Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tömegközlekedés autós szemmel

2008.02.19. 13:17 :: SilentSound

Rocko gondolt egy nagyot és merészet, úgy döntött, két legyet üt egy csapásra azzal, hogy autósként, saját szemszögből megírja néhány gondolatát a tömegközlekedésről. Pontosabban arról, hogyan kellene viszonyulnunk annak résztvevőihez. Mindezt mindjárt két népszerű blogon, a BKV Figyelőn és az autózz!blogon, egyidőben. Aki nem hiszi, járjon utána!
Pár szót szeretnék ejteni a tömegközlekedésről, autós szemmel nézve. Én nagy többségében tömegközlekedek, de alkalmanként autóval járok. Szeretnék adni néhány tanácsot, hogyanis segíthetnénk a társainkon.



1) Megálló. A legnagyobb problémát a buszoknak az autóbuszöböl való kiállás okozza. sokan nem enegdik ki őket, pedig kötelességük lenne. Gondoljunk arra pár szerencsétlenre, aki kénytelen a buszon ülni. Mi jobb, kiengedni, aztán kb. öt perc múlva úgyis ki lehet előzni a buszt, vagy ott lenni a helyén? Naugye, ennyit megér. Na meg az embernek jól esik látni, ahogy a nagy kékség villogva köszön neki.

2) Bekanyarodás. Egy busz alsó hangon is 10 méter.  Azaz  egy 3-5 méteres autónak minimum a kétszerese. És kétszer ennyivel nagyobb hely kell a bekanyarodáshoz. Hagyjunk helyet a busznak a sávunkban, vagy szemből engedjük el a balra kanyarodó buszt. Jobb lesz neki is, mi meg nem vesztünk annyit, hogy ne érje meg. Vagy ha elhaladunk mellette, akkor nézzük meg mennyi kocsi torlódott fel mögötte. Mi is kerülhetünk bármikor a rossz végére a ... sornak.

3) Besorolás. Igen, az autónkhoz képest egy busznak a gyorsulása elnyésző, mondhatni csigaéletben mérhető. Viszont arra már senki nem gondol, hogy a lassulása is (több tíz tonnáról beszélünk) hasonló, így ha hirtelen bevágunk elé, akkor nem biztos, hogy már meg tud állni mögöttünk. Inkább rajtunk. Arról nem is szólva, hogy a buszon lévő utasok is repkednek egy-egy hülye manőver miatt.

4) Parkolás. Alkalomadtán, ha szűkös helyen kell leparkolnunk, akkor várjuk meg azt az 5 percet, hogy lássuk: a tömegközlekedési eszköz elfér-e mellettünk. Ez különösen fontos ha órákon keresztül tartó elfoglaltság előtt parkolunk le. Könnyen meg lehet előzni egy csuklás rohomot a kedves mamának, rosszabb esetben fényezést, tükör javítását kell fizetni, vagy kereshetjük a hűlt helyét az autónknak, mert a lopóautó elvitte.

Szóval kérek minden közlekedőt, fogadjuk meg ezeket a tanácsokat, mindenkinek jobb lesz.

64 komment

Címkék: budapest közlekedés bkv autó tömegközlekedés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Navarone 2008.02.19. 13:22:10

Főleg a legelső ponttal értek egyet!!!
De egész jól megfogalmazta a többit is!

Johnny336 2008.02.19. 13:22:59

Ezzel a posttal mi tortent a multkor? Fenn volt, aztan eltunt...

Az a gond, hogy senki sem szeret 30-al docogni a busz mogott. Mivel nincsen mindenhol buszobol kialakitva, ezert problemas a kikerulese is, es az emberek ezert reflexbol nem engedik el sehol...

Navarone 2008.02.19. 13:23:14

Egyébként folyamatban van a jogosítványom megszerzése, és engem nagyon fognak utálni az autósok nagy része, mert gyalogost átengedek, buszt kiengedek, és nem hajtok gyorsabban sem a megengedettnél.

Johnny336 2008.02.19. 13:24:57

Griffi 2008.02.19. 13:23:14

Mert meg csak folyamatban van...
...majd kinovod ezeket a szokasokat is... :)

Navarone 2008.02.19. 13:25:24

Johnny, tévedsz....

fm! 2008.02.19. 13:34:13

Én speciel a modern buszokat általában be szoktam engedni, a 30 éves, büdös kormot okádó szörnyet bizony soha, a fene se fogja azt sok **** belélegezni.
Pont ezért a trabi, wartburg kategória is inkább mögöttem legyen...

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2008.02.19. 13:38:18

Griffi: :) mindenki így kezdte...
Post: egyetértek mindegyikkel.

Navarone 2008.02.19. 13:41:28

Most igazolni akarjátok valahogy a saját szabálytalankodásaitokat? Velem ne tegyétek.
Vagy nehéz elhinnetek, hogy van olyan ember is, aki nem szabálytalankodik? És nem is kíván?
Elmondom, hogy gyalogosként SEM megyek át a piroson, továbbá kerékpárral is rendszeresen közelekedek, és azzal sem esik nehezemre betartani a szabályokat. Szóval le lehet szállni rólam!

laze · http://laze.hu 2008.02.19. 13:41:28

griffi: egyetértek veled, nekem 4 éve van jogsim, én csak a sebességkorlátozást nem tartom be mindig, de a buszt beengedem és a gyalogosokat átengedem, és az autósok 90%-a ledudál, ilyenkor, és megpróbál a zebrán kikerülni. Pöcsök...
Ja és _MINDIG_ használok indexet... ;)

Rocko- 2008.02.19. 13:41:34

Johnny336 2008.02.19. 13:22:59
azért sok helyen van lehetőség kikerülni. vagy ha máshol nem, akkor a 2. megállóban. és addig az ember mégegyszer kiengedheti a buszt. ;)

TH 2008.02.19. 13:42:22

fm! 2008.02.19. 13:34:13
Pedig a 30 éves büdös kormot okádók jó részében már rég kicserélték a motort korszerűbbre, de ha nem is, akkor is azok középmotorosak, és kipufogni is középtájon pufognak ki. A modern újak viszont hátra nyomják a büdöst...Úgyhogy én szívesebben engedek ki egy régi Ikarust, mint egy újabbat vagy akár mint egy Volvo buszt...

Griml0ck 2008.02.19. 14:01:38

Néha szoktam számolni, hogy hány autó után tudnak a buszok besorolni. Néha kétségbeejtő szám jön ki. Tényleg kényelmetlen, és büdös egy busz mögött autózni, de ez a szabály. Én is mindig beengedem őket, mert tudom milyen azoknak akik a buszon ülnek és sietnek. Mikor a buszon ülök akkor is szoktam számolni, hogy hanyadik kocsi enged ki bennünket. A tendencia itt is érvényesül, vagyis Magyarországon az egy főre jutó prosztók száma kettő. Na mindegy, jók a pontok, és aki eddig betartotta, ezután is befogja tartani őket. A hülyéket meg hiába tanítjuk semmi értelme... Minden jót!

Gyűjtőjegyes 2008.02.19. 14:02:52

Jó ötlet, hogy két helyen is megjelent a cucc :)
Röviden, a post-al teljesen egyetértek. Nekem bár több éve van jogsim, de nem vezetek. Viszont a forgalmi vizsgán egy érdekes helyzet miatt húztak meg először (és utoljára. Az egyetlen bukásom az egész jogsi körül...:) )
Busz bent a megállóban, szállnak ki az emberek. Nézem-nézem, indulni akar-e. Már közel érek hozzá, ekkor látom, hogy csenget és zárja az ajtókat. MAJD a lassításomat, majdem megállásomat, valamint a T jelzést látva lejzett, hogy menjek, hagyjam csak. Hát mentem. Ekkor a vizsgabiztos megkocogtatta a vállam, hogy álljak félre, bukás. Elmondta, hogy a buszt mindenféleképpen át kell engedni, akkoris, ha az lemond az előnyéről, mert kitudja, hogy ki lesz olyan előzékeny, hogy kiengedje utánam. Végülis, igaza volt.
Szomorú, hogy az autósok nem engedik el a buszokat. Hiszen ők is busszal kezdték az utazásokat ;) És gondolom, őket is idegesítette, ha a buszt nem engedik ki. És gondolom, sokszor megfogadták, hogyha lesz kocsijuk, ők mindig kiengedik a buszt. Aztán lett autó, fogadalom meg sehol :) Lényeg a lényegben, hogy az autósok legyenek kicsit körltekíntőbbek a tömegközlekedésben utazókkal. Hiszen aki a buszon van, az is pont úgy siet munkába, mint az autóvezető... és míg a busz a nagy mérete, és súlya miatt nehezebben közlekedik, és még meg is áll minden sarkon kétszer, addig az autós tud haladni... egy kis előzékenység mindenkinek jót tesz ;)

U.I.: Azért tükörpostot is lehetne írni... mert nem csak az autós szokott a ludas lenni...

Gyűjtőjegyes 2008.02.19. 14:05:15

Griml0ck:
Mennyi a rekord? Nálam a 103-as buszon született, az Erőműnél. 39-ik kocsi engedett ki minket. Kb 15 percet csücsült a busz a megállójában, a reggeli csúcsban.

fm! 2008.02.19. 14:05:54

Attól hogy középen jön, attól még belehajtasz a bűzbe ill. a modernek lehet, hogy büdösek, de hogy sokkal kevesebb káros anyagot tartalmaz a gáz, az biztos.
Mondjuk ahogy meglátom, hogy ilyen lesz előttem, rögtön belső levegő keringetés be, de az se 100%-os sajnos.

ihatethisindapassthingy 2008.02.19. 14:41:22

Gyűjtőjegyes, szerintem a vizsgabiztosod ideges volt, hogy nem jattoltál neki. Nem tudom, hogy KRESZ szerint igaza volt-e neki és nem elsőbbség kérdése a busz kiengedése, de ezért meghúzni... Viszont ha elsőbbség kérdése, akkor a helyzet egyértelmű, a buszos lemondhat róla.

TH 2008.02.19. 14:51:31

Ja, és természetesen a poszt irójával teljesen egyetértek, ezek teljesen alapvető elvek szerintem a közlekedésben.

Balu0819 2008.02.19. 15:42:24

Javaslom a Fehér útat az Örs felé.
Van aza fránya Finommechanikai Zrt. nevű megálló jobb szélen.
Na onnan a busznak kijutni kész ksínszenvedés, ráadásul rögtön a belső sávba kell mennie, hogy be tudjon kanyarodni a végállomásra.
Egy jó kis dugóban megspékelve a buszt nem engedünk ki stílusú vezetőkkel) szerintem megdőlne a 39 autós rekord!
Hozzátenném, hogy a buszsáv neve nem véletlenül buszsáv.
És igen, a buszt mindig ki szoktam engedni, ha autóval vagyok.

Rocko- 2008.02.19. 16:23:50

Gyűjtőjegyes 2008.02.19. 14:02:52
buszt még nem vezettem, de tükörpost megírásán még gondolkodok. :)

opera11 · http://opera.extra.hu/ 2008.02.19. 16:25:49

Engem a 4-es pont zavar, 18-as villamosnak van pár helyen nyíltpályás része és ha valaki duplán parkol a másik mellé, akkor - azonkívül, hogy szabálytalan - ott már nem 100%, hogy elfér a villamos is, és akkor lehet dekkolni a villamosban határozottlan ideig, szóval ott nem parkolni gyerekek, ha kérhetem .)

Gelka 2008.02.19. 16:28:54

Én mindig mindenhol beengedem a buszt, akkor is ha sietek, akkor is ha tudom, hogy nem fogom tudni egyhamar megelőzni. Ennek két, baromi egyszerű oka van: a buszon ül átlag 50 ember, én egyedül ülök az autómban. Ha az az 50 ember mind csak tized annyira siet mint én, még akkor is feléjük billen a mérleg. A másik, hogy emiatt 1-2 percnél többet nem vesztek, akkor sem ha sokáig kell követnem a buszt. Elvégre elég ritka, hogy egy út alatt akárcsak kétszer is pont akkor akarjon elindulni egy busz amikor én odaérek, szóval itt felesleges magyarázni a bizonyítványt, nincs rá elfogadható indok, hogy miért nem.
Illetve egy van: ha túl erősen kéne ehhez fékezni. Ez viszont nyilvánvalóan nem áll meg ha már a sokadik autó vagy aki elmegy a busz mellett.
Szóval szerény véleményem szerint aki különböző indokokkal (lassú, büdös, stb..) próbálja megmagyarázni, hogy ő miért nem engedi ki a buszt, az mind önző paraszt állat. Ez ennyire egyszerű.
Be kéne látni, hogy mi vagyunk előnyben, mi ülünk a kényelmes autóban, mi fogunk előbb odaérni ahová indultunk, talán nem nagy tehertétel ennyit megtenni azokért akik egy buszon préselődnek a tömegben.

Én se tarok be minden szabályt, de ezt igen.

Viszont azt megjegyzem, hogyha bárhol én akarok bemenni egy busz elé, akkor 99.9%, hogy a busz nem enged be. Erről viszont nem az utasok tehetnek.

balu0819 2008.02.19. 16:33:11

opera11

Londonban régen nagy gondot okozott, hogy a szirénázó mentőautokat is lesz@rták a kedves autósok.
Majd 3 vagy 4 mentőautót átépítettek, alaposan megerősítették bukócsövet tettek bele, 6 pontos biztonsági öv és még sorolhatnám.
Majd ezekkel kimentek forgalomba, azzal az utasítással,hogy végig szirénázva menjenek, és ne törődjenek az autósokkal.
Jó pár autó lezúzása kellett hozzá, hogy megtanulják az autósok, hogy el kell engedni a szirénázó mentőautót, de sikerült.
Persze ehhez kellett az is, hogy az igazságszolgáltatás is partner volt ebben, ami nálunk lehetettlen.
Nálunk BKV járműveket kellene átalakítani erre a célra, és is zúzni a városban. :)

cyan 2008.02.19. 16:34:33

én csak az országúton nem engedem be a buszt. akkor meg szentségelek, amikor épp a körforgalomba hajtanék be, és látom, h kanyarodik ki a 63-as. Adyligeti emelkedőn nem mindig lehet megelőzni, kettesben kell követni a csotrogányt. és még büdös is :(((

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.19. 17:24:37

laze · laze.hu 2008.02.19. 13:41:28
griffi: egyetértek veled, nekem 4 éve van jogsim, én csak a sebességkorlátozást nem tartom be mindig, de a buszt beengedem és a gyalogosokat átengedem, és az autósok 90%-a ledudál, ilyenkor, és megpróbál a zebrán kikerülni. Pöcsök...
Ja és _MINDIG_ használok indexet... ;)
Laze: ad1. senki nem pöcsözött rajtad kívül
ad2. ki mondta, hogy nem engedi át a gyalogot és nem engedi be a buszt?
ad3. nincs olyan ember aki nyílegyenes szakaszon betartja a 30km/h-t a hortobágyon. Pedig van ilyen tábla időszakosan (varjak költenek és ilyenkor kiteszik)

insert_click 2008.02.19. 17:26:43

bocs, sz*r napom van...

Cattish 2008.02.19. 17:37:08

Nem tom, mit anyáztok ennyit. Mostanában sokat járok Budapesten autóval és _egyáltalán_ nem olyan szar a helyzet. Velem 10-ből 9 autóstárs udvarias, előzékeny. A bkv buszok is megköszönik, ha kiengedem őket, pedig kötelességem.
A kocsim is tökátlagos, meg szerintem én is.
Persze köcsögök mindenhol vannak, de a számuk az én tapasztalataim szerint elenyésző és márkafüggetlen.

Perillustris 2008.02.19. 19:03:57

balu0819 2008.02.19. 16:33:11

Van erről valami forrás? Ez elég furának tűnik számomra, hiszen ebben az esetben minden kárt ki kellett fizetnie a mentőautó biztosítójának.

balu0819 2008.02.19. 19:56:56

Perillustris

Valahol régebben volt róla, de azóta nem találom.
Nem kell komoly dolgokra gondolni, visszapillantó egy kis fényezés lekarcolás, stb.

Ha a kedves autós pedig biztosítóval vagy perrel fenyegetett, mondták, hogy nyugodtan, mert a bíróság ebben lehet neki ad igazat, de a mentőszolgálat visszaperel közfeladatot ellátó tevékenység szándékos akadályozása miatt, amit nem pénzben, hanem években mérnek.
Szóval a kedves autósok megtanulták, hogy a szirénázó mentőautó nem véletlenül szirénázik és siet.

BPMilán · http://kozossegikozlekedes.blog.hu 2008.02.19. 20:56:42

Gyűjtőjegyes: 15 perc, 39 autó? Neharagudj, de nem hiszem el. Egy kis fejszámolással kiderül, hogy kb 0,78 km/h sebességgel haladt ott a forgalom. Lenne olyan buszvezető, aki ekkora tempóba nem tud besorolni (neadjisten bepofátlankdni)??

Még egy kis fejszámolás azoknak, aki szerint büdös a busz: átlagos megállótávolság Bp-en legyen 600 méter, és átlagos sebesség 40km/h. Ergo kevesebb mint 1 percig leszel a busz mögött, mert utána ő úgyis kiáll a következő megállóba. Amúgy meg ott az a jópofa kis gomb a műszerfalon, ami elzárja a külső levegőt, ilyen esetekre - meg zöldkártya nélküli wartburgok követésére - javaslom a használatát.

Amúgy én is ki szoktam engedni a buszokat, ha látom hogy indexel. Sőt kapcsolódva az előző blogbejegyzéshez, a gyalogosokat is előszeretettel engedem át. Már csak azért is, hogy a 3 centire mögöttem keménykedő sötétítettablakos-gagyixenonos-sport(muhaha)mutyukis csávó had idegeskedjen, hogy miattam nem mehet 160-nal vaskerítésnek :) De viszont megérne egy cikket az is, ahogy némelyik buszvezető előszeretettel márcsakazértis igyekszik kibaszni az autósokkal. Nem beszélve a szintén tömegközlekedési sofőrnek számító taxisokról, akik - legalábbis Bp-en - egy külön állatfaj. Nem akarom szét off-olni a témát, de ide várom mindazok jelentkezését, akiket mondjuk életükben legalább egyszer engedett egy taxis besorolni. Rövid lista lesz, azt hiszem.

insert-click: Nekem is az egyik kedvencem az, mikor elengedek egy gyalogost, mögöttem meg dudálnak. Olyankor szoktam békésen megvárni, amíg még legalább két járókeretes nyugdíjas néni is átsétál.

minic13 2008.02.19. 23:25:01

cyan!
kresz szerint buszt csak lakott területen belül vagy köteles kiengedni... mondjuk vannak szituációk, amikor azért illene kiengedni, pl reggeli csúcsban, amikor ugyis megy minimum egyvalaki szépen lassan, aminek következményeként feltorlódik a sor és szp lassú vonatozás alakul ki. gondolom neked nem nagyon kell magyarázni, ha nagykovácsiban laksz...

Walaki 2008.02.20. 07:34:31

Kedves "fm!" Nem tudom hány éves vagy, de valószínűnek tartom, hogy a szüleidnek is vagy trabija, wartburgja volt, vagy busszal mentek a szülészetre (esetleg NIZA mentőautóval), mikor te a világra jöttél. Ha minden bunkó így gondolkodna, mint te, akkor valószínüleg autóban, vagy buszon születtél volna meg, vagy rosszabb esetben, orvosi segítség nélkül édesanyád meghalhatott volna egy komplikációban. Akkor most édesapád csak a virágot hordaná rátok... Mielőtt ilyeneket kiagyalsz, kicsit nézz tovább az orrodnál!!! Minden autóban van belső keringtetés... Használd, és segíts másoknak!

fm! 2008.02.20. 09:03:59

Ahogy rémlik Volgánk volt, amíg fater el nem itta a házzal együtt... :\
Használom én a belső keringetést, de pl. a trabi szag, dízel szag még úgy is bejön, szóval maradjanak csak szépen mögöttem...

bespam 2008.02.20. 09:19:07

azért tennék hozzá pár megjegyzést. a helyszín nem pest, hanem gödöllő. itt azért a buszosokat sem kell félteni, volt rá példa hogy áttolt a volánbuszos a záróvonalon miközben mentem a belső sávban, ezekszerint a külsőt értelmezhette buszöbölnek és gondolta hogy a szabály az szabály :) de a sony-ból érkező buszok mindenen túltesznek, ha valaki ismeri, dózsa gy. út-30-as kereszteződésben én bal sávab át a kastély felé, közben jobbról megelőz(!) egy busz majd visszasorol a megszűnő jobb sávból mondom nem baj, de az utána jövő is! gyakorlatilag meg kellett állnom hogy ne menjek neki. mindezt azért hogy 500 méter után megálljon kitenni 3 embert. kicsit sem voltam kusva ideges :)

Charlie Drop 2008.02.20. 10:17:07

heh, nem rossz nem rossz :)
Ezek az alapok. Én is ilyen BKVval közlekedő autós vagyok, és én is kiengedem a buszt, mert én is szoktam rajta ülni, kivételek csak akkor vannak, ha a forgalom tempója nem engedi, de ez ritka. Ha meg a busz füstöl, kormot okád vagy bbármi, akkor kikapcsolom a szellőzést, az a pár perc, míg eltűnik előttem eléggé elenyésző, nem halok bele...

Charlie Drop 2008.02.20. 10:18:40

Gyűjtőjegyes 2008.02.19. 14:02:52

hehe, jó pofánveretem volna a vizsgabiztost, ha valaki lemond az elsőbbségéről, akkor lemond, slussz-passz, az már az ő baja, a ha más nem adja meg neki...

Mityu 2008.02.20. 11:06:31

Gyüjtőjegyes!

Ha mód van rá mond el a nevezett vizsgabiztosnak, hogy az elsőbbségi viszony "dobálása" van olyan veszélyes, mint a buszt nem kiengedni. Ha egyértelműen lemondott az elsőbbséggel rendelkező az át/tovahaladási jogával SOHA nem adom vissza! nem azért, mert tuskó akarok lenni, hanem azért, mert ilyenkor fennáll a labdázás eshetősége. Majd mikor eccerre indulunk el, akkor lehet vitatkozni egy esetleges koccnál most ki mondott le és miről....

Olivér 2008.02.20. 13:00:25

Ez korrekt post viszont ezzel kapcsolatban van még egy dolog amit a nem busszal közlekedőknek jó lenne megtanulni: A csuklós busz, nyerges vonatató stb vontatmánya fordulásnál kifordul egy kicsit és ezért akár egy jobbrakanyarodásnál a külső sávból átlóghatnak a belsőbe és ezt sokan nem tudják és csak rángatják a kormányt amikor közeledik feléjük a busz. Egyébként én minden esetben ki szoktam engedni a buszt az öbölből is meg ha kis utcából akar kijönni akkor is mert tudom hogy azzal a nagy döggel nem lehet úgy besorolni mint mondjuk a motorommal:D:D és tudjátok mi ilyenkor a legjobb, ha ezt motorral csinálom akkor miután kiengedtem a buszt ha tud mindig lehúzódik a sáv szélére és int hogy menjek, hát nem idilli helyzet?!:D:D

Laciii 2008.02.20. 13:08:24

3-as pont, érdemes megnézni egy garázsmentes járatot, tudnak azok a buszok is menni azért :)

"Én speciel a modern buszokat általában be szoktam engedni, a 30 éves, büdös kormot okádó szörnyet bizony soha, a fene se fogja azt sok **** belélegezni."
Hihetetlen milyen emberek vannak, mit siránkozol mikor perfő arányban még több mocskot eregetsz?

fm! 2008.02.20. 13:22:54

Hát ezért biztos kapok még, de engem marhára nem érdekel a perfő arány, meg mindenféle statisztika...

Laciii 2008.02.20. 13:39:29

... meg mindenki le van szarva, csak nekem legyen jó.

volvos · http://www.tar.hu/volvo/ 2008.02.21. 01:18:29

Egyetertek a tanacsokkal, de amugy nem vagyok pesszimista, mert me'g egy kis olajdragulas es sok hely felszabadul az utakon.....

bekov 2008.02.21. 15:29:35

én úgy tudom pár éve módositották a kreszt és az öbölből kifelé indexelő buszt már nem köteles az autós elengedni, ennyi... nemtom irta-e már valaki, csak az első hozzászólásokat tudtam átfutni...

Radical Massza 2008.02.21. 15:36:41

bekov, rosszul tudod ezt is...olvasd el néha a kreszt, ha már a homályos múltba vész...

(3) Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni. Az autóbusz, illetőleg a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.

bekov 2008.02.21. 17:27:56

radical massza, esetleg tanulj meg szöveget értelmezni, mielőtt feleslegesen oltani kezdesz... azt ugyan nem tudom még mit tudtam rosszul, ez kábé a 3. posztom volt ezen a blogon... most próbáltam először okos lenni, sajnálom ha emiatt mindenféle kényszerképzeteid támadtak... javaslok egy orvost...

szóval (megpróbálom elmagyarázni a gyenge elmédnek), nem azt mondtam, hogy elfelejtettem a kreszt, és ennek folyományaként sztem már nem is kell kiengedni a buszt, hanem jelenlegi tudomásom szerint a kreszt módositották aszerint, hogy a buszokat nem kell kiengedni... ugyanis nem egy buszsofőr sajátságosan értelmezte ezt a szabályt, kinyomta az indexet és már húzta is be a böhöm járművet a sávba, az autós meg dögöljön meg a busz alatt... saját tapasztalat is van erről, de ez nyilván nem érdekel téged...

mikori kreszt másoltál be? mert azt én sem vitatom, hogy régen valóban igy volt, de ma mi a helyzet?

bekov 2008.02.21. 18:44:33

de, van... ellenben annyit kideritettem, hogy volt olyan időszak, amikor valóban nem kellett kiengedni a buszokat, most megint ki kell, visszaváltoztatták ezt a szabályt... én itt lemaradtam, mea culpa... ha nektek van annyi időtök, hogy minden nap végigrágjátok a kreszt hát csak rajta, engem nem zavar... de nehogy meglássalak titeket 70el menni az 50es táblánál!!! és bekaphatjátok amiért csak ilyen tahó paraszt stilusban tudjátok felhivni az ember figyelmét a tévedésre...

Rocko- 2008.02.21. 23:31:08

én amióta ismerem a KRESZ-t, azóta ki kell engedni.

név 2008.02.21. 23:57:56

bekov: NEM VOLT ILYEN IDŐSZAK, vissza lehet keresni a megfelelő jogtárakban a módosításokat. 1970-valamennyi óta mindig ez a szabály!

merlin69 2008.02.22. 07:57:48

hát, sok embert meglepetés érne Helsinkiben, mert ott ez úgy megy, hogy a busz kiteszi az indexet, aztán elindul nagyjából abban a szent pillanatban, majd a sofőr belenéz a bal tükörbe is, addig kb. csak a jobb oldalt csekkolja, esetleg a heréit igagatja. ezt onnan tudom, h eccer szépen átszorított a szomszéd sávba, mert éppen mellette voltam, gondoltam, még éppen elslisszolok, és utána háborogtam kissé, mire a helyiek elmagyarázták, hogy ha nekimész, fizetsz, tök mindegy, mi volt. porrá zúzhatja a kocsidat, akkor is te vagy a hunyó...

Laciii 2008.02.22. 10:05:03

bekov, a stilust inkább ne firtassuk.

A KRESZ meg tényleg naponta szokott változni, nézem is az újat.

Azt megértem, hogy a buszos biztonsági öv kérdést nem követed figyelemmel, de elsőbbségadással kapcsolatos kérdések felett nem kellene átsiklani, és akkor talán rájössz, hogy az általad leirt sztoriban te voltál a hülye nem a buszvezető, és nem fogog magad ill. mások életét veszélyeztetni a nemtőrödömségeddel.

Johnny336 2008.02.22. 10:59:40

Azt olvastatok mit tervez a BKV? Jaratok szunnek meg, illetve ritkulnak, rovidebb tavot jarnak be, and so on...

Pl. XV. kerulet eseteben a kozlekedo buszok nagy reszet ritkitjak... Ezzel csak az a gond, hogy ott mindig dugo van az M3 miatt. Mivel mindenki kocsival fog jarni, ezert mar a kornyezo utak is jarhatatlanok lesznek reggelente. Arrol nem is beszelve, hogy a legkozelebbi BKV elerhetoseg (Mexikoi ut, FAV vegallomas), eleg gyatran van ellatva P+R parkoloval (van, de sajnos rohadt keves, mert nagyjabol az egesz eszaki agglomeraciot el kene latnia), igy is egymas hegyen-hatan allnak a kocsik, minden lehetseges helyen (szo szerint ertendo...). Harom lehetoseg van. Vagy a ritkan jaro busszal indulsz, vagy kocsival rohadt koran, hogy legyen szabalyos parkolohelyed, vagy a kocsival bemesz a varosba...

EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 11:31:30

Johnny336 2008.02.22. 10:59:40

Olvastam..., és ne felejtsük el, hogy ilyen színvonal mellett 270 Ft egy megálló a busszal!

Johnny336 2008.02.22. 11:47:57

Hihetetlen. Meg tobb auto lesz. Meg nagyobb dugok. Ezek utan mondja valaki, hogy luxus kocsival jarni. Egyszerubb lenne, ha eladnak az egesz BKV gepjarmuparkot kulfoldre, abbol a penzbol pedig vennenek minden allampolgarnak kerekpart. Aztan hadd szoljon...

bekov 2008.02.22. 12:47:39

laciiikám te szánalmasan hülye vagy... ha a busz mellett vagyok, csak nem kéne kihúznia rám a nagy kéket, de nyilván én vagyok a felelőtlen... ha mögötte vagyok az még oké, de igy... mellesleg valaki bekopizta, a buszvezető csak akkor indulhat el ha ezzel nem okoz veszélyhelyzetet... szerinted mit okozott ha nem azt te nagyon majom!? és én vagyok a felelőtlen mert elhaladtam egy busz mellett ami épp lerakja az utasokat... én vagyok a felelőtlen, mert nem állok meg és várok amig kirakja az indexet és elindul... lehet nem 40el kellett volna menni mellette, nehogy kiugorjon valaki a busz elől... máskor 100al zúgok el, nehogy esélye legyen rámrántani a járművét! de figyelj, kivánok neked is hasonló eseteket, hogy század másodpercek alatt el tudd képzelni magad egy busz alatt, hülye seggfej...

az meg az én hibám, hogy nem járok utána magam is az aktuális jogszabályokban a kresznek, hanem elhiszem a haveroknak, hogy ők azt jól tudják... ez a kis szóváltás legalább ennyi tanulságot hozott nekem...

Johnny336 2008.02.22. 13:10:31

A buszt akkor kell kiengedned a buszobolbol, ha ezt meg tudod tenni hirtelen fekezes, vagy iranyvaltoztatas nelkul. A KRESZ nem varja el senkitol, hogy sikito gumikkal alljon meg a buszosnak...

Laciii 2008.02.22. 13:24:21

A stilus maga az ember.

Radical Massza 2008.02.22. 15:15:11

Még mielőtt elcsépelném: ha látod, hogy állna ki a busz, lassítsz és kiengeded. 50 km/óra a megengedett sebesség lakott területen, erről kényelmesen 15 méter alatt meg lehet állni, satu nélkül. 15 méter úgy 3 autó hossza, nem túl nagy távolság. Ha ezen kívül vagy, nyugodtan elindulhat a busz, semmiféle veszélyhelyzetet nem teremt, mert neked előtte már lassítanod vagy megállnod kell. Ilyen egyszerű a szabály és a megvalósítása.
Az más, ha már a tizedik autót várja a buszos, akik nem engedik ki és elindul, majd beenged elven, ekkor ott lehetsz mellette - viszont akkor te már rég nem adtad meg az őt megillető kötelező lassítást. Ilyet már láttam, nem is egyet, de valahogy nem tudom elítélni őket ezért.
Érdekes, rám még az életben nem húzta busz 86 óta, talán azért, mert kiengedem őket?
A nevezett jogszabályt pedig nem módosították, városi legenda, ami a fejedben van róla, meséld el a haveroknak is, hogy micsoda csodák vannak még a világon.

bekov 2008.02.22. 17:05:23

első autóként álltam a piros lámpánál, előtte a buszmegálló... a buszos látta, hogy az autók zöldet kaptak és nem akarta kivárni a sort... csuklós busz faránál jártam már, index és azonnal rántotta is ki(lehet az utasok se fejezték még be a fel- és leszállást :D ), ebben a helyzetben hadd ne legyek már én a hibás... és ez még nem is pesten volt...

forgalom vizsgámon volt amúgy egy ilyen helyzet, asszem meg is buktam volna ha nem engedem ki a buszt... és mindig előzékeny voltam a buszokkal szemben, lévén akkor még én is erősem igénybe vettem a tömegközlekedést, csak a fater autóját kaptam meg néha... de ezután az ominózus letaposós eset után (ami már a saját autómmal történt meg) azonban felemásan állok a buszokhoz, ha balra áll a f*szom akkor kiengedem, ha meg jobbra, akkor nem, ezt leszarom már, akár ki kell engedni kresz szerint akár nem... az ember belefásul az ilyen dolgokba ha nem csak vasárnap délutánonként használja az autóját... de majd most ki lesz adva magáncégeknek az ilyen és hasonló esetek ellenőrzése, majd jól megregulázzák az ilyen köcsögöket, mint én vagyok...

laciiikám te meg nem tudtál röhelyesebb közhelyet kitalálni a helyzetre? tudom, hogy képes vagy rá... sztem meg tudod ütni azt a szintet, mint amikor rákérdeztél van-e jogsim, szurkolok neked ;-)

Rocko- 2008.02.22. 20:16:54

Johnny336 2008.02.22. 13:10:31
igen, csikorgó gumiakt senki se vár el, de amikor az ötödik autó nem tud megállni...
... nos, akkor kell a helyszeni műszaki ellenőrzés. ugyanis nagyon rossz fékek lehetnek azokon az autókon. :)

Bkv-s 2008.02.24. 00:39:57

Nem vagy köteles kiengedni csak elő kell segitened a kihaladását! :(

Rocko- 2008.02.24. 01:30:49

amit lassítással lehet megoldani. :D

pogacem 2008.02.26. 12:05:14

Érdekes, hogy én motorral járok, ergo belső keringetés egyáltalán nincs, mégis be szoktam engedni a buszokat (meg általában mindenkit, aki kéri). Mondjuk meg is lepődik mindenki, hogy mit is csinálok. ;)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása