Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hétvégi kiruccanás

2008.03.08. 08:10 :: SilentSound

Nem kellett sokáig gondolkodnom rajta, hogy szombatra mi kerüljön, hisz ott virított a beérkezett levelek közt is a címadó két szó. Nem is tudom, hogy a BMW tulajok, vagy a női vezetők fognak nekünk esni. Egy olyat megnéznék, mikor kart karba öltve, együtt állnak ki magukért és egymásért!
Egyik napfényes hétvégén az egyik ismerőst elfuvaroztam Pécsre, a vásártérre, hogy kutakodva-furakodva meglelje a hozzá passzoló autót. Ahogy sétálgattunk a sok nézelődő és kocsisor között feltűnt, egy régi, 87-es, jó karban tartott 318-as bömös (BMW). Gondoltam, ha már arra vezetett az utam megnézem a ferrari piros csodát, ami olyan idős, mint én. Az ismerősök szerint jobb karban van, mint én. De ezt csak az influenza okozta kellemetlen átmenet miatt láthatták :)



A nepper srác, egyből odapattant, és a szokásos szöveget kezdte el hadarni: első tulajos, 80 éves öreg bácsié volt, aki garázsban tartotta, nyáron használta, és alig ment vele. Na, ez már ott bukott, hogy 200.000 km-el büszkélkedett az óra. Mindezt megfejelve, hozzátette, olyan keveset fogyaszt benzinből az autó, hogy SZINTE MÁR TERMELI.

Ekkor valami olyan suhant át az agyamon, hogy nahát, úgy látszik ezek a fránya autógyártók még nem jöttek rá, hogy ilyen autót kellene gyártani a népnek. Főleg a magyarnak, mert ugye ott szeretik még drágábban, adóval kitömve eladni a benzint, a vízzel való pótlásról nem is beszélve :)

Akkor még úgy gondoltam, hogy ez lesz a nap gyöngyszeme. De nem ám! Éppen kint a parkolóban várakoztam a többiekre, amikor egy feltűnő jelenséggel megáldott, 30-as hölgy suhant el egy Renault Megane-nal. Oda-vissza. Aztán megint oda, és megint vissza. Így 15-20 percig. Gondoltam, lassan megkérdezem, hogy mi a gond. De aztán rájöttem. Parkoló helyet keresett. 20-25 perc furikázás után, rátalált a neki megfelelőre. Hozzáteszem, sok autó állt a parkolókban, de üres azért jócskán akadt. Sebaj, gondolta a hölgy, milyen jó móka lesz, a közeli szerelő műhely kapubejárójába állni.

Ahogy leállította a kocsit, kiszállt és büszkén körbenézett. De a következő pillanatban le is törték a büszkeségét, mert a műhely vezetője megkérte, hogy ne álljon a kapu elé, mert szeretne kiállni. Itt kezdődött a gond. A 20x20 méteres placcon egy tűzcsap, és egy figyelmeztető táblával felszerelt kis oszlop „bújt meg”. A hölgy 19x-i tolatás után sikeresen vette az első akadályt ami közelében nem volt az autónak: a tűzcsapot.

A következőt figyelmen kívül hagyva nagy gázzal, úgy 3500-4000-es fordulaton igyekezett elkerülni. Hozzátenném: sikertelenül. Miután felültette a Megane hátulját az oszlopra, és már félig-meddig a levegőben volt, további gázfröccsel igyekezett végrehajtani a lehetetlent. További 10 perc küszködés után egyenesbe szedte az autót, és a kavicságyat kikaparva nagy gázzal hagyta el a helyszínt. Szép is a hétvégi sofőrség!

Ezen mosolyogva eszembe jutott, miért is előny az autóvásárlásnál a hölgy-tulaj???

84 komment

Címkék: autó baleset béna női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kalász 2008.03.08. 08:25:20

Utolsó mondatodon én is gyakran elmélázom. Szerintem sokkal inkább hátrány, mint előny. Számomra kb a céges autóval van egy szinten a hölgy-tulajos autó. :D

Vladimir Harkonnen 2008.03.08. 08:47:21

Tudomásul kell venni, hogy a nők másképp vannak összerakva! A tolatás, és a térkép olvasás nem az erősségük, a legtöbbjük műszaki analfabéta. De nem is ezért szeretjük őket! A nejemet tíz évbe tellett leszoktatni a térkép forgatásról.
:-)
Ezzel együtt általában óvatosabbak az úton. Akkor kezdődnek a gondok, amikor valaki többet képzel magáról, mint amennyit tud!

cyan 2008.03.08. 08:56:08

hmmm, én, mint nő, had írjak pár szót.
szerencsém volt, nagyon jófej oktatóm volt, MHSZ-nél (20 éve). idősebb úriember. megtanított mindenre. szlalom, lassú, egyenletes haladás, parkolások. bénáztam sokszor, de mindig türelmes volt. szerintem neki köszönhetem, h férfi ismerőseim is jó sofőrnek tartanak (nem udvariaságból, mert engedik vezetni a kocsijukat). nem probléma tipust váltanom, rögtön "érzem" a kocsit, egyedül automata sebváltós kocsit nem vezettem. nem tudom manapság hogy tanítják a delikvenseket, de valahol ez lehet a hiba.

esthajnal 2008.03.08. 09:15:19

Írásodból ítélve nem nő vagy. :-)
Mit szólnál, ha azért, mert férfi vagy, egy kalap alá vennélek azokkal a sofőrökkel, akik 200-al mennek a városban, áttépnek a záróvonalakon, piroson, stb még sorolhatnám azokat a tipikus dolgokat, amelyeket majdnem mindig szinte férfi vezetők követnek el. Ugye, nem tartanád igazságosnak!
Nem vitatom, hogy az általad leírt jellemzők inkább a női vezetőknél fordulnak elő, cserébe Te is fogadd el, hogy amiket én írok, inkább a férfi vezetőkre jellemző.
De! Soha nem nézek azért egy férfi vezetőre mint potenciális száguldozóra, gyilkosra, csak mert férfi.
Egyszóval nem tartom helyesnek, ha ilyen módon emlegetjük egy vezető nemi hozzátartozását. Én mindenesetre kikérem magamnak, hogy az ilyenekkel azonosíts. :-)
És azon is érdemes elgondolkozni, hogy vajon a "tipikus férfi", vagy a "tipikus női" fenti hibák a veszélyesebbek - hogy átvegyem azt a szóhasználatot, amit a többség elfogad.

isti77 2008.03.08. 09:46:30

"...első tulajos, 80 éves öreg bácsié volt..."

Minden bizonnyal, ja, aki 60 évesen megvette élete első autóját, egy vadonatúj 318i-t, Magyarországon, a cucilizmus alkonyán.
Ez így együtt olyan életszerű, hogy nálam már itt bukott volna, a garantált óraállásig el se jutottunk volna.

Whiskey's 2008.03.08. 09:48:58

Egy igazi nőnapi poszt, hogy fognak neki örülni :D

Harkonnen-nél az igazság, ott van a fő gond, ha az ember többet képzel annál, mint amit tud. Az én anyám sírógörcsöt kapna a belvárosi közlekedéstől - ezért nem is megy be a városba, csak busszal, kocsival elgurulgat itt Csepelen békésen, nem tört össze még senkit a 30 év alatt.
Amúgy az is egy érdekes dolog, hogy körbeálljátok és röhögtök rajta, ahelyett, hogy valamelyik odament volna segíteni...

cyan 2008.03.08. 09:50:03

esthajnal, azért valljuk be őszintén, a pasiknak valahogy jobb érzékük van a vezetéshez, mint nekünk, nőknek. vegyük azt a példát, h gyerekként valszeg inkább babáztál, mint kiskocsikat tologattál. a fiamnak volt egy lábbal hajtható kisautója, aztán egy pedálos go-kartja. megtanult vele 3-4 évesen tolatni, centizni. 18 évesen már volt jogsija. a lányom értelemszerűen nem játszott ezekkel a járgányokkal, inkább a gyerek-babakocsit tologatta. nincs is még jogsija, és parázik is tőle.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.08. 09:50:23

Ami a poszt első részét illeti: egy tényleg jó turbós autó nagy teljesítmény mellett is tud keveset fogyasztani, ez elsősorban vezetési stílus kérdése. Persze arról szó nincs, hogy termeli a benzint. :) De beéri kb. annyival, mint egy hasonló korú, közel feleakkora teljesítményű szívó.

isti77 2008.03.08. 09:50:54

Persze már '75-ben megrendelte, amikor még csak 48 éves volt, de csak '87-ben húzták ki a sorszámát a Merkurnál.

Bambano 2008.03.08. 09:59:10

Egyébként nem értem, miért ódzkodnak a nők a tolatástól, tolatva jobban fordul az autó, egyszerűbb parkolni.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.08. 10:03:29

Be kell vallanom, én ugyan 24 éve vezetek és pasi vagyok, de én se szeretem a hátrafelé párhuzamos beállást, és ritkán sikerül elsőre tökéletesen kiviteleznem, nem is értem, miért. Pedig hátrafelé tényleg kisebb helyre is be lehet állni.

esthajnal 2008.03.08. 10:05:03

Cyan!
A lányom másfél éves, és motorral megy le a lépcsőn! :-)
Jó, egyelőre még csak műanyag az a motor, de élvezem az emberek hülledezést. :-) És nagyon jól csinálja!

Nem vitattam, hogy a posztban említett ügyetlen manőverezéseket jóval gyakrabban követik el nők. Ez így van.
De: vannak férfiak is sztem, akik így parkolnak (a környékemen mennek el a vizsgaútvonalak, van időm gyereksétáltatás közben tanulmányozni a férfi tanulóvezetők parkolási stílusát is.
Másrészt azzal nem értek egyet, amikor elhangzik egy "lám megint egy női vezető" azzal a számomra irritáló gúnyos felhanggal. Hányszor mondják azt egy-egy halálos balesetnél, ami extrém gyorshajtás, hősködés, stb miatt történt, hogy "lám megint egy férfi vezető"? Pláne olyan lenéző felhanggal?
És amint írtam, ne vegyenek egy kalap alá ezzel a parkoló nővel csak azért mert nő vagyok, hrrrr!

cyan 2008.03.08. 10:09:10

zsigulin tanultam, tolatást hátrafordulva, hátsó ablakon kikémlelve. azóta szerencsére olyan autóim lettek, amiknek jobb tükrük is van. tolatásnál nem forgolódok, a tükröket használom. eddig nem volt semmi baj, pedig olyan helyekre kell néha becentizni a kocsit, h elöl hátul alig van hely. sok váltás, kormánytekergetés, persze macerás, de büszkeség is, h karcolás nélkül megcsináltam :)))

cyan 2008.03.08. 10:12:48

esthajnal, így már stimmel. van azért a kalapos úriember típus is :DDD
amúgy a hétvégi autósnál nincs rosszabb. rutintalan. apuci odaadja a kocsit anyucinak, mert ő iszik, vezessen az asszony. na az halál.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.08. 10:15:10

Esthajnal,
Igazad van, éljen az egyenjogúság. :)
Mostanában egyre többször veszem észre, hogy miközben én tartom a megengedett sebességet, fiatal nők előzgetnek le jóval gyorsabban, néha gyerekkel a hátsó ülésen.
Tehát nem kell aggódnod, nem csak a férfiak "kiváltsága" a gyorshajtás. :)

beleszolok 2008.03.08. 10:20:44

Elsőre hátrafelé is csak akkor lehet beállni párhuzamos parkolásnál, ha jóval nagyobb a hely, mint ami kell. Viszont kettőből be lehet állni minden helyre, ami nagyobb 10 centivel a kocsi átlójánál.

BeeTm · http://beeproject.atw.hu 2008.03.08. 12:20:57

89-ben már volt Shell-Interag,aki már árult 320i-t,olyat vettem én is az első gazdájától.

égedelem 2008.03.08. 12:26:19

tegnap próbáltam elmagyarázni egy vitarában közlekedő ötvenes úriembernek, hogy kapcsolja fel a világítását, mert elfeledkezett róla és fél 8 felé már sötét van. voltam mögötte, villantottam, lecsavartam saját világításomat, majd vissza, aztán mellékeveredtem, mutattam, h mi a gond, semmi eredmény. talán rajzolnom kellett volna, vagy rímbe szedni... úriember csak ült, nézett rám üveges tekintettel, majd ment tovább, mintha minden rendben lenne. ezt a tipust sokkal veszélyesebbnek tartom, mint azt a hölgyet (szőke!!!), aki két napja belémtolatott egy parkolóban, egy pillanatra volt figyelmetlen, de az agyműködésével nem voltak problémák.

átlátó 2008.03.08. 12:42:19

A hölgyek nem tudnak térképet olvasni és tolatni. Én (férfi) nem tudok faszántos csülkösbablevest főzni és közben telefonálni,gyerekre figyelni,rádiót hallgatni. Más az agyszerkezet,tudomásul veszem és ennek tudatában én segítettem volna a nézelődés helyett.

halaszatyorban 2008.03.08. 13:01:33

Kedves Blog olvasók! :)
Először is engedjétek meg, hogy boldog nőnapot kívánjak a hölgy olvasóknak! :)
Másodkörben pedig mint a fent látható cikk-(le)írója bocsánatot kérnék egyben, én nem minősíteni szerettem volna a hölgyek vezetési stílusát. Csak erre az egy hölgyre hegyeztem ki a dolgot. Amúgy ennél veszélyesebbnek tartom még a kalapos, 50-es éveikben járó férfisorőröket. Eddigi tapasztalataim szerint KISZÁMÍTHATATLANOK!!!!
Illetve engedjétek meg, hogy gyorsan reagáljak arra is, hogy "csak néztem és röhögtem rajta". Ez így nem igaz. Tanulva 2 esetből is, direkt nem avatkoztam közbe. 2x próbáltam hölgyeknek segíteni a parkolásnál, kiállásnál, nagyon kedvesen, és segítőkészen, erre a válasz az lett, hogy menjek melegebb éghajlatra. Itt fogadtam meg, hogy feladom a jószándékomat. Viszont azt is aláírhatja szerintem mindenki, hogy mindkét nemnél vannak gyengébb, úgynevezett hétvégi sofőrök, és ők hasonlóan veszélyesek, mint a gyorshajtók, vagy az ittas-kábítószerbódulatban hajtó autósok, vagy gyorsasági motorosok, esetleg a trehány teherautó sofőrök, akik nem rögzítik megfelelően az árukat, és mint a héten 3-as balesetet okoznak-köztük a rokonommal-3 károsult, nagy értékű autók, de a hibást nem találják....
Mindenhol lehet kiemelni negatív és pozitív példát is, pont azért mert minden ember más és más...
További szép napot! :)

LongJohnHolmes 2008.03.08. 13:20:24

Pirosnál álltam és mivel szeretem a szép nőket, így a kocsikat is röntgenezem. Előttem állt egy kis kocsi és láttam, hogy egy nő ül benne. Azonnal a belső visszapillantóját néztem, hogy lássam a pofiját. De a belső visszapillantója nem volt ott. Épp logikus gondolatokat próbáltam kreálni, hogy mi a fene történhetett abban a kocsiban, mikor a csaj felvette a tükröt az anyósülésből és elkezdte nézegetni magát benne.
Nos a röhögéstől alig tudtam elindulni mikor zöld lett. Jó napom lett.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.08. 13:52:01

Egyszer télidőben elakadt egy hölgy a jeges úton egy enyhe emelkedőn. Kiszálltam, hogy segítsek neki, próbáltam megtolni a Golfját, de hiába, mert a hölgy egyesbe padlógázon próbálkozott elindulni, persze a kerék pörgött, mint a veszett.
Mondtam, hogy ha átadja a helyet, felviszem a kocsit a dombtetőre, és onnan már mehet tovább. Kettesben, kis gázzal, csúsztatott kupplunggal, sikerült, na meg az ő és barátnőm is segített kicsit tolni.
Aztán próbáltam neki elmagyarázni, hogy ha csúszós úton akar indulni, a legrosszabb, amit tehet az egyes és padlógáz...

pöpec rob 2008.03.08. 14:51:41

Teljesen mindegy,hogy nő vagy férfi,fiatal vagy idős,fehér vagy fekete... Aki béna az béna,aki meg tud vezetni az tud! Sőt,még aki jo vezető,az is bénázhat néha.
Egyébként a kedvesemet úgy ismertem meg,hogy nagy kék "T"betűvel belém akart tolatni... :) szerencsémre(?)kiugrottam a kocsiból és segítettem neki leparkolni...
Azóta csiszoltunk rajta és még némi rutin is feljött mellé.ugyhogy tőle nem kell tartani a forgalomban.
Itt jegyezném meg,hogy pár napja éppen az ő agya durrant el amikor a zöldnél az elöttünk álló!!! toyotás hölgy elkezdte magát rúzsozni a tükörben,miközben mobilozott is...!!! De akkor mivel foghatta a kormányt...?

Rocko- 2008.03.08. 15:31:49

ahah, nem írok ide semmit, láttam már anyámat vezetni.

potha 2008.03.08. 15:38:26

Én is sokat rágódtam már az utolsó mondatodon :)

Moat is megjegyeztem egy isminek, aki úgy adta el a kocsiját h hölgy tulajt feltűntette, h sztem ha az nincs ott akkor hamarabb megvették volna :D
no de mind1 :)

pöpec rob 2008.03.08. 16:13:23

Hölgy tulajtól... he-he!
Hölgyeim! Tisztelet a kivételnek!
Tapasztalatom szerint a hölgyeknél az auto merőben más törödést (nem)kap meg,mint a férfiaknál!
Nekem sikerült megértetnem a kedvesemmel,hogy ne csak akkor szóljon,ha már valami baj van a kocsival,ettöl függetlenül a mai napig én mosom,takaritom,szervizeltetem az ő kocsiját!Igy nyugodtabban alszom!
Nem tudom,ki hogy van vele,de én szeretem melegíteni motort elindulás elött,még nyáron is.Ha csak tíz-tízenöt mp.-re is,hadd járjon át mindent az olaj!Rosszul vagyok,ha azt látom,hogy kocsiba be,aztán hidegen,üvegen...És ezt sajnos főleg hölgyeknél figyelhető meg!még1x Tisztelet a kivételnek!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.03.08. 16:46:24

a kalapos öregúr 100x veszélesebb, mint az ostoba szőke :o)

Triznyai Döme 2008.03.08. 18:54:04

Baddog!
Ennél már csak az a kalapos, szőke, 60 év feletti női taxis a veszélyesebb, aki a friss jogosítványával kamiont vezet az M0-án, miután egy kanyarodósávból egyenesen továbbszáguldva összetörte a furgonját.

Krisi 2008.03.08. 19:14:17

Hát, lehet, hogy általában veszélytelenebbek a női sofőrök, de engem eddig 3-4szer ütöttek el majdnem a városban miközben bicikliztem (jó, mindennap akad húzós helyzet, de a legkiemelkedőbbek ezek voltak), és mindegyik 40-50-es éveiben járó nő volt új autóval.
Csak az egyik példa: látta, hogy gyorsan haladtam felé, elsőbbségem volt, láttam, hogy a szemembe néz, ekkor úgy gondoltam, hogy észrevett, de tévedtem, mert teljesen nyugodtan kifordult elém. Ha jött volna szembe valaki, akkor nem tudom, hogyan kerülöm ki.
Ezek után nekem mondhat bárki akármit, jobban figyelek a női sofőrökre. Személyes statisztikám számomra többet jelent, mint a mendemondák.
Ja, és inkább egy 100-al száguldozó önjelölt Sumaherrel fussak össze, aki tud vezetni, mint egy kalapos idős úrral/hölggyel, mert ők a legveszélyesebbek. Szerintem. Mert kiszámíthatatlanok.
(Remélem senkit nem bántottam meg :)

Triznyai Döme 2008.03.08. 19:24:32

Krisi,
nem, én nem kívánom, hogy TÉNYLEG egy önjelölt sumákkal fuss össze, ugyanis rá az jellemző, hogy CSAK HISZI magáról, hogy tud vezetni. Egy süket, béna, vak és erősen dementálódott kalapos mammer v. tatter általában csak kifordul eléd ha nem vesz észre és ez a legrosszabb esetben is megúszható törésekkl. (Csont és bicaj törésekkel)
Viszont egy besokallt sumák fölken egy falra vagy kivasal.

BOXERES · http://www.demand.hu 2008.03.08. 20:06:54

Sziasztok!
Régóta figyelem a blogot de most írok először.
Vezetek 3,5t-t. Sokat, napközben és Pesten. de előfordulhatok bárhol az országban. Aműgy munkán kívül egy 5-ös bajorral járok. Most hozzá kell szólnom. Napközben szinte nem ismerek szabályt a munkámból adódóan, mert a sietség nálam nem is tükrözi igazán a stílusomat. Egy tuningolt 2800-as Boxerrel nem is lehet lassan menni. De arra mindíg ügyelek, hogy más emiatt nemhogy fékezésre de még igazán csak figyelmének "rámfordítására" se legyen lehetősége.Pedig száguldok és nem is kicsit. Aránylag fiatal vagyok de a lábamban már sok 100 ezer km van. Túlzás nélkül azt mondhatom, hogy naponta 3-4 súlyos balesettől megóvom azt a pár közlekedőt, akiknek nagy része utólag sem tudja, hogy mit csinált volna
CSak én már előre láttam.Ebben segítségemre lehet egy kis paranoia. De inkább mi kerüljük el ugye..( Pl szembe a sorin a Lágymányosiról lejövet ember nem vágja, hogy rossz oldalán van a záróvonalnak...és férfi!! )

Szóval sokat láttam már de amíg a bajorral megszegek 1 szabályt, addíg a Boxerrel 35-öt.

De másra mindíg vigyázok! Ja! És két gyerekem van. Balesetmente közlekedést!

EBEUSS (törölt) 2008.03.08. 20:43:21

Kedves BOXERES! Előre szólok, hogy itt ez kevés lesz: "De másra mindig vigyázok!"

Ha dicsekszel a szabálytalanságaid számával, akkor kösd fel a gatyád ;)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.08. 20:50:36

Én már bele se akarok kötni ilyenbe, ott adtam fel, hogy a tuningolt 2800-as boxerrel nem is lehet lassan menni. :)

BOXERES · http://www.demand.hu 2008.03.08. 21:11:28

Na igen! A szabálytalanságok szám arány miatt volt feltéve nem kell számszerűen érteni. Ezt arra írtam, hogy nem feltétlenül a státuszszimbólumnak nevezett német márkával közlekedők az "ilyenek". (Egyébként nem is az, mert 14 éves elmúlt). A "nem lehet lassan menni" arra vonatkozott, hogy eléggé sportosan. Az , hogy ezen felül megyek e gyorsan, az már az én hibám. HA nem voltam elég egyértelmű ezekkel akkor azért elnézést kérek.

Krisi 2008.03.08. 21:31:05

Döme Úr:
Abba nem mennék bele, hogy biciklis esésnél mi a legrosszabb (bénulás, végtag elvesztés, klinikai halál, stb), nem kell hozzá nagy sebesség, hogy ezek bármelyike bekövetkezzen, főleg, ha jönnek szembe.
Azt meg feljebb is leírtam, hogy látta, ahogy jövök, de mégis kiment. (hogy miért, azt senki ne kérdezze, én se tudom)

A tuninghuszárokat meg nem védem, de általában az őrült Subarus/bmws/akármilyen márkájú felfúrt - leültetett autók vezetői gyorsan mennek, de a többség éjjel, kihalt utakon. Persze, kivételek vannak, tőlük ugyanúgy félek.

De az is egyéni statisztikám, hogy autón/motoron/biciklin többször kerültem balesetközeli helyzetbe vasárnapi vezetők, illetve női/totálisan amatőr vezetők miatt, mint fiatal száguldozók miatt.
Azt meg senki ne mondja nekem, hogy "Egy süket, béna, vak és erősen dementálódott kalapos mammer" ne lenne ugyanakkora veszélyforrás, mint egy száguldozó fiatal.
Egyszóval mindkettő veszélyes, de a fiatalt legalább viszonylag ki lehet számítani, hogy mit fog csinálni, az előbbieknél pedig ez kizárt.

És igen, bajom van a vezetni képtelen emberekkel (legyen nő, férfi, fiatal, öreg): vagy ne menjen kocsival, vagy pedig tanuljon meg vezetni.
És nem érdekel, hogy szegény öreg embernek fáj a háta, lába, stb, így járt. Ha kilapít biciklivel/széttöri a kocsimat, akkor nem fog érdekelni hogy hány éves és hogy mik a panaszai.
Az ne közlekedjen autóval, aki fél a forgalomtól.

EBEUSS (törölt) 2008.03.08. 21:50:53

Tedd hozzá Krisi, hogy az önjelölt schumi felkelti magára a figyelmet a motor fordulatszámával, öblös kipufogójával, így még időben lehet leugrani a bringáról! :DDD

halaszatyorban 2008.03.08. 22:17:14

Tesóm életének egyik legnagyobb autósélménye volt, amikor Mini találkozóra hajtott, és észrevette, hogy egy dobozos Fiat Ducato kb 20-al "száguld" félúton Karcag fele. Egy jó darabig a forgalom miatt előzni sem tudta. Nem nagyon tudta mire vélni, egészen a beelőzés pillanatáig! Az utasoldali ülésen egy felfegyverzett vadász kinézetű uriember várta visszafojtott lélegzettel a fácánok felröppenését tűzvonalba állított vadászpuskával :D
Kész...ez nálam kapufa :) Vannak nagy állatok :)

halaszatyorban 2008.03.08. 22:26:37

De az sem volt gyenge, amikor sikeresen megszereztem a jogosítványom, egy hamar belepörgettem az autóba 5000km-t egy hónap alatt. Akkor még jó 80-assal rövidebb volt a benzin literje. No de nem is az a lényeg. A tanfolyamon volt egy dögös csajszi. Kresz 3x-ra sikeres, jöhetett a városi. Na, ott 6x-i próbálkozás, anyu-apu borítékos vizsgabiztos felkereséses délután után sikeresen hozzájutott a JOGOSÍTVÁNYHOZ. Egyik este épp csodálatos Szekszárd nevű városunkban szlalomoztam hazafele az éjszakában, mikor rendőri gépjármű ellenőrzés. Épp vizsgálják a papírokat a jardok, egyszer csak egy kivilágítatlan Golf suhan el a rendőrök és mellettem, benne a fentebb említett hölgyel és dekoratív barátnőjével. Hozzáteszem, a külső világítás nem, de a belső az világított, hiszen a barátnő épp sminkelte magát...bizonyosan buliba készültek. A rendőrök nem akartak hinni a szemüknek. Bevallom én sem. Utána is eredtek. Igaz a folytatást nem tudom. De "Zsanett" ügy nem lett belőle. Legalábbis nem nyilvános :D
De egy szó mint száz, ezt is durván veszélyesnek tartom, este buliból sétál át vki a zebrán, azt hip-hop jön egy kivilágítatlan autó és elbombázza?
EZT nem értem, az ilyeneknek HOGY LEHET JOGOSÍTVÁNYT ADNI??????????????

BOXERES · http://http//autozz.blog.hu 2008.03.08. 22:31:27

Igazad van ! SAjnos bárki kap jogsit. 18 év alatt nem is adnék aztán 21 éves koráig csak limitált teljesítményű kocsit vezethetnének, ami mondjuk max 75 kilowatt.

Krisi 2008.03.08. 22:37:56

Seggbe kell kúrni az ilyen vizsgabiztost, aki hasonlókat átenged. Vagy minimum börtönbe rakni emberi veszélyeztetés miatt.

Egyszerűen vannak emberek, akik képtelenek megtanulni vezetni, és az ilyeneket nem szabad forgalomba engedni, mert csak magukat és másokat veszélyeztetnek. Járjanak busszal, vonattal vagy taxival, de ne egy másfél tonnás vasban, amivel másokban kárt tehetnek.

Krisi 2008.03.08. 22:46:07

A jogosítvánnyal tényleg az a baj, hogy bárki megszerezheti. Szigorítani kéne a feltételeket, és szerintem ez nem életkor függő, mert nem egy ember vezet jobban pár hónapos jogsival mint sokan 20évessel. Szóval ez nem kor, nem vagy szociális állapot kérdése, hanem simán embertől függ.

Triznyai Döme 2008.03.08. 23:56:53

Krisi 2008.03.08. 21:31:05
Mindenekelőtt egy apró protokolláris problémára hívnám fel a figyelmed. A "Döme úr" megszólítás jelen szövegkörnyezetben éppen csak egy hajszálnyival kevésbé goromba, mint a "Vén hülye". Úgy általában is csak a régi, jó ismerős pincér vagy fodrász esetében nem számít méretes sértésnek.
A hazánk kulturáltabb köreiben elfogadott megszólítás a vezetéknévhez toldott úr, esetleg, különleges körülmények között (amennyiben a megszólító fiatalabb 12-14, ill. a megszólított öregebb 65-70 évesnél) a "bácsi".
Amúgy távol álljon tőlem, hogy beleugassak a karmádba, leszóljam az ízlésedet, ha neked jobban smakkol pünkte egy önjelölt sumákerrel bajszot akasztani. Ahogy szűkebb pátriámban, a Viharsarokban mondják: Tedógod.
Látom, nem egészen ugyanazt értjük "Önjelölt sumáker" alatt. Én speciel nem az IGAZI ütős kocsikkal esténként gyorsulgatókra gondoltam.
A veszélyforrások kategorizálásában nyugodtan ragaszkodj a szubjektív elképzeléseidhez. A KSH, a biztosítótársaságok profi statisztikusai nyilván nyálcsorgató, rezgőfejű paralitkusok, amiért az Ő véleményük nem egészen egyezik a tiéddel. De vitázzon veled Kozarek Mihály magánzó.
Ami a vezetni nem tudó embereket illeti, TE nyilván kapásból túrdefranc szinten bringáztál.

Ne menjen le a nap a te haragoddal.

Triznyai Döme 2008.03.08. 23:59:46

EBEUSS 2008.03.08. 21:50:53

Igen.
A mammr/tatter viszont jóval messzebbről hallható, oly hangosan csattog a protkója és csikorognak az ízületei. Okos bringás kilométerekről felismeri ezeket a jellegzetes hangokat és fokozottan figyel.

Triznyai Döme 2008.03.09. 00:02:59

Krisi 2008.03.08. 22:46:07

Így van. És vannak olyanok is, akik 13-14 éves korukra egyetemi doktori fokozatot szereznek mat-fiz szakon. TE hány évesen kaptad a diplomádat?

Rocko- 2008.03.09. 00:23:10

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.03.08. 20:50:36
én is alig bírom kordában tartani a ménest az 1.3-as suzuban.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.09. 00:43:59

Rocko: Akkor én mit szóljak az 1.5-össel??? ;)))))
És akkor EBEUSS 1.6-osát említeni is alig merem... :D

Rocko- 2008.03.09. 01:50:51

megrögzött száguldozók vagytok, ki kell tiltani titeket. és mindig eggyel több évre lehessen csak kapni jogsit mint ahány évesek vagytok. illetve legyen mindig előttetek egy ifa 20-szal. több átkot most nem szórok, majd reggel.
( :D )

Krisi 2008.03.09. 04:26:44

Kedves Triznyai Döme:
Először is: semilyen hátsó szándék nem volt a megszólításodnál, ha tudtam volna, hogy ezt szűröd le, akkor simán csak leDömézlek, számomra ez a tisztelet jele volt, de tényleg. Ha tudom, hogy ily félreérthető, akkor mást írok...

De továbbra is kitartok véleményem mellett, mely szerint jobban félek a "Sonntagsfahrer"-ektől, mint az éjszakai gyorsulgatóktól.
Nem mintha minden éjjel a kuplungot és a gumikat égetném az Andrássy-n, de valahogy jobban bízok egy száguldozó hülyegyerekben, aki tudja, hogy hova megy és frissek a reflexei, mint egy kalapos öregúrban, aki azt se tudja, hogy milyen nap van.

És nem az öregekkel van bajom (elvégre egyszer én is az leszek, ha semmi nem jön közbe), hanem azokkal az öregekkel/fiatalokkal, akik képtelenek megtanulni vezetni.

"Ami a vezetni nem tudó embereket illeti, TE nyilván kapásból túrdefranc szinten bringáztál."
Igen, szabályosan közlekedtem, ez tény, nincs mit szépíteni rajta, és egy hölgy szabálytalanul kivágott elém, amikor látta, hogy jövök. Ehez nem tudok mit hozzátenni, részletezhetném, hogy az életemre tört, de nem teszem, mert szerintem fel sem fogta, hogy a reflexeimen múlt az életem.

És igen, ragaszkodok a "szubjektív" elképzelésemhez, mert van az elmélet és van a gyakorlat. Elvileg jómagam 20 évesen potenciális veszélyforrás vagyok, aki egy időzített bomba, bármikor balesetet okozhatok. Hiába vezettem le sokezer kilómétert balesetmentesen, az senkit sem érdekel, lényeg, hogy statisztikaiilag veszélyes vagyok. Uff. Ennyi erővel bármelyik 50 év feletti férfi szívrohamot kaphat vezetés közben. Ugye, hogy milyen nagy marhaság?

És a diploma nem tudom, hogy jön ide, de szerintem nem mondtam újdonságot azzal, hogy valaki tud vezetni, és valaki nem. Ez nem kortól vagy nemtől, ez embertől függ. Az emeletes baromság, hogy idővel mindenki megtanul vezetni. Nem, sokan képtelenek elsajátítani a vezetést, elég megnézni a híreket.

Lehet, hogy rosszul fogalmaztam, de nem azt írtam, hogy minden mazsola jobban vezet, mint a "tapasztalt" sofőrök, hanem azt, hogy sok fiatal jobban boldogul a városi közlekedésben, mint idősebb honfitársaink. Ez tény. Nem mindenki, de sokan. E véleményem mellett kitartok.

És mégegyszer elnézést, tényleg tiszteletem jeléül írtam Döme Úrat (visszaolvasva én sehol nem látom az iróniát, ha mégis van, akkor mégegyszer bocsánat, neveltetésemből kifolyólag általában tisztelni szoktam az idősebbeket).

És mégegyszer megjegyezném, hogy nem minden idősödő sofőrrel van bajom, hanem a közveszélyes hallás és látáskárosult egyénekkel, akik veszélyeztetik testi épségemet.

Ja, és nincs diplomám, kövezzen meg aki akar. De véleményem és jogosítványom az van!
És nyugodtan belém lehet kötni, mert biciklizek városban, meg is lehet sértődni, "ez egy szabad ország"

yooccoo 2008.03.09. 19:09:44

20 év alatt 200e km szerintem nem sok :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.09. 21:30:50

AudiS: Utólagos engedelmeddel kivettem a kommentek közül az írásodat, mert ez túl jó kommentnek, inkább kipakolom önálló posztnak valamikor! ;)

gyomorrontás 2008.03.09. 22:27:54

Kedves Szerző!
El kell hogy mondjam, bejegyzésedet olvasva hányingerem lett Tőled.
Gusztustalan, hogy örömet okoz Neked, hogy ahelyett, hogy segítenél, negyed órán keresztül nézed, hogy egy kezdő sofőr hogyan próbál leparkolni. Majd miután nekiment egy oszlopnak, további 10 percig élvezkedsz azon, hogy szerencsétlen hogyan oldja meg a helyzetet. És miután ilyen örömet talált beteg lelked, nem szégyelled magad, és ország-világgal megosztod hogy szerinted más mekkora lúzer.

Kedves SilentSound!
Szerintem ilyen stílusú bejegyzéseket nem biztos, hogy közzé kellene tenni, mert a blogot is minősítik.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.09. 22:47:25

gyomorrontás: Szinte minden beküldött levélben lehetne találni olyan okot, ami miatt esetleg lehet, hogy nem kellene kitenni. Volt is, lesz is ilyen, nem egy. Nem is minden olyan poszt mondanivalójával értek egyet, amik ide bekerülnek, ettől még helyet adok mindenféle véleménynek. Ha gyenge a gyomrod, javaslom a cukisag.blog.hu -t. ;)

Sir Zet 2008.03.10. 09:12:33

Na véééégre már előkerült ez a "női tulajdonostól"-baromság! A nők 90%-a férfitársainál sokkal jobban leamortizálja az autóját pl. azzal, hogy utál váltani, ezért teszemazt kettesben nyomja 60-ig; vagy nem veszi ki üresbe pirosnál állva, hanem benyomva tartja a kuplungot inkább 1-esben; simán lendületből áll fel járdaszegélyre, vagy jön le onnan; nem érzi, hol van az autó vége, ezért rendszeresen meghúzza/megnyomja a lökhárítót. Úgyhogy én alapból nem vennék olyan autót, amit ezzel akarnak eladni, hogy "női tulajdonostól".

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.10. 09:54:26

200.000 km 21 éves autónál teljesen életszerű, és keveset hajtott. lehet hogy csak hétvégi forgalomban. ez durván havi 800 kilóméter, azaz heti 200. minden hétvégén el a gyerekekhez, bolt temető, és meg is van.

soknak tűnik, de abszolút nem sok. relatíve az életkorához nézve. most állok kocsivásárlás előtt, és elkeserít amikor 10 éves kocsikba vannak 250E km-ek. na az a sok.

apám veterán ladájában már kétszer átfordult a mutató :):) (az egyiket volt szerencsém nekem véghezvinni). szóval kell valakinek egy eterán ezerkettes gyári állapotban csak 30E km-rel? :D

Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.03.10. 09:58:11

Nem hiszem, hogy ilyen színten érdemes általánosítani.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.03.10. 10:26:01

persze nem érdemes.

csak azt írtam hogy nyugodtan lehetett hétvégi autó is akár mert ilyen korban az ennyi futott km az teljesen átlagos

beste 2008.03.10. 10:27:30

Tisztelt Uraim,
bármikor kiállok bármelyikükkel egy vezetéstechnikai és KRESZ tréningre. De ugye nem szeretik az urak, ha megalázzák őket?

Johnny336 2008.03.10. 10:32:27

Én kocsim 19 éves, és garantáltan 215.386 kilométernél egy milliméterrel sincsen több benne. Előző tulaj ismerős volt, megbízható ember, annyival vettem, amennyi ténylegesen volt benne. Családi autónak használták, napi használat, munkába járás, telek, etc. Ez a futásteljesítmény szerintem normális. Asszonynak vettünk kocsit, 11 éves, 160.000 kilométerrel (kereskedésből, sikeres ember nem lehetek...)...nem tudom mennyire valós.

halaszatyorban - gyomorrontás 2008.03.10. 13:17:57

Kérném, hogy olvasson vissza a kommentekben, a nevemnél. Egyértelművé tettem az ÖN felvetését. Előbb olvasni, értelmezni, átgondolni, aztán írni. Köszönöm :)

Kata 2008.03.10. 15:39:15

Itt vagyok, itt vagyok, látom már hiányoztam...

Nem mondok semmit, mert a nagyját már leírták az előttem szóló lányok, de a Kresz és vezetéstechnikai fiú-lány versenyt nem tartom nagy hülyeségnek, én is szívesen beszállok. Sose árt az embernek egy kis tesztelés, legalább lesz egy objektív mérce, hogy épp ki mennyire ön- és közveszélyes...

Kata 2008.03.10. 15:53:24

Ja, a posztban feltett kérdésre: miért előny a női tulaj autóvásárlásnál?

Szerintem semmiben sem előny a hölgytulaj. Bár az tény, hogy az összes barátnőm/anyukám nagyon vigyáz a kocsijára, rendszeresen kipucolja, viszi szervízbe, ha kell, kicseréli az égőket, rendesen műszakiztatva van (öregapám a jogsiját és a műszakit is elfelejtette egyszer teljes 6 évre...) nincs agyon-vissza koccolva, mert szépen parkolnak, nincs az autó szarrá törve ötször, mert nem jasszkariznak az utakon, nincs agyontaposva az autó, nincs szanaszét rúgva a felfüggesztés és a lengéscsillapító, mert nem 100-zal rongyolnak keresztül a kátyúkon, egyben van a kuplung, mert óvatosan bánnak vele...

És a környezetemben levő férfiak ugyanígy bánnak az autóikkal...

Szóval szerintem nincs különbség, maximum ember és ember között lehet különbség, hogy hogyan bánnak az autóikkal és a többi közlekedésben résztvevővel. De azzal viszont nem lehet jobban-többért eladni egy autót...

EBEUSS (törölt) 2008.03.10. 16:04:06

Szerintem a női autóban a motor megkíméltebb, mert tényleg nem hajtják.

De a kuplung tuti nem, mert igaz hogy finomabban kezelik, de éppen emiatt sokkal többet csúsztatják, tehát kopottabb.
A fékről annyit, hogy minden kanyar előtt fékeznek, ott is ahol felesleges.
A futóműre pedig szintén nem fogadnék, mert a gödrök kikerülése nem erősségük...

Rocko- 2008.03.10. 16:31:50

női autó: anyám csak hajtja a kocsit, nem tartja karban. vagy egy hétig járt hűtővíz nélkül.
női autó: munkatársam - hogy kímélje a saját kocsiját (benzin) - az anyja 1.2-es vagy milyen kocsijával járt dolgozni. és kegyetlenül szúrta neki.
na ennyit a női autóról. és pontosan ezért feleslegesek és fenntartásosak az előítéletek (női, öreg sofőr vagy luxus, kisautó). bármi történhetett egy kocsival.

AP (törölt) 2008.03.10. 17:37:29

"Tisztelt Uraim,
bármikor kiállok bármelyikükkel egy vezetéstechnikai és KRESZ tréningre. De ugye nem szeretik az urak, ha megalázzák őket? "


Muhahaha

EBEUSS (törölt) 2008.03.10. 17:53:47

AP 2008.03.10. 17:37:29

Simán leverheti a legtöbb férfit egy ügyes nő, de nem az átlag nő! KRESZ -ben meg az átlagnő is...

Johnny336 2008.03.10. 21:39:57

Mondjuk egy bonyolult forgalmi helyzet átlátása és gyors megértése, felismerése nemtől független. Annyiból vagyunk előnyben mi kanok, hogy nagyobb rutinunk van. Családi autót mindig férj vezeti. Ha mennek valahova, akárkinek a kocsijával, mindig a csávó vezet. A férfi vezeti mindkét kocsit. A nő csak a sajátját. Illetve a fuvarozók is nagyon magas százalékban férfiak. Egész egyszerűen többet vezetünk. Hogy ez szabályos-e, az más kérdés, de az autót talán jobban kíméli az átlagférfi, mint az átlagnő (ez a post témája). A nők szerintem előzékenyebbek, nem basszák fel az agyukat egy faszpörgettyűn. Férfiak ilyenkor nagy százalékban vissza akarnak vágni. Ez a falkavezér dolog a mai napig dívik. Hiába emberek vagyunk, meg elvileg civilizáció, azért "az erősebb kutya baszik" a mai napig érvényes... :)

JimmyDix 2008.03.10. 21:50:33

gyomorrontás 2008.03.09. 22:27:54
Mielőtt még durván kitaccsolnál: vannak menthetetlen esetek, akiket autóban max. csak a hátsó ülésre volna szabad beülni engedni. A posztban leírt hölgy is ilyen. Hiába segített volna neki a szerző, másnap/egy hét múlva megcsinálta volna ugyanezt máshol, más "örömére".

Krisi 2008.03.10. 23:40:29

Ezt már szerintem írta valaki, de az is sokat számít, hogy sok kisfiú mivel játszik 2éves korától kezdve? Hát kisautóval. Aztán az újabb generáció már tolja a Nídforszpídet, és amikor eljut 17 éves korig, már tisztában van elég sok dologgal. Legalábbis én így voltam.
Kiskoromban matchboxon és legón kívül semmivel nem játszottam, számítógépen toltam az autós játékokat, aztán később biciklin ülve megtnaultam forgalomban közlekedni - igaz, az más, mint autóval, de azért sok azonosság van. És ha valaki mellett ültem, akkor mindig figyeltem, hogy épp mit csinál.
Ezek után nem volt meglepő, hogy egyből meglett a rutin és a forgalmi.
A lányok meg általában babáznak, aztán annyit tudnak az autókról, hogy az Audi TT pirosban jól néz ki, és a Fiat 500 ooooolyan ééédi :) Persze, ez durva általánosítás, de van alapja, azt lássuk be :) És nekem a hölgy ismerőseim úgy kezelik az autót, mint használati tárgyat, ami eljuttatja őket A-ból B-be, semmi több.

Szendwich 2008.03.11. 08:08:30

Hm. Hm. Miert nem ment oda segiteni? Igaza van az Utolso Cserkesz kedvencenek.
Mult het penteken reggel egy regi lakopark jardaja mellett huzodo parkoloban tettem le az autom, beugrottam egy kis boltba melo elott. Visszasetaltam az autohoz, beszaltam, inditottam, kiraktam az indexet, hogy akkor indulok. Latom a tukorben, hogy jon egy Suzuki SX4, kipingalt szoke anyuka az anyos ulesen, es kipingalt szoke leanya a volan mogott. Nem engednek ki, pedig ok meg parkolo helyett kerestek (igazz elottem volt vagy 10 m ures hely). Be is alltak erre az ures helyre, igaz a baromire hosszu SX4-nek segge kb. 45 fokos szoget zart be a jardaszegelyel. Megalltak, de latom, hogy az anyuka az anyos ulesrol fogja a kormanyt. Mondom ez igen. Teljesen balra csavarva indultam el, amikor a Suzuki tololampaja felvillant es maris indult hatra. Persze a csajok nem villlamkezuek voltak (lehet csak itt ;)) es nem szedtek a szegelynek a kormanyt, igy majdnem osszepuszilkozott a ket auto.
Legkozelebb szalljak ki, setaljak oda, es parkolasi tudasomat kinaljam fel, hogy ne lassam szenvedni a masik felet. Pffff

Kata 2008.03.11. 08:48:28

Nem mondok semmit, mert már egy pár dolgot leírtam erről a témáról, és nincs kedvem mindig ugyanazt szajkózni, de elég elkeserítőek vagytok női vezetőkkel kapcsolatos előítéletek és sztereotípiák terén, persze tisztelet a kivételnek...

beste 2008.03.11. 09:05:51

Johnny drága, 40000 km-et vezetek évente saját hibás baleset nélkül (nem saját hibás is csak egy volt 10 évvel ezelőtt, amikor a férjem 164 2,5 TD Alfáját törtem össze), a férjem "csak" 30000 km-et... Kizárólag a nagy teljesítményű, nagy autókat szeretem vezetni. A világból ki lehet üldözni egy mutyukival vagy nissanmikrával.

Kedves Krisi: én már 5 évesen is dömpert akartam. Volt is belőle családi cirkusz :-)))

Véelményem szerint az általánosítás baromság. Kábé ugyanannyi pasit (kalapos idős uraktól mentsen meg mindenkit a saját istene) látok szerencsétlenkedni, mint nőt. Talán a női szerencsétlenkedés látványosabb...

Johnny336 2008.03.11. 10:08:09

Kedves Beste!

Ismerek olyan nőt, aki baromi jól vezet, és minden férfiismerőse elismeri, hogy állati jól vezet. Bevallom, nálam is sokkal jobban vezet, mivel nagyobb a rutinja. De ő rengeteget kocsikázik (nálam is többet). De mondhatjuk ellenpéldának apámat, aki 10 éve vezetett utoljára, és nemrég megkért, menjünk el vezetgetni valahova, mert egyedül már nem merne csak úgy nekivágni a világnak kocsival, annyira kijött a gyakorlatból, elszokott a forgalomtól (mármint autóval).

Értem, hogy Te sokat vezetsz. Értem, hogy Kata is sokat vezet. Ügyesek vagytok, ezt is elhiszem. De általánosságban szerintem igaz, a nők annyira nem tudnak vezetni, mint a férfiak. Ez olyan általánosítás, hogy minden férfi disznó....hallottam ezt már nők szájából. Mégsem kezdtem el osztani az eszet, hogy márpedig én tisztelem-szeretem a páromat, és bármit megtennék érte. Mert minek? Ha én tudom, hogy nem vagyok az, akkor nem veszem magamra. Ha Te (Ti) tudjátok, hogy sokat vezettek, és ügyesen, akkor csak örülök neki, Ti is örüljetek neki. Cáfoljatok rá erre a sztereotípiára, még 10 év balesetmentes vezetéssel.

Kata 2008.03.11. 13:04:27

johnny, most le fogsz hidalni. marha keveset vezetek, mert nincs rá szükségem, és mégis jól csinálom.

és kiskoromban nekem is dömperem volt. előbb vezettem babettát, mint háromkerekű biciklit.

egyébként nem lehetséges, hogy más szemében a szálkát, magad szemében meg a gerendát sem?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.03.11. 13:06:30

Elképzeltem Katát, amint Babettán ülve ezt kiáltozza:
"Ízirájder, hugom, ízirájder!!!" ;)))

Johnny336 2008.03.11. 13:10:09

E? Konkrétan mi is a problémád? Ez a szálkás-gerendás mondás mire is vonatkozott? Netán olyat mondtam, amiből az érződött: véleményem szerint a nők hülyék, a konyhában a helyük a tűzhely mellett, míg a férfiak a teremtés koronái? Vagy nem értem...

Akkor keveset vezetsz, és ügyes vagy. Jó. Ismerek olyan srácot, aki sokat vezet, és béna. Most ezzel közelebb kerültek egymáshoz az álláspontok?

beste 2008.03.11. 14:16:45

Kata, én Verhovinán tettem meg az első köreimet! Üdv a klubban :-))))

107! 2008.03.11. 18:00:50

Verhovina????? Bepixona! Ismerem én is. Gyerekkoromban volt szerencsém hozzá. Szinte merev volt az első villa (annyira sportos) Utána jött a Romet Pridom de Zamet! :-)))))

Krisi 2008.03.13. 01:07:22

Kata, beste, kemények vagytok! De tényleg! Restecp :)

Csak Ti sajnos nem a többséget képviselitek. És ez a baj.

De ezek az általánosítások pont ugyanolyanok, mint hogy minden bmw-s tapló, minden fehér furgonos tarparaszt, minden hondás tirpák és 9000-es fordulaton megy lámpától lápmáig, stb, stb, stb.

Vannak kivételek, de a többség az többség :S
(láttam már tahó volvóst és tökjófej mercist is, de nem mindennapi jelenség)

Szóval kivételek mindig vannak, de az arány, az a nemmindegy!

Triznyai Döme 2008.03.14. 15:10:28

Krisi 2008.03.09. 04:26:44

"Először is: semilyen hátsó szándék nem volt a megszólításodnál, ha tudtam volna, hogy ezt szűröd le, akkor simán csak leDömézlek, számomra ez a tisztelet jele volt, de tényleg. Ha tudom, hogy ily félreérthető, akkor mást írok..."
Nyugi, nem vettem sértésnek mivel nem annak szántad. Azért jó tudnod a későbbi problémákat elkerülendő, hogy egy "Józsi úr" nagyjából a csendőrpertu szintjén van.

"De továbbra is kitartok véleményem mellett, mely szerint jobban félek a "Sonntagsfahrer"-ektől, mint az éjszakai gyorsulgatóktól."
Karma. Tedógod. Én azoktól a weekend és nem weekend driverektől félek, akik azt hiszik, hogy TUDNAK közlekedni pedig vezetéstechnikai alapok is hiányoznak náluk - kortól, nemtől, hajszíntől függetlenül.

"Nem mintha minden éjjel a kuplungot és a gumikat égetném az Andrássy-n, de valahogy jobban bízok egy száguldozó hülyegyerekben, aki tudja, hogy hova megy és frissek a reflexei, mint egy kalapos öregúrban, aki azt se tudja, hogy milyen nap van."
Én soha, semmilyen körülmények közt nem bízom a hülyékban. A friss reflexeivel meg kitörülheti a hamutartót, ha már szembe jön velem a záróvonalas kanyar rosszabbik felén. Onnan már csak az ÉN REFLEXEIM játszanak.

"És nem az öregekkel van bajom (elvégre egyszer én is az leszek, ha semmi nem jön közbe), hanem azokkal az öregekkel/fiatalokkal, akik képtelenek megtanulni vezetni."
Halleluja!

"Ami a vezetni nem tudó embereket illeti, TE nyilván kapásból túrdefranc szinten bringáztál."
Igen, szabályosan közlekedtem, ez tény, nincs mit szépíteni rajta, és egy hölgy szabálytalanul kivágott elém, amikor látta, hogy jövök. Ehez nem tudok mit hozzátenni, részletezhetném, hogy az életemre tört, de nem teszem, mert szerintem fel sem fogta, hogy a reflexeimen múlt az életem."
Mondd csak, volt rajtad mellény? Mert lehet, hogy MÉGSEM akart helyben legyilkolni, csak nem vett észre? TE mindig mindent és mindenkit észreveszel? Szürke háttér előtt szürkét is?

"És igen, ragaszkodok a "szubjektív" elképzelésemhez, mert van az elmélet és van a gyakorlat. Elvileg jómagam 20 évesen potenciális veszélyforrás vagyok, aki egy időzített bomba, bármikor balesetet okozhatok."
Nem elvileg. Statisztikailag. És ha te volnál egy kalkuttai Terézanyába oltott Eddy Merckx és Lance Armstrong, akkor is voltál kezdő. Engedtessék meg másoknak is.

"Hiába vezettem le sokezer kilómétert balesetmentesen, az senkit sem érdekel, lényeg, hogy statisztikaiilag veszélyes vagyok."
Fején találtad a lényeget. Minden biztosító alapból rohadék, szarnak a képességeidre, őket csak az a prostituált statisztikájuk érdekli.

"Uff. Ennyi erővel bármelyik 50 év feletti férfi szívrohamot kaphat vezetés közben. Ugye, hogy milyen nagy marhaság?"
Meg amit a picipaci himbál! MÉG EZT IS beveszik a statisztikai kockázatok közé! Szerinted miért sokkal alacsonyabb az 50 feletti nők díja?

"És a diploma nem tudom, hogy jön ide, de szerintem nem mondtam újdonságot azzal, hogy valaki tud vezetni, és valaki nem. Ez nem kortól vagy nemtől, ez embertől függ."
Pont erről volt nagyba. Akadnak olyanok is akik 12 éves korukra elérik azt a szintet, hogy lediplomázzanak. De ugye azért még te is elmebetegnek tartanád azt az okt. minisztert aki ennek alapján szervezné meg a felsőoktatást?

"Az emeletes baromság, hogy idővel mindenki megtanul vezetni. Nem, sokan képtelenek elsajátítani a vezetést, elég megnézni a híreket."
Nincsenek ANNYIRA sokan, de tényleg akadnak. Na und?

DIPLOMA 12 évesen! Ilyen is van! Meg olyan is, hogy a 17 évesen jogsit szerzett Edömér 17 és 1/4 évesen jobban vezet mint az idősebbek többsége. Körülbelül hasonló arányban.

Ennyi.
Pax vobiscum!

Krisi 2008.03.15. 16:42:21

"Mondd csak, volt rajtad mellény? Mert lehet, hogy MÉGSEM akart helyben legyilkolni, csak nem vett észre? TE mindig mindent és mindenkit észreveszel? Szürke háttér előtt szürkét is?"

Áruld el kérlek, mióta kötelező nappal lakott területen mellényt viselni? És leírtam, hogy észrevett, mégis tök nyugodtan kihajtott. (gondolom azért, mert sokak szerint a kerékpár nem közlekedési eszköz, hanem csak úgy ott van, és megy gyökkettővel, más nem jut eszembe)

"Armstrong, akkor is voltál kezdő. Engedtessék meg másoknak is."
Igen, voltam kezdő, és amíg nem jöttem bele a vezetésbe, addig kis forgalomban mentem esténként, vagy vidéken. De sokan 10 év után is úgy vezetnek, mintha aznap kapták volna kézbe a jogosítványt (vagy nem is lenne nekik).

A biztosítókkal meg arra céloztam, hogy van a statisztika és vannak a kivételek (amik erősítik).

"Nincsenek ANNYIRA sokan, de tényleg akadnak. Na und?"
Na ezeknek kéne bevonni a jogosítványát és eltávolítani a közlekedésből. Mindenki jobban járna.

A biztosítókat meg megértem, hogy a statisztikákra hagyatkoznak, mivel másra ne mtudnak hivatkozni. Azt meg nem várhatom el tőlük, hogy mindenkit figyeljenek meg egy hónapra, és azután szabják ki a díjat vezetési stílustól függően, bár szerintem jobb lenne :)

Áldás, békesség!

Triznyai Döme 2008.03.15. 18:03:11

Mellény ügyben csak egy kérdés: A sisak, küllőprizma, visszapillantó kötelező? NEM! Ajánlatos? NANÁ!
Ha azt hiszed, hogy aki feléd fordítja az orcáját az BIZTOSAN észre is vett, akkor nem leszel hosszú életű a földön.
Nnnnna!
Akkor nagyjából meg is volnánk.
Nekem nem igazán kell bemutatnod kies hazánk közlekedési szokásait. Ha striguláznám az alkalmakat amikor ENGEM "akartak megölni", akkor a kiskörei gát mindkét oldala halszálka mintás lenne. Ezért vezetek DEFENZÍVEN, állandó készenlétben. És mindezek ellenére nem hiszem, hogy mindenki rám vadászik.
(A paranoia akkor sem egészséges, ha tényleg üldöznek)

Krisi 2008.03.16. 03:37:28

Hehe, ez igaz!
Ha nem vezetnék defenzíven - autóval és biciklivel egyaránt, de főleg 2keréken - akkor már rég máshol lennék másmilyen halmazállapotban :)

Az említett hölgy látom beásta magát szívedbe, hogy így védelmedbe vezed, de általában ha valaki a szemembe néz, akkor azt gondolom, hogy észrevett - Ő nem.
Mellesleg ha balra nézek, és látok egy biciklist kb. 40 km/órával közeledni, akkor nem megyek ki elé, szerintem ez normális. Az említett nő szerint nem...

Biciklivel meg mindig úgy közlekedek, mintha mindenki engem akarna elütni, és eddig szerencsére nem is volt bajom. Eddig. Remélem nem is lesz. De kerékpárral közlekedni teljesen másmilyen, mint autóval, de ez már más téma.
A paranoia meg tényleg egészségtelen, de néha nem árt, ha van egy egészséges adag :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása