hogy egy szakadt akármi teljesítményét sem képes hozni.) Rendszeresen leállt útközben, mind az autópályán, mind Budapesten, és így sajna egy kicsit akadályoztam a forgalmat. És most jön a csoda: 250 km alatt senki nem dudált, villogott, rázta az öklét, anyázott, stb. Sőt sokan még meg is köszönték, hogy beengedtem őket magam elé. Ami igencsak érdekes, mert ugyanebben az autóban sokszor élem azt, hogy ha nem indulok el rögtön akkor, amikor a lámpa vált, sokan tesztelik a kürt működőképességét.

Vagy ne adj' isten bevágnak elém, mert rendes követési távolságot tartok. És ezeket még sorolhatnám.

Vajon mi történt azon a vasárnap? Lehet, hogy minden megváltozott?

Azóta még nem vezettem, remélem nem romlottak azóta a "közlekedési feltételek"...

38 komment

Címkék: budapest közlekedés autó autópálya pozitív

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Johnny336 2008.02.15. 10:12:21

Utana felebredtel, es bilibe logott a kezed... :)

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.15. 10:29:22

Elég bátor vagy, ha az M3-on 40-el mész... Mégha kényszerű okok miatt is.

cso zsi 2008.02.15. 10:30:25

Csak azért, mert viszonylag új a kocsid.
Amikor a 22 éves járgánnyal (könnyedén) tartottam a 130-at, akkor az 1000-es Suzukis, de még az 1,6-os is meg akarta mutatni, hogy...
Ugyanezt megtette a román rendszámú márkatárs is, pusztán azért, mert az övé frissebb, lágyabb, jobb.
Mivel ez utóbbi esetben egyedül ültem az autóban, megnéztem, mit lehet kihozni 2200 köbcentiből.
De mivel 170-nél már nem tolt, így visszamentem a szélsőbe.

Johnny336 2008.02.15. 10:40:21

Na ja. Oreg kocsid van, mindenki le akar nyomni...
Azt nem latja, hogy a kettes golfban 1.6 16V negyes golf motor van, csak azt latja, hogy az o 0.8 matiza sokkal ujabb, es meg akar alazni. Mindenaron...

EBEUSS (törölt) 2008.02.15. 10:45:13

Biztos megérezték, hogy "sebzett vad" vagy, és nem egy béna mazsola!

cso zsi 2008.02.15. 10:54:14

Mellesleg, 40-nel nem lett volna szabad tartósan a pályán haladni. Hogy ment a gép a 32-es km-től az emelkedőn?

Szendwich 2008.02.15. 11:01:01

cso zsi 2008.02.15. 10:30:25
Csak csatlakozni tudok hozzad. En egy 23 eves szivarral jarok (igaz csak 1.8-as), de nap, mint nap tapasztalom az altalad leirt dolgot. Ez egy hosszabb postot is megerne, mert roppant nevetseges....

alma 2008.02.15. 11:04:12

Mercedesel jarok 120-130 koruli tempoval autopalyan es minden suzukis megakarja mutatni hogy letud elozni. Es letudnak, es orulnek. En is orulok, hogy sikerul a napjukat szebbe varazsolnom.

cso zsi 2008.02.15. 11:24:42

Szendwich 2008.02.15. 11:01:01
Dettó szivar. Most már 24 éves, de másfél éve áll. Át kéne kábelezni...
A múltkor levittem bele az akksit, pöccre indult, mintha fél órája állítottam volna le.

TH 2008.02.15. 11:26:18

alma 2008.02.15. 11:04:12
Azért az nem feltétlenül arról szól. Ha valaki tartósan megy 140-el, akkor meg fog előzni téged függetlenül attól, hogy trabantban, merciben vagy ferrariban ülsz...
Mondjuk nekem is fura érzés volt, amikor Németországban először előztem Ferrarit: kemény 150-el mentem egy 1.4-es Golffal, kicsit égő volt. De hát én tempomattal mentem, utolértem, hát mondom, akkor azért csak megelőzöm, még ha abszurd is a helyzet...:)

alma 2008.02.15. 11:32:29

TH 2008.02.15. 11:26:18
persze persze, csak amikor elmegyek mellette 130al es visszaeloz 140el, akkor az biztos nem veletlenul volt ;)

Petika 2008.02.15. 11:35:46

insert_click:
Megnyugtatásul közlöm, hogy amint nem tudtam tartani a tempót lejöttem a pályáról és a 3-ason mentem tovább, az ottani tempót úgy-ahogy tudtam tartani.
cso zsi:
Amúgy meg volt alkalmam megtapasztalni, hogy _mindenkinek_ jobb autója van, legalábbis annyiban jobbak, hogy le tudnak hagyni. Oké, sem az esztergomi Swift (pedig 68 le!), sem a szentgotthárdi Astra (sátáni 60 le, ha jól tudom nem volt ennél gyengébb) nem rendelkezik aszfaltszaggató erővel és nyomatékkal. A legmeglepőbb viszont az volt, hogy egy szürke (legyen inkább ezüstmetál) dízel Vectra B kombi is képes volt ugyanilyen hatást előidézni.

Johnny336 2008.02.15. 11:38:11

Azt a sztorit mar asszem irtam, mikor siettunk Egerbe, 130 korul mehettem, beertem egy Berlingot, aki 100-110-et teljesitett. Szabalyosan indexxel kieloztem, mikozben elhajtottunk mellette atnezett, fiatal ficsur, nehogy mar lenyomja. el kezdett gyorsitani. Lattam ezt en is, picig 140 kornyekere toltam a kocsit, es elhaladtam mellette, majd szabalyosan (belso tukorben mar lattam), visszamentem ele. 3 perc mulva, nezem a tukrot, berlingo vadul indexel, 150-el megeloz. Elhalad, majd 2 perc mulva ismet mogotte vagyok, en 130, o 110...
Na az ilyennek lofaszt a seggebe...

Petika 2008.02.15. 11:53:45

Johnny336:

Ezek miatt nem éri meg tempomatot rakni az autókba...

cso zsi 2008.02.15. 11:53:49

Kint a német autópályán egy Ducatoval megkaptam ugyanezt. Nem a mindenféle nemzetiségű (magyar is) kamionostól, hanem a Gófosmagyartól.
Háromszor előztük meg egymást, mert én haladtam 120-szal folyamatosan, ő meg egyszer lassan, egyszer gyorsan.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.15. 12:05:41

ez arra jó, hogy ne legyen monoton a vezetés... így legalább nem alszol be, tehát növeli a biztonságot :)

cso zsi 2008.02.15. 12:17:01

Mi inkább kétszer megálltunk az 1500 km-n szundikálni.

EBEUSS (törölt) 2008.02.15. 12:17:42

"ez arra jó, hogy ne legyen monoton a vezetés... "

Pontosan! Én is tartom a 130 körüli tempót hosszú távon az autópályán, de amikor már nagyon unatkozom, akkor bizony irány a 200 pár percig, aztán csodálkozhatnak ezen a hülyén, hogy mi a faszt csinál... Miért előzött meg mint a golyó, ha aztán meg nem tud haladni!? :)

Johnny336 2008.02.15. 12:30:27

Aki nem monoton vezetest akar, az ne menjen autopalyara. Annak pont ez a lenyege. Nagy sebesseggel, kenyelmesen, szinte nyilegyenes uton haladhatsz az uticelodig. Ha elvezkedni akarsz, akkor irany a regi harmas, szep tajaokn megy keresztul, kanyarog, elvezed az utat.
Vagy a 25-os, Szilvasvarad fele. Fantasztkius hegyi szerpentin, nem szukseges eros, gyors auto, csak jo futomuve legyen, es normalis gumik. Onnantol kezdve Gronholmnak erezheti magat az ember, ahogy jobbra szikla, balra fak, ossze-vissza kanyarok. Nem is rohan az ember, csak elvezi a kanyarokat...

alma 2008.02.15. 12:42:53

Johnny336 2008.02.15. 12:30:27
odafele balra sziklak jobbra fak :)

Johnny336 2008.02.15. 12:47:14

Melyik iranybol mondod?

Eger - Szilvasvarad, at Belapatfalvan. Ozd iranyaba a 25-oson. Vagy forditva van? Tudja mar a ragya, reg jartam arra... :)

alma 2008.02.15. 13:10:04

Eger - Szilvásvárad utvonal Bélapátfalván át, Felsőtárkánytól kezdődik balra szikla jobbra fa kombináció :) Visszafelé persze fordítva ;)

TH 2008.02.15. 13:28:57

alma 2008.02.15. 11:32:29
Ja, hát az gyökér. Azon max. röhögni lehet szerintem...:)

X - a régi 2008.02.15. 16:37:35

A régi "X" vagyok. Mától nem használom ezt,mert bárki írogathat ebben a névben, reggelni nem tudom, és ahogy látom, el is kezdte...

vége. innen kezdve nem én vagyok X :S

a témához is:
önerőből ezek szerint 60-al sem tudtál menni > első lehajtó ;)
ilyen műszaki hibával > első lehajtó.
nem azért mert kell, hanem mert veszélyes.
persze mindenkinek elismerés, akik nem anyáztak - bár ez csak annak tudható be szerintem, hogy nem volt nagy forgalom...

X - a régi 2008.02.15. 16:42:52

még egy: nem értem ki miért gondolja "alázásnak" az előzést! miért? nem lehet fontos dolgom, nem siethetek jobban, mint aki csak úgy megy? ááá. Engem nem érdekel, hogy 20M volt vagy még fizetnie kellene a tulajnak, hogy a bontó átvegye - ha lassabb, megelőzöm, ennyi.
Ezek szerint sokan azt hiszik, hogy aki előz, az "aláz" meg "megmutat". Na én akkor ezért sajnálom őket :D:D

laposmacska 2008.02.15. 18:07:33

X - a régi 2008.02.15. 16:37:35

Mondta, hogy lehajtott :)

Érdekes, mert autóvásárlás előtt nem is olyan régen még ültem tanulókocsiban, hogy felfrissítsem a tudásomat, és csodálkoztam, hogy milyen türelmesek az emberek. Tényleg csodálkoztam. Azóta persze megkaptam már. Már régen mondom, hogy Debrecen, egyre inkább hasonlít Pestre, mármint a közlekedés tekintetében.

Rocko- 2008.02.16. 15:37:46

eheh, ha öreg vagy kis köbcentisnek tűnő autód van, akkor tuti le akarnak nyomni. aztán meglepődnek, h a vén vasban van egy 2.6-os motor. vagy a kisautóval ugyanahhoz a lámpához állsz be, mint aki az előtt 10 perccel a kanyarban megelőzött. ez már csak ilyen, 1000 és 100 ilyen példa van.

2008.02.17. 00:14:49

Az anyázásról: sajna az a helyzet, hogy annyi barom van az úton, hogy a legkonszolidáltabb jámbor birkából is időnként kihozzák a cifrakáromkodó bérkocsist.
Nnna, és akkor a cím...
A türelem nálunk valóban csoda. Nos, én is a csoda élményét éltem át az elmúlt nyáron. Pont azt a hajta csodát, amit Te. Nem dudáltak, villogtak, öklöztek sem a pályá)ko)n, sem az országutakon, sem a város(ok)ban. Sehol! Igaz, ez Amerikában volt, pontosan Los Angelesben. Egy hónapig viszonylag rendszeresen vezetgettem, de valahogy mindenütt ezt érzékeltem. Az egyenrangú kereszteződésekben annak rendje-módja szerint megállt mindenki a stoptáblánál, nem ordibáltak, ha a pályán folyamatosan a belső (akár a legbelső!) sávon mentem, mert ha megunták, megelőztek jobbról. Igaz, ha valaki elfoglat egy rokiparkolót, sejtelmem sincs, honnan, de ott termett a hatóság, de ha valaki leállt a pályán, akkor sem ugatás, tülkölés volt, hanem elkerülték, és valahonnan jött a sárga villogó, vagy a seriff, és szabályosan letolta a pályáról (!) az elakadt járművet. Semmi türelmetlenség, verekedés, késelés, mint az már Pesten előfordult. Lehet, hogy kifogtam, vagy csak az én tiszteletemre viselkedtek így, hogy rossz hírüket ne keltsem, de ez volt...

2008.02.17. 00:17:08

Szóval: igen, csodák vannak! Néha kis hazánban is. :)

szmoker 2008.02.17. 09:20:33

Van egy ismerősöm, van nekije valami VR6-os 3-as Golfja, jelzés nélkül (csak egy 80-as cső van hátul), ezért sokan hiszik hogy valami 1.2-es sufnituningos.
Azzal rendszeresen szívatni akarják, amíg oda nem lép neki :)

Szendwich 2008.02.18. 07:58:23

Rocko- 2008.02.16. 15:37:46
Irod, hogy ez mar csak ilyen. Miert ilyen? Egyeseknek be van billentve egy bit az agyukban, hogy "öreg vagy kis köbcentisnek tűnő autó" akkor azt le kell elozni? Nevetseges!
Sot, ahogy a Trabis postban irta Bukowszky: "bocs, de nekem nem tetszenek az ilyen történetek. más emberek életét veszélyeztettétek egy elhanyagolt roncs kocsival. az ilyen felelőtlen embereknek busszal kellene járni." Csak ep a roncs kocsit ki kell cserelni, egy dragabb ujabb kocsira es maris jol passzol ide.

Rocko- 2008.02.18. 10:18:03

nem azt mondom, h mindenkinek, de azért elég soknak. ajánlanám, h ülj be mellém, aztán autókázzunk egy 1.3-as suzukiban a városban, aztán menjünk pár km-t a 6/7 úton. látnád, h eelég sok embert zavar már csak a márkajelzés.
tapasztalat, mondom.

2008.02.19. 16:51:30

Rocko: a márka? Ó, igen. Amíg Zastavával jártam - az is elment a pályán 130-cal, csak hosszabb gyorsulás után -, számtalanszor tapasztaltam, hogy mentem a normál 90-nel, vagy éppen a pályán 130-cal, és megelőztek egy nyugati kocsival, de az alőzés befejezésekor lelassítottak, így nekem kellett a tempót lentebb venni. Mi ez, ha nem szívatás? Érdekes, a Hyundai már tekintélyesebb. Pedig ennek is, annak is négy kereke van, és gurul.

Rocko- 2008.02.19. 22:42:06

pl. mondom, sokan az utazást összekeverik a pénisznöveléssel.

2008.02.20. 10:39:53

Rocko: úgy érted, hogy ha rövid a farkad (vagy az eszed....), toldd meg egy mercivel? :-)))))))))))

Rocko- 2008.02.20. 12:52:32

olyasmi. de minden leszorított suzukis (vagy bármivel kicserélhető), értékes centiket jelent.

2008.02.20. 15:50:43

Rocko: Hehe. :-))))))))) Nagyon jó. De úgy tudtam, nem centivel mérik... ;-)

107! 2008.02.20. 18:38:07

Az a baj, hogy kevés a tolerancia egymással szemben! Pedig sok dugót, torlódást, nagyon sok balesyetet is meglehetne előzni, ha kicsit jobban odafigyelnénk egymásra. Néha olyan jó érzés hazamenni a szülővárosomba, ahol az ötven az 50, a vasútiátjáró meg 30. És ha ezt be is tartom, nem tolnak le, nem dudálnak, nem anyáznak. Cserébe én is elfogadom, hogy Pistabácsi a traktorral megy ki a "fődre"! Persze azért ott is akad pö.. de nem az a jellemző. Képzeljétek nem kapok szívrohamot 10km-ként, és még így is időben oda szoktam érni mindenhova. (nem úgy, mint itt pesten)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása