Friss kommentek

  • kincsőrző: Kicsit megkésve, de a kérdést az FMSZ 1.12 döntheti el. "Az olyan úton, ahol a KRESZ 155. és 156. sz. ábra szerinti útburk... (2021.01.04. 18:16) Fogalmuk sincs, kié az elsőbbség
  • Arcade Macho: jelen pillanatban jelentem, hogy sikerult P+R -et csinalni Csikos kollega elott sikerult a mesterterv, igaz 10 evet kellett... (2020.10.15. 14:13) Sosem tudhatom, lesz-e másnap parkolóhelyem
  • Koszpek Ferenc: @városjáró: :) Bocsánatot kérek, FB posztban volt a link. ...na de ha már... :D Jelenleg Debrecen autósainak idegeit tépem ... (2020.06.09. 19:15) Járda, forgalomtól elzárt terület vagy parkoló?
  • Arcade Macho: igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat n... (2019.08.06. 12:29) A belső sáv joga
  • Rugovicsvalagba: @MiKE: A KRESZ nem ismer olyant, hogy szervizút. Vagy szilárd burkolatú az út, vagy nem. Ha a két kereszeződő út szilárd bu... (2019.07.05. 01:34) Jobbkezes vagy nem?
  • Reactor: Nincs ezen mit csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki. Az utak mentén gyűlő szemétkupacokon ... (2019.05.06. 20:39) Szemét szemetelők
  • E.munkás: Ma a soroksári Auchan 5-ös kútjánál a 45 literes tankomba sikerült 46,7 liter 95-öst tankolnom úgy, hogy még volt benne elő... (2018.12.02. 22:44) Mit adnak el benzin néven?

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Segítőkész média

2008.02.18. 13:45 :: Kisikasa

Sajnos a média időről-időre igazolja önmagát, hogy sokszor mennyire nem a segitő szándék vezérli, sokkal inkább... Jobb nem is belegondolni.Talán vannak még kivételek. A következő történetet Lajos osztotta meg velünk:
A segítségüket szeretném kérni, illetve lenne néhány "vásárlói" észrevételem a magyar médiával kapcsolatban, amit szeretnék megosztani Kedves Olvasóival.



Pénteken (2008. február 8.) 12:30 és 13:00 történt egy sajnálatos baleset. Egy ismerősömet a XV. kerület Szentmihályi út - Rákos út kereszteződése utáni - nem lámpás - gyalogátkelőhelyen elütötte egy fehér Opel Safira. Ahogy ez kis hazánkban lenni szokott, az elkövető megállás és segítségnyújtás nélkül ugyanezzel a lendülettel tovább is ment. Azóta sem sikerült fülöncsípnie a hatóságoknak.

Kézenfekvő megoldásnak tűnt, hogy a szemtanúk kereséséhez (akik esetleg épp akkor néztek ki az ablakon vagy éppen arra autóztak vagy sétáltak és esetleg látták az autó rendszámát) a kereskedelmi rádiók segítségét kérjük. Mert ugye az ember autózik, ül a dugóban vagy kerülegeti a kátyúkat, akkor általában valamelyikük hallgatásával próbálja
szórakoztatni magát, így rajtuk keresztül juthatott volna el a felhívás a legtöbb emberhez.

Elkezdődött a telefonálgatás, hosszú várakozás, hogy valaki felvegye a telefont. Nagy volt az öröm, amikor végre egy automata helyett emberi hangot sikerült elcsípni a vonal másik végén... ám elég gyorsan elszállt a jókedv, ugyanis egytől egyik a következő választ vagy ezek kombinációját adták a megkersésünkre:

- nem passzol a rádió profiljához
- NEM (majd minden szó nélkül a telefon lerakása)
- ne rá haragudjak, mert nem ő tehet róla, a rendszer a hibás...
- nem lehet ilyen jellegű felhívásokat beolvasni

Amikor nap mint nap, reggelente olyan közérdekű információkat hallok bennük, hogy XY kiskutya, kiscica elveszett, elkóborolt... ezek a felhívások úgy tűnik beleférnek. Esetleg még azt is megkockáztatnám, hogy ezek mindegyike álhír, csak jó marketing fogás a kiscicákkal kiskutyákkal való törődés látszata... mert ugye cuki állatkákkal még a sz*rt is el lehet adni. Az emberek pedig forduljanak fel, rohangáljon csak szabadon és büntetlenül, esetleg további emberek életét veszélyeztető cserbenhagyó gázoló.

De, hogy ne csak szídjam a magyar médiát, mégis akadt Egy, akinek nem derogált a hírekben elmondani a fenti felhívásunkat, nem esett nehezére segíteni. Nem rádió, hanem egy TV csatorna, ahol szerintem lényegesen több plussz munkát jelent a leszerkesztett hírekbe, adás előtt berakni még valamit. Önökön keresztül is szeretném megköszönni ezt az óriási szívességet a fix.tv szerkesztőségének.

60 komment

Címkék: budapest közlekedés autó baleset zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

atyaég 2008.02.18. 13:51:19

Írjál reggel sms-t a Bumerángba. Biztos beolvassák, szoktak ilyenekben segíteni.

EBEUSS (törölt) 2008.02.18. 13:53:40

Gondolom a legtöbb társaságnál a legutolsó embert sikerült elérned, neki meg csak munkája lenne vele, úgyhogy inkább lerázott...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.18. 13:56:59

Egyes helyeken meg úgy tudom, hogy jó sok pénzért lehet közleményt is bemondatni...

velúr · http://napielet.hu/ 2008.02.18. 14:09:08

Kéne egy saját országos közlekedési rádió olyan hangvételben, mint ez a blog!
Rengetegen hallgatnánk, jó üzlet is lehetne a szolgálat mellett!

avc 2008.02.18. 14:31:13

hülye vagy, blogtulaj/postoló?
1. a ker.médiát mióta kellene, hogy a segítő szándék vezérelje?!
2. hogyan szűrnéd ki a kamu sztorikat, amiben az utált szomszéd rendszámát adják le, mint cserbenhagyóét?
3. a kiskutyások is pénzért mennek

Breitkopf 2008.02.18. 14:38:12

atyaég: ha a B. Gábor olvassa be a slágeren, aki a gyalogosok elgázolására buzdított, természetesen csak viccből, ezen az adón, az nem lenne valami stílszerű.
Hát az az igazság, hogy a konkrét történetet sajnálom, és nem akarom védeni a mundért, de előfordulhat, hogy akiscicások fizettek.
Ja, hogy meghalt egy ember? Hát a profit.
ez egy rádióban semmibe se ütközik, plán hogy a kommentelőkkel szemben nem a rendszámot olvasták volna be, hanem ugye pont az kellett - tehát nem hajtóvadászatot akartatok indítani.
Mit lehet ilyenkor mondani...

Fugazi 2008.02.18. 14:40:01

Ja, hat a rendorseg nem talalja meg az elkovetot, mert nem ez a dolguk, hanem a kis szar dolgok miatti piszkalodas (pl. 50helyett 62kmh). A radiok leszarjak (ertheto modon, ugyanis nincs benne penz), az emberek nemtorodomok, erzeketlenek. Ez 2008, Magyarorszag. Bravo.

Remelem az ismerosodnek nem lett nagyobb baja.

Akarmiszalami 2008.02.18. 14:43:02

Mondjuk a Bumeráng tényleg szokott ilyeneket beolvasni.A Juventus is talán.

Rocko- 2008.02.18. 14:44:23

tedd hozzá, h il ferros votl a kocsi, egyből rábuknak.
a szitut sajnálom, az elkövető remélem szemet szemért elbánásban részesül.

nemlak 2008.02.18. 14:46:48

velúr · napielet.hu/ 2008.02.18. 14:09:08
Ebben tényleg lehetne pénz is. Nem feltétlenül kellene rá külön rádió, elég lenne, ha felkarolná már egy létező, és adna neki műsorsávot a csúcsforgalmi időkben reggel és délután.

Radical Massza 2008.02.18. 14:49:38

A gyömrői úton történt gyalogoskivégzések után készítette pár aktív élőlény az alábbi videót a kamu sztorik elkerülése végett. Jó ha az autósok 1-2 százaléka képes volt lassítani a zebrán jól láthatóan átkelő személyek előtt.
A többi fékezés nélkül ment el centikre a jogos elsőbbségi helyzetben lévő ember előtt-mögött.
www.youtube.com/watch?v=zm7jaCpCaNc
A közlekedési helyzet gylogosok és kerékpárosok számára nem kamu pesten, hanem folyamatos gyilkossági kísérlet alanyának lenni.
Az ilyen helyzetekben készült videók mennek május 1.-től a rendőrségre és a közút kezelőjéhez, így a közönséges bűnözők számának jelentős csökkenése várható.

bloggernorber 2008.02.18. 15:06:08

na ez a video nem gyenge...lelonem az osszes autost,aki atmegy a gyalogos elott centikkel, vagy akar meterekkel....nevetseges...ilyen helyeken miert nem tudnak buntetni???

Fugazi 2008.02.18. 15:08:50

Nem is ertem, hogy hogyan merik ezt megtenni. Ha elutik igy hetvennel az embert, biztosan meghal, tehat szerintem 3-4 ev sitt tutira leesik nekik. Oke(vagyis dehogy oke), hogy a gyalogost leszarjak, de hogy a sajat eletuket is kockara teszik, az nem semmi. Idiota allatok ezek.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.18. 15:13:17

Radical Massza: Írtam is Perillustrisnak egy emailt, hogy saját videó-e, mert akkor kitenném, posztolt már nálunk korábban. :)

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.18. 15:13:21

Miért ne lehetne ezen a blogon egy + menü, vagy modul oldalt, ahol ezen ügyekben lehetne segítséget kérni?
Silent?

Sam8888 2008.02.18. 15:14:27

Radical Massza 2008.02.18. 14:49:38

Lámpa, vagy inkább egy jó nagy körforgalom kéne oda. Esetleg pisztollyal a kézben kéne mászkálni. Akkor tuti lassítanának.

Mindenesetre én tuti utánaüvöltöttem volna az összes köcsögnek. hameg kiszáll magyarázni, akkor felvilágosítom, hogy az ő k..va anyját.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.18. 15:16:01

insert_click: És hová továbbítsuk a segítségkérést? Mert nagyon szívesen csinálnék valami ilyet ha segítek vele, csak hogyan...

ruler 2008.02.18. 15:21:45

Nos, Svédországban bekeményítettek. Ha valaki elüt egy gyalogost, mikor annak elsőbbsége van, azt a helyszínről viszik a fogdába. És most jön a lényeg! Ha pl. a gyalogosnak piros van de átmegy az úton és a szabályosan közlekedő autós elüti, akkor _mindkét_ fél hibás 50-50%-ban! Na, itt fosnak is az autósok a gyalogosoktól! A gyalogosok meg nagyívben leszarják a piros lámpát...

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.18. 15:22:37

Röviden: Ha valaki tanút keres, itt (vagy máshol) el tudná helyezni, hogy hol és mi történt, és fel tudná vele venni a kapcsolatot esetleg az aki látta. Tudom, hogy nem éppen a blog profilja, de ez már elég ismert oldal, és még a totalcar is támogatja. Csak egy gyenge 5let volt...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.18. 15:32:40

insert_click: Ha lesz egy kiforrottabb ötleted, akkor szívesen segítek, akár te is létrehozhatsz ilyesmikre egy új blogot...

potha 2008.02.18. 15:33:31

nekem is hirtelen a boomerang jutott eszembe :)
Csípem őket, szoktak dolgokban segíteni :)

Johnny336 2008.02.18. 15:49:56

ruler 2008.02.18. 15:21:45

Engem pont ma reggel csapott el majdnem egy csaladapa az XC90-el, Stockholm kulvarosaban :)
Az elmult idoszak tapasztalatai alapjan korulnezes utan vidaman leleptem az utra (nem ugy, mint otthon), aztan ugrottam is vissza, mert nem akarodzott neki megallni...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.18. 15:51:33

Johnny: Biztos magyar turista volt! ;)

Johnny336 2008.02.18. 15:55:43

Egyebkent azt vettem eszre, hogy az autosok ha kell, akkor satuval allnak meg a gyalognak a zebranal, nem kockaztatjak meg, hogy ne engedjek at oket.

acel 2008.02.18. 16:13:25

Persze hogy satuval állnak meg, mivel 70kmh-nél a megálláshoz szükséges idő és távolság nagyobb mint a lelépéshez szükséges idő. Senki sem lassít a zebra előtt. Másfél hónapja szigorúbban veszem magamra a gyalogosok átengedését, ezalatt egyszer már belém jöttek mert a mögöttem jövő nem akart megállni. A helyzet siralmas. Kellene pár kirakatper kiemelt büntetéssel.

Johnny336 2008.02.18. 16:18:25

70? Itt? Lofule. Totyognak 25-30-al a varosban. Egy rohadt korforgalom megoldasa is problemas tud lenni szamukra. Nem beszelve a haromszoges dolgokrol...
Ahol mernek (es engedelyezett is) menni 50-70 korul, ott nincsen zebra... :)

ppeterka 2008.02.18. 16:23:23

acel: én is állandóan ettől fosok, mikor jön belém valami állat hátulról... Tegnap úgy csapott telibe kis híján egy ML merci, hogy jobbra kanyarodtam volna, index már kint volt, de még előtte láttam, hogy paraszt a sofőr, cikázott összevissza már egy ideje (és sikerült jó kis hátrányt kovácsolnia ebből...). És pont mögöttem volt... A baromja mikor kitettem az indexet, a gázra lépett, és épphogy befért a belsőbe mögöttem... Ha kicsit jobban lassítok, tuti belök a vasbeton virágládák közé a túloldalon...

yeti 2008.02.18. 16:57:17

En is autos vagyok, de mindig figyelek, es ha olyan a helyzet, megallok a zebra elott. Csak ugye, szegeny gyalogos nem mer elindulni, csak ha mar all a sav, es a parhuzamos kozlekedok nem mindig partnerek... Egyszer gyalogoskent untam meg a zebra mellett acsorgast. Ket perc utan elindultam a tuloldalra (Budafoki, iranyonkent 2 sav). 3 satufek es egy ures sav aran jutottam at, 1 ember magyarazott valamit, de nem szallt ki. Elkuldtem a krva anyjaba kreszt olvasni... Figyeljunk egymasra!

lolka 2008.02.18. 17:13:47

3 fekete oves karates gyerek probaljon meg atmenni a gyalogatkelohelyen nevelesi celzattal. B30-as teglat a kezbe, aki nem all meg, annak a szelvedojere dobni a teglat. Mar 40-nel is tuti teglaporos lenne az agyveloje a tahokamnak.

Kisember 2008.02.18. 17:15:04

Hehehe, az egyik én vagyok! A félénkebb. A bátrabb a magwas. Belülről nézve nem volt ilyen durva, most azért egy párszor elakadt a lélegzetem, ahogy végignéztem. És akkor az még fent sincs, amikor elütötték a magwas bicaját...
Kisember

Kisember 2008.02.18. 17:17:34

Egyébként saját videója Perillnek

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.18. 17:18:37

Kisember: Holnap külön posztként ki lesz emelve, már lebeszéltem vele. :)

Kisember 2008.02.18. 17:28:35

Jaj, de jó, benne leszek a zinternetben!

J_W 2008.02.18. 17:34:59

Melyik az ahol eltolják a bringát?

Mondjuk párszor kiléptek féktávon belül, ami meg paraszt dolog.

Radical Massza 2008.02.18. 18:20:00

J_W láttad a videót, az alapján formálsz véleményt?
Ha igen szeretném a félreértésed eloszlatni.
A féktávolság a gyalogátkelő előtt is a sebesség függvénye.
Az adott helyen 50 km/h a megengedett sebesség (fékút 15 m), a gyalogátkelő fokozott óvatossággal közelítendő meg, ez a bírósági ítélkezés gyakorlata szerint -15%, azaz kb. 42 km/h.
A fékút ennél a sebességnél 10 m körül van, azaz kb. 2 db autó hossza.
A gyalogosnak elsőbbsége van a zebrán, jól belátható úton, remek látási körülmények között halad határozottan, nem zavarva meg a többi közlekedőt mozgásával, akik több száz méterről észlelik és ennek megfelelően lassítanak a zebra előtt. Azaz nem, mert a tahók a megengedett sebességet jelentősen túllépve leszarják, hogy ott van egy élő ember az útjukban.
Szóval a terhes anyja lépett volna féktávolságon belül a zebrára, aki erre hivatkozik...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.18. 18:30:58

A baj csak az, hogy nem minden autó mműszaki állapota olyan tökéletes, hogy 50-ről megálljon 15 méteren, sőt, rendszerint azok tolják ki a szemét is a kocsinak, akiknek valami szakadt huszonsokéves tragacsa van. Nem beszélve arról, hogy maga a reakcióidő sincs ebben benne, megtesz pár métert az autó, mire az autó vezetője felfogja, hogy helyzet van és rátapos a fékre.

ruler 2008.02.18. 18:46:23

off
Johnny336:
leülhetnénk egy sörre valahol :-)
on

név 2008.02.18. 18:52:23

sokan idézgetik a kreszt, melyben van egy ilyen: gyalogos csak akkor léphet az úttestre, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. NADE ez csak olyan helyzetben, ahol nincs elsőbbsége. A zebra nem ilyen helyzet!
Még valami: JOGEGYSÉGI HATÁROZAT, LEGFELSŐBB BÍRÓSÁGI DÖNTÉS/IRÁNYELV:
"BH1978. 106. A gyalogosnak a kijelölt gyalogátkelőhelyen feltétlen elsőbbsége van, ezért ezen a helyen nincs megállásban vagy járdára visszalépésben megnyilvánuló elhárítási kötelezettsége, és az őt itt ért baleset során közrehatása nem állapítható meg [1961. évi V. törvény 194. § (1) bek., 1/1975. (II. 5.) KPM-BM sz. r. (KRESZ) 21. § (6) bek., 43. § (2) bek., függelék III. fejezet b) pontja]."

név 2008.02.18. 18:56:22

"Mondjuk párszor kiléptek féktávon belül, ami meg paraszt dolog."

