Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Összetörték a szamaramat

2008.02.26. 13:05 :: Kisikasa

Friss jogsival szép az élet. Az ember csak kamillázik, hogy mért nem úgy történik minden ahogy azt a "nagy könyvből" megtanulta. Jaj annak aki van olyan bátor és szárnypróbálgatásai kezdetén "T" betűvel jelöli magát. Jójó, persze állítólag ajánlatos, merthogy akkor majd a többiek elővigyázatosabban viselkednek vele szemben. Gyakran viszont inkább az ellenkezőjét tapasztaljuk. Erika élete talán a kezdők szerencséjén múlott.
A szüleim mindíg azt mondták:"Télen vizsgázz, mert aki télen tud, az tud nyáron is". Hát december 20-án volt az utolsó vezetésem,és 21-én vizsgáztam. Éjjel 20cm friss hó esett, amit reggelre betakart az ónoseső. A vizsga sikerült,így én is gyarapítottam a kezdő sofőrök táborát.



Teltek a hónapok, és eljött a húsvét nagyszombat. Kellemes időnek ígérkezett, tehát a család férfi tagjai focimeccsre igyekeztek. Kizárásos alapon én lettem a sofőr. Vége lett a meccsnek és hazafelé indultunk. A pálya a Sport utcában található és az Ifjúság utca keresztezi, ami jelen esetben a főút. Az utca elejére érve nekem elsőbbségadás kötelező táblám volt, de mivel jobbról-balról is sűrű volt a sövény így megálltam.

Mindkét irányban meggyőződtem, hogy szabad az utca és elindultam. Ekkor ért a meglepetés. Egy 1500. Lada közeledett balról,iszonyú fékcsikorgással. (Megjegyzem neki 30km/h sebességkorlátozó táblája volt, mivel az utcában a kereszteződéhez közel van egy éles jobbos kanyar). Ekkor már tudtam, hogy elkerülhetetlen az ütközés. Az általam vezetett Samarát a vezető oldalon és pont középen érte a becsapódás, melynek következtében az autó a tengelye körül pörögni kezdett. Ezek után a panelházak parkosított területére vágódtam, még szerencse,hogy a járdán nem sétált senki!

Síri csend törte meg a nyüzsgő szombat délutánt. Minden irányból emberek szaladtak, ki segíteni, ki csak nézelődni. Akkor még nem fogtam fel, mi is történt és balról akartam kiszállni. Eltörtek az ülések-kárpitok és mindenhol a véres üvegszilánkok csillogtak. Egyszer csak odajött a Lada vezetője Balázs,aki felajánlotta, hogy rendezzük el a helyszinen, minek ide rendőr. Természetesen félniválóm nem volt, így megérkezetek a helyszínelők. A szakvélemény megállapította, hogy a baleset okozója 78km/h sebességgel közlekedett. Az Ő autójában mindösszesen csak a hütő lyukadt ki. Ha 30km/h helyett, a lakott területen akkor engedett 60km/h sebességgel közlekedik, 100%-os sebességtúllépés mellett nem történik a baleset és talán két utcával odébb autózok.

Én végig azt hajtogattam,hogy nem akarok többet vezetni, de a nyomozást végző hadnagynő szavai meggyőztek. " Csak annak lehet megadni az elsőbbséget, aki maga is szabályosan közlekedik"! "Ha pedig vezetünk, akkor egyik lábunk a börtönben,a másika sírban"!. Soha nem kötöttem be a biztonságiővet, mint csak ekkor az egyszer és életet mentett. Azóta 13év telt el,de őv nélkül még az autót sem indítom el! Kívánok mindenkinek balesetmentes közlekedést!

35 komment

Címkék: közlekedés autó baleset kresz gyorshajtás női sofőr biztonsági öv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EBEUSS (törölt) 2008.02.26. 13:22:08

Gratulálok!!!

1. Nagyon kis okos voltál hogy akkor éppen bekötötted magad! (buksisimi)

2. Tényleg jól körülnézhettél, ha rögtön az induláskor telibekapott oldalról!!!

3. Marha gyorsan jöhetett a Lada, ha azt az iszonyú jobb kanyart sikerült ilyen oltári sebességgel bevennie... Hiába, a szocialista ipar remeke! :)

palánta 2008.02.26. 13:22:12

Legalább megúszta mindenki, és itt ez a lényeg. A sráctól meg remélem sok időre elvették a jogsit.

Johnny336 2008.02.26. 13:48:51

Azt nem ertem, hogy a Samara berepult a fak koze, mig a kockanak kulyukadt a hutoje? Lattam mar autot durvan eloben csattani, kb. 50 km-es sebessegnel, de nem repult fel a jardara. Plane egy Samara az 1080 kg-val (vagy mennyi, fassetuggya pontosan). Egy Lada 78 km/h-nal tk-ra megy. Az 1995 elott autok nagy resze tk-ra megy egy kozel 80 km/h-s, allo autoba utkozesnel (tekintve hogy keresztbe kapta el a Samarat, es az eppen indult, vehetjuk allonak...).

ex-dr. vuk 2008.02.26. 14:49:42

@ Johnny336 2008.02.26. 13:48:51

Latom szakerto vagy a temaban :)))

Egyebkent orulhetsz, hogy nem teged vagtak meg (mammint sztorizot)... Szegeden volt olyan hogy kapubol kitolato ugyanigy korulnezett, 30-as ovezetben 60-nal lezuztak es meg ot buntettek meg amiert nem adott elsobbseget... Szoval errol ennyit :)

EBEUSS (törölt) 2008.02.26. 14:59:53

Szerintem ez nem KÖRÜLNÉZÉS!

Ha valaki 30 helyett 300 -al jön, és nem veszed észre, azon még elgondolkodom, hogy igazad van, de ha valaki 30 helyett 80-al jön, azt ugyanúgy észre kell venni, mintha betartaná a 30-at!!!

Természetesen ilyenkor a gyorshajtót is bünteti a rendőr, és általában 50-50 %-ban hozzák ki hibásnak mindkét felet.

Ettől függetlenül én minden esetben a figyelmetlen autóst tartom a hibásnak, és nem a gyorshajtót.

Biztos azért mert én is gyorshajtó vagyok! ;)
De legalább figyelmes!

Johnny336 2008.02.26. 15:11:57

vuk_ · www.metallica.hu/aisha/ 2008.02.26. 14:49:42

Setaltam az utcan, amikor egy kis Corsanak a bal hatuljat irgalmatlanul megcsaptak (nem adott elsobbseget, egyebkent idos ember vezette. Nahat! :)) Idaig egy apro koccom volt, nem nagy a kar cimszoval elvonultunk a helyszinrol. Nem szemelyes tapasztalatbol beszelek.

bloggernorber 2008.02.26. 15:32:00

EBEUSS

szted miert van ottt 30as tabla? azert,h eszre lehessen venni idoben,ha jon valaki...tehat ot nem lehetett eszrevenni,mert 80-al jott,es a semmibol kerult elo...akkor miert is nem a gyorsanhajto a hibas szted?

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.02.26. 16:36:15

ebeuss, más szemében a szálkát, a sajátodban meg a mammutfenyőt... mindegy, falra hányt borsó.

Johnny336 2008.02.26. 16:37:08

Az nem a legmagasabb alkoholtartalmu zoldseg? :)

EBEUSS (törölt) 2008.02.26. 16:41:10

bloggernorber,
ezt honnan veszed, hogy azért van ott egy harmincas tábla?

Lehet azért mert sok a gyalogos, vagy rossz az út, vagy mittudoménmégmér'.

Azért nem látni egy közeledő autót, mert az gyorsabban jön, mint a kirakott tábla engedé, enyhén szólva hülyeség!

Fogadni mernék, hogy az ilyen figyelmetlenül kihajtó mazsoláknak fogalmuk sincs, hogy mennyi a sebességkorlát azon az úton amire kifordulnak! A csattanás után persze rögtön megkeresik a táblát, és hivatkoznak rá, hogy te meg túl gyorsan jöttél...

EBEUSS (törölt) 2008.02.26. 16:42:23

karaj,

Ha a figyelmetlenséggel okozott totálkáros karambolt szálkának, a balesetmentes vezetést meg gerendának kereszteljük el, akkor igazad van! ;)

yokli 2008.02.26. 17:12:33

"Ha pedig vezetünk, akkor egyik lábunk a börtönben,a másik a sírban"!.

ezzel győzött meg a rendőrnő, h mégiscsak vezess??? amindenit :)))))))))))))))

Triznyai Döme 2008.02.26. 18:16:41

EBEUSS, itt most inkább hagyd...
A komment írójának igazát már az is cáfolhatatlanul bizonyítja, hogy VAN jogsija. Egyébként ilyen balhénál bevonták volna.
Ami pedig a sebesség és elsőbbségadás összefüggéseit illeti, volt a praxisomban egy érdekes eset. Valahol a széles nagy magyar alföldön egyik gkvezetőm szállított valahonnan valamit egy pótos Zillel. Egy közepesen erős, max. 150 méterre belátható jobbkanyar előtt kellett balra nagy ívben bekanyarodnia. A gép már a bekötőúton volt, a pót hátsó kereke a felezővonalon, amikor kiröppent a kanyarból egy tahómerci ("ezeröcsi" LADA) és kicsapta a hátsó hidat a pót alól. Négy halott. Ebből kettő, köztük a vezető, a járási pártbizottság középszintű hajjakendje. A sofőrt első fokon 3 év letöltendőre mérték, aztán másodfokon végre szót kapott a józan ész is és felmentették. Ugyanis végre figyelembe vették, hogy a kanyar előtt (a LADA irányából) kinn volt a 60-as tábla, és a féknyom majd 100 méteres volt.

MeOfUsOne · http://href.hu/x/4thj 2008.02.26. 18:30:00

Eddig 1* tartottam be a 30-as korlátozást.
A mellékelt linken látható mi lett a vége.
Egyébként azt tartják, hogy aki tempósan jár, jobban koncentrál arra amit csinál....
Persze senkit nem akarok bíztatni a gyorshajtásra.De néhol szerintem túlzásba viszik a korlátozást.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.26. 18:50:08

MeOfUsOne: Ez a tipikus rossz hozzáállás. Azért mert van ellenpélda, nem biztos, hogy az ellenpélda a mérvadó és sokkal inkább biztonságos betartani a 30-as táblánál a 30-at, mint szarni rá és menni ott is nyolcvannal. Nem szenteskedni akarok, én sem mindig tartom be, de nem az a jellemző, hogy azért áll valaki fejre, mert betartotta a sebességkorlátozást...

MeOfUsOne 2008.02.26. 20:25:51

Éppen ezért írtam, hogy senkit nem akarok bíztatni a gyorshajtásra.
Márcsak a radarok miatt is.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.26. 22:51:33

"EBEUSS 2008.02.26. 14:59:53
Szerintem ez nem KÖRÜLNÉZÉS!
Ha valaki 30 helyett 300 -al jön, és nem veszed észre, azon még elgondolkodom, hogy igazad van, de ha valaki 30 helyett 80-al jön, azt ugyanúgy észre kell venni, mintha betartaná a 30-at!!!"
kinézek balra elindulok és balról a beláthatatlan kanyarból elővágódik valaki 80al... te biztos beláttad volna :o)

Cattish 2008.02.27. 08:02:37

MeOfUsOne · zolikepei.atw.hu/yaris/auto.jpg 2008.02.26. 18:30:00

Mi esett rá erre a kocsira? Mintha egy nehéz tárgy érkezett volna rá az égből...
Elmeséled?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.27. 09:59:50

Cattish: Arra nem gondoltál, hogy maga az autó volt az a nehéz tárgy, ami az önnön tetejére érkezett rá? :)

bikigklis 2008.02.27. 11:24:42

Az a k* nagy gáz, hogy pont ugyanígy jött belém egy pont ugyanilyen helyzetben egy ugyanilyen autó (ugyanaz lett volna???) !
30-as táblánál, kb 70-el! Annyi a különbség, hogy nekem ajtócsere, neki totálkár. Bepróbálkozott ő is, hogy rendezzük el a helyszínen, nekem volt tábla, én vagyok a hunyó, de a gond az volt, hogy a kereszteződés egy kanyarban van, emiatt volt neki 30-as, ha tényleg 30-al jött volna, akkor nem történik semmi.

Cattish 2008.02.27. 11:31:27

no de harminccal felborult????

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.27. 11:43:12

Cattish: Ha oldalról fellökik lendületből, mondjuk könnyítésként bele egy árokba útpadkán át, akkor simán el tudom képzelni.

mupett · http://tavolkelet.blog.hu 2008.02.27. 14:37:32

Én már feladtam, hogy megértsem, miért olyan baromi nehéz betartani a sebességkorlátozást. Ismert útvonalakon járok, szinte mindig ugyanarra, és igyekszem betartani a korlátozást. Pedig nincs negatív tapasztalatom. Egyelőre. De nem is akarok. Ha pedig emiatt öt perccel később érek haza, ám legyen. Nem múlik azon az öt percen semmi. Harmincas táblánál eszembe sem jutna 80-nal menni. Még ha útépítés után kint hagyott csalitábla, akkor sem. Mondjuk olyankor azért nem is 30-cal megyek el mellette. :)

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.02.27. 19:19:17

Nem a tábla adta korlátot kell betartani, hanem a józan ész diktálta korlátot. Szigetszentmiklós és Lakihegy között egy szennyvíztelep bejáratánál az egyenes belátható kvázi országútra kirakták a 30as táblát, gondolom, hogy a szippantós IFA ki tudjon kanyarodni. No ott rendszeresen csinálja mindenki köztük én is a minimum 2-300%-os sebességtúllépést, 70-110 között rongyol mindenki. Autópályán 130, meg néhol 100 szinén iylen. Én fel is emelném 150-160 körülire a határt. Ezzel szemben egy kis utcácskában ahol parkoló autók között focizó kissrácok vannak akkor sem megyek 30-40nél többel, ha amúgy nincs kint a tábla. Ha kell a gyerekeivel sétáló anyuka mellett lépésben megyek el, én is voltam pici, barátnőm unokatesója meg most 2 éves, mondhatod neki, hogy vigyázz autó. Ha lát egy érdekes valamit kimegy eléd, (volt hogy egy kisgyerek oldalról jött majdnem belém, ha az annya nem kapja el a kezét) lépésben meg tudsz állni, vagy ha épp fellököd, akkor sem lesz semmi baja. A 30as övezet viszont úgy ahogy van baromság, senki sem tartja be, az övezet csak kis hányada az iylen említett parkolókocsis focizósrácos beláthatatlan rész. Egy sima utcában simán jó az 50-60 ha látom messziről, hogy van ott valaki, vagy éppen hogy nem látok semmit, akkor persze lassítok. Nem tábla kell ide, hanem normális oktatás. Amíg csak annak nem adnak jogsit aki nem is akar, addig meg ne várjunk semmit...

Triznyai Döme (törölt) 2008.02.27. 20:37:19

Buxusrosszvicc!
És szerinted ilyenkor az a megoldás, hogy szarunk a törvényre? Majd TE, a bölcsek bölcse eldöntöd, hogy az adott helyen és időben épp melyik paragrafus időszerű és melyik nem? És Ganyé Pesta akkor miért nem döntheti el, hogy márpedig nékije nem árt meg az a reggeli fél lityi kerítésszaggató? Ő is ugyanolyan ivarérett, választó és választható állami pógár mint te! Aztán bébaxva kivasalja a családodat? Akkor meg követeled a halálbüntetés visszaállítását? Az eszed be se jut, hogy az út fenntartóját állampolgári kezdeményezés keretében tömegesem cicerélgetni eredményesebb lehet?

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.02.28. 02:02:34

Bocs ha félreérthető voltam, nem azt mondom, hogy abszolút szarjunk a törvényre. De szerintem józan paraszti ésszel be lehet látni, hogy a táblák sokszor túlszabályoznak ("kintfelejtett 30as"), sok esetben pedig ideiglenes volta miatt (pl éppen ott parkoló autó miatt beláthatatlan rész)nem lehet kitáblázni a csökkentést. Tehát van, hogy lassabban KELL menni mint a megengedett, illetve van amikor gyorsabban is LEHET. Persze nem szabad, de biztonságosan lehet. A KRESZ is ismeri a relatív gyorshajtás fogalmát, én erre utaltam, igaz nem csak lefelé, hanem adott esetben felfelé is kiterjesztve. Lakótelepen sok parkoló autó és sok gyalogos között az 50 relatíve veszélyesebb mint autópályán a 160. Holott lehet, hogy az 50 engedélyezett, a 160 pedig nem. Egyébként ha vezetek egy korty alkoholt sem iszom, és nem godolom, hogy a jól belátható 30ra korlátozott útszakaszon 50-nel haladás egyenértékű baromság, felelőtlenség lenne az ittas állapotban való vezetésnél. (az hogy szabályzatilag/büntetésileg miylen értékű szerintem részletkérdés) Azt pedig felesleges idekeverni, hogy ki menyire tudja megítélni. Szerintem aki józan, nem fáradt, nem kopnak már a reflexei, illetve nem akar felvágni a haverok előtt az meg tudja ítélni, hogy mennyivel lehet menni biztonsággal. Ezen persze az oktatási színvonal illetve a vizsgakövetelmények emelésével lehet javítani, mert mint mondtam olyan nincs hogy aki beiratkozik az nem kap jogsiit. Sajnos. Pedig van akinek nem adnék.

MeOfUsOne 2008.02.28. 05:14:37

Sziasztok!


Silent közel jár az igazsághoz.
Az autó valóban tetőn volt, és igen 30-al sikerült ezt bemutatni.Én mentem szabályosan 30-al a védett úton, oldalról jött egy hölgy ~60-al.
Eltalálta a kis Yaris fenekét ami megakadt az útpadkában és már pattant is tetőre az autó.
Jelzem a hölgy terhes volt, és egy kb 3 év körüli gyerek is ült a kocsiban.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.02.28. 10:55:13

MeOfUsOne!
Ha a hölgy is betartotta a korlátozást, nem csattantatok volna ekkorát, leginkább azt mondom, hogy egyáltalán nem lett volna baj, mert ha neki volt mackósajtja akkor meg is állt volna, meglát téged és megvár míg elhaladsz.

Ha pedig te sem tartod be és úgy kapnak oldalba nagyobb baj lehetett volna belőle. Ezért kéne, hogy mindenki betartsa a sebességhatárokat.

Triznyai Döme 2008.02.28. 15:13:49

Luxi!
Teoretikusan tekintve van igazságod. Ámdeviszontag, ahogy a halhatatlan államminiszer, Johann Wolfgang von Goethe mondotta volt:
"Szürke minden elmélet barátom, de zöld az élet aranyfája."
Én is szoktam csúf szavakat mormolni az elmebeteg módon kitett, netán kinnfelejtett táblák miatt, én sem vagyok éppen a sebességhatárok mindenkor és mindenáron való minuciózus betartásának bajnoka, de nem gyártok hozzá ideológiát. TUDOM, hogy helytelen amit teszek és nem rívok, amikor kiosztják a büntetést.
Ennyi.

Csiri · http://www.csiri.blog.hu 2008.02.28. 21:12:37

Mindazonáltal megjegyzem, hogy az elsőbbségadás tábla erősebb, mint a sebességkorlátozó tábla ^^

Triznyai Döme 2008.02.28. 23:52:30

Hát már tényleg megőrült a világ?

Csuri! Ezt hogy kell érteni? A macisajt két menetben leverné a "sebességkorlátozás" arcát? Vagy két zsák búzát visz fel a vállán a pallásra?

Johnny336 2008.02.29. 11:06:13

Szerintem egy IFA meg a haromszog tablanal is erosebb... :)

Egyebkent a tablat maximum kozlekedesi lampa, vagy rendor biralhatja felul:
Rendor -> lampa -> tabla -> utburkolati jelzes -> gyalogos elsobbsege... :)

Bocs, tevedek, vannak feloldo tablak is. De azok specifikusak, pont ezert hivjak oket feloldo tablanak. De az is tablakra vonatkozik.

MeOfUsOne 2008.03.04. 23:05:51

A hölgynek nem "mackósajtja" hanem STOPtáblája volt. :)

EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 00:03:33

Én régen azt hittem, hogy a STOP táblát hívják macisajtank! :)

Ha egy egész doboz macisajtot nézünk, akkor az pont egy STOP tábla! Nem? :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása