A szüleim mindíg azt mondták:"Télen vizsgázz, mert aki télen tud, az tud nyáron is". Hát december 20-án volt az utolsó vezetésem,és 21-én vizsgáztam. Éjjel 20cm friss hó esett, amit reggelre betakart az ónoseső. A vizsga sikerült,így én is gyarapítottam a kezdő sofőrök táborát.
Teltek a hónapok, és eljött a húsvét nagyszombat. Kellemes időnek ígérkezett, tehát a család férfi tagjai focimeccsre igyekeztek. Kizárásos alapon én lettem a sofőr. Vége lett a meccsnek és hazafelé indultunk. A pálya a Sport utcában található és az Ifjúság utca keresztezi, ami jelen esetben a főút. Az utca elejére érve nekem elsőbbségadás kötelező táblám volt, de mivel jobbról-balról is sűrű volt a sövény így megálltam.
Mindkét irányban meggyőződtem, hogy szabad az utca és elindultam. Ekkor ért a meglepetés. Egy 1500. Lada közeledett balról,iszonyú fékcsikorgással. (Megjegyzem neki 30km/h sebességkorlátozó táblája volt, mivel az utcában a kereszteződéhez közel van egy éles jobbos kanyar). Ekkor már tudtam, hogy elkerülhetetlen az ütközés. Az általam vezetett Samarát a vezető oldalon és pont középen érte a becsapódás, melynek következtében az autó a tengelye körül pörögni kezdett. Ezek után a panelházak parkosított területére vágódtam, még szerencse,hogy a járdán nem sétált senki!
Síri csend törte meg a nyüzsgő szombat délutánt. Minden irányból emberek szaladtak, ki segíteni, ki csak nézelődni. Akkor még nem fogtam fel, mi is történt és balról akartam kiszállni. Eltörtek az ülések-kárpitok és mindenhol a véres üvegszilánkok csillogtak. Egyszer csak odajött a Lada vezetője Balázs,aki felajánlotta, hogy rendezzük el a helyszinen, minek ide rendőr. Természetesen félniválóm nem volt, így megérkezetek a helyszínelők. A szakvélemény megállapította, hogy a baleset okozója 78km/h sebességgel közlekedett. Az Ő autójában mindösszesen csak a hütő lyukadt ki. Ha 30km/h helyett, a lakott területen akkor engedett 60km/h sebességgel közlekedik, 100%-os sebességtúllépés mellett nem történik a baleset és talán két utcával odébb autózok.
Én végig azt hajtogattam,hogy nem akarok többet vezetni, de a nyomozást végző hadnagynő szavai meggyőztek. " Csak annak lehet megadni az elsőbbséget, aki maga is szabályosan közlekedik"! "Ha pedig vezetünk, akkor egyik lábunk a börtönben,a másika sírban"!. Soha nem kötöttem be a biztonságiővet, mint csak ekkor az egyszer és életet mentett. Azóta 13év telt el,de őv nélkül még az autót sem indítom el! Kívánok mindenkinek balesetmentes közlekedést!
Összetörték a szamaramat
2008.02.26. 13:05 :: Kisikasa
Friss jogsival szép az élet. Az ember csak kamillázik, hogy mért nem úgy történik minden ahogy azt a "nagy könyvből" megtanulta. Jaj annak aki van olyan bátor és szárnypróbálgatásai kezdetén "T" betűvel jelöli magát. Jójó, persze állítólag ajánlatos, merthogy akkor majd a többiek elővigyázatosabban viselkednek vele szemben. Gyakran viszont inkább az ellenkezőjét tapasztaljuk. Erika élete talán a kezdők szerencséjén múlott.
35 komment
Címkék: közlekedés autó baleset kresz gyorshajtás női sofőr biztonsági öv
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kata 2008.02.26. 13:20:00
csak ennyit tudok hozzászólni.
EBEUSS (törölt) 2008.02.26. 13:22:08
1. Nagyon kis okos voltál hogy akkor éppen bekötötted magad! (buksisimi)
2. Tényleg jól körülnézhettél, ha rögtön az induláskor telibekapott oldalról!!!
3. Marha gyorsan jöhetett a Lada, ha azt az iszonyú jobb kanyart sikerült ilyen oltári sebességgel bevennie... Hiába, a szocialista ipar remeke! :)
palánta 2008.02.26. 13:22:12
Johnny336 2008.02.26. 13:48:51
ex-dr. vuk 2008.02.26. 14:49:42
Latom szakerto vagy a temaban :)))
Egyebkent orulhetsz, hogy nem teged vagtak meg (mammint sztorizot)... Szegeden volt olyan hogy kapubol kitolato ugyanigy korulnezett, 30-as ovezetben 60-nal lezuztak es meg ot buntettek meg amiert nem adott elsobbseget... Szoval errol ennyit :)
EBEUSS (törölt) 2008.02.26. 14:59:53
Ha valaki 30 helyett 300 -al jön, és nem veszed észre, azon még elgondolkodom, hogy igazad van, de ha valaki 30 helyett 80-al jön, azt ugyanúgy észre kell venni, mintha betartaná a 30-at!!!
Természetesen ilyenkor a gyorshajtót is bünteti a rendőr, és általában 50-50 %-ban hozzák ki hibásnak mindkét felet.
Ettől függetlenül én minden esetben a figyelmetlen autóst tartom a hibásnak, és nem a gyorshajtót.
Biztos azért mert én is gyorshajtó vagyok! ;)
De legalább figyelmes!
Johnny336 2008.02.26. 15:11:57
Setaltam az utcan, amikor egy kis Corsanak a bal hatuljat irgalmatlanul megcsaptak (nem adott elsobbseget, egyebkent idos ember vezette. Nahat! :)) Idaig egy apro koccom volt, nem nagy a kar cimszoval elvonultunk a helyszinrol. Nem szemelyes tapasztalatbol beszelek.
bloggernorber 2008.02.26. 15:32:00
szted miert van ottt 30as tabla? azert,h eszre lehessen venni idoben,ha jon valaki...tehat ot nem lehetett eszrevenni,mert 80-al jott,es a semmibol kerult elo...akkor miert is nem a gyorsanhajto a hibas szted?
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2008.02.26. 16:36:15
Johnny336 2008.02.26. 16:37:08
EBEUSS (törölt) 2008.02.26. 16:41:10
ezt honnan veszed, hogy azért van ott egy harmincas tábla?
Lehet azért mert sok a gyalogos, vagy rossz az út, vagy mittudoménmégmér'.
Azért nem látni egy közeledő autót, mert az gyorsabban jön, mint a kirakott tábla engedé, enyhén szólva hülyeség!
Fogadni mernék, hogy az ilyen figyelmetlenül kihajtó mazsoláknak fogalmuk sincs, hogy mennyi a sebességkorlát azon az úton amire kifordulnak! A csattanás után persze rögtön megkeresik a táblát, és hivatkoznak rá, hogy te meg túl gyorsan jöttél...
EBEUSS (törölt) 2008.02.26. 16:42:23
Ha a figyelmetlenséggel okozott totálkáros karambolt szálkának, a balesetmentes vezetést meg gerendának kereszteljük el, akkor igazad van! ;)
yokli 2008.02.26. 17:12:33
ezzel győzött meg a rendőrnő, h mégiscsak vezess??? amindenit :)))))))))))))))
Triznyai Döme 2008.02.26. 18:16:41
A komment írójának igazát már az is cáfolhatatlanul bizonyítja, hogy VAN jogsija. Egyébként ilyen balhénál bevonták volna.
Ami pedig a sebesség és elsőbbségadás összefüggéseit illeti, volt a praxisomban egy érdekes eset. Valahol a széles nagy magyar alföldön egyik gkvezetőm szállított valahonnan valamit egy pótos Zillel. Egy közepesen erős, max. 150 méterre belátható jobbkanyar előtt kellett balra nagy ívben bekanyarodnia. A gép már a bekötőúton volt, a pót hátsó kereke a felezővonalon, amikor kiröppent a kanyarból egy tahómerci ("ezeröcsi" LADA) és kicsapta a hátsó hidat a pót alól. Négy halott. Ebből kettő, köztük a vezető, a járási pártbizottság középszintű hajjakendje. A sofőrt első fokon 3 év letöltendőre mérték, aztán másodfokon végre szót kapott a józan ész is és felmentették. Ugyanis végre figyelembe vették, hogy a kanyar előtt (a LADA irányából) kinn volt a 60-as tábla, és a féknyom majd 100 méteres volt.
MeOfUsOne · http://href.hu/x/4thj 2008.02.26. 18:30:00
A mellékelt linken látható mi lett a vége.
Egyébként azt tartják, hogy aki tempósan jár, jobban koncentrál arra amit csinál....
Persze senkit nem akarok bíztatni a gyorshajtásra.De néhol szerintem túlzásba viszik a korlátozást.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.26. 18:50:08
MeOfUsOne 2008.02.26. 20:25:51
Márcsak a radarok miatt is.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.26. 22:51:33
Szerintem ez nem KÖRÜLNÉZÉS!
Ha valaki 30 helyett 300 -al jön, és nem veszed észre, azon még elgondolkodom, hogy igazad van, de ha valaki 30 helyett 80-al jön, azt ugyanúgy észre kell venni, mintha betartaná a 30-at!!!"
kinézek balra elindulok és balról a beláthatatlan kanyarból elővágódik valaki 80al... te biztos beláttad volna :o)
Cattish 2008.02.27. 08:02:37
Mi esett rá erre a kocsira? Mintha egy nehéz tárgy érkezett volna rá az égből...
Elmeséled?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.27. 09:59:50
bikigklis 2008.02.27. 11:24:42
30-as táblánál, kb 70-el! Annyi a különbség, hogy nekem ajtócsere, neki totálkár. Bepróbálkozott ő is, hogy rendezzük el a helyszínen, nekem volt tábla, én vagyok a hunyó, de a gond az volt, hogy a kereszteződés egy kanyarban van, emiatt volt neki 30-as, ha tényleg 30-al jött volna, akkor nem történik semmi.
Cattish 2008.02.27. 11:31:27
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.27. 11:43:12
mupett · http://tavolkelet.blog.hu 2008.02.27. 14:37:32
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.02.27. 19:19:17
Triznyai Döme (törölt) 2008.02.27. 20:37:19
És szerinted ilyenkor az a megoldás, hogy szarunk a törvényre? Majd TE, a bölcsek bölcse eldöntöd, hogy az adott helyen és időben épp melyik paragrafus időszerű és melyik nem? És Ganyé Pesta akkor miért nem döntheti el, hogy márpedig nékije nem árt meg az a reggeli fél lityi kerítésszaggató? Ő is ugyanolyan ivarérett, választó és választható állami pógár mint te! Aztán bébaxva kivasalja a családodat? Akkor meg követeled a halálbüntetés visszaállítását? Az eszed be se jut, hogy az út fenntartóját állampolgári kezdeményezés keretében tömegesem cicerélgetni eredményesebb lehet?
Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2008.02.28. 02:02:34
MeOfUsOne 2008.02.28. 05:14:37
Silent közel jár az igazsághoz.
Az autó valóban tetőn volt, és igen 30-al sikerült ezt bemutatni.Én mentem szabályosan 30-al a védett úton, oldalról jött egy hölgy ~60-al.
Eltalálta a kis Yaris fenekét ami megakadt az útpadkában és már pattant is tetőre az autó.
Jelzem a hölgy terhes volt, és egy kb 3 év körüli gyerek is ült a kocsiban.
Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.02.28. 10:55:13
Ha a hölgy is betartotta a korlátozást, nem csattantatok volna ekkorát, leginkább azt mondom, hogy egyáltalán nem lett volna baj, mert ha neki volt mackósajtja akkor meg is állt volna, meglát téged és megvár míg elhaladsz.
Ha pedig te sem tartod be és úgy kapnak oldalba nagyobb baj lehetett volna belőle. Ezért kéne, hogy mindenki betartsa a sebességhatárokat.
Triznyai Döme 2008.02.28. 15:13:49
Teoretikusan tekintve van igazságod. Ámdeviszontag, ahogy a halhatatlan államminiszer, Johann Wolfgang von Goethe mondotta volt:
"Szürke minden elmélet barátom, de zöld az élet aranyfája."
Én is szoktam csúf szavakat mormolni az elmebeteg módon kitett, netán kinnfelejtett táblák miatt, én sem vagyok éppen a sebességhatárok mindenkor és mindenáron való minuciózus betartásának bajnoka, de nem gyártok hozzá ideológiát. TUDOM, hogy helytelen amit teszek és nem rívok, amikor kiosztják a büntetést.
Ennyi.
Csiri · http://www.csiri.blog.hu 2008.02.28. 21:12:37
Triznyai Döme 2008.02.28. 23:52:30
Csuri! Ezt hogy kell érteni? A macisajt két menetben leverné a "sebességkorlátozás" arcát? Vagy két zsák búzát visz fel a vállán a pallásra?
Johnny336 2008.02.29. 11:06:13
Egyebkent a tablat maximum kozlekedesi lampa, vagy rendor biralhatja felul:
Rendor -> lampa -> tabla -> utburkolati jelzes -> gyalogos elsobbsege... :)
Bocs, tevedek, vannak feloldo tablak is. De azok specifikusak, pont ezert hivjak oket feloldo tablanak. De az is tablakra vonatkozik.
MeOfUsOne 2008.03.04. 23:05:51
EBEUSS (törölt) 2008.03.05. 00:03:33
Ha egy egész doboz macisajtot nézünk, akkor az pont egy STOP tábla! Nem? :)