Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nyugdíjas ámokfutó

2008.02.25. 15:09 :: Kisikasa

Nyugdíjas kamionsofőr bácsika, oldalán hőbörgő mamácskával kontra vétlen másik fél, Truck esete a mobilos helyszínelőkkel, akiknek mellesleg lejárt a műszakuk.
Gondoltam, gyarapítsuk az idős sofőrökről szóló történeteket.
Íme az enyém:
 


Még nyáron történt az eset. Pécsről Szigetvár felé tartottunk, (szakértőknek: Tortyogó közelében) külső hőmérséklet 40 fok, az autóban 5-el több, ezért klíma hiányában ablakok lehúzva. (Ez még fontos lesz.) A szemközti sáv szélén magányos, közútkezelős traktor kaszálta a gazt. Minden autós lassít a mi sávunkban is, szemben is, hogy jól kikerülhessük egymást. Mit ad Isten, ahogy épp a traktor mellett haladunk el, a traktor mögül, fehér villámként kicsap egy valamilyen keleti autó és a tesóm (aki a soföröm volt) egy határozott kormánymozdulatának köszönhetően csak a vezetőoldali visszapillantó ment ripityára. Azonnal megálltunk. Tesóm képe tele üvegszilánkokkal, vérzik a homloka, arca, plusz az utastér is tele lett üveggel.

Kiszálltunk, de a kedves autós lelépett, meg sem állt. A traktor vezetőjét kérdeztem meg, hogy mit látott. Sajnos nem sokat, csak, hogy egy fehér samara, vagy favorit lehetett. Csúcs, gondoltam. Próba szerencse alapon átültem a sofőrülésbe, megfordultunk és Michael Knight tempóban Pécs felé vettük az irányt. Tudtam, hogy sok esélyem nincs, mert bárhol lekanyarodhatott az emberünk. Mégis szerencsénk lett. A piros-fehér-zölt olajcég bázisállomásán tankolt. Egy határozott kézifékessel be is csúsztunk a kútra, ahol a kb 150 cm magas, 70 év körüli bácsika nyugodtan tankolta a törött tükrű samaráját. Természetesen rögtön lerohantuk (Nem k* anyázva), hogy mégis észrevette -e, hogy mi történt?

- Észrevettem, hogy ti idióta fiatalok 150-el mentek és összetöritek más kocsiját.
- Mi 150-el? Hiszen a traktor ott kaszált, az egész sor lassan ment.
- Akkor is ti jöttetek át a mi sávunkba!
- Mi egyenesen mentünk, magának kellett a traktort kikerülnie, nem emlékszik? És nem kellett volna megállnia, ha látta, hogy a maga tükre is letört?
 
Ekkor bekapcsolódott a bácsi felesége:
- A férjem 40 évig kamionsofőr volt a tsz-nél, csak jobban tudja, mint ti taknyosok! (30 éves vagyok, a tesóm kicsit kevesebb), Különbenis a mi tükrünk is ugyanúgy letört, mint a tiétek.
- Az igaz, de a samarára max 5 eFt a tükör, a Megane-ra 40 eFt.
 
Bácsi folyt.
- Engem nem érdekel, megyünk haza!
- Nem mennek sehova, kihívom a rendőröket!
 
Erre a bácsi behajol az autóba, matatni kezd. (vadászpuskáját keresi?) Elővesz egy méretes, tescós kormányzárat és rázendít, hogy majd ő megmutatja nekünk, mit képzelünk mi!
 
Lehet, hogy jobb lett volna a kutaknál lévő vödörnyi piszkos ablakmosó vízzel lehűteni az öreget, de nem tettük, bementünk a shopba és már csörgettem a rendőrséget. Egy ott lévő szaki azt mondta, hogy jobban járok, ha nem hívom a rendőröket, mert majd engem is megbüntetnek. Nem érdekelt.

Pár perc múlva jött is egy helyszínelőkocsi, ami lekanyarodott Pellérd felé. Újra felhívtam a rendőrséget, hogy ne Pellérd felé küldjék a kocsit, hanem a benzinkúthoz. Visszafordult a kocsi, leparkoltak. Párbeszéd rendőrök és köztem:
 
Jó napot. Gyorsan mondják, hogy mi a gond, mert lejárt a műszakunk.
Fasza. (Ezt csak magamban)
Elmondtam az esetet.
Rendőr: És akkor miért nem maradtak a helyszínen?
Én: Hogy hol?
R: A helyszínen, mert így nem tudjuk a nyomokat rögzíteni.
Én: Ha ott maradunk, soha nem találjuk meg a másik autót, mivel cserbenhagyott minket, ráadásul a  testvérem feje vérzik, tele van szilánkokkal. De ha gondolja visszamehetünk, tudom, hogy hol történt.
R: Nem kell, mert a többi autós azóta átment a helyszínen és nincsenek nyomok. (Milyen igaz, de azért szilánkok, műanyagdarabok vannak bőven.)
 
Ezután igazoltatás következett, adatok felvétele, stb. A szondáztatás sajnos elmaradt, pedig erős a gyanúm azóta is, hogy egy pár fröccstől volt ilyen kemény az öreg.
 
A kárfelvétel következik:
Rendőrségi fényképezőgép elemei lemerülve ezért az intézkedő kolléga a mobiltelefonjával fényképezte le a tükör helyét.
 
Ezzel le lett tudva nagyjából minden, mindenki hazaindult, illetve előbb a tesóm fejéből szedegettem a szilánkokat. A szeme talán csak azért nem sérült, mert szemüveg volt rajta.
 
Hogy mi lett az ügy vége?
A rendőrség a traktorost is meghallgatta még az ügyben, a vétkes egyértelműen a samarás volt, az ő biztosítója fizette ki az új tükröt 100%-ban.
Ezúton is üzenem a benzinkúton kávézó kibicnek, ha nem hívok rendőrt, saját zsebből fizethettem volna a tükröt.

Valamint ha igazán kukacos (és az ijedtségben talpraesett) lettem volna, akkor mentőt hívatok a tesóm ellátására, valamint a kormányzárral fenyegetőző öreget feljelentem garázdaságért, + cserbenhagyásos karambol okozásáért. Sajnos a rendőrségi határozatból, amit kaptunk, nem derült ki, hogy mennyire bűntették meg az öreget, de remélem megkapta a magáét.

63 komment

Címkék: közlekedés autó baleset rendőr büntetés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Johnny336 2008.02.25. 15:18:27

O regebb ota vezet. O jobban tudja. Ezt imadom. Azert mert oregebb, es tobb elettapasztalata van, nem biztos, hogy mindent jobban kell tudnia. Felreertes ne essek, tisztelem az oregeket, de a kor nem minden. Azt csak meg kell erni. Bolcs idos emberre valni, az mar szerintem mas teszta...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.25. 15:22:02

jól el kellett volna verni a vén majmot :o)

a kresz és a másik életének a veszélyeztetése, nem az időskori tiszteletről szól...

onnantól hogy valaki tojik a másikra és eltiplizik a helyszínről, semmi tisztelet nem jár neki, max egy verés :o)

hanyadik? :D

Johnny336 2008.02.25. 15:24:13

Bebuktad, en voltam az elso! :)

Hózentróger 2008.02.25. 15:35:33

Gratulalok a turelmetekhez, en tuti "kurvaanyazva", ablakmosos vodorrel borogatva kezdtem volna. Hat, ideges tipus vagyok, egyszer majd jol elvernek. Csak legyenek elegen hozza :D

ChGeri 2008.02.25. 15:37:00

Az külön csak súlyosbítja a szitut, hogy valaha is valamilyen köze volt a kamionozáshoz.

Juzo 2008.02.25. 15:42:37

Lehet egy idősnek több ideje volt tanulni, de lehet, hogy sokkal mélyebbről indult:)

kompi · http://filmtrailer.hu 2008.02.25. 15:47:17

Én 60 év elett bevonnám a jogosítványokat. Nekem is többször volt már halálközeli élményem pár aliglátók-aligélek nyugíjas söfőr által.

Johnny336 2008.02.25. 15:50:44

Nem kell elvenni, csak szigoritani kell az orvosi alkalmassagit...
Valamint 17 eves kortol kezdve mindenkinek 5, azaz ot evente kelljen uj KRESZ-vizsgat tennie (nem nagy dolog, az amokfutoktol nem ment meg, de megiscsak valami, nagyon sokan az alapfogalmakat is elfelejtik teljesen 1-2 ev alatt...).

Ban_Dee 2008.02.25. 15:51:06

Az öregebb tisztelete (merthogy többet látott, tapasztalt) az egy dolog.
Hogy az idővel az ember teste (szeme, reflexei, hallása stb.) kopik, az meg egy másik.

Persze igaz, hogy mentőt kellett volna hívni, látlelet és amint megvan a határozat a zsaruktól - tökmindegy kit hoznak ki vétkesnek, az öreg cserbenhagyást művelt - szépen akkora kártérítési igényt beadni neki, hogy csak pislogjon.
Plusz garázdaságért feljelenteni - k.vára leszarja mindenki, hogy kinek járt le a műszakja, kinek nem, haragudjon a rendőr a főnökére, hogy miért őt küldte.

VAGY tényleg vödör a nyakába oszt' kvittek vagytok - vérmérséklettől függően.

Ja, amúgy ilyen esetben meg be kell nyögni, hogy _személyi sérüléses baleset_ ami miatt kéred őket, akkor _kell_ hogy rendes helyszínelő és mentő jöjjön, plusz a zsaruk hivatalból helyszínt biztosítani.

Becher 2008.02.25. 15:52:09

Ezért mondom mindig azt, hogy 60-hoz közeledve aki jogsi hosszabbítást akar az menjen PÁV-ra is. Valszeg a felétől elvennék a hátra levő életében.

2008.02.25. 16:24:03

Brávó, brávó! Úgy kell a vén szipirtyóknak!

szbszig 2008.02.25. 16:30:38

Ugyanilyen történt már velünk is. Igaz, az éjszaka volt, és traktor résztvevője nem volt az esetnek, csak egy szemből a kanyarba vadbarom módjára érkező ellenfél. Meg az még a lényeges különbség, hogy mi hiába rodeóztunk vissza utánuk, a vaksötétben, elágazások mellett elhaladva esélyünk se volt megtalálni a károkozót. Aztán jobb híján visszamentünk a tett színhelyére, és összegyűjtögettük a bizonyítékokat. Egy darabot még mindig őrzök a tükörből.

107! 2008.02.25. 16:33:20

Öregfószeres sztorim az van nekem is. (szerencsére vicces volt, nem halálos), de előtte még annyit, hogy közlekedési bűncselekményről lévén szó, biztosan helyszinelő volt kint (csak annak van céges fényképezője), de mivel az eredeti helyszín már megváltozott, és a kocsikon is kicsi a sérülés értelmetlen lett volna helyszínt biztosítani.

Öreges sztori a következő. Bp. II. Margit krt., meg valami kis utca kereszteződése. Fater jön ki a kisutcából az új suzuki stifttel, de lefullad. Tiszta ideg lesz, kuplung nélkül nagygázzal alácsavart kormánnyal ráindít az erőműre. persze az elkapj a lendületet, és ahogy van felpattan a járdára magával sodorva 4db demszkigolyót (nem a kicsit, azt a nagy medicinlabdaméretűt), visz egy oszlopot, és végül a gyalogos lámpa oszlopa állítja meg. Intézkedés során beszélgetek az öreggel, hogy el kellene gondolkozni rajta, szüksége van e még nyolcvan évesen a kocsira. És ekkor jött a már 40 éve vezetek szöveg...

Johnny336 2008.02.25. 16:42:03

107! 2008.02.25. 16:33:20

Vajon a 40 evet is igy vezette le? :) Azzal nem buszkelkednek!

-putyin- 2008.02.25. 16:42:36

mikor még bátor koromban motoroztam, több alkalommal is nyugdíjasok akartak megölni nemtől függetlenül. Volt, aki szándékosan. Most is meghúzták a kocsim, persz kisöreg. jött a válasz, nem láttam. Ja, 5-ös kombi béemvé, nem olyan nagy kocsi..PAV kéne nekik, mert a reflexek, a szem sajnos romlanak és még megölnek valakit.

gravy_t 2008.02.25. 16:45:25

jó, azért nemöregek is szoktak tükröt levinni. megújítandó alkalmasságit mindenkinek!

Rocko- 2008.02.25. 16:56:00

vissza keleltt volan szólni, h öreg, 40 éve az ilyeneket, mint te auswitzba vitték. v vmi hasonló.

107! 2008.02.25. 17:04:49

Szerintem mi is ilyenek leszünk negyven év múlva (ha megéljük) Jó megoldás lenne, ha megjelölnénk őket, valami nagy felkiálltó jelet kellene festeni a verdáikra. Ha motorozom, és meglátok egy lovaskocsit, mindig kuplung be, csak lassan gurulok, és figyelek ezerrel. Így tennék, ha felkiálltójeles nyugdíjast látnék is.

Sitti 2008.02.25. 17:07:33

Az öregek tisztelete?
Miért kellene tisztelnem valakit a kora miatt?
Ugyanúgy megöregszik a Nobel díjas tudós, mint a fegyernepper.
Ha tisztelek valakit az vagy a tettei, vagy a jóakarata miatt lehet.
A tiszteletet nem kikövetelni kell, hanem kivívni! Attól mert elkezdni mondogatni, hogy ő 40 éve vezet nem a tiszteletemet fogja kivívni, hanem az ellenszenvemet.

Hózentróger 2008.02.25. 17:08:48

Rocko- 2008.02.25. 16:56:00

Ez nem olyan jo duma szerintem....

yokli 2008.02.25. 17:24:11

jó volt olvasni, mármint persze nem annak örülök, h megesett, hanem, h nem hagytátok magatokat és mindezt anélkül, h a papper fejébe húztátok volna a vödröt (mert már megérdemelte volna, de az az álmoskönyvek szerint ront egy kicsit az ember vitapozícióján :)
egy csomóan csak siránkoznának, tökjó, h van ellenpélda is!!!


Rocko- 2008.02.25. 16:56:00

hát nálad mind az intelligencia, mind a műveltség (minimális szintje is) csúfos vereséget szenvedett

Hegyirablo 2008.02.25. 17:25:55

Mit mond a KRESZ? Személyi sérülés esetén mindenképpen rendőrt kell hívni, helyszínt nem elhagyni.
Öreg megtette, jogilag mi ez?
Fel kell jelenteni, valami csak lesz!

Kata 2008.02.25. 17:35:12

Jesszus, mintha a 88 éves, szenilis, süket öregapámat hallgattam volna, hogy amikor a németek bejöttek, és a mi szép, rendes baloldali közlekedésünket jobboldalassá tették! És szövegel az egymillió km-t levezetett kamionsofőr páromnak, hogy hogy kell vezetni... Én meg be se üljek az autóba, mert az nem nőnek való... Menjek inkább busszal. ÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ!!!!!!!!!!

jogdoki 2008.02.25. 17:55:46

Basszus, ezt utálom én is: "én idősebb vagyok, sokkal jobban tudom a dolgokat". Én tisztelem az időseket, de néhányan úgy viselkednek közülük, mintha valamilyen előjogaik lennének az életkorból kifolyólag.

Öreg lehet, hogy IFA-sofőr volt (nem bántom az IFA-sofőröket) a TSZ-telep meg a krumpliföldek között.

Egyébként kompi és Johnny336-al értek egyet: 60 év felett ohne jogsi, a többinek meg 5 évente új vizsga (elmélet, gyakorlat). Azt hittem, egyedül vagyok ezzel a gondolatommal. :)

107! 2008.02.25. 17:57:46

"Mit mond a KRESZ? Személyi sérülés esetén mindenképpen rendőrt kell hívni, helyszínt nem elhagyni.
Öreg megtette, jogilag mi ez?
Fel kell jelenteni, valami csak lesz!"

Feljelentették, de ha nem hagyják el a helyszínt, akkor sosincs meg az öreg. Szerintem jól döntöttek, hogy elhagyták. A szemtanú is olyan volt, akit könnyű megtalálni, az ilyeneknek mindig nyoma van, ha valaki éppen dolgozik. Szerintem ez a történet pont úgy jó, ahogy van. Biztosan megkapta a megfelelő büntetést is az öreg!

Desert 2008.02.25. 18:21:46

"60 év felett ohne jogsi"

ez igy túlzás. faterom is elmúlt 60 és igencsak jól vezet. van aki meg már 40-50 évesen leépül. Szóval inkább páv 5 évente.

kranführer 2008.02.25. 18:28:22

Öreges sztori: Eyg 50-60 körüli bácsika mellette feleség öv nincs egyiknél sem bekötve, csikorgó gumikkal befékez mellettem egy Pug 309-el a Nagy Sándor utcában Erzsébeten, mintegy többsávosítva az egysávos utat. Nekem fekete Fábia kombi, előttem egy szintén fekete de ötajtós Fábia. Aki fel is vette a kesztyűt a zöldre kicsit tülekedett emberünkkel amiből majdnem karambol lett, de a Pug nyert leszorítva a Skodát. Ötajtós (úgy láttam nő) vezetője sérelmezte a leszorítást és néhányszáz méteren keresztül reflektrral ment a Pug után, majd lefordult jobbra egy utcába. Emberünk ezt nem látta mert utána nekem fékezgetett, de mivel nagyobb követési távolságot hagytam nem volt veszélyes. A lényeg hogy a Pesti útig több életveszélyes manővert láttam tőle, úgy általában mindenkire veszélyes volt, de ennek dacára nem haladt jobban mint én a nyugodt vezetési stílussal. Egészen a Ferihegyi útig mentünk együtt. Ja az autó oldalai, hátulja itt-ott megtörve, lámpabúrák megrepedve és jobb tükör nélkül (a helye megvolt) közlekedett. Tipikus idegbeteg kihaénnem stílus.

Dávid 2008.02.25. 18:31:42

20 évvel ezelőtt a csodás Wartburgom tükrét ugyanígy "elvitte" valaki a Miskolci úton. SZerencsére fel volt húzva az ablak. Akkor visszafordultam, és nagyon összevertem a cserbenhagyó hernyót. Igaz, akkor csak 20 éves voltam. Ma valószínüleg visszafordulnék, és nagyon összeverném a cserbenhagyó hernyót. Igaz, ma már 40 vagyok. És nem Wartburgom van. Na mindegy.

bloodhound 2008.02.25. 19:11:18

én eztet mostan nem értem, szvsz ez simán bűncselekmény, hülye rendőrök (de ezt kétlem, a felettesük csak megnézte a jelentésüket, a jegyzőkönyvetvagy akármit) vagy a sztori sántít valahol, erősen, mindkét lábára...

János 2008.02.25. 19:16:03

A verekedő kedvűeknek üzenem, hogy a verés ebben az esetben már bűncselekmény lesz. Önbíráskodás, de minimum garázdaság. Vagy egyszer valaki jól visszaüt, aki nagyobb / erősebb / többen vannak / közelebb vannak a barátai.
Szóval nem javaslom. Rendőrt kell hívni, s élni a jogainkkal.

cso zsi 2008.02.25. 19:17:39

A minap lehet, hogy letörtem valakinek a tükrét. Meg sem álltam miatta.
Komolyra fordítva: a középső sávban haladva, a mögöttem haladó jobbra kivágva óhajtott előrébb jutni.
Koppanás a kasznin, a lehetséges okozó nagy gázzal tovább. Az általam használt jármű állaga meg nem érte meg azt a fáradtságot, hogy megálljak mkegnézni. :)))

Én 2008.02.25. 19:48:51

még nem évült el az ügy, feljelentheted cserbenhagyásért, ráadásul azzal, hogy nem győződött meg róla, hogy történt-e személyi sérülés, már meg is valósította a BTK bűncselekményét!
ez bebizonyosodott, ha a határozatban az áll, hogy megállás nélkül tobábbment és ha ő nem fellebbezte meg (valószínű), akkor 30 nap után jogerős, kifogásnak helye nincs.

(és még személyi sérülés is történt!)

és az ilyen fasz "millio km-es tsz-es" sofőrök 100km-t nem tudnak biztonsággal vezetni rendes forgalomban. (rendes: nem ugyanaz az útszakasz nulla forgalommal 30 évig...)

ennyi. ha nekem esik egy ilyen, hogy fiatalok így meg úgy (én is az vagyok), biztos nem hagyom annyiban. márcsak azért is, mert a hátralevő életében továbbra is bunkó marad mindenkivel

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.02.25. 20:05:42

Vasárnap hajnalban a Nagytétényi úton egy buszmegállóba rohant egy busz, elaludt a sofőr. 2 Nőt elgázolt. A buszmegállóról vannak képeim, de nem mutatom meg senkinek

Triznyai Döme 2008.02.25. 20:10:25

Hogyúgyvan!

Megyek és azonnal megöngyilkolom magam. Vagy nem kell? Elég lesz, ha legközelebb nem fékezem ki a szemből suicid módon előző max 2x éves suttyót?

107! 2008.02.25. 20:12:06

bloodhound 2008.02.25. 19:11:18
Már megint mi az oka a hülyézésnek?
Ha így volt, ahogy leírta (miért ne így lett volna), akkor hivatalból eljártak az öreggel szemben cserbenhagyás vétsége miatt (mivel még csak meg sem győződött róla, hogy történt e személyi sérülés)

ovalbogar 2008.02.25. 20:15:20

Sajnos velem is megtörtént már hasonló dolog leszámítva a tükröm nem tört le. A lényeg: a szembejövő hölgy gondolt egyet és kikerülte az előtte álló buszt az én sávomba természetesen, majd amikor behajtotta a tükrömet belenézett a szemembe és továbbhajtott. Nem szoktam idegeskedni csak valószínüleg az okozott pillanatnyi rövidzárlatot, hogy le sem lassíitott, mindegy gyorsan megfordul utolér megelőz és megáll előtte. Nem k*vaanyázva megkérdezem, hogy talán nem kéne megállnia? Hölgy 40 év körüli jól szituált- Miért? Nem törött le a tükre? Itt már kezdtem elveszíteni türelmemet - És akkor? talán megállhatott volna. Válasz: Különben is miért nem húzódtam le? 210 vérnyomás és elkezdtem magyarázni hogy az én sávomban tetszett lenni majd még 5 percig próbáltam neki megmagyarázni, hogy hol hibázot és ha megáll nyilván nem így társalognék vele de teljesen felesleges.

gaben 2008.02.25. 20:19:06

De jót röhögtem.

Az Uram KAMIONSOFŐR volt a tsz-ben!

Oszt útlevele volt-e a papának meg TIR táblája az Ifára, Barkasra, Zukra? :)

gaben 2008.02.25. 20:28:34

107!

A hülyézéshez nem kell ok.(egyeseknek)
Megy az reflexből is.
Mint ahogyan abban a szövegkörnyezetben máson sem lepődtem volna meg.

Én ezt vallom: Mindenki másképpen hülye...

Rocko- 2008.02.25. 21:24:48

párolt zsiráffül 2008.02.25. 17:08:48
nem mondtam, h jó duma. de ezt túl lehet élni. az ilyen öregeket nem.

yokli 2008.02.25. 17:24:11
köszönöm a személyiségelemzést.

Terveüdekszi 2008.02.26. 11:02:32

Hm... Én is a beírattam volna a nyuggert egy alapos verésre.

Egyszer nekem is megcsapták a tükrömet egy ilyen szituációban, csak ott kukás autó volt az akadály. Faszkalap előzi, a zsír új fűthető, fényre sötétedő, elektromos tükrömet telibe kapja a tetves Asztrájával. Szerencsére semmi baja nem lett, csak a burkolat repedt meg rajta. A faszi meg sem állt, ment tovább. Nekem agy eldurrant, utána mentem. Leállítottam, megkérdeztem hogy ezt most akkor hogyan is képzelte, ha már lezúzta(lezúzhatta volna) a tükrömet, akkor nem-e kellene megállni és tisztázni a dolgot? A válasz: Ki a faszt érdekel a tükröd?! Kiemeltem az autóból, és eltörtem az orrát. Fenyegetőzött hogy feljelent, de újabb tettlegességet helyeztem kilátásba és otthagytam. Azóta nem történt semmi. Tudom hogy nem ez a helyes eljárás, de az ilyen pimaszság valahogy kihozta belőlem az állatot. Nem vagyok büszke az esetre. :-S

Johnny336 2008.02.26. 11:06:32

"Ki a faszt érdekel a tükröd?! Kiemeltem az autóból, és eltörtem az orrát"

Ezen befostam... :))))

Laposmacska 2008.02.26. 15:03:38

Mi az hogy 2x éves suttyók?! 27 vagyok, és nagyságrendekkel nyugodtabban vezetek, mint az 50 éves apósom. Ő is qrva sokat vezetett már, és hát elég nagy önbizalma van, szóval félelmetes :) Apám is sportosan vezet. Mi van velem?

Egyébként én is remélem, hogy megkapta magáét az öreg. Egyetértek azzal, hogy idősebbek ne vezessenek, de nem 60 évtől hanem mondjuk 70-től. Akinek meg magától nincs annyi esze, hogy észrevegye, hogy már nem olyan mint régen, hát az meg is érdemli.

Az újravizsgáztatásban is benne lennék, akár 5 évente, bár talán jobb megoldás lenne, ha minden baleset után elküldenék az illetőt újra vizsgázni. Régen volt ilyen, jól tudom?

Laposmacska 2008.02.26. 15:07:47

Terveüdekszi 2008.02.26. 11:02:32

"Kiemeltem az autóból, és eltörtem az orrát." Ez tényleg nagyon ott van!! :D

Triznyai Döme 2008.02.26. 16:19:58

Mi vaaaan?
Innyemá' flatcat, te meg hun élsz picinyem? És mi ez a hertelen nyakduzmasztás? Bervára érzékenykedni méltóztatsz amiért utalni merészeltem arra a szomorú tényre, hogy az eszetlen előzésekbe általában a fiatalabb korosztály szok bébattyogni, én meg kéjes mosollyal nyugtázzam, hogy néhányotok szerint 40 fölött mindenki vonuljon be egy HILD otthonba és onnajt kerekesszatyor, tolószék, faguriga?

Mecsoda tolerancia! NEM MINDEN 60 év felettit kötnél röghöz? Nem láttál még 70 fölötti biztonságos vezetőt? Lelkemnek széptollú madara, méztassál párszo körül pilácsolni egy osztrák, német, holland, francia olasz avagy svéd úton. Lesz nagy bámul és csodálkoz!

Johnny336 2008.02.26. 16:35:52

Nem kell ahhoz kulfoldre menni, hogy az ember 70 feletti kivalo vezetot talaljon. Ugyanigy nem kell Magyarorszagra jonni, hogy bunko modon tolakodo, szabalyokba beleszaro autovezetot lasson az ember...
Arrol van szo, hogy bizonyos kor utan a reflexek kikopnak. Ahogyan bizonyos korig a mozgas koordinacio sem teljesen tokeletes, illetve erettsegi szintet tekintve az emberre nem lehet rabizni egy kecsket sem. Nem veletlenul van also eletkori hatara a vezetesnek. Pedig vannak rengetegen, akik mar fiatalon versenyeznek, pedig kozuton meg nem is mehetnek. Ugyanez igaz az oregekre is...

Tovabba, kerem ne aposztrofaljuk mar Magyarorszagot, mint Europa pocegodre, es mindenhol mashol jo, itt meg szar.

isti77 2008.02.26. 16:46:11

Johhny336: "Tovabba, kerem ne aposztrofaljuk mar Magyarorszagot, mint Europa pocegodre, es mindenhol mashol jo, itt meg szar."

...vagy legalábbis készüljünk fel arra, hogy ha valaki megkérdezi, hogy amennyiben ennyire szarul érezzük magunkat itt, akkor miért nem húzunk innen a bús p.csába, akkor valami meggyőző választ tudjunk adni.

Sorry a kifejezésmódért, de én már feltettem ezt a kérdést (ha nem is pont így) néhány "itt minden szar"-hozzáállású baromarcúnak, és valahogy mindeddig nem sikerült értelmes választ kapni a kérdésre.
Egy országot a lakosai tesznek olyanná, amilyen, és ebben a fröcsögők is benne vannak, ezt ne felejtsük el.

Johnny336 2008.02.26. 17:06:33

Ezt ugy ertelmezem, hogy egyet ertesz velem.

Egyebkent jelenleg kulfoldon elek. Vannak dolgok, amik jobbak, vannak amik rosszabbak. Ennyi. De azt se felejtsuk el, azert mert itt valami jol mukodik, az nem biztos hogy mashol is jo lesz. Hiaba Europa, attol meg kulonbozo kultura. Hiaba fugg ossze a tortenelmunk is nagyon sok orszaggal, megis specifikus...

Triznyai Döme 2008.02.26. 17:45:11

Johnny336 2008.02.26. 16:35:52

Félre teccik érteni!
A fentebb sorolt (és még folytathatnám) országokban azért magasabb JELENTŐSEN a 60-70 év feletti és még mindig biztonságosan vezetők száma, mert náluk a motorizáció minimum 15-20 év előnnyel indult. Számolj utána. Egy ma ≥ 70 éves ugye legkésőbb 1938-ban született és '56-ban szerzett jogosítványt. Európa szerencsésebb felén 20-25 éves korára már részletre vehetett egy CV2-t, egy Isettát, DKW-t, VW-t stb. Nálunk ebben az időben azon pusmogtak a szomszédok, hogy "Miből fussa ennek a .......-nak vadonatúj hokedlire?". Ha volt egy "Dongó" segédmotorja, akkor biztos lehetett benne, hogy naponta minimum 14en jelentették föl.

(P.s. Az egyik érdekes hungarikum, hogy ha itt valakinek 19 kféle indokát lehet feltételezni egy megszólalása mögött, akkor 100-ból 149-en a huszadik, legaljasabb indokot vélelmezik.)

k 2008.02.26. 19:00:13

az én mostoha apósom meg nyugdíjas katona.
nála jobban senki nem vezet.
neki akkora rutinja meg képzettsége és ösztönös tehetsége van hozzá hogy na. öv? neki nem kell, ő tud vezetni.
parkolási büntetés? vele ne vicceljenek.

család nem ülhet be mellé.
és mindig imádkozom, hogy ne én jöjjek vele szemben amikor épp előz a kanyarban.

Johnny336 2008.02.26. 21:00:56

Triznyai Döme 2008.02.26. 17:45:11

Valo igaz, az egyeni kozlekedesi kultura elobb alakult ki nalunk szerencsesebb tortenelmi helyzetu orszagokban (meg NDK-ban is, pedig ok hasonlo cipoben jartak, mint mi). Azonban az ember tovabbra is ember marad. Kopik a reflex, csokken a koncentracios keszseg, mozgaskoordinacio kevesbe lesz hatarozott es pontos. Ezert ez a tema (nyugdijas amokfuto) nem vetitheto le kizarolag Magyarorszagra, es a kulfold, mint pelda, itt nem allja meg a helyet.
Termeszetesen a hatso szandek feltetelezese a masik fel tetteben/gondolataban valoban egyeni elegge jellemzo a mi esetunkben (sajnos!). De ehhez sok-sok evnek kell eltelnie, hogy kihaljon az emberekbol...addigra mi mar nagyon oregek leszunk (mondom ezt huszoniksz evesen... :)).

Brigi "B. A." főnöke 2008.02.26. 21:52:59

Érdekes, még senkinek nem jutott eszébe, hogy az öreg kormányőr, és neki először a védett személyt kell célba juttatnia. (nehogy bárki is komolyan vegye :) )

Triznyai Döme 2008.02.26. 21:55:07

Nnnnna. Közeledünk.
Igazából az veri ki a biztosítékot, ha kategorikusan deklarálják a hülyeséget. A kor lehet determináló tényező a közlekedés biztonságában, de korántsem a legfontosabb. Hidd el, az ifjúkori "kihaénnem" fokozott kockázatvállalás úgy a 20-50 ezredik km után (legalább is a súlyosabb balesetek bekövetkezésében) gyakoribb okozó. Egy bambuló, agyilag leépülő, kétszer akkora reakcióidejű nyuggertatter okozhat sok koccanást, kibattyoghat eléd macisajt vagy piros lámpa mögül, elédszédeleghet a sztrádán gyökkettő +1 km/h-val előzve a gyökkettővel kepesztő pótos ifát. Igen. De gondold végig, milyen baromságok okozzák a legsúlyosabb baleseteket.

(Ettől függetlenül, ÉN majd leteszem a jogsit, amikor ifjú rokonaim szerint kezdek már közelíteni az ön- és közveszélyes szinthez.)

cso zsi 2008.02.26. 22:52:57

Nekem még közlekedéspszichológiából azt okították, hogy a második, a negyedik, meg a tizenkettedik év nagyon kritikus. Azt hiszem, akkoriban az évi 8-10000 km volt átlagosnak mondható.

Laposmacska 2008.02.27. 11:09:30

Döme, nem tudom, miért kötöttél belém, én a családon belüli viszonyokat vázoltam. Emellett igazad van, sok fiatal vág bele hülye előzésekbe, stb. De nem csak. De tudod ők azok, akiknek az eszük helyén is vagányság van, meg akarják mutatni, hogy ők ott is beférnek, ahol más sem. Ez szimplán vagányság, és feleletlenség. Sajnos vannak olyanok, akik nem tudnak felnőni, és 30 vagy akár 40 felett is így vezetnek. Az meg, hogy valaki direkt bunkózik az meg szerintem egy pár évvel idősebb korosztály.

A jogsi visszavételéről meg annyit, hogy eljön egy idő, amikor már nem tudsz úgy vezetni, hogy biztonságosan tudj közlekedni a forgalomban. Skandináv országokban a miénkkel ellentétben olyan forgalom van, ami simán eltűri, hogy 80+ éves idősek vezetgessenek, mert nem rohan mindenki úgy, mint itt nálunk. Itt teljesen mindegy, hogy a városban 50-nel vagy 60-nal mész, valaki akkor is meg fog előzni. Mesélte egy oktató, hogy az egyik tanitványát elkísérte egy barátnője valamilyen skandiáv országból. Az apuka felvitte őket Pestre Debrecenből 2 óra alatt, és a csajnak halálfélelme volt. Feléjük egy ekkora távolság 4-5 vagy akár mégtöbb óra. El tudod ezt itt nálunk képzelni? Én ritkán megyek kocsival dolgozni, de nemrég, mikor hazafele mentem, azt láttam, hogy egy versenypályán megyek: ha az egyik sávban volt egy pár méter szabad hely, akkor oda bevágott valaki a másik sávból. Az ő helyére meg más valaki... Leginkább a hozzáállással van a baj, ha mindenki rájönne, hogy mennyit nyer azzal, hogy két perccel korábban ér a lámpához, és mennyit veszthet egy ilyen tempóval, akkor talán kicsit türelmesebbek lennének az emberek.

Visszatérve az öregekre, láttam már olyat, hogy egy idősebb hölgyike a lámpánál hátramenetbe tette a kocsit, és csak az volt mindenkinek a szerencséje, hogy szokatlanul nagy hely volt mögötte.

Szóval egy bizonyos kor és egészségi állapot felett mindenki lgondolkodhatna, hogy akar-e még vezetni, kell-e neki a stresz, hogy a lámpánál ledudálják, vagy nem.

Triznyai Döme 2008.02.27. 11:43:40

Empátia méjdir fletket, empátia!

Fel se tűnt neked, hogy lazán le kriptaszökevényezitek az ÖSSZES 30-40-50 feletti pógárt? Nem vagyok igazán elájulva a magam vezetési képességeit illetően ("ha valamit szeretek magamban, Virág, az a szerénység...") de az ilyen sommás ítéleteket mindenki dugja fel magának. Bármikor kész vagyok bizonyítani, ültessetek bele AKÁRMILYEN kocsiba Steyr500-astól Kamazig és induljunk.
Hagyjuk a skandikat, náluk 9-10x akkora területen bóklászik fele-kétharmada ember, ott tényleg könnyű. Viszont nézz már körül Beneluxiában, harmada-fele területen rezseg 10-16 millió, oszt valahogy mégsem egy merő epeömlés, hisztéria, kényszerzubbony az egész vidék. Pedig ott csak 120 a felső a pályán.
Visszatérve a fiatalokra, tegnap történt, hogy surranópályán (Pálya u. - Külső Szilágyi) mentem be Nagyfaluba. A madaras tecsó felől jött egy max 20 éves suttyó egy Thaliával. Én szép nyugisan rákanyarodtam balra a Külső Szilágyira, PONTOSAN a besorolóknak kialakított, záróvonallal elkerített belső sávra. A baromállatja meg ahelyett, hogy a külsőn szép nyugisan odább ette volna a fene, forgalomtól elzárt területen, záróvonalon át, refivel, dudával bevágott mögém. Ha ki nem rántom a kocsit (szabálytalanul!) a külsőbe, a sumáherje telibever hátulról.
Szóval nem csak a kor, hanem az általános MENTÁLIS állapot is okot adhat az elgondolkodásra.

Laposmacska 2008.02.27. 12:47:58

Döme! Nem tudom, hány éves vagy, de nagyon magadra veszed ezeket. Nem tudom, hogy hol ovastad, hogy 30 felett mindenkit el kéne temetni, élve vagy halva, de nem erről van szó.

Ha mindenki olyan nyugodtan közlekedne mint az idősebbje, akkor nem lenne gond. De ha belebújnak a seggedbe, akkor te is gyorsabban mész. Gondolom, velük is így van. Itt meg aztán bőven akad, aki belebújik a seggedbe, és ezek többnyire tényleg fiatalok.

De azért neked sem kéne általánosítanod! Amit te mondasz, abból meg az hallik ki, hogy igazán csak 30 felett tud vezetni az ember, az alatt csak szülői felügyelettel lehetne, ha már egyáltalán. Azért ez sem helyes hozzáállás!

Triznyai Döme 2008.02.27. 13:56:23

Nyugi, én sem gondolok mindig mindent vérkomolyan! (A korom után érdeklődni tapintatlanság :) legyen elég annyi, hogy a jogsim rég elmúlt negyven éves.)
Ez egyébként is csak egy blog, aki ilyesmin képes kiakadni az egyéb ostobaságokra is hajlamos.
Semmi bajom a NORMÁLIS emberekkel, kortól, nemtől, bőrszíntől, vallástól függetlenül (na jó, pontosítok, a katolikus moszlimzsidókat némi fenntartással kezelem).
Abban pedig biza van igazság, hogy az ember általában a félmilla km UTÁN kezdi felfogni, hogy mennyi mindent nem tud, vagy tud de ROSSZUL.
És igen, a legtöbb ifjabb korosztálybeli NORMÁLIS, pl. a lányom mellett is nyugodtan végigszunyókálnék egy Groningen-Budapest távot. A fiaim is jól vezetnek, bár a nagyobbik időnként hajlandó belemenni kissé meredekebb dolgokba is, de azért az igazán veszélyesekbe nem.

Johnny336 2008.02.27. 13:59:27

Triznyai Döme 2008.02.27. 13:56:23

Szerintem rengeteg esetben neveles kerdese, hogy ki hogyan viselkedik. Autoban ulve is viselkedik az ember, csak akkor vaskabat van rajta. De a vezetesi stilusa akkor is egy viselkedesi forma. Meg leirjam parszor, hogy viselkedes (szoismetlesbol sosem eleg)? :)

Triznyai Döme (törölt) 2008.02.27. 16:04:31

Általában igaz. De akad nem kevés, akiről kocsiba ülve lepattogzik az a pár molekulányi vastag kultúrmáz és előbukkan a baromállat.

Laposmacska 2008.02.27. 17:16:45

Hű, akkor apámkorabeli lehetsz. Mindegy, őt is tegezem :)

Egyébként nem "mentális", hanem az "értelmi" szint dönti el, hogy ki mit művel az életben és az utakon. Azt hiszem, nem ugyanaz a kettő. Azt meg ugye nem kell bizonygatni, hogy hülyék mindenhol minden időben...

gramercy (törölt) 2008.02.27. 18:09:35

na, ehhez akkor az én történetem


1-es út, Herceghalom - Biatorbágy közötti hosszúúúú egyenes szakasz, az én sávomban megyünk szépen egymás után, mivel szemben is jön egy sor, előzni nem lehet. Én a 3. voltam a mi sorunkban.

Egyszercsak a szemközti sorból egy piros Ignis kilép és elkezdi előzni a kamiont. Persze a valszeg 5-ösből visszaváltott 5-ösbe a pedálon meg nyomott kb. 2 millimiétert.

Eredmény: az előzési manővert a kb. 70 éves őszhajú hölgy az Ignisével a KÉT SOR KÖZÖTT folytatta, closing speed = kb. 220 km/h sebességnél, tök nyugodtan, vigyorogva.

Szerencséje volt hogy mindkét oldali sor lehúzódott és hogy az 1-es út elég széles ahhoz hogy 3 autó is elférjen 110-zel egymás mellett.

Triznyai Döme (törölt) 2008.02.27. 20:09:58

My dear Flat Cat!
(Tetszik a nicked!) Bizony, hogy nem ugyanaz a két szó jelentése! Azért használtam a pünkte a "mentális"-t. Adott szövegkörnyezetben épp a tágabb értelme miatt éreztem helyesebbnek.

Gramercy,
tudod, nem vak ázs á bányá, hánem vákmerő!
Na und?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása