A történet, amit elmesélek, a IX. kerületi Lechner Ödön sétányon esett meg. Itt az út három sávos, kettő a Boráros tér felé vezet, egy a Lágymányosi híd felé. Tudni kell, hogy a sétány közepe táján, a Duna felőli oldalon építkezés folyik, ezért jó (?) magyar szokás szerint a szélső - a Nemzeti Színház felé vezető - sávot majdnem teljes szélességben lezárták. Ezen a szakaszon újabban működő rendőrlámpa is van.
Az észak felé haladók azzal segítik a szemből érkezőket, hogy csak a szélső sávot használják. Így a dél felé haladók a belső sávon szemben haladnak tovább - másképp nem tudnának továbbmenni, hiszen - mint említettem - egy szem sávjukat lezárták.
Február 14-én reggel a IX. kerületi Lechner Ödön sétányon haladtam a Boráros tér felé. Második voltam a sorban, mögöttem vagy tucatnyi autó. Előttem egy fekete Renault Clio megállt az építkezésnél pirosat mutató lámpánál a szélső sávban. A belső sávot udvariasan üresen hagytuk. Szemben szintén szép sor gyűlt fel.
Ekkor meglepve láttam a tükörben, hogy egy fehér Honda - úgy emlékszem, egy ősrégi CRX - elhalad a sor mellett a belső sávban, és begurul a Clio mellé. Dühhel vegyes kíváncsisággal figyeltem, mi lesz most.
A lámpa zöldre váltott, a cliós tempósan (de nem csikorgó gumikkal) elindult, a hondás utána. Szemből is megmozdult a sor, de a fél autóhosszal lemaradt hondás nem tágított, a sportkipufogó felhördült, a Honda az úttest közepén vágtatva próbálta befogni a Cliót. Szemből a sorban jövő autósok, észlelve az előttük haladó kocsi takarásából hirtelen előttük termett ámokfutót, fékezéssel és gyors jobbra húzódással mentették az életüket. Én szintén lemaradtam, nem szerettem volna egy tömegbaleset résztvevőjévé válni.
A hondás eszébe vette, hogy előbb-utóbb frontális ütközés lesz a vége, de nem volt hajlandó feladni: bár még mindig 1 méter hátrányban volt, jobbra kormányozva célba vette a Renault oldalát, megpróbálva őt leszorítani az útról. Ezen a ponton a Clio vezetője rájött, hogy egy potenciális gyilkossal van dolga. Lelépett a gázról, jobbra rántotta az autót, és hagyta, hogy a CRX eléje vágjon.
Az izgalmas rész ezzel véget is ért, de jellemző a hondás későbbi viselkedése is: a sétány végén a két sáv között kígyózva próbálta kitalálni, melyiken jut át előbb a kereszteződésen, majd szlalomozva próbált előbbre jutni a Soroksárin. Mindezt csak azért, hogy a Petőfi híd alatt áthaladva mindjárt beálljon a 15-ös busz megállójába, ahol kitette a csaját. Ezután addig ment a buszsávon, amíg nem talált egy lyukat a belső sávban haladó sorban, ahová a záróvonalon keresztül be tudott vágni.
De térjünk vissza a Lechner Ödön sétányon történtekre. Miután lehiggadtam, végiggondoltam, hogy a KRESZ szerint szabálytalan volt-e a hondás. És meghökkenve jöttem rá, hogy a törvény szerint a szemből jövők voltak szabálytalanok. Ugyanis a két forgalmi irányt záróvonal választja el egymástól. A dél felé haladó forgalmi sáv lezárásának idejére a szokásos sárga ragasztós csíkkal a belső sávra kellett volna átterelni az ott jövő autókat, ez azonban nem történt meg. Így hát mindenki, aki ott jön, átlépi a záróvonalat, mert mást nem tehet. Csak ez meg szabálytalan. Ezzel szemben a hondás jogszerűen ment el mellettünk a belső sávban, és ragaszkodott a pozíciójához. Jogszerűen, mondom, de persze minden jóérzést felrúgva - csak ez meg nem jogi kategória...
Kérdés, hogy mit mondott volna a bíróság, ha tényleg baleset lett volna a vége...
Mindenesetre azt javaslom, hogy aki legközelebb a Lechner Ödön sétányon lát egy fehér Hondát DCF kezdetű rendszámmal, aminek a volánja mögött egy jól megtermett, kopasz suttyó ül, az legyen vele nagyon-nagyon óvatos...
Megelőzlek, ha beledöglünk is!
2008.02.25. 09:55 :: Kisikasa
Most kellően agresszív hangulatban vagyok, hogy minden szabálytalankodó parasztot elküldjek melegebb éghajlatra. Olvassátok Renegade sztoriját!
43 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó hülye kresz gyorshajtás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
antalka 2008.02.25. 10:07:17
Amúgy tényleg egy szar hely, énis álltam már be abba a sávba, ahova a Hondás, de nem szándékosan.
gravy_t 2008.02.25. 10:07:43
azonban a szembe jövők is szabályosan használhatják ilyenkor a szembe sávot, a kresz megengedi az ilyet (útakadály esetén meg lehet szegni a szabályokat - záróvonal, ilyesmi, most nem idézem a paragrafust). viszont a hondásnak volt elsőbbsége velük szemben, mert ő a saját sávjában ment.
ha véletlenül arra járok (bár elég valószínűtlen), majd letolom a hondást - az én autóm nagyobb és régebbi is, szóval ő biztos jobban félti az övét.
gravy_t 2008.02.25. 10:56:38
Johnny336 2008.02.25. 10:58:12
Hulyesegeket beszelsz...
Tessek! :)
gravy_t 2008.02.25. 11:03:02
egyébként aki mondja ...
Johnny336 2008.02.25. 11:07:44
gravy_t 2008.02.25. 11:17:15
Johnny336 2008.02.25. 11:20:00
Akarhogy is ertelmezem, a CRX intenziv gyorsitast hajtott vegre.
"...bár még mindig 1 méter hátrányban volt..."
Ebbol nekem az kovetkezik, hogy a Clios is el kezdett sietni.
gravy_t 2008.02.25. 11:26:57
ex-dr. vuk 2008.02.25. 11:39:13
Johnny336 2008.02.25. 11:56:10
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.25. 12:19:55
Ja, ha nem tudja legyorsulni, akkor tényleg egy roncs és ne akarjon versenyezni. Nem hinném, hogy a Clios ne látta volna, én pl szeretem tudni, hogy mikor ki van körülöttem, pont az ilyen esetek miatt, én is inkább beengedem, mint hogy vigyem javíttatni + pereskedni a biztosítókkal.
mtu 2008.02.25. 12:26:48
UB 2008.02.25. 12:28:40
Yoda 2008.02.25. 12:36:18
a Clioval is alig tudta felvenni a versenyt, hát még egy bmw-vel szemben, amire mondjuk 330xi van firkantva - hogy valami ne túl nagyot említsünk...csak villantani akart a csaj előtt, és kapóra jött a Clio. Egyébként meg csak simán hülye. Csatlakozom az előttem szólókhoz: MÉH
UB:én mindvégig tudtam :).
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.25. 12:56:41
Antiszdsz 2008.02.25. 13:05:12
SZÉTBARMOLJÁK BUDAPESTET MEG AZ EGÉSZ ORSZÁGOT!
CJKrisz 2008.02.25. 13:07:36
solesz 2008.02.25. 13:09:30
rengeteg frusztrált ember az autóban ülve győz le, vagy próbál legyőzni másokat. ez egy mentális kielégülés számukra. kiszállva nem olyan nagylegények, mivel akkor már kiszálltak volna.
Misa 2008.02.25. 13:10:54
Darius00 2008.02.25. 13:10:57
yanchi 2008.02.25. 13:11:38
John Beehive 2008.02.25. 13:15:48
ez az eset semmi. én pont itt dolgozom, nap mint nap látok ennél durvábbakat is. például azt is, hogy végig 30-as tábla díszíti az út szélét, és az ilyen suttyók legalább a 3-szorosával repkednek...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.25. 13:17:16
Antiszdsz 2008.02.25. 13:30:49
demszky és bandája barmolta el budapest közlekedését, feltúrták az egész várost, közlekedni sem lehet normálisan.
? 2008.02.25. 13:33:45
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.25. 13:34:03
Anre 2008.02.25. 13:34:06
egyébként meg egy 86 1.5-ös crx is állva hagy egy cliot a maga 680kg-val,szal ez nem verseny volt.....
gravy_t 2008.02.25. 13:34:30
ebben az esetben meg ráadásul nem is miattuk van a káosz, mint ahogy antalka jelezte a legelején.
Szendwich 2008.02.25. 13:49:17
ihatethisindapassthingy 2008.02.25. 13:57:33
gravy_t 2008.02.25. 13:59:18
viszont a sztoriban megbújik még egy érdekesség: a k*cs*g, aki bevág eléd, csak azért, hogy 500m múlva lekanyarodjon.
Johnny336 2008.02.25. 14:06:11
Ohh, ha annyi penzem lenne, ahanyszor korbeautozott sztradan a lehajtora igyekven egy-egy nudlihuszar... :)
Pedig 120 korul autozom sztradan mindig.
Zoli 2008.02.25. 14:09:35
Lakott területen megálltam egy zebra előtt, átengdtem a gyalogosokat. A tükörben láttam, hogy hátulról közeledik egy régi tipúsú Skoda. Amikor a gyalogosok átértek a zebrán, akkor ért közvetlenül mögém a skodris, de nem megállt, hanem elkezdett megelőzni. Én meg abban a pillanatban indultam el a zebrától. A Skodri nem jött olyan nagy sebességgel, hogy meg tudott volna előzni miközben én meg már gyorsítottam, így amikor már vészesen közeldtek a szemböljövők beletiport a fékbe és bejött mögém. Azt hiszem aki zebrán akar megelőzni azzal nem kell illedelmesnek lennem és megvárni amig megelőz.
ihatethisindapassthingy 2008.02.25. 14:13:08
KopaszMercis 2008.02.25. 14:30:26
majd a minimalberes suttyo hondas parasztgecikent megmutassa hogyan kell.. dogoljon meg
KopaszMercis 2008.02.25. 14:32:32
zorglub 2008.02.25. 14:57:43
Hallott már valaki arról, hogy hivatalosan egy közlekedésszervezés hibás volt? Magyarországon, amig egy repülőgép nem ütközik össze egy tengeralattjáróval, mert közös közlekedési folyosót alakítottak nekik ki, addig nem lesz közlekedésszervező ilyen bűncselekményért megbüntetve. Pl.: aki a fent említett egy sávot úgy zárja le, hogy a közlekedőket törvénysértésre kötelezi, az miért nem követhet el bűncselekményt.
Lehetne sorolni a lehetséges eseteket, pl.: amikor indokolatlanul sebességkorlátozzák a forgalmat a hét végén, vagy este, amikor nem dolgozik senki, és egy 5 kilométeres szakaszon van 2 hely, ahol az aszfalt fel van marva, akkor hetekig a teljes (5 km-es) szakaszt harminckilométerperórásítják. És az építőnek büdös naponta kétszer, amikor a munka kezdődik és befejeződik, az értelmetlen táblákat feltenni és leszedni. Tízezrek szívnak naponta az ilyen engedékeny, nemtörődöm felügyelet miatt.
Amikor a felfestés elkopik, alig látszik mert esik, és a sávok összevissza kanyarodnak, mint a részeg, akkor jön két autó, az egyik arra megy, amerre a vezetője emlékezetből tudja, hogy a sáv vezet, a másik meg nyílegyenesen. Naná, hogy összeütköznek előbb-utóbb. Mikor ítéltek el bárkit is azért, mert a felfestés nem felelt meg annak a minimumnak, hogy esőben vagy este is jól látszódnia kell, nem csak nappal? Semmikor.
Nagy igyekezettel az egész országban a gyalogosok miatt kettéválasztják a sávokat, hogy középen egy szigettel védjék őket. A sziget végébe rendszeresen nem tesznek táblát, csak felfestést. Amíg az látszik, pár év, addig még úgyahogy elkerülhető a sziget, de éjjel nagy esőben tábla nélkül már ma is nehéz észrevenni a buckát középen. Pár év múlva életveszélyes lesz az elkopott festék miatt a sziget elkerülése.
stb.
Zéró tolerancia?
Engedély nélküli MÁV, balesetveszélyes forgalomszervezési gyakorlat országszerte:
hasít a kétszínűség. Igen, igen.
ex-dr. vuk 2008.02.25. 22:01:15
De, te voltal a "taho" (szabalytalan).
Ha belekezdett az elozesbe, te nem gyorsithatsz.. Varostabla ide vagy oda. Max visszaelozod kesobb.
Hoope 2008.02.25. 22:26:36
Brain 2008.02.26. 11:39:27
Krisi 2008.02.29. 20:43:32
T-money 2008.04.20. 23:56:39
teljesen egyetértek..
petőfi híd alatt pesten amikor beér az ember a híd alá, a 2 sáv kicsit elkanyarodva megy egyenesen, na ott nemtom eddig hány baleset volt... majd csinálok ott fényképet. az "vicces" hely..