Gondoltam, gyarapítsuk az idős sofőrökről szóló történeteket.
Íme az enyém:
Még nyáron történt az eset. Pécsről Szigetvár felé tartottunk, (szakértőknek: Tortyogó közelében) külső hőmérséklet 40 fok, az autóban 5-el több, ezért klíma hiányában ablakok lehúzva. (Ez még fontos lesz.) A szemközti sáv szélén magányos, közútkezelős traktor kaszálta a gazt. Minden autós lassít a mi sávunkban is, szemben is, hogy jól kikerülhessük egymást. Mit ad Isten, ahogy épp a traktor mellett haladunk el, a traktor mögül, fehér villámként kicsap egy valamilyen keleti autó és a tesóm (aki a soföröm volt) egy határozott kormánymozdulatának köszönhetően csak a vezetőoldali visszapillantó ment ripityára. Azonnal megálltunk. Tesóm képe tele üvegszilánkokkal, vérzik a homloka, arca, plusz az utastér is tele lett üveggel.
Kiszálltunk, de a kedves autós lelépett, meg sem állt. A traktor vezetőjét kérdeztem meg, hogy mit látott. Sajnos nem sokat, csak, hogy egy fehér samara, vagy favorit lehetett. Csúcs, gondoltam. Próba szerencse alapon átültem a sofőrülésbe, megfordultunk és Michael Knight tempóban Pécs felé vettük az irányt. Tudtam, hogy sok esélyem nincs, mert bárhol lekanyarodhatott az emberünk. Mégis szerencsénk lett. A piros-fehér-zölt olajcég bázisállomásán tankolt. Egy határozott kézifékessel be is csúsztunk a kútra, ahol a kb 150 cm magas, 70 év körüli bácsika nyugodtan tankolta a törött tükrű samaráját. Természetesen rögtön lerohantuk (Nem k* anyázva), hogy mégis észrevette -e, hogy mi történt?
- Észrevettem, hogy ti idióta fiatalok 150-el mentek és összetöritek más kocsiját.
- Mi 150-el? Hiszen a traktor ott kaszált, az egész sor lassan ment.
- Akkor is ti jöttetek át a mi sávunkba!
- Mi egyenesen mentünk, magának kellett a traktort kikerülnie, nem emlékszik? És nem kellett volna megállnia, ha látta, hogy a maga tükre is letört?
Ekkor bekapcsolódott a bácsi felesége:
- A férjem 40 évig kamionsofőr volt a tsz-nél, csak jobban tudja, mint ti taknyosok! (30 éves vagyok, a tesóm kicsit kevesebb), Különbenis a mi tükrünk is ugyanúgy letört, mint a tiétek.
- Az igaz, de a samarára max 5 eFt a tükör, a Megane-ra 40 eFt.
Bácsi folyt.
- Engem nem érdekel, megyünk haza!
- Nem mennek sehova, kihívom a rendőröket!
Erre a bácsi behajol az autóba, matatni kezd. (vadászpuskáját keresi?) Elővesz egy méretes, tescós kormányzárat és rázendít, hogy majd ő megmutatja nekünk, mit képzelünk mi!
Lehet, hogy jobb lett volna a kutaknál lévő vödörnyi piszkos ablakmosó vízzel lehűteni az öreget, de nem tettük, bementünk a shopba és már csörgettem a rendőrséget. Egy ott lévő szaki azt mondta, hogy jobban járok, ha nem hívom a rendőröket, mert majd engem is megbüntetnek. Nem érdekelt.
Pár perc múlva jött is egy helyszínelőkocsi, ami lekanyarodott Pellérd felé. Újra felhívtam a rendőrséget, hogy ne Pellérd felé küldjék a kocsit, hanem a benzinkúthoz. Visszafordult a kocsi, leparkoltak. Párbeszéd rendőrök és köztem:
Jó napot. Gyorsan mondják, hogy mi a gond, mert lejárt a műszakunk.
Fasza. (Ezt csak magamban)
Elmondtam az esetet.
Rendőr: És akkor miért nem maradtak a helyszínen?
Én: Hogy hol?
R: A helyszínen, mert így nem tudjuk a nyomokat rögzíteni.
Én: Ha ott maradunk, soha nem találjuk meg a másik autót, mivel cserbenhagyott minket, ráadásul a testvérem feje vérzik, tele van szilánkokkal. De ha gondolja visszamehetünk, tudom, hogy hol történt.
R: Nem kell, mert a többi autós azóta átment a helyszínen és nincsenek nyomok. (Milyen igaz, de azért szilánkok, műanyagdarabok vannak bőven.)
Ezután igazoltatás következett, adatok felvétele, stb. A szondáztatás sajnos elmaradt, pedig erős a gyanúm azóta is, hogy egy pár fröccstől volt ilyen kemény az öreg.
A kárfelvétel következik:
Rendőrségi fényképezőgép elemei lemerülve ezért az intézkedő kolléga a mobiltelefonjával fényképezte le a tükör helyét.
Ezzel le lett tudva nagyjából minden, mindenki hazaindult, illetve előbb a tesóm fejéből szedegettem a szilánkokat. A szeme talán csak azért nem sérült, mert szemüveg volt rajta.
Hogy mi lett az ügy vége?
A rendőrség a traktorost is meghallgatta még az ügyben, a vétkes egyértelműen a samarás volt, az ő biztosítója fizette ki az új tükröt 100%-ban.
Ezúton is üzenem a benzinkúton kávézó kibicnek, ha nem hívok rendőrt, saját zsebből fizethettem volna a tükröt.
Valamint ha igazán kukacos (és az ijedtségben talpraesett) lettem volna, akkor mentőt hívatok a tesóm ellátására, valamint a kormányzárral fenyegetőző öreget feljelentem garázdaságért, + cserbenhagyásos karambol okozásáért. Sajnos a rendőrségi határozatból, amit kaptunk, nem derült ki, hogy mennyire bűntették meg az öreget, de remélem megkapta a magáét.
Nyugdíjas ámokfutó
2008.02.25. 15:09 :: Kisikasa
Nyugdíjas kamionsofőr bácsika, oldalán hőbörgő mamácskával kontra vétlen másik fél, Truck esete a mobilos helyszínelőkkel, akiknek mellesleg lejárt a műszakuk.
63 komment
Címkék: közlekedés autó baleset rendőr büntetés
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Johnny336 2008.02.25. 15:18:27
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.25. 15:22:02
a kresz és a másik életének a veszélyeztetése, nem az időskori tiszteletről szól...
onnantól hogy valaki tojik a másikra és eltiplizik a helyszínről, semmi tisztelet nem jár neki, max egy verés :o)
hanyadik? :D
Johnny336 2008.02.25. 15:24:13
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.25. 15:25:57
Hózentróger 2008.02.25. 15:35:33
ChGeri 2008.02.25. 15:37:00
Juzo 2008.02.25. 15:42:37
kompi · http://filmtrailer.hu 2008.02.25. 15:47:17
Johnny336 2008.02.25. 15:50:44
Valamint 17 eves kortol kezdve mindenkinek 5, azaz ot evente kelljen uj KRESZ-vizsgat tennie (nem nagy dolog, az amokfutoktol nem ment meg, de megiscsak valami, nagyon sokan az alapfogalmakat is elfelejtik teljesen 1-2 ev alatt...).
Ban_Dee 2008.02.25. 15:51:06
Hogy az idővel az ember teste (szeme, reflexei, hallása stb.) kopik, az meg egy másik.
Persze igaz, hogy mentőt kellett volna hívni, látlelet és amint megvan a határozat a zsaruktól - tökmindegy kit hoznak ki vétkesnek, az öreg cserbenhagyást művelt - szépen akkora kártérítési igényt beadni neki, hogy csak pislogjon.
Plusz garázdaságért feljelenteni - k.vára leszarja mindenki, hogy kinek járt le a műszakja, kinek nem, haragudjon a rendőr a főnökére, hogy miért őt küldte.
VAGY tényleg vödör a nyakába oszt' kvittek vagytok - vérmérséklettől függően.
Ja, amúgy ilyen esetben meg be kell nyögni, hogy _személyi sérüléses baleset_ ami miatt kéred őket, akkor _kell_ hogy rendes helyszínelő és mentő jöjjön, plusz a zsaruk hivatalból helyszínt biztosítani.
Becher 2008.02.25. 15:52:09
2008.02.25. 16:24:03
szbszig 2008.02.25. 16:30:38
107! 2008.02.25. 16:33:20
Öreges sztori a következő. Bp. II. Margit krt., meg valami kis utca kereszteződése. Fater jön ki a kisutcából az új suzuki stifttel, de lefullad. Tiszta ideg lesz, kuplung nélkül nagygázzal alácsavart kormánnyal ráindít az erőműre. persze az elkapj a lendületet, és ahogy van felpattan a járdára magával sodorva 4db demszkigolyót (nem a kicsit, azt a nagy medicinlabdaméretűt), visz egy oszlopot, és végül a gyalogos lámpa oszlopa állítja meg. Intézkedés során beszélgetek az öreggel, hogy el kellene gondolkozni rajta, szüksége van e még nyolcvan évesen a kocsira. És ekkor jött a már 40 éve vezetek szöveg...
Johnny336 2008.02.25. 16:42:03
Vajon a 40 evet is igy vezette le? :) Azzal nem buszkelkednek!
-putyin- 2008.02.25. 16:42:36
gravy_t 2008.02.25. 16:45:25
Rocko- 2008.02.25. 16:56:00
107! 2008.02.25. 17:04:49
Sitti 2008.02.25. 17:07:33
Miért kellene tisztelnem valakit a kora miatt?
Ugyanúgy megöregszik a Nobel díjas tudós, mint a fegyernepper.
Ha tisztelek valakit az vagy a tettei, vagy a jóakarata miatt lehet.
A tiszteletet nem kikövetelni kell, hanem kivívni! Attól mert elkezdni mondogatni, hogy ő 40 éve vezet nem a tiszteletemet fogja kivívni, hanem az ellenszenvemet.
Hózentróger 2008.02.25. 17:08:48
Ez nem olyan jo duma szerintem....
yokli 2008.02.25. 17:24:11
egy csomóan csak siránkoznának, tökjó, h van ellenpélda is!!!
Rocko- 2008.02.25. 16:56:00
hát nálad mind az intelligencia, mind a műveltség (minimális szintje is) csúfos vereséget szenvedett
Hegyirablo 2008.02.25. 17:25:55
Öreg megtette, jogilag mi ez?
Fel kell jelenteni, valami csak lesz!
Kata 2008.02.25. 17:35:12
jogdoki 2008.02.25. 17:55:46
Öreg lehet, hogy IFA-sofőr volt (nem bántom az IFA-sofőröket) a TSZ-telep meg a krumpliföldek között.
Egyébként kompi és Johnny336-al értek egyet: 60 év felett ohne jogsi, a többinek meg 5 évente új vizsga (elmélet, gyakorlat). Azt hittem, egyedül vagyok ezzel a gondolatommal. :)
107! 2008.02.25. 17:57:46
Öreg megtette, jogilag mi ez?
Fel kell jelenteni, valami csak lesz!"
Feljelentették, de ha nem hagyják el a helyszínt, akkor sosincs meg az öreg. Szerintem jól döntöttek, hogy elhagyták. A szemtanú is olyan volt, akit könnyű megtalálni, az ilyeneknek mindig nyoma van, ha valaki éppen dolgozik. Szerintem ez a történet pont úgy jó, ahogy van. Biztosan megkapta a megfelelő büntetést is az öreg!
Desert 2008.02.25. 18:21:46
ez igy túlzás. faterom is elmúlt 60 és igencsak jól vezet. van aki meg már 40-50 évesen leépül. Szóval inkább páv 5 évente.
kranführer 2008.02.25. 18:28:22
Dávid 2008.02.25. 18:31:42
bloodhound 2008.02.25. 19:11:18
János 2008.02.25. 19:16:03
Szóval nem javaslom. Rendőrt kell hívni, s élni a jogainkkal.
cso zsi 2008.02.25. 19:17:39
Komolyra fordítva: a középső sávban haladva, a mögöttem haladó jobbra kivágva óhajtott előrébb jutni.
Koppanás a kasznin, a lehetséges okozó nagy gázzal tovább. Az általam használt jármű állaga meg nem érte meg azt a fáradtságot, hogy megálljak mkegnézni. :)))
Én 2008.02.25. 19:48:51
ez bebizonyosodott, ha a határozatban az áll, hogy megállás nélkül tobábbment és ha ő nem fellebbezte meg (valószínű), akkor 30 nap után jogerős, kifogásnak helye nincs.
(és még személyi sérülés is történt!)
és az ilyen fasz "millio km-es tsz-es" sofőrök 100km-t nem tudnak biztonsággal vezetni rendes forgalomban. (rendes: nem ugyanaz az útszakasz nulla forgalommal 30 évig...)
ennyi. ha nekem esik egy ilyen, hogy fiatalok így meg úgy (én is az vagyok), biztos nem hagyom annyiban. márcsak azért is, mert a hátralevő életében továbbra is bunkó marad mindenkivel
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.02.25. 20:05:42
Triznyai Döme 2008.02.25. 20:10:25
Megyek és azonnal megöngyilkolom magam. Vagy nem kell? Elég lesz, ha legközelebb nem fékezem ki a szemből suicid módon előző max 2x éves suttyót?
107! 2008.02.25. 20:12:06
Már megint mi az oka a hülyézésnek?
Ha így volt, ahogy leírta (miért ne így lett volna), akkor hivatalból eljártak az öreggel szemben cserbenhagyás vétsége miatt (mivel még csak meg sem győződött róla, hogy történt e személyi sérülés)
ovalbogar 2008.02.25. 20:15:20
gaben 2008.02.25. 20:19:06
Az Uram KAMIONSOFŐR volt a tsz-ben!
Oszt útlevele volt-e a papának meg TIR táblája az Ifára, Barkasra, Zukra? :)
gaben 2008.02.25. 20:28:34
A hülyézéshez nem kell ok.(egyeseknek)
Megy az reflexből is.
Mint ahogyan abban a szövegkörnyezetben máson sem lepődtem volna meg.
Én ezt vallom: Mindenki másképpen hülye...
Rocko- 2008.02.25. 21:24:48
nem mondtam, h jó duma. de ezt túl lehet élni. az ilyen öregeket nem.
yokli 2008.02.25. 17:24:11
köszönöm a személyiségelemzést.
Terveüdekszi 2008.02.26. 11:02:32
Egyszer nekem is megcsapták a tükrömet egy ilyen szituációban, csak ott kukás autó volt az akadály. Faszkalap előzi, a zsír új fűthető, fényre sötétedő, elektromos tükrömet telibe kapja a tetves Asztrájával. Szerencsére semmi baja nem lett, csak a burkolat repedt meg rajta. A faszi meg sem állt, ment tovább. Nekem agy eldurrant, utána mentem. Leállítottam, megkérdeztem hogy ezt most akkor hogyan is képzelte, ha már lezúzta(lezúzhatta volna) a tükrömet, akkor nem-e kellene megállni és tisztázni a dolgot? A válasz: Ki a faszt érdekel a tükröd?! Kiemeltem az autóból, és eltörtem az orrát. Fenyegetőzött hogy feljelent, de újabb tettlegességet helyeztem kilátásba és otthagytam. Azóta nem történt semmi. Tudom hogy nem ez a helyes eljárás, de az ilyen pimaszság valahogy kihozta belőlem az állatot. Nem vagyok büszke az esetre. :-S
Johnny336 2008.02.26. 11:06:32
Ezen befostam... :))))
Laposmacska 2008.02.26. 15:03:38
Egyébként én is remélem, hogy megkapta magáét az öreg. Egyetértek azzal, hogy idősebbek ne vezessenek, de nem 60 évtől hanem mondjuk 70-től. Akinek meg magától nincs annyi esze, hogy észrevegye, hogy már nem olyan mint régen, hát az meg is érdemli.
Az újravizsgáztatásban is benne lennék, akár 5 évente, bár talán jobb megoldás lenne, ha minden baleset után elküldenék az illetőt újra vizsgázni. Régen volt ilyen, jól tudom?
Laposmacska 2008.02.26. 15:07:47
"Kiemeltem az autóból, és eltörtem az orrát." Ez tényleg nagyon ott van!! :D
Triznyai Döme 2008.02.26. 16:19:58
Innyemá' flatcat, te meg hun élsz picinyem? És mi ez a hertelen nyakduzmasztás? Bervára érzékenykedni méltóztatsz amiért utalni merészeltem arra a szomorú tényre, hogy az eszetlen előzésekbe általában a fiatalabb korosztály szok bébattyogni, én meg kéjes mosollyal nyugtázzam, hogy néhányotok szerint 40 fölött mindenki vonuljon be egy HILD otthonba és onnajt kerekesszatyor, tolószék, faguriga?
Mecsoda tolerancia! NEM MINDEN 60 év felettit kötnél röghöz? Nem láttál még 70 fölötti biztonságos vezetőt? Lelkemnek széptollú madara, méztassál párszo körül pilácsolni egy osztrák, német, holland, francia olasz avagy svéd úton. Lesz nagy bámul és csodálkoz!
Johnny336 2008.02.26. 16:35:52
Arrol van szo, hogy bizonyos kor utan a reflexek kikopnak. Ahogyan bizonyos korig a mozgas koordinacio sem teljesen tokeletes, illetve erettsegi szintet tekintve az emberre nem lehet rabizni egy kecsket sem. Nem veletlenul van also eletkori hatara a vezetesnek. Pedig vannak rengetegen, akik mar fiatalon versenyeznek, pedig kozuton meg nem is mehetnek. Ugyanez igaz az oregekre is...
Tovabba, kerem ne aposztrofaljuk mar Magyarorszagot, mint Europa pocegodre, es mindenhol mashol jo, itt meg szar.
isti77 2008.02.26. 16:46:11
...vagy legalábbis készüljünk fel arra, hogy ha valaki megkérdezi, hogy amennyiben ennyire szarul érezzük magunkat itt, akkor miért nem húzunk innen a bús p.csába, akkor valami meggyőző választ tudjunk adni.
Sorry a kifejezésmódért, de én már feltettem ezt a kérdést (ha nem is pont így) néhány "itt minden szar"-hozzáállású baromarcúnak, és valahogy mindeddig nem sikerült értelmes választ kapni a kérdésre.
Egy országot a lakosai tesznek olyanná, amilyen, és ebben a fröcsögők is benne vannak, ezt ne felejtsük el.
Johnny336 2008.02.26. 17:06:33
Egyebkent jelenleg kulfoldon elek. Vannak dolgok, amik jobbak, vannak amik rosszabbak. Ennyi. De azt se felejtsuk el, azert mert itt valami jol mukodik, az nem biztos hogy mashol is jo lesz. Hiaba Europa, attol meg kulonbozo kultura. Hiaba fugg ossze a tortenelmunk is nagyon sok orszaggal, megis specifikus...
Triznyai Döme 2008.02.26. 17:45:11
Félre teccik érteni!
A fentebb sorolt (és még folytathatnám) országokban azért magasabb JELENTŐSEN a 60-70 év feletti és még mindig biztonságosan vezetők száma, mert náluk a motorizáció minimum 15-20 év előnnyel indult. Számolj utána. Egy ma ≥ 70 éves ugye legkésőbb 1938-ban született és '56-ban szerzett jogosítványt. Európa szerencsésebb felén 20-25 éves korára már részletre vehetett egy CV2-t, egy Isettát, DKW-t, VW-t stb. Nálunk ebben az időben azon pusmogtak a szomszédok, hogy "Miből fussa ennek a .......-nak vadonatúj hokedlire?". Ha volt egy "Dongó" segédmotorja, akkor biztos lehetett benne, hogy naponta minimum 14en jelentették föl.
(P.s. Az egyik érdekes hungarikum, hogy ha itt valakinek 19 kféle indokát lehet feltételezni egy megszólalása mögött, akkor 100-ból 149-en a huszadik, legaljasabb indokot vélelmezik.)
k 2008.02.26. 19:00:13
nála jobban senki nem vezet.
neki akkora rutinja meg képzettsége és ösztönös tehetsége van hozzá hogy na. öv? neki nem kell, ő tud vezetni.
parkolási büntetés? vele ne vicceljenek.
család nem ülhet be mellé.
és mindig imádkozom, hogy ne én jöjjek vele szemben amikor épp előz a kanyarban.
Johnny336 2008.02.26. 21:00:56
Valo igaz, az egyeni kozlekedesi kultura elobb alakult ki nalunk szerencsesebb tortenelmi helyzetu orszagokban (meg NDK-ban is, pedig ok hasonlo cipoben jartak, mint mi). Azonban az ember tovabbra is ember marad. Kopik a reflex, csokken a koncentracios keszseg, mozgaskoordinacio kevesbe lesz hatarozott es pontos. Ezert ez a tema (nyugdijas amokfuto) nem vetitheto le kizarolag Magyarorszagra, es a kulfold, mint pelda, itt nem allja meg a helyet.
Termeszetesen a hatso szandek feltetelezese a masik fel tetteben/gondolataban valoban egyeni elegge jellemzo a mi esetunkben (sajnos!). De ehhez sok-sok evnek kell eltelnie, hogy kihaljon az emberekbol...addigra mi mar nagyon oregek leszunk (mondom ezt huszoniksz evesen... :)).
Brigi "B. A." főnöke 2008.02.26. 21:52:59
Triznyai Döme 2008.02.26. 21:55:07
Igazából az veri ki a biztosítékot, ha kategorikusan deklarálják a hülyeséget. A kor lehet determináló tényező a közlekedés biztonságában, de korántsem a legfontosabb. Hidd el, az ifjúkori "kihaénnem" fokozott kockázatvállalás úgy a 20-50 ezredik km után (legalább is a súlyosabb balesetek bekövetkezésében) gyakoribb okozó. Egy bambuló, agyilag leépülő, kétszer akkora reakcióidejű nyuggertatter okozhat sok koccanást, kibattyoghat eléd macisajt vagy piros lámpa mögül, elédszédeleghet a sztrádán gyökkettő +1 km/h-val előzve a gyökkettővel kepesztő pótos ifát. Igen. De gondold végig, milyen baromságok okozzák a legsúlyosabb baleseteket.
(Ettől függetlenül, ÉN majd leteszem a jogsit, amikor ifjú rokonaim szerint kezdek már közelíteni az ön- és közveszélyes szinthez.)
cso zsi 2008.02.26. 22:52:57
Laposmacska 2008.02.27. 11:09:30
A jogsi visszavételéről meg annyit, hogy eljön egy idő, amikor már nem tudsz úgy vezetni, hogy biztonságosan tudj közlekedni a forgalomban. Skandináv országokban a miénkkel ellentétben olyan forgalom van, ami simán eltűri, hogy 80+ éves idősek vezetgessenek, mert nem rohan mindenki úgy, mint itt nálunk. Itt teljesen mindegy, hogy a városban 50-nel vagy 60-nal mész, valaki akkor is meg fog előzni. Mesélte egy oktató, hogy az egyik tanitványát elkísérte egy barátnője valamilyen skandiáv országból. Az apuka felvitte őket Pestre Debrecenből 2 óra alatt, és a csajnak halálfélelme volt. Feléjük egy ekkora távolság 4-5 vagy akár mégtöbb óra. El tudod ezt itt nálunk képzelni? Én ritkán megyek kocsival dolgozni, de nemrég, mikor hazafele mentem, azt láttam, hogy egy versenypályán megyek: ha az egyik sávban volt egy pár méter szabad hely, akkor oda bevágott valaki a másik sávból. Az ő helyére meg más valaki... Leginkább a hozzáállással van a baj, ha mindenki rájönne, hogy mennyit nyer azzal, hogy két perccel korábban ér a lámpához, és mennyit veszthet egy ilyen tempóval, akkor talán kicsit türelmesebbek lennének az emberek.
Visszatérve az öregekre, láttam már olyat, hogy egy idősebb hölgyike a lámpánál hátramenetbe tette a kocsit, és csak az volt mindenkinek a szerencséje, hogy szokatlanul nagy hely volt mögötte.
Szóval egy bizonyos kor és egészségi állapot felett mindenki lgondolkodhatna, hogy akar-e még vezetni, kell-e neki a stresz, hogy a lámpánál ledudálják, vagy nem.
Triznyai Döme 2008.02.27. 11:43:40
Fel se tűnt neked, hogy lazán le kriptaszökevényezitek az ÖSSZES 30-40-50 feletti pógárt? Nem vagyok igazán elájulva a magam vezetési képességeit illetően ("ha valamit szeretek magamban, Virág, az a szerénység...") de az ilyen sommás ítéleteket mindenki dugja fel magának. Bármikor kész vagyok bizonyítani, ültessetek bele AKÁRMILYEN kocsiba Steyr500-astól Kamazig és induljunk.
Hagyjuk a skandikat, náluk 9-10x akkora területen bóklászik fele-kétharmada ember, ott tényleg könnyű. Viszont nézz már körül Beneluxiában, harmada-fele területen rezseg 10-16 millió, oszt valahogy mégsem egy merő epeömlés, hisztéria, kényszerzubbony az egész vidék. Pedig ott csak 120 a felső a pályán.
Visszatérve a fiatalokra, tegnap történt, hogy surranópályán (Pálya u. - Külső Szilágyi) mentem be Nagyfaluba. A madaras tecsó felől jött egy max 20 éves suttyó egy Thaliával. Én szép nyugisan rákanyarodtam balra a Külső Szilágyira, PONTOSAN a besorolóknak kialakított, záróvonallal elkerített belső sávra. A baromállatja meg ahelyett, hogy a külsőn szép nyugisan odább ette volna a fene, forgalomtól elzárt területen, záróvonalon át, refivel, dudával bevágott mögém. Ha ki nem rántom a kocsit (szabálytalanul!) a külsőbe, a sumáherje telibever hátulról.
Szóval nem csak a kor, hanem az általános MENTÁLIS állapot is okot adhat az elgondolkodásra.
Laposmacska 2008.02.27. 12:47:58
Ha mindenki olyan nyugodtan közlekedne mint az idősebbje, akkor nem lenne gond. De ha belebújnak a seggedbe, akkor te is gyorsabban mész. Gondolom, velük is így van. Itt meg aztán bőven akad, aki belebújik a seggedbe, és ezek többnyire tényleg fiatalok.
De azért neked sem kéne általánosítanod! Amit te mondasz, abból meg az hallik ki, hogy igazán csak 30 felett tud vezetni az ember, az alatt csak szülői felügyelettel lehetne, ha már egyáltalán. Azért ez sem helyes hozzáállás!
Triznyai Döme 2008.02.27. 13:56:23
Ez egyébként is csak egy blog, aki ilyesmin képes kiakadni az egyéb ostobaságokra is hajlamos.
Semmi bajom a NORMÁLIS emberekkel, kortól, nemtől, bőrszíntől, vallástól függetlenül (na jó, pontosítok, a katolikus moszlimzsidókat némi fenntartással kezelem).
Abban pedig biza van igazság, hogy az ember általában a félmilla km UTÁN kezdi felfogni, hogy mennyi mindent nem tud, vagy tud de ROSSZUL.
És igen, a legtöbb ifjabb korosztálybeli NORMÁLIS, pl. a lányom mellett is nyugodtan végigszunyókálnék egy Groningen-Budapest távot. A fiaim is jól vezetnek, bár a nagyobbik időnként hajlandó belemenni kissé meredekebb dolgokba is, de azért az igazán veszélyesekbe nem.
Johnny336 2008.02.27. 13:59:27
Szerintem rengeteg esetben neveles kerdese, hogy ki hogyan viselkedik. Autoban ulve is viselkedik az ember, csak akkor vaskabat van rajta. De a vezetesi stilusa akkor is egy viselkedesi forma. Meg leirjam parszor, hogy viselkedes (szoismetlesbol sosem eleg)? :)
Triznyai Döme (törölt) 2008.02.27. 16:04:31
Laposmacska 2008.02.27. 17:16:45
Egyébként nem "mentális", hanem az "értelmi" szint dönti el, hogy ki mit művel az életben és az utakon. Azt hiszem, nem ugyanaz a kettő. Azt meg ugye nem kell bizonygatni, hogy hülyék mindenhol minden időben...
gramercy (törölt) 2008.02.27. 18:09:35
1-es út, Herceghalom - Biatorbágy közötti hosszúúúú egyenes szakasz, az én sávomban megyünk szépen egymás után, mivel szemben is jön egy sor, előzni nem lehet. Én a 3. voltam a mi sorunkban.
Egyszercsak a szemközti sorból egy piros Ignis kilép és elkezdi előzni a kamiont. Persze a valszeg 5-ösből visszaváltott 5-ösbe a pedálon meg nyomott kb. 2 millimiétert.
Eredmény: az előzési manővert a kb. 70 éves őszhajú hölgy az Ignisével a KÉT SOR KÖZÖTT folytatta, closing speed = kb. 220 km/h sebességnél, tök nyugodtan, vigyorogva.
Szerencséje volt hogy mindkét oldali sor lehúzódott és hogy az 1-es út elég széles ahhoz hogy 3 autó is elférjen 110-zel egymás mellett.
Triznyai Döme (törölt) 2008.02.27. 20:09:58
(Tetszik a nicked!) Bizony, hogy nem ugyanaz a két szó jelentése! Azért használtam a pünkte a "mentális"-t. Adott szövegkörnyezetben épp a tágabb értelme miatt éreztem helyesebbnek.
Gramercy,
tudod, nem vak ázs á bányá, hánem vákmerő!
Na und?