Paraszt dolog, de olvasd csak el az előző hozzászólásomat!
Egyébként az autós jön túl gyorsan, ha a gyalogos útját keresztezi zebrán akkor, ha a gyalogos folyamatosan, kiszámíthatóan halad a zebra felé!
Nem lelépés meg mikor léphet le. Jön ő, jön az autó, lesz-e ütközés, ha nem lassít a gyalogos. Lesz? Akkor meg kell állni, vagy már eleve lassítani kell! Olyan nincs, hogy gyalogosnak a zebrához érve szét kellene néznie! (Persze van, mert normális ember nem teheti meg, hogy ne nézne szét -de egy gázolás esetén a bíróságon ez nem érv és nem ok a védekezésre!)

Ha persze a gyalogos áll a zebránál, akkor nem indulhat el nyilván hirtelen, mert azt tilos neki (nem lehet a mozgása kiszámíthatatlan). De ha folyamatosan jön, akkor nem szabad zavarni őt.

név 2008.02.18. 19:00:12

na még pár:
"BH1998. 7. A város belterületén a folyamatos kocsisorban a gyalogátkelőhelynek 36-37 km/óra sebességgel történő megközelítése megfelel a fokozott óvatosság követelményének, ezért ha a gyalogos kellő körültekintés nélkül, a féktávolságon belül az ilyen sebességgel haladó jármű elé lép, és balesetet szenved, a jármű vezetője nem tartozik büntetőjogi felelősséggel [Btk. 187. § (1) és (2) bek. a) pont, KRESZ 21. § (6) bek., 43. § (2) bek.]."

hoppá:
"BH1995. 7. Halálos közúti baleset gondatlan okozásának minősül annak a vádlottnak a cselekménye, aki óvatlanul és a sebesség csökkentése nélkül közelíti meg a kijelölt gyalogos-átkelőhelyet, amelyen és amelynek közelében gyalogosok is tartózkodnak, és elüti a váratlanul és féktávolságon belül a járdáról lelépő 12 éves sértettet, aki később a sérüléseibe belehal [Btk. 187. § (2) bek. b) pont, KRESZ 43. § (2) bek., 21. § (6) és (8) bek.]."

"BH1983. 386. I. A közlekedési szabály kiemelkedően durva megsértését valósítja meg az a gépkocsivezető, aki a sebességkorlátozásra vonatkozó rendelkezések megszegése miatt nem képes a kijelölt gyalogátkelőhelyen áthaladó gyermekek elsőbbségét biztosítani és az egyik gyermeket elütve súlyos sérülést okoz. [Btk. 187. § (1) bek., 83. §, 89. § (1) bek., KRESZ 21. § (6) bek. a) pont, 43. §]."

és hoppá

"BH1980. 363. I. A kijelölt gyalogátkelőhelyen haladó gyalogost nem terheli olyan kötelezettség, hogy az átkelőhely közepére érve felmérje a jobb kéz felöl közeledő forgalom tényleges helyzetét, ezért ennek elmulasztása esetén a bekövetkezett balesetben való közrehatása szóba sem kerülhet [KRESZ 21. § (7) bek., 43§ (2) bek.]."

végezetül nem lehet elégszer mondani:

"BH1978. 106. A gyalogosnak a kijelölt gyalogátkelőhelyen feltétlen elsőbbsége van, ezért ezen a helyen nincs megállásban vagy járdára visszalépésben megnyilvánuló elhárítási kötelezettsége, és az őt itt ért baleset során közrehatása nem állapítható meg [1961. évi V. törvény 194. § (1) bek., 1/1975. (II. 5.) KPM-BM sz. r. (KRESZ) 21. § (6) bek., 43. § (2) bek., függelék III. fejezet b) pontja]."

pammy 2008.02.18. 19:14:07

Radical: azért óvatosan, a 10 méter az satufékkel, és ha jó a fék, és kockáztatva, hogy belédmennek hátulról, a féktávot én úgy szoktam nézni, ha éppen gyalogolok, hogy még kényelmesen kapkodás meg adrenalin nélkül meg lehessen állni. Mind a kocsi mind a vezető élettartamát illetően a satufék és a rendes közt nagy különbség van :D.
Viszont a többség félelmeivel ellentétben megjegyzem, szinte mindig megállok a zebra előtt a gyalogost átengedni, sőt lassítok ha gyanítom, hogy van ott valaki, akkor is ha takarásban van, és még soha nem jöttek nekem emiatt, és rám se dudáltak, persze vannak elmebetegek a világon, de nem lenne szabad hozzájuk igazodnunk. Ha olyan hülye hát kenődjön fel a kocsi hátuljára, még mindig jobb, mintha tovább száguld ezzel a mentalitással és akkor üt el, amikor gyalog vagyok :D .
név: csak a vonatnak van olyan elsőbbsége, hogy körül se kell néznie :P, mindenki más köteles az elvárható óvatossággal eljárni akkoris ha elsőbbsége van. Persze, a bíróság azt hozza ki vétkesnek aki nem adta meg az elsőbbséget, de a baleseteket eredetileg megelőzni szerették volna, és nem itéletet hozni, ezért az elsőbbséggel rendelkező jármű/gyalogos is köteles lehetőségeihez képest ellenőrizni megadják-e neki az elsőbbséget mielőtt igénybe venné azt.

Radical Massza 2008.02.18. 19:52:31

Ha kimaradt volna: nem teoretikus lehetőségekről beszélünk, hanem a videón látottakról.
Tökéletes látási viszonyok között sétáltak az egyedek, tökéletesen belátható zebrán, amit már több száz méterről észlelni lehet, nem 10-20 méterekről beszélünk és satufékről.
Értelemszerűen a féktávolsághoz hozzáadódik a reakcióidő, nem is kell satuval megállni, elég messziről lassulva érkezni, de ebben az esetben bőséges reakció és észlelési idő állt valamennyi sofőr rendelkezésére. Nem tettek eleget mégsem elsőbbségadási kötelezettségüknek, inkább veszélyeztették a gyalogost és ezzel a jogsijukat is.
A nem megfelelő állapotban lévő gépjárművek pedig a tulajdonosok problémái, ha amiatt nem volt elhárítható egy baleset, mert szétkopott betétekkel és tükörradiállal próbál csúcsot javítani a zebra előtt. Mindenki a saját és a gépjárműve képességei szerint közlekedjen figyelmesen.
Ennyi a teendő mindössze a szabályok betartásán kívül.
A rendőrség ma ígért valami többnapos razziát ebben a témakörben, de hiszem, ha látom.

pammy 2008.02.18. 20:00:40

Radical: félre ne érts én csak a féktávot véleményeztem nem videót :) de jobb ha senki nem számol 10 méteres féktávokkal aztán olyan helyen, ahol ezzel meglepetést okoz.

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.18. 21:51:30

Silent: értelek én, mint mondtam egy rövid, de meggondolatlan ötlet volt. Igazából felháborított az, hogy senki nem hajlandó segíteni, ha van pár ember aki szívesen segítene ötletelésben és megvalósításben én benne vagyok. Nem hinném, hogy aki itt jár, ír, olvas az ne értene egyet a céllal.
email és wecím ismert aki benne lenne egy ilyen megvalósításában az keressen nyugodtan.

Aszi 2008.02.18. 21:58:42

"gyalogos csak akkor léphet az úttestre, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. NADE ez csak olyan helyzetben, ahol nincs elsőbbsége. A zebra nem ilyen helyzet!"

De igen, az is ilyen helyzet.

"Olyan nincs, hogy gyalogosnak a zebrához érve szét kellene néznie! "

De igen, van, szét kell néznie.

Te magad illusztráltad a BH1998.7. példáddal.

név 2008.02.18. 22:12:11

Abban a példában folyamatos a sor, ez azért látszik nagyon szétnézés nélkül is. De ha egy kertvárosi kisutcában mész gyalog át a zebrán, nem kell(ene) szétnézned. Szigorúbban van elsőbbsége a gyalogosnak a zebrán, mint a járműveknek egymás között.
persze senki sem olyan hülye, hogy ne nézne szét - csak a bűntethetőség miatt van ez a szabály...

Johnny336 2008.02.18. 22:38:30

ruler 2008.02.18. 18:46:23

Klikk a nevemre, es irj mailt, hogy merre vagy talalhato. Aztan megdumaljuk.

DE 2008.02.18. 23:57:39

Radical Massza!


Apám rohadt igazad van amikor a paraszt autósokat ekézed!

De!

A mai napon én is paraszt autós voltam és a hideg ellenére meglepően sok bringással találkoztam. Közös tulajdonságuk az volt, hogy EGY SEM állt meg a piros lámpánál! Egyikük pedig a kiépített kerékpárút mellett haladt feltartva a forgalmat. Amikor erre felhívtam a figyelmét valóban udvariasan (lassítottam mellette és azt mondtam: Miért nem a kerékpárúton haladsz?) simán a kurva anyámba küldött!

Evvel csak a Nagy Magyar Közlekedési Morált akartam lefesteni, aminek mindannyian a formálói vagyunk!

DE 2008.02.19. 00:19:07

Egyébként természetesen a Zafirás bassza meg keményen a jó kurva anyját, Azután menjen rá a tetűmédia, a zenét géppelvállogató barmairai is, mert azok is megérdemlik a faszkorbácsot. Nem igaz, hogy egy ilyen ügyben egy minimális segítőkészség sem volt senkiben!

magwas · http://rabic.kicks-ass.org/ 2008.02.19. 00:35:40

Én voltam az egyik gyalogista. Majd holnap bekommentezem a tapasztalataimat, hogy ne kelljen kétszer írni.

DE bácsinak meg azt üzenem ehelyről, hogy semmi értelme am block az autósokat vagy a bringásokat szidni, nem autós meg bringás van, hanem paraszt meg nemparaszt. Ha találva érzed magad, rendkívül sajnálom.

A piros lámpának nagyon összetett pszichológiája van, aminek az az eredménye, hogy a bringás számára sokkal nehezebb egy tiszta helyzetben megállni a piros lámpánál, mint egy autósnak az Üllőin betartani az 50-et. Ettől még a szabályok azért vannak, hogy betartsák őket, csak azért mondom, hogy értsed.

Kiépített, a vonatkozó szabályoknak megfelelő kerékpárút Budapesten nem létezik. A bringagyalogutat gyakorlatilag nem kötelező használni (ha a gyalogosok zavarHATnak, akkor nem kötelező, ez pedig mindíg fennál). Mindez teljesen lényegtelen ahhoz képest, hogy a bringagyalogút már egy aránylag alacsony sebesség felett életveszélyes. Egészen konkrétan 7.5 km/h az átvezetések tervezési sebessége, ha betartják a szabványokat, de nem tartják be. És nem azért ültünk bringára, hogy még az autóknál is lassabban kelljen mennünk. Mindezt elmagyarázni néhány másodpercben persze rendkívül nehéz.

magwas · http://rabic.kicks-ass.org/ 2008.02.19. 00:41:43

Ja, és még valami: egy többsávos úton bringával gyakorlatilag lehetetlen feltartani a forgalmat. Idéznék egy mai beszélgetést.

Autós: !%$@%%@&^!
(1 perc múlva, a pirosnál)
Én: Van valami probléma?
Autós: Mér nem mész a járdán?
Én: Szabályosan közlekedtem.
Autós: De feltartod a forgalmat.
Én: Tényleg? Akkor hogyan értelek utol?
Autós: Hát pirosat kaptam.

DE 2008.02.19. 10:26:44

magwas!

Ezt írtam: "Evvel csak a Nagy Magyar Közlekedési Morált akartam lefesteni, aminek mindannyian a formálói vagyunk!"


1;Remélem a szövegértésed eléri a minimum szintet!
2;Ha a második példád vége az, hogy atmentél a piroson a szitkozódó autós meg ott maradt! --- Na erről írtam vón, hogy ez mennyire nem frankó.


Egyébként meg, ha reszem azt pl a Margit hídon haladtál az úttesten, az pl szabálytalan mert a híd északi járdája a kerékpárút! Ezt onnan tudom, hogy már vagy 12 éve is az volt, amikor arra tekertem nap mint nap befelé a munkahelyemre és hazafelé!

DE 2008.02.19. 10:35:03

"Kiépített, a vonatkozó szabályoknak megfelelő kerékpárút Budapesten nem létezik. A bringagyalogutat gyakorlatilag nem kötelező használni (ha a gyalogosok zavarHATnak, akkor nem kötelező, ez pedig mindíg fennál). Mindez teljesen lényegtelen ahhoz képest, hogy a bringagyalogút már egy aránylag alacsony sebesség felett életveszélyes. Egészen konkrétan 7.5 km/h az átvezetések tervezési sebessége, ha betartják a szabványokat, de nem tartják be. És nem azért ültünk bringára, hogy még az autóknál is lassabban kelljen mennünk. Mindezt elmagyarázni néhány másodpercben persze rendkívül nehéz."


Na ez a fejtegetés meg messze a legnevetségesebb!

Hogyan magyarázzuk meg, hogy törvényesen vagyunk bunkók!
Nekem miért sikerűl kerékpárral a kerékpárúton (ha van), gépkocsival pedig nem pl. a villamos síneken haladnom "mert azzal leelőzöm a kocsisort"?!
Nem nehéz ám figyelni mások érdekeire sem!
Bár biztos bennem van a hiba, mert amikor bringára szállok egyszerűen csak el akarok érni A-ból B-be és nem érzem magamon krisztus sebeit mint egy mártír aki a gonosz autósok ármánya ellenére is védi a környezetét! De gk.-val haladva sem gondolom, hogy aki nem autózik az kiírtandó degenerált.
Viszont.
Ha direkte a gecizés a másik közlekedő célja akkor az azért idegesítő valjuk be!

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2008.02.19. 11:14:06

pont tegnap láttam a Bajcsyn a kedves bringást, aki a kerékpárút helyett az úttesten közlekedett. miért?

isti77 2008.02.19. 11:21:47

Arról nem szól a cikk, hogy mi lett a gázolás "eredménye". Megsérült a gyalogos, könnyebben, súlyosabban, ne adj' Isten meghalt?
Sajnos utólag hiába jelentkezne bárki is tanúnak, ezt már többször is írtam már más topikokban. Nem bizonyíték. A "tanúk" lehetnek jó ismerősök is, bármelyik fél részéről, ez pedig nem ellenőrizhető, és simán vissza lehet(ne) élni vele, ha utólag is jelentkezhetne bárki.
Csak az vehető tanúként számításba, akit a baleset idején, annak helyszínén, a rendőri helyszíni vizsgálatnál jegyzőkönyvbe vettek, pontosan a fentiek miatt.
Ha az autót pedig azóta megfelelően megszabadították a nyomoktól - ha a sérülést, amit a baleset okozott rajta, nem is javították ki, de a vért, ruhamaradványokat lemosták - akkor még abban az esetben is esélytelen, ha megtalálják.

magwas · http://rabic.kicks-ass.org/ 2008.02.19. 20:52:03

Kedves DE és insert_click!

Megpróbálom még egyszer leírni, hátha megértitek:
Budapesten NINCS kerékpárút. Gyalog-kerékpárutak vannak, amelyek használata NEM KÖTELEZŐ, és ÉLETVESZÉLYES.
Ezért megyünk az úton. Ahol egyébként nem tartunk fel senkit.

És igen, miután autósokkal beszélgetek, mindíg kivárom a pirost.

És még egy érdekes adat. Tudod mikor szoktak a leginkább idegesek lenni az autósok? Ha csontszabályosan megyek. Betartom a 40-es sebességkorlátozást, nem megyek át a piroson és ezért nem tudja padlóig nyomni a következő lámpáig. Ilyenkor akarnak általában megölni. Úgy átlagban hetente egyszer.
A piros meg csak akkor szokott előkerülni, amikor elfogytak az észérvek, és nem marad más, mint a "de a biciklisek is".

A fentiek nyilván nem az összes autósra vonatkoznak, csak a parasztokra. A többség nyugodtan jön mögöttem, és megadja az elsőbbséget, és egyre többen lehúzódnak, ha meglátnak a motorossávban.

Terveüdekszi 2008.02.20. 10:10:38

A Zafirásnak üzenem, ha olvassa, hogy legközelebb anyádat is hagyd ott segítsényújtás nélkül te féreg!

DE 2008.02.20. 23:30:52

magwas!


Azért nem mész a kerékpárúton mert az szerinted nem igazi kerékpárút, inkább a kerékpárút mellett haladsz?

Bazdmeg te egy igazi elmebeteg fasz vagy, aki veszélyes az egész társadalomra!

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.29. 12:06:48

Magwas:
A Bajcsyn lévő kerékpárút szerintem kifejezetten biztonságos, természetesen vannak figyelmetlen gyalogosok, mint ahogyan figyelmetlen autósok, kerékpárosok és motorosok is. Nincs bajom a kerékpárosokkal, elengedem őket és a motorosokat is ha tehetem, jobbkezet megadom nekik, nem kívánom embertársamat nyomorékká tenni, de ha ő jön egy egyirányú utcából ellenkező irányból akkor kérem nézzen már körül mielőtt áthajt a kereszteződésben, nem egyszer volt már, hogy majdnem elcsaptam, mert hiába számítok gyalogosra, ha ő az út közepén 30-al nem várhatóan érkezik onnan, ahonnan én nem számítok senkire. Ha van kerékpár sáv akkor használja azt, ha nem megfelelő akkor meg tessék a critical massnál lobbizni. Tényleg sz@rok a kerékpárutak és sávok, de erről nem az autósok tehetnek. Mégegyszer: nem utálom a kerékpárosokat és szerintem az autósok is támogatnák a normális kerékpárutak építését, lehet, hogy többen ülnének bringára, ha lehetne közlekedni biztonságosan vele.

blackho 2008.02.29. 17:41:44

A Bajcsy biztonságos csak figyelni kell a mellékutcából kihajtó autósokra.

Pár napja történt, hogy jöttem a nyugati felé bringával és ha nem látok be az autóba (este volt), akkor tuti elcsap a sofőr. Mivel őnagysága csak a nyugati felől jövő autóforgalmat figyelte és leszarta a kerékpárutat, - meg a rajta lévőket - úgy gyorsított ki rajta, mintha ott se lett volna.

DE

"a híd északi járdája a kerékpárút!"
Ezt a hülyeséget meg honnan szedted? Én nem láttam még rajta kerékpárút jelző táblát.

Viszont 30-as táblát az úton igen.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